ایا مریم گلی مخدر است

دوره مقدماتی php
ایا مریم گلی مخدر است
ایا مریم گلی مخدر است

 (function () { var now = new Date(); var version = now.getFullYear().toString() + “0” + now.getMonth() + “0” + now.getDate() + “0” + now.getHours(); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var link = document.createElement(“link”); link.rel = “stylesheet”; link.href = “https://app.najva.com/static/css/local-messaging.css” + “?v=” + version; head.appendChild(link); var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = true; script.src = “https://app.najva.com/static/js/scripts/tabnakjavan-3294-253787cc-eb4b-4d87-bd2c-90159a756a16.js” + “?v=” + version; head.appendChild(script); })() (function (w, d, s, l, i) { w[l] = w[l] || []; w[l].push({ ‘gtm.start’: new Date().getTime(), event: ‘gtm.js’ }); var f = d.getElementsByTagName(s)[0], j = d.createElement(s), dl = l != ‘dataLayer’ ? ‘

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگلیش) معذور است.

مطالب پر بازدید

سالویا یکی از قویترین مواد مخدری است که امروزه در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک روانگردان قوی از آن استفاده می شود. این گیاه از خانواده نعنایان است که دارای یک روانگردان بسیار قوی به نام “سالوینورین” می باشد. شیوع مصرف این گیاه در بین جوانان آمریکا به یکی از معضلات اجتماعی در جامعه امریکا تبدیل شده است.

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

دوره مقدماتی php

پشتیبانی و مشاور رایگان

کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

تاثیر قوی این گیاه با تدخین برگ های خشک شده این گیاه به سختی حاصل می شود به همین دلیل از عصاره آن که دارای قدرت بالایی می باشد استفاده می شود. بسیاری از کسانی که برای اولین بار این ماده را مصرف می کنند به دلیل عدم یافتن حالت دلپذیر و لذت بخش از مصرف دوباره آن منصرف می شوند.
ایا مریم گلی مخدر است

سالویا گیاهی از دسته مریم گلی است که در غر ب به نام نعناع خانواده مشهور(جز دسته مریم گلی ) است. در برگ و ساقه این گیا ه ماده مخدر روانگردانی وجود دارد که دارای اثرات بسیار مشابه ال اس دی و گراس و حشیش است.

سالوینورین A و سالوینورین B بطور طبیعی هنگام مصرف این گیاه تولید می شود . سالوینورین با دیگر ترکیبات توهم زای طبیعی ( از جمله DMT ، Psilocybin ، Mescaline ) متفاوت است و دلیل این تفاوت آن عدم وجود اتم نیتروژن در مولکول آن می باشد، این ماده جزء دسته Terpenoid می باشد.

 

 

کاشت سالویا فقط در زمین‌های خیلی خاص و مرغوب امکان‌پذیر است و به همین دلیل در شمال کشور به شدت در حال رواج است. حتی خیلی از افراد در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی برای فروش و فرستادن این ماده تبلیغ می‌کنند و شماره تلفن می‌دهند. بیشتر شماره‌هایی که می‌دهند نیز مربوط به شمال کشور است. البته مریم چمنی ماده جدیدی محسوب نمی‌شود و در قدیم طب سنتی از آن استفاده می‌کرد.

این گیاه یک ماده روانگردان طبیعی بسیار قوی دارد و از آن در داروی بیهوشی استفاده می‌شود. برخلاف روانگردان‌های دیگر از جمله LSD، قارچ جادویی و … که فقط توهمات دیداری یا شنیداری ایجاد می‌کنند، توهمات سالویا، هم دیداری و شنیداری است هم لمسی و به عبارتی ۳ بعدی است.

با توجه به مقدار مصرف سالویا تاثیر آن متفاوت می باشد . بطوری که تاثیرات آن در دوز بالا بسیار شدید و در برخی مواقع ترسناک و غیر قابل تحمل توسط مصرف کننده می باشد . مصرف کنندگان این ماده در دوز های بالای آن تاثیراتی مانند (تغییر در ادراک زمان ، سفر به مکان ، سیاره و زمان دیگر ، تجربه زندگی شخص دیگر ، احساس شدید شگفت زدگی و مشاهده تصاویر زنده ) گزارش کرده اند.

عوارض جانبی سالویا زیاد  شناخته شده نیست. در طی سیگار کشیدن سالویا خالص و یا  خوردن عصاره، آن می تواند منجر به از  دست دادن کنترل، حرکتی و  در نتیجه باعث  سرگیجه و سقوط شود .

 

_ گیاه سالویا برای معالجه عوارض نیش حشرات مفید است.

_ جوشانده غلیظ این گیاه اگر با آب مخلوط شود برای درد های مفصلی، روماتیسم و حتی راشیتیسم کودکان بسیار مفید و موثر است.

_ دم کرده گیاه سالویا به میزان پنج تا شش قاشق برای رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولا در بیماران مبتلا به تب های قطع نشدنی ایجاد می شود بسیار مطلوب است.

_ استفاده از دم کرده این گیاه به صورت غر غره کردن در دهان برای گلو درد، التهاب لوزه و بیماری های لثه مفید است.

_ قرار دادن پارچه خیس در محلول دم کرده گیاه سالویا یا مریم گلی و کمپرس نمودن زخم هایی که دیر خوب می شوند با این گیاه توصیه می شود.

_ گیاه دارویی سالویا علاوه بر موارد ذکر شده دارای خاصیت ضد سرطان، ضد میکروب، ضد تعریق، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده میل جنسی، قاعده آور، کاهنده شیر زنان باردار، کاهش دهنده فشار خون و قند خون است.

– درهنگام رانندگی و یا کار با ماشین آلات سنگین مصرف نشود.
– از یک انسان هوشیار جهت مراقبت استفاده کنید ( در دوز های بالا)
– مصرف آن برای کسانی که در میان تحولات احساسی و روانی در زندگی می باشند توصیه نمی شود .
– مصرف آن برای کسانی دارای سابقه بیماری های روانی و همچنین روحیه نه چندان مساعد هستند توصیه نمی شود زیرا مصرف روانگردان های قوی ممکن است ضربات جبران ناپذیری در سلامت روانی شخص بیمار به همرا داشته باشد.

علف یا گراس برگ و گل خشک شده گیاه کانابیس یا شاهدانه است و با مصرف آن به صورت رول شده بعد از 10 دقیقه اثراتش پدیدار میشود و تا 2 ساعت باقی میماند از اثرات این گیاه میتوان به خنده، بی حسی بدن، سرخوشی، تجربه توهم، تمرکز در حس شنیداری و افزایش اشتها اشاره کرد، سالویا که در غر ب به نام نعناع خانواده مشهور(جز دسته مریم گلی ) است، بعد از مصرف به صورت رول شده بعد از 15 دقیقه اثراتش پدیدار میشود و بعد از آن ابتدا خنده های شدیدی میکنید پس از آن توهم های سه بعدی را تجربه میکنید که واقعا بد است، مصرف کنندگان این گیاه بعد از مصرف از این تریپ (سالویا تریپ) به بهشت سه بعدی یاد میکردند، این تهومات و زیبا شدن جهان در چشمان شما تا 3 ساعت باقی میماند. در کل سالویا نسبت به ماریجوانا دارای توهمات شدیدتر و مدت پایداری بیشتری دارد که نشان از خطرناک بودن آن است، همچنین اعتیاد سالویا نیز مانند ماریجوانا به صورت فیزیکی نیست و دارای اعتیاد روحی میباشد.

نحوه مصرف مریم گلی

داشتن این علائم نشان از مصرف مواد مخدر در جوانان است
ایا مریم گلی مخدر است

سوء مصرف مواد مخدر در زنان

انواع مواد مخدر و آثار خطرناک آن ها

مریم گلی و یک دنیا تاثیرات مفید

گرد آوری و تدوین: مهدیه انیسی

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

مطالب مرتبط

یعنی الان همین مریم گلی که میگن بکشی توهم میزنی و یه نوع مخدر محسوب میشه در واقع همون گیاهی هست که ازش به عنوان داروی گیاهی مفید یاد میشه؟ یعنی اینجور که من فهمیدم اگه این گیاه رو به صورت رول شده بکشی حکم مخدر رو داره ولی اگه به صورت دمنوش استفاده بشه حکم داروی گیاهی و مفیده. درسته؟

سلام بله هم عوارض روان گردان واعتیاد دارد و هم در مواردی خود گیاه خاصیت درمانی دارد

  • عکس پروفایل طبیعت با کیفیت بالا
  • هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    شماره ۱۱۷۴

    دکتر مهدی نوری .F.R.C.P

    در اردیـبهشت‌ماه سال گذشته مقاله‌ای باعنوان «اثر گیاه مریم‌گلی در مهار ترشح عرق» نوشتم  و در ابتدای آن اشاره‌کردم که به پیشنهاد شادروان «دکتر فرخ سیف‌بهزاد»، باید مقاله‌ای در‌مورد گیاه مریم‌گلی تقدیم خوانندگان می‌کردم.

    مریم‌گلی یا مریم‌چمنی مورد بحث درآن مقاله با‌نام علمی Salvia officinalis-L و نام انگلیسی Common Sage شناخته‌می‌شد. نام علمی آن از کلمه لاتین سالوار (Salvare) به‌معنای شفادهنده گرفته‌شده و از گذشته‌ دور برای درمان و حفظ‌سلامت بدن، از‌آن استفاده شده‌است‌. مریم‌گلی یا مریمی‌، گیاهی است علفی و چندساله که به خانواده‌ نعناعیان تعلق دارد‌.  ساقه مریم‌گلی چهارگوش و پوشیده از کُرک است و بلندی آن به حدود ۶۰ سانتیمتر می‌رسد‌. برگ‌های این گیاه متقابل‌، بلند و نیزه‌ای‌شکل و کرک‌دار با رنگ مایل به‌سبز می‌باشند. برگ‌های پایین ساقه، دراز و بیضی‌شکل با دم‌برگ بلند هستند و برگ‌های قسمت فوقانی ساقه، بدون دم‌برگ یا با دم‌برگ کوتاهی مشاهده‌می‌شوند‌ و سطح فوقانی و تحتانی برگ‌ها نیز پوشیده از کرک‌های ظریف می‌باشد‌. گل‌های گیاه به‌صورت مجتمع در قسمت بالایی ساقه‌ها روی چرخه‌های مخصوصی به‌رنگ آبی‌روشن‌، صورتی یا سفید‌متمایل به‌بنفش دیده‌می‌شوند. برگ خشک‌شده مریم‌گلی معطر و طعم آن تند و کمی تلخ است.ایا مریم گلی مخدر است

    مریم‌گلی بومی منطقه مدیترانه است و به‌عنوان گیاه‌زینتی نیز پرورش‌داده می‌شود‌. برگ‌های تازه و یا خشک‌شده‌ مریم‌گلی را برای درمان استفاده می‌کنند. اخیراً دانشجویی پرسید درست‌است که در برگ‌های مریم‌گلی ماده‌ای توهم‌زا وجود دارد که قوی‌ترین وهم‌آور به‌شمار‌می‌آید و شمن‌ها از‌آن استفاده‌کرده‌اند؟

    برای پاسخ به چنین پرسش‌هایی، در‌این‌مقاله درمورد مریم‌گلی بانام علمیSalvia divinorum بحث‌می‌شود. مریم‌گلی گونه‌های بسیار دارد‌، مانند مریم‌گلی(معمولی)(Salvia officinalis)، مریم‌گلی‌فلسطینی(‌Salvia palaestina)، مریم‌گلی‌یخچالی(‌Salvia frigida)، مریم‌گلی‌جنگلی (Salvia divinorum) و ده‌ها گونه دیگر.

    گونهS.divinorum نیز از راسته نعناسانان (Lamiales) و خانواده نعناعیان(Lamiaceae) می‌باشد.  این گیاه در نزد سرخ‌پوستان آمریکای‌جنوبی نمادی از مریم باکره بوده و با‌توجه به اثرات توهم‌زایی و روانگردانی آن، به‌عنوان گیاهی مقدس، در مراسمی نیز ازآن استفاده شده‌است. تحقیقات نشان‌می‌دهد نامگذاری گیاهان دیگر روانگردان نیز، در نزد سرخ‌پوستان آمریکای‌جنوبی مانند کاکتوس سن‌پدرو، با اعتقادات مذهبی آنها ارتباط داشته است.

    کاکتوس سن‌پدرو‌ (San Pedro cactus) همان کاکتوس‌Echinopsis pachanoi است که در کوه‌های‌آند (طولانی‌ترین رشته‌کوه جهان) می‌روید و رشد سریعی دارد. نام سن‌پدرو، پس‌از ورود اروپائیان به آمریکا و مسیحی‌شدن آنها روی این کاکتوس گذاشته شده‌است‌. سنت‌پیتر‌(Saint Peter) مقدس که در مسیحی‌کردن اقوام پرویی و آمریکای‌جنوبی نقش اساسی داشت، گفته بود که او دارنده کلید آسمان است و چون مردم دامنه کوه‌های‌آند (Andes Mountains) پس‌از استفاده از‌این کاکتوس خود را در آسمان می‌دیده‌اند، نام این کاکتوس را سنت‌پیتر، اما به لهجه خود آنها سن‌پدرو (به‌جای سنت‌پیتر‌) نامیده‌اند‌. بیشترین ماده فعال کاکتوس سن‌پدرو، آلکالوئیدی به‌نام مسکالین است که ایجاد توهم می‌کند. بنابراین استفاده از‌این کاکتوس توهمات بینایی و شنیداری ایجاد‌می‌کرده که در مراسم فرقه‌ای و شمنی اهمیت داشته است.

    تحقیقات دانشمندان در‌مورد استفاده از گیاهان روانگردان نشان‌می‌دهد که به‌کارگیری این مواد برای شفابخشی و کاهش درد و ایجاد آرامش، سابقه بسیار طولانی دارد. شمن‌ها (Shaman) و ساحران پرو در آمریکای‌جنوبی، از ۲۲۰۰ سال قبل‌از میلاد‌مسیح از مواد توهم‌آور طبیعی مانند نوعی کاکتوس در مراسم‌مذهبی استفاده‌می‌کردند.

    نقاشی‌های درون‌غار در پرو که مربوط به ۱۳۰۰ سال پیش‌از میلاد‌‌مسیح است، نشان‌می‌دهد که مردم پرو از‌این ماده توهم‌زا استفاده‌می‌کرده‌اند. البته سابقه شمنیزم‌(Shamanism) یا شیوه‌های شمنی را  باید هزاران سال قدیمتر دانست. دراین‌جا بی‌مناسبت نخواهد بود که برای نشان‌دادن استفاده همه‌جانبه از گیاهان توهم‌زا در نزد شمن‌ها و ساحرها یا شفاگران، به یکی‌از مواردی‌که در کتاب کارلوس‌کاستاندا آمده‌است اشاره‌شود.

    کارلوس‌کاستاندا(Carlos Castaneda) که درسال۱۹۲۵‌میلادی در پرو به‌دنیا‌آمد، کتاب‌های شمن‌باوری پر‌طرفداری نوشته که مورد‌توجه  بسیاری‌از علاقه‌مندان به فلسفه و مردم‌شناسی نیز قرار‌گرفته است.

    او در یکی‌از کتاب‌های خود، با‌توجه به تجربیاتی که از فردی به‌نام ‌دون‌خوآن‌ماتئوس(Don juan matus) به‌دست‌آورده، به‌شرح گیاهانی مانند کاکتوس پرداخته‌است‌. دون‌خوآن یک سرخ‌پوست مسن جنوبی بود که در زمینه تصوف از نوع سرخ‌پوستی به مقام استادی یا حکیمی و شفاگری دست‌یافت.

    کاستاندا در کتاب سوم خود، برای توضیح مطالب کتاب‌های گذشته خود می‌نویسد: دون‌خوآن گیاهانی مانند پیوت(Peyote) و قارچ توهم‌زایPsilocybe Mexicana و تاتوره(Datura inoxia) را به‌خوبی می‌شناخت و آنها را مورد‌استفاده قرار‌می‌داد.

    دون‌خوآن که خود را حکیم و شفادهنده می‌دانسته گمان‌می‌کرده که پس‌از مصرف این سه ماده، معرفت و دانایی و حکمت به او عطا‌ می‌شود‌. دون‌خوآن، پیوت (مسکالیتو) را معلم و راهنما و محافظ معرفی‌می‌کرد و معتقد بود که پیوت مانند یک معلم، راه درست زندگی را به انسان می‌آموزد‌. دون‌خوآن می‌گوید با مسکالیتو (کاکتوس پیوت) نباید شوخی‌کرد زیرا دراین‌صورت او عصبانی و خشمگین‌می‌شود و از آموزگاری مهربان، به دشمنی ترسناک مبدل می‌گردد.

    هر‌چند شمنیزم به جوامع ابتدایی و قبایل بدوی تعلق داشته است‌، اما متأسفانه در عصر‌حاضر نیز در مناطقی از جهان می‌توان به‌نوعی فعالیت شمنی  برخورد‌کرد. سودجویی و جهل و نادانی سبب‌می‌شود که در دنیای امروز نیز استفاده از مواد روانگردان و توهم‌آور استفاده شود‌. توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و فوق‌العاده فن‌آوری و علم از یک‌سو و افزایش  استرس و فشارهای روانی و نگرانی و اضطراب و افسردگی و یأس و نا‌امیدی از‌سوی‌دیگر و البته سودجویی قاچاقچیان مواد‌مخدر، سبب‌می‌شود تا بسیاری‌از افراد‌بشر که شخصیتی رشد‌نیافته دارند و از نوعی اختلال‌شخصیت و بی‌کفایتی رنج‌می‌برند، به‌جای چاره واقعی و درمان درست از روی نا‌امیدی به مواد توهم‌زا پناه‌برند تا معنای حقیقت و واقعیت را در عالم‌خیال دریابند. شمن‌ها مدعی بودند که می‌توانند با روح خود به جهان‌های دیگری سفر‌کرده و با دیگر ارواح تماس بگیرند و با این‌کار میان جهان‌مادی و جهان‌روحانی توازن برقرارسازند‌. اشخاص نابالغ امروزی نیز با تصور‌اینکه فشار‌زندگی را نمی‌توان تحمل‌کرد و یارای رویارویی با استرس‌ها وجود ندارد، به روانگردان‌ها متوسل‌می‌شوند.

    مواد وهم‌آور مانند ال.اس.دی (Lysergic acid diethylamide) و مسکالین(Mescaline)، بر ادراک و آگاهی انسان اثر می‌گذارند و ادراک‌بینایی و شنوایی فرد را تغییرمی‌دهند. این مواد، علاوه‌بر ایجاد توهمات می‌توانند سبب شخصیت‌زدایی‌، واقعیت‌زدایی و درهم‌آمیختگی حس‌های بینایی و شنوایی فرد (رنگ‌وصدا) شوند‌. در‌پی مصرف این مواد ممکن‌است اختلالات شدید ذهنی مانند گم‌گشتگی ذهنی و عاطفی و نیز ترس شدید و افسردگی بروز‌کند.

    با این خلاصه، مریم‌گلی(Salvia divinorum) که متعلق به خانواده نعناع می‌باشد، گیاهی حاوی مواد روانگردان است که توهم ایجاد‌می‌کند. این گیاه به‌طورطبیعی در جنگل‌های مکزیک می‌روید و صدها سال مورد‌استفاده شمن‌های مکزیکی قرارگرفته‌است درواقع کاهن‌های محلی مازاتک(Mazatec) برای شفا‌بخشی و درمان از‌آن استفاده‌کرده‌اند. سالوینورینA  موجود در گیاه، ماده‌ای توهم‌زا میباشد‌. درگذشته برای استفاده‌از خواص روانگردانی گیاه برگ‌های سالویا را می‌جویدند، اما امروزه هم به‌صورت تدخین و هم با جویدن برگ‌ها از‌آن استفاده‌می‌کنند. سالویا سبب یادآوری خاطرات گذشته و ادغام واقعیت‌ها و اوهام‌می‌گردد. با مصرف برگ‌ها در ادراک زمان و مکان تغییر ایجاد‌می‌شود‌. توهم‌های دیگر مانند سفر به ‌مکان ‌دیگر (سفر به بهشت) و سفر به زمان دیگر (با‌تصور واقعیت)‌، تجربه‌زندگی شخص یا اشخاص دیگر و مشاهده تصاویر زنده از‌جمله اوهامی است که در‌پی مصرف گیاه ایجاد‌می‌شود‌. بر‌خلاف وهم‌آورهای دیگر که توهم دیداری یا شنیداری ایجاد‌می‌کنند،توهمات حاصل‌از مصرف سالوینورین  هم بصری است هم‌شنیداری و هم‌ لمسی.

    به‌طور‌کلی ماده وهم‌آور مریم‌گلی سبب ایجاد ادراک‌های عجیب‌و‌غریب از واقعیت‌، توهمات بینایی  شگفت‌آور از اشیا و اشکال و افراد‌، توهمات شنیداری و لمسی مختلف و احساس شناور‌شدن، مسافرت‌درفضا، چرخیدن و تاب‌خوردن، جداشدن از محیط اطراف خود و جدایی از دیگران می‌گردد‌. بی‌قراری‌، تغییرات عاطفی سریع و شدید‌، خنده‌های ممتد و بی‌معنی‌، احساس غم‌و‌اندوه و ترس موهوم نیز در‌افرادی‌‌‌که از سالیوا استفاده‌کرده‌اند، دیده شده‌است.

    ارسال

    در حال ارسال اطلاعات …

    خطا در ثبت اطلاعات، لطفا مجدد تلاش نمایید

    اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد

    دربارۀ ما

    نشریه پزشکی امروز اگرچه به هیچ نهاد ، سازمان ، ارگان … وابسته نیست ولی وابسته محبت خوانندگان و همکاران گرانقدری است که از گذشته های دور تاکنون دست دراز شده نشریه را به گرمی فشرده اند و زیر بار منت آنان است.

    شبکه های اجتماعی

    تماس با ما

    تلفن تماس : 02188371001

    فکس : 02188371004

    ایمیل : pezeshkyemroozweekly@gmail.com

    ایا مریم گلی مخدر است

    کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به نشریۀ پزشکی امروز می باشد.

    طراحی سایت
    توسط ایده آل پردازش دایا

    ایسنا/همدان سالویا، نامی که برای بسیاری از افراد ناآشنا است و با شنیدنش شاید درک درستی از آن نداشته باشند اما همین نام بیگانه، بسیاری از افراد را دچار توهمات ۳ بعدی کرده، به‌طوری که فرد پس از مصرف آن یقین دارد آن توهمات برایش اتفاق افتاده و یک خیال و رؤیا نیست.

    سالویا ماده توهم زایی است که می‌توان معادل فارسی آن را مریم‌گلی نامید که از تیره نعناییان بوده و در زمین‌های خاص و مرطوب کشت می‌شود که اخیراً کاشت آن در شمال کشور رواج یافته، اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی، این گیاه روان‌گردان را در قالب داروهای گیاهی تبلیغ کرده و ادعا می‌کنند که این داروی گیاهی به صورت معجزه‌آسا درمانگر است.

    به گزارش ایسنا، امروزه مصرف مواد مخدر از شیوه سنتی به صنعتی تبدیل شده است، به‌طوریکه هر روز مواد مخدر متنوعی با نام‌های عجیب و غریب در میان افراد به خصوص جوانان رواج یافته و زندگی آنها را به تباهی می‌کشد.

    در روزهای نه چندان دور، تفریح افراد معتاد، مصرف تریاک و یا مواد مخدر سنتی بود اما جوانان نسل امروز که به شدت علاقمند به هیجان و کنجکاو هستند به مواد مخدر سنتی بسنده نکرده و با ترکیب چند مواد روان گردان و یا مصرف گل و سالویا، آینده مبهم و تاریکی را برای خود رقم می‌زنند.

    سالویا قوی‌ترین روانگردان جهان

    ایا مریم گلی مخدر است

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه، این مواد مخدر برای بسیاری از افراد ناشناخته و بیگانه است، گفت: سالویا، قوی‌ترین روانگردان و ماده توهم‌زا در جهان شناخته شده است.

    سرهنگ هادی قزوینه در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کشت این گیاه بیان کرد: سالویا، از خانواده مریم‌گلی و از تیره نعناییان است که با وجود ماده‌ای روانگردان در این گیاه، استفاده از آن فرد را دچار توهم می‌کند.

    وی ادامه داد: این ماده مانند گل محبوبیت و یا از شناخت کافی در بین افراد برخوردار نیست و بسیاری از مصرف کنندگان بدون آگاهی کافی از این ماده استفاده کرده و گرفتار می‌شوند.

    سرهنگ قزوینه تصریح کرد: خوشبختانه در استان همدان این ماده توهم‌زا رواج خاصی نداشته و کشفیات قابل توجهی در این زمینه نداشته‌ایم.

    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: در سال گذشته، مقدار کمی از این مواد در استان کشف و با خاطیان آن برخورد قانونی انجام شد.

    تبلیغات سالویا در شبکه‌های مجازی

    یک کارشناس پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه مدتی تبلیغ و ترویج سالویا به عنوان یک داروی گیاهی درمانگر در فضای مجازی باب شده است، گفت: داروهای گیاهی که برای درد مفاصل و یا برطرف کردن رخوت و سستی با نام سالویا در فضای مجازی تبلیغ می‌شود روان‌گردان و توهم‌زا است.

    مهدی سعیدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر چگونگی استعمال این ماده مطرح کرد: سالویا معمولاً از طریق قرص‌های جویدنی، به کار بردن پودر آن در سیگار، دم کردن و نوشیدنش مانند چای و یا استشمام بخار ناشی از جوشیدن پودر سالویا مصرف می‌شود.

    وی ادامه داد: طبق گزارش مقالات علمی و مطالعات در این زمینه، مصرف این ماده روانگردان معمولاً در میان مردان به علت هیجان و شادی و نشاط کاذب محبوب‌تر از زنان است.

    سعیدی اظهار کرد: بسیاری از افراد با تبلیغات کاذب و دروغین این ماده روانگردان، اقدام به خرید و استفاده از آن می‌کنند و این درحالی است که از ماده روانگردان موجود در آن مطلع نیستند و این ماده می‌تواند بر روی روان و جسم افراد تأثیر بسزایی داشته باشد.

    این کارشناس پیشگیری از اعتیاد با اشاره به اینکه مصرف این مواد افراد را در توهم غرق می‌کند عنوان کرد: مصرف سالویا موجب می‌شود که فرد دچار توهمات سه بعدی دیداری و شنیداری شود و همچنین گمان کند که مسافر زمان و مکان است.

    دختران در معرض خطر مصرف سالویا هستند

    وی خاطرنشان کرد: مصرف این مواد در دختران نیز ممکن است به علت محدودیت آنها و یا ایجاد شادی و نشاط و فرار از افسردگی محبوب باشد که البته این مواد مختص به قشر خاصی نبوده و می‌تواند هر فردی را در دام خود گرفتار کند.

    سعیدی با بیان اینکه معمولاً افراد افسرده و ناراحت به سوی این مواد گرایش پیدا می‌کنند تصریح کرد: سالویا، به علت ایجاد آرامش و نشاط و همچنین رها ساختن انسان از دغدغه‌هایش برای ساعتی معمولاً محبوب افراد افسرده و سست بنیان است.

    وی با اشاره به عوارض جسمی این ماده توهم‌زا اضافه کرد: مصرف سالویا، تهوع، کند شدن حرکات، افزایش خواب، کاهش ضربان قلب، لرز و عدم تعادل را به همراه خواهد داشت.

    سعیدی افزود: از عوارض روانی مصرف این ماده می‌توان به توهمات شدید ۳ بعدی، کاهش توانایی ادراک افراد در تشخیص اتفاقات روزمره، نوسانات احساسی، به شدت خونسرد بودن و خنده‌های غیرطبیعی اشاره کرد.

    این کارشناس گفت: خوشبختانه استان همدان جز برترین‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر است اگر چه این مواد مخدر صنعتی در قشر جوانان محبوبیت فراوانی دارد اما باید برای مقابله با پیشرفت این معضل آگاهی بخشی را در سطح تمام نهادها و ارگان‌هایی چون آموزش و پرورش و رسانه گسترش داد.

    وی با اشاره به گستردگی تنوع مواد مخدر صنعتی یادآور شد: با توجه به گستردگی تنوع مواد مخدر صنعتی، میزان آگاهی بخشی در برابر این حجم از تنوع، پایین بوده، به‌طوریکه برخی از کارشناسان پیشگیری از اعتیاد نیز با بسیاری از این مواد مخدر صنعتی ناآشنا و بیگانه هستند.

    سعیدی در پایان اظهار کرد: قشر جوانان بسیار آسیب پذیر بوده و برای جلوگیری از آسیب به قشر جوان جامعه باید چاره‌ای اندیشید و سطح آگاهی بخشی را افزایش داد.

    یکی از راه‌های جلوگیری از استعمال مواد مخدر فرهنگ سازی است

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان یکی از راه‌های جلوگیری از استعمال این ماده را فرهنگ سازی دانست و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان، معلمان و مربیان و نشر مطالب در خصوص آثار مخرب مصرف این ماده می‌تواند در کاهش محبوبیت این ماده مؤثر باشد.

    سید رسول حسینی اضافه کرد: سالویا نام دیگر مریم‌گلی است و استعمال آن می‌تواند قاموس تباهی را برای بسیاری از مصرف کنندگانش به صدا درآورد.

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: مقابله با ماده توهم‌زای سالویا، باید توسط مسئولین پیگیری شود چرا که با فراگیر شدن آن نگران نسل جوان در آینده هستیم.

    جوانان در معرض خطر سقوط

    یک روانشناس با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از جوانان به علت کمبود محبت و بی توجهی والدین قدم در راه اعتیاد می‌گذارند، این راه را بسیار خطرناک و ویرانگر دانست.ایا مریم گلی مخدر است

    زهرا رجایی با اشاره به اعتیاد افراد در دوره نوجوانی عنوان کرد: بلوغ در دوره نوجوانی سبب ایجاد بسیاری از نیازها در نوجوان به خصوص اقتدار و غرور می‌شود که در برخی از موارد اگر خانواده نتواند به خوبی نیازهای نوجوان خود را ازلحاظ روحی و روانی تأمین کند ممکن است عواقب بدی گریبان‌گیر آن خانواده شود.

    وی ادامه داد: نوجوان برای جلب توجه و اثبات این موضوع که دیگر بزرگ شده و نیازی به برخوردهای کودکانه خانواده ندارند اقدام به استعمال سیگار و یا مواد مخدری مانند گل و یا سالویا می‌کند که با افتخار در بین هم سن و سالان خود از تجربه مصرف مواد مخدر تعریف کرده و دوستانشان را به این راه دعوت می‌کنند.

    به گفته این روانشناس، مصرف “سالویا” به شدت در روح و روان نوجوان اثر می‌گذارد اگر چه شاید در همان ساعات ابتدایی پس از مصرف حالتی مست و خوش به وی دست دهد اما پس از بین رفتن حالت سرخوشی، حس ندامت و پشیمانی به سراغ مصرف کننده آمده و فکر و ذهن او را به شدت درگیر می‌کند.

    رجایی خاطرنشان کرد: این حس ندامت موجب می‌شود که نوجوان دیگر از مصرف این ماده در دفعات بعدی خودداری کند اما اعتیاد به این ماده آنقدر بر سیستم بدن تأثیرگذار است که فرد مجدد اقدام به مصرف “سالویا” می‌کند.

    وی با بیان اینکه فرد در دوره بلوغ، بسیار حساس است، افزود: والدین باید در این دوره به نوجوان توجه بسیاری داشته و در صورت مشاهده رفتاری مشکوک از فرزند خود، به این موضوع بی توجه نباشند و در صورت نیاز به روانشناس مراجعه کنند.

    این روانشناس در پایان بیان کرد: اگر بسیاری از والدین توجه کافی به فرزندان خود داشته باشند، ماده‌ای مانند گل و یا سالویا تفریح نوجوانان نمی‌شود.

    گزارش از: مینا رضایی نصیر، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان

    انتهای پیام


    اصول اولیه شناخت داروها و گیاهان دارویی در درمان اعتیاد به مواد مخدر افیونی (تریاک شیره هروئین )و مواد محرک ( شیشه )بخش اول

    سالها آرزوی تاسیس مرکزی برای تحقیقات و آموزش و درمان و اطلاع رسانی درباره مواد مخدر را داشتم

    مرکزی که با داشتن یک ازمایشگاه مجهز بتواند هر نوع مخدر موجود و جدیدی را که وارد بازار مواد مخدر ایران می شود را تشخیص دهد و با داشتن یک قسمت اطلاع رسانی قوی که هر خبر و یا تحقیقات علمی انجام شده در رابطه با مواد مخدر و داروهای ترک اعتیاد را به سرعت در اختیار هموطنان قرار دهد جایی برای تحقیق اموزش و درمان درباره مواد مخدر روانگردان اما اکنون که دیگر به اواخر عمر نزدیک شدم و تحقق این آرزو به نظرم ممکن نیست بر خودم لازم می دانم انچه را که باید سالها پیش دیگران درباره اعتیاد ومواد مخدر و راههای ترک اعتیاد می نوشتند و امروز باید اجرا می شد را در جایی بنویسم و این امید را داشته باشم که بعد از من افراد دیگری با بینش کافی و بدور از تعصبات این راه را ادامه دهند ایا مریم گلی مخدر است

    اما فکر می کنم در کشوری که بیشترین معتاد را در جهان دارد و مادیات در ان حرف اول را می زند و گروهی از افراد برای کسب در امد مردم ما را معتاد می کنند و گروهی دیگر برای فروش داروهای ترک اعتیاد بدنبال جذب مشتری هستند بازاری با گردش مالی هزارن میلیارد تومانی با این حساب باید همیشه این جامعه معتاد بماند بعید است فرد دیگری بتواند ادامه دهنده راه امثال من باشد .

    از این پس سعی میکنم سلسله مقالاتی درباره مواد دارویی و گیاهانی که می تواند در ترک و درمان اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان و محرک ها موثر باشد و اساس درمان و ترک اعتیاد را با زبانی ساده و علمی بیان می شود

    برای درمان کامل اعتیاد امروزه بر روی بیوشیمی مغز و گیرنده های مواد مخدر و گیرنده های مواد محرک مثل دوپامین گیرنده های مورفین و سروتونین کارهای زیادی انجام شده است و درمان و ترک کامل اعتیاد کاملا امکان پذیر است اما باید ابتدا تئوری انرا به خوبی فرا گرفت

    ترک و درمان اعتیاد مواد افیونی (تریاک شیره هروئین )

    مغز انسان برای مواد افیونی و مشتقات مورفین 4 گیرنده دارد

    گیرنده های مورفین عبارتند از

    گیرنده دلتا -گیرنده کاپا -گیرنده مو -گیرنده نوسیسپتین

    مهمترین گیرنده مورفین که ما برای درمان اعتیاد به مواد مخدر می شناسیم ا گیرنده کاپا مورفین است

    گیرنده کاپا مورفین

    عملکرد این گیرنده در بدن باعث کاهش درد و افسردگی می شود این گیرنده مسئول حفاظت نوررون های مغز انسان از کمی اکسیژن (هیپوکسی ) هستند و تحریک ان باعث ایجاد توهم می شود .

    این گیرنده مسئول کنترل استرس افسردگی و اضطراب است

    اثرات استرس دائم در کودکی بر روی گیرنده کاپا مورفین

    کسانی که در دوران کودکی درگیر با مشکلات خانوادگی و استرس های زیادی بوده اند دچار احتلال در کار کرد این گیرنده می شوند بطوری که این افراد بعد ها در بزرگسالی ریسک ابتلا به اعتیاد بیشتری دارند

    گیرنده کاپا مورفین در ایجاد شخصیت و تفکرات انسان نیز نقش دارد

    داروها و گیاهانی که باعث تحریک گیرنده کاپا می شوند .

    تمامی مواد دارویی و یا گیاهی که باعث تحریک گیرنده کاپا مورفین می شوند می توانند در درمان اعتیاد به مواد افیونی موثر باشند از این دسته مواد می توان به گیاه سالویا اشاره کرد

    سالویا (مخدر مریم گلی ) Salvia divinorum

    سالویا با تحریک گیرنده کاپا می تواند در درمان وترک اعتیاد مواد افیونی موثر باشد این گیاه به سرعت می تواند باعث ترک و درمان اعتیاد به مواد مخدر افیونی بشود متاسفانه مصرف دوز بالای سالویا ایجاد توهم می کند و به این دلیل استفاده از ان در دین اسلام جایز نیست

    ایبوگین

    داروی گیاهی ایبوگین که از پوست و ریشه گیاهی در افریقا گرفته می شود هم یکی از محرک های گیرنده کاپا مورفین است و در درمان اعتیاد به مواد افیونی امروزه در دنیا استفاده می شود مصرف یک دوز ایبوگین باعث ترک مواد افیونی مثل تریاک و یا هروئین و شیره و متادون برای همیشه می شود .

    متاسفانه ایبوگین در دوز درمانی 2 گرم می تواند ایجاد توهم کند و به این دلیل در دین اسلام استفاده از ان جایز نیست

    Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ایبوگین تنها …ایا مریم گلی مخدر است

    ادامه دارد  


    حمله به فروشگاه های هوشمند smartshop برای جلوگیری از فروش مواد مخدر هوشمند Nootropic در لهستان

    فروشگاه هوشمند مواد مخدر هوشمند می فروشند

    فروشگاه های هوشمند smartshop چیست

    مواد مخدر هوشمند چیست

    فروشگاه های هوشمند به فروشگاه های گفته می شود که در ان انواع مواد مخدر سایکدلیک یا نوتروپیک Nootropic و یا مخدر های روانگردان مثل کاکتوس های روانگردان و سالویا ( مریم گلی) و قارچ جادویی (مجیک ماشروم ) مکمل ها به صورت خرده فروشی فروخته می شود

  • عکسهای کشور قطر
  • عکسی از سر در یک فروشگاه هوشمند

    مواد مخدر هوشمند

    بطور رایج لغتی است که برای مخدر ها یا داروها نوتروپیک Nootropic بکار می رود

    بعد از ممنوع شدن ماده مخدر مفدرون در سال 2009کشور لهستان در اکتبر سال 2010 به دستور نخست وزیر لهستان دونالد تاسک با حمله به فروشگاه های هوشمند مواد مخدر غیر قانونی در ان را جمع اوری کرد

    یک مغازه هوشمند در کشور هلند شهر امستردام

    نویسنده

    انها اسمارت شاپ دارند ما این جا احمق شاپ ؟؟ 

    مریم‌گلی معمولی (نام علمی: Salvia officinalis) گیاهی است چند ساله و علفی، ریشه راست و دارای انشعابات فراوان ساقه راست و ارتفاع آن بین ۸۰–۵۰ سانتی‌متر می‌باشد این گیاه دارای ساقه‌های جوان به رنگ سبز تیره وپوشیده از کرکهای انبوه و خاکستری رنگ است. با افزایش عمر گیاه، ساقه چوبی ور نگ آن قهوه‌ای می‌شود. برگ‌ها بلند ونیزه‌ای شکل می‌باشند. برگ‌های پایینی دارای دمبرگ بلند هستند در حالی که برگ‌های قسمت فوقانی ساقه، دمبرگ کوتاهی دارند. سطح فوقانی و تحتانی برگ‌ها پوشیده از کرکهای ظریف می‌باشد. گل‌ها به رنگ بنفش متمایل به آبی، صورتی یا سفید و به صورت مجتمع در قسمت فوقانی ساقه‌ها روی چرخه‌های مخصوصی مشاهده می‌شوند. روی هرچرخه ۸–۵ گل وجود دارد میوه فندقه و به رنگ قهوه‌ای روشن یا تیره‌است. قطر تاج گیاه حدود ۵۵ سانتی‌متر است. وزن هزار دانه ۶۱/۵۵ گرم و طول دوره جوانه زنی ۱۲ روز می‌باشد. این گیاه از راسته لب‌گلی‌ها (Lamiales) و تیره نعنائیان (Lamiaceae) است.زمان گلدهی این گیاه، بهار و رویشگاه آن در دامنه های صخره ای در منطقه ایرانی – تورانی می باشد. این گیاه،
    انحصاری ایران است و در ناحیه فارس(اقلید)
    پراکنش دارد و تحت عنوان مریم گلی اقلیدی شناخته می شود.

    پرورش مریم گلی باید در زمین‌های اصلاح شده، قابل نفوذ، حاصلخی و نسبتاً مرطوب صورت گیرد. بهترین رشد آن در خاکهای رسی غنی و زهکش دار صورت می‌گیردو اراضی رو به آفتاب را ترجیح می‌دهد. گیاهی است مدیترانه‌ای که در طول رویش به گرما و هوای خشک نیازدارد. مقاومت آن بر گرما زیاد است. این گیاه در زمستان در دمای پایین‌تر از ۱۵- درجه سانتیگراد دچار سرمازدگی شده و طی ۶–۵ روز خشک می‌شود. هوای گرم و خاک‌هایی با بافت متوسط که حاوی مقادیر مناسبی ترکیبات کلسیم باشند برای آن مناسب است؛ و در افزایش مواد موثره نقش زیادی دارد. خاکهای شنی و فقیر از عناصر غذایی، مناطق سرد و رطوبت فراوان از عوامل محدودکننده رشد این گیاه هستند. محدوده pH خاک برای کشت مریم گلی ۲/۸–۹/۴ است که pH مناسب آن ۴/۶ می‌باشد. این گیاه ۷–۵ سال عمر می‌کند و تا ۴ سال بازدهی اقتصادی دارد. بذور در درجه حرارت ۱۵–۱۲ سانتی گراد شروع به رویش می‌کنند.

    اسانس (توژان حدود ۵۰درصد)، مواد تلخ و دی ترپن، فلاو نوئید، اسیدهای فنو لیک، تانن

    [۱][۲][۳][۴][۵][۶]

    از مریم گلی در طب سنتی برای درمان اختلالات دستگاه گوارش مانند نفخ و اسهال و به صورت غرغره در بهبود التهاب دهان و حلق و خون‌ریزی لثه استفاده می‌شود. امروزه مریم گلی به عنوان آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد ویروس، ضد تعرق، پایین آورنده فشار خون، ضد التهاب، قابض، افزایش دهنده اشتها و مدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    از پیکر رویشی این گیاه در تهیه قطره خوراکی و عصاره‌هایی جهت استفاده موضعی استفاده می‌شود. قطره خوراکی که از این گیاه تهیه می‌شود، در کاهش تعرق و گُرگرفتگی در دوران یائسگی مؤثر است. همچنین عصاره‌های موضعی به دست آمده، کمک به بهبود آکنه و تبخال می‌کنند.

    سالویا دارویی است که اختلال تجزیه ای ایجاد می کند و باعث می شود مصرف کننده از قالب رفتاری معمول و چهارچوب های خود خارج شود. در ادامه سعی بر بررسی عوارض این مخدر خطرناک و در دسترس داریم.

    استعمال بیش از حد این مخدر، باعث خنده غیر قابل کنترل، شنیدن، دیدن یا حس کردن چیز های غیر واقعی مانند مشاهده روشن رنگ ها یا شکل ها، نامفهوم شدن گفتار، مشکلات حافظه کوتاه مدت و دیگر مشکلات همراه است. حالت تهوع، تب و لرز، ضربان قلب نا منظم یا سرگیجه نیز از علائم مصرف این نوع مخدرهستند. به علاوه، از دست دادن کنترل عملکرد های حرکتی مصرف کنند را در معرض خطر آسیب دیدگی یا تصادف قرار می دهد.

    ماده فعال موجود در گیاه سالویا، گلی سالوینورین نام دارد که یک ماده روان گردان یا انتوژن است. سالوینورین عمدتا در برگ های گیاه سالویا وجود دارد و باید بین دویست تا ششصد میکرو گرم مصرف شود تا وضعیت هوشیاری تغییر کند و توهم آغاز شود. مکانیسم اثرگزاری این ماده به درستی مشخص نیست. مورفین، هروئین و مواد مخدر دیگر، بر گیرنده دلتای سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارند. ال اس دی و پی سی پی هوشیاری مصرف کننده را مختل می کنند. بر بیش از 50 نوع گیرنده اثر می گذارند!ایا مریم گلی مخدر است

    نام های خیابانی گیاه سالویا

    افراد معتاد بین خود از نام های دیگری برای اشاره به سالویا استفاده می کنند. متداول ترین نام های خیابانی این ماده عبارتند از:

    · نعناع جادویی

    · سالی-دی

    · مریم باکــره

    · برگ چوپان

    · عقل غیب گو

    نحوه تاثیر گذاری مریم باکره بر روی مغز به این صورت است که، سالوینورین، ماده فعال سالویا به سلول های عصبی منتقل می شود و ارتباط بین مغز و نخاع را مختل می کند. این ماده خاصیت ضد درد دارد و پس از مصرف باعث تسکین درد هم می شود.

    عوارض جانبی برگ چوپان

    درست است که برگ چوپان با گیرنده های مخدر مغز واکنش می دهد، اما شکی نیست که اثر آن بر روی اعضای بدن و اللخصوص مغز کاملا متفاوت از بقیه مخدر ها است! بنابراین عجیب نیست که تحقیقات کافی درباره ماهیت اعتیادآور و عوارض جانبی بلند مدت سوء مصرف آن انجام نشده است. به نظر رسد که مصرف منظم و مداوم سالویا مقاومت بدن را در برابر این دارو افزایش می دهد. یعنی این که بدن و مغز فرد به مقدار معمول دارو عادت می کند و مصرف کننده در نهایت باید داروی بیشتری مصرف کند تا بتواند همان اثر قبلی را به دست بیاورد. مصرف همزمان Sally-d با مخدر های دیگر یا الکل کلیه عامل های خطر تمام مواد مصرف شده را افزایش می دهد و مقاومت نسبت به داروهای دیگر را نیز افزایش می دهد. بعضی از نشانه های نگران کننده سوء مصرف گیاه سالویا عبارت است از:

    · مصرف روزانه سالویا

    · مصرف همزمان سالویا با مواد دیگر به منظور حفظ یا افزایش توهم

    · افت تحصیلی، اشتباهات کاری یا کوتاهی در انجام کار های روزمره

    · مرموز و گوشه گیر بودن

    · تغییرات رفتاری و نشان دادن رفتار های بی سابقه و غیرقابل پیشبینی

    · کاهش یا افزایش اشتها و خوابیدن یا بیدار ماندن در ساعت های غیر عادی

    · بروز رفتار های پرخطر یا بیشتر دچار سانحه یا آسیب دیدگی شدن

    · بی توجهی به ظاهر روزانه

    · مشکلات حافظه و عدم حفظ تمرکز

    بسیــاری از دارو های روان گردان اگر در مقدار بالا یا برای مدتی طولانی به طور منظم مصرف شوند، هذیان یا پسکیوز را به دنبال دارد. سوء مصرف گاهی با پارانویا، حملات عصبی و اضطراب شدید همراه است، این حالت می تواند خطرناک باشد. عوارض بلند مدت و پیامد های احتمالی سوء مصرف مزمن و مکرر سالویا دقیقا مشخص نیست، در هر حال، سالویا، دارویی است که عملکرد مغز را مختل می کند و تغییراتی را در شیمی مغز ایجاد می کند. در مطالعه ای که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد، عوارض مخرب سالوینورین بر حافظه و یادگیری مشخص شد.

    توهم های سه بعدی سالویا

    این گیاه، یک ماده روانگردان طبیعی بسیار بسیار قوی دارد و از آن در داروی بیهوشی استفاده می شود. بر خلاف روانگردان های دیگر از جمله ال اس دی، قارچ جادویی و …، که فقط توهمات دیداری یا شنیداری ایجاد می کنند، توهمات سالویا، هم دیداری، هم شنیداری و هم لمسی و یا به عبارتی دیگر سه بعدی است!

    مصرف کنندگان ماده سالویا

    مصرف سالویا یک مرحله گذرا است. فردی با عامل های خطر جزئی، عدم سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری های ذهنی یا سوء مصرف مواد مخدر، دسترسی نداشتن به مواد دیگر و دچار شدن به سطح قابل قبولی از استرس یا اضطراب معمولا یک یا دوبار سالویا مصرف می کند، اما وضعیت زمانی خطرناک می شود که مصرف کننده جوانی که، به دلایلی همچون فروپاشی بنیان خانواده، ابتلا به ناراحتی های روحی و ذهنی با تحمل عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا دسترسی به مواد مخدر یا الکل، در زندگی خود مشکل دارد، سالویا را به عنوان مرهمی برای زخم های خود انتخاب کند و به این ترتیب نخستین گام را در راه سوء مصرف مواد مخدر خطرناک بردارد. نوجوانان به ویژه در برابر آثار فریبنده و اغوابرانگیز موادی مانند برگ چوپان یا اسلاویابه شدت آسیب پذیرند.ایا مریم گلی مخدر است

    اوردوز سالویا چگونه است؟

    یک گروه پژوهشی فراورده های مختلف مشتق سالویا را به صورت آنلاین خریداری کردند و سپس آزمایش تجزیه شیمیایی را بر روی این مواد انجام دادند؛ مشخص شد که درصد خلوص تمام فراورده ها یکســـان نیست و بنابراین متغیر بودن درصد خلوص، خطر اوردوز را به دنبال دارد. همچنین تا به حال پزشکان هیچ پادزهری برای اوردوز سالویا ندارند. سالویا در دوز های بالا می تواند باعث بیهوشی مصرف کننده شود.

    آیا این ماده در آزمایش اعتیاد مشخص است؟

    مشکل دقیقا همینجا است، نیمه عمر مخدر سالویا بسیار کوتاه است و در شرایط آزمایشی بین 24 تا 54 دقیقه اندازه گیری شده است. بنابراین اثر دارو به سرعت از بین می رود و تشخیص اثر این گیاه در آزمایش های تشخیص اعتیار بسیار دشوار است.

    با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


    مطلبی دیگر از این نویسنده


    مطلبی دیگر در همین موضوع


    بر اساس علایق شما

  • مضرات هندزفري براي گوش
  • از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

    به گزارش خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، از سال 1388 مسئولان مبارزه با مواد مخدر از ورود ماده جدیدی به نام مراسوئیت به ایران خبر دادند که بعدها به نام کمیکال شناخته‌ شد. این ماده مخدر  از خانواده  AM بوده که شواهد نشان می‌دهد توسط یک دختر از رژیم صهیونسیتی وارد ایران شد.

    پیش از این ماده مخدر، ۳ ماده دیگر به نام‌های آپولو، کوئین و آواتا را که هیچ نشانه‌ای از مخدر و کانابیس بر روی آن نبود  وارد ایران شد و در اختیار جوانانی قرار گرفت که گمان می‌کردند این ماده، خطری برای آن‌ها ندارد.

    بسته‌بندی‌های این ماده‌ها نیز به جذابیت خرید آن افزود و وقتی تقاضا بیشتر شد که  مراسوئیت از  خاک ترکیه به شیراز و سپس به تهران آمد و با «مریم گلی» که نوعی گیاه است پخته و کمیکال به‌دست آمد.

    روح الله سجادی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: مهم‌ترین مشکل مصرف کمیکال استفاده طولانی مدت از آن است و زمانی خطرناک می‌شود که مصرف آن از ۶ ماه تا یک سال به طول انجامد.

    وی افزود: این ماده خطرناک می‌تواند  D.N.A  بدن فرد مصرف کننده را تغییر دهد و باعث می‌شود مردانی که از این ماده مخدر استفاده می‌کنند هیچ‌وقت بچه‌دار نشوند.ایا مریم گلی مخدر است

    این کارشناس حوزه مواد مخدر عنوان کرد: کمیکال به‌صورت اسپری یا سیگار مصرف شده و بیشتر در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها استفاده می‌شود.

    سجادی با اشاره به این‌که این ماده مخدر به‌دلیل ارزان بودن مورد توجه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال است گفت:  نوع موسیقی که برای این ماده مخدر استفاده می‌شود نیز مورد توجه است و اصولاً در میهمانی‌های که این ماده مصرف شده، موسیقی سایکدلیک هم شنیده می‌شود.

    این کارشناس مواد مخدر با اشاره به این‌که اعتیاد این ماده مخدر بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: بونزای که ماده اولیه کمیکال است، خود به تنهایی به‌عنوان ماده مخدر قابل مصرف بوده و عوارض خاص خود را دارد. هنگامی که THC موجود در این مخدر  به گیرنده‌های مغز متصل می‌شود، فرد از نظر احساسی تحت تأثیر قرار گرفته و موجب تغییر عملکردهای مربوط به حافظه، لذت، تفکر و فعالیت‌های ذهنی می‌شود.

    سجادی در این ادامه بیان کرد: سرگیجه و حالت تهوع  از عوارض مصرف این مخدر است. توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان و زمان، احساس سرخوشی و خنده‌های زیاد از اثرات دیگر استفاده از کمیکال است. مصرف کمیکال سبب می‌شود فشار‌خون افراد بالا رفته و فرد در کمای کوتاه مدت فرو رود.

    وی اضافه کرد: خواب پس از مصرف این ماده مخدر برای فرد مصرف کننده بسیار جذاب است و همین موضوع دلیل مصرف دوباره این ماده خطرناک است.

    سجادی اظهار کرد: عدم مصرف این ماده مخدر بر روی فشار خون تأثیر مستقیم داشته و اگر فرد این دارو را مصرف نکند دچار کاهش فشار خون و تشنج شده و باید داروی ضد تشنج مصرف کند.

    وی اضافه کرد: مصرف این مخدر معمولاً فرد را منزوی و بی‌مسئولیت می‌کند و سبب می‌شود فردِ مصرف‌کننده در ارتباطات اجتماعی با مشکل روبه‌رو شود؛ به همین‌دلیل برای درمان آن، فرد مصرف‌کننده باید علاوه بر ترک مصرف، تحت نظر کارشناسان روان‌شناسی نیز قرار گیرد.

    انتهای پیام/۴۰۸۷/4127/

    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

    ایا مریم گلی مخدر است
    ایا مریم گلی مخدر است
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *