ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

دوره مقدماتی php
ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است
ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنیدایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

https://ninisoal.com/

دوره مقدماتی php

این شواهد و علایم را غالبا خود فرد ابراز می کند و به هیچ عنوان هیچ کدام قطعی نیستند. خصوصا به تنهایی ارزشی در تشخیص بارداری ندارند. یعنی اگر این علایم را در خود دیدید اول مسایل دیگر را بررسی کنید (آیا دارو خورده اید ؟ آیا استرس دارید و …) و در مرتبه ی بعدی به بادراری فکر کنید!

تمام خانم ها می دانند درد پریودی چگونه است. برای فهمیدن دلیل دردهای بارداری باید فرایند لقاح را بدانید. تخمدان ها تخمک های بالغ ترشح می کنند. اگر این تخمک ها با اسپرم برخورد داشته باشند، تخمک بارور می شوند. سپس این تخمک ها از طریق لوله رحم به کمک فیبرهای کوچک داخل سطح لوله های رحم، به سمت رحم حرکت می کنند.

هنگامی که این تخمک ها به رحم می رسند، بر روی دیواره رحم کاشته می شوند. این اتفاق تا دوازده روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد. اما پریودی حدود چهارده روز پس از تخمک گذاری انجام می شود.ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

در این زمان، علائمی مانند گرفتگی عضلات، لکه بینی، درد سینه ها، سرگیجه و خستگی مشاهده می کنید. برخی افراد این علائم را با علائم پریودی اشتباه می گیرند. تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری کاری آسان نیست. بنابراین باید تفاوت بین بارداری و پریودی را بدانید.

درد پریودی به شکلی است که قسمت پایین شکم به شدت تحت فشار قرار می گیرد. برخی خانم ها درد کمتری حس می کنند. آن ها درد را در ناحیه پایین شکم و پشت حس می کنند. همچنین در شکم نفخ احساس می کنید. گرفتگی و درد پریودی در افراد مختلف متفاوت است. برخی درد قابل تحملی را تجربه می کنند.

برخی دیگر درد شدیدتری تجربه می کنند که مانع از کار کردن، به مدرسه رفتن و … می شود.در برخی موارد درد پریودی شامل لکه بینی پیش از شروع پریودی است. اغلب این خونریزی قرمز روشن است و قابل توجه است. این خونریزی در این حالت از خطی نازک بیشتر نیست.

در هنگام بارداری، درد و گرفتگی عضلات کمتر از درد پریودی است. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک قسمت متمرکز می شود. به عنوان مثال، اگر تخمک بارور به قسمت راست رحم چسبیده باشد، گرفتگی و درد در پهلوی راست بیشتر از پهلوی چپ حس می شود.

بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک نقطه است و مانند گرفتگی واقعی نیست. این درد از دو ساعت تا دو روز به طول می انجامد.

اگر فکر می کنید باردار هستید و گرفتگی ها و دردها ناشی از لقاح نطفه است سعی کنید به علائم توجه کنید. این درد نباید خیلی زیاد باشد. اگر درد آنقدر زیاد است که قابل تحمل نیست، حتما با پزشک تماس بگیرید. به خصوص اگر در حالت طبیعی در پریودی درد شدید حس نمی کردید. اما نترسید. هر بارداری به شکلی خاص است و دردهای متفاوتی دارد.

گاهی اوقات گرفتگی و درد ناشی از بارداری همراه با لکه بینی است اما این مسئله در تمام خانم ها دیده نمی شود. گاهی اوقات گرفتگی عضلات روز پیش از خونریزی مشاهده می شود. گاهی نیز لکه بینی بدون درد ملاحظه می کنید. ترشحات واژن در تخمک گذاری معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا صورتی روشن است. این ترشحات معمولا دیده نمی شود و توجه خانم را جلب نمی کند.

جالبه بدونید تهوع بارداری اصولا از 6 هفته شروع میشه و علتش هم هورمونهای جفتی هستند که به خون مادر می ریزند. حالا برخی خانم ها ادعا میکنند از فردای نزدیکی تهوع داریم! تکرار میکنم این علامت در این زمان یا در اثر داروهاست یا در اثر تخیلات شما (که تو فیلمها کلا بارداری رو با تهوع به ما شناسوندن)تهوع استفراغ قبل از مثبت شدن آزمایش رخ نمیده.

رایج ترین قرص های ضد تهوع , موارد مصرف و عوارض آنها

تکرر ادرار که در اثر بارداری ایجاد بشه معمولا در اثر بزرگ شدن رحم هست که به مثانه فشار وارد میکنه. خب رحم که در عرض 3-4 روز بعد نزدیکی بزرگ نمیشه! از طرفی خیلی خانم ها از استرس شون تکرر ادرار میگیرن. یا میان داخل اینترنت از زبان خانمهای دیگه تکرر ادرار رو می شنوند و در خودشون حس می کنند.

آیا این علامت برای بارداری می تونه اختصاصی باشه؟ هزار و یک دلیل برای خستگی وجود داره. خیلی خانم ها تماس میگیرند که روز 25 سیکل هستم و خسته و خواب آلوده شدم. آیا من باردارم؟ خب عزیزم درسته که منتظر بارداری هستی…و چون منتظربارداری هستی، شدیدا هم منتظر علایم ش هستی. اما با دیدن صرفا خواب آلودگی و خستگی نمیتونیم بارداری شما رو اثبات کنیم.اصلا شاید به خاطر اقدامات ت برای بارداری چند شبی رو خوب نخوابیده باشی و حالا احساس خستگی میکنی !

این علامت رو من بیشتر از دختران جوانی که نامزد دارند و اصلا قصد بارداری ندارند می شنوم. رابطه ای در حد گرده افشانی برقرار کرده اند و انواع پیشگیری های اورژانسی غلط و درست رو هم انجام داده اند و الان بعد 5 روز از رابطه اظهار احساس نبض در زیر شکم میکنند. و جالبه برخی ها حتی میگن من قلب بچه رو احساس می کنم .

آخه تخیل در چه حد؟ شما حتی قلب خودت که اندازه ی مشتت هست رو احساس نمیکنی ….چه برسه به جنینی که در حد 200 تا دونه سلول هم نیست . ولی از شوخی گذشته، احساس نبض و حرکت زیر شکم غالبا بدلیل افزایش خونرسانی رحم و افزایش نبض آئورت شکمی در بارداری می تونه باشه .

اما حرکات جنین برای یک مادر شکم اول خیلی بعیده زودتر از 3-4 ماهگی حس بشه.

خب این علامت هم اصلا برای بارداری اختصاصی نیست. خانم هایی که دارو میخورید اثر دارو فراموش نشه. مواردی داشتم که برای بار اول قرص ال دی رو برای پیشگیری شروع کرده بود.سه روز از قطع قرص می گذشت و پریود نشده بود.

سریع با من تماس گرفت که من می ترسم حامله باشم ! وقتی سوال کردم که علت و منطق ت چیه؟ شما که هنوز وقت داری برای پریود شدن، بهم گفت آخه احساس میکنم سینه ام هم کمی بزرگ شده و هم درد میکنه ! من گفتم اولا اگر شما باردار باشی اول باید آزمایش ت مثبت میشد.دوما آیا نمیدانستی قرص ال دی ممکنه ایجاد حساسیت و درد سینه کنه ؟اما بله، درد پستان (خصوصا نوک سینه) و بزرگ شدن آن در بارداری “هم” دیده میشه.

یکی از علایمی که توبارداری دیده میشه ، پرخون شدن و به دنبالش تغییر رنگ مخاطر واژن به حالت آبی کبود یا بنفش است.اما جالبه بدونید این حالت در افرادی که قرصهای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند هم ممکن است دیده شود. از طرفی چون یک نشانه ی چشمی است، ممکن است میزان خطا در تشخیص آن بالا باشد. پس این علامت هم برای بارداری “اختصاصی” نیست.ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

در برخی زنان یک خط قهوه ای (به درجات مختلف) از ناف تا پوبیس می افتد.اما این علامتی نیست که از روزهای اول ایجاد شود.بلکه به مرور زمان ایجاد می شود.در ثانی افرادی که هورمون مصرف میکنند نیز ممکن است این خط را داشته باشند.

8) سایر علایم مثل درد دور ناف، گرگرفتگی و افزایش دمای بدن و …نیز اگر داشتید همان ابتدا به بارداری ربط ندهید. چون این علایم اصلا اختصاصی نیستند. آیا اگر من امروز سرفه کنم می توانم سریعا آن را به سرطان ریه ربط دهم؟ چون در گوگل خوانده ام سرفه شایعترین علامت سرطان ریه است؟پس منطقی باشیم و با توجه به شرایط، علایم را بسنجیم.

با دیدن این علایم تازه بطور اختصاصی می توانیم آنها را اول به بارداری ربط دهیم ( بعد به سایر مسایل). یعنی فرض می کنیم شما باردار هستید، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

علایم احتمالی حاملگی عبارتند از :

بیشتر بخوانید :

علائم و تشخیص بارداری از روی چشم

آزمایش بارداری : همه چیز در مورد آزمایش خون بارداری

بهترین زمان برای تست بارداری بعد از رابطه جنسی چه موقع است ؟

تست بارداری با خمیردندان : آموزش دقیق تست بارداری با خمیر دندان

 

تست بارداری با خمیر دندان یکی از راحت ترین و ایمن ترین روش های خانگی برای آگاهی از وضعیت بارداری است. شواهد تجربی نشان داده است که این تست بارداری با خمیر دندان قابل اعتماد است.

تست بارداری با خمیر دندان مراحل دشواری ندارد. تنها با داشتن یک خمیر دندان، از بارداری یا عدم بارداری خود در خانه آگاهی بدست آورید. اما بهتر است از خمیر دندان های خالص سفید (بدون افزودنی) استفاده کنید. خمیر دندان های رنگی، دارای مواد یا طعم دهنده های مضاعف دیگری هستند که می توانند باعث ایجاد اختلال در نتیجه تست شوند. آزمایش خانگی بارداری با استفاده از خمیردندان یک راه سریع برای تشخیص بارداری محسوب می شود. پس از آگاهی از وضعیت خود، می توانید به دکتر متخصص خود مراجعه کرده، و با انجام آزمایش خون از وضعیت حاملگی خود را مشخص کنید.

خانمها شما می‌توانید به سهولت برای انجام تست بارداری از خمیر دندان استفاده کنید که همیشه قابل معرض است. تست بارداری با خمیر دندان یکی از آسان ترین و ایمن ترین روشهای خانگی برای آگاهی از حالات بارداری است. شواهد تجربی نشان داده است که این تست بارداری با خمیر دندان قابل اعتماد است.ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

تست بارداری با خمیر دندان مراحل دشواری ندارد. تنها با داشتن یک خمیر دندان، از بارداری یا عدم بارداری خود در منزل آگاهی بدست آورید. اما بهتر است از خمیر دندانهای خالص سفید «بدون افزودنی» استفاده کنید. خمیر دندانهای رنگی، دارای مواد یا مزه دهنده های دوچندان دیگری هستند که می‌توانند باعث ایجاد اختلال در نتیجه تست شوند.

آزمایش خانگی بارداری با استفاده از خمیردندان یک راه سریع برای تشخیص بارداری قلمداد میشود. پس از آگاهی از حالات خود، می‌توانید به پزشک متخصص خود مراجعه کرده، و با انجام آزمایش خون از حالات حاملگی خودرا مشخص کنید.

باید بدانید که دراین روش به ادرار خود نیاز دارید. تمامی وسایل استفاده شده دراین آزمایش باید بسیار تمیز باشند، چراکه هرگونه آلودگی باکتریایی می‌تواند واکنش بین خمیر دندان و ادرار رابه هم بزند. این لوازم و ابزار مورد نیاز برای تست خانگی خودرا آماده کنید:

مبنای اصلی این تست به خاطر وجود هورمون مرتبط با حاملگی، هاش سی جی «hCG» طراحی شده است. وقتی به پزشک زنان و زایمان مراجعه میکنید، این هورمون یکی از اصلی ترین گزینه های مدنظر متخصص است. هاش سی جی از آمینواسید ساخته شده است. از طرف دیگر، خمیردندان دارای کلسیم کربنات است که در خمیردندان نوعی حالت شن مثل دارد. وقتی کلسیم کربنات با اسید ترکیب شود،

کربن دی اکسید و آب ساخت می‌شود،‌ به زبان ساده تر سطح ترکیب کف میکند. در آزمایش بارداری با استفاده از خمیر دندان هدف این است که بر روی سطح مخلوط کف ایجاد شود.اما باید بدانید که اصولا ادرار انسان اسیدی است، و احتمال دارد در هر صورت بر روی ترکیب کف ایجاد شود. بنابر این این ایده که تنها به خاطر hCG کف ایجاد شود،

کاملا منطقی و علمی نیست. از طرف دیگر، هورمون هاش اچ سی در ابتدای روز یعنی صبح در بیشترین سطح خود قرار دارد، شاید اگر این تست در ابتدای صبح انجام شود، درصد خطای آن کمتر باشد.

باید بگوییم که این صحت این تست تابحال توسط محققان و دانشمندان مورد مطالعه قرار نگرفته است،‌ و این امر می‌تواند علمی بودن و توجه آنرا زیر سوال ببرد. بنابر این نمیتوان گفت که یک علت علمی پشت انجام این نوع آزمایش است، اما امتحان آن نیز خسارت ندارد، چراکه عدم کارکرد آن نیز اثبات نشده است.

تست بارداری با خمیردندان به هزینه و وقت زیادی نیازمند نیست. امروزه تعداد زیادی از بانوان این تست را انجام میدهند، ودر بیشتر موارد نتیجه تست با نتیجه آزمایش خون هم خوانی دارد. شما نیز میتوانید این تست خانگی را امتحان کنید.

ادرار زن باردار حاوی هورمون بارداری به نام hCG است که به مقدار زیادی توسط بدن تولید می شود. این هورمون با مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان واکنش می دهد و تغییرات رنگ خمیر دندان، کف یا حباب ها را در مخلوط ایجاد می کند. اگر هورمون در مقادیر کافی وجود نداشته باشد، هیچ واکنشی وجود نخواهد داشت – این مسئله به این معنی است که حامله نیستید.

تست بارداری با خمیر دندان یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص بارداری است. با این حال، سوالاتی در مورد دقت آن وجود دارد و آیا نتایج قطعی هستند یا نه. اثربخشی آزمون بستگی به کیفیت و شرایط مواد مورد استفاده برای تست دارد، از جمله خمیر دندان، فنجان ها و حتی همزن. اگر هر کدام از این مواد دارای آلاینده باشند یا اگر خمیر دندان با کیفیت پایین باشد، نتیجه آزمایش بارداری ممکن است اشتباه باشد.

اگر نتیجه آزمایش حاملگی با خمیردندان مثبت باشد، رنگ مخلوط تغییر خواهد کرد یا فوم می شود و یا حباب شکل می گیرد. این به این معنی است که در ادرار شما چیزی است که با خمیر دندان واکنش داده است، که احتمالا هورمون hCG است. بنابراین احتمالا باردار هستید. اگر در 3-5 دقیقه بعد تغییری در ترکیب دیده نشود، احتمالا باردار نیستید. با این حال، اگر فکر می کنید شاید نتیجه منفی کاذب باشد بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

تست خمیردندان و ادرار بارداری میزان موفقیت حدود 85 درصد دارد، اما احتمال نتایج نادرست حدود 15 درصد است که مطمئنا نمیتوان آنها را نادیده گرفت. این امر می تواند به علت عوامل مختلف کنترل شده یا حتی غیر قابل کنترل باشد، بنابراین همیشه برای مراجعه به دکتر شک و تردید وجود دارد.

این آزمون بسیار آسان است و گران نیست و زیاد طول نمی کشد. با این حال، قبل از استفاده، از کیفیت مواد استفاده شده مطمئن شوید و آنها را کاملا تمیز کنید تا یکپارچگی تست را به خطر نیندازید.

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان برای تست بارداری بعد از رابطه جنسی چه موقع است ؟

۷ تا از بهترین تست های تشخیص بارداری خانگی!

ساده ترین تست های حاملگی بارداری خانگی

با مجله دلگرم همراه باشید

خیلی از بانوان به دنبال شیوه مطمئنی برای اطمینان از باردار بودن شان هستند. آنها دوست دارند خیلی زودتر از آزمایشگاه از حاملگی خود مطلع شوند و بدانند که به زودی مادر می شوند یا نه. ازطرف دیگر در بین شیوه های گوناگون که برای این کار وجود دارد، سردرگم هستند و نمی دانند روش درست کدام است. تست بارداری در زمان های قدیم، نداشتن آگاهی علمی و همچنین کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی باعث می شد گاهی زنان با گذشت چندین هفته از شروع بارداری، مطلع نباشند. اما امروزه دسترسی به انواع راه های پیشگیری از بارداری و از طرف دیگر وجود انواع تست باداری مانند آزمایش و تست ادرار، به زن و شوهر این امکان را می دهد که با داشتن بارداری های برنامه ریزی شده و نیز کنترل صحیح بارداری، از خطرات تهدیدکننده سلامت خانواده در امان باشند.

این تست معمولا از ۲۵-۲۰ روز پس از اتمام آخرین روز خونریزی قبلی شروع به مثبت شدن می کند البته در خیلی افراد ممکن است تست در این تاریخ ها مثبت نشده و بهترین زمان چک حاملگی با این تست ۴-۳ روز پس از تاخیر در موعد قاعدگی طبیعی است.

تستهای حاملگی خانگی، وجود یکی از هورمونهای نشانگر حاملگی به نام “گونادوتروپین جفتی انسان” یا hCG را در ادرار نشان می دهد روش های دیگر تشخیص بارداری مانند سونوگرافی و آزمایش خون هم برای اثبات بارداربودن شما وجود دارند. این روش سالهاست که به عنوان یکی از روش های فوری تشخیص حاملگی به کار می رود. مکانیزم عمل آن تعیین غلظت هورمون HCG در ادرار فرد مظنون به بارداری است.ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

ادرار شخص مورد نظر باید در ظرف تمیزی مانند لیوان یکبار مصرف جمع آوری شود.

نکته: قابل توجه اینکه ادرار اول صبح به طور معمول بیشترین غلظت hCG را در بردارد و لذا بهترین نمونه برای انجام تست ادرار است. اگر چه هر نمونه ادرار ممکن است استفاده شود.

نوار تست را از پاکت خارج سازید و تا خط مشخص (Max) در ادرار فرو برید. (دقت داشته باشید که نوار را بیشتر از این حد وارد ادرار نکنید.)

سه ثانیه صبر کنید سپس از ادرار خارج ساخته بطور افقی بر روی دهانه ظرف ادرار بگذارید.

آزمایش ادرار یا بی بی چک به همراه آزمایش بارداری خانگی هنگامی که به درستی انجام شود حدود 97% دقت دارد. آزمایش بارداری خانگی به دلیل ارزان بودن، خصوصی بودن، راحت بودن و نتیجه سریع طرفدار زیادی دارد.اما اگر آزمایش به درستی انجام نشود یا خیلی زود گرفته شود، نتیجه نادرست می دهد. اگر نتیجه آزمایش منفی شد اما باز هم علائم بارداری را مشاهده کردید، یک هفته صبر کنید و آزمایش دیگری بگیرید یا با پزشک تماس بگیرید و آزمایش خون انجام دهید.

زمان تخمک گذاری در دوره قاعدگی و اینکه چه زمانی لانه گزینی تخم صورت گرفته باشد

چه مدت بعد از بارداری تست انجام شده است

دقت موقع انجام تست و دستورالعمل های درج شده بر روی آن

میزان دقت و کیفیت خود تست بارداری که از داروخانه تهیه شده است.

ممکن است اصلا باردار نباشید.

ممکن است تخمک گذاری تان دیرتر از موعدی که محاسبه کردید اتفاق افتاده باشد و هنوز در اوایل بارداری به سر می برید.

در 10% موارد حتی در زمانی که در بالا گفته شده است نتیجه تست منفی می شود که به دلیل کم بودن هورمون حتی در آن زمان است.چنانچه تستتان منفی بود اما همچنان پریود نشدید،سه روز بعد آن را تکرار کنید. شاید در آن زمان مقدار هورمون به حد قابل شناسائی برسد.

دو نوع آزمایش خون وجود دارد. آزمایش خون کمی که مقدار دقیق hCG داخل خون را تعیین می کند یا آزمایش خون کیفی hCG که باردار بودن یا نبودن شما را بصورت مثبت یا منفی مشخص می کند

دقت تست خونی در تشخیص بارداری بالاتر از تست ادراری بوده و حتی شش تا هشت روز بعد از تخمک گذاری نیز می تواند به کار برود. البته همانطور که می دانید نتیجه ی این تست چند روز بعد به دست شما خواهد رسید.

آزمایش کیفی به منظور بررسی و تعیین میزان هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) در خون زنان، با استفاده از نمونه خون فرد انجام می گیرد. در این نوع آزمایش، اگر آثاری از وجود هورمون گنادوتروپین جفتی انسان در بدن فرد مورد نظر دیده شود، می تواند نشانه روشنی از باردار بودن او باشد. معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان، انجام این آزمایش را در اوایل دوران بارداری، یعنی زمانی که ده روز از حذف شدن دوره ماهانه در بدن زنان گذشته است، توصیه می کنند. با این حال، به یاد داشته باشید که در برخی موارد، این آزمایش کیفی می تواند سطح هورمون hCG را حتی در زمانی زودتر از ده روز هم تشخیص دهد.

بانوانی که به بارداری خود مشکوک هستند و قبلاً تست بارداری را از طریق ادرار انجام داده و جواب منفی بوده است می توانند از آزمایش خون بارداری استفاده کنند. آزمایش خون بارداری به حدی دقیق است که حتی می توان آن را یک هفته پس از تشکیل لقاح انجام داد حتی آزمایش خون بارداری مقدار هورمون بارداری موجود در خون فرد را نیز بررسی می کند و از دقیق ترین شیوه های انجام تست بارداری می باشد.

اما بانوانی که دچار بیماری های ناباروری هستند و یا همسرانشان دارای این بیماری هستند معمولاً مدتی طول می کشد تا آزمایش خون بارداری کاملاً دقیق مثبت یا منفی بودن بارداری را نشان دهد. تزریق تخمک به این خانم ها می تواند علائم بارداری را در این بانوان ایجاد کند و حتی جواب آزمایش خون بارداری هم مثبت باشد ولی عملاً فرد باردار نباشد، در نتیجه توصیه می شود اینگونه افراد آزمایش خون بارداری خودشان را تقریباً پس از گذشت 2 تا 3 هفته پس از تزریق تخمک به تخمدان، انجام بدهند که آزمایش آن ها دارای صحت بیشتری باشد.

اگر آزمایش بسیار زود انجام شود، ممکن است گونادوتروپین کوریونیک انسان (hCG) را حتی در هنگام بارداری به درستی تشخیص ندهد. برای تست مثبت، حداقل 7 روز پس از لقاح آزمایش انجام دهید. در اغلب موارد، زمانی که یک زن دوره خود را از دست داده است، اگر حامله باشد، آزمایش مثبت خواهد بود.

هورمون‌هایی که در طول بارداری توسط جفت در خون تولید می‌شود هورمون HCG نامیده می‌شود. این هورمون, هورمون گنادوتروپین یک گیلگو پروتئین است که در بارداری های طبیعی این هورمون 7 تا 10 روز پس از لقاح در خون دیده می شود؛ اما تعداد پایین این هورمون در بدن ممکن است باعث شود که در آزمایشات خانگی (منظور همان آزمایش ادرار در خانه یا همان بی بی چک) نشان داده نشود و بارداری منفی گزارش شود. یکی دیگر از مواردی که در آزمایش های خونی بارداری مهم است میزان غلظت هورمون های بارداری HCG است که می تواند کمک شایانی به پزشک مربوطه به تشخیص بیماری هایی که در حین بارداری ممکن است به وجود آید، کند.

آیا ممکن است مثبت بودن جواب آزمایش های بارداری به دلایلی غیر از بارداری فرد نیز مربوط شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله. به جز بارداری آزمایشات بارداری ادرار (گراویندکس یا همان بی بی چک) و یا خون (BCHG) در مورد بیماری هایی شامل بیماری مول و یا بچه خوره و سرطان رحم نیز مثبت است. هم چنین از تست ادراری بارداری برای تشخیص سرطان پروستات در آقایون نیز استفاده می شود

تخمک‌گذاری اتفاقی است که منجر به شروع عادت ماهانه می‌شود. مرحلۀ قبل از آزاد شدن تخمک، زمانی است که فولیکول‌های تخمدانی در حال رشد هستند و مرحلۀ فولیکولی نامیده می‌شود. چند فولیکول در تخمدان تحت تأثیر هورمون‌ها شروع به رشد می‌کنند و معمولاً تنها یک فولیکول به طور کامل رشد می‌کند. از این فولیکول یک تخمک تولید خواهد شد که در زمان تخمک‌گذاری آزاد می‌شود و قدرت باروری دارد. مرحلۀ پس از آزاد شدن تخمک یا تخمک‌گذاری نیز مرحلۀ لوتئال (Luteal phase) نامیده می‌شود. تخمک آزادشده در این مرحله وارد لولۀ رحم می‌شود و از آنجا به سمت رحم حرکت می‌کند. بعد از آزادسازی تخمک، فولیکولی که تخمک را ایجاد کرده است تبدیل به جسم زرد می‌شود و شروع به تولید هورمون می‌کند. این هورمون باعث ضخیم شدن دیوارۀ رحم می‌شود. طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از تخمک‌گذاری، تخمک شروع به تجزیه شدن می‌کند و دیگر قادر به بارور شدن نخواهد بود. در صورت بارور نشدن تخمک، بعد از حدود ۱۴ روز، دیوارۀ رحم نیز شروع به ریختن می‌کند که شروع عادت ماهانه خواهد بود.

مدت مرحلۀ فولیکولی در هر زن ممکن است متغیر باشد اما مدت زمان فاز لوتئال که زمان پس از آزاد شدن تخمک تا شروع عادت ماهانه است، معمولاً از دوره‌ای تا دورۀ دیگر برای هر فرد ثابت است و به شکل معمول از ۱۲ تا ۱۶ روز و به طور متوسط ​​حدود ۱۴ روز طول می‌کشد. نامنظم بودن دوره‌های عادت ماهانۀ یک زن، معمولاً به این دلیل است که مرحلۀ فولیکولی که همان مرحلۀ تشکیل تخمک است بیشتر طول کشیده یا تخمک آزاد نشده است. طول مدت یک دورۀ عادت ماهانه ممکن است بین ۲۱ تا ۳۵ روز باشد. برخی خانم‌ها حتی دوره‌هایی را مشاهده می‌کنند که کوتاه‌تر یا طولانی‌تر از این زمان است، بنابراین ممکن است تخمک‌گذاری خیلی زودتر یا دیرتر از یک زمان مشخص اتفاق بیفتد. با این حال در صورت وجود یک دورۀ منظم، بسته به طول دورۀ لوئتال، معمولاً تخمک‌گذاری ۱۲ تا ۱۶ روز قبل از شروع دورۀ بعد اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال تخمک‌گذاری در مورد خانمی که مرحلۀ لوتئال او ۱۲ روز است و دورۀ عادت ماهانۀ او ۳۵ روزه است، در روز ۲۳ بعد از شروع عادت ماهانه اتفاق می‌افتد. برای خانمی که زمان لوئتال او ۱۴ روز و دورۀ او ۲۸ روزه است، تخمک‌گذاری در روز ۱۴ بعد از شروع عادت ماهانه اتفاق خواهد افتاد.

در این رابطه بیشتر بدانید:

تشخیص جنین دوجنسه قبل از تولد

آیا لباس زیر و شلوار تنگ باعث ناباروری زنان می شود؟

خواص شگفت انگیز چای نعناع در هنگام بارداری

آمپول سیکلوفم جلوگیری یک ماهه از بارداری

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

 

علائم بارداری در زنان مختلف یکسان نیست و حتی این علائم در هر فرد طی بارداری های مختلف از یک بارداری به بارداری دیگر متفاوت است. همچنین بدلیل اینکه علائم اولیه ی بارداری اغلب مشابه وقایعی است که قبل و حین قاعدگی اتفاق می افتد، این علائم همیشه تشخیص داده نمی شوند.

باید بدانید که این علائم علاوه بر بارداری می تواند توسط عوامل دیگری نیزایجاد شوند. بنابراین وجود این علائم ، لزوماً به معنای بارداری نیست. تنها راه برای اطمینان از آن ، انجام یک تست بارداری است.

چند روز پس از لقاح، تخمک بارور شده خودش را به دیواره ی رحم می چسباند. این حالت سبب ایجاد یکی از اولین نشانه های بارداری یعنی خونریزی و گاهی اوقات درد در ناحیه شکم می شود. این پدیده، خونریزی لانه گزینی نامیده می شود که در فاصله ی 6 تا 12 روز پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. درد شکم نیز مشابه درد زمان قاعدگی است، بنابراین برخی از زنان آن را با شروع خونریزی قاعدگی اشتباه می گیرند، هرچند این خونریزی و دل درد خفیف است. علاوه بر خونریزی ، ممکن است ترشحات سفید یا شیری رنگی از واژن خارج شود. این ترشحات با ضخیم شدن دیواره واژن که تقریباً بلافاصله پس از لقاح رخ می دهد مرتبط است. افزایش رشد سلول های پوشاننده واژن باعث خروج این ترشحات می شود. تخلیه این ترشحات طی بارداری ادامه می یابد و مشخصاً بی خطر است و نیاز به درمان خاصی ندارد. ولی در صورت بدبو بودن ترشحات یا سوزش و خارش ، با پزشکتان صحبت کنید تا احتمال وجود عفونت مخمری یا باکتریایی را بررسی کند.

درد گهگاهی شکم در حاملگی شکایت شایعی است. هر چند درد شکم در زمان حالگی می تواند مشکلی ایجاد نکند ولی ممکن است نشانه ای از یک عارضه جدی نیز باشد. (درد شدید یا مستمر هیچگاه طبیعی نیست.) در این مقاله شایعترین دلایل درد شکمی در زمان حاملگی توضیح داده می شود. در صورتیکه درد شکمی یا دل پیچه همراه با لکه بینی، خونریزی، تب، لرز، ترشحات مهبلی، احساس غش کردن، ناراحتی هنگام ادرار کردن، تهوع و استفراغ بوده و یا درد بعد از چند دقیقه استراحت از بین نرود باید به پزشک مراجعه کرد.مشکلات مهمی که درد شکمی ایجاد می کنند:

حاملگی خارج رحمی زمانی اتفاق می افتد که تخمک لقاح یافته در جایی خارج از رحم لانه گزینی کند که این محل معمولاً یکی از لوله های رحمی (لوله های فالوپ) است. این عارضه معمولاً در سه ماه اول حاملگی یا قبل از آنکه حتی بیمار بداند حامله است رخ می دهد. این عارضه در صورتیکه درمان نشود می تواند موجب پارگی لوله رحمی شده و خطر مرگ بدنبال داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر سریعاً به پزشک مراجعه کنید: درد یا حساسیت شکمی و/ یا لگنی، لکه بینی یا خونریزی از مهبل (می تواند قرمز یا قهوه ای، کم یا زیاد، و یا مستمر یا متناوب باشد)، دردی که با حرکت یا سرفه کردن بدتر می شود، درد نوک شانه، یا هر علامتی مبنی بر شوک (نبض ضعیف، رنگ پریدگی، بی حالی یا غش).ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

خونریزی معمولاً اولین علامت سقط است و پس از آن به فاصله چند ساعت تا چند روز درد شکمی رخ می دهد. خونریزی ممکن است خفیف یا شدید باشد. درد ممکن است بصورت درد های کرامپی بگیرد و ول کند (شبیه به درد های قاعدگی یا اغلب شدیدتر) یا ریتمیک باشد. درد در بعضی از بیماران بصورت کمر درد و در بعضی دیگر بصورت درد مبهم شکمی و یا احساس فشار در لگن احساس می شود. در صورتیکه با این علائم مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید. در صورت درد شدید یا خونریزی با حجم زیاد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

بروز انقباضات زایمانی که موجب باز شدن و اتساع دهانه رحم شود قبل از هفته ۳۷ حاملگی شروع زودرس دردهای زایمان تلقی می شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در سه ماهه دوم یا سوم (قبل از هفته ۳۷ حاملگی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: افزایش ترشحات مهبلی یا تغییر قوام آن (بویژه اگر آبکی، چسبناک، یا خونی باشد – یا حتی اگر صورتی باشد و کمی به خون آغشته شده باشد)؛ لکه بینی و خونریزی مهبلی، درد شکمی؛ دردهای شبیه به دردهای قاعدگی یا بیش از ۴ انقباض در یک ساعت؛ افزایش فشار در ناحیه لگن؛ یا کمر درد بویژه در صورتیکه بیمار سابقه کمر درد نداشته باشد.

پارگی جفت به جدا شدن نسبی یا کامل جفت از رحم قبل از بدنیا آمدن کودک اطلاق می شود. علائم پارگی جفت بسیار متغیرند. بعضی اوقات پارگی جفت می تواند سبب خونریزی ناگهانی و واضح شود ولی در بعضی موارد ممکن است در ابتدا خونریزی واضحی وجود نداشته باشد و یا در حد خونریزی خفیف یا لکه بینی باشد. بیمار ممکن است درد رحمی، کمر درد یا انقباضات متعدد داشته و یا رحم منقبض شده و در همان وضعیت بماند (شبیه گرفتگی یا انقباضی که برطرف نمی شود). تحرک جنین نیز ممکن است کم شود. این وضعیت نیازمند مراجعه فوری به پزشک است.

پره اکلامپسی عارضه ای است که سبب بروز اسپاسم و تغییرات دیگر در عروق خونی شده و می تواند قسمت های مختلفی از بدن از جمله کبد، کلیه، مغز و جفت را تحت تأثیر قرار دهد. تشخیص پره اکلامپسی بر اساس فشار خون بالا و وجود پروتئین در ادرار بعد از هفته ۲۰ حاملگی صورت می گیرد. بیمار همچنین ممکن است دجار تورم صورت و پف آلودگی دور چشم ها، تورم در دست ها و تورم شدید یا ناگهانی در پاها و قوزک پا شود. (احتباس آب می تواند سبب افزایش سریع وزن نیز بشود.) در پره اکلامپسی شدید، بیمار ممکن است درد و حساسیت شدید در قسمت فوقانی شکم، سردرد شدید، اختلال دید (نظیر تاری دید یا دیدن نقاط شناور) یا تهوع و استفراغ هم داشته باشد. در صورت بروز علائم پره اکلامپسی مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

حاملگی احتمال تمام انواع عفونت ادراری از جمله عفونت کلیه را افزایش می دهد. علائم عفونت مثانه عبارتند از: درد، ناراحتی، یا سوزش در هنگام ادرار کردن؛ ناراحتی لگنی یا درد ناحیه تحتانی شکم (اغلب درست بالای استخوان عانه)؛ احساس نیاز مکرر و غیر قابل کنترل به ادرار کردن، حتی هنگامیکه مقدار بسیار کمی ادرار در مثانه وجود دارد؛ و ادرار کدر یا بد بو. در صورت مشاهده هر یک از این علائم به پزشک مراجعه کنید زیر عفونت مثانه در صورتیکه درمان نشود می تواند سبب عفونت کلیه و زایمان زودرس شود. علائم انتشار عفونت به کلیه ها (که نیازمند مراجعه اورژانس است) عبارتند از: تب بالا (اغلب همراه با لرز و تعریق)؛ درد در ناحیه کمر یا پهلو، درست زیر دنده ها در یک طرف یا بصورت دو طرفه (و احتمالاً در شکم)؛ تهوع و استفراغ؛ و احتمالاً وجود خون در ادرار.

عوامل متعدد دیگری نیز می توانند سبب درد شکمی شوند که ممکن است ارتباطی نیز به حاملگی نداشته باشند. از جمله شایعترین این بیماری ها که معمولاً پزشک ابتدا به آنها توجه می کند مسمومیت غذایی، آپاندیسیت، سنگ کلیه، هپاتیت، بیماری های کیسه صفرا و پانکراتیت (که هر دو معمولاً ناشی از سنگ کیسه صفرا هستند که در حاملگی شایعتر است)، و انسداد روده (که ممکن است ناشی از فشار رحم در حال رشد بر روی روده باشد و در سه ماهه سوم حاملگی محتمل تر است).

درد شکمی در زمان حاملگی همیشه نشان دهنده یک مشکل جدی نیست. در زیر تعدادی از شایعترین مشکلاتی که سبب درد شکمی می شوند آورده شده است. توجه داشته باشید که در صورتیکه درد شکمی شدید و یا مستمر باشد باید به پزشک خود مراجعه کنید.

دل پیچه و نفخ در زمان حاملگی بیشتر دیده می شود زیرا هورمون ها و نیز فشار رحم بر روی معده و روده ها سبب کند شدن کار دستگاه هاضمه می شود.

یبوست از دیگر عوامل شایع درد شکم در دوران حاملگی است که بر اثر کاهش حرکات روده ای و فشار رحم بر روی راست روده (رکتوم) ایجاد می شود.

این درد معمولاً دردی خفیف، ناگهانی و تیز یا مستمر و مبهم است که در هر دو طرف قسمت تحتانی شکم یا بصورت عمقی در کشاله ران احساس می شود و معمولاً در سه ماهه دوم شروع می شود. علت آن کشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان هایی است که رحم را در لگن نگه می دارند. درد ممکن است مثل فرو رفتن یک چیز تیز به بدن بخصوص هنگام تغییر ناگهانی وضعیت نظیر بلد شدن از تخت یا از روی صندلی یا هنگام سرفه کردن و غلت زدن در رختخواب باشد. همچنین ممکن است بیمار درد را بصورت یک درد مبهم بعد از فعالیت بدنی روزانه یا راه رفتن زیاد احساس کند. در صورتیکه درد با استراحت باز هم ادامه پیدا کرد با پزشک خود تماس بگیرید.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

در حالی که انجام آزمایش و سونوگرافی دو روش اصلی تشخیص بارداری هستند، علائم دیگری نیز وجود دارند که باید به آنها دقت و توجه کرد. عقب افتادن عادت ماهیانه، ویار و حالت تهوع، حساس شدن حس بویایی، خستگی بیش از حد و حتی درد زیر شکم نیز از نشانه های اولیه بارداری هستند. در این میان یکی دیگر از سوالات مادر این است که آیا دل درد نشانه بارداری است؟ 

گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ولی اولین هفته بارداری بر اساس تاریخ اولین روز از آخرین سیکل قاعدگی تعیین می شود. در واقع آخرین سیکل قاعدگی به عنوان اولین هفته بارداری در نظر گرفته می شود حتی اگر شما هنوز باردار نشده باشید و زمان زایمان بر اساس اولین روز آخرین عادت ماهانه محاسبه می شود. بنابراین هفته‌های اول که هنوز مادر علائم بارداری را احساس نمی کند نیز جزء 40 هفته بارداری بشمار می آیند. به همین دلیل است که درد در همان روز های ابتدایی نیز می تواند از نشانه های بارداری شما باشد، گرچه بسیار شبیه به درد قاعدگی بوده و شما به جای فکر بارداری، گمان کنید به زودی قاعده خواهید شد. به همین علت یک سوال مهم برای اغلب بانوان این است که آیا دل درد نشانه بارداری است؟ ایا دل درد و کمردرد از علائم بارداری است؟ درد زیر شکم در دوران بارداری به چه علت است و …. در پاسخ می توانیم بگوییم که متاسفانه علائم بارداری در روزهای قبل از پریود و نشانه های نزدیک شدن قاعدگی بسیار شبیه به هم هستند و همان دل درد هایی که با احساس آنها گمان می کنید در حال پریود شدن هستید می تواند نشانه ای از بارداری شما باشد.

از هفته اول تا چهارم بارداری همه چیز در سطح سلولی رخ می دهد. تخمک بارور شده یک توده سلولی بنام بلاستوسیست می سازد. با رشد توده سلولی اندام ها و قسمت های مختلف بدن جنین شکل می گیرند. بین روز 10 تا 14 در هفته چهارم پس از آمیزش، بلاستوسیست در لایه داخلی رحم لانه گزینی می کند، همین امر باعث خونریزی می شود که ممکن است با عادت ماهانه خفیف اشتباه گرفته شود.

رنگ خونریزی لانه گزینی می تواند صورتی، قرمز یا قهوه ایی باشد. معمولا مقدار خونریزی لانه گزینی نسبت به خونریزی عادت ماهانه بسیار کم بوده و به صورت چند قطره خون روی لباس زیر یا مهبل یا هنگام تمیز کردن، دیده می شود. درد ناشی از لانه گزینی نیز می تواند بسیار کم، ملایم، یا شدید باشد در 28 درصد بانوان لکه بینی یا خونریزی خفیف لانه گزینی همراه با درد شکم است. به همین دلیل اگر همراه با دیگر نشانه های خونریزی لانه گزینی درد نیز دارید، احتمال باردار بودن شما افزایش می یابد.ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

در پاسخ به این پرسش که آیا سفت شدن زیر شکم از علائم بارداری است؟ باید به شما بگوییم که انجام لانه گزینی می تواند سبب بروز انقباض های عضلانی در جدار رحم شده که شما آن را به صورت سفت شدگی نواحی زیر شکم حس می کنید اما گرچه سفت شدن زیر شکم از علائم بارداری می تواند باشد ولی معمولا تشخیص این نوع انقباضات از انقباضات نوید دهنده نزدیک بودن قاعدگی بسیار دشوار است.

در بیشتر مواقع خونریزی هنگام لانه گزینی و درد ناشی از آن کمتر از سه روز طول می کشد و نیاز به درمان ندارد. دردهای شبیه به پریود در بسیاری از مادران در روز های نزدیک به موعد قاعدگی مشاهده می شود به همین دلیل بسیاری از مادران می پرسند آیا دل درد نشانه بارداری است؟ در پاسخ باید بگوییم بله. این دردها نیز می توانند از نشانه های باردار شدن شما باشند هرچند بسیار شبیه به نزدیک شدن قاعدگی هستند.

 

مطالعه بیشتر:

1- دلیل بروز درد زیر شکم در اوایل بارداری چیست؟

2- تیر کشیدن زیر شکم در بارداری نشانه چیست؟

3- مهمترین علل درد زیر شکم در اوایل بارداری

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

سقط جنین

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

وب‌سایت اوما: خیلی از خانم‌ها دنبال این سوال هستند که تفاوت دل درد پریودی با دل دردی که نشون میده باردار هستیم در چی هست؟ راستش تشخیص این دو تا دل درد کار آسونی نیست، اما یکسری تفاوت‌ها داره که میتونه این دو تا دل درد را از هم متمایز کنه.

همه خانم‌ها که اقدام کردند قبل از پریود تجربه‌های مختلفی دارند که مهمترین و شایعترینش دل درد است. اما چه دل دردی به معنی پریوده و چه دل دردی به معنی لانه گزینی و بارداری است؟ مقاله را دنبال کنید:

درد و گرفتگی لانه گزینی چگونه است؟

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

– در لانه گزینی درد خفیف‌تر است. بسیاری از زنان می‌گویند این درد بیشتر در مرکز است. به عنوان مثال، اگر یک تخمک بارور به سمت راست رحم وصل شده باشد، درد بیشتر در سمت راست دیده می‌شود. این درد معمولا از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.

– اگر احساس می‌کنید باردار هستید و گرفتگی‌ها به خاطر لانه گزینی نطفه است، به احساسات خود توجه کنید. این اسپاسم‌ها نباید بیش از حد دردناک باشد. اگر درد واقعا غیر قابل تحمل است، باید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است یک مشکل عمده وجود داشته باشد. به خصوص، اگر به طور معمول قبل از پریودی گرفتگی نداشته باشید. با این حال، نترسید.

– اغلب گرفتگی‌های لانه گزینی نیز همراه با لکه بینی ظاهر می‌شود (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی). گاهی اوقات این گرفتگی‌های خفیف قبل از خونریزی شروع می‌شود. یا، برعکس، ممکن است لکه بینی را بدون گرفتگی ببیند. ترشحات واژن در طول تخمگذاری معمولا به رنگ قهوه‌ای یا صورتی رنگ است.

سایر علائم اولیه لانه گزینی یا بارداری

در طول لانه گزینی ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که با علائم PMS اشتباه گرفته می‌شود. برخی از زنان احساس سوزش یا درد در سینه دارند. نفخ در شکم یا رحم نیز از علائم لانه گزینی است. برخی از زنان گرفتگی ندارند، اما احساس سرگیجه یا خستگی دارند. خانمی که معمولا قبل از پریودی درد سینه و یا علائم دیگر را تجربه نمی‌کند، این درد را به عنوان علائم زودرس بارداری در نظر می‌گیرد.

گرفتگی دل درد قبل از پریودی یا گرفتگی لانه گزینی؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب تشخیص تفاوت بین گرفتگی بارداری و گرفتگی پریودی دشوار است. به منظور تشخیص تفاوت باید بدانید بدن شما معمولا قبل از پریودی چگونه عمل می‌کند. همه خانم‌ها در طول لانه گزینی دچار گرفتگی نمی‌شوند. همه ما قبل از شروع پریودی، اسپاسم مشابهی نداریم. در خصوص فهمیدن و تشخیص این درد‌ها باید با واکنش‌های بدن خود آشنا باشید.

اگر فکر کنید گرفتگی ناشی از لانه گزینی است و گرفتگی پریودی نیست چه می‌شود؟

اکثر خانم‌ها علائم لانه گزینی را مدت کوتاهی قبل از شروع پریودی، احساس می‌کنند. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس می‌کنید درد ناشی از لانه گزینی است، باید چند روز صبر کنید. اگر پریودی شما شروع نشد، آزمایش تست بارداری را انجام دهید و نتایج را ببینید. اغلب زمانی که گرفتگی لانه گزینی را تجربه می‌کنید، حدود ۴ هفته از بارداری گذشته است و بنابراین HCG می‌تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد (عدد بتا در هفته چهارم بارداری). اگر نتیجه منفی ظاهر شد، چند روز دیگر منتظر بمانید تا پریودی شروع شود و اگر باز هم چرخه پریودی شروع نشد، مجددا آزمایش را انجام دهید. اگر هنوز هم نتیجه منفی است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

دل درد پریودی چگونه است؟

برای لحظه‌ای فکر کنید که معمولا گرفتگی پریودی شما چگونه است. در اغلب موارد، این گرفتگی به گونه‌ای است که قسمت پایین شکم به طور متناوب فشرده می‌شود. سایر خانم‌ها در قسمت پایین شکم و پشت احساس درد می‌کنند. ممکن است در ناحیه شکم نفخ کنید.

گرفتگی پریودی در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد فقط درد خفیفی دارند که قابل تحمل است. دیگران به طرز ناخوشایند و دردناکی حتی قادر به حضور در محل کار یا مدرسه نیستند.

در بعضی موارد PMS (سندرم پیش از قاعدگی (PMS) چیست؟) قبل از شروع پریودی واقعی با لکه بینی همراه است. اغلب این خون قرمز روشن است. این خون به قدری سنگین نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی داشته باشد.

درد لانه گزینی یا گرفتگی PMS؟

در طول این مدت ممکن است علائم مختلفی از جمله گرفتگی، لکه بینی، درد سینه، سرگیجه، خستگی و موارد دیگر داشته باشید. بعضی از زنان این علائم را با علائم PMS اشتباه می‌گیرند. دلیل آن این است که تشخیص تفاوت بین درد قاعدگی و گرفتگی‌های لانه گزینی دشوار است. همه خانم‌ها درد و گرفتگی ناشی از PMS را می‌شناسند.

برای درک درد لانه گزینی، ابتدا باید فرآیند لقاح را درک کنید. تخمدان‌ها تخمک بالغ را آزاد می‌کنند. اگر این تخمک با اسپرم برخورد کند، به تخمک بارور تبدیل می‌شود. سپس تخمک بارور با کمک فیبر‌های کوچک در سطح لوله‌های فالوپی به سمت رحم حرکت می‌کند.

هنگامی که این تخمک به رحم می‌رسد، به دیواره‌های رحم می‌چسبد. این اتفاق معمولا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد. پریودی شما معمولا حدود ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد.

دل درد اوایل بارداری چگونه است؟

گرفتگی‌های بارداری خفیف و متداول است و در مدت ۱-۳ روز برطرف می‌شود. ” اگر درد ناخوشایندی دارید و پریود نمی‌شوید، احتمالا باردار هستید! با این حال، اگر در قسمت پایین شکم درد شدیدی احساس می‌کنید که شبیه به احساس سوزش است و درد همراه با خونریزی است، ممکن است حاملگی خارج از رحم رخ داده باشد.

این زمانی است که نطفه در جایی دیگر غیر از رحم – معمولا در لوله‌های فالوپی- کاشته شده است. توجه داشته باشید که بارداری خارج از رحم فقط در ۱-۲ ٪ زنان حامله رخ می‌دهد (چند روز بعد از لقاح علائم بارداری ظاهر می‌شود؟). گرفتگی شدید ممکن است نشانه بیماری التهابی لگن باشد. اگر گرفتگی‌های قبل از پریودی شدیدتر از حد معمول است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر ۱۰ روز قبل از پریودی دچار گرفتگی شدید شوم به چه معنی است؟

به احتمال زیاد گرفتگی تخمک گذاری زمان رخ می‌دهد که فولیکول – یک ساک در تخمدان که حاوی تخمک است- پاره می‌شود و تخمک‌ها آزاد می‌شوند. در هر چرخه قاعدگی، معمولا در اواسط دوره، تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که باعث درد می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید کاشت ۱-۲ هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد، بنابراین درد ایجاد شده ۱۰ روز قبل از پریودی به خاطر لانه گزینی (کاشت) می‌باشد.

چگونه می‌توان تفاوت بین درد تخمک گذاری و گرفتگی لانه گزینی را تشخیص داد؟

اگر درد ناشی از تخمک گذاری داشته باشید، دو هفته قبل از پریودی، در یک طرف شکم قسمت پایین احساس درد می‌کنید. درد چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و شدید است. در مقابل، گرفتگی لانه گزینی، درد کمی است که در اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. بر خلاف گرفتگی تخمک گذاری، گرفتگی لانه گزینی ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. اگر گرفتگی عضلانی چند روز ادامه داشته باشد و یک یا دو هفته قبل از پریودی درد نداشته باشید، باردار هستید (علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید).

اگر یک هفته قبل از پریودی درد داشته باشم، آیا بدان معنی است که باردار هستم؟

خیر لزوما به معنی بارداری نیست. اگر چه لانه گزینی حدود یک هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد و می‌تواند موجب ناراحتی خفیف شود، اما ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد. ممکن است گرفتگی تخمک گذاری یا درد زودهنگام پریودی داشته باشید.

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

برترین‌ها: اولین علامت و نشانه بارداری در زنان مختلف متفاوت است، حتی ممکن است عده‌ای از خانم‌ها تا روزها، هفته‌ها و ماه‌ها پس از بارداری هیچ علامت شاخصی نداشته باشند، اما برخی دیگر ممکن است تنها یک هفته پس از لقاح هم دچار بروز برخی علائم شوند. درواقع کلیت مسئله این است که علائم اولیه بارداری در زنان متفاوت است.

همه این اتفاق‌ها ممکن است بیفتد

دکتر «هنکه داگلاس پالمر»، مدیر مرکز تحقیقات باروری و سلامت مادران «کندی شیریور» می‌گوید: «اولین علامت اصلی بارداری نداشتن عادت ماهانه برای یک یا چند دوره متوالی است… البته خیلی از خانم‌ها طی دوره‌های ماهانه خود اختلال و بی‌نظمی دارند و برای همین اگر به اندازه بیش از نیمی از یک دوره زنانه به تاخیر بیفتد باید به بارداری به عنوان یکی از علت‌های احتمالی فکر کنند.»

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

انجمن ملی زنان و بارداری کانادا می‌گوید، اگرچه زنان عموما به تاخیر افتادن دوره‌های ماهانه را به عنوان نشانه اولیه بارداری در نظر می‌گیرند، اما باید گفت، برخی نشانه‌های دیگر هم می‌تواند همراه با این نشانه باشد از جمله:

تمایل یا تنفر؟ مسئله این است

یکی دیگر از اولین علامت‌های بارداری در زنان می‌تواند بروز واکنش‌های جدید نسبت به غذا‌ها باشد. درواقع می‌شود گفت، یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند علاقه یا تنفر به برخی غذا‌ها و موادغذایی باشد. علاقه‌مند شدن بیشتر به مزه‌ها و بوهاست، مثلا خانم باردار ممکن است به طعم شیرین یا به هرچیزی که نمک داشته باشد متمایل شود یا به خوردن پوست پرتقال یا لیموترش علاقه پیدا کند.

درمواردی ممکن است کشش به خوردن مواد غیرطبیعی، مثل خاک یا زباله، ایجاد شود که این حالت‌ها نیازمند مراجعه و مشاوره به پزشکان است. یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند حالت تهوع به محض استشمام یک بو یا مزه باشد. برای مثال برخی خانم‌ها بلافاصله بعد از استشمام بوی قهوه یا چای حالت تهوع پیدا می‌کنند، شاید این شایع‌ترین مورد درباره بوی روغن و سرخ کردن باشد که باعث بروز حالت تهوع در زنان باردار می‌شود.

آسپیرین ممنوع

دکتر داگلاس پالمر در توضیح برخی علامت‌های اولیه بارداری می‌گوید: «ممکن است خانم‌ها در اوایل باروری به دلیل تغییر در میزان هورمون‌ها تشدید سردرد‌ها را تجربه کنند یا به سردرد‌های جدید دچار شوند. خانم‌هایی که فکر می‌کنند باردار هستند بهتر است از قرص‌هایی حاوی استامینوفن استفاده کنند و آسپیرین مصرف نکنند. آسپیرین می‌تواند عوارض زیادی روی جنین بگذارد، از جمله اختلالات کبدی، اما یکی از چیز‌هایی که بسیاری از زنان نمی‌دانند این است که مصرف آسپیرین در دوران بارداری می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌های جنین و ناهنجاری‌های لب و لثه شود.»

دقیق‌ترین راه کدام است؟

اما واقعا بهترین راه برای تشخیص بارداری چیست؟ دکتر «کالین کالینز»، از مرکز درمانی «پلاندپرنت هو» می‌گوید: «خب جواب این سوال کاملا معلوم و مشخص است؛ انجام یک آزمایش بارداری. به‌طور معمول خانم‌ها از شیوه سنجش بارداری در خانه و نوار‌های مخصوص استفاده می‌کنند، اما باید در این مورد دقیق بود و کاملا براساس دستورات تست آزمایش را انجام داد.

هر اشتباه کوچکی می‌تواند روی نتیجه آزمایش تاثیر بگذارد، در ضمن اکثر این تست‌های خانگی دارای جواب‌های کاذب هستند، برای همین بهترین کار این است که آزمایش خون انجام شود که افزایش میزان هورمون در ۲ آزمایش پیاپی می‌تواند نشان‌دهنده بارداری باشد، این روش دقیق‌ترین راه تشخیص بارداری است.»

یک علامت آزاردهنده

براساس روند فیزیولوژیک بارداری، یک خانم باردار بین ۶ تا ۸ هفته پس از بارداری احساس تکرر ادرار پیدا خواهد کرد و این حالت ممکن است با گذر زمان شدیدتر هم شود. در موارد معدودی ممکن است فرد باردار دچار اختیار نداشتن و کنترل نکردن ادرار شود که البته معمولا گذراست و فقط باید در حالت شدید به پزشک مراجعه کرد.

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

درد زیر شکم در سه ماهه اول بارداری رایج است، ممکن است بعضی از ناراحتی های متناوب در قسمت زیر شکم مشاهده شود اما نباید پایدار باشد و یا شدت آن افزایش یابد.

چهار علت اصلی درد قسمت زیر شکم در اوایل بارداری:

 

درد لانه گزینی با گرفتگی خفیف و مقدار کمی لکه بینی یا خونریزی حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از بارور شدن (زمانی که قاعدگی صورت نمی گیرد) مشخص میشود و فرض بر این است که این درد به کاشت تخمک لقاح یافته در پوشش دیواره رحم مربوط میشود. درد زیر شکم مرتبط با لانه گزینی، گرفتگی خفیفی است که مشابه درد ناشی از گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی شما است. این دردمعمولا برای بارداری شما عواقبی ندارد.

 

در اوایل بارداری دردی در قسمت پایین شکم تجربه خواهید کرد، زیرا رحم شما رشد می کند تا بتواند جنین را در خود جای دهد. هنگامی که رحم شما بزرگ میشود، رباط های گرد که از آن پشتیبانی می کنند، کشیده و نازک می شوند، و به رشته های عصبی اطراف در این فرایند، ضربه وارد میکنند. در نتیجه، شما ممکن است ناراحتی خفیفی در قسمت زیر شکم خود احساس کنید. این ناراحتی درد لیگمان گرد (رباط گرد) نامیده میشود و یکی از علائم رایج بارداری است.

این درد به طور معمول در سمت راست شکم است و اغلب بعد از بیدار شدن، غلت زدن ناگهانی در رختخواب یا فعالیت های شدید رخ می دهد. تغییر در موقعیت ممکن است درد را کاهش دهد، اما هیچ درمانی لازم نیست، زیرا این درد معمولا خفیف و خود محدود کننده است. می توانید با تغییر دادن تدریجی موقعیت خود از این درد جلوگیری کنید. به عنوان مثال، زمانی که بلند می شوید و یا دراز میکشید، میبایست از هر حرکت ناگهانی اجتناب کنید. صرف وقت برای این کار میتواند از ناراحتی شما جلوگیری کند.

 

شایع ترین علائم سقط جنین تهدید کننده، درد کمر و گرفتگی شکمی است. درد سقط جنین ممکن است با خونریزی از مهبل (واژن) همراه باشد. درد زیر شکم یا گرفتگی شکمی همیشه به این معنی نیست که شما سقط جنین را تجریه خواهید کرد. از آنجا که گرفتگی در بارداری می تواند علامت طبیعی بارداری باشد، انتظار می رود نشانه طبیعی بارداری باشد. اما، این درد و گرفتگی می تواند نشانه ای از مشکل نیز باشد، بنابراین همیشه باید با پزشک خود در مورد درد شکمی در اوایل بارداری صحبت کنید.

پزشک شما سوالاتی از شما می پرسد، معاینه لگنی انجام می دهد و سونوگرافی رحم و جنین را بررسی میکند. در اوایل بارداری، نمیتوانید ضربان قلب کودک را بشنوید، اما آزمایش سونوگرافی میتواند بررسی کند که قلب کودک ضربان دارد یا نه. اگر کودک شما دارای ضربان قلب باشد، پس شما سقط جنین ندارید. اگر پزشک شما نگران است که شما ممکن است سقط جنین داشته باشید ممکن است به یک آزمایش خون و پس از آن آزمایش دیگری که چند روز بعد انجام میشود، برای بررسی بارداری شما نیاز داشته باشد.

 

بارداری خارج رحمی بارداری است که در جای اشتباه قرار دارد، یعنی در رحم لانه گزینی صورت نگرفته است. بارداری زمانی شروع می شود که تخمک شما با اسپرم لقاح می یابد. این تخمک بارور شده به گروه بزرگتری از سلولها تبدیل می شود که “رویان” نامیده می شود. در یک حاملگی طبیعی، رویان به دیواره رحم متصل می شود و به نوزاد تبدیل می شود.

در بارداری خارج رحمی، رویان به دیواره رحم متصل نیست. در عوض، به جایی خارج از رحم متصل است که نباید به آن وصل شود و شروع به رشد کند. حتی اگر رویان بزرگتر شود، نمی تواند رشد کند و به کودک تبدیل شود. همانطور که رویان بزرگتر می شود، می تواند درد زیر شکمی ایجاد کند و منجر به مشکلات دیگر شود. برخی از این مشکلات می توانند تهدید کننده زندگی باشند.

در اکثر بارداری های خارج رحمی، رویان به یکی از لوله های فالوپ متصل می شود (لوله هایی که تخمدان را به رحم وصل می کنند). وقتی این اتفاق می افتد، پزشکان نیز آن را “حاملگی لوله ای” می نامند. در زنان بارداری که بارداری خارج رحمی دارند، علائم همیشه زود هنگام بروز نمیکنند. اما همان طور که بارداری خارج رحمی پیش میرود و رویان رشد میکند، علائمی خواهید داشت که شامل موارد زیر است:

بعضی از زنان تا زمانی که بارداری خارج از رحم باعث مشکلات جدی تر نشود، هیچ گونه علائمی ندارند. به عنوان مثال، رشد جنینی در لوله فالوپ می تواند موجب شود لوله ی فالوپ باز شود. وقتی این اتفاق می افتد، علائم ممکن است شامل موراد زیر باشند:

اگر باردار هستید و این علائم را دارید، در اسرع وقت به اورژانس مراجعه کنید.

مقاله مرتبط : درد شکم در دوران بارداری

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

منبع تصاویر

اطلاعات پزشکی

کمک های اولیه

کمک های اولیه

کمک های اولیه

کمک های اولیه

کمک های اولیه

کمک های اولیه

کمک های اولیه

کمک های اولیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پیامبر اکرم(ص): آنچه بيش از هر چيز بر امتم بعد از خود مى ترسم، درآمدهاى حرام، هواپرستى پنهان و رباست.

همه خانم ها که اقدام کردند قبل از پریود تجربه های مختلفی دارند که مهمترین و شایعترینش دل درد است. اما چه دل دردی به معنی پریوده و چه دل دردی به معنی لانه گزینی و بارداری است؟ مقاله را دنبال کنید:

درد و گرفتگی لانه گزینی چگونه است؟

– در لانه گزینی درد خفیف تر است. بسیاری از زنان می گویند این درد بیشتر در مرکز است. به عنوان مثال، اگر یک تخمک بارور به سمت راست رحم وصل شده باشد، درد بیشتر در سمت راست دیده می شود. این درد معمولا از چند ساعت تا چند روز به طول می انجامد.ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

– اگر احساس می کنید باردار هستید و گرفتگی ها به خاطر لانه گزینی نطفه است، به احساسات خود توجه کنید. این اسپاسم ها نباید بیش از حد دردناک باشد. اگر درد واقعا غیر قابل تحمل است، باید با پزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است یک مشکل عمده وجود داشته باشد. به خصوص، اگر به طور معمول قبل از پریودی گرفتگی نداشته باشید. با این حال، نترسید.

– اغلب گرفتگی های لانه گزینی نیز همراه با لکه بینی ظاهر می شود (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی). گاهی اوقات این گرفتگی های خفیف قبل از خونریزی شروع می شود. یا، برعکس، ممکن است لکه بینی را بدون گرفتگی ببیند. ترشحات واژن در طول تخمگذاری معمولا به رنگ قهوه ای یا صورتی رنگ است.

سایر علائم اولیه لانه گزینی یا بارداری

در طول لانه گزینی ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که با علائم PMS اشتباه گرفته می شود. برخی از زنان احساس سوزش یا درد در سینه دارند. نفخ در شکم یا رحم نیز از علائم لانه گزینی است. برخی از زنان گرفتگی ندارند، اما احساس سرگیجه یا خستگی دارند. خانمی که معمولا قبل از پریودی درد سینه و یا علائم دیگر را تجربه نمی کند، این درد را به عنوان علائم زودرس بارداری در نظر می گیرد.

گرفتگی دل درد قبل از پریودی یا گرفتگی لانه گزینی؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب تشخیص تفاوت بین گرفتگی بارداری و گرفتگی پریودی دشوار است. به منظور تشخیص تفاوت باید بدانید بدن شما معمولا قبل از پریودی چگونه عمل می کند. همه خانم ها در طول لانه گزینی دچار گرفتگی نمی شوند. همه ما قبل از شروع پریودی، اسپاسم مشابهی نداریم. در خصوص فهمیدن و تشخیص این دردها باید با واکنش های بدن خود آشنا باشید.

اگر فکر کنید گرفتگی ناشی از لانه گزینی است و گرفتگی پریودی نیست چه می شود؟

اکثر خانمها علائم لانه گزینی را مدت کوتاهی قبل از شروع پریودی، احساس می کنند. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس می کنید درد ناشی از لانه گزینی است، باید چند روز صبر کنید. اگر پریودی شما شروع نشد، آزمایش تست بارداری را انجام دهید و نتایج را ببینید. اغلب زمانی که گرفتگی لانه گزینی را تجربه می کنید، حدود 4 هفته از بارداری گذشته است و بنابراین HCG می تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد (عدد بتا در هفته چهارم بارداری). اگر نتیجه منفی ظاهر شد، چند روز دیگر منتظر بمانید تا پریودی شروع شود و اگر باز هم چرخه پریودی شروع نشد، مجددا آزمایش را انجام دهید. اگر هنوز هم نتیجه منفی است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

دل درد پریودی چگونه است؟

برای لحظه ای فکر کنید که معمولا گرفتگی پریودی شما چگونه است. در اغلب موارد، این گرفتگی به گونه ای است که قسمت پایین شکم به طور متناوب فشرده می شود. سایر خانم ها در قسمت پایین شکم و پشت احساس درد می کنند. ممکن است در ناحیه شکم نفخ کنید.

گرفتگی پریودی در خانم های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد فقط درد خفیفی دارند که قابل تحمل است. دیگران به طرز ناخوشایند و دردناکی حتی قادر به حضور در محل کار یا مدرسه نیستند.

در بعضی موارد PMS (سندرم پيش از قاعدگي ( PMS) چيست؟ ) قبل از شروع پریودی واقعی با لکه بینی همراه است. اغلب این خون قرمز روشن است. این خون به قدری سنگین نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی داشته باشد.

درد لانه گزینی یا گرفتگی PMS؟

در طول این مدت ممکن است علائم مختلفی از جمله گرفتگی، لکه بینی، درد سینه، سرگیجه، خستگی و موارد دیگر داشته باشید. بعضی از زنان این علائم را با علائم PMS اشتباه می گیرند. دلیل آن این است که تشخیص تفاوت بین درد قاعدگی و گرفتگی های لانه گزینی دشوار است. همه خانم ها درد و گرفتگی ناشی از PMS را می شناسند.

برای درک درد لانه گزینی، ابتدا باید فرآیند لقاح را درک کنید. تخمدانها تخمک بالغ را آزاد می کنند. اگر این تخمک با اسپرم برخورد کند، به تخمک بارور تبدیل می شود. سپس تخمک بارور با کمک فیبرهای کوچک در سطح لوله های فالوپی به سمت رحم حرکت می کند.

هنگامی که این تخمک به رحم می رسد، به دیواره های رحم می چسبد. این اتفاق معمولا 12 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. پریودی شما معمولا حدود 14 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد.

دل درد اوایل بارداری چگونه است؟

گرفتگی های بارداری خفیف و متداول است و در مدت 1-3 روز برطرف می شود.” اگر درد ناخوشایندی دارید و پریود نمی شوید، احتمالا باردار هستید! با این حال، اگر در قسمت پایین شکم درد شدیدی احساس می کنید که شبیه به احساس سوزش است و درد همراه با خونریزی است، ممکن است حاملگی خارج از رحم رخ داده باشد.

این زمانی است که نطفه در جایی دیگر غیر از رحم – معمولا در لوله های فالوپی- کاشته شده است. توجه داشته باشید که بارداری خارج از رحم فقط در 1-2٪ زنان حامله رخ می دهد (چند روز بعد از لقاح علائم بارداری ظاهر می شود؟). گرفتگی شدید ممکن است نشانه بیماری التهابی لگن باشد. اگر گرفتگی های قبل از پریودی شدیدتر از حد معمول است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر 10 روز قبل از پریودی دچار گرفتگی شدید شوم به چه معنی است؟

به احتمال زیاد گرفتگی تخمک گذاری زمان رخ می دهد که فولیکول – یک ساک در تخمدان که حاوی تخمک است- پاره می شود و تخمک ها آزاد می شوند. در هر چرخه قاعدگی، معمولا در اواسط دوره، تخمک گذاری اتفاق می افتد که باعث درد می شود. با این حال، توجه داشته باشید کاشت 1-2 هفته قبل از پریودی شما اتفاق می افتد، بنابراین درد ایجاد شده 10 روز قبل از پریودی به خاطر لانه گزینی (کاشت) می باشد.

چگونه می توان تفاوت بین درد تخمک گذاری و گرفتگی لانه گزینی را تشخیص داد؟

اگر درد ناشی از تخمک گذاری داشته باشید، دو هفته قبل از پریودی، در یک طرف شکم قسمت پایین احساس درد می کنید. درد چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد و شدید است. در مقابل، گرفتگی لانه گزینی، درد کمی است که در اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می شود. بر خلاف گرفتگی تخمک گذاری، گرفتگی لانه گزینی 1 تا 3 روز طول می کشد. اگر گرفتگی عضلانی چند روز ادامه داشته باشد و یک یا دو هفته قبل از پریودی درد نداشته باشید، باردار هستید (علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید).

اگر یک هفته قبل از پریودی درد داشته باشم، آیا بدان معنی است که باردار هستم؟

خیر لزوما به معنی بارداری نیست. اگر چه لانه گزینی حدود یک هفته قبل از پریودی شما اتفاق می افتد و می تواند موجب ناراحتی خفیف شود، اما ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد. ممکن است گرفتگی تخمک گذاری یا درد زودهنگام پریودی داشته باشید.

منبع: برترینها

دسته بندی

تاریخ

۲۱ / خرداد / ۱۳۹۸

بازدید

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

۳۵۶۴

افزودن نظر

درد زیرشکم دردی است که بین قفسه سینه و ناحیه لگن رخ می دهد. درد زیرشکم می تواند به صورت گرفتگی، درد خفیف، متناوب یا شدید باشد. این نوع درد به اسم دل درد یا درد معده هم شناخته می شود.این درد در مواقع مختلفی مانند:عادت ماهیانه ،اسهال ،بارداری و .. ممکن است رخ دهد که باید با علائم و میزان درد آن ها آشنا بود.همچنین درد بسیار شدید تحت هرشرایط و با هرعلتی نیازمند ملاقات پزشک خواهد بود.دراین مقاله ما به طور مفصل به درد زیر شکم ، درد زیر شکم در بارداری و راه هایی برای درد زیر شکم کمتر ،خواهیم پرداخت.

التهاب یا بیماری هایی که بر اندامهای شکمی تاثیر می گذارد می توانند درد شکمی را ایجاد کنند. اندام های عمده ای که در شکم قرار دارند عبارتند از:

عفونت های ویروسی، باکتری یا انگلی که بر روی معده و روده تاثیر می گذارد نیز ممکن است باعث درد شکمی شدید شوند.

درد زیر شکم نمی تواند نشان از بارداری باشد و در بسیاری از مواقع درد زیر شکم می تواند ناشی از شرایط متفاوتی باشد. با این حال، علت اصلی عفونت، رشد غیرطبیعی، التهاب، انسداد و اختلالات روده است.
عفونت های گلو، روده و خون می تواند باکتری ها را به داخل دستگاه گوارش وارد کند و موجب درد شکمی شود. این عفونت ها همچنین ممکن است باعث ایجاد تغییر در هضم غذا شوند و بیماری هایی مانند اسهال یا یبوست را بوجود آورند.
گرفتگی عضلات شکم مرتبط با قاعدگی نیز یک منبع بالقوه درد زیر شکم هستند، اما معمولا این امر باعث درد لگن می شود.
دیگر دلایل شایع درد شکم عبارتند از:

بیماری هایی که سیستم گوارش را تحت تاثیر قرار می دهند نیز می توانند باعث درد مزمن شکم شوند. رایج ترین آنها عبارتند از:

علل دردهای شدیدترزیر شکم عبارتند از:

درد زیرشکم را می توان به چند صورت متمرکز، به حالت گرفتگی و یا گاز معده توصیف کرد.
درد متمرکز محدود به یک ناحیه شکم است. این نوع درد معمولا ناشی از مشکلات در یک ارگان خاص است. شايعترين علت درد متمرکز، زخم معده (زخمهاي باز در قسمت داخلي معده است)است.
درد به حالت گرفتگی (عضلانی)ممکن است همراه با اسهال، یبوست و یا نفخ باشد. در زنان، این درد می تواند عامل قاعدگی(عادت ماهیانه)، سقط جنین یا عوارض جانبی بیماری هایی دراندام های زنانه باشد. این درد میگیرد و ول میکند و در نهایت ممکن است بدون درمان خاصی خودش از بین برود.

درد به حالت گاز معد یک علامت از شرایط شدید تر مانند سنگ های صفراوی یا سنگ کلیه است. این درد ناگهان رخ می دهد و ممکن است به عنوان یک اسپاسم شدید عضلانی احساس شود.
در صورت بروز هر یک از علائم زیر، با پزشک خود ملاقات کنید:

اگر حامله یا شیرده هستید و درد زیر شکم دارید هم حتما به پزشک مراجعه کنید.

همه انواع دردهای زیر شکم قابل پیشگیری نیستند. با این وجود، می توانید خطر ابتلا به درد زیر شکم را با انجام موارد زیر به حداقل برسانید:

خوابیدن بیش از حد یا بلافاصله پس از خوردن غذا نیز ممکن است موجب سوزش سر دل و درد زیر شکم شود. حداقل دو ساعت بعد از خوردن غذا صبر کنید و به خواب نروید.

احساس درد در زیر شکم یا سخت یا متورم شدن شکم نشانه اولیه ای از حاملگی نیست!
بسته به نوع بدن هرکس، معده و زیر شکم فرد نشانه های قابل توجهی از بارداری را در اوایل دوره بارداری نشان نمی دهد. افرادی که در اولین بارداری خود هستند معمولا تا بیست هفته یا بیشتر علائمی از بارداری را نشان نمیدند. خانم هایی که قبلا تجربه بارداری داشته اند علائم بارداری را زودتر از بقیه خانم ها نشان میدهد.

مهم ترین مساله راجع به این موضوع این است که منظور شما از درد زیر شکم دقیقا چه چیزی باشد!
به طور کلی، انواع درد هایی که در شکم یا زیرشکم در اوایل بارداری تجربه می کنید به شرح زیر است:

حالت تهوع – معمولا بین دو تا هشت هفته پس از انجام عمل لقاح اتفاق می افتد.
گرفتگی و درد شکم – این درد می تواند مشابه با گرفتگی های شکمی قبل از قاعدگی(عادت ماهیانه) ودرد ناشی از دخول باشد.
PMS ناراحتی و بادکردن شکم – شبیه به علائم
در زیر من کمی درباره حالت تهوع، که در ابتدای بارداری معمول است (معمولا چهار هفته پس از تخمک گذاری شروع می شود) بیشتر می شود.
این کاملا واضح است که وقتی حالت تهوع دارید معده شما نیز درد میگیرد.تعداد کمی از خانمها حتی در ابتدای دوران بارداری کمی درد همراه با گرفتگی را در زیر شکم خود احساس میکنند که ممکن است با لکه بینی همراه باشد که معمولا در زمان مشخص قبلی عادت ماهیانه یا دو روز قبل از آن اتفاق میوفتد.
با این حال، نفخ در شکم یا درد زیر شکمی که ارتباطی با حالت تهوع یا گرفتگی شکم(مانند عادت ماهیانه) نیست، نشانه ای از حاملگی نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد..
اگر احساس درد شدید درزیر شکم  خود دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است نشانه ای از مساله ای جدی مانند حاملگی خارج از رحم (یک بیماری نادر که تخم گذاری درجایی خارج از رحم رخ میدهد) باشد.

برخی از علائمی که قبل از پریود نشدن ممکن است باآن مواجه شوید نیز وجود دارند که شامل: سینه های سخت، خستگی و کوفتگی بدن، حساسیت به بو،مشکل غذایی، حالت تهوع و تکرر ادرار است. با این حال، به یاد داشته باشید که ممکن است شما هیچ یک از این علائم را نداشته باشید!

یک مطالعه نشان داد 50٪ از زنان پس از 5 هفته پس از تخمک گذاری هیچ علامتی نداشتند، 30٪  هیچ علائمی شش هفته پس از تخمک گذاری نداشتند و 10٪ هیچ علائمی حتی تا دو ماه پس از تخمک گذاری نداشتند!

هفته های مانده تا عادت ماهیانه

اتفاقی که میوفتد

احساسی که دارید

2

دو هفته از آخرین عادت ماهیانه شما گذشته و شما تخمک گذاری می کنید

مانند PMS (سینه های سفت، گرفتگی زیر شکم، نفخ، نوسانات خلقی)

1

لقاح با موفقیت بارور شد. شروع به تقسیم و جایگذارری در رحم شما می کند

اکثر خانمها احساس متفاوتي ندارند. بعضی ممکن است لکه بینی و سایر علائم بارداری (خستگی و کوفتگی، سینه های حساس، حس بویایی قوی) داشته باشند

0

پریود شما متوقف شده است

اکثر خانمها همچنان احساس متفاوتی ندارند. برخی ممکن است علائم مانند سینه های سفت، خستگی یا تکرر ادرار را تجربه کنند. یک سوم از خانمهاهم حالت تهوع میگیرند.ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است

 

یکی از چیزهای خاص (و گاه ناامید کننده) درباره بارداری این است که هیچ دو خانمی آن را به یک شیوه یکسان  تجربه نمی کنند. خانمی ممکن است دائما در هفته های اول بارداری استفراغ کند در صورتی که خانم دیگری ممکن است حتی حالت تهوع هم نگیرد!

نشانه های زیادی از بارداری وجود دارد. بعضی از آنها خیلی جزئی هستند به طوری که ممکن است متوجه آنها نشوید یا با نشانه های پی ام سی اشتباه بگیرید.درواقع در یکی از تحقیقات نشان داده شده است که 29% خانمها متوقف شدن عادت ماهیانه خود را بعنوان اولین نشان از بارداری گزارش داده اند.

از آنجایی که مراقبت ای قبل از زایمان و قطع عادات نامناسب بسیار مهم هستند احتمالا می خواهید بدانید که آیا باردار هستید یا نه!
اگر در معرض هر کدام از علائم زیر هستید و اگر پریود شما متوقف شده است ، برای مشخص شدن وضعیت باربری اتان  باید آزمایش حاملگی را انجام دهید. این تنها راه مطمئن برای این است که بدانید باردار هستید یا ن!

علائم

درصد گزارش شده در خانمها

متوقف شدن پریود

29%

حالت تهوع

25%

سفت شدن یا تغییر حالت سینه ها

17%

خستگی و کوفتگی

8%

لکه بینی

3%

مسائل مرتبط با حساسیت غذایی

2%

سردرد،تکرر ادرار، گرفتگی عضلات شکم

1.5% each

علائم

زمان وقوع

ممکن است قبل از متوقف شدن پریود اتفاق بیوفتد؟

درد زیر شکم و لکه بینی

6 تا 12 روز بعداز تخمک گذاری

بله

سینه های سفت و حساس

1 تا 2 هفته بعداز تخمک گذاری

بله

خستگی و کوفتگی بدن

1 تا 2 هفنه بعد از تخمک گزاری

بله

مشکلات ناشنایی و حالت تهوع

2 تا 8 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

 

متوقف شدن پریود

2 هفته بعداز تخمک گذاری(یا هروقتی که زمان مشخص پریود شما بوده است)

احساس دفع مدفوع زیاد

2 تا 3 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

نفخ

2 تا 3 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

نوسانات خلقی

2 تا 3 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

افزایش دمای بدن

1 تا 2 هفته بعداز تخمک گذاری

بله

حساسیت بویایی و چشایی

3 تا 4 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

کمردرد و سردرد

2 تا 3 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

یبوست

2 تا 3 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

سرگیجه

1 تا 2 هفته بعداز تخمک گذاری

بعید است

 

1-درد زیرشکم و لکه بینی
چرا این اتفاق می افتد:
گاهی اوقات این نشانه ای است که تخم مرغ به داخل دیواره رحم وارد شده است.
چقدر رایج است:
طبق تحقیقات انجام شده حدود یک سوم زنان در معرض خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری قرار می گیرند

2- سینه های سفت و حساس

چرا این اتفاق می افتد:
افزایش جریان خون به سینه شما موجب تورم و دردناک شدن آن می شود. در طی دوره بارداری سینه های شما می تواند به اندازه دو فنجان افزایش پیدا کند، با اضافه وزن ناشی از شیر، بافت چربی اضافی و خون.
چقدر رایج است:
هر زن حساسیت سینه را تجربه می کند هرچند درجه و زمان بندی ممکن است متفاوت باشد. برای برخی، ممکن است تنها یک هفته طول بکشد و برای دیگران، ممکن است کل سه ماهه اول را ادامه داشته باشد.

3- خستگی و کوفتگی بدن
چرا این اتفاق می افتد

خستگی ناشی از عوامل زیادی است. یکی از آنها تغییر در سطوح هورمون است که بلافاصله پس از تخمک گذاری شروع می شود.
چقدر رایج است:
این یکی از شایع ترین نشانه های باردار شدن است و به طور اتفاقی یکی از شایع ترین نشانه های مادر بودن!

4- مشکلات ناشنایی و حالت تهوع
چرا این اتفاق می افتد:
پزشکان هنوز نمی دانند چه چیزی مشکلات ناشتایی را ایجاد می کند. باور کنونی این است که این مشکل واکنش بدن به هورمون اچ اس جی است.
چقدر رایج است:
80 تا 90% خانمها در معرض مشکلات ناشنایی ، حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری هستند، شما تنها نیستید

5- متوقف شدن پریود
چرا این اتفاق می افتد:
هرماه قبل از اینکه تخمک گذاری انجام شود شما به طور منظم پریود میشوید.دلیل این اتفاق فراهم کردن نیازهای کودکی است که قرار است در رحم شما قرار بگیرد و وقتی تخمک گذاری انجام میشود وظیفه رحم به نگهداری از کودک تغییر میکند.
چقدر رایج است:
این یکی دیگر از بزرگترین نشانه های جهانی بارداری است. اکثر خانمها دیگر عادت ماهیانه نمیشوند، اما گاهی اوقات (به ندرت)، زنان در اوایل بارداری خونریزی می کنند. با این وجود، خونریزی ادامه پیدا نمی کند و باید با پزشک مراجعه شود

6- احساس دفع مدفوع زیاد


چرا این اتفاق می افتد

اچ سی جی هورمون ایست که استروژن و پروژسترون را تولید می کند که بدن شما در بارداری به آن نیاز دارد، همچنین جریان خون را به ناحیه لگن افزایش می دهد. این به سیستم دفع بدن کمک می کند تا کارایی بیشتری داشته باشد.
چقدر رایج است:
اکثر خانمها در طول کل حاملگی، نیاز بیشتر به دفع پیدا میکنند ، هرچند (مثل همه چیز) به ویژگی ای بدن خود خانم بستگی دارد. به طور معمول، در دوره های اول و سوم، نیاز بیشتر است.

7- نفخ
چرا این اتفاق می افتد:
بدن شروع به تولید هورمون پروژسترون می کند، که کمک می کند تا هضم غذا بهتر انجام شود وهمچنین اجازه میدهد که مواد مغذی ای که از غذاها وارد خون ما میشود به نوزاد برسند.
چقدر رایج است:
تقریبا هر زن در طول حاملگی برخی از مشکلات مربوط به دستگاه گوارش را تجربه می کند، گرچه در چند هفته اول حاملگی ممکن است کمتر رخ دهد.

8- نوسانات خلقی
چرا این اتفاق می افتد:
بدن شما با هورمون هایی که می تواند به صورت غیرعادی احساس عاطفی یا گرگرفتگی شمارا برانگیزد در تماس خواهد بود.
چقدر رایج است:
اکثر زنان در دوران بارداری نوسانات خلقی دارند و حدود 10٪ افسردگی را تجربه می کنند. نوسانات رفتاری در دوازده هفته اول حاملگی قابل توجه است

9- افزایش دمای بدن

چرا این اتفاق می افتد:
پس از آزاد شدن تخمک در طی تخمک گذاری، دمای بدن تقریبا نصف درجه در تقریبا تمام زنان افزایش می یابد. این به علت پروژسترون است که توسط تخمدان پس از تخمک گذاری ترشح می شود. هورمون همچنین باعث آماده سازی رحم برای بارداری احتمالی می شود. دمای بدن تا حدودی قبل از قاعدگی (حدود نیمی از درجه) باقی می ماند.
چقدر رایج است:
افزایش دمای بدن در دوران تقریبا غیرقابل تشخیص است

10- حساسیت بویایی و چشایی

چرا این اتفاق می افتد:
این یکی دیگر از مواردی است که دانشمندان هنوز آن را کشف نکردند!
چقدر رایج است:
حداقل 85 درصد از زنان نوعی از حساسیت غذایی را تجربه می کنند و اکثر خانمها از نوع خاصی از غذا خوششان می آید. خوشبختانه این می تواند راهی بدن شما برای جلوگیری از چیزهای بد (مانند قهوه و الکل)باشد.

11- کمردرد و سردرد

چرا این اتفاق می افتد:
بسیاری از زنان مبتلا به کمردرد به عنوان بخشی ازدوران قاعدگی خود میشوند که در دوران بارداری آنها نیز ادامه دارد.
چقدر رایج است:
کمر درد، همراه با درد زیر شکم مانند گرفتگی، نسبتا شایع است.
در حالی که بسیاری از خانمها درست قبل از شروع عادت ماهیانه خود مبتلا به کمر درد میشوند، در حاملگی آنها نیز خود را نشان می دهد. درد خفیفی که از بین نمی رود و با عادت ماهیانه همراه نمیشود ، می تواند نشانه ای از حاملگی باشد.

12- یبوست
چرا این اتفاق می افتد:
تغییرات هورمونی باعث می شود سیستم گوارش شما کم کم منجر به یبوست و نفخ شود.
چقدر رایج است:
به نظر می رسد مشکلات هضم غذا بخشی از بارداری است، به خصوص در سه ماهه اول و سوم. احتمالا شما برخی از تغییرات در این منطقه را تجربه خواهید کرد، هرچند که از شخص به شخص بسیار متفاوت است.
13- سرگیجه
چرا این اتفاق می افتد:
بارداری باعث فشار به رگهای خونی شما می شود و فشار خون شما کاهش می یابد، که می تواند منجر به غش کردن غیر منتظره شود.
چقدر رایج است:
بسیاری از خانمها در دوران بارداری دچار سرگیجه می شوند.

در آخر شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور میشود درد زیر شکم در بارداری را کاهش داد که در این قسمت از از مقاله به آن پاسخ خواهیم داد:
کاهش درد زیر شکم در بارداری  چطور ممکن است؟
خوردن وعده های کوچک و مکرر
ورزش به طور منظم، در اعتدال
غذاهای غنی از فیبر (از جمله میوه ها، سبزیجات و سبوس)
نوشیدن مقدار زیادی آب
خالی کردن مستمر مثانه
هرچقدر که می توانید استراحت کنید.

(راه درمان بارداری پوچ ،تخمک خالی )

دیدگاه ها

شما هم می توانید دیدگاه یا پیشنهاد خود را برای ما ارسال کنید

درباره بانو تی وی

مهم نیست که دیدگاه شما و موقعیت شما در زندگی چیست ، درک اینکه زن بودن چه معنایی دارد ، بخش مهمی از انسان بودن است.یکی از اهداف سایت بانو تی وی شناخت دنیای زنانگی در کنار قدرتمند بودن می باشد که این مهم را به نوعی بسیار زیبا ارائه می دهد. شکوفایی و استفاد

مشاهده بیشتر

از استعدادها و بخش روانی پرقدرت بانوان در کنار دنیای لطیف و پراز زیبایی بانوان از دغدغه های اصلی بانو تی وی می باشد. موفق بودن بانوان در کنار روح لطیف زنانگیشان معنا می یابد.

لینک ها

دسترسی سریع

ای نماد

ما را دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسانه توسعه کسب و کار بانوان (بانو تی وی) می‌باشد.

ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است
ایا درد زیر شکم نشانه بارداری است
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *