بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست

دوره مقدماتی php
بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست
بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست

پوست مرغی شدن بدن یا کراتوزیس پیلاریس، یک بیماری رایج و شایع پوستی است که بر نوجوانان و بزرگسالان تاثیر می گذارد. پوست مرغی شدن بدن سبب بروز برآمدگی های کوچک، سفت و قهوه ای مایل به قرمز یا قرمز در اطراف فولیکول های مو بر روی سینه ها، ران ها، باسن و گونه ها می شود. پوست مرغی شدن بدن ظاهری مانند گوشت خوک یا پوست مرغ ایجاد می کند. این بیماری ممکن است در بیماران مبتلا به پوست خشک و درماتیت آتوپیک ظاهر …

در مورد رژیم کراس فیت چه می دانید؟ تمرینات انجام شده در باشگاه های ورزشی کراس فیت شدید و سریع است. این تمرینات به شکل روزانه تغییر می کنند و شامل مواردی مثل ژیمناستیک، وزنه برداری و تمریناتی برای قلب و عروق (مثلا دویدن و غواصی) می شوند. برای بهترین عملکرد، نیاز است تا انرژی کافی را داشته باشید. در واقع تغذیه به عنوان پایه و مبنای تمرینات کراس فیت می باشد و برای بهبود عملکرد بسیار مفید است. در ادامه این مقاله از بخش …

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی می تواند برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است. با این …

سرطان رکتوم سرطانی است که در سلول های راست روده ایجاد می شود. راست روده و روده بزرگ هر دو بخشی از سیستم گوارشی هستند، بنابراین سرطان های رکتوم و روده بزرگ اغلب در گروه به اصطلاح سرطان کولورکتال (روده بزرگ) قرار می گیرند. رکتوم در زیر روده حلقوی و بالای مقعد قرار دارد. در سرتاسر جهان، سرطان کولورکتال دومین و شایعترین سرطان در زنان و سومین سرطان رایج در مردان است. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این سرطان …

توده زیر چانه یک برآمدگی، جرم یا ناحیه متورم است که زیر چانه، فک و یا قسمت جلویی گردن ظاهر می شود. در بعضی موارد، بیش از یک توده نیز ممکن است رشد کند.  توده زیر چانه معمولا بی ضرر هستند. اغلب اوقات، آنها ناشی از گره های لنفاوی متورم هستند. این تورم معمولا در اثر عفونت ایجاد می شود. در این بخش از بیماری های دکتر سلام برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تشکیل یک توده در زیر چانه و نحوه درمان این …

بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست

دوره مقدماتی php

پوست مرغی شدن بدن یا کراتوزیس پیلاریس، یک بیماری رایج و شایع پوستی است که بر نوجوانان و بزرگسالان تاثیر می گذارد. پوست مرغی شدن بدن سبب بروز …

در مورد رژیم کراس فیت چه می دانید؟ تمرینات انجام شده در باشگاه های ورزشی کراس فیت شدید و سریع است. این تمرینات به شکل روزانه تغییر می …

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی …

نا امیدی از عدم توانایی در کاهش وزن در نتیجه ی رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی معمولاً مردم را به سوی استفاده از مکمل هایی مانند …

در مورد دارویی آکاربوز چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آکاربوز یکی از داروهای کاهش دهنده قند خون می باشد …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رماتیسم مفصلی روی زندگی مبتلایان به آن تأثیرات گسترده‌ای می‌گذارد، از خستگی مفرط گرفته تا کاهش اشتها و انزوا. در این میان آنچه بیش از همه مبتلایان به رماتیسم مفصلی را محدود می‌کند «درد» است. از آنجا که این درد به شکل‌های متفاوتی بروز پیدا می‌کند برای تسکین آن نیز روش‌های متنوعی پیشنهاد می‌شود. در این مقاله به شما چند نکته برای کنار آمدن با درد رماتیسم مفصلی ارائه می‌کنیم تا بتوانید آن را بهتر مدیریت کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود دهید.

بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست

از نظر پزشکان دلیل اصلی درد رماتیسم مفصلی التهاب ناشی از تورم پوشینه مفصلی است. پوشینه مفصلی کیسه‌ای نازک است که اطراف مفصل را می‌پوشاند و مایعات درون آن باعث لغزنده کردن مفاصل و در نتیجه تسهیل حرکت می‌شوند. برای کاهش درد رماتیسم مفصلی اولین هدف کاستن از شدت التهاب است. التهاب ممکن است دردی تیز و کوتاه‌مدت یا دردی بلندمدت‌ و گنگ ایجاد کند. دلیل دیگر برای بروز درد مزمن در مبتلایان به رماتیسم مفصلی فرسایش شدید مفاصل است که طی زمان ایجاد می‌شود.

برای کنترل درد لازم است چند روش از استراتژی‌های زیر را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما نتیجه‌ی بهتری در پی دارد:

برای مثال افسردگی از مشکلاتی است که معمولا با رماتیسم مفصلی همبود است. همبودی یعنی یک بیماری با احتمال بالایی در کنار بیماری دیگر به وجود می‌آید. وقتی شما با بیماری دردناکی که به مفاصل‌تان حمله کرده است زندگی می‌کنید حفظ دیدگاهی روشن به زندگی کار دشواری خواهد بود. افسردگی می‌تواند کنار آمدن با این بیماری را سخت‌تر ‌کند و از جانب دیگر باعث تشدید نشانه‌های آن شود. نکته‌ی مثبت اینجاست که رماتیسم و افسردگی هر دو قابل درمان هستند. شما باید بیاموزید چگونه عادت‌های زندگی سلامت را در زندگی‌تان برقرار کنید تا بتوانید علائم رماتیسم مفصلی و افسردگی را مدیریت کنید.

تمام استراتژی‌های کنترل درد در رماتیسم مفصلی بعد از کنترل التهاب قرار می‌گیرند. اولین گزینه در بین روش‌های کاهش درد، داروهای ضد رماتیسمی کنترل التهاب (DMARDs) است. برای کنترل التهاب در رماتیسم باید با پزشک خودتان در ارتباط باشید. متوتروکسات (methotrexate) بیشترین داروی استفاده شده برای درمان رماتیسم مفصلی است. ممکن است در مواقع عود بیماری از استروئیدها نیز استفاده شود. اگر بیماری با شدت ادامه پیدا کند پزشک از داروهای سه‌گانه برای شما استفاده خواهد کرد، داروهایی که جدیدتر و گران‌تر هستند، اما مؤثرند.

بهترین داروها برای درد حاد داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی هستند که با نام اختصاری NSAIDs شناخته می‌شوند. داروهای قوی‌تری که داروهای شبه‌افیونی نامیده می‌شوند، ممکن است برای درد غیرقابل تحمل تجویز شوند، اما بهتر است تا حد ممکن از آنها استفاده نشود. این داروها باید با احتیاط مصرف شوند زیرا بدن به مرور به آنها عادت می‌کند و احتمال سوءمصرف را در افراد بالا می‌برد.

درمان‌های مدرن برای رماتیسم مفصلی بسیار اثرگذارند. داروها، درمان‌های فیزیکی، کاردرمانی و سایر درمان‌ها به تنهایی یا در ترکیب با هم می‌توانند التهاب، سفت شدن عضلات، درد و ناتوانی را کاهش دهند. با دریافت درمان مناسب ممکن است بهبود پیدا کنید، یا اینکه تمام یا بخش زیادی از نشانه‌های بیماری‌تان از بین برود. رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید. به اندازه‌ی کافی بخوابید، غذای مناسب بخورید، به طور منظم ورزش کنید و روابط حمایتی خود را با دیگران ادامه دهید.

خواب کافی برای سلامتی فیزیکی و روانی شما حیاتی است. درد و افسردگی حاصل از رماتیسم مفصلی ممکن است خوابیدن را به کاری سخت تبدیل کند. بنابراین لازم است برای داشتن خواب شبانه‌ی بهتر این موارد را رعایت کنید:

داشتن یک رژیم غذایی سالم شامل خوراکی‌های بی‌خطر، کلید تندرستی است. رژیم متعادل می‌تواند در نگهداری وزن مطلوب، حمایت از سیستم ایمنی بدن و بهبود خلق به شما کمک کند. چنین رژیمی شامل انواع مختلف میوه، سبزیجات، دانه‌های کامل و پروتئین بدون چربی می‌شود. از یک طرف ماهی، مرغ و سبزیجات کمک می‌کنند ماهیچه‌های قوی‌ای داشته باشید؛ از طرف دیگر میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های کامل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند که به بدن شما کمک می‌کنند بهترین عملکرد خود را حفظ کند.

گرچه برخی رژیم‌های غذایی نزد عموم به عنوان خوراکی‌های کاهش‌دهنده‌ی علائم رماتیسم معروف شده‌اند، دانش پزشکی آنها را تائید نکرده است. هیچ مدرکی وجود ندارد که رژيم به خصوصی برای کاهش درد رماتیسم وجود دارد. اما برخی شواهد نشان می‌دهند استفاده از اسید چرب امگا۳ می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند، که این خود در کاهش درد مؤثر است. امگا۳ را می‌توان در ماهی‌های آب‌های سرد و داروهای مکمل روغن ماهی یافت.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد افرادی که به تازگی تشخیص رماتیسم مفصلی را گرفته بودند در صورت مصرف دُز بالایی از مکمل‌های روغن ماهی (نسبت به آنها که دُز پایین این روغن را مصرف می‌کردند) پاسخ بهتری به داروهای مختص کاهش التهاب (DMARD) می‌دادند.

نگهداری وزن در محدوده‌ی طبیعی (شاخص توده‌ی بدنی بین ۱۹ تا ۲۵) می‌تواند به مدیریت بهتر درد رماتیسم مفصلی منجر شود. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان می‌دهد داشتن اضافه وزن میزان داروی مورد نیاز فرد را برای کنترل درد افزایش داده و احتمال تسکین علائم را در او کاهش می‌دهد.

ماساژ گرفتن (چه آن را از ماساژتراپیست دریافت کنید چه ماساژی که خودتان به خودتان می‌دهید) می‌تواند درمان مکمل آرام‌بخشی برای درد رماتیسم مفصلی باشد. تحقیقی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که طی آن به مدت چهار هفته، هفته‌ای یک بار، به ۴۲ فرد مبتلا به رماتیسم مفصلی در ناحیه بازو، توسط ماساژتراپیست ماساژ ملایم یا متوسط داده شد. همچنین، به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد تا خودشان ماساژ را در منزل انجام دهند. پس از گذشت یک ماه، گروهی که ماساژ متوسط را دریافت کرده بودند درد کمتر و دامنه‌ی حرکتی بیشتری نسبت به گروه‌های دیگر داشتند.

هیچکس نباید رنج ناشی از رماتیسم یا افسردگی را به تنهایی تحمل کند. حمایت دوستان و خانواده می‌تواند به شما در کنار آمدن با درد رماتیسم مفصلی کمک کند. صحبت از درد و رنج، چه فیزیکی باشد چه روانی، دشوار است. ممکن است فکر کنید سکوت بهتر است تا اینکه درباره‌اش حرفی بزنید یا «شکایت» کنید، به خصوص اگر درد شما مزمن باشد. اما زمانی که از درد و شرایط خودتان با خانواده و دوستان صحبت کنید آنها می‌توانند برای کنترل و کنار آمدن با آن به شما کمک کنند.

در حالیکه با داشتن رماتیسم مفصلی شاید آنقدرها حال و هوای ورزش کردن به سراغ‌تان نیاید، باید بدانید که تمرینات بدنی ملایم در واقع درد مفاصل‌ را کاهش و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهند. ورزش کمک می‌کند قدرت ماهیچه‌ها، بنیه، تعادل بدن، احساس خودارزشمندی و اعتماد‌به‌نفس در شما افزایش پیدا کند.

پزشکان اعتقاد دارند که تمرینات بدنی بدون فشار یا فشار ملایم به مفاصل (Non-impact or low-impact exercise) روش مؤثری در کاهش درد هستند. پیاده‌روی، شنا، ایروبیک در آب، نرمش و حرکات کششی و دوچرخه ثابت از این دست ورزش‌ها به حساب می‌آیند. در حقیقت تمرینات ایروبیک در استخر آب گرم یکی از بهترین ورزش‌ها برای رماتیسم مفصلی است، زیرا آب وزن بدن شما را نگه می‌دارد و در این شرایط به مفاصل فشار کمتری وارد می‌شود. یوگا توصیه‌ی دیگر سازمان بیماری رماتیسم برای کاهش درد است. تمرینات اولیه‌ی یوگا می‌توانند بسته به شرایط بدنی شما تعدیل و آسان‌سازی شوند.

به هر حال وقتی صحبت از ورزش می‌شود لازم است که با پزشک خودتان مشورت کنید تا مبادا ورزشی انجام دهید که درد شما را افزایش دهد. نکته‌ی دیگر اینکه در زمان اوج گرفتن بیماری هر برنامه‌ی ورزشی را موقتا متوقف کنید.

شامل وسایل کمکی هستند که حین حرکت از مفاصل شما حمایت و محافظت می‌کنند. برای مثال کفی کفش، آتل یا بریس‌هایی که مفاصل شما را در وضعیت مناسب قرار می‌دهند. شما همچنین می‌توانید دستکش مخصوص رماتیسم را برای انگشتان و دست خود تهیه کنید. برای انتخاب این وسایل یک متخصص ارتوپد می‌تواند بهترین گزینه‌های موجود را به شما پیشنهاد بدهد.

ماهیچه‌ها در مواجهه با گرما ریلکس می‌شوند و سرما احساس درد را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید برای کاهش درد رماتیسم مفصلی از کمپرس سرد و گرم به تنهایی یا به تناوب استفاده کنید. حمام آب گرم نیز مانند ورزش در استخر آب گرم درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

اعتقاد بر این است که در این درمانِ شرقیِ قدیمی از طریق سوزن‌هایی که به پایانه‌های عصبی نزدیک می‌شود ترشح مسکن‌های طبیعی بدن تحریک می‌شود. برخی مطالعات از مفید بودن طب سوزنی برای تسکین درد مزمن حکایت دارد، اما شواهد چندانی برای مفید بودن آن در رماتیسم مفصلی پیدا نشده است. با این حال طب سوزنی می‌تواند برای برخی بیماران تسکینی موقتی فراهم کند.

تحریک الکتریکی اعصاب به صورت زیرپوستی (Transcutaneous electrical nerve stimulation) یا (TENS) نوعی درمان با استفاده از جریان کم‌ولتاژ الکتریکی است که اعصاب بدن را تحریک کرده و در مسیر‌های درد اختلال ایجاد می‌کند. تحریک الکتریکی اعصاب به صورت زیرپوستی خط اول درمان رماتیسم مفصلی نیست و معمولا از آن برای درمان دردهای سرسخت و مزمن استفاده می‌شود. اگر مایلید این درمان را امتحان کنید با پزشک خود در این‌ باره مشورت کنید.

ممکن است به خاطر رماتیسم احساس خستگی و مریضی کنید. وقتی با نشانه‌های این بیماری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید کسی نمی‌تواند شما را بابت اینکه می‌خواهید در خانه بمانید ملامت کند. اما انزوا روی خلق و سلامتی شما اثر منفی می‌گذارد. همه‌ی انسان‌ها نیاز به احساس تعلق به جمع، دوست داشته شدن، ارزشمند به حساب آمدن و مراقبت شدن دارند. تا جایی که می‌توانید از خانه بیرون بزنید، حتی زمانی که در بهترین حال و هوا نیستید. هوای تازه و نور خورشید قدرت و زندگی تازه‌ای به شما خواهد داد. دیدار با دوستان و عزیزان‌تان کمک می‌کند روحیه‌ی خوبی داشته باشید.

پزشکان و متخصصان می‌توانند به شما برای کاهش درد مزمن کمک کنند. اگر نسبت به گذشته درد بیشتری را تجربه می‌کنید، یا اگر درد در به انجام رساندن کارهای‌تان اختلال ایجاد می‌کند، بدون معطلی موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. از پزشک روماتولوژیست در مورد گزینه‌های کاهش درد مانند تمرینات بدنی، ماساژ، یوگا و طب سوزنی سؤال کنید، اما به یاد داشته باشید که اولین اولویت شما در کنار آمدن با درد رماتیسم مفصلی، کنترل کردن التهاب است.

برگرفته از: healthline و everydayhealth

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست

باسلام.مادر من در بین تمام مفصل های بدنش به صورت گردشی درد احساس میکند و بلافاصله محلی که در انجا درد احساس میکنند ملتهب میشود.تا بحال به دکتر های زیادی سر زده ایم.لطفا راهنمایی کنید که چگونه مادرم را از دست این درد نجات دهیم؟

من ۵۶سال دارم و از ۱۵سالگی دردها در مفاصلم شروع شده و تا سه سال پیش همیشه به پزشک مراجعه میکردم داروها را می خوردم که بالاخره شدت عوارض چندین ساله داروها باعث شد کبد روده ها کلیه ها طحال اعصاب و مغز آسیب شان به حد جدی و شدید برسد و الآن دارم با آنها مبارزه می کنم بدون اینکه داروهای چندین ساله بتواند مفاصلم را درمان کند !

با سلام
به مطالب خوبی اشاره کردید (البته از جنبه روانشناسی ) اما از جنبه پزشکی برخی گفته ها با ید مورد نقد و بررسی قرار گیرند .
در قسمت داروهای ضد التهاب به داروی methotrexate اشاره کرده اید که در مورد این دارو میتوان گفت که این دارو نه تنها عوارضی دارد بلکه در مواردی خود میتواند موجب بروز التهاب گردد چرا که با کاهش گلبول های خون موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده بنابراین موجب تشدید التهاب میگردد بنابراین نمیتوان به قطعیت در مورد این دارو نظر داد چرا که نظرات متفاوتی وجود دارد .
با تشکر.

سلام دوست عزیز
ممنون از اشاره ای که داشتید کاملا حق با شماست. ذکر نان دارو در این مقاله صرفا نوعی ارائه ی اطلاعات درباره داروهای تجویزی بوده به هیچ عنوان توصیه ی ما برای مصرف اون نیست.
تجویز دارو فقط از طریق پزشک ممکنه ?

سلامتی

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

هورمون پرولاکتین و علائم بالا بودن آن در زنان و مردان

تشخیص جای نیش حشرات مختلف و نحوه درمان آن‌ها

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

پایین بودن پلاکت خون؛ نشانه‌ها، علل و درمان آن

آخرین مطالب

خواص کلم؛ ۱۷ خاصیت درمانی این سبزی سرشار از ویتامین K

۶ نوع کیف پول سخت افزاری و توصیه‌های امنیتی استفاده از آن‌ها

۱۰ مشکل زناشویی که زوج درمانی به رفع آن‌ها کمک می‌کند

سفر به مجارستان؛ ۲۳ جاذبه گردشگری مجارستان که حتما باید ببینید

قانون کارما چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟

ترین های جهان

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست
بهترين درمان روماتيسم مفصلي چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *