انواع کندر و خواص آن

دوره مقدماتی php
انواع کندر و خواص آن
انواع کندر و خواص آن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی گلرنگ است. ۱۳۹۶ © توسعه توسط گلرنگ سیستم

همه ما با آدامس آشنایی داریم. می‌دانیم آدامس چیست و جویدن آدامس چه فوایدی بعد از خوردن غذا برای بدن دارد. آدامس‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کس با توجه به ذائقه و سلیقه خود آدامس موردنظرش را می‌خرد. این روزا این‌قدر تنوع در طعم و مزه‌های آدامس بسیار است که گاهی گیج می‌شویم کدام آدامس را خریداری کنیم. آدامس‌های هندوانه‌ای، موزی، توت‌فرنگی، نعنایی، اکالیپتوس و ….

برخی آدامس‌ها سالم‌تر و فاقد آسپارتام هستند. آدامس‌های سقز و کندر نیز از این دسته آدامس‌ها هستند.

بعضی شرکت‌های تولید آدامس هستند که می‌توانند از پودر خالص کندر استفاده کنند و آدامسی به بازار عرضه کنند که دارای طعمی جذاب با ته‌مزه ملایم تلخی همراه با رایحه پوست گردو داشته باشد.

اما قبل از اینکه این آدامس فوق‌العاده را خریداری کنیم باید کندر را بشناسیم و با خواص آن آشنا شویم.

انواع کندر و خواص آن

دوره مقدماتی php

کندر نام درختی است که از صمغ و میوۀ آن در صنایع دارویی و غذایی مصرف می‌شود. مزۀ آن تلخ و گس است و خواص فراوانی دارد. مهم‌ترین خاصیت کندر، تأثیر آن بر قدرت یادگیری و تقویت حافظه عنوان‌شده است که از زمان‌های گذشته و در طب سنتی نیز استفاده می‌شده است. کندر را می‌توان به‌صورت خوراکی، بخور(یا سوزاندن آن همراه اسپند) و موضعی مصرف کرد. کندر در دستۀ گیاهان گرم و خشک می‌گنجد و طبع گرمی نیز دارد. در کتب قدیمی این گیاه بانام صمغ معنوی معروف شد. از گذشته به‌عنوان خوشبو کردن دهان نیز جویده می‌شده است. خاصیت کشسانی و چسبندگی آن باعث می‌شود در دهان منسجم بماند. عصاره و روغن این گیاه نیز به‌عنوان خوشبوکننده در صنایع عطرسازی، محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست استفاده می‌شود.

کندر خواص زیادی دارد و برای انواع مشکلات موضعی پوست و مو، مراقبت‌های پوستی، بیماری‌های التهابی، حتی برخی تحقیقات نشان داده که کندر برای بیماری‌های التهابی و درمان سرطان مفید است. کندر درگذشته بیشتر به‌عنوان بخور استفاده می‌شد و هنوز هم برای آروماترپی استفاده می‌شود. و در حمام‌های سنتی برای جذب آن از طریق پوست در فضا بخور یا دود می‌شد. خوردن یا همان جویدن کندر نیز از گذشته مرسوم بوده و برای بهداشت دهان و دندان و خوشبو کردن آن استفاده می‌شده است. به عبارتی می‌توان کندر و سقز را پیشینۀ آدامس‌های امروزی دانست. خواص بی‌نظیر این ماده برای حافظه نیز از موارد مهم و مورد اهمیت این ماده و مصرف خوراکی آن است.

در ادامه به چند خواص مهم کندر می‌پردازیم تا هرچه بیشتر با این مادۀ شگفت‌انگیز آشنا شوید:

یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های کندر که به آن نیز معروف است، خاصیت تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز آن است. استفاده از کندر به‌صورت خوراکی، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری فراموشی (آلزایمر) مؤثر بوده و قدرت خارق‌العاده‌ای در بهبود یادگیری دارد. با بهبود گردش خون، خطر ابتلا به انواع بیماری‌های خطرناک زوال عقلی را کاهش می‌دهد.

کندر به‌عنوان یک ضدعفونی‌کنندۀ قوی برای از بین بردن باکتری‌ها و پلاک‌های دهان بسیار عالی عمل می‌کند. خاصیتی که در بهبود زخم‌های دهانی دارد، از دیرباز نیز شناخته‌شده و در کتاب‌های علمی قدیمی هم‌چو.ن کتاب این سینا نیز از آن یادشده است. جویدن معمول آن نیز موجب استحکام لثه و دندان‌ها می‌شود و دهان را نیز خوشبو می‌کند.

روغن یا عصارۀ کندر از زمان‌های بسیار دور به‌عنوان یک التیام دهندۀ قوی زخم‌های موضعی استفاده می‌شده است. امروزه نیز در صنایع دارویی در ترکیبات التیام‌بخش به‌نوعی وجود دارد.

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که کندر می‌تواند خواصی در رابطه با محافظت از قلب داشته باشد. به نظر می‌رسد این کار با کاهش چربی خون و خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارد، انجام می‌دهد. در طولانی‌مدت و استفادۀ تدریجی کندر، احتمال ابتلا به سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

برای استفاده: اسانس‌های رقیق‌شده را به‌صورت موضعی، ۱ تا ۳ قطره را روزانه به نقاطی مانند گردن یا مچ دست بمالید.

خواص آنتی‌اکسیدانی کندر برای کبد نیز مفید است. آزمایش در سال ۲۰۱۳ نشان داده که آنتی‌اکسیدان روغن کندر به محافظت از سلول‌های کبدی کمک می‌کند. تحقیقت دیگری در سال ۲۰۱۱ که بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که بر روی هپاتیت و فیبروس کبدی، خاصیت ضدالتهابی دارد.

با کمک کردن به سلول‌سازی و تنظیم گردش خون به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

کندر تأثیر شگفت‌انگیز در درمان سرطان دارد. تحقیقات نشان داده که روغن‌های مختلف هرکدام می‌توانند تأثیری متفاوت بر بیماری سرطان داشته باشند. از طرفی آزمایشی در سال ۲۰۱۱ نشان داده که روغن کندر می‌تواند رشد و سکونت سلول‌های سرطانی در بدن را کاهش دهد. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که کندر می‌تواند درد ناشی از بیماری سرطان و پرتودرمانی را کاهش دهد.

کندر خود به‌عنوان آدامس نیز استفاده می‌شود، اما طعم تلخ و مزۀ گسی دارد. درست است که کندر مانند سقز می‌تواند به‌صورت خوراکی و مانند آدامس جویده شود، اما طعم تند آن برای همه ممکن است خوشایند نباشد. خاصیت دارویی بسیار بالای این مادۀ گیاهی و مفید بودن آن برای بدن بسیار از متخصصان صنایع غذایی و دارویی را بر آن داشته تا از آن برای مواردی همچون آرایشی و بهداشتی، تسکین اعصاب و آرامش‌بخشی پوست و اعصاب استفاده کنند.

حال که با خواص کندر و آدامس کندر آشنا شدید به‌راحتی می‌توانید با انتخاب مارک‌های خوب آدامس کندر طبیعی و روغن گردو سلامتی را به بدن خود هدیه دهید.

کندر طعمش خیلی تنده برای من، میتونم به جاش از آدامس کندر استفاده کنم؟ یعنی آدامس کندر واقعاً توش کندر داره یا اسانسه؟

بله، آدامس کندر، آدامسی است که در آن از خود کندر استفاده می‌شود، بنابراین همه خواص کندر را دارد. بهتر است اگر از آدامس کندر استفاده می‌کنید، بدون قند باشد تا به دندان‌ها آسیب نرسد.

کندرر چطور به تقویت حافظه کمک میکنه؟ این واقعن اثبات شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کندر خیلی تلخه. نمی دونستم آدامسش هست. حتما شیرینه دیگه؟

شیره کندر هم برا دیابت عالیه

بهترین حالت مصرف کندر این است که کندر جویده شود مثل آدامس

خواص کنار به تلخی است حتما که نباید دارو شیرین باشد

من تا حالا اصلا کندرر نخوردم ونمیدونم که چه کوفتیه اصلا هم که تعریف شو شنیدم اصلا خوب نیست

کندور خیلی خوبه من از بچگی استفاده میکردم به تلخیش عادت میکنی اولش تلخه ولی واقعا من تاثیرش توی هوش رو فهمیدم خیلی جواب میده حتما به کودکتون بدید

میگم راستی این ادامس تو دیواندره نیست چیکار کنم؟😐😐😐

انواع کندر و خواص آن

واقعا عاااالیه؛همیشه استفاده میکنم؛

خیلی عالیه و خاصیت های بسیاری داره

»[ خیلی ^_^ عالیه و خاصیت های بسیاری داره ]«

شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا را به راحتی امکان پذیر است اما مصرف طولانی مدت کندر عوارضی نیز دارد. بهترین مدت برای مصرف کندر دو هفته می باشد.

در این مطلب می خوانید

شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا آرزویی دست نیافتنی نیست. کندر سرشار از خواص پزشکی می باشد و از دیرباز مورد استفاده ایرانیان برای درمان بیماری های دهانی، روحی، التهاب روده … بوده است. با مطالعه این مقاله خواص کندر و نحوه ی استفاده آن را بیاموزید.

صبح ناشتا کندر بجوید

دارچین با عسل میل کنید

انواع کندر و خواص آن

زنجبیل با عسل مصرف کنید

چای سبز میل کنید

دم‌کرده تخم کتان بنوشید

آب کرفس هفته‌ای سه روز میل شود

سرکه سیب مصرف شود

روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.

روغن کندر خواص ضد عفونی کننده و گند زدایی و ضد میکروبی دارد. از آن می توان در زخم ها برای جلوگیری از کزاز استفاده کرد و برای عفونت های داخلی هم مفید و موثر است.

کندر خواص ضد التهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی روده بسیار مفید است. روغن کندر برای معده درد و ناراحتی ها و دردهای شکمی خوب است و باعث بهتر شدن هضم و حتی کم کردن گازهای روده می شود.

برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از جوش، آکنه، آبله و … می تواند با استفاده از روغن کندر بر طرف شود.

به حفظ عملکرد کلیوی کمک می کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم از بدن از طریق ادرار می شود.

موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول های سالم بسیار مفید است. اثرات مفید کندر در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد در بسیاری از بررسی ها مشاهده شده است

در خانم ها در طی دوره ی عادت ماهانه برای بهبود سردرد، تهوع و معده درد مفید است و ممکن است قاعدگی های سنگین با روغن کندر، متعادل شود

در آرامش فکر، روح و روان و آسودگی بسیار موثر است؛ و علت اصلی استفاده از آن در اماکن مذهبی به عنوان بخور (عود) همین است؛ و حتی اثرات مفیدی در بی خوابی دارد.

در مصر باستان از روغن کندر به عنوان ماسک صورت برای سلامت نگه داشتن پوست، بهبود جای زخم، جلوگیری از چروک خوردن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می شده است.

برای برطرف کردن شک و مساعد شدن حال کسانی که از شک زیاد رنج می برند، کم کردن ضعف اعصاب و استرس از آن استفاده می شود. همچنین برای افرادی که از کابوس های شبانه و خستگی رنج می برند و برای جوان سازی فکر و بدن از آن استفاده می شود.

خاصیت کندر در تعدیل سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است. روغن کندر برای محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه ها و دردهای مفاصل مفید است و در درمان روماتیسم و حتی آرتریت بسیار موثر است.

کندر همچنین در کودکان برای بهبود بلع و تنفس های عمیق مفید می باشد.

در مطالعات بالینی و سلولی مختلف اثرات ضد سرطانی قدرتمندی در کندر دیده شده است.

کندر در تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است. پیامبر اسلام بر خوردن کندر در دوران بارداری بسیار تاکید کرده اند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده اند.

بهبودی خشکی پوست از دیگر خواص کندر است. به این منظور به اندازه سر انگشت از کندر را داخل مقداری روغن بادام ریخته و حرارت دهید تا حل شود. پس از اینکه روغن سرد شد، از این روغن همانند لوسیون بر روی قسمتهایی از پوست که دچار خشکی شده است بمالید. از صمغ کندر امروزه در ساخت انواع لوسیونها و کرمهای ضد چین و چروک پوست و ضد پیری استفاده میشود. برای رفع خشکی پوست میتوانید مطلبی را که در همین سایت با عنواندرمان خانگی خشکی پوست با ماسک های گیاهی است مطالعه نمایید.

آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.

 

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

انواع کندر و خواص آن

تور آنتالیا

خرید بلیط هواپیما

تور سریلانکا

تور کیش

هدایای تبلیغاتی

دوربین هایک ویژن

سئو سایت

مهاجرت به استرالیا

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

کندر صمغ گیاهی به اسم کندر است.از روزگاران قدیم از کندر برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است و …

بهترین راه برای رسیدن به سایز و وزن ایده آل شما به کمک کلینیک آنلاین لاغری می تونید در مناسب ترین زمان، …

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پزشک همیشه همراه شماست !

اگر در مورد درمان با کندر سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

صمغ درختی خاردار است به بلندی حدود دو متر که برگ و تخم آن شبیه گیاه مورد است و بیشتر در کوهستانها و بویژه در نواحی عمان و یمن میروید و در تابستان صمغ آن را می گیرند. از میان انواع کندر، نوعی که گرد و رنگ آن سرخ است را کندر ذَکَر گویند و آنچه را که سفید و سست است، اُنثی می نامند. اگر کندر تازه را در کیسه کرده و با حرکت مدور پوسته پوسته کنند آن را «قشار کندر» می گویند و آن چیزی که غیر از پوسته باشد را «دقاق کندر». چنانچه در منابع طبی آمده، خواص کندر تا بیست سال باقی می ماند و بهترین آن، کندر نرم تازه و خالص است که ظاهر سفید دارد و به راحتی شکسته نمی شود و وقتی آن را می شکنیم داخل آن حالت چسبنده داشته و زرد طلایی باشد. علامت خالص بودن کندر آن است که وقتی آن را روی آتش بگیریم زود مشتعل می شود و بوی آن شبیه بوی مصطکی است ولی نوع غیرخالص آن را با صمغ عربی (که خوب شعله ور نمی شود) و صمغ صنوبر  (که دود میکند) مخلوط می کنند. البته نوع قشار را هم با پوست صنوبر یا قشر تنوب مخلوط می کنند. در طب بیشتر از همه از قشار کندر استفاده می شود که برای استفاده در معاجین آن را در شراب یا عرق رازیانه یا عرق دارچین خیس می کنند و اگر بخواهند در مراهم استفاده کنند، باید در سرکه بخیسانند. (کندر در آب حل نمی شود).

– عصاره صمغ بوسولیا سراتا  اثرات ضد التهابی، تسکینی، کاهش چربی خون – همچنین گزارش شده است این صمغ، فعالیت ضدبارداری نیز دارد (البته با وجود تعداد زیاد مدل های آزمایشگاهی و تجربی، هنوز مطالعات بالینی کافی وجود ندارد.) – اثرات ضد آسمی، ضد قارچی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد – مصرف اولیه بوسولیا سراتا در استئوآرتریت، روماتوئید آرتریت و بیماریهای التهابی روده (کولیت اولسراتیو و کرون) میباشد.

انواع کندر و خواص آن

سلام ،دکتر محمدرضا فهمیده پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

زیاده روی در مصرف کندر موجب سوختن خلط های خون و بلغم  موجب سردرد در گرم مزاج ها و همچنین  جنون و جذام و برخی بیماریهای پوستی می شود.   

در آرتریت 400 میلیگرم، سه بار در روز استفاده میشود و در آسم 300 میلیگرم، سه بار در روز. 

اسانسها 5 تا 9٪ ، رزینها 60٪، و موسیلاژها 20-12٪.

در ترکیب با سایر داروهای مناسب طبق دستور برای رفع ضعف معده و خشک کردن رطوبت ها ی آن و سهولت هضم و جلوگیری از استفراغ و اسهال توام با استفراغ و تبهای بلغمی مفید می باشد. مالیدن ضماد آن برای سر باز نمودن زخمهای عمیق و جلوگیری از خونریزی و پخش شدن زخم و سوختگی با آتش و ترک های ایجاد شده از سرما نافع و درد های سرد مفاصل و سرد استخوان و سرد استخوان را که مزمن شده باشند.رفع می نماید .زیاده روی در آن باعث سوختن خون و بلغم و موجد سردرد برای گرم مزاجان و موجب جنون و جذام و بهق سیاه می شود و مصلح آن برنج و شکر می باشد.پوست گرفته آن گرم در دوم و خشک در سوم می باشد کاملاً قابض و خشک کننده و از خود کندر لطیف تر است.برای جلوگیری از خونریزی و تقویت معده و رفع زخم امعاء مفید و ضماد آن بر شکم اسهال را بند آورده و کشنده کرم معده و پاک کننده زخم و خشک کننده آنهاست.زیاده روی در مصرف آن مضر و آثارش مانند کندر است.ذرات گرد شده آن نیز خشک تر و لطیف تر از کندر و بهترین آن خالص نرم سائیده شده آن است که خواص آن به عنوان باز کننده و پاک کننده است و در فعل و انفعال از پوست گرفته آن ضعیف تر ولی در چسبندگی از آن بیشتر است.

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

کُندُر (Olibanum) گیاهی دارویی است از راسته افراسانان (Sapindales) که از شیره آن هم به عنوان خوشبوکننده استفاده می‌شود. شیره کندر را معمولاً با اسپنددانه می‌سوزانند. در عربی به آن صمغ معنوی گویند.

نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra و همچنین B. carterii است. طعم این عصاره بسیار تلخ است.

میوهٔ این گیاه را (که پوسته‌ای چرب دارد و به اندازهٔ یک نخود است) خام می‌خورند. همچنین در فارس میوه آن را می‌کوبند و غذایی به نام آب بنه از آن بدست می‌آورند. میوهٔ نرسیده و خام آن را بنه شک گویند که نوعی ترشی به همان نام از آن درست می‌کنند و با دانه‌های رسیدهٔ آن بنه شور درست می‌کنند که نوعی تنقلات است. همچنین، کندر پس از جوشاندن به ماده‌ای به نام سقز تبدیل می‌شود که مانند آدامس حالت ارتجاعی دارد، با این تفاوت که سقز بعد از فرودادن هضم می‌شود.[۱]

انواع کندر و خواص آن
انواع کندر و خواص آن
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *