بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

دوره مقدماتی php
بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه
بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

#جوشانده_عرق_نعنا_بارهنگ✔️ درمان مشکلات مری و معده از قبیل : ” ضعف معده ، نفخ ، آروغ ، ترش کردن ، ورم معده ، سردی معده ، عفونت معده “طرز تهیه : یک لیوان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ را داخل ظرفی ریخته پس از رسیدن به نقطه جوش ، مجددا 5 الی 10 دقیقه ملایم بجوشانید . سپس بعد از ولرم شدن کمی عسل طبیعی به آن اضافه کرده و آنرا بدون اینکه صاف کنید شبها موقع خواب میل کنید .طول درمان بسته به نوع بیماری 40 الی 120 روز میباشد .🔰 منعیات :الف) هیچگاه آب به علاوه یخ ننوشید .ب) ترک آب بین غذا (بهترین موقع نوشیدن آب ، نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از آن است .)ج) کاهش خوردن سردیها با غذا (ماست ، شیر ، دوغ ، نوشابه ، ترشیجات ، سالاد )✔️ درمان مشکلات در روده از قبیل : ” باد روده ، کولیت روده ، زخم روده “استفاده از همان نسخه عرق نعنا و بارهنگ فقط با این تفاوت که به جای عرق نعنا از یک لیوان گلاب استفاده گردد .توجه : اگر مشکلات روده همراه با مشکلاتی از معده باشد در نسخه بالا از نصف لیوان گلاب و نصف لیوان عرق نعنا استفاده میشود .🌿 طب سنتی اسلامی ایلیا☘️

مشتری گرامی؛ تیم ما، آماده شنیدن هرگونه انتقادات و پیشنهادات شما هست. جهت ارتباط با ما، میتوانید از طریق روشهای زیر اقدام فرمایید تا در اسرع وقت مورد شما را پیگیری کنیم.

جهت عضویت در باشگاه مشتریان این مرکز، میتوانید با ارسال [ طب ایلیا ] یا [ ایلیا1001 ] به شماره سامانه 10008590 عضو رسمی باشگاه شوید و از امتیازات ویژه، آخرین اخبار، رویداد و … مطلع و بهره مند شوید

◻️درمان ۸۰ درصد از بیماریهای گوارشی

⇦یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ در یک لیوان عرق نعناع ۵ دقیقه جوشانده بعداز ولرم شدن با یک قاشق مرباخوری عسل شیرین کنید و روزی یک لیوان میل شود بمدت چهل روز

🔺عفونت روده ▫️نفخ،گاز روده ▫️دلدردهای شدید ▫️نفخ،کولیت، زخم معده ▫️خونریزی مقعد از سردی ▫️تهوع سرد و برگرداندن غذا ▫️عفونت معده«هلیکوباکتری» ▫️ملین ونرم کننده روده جهت رفع یبوست 🔻کم اشتهایی با منشاء سردی معده و روده 🔸⇦افردای که یبوست دارند یک استکان گلاب و عرق نعناع ترکیب کنند و با تخم بارهنگ طبق دستور بجوشانند و مصرف کنند. ⚠️در زنان باردار تحت نظر طبیب طب سنتی باید مصرف شود.

دوره مقدماتی php

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

© تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه اینترنتی نسخ استاد می باشد و هرگونه کپی محتوا بدون لینک به سایت شرعاً حرام و پیگرد قانونی خواهد داشت.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع عفونت های روده، تهوع، دل درد های شدید و بهبود اخلاق مؤثر دانست.
شربت بارهنگ و عرق نعناع حاوی انواع ویتامین های A ، C ، K ، گروه ویتامین های B مانند B۱، B۲، B۶ ، اسید های چرب امگا ۳ و ۶، کلسیم، پتاسیم، کربوهیدرات، منیزیم، آهن، منتول، تانن، کومارین، کولین، فلاونوئید ها، آنتی اکسیدان، سروتونین و نوراپی نفرین است.

برای بررسی خواص شربت بارهنگ و عرق نعناع و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.
 

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم ترین خواص شربت بارهنگ و عرق نعناع، اظهار کرد: این شربت نفخ، زخم معده و کولیت را برطرف می کند و ملین و نرم کننده روده ها هم است بنابراین یبوست را از بین می برد؛ شربت بارهنگ و عرق نعناع نقش مؤثری در رفع عفونت های روده، تهوع، دل درد های شدید و کم اشتهایی با منشأ سردی معده دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت بارهنگ و عرق نعناع، بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین B۶ تأثیر چشمگیری در تولید انتقال دهنده های عصبی دارد که اطلاعات را از سلولی به سلول دیگر منتقل می کنند؛ شربت بارهنگ و عرق نعناع موجب تولید هورمون هایی مانند سروتونین و نور اپی نفرین می شود که بهبود خلق و خوی، ایجاد شادی و رفع افسردگی را به همراه دارد.

بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در شربت بارهنگ و عرق نعناع سیستم ایمنی بدن را علیه بیماری های مختلف به ویژه انواع سرطان ها فعال و زخم های بدن را هم ترمیم می کنند.

عظمایی تأکید کرد: شربت بارهنگ و عرق نعناع، ضد اسپاسم (گرفتگی)، نفخ، ویروس و میکروب است و عفونت های بدن را هم از بین می برد؛ این شربت برای بیماری های تنفسی مانند آسم و سرفه بسیار مفید است و به باز شدن برونش ها یا نایژه ها (قسمتی از دستگاه تنفسی که بین نای و نایژک ها قرار دارد) کمک شایانی می کند.

وی تصریح کرد: شربت بارهنگ و عرق نعناع تصفیه کننده خون، آرام بخش، ضد التهاب، از بین برنده تب بدن، درد های روماتیسمی و بیماری های مثانه و کلیوی است و به رفع کبد چرب، سرفه، سرما خوردگی، عفونت معده و دستگاه گوارش کمک شایانی می کند.

عظمایی یادآور شد: شربت بارهنگ و عرق نعناع خلط آور است و موجب پاکسازی ریه ها و باز شدن صدا هم می شود؛ این شربت برای افرادی که به علت ناراحتی های گوارشی نمی توانند روزه بگیرند، بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه یک لیتر شربت بارهنگ و عرق نعناع

عرق نعناع یک لیتر

تخم بارهنگ ۱۰۰ گرم

گلاب سه قاشق غذاخوری

عسل سه تا پنج قاشق غذاخوری
طرز تهیه شربت بارهنگ و عرق نعناع

– نخست تخم بارهنگ را داخل عرق نعناع بریزید و به مدت ۵ دقیقه آن را بجوشانید و کف رویش را بگیرید.
– پس از ولرم شدن مخلوط عرق نعناع و بارهنگ، گلاب و عسل را به آن اضافه کنید.
– این شربت باید روزانه ۲ استکان (یک ساعت قبل از ناهار و شام) میل شود.

منبع : pezeshk.us

صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » بارهنگ: خواص، مضرات، طبع / بارهنگ و فشار خون، قاعدگی، معده، بارداری

بارهنگ : در این مقاله از نایریکا در بخش خواص خوراکی ها و گیاهان دارویی به خواص بارهنگ, مضرات بارهنگ, طبع بارهنگ, بارهنگ و فشارخون, خواص بارهنگ در قاعدگی, بارهنگ در بارداری, خواص بارهنگ برای معده, بارهنگ نیزه‌ای, چگونه بارهنگ را مصرف کنیم, بارهنگ برای نوزاد, بارهنگ و عرق نعناع می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بارهنگ, خواص بارهنگ, مضرات بارهنگ, طبع بارهنگ, بارهنگ و فشارخون, خواص بارهنگ در قاعدگی, بارهنگ در بارداری, خواص بارهنگ برای معده, بارهنگ نیزه‌ای, چگونه بارهنگ را مصرف کنیم, بارهنگ برای نوزاد, بارهنگ و عرق نعناع

بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

 

همه‌ی بخش‌های گیاه بارهنگ شامل برگ و ریشه و دانه‌ی آن، مصارف دارویی دارد؛

اما، برگ و ریشه آن را بیشتر به صورت استعمال خارجی و تخم بارهنگ را بیشتر به صورت مصارف داخلی استفاده می‌کنند.

بارهنگ، اثر قابض و نرم‌کنندگی دارد و به‌عنوان تب‌بر، تصفیه‌کننده‌ی خون، آرام‌کننده و رافع تحریکات مجاری تنفسی و ادراری مطرح است

همچنین بارهنگ در رفع ناراحتی‌های آسم آمفیزم، اسهال‌های ساده و صفراوی، خون‌ریزی‌های دستگاه گوارش، ورم مخاط دهان، درد دندان و حتی درد گوش، مؤثر است.

برگ‌های تازه‌ی بارهنگ، خواص ضدباکتریایی قوی دارد؛ به همین جهت، برای التیام زخم‌ها، جراحت‌ها و سطوح ملتهب و آزرده‌ی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص بارهنگ

مالیدن له‌شده‌ی برگ تازه و تمیز بارهنگ بر روی زخم‌ها ضمن این‌که آنها را از چرکی‌شدن محافظت می‌کند، باعث التیام آنها نیز می‌شود همچنین کاربرد این گیاه برای زخم‌های کهنه و چرکی شدید نیز سبب بازشدن سر زخم و خروج چرک و در نهایت، بهبود زخم می‌شود.

برای قطع خون‌ریزی و رفع درد ناخن (عقربک)، ناراحتی‌های پوستی و جوش‌های صورت و نیز فروکش‌کردن ورم صورت ناشی از آبسه (پیله) دندان، توصیه شده است.

پانسمان زخم‌ها با پخته برگ تازه بارهنگ نیز در بهبود آن‌ها اثر تسریع‌کنندگی دارد.

جوشانده برگ بارهنگ همراه با گُل‌های اکلیل الملک (یونجه‌باغی زرد) و گُل‌گندم، به صورت مایع شستشوی چشم، در رفع ورم ملتحمه بسیار مؤثر است، برای تهیه‌ی این محلول، ۱۰گرم برگ بارهنگ را به همراه مقدار کمی از دو گُل یادشده در ۱۵۰گرم آب جوش، دم می‌کنند.

برای درمان بیماری‌های ریوی، برگ تمیز و شسته‌شده‌ی بارهنگ را روی پارچه‌‍ی تمیزی پهن می‌کنند تا خشک شود سپس آن را خرد می‌کنند و شیره آن را می‌گیرند و هم‌وزن آن، عسل اضافه کرده به مدت ۲۰دقیقه، دم می‌کنند.

مصرف این دم‌کرده برای بیماری‌های ریوی بسیارمفید است.

از مخلوط ۱۰درصد پودر برگ بارهنگ با وازلین، پمادی به‌دست می‌آید که مالیدن آن روی زخم‌های چرکین و دردناک، سبب بهبود آنها می‌شود و به‌سرعت، چرک را می‌خشکاند.

کمپرس برگ‌های تازه و خردشده‌ی بارهنگ برای فرونشاندن ورم‌ها، نقاط ضرب‌دیده و کوفتگی‌ها و التیام زخم‌های عفونی، سوختگی‌های ناشی از آتش و جای نیش حشرات، مفید است.

تخم بارهنگ، قابض، محرک، تب‌بر، معرق، مدر و معالج اسهال خونی است همچنین آن را برای رفع اختلالات کلیوی و معالجه‌ی کولیک، مالاریا، سرفه، آسم برونشیتی و قطع خون‌ریزی و معالجه‌ی امراض مثانه و سوزاک، توصیه کرده‌اند.

خوردن یا تنقیه‌ی عصاره تخم یا لعاب بارهنگ برای التیام زخم‌های روده‌ای و قطع خون‌ریزی بواسیر، سودمند است همچنین تخم بارهنگ برای رفع خون‌روی‌ها و زخم‌های ریوی و وجود خون در اخلاط بدن، سل، تنگی نفس، بیماری‌های کبدی، زردی و برگشت غذا از معده به مری (ریفلکس)، مفید است.

جوشانده تخم بارهنگ در رفع التهابات دستگاه ادراری به‌ویژه درصورت وجود خون در ادرار، مؤثر است و نیز غرغره عصاره بارهنگ در بهبود ورم لوزه‌ها و خون‌ریزی لثه، موثر می‌باشد، مضمضه‌کردن دم کرده ریشه یا آب برگ بارهنگ برای کاهش ورم مخاط دهان و تسکین درد دندان، توصیه می‌شود.

برای تهیه جوشانده ریشه یا برگ بارهنگ، ۸۰ تا ۱۰۰گرم تمیزشده آن را در یک‌لیتر آب می‌جوشانند و پس از صاف‌کردن، روزی ۳ تا ۴فنجان میل می‌کنند.

یکی از کاربردهای مهم تخم بارهنگ، استفاده آن در داروی ترکیبی چهارتخم لعابی است، چهارتخم لعابی یکی از داروهای ترکیبی متداول در طب سنتی بوده که در اکثر خانه‌ها وجود دارد.

این دارو به عنوان برطرف‌کننده سرفه‌های خشک سردردآور و خشکی و خارش گلو، نرم‌کننده سینه و رفع‌کننده گرفتگی صدا و به طور کلی برای بهبود انواع سرفه‌ها و به‌خصوص سیاه‌سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تهیه این دارو، از تخم بارهنگ، قدومه، بهدانه و تخم مرو (مروره یا کنو) یا به‌جای آن، تخم ‌شربتی یا بالنگو همراه با اندکی انزروت و صمغ عربی بهره می‌بردند.

معمولا این مخلوط را در آب جوشیده ولرم، خیس می‌کنند که این امر باعث ایجاد ماده ژله ‌مانندی می‌شود که خوردن آن در وعده‌های منظم موجب از بین رفتن التهابات گلو و سرفه‌های شدید می‌شود.

این دارو، اثراتی مفیدتر از شربت‌های اکسپکتورانت و دیفن هیدرامین و مانند آنها دارد.

بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

ادرار آور است .

تورم را برطرف می‌کند .

در مداوای زخم های سرطانی اثر مفید دارد .

تب نوبه را از بین می برد .

برگ های تازه و له کرده‌ آن برای بند آوردن خونریزی زخم ها مفید است .

خونریزی از ریه ها را درمان می کند .

اسهال خونی را برطرف می کند .

تب بر است .

در درمان سل مفید است .

تخم بارهنگ را اگر در آب خیس کنید لعابی تولید می‌کند که برای برطرف کردن بیماری های ریوی مفید است .

  • ماشین ظرفشویی 14 نفره ال جی مدل d1452wf
  • تنگی نفس و آسم را برطرف می کند .

    زخم روده و معده را درمان می کند .

    بواسیر را التیام می بخشد .

    در درمان بیماری های کلیوی و مثانه اثر مفیدی دارد .

    تخم بارهنگ تصفیه کننده خون است .

    برای برطرف کردن ورم مخاط دهان و دندان درد ، دم کرده آن را در دهان مضمضه کنید .

    بیماری های کبدی و زردی را برطرف می کند .

    برای برطرف کردن بیماری ویتلو( ورم عفونی نوک انگشتان) برگ های بارهنگ را له کرده و روی این قسمت بگذارید .

    جوشانده برگ بارهنگ ناراحتی‌های معده را برطرف می کند .

    دم کرده بارهنگ مخلوط با آب لیمو ، ادرار آور بسیار خوبی است .

    بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

    برطرف کردن آفت دهان ، جوشانده تخم بارهنگ را مضمضه کنید .

    سرفه را برطرف می کند .

    از بین بردن گوش درد ، دو قطره از دم کرده بارهنگ را در گوش به چکانید .

    پودر تخم بارهنگ برای از بین بردن تشنج ، صرع و خستگی مفرط مفید است .

    برای درمان جوش صورت است کمپرس بارهنگ استفاده کنید .

    برای درمان اسهال کودکان ، تخم بارهنگ را بو دهید و با کمی آب و شکر مخلوط کنید . یه قاشق از آن را به کودک بدهید .

    جوشانده بارهنگ را با عسل شیرین کرده و برای درمان سوء هاضمه در فاصله غذاها بنوشید .

    التهاب و تورم کلیه و مثانه را برطرف می کند .

    برای درمان اسهال خونی برگ بارهنگ را با عدس و سرکه و کمی نمک بپزید و استفاده کنید .

    برای التیام و درمان ورم ملتحمه چشم و پلک ها ، با جوشانده برگ بارهنگ چشم‌ها را شستشو دهید .

    دانه های بارهنگ یبوست را برطرف می کند .

    دم کرده بارهنگ را کمپرس کنید تا جوش ها و کرک و مک را از بین ببرد .

    اگرچه بارهنگ در دسته گیاهان داروییِ بی‌ضرر قرار گرفته است، عصاره آن برای طحال، مضرّ است که مصلح آن، مصطکی می‌باشد.

    پخته‌شده ریشه و برگ آن نیز برای ریه، مضرّ است که مصلح آن نیز عسل است.

    لذا در جریان درمان این بیماری‌ها حتماً باید از مصلح مربوطه نیز استفاده شود؛ در غیر این صورت، ممکن است عوارض جانبی بروز کند.

    مقدار خوراک تخم بارهنگ در هر وعده، حداکثر تا ۱۲گرم است.

    مضرات بارهنگ

    در هنگام مصرف بارهنگ، باید مایعات به مقدار زیاد نوشید تا موسیلاژ روی سطح دانه‌ها، به خوبی بتوانند آب جذب کنند و متورم شوند و از متراکم‌شدن در معده و روده جلوگیری شود.

    مصرف بارهنگ در زمان حاملگی و شیردهی توصیه نمی‌شود؛ چون روغن دانه که شباهتی به روغن خردل دارد، باعث تحریک رحم شده و با حالت مسهلی که ایجاد می‌کند ممکن است مشکل ساز شود.

    ممکن است روغن این دانه باعث آلرژی، التهاب و درماتیت در بعضی افراد حساس شود.

    افرادی که از مشکلات خونی یا اختلالات لخته شدن خون رنج میبرند از مصرف خوراکی بارهنگ خودداری کنند

    طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت آن سرد و خشک است.

    طبع بارهنگ

    بارهنگ کاهنده ی فشار خون میباشد برای این منظور روزانه یک لیوان شیر ولرم و یک قاشق عسل و یک قاشق بارهنگ میل شود.

    بارهنگ و فشار خون

    بارهنگ باعث کاهش خونریزی در دوران قاعدگی یا پریود می شود، یک قاشق مرباخوری دانه بارهنگ را در یک لیوان آب خیس کنید و صبح و شب بخورید.

    خواص بارهنگ در قاعدگی

    بارهنگ یک منبع عنی از نشاسته است که انرژی کافی برای زنان باردار را فراهم می کند.

    مقادیر بالای فیبر موجود در بارهنگ باعث تسریع حرکات روده شده و به درمان یبوست در دوران بارداری کمک می کند.

    مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین A موجود در بارهنگ باعث تقویت سیستم ایمنی جنین و زنان باردار می شود.

    بارهنگ در بارداری

    بارهنگ یک دیورتیک طبیعی است از بروز مشکلات کلیه و مثانه در دوران بارداری پیشگیری می کند.

    بارهنگ یک منبع عالی از ویتامین B6 یا پیریدوکسین است که از بروز کم خونی در زنان باردار پیشگیری می کند.

    منیزیم، فسفر و آهن موجود در بارهنگ برای رشد و تکامل جنین مفید می باشند.

    توجه داشته باشید در دوران بارداری بهتر است از دانه بارهنگ استفاده نکنید چون روغن آن باعث تحریک رحم شده و ممکن است باعث سقط جنین شود.

    همچنین پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

    گیاه بارهنگ به عنوان یک درمان خانگی برای عفونت معده، معده درد و کولیت استفاده می شود و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

    خواص بارهنگ برای معده

    نوشیدن ۱ فنجان چای برگ بارهنگ یا استفاده از برگهای داخل سالاد به کاهش التهاب و ناراحتی های معده کمک کرده و برای درمان اسهال نیز مفید است

    تنتور برگ بارهنگ نیز از درمانهای موثر برای زخم معده و روده اسهال خونی و سوهاضمه محسوب میشود

    مشخصات ظاهری این گیاه کاملاً شبیه به بارهنگ کبیر است، و تنها تفاوت آنها در شکل برگهای آنها می باشد که در مورد بارهنگ سرنیزه ای باید گفت که برگها کشیده و بلند هستند و حاشیه آنها صاف و بدون دندانه است.

    گلها بسیار ریز و نا مشخص بوده و به شکل استوانه در انتهای ساقه لخت قرار دارند.

    برگها و دانه های سیاه رنگ گیاه در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

    بارهنگ نیزه‌ای

    با جوشاندن برگهای گیاه به مقدار ۲ قاشق غذاخوری در یک لیتر آب به مدت سه دقیقه جوشانده ای حاصل می شود که بعد از سر شدن از آن برای درمان برونشیت مزمن استفاده می شود.

    اگر یک تا سه قاشق غذاخوری از دانه های بارهنگ در نصف لیوان آب تا مرحله تورم کامل خیسانده شود به طور یکباره مصرف گردد به عنوان یک مسهل باعث رفع یبوست می گردد.

    بر روی ۲ تا ۴ گرم برگ خرد یا پودر شده، یک لیوان آب سرد ریخته و تا حد جوشیدن، حرارت دهید و بعد از آن حرارت را خاموش کنید.

    سپس ۱۰ دقیقه صبر کرده و محصول را صاف و میل کنید.

    چگونه بارهنگ را مصرف کنیم

    فرآورده‏ های گیاهی‏ برگ بارهنگ، بیشتر به صورت تی بگ حدود یک گرمی عرضه می ‏شود و داروهای گیاهی تهیه شده از برگ، به صورت قطره یا شربت، به عنوان ضد سرفه و خلط ‏آور در بازارهای جهان، در دسترس هستند.

    منابع مختلف، مصرف روزانه بین ۵ تا ۱۵ گرم دانه‏ را توصیه کرده‏‏ اند.

    دانه‏ ها را داخل نصف استکان آب ریخته، مخلوط کرده و میل نمایید.

    گیاه دارویی بارهنگ به دلیل خاصیت ضد اسپاسم به کاهش درد و اسپاسم ناشی از کولیک در نوزادان و کودکان استفاده کرد.

    بارهنگ برای نوزاد

    آب برگ بارهنگ را با موم عسل و روغن بادام ترکیب کنید و آن را برای درمان سوختگی ناشی از پوشک نوزادان و همچنین برای درمان خارش و التهاب ناشی از نیش پشه در کودکان و نوزادان استفاده کنید.

    ترکیب بارهنگ و عرق نعناع یک شربت خوش عطر و طعم و پرخاصیت است. رفع افسردگی، رفع زخم معده، ضد نفخ، ضد میکروب، درمان کبد چرب، پاک کردن ریه و باز کردن صدا از خواص بارهنگ و عرق نعناع است.

    بارهنگ و عرق نعناع از داروهای گیاهی به شمار می‌روند و هرکدام دارای خواص بسیاری هستند.

    اما مخلوط کردن و جوشاندن بارهنگ و عرق نعناع با هم تشکیل یک نوشیدنی دلچسب را می‌دهد و البته خواص آن معجزه می‌کند.

    ترکیب بارهنگ و عرق نعناع با هم یک معجون گیاهی سرشار از خواص دارویی را ایجاد می‌کند.

    بارهنگ و عرق نعناع سرشار از ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین‌های گروه B است.

    همچنین ترکیب بارهنگ و عرق نعناع دارای کلسیم، کربوهیدرات، پتاسیم، آهن، منیزیوم، تانن، منتول، کولین، کومارین، آنتی اکسیدان، فلاونوئیدها، نوراپی نفرین، سروتونین و اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است.

    بارهنگ و عرق نعناع ملین بوده و می‌تواند روده را نرم و یبوست را رفع کند.

    برطرف کردن نفخ معده

    درمان کبد چرب

    از بین برنده تب

    بارهنگ و عرق نعناع برای ناراحتی‌های کلیه و مثانه بسیار مفید است.

    رفع گاز روده

    رفع درد‌های روماتیسم

    درمان زخم معده

    رفع سرماخوردگی

    ترکیب بارهنگ و عرق نعناع به سبب داشتن ویتامین ب۶ نقش مؤثری در تولید انتقال دهنده‌های عصبی دارد.

    رفع عفونت روده

    تولید هورمون‌های نوراپی نفرین و سروتونین در بدن و در نتیجه ایجاد شادی و رفع افسردگی

    درمان کولیت

    رفع بی اشتهایی بر اثر سردی روده و معده از دیگر خواص بارهنگ و عرق نعناع است.

    به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌ها سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های مختلف از جمله انواع سرطان فعال تقویت کرده و باعث ترمیم و بهبود زخم‌های بدن می‌شود.

    رفع خونریزی مقعد که در اثر سردی بروز می‌کند

    درمان عفونت معده

    رفع اسپاسم یا گرفتگی

    خاصیت ضد میکروب شربت بارهنگ و عرق نعناع، این ترکیب را به دارویی مؤثر در از بین بردن عفونت‌های بدن تبدیل کرده است.

    ترکیب بارهنگ وعرق نعناع به باز شدن نایژه‌ها یعنی ناحیه‌ای از دستگاه تنفسی که بین نای و نایژک‌ها قرار دارد کمک فراوانی می‌کند. در نتیجه درمانی مفید برای آسم و سرفه است.

    پاکسازی ریه‌ها را از خلط و آلودگی، خلط آور و بازکننده صدا

    برای درمان کردن تهوعی که در اثر سردی پدید می‌آید و همپنین برگرداندن غذای ناشی از سردی می‌توان بارهنگ و عرق نعناع را با هم مصرف کرد.

    اگر از دل درد‌های شدید رنج می‌برید ترکیب بارهنگ و عرق نعناع را با هم مصرف کنید. بارهنگ و عرق نعناع قادر است دل درد‌های شدید را به طور کامل رفع و آرام کند.

    بارهنگ طبع سردی دارد و در عوض طبع عرق نعنا گرم است. ترکیب این دو یک ترکیب عالی و متعادل است که در طب سنتی از آن استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین افرادی با طبع سرد و گرم در هر صورت می‌توانند از خواص بارهنگ و عرق نعناع بهره ببرند.

    از تخم گیاه بارهنگ به اندازه‌ی یک قاشق مربا خوری برداشته و آن را در یک لیوان عرق نعناع ریخته و مخلوط کنید.

    این ترکیب را برای مدت ۵ دقیقه بجوشانید.

    پس از ولرم شدن محلول تهیه شده، برای شیرین کردن آن از یک قاشق مربا خوری عسل استفاده کنید.

    در صورتی که مبتلا به یبوست هستید؛ گلاب را جایگزین عسل کنید.

    به همین راحتی محلول شما آماده سرو است تا بتوانید از خواص بارهنگ و عرق نعناع و طعم جالب آن بهره ببرید.

    ترکیب بارهنگ و عرق نعناع با طبع متعادل بهترین شربت برای تابستان

    نکته‌ی قابل ذکر در این مقاله طریقه‌ی مصرف بارهنگ و عرق نعناع است.

    برای گرفتن نتایج رضایت بخش و دستیابی بیشتر به خواص بارهنگ و عرق نعناع، بایستی این ترکیب را برای مدت ۴۰ روز و روزی یک لیوان مصرف کرد.

    استفاده از این نوشیدنی برای نوزادان؛ بین ۳ تا ۵ قاشق چایخوری به صورت روزانه و البته بدون عسل است.

    برای خردسالان نیز دستور مقدار استفاده از ترکیب بارهنگ و عرق نعناع روزانه یک استکان است.

    اما خانم‌های باردار در مورد مصرف ترکیب بارهنگ و عرق نعناع بهتر است که با پزشک خود مشورت کنند.

    ?

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

    رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

    ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

    معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

    آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

    جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

    سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

    واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

    داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

    محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

    اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

    از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

    تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

    مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

    مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

    شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

    جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

    اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

    جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

    خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

    طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

    چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

    پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    حذف ویدیوی ترامپ در فیس بوک و توییتر

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    عوارض متفورمین
    ده عارضه کورتن ها
    بهار قرآن در خزان کرونا
    دلایل تاریخی پذیرش طب استعماری غرب به جای طب سنتی و اسلامی
    کرونا، سرماخوردگی ساده یا بیماری کشنده؟
    از تحقیر ده هزار جلد کتاب طب اسلامی و سنتی، تا آب نمک غرغره کردن به توصیه خانم مرکل !!
    ام الفسادی به نام آپارتمان بخش سوم
    ام الفسادی به نام آپارتمان بخش دوم
    نقد و تحلیل سوزاندن کتاب هاریسون

    مواد لازم:نعنا بارهنگ عسل

     

    روش تهیه این نسخه بسیار راحت است .کافیست یک لیوان دمکرده نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته پس از جوش آمدن ده دقیقه ملایم بجوشد  بعد از ولرم شدن با کمی عسل شبها موقع خواب میل شود . طول درمان بسته به نوع بیماری  ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد. لازم به ذکر است در بیماری زخم معده میتوان برای نتیجه سریعتر از یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ استفاده نمود.

    توجه: این نسخه در عین سادگی بسیار عالی جواب میدهد امتحان کنید.

    بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه

     

    توجه : برای نتیجه بهتر و سریعتر در مشکلات معده باید موارد زیر به طور جدی رعایت شود.لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم رعایت همین موارد است:

    ✳️الف) هیچگاه آب یخ ننوشید.”خیلی سرد”

    ✳️ب) ترک آب بین غذا “بهترین وضعیت نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از آن است.”

    ✳️ج) کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه “ماست ـ شیرـ دوغ ـ نوشابه ـ چایی”

    توجه :سعی شود سردیها با مصلحات آن مصرف شود.مثلا: ماست و دوغ  با نعنا و کاکوتی  ـ شیر با عسل یا خرما ـ …

     

    درمان اسهال با نسخه بارهنگ و نعنا

    ✳️الف) اگر اسهال معمولی باشد :  همان نسخه بالا است فقط بسته به شدت آن باید که هر ۴ الی ۶ ساعت یکبار مصرف گردد تا نتیجه مطلوب بدست آید.

    ✳️ب )اگر  اسهال خونی باشد :

    ۱⃣مقداری نبات را ذوب کرده دو الی سه قاشق غذاخوری تخم بارهنگ را داخلش ریخته بعد از یک الی دو دقیقه با آب مخلوط کرده بگذارید تا جوش بیاید پس از ده قیقه جوش خوردن ملایم از آن استفاده نمایید. هر ۶ ساعت یک استکان میل شود.

    ✅درمان مشکلات در روده از قبیل “باد روده ـ کولیت روده ـ زخم روده ” :

    ✳️استفاده از همان نسخه  نعنا و بارهنگ فقط با این تفاوت که به جای دمنوش نعنا از یک لیوان گلاب استفاده گردد.

    ⭐️توجه : اگر مشکلات روده همراه با مشکلاتی از معده باشد در نسخه بالا از نصف لیوان گلاب و نصف لیوان دمنوش نعنا استفاده میشود.

    نسخه مشابه و بسیار مجرب دیگر از  استاد صاحب الامری:
    درمان تمام مشکلات معده

    آویشن شیرازی یک مشت +یک قاشق غذاخوری بارهنگ در دولیوان اب ملایم جوشانده تا یک لیوان بماند

    دستور مصرف:وسط روز یک استکان تا بهبودی کامل

    میشه بارهنگ و نعنا خشک با یک لیوان اب شیر همزمان دم کردش؟؟؟؟

    سلام من خیلی لاغرم میتونم از نسخه بارهنگ عرق نعنا استفاده کنم بدتر ضعیف نمیشم

    آیا هنگامی که بارهنگ را در عرق نعناع جوشانده وباعسل مخلوط کردیم باید خود بارهنگ را هم بخوریم؟

    چرا هیچکس جواب نمیدهد؟؟؟

    Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

    بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه
    بارهنگ و عرق نعناع برای چی خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *