بخور بابونه برای روشن شدن پوست

دوره مقدماتی php
بخور بابونه برای روشن شدن پوست
بخور بابونه برای روشن شدن پوست

امام باقر عليه السلام فرمودند: زيارت قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله و زيارت مزار شهيدان، و زيارت مرقد امام حسين عليه السلام معادل است با حج مقبولى كه همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله بجا آورده شود.


جام خانواده؛


 

این روزها بازارها مملو از کرم های روشن کننده پوست است که علاوه بر اینکه پر هزینه است ، می تواند در طولانی مدت به پوست آسیب برساند اما برخی از مردم، برای مراقبت و روشن کردن پوست خود از روش های خانگی استفاده می کنند که بدون عارضه است.

در این مطلب به چند گیاه که در روشن کردن پوست موثر است ، اشاره می کنیم.

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

دوره مقدماتی php

بابونه: اگر چه این گیاه معروف به روشن کننده مو است، اما از جمله گیاهانی است که پوست را نیز روشن می کند. بخورگیاه یا چای آن برای پوست صورت مفید است.


 

 بُخور بابونه اثرات بسیار مطلوبی بر روی آکنه و جوش های صورت دارد. بُخور این گیاه میکروب های صورت را از بین می برد و باعث تحریک گردش خون در صورت می شود و پوست را جوان و شاداب می کند.
– بابونه برای مو بسیار مفید است. استفاده از بابونه در رنگ مو بعنوان نرم کننده کاربرد دارد. استفاده مداوم از بابونه باعث روشن تر شدن مو می شود. همچنین استفاده از عصاره بابونه در شامپو، خاصیت تقویت کنندگی ریشه مو را دارد و رفع کننده حساسیت های پوست سر می باشد. اگر با دم کرده بابونه موهای بلوند را بشویید آنها را روشن تر و شفاف تر می کند.


 

ترب کوهی: ماسک تهیه شده از ترب کوهی، روغن رزماری و آب لیمو ترش را روی صورت بمالید و پس از خشک شدن بشویید تا صورت شاداب و روشن شود.

پیاز قرمز: مالیدن هر روز پیاز قرمز روی صورت باعث روشن شدن پوست می شود.


 


گروه خانواده جام نیوز/ 2006

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

بابونه رو خیلی دوس دارم عطر خوبی هم داره.

مشاهده سایر نظرات

طب سنتی و مکمل ۷ دیدگاه 107,331 بازدید

پاکسازی و شفاف‌ سازی پوست با بخور : این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می شود، باعث ضدعفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز می شود.

یکی از روش های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون رسانی بهتر به پوست می شود.

آلودگی ها، چربی ها و سلول های شاخی از سطح پوست تمیز می شود و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک ها می شود.

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می شود، باعث ضدعفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز می شود.

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

برای این کار مقداری گل ختمی و گل بابونه (گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش بریزید و سپس اجازه دهید تا با حرارت ملایم دم بکشد.

در ظرف را بردارید و یک پارچه روی سر خود و ظرف بیندازید و با کمک انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.

بهترین کاری که می توان بعد از این بخور علاوه بر استفاده از انواع ماسک ها انجام داد، استفاده از روغن زیتون و در صورت داشتن جوش در صورت، استفاده از آب لیموترش است که به کمک پنبه آنها را روی پوست بمالید و پس از ۳۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و شادابی پوست می شود، برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید است. برای این منظور جوشانده غلیظ و بسیار گرم آن استفاده می شود که با انداختن پارچه یا لحاف بر سر، بخار آن را استنشاق کرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ دهید و سپس با یک حوله تمیز پوست را تمیز کنید.

این نکته را هم بدانید که پس از بخور دادن می توانید با نوک انگشتان و یک دستمال، جوش های سرسفید و سرسیاه خود را با فشار خالی کنید، ولی نکته مهم آن است که پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می شوند و سر جوش ها نیز باز خواهد شد، بهتر است که برای تنگ کردن این منافذ پس از اتمام کار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه کمک بگیرید و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

دقت کنید در صورتی که به گیاه خاصی حساسیت دارید، از بخور آن نوع گیاه نیز نمی توانید و نباید استفاده کنید. همچنین هنگام بخور دادن مواظب باشید که بخار پوست شما را نسوزاند.

علاوه بر روش بخور از روش کمپرس نیز بویژه برای پوست های خشک و حساس می توان استفاده کرد. برای کمپرس همانند بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

یادتان باشد که دو سوراخ برای جای چشم ها در حوله باز کنید.

برچسببخور بخور گیاهی پوست

2019-08-15

2019-07-11

2019-05-07

سلام دوستان صورت من دارای جوش های سیاه و جوش های چرکینو همچنین لکه های به جامانده از انهاس لطفا یک راه درمانی مفید طبیعی به من معرفی کنید ممنون میشم

سلام من هفته دوبار ابتدا صورتم رو با گل بابونه و ختمی بخور میدم ب مدت ده دیقه . بعدش با اب سرد میشورم پوستمو . خشک میکنم و بلافاصله ماسک سفیده میزارم ک لایه برداری شه بیست دیقه میزارم باشه میشورم و بعدش ماسک زرده تخم مرغ میزارم اونم بعد از بیست دیقه میشورم و خشک میکنم و در اخر یه مرطوب کننده اب رسان میزنم رو پوستم . خیل عالیه و پوستم خیلی شاداب شده ی بار امتحان کنین مطمعنم پشیمون نمیشین

Besiar Mofid Ba Tashakor

ممنون، حتما امتحان میکنم

عالی بود خیلی خوب بود

سلام آفرین الهام

جالب بود خییییلییییی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

بابونه گیاه دارویی است که خواص بسیار زیادی از جمله خاصیت برای پوست و مو دارد، امروز همراه با شما هستیم با ذکر خواص بابونه. بیشتر محصولات زیبایی و آرایشی طبق معمول پُر از مواد شیمیایی هستند و بهمین دلیل هر روزه افراد بیشتری تمایل پیدا می کنند تا از محصولات گیاهی برای پوست و موی خود استفاده کنند.

 

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

از دوران باستان گیاهان گوناگونی برای زیبایی کاربرد داشته است که یکی از آنها بابونه است.بابونه به خاطر ویژگی‌هاي آرامشبخشی، ضد حساسیت، ضد باکتری و ضد التهابی که دارد مشهور است.بابونه در تعداد زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی بکار می رود مانند مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌ها و همچنین محصولات تثبیت کنندۀ رنگ مو.

 

انواع گوناگونی از محصولات بابونه در معرض است که مشهور‌ترین آنها، دمنوش بابونه است. روزانه بیش از یک میلیون فنجان چای بابونه در سراسر دنیا مصرف می شود. بابونه به صورت عصاره‌ي مایع، عصاره‌ي روغنی، کنستانتره ودر کرم‌ ها و پمادها نیز موجود است.

اگر مدام در حال مبارزه با جوش‌ها و اثر به جا مانده از آنها هستید، می توانید از چای بابونه به صورت موضعی استفاده کنید که شیوه‌اي ارزانقیمت و طبیعی برای کاهش تظاهر آکنه و اثر به جا مانده ازآن است.بابونه یک آنتی اکسیدان قوی است که به درمان آکنه کمک می کند.

 

کاربرد روزانه: یک فنجان چای بابونه دم کنید، لیف تمیزی رابه آن آغشته کرده و کمی بچلانید. صورت خودرا با یک پاک کننده‌ي ملایم بشویید. لیف را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید لیف 15 دقیقه در تماس با پوست بماند. لیف را بردارید و صورت خودرا با آب ولرم آبکشی کنید و با حوله‌ي نخی خشک کنید. اینکار را روزی دو بار انجام دهید.

 

درمان هفتگی: دریک فنجان یک قاشق غذاخوری گل بابونه بریزید و آب داغ رابه آن اضافه کنید، بگذارید 20 دقیقه دم بکشد. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک شماره سفیده تخم مرغ رابا آن ترکیب کنید تا ماسک درست شود. ماسک را روی صورت تمیز خود گذاشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت رابا آب سرد بشویید. اینکار را هفته‌اي یک‌بار انجام دهید.

 

چای بابونه مانند روشن کننده‌ي طبیعی پوست عمل کرده و رنگ پوست‌تان را بازتر می کند و ضمنا درخشندگی خوشایندی به آن میدهد.بابونه حفره‌هاي پوست را جمع میکند که باعث میشود پوست شما جوان‌تر و زیباتر بنظر برسد. دو فنجان آب جوش تهیه کنید، دو قاشق غذاخوری بابونه خشک شده را در آن بریزید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه دم بکشد.

 

سپس آب آنرا صاف کنید و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل رابه پوست صورت و گردن‌تان بزنید و بگذارید تقریباً 15 دقیقه بماند، سپس با آب کاملا بشویید. اینکار را هرروز انجام دهید.

 

بابونه که منبع عالی آنتی اکسیدان‌هاست با رادیکال‌هاي آزاد در بدن که به سلول‌هاي پوست آسیب می زنند مبارزه کرده و از بروز آن پیش گیری می کند.بابونه میتواند بازسازی بافت و سلول‌هاي پوست را تسریع کند، حفره‌هاي پوست را ببندد و پروسه‌ي پیری را کُند کند.

 

کاربرد روزانه: یک فنجان چای بابونه درست کنید و بگذارید خنک شود. یک پنبه توپی رابه آن آغشته کرده و به پوست‌تان بزنید، 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. اینکار را هرروز انجام دهید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.کاربرد دوره‌اي: گهگاه می توانید از بخار چای بابونه برای صورت خود استفاده کنید تا حفره‌هاي پوست باز شده و آلودگی‌ها خارج شوند.

 

بافت ریزدانه‌اي چای بابونه بعنوان لایه بردار طبیعی پوست نیز عمل می کند. چای بابونه می تواند سلول‌هاي مرده‌ و خشک شده‌ي پوست را جدا کرده و آنرا نرم و درخشان کند.محتویات 2 یا 3 شماره چای کیسه‌اي بابونه را در کاسه‌اي خالی کنید، کمی شکر و روغن زیتون اضافه کرده و اسکراب درست کنید. این اسکراب خانگی رابه آرامی به صورت خود بزنید و با حرکات دورانی ماساژ بدهید. سپس صورت رابا آب سرد آبکشی کرده و خشک کنید. اینکار را هفته‌اي یکبار انجام دهید.

 

طبیعت نرم کننده و آرامشبخش بابونه به روشن کردن تیرگی پای چشم کمک میکند. خاصیت ضد التهابی بابونه نیز از التهاب اطراف چشم و پف آن می‌کاهد.4 شماره چای کیسه‌اي بابونه رابه مدت 5 دقیقه دریک فنجان آب داغ دم کنید. کیسه‌هاي چای را خارج کرده و دو تا را داخل یخچال و دو تای دیگر را روی کانتر آشپزخانه بگذارید.

 

ابتدا چای کیسه‌اي روی کانتر رابه مدت 5 دقیقه روی چشمهای بسته خود بگذارید و سپس چای‌هاي کیسه‌اي داخل یخچال رابه مدت 5 دقیقه روی پلک‌هاي بسته خود قرار دهید. این درمان را هر وقت که بخواهید میتوانید انجام دهید.

آب کشیدن موها با چای بابونه برای برطرف کردن شوره سر مفید است و ضمنا خارش پوست سر را تسکین داده و درخشندگی زیبایی به مو هاي کدر میدهد.

 

2 تا 3 فنجان آب جوش درست کنید و 4 یا 5 شماره چای کیسه‌اي بابونه را در آن بگذارید تا دم بکشد، بعد از این‌که کاملا خنک شد کیسه‌ها را خارج کنید. مو هاي‌تان را طبق معمول بشویید و نرم کننده بزنید، سپس با چای بابونه آبکشی کنید. بگذارید مو هاي‌تان خودشان خشک شوند.

 

بابونه التیام دهنده‌‌اي قوی نیز هست چون خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد. بابونه مانند یک ضد عفونی کننده‌ي موثر عمل کرده و می توان آنرا برای درمان بریدگی‌هاي جزئی و زخم‌ها بکار برد.ضمنا بابونه میتواند التهاب و قرمزی ناحیه‌ي آسیب دیده را کاهش بدهد چون ویژگی ضد التهابی هم دارد.

 

چند شماره چای کیسه‌اي بابونه را در آب گرم بگذارید و یکی را خارج کرده و روی زخم فشار دهید. هر چند بار که لازم بود اینکار را انجام دهید.همچنین می توانید عصاره‌ي طبیعی بابونه را بخرید و آنرا مستقیما به محل آسیب بزنید.

 

بابونه یک گیاه فوق العاده است؛ تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی است، سلامت معده را برایتان به ارمغان می آورد و با نوشیدن آن خواب اسانی خواهید داشت.

 

نام علمی: Matricaria recutita
نام انگلیسی: chamomile
خانواده: Asteraceae

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

 

بابونه از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار میگرفت؛ جالینوس حکیم، قبل از کشف کنین، بابونه را برای تب هاي نوبه «مالاریا» توصیه می نمود و همچنین برای معالجه دردهای ناشی از ضربات خارجی و تروما، مؤثر می پنداشت. بابونه از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده هاي تلخ به حساب می‌آید.

 

1. از مهم ترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به سهولت این مرض را درمان می کند. بیشتر کسانی که درد و سوزش معده دارند، میتوانند با خوردن چای غلیظ بابونه سلامتی خودرا دوباره به دست بیاورند. بدین منظور روزانه به صورت ناشتا ۳ الی ۴ قاشق گیاه بابونه را دریک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و سپس بعد از ۱۵ دقیقه صبحانه را میل نمایید. خوردن چای غلیظ بابونه رابه مدت ۲ هفته ادامه دهید تا تأثیر بسزای آنرا بر معده مشاهده نمایید.

 

2. برای رفع ورم روده مؤثر است، همچنین برای رفع کرم معده و روده استفاده می کنند.

 

3. بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت می کند. خوردن 5 گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است «ریشه بابونه گرم تر و خشک تر از گل بابونه است».

 

4. بابونه مقوی مغز است.

 

5. بابونه ادرارآور و قاعده آور است، همچنین استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع می کند. اگر کسی قطره قطره ادرار می کند به او چای بابونه دهید تا درمان شود.

 

6. این گیاه ترشح شیر را در مادران شیرده افزایش می دهد.

 

7. درمان کننده سردرد و میگرن است.

 

8. بابونه ضدنفخ است.

 

9. بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است.

 

10. برای درمان چشم درد، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید.
11. برای تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید.
12. برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها، به انها چای بابونه بدهید.
13. جویدن بابونه برای التیام زخم هاي درمان مفید است.

 

14. بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه رابا یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محل هاي دردناک بمالید درد را تخفیف می دهد.

 

15. مصرف دم کرده بابونه به شکل ناشتا مقوی معده، مقوی و بادشکن است.

 

16. برای رفع بیخوابی و داشتن یک خواب آرام و آسان، کافی است ده دقیقه قبل از این‌که به رخت خواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید.

 

17. بابونه درمان کننده بی اشتهایی است.

 

18. چای بابونه درمان کننده کم خونی است. به خاطر همین خاصیت خانمها و دختران می‌توانند برای درمان کم خونی شان ازآن استفاده کنند.

 

19. بابونه برای رفع زردی مفید است.

 

20. حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد. برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ریخته مدت یک ربع ساعت در آن دراز بکشید.

 

21. اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی هاي پوستی نظیر اگزما، کهیر و خارش مفید است.

 

22. بابونه ضدآلرژی است.

 

23. برای رفع گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید.

 

24. اسانس بابونه چون اثر قی آور دارد در مورد مسمومیت هاي غذایی مصرف می شود.

 

25. روغن بابونه را برای از بین بردن کمردرد، درد مفاصل و نقرس روی محل درد بمالید.

 

26. با چای بابونه اگر مو هاي بلوند را بشویید آنها را روشن تر و شفاف تر می کند.

 

27. آن هایي که یائسه شده اند بهتر است همه ی روزه چای بابونه بنوشند زیرا اختلالات یائسگی را برطرف می کند.

 

28. بخور گل بابونه جهت التیام آکنه و جوش هاي صورت نیز توصیه شده است.

29. بابونه، مدر، معرق و محلل ورم ها است.

 

30. استفاده از بخور دم کرده ي بابونه بر روی صورت، باعث شادابی و تجدید حیات سلول هاي بشره پوست می شود.

 

یک قاشق غذاخوری گل بابونه و دو لیوان آب گرم با مقداری نبات را در قوری چینی یا شیشه اي بریزید و پس از این‌که دم کشید میل کنید.

 

خواص درمانی چای بابونه «دم کرده گل بابونه» عبارتند از:

 

* برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت هاي ناشی از سرماخوردگی را از بین میبرد.
* برای رفع گرفتگی هاي عضلانی و نیز گرفتگی هاي قاعدگی در زنان مفید است.
* درد شکم را تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است.
* به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.
* برای درمان روماتیسم بکار می رود.
* چای بابونه مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است.
* اختلالات یائسگی را برطرف می کند.

 

مراقب باشید

* مصرف هم زمان بابونه با داروهای ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و بطور کلی داروهای رقیق کننده خون و… و همچنین الکل ممنوع است.

* مصرف بابونه در بارداری و شیردهی در برخی افراد با آلرژی همراه است و باید از مصرف آن دراین دوران اجتناب شود.

* استفاده از بابونه ممکن است بطور نادر باعث ایجاد واکنش هاي خفیف آلرژیک شود ودر صورت مصرف بیش از اندازه، علائمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند.

 

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

انگیزه – انگیزه های جذاب زندگی

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

انگیزه – آیا از خواص بی‌نظیر بابونه به‌خصوص برای پوست اطلاعی دارید؟ هراندازه از خواص بی‌نظیر گل بابونه برای سلامت پوست صحبت کنیم، باز هم کم است. گیاه بابونه تاثیرشگفت‌انگیزی درسلامت، شادابی، حفظ زیبایی و جوانی پوست شما دارد. با توجه به این که امروزه شاهد این هستیم که محصولات متنوعی با استفاده از گیاهان دارویی ساخته می‌شود ولی مصرف سنتی آن‌ها هنوز هم طرفداران زیادی را در بین خود دارد. گیاه بابونه را نیز به شکل‌های گوناگونی می‌توان مصرف کرد؛ از دم‌نوش‌ بابونه گرفته تا بخور گرم و… همگی برای سلامت و جوان‌سازی پوست مفید و موثر هستند. در این مطلب به بررسی خواص شگفت‌انگیز بابونه برای پوست پرداخته شده است.

یکی از راهکارهای مناسب برای پاک‌سازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. از این بخور به صورت ساده یا به همراه ترکیبی از عصاره‌های گیاهی می‌توان استفاده کرد. طی آن منافذ پوست باز و به‌صورت سطحی و عمقی پاک شده و سبب خون‌رسانی بهتر به پوست شما می‌شود. با این راهکار، آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست شما زدوده و پوست مرطوب می‌شود. این رطوبت خود مانع از ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌شود. بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها بر روی پوست سبب تحریک گردش خون در صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند. بهتر است پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان که طی بخور باز شدند بسته شود.

بخور بابونه به همراه گل ختمی: مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش ریخته و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا محلول مورد نظر دم بکشد. سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه ضخیم یا حوله روی سر خود و ظرف انداخته و همین‌طور که صورتتان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد با کمک دو انگشت دست پوست صورت خود را بصورت دورانی ماساژ دهید. این عمل را چندین بار تکرار کنید.

علاوه بر راهکار ذکر شده روش کمپرس بابونه نیز برای پوست به خصوص برای پوست‌های خشک و حساس پیشنهاد می‌شود. برای کمپرس بابونه مانند بخور ابتدا آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مورد نظر را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول بدست آمده آغشته کنید. این حوله را پنج تا ده دقیقه به آرامی روی پوست صورت خود قرار دهید.

اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش و خشکی پوست همراه با پوسته‌ریزی شدید منجر می‌شود، را می‌توان با مصرف کمی بابونه کنترل کرد. روغن بابونه درمان طبیعی و بسیار مؤثر برای درمان مشکلات پوستی از جمله اگزما و آکنه به حساب می‌آید. با استفاده از روغن بابونه می‌توانید از آکنه‌های دردناک خود رها شده و با آن‌ها برای همیشه خداحافظی کنید. با مصرف روغن بابونه همچنین التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت. برای برطرف کردن التهابات پوستی خود بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی مخلوط کنید تا متوجه تأثیر دوچندان آن شوید. روغن بابونه همچنین می‌تواند ترمیم کننده، جوان کننده، تقویت کننده و شاداب کننده پوست شما باشد.

یکی از خواص بیشمار گل بابونه برای پوست، روشن کردن آن است. بابونه موجب شفاف شدن پوست به خصوص در ناحیه صورت می‌شود. برای ساختن این معجون شگفت انگیز در ابتدا دو فنجان آب جوش تهیه کنید، دو قاشق غذاخوری گل بابونه که از قبل خشک کرده‌اید را در آن ریخته و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه خوب دم بکشد. پس از گذشت این مدت آب آن را صاف کرده و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو به آن بیفزایید. سپس محلول به دست آمده را به پوست صورت و گردن‌ خود بمالید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند. سپس آن را با آب کاملاً بشویید. برای حاصل شدن نتیجه مطلوب‌تر، این کار را می‌توانید هر روز انجام دهید.

روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی و ترمیم محل آسیب دیده نیز می‌تواند مؤثر باشد. برای این کار بایستی چند قطره از روغن بابونه را به آب اضافه کرده و پارچه‌ای را به این محلول آغشته کنید و روی محل آسیب دیده قرار دهید.

چهار عدد چای کیسه‌ای گل بابونه را به مدت پنج دقیقه در یک فنجان آب داغ قرار دهید. پس از این مدت، کیسه‌های چای را از درون فنجان خارج کنید و دو تا را داخل یخچال و دو تای دیگر را روی کابینت آشپزخانه قرار دهید. در ابتدا چای کیسه‌ای روی کابینت را برای مدت ۵ دقیقه روی چشم‌های بسته خود قرار داده و سپس کیسه‌های چای داخل یخچال را به مدت ۵ دقیقه روی پلک‌های بسته خود قرار دهید. این روش، برای از بین بردن سیاهی اطراف چشم بسیار مؤثر است.

گل‌های بابونه را برای مدت زمان سه دقیقه در آب بجوشانید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید محلول شما سرد شود. آن را از صافی ظریف با فشار رد کنید. گلاب و آب لیمو را به این محلول بیفزایید و پس از ترکیب کردن در شیشه قهوه‌ای رنگی بریزید. مدت هاست که تأثیر مرطوب‌کنندگی گیاه بابونه در بین مردم به اثبات رسیده است. این گیاه باعث درمان و تمیزی پوست نیز می‌شود. استفاده از گل بابونه در پوست‌های بسیار حساس و پوست‌هایی که تحت فشار عصبی، مستعد داشتن لکه‌های قرمز هستند، پیشنهاد می‌شود.

دو قاشق چای‌خوری گل بابونه خشک را دم کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس این محلول را صاف کرده و مایع را در بطری بریزید. ۱۲۰ میلی‌لیتر گلاب و ۲ قطره اسانس روغن صندل را به محلول خود اضافه کرده وآن را در یخچال نگهداری کنید و حداکثر برای مدت یک هفته از این محلول استفاده کنید. کافی است به صورت مداوم از این ماسک استفاده کنید تا خودتان به واضح تغییرات بسزایی که در پوستتان به وجود می‌آید را مشاهده کنید.

بابونه گیاهی است با ارتفاعی به اندازه ۳۰ سانتی‌متر که بیشتر اوقات در بیابان و صحرا می‌روید. ساقه آن به رنگ سبز و گل‌هایش سفید است. بابونه دارای طبع گرم و خشک و از خانواده کاسنی و بومادران است. این گیاه خواص دارویی فراوانی دارد و به این جهت به آن داروخانه سیار نیز گفته می‌شود. خواص شگفت انگیز بابونه، این گیاه ارزشمند را به پای ثابت ماده اصلی تشکیل دهنده پمادها، کرم‌ها و ژل‌های پوستی تبدیل کرده است. از خواص بسیار ارزشمند گیاه بابونه می‌توان خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، ضدگرفتگی عضلات، آرامش ‌بخشی و نرم‌کنندگی‌ را نام برد. دیگر خواص گیاه بابونه درمان انواع عفونت‌ها و التهابات پوستی است.

بابون خصوصاً برای پوست‌های شکننده و بسیار حساس در مقابل تغییرات جوی مؤثر است. در حال حاضر شاهد این هستیم که در صنعت لوازم آرایش بابونه را به صورت مجزا یا همراه با گیاهان دیگری از جمله اکلیل کوهی، خلنگ و بنفشه مورد استفاده قرار می‌دهند. شامپوی همراه با بابونه اندکی رنگ مو را روشن می‌کند. گیاه بابونه به همراه زیزفون و نعناع در بعضی از کشورها، بیشترین میزان مصرف را در صنعت داروسازی دارد.

 

شما نیز اگر تجربه یا اطلاعاتی در زمینه خواص بابونه برای پوست دارید، آن را با ما و سایر کاربران انگیزه به اشتراک بگذارید.

مطلب قبلی

خواص سنگدان مرغ چیست؟

مطلب بعدی

فوری؛ نتایج لاتاری ۲۰۲۰ اعلام شد!

بهترین روش‌های پاکسازی پوست خشک

۱۰ روش خانگی برای پاکسازی پوست چرب

روش انجام اپیلاسیون در بارداری + خطرات و عوارض جانبی

نحوه صحیح موم انداختن ناحیه تناسلی ؛ مراقبت‌ها و عوارض احتمالی

روش های حفظ سلامت پوست با ۱۳ نکته طلایی

۸ نوع ماسک سفیده تخم‌ مرغ برای رفع تمام مشکلات پوستی

مطالب پیشنهادی

علت کف کردن دهان نوزاد چیست و چگونه برطرف می شود؟


علت دیر دندان درآوردن نوزاد چیست؟

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

افشاگری وریا غفوری از نقش مدیر عامل استقلال

دمای طبیعی بدن نوزاد در سنین مختلف چقدر است؟  

علت زیاد شیر خوردن نوزاد و عوارض آن چیست؟

۵۰ شعر کوتاه ادبی احساسی، عاشقانه و عارفانه

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

نشانی مقصد را وارد نمایید

یا پیوند به محتوای موجود

بخور بابونه یکی از ماسک‌های مورد علاقه بانوان است. بخور گل بابونه برای بهبود آکنه و جوش‌های صورت مفید است. بخور گل بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شده، پوست را جوان و شاداب می‌کند، همچنین منافذ پوست را باز کرده و روند دفع سموم و آلودگی‌هایی مانند فلزات سنگین موجود در هوای شهرهای بزرگ را که طی روز در منافذ پوستی نفوذ کرده‌اند، تسریع می‌کند.

بخور گل بابونه و گل ختمی، علاوه بر این‌که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می‌شود، باعث ضدعفونی، روشن شدن و شادابی پوست نیز می‌شود. برای تهیه آن، مقداری گل ختمی و گل بابونه (گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش بریزید و سپس اجازه دهید تا با حرارت ملایم دم بکشد. سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه روی سر خود و ظرف بیندازید و با کمک انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.

اگر شما جزء کسانی هستید که به جز جوش‌های آکنه‌ای، دانه‌های سر سیاه و سفید را نیز در روی پوست صورت خود مشاهده می‌کنید، میتوانید مقداری بابونه را در ظرفی ریخته و به مقدار متناسبی آب به آن اضافه نمایید و در هنگام جوشیدن آب، صورت خود را بخور دهید، به مدت ۱۰ دقیقه بخور را انجام داده و سپس با دستمال تمیزی دانه‌ها را فشار دهید تا از پوست خارج شود و بعد با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ باز شده، تنگتر شود.

پزشکان طب سنتی معتقدند، استفاده از بخور بابونه به همراه سرکه، رافع چشم درد است.

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

یکی از راه‌های درمان و پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان دادن بخور است. بخور بابونه و آویشن به دلیل اینکه جزو گیاهان ضد التهابی هستند، روی باکتری‌های دستگاه تنفسی موثر بوده، برای پیشگیری از عفونت‌های مکرر که بیشتر از ناشی از خشکی دستگاه تنفسی است، می‌توان از آن استفاده نمود. برای تهیه آن می‌توان از انکباب آویشن و بابونه به صورت جوشاندن 10گرم گیاه خشک در 500 سی سی آب استفاده کرد. همچنین استفاده از 10تا 15قطره اسانس این دو گیاه در یک لیتر آب و پخش بخار آن در خانه مفید است.

درمان سینوزیت بر دو پایه باز کردن مجاری سینوس‌ها و کاهش ساخت ترشحات استوار است. به عقیده متخصصان طب سنتی، برای درمان سینوزیت باید حتماً از بخور به‌ویژه بخور گل بابونه استفاده شود. گل بابونه در درمان انتهایی سینوزیت موثر است به طوریکه بخور بابونه تاثیر زیادی در جمع کردن بیماری و دوران نقاهت و کاهش درد در ناحیه پیشانی دارد.

ترکیبات شیمیایی گل بابونه

گلهای بابونه دارای اسانس روغنی آنته مین ( Anthemine) تانن ، فیتوسترول و همچنین ماده ای تلخ بنام اسید آنته میک Anthemique Acid می باشد.

1) یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و جایگزینی مناسب برای داروهای نظیر Lozac و Zantac و غیره می باشد.برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و صبح ناشتا هستید این لیوان چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را بمدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده بکلی شفا یابد.2) تقویت قوای جنسی و اعصاب3) مقوی مغز4) ادرار آور و قاعده آور و درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین درد قاعدگی5) افزایش شیر در مادران شیرده6) درمان کننده سردرد و میگرن7)خرد کننده و دفع کننده سنگ مثانه8) درمان تکرر ادرار با چای بابونه9) ضد حساسیت10) درمان چشم درد با بخور بابونه به همراه سرکه11) تسکین دردهای عضلانی12) درمان زخم های دهان با جویدن بابونه13) تب بر و تسکین دهنده درد14) برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها ، به آنها چای بابونه بدهید .15) رفع بیخوابی و بی اشتهایی و رفع ورم روده16) درمان کننده کم خونی17) رفع کرم معده و روده18) بابونه برای رفع زردی مفید است .19) حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد20) اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی های پوستی نظیر اگزما ، کهیر و خارش مفید است .21) برای رفع گوش درد و سنگینی گوش ، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید .22) تهوع اور برای زمانی که دچار مسمومیت شده باشید.23) از بین بردن کمردرد ، درد مفاصل و نقرس با روغن بابونه24) اگر با دمنوش بابونه ، موی بلوند را بشویید آن را روشن تر و شفاف تر می کند25) آنهائیکه یائسه شده اند بهتر است همه روزه چای بابونه بنوشند زیرا اختلالات یائسگی را برطرف می کند .

حدود 0.8 تا 1 درصد اسانس در این گیاه وجود دارد که بوسیله تقطیر با بخار آب بدست می آید. رنگ این اسانس آبی روشن است ولی در اثر کهنه شدن برنگ زرد مایل به قهوه ای در می آید. بوی این اسانس بسیار قوی و طعم آن معطر و سوزانده است . اسانس بابونه در عطر سازی و برای معطر کردن غذاها بکار می رود .

برای تهیه روغن بابونه مقدری از گل خشک بابونه را با چهار برابر وزن آن روغن کنجد مخلوط کرده و سپس باندازه دو برابر گل بابونه بآن آب اضافه کنید . آنرا روی چراغ گذاشته و بگذارید بجوشد تا اینکه آب آن بکلی تبخیر شود و فقط روغن باقی بماند البته باید دقت کرد که روغن نسوزد .

مصرف بابونه و فراورده‌های آن در بارداری و شیردهی با آلرژی همراه است و باید از مصرف آن در این دوران اجتناب شود. علاوه بر این، از نظر عوارض جانبی، استفاده از بابونه ممکن است به طور نادر باعث ایجاد واکنش‌های خفیف آلرژیک شود و در صورت مصرف بیش از اندازه، علایمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع، استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند.

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » پوست و مو » بخور: روش، فواید، عوارض / بهترین گیاهان برای بخور و ماسک انواع پوست

بخور صورت : در این مقاله از بخش زیبایی پوست و مو در وبسایت نایریکا به بخور صورت, بخور صورت چیست, روش بخور دادن, بخور صورت برای جوش, ماسک برای بعد از بخور صورت, عوارض بخور صورت, بخور صورت چند بار در هفته, فواید بخور صورت, بخور صورت با دستگاه, برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم, بخور سرد, بخور بابونه برای پوست, بخور آویشن, بخور برای سرماخوردگی, بخور شلغم, بخور برای پوست, بخور برای سینوزیت, بخور برای پوست چرب و جوش دار, بخور برای پوست خشک, بخور برای جوش صورت, مضرات بخور صورت می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بخور صورت, بخور صورت چیست, روش بخور دادن, بخور صورت برای جوش, ماسک برای بعد از بخور صورت, عوارض بخور صورت, بخور صورت چند بار در هفته, فواید بخور صورت, بخور صورت با دستگاه, برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم, بخور سرد, بخور بابونه برای پوست, بخور آویشن, بخور برای سرماخوردگی, بخور شلغم, بخور برای پوست, بخور برای سینوزیت, بخور برای پوست چرب و جوش دار, بخور برای پوست خشک, بخور برای جوش صورت, مضرات بخور صورت

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

پاکسازی پوست یکی از اقدامات مهم و اساسی برای زیبایی پوست به شمار می رود .

این فرایند به طرق مختلفی قابل انجام می باشد.

بخور صورت یکی از راه های آسان برای پاکسازی پوست به شمار می رود .

روشی کم هزینه ،آسان و در دسترس که به سادگی در منزل نیز قابل انجام می باشد .

بخور صورت چیست

بخور صورت یکی از روش های موثر پاکسازی پوست به شمار می رود .

بخور صورت می تواند سبب باز شدن منافذ پوست و آماده نمودن پوست شما برای قرار دادن ماسک های تقویتی بر روی آن شود.

با انجام این تکنیک به راحتی می توانید علاوه بر هیدراتاسیون پوستتان از بروز چین و چروک ،جوش های سر سیاه و …بر روی آن پیشگیری نمایید .

۱) آرایش روی صورت را پاک کنید.

خود را با آب و صابون و یا هر ماده ی تمیز کننده ی دیگری که می دانید پاک کنید و سپس صورت را به طور کامل خشک نمایید.

۲) ظرف را پر از آب کنید. حداقل ۳ فنجان آب؛ و آن را جوش بیاورید.

۳) آب را داخل یک ظرف کم عمق و پهن بریزید.

روش بخور دادن

۴) صورت خود را حداقل ۲۰ سانتی متر بالا تر از ظرف قرار دهید، حوله را روی سر خود بیندازید.

بخار باید گرم و آرام بخش باشد نه داغ و سوزاننده! اگر بخار خیلی داغ بود و احساس ناراحتی می کردید، سریعاً این کار را متوقف کنید!

۵) برای مدت زمانی نزدیک به ۵ تا ۱۰ دقیقه زیر حوله بمانید، سپس خود را با آب سرد بشویید.

این کار به مصدود شدن منافذ کمک می کند.

۶) در این زمان می توانید از مرطوب کننده و یا ماسک صورت استفاده کنید.

شما می توانید در بخار آب از گیاهانی نظیر چای سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نیز استفاده کنید.

گیاه را در یک فنجان خیس کرده و به آب در حال جوش اضافه نمایید.

پیش از استفاده از هر گونه گیاهی مطمئن شوید که به گیاه مورد نظر آلرژی نداشته و تان نسبت به آن حساسیت ندارد.

۱) صورت را تمیز کنید.

۲) لیفتان را در آب کاملاً گرم خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و روی صورتتان قرار دهید.

۳) زمانیکه لیف سرد شد (معمولاً در کمتر از یک دقیقه) آنرا از روی صورت خود بردارید، و مرحله ی ۲ را مجدداً تکرار کنید. برای رسیدن به بهترین ننتیجه باید این کا را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار نمایید.

۴) با آب سرد صورت خود را آبکشی کنید و سپس از ماسک صورت یا مرطوب کننده ی ملایم استفاده نمایید.

بخور صورت یکی از شیوه‌های مهم برای از بین بردن جوش و آکنه‌های موجود بر روی صورت است.

با این روش بخار آب از مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد دانه‌های سرسیاه، سر سفید و آکنه جلوگیری می‌کند.

برای این منظور یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید تا بعد از گذشت چند هفته نتیجه‌ی استفاده از بخور صورت برای جوش را ببینید.

بخور صورت برای جوش

صد گرم آب را جوش آورده و ۲ قاشق گل بابونه را درون آن بریزید.

بعد از به جوش آمدن حرارت را کم کنید و صورت را بر روی بخار این محلول قرار دهید.

این عمل را طی ۱۰ دقیقه چندین مرتبه تکرار کنید.

ظرف را از روی حرارت بر داشته به کناری بگذارید تا ولرم شود.

از محتوی ظرف بر روی پوست بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.

بخور بابونه برای روشن شدن پوست

صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

با این عمل جوش‌های سرسیاه شما به تدریج از بین می‌روند.

پنج قاشق غذا خوری گلاب را در ۱۰۰ گرم آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صورت را بخور دهید.

بخور صورت گلاب علاوه بر از بین جوش از بروز هرگونه چین و چروک بر روی پوست صورت نیز پیشگیری می‌کند.

خواص گلاب برای پوست صورت باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده آن می‌گردد.

اگر پوست شما بافت طبیعی و معمولی دارد می‌توانید از رزماری را به این بخور اضافه کنید.

این بخور صورت برای جوش مفیده بوده و در عین حال منافذ پوست را می‌بندد.

پوست بعد از به کار بردن این بخور شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

در نیم لیتر آب مقداری نعنا و جعفری تازه بریزید، سپس پوست نصف یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کرده و بجوشانید.

صورت خود را با بخار این محلول به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بخور دهید.

مقداری تخم گشنیز، گل ختمی، گل شقایق را در یک ظرف آب بجوشانید و به مدت ۵ دقیقه از بخور آن استفاده کنید.

بخار این آب، خواص این گیاهان را بخوبی به پوست شما انتقال داده و پوست صورت را به شدت شاداب می‌کند.

در ابتدا و قبل از بخور باید صورت خود را با صابونی ملایم و بدون عطر که برای پوست شما مشکل ایجاد نمی‌کند شسته و تمیز کنید.

بخور صورت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کفایت می‌کند، اما اگر پوستی حساس دارید بهتر است به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را بخور دهید.

برای گرفتن نتیجه‌ بهتر هفته‌ای ۲ بار قبل از خواب، پوست صورت خود را بخور دهید.

اگر شما دارای پوست خشک هستید، بعد از پایان فرایند بخور صورت برای جوش، پوست صورت را شستشو داده و از یک مرطوب کننده مناسب یا تونیک صورت استفاده کنید.

کسانی که دارای رگ‌های پاره شده خون در پوست صورت خود هستند، از بخور دادن پوست خود اجتناب نمایند.

همچنین افرادی که مبتلا به آسم هستند و یا نسبت به گیاهان دارویی آلرژی دارند، قبل از بخور با یک دکتر برای گرفتن دستورالعمل خاص مشورت نمایند. بهتر است پس از بخور پوست از ماسک عسل و آب لیمو استفاده نمایید.

زیرا عسل نرم کننده و ضد باکتری است در حالی که لیمو به بستن منافذ بزرگ پوست کمک می‌کند.

کسانی که دارای پوست های خشک هستند می توانند موارد زیر را امتحان کنند:

ماسک برای بعد از بخور صورت

چند گزینه ی مناسب برای پوست های چرب هم عبارتند از:

یک قاشق چایخوری خمیر ترش را با مقدار کمی شیر گرم مخلوط کنید و صبر کنید تا حالت پف کرده به خود بگیرد.

برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید این کار را در حمامی که هوای گرم و مرطوبی دارد انجام دهید.

مقداری از گوجه فرنگی پوست گرفته را به صورت پوره در آورید، سپس مقداری پودر سیب زمینی به آن اضافه کنید، این دو ماده را با هم مخلوط کرده تا یک مایع خمیر مانند بدست آید.

سفیده ی تخم مرغ را با چند قطره لیمو ترش مخلوط کنید.

این کار همچنین در برطرف کردن جوش های سر سیاه معجزه می کند.

خیار هم پوست را سفید می کند و هم می توانید از تکه های بریده شده آن بر روی چشم ها استفاده کنید تا هم از پف چشم ها کاسته شود و هم حلقه های مشکی دور چشم کمتر شوند.

با ۴/۱ سیب، ۴/۱ هلو، ۴/۱ خیار، ۴ گرم صدف دریایی پودر شده و ۶ گرم آرد شروع کنید.

میوه های را با هم مخلوط کرده و در بلندر بریزید تا محلول سسی شکلی بدست آورید، سپس پودرهای دیگر را به آن اضافه کرده و بهم بزنید.

یک ماسک فوق العاده برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست که حتی برای پوست های حساس نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد مخلوطی از آرد جو و عسل است.( ۳ قاشق چایخوری از هر یک)

و برای آن دسته از افراد خوش شانس که دارای پوست های معمولی هستند (و یا حتی برای هر کسی که تمایل دارد از آن استفاده کند) ماسک شکلاتی صورت را امتحان کنید! این ماسک حساس یک مرطوب کننده ی عالی به شمار می رود و پوست صورت شما را مانند پوست کودکان نرم و لطیف می کند.

به این منظور باید:

را با هم مخلوط کنید و آنها را بر روی صورت خود بمالید.

برای ۱۰ دقیقه دراز بکشید و سپس پوست صورت خود را با آب گرم بشویید.

به طور باورنکردنی و با خوشمزگی تمام پوستتان تازه و شاداب می شود.

یکی از انواع ماسک ها که هم اثر بخشی بسیار بالایی دارد و هم می تواند برای انواع مختلف پوست ها مورد استفاده قرار بگیرد، مخلوطی از عسل و تخم مرغ است. (سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب و زرده تخم مرغ برای پوست خشک) و مقدار کمی روغن زیتون.

این مواد را با هم مخلوط کرده و آنرا با کمک انگشت روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به آرامی بر روی پوست ضربه های کوچکی وارد کنید تا به خوبی جذب شوند.

پس از اینکه محلول را بر روی پست خود مالیدید، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید.

مجدداً این کار را تکرار کنید و لایه ی نازک دیگری را بر روی پوست مالیده و مجدداً ماساژ بدهید.

در تمام موارد باید محلول را بر روی پوست استعمال کرده و اجازه دهید تا به طور کامل بر روی پوستتان خشک شود.

به عنوان یک قاعده ی کلی باید همیشه به خاطر داشته باشید که نمی بایست برای مدت زمانی بیش از دو مرتبه در هفته از این ماسک ها استفاده کنید.

همچنین باید سعی کنید که هر مرتبه محتویات آنرا عوض کنید.

بد نیست که پیش از استعمال ماسک ابتدا آنرا تست کنید.

به این منظور کمی از آن را به پشت گوش خود بزنید، ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آنرا بشویید.

بخار میتواند پوست را بسوزاند، پس باید فاصله تان را از منبع آب جوش حفظ کنید.

اگر از روش بخار دادن با حوله استفاده میکنید، حواستان باشد که حوله گرم باشد نه داغ.

کسانی که رزاشیا دارند، نباید از بخور صورت استفاده کنند.

عوارض بخور صورت

چون بخار رگ های خونی را گشاد میکند که موجب قرمزی پوست میشود.

اگرچه بخور دادن موجب آبرسانی به پوست میشود اما افرادی که دارای پوست خیلی خشک و اگزما هستند، باید احتیاط بیشتری کنند.

برای جلوگیری از آسیب پوست، زمان بخور دادن را به فقط چند دقیقه محدود کنید.

بخار دادن (بخور) به صورت را می‌توان هفته‌ای یک بار انجام داد و پس از آن، از ماسک صورت (آماده یا تهیه شده از مواد طبیعی توسط خود فرد) استفاده کرد.

بخور صورت چند بار در هفته

به طور کلی، افراد می‌توانند به ۲ صورت از بخور استفاده کنند؛ یکی اینکه صورت خود را در برابر یک منبع مولد بخار قرار دهند (که این بخار می‌تواند گرم یا سرد باشد) و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تماس پوست صورت با بخار، با آب سرد صورت‌تان را بشوید تا منافذ بازشده پوست بسته شوند و سپس از یک کِرِم مرطوب‌کننده یا یک ماسک صورت استفاده کنند.

در روش دوم، فرد حوله‌ای را که در آب گرم غوطه‌ور شده است، روی صورت خود قرار می‌دهد و پس از سرد شدن حوله، آن را برمی‌دارد.

این کار باید ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

بخور صورت با بخار آب، باعث پاکسازی عمقی پوست و بیرون آمدن هر نوع مواد ناخالص و آلودگی ها از منافذ پوست می شود.

بخور صورت می تواند پوست را از درون پاکسازی کند و کمبود آب پوست صورت را جبران کند و زندگی دوباره به آن ببخشد.

بخار آب باعث می شود پوست شما درخشان تر و شاداب تر به نظر برسد.

جریان خون در مویرگ‌های زیر پوست را بهبود بخشیده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

اضافه کردن روغن های طبیعی و گیاهان دارویی به آب، بخار آن را سرشار از خواص خود کرده و خاصیت بخور صورت را افزایش می دهد.

فواید بخور صورت

جدا کننده سلول های مرده پوست

تسریع جریان خون در پوست

پاکسازی عمقی پوست

بهبود آکنه و جوش‌ های سر سیاه

از بین رفتن خطوط ریز روی پوست

هرگز از شوینده‌های شیمیایی برای تمیز کردن دستگاه بخور استفاده نکنید

دستگاههای بخور از طریق تزریق هوای مرطوب به فضای خانه، به شما کمک می‌کنند با آنفولانزا به مقابله بپردازید، چشم‌های خشک خود را تسکین دهید و خشکی پوست و سینوس‌ها را از بین ببرید.

با این حال ممکن است دستگاه بخور را به خوبی تمیز نکنید و خود را در معرض بیماری قرار دهید.

بخور صورت با دستگاه

تحقیقات نشان دادند ۷۵ درصد نمونه‌های گرفته شده از دستگاه‌های بخور، قارچ داشتند و ۸۷ درصد نمونه‌ها رشد باکتری را نشان دادند.

این موضوع نه تنها در منازل، بلکه در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها نیز صادق است.

تنفس هوای آلوده از یک دستگاه بخور کثیف احتمال ابتلا به ذات‌الریه، حملات آسم یا مشکلات ریوی را افزایش می‌دهد.

اگر دچار مشکل تنفسی مزمن هستید، دستگاه بخور ممکن است علائم را تشدید کند.

اگرچه افزایش رطوبت فرآیند تنفس در کودکان و افرادی که آسم یا آلرژی دارند را بهبود می‌دهد؛ اما زمانی که رطوبت آلوده ایجاد کند، باعث تحریک یا تشدید آسم و علائم آلرژی می‌شود.

برای پیشگیری از تولید رطوبت آلوده توسط دستگاه‌های بخور، نکات زیر را رعایت کنید.

آب دستگاه را زودبه‌زود عوض کنید باکتری‌ها و قارچ‌ها در آب ساکن دستگاه بخور، رشد می‌کنند و در عرض چند روز چندین برابر می‌شوند.

به همین دلیل بایستی هر روز آب دستگاه بخور را تعویض کنید تا از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری شود.

به ویژه اگر از دستگاه بخور سرد استفاده می‌کنید، حتماً این کار را انجام دهید.

فیلترهای این دستگاه‌ها بایستی هر دو ماه یک بار تعویض شوند.

روش‌های پاک‌سازی یکسان نیستند محلول‌های تمیزکننده ساده برای تمیز کردن دستگاه‌های بخور مناسب‌تر هستند.

متخصصین توصیه می‌کنند نحوه استفاده از دستگاه بخور از محلول‌های مبتنی بر آب یا الکل برای تمیز کردن دستگاه بخور استفاده کنید.

قبل از این کار، دستگاه را از برق بکشید.

نحوه استفاده از دستگاه بخور هرگز از شوینده‌های شیمیایی استفاده نکنید؛ زیرا این محصولات حاوی پراکسید نحوه استفاده از دستگاه بخور هیدروژن هستند که منجر به آسیب ریوی می‌شود.

از آب مناسب استفاده کنید همواره دستگاه بخور خود را با آب جوشانده‌ای که از صافی رد کرده‌اید یا آب کانی‌زدایی‌شده پر کنید.

فیلترهای مختص کانی‌زدایی معمولاً مناسب هستند.

البته فکر نکنید استفاده از این فیلترها باعث می‌شود بتوانید یک یا دو بار تمیز کردن دستگاه بخور را به تأخیر بیندازید.

حتی زمانی که از آب تصفیه‌شده استفاده می‌کنید، بایستی هر روز آب دستگاه بخور را تعویض کنید.

دستگاه را با دستگاه جدید جایگزین کنید با گذشت زمان، موادی در دستگاه‌های بخور ته‌نشین می‌شوند که نمی‌توان آن‌ها را تمیز کرد.

این مواد ته‌نشین‌شده باعث افزایش رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود؛ به عبارت دیگر اگر چند سال از عمر دستگاه بخورتان می‌گذرد یا به طور مرتب دستگاهتان را تمیز نکرده‌اید، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و دستگاه بخور جدیدی بخرید.

۱- بابونه و گل همیشه بهار برای پوست های حساس

برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم

۲- نعناع هندی، اسطوخودوس، ترنج، گل همیشه بهار برای پوست های خشک

۳- روغن چای، اسطوخودوس، بابونه، گل رز برای پوست های چرب

همین دلیل، رطوبت سازها اغلب برای:

بخور سرد

وقتی هوای خانه خشک است، ممکن است در معرض این ناراحتی ها قرار بگیرید.

این به خصوص در ماه های زمستان بسیار مورد نیاز است.

همچنین بخورهای سرد در تابستان برای ایجاد رطوبت و کاهش گرما مناسب هستند.

آنها نسبت به بخور های گرم دارای صدای بسیار کمتر، ایمنی بالا و پراکندگی بهتر بخار در تمام اتاق هستند.

گیاه بابونه از جمله گیاهان دارویی است که طیف وسیعی از اثرات مفید درمانی را در بر گرفته و مصرف آن بسیار ساده بوده و دارای بو و طعم مطبوعی است.

بابونه گیاهی دایمی و کوچک به ارتفاع تقریبا ۳۰ سانتی‌متر است که بویی معطر داشته و در چمن‌زارها و اراضی شنی می‌روید.

قسمت دارویی گیاه بابونه، گل‌های آن بوده که در فصل تابستان ظاهر می‌شود.

در گذشته صرفًا از گلهای بابونه به صورت سنتی استفاده میشد ولی در حال حاضر از اسانس این گیاه در صنایع داروسازی، آرایشی و بهداشتی و غذائی به طور وسیعی استفاده می‌شود.

بخور بابونه برای پوست

در ادامه این مطلب خواص بخور بابونه آشنا می شوید.

بخور بابونه یکی از ماسک‌های مورد علاقه بانوان است.

بخور گل بابونه برای بهبود آکنه و جوش‌های صورت مفید است.

بخور گل بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شده، پوست را جوان و شاداب می‌کند، همچنین منافذ پوست را باز کرده و روند دفع سموم و آلودگی‌هایی مانند فلزات سنگین موجود در هوای شهرهای بزرگ را که طی روز در منافذ پوستی نفوذ کرده‌اند، تسریع می‌کند.

بخور گل بابونه و گل ختمی، علاوه بر این‌که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می‌شود، باعث ضدعفونی، روشن شدن و شادابی پوست نیز می‌شود.

برای تهیه آن، مقداری گل ختمی و گل بابونه (گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش بریزید و سپس اجازه دهید تا با حرارت ملایم دم بکشد.

سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه روی سر خود و ظرف بیندازید و با کمک انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.

اگر شما جزء کسانی هستید که به جز جوش‌های آکنه‌ای، دانه‌ های سر سیاه و جوش های سر سفید را نیز در روی پوست صورت خود مشاهده می‌کنید، میتوانید مقداری بابونه را در ظرفی ریخته و به مقدار متناسبی آب به آن اضافه نمایید و در هنگام جوشیدن آب، صورت خود را بخور دهید، به مدت ۱۰ دقیقه بخور را انجام داده و سپس با دستمال تمیزی دانه‌ها را فشار دهید تا از پوست خارج شود و بعد با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ باز شده، تنگتر شود.

بخورهای گیاهی تمیزکننده عمیق پوست هستند و دانه‌ های سر سیاه را از بین می‌برد و به واسطه تحریک تعریق بیشتر پوست، سبب دفع سموم بیشتری از پوست می‌شود و گردش خون زیر پوست سریع‌تر شده و مجاری غدد چربی که احتمالا بسته شده‌اند، باز می‌شوند و چربی به طور طبیعی به سطح پوست جریان می‌یابد.

بهترین گیاهان ویژه پوست‌های جوش‌دار، گیاهان بابونه، بومادران، رازیانه، آویشن و… هستند.

بخور آویشن

به این منظور گیاه تازه یا خشک شده را درون آب جوش بریزید و حرارت آن را ملایم کنید.

بهتر است در یک کتری با لوله بلند این کار را انجام دهید زیرا لوله‌ کتری بخار را به سمت پوست شما متمرکز می‌کند.

سپس موها را از پشت بسته و حوله بزرگی را روی سر بیندازید و قسمت‌های مختلف صورت، خصوصا مناطق جوش‌دار مانند پیشانی، بینی و چانه را بیشتر در مواجهه با بخار قرار دهید.

فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری با بخار را حفظ کنید تا پوست آسیب نبیند.

چشم‌ها نیز در طول این مدت بسته باشد.

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه بخار را قطع کنید.

قابل ذکر است کسانی که دارای پوست حساس‌تری هستند، باید صورت خود را در فاصله ۴۵ سانتی متری بخار دهند و مدت زمان را به ۱۰ دقیقه تقلیل دهند.

پس از اتمام مدت بخور می‌توان محلول بخور را پس از سرد شدن صاف کرده و به عنوان محلول ضدعفونی‌کننده‌ای با پنبه روی پوست و جوش‌ها بمالید. (خصوصا محلول آویشن مفید است).

بخور آویشن جوش‌ های سرسیاه را کم می‌کند

یک لیوان پر آب را در ظرفی ریخته، هنگامی که به جوش آمد،۴ قاشق غذاخوری آویشن شیرازی را درون آن ریخته، حرارت را خیلی کم کنید، به طوریکه بخار از ظرف متساعد شود.

با انداختن حوله‌ ای بزرگ روی سر، پوست صورت را در فاصله ۳۰ سانتیمتری بخار قرار داده و این عمل را حدود ۱۵ دقیقه ادامه دهید.

بعد محلول موردنظر را صاف کرده و با پنبه‌ای محلول را روی پوست صورت بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید.

بهتر است بعد از بخور از کرم‌های تقویت‌کننده استفاده شود.

با تکرار این روش، جوش‌های سرسیاه از بین خواهند رفت.

اغلب به دلیل التهاب مجاری تنفسی ایجاد می شود و التهاب سینوسی می تواند از طریق تنفس در هوای خشک ایجاد شود.

استفاده از بخور برای نوازاد یا کودک که دچار سرماخوردگی شده است، به منظور تسکین موقت سرفه و احتقان بسیار موثر است.

بخور برای سرماخوردگی

دستگاه های بخور به رفع مشکلات گلو نیز کمک می کنند.

رطوبت می تواند گلو را در شرایط مناسبی حفظ کند و مسیر های بینی را باز کند تا به شما تنفس بهتر کمک کند.

اگر بیمار باشید، رطوبت می تواند به شما کمک کند علائمی مانند: سرفه و عطسه را کاهش دهید و سریعا درمان شوید.

بهبود در تنفس باعث خواب بهتر و راحت تر می شود.

استراحت شبانه خوب می تواند بدن شما را آماده مقابله و بهبود بیماری کند.

ریه‌ ها و سینوس را ضد عفونی می‌کند.

بخور شلغم

شلغم با ویتامین B1 فراوان علاج بسیاری از بیماریهای پوستی و کم خونی نیز هست.

بسیار مفید است برای سرماخوردگی

یک مشت گل بابونه و سبزی نعناع و یا دو قاشق غذاخوری پودر ان را رو داخل دستگاه بخور یا قابلمه آب می ریزید و به مدت ۲۰ دقیقه بخور با دم و بازدم شدید انجام میدید.

در بین بخور هروقت چرک و عفونت در مخاط بینی زیاد شد آن رو خالی میکنید و دوباره بخور رو ادامه می دید تا چرک و عفونت حسابی از بینی شما خارج شود.

بخور برای سینوزیت

نعنا عطر تندی دارد؛ این عطر تند و خواص ضد التهاب گیاه نعنا به آرام کردنِ لایه مخاطیِ دستگاه تنفسی کمک می‌کند و بابونه هم خاصیت آنتی بیوتیکی قوی در درمان سینوزیتدارد و التهاب مجرای تنفسیتان را از بین می‌برد.

این روش را به مدت یک ماه یک روز در میان انجام بدهیدبه صورت قطعی هم سینوزیت و هم گوش درد، گلودرد، سردرد که همه ناشی از سینوزیت هست به طور قطع درمان میشود.

در ضمن یک قاشق چایخوری پودر گل بابونه ی خشک و یک قاشق چایخوری نعنا رو مثل چایی ۱۰ دقیقه دم کنید،روزی ۲ لیوان مصرف کنید.

پوست چرب یا گریسی برخلاف پوست‌های خشک نسبتا دارای منافذ و ضخیم تر هستند.

غده‌های چربی این نوع پوست بسیار حساس و بیش از حد چربی ترشح میکند , به خاطر همین موضوع در موقع لمس صورت دست شما اندکی چرب می‌شود.

معمولا در پوست‌های چرب یک لایه چربی روی پوست دیده می‌شود و باعث براق شدن آن می‌گردد.

منافذ باز با برجستگی‌های کوچک روی پوست باعث ایجاد دانه سرسیاه می‌شود و لایه شاخص کراتینه این پوست ضخیم تر و باعث ضخیم تر شدن پوست می‌شود.

بخور برای پوست چرب و جوش دار

این پوست نسبت به پوست‌های دیگر دیرتر دچار چین و چروک می‌شود، چون مقاومت بیشتری دارد.

برای پوست چرب باید ازکرم‌ها و لوسیون‌های فاقد چربی استفاده کرد و چون پوست چرب زودتر آلوده و کثیف می‌شود باید هر چند روز یک بار کاملا پاک شود.

یکی از راه‌های پاک کردن پوست ، بخور دادن آن است که به وسیله آن منافذ پوست باز شده و آماده تغذیه از ماسک‌های مورد نظر می‌گردد.

بعد از عمل بخور می‌توان دانه‌های سرسیاه و جوش‌های صورت را فشار داد.

این کار باید در نهایت دقت و با دستمال کاغذی انجام گیرد و نباید برای این کار از ناخن‌ها استفاده کرد.

جوش‌های صورت را تا حد امکان با دست لمس نکنید و در مورد انواع عفونی آن اجازه دهید تا جوش‌ها خشک شوند و سپس آنها را فشار دهید.

بخور گیاهی سبب می‌شود که منافذ پوست عمیقاً تمیز شود.

برای بخور دادن پوست چرب از سبوس غلات، بلغور جودوسر و بلغور ذرت می‌توانید استفاده کنید.

گیاهان مورد استفاده در تهیه بخور گیاهی مناسب برای پوستهای چرب شامل بومادران، همیشه بهار، گزنه، مریم گلی، کامفری، رازیانه، اسطوخودوس، برگ شمعدانی، بابونه می‌باشند.

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می‌گردد باعث ضد عفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز میشود.

بهترین کاری که می‌توان بعد از این بخور، علاوه بر استفاد از انواع ماسک‌ها انجام داد، استفاده از روغن زیتون و در صورت داشتن جوش در روی صورت، از آب لیموترش می‌باشد که باید با کمک پنبه، مخلوط روغن زیتون و آبلیمو ترش را روی پوست مالیده و پس از ۳۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شست.

اگر پوست چرب دارید این نوع بخور مناسب شماست:

مقداری گل ختمی‌و گل بابونه را در ظرف آب جوش می‌ریزیم و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه قرار داده تا دم بکشد و سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف انداخته و همین طور که صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد و با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده ، این عمل را چندین بار تکرار می‌کنیم.

برای بخور دادن پوست می‌توانید از گیاهان زیر نیز به صورت بالا استفاده نمایید.

این گیاهان عبارتند از : بابون، آویشن، اسطوخدوس، گزنه سفید، رازیانه، زیرفون، بومادران، اکلیل کوهی، نعناع صحرایی، صمغ عربی، کافور.

پس از بخور دادن می‌توانید با کمک نوک انگشتان و یک دستمال ، جوش‌های سرسفید و سرسیاه خود را با فشار خالی نمایید ولی نکته مهم در این مورد آن است که پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می‌شوند و سر جوش‌ها نیز باز خواهد شد، بهتر است که برای تنگ کردن این منافذ پوست پس از اتمام کار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه و یا اگر پوست چربی دارید از آب سرد یا یخ کمک بگیرید و آن‌ها را به صورت ماسک بر روی پوست قرار دهید.

جعفری خشک شده یا گل ختمی یا گل گاوزبان ۲ مشت ، آب یک لیوان پر

بخور برای پوست خشک

آب را در ظرفی ریخته هنگامی که به جوش آمد گیاه یکی از گیاهان بالا و یا مخلوطی از آن ها را درون ظرفی ریخته و حرارت را ملایم کنید تا بخار از ظرف متساعد گردد.

موها را کنار زده و حوله ای بزرگ بر روی سر بیندازید و صورت را مستقیماً درفاصله ۳۰-۲۰ سانتی متری بالای بخار نگه دارید پس از ۱۰ دقیقه صورت را شسته و پس از خشک کردن از کرمهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده نمایید.

بیمه شخص ثالث چیست: آخرین اخبار / سقف بیمه شخص ثالث ۹۸

استقلال: اخبار باشگاه استقلال، بازیکنان، مربی، نقل و انتقالات تیم استقلال

محمدعلی نجفی و قتل میترا استاد / آخرین اخبار : حکم قصاص و رضایت

آموزش و پرورش : آخرین اخبار و اطلاعیه ها / تعطیلی مدارس

محسن لرستانی: بیوگرافی، اتهام، جرم، اعدام / آخرین اخبار و وضعیت

بانک مرکزی : آخرین اخبار مربوط به بانک مرکزی : آمار، بخشنامه و اطلاعیه ها

دعای روز چهارشنبه / ذکر روز چهارشنبه / دعای امروز / ذکر امروز

کنکور ۹۹ و ۹۸: آخرین اخبار / ثبت نام، اعلام نتایج، کارنامه، انتخاب رشته

یارانه / یارانه حمایتی : آخرین اخبار مربوط به پرداخت و حذف یارانه

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

مترو : آخرین اخبار مربوط به خطوط مترو و قطارها

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

پرخوری: عوارض، دلیل، جلوگیری از اشتهای کاذب / درمان پرخوری عصبی

شاهدانه: خواص و مضرات / شاهدانه برای کودکان و در بارداری و در بدنسازی

تخم کتان: خواص، مضرات / بذر و روغن بذر کتان برای نازایی، کیست تخمدان، پوست، لاغری

افسردگی: تعریف، علائم و درمان / اختلالات افسردگی مزمن و شدید / افسردگی نوجوانان

رفع استرس: دعا برای رفع استرس + ذکر و سوره ای در قرآن برای کاهش استرس

برنج قهوه ای: خواص، مضرات، طبع در طب سنتی / برنج قهوه ای برای لاغری و بدنسازی

آنتی هیستامین قوی و طبیعی و لیست داروها برای حساسیت پوستی و آبریزش بینی

چای سبز: خواص و مضرات و طبع / طرز تهیه، طریقه مصرف و میزان مصرف چای سبز

سوپ ورمیشل: طرز تهیه انواع سوپ رشته فرنگی مرغ، شیر، گشنیز و شف طیبه

تعبیر خواب شیرینی (شیرینی خامه ای و کیک) / تعبیر خواب شیرینی پخش کردن

خشکی دهان و گلو: علت و درمان در طب سنتی / خشکی دهان و دیابت، صفرا، و کبد

کباب کوبیده رستورانی و خانگی: ادویه مخصوص، گوشت، سفت و آبدار شدن کباب کوبیده

مسکن ملی / آخرین اخبار مربوط به شرایط و ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

لیگ برتر : آخرین اخبار / جدول لیگ برتر، بازیها، نتایج لیگ برتر

ساخت و ساز : اخبار ساخت و ساز و ممنوعیت ساخت و ساز در پایتخت

پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

ایران خودرو : اخبار شرکت، محصولات، فروش و پیش فروش محصولات ایران خودرو

بخور بابونه برای روشن شدن پوست
بخور بابونه برای روشن شدن پوست
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *