بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e

دوره مقدماتی php
بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e
بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟یا می دانید بهترین ساعت برای جذب ویتامین های مختلف چه ساعتی در روز است ؟

 

بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e

امروزه حتی با داشتن یک برنامه غذایی کامل و صحیح تنها درصدی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه تأمین می‌شود و از طرفی در شرایطی همچون رژیم‌های سخت، کم اشتهایی، اصلاح نیازهای تغذیه‌ای، مصرف مولتی ویتامین‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

 

ضرورت مصرف مولتی ویتامینیک برنامه غذایی صحیح بیشتر نیاز تغذیه‌ای فرد را از بهترین منابع تأمین می‌کند. اما برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین‌ها و املاح بسیاری از افراد مولتی ویتامین مصرف می‌کنند. البته باید توجه داشت که مولتی ویتامین‌ها هرگز جایگزین گروه‌های غذایی نیستند و نباید به دلیل استفاده از آن‌ها مصرف مواد غذایی تازه را از برنامه غذایی خود حذف کرد بلکه مکمل‌ها تنها برنامه غذایی را از لحاظ دریافت ویتامین و املاح غنی‌تر می‌کنند.

 

مصرف مکمل نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض استئوپروز (پوکی استخوان).

 

از آنجا که عوارض دریافت ناکافی ویتامین و املاح بسیار بیشتر از عوارض مصرف بیش از حد نیاز آن‌هاست می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف مکمل‌ها کار عاقلانه‌ای است.بدن در ساعت های مختلف روز، فعالیتهای متفاوتی انجام می دهد. بسیاری از افراد خوردن مکمل های غذایی را در ساعتهای مختلف روز پیشنهاد می کنند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب این مواد مغذی مطابقت داشته باشد.

 

بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند. به این دلیل که کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان کمک کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید. جذب کلسیم دلیل این امر است. منیزیم نیاز است که با کلسیم همراه شود. بسیاری از افراد منیزیم را با کلسیم، با مکمل های شبیه به هم، در موقع خواب مصرف می کنند اگرچه برخی معتقدند که منیزیم در روز بهتر جذب می شود. اگر مکمل کلسیم که شامل منیزیم می شود، هر دو در یک زمان مصرف شود مناسبتر است.

 

بسیاری از ویتامین ها با غذا مصرف می شود، بنابراین مصرف آنها همراه با غذا توصیه می شود. به خاطر داشته باشید که ویتامین ها را با غذا بخورید زیرا در آن لحظه شما درحال خوردن و آشامیدن هستید.

ویتامین های محلول در چربی به چربی نیاز دارند تا جذب شوند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین آ، ویتامین د، ویتامین ای، و ویتامین کا هستند.

 

ویتامین سی فقط چند ساعت در رگ درحال گردش است. برای کسب نتیجه بهتر ویتامین سی باید هر ۳ ساعت یکبار یا در ۳ وعده غذایی تقسیم شده و مصرف شود.بهترین زمان برای جذب فیبر صبح است. در این لحظه، فیبر در روده وارد شده بدون اینکه غذایی مانع ورود آن شود. فیبر می تواند مانع جذب ویتامین ها شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

 

پروبیوتیک ها همراه با غذا و گاهی اوقات قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا جذب می شود.آنزیم های گوارشی جهت تاثیرگذاری بیشتر، همراه با غذا مصرف شوند.

 

ویتامین های محرک مثل ویتامین سی، نباید قبل از خواب مصرف شوند زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. بعضی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین سی خواب را برهم می زند اما این مورد تایید نشده است.

 

اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی ای را مختص ساعتی از روز قرار دهید. آنها را به اندازه ای که توصیه شده و سر ساعت مصرف کنید.

 

گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز شامتان باعث می شود که موقع غذا خوردن، خوردن آنها را فراموش نکنید. حتی اگر ویتامین ها را سر ساعت نخوردید، اضافه کردن آنها در برنامه غذایی تان در هر ساعتی از روز به سلامتی شما کمک می کند.

بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آنها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آنها بکاهد.

 

در بین مکمل های خوراکی به زمان مناسب خوردن نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم، مثلا بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند به این دلیل که مصرف کلسیم در بدن بیشتر در شب صورت می گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم می تواند به خوابیدن کمک کند.همچنین ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود.این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند.

 

از طرف دیگر همراه کردن قرص کلسیم در صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده با شیر جذب آن را افزایش می دهد بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر شب ها قبل از خواب همراه با قرص کلسیم را فراموش نکنید.

 

در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

 

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.

 

ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e

 

 

خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد.اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود.در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

به تازگی لبنیات مثلا ماست حاوی پروبیوتیک ها هم به بازار آمده اند.اضافه کردن پروبیوتیک ها که گروهی از باکتری های مفید برای بدن هستند به این علت در علم تغذیه امروز مهم شمرده می شوند که ثابت شده این مواد می توانند از بدن در مقابل سرطان ها حفاظت کنند.

پروبیوتیک ها هم بهتر است همراه با غذا و گاهی قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شوند چون جذب آنها در آن زمان بهتر است.

 

دقت کنید که ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می دارد.اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی را مختص ساعتی از روز قرار دهید.آنها را به اندازه ای که توصیه شده است و سر ساعت مصرف کنید. گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز غذا کمک می کند، خوردن آنها را فراموش نکنید.

 

مصرف قرص های مکمل ویتامین ها و املاح در شرایط خاص مثلا در گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود.

 

البته پزشکان تاکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آنها در بدنمان هم بشویم.منبع:edcoan.ir


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار …

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد …

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف …

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش …

ترک شکم پس از زایمان در میان زنان رایج است. شما ممکن است ترک های عمیقی که بیشتر در مناطق مستعد تجمع چربی مثل پستان، باسن، بازوها، شکم و ران به وجود می آیند، داشته باشید. آن ‌ها ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی یا از دست دادن ناگهانی چربی در این مناطق به وجود بیایند. در این مقاله از بخش پوست و مو و زنان و زایمان دکتر سلام، به شما می‌گوییم که چگونه می ‌توانید از طریق درمان ‌های خانگی و درمان‌ های …بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e

برای بسیاری از افراد، گیاه دارواش چیزی جز کریسمس را به ذهن نمی آورد. اما علاوه بر این که به عنوان تزئینات جشن تعطیلات مورد استفاده قرار می …

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز، …

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های …

تخمک گذاری یعنی زمانی که در سیکل ماهانه، بدن تخم یا تخمکی را از تخمدان ها آزاد می کند. این تخمک از طریق لوله فالوپ راه خود را …

در مورد عفونت مجاری ادراری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا میتوان این بیماری را با راهکارهای خانگی و روش های گیاهی درمان کرد؟ دستگاه ادرار شما از چندین بخش …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

186

ﭼﻪ ﺳﺎﻋﺘﯽ ﺍﺯ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﻫﺮ ﺩﺍﺭﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ؟

۱. ﻭﺍﺭﻓﺎﺭﯾﻦ:
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﻥ ﺳﺎﻋﺖ ۵ ﻋﺼﺮ ﺍﺳﺖ، ﭼﻮﻥ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ۲ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ، ﺗﺎ ۲ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻭﺍﺭﻓﺎﺭﯾﻦ، ﻫﯿﭻ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻧﺸﻮﺩ.

۲. ﺁﺳﭙﺮﯾﻦ:
ﺁﺧﺮ ﺷﺐﻫﺎ ‏( ﯾﺎ ﺻﺒﺢ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﻭﺩ‏)، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦﮐﻪ ﭘﯿﮏ ﺍﺛﺮ ﺁﻥ ﺻﺒﺢ ﺯﻭﺩ ﺑوده ﻭ ﺟﻠﻮﯼ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻗﻠﺒﯽ – ﻋﺮﻭﻗﯽ ﺭا بگیرد.

۳. ﻧﯿﺘﺮﻭﮐﺎﻧﺘﯿﻦ:
ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ۲ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ۸ ﺻﺒﺢ ﻭ ۵ ﻋﺼﺮ. ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺩﻭﺯ ۵ ﻋﺼﺮ ﺗﺎ ۸ ﺻﺒﺢ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ، ﻓﺎﺻﻠﻪﯼ ﺯﯾﺎﺩﺗﺮﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﺪﻥ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺘﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﺍﺭﻭ ﺑﺎﺷﺪ (ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﯿﺘﺮﺍﺕﻫﺎ، ﺳﺎﻋﺎﺗﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺑﺪﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﺍﺭﻭ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﻣﻘﺎﻭﻡ ﺑﻪ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﻭ ﻧﺸﻮﺩ‏).

۴. ﺩﯾﮕﻮﮐﺴﯿﻦ:
ﺳﺎﻋﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺍﺯ ﺷﺒﺎﻧﻪﺭﻭﺯ ﺫﮐﺮ ﻧﺸﺪه است.بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e

۵. ﭘﻼﻭﯾﮑﺲ:
ﺳﺎﻋﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺍﺯ ﺷﺒﺎﻧﻪﺭﻭﺯ ﺫﮐﺮ ﻧﺸﺪﻩ است ‏(ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺳﺎﻋﺖ ۱۰ ﺻﺒﺢ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﭘﻼﻭﯾﮑﺲ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ‏).

۶. ﺁﺗﻮﺭﻭﺍﺳﺘﺎﺗﯿﻦ ‏( ﯾﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﺮﺹ ﭼﺮﺑﯽ ﺧﻮﻥ‏):
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﻥ ﺷﺐﻫﺎ، ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺍﺳﺖ، ﭼﻮﻥ ﮐﺒﺪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺷﺐ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﭼﺮﺑﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﻫﺪ.

۷. ﺁﺗﻨﻮﻟﻮﻝ:
ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۴ ﻋﺼﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﻧﺸﻮﺩ (ﺗﺮﺟﯿﺤن ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺑﺪﻫﯿﺪ‏)، ﭼﻮﻥ ﯾک ﺑﺘﺎ ﺑﻼﮐﺮ ﻃﻮﻻﻧﯽﺍﺛﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺷﺐ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﺩ، ﻣﻮﺟﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ.

۸. ﺗﺮﯾﺎﻣﺘﺮﻥ ﺍﭺ، ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﻠﺮﻭﺗﯿﺎﺯﯾﺪ، ﻓﻮﺭﺯﻣﺎﯾﺪ ﯾﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻻﺯﯾﮑﺲ:
ﺍﯾﻦﻫﺎ ﻫﻤﮕﯽ ﺩﯾﻮﺭﺗﯿﮏ ‏( ﺍﺩﺭﺍﺭ ﺁﻭﺭ‏) اند، ﺣﺘﻤن ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺭﻭﺯ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﺷﻮﻧﺪ.
 

اما ﺳؤﺍﻟﻰ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻴﻠﻰ ﻫﺎ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻄﺮح است ﺍین است که ﻭﻳﺘﺎمین ها ﻭ مکمل های ﻏﺬﺍﻳﻰ ﺭا ﭼﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺑﺨﻮﺭﻳﻢ؟

١. ﻛﻠﺴﻴﻢ:
– ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻜﻤﻠﻬﺎﻯ ﻛﻠﺴﻴﻢ، ﺷﺒﻬﺎﺳﺖ! ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺷﺐ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ.
– ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﺑﺎ ﺷﻴﺮ ﺧﻴﻠﻰ ﺑﻪ ﺟﺬﺏ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﻛﻤﻚ می کند، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻧﻮﺷﯿﺪﻥ ﯾﮏ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺷﯿﺮ ﺷﺐ ﻫﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻗﺮﺹ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮑﻨﯿﺪ.
– ﭼﻮﻥ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﻯ ﻳﺒﻮﺳﺖ ﻫﻢ ﺍﻳﺠﺎﺩ می کند بهتر است ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺧﻮﺭﺩﻩ شود.

٢. ﺁﻫﻦ:
– ﺁﻫﻦ را ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ ﻳﺎ ٢ ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻴﺪ!
اصولن ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﻫﻦ ﺑﺎ ﻣﻌﺪﻩ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺵ مصرف است! ﺍﻣﺎ معمولن ﺍﻳﻨﻜﺎﺭ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﭼﻮﻥ ﻗﺮﺹ ﺁﻫﻦ ﺧﻴﻠﻰ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﮔﻮﺍﺭﺷﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻓﺮﺩ ﺍﻳﺠﺎﺩ کرده، ﻭ در نهایت ﻓﺮﺩ ﻣﺠﺒﻮﺭ می شود ﺁﻫﻦ را ﺑﺎ ﻏﺬﺍ بخورد!
– ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻗﺮﺹ ﺁﻫﻦ، ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺷﻴﺮ، ﻟﺒﻨﻴﺎﺕ، ﻧﺎﻥ، ﭼﺎﻯ، ﻓﻴﺒﺮ ﻭ ﻗﺮﺹ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻯ ﻛﻨﻴﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﻫﻤﮕﻰ ﺟﺬﺏ آﻫﻦ ﺭﺍ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ!

٣. ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ C:
ﺩﻭ ﻧﻜﺘﻪ ﻣﻬﻢ را ﺩﻗﺖ ﻛﻨﻴﺪ:
– ﺍﻳﻦ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ، ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﻫﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺧﻮﻥ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﮐﻠﯿﻪ ﻫﺎ ﺩﻓﻊ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻋﻠﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺐ ﻧﺘﯿﺠﻪ ی ﺑﻬﺘﺮ، ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﺩ .
– ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﯼ ﻣﺤﺮﮎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﺨﺺ ﺭﺍ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﺩ .

٤. ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻨﻬﺎﻯ B:
ﻛﻠﻴﻪ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻨﻬﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ (B1 -B12) ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺩﺭ ﺁﺑﻨﺪ ﭘﺲ ﺑﻬﺘﺮ است ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻏﺬﺍ به خصوص ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻣﻴﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﻳﺠﺎﺕ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺷﻮﻧﺪ.

٥. ﺭﻭﻯ ‏(ﺯﻳﻨﻚ‏):
ﺑه تاﺯﮔﻰ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﻛﺎﻫﺶ ﺭﻳﺰﺵ ﻣﻮ ﻭ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺑﺪﻥ کمک می کند.
– ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺹ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻌﺪﻩ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ.
– ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺹ ﺁﻫﻦ ﻣﻴﺨﻮﺭﻳﺪ، ٦ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻗﺮﺹ ﺭﻭﻯ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ باشد (ﺑﺎ ﻫﻢ ﺗﺪﺍﺧﻞ ﺩﺍﺭند‏).
– ﻣﺼﺮﻑ ﻗﺮﺹ ﺭﻭﻯ ﺑﺎ ﺳﺎﻳﺮ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ٢ ﺳﺎﻋﺖ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎشد.

٦. ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ E:
– ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﻥ، ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻏﺬﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﻳﻚ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺩﺭ ﭼﺮﺑﻰ ﺍﺳﺖ.
– ﻗﺮﺻﻬﺎﻯ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ E ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﻜﺠﺎ ﻗﻮﺭﺕ ﺑﺪﻫﻴﺪ! ﻧﺼﻒ ﻛﺮﺩﻥ، ﺣﻞ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﺎ ﺟﻮﻳﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺹ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ.

٧. ﺍﻣﮕﺎ 3:
– ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﮕﺎ 3 ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﻣﮑﻤﻞ ﺁﻥ ﻧﻮﻋﯽ ﺭﻭﻏﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻏﺬﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﺟﺬﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
– ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﺿﻌﻒ ﺩﺭ ﭘﺎ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻣﮑﻤﻞ ﺭﺍ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﻨﺪ.
– ﻗﺮﺹ ﺟﻮﻳﺪﻩ ﻳﺎ ﺣﻞ ﻧﺸﻮﺩ، ﻗﻮﺭﺕ ﺑﺪﻫﻴﺪ ‏( ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻭﻳﺘﺎمین ﺍﻯ‏).
– ﻣﺼﺮﻑ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ E ﺑﺎ ﺍﻣﮕﺎ 3 ﻣﻔﻴﺪ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ ﺟﻠﻮﻯ ﺍﻛﺴﻴﺪﺍﺳﻴﻮﻥ ﻣﻀﺮ ﺍﻣﮕﺎ 3 ﺭﺍ ﻣﻴﮕﻴﺮﺩ.
– ﻓﻘﻂ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺍﻣﮕﺎ ٣ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻜﻤﻞ ﺁﻧﺮﺍ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ٣ ﻭﻋﺪﻩ ﻣﺎﻫﻰ ﻣﻴﺨﻮﺭﻧﺪ ‏(ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ ١٠٠ ﮔﺮﻡ ﻣﺎﻫﻰ).

٨. ﻓﻴﺒﺮﻫﺎ:
– ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻓﯿﺒﺮ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻓﻊ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﯾﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺬﺏ ﺁﻥ ﺻﺒﺢ ﺍﺳﺖ.
– ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﺮﺹ ﻫﺎﯼ ﻣﮑﻤﻞ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻨﯽ ﻭ ﺍﻣﻼﺡ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻣﯿﻞ ﻧﺸﻮﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﻓﯿﺒﺮ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﭘﻮﺷﺸﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﻭﺩﻩ ﻋﻤﻞ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺟﺬﺏ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.

٩. ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ A:
– ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻏﺬﺍ ﻣﻴﻞ ﺷﻮﺩ.

١٠. ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ D:
– ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻏﺬﺍ ﻣﻴﻞ ﺷﻮﺩ.

١١. ﭘﺮﻭﺑﻴﻮﺗﻴﻜﻬﺎ:
– ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻏﺬﺍ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ ﻣﺨﺼﻮصن 20 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﻧﺪ، ﭼﻮﻥ ﺟﺬﺏ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ.

جديدترين عمل چاقي

و ديابت

جراحی متابولیک 

درمان دیابت نوع دو

لیزر لیپولیز/ ليپوماتيك

، درمان چاقی موضعی

روش نوین درمان چاقی باجراحی بسته

Enter your email

Sign-up!

بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e
بهترين زمان مصرف قرص ويتامين e
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *