انگور عسگری خواص

دوره مقدماتی php
انگور عسگری خواص
انگور عسگری خواص

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، لطیف‌ترین انگور، انگور عسکری است که بی‌دانه بوده و پوست نازک دارد و معمولا خوشه‌هایش درهم تپیده نیست. انگور صاحبی نیز که از انگورهای درشت پوست نازک قرمزرنگ است، انگور لطیفی شمرده می‌شود.

 

انگور رسیده در درجه اول گرم و تر است و هر چه شیرین تر باشد، گرمی آن بیشتر می‌شود ولی هرگز از درجه دوم فراتر نمی‌رود. انگور، میوه‌ای است که به غذای مطلق بسیار نزدیک است و در واقع بهترین میوه در غذارسانی به بدن شمرده می‌شود. یعنی اگر فرد سالم آن را با ملاحظه آداب طبی بخورد، موجب تولید خون و اخلاط دیگر به مقدار متناسب با کیفیت و قوام و جوهر نیکو می‌شود بنابراین انگور شیرین تغذیه‌کننده همه اعضای بدن است، موجب خوش‌رنگی پوست و شادابی آن می‌شود، در سستی‌های ناشی از کم‌خونی سودمند و مقوی عام بدن است.

ویژگی دیگر انگور این است که برای پاکسازی عمومی بدن و نیز به منظور پاکسازی مجاری و عروق از مواد غلیظ و سنگین رسوبی نیز بسیار مناسب است.

 

انگور عسگری خواص

دوره مقدماتی php

کسانی که دچار تنش‌های فکری و فشارهای روانی هستند یا روزهای دشواری را در زندگی خود سپری می‌کنند و از این رو میل به غذای پخته ندارند، می‌توانند از انگور بهره بسیاری ببرند. انگور در این شرایط هم برای بدن غذارسانی مناسبی دارد و هم برای پاکسازی بدن از مواد تباه در فرآیندهای روانی-بدنی سودمند است و هم از غلبه خشکی بر سیستم عصبی پیشگیری می‌کند.

 

با همه این ویژگی‌های خوب باید گفت انگور برای کسانی که مبتلا به ترشحات زیاد بینی یا پشت حلق باشند یا نفخ و ریفلاکس و آبریزش از دهان داشته باشند، زیان‌آور است و موجب تشدید این علایم می‌شود.

 

منبع سلامت نیوز

انتهای پیام/

انگور به عنوان ” ملکه میوه ها ” مشهور است و به سه نوع براساس رنگ قرمز، سبز، و سیاه آبی طبقه بندی می شود. این میوه لذیذ نه تنها مزه خوبی دارد بلکه بسیار مفید و حاوی ویتامین ث،است انگور شکر ساده ای است که انرژی فوری و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کنند که ضد التهاب هستند.

برگ مو حاوی ساکارز ، لوولز Levulose ، اینوزیت Inosite ، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی است.

غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک Succinique Acid ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکولیک Glucolique Acid و قند می باشد.

دم خوشه انگور دارای تانن ، مواد رزینی ، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است.

انگور عسگری خواص

 

دارای تانن ، تارتارات پتاسیم ، اسید های آزاد و مواد معدنی می باشد.

در هسته انگور مقداری روغن و تانن موجود است . روغن هسته انگور Grape seed oil برنگ زرد مایل به سبز است که این روغن فاقد بو و دارای طعمی مطبوع می باشد . روغن هسته دارای تری گلیسیرید ، اسید اولئیک ، اسید پالمتیک ، اسید لینولئیک ، اسید استئاریک و اسید آراشیک می باشد.

انگور، اکسیری برای پوست است مصرف منظم و کاربرد انگور می تواند پوست نرمی به ما بدهد پس سعی کنید از آن استفاده کنید البته با روش های صحیح و مناسب که در این بخش از سلامت نمناک به آنها پرداخته شده است.

گاهی اوقات، نور خورشید آنقدر شدید است که حتی اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، دچار آفتاب سوختگی می شوید. نگران نباشید طبیعت برای همه مشکلات راه حل دارد. انگور، یک درمان خانگی عالی برای آفتاب سوختگی است. می توانید انگور را به آرامی له و روی موضع بمالید 30 دقیقه بعد با آب سرد بشویید .

 

انگور پوست را شفاف و از پیری پوست جلوگیری می کند به جای استفاده از محصولات شیمیایی از انگور استفاده کنید آنها آنتی اکسیدان های عالی هستند.

باید انگور را له و به طور دورانی روی صورت بمالید پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای اینکه پوست نرم و منعطفی داشته باشیم به وسایلی مانند محصولات نوزاد یا لوازم آرایشی متوسل می شویم. اما آیا می دانستید که انگور عامل بسیار خوبی هستند که می توانند پوست را نرم کنند ؟اگر انگور را در رژیم غذایی خود بگنجانید هرگز مجبور نیستید از این محصولات استفاده کنید.

آن را به آرامی روی صورت بمالید و با آب سرد بشویید.

بسیاری از ما برنزه کردن ناجور را تجربه کرده ایم با چهره ای که تکه تکه و بی رنگ به نظر می رسند. اما خوشبختانه انگور سبز در درمان رنگ ناجور پوست بسیار موثر هستند.

برای این منظور می توانید آب و یا خمیر تازه فشرده را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود آن را با آب سرد بشویید.

دوره نوجوانی مرحله ای است که روی پوست بسیاری افراد آکنه می زند . با این حال، همچنان که بزرگ می شویم، به نظر می رسد که به تدریج ناپدید می شوند. اما جای زخم ها هرگز نمی روند. اما نگران نباشید، انگور می تواند کمک کند جای زخم ناشی از آکنه را کاهش دهید.

تمام مواد (انگور سبز ، زاج ، نمک ) را مخلوط کرده و آن ها را در یک فویل بپیچید . سپس آن ها را یک ربع در فر بگذارید و عصاره این انگور را روی صورت بمالید و 15 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

قبلا می دانستیم انگور سبز برای درمان مشکلات پوستی عالی است. اما آیا می دانستید انگور سیاه می تواند برای مو ها شگفت انگیز باشد ؟ انگور سیاه می تواند موها را براق و قوی سازد.دیدن دسته ای از مو هنگام شانه زدن برای افراد ترسناک است. برای متوقف کردن ریزش مو از انگور استفاده کنید بسیار مفید است.انگور را له و به موها بمالید اجازه دهید قبل از شستن مدتی بماند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، موها را خشک و شکننده می کند ؟ آیا موهای مشکی رنگ طبیعی خود را از دست می دهند ؟ اگر اینطور است، زمان آن است که از درمان انگور برای موها استفاده کنید به همین منظورانگور سیاه را بکوبید و کنار بگذارید ؛ با آرد نخود و شنبلیله خمیری درست و روی مو ها بمالید بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.

 

دانه های انگور برای پر پشت شدن مو استفاده می شود. پس چرا این راه حل آسان را امتحان نمی کنید تاموهای ضخیم و زیبایی داشته باشید ؟

دانه انگور، شنبلیله فلفل را تا زمانی که پودر شوند بکوبید ؛ این پودر را به روغن ولرم اضافه کرده و آن را 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید سپس آن را بشویید و دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید .

انگور سیاه می تواند از خارش و شوره سر جلوگیری کند. برای تسکین فوری از پوست سر خشک، انگور سیاه را خمیر کرده و روی موها بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

آب انگور گرفته شده داروی خانگی قدیمی برای میگرن است. بنابراین، دفعه بعد که سر درد گرفتید یک لیوان آب تازه انگور مصرف کنید. این کار شما را از دردهای طاقت فرسا معاف می کند. خوردن آب آن در اوایل صبح بدون اضافه کردن آب و یا هر نوع شیرین کننده بهترین نتیجه را خواهد داشت.

 

انگور عسگری خواص

انگور در افزایش سلامت مغز و به تاخیر انداختن بیماری های عصبی مانند آلزایمر مفید هستند. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می تواند فرد را در مقابل اختلالات مغزی محافظت کند.

نفخ و سوزش معده را می توان با مصرف یک لیوان آب انگور درمان کرد. این هم چنین می تواند از سو هاضمه جلوگیری کند.

مطالعه اخیر نشان می دهد آب انگور به جلوگیری از سرطان پستان کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید از خود در برابر بیماری های کشنده محافظت کنید، مطمئن شوید هر روز یک لیوان آب خوش مزه بخورید

چشم ها آینه روح هستند بنابراین، باید دقت بیشتری در حفاظت از آنها داشته باشیم ، اینطور نیست ؟ خوردن انگور را شروع کنید تا از این اندام حسی محافظت کنید.

آیا شکر دوست دارید اما از خطر دیابت می ترسید ؟ انگور گزینه بسیار خوبی است. آن ها در پیش گیری از دیابت مفید هستند.

مصرف منظم انگور می تواند به تنظیم سطح کلسترول خون کمک کند. بنابراین به جای انتخاب بدون فکر محصولاتی که ادعا می کنند سطوح کلسترول را کنترل می کنند، از انگور در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

انگور به کاهش بیماری های کلیوی، از جمله سنگ و مشکلات دیگر مربوط به این اندام کمک می کند.

  • عکس نوشته سلما
  • بادهای موسمی و پاییز دشوارترین فصل برای بیماران آسمی به دلیل بادهای شدید و آلرژی های غذایی هستند. انگور ارزش درمانی عالی برای آسم دارد. سعی کنید در این فصل آن را مصرف کنید و تفاوت را ببینید.

     

    انگور هم چنین به بهبود سریع عفونت های ویروسی مثل فلج اطفال و تب خال کمک می کند. کودکانی که انگور را مصرف می کنند به طور منظم شانس کمتری نسبت به مبتلا شدن به فلج اطفال دارند.

    یبوست حس دردناکی است اما برای درمان آن می توانید سالاد میوه بخورید . انگور در درمان یبوست بسیار موثر هستند.

    هسته انگور قابض است و برطرف کننده اسهال

    خوردن هسته انگور ترشح ادرار و اسپرم را کم می کند.

    **هسته انگور برای آنهایی که مثانه و کلیه ضعیف دارند مضر است.

     

    غوره از نظر طب قدیم ایران سردو قابض است و در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها موثر است.

    آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید است پس افرادی که قصد کاهش وزن دارند با مشورت پزشک می توانند مصرف کنند.

    انگور عسگری خواص

    بیماری اسکوربوت که بعلت کمی ویتامین C در بدن می باشد با آب غوره درمان می شود.

    در دفع زردی موثر است و ترشی آن نیز معالجه رماتیسم و سیاتیک است.

    خوردن آب غوره بلوغ دختران را جلو می اندازد و قاعده را باز می کند.

    آبغوره حرارت و صفرای بدن را دفع می کند و روده ها را ضد عفونی می کند و تقویت کننده کبد است.

    برای دفع کرم و روده و تقویت معده باید بمدت پنج روز آش آب غوره همراه با زیره سیاه مصرف کنید البته در اینمدت باید از خوردن غذاهای سنگین اجتناب نمائید.

    آب غوره درمان کننده پا درد و کمر درد می باشد ؛ برای معالجه میتوان بمدت ده روز آش آب غوره مصرف نمود ، فراموش نکنید از خوردن غذاهای سنگین در این مدت باید خودداری کرد.

    غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست سعی کنید غوره خالی را نخورید چون روی معده اثر سوء می گذارد.

    ** خانم های باردار از خوردن غوره زیاد خودداری کنند، چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود.

    انتخاب و خرید انگور خوب باکیفیت

    کیفیت یک محصول در صورتی مهم است که بتوانید بیش ترین مزیت را ازآن بگیرید. همیشه میوه هایی را انتخاب کنید که چاق، سالم، خوش رنگ و محکم به ساقه متصل باشند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه می خواهید انگور تازه بخرید، این است که خوشه را بگیرید و تکان دهید. اگر انگور از ساقه جدا شود به این معنی است که آن ها مدتی طولانی انبار شده اند و نباید خورده شوند.

    خوشه های سبز یا سفید شیرین ترین هستند اگر رنگ زرد و رنگ های کهربایی داشته باشند در حالی که خوشه های قرمز باید بدون رنگ سبز باشند. گاهی اوقات انگور یک روکش سفید روی سطح خود دارد. این روکش، یک ماده طبیعی بی ضرر است که در برابر از دست دادن رطوبت، قارچ، و پوسیدگی حفاظت می کند.

    از خرید انگورها با پوست نرم و یا قهوه ای دوری کنید زیرا نشانه فریز و خشکی آن است . انگورهای نشسته را در پلاستیک یا ظروف در بسته نگه دارید و در یخچال بگذارید انگور یک هفته می ماند اما کیفیتش را از دست می دهد.

    انگور، مانند میوه های دیگر، می تواند تازه یا منجمد مصرف شود. آن ها باید 30 دقیقه قبل از خوردن غذا از یخچال خارج شوند تا آن ها به دمای ایده آل حدود 60 درجه برسند.

    علاوه بر تنقلات، انگور نیز می تواند بخشی از وعده های شما را تشکیل دهد. اضافه کردن انگور یخ زده به پاستا، مرغ، سیب زمینی شیرین، یا ماهی که می تواند در کنار نان را امتحان کنید.

    انگور، به همراه پنیر، پیاز شیرین بریده شده و آویشن تازه را می توان با یک تکه نان استفاده کرد.

    مواد لازم برای پانچ انگو :

    طرز تهیه پانچ انگور :

    داخل ظرفی آب گریپ فروت ، آب انگور و آب لیمو را با هم مخلوط کرده و بگذارید داخل جایخی تا زودتر خنک شود.

    بعد به مخلوط نوشیدنی سرد شده آب گازدار و پوره هلو یا گریپ فروت را اضافه کنید و خوب هم بزنید.نوشیدنی شما آمادست و تا قبل از گرم شدن آن را سرو کنید.

    یک متخصص طب سنتی درباره خواص انگور و بهترین زمان مصرف این میوه توضیحاتی را داد.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا ایلخانی، متخصص طب سنتی درباره خواص انگور گفت: حدود ۸۰ درصد وزن انگور را آب و کمتر از ۲۰ درصد از وزن این میوه را ماده خشک (مواد قندی) تشکیل می‌دهند. آب انگور خون‌ساز است و مصرف این میوه به مبتلایان به کم‌خونی و زنان پیشنهاد می‌شود، البته اثر خون‌سازی شیره انگور نسبت به انگور بیشتر است.

    مزاج (طبع) انگور

    او بیان کرد: مزاج انگور گرم و ‌تر بوده و پوست آن نفاخ است؛ بنابراین افرادی که با مصرف انگور به نفخ شکم دچار می‌شوند، باید از انگور‌هایی که پوست نازکی دارند، استفاده کنند. خوردن انگور با هسته می‌تواند باعث یبوست شود. انگوری که پوست نازک دارد و بدون هسته است، ملین خوبی محسوب می‌شود.

    نوشیدن آب پس از مصرف انگور ممنوع است

    انگور عسگری خواص

    این متخصص طب سنتی افزود: نوشیدن آب پس از استفاده از انگور مضر است و می‌تواند حالت تهوع و استفراغ را به همراه داشته باشد، بنابراین اشخاصی که با خوردن انگور احساس تشنگی می‌کنند، می‌توانند مقدار کمی شربت سکنجبین بنوشند.

    ایلخانی تاکید کرد: زنانی که معده‌های آن‌ها رطوبت دارد و طبعشان بلغم (سرد و تر) است می‌توانند همراه انگور مقداری پودر رازیانه میل کنند تا به نفخ ناشی از مصرف انگور دچار نشوند. همچنین استفاده از پودر زیره سیاه همراه انگور برای آقایانی که معده‌های آن‌ها رطوبت دارد و مزاجشان بلغم بوده، ضروری است.

    او تصریح کرد: بهترین زمان مصرف انگور بین ۲ وعده غذایی و حدود سه ساعت پس از غذا خوردن است، بنابراین افراد باید از مصرف انگور در ابتدای غذا یا بلافاصله پس از خوردن آن خودداری کنند.

    این متخصص طب سنتی گفت: انگور خشک شده (کشمش یا مویز) خاصیت خون‌سازی بیشتری نسبت به انگور دارد؛ بنابراین به طور مثال اثر خون‌سازی ۵۰ گرم کشمش یا مویز به مراتب بیشتر از ۵۰ گرم انگور است.

    ایلخانی یادآوری کرد: زیاده روی در مصرف انگور می‌تواند خاصیت چاق‌کنندگی داشته باشد؛ بنابراین مبتلایان به اضافه وزن و چاقی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند، باید در استفاده از این میوه اعتدال را رعایت کنند. مبتلایان به دیابت هم باید در مصرف انگور احتیاط کرده و طبق نظر پزشک خود، مقدار مصرفشان را تنظیم کنند.

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    انگور انواع و اقسام و رنگ ‌های مختلفی دارد. انگور عسگری نوعی از انگور است. این میوه یکی از پرطرفدار ترین میوه‌ ها است. این میوه حساس در بین انگور های دیگر از قابلیت نگهداری کمتری برخوردار است. شهرستان زرقان و ممسنی در استان فارس بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارا است. غوره انگور عسگری شهرستان دشمن زیاری فارس نیز بسیار معروف و مشهور است.

    انگور عسگری انگوری است بی دانه، میان رس، پوست نازک و آبدار. حبه‌ های کشیده و رنگ سبز مایل به زرد که ضمن تازه خوری برای مصرف شیره به کار می رود. انگور عسگری طعم شیرینی دارد. این میوه دارای طبیعت گرم و تر است. در طب سنتی و ایرانی از آن برای درمان، زیاد استفاده می ‌شود. این میوه بسیار لذیذ و خوشمزه را می‌ توان یک مجموعه فوق ‌العاده و سرشار از خواص درمانی مفید به خصوص علیه سرطان به شمار آورد. انگور عسگری شباهت زیادی از نظر ترکیبات به شیر مادر دارد. این میوه یک غذای کامل و جایگزین یک وعده غذایی نیز است.

    انگور عسگری ارزش غذایی بالایی دارد. لازم به ذکر است که فیبر، کربوهیدرات ، کلسیم ، پروتئین، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منگنز، روی، ویتامین آ، ویتامین ب ۱، ویتامین ب ۲، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، اسید فولیک و … نیز در انگور عسگری وجود دارد. کشور ایران دهمین تولید کننده انگور دنیا است. انگور عسگری برای مصرف تازه خوری و تهیه کشمش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه خوش رنگ و خوش مزه کمبود املاح معدنی را جبران می‌ کند. برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند انگور عسگری باید با احتیاط مصرف شود و نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. به علت بالا بودن کلسیم در انگور عسگری کسانی که کلیه سنگ ساز دارند و احتمال رسوب در کلیه آنها بسیار بالا است مصرف انگور عسگری اصلا توصیه نمی‌ شود و می‌ توان گفت مصرفش کاملا منع شده است.

    ظاهر انگور عسگری با دانه‌ های سبز بیضی شکل و کشیده شمایل زیبایی را به آن داده است و جز میوه ‌های شکیل و مجلسی به شمار می ‌آید. در ظرف میوه اگر انگور عسگری باشد به آن زیبایی خاصی می‌ دهد. انگور عسگری نیرو و توان لازم را برای رشد و نمو خود از اشعه خورشید دریافت می ‌کند. به خاطر دریافت اشعه خورشید دارای رادیواکتیو و فلزات نادر است. کاشت بوته انگور عسگری به صورت قلمه ‌ای انجام می‌ شود.
    کارشناسان طب سنتی با بیان اینکه انگور عسگری از نظر مواد غذایی یک میوه غنی و سرشار از ویتامین محسوب می‌ شود تصریح کرده‌ اند از این میوه می‌ توان برای رژیم لاغری به خوبی استفاده کرد. پس کسانی که قصد لاغر شدن برای سلامتی و زیبایی را دارند با خوردن انگور عسگری به راحتی می‌ توانند به این خواسته خود برسند.
    شیره انگور عسگری سرشار از خواصی است که در فصل پاییز نباید از خوردن آن غافل شویم. شیره ‌ای که از این انگور گرفته می ‌شود قند بالایی دارد و به همین خاطر بسیار مغزی و مقوی است.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    انگور عسگری خواص

    انگور میوه ای پر فایده و پر کاربرد است؛ به طوری که با خوردن انگور هم میتوانید وزن کم کنید هم میتوانید …

    پکیج لاغری+مشاوره و پشتیبانی ازشنبه به عنوان بهترین و موثرترین کلینیک رژیم درمانی سال تو این روزا که هممون خونه نشین شدیم …

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    

    هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است

     

    انگور عسگری خواص

    حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند. البته خواص هسته ی انگور به همین جا ختم نمی شود. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این هسته های به ظاهر بی ارزش آشنا می کنیم.

     

    هسته انگور برای مقابله با آلودگیشاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که هسته ی انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می کنید و یا جزو سیگاری های غیرفعال (افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته های آن ‌ها را درنیاورید.

    هسته ی انگور گنجینه ی آنتی اکسیدانهسته ی انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می کنند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت ‌ها و ارگان ها می شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته ی انگور به مدت 3 روز در بدن فعال می شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می کنند. (بیشتر بخوانید:خواص انگور)

     

    هسته ی انگور برای تحریک و تصفیه ی خونهسته ی انگور باعث تحریک جریان خون می شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته ی خون) شده و فشارخون را کنترل می کند. فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته ی انگور هستند باعث تقویت رگ‌ های خونی و تصفیه ی خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند مفید است.

    هسته ی انگور برای داشتن موهایی سالم ترهسته ی انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود. ترکیبات موجود در هسته ی انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ‌ ها نیز به جریان در می آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه ی سلول‌ های پوست سر شده و از ریزش مو جلوگیری می شود.

    هسته انگور  باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود

     

    هسته ی انگور: ضدباکتری و ضدالتهابهسته ی انگور به طور موثری با التهاب ها و عفونت های بدن مقابله می کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوست، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و عفونت ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته ی انگور باعث تمیزی روده ها می شود.

     

    هسته ی انگور مفید برای بیناییهسته ی انگور دوست چشم ‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است. هسته ی انگور همچنین برای مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است.

    هسته ی انگور: ضدسرطانخواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست، پروستات و سینه می شوند.

    هسته ی انگور برای پوستمصرف هسته ی انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر پوست می شود. این هسته ها حاوی کلاژن و رسوراترول است؛ ترکیباتی که با پیری سلول‌ های پوستی و بروز چین و چروک مقابله می کند. باید بدانید که اکثر کرم ‌های موجود حاوی هسته ی انگور (به منظور کاهش آکنه و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست) هستند. ترکیبات موجود در این دانه ها ترشح کلاژن را فعال کرده و پوست را محکم، مرطوب کرده و به تقویت موها و مقابله با آکنه ها نیز کمک می کنند. 

     مصرف هسته ی انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر پوست می شود

      روش مصرف هسته ی انگوربرای برخورداری از خواص هسته ی انگور لازم است که در گام اول انگور را درسته و با هسته میل کنید.با این حال برای بهره مندی بیشتر از خواص آن راه‌ های دیگری نیز وجود دارد. عصاره یا کپسول های هسته ی انگور نیز وجود دارد. اگر می خواهید صرفاً با مصرف انگور درسته از خواص هسته ی انگور بهره ببرید حتماً میوه را به خوبی شستشو دهید. اگر به میوه های ارگانیک دسترسی دارید از آن‌ ها استفاده کنید.همچنین می توانید هسته ی انگور را خارج کرده بشویید و خشک کنید. آن‌ ها را آسیاب کرده و یا به صورت درسته در اسموتی ها یا آب میوه های خانگی بریزید. اگر هسته ی انگور را به همراه انگور درسته مصرف می کنید حتماً آن را به خوبی بجویید تا راحت تر هضم شوند.اگر مکمل آن را مصرف می کنید توصیه می شود روزانه 300 گرم مصرف شود. تاکنون هیچ عارضه ی جانبی خاصی برای مصرف هسته ی انگور گزارش نشده است.توصیه می کنیم اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا از بیماری خاصی رنج می برید قبل از تهیه و مصرف هر نوع مکملی با پزشک مشورت کنید. 

     

    منبع:tebyan.net

     

    داروخانه گیاهی بیتوته

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    باغ رستوران باصفا وتوریستی/تنوع غذایی عالی

    ترک سیگار آسان با هیپنوتیزم!

    انگور عسگری خواص

    بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

    خرید گیفت کارت اپل

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

    دسترسی به بازی هاوقابلیت های جدید

    لاغری موضعی با لیزر

    سرو باکیفیت ترین غذاها در باغ رستوران

    معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

  • عکسهای زیبا از کشور هند
  • خرید لباس بچگانه با نصف قیمت!!

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    انگور عسگری خواص
    انگور عسگری خواص
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *