ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

دوره مقدماتی php
ایا اب انار برای کبد چرب خوبه
ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

انار مقوی قلب، مفرح، دفع کننده چربی، رفع کننده سموم اغلب عفونت های داخلی، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفید آن شکم را دباغی می کند.در این مطلب می خواهیم به خواص بی نظیر انار شیرین برای سلامتی بپردازیم.

” انار شیرین” از نظر حرارت معتدل است و کمی رطوبت دارد, مصرف آن بر روی غذا موجب هضم آن می شود .” انار ترش” به مقدار قابل توجهی سرد و خشک است (بر عکس انار شیرین), زیاده روی در مصرف انار ترش برای دستگاه گوارش مضر است و حتی می تواند زخم ایجاد کند, “انار ترش” برای افراد گرم مزاج مفید است, افراد بلغمی و سوداوی سعی کنند زیاد “انار ترش” مصرف نکنند .” انار” تصفیه کننده کبد و پوست است , کسانی که به زیبایی خود اهمیت می دهند ، لازم است به سلامت کبد و پوست توجه کنند و خوردن انار شیرین را فراموش نکنند .” انار شیرین” برای سیستم ایمنی مفید است, مصرف انار برای زنان باردار بسیار مفید است و خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد, مصرف منظم انار شیرین می تواند در رفع مشکلات عصبی و همچنین درمان سنگ کلیه مفید باشد .

” انار شیرین” برای کم خونی مفید است, مصرف “انار شیرین” می تواند نتیجه فوق العاده ای برای از بین بردن کم خونی در افراد داشته باشد, “انار شیرین” در برابر بیماری های قلبی مفید است و باعث تنظیم گردش خون می شود .” انار” خوب ظاهرش کج و معوج و پوستش نرم و چرم مانند است. دانه هایش مملو از آب یک انار خوب آن را سنگین تر از ظاهرش می کند .نتایج تحقیقات بر روی افرادی که در هفته دو بار آب “انار شیرین” خورده اند، نشان می دهد که 18 درصد کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا کرده است, مصرف “انار شیرین” عامل کاهش التهاب دیواره عروق خونی است, مطالعات نشان داده است که انار و آب انار همچنین رب انار حاوی ضد التهابی و مسکن طبیعی برای مفاصل است, مصرف انار و محصولات حاصل از آن، موجب پیشگیری از تخریب مفاصل ناشی از آرتروز می شود .نام انار دو بار در سوره مبارکه انعام و یک مرتبه در سوره مبارکه الرحمن آمده است .پیامبر اکرم صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم می فرمایند:انار بخورید؛ زیرا هیچ دانه ای از آن در معده جای نمی‏ گیرد، مگر این که چهل روز، قلب را نورانی می‏ سازد و شیطان را برون می راند .امام جعفرصادق علیه السلام نیز در فواید انار می فرمایند:انار را با پیه آن (پوست نازکی که میان دانه ها قرار دارد) بخورید، زیرا معده را دباغی وذهن را زیاد می کند .

ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

خواص آب انار

دوره مقدماتی php

آب انار مقوی قلب و معده است .

خوردن آب انار شیرین برای رفع بیماری های مجاری ادرار مفید است .

مصرف آب انار، برطرف کننده اسهال است .

ترکیب آب انار با عسل و استفاده از آن به عنوان قطره در بینی، از رشد پولیپ بینی جلوگیری می کند .

آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می کند .

نوشیدن آب انار برای سالمندان به جهت تقویت کلیه مفید است .

آب انار خنک کننده است .

مصرف آب انار رنگ صورت را شاداب و پوست را شفاف می کند .

باز کردن صدا و رفع گرفتگی صدا یکی از خواص انار است که شاید تا به حال اصلا نشنیده باشید .

مصرف آب انار، پیشرفت سرطان پروستات را کند می کند .

نوشیدن 1 لیوان آب انار می تواند تا حدود 40% ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کند .

نوشیدن آب انار تب را به سرعت فرو می نشاند .

ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

مصرف آب انار شیرین به صورت شربت و رب انار برای نرم کردن حنجره و بهبود گرفتگی صدا مفید است .

خواص انار و همچنین آب انار می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد .

شهرام آگاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: با توجه شیوع چاقی، زندگی‌ماشینی، افزایش مصرف فست‌فودها و کاهش تحرک ابتلا به کبد چرب در کشور رو به افزایش است و نظر به اینکه مهمترین عامل خطر برای ایجاد کبد چرب چاقی است بایدگفت که متاسفانه 25 درصد افراد جامعه چاق هستند.

وی اضافه کرد: ابتلاء به کبد چرب رو به افزایش است و درآینده درصد زیادی از مردم به آن مبتلا می‌شوند، این بیماری ناشی از رسوب بیش از حد چربی در کبد است که موجب بزرگی و التهاب کبد می‌شود البته کبد چرب ممکن است ناشی از مصرف  الکل هم باشد.

آگاه تصریح کرد: بیماری‌های مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌توانند موجبات ابتلا به کبد چرب را فراهم کنند و باید در نظر داشت که کبد چرب علامت بالینی ندارد و به طور تصادفی در سونوگرافی یا آزمایش خون تشخیص داده می‌شود.

این فوق‌تخصص گوارش یادآور شد: درمان کبد  چرب در افرادی که بیماری زمینه دارند مانند دیابتی‌ها با درمان بیماری زمینه به شدت در ارتباط است و در بیمارانی که زمینه ندارند مهمترین درمان و تنهاترین درمان رژیم غذا و ورزش است.

آگاه خاطرنشان کرد: کاهش وزن می‌تواند به این موضوع کمک کند همچنین داروهای پیشنهادی ثابت نشده‌اند که می‌توانند پیشرفت بیماری را  متوقف کنند، مطالعات نشان داده است مصرف مواد غذایی که دارای مواد احیاء کننده هستند به ویژه آب انار می‌تواند در درمان  التهاب ناشی از کبد چرب موثر باشد لذا پرهیز از مصرف چربی و مصرف میوه‌های دارای مواد احیاء کننده و ورزش  در درمان کبد چرب موثر است.ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

انتهای پیام/


URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-2716-fa.html

زمینه و هدف: با توجه به نقش
استرس اکسیداتیو در ایجاد کبد چرب غیر الکلی و کاهش آنتی اکسیدان های سرم در این
بیماران، مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر دریافت آب انار به همراه رژیم کاهش وزن، در
این بیماران انجام گرفت.

ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

روش کار:
در این کارآزمایی نیمه تجربی (IRCT: 201102232709N17)، 35 بیمار داوطلب با تشخیص کبد چرب غیر الکلی انتخاب شدند. برای
هر فرد در ابتدای مطالعه رژیم کاهش وزن تنظیم گردید. به مدت 3 ماه 1 لیوان آب انار
(250 میلی لیتر) جایگزین 2 واحد میوه مورد نیاز افراد شد. دریافت های غذایی،
فعالیت فیزیکی، شاخص های تن سنجی، غلظت لیپیدهای سرم و آنزیم های کبدی در ابتدا و
انتهای مطالعه اندازه گیری شد. آنالیز آماری با استفاده از نرم افزار SPSS شماره 19 و آزمون های paired t testو
Wilcoxon انجام شد.

یافته‌ها: از
بین 35 فردی که وارد پژوهش شدند، 33 نفر (9 زن و 24 مرد) مطالعه را به پایان
رساندند. در پایان مطالعه کاهش معنی دار در وزن و نمایه توده بدن بیماران مشاهده
گردید. دریافتآب انار به همراه رژیم غذایی منجر به کاهش معنی دار در آنزیم های
کبدی و افزایش معنی دار در غلظت  HDL-C (01/0p=) گردید. سایر متغیر های پروفایل چربی تغییر معنی دار نداشت.

نتیجه‌گیری:
نتایج این مطالعه نشان داد که دریافت آب انار به همراه رژیم غذایی کاهش وزن می
تواند در بهبود وضعیت این بیماران و کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی در آنها موثر
باشد.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Razi Journal of Medical Sciences

رب انار یکی از چاشنی‌هایی است که در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. شاید باور نکنید اما این چاشنی لذیذ و ملس تنها ۵ تا ۱۰ درصد چربی دارد. در نتیجه یکی از خواص رب انار برای کبد چرب است که به درمان این بیماری کمک می‌کند. پس اگر به این مشکل مبتلا هستید و یا کسی را می‌شناسید که به کبد چرب مبتلاست، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید و یا به عزیزان خود پیشنهاد دهید. خاصیت رب انار به شما کمک می‌کند تا به جنگ با کبد چرب بروید.

پس یک خاصیت رب انار برای کبد چرب و درمان این بیماریست. فقط کافیست روزی یک قاشق از این چاشنی را در زمان صبح ناشتا میل کنید.

اگر چه وزن بالا یا پایین نمی‌تواند نشانه‌ی خوبی برای مشخص شدن بیماری کبد چرب باشد، اما براساس پژوهش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، اغلب افراد چاق در معرض این بیماری قرار دارند. اضافه وزن باعث می‌شود تا بار سنگینی به کبد وارد شود. چرا که افراد چاق در طی روز غذاهای پرکالری و چرب مصرف می‌کنند. این عادت غذایی به مرور زمان باعث تجمع چربی‌های اضافه در کبد می‌شود.
کبد وظیفه‌ی پاکسازی بدن و دفع مواد زائد را برعهده دارد. وقتی به اضافه وزن مبتلا هستید و در عین حال غذاهای پرکالری مصرف می‌کنید، کبد قدرت کافی برای دفع کلسترول اضافه خون را ندارد. پس مقدار زیادی از آن در کبد باقی می‌ماند. اما این در حالیست که با مصرف برخی از غذاهای سالم، می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید. پس یک خاصیت رب انار برای کبد چرب و درمان این بیماریست. فقط کافیست روزی یک قاشق از این چاشنی را در زمان صبح ناشتا میل کنید.

براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که تغییر سبک زندگی و عادات غذایی می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند. خوشبختانه این بیماری ناعلاج نیست. بلکه کافیست برای یک دوره‌ی زمانی رژیم لاغری یا رژیم غذایی درست در پیش بگیرید. بعد از مدت کوتاهی کبد تمیز و سالم می‌شود.
براساس نظر متخصصان داشتن تحرک کافی، مصرف میوه و سبزیجات، غذاهای حاوی فیبر و رب انار می‌تواند به درمان بیماری کبد چرب کمک کند. رب انار به دلیل اینکه حاوی مقدار کمی چربی است، هیچ تاثیری بر روی افزایش کلسترول بد خون ندارد. از سوی دیگر به پاکسازی کبد هم کمک می‌کند.

رب انار به دلیل اینکه حاوی مقدار کمی چربی است، هیچ تاثیری بر روی افزایش کلسترول بد خون ندارد. از سوی دیگر به پاکسازی کبد هم کمک می‌کند. ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

اگر به طور منظم و هر روز یک قاشق رب انار مصرف کنید، میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) کاهش می‌یابد. طبق یک پژوهش انجام شده، افرادی که به طور منظم از این چاشنی مصرف می‌کردند، بعد از مدت کوتاهی توانستند چربی‌های اضافه بدن (در قسمت شکم و پهلو) را به راحتی ذوب کنند.
این تحقیقات نشان دادکه رب انار در کاهش کلسترول مضر خون نقش مهمی دارد. از سوی دیگر باعث چربی‌سوزی و لاغری شکم می‌شود. این چاشنی از آب انار تهیه می‌شود که هیچ ماده‌ی دیگری در آن استفاده نمی‌شود. همین ویژگیِ رب انار باعث می‌شود تا به عمق بافت بدن نفوذ کند. سپس با شکستن سلول‌های چربی، از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.
فواید رب انار برای کبد زمانی مشخص می‌شود که بدانید این چاشنی حاوی مقدار زیادی اسید لینولنیک و پولی فنول است. این دو ماده باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شوند. از سوی دیگر رب انار یک تصفیه کننده‌ی طبیعی برای خون محسوب می‌شود. در واقع وقتی رب انار مصرف می‌کنید از میزان غلظت خون کاسته و کلسترول و سایر مواد زائد از طریق کبد از بدن دفع می‌شوند. پس طبیعی است که عصاره‌ی انار تاثیر زیادی در رفع بیماری کبد چرب داشته باشد.

خاصیت رب انار برای کبد چرب کاملاً اثبات شده است و هیچ شکی در آن وجود ندارد. اما خواص این چاشنی تنها برای رفع این بیماری نیست. بلکه فواید دیگری نیز به همراه دارد. یکی از فواید رب انار برای کبد تقویت این عضو است. به طوری که سلامتی و نشاط را به بدن باز می‌گرداند. از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. البته باید مقداری از آن را به صورت موضعی بر روی آفت دهان قرار دهید.

افرادی که به بیماری‌های زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید مبتلا هستند، نباید بیش از حد رب انار مصرف کنند. این گروه از افراد باید رب انار را به مقدار کم و همراه با غذا مصرف کنند.

من در زمینه تولیدمحتوای وب و SEO فعالیت می‌کنم. در سودای شهرت و ثروت نیستم. بلکه اندیشه موفقیت مهمان تک تک لحظه های تنهایی منه.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

قیمت رپورتاژ آگهی

خرید بلیط هواپیما تیک بان

طراحی سایت

رب انار عصاره‌ای است که کبدتان را تمیز می‌کند.
ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

به گزارش ایلنا، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی رب را برای تصفیه خون و پاکسازی کبد مفید دانست.

 رب انار به عنوان چاشنی در بعضی از غذاها مثل فسنجان، اکبر جوجه، شامی، کباب لرستانی و بعضی از آش ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رب در اثر جوشاندن و غلیظ شدن آب انار به دست می‌آید و خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. رب انار حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، C، E است.

برای بررسی خواص رب انار و اینکه مصرف این رب برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص رب انار

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص رب انار اظهار کرد: رب انار برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است و این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند. این رب به دلیل وجود پلی فنول و اسید اولایژیک موجب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: رب انار به علت داشتن ویتامین A ،B ،C موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده در نتیجه کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. به علت داشتن ویتامین B3(نیاسین) برای عملکرد بهتر مغز مفید است و حافظه را تقویت و از آلزایمر جلوگیری می کند. برای زنان باردار و جنین مفید است البته زنان باردار نباید در خوردن آن زیاده روی کند.

وی افزود: رب انار به خاطر داشتن ویتامین A ،E ، C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان ها (سرطان سینه و پروستات ) محافظت می‌کند.

عظمایی درباره سایر خواص این رب گفت: رب انار موجب تصفیه خون، تقویت کبد، کاهش و کنترل قند خون، تقویت قلب Heart و عروق، تقویت و جوانسازی پوست و مو، رفع آفت دهان و جوش صورت، کاهش درد مفاصل، بهبود کبد چرب و خون سازی می شود.

وی درباره موارد منع مصرف گفت: برای افرادی ک زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند مصرف زیاد آن مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند. و می توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

طرز تهیه رب انار

ابتدا انارها را خوب پاک کنید.

آب دانه‌ها‌ی انار را بگیرید.

در حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود.

بعد غلیظ شدن در ظرف های شیشه‌ای بریزد و نگهداری کنید.

این رب به عنوان چاشنی غذا استفاده می‌شود.

توجه: بهتر است رب در ظرف شیشه ای نگهداری شود.

منبع: رکنا


اخبار مرتبط

خواندني ها | ۲۱ بهمن۱۳۹۷ | 9768 بازدید | نظرات

برای درمان سریع و خیلی فوری کبد چرب این میوه ها را بخورید

کبد چرب بیماری فراگیر و روبه افزایش بوده، با توجه به این اصل کلی که پیشگیری مهم‌تر از درمان است، توصیه پزشکان طب سنتی علاوه بر استفاده از برخی گیاهان دارویی نظیر خاکشیر، قاصدک، زردچوبه، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه‌تره، رژیم غذایی مناسب، ورزش و کنترل وزن است. به توصیه پزشکان طب سنتی و طبیعت درمانگران، شما می توانید با خوردن چند گیاه ساده، کبد خود را پاک کنید، همچنین استفاده از این گیاهان در دوره های معین و سالی یکبار با توجه به شرایط زندگی امروز را توصیه می‌کنند.

چغندر برای درمان کردن کبد چرب خیلی سریع:
چغندر نیز ،یک غذای مفید دیگر برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد است ؛ به دلیل اینکه سرشار از فلانوئید گیاهی و بتا کاروتن است، باعث می شود که عملکرد کلی کبد تحریک شود و بهبود یابد. به اضافه اینکه، چغندر، تصفیه کننده طبیعی خون نیز است ، به راحتی از چغندر تازه یا آب چغندر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

با استفاده از ۱ فنجان چغندر خرد شده یا رنده شده، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب نصف یک لیمو ، یک سالاد قوی برای پاکسازی کبد تهیه کنید همه مواد را مخلوط کنید و به مدت یک هفته هر روز، هر دوساعت ،دو قاشق از این سالاد بخورید.ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

درمان کبد چرب با آووکادو خیلی سریع:
آووکادو ،حاوی مواد شیمیایی موثری است که می تواند آسیب کبدی را کاهش دهد ، این میوه سرشار از گلوتاتیون ، ترکیبی که کبد برای پاکسازی سموم مضر به آن نیاز دارد، است.برای چند ماه ، هر هفته ۱ یا ۲ آووکادو بخورید، تا به رفع آسیب های کبدی کمک کنید.

تاثیر سیب در درمان کبد چرب خیلی فوری:
یک سیب در روز ، راز سلامت کبد است. سیب سرشار از پکتین ،یک فیبر محلول است و می تواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و هم چنین از کار زیاد کبد جلوگیری می کند.

درمان و رفع سریع بیماری کبد چرب با گردو:
هرروز یک مشت گردو را به عنوان اسنک ، بجوید هم چنین می توانید گردو را روی سالاد، غذاهای جانبی ، سوپ و یا هر چیز پختنی بریزید.

بروکلی برای درمان بیماری کبد چرب:
فیبر بالای موجود در بروکلی باعث بهبود گوارش نیز می شود علاوه برآن، بروکلی حاوی ویتامین های محلول و چرب مانند ویتامین E است ،که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد می باشد. سه باردر هفته ، یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

علاوه براینها میوه هایی همچون کران بری ، تمشک و توت فرنگی ، کیوی ، هلو و ریواس هم برای کبد چرب مفید هستند.

لیمو موثر در درمان فوری کبد چرب:
لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.

از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

با اضافه کردن آب یک لیمو به یک پارچ آب، در خانه آب لیمو درست کنید حتی می توانید لیموی خرد شده نیز به آن، اضافه نمایید. به طور منظم از این آبمیوه بنوشیددر صورت دلخواه ،می توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

درمان فوری کبد چرب با استفاده از لبو و آب لبو:
لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر.آب لبو را درقالب یخ بریزید هر وقت لازم داشتید یک حبه رااز فریزر دراورید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی، حتی رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی است.

آب لبو یکی از راه های طبیعیه درمان پوکی استخوان است. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است.خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.

نقش توت ها در درمان سریع کبد چرب:
توت ها این میوه های خوشمزه که انواع مختلفی دارند یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می روند .این نوع میوه ها غنی از آنتی اکسیدان است و کبد را ترمیم می کند. برای دفع چربی از سلول های کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.

انگور برای درمان فوری کبد چرب:
یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

نکته:اگر تحت درمان هستید، قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید ، زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

درمان فوق العاده سریع کبد چرب با سیر:
سیر ،برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام های آلیسین و سلنیوم است ،که به فرآیند پاکسازی کبد کمک می کنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنندر علاوه بر آن ، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می دهد، که مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می شوند. برای ارتقا دادن سلامت کبد، از سیر تازه به جای سیر فرآینده شده، چرخ شده و یا پودر سیر استفاده کنید.

هر روز، ۲ تا ۳ حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید حتی می توانید بعد از مشورت با پزشک، از مکمل های سیر نیز استفاده کنید.

 

 

 

سلامت | ۳۰ خرداد۱۳۹۷ | 14039 بازدید | نظرات

یکی دیگر از شیوه‌های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام‌های داخلی گنجاندن زنجبیل در برنامه‌غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته ۲ تا ۳ بار زنجبیل استفاده می‌کنند، می‌توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی‌ها بهره‌مند شوند. برای این منظور می‌توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده‌های غذایی میل کنید. به اعتقاد برخی از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز در کنترل بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب موثر است. نوشیدن این دمنوش می‌تواند به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک کرده و مانع از ابتلای افراد مستعد به این بیماری شود. مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم‌چرب حاوی زنجبیل به ویژه در وعده‌هایی که غذای چرب خورده‌اید بسیار اهمیت دارد.

سویا را با گوشت قرمز عوض کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند از رسوب چربی‌ها در بافت کبد جلوگیری کند، اصلاح رژیم غذایی است. به گفته محققان جایگزین کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به ویژه گوشت قرمز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش جذب چربی و تری‌گلیسیرید در بافت کبد داشته باشد. از این رو، درمانگران به افراد مستعد ابتلا به کبد چرب و التهاب کبد توصیه می‌کنند در طول هفته برای تهیه غذاهای خود از گوشت قرمز و سویا کنار هم استفاده کنند و مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند.

 

دور این غذاها را خط بکشید

ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

اگر به اضافه وزن مبتلایید، اگر کم‌تحرک‌ هستید و احتمال ابتلا به کبدچرب را دور نمی‌بینید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مصرف غذاهایی مانند غذاهای فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمک زیاد، غذاهای فست‌ فود، انواع شیرینی‌ ها، پیتزا، انواع سرخ‌ کردنی ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه های گازدارپرهیز کرده و تا می‌توانید به جای آنها از میوه‌های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید. رعایت این رژیم در تمامی دوره‌های سنی به پیشگیری از ابتلا به کبد چرب و دیگر بیماری‌های کبد کمک می‌کند.

آبلیمو را فراموش نکنید

نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان می‌تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

از زردچوبه غافل نشوید

به تازگی محققان دانشگاه «سنت لوئیس» از تاثیر زردچوبه بر کنترل بیماری کبد چرب در افراد چاقی که به این بیماری مبتلا هستند خبر داده‌اند. بر اساس این تحقیقات مشخص شده، افرادی که از زردچوبه به عنوان یک چاشنی در برنامه روزانه خود استفاده می‌کنند کبد مقاوم‌تری در برابر ابتلا به بیماری کبد چرب دارند و احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد آنها کمتر است. از این رو این محققان به مردم توصیه می‌کنند مصرف زردچوبه را به عنوان یک ادویه موثر و درمانگر در برنامه هفتگی و حتی روزانه خود بگنجانند.

عرقیات گیاهی بنوشید

عرق گیاهی شاه‌تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می‌آیند. این نوشیدنی‌های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می‌شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می‌کنند.

به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یک تا ۲ لیوان ازیکی از عرقیات شاه‌تره، کاسنی و خارشتر یا ترکیبی از آنها می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد و احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را به صفر برساند.

چه افرادی استعداد ابتلا به کبد چرب دارند؟

به گفته درمانگران، افراد چاق و دچار اضافه وزن که کمترین میزان تحرک را دارند اصلی‌ترین گروه‌ها برای ابتلا به بیماری کبد چرب هستند. اما در کنار این گروه، گروه‌های دیگری هم وجود دارند که بیشترین آمادگی را برای ابتلا به این بیماری دارند.

  • دمنوش رازیانه و خواص آن
  • از طرفی افراد بی تحرک و علاقه‌مند به غذاهای آماده و فست‌ فودها نیز در گروه افراد مستعد ابتلا به کبد چرب هستند، بنابراین باید هوشیار باشند و با مشورت پزشک خود آزمایش‌های لازم در این زمینه را انجام دهند.

    به گفته برخی از متخصصان، مصرف بی‌رویه و بی قاعده ویتامین A نیز می‌تواند یک عامل محرک برای ابتلا به بیماری کبد چرب باشد که در نهایت فرد را با خطر رسوب چربی در بافت‌های کبد و اختلال در عملکرد این عضو رو به رو کند.

    پیشگیری از تجمع چربی‌ها در کبد

    نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر زیادی در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد دارد، ضمن آنکه می‌تواند به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند. افرادی که احتمال و استعداد ابتلا به این بیماری در آنها زیاد است مانند افراد چاق و کم‌تحرک می‌توانند با گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند، به شرط آنکه در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند. علاوه بر این، درمانگران چینی بر این باورند که نوشیدن این چای گیاهی به صورت مستمر می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد نیز پیشگیری کند.

    کاهش جذب چربی با خارمریم

    گیاه خارمریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های کبدی استفاده می‌کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی‌مارین دارد، می‌تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری‌گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول‌موثر باشد.

    به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترین‌ گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و مصرف دمنوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می‌دانند. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد.

    سلامت | ۲ آذر۱۳۹۴ | 31654 بازدید | نظرات

    آب انار سرشار از نوعی ماده آنتی اکسیدان است و همین ماده انار را در صدر میوه‌های دارای آنتی اکسیدان از قبیل زغال اخته، پرتقال و انگور قرار داده است.ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

    پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای آمریکا معتقدند، میزان آنتی اکسیدان آب انار که به فنولیک موسوم است، از انواع چای سبز و زیتون سیاه نیز به مراتب بیشتر است. بر اساس پژوهش این محققان آب انار دست کم ۲۰ درصد بیش از دیگر آب میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدان است.

    ( کسانی که طبیعت سردی دارند یا اینکه فشار و قند خونشان پایین است باید کمتر انار میل کنند یا اینکه بعد از خوردن انار نبات بخورند) از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشک و بسیار قابض است.آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است. رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است. صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.به گزارش روزنامه تلگراف، مطالعات بسیاری تاکنون نشان داده است که آب انار مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و انجام مطالعات بیشتر برای شناسایی خواص مفید این میوه ضروری است.متخصصان انگلیسی در یک بررسی جدید دریافته‌اند که نوشیدن روزانه آب انار می‌تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس، تنش‌ها و استرس‌های کارمندان را در محل کار کمتر کند.متخصصان دانشگاه کوئین مارگات در ادینبورگ با انجام آزمایشاتی، تأثیر فیزیولوژیکی مصرف روزانه نیم لیتر آب انار را طی یک دوره دو هفته‌ای مورد ارزیابی قرار دادند.آن‌ها دریافتند تمام ۶۰ نفری که داوطلبانه در این آزمایش شرکت کرده بودند و در محیط‌های کاری مختلف مشغول به کار بودند، پس از نوشیدن این آب میوه اشتیاق بیشتری پیدا کردند و کمتر دچار استرس و آشفتگی می‌شدند. به نقل از مد نیوز ری‌پورت، این بار متخصصان تغذیه تاکید کرده‌اند که آب انار همچنین می‌تواند چربی‌های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد.این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند، میزان تشکیل سلول‌های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می‌کنند، کاهش می‌یابد.کسانی که آب انار می‌نوشند، فشار خونشان نیز پایین می‌آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.پزشکان معتقدند که آب انار می‌تواند مقدار اسید چرب موجود در خون موسوم به اسید چرب «NEFA» را کاهش دهد.
    آزمایشات قبلی که روی انسان و حیوانات انجام گرفته، نشان داده است که مقدار زیادی از این اسید چرب، ذخیره چربی را در اطراف شکم افزایش می‌دهد و در نتیجه سبب تشدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم می‌شود.

    خواص آنتی اکسیدانی انار تأثیر زیادی بر کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی دارد. آب انار به خاطر داشتن مقادیر فراوانی فلاوونوئید (نوعی آنتی اکسیدان) تأثیر فوق‌العاده‌ای بر خنثی سازی سرطان ناشی از رادیکال‌های آزاد دارد.

    طی نتایج حاصله از تحقیقات روی موش‌ها، این میوه می‌تواند در پیشگیری از سرطان پوست و سینه موثر باشد و نیز طی یافته‌های جدید محققان آمریکائی، مصرف آب انار، روند رشد سلول‌های سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

    در یک مطالعه زمانی که مصرف آب انار را ارزیابی کردند، مشخص شد: این ماده به دلیل وجود آنتی اکسیدان به مقدار زیاد می‌تواند به عنوان راهی برای مبارزه و جلوگیری از سرطان سینه باشد.

    این گروه دریافتند: میوه‌های قرمز دارای آب و دانه به طور طبیعی یک نوع ماده شیمیایی به نام «اسید الاژیک» تولید می‌کنند که به نظر می‌رسد برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان در بافت‌های سینه مفید باشد.

    در آزمایشگاه محققان روی آنزیم روماتاس که نقش کلیدی در تولید استروژن و توسعه رشد سرطان سینه و اثرات ده‌ها ترکیب موجود در انار که با مبارزه با سرطان سینه مرتبط هستند، مطالعه کردند.

    به طور کلی محققان اظهار داشتند: با استفاده از آب میوه‌های قرمز دانه‌دار به خصوص انار می‌توان به مبارزه با رشد سرطان سینه پرداخت.

    آب انار برای سلامت قلب

    نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار می‌تواند تا بیش از یک سوم، جریان خون به قلب را افزایش دهد.

    خواص آنتی اکسیدانی این میوه، از ایجاد کلسترول بد پیشگیری می‌کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه می‌دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

    نوشیدن آب انار به بیماران کلیوی کمک می‌کند

    آب انار مزایای بسیار زیادی برای بیماران کلیوی به خصوص بیماران در حال دیالیز به همراه دارد.

    دکتر فرانک بروسیوس با اشاره به نتایج بررسی متخصصان دانشگاه میشیگان در این باره افزود: آب انار که شامل بالاترین سطوح آنتی اکسیدان پلی فنول است، قادر به کاهش تخریب سلول‌ها به وسیله ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود. وجود چنین آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی بیماران کلیوی می‌تواند به دلیل ایجاد رادیکال‌های آزاد در خون، امکان افزایش گردش خون به وسیله دستگاه دیالیز را فراهم کند.

    بر این اساس محققان، ۱۰۱ بیمار دیالیزی را به طور تصادفی برای مصرف آب انار یا بدون مصرف این نوشیدنی انتخاب و بررسی کردند و نتایج آن نشان داد: آن‌هایی که هفته‌ای ۳ بار نصف فنجان آب انار مصرف می‌کردند، نسبت به سایرین دچار کاهش التهابات مولکول و عفونت‌ها در خون خود شدند.

    بیماران کلیوی که هر هفته از نوشیدنی‌های ترش استفاده می‌کنند، احتمال عفونت که دومین عامل کشنده بیماران دیالیزی است را کاهش می‌دهند.

    تاکنون هیچ نوشیدنی دیگری که چنین خاصیت از بین برندگی عفونت را داشته باشد، مشاهده نشده است.

    © پیام سلام | نقشه سایت

    برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد یکی از راحت ترین آن ها خوردن میوه‌های مفید کبد مثل انگور، توت ها، لیمو و چغندر است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقوی سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت ها قرار می گیرد.

    زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول های کبدی را به خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند.

    لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

    از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

    با اضافه کردن آب یک لیمو به یک پارچ آب، در خانه آب لیمو درست کنید حتی می توانید لیموی خرد شده نیز به آن، اضافه نمایید. به طور منظم از این آبمیوه بنوشیددر صورت دلخواه ،می توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

    درمان فوری کبد چرب با استفاده از لبو و آب لبو:

    لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر.آب لبو را درقالب یخ بریزید هر وقت لازم داشتید یک حبه رااز فریزر دراورید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی، حتی رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی است.

    آب لبو یکی از راه های طبیعیه درمان پوکی استخوان است. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است.خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.

    نقش توت ها در درمان سریع کبد چرب:

    توت ها این میوه های خوشمزه که انواع مختلفی دارند یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می روند .این نوع میوه ها غنی از آنتی اکسیدان است و کبد را ترمیم می کند. برای دفع چربی از سلول های کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.

    انگور برای درمان فوری کبد چرب:

    یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

    نکته:اگر تحت درمان هستید، قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید ، زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

    درمان فوق العاده سریع کبد چرب با سیر:

    سیر ،برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام های آلیسین و سلنیوم است ،که به فرآیند پاکسازی کبد کمک می کنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنندر علاوه بر آن ، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می دهد، که مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می شوند. برای ارتقا دادن سلامت کبد، از سیر تازه به جای سیر فرآینده شده، چرخ شده و یا پودر سیر استفاده کنید.

    هر روز، 2 تا 3 حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید حتی می توانید بعد از مشورت با پزشک، از مکمل های سیر نیز استفاده کنید.

    چغندر برای درمان کردن کبد چرب خیلی سریع:

    چغندر نیز ،یک غذای مفید دیگر برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد است ؛ به دلیل اینکه سرشار از فلانوئید گیاهی و بتا کاروتن است، باعث می شود که عملکرد کلی کبد تحریک شود و بهبود یابد. به اضافه اینکه، چغندر، تصفیه کننده طبیعی خون نیز است ، به راحتی از چغندر تازه یا آب چغندر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

    با استفاده از 1 فنجان چغندر خرد شده یا رنده شده، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب نصف یک لیمو ، یک سالاد قوی برای پاکسازی کبد تهیه کنید همه مواد را مخلوط کنید و به مدت یک هفته هر روز، هر دوساعت ،دو قاشق از این سالاد بخورید.

    درمان کبد چرب با آووکادو خیلی سریع:

    آووکادو ،حاوی مواد شیمیایی موثری است که می تواند آسیب کبدی را کاهش دهد ، این میوه سرشار از گلوتاتیون ، ترکیبی که کبد برای پاکسازی سموم مضر به آن نیاز دارد، است.برای چند ماه ، هر هفته 1 یا 2 آووکادو بخورید، تا به رفع آسیب های کبدی کمک کنید.

    تاثیر سیب در درمان کبد چرب خیلی فوری:

    یک سیب در روز ، راز سلامت کبد است. سیب سرشار از پکتین ،یک فیبر محلول است و می تواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و هم چنین از کار زیاد کبد جلوگیری می کند.

    درمان و رفع سریع بیماری کبد چرب با گردو:

    ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

    هرروز یک مشت گردو را به عنوان اسنک ، بجوید هم چنین می توانید گردو را روی سالاد، غذاهای جانبی ، سوپ و یا هر چیز پختنی بریزید.

    بروکلی برای درمان بیماری کبد چرب:

    فیبر بالای موجود در بروکلی باعث بهبود گوارش نیز می شود علاوه برآن، بروکلی حاوی ویتامین های محلول و چرب مانند ویتامین E است ،که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد می باشد. سه باردر هفته ، یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

    علاوه براینها میوه هایی همچون کران بری ، تمشک و توت فرنگی ، کیوی ، هلو و ریواس هم برای کبد چرب مفید هستند.

    متاسفانه، آب میوه ها تمام خواص و فواید میوه کامل را ندارند ، برخی پا را فراتر نهاده و می گویند آن ها به ناسالمی آب میوه های آماده در فروشگاه ها هستند، ولی نظر من اینگونه نیست ولی حقیقت این است که بیشتر فوایدی که با خوردن میوه کامل به دست می آید ، در آب میوه ناپدید می شود .پالپ _ قسمتی از میوه که کل فیبر میوه در آن ذخیره می شود_ دیگر بخشی از این معامله نیست و به جای آن نوشیدنی سرشار از شکر می نوشید، که سالم نیز نیست.

    اگر واقعا به دنبال تنوع هستید ، یک اسموتی خوشمزه بخورید به دلیل اینکه پالپ موجود در میوه حفظ می شود ، اسموتی سالم و مفید است و مانند این است که خود میوه را می خورید.

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

  • پروفایل همسر مهربانم
  • تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    یزد نیوز : انار به انگلیسی Pomegranate و با نام علمی Punica granatum یکی از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی قرمز، دارد.

    انار بومی مناطق شرق ایران و شمال هند است، ایران بزرگ‌ترین تولید کننده انار در دنیا می باشد. انار یا ترش است و یا شیرین، طبع انار ترش سرد و خشک و طبع انار شیرین سرد و تر می باشد.

    انار حاوی دانه های کوچکی است که درون یک پوست ضخیم غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها پوشیده می شوند.

    ترکیبات موجود در انار باعث حفظ سلامتی پوست می شوند، آنها همچنین در رشد فیبروبلاست ها، سلول هایی که الاستین و فیبر را تولید می کنند نقش دارند و برای داشتن پوست صاف و نرم مفید هستند.

    روغن انار حاوی اسانس پانولیکیک می باشد که پوست شما را مرطوب می کند.ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

    انار یک منبع غنی از ویتامین C است که می تواند چربی پوست را کنترل کرده و به درمان جوش صورت و آکنه کمک کند.

    انار حاوی پاناسیک اسید و اسید چرب امگا 5 است که برای رطوبت رسانی و درمان پوست خشک موثر می باشد.

    روغن انار برای پوست های چرب مفید است و اغلب در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

    انار دارای خواص ضد پیری است، بنابراین می تواند باعث کاهش چین و چروک های پوست شده و با افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست به جوانسازی صورت کمک می کند.

    روغن انار حاوی پلی فنول هایی است که خواص ضد التهابی دارند، روغن انار باعث بهبودی سریع پوست و مبارزه با عفونت های پوستی می شود.

    بیشتر بخوانید : خواص زنجبیل برای پوست و مو

    نوشیدن آب انار به تقویت فولیکول های مو کمک می کند، روغن دانه انار حاوی پاناسیک اسید است که باعث می شود موهای شما قوی تر، ضخیم تر و سالم تر باشد. همچنین انار گردش خون در پوست سر را بهبود بخشیده و باعث افزایش رشد مو می شود.

    انار همچنین به درمان شوره سر و جلوگیری از ریزش مو هم کمک می کند.

    مقدار بالای ویتامین C موجود در انار ممکن است برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی مفید باشد.

    روزانه 1 تا 2 لیوان آب انار خالص را در یک لیتر آب رقیق کنید و مصرف کنید تا سرماخوردگی شما درمان شود.

    همچنین بخوانید : خواص خرمالو برای سرماخوردگی

    انار حاوی مقادیر بالای فیبر است که از بروز یبوست در دوران بارداری جلوگیری می کند.

    انار آهن زیادی دارد که می تواند به درمان کم خونی در زنان باردار کمک کند و خطر زایمان زودرس را کاهش دهد، انار همچنین از تولد جنین با وزن کم جلوگیری می کند.

    هنگامی که شما حامله هستید، در طول سه ماهه دوم و سوم آب انار می تواند نیاز های شما به مواد مغذی را تامین کند و انرژی شما را تامین کند.

    فولات موجود در انار برای بهبود رشد جنین در دوران بارداری مفید می باشد.

    پتاسیم موجود در انار گرفتگی در دوران حاملگی را کاهش می دهد و از افزایش فشار خون بالا در دوران بارداری جلوگیری می کند.

    انار آنتی اکسیدان های بالایی دارد، اگر انار روزانه مصرف شود، می تواند به شما در کنترل وزن بدن کمک کند. محتوای فیبر بالای انار می تواند باعث احساس سیری و کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن شود.

    آب انار می تواند التهاب در روده را کاهش داده و هضم غذا را بهبود بخشد، انار برای افراد مبتلا به زخم معده، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سایر بیماری های التهابی روده مفید می باشد.

    انار یکی از میوه هایی است که به سم زدایی و پاکسازی کبد از سموم کمک می کند، همچنین آب انار برای درمان کبد چرب بسیار مفید می باشد.

    انار برای درمان مشکلات گوارشی نوزادان و کودکان مانند اسهال و اسهال خونی مفید می باشد.

    بچه ها اغلب از عفونت ناشی از کرم روده رنج می برند، نوشیدن آب انار کرم روده و عفونت را درمان می کند.

    هنگامی که نوزادان و کودکان زیر یکسال تب می کنند آب انار تب بالای آن ها را کنترل می کند.

    خوردن انار برای درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان مفید است.

    انار حاوی آهن است که باعث افزایش تعداد هموگلوبین سالم و درمان کم خونی در نوزادان و کودکان می شود

    آنتی اکسیدان های بالای انار باعث بهبود عملکرد اسپرم و افزایش باروری در مردان می شود. نوشیدن آب انار می تواند سطح تستوسترون را در مردان افزایش دهد و باعث بهبود عملکرد جنسی در مردان می شود.ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

    انار به طور سنتی برای درمان دیابت در خاورمیانه استفاده می شود. در حالی که هنوز اثرات انار روی دیابت هنوز مشخص نشده اما ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش قند خون افراد دیابتی کمک کند.

    مصرف انار می تواند جریان خون سالم را در بدن حفظ مند علاوه بر این انار مقادیر بالایی آهن دارد که برای درمان کم خونی مفید می باشد.

    گفته شده است که انار به دلیل رطوبت بالایی که دارد یک روش طبیعی برای درمان اسهال است، اما مصرف بیش از حد آب انار می تواند باعث یبوست شود.

    مصرف انار می تواند به درمان یبوست کمک کند.

    آب انار در صورت مصرف روزانه می تواند فشار خون بالا را تا 5٪ کاهش دهد. این کاهش در فشار خون سیستولیک می تواند احتمال سکته قلبی را کاهش دهد.

    آب انار برای پیشگیری و درمان سرطان، آلزایمر، بیماری قلبی، درمان کم خونی، روماتیسم و پوکی استخوان، لاغری و کاهش وزن و برای سلامت پوست و مو مفید می باشد.

    پوست انار حاوی آنتی اکسیدان بالایی بوده و برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، سم زدایی بدن، تقوست سیستم ایمنی بدن، سلامت دهان و دندان و پوست و مو مفید می باشد.

    روغن دانه انار کاربرد زیادی در محصولات آرایشی و زیبایی دارد و بهترین روفن برای صاف کردن موها محسوب می شود.

    روغن هسته انار در ترکیب با روغن های دیگر مانند روغن زیتون برای آروماتراپی استفاده می شود.

    انار ممکن است با دارو های کبدی تداخل دارویی ایجاد کند.

  • طرز تهیه انواع سوپ قارچ خامه ای
  • مصرف مقادیر بالای انار می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

    مصرف بیش از حد انار می تواند باعث تهوع، استفراغ، درد شکمی و اسهال شود.

    مصرف بیش از حد انار در بعضی افراد باعث ایجاد علائم آلرژی مانند تورم صورت، مشکل تنفس و درد و تورم در دهان شود.

    کالری : 83

    چربی : 1.2 گرم

    پروتئین : 1.7 گرم

    قند : 14 گرم

    کربوهیدرات : 19 گرم

    […] آب انار ۲. اسفناج ۳. گشنیز ۴. پسته ۵. آب چغندر ۶. روغن زیتون ۷. […]

    […] کالری انار […]

    ایا اب انار برای کبد چرب خوبه

    […] منبع : yazdnews […]

    عالی بود

    ممنون از توجه شما .

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    ایا اب انار برای کبد چرب خوبه
    ایا اب انار برای کبد چرب خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *