استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

دوره مقدماتی php
استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت
استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

لک صورت از جمله مشکلات پوستی است که خانم ها از آن متنفر هستند و میخواهند هیچ گونه لک صورت وجود نداشته باشد پس با ما همراه باشید:

 لک و مک صورت یکی از مشکلاتی است که خانم ها به واسطه ی ان هزینه های بسیاری صرف می کنند ولی همیشه به نتیجه ی دلخواه نمی رسند. برای چند دقیقه هر انچه تا قبل از این انجام می دادید را کنار گذاشته و عادات صحیح زندگی و تغذیه ای را برای برطرف کردن لک و مک پوستتان پیش بگیرید.لک های صورت یکی از دغدغه های مهم خانم هاست. دغدغه ای که باعث می شود برای هر مهمانی پوست را زیر لایه های کرم پودر و پنکیک بپوشانند و مرتب دنبال راه حل های جدید برای از بین بردن این مشکل باشند. سایت های مختلف در اینترنت پر از راه حل های  متنوع گیاهی برای این مشکل است اما واقعیت این است که بسیاری از این راه حل ها جواب نمی دهند یا چندان مطلوب نیستند. حتی ممکن است مشکلاتی برای پوست شما  ایجاد کنند  که از لک های ساده ای که در صورت تان داشتید خیلی بیشتر و نمایان تر باشد. برای اینکه راه حل های درست از بین بردن لک های صورت را با استفاده از گیاهان دارویی و روش های طبیعی پیدا کنیم، با دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی مشورت کردیم. پس با ما باشید؛ از الف تا ی از بین بردن لک های صورت را برای شما آورده ایم.

سوداوی ها بیشتر لک می زنند طب سنتی بر طبع های چهارگانه تاکید زیادی دارد. این مساله درباره پوست هم صدق می کند. به گفته دکتر عباسیان و به نظر متخصصان طب سنتی، افرادی که طبع آنها به سمت سردی و خشکی می رود، پوست های پر لک تری خواهند داشت. درواقع سوداوی مزاج ها بیشتر در معرض این مشکل هستند؛ به همین دلیل باید از خوردن بادمجان، عدس، گوشت گوساله، ترشیجات، سرکه، غذاهای کنسروی، غذاهای مانده و درهم و برهم پرهیز کنند. پوست یکی از ارگان های بدن است و اگر بدن خوب کار کند، پوست هم شفاف می شود. تعادل طبع به خوب کار کردن اعضای بدن کمک می کند.

راههای درمان لک و مک صورت

غذای شفافغذا در شفافیت پوست یا پرلک شدن آن بسیار موثر است. براساس طب سنتی انسان چهار غذای اصلی دارد: 1-نان گندم  از آرد سبوس دار2- گوشت حیوانات جوان مانند جوجه، بره و بزغاله 3- شیرینی های ساده که قند و چربی مضر کمتری دارند مانند شیرینی آرد نخودچی یا آرد برنجی 4- بعضی میوه ها مانند انگور، انجیر، سیب و خرما برای کسانی که در مناطق کشت خرما زندگی می کنند.  بیشتر غذاهای مصرفی انسان باید از این چهار نوع باشد و بقیه مواد غذایی را به صورت گاه گاهی و نه ثابت، مصرف کند. شیوه تغذیه هم در شکل ظاهری پوست نقش مهمی دارد. درواقع درست غذا خوردن می تواند صورت شما را از لک پاک کند. برای این کار باید غذا سر وقت و منظم خورده شده و خوب جویده شود. اگر گاهی ناهار می خورید و گاهی نه یا ساعت مشخصی برای غذا خوردن تان ندارید، باید منتظر لکه ها باشید.  بهتر است ساعت مشخصی برای غذا خوردن در سه وعده غذایی صبحانه و ناهار و شام در نظر بگیرید. مثلا اگر ساعت 8 صبح از خوا ب بیدار می شوید صبحانه را بین 10 تا 20 دقیقه بعد از بیدار شدن میل کنید و نگذارید 1 یا 2 ساعت دیگر.این برنامه زمانی را برای ناهار و شام هم داشته باشید؛ حتی در روزهای تعطیل و مسافرت ها. بهتر است سر سفره به یک غذا اکتفا کنید و چند نوع غذا را با هم نخورید، مساله ای که این روزها در مهمانی ها رعایت نمی شود. از خوردن ماست، نوشابه و سالاد با غذا پرهیز کنید؛ چون به کیفیت غذا لطمه می زنند. می توانید این مواد غذایی را به عنوان میان وعده و با فاصله یکی، دو ساعت از غذای اصلی بخورید. تنها سبزیجاتی مثل ریحان و جعفری که به هضم غذا کمک می کنند مجازند کنار غذا قرار بگیرند.استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

درمان دستگاه گوارش شرایط مزاجی شما هم بسیار مهم است. یبوست یا نگه داشتن ادرار هم باعث باقی ماندن سموم در بدن می شوند. هرچه این سموم در بدن بیشتر بمانند احتمال بازجذب آنها در بدن بیشتر وجود دارد. بدن این مواد اضافی را در نقاطی که خطر کمتری دارند مانند پوست، بافت های عضلانی و مفاصل نگه می دارد و مثلا در پوست باعث ایجاد لک می شود. پس یبوست تان را درمان کنید و ادرارتان را نگه ندارید.

دوره مقدماتی php

خوب بخوابید خواب را فراموش نکنید چون یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر شفافیت پوست، زمان خواب و بیداری است. افرادی که خواب مناسب دارند پوست بهتری هم دارند. بهترین زمان خواب بین ساعت 10 شب تا دو بامداد است که به زیبایی پوست کمک زیادی می کند اما برعکس خواب روز باعث کدر شدن پوست می شود. درواقع اگر سیکل طبیعی خواب و بیداری به هم بریزد، سیستم بدن به هم می خورد و پوست هم تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر عادت دارید شب ها تا دیروقت بیدار باشید و صبح هم زودتر از 10 و 11 بیدار نمی شوید، نباید انتظار یک پوست بدون لک و شفاف داشته باشید. برای اینکه سیکل خواب تان طبیعی و درست باشد، باید از ساعت 10 شب تا دو بامداد حتما خواب باشید و در طول روز هم اگر می خواهید چرتی بزنید، کمی قبل از ظهر این کار را انجام دهید تا پوست تان کدر و لک دار نشود. خواب ساعت 9 صبح به بعد اصلا برای پوست خوب نیست. از حرکت و سکون نباید گذشت که فاکتور مهم و تاثیرگذار بعدی بر پوست و لک های آن است. ورزش کردن و عرق ریزی باعث خروج سموم بدن می شود و نمی گذارد پوست لک پیدا کند. اگر تحرک و ورزش کمی داشته باشید یا در روزهای گرم سال مدام جلوی کولر بنشینید و عرق نریزید، مواد اضافی که باید دفع شوند در پوست باقی می مانند و باعث کدر شدن آن و ایجاد لک می شوند.

زندگی زناشویی نظم در روابط جنسی زوج ها هم موردی است که به دفع سموم بدن و شفافیت پوست کمک می کند. افرادی که به دلیل تجرد روابط جنسی ندارند یا افراد متاهلی که روابط شان با همسرشان روابط نامنظم و کم دارند، به تدریج دچار تیرگی پوست می شوند. به زندگی زناشویی با همسرتان نظم دهید و مشکلاتی که در روابط جنسی دارید برطرف کنید تا به مرور پوست تان هم بهتر و شفاف تر شود.

ماسک گیاهی ضد لک و مک صورتیک ماسک گیاهی برای از بین بردن لک های صورت از طرف متخصصان پوست به شما پیشنهاد می کند؛ ماسک آرد باقالی.  مواد لازم:  پودر باقالی دو قاشق غذاخوری (می توانید باقالی خشک را آسیاب کنید)سرکه یک قاشق مرباخوریآب پنج قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده:  این مواد را با هم مخلوط کنید و روی لک ها و قسمت هایی از پوست که کدر هستند، بگذارید. از یک ربع تا نیم ساعت می توانید ماسک را روی صورت بگذارید. درواقع این ماسک هرچه بیشتر روی پوست بماند اثر سفیدکنندگی بیشتری دارد. بعد از این مدت با استفاده از یک پنبه آغشته به گلاب، به آرامی ماسک را از روی صورت پاک کنید.  نکته: اگر پوست تان چرب است، می توانید از این ماسک به عنوان اسکراپ یا لایه بردار هم استفاده کنید؛ یعنی بعد از یک ربع تا نیم ساعت، با سابیدن پوست به کمک انگشتان، ماسک را از روی صورت پاک کنید و همزمان لایه برداری کنید. بعد از لایه برداری پوست را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. یک مرطوب کننده مناسب هم به صورت بزنید.

ضد لک و مک صورت طبیعیحتما شنیده و خوانده اید که گیاه آلوئه ورا معجزه گر پوست است و لک های آن را از بین می برد اما بین تبلیغات تا واقعیت فاصله زیاد است. هنوز در مطالعات طب سنتی و گیاهان دارویی اثر قطعی آلوئه ورا بر لک های پوست ثابت نشده است. بعضی مطالعه ها تایید کرده اند ژل آلوئه ورا ضد نور خورشید است و اثرات منفی اشعه ماوراءبنفش را از بین می برد. شاید هم با این مکانیسم آلوئه ورا بتواند تیره شدن پوست براثر نور خورشید را از بین ببرد اما در مقابل روی روغن های گیاهی مثل روغن بادام شیرین و تلخ می توانید به عنوان ضدلک حساب کنید.  البته استفاده از کرم های ضد آفتاب نباید فراموش شود. طب سنتی به هیچ وجه توصیه نمی کند که با ماسک های گیاهی می توان همان کار کرم ها را  انجام داد؛ فقط می توان  به از بین بردن لک ها کمک کرد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آیا از خشکی پوست خود رنج می برید؟ با استفاده از خواص مغذی آلوئه ورا به جنگ خشکی پوست خود بروید. آلوئه ورا با دارا بودن خواص آبرسانی و درمانی بهترین انتخاب برای پوست های خشک به حساب می آید. به جای استفاده از محصولات مرطوب کننده از آلوئه ورای طبیعی استفاده کنید! ژل آلوئه ورا را مستقیما روی پوست و قسمت های خشک بمالید. می توانید بلافاصله مرطوب شدن پوستتان را حس کنید. کمی صبور باشید و از حالت چسبناک ژل روی پوست رنجیده نشوید. این ژل به سرعت جذب پوست شده و آن را عمیقا مرطوب می کند.

نکته: می توانید بعد از اصلاح، برا جلوگیری از قرمز و حساس شدن پوست، از آلوئه ورا استفاده کنید.

لایه برداری برای از بین بردن سلول های مرده و باز کردن منافذ چرکی ضروری است. آلوئه ورا با دارا بودن خواص آنتی باکتریایی همانند یک ژل پاکسازی عمل کرده و تمام آلودگی ها را از بین می برد. خواص ضدعفونی کننده ی این گیاه پوست را از وجود باکتری و در نتیجه جوش و بیماری های پوستی پاک می کند. اگر کرم لایه بردارتان تمام شد، از آلوئه ورا و شکر استفاده کنید. این لایه بردار به خوبی از پس آلودگی های پوستی بر می آید.

نکته:آیا از التهاب پوستی رنج می برید؟ روزی دوبار ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید.

اجازه دهید تا آلوئه ورا در طول شب روی پوستتان معجزه کند. قبل از خواب، صورت، گردن و دستان خود را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید. آلوئه ورا اصلا چرب نیست. این ژل ملایم عمیقا به پوست نفوذ کرده آن را مرطوب می کند. صبح پوستی نرم و ابریشمی خواهید داشت.استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

نکته: قبل از خواب از ترکیب ژل آلوئه ورا و چند قطره آبلیموی طبیعی استفاده کنید. این کار به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می کند. البته باید پوست خود را آب بکشید.

از ژل آلوئه ورا برای حالت دادن و مرتب کردن ابروی خود استفاده کنید. این راه ساده و ارزان به زیبا شدن ابرو کمک می کند. کافیست تا یک برس ابرو را به ژل آلوئه ورا آغشته کرده و روی ابرو بمالید. این ژل طبیعی و سالم موی ابرو را ثابت نگه می دارد و چرب هم نیست. یکی دیگر از دلایل معروفیت این گیاه کمک به رشد مو می باشد. بنابراین با استفاده از این ژل می توانید از پر پشت شدن ابروی خود نیز لذت ببرید.

نکته: ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون خالص مخلوط کنید و روی ابرو و مژه بمالید. این کار به رشد مژه و ابرو کمک می کند.

ترک خوردگی پاشنه ی پا واقعا رقت انگیز است. استفاده از آلوئه ورا یک راه ساده برای مرطوب نگهداشتن پا و جلوگیری از ترک خوردگی در تمام طول سال می باشد. خواص مغذی و درمانی آلوئه ورا باعث می شود که پوست مواد از دست رفته ی خود را بازیابد. مقداری از ژل آلوئه ورا را روی پای خود بمالید، ماساژ دهید و جوراب بپوشید. می توانید برای نرم شدن پا در طول زمستان ژل آلوئه ورا را با کرم پا و یا وازلین مخلوط کنید.

نکته: می توانید برای نرم شدن آرنج و زانو، روی این قسمت ها ژل آلوئه ورا بمالید. می توانید از ژل پوست آلوئه ورا Oriental Botanics استفاده کنید.

آلوئه ورا با دارا بودن خواص خنک کنندگی برای تسکین آفتاب سوختگی بسیار مناسب است. خواص ضد التهابی، معدنی و آنتی اکسیدانی این گیاه فرآیند بهبود را سرعت می بخشد.  اگر از آفتاب سوختگی رنج می برید، میزان قابل توجهی از ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید. این راه راحت و در دسترس به درمان قرمزی و التهابات آفتاب سوختگی کمک می کند. ژل Brihan Green Leef دارای عصاره ی طبیعی آلوئه ورا می باشد که برای درمان آفتاب سوختگی و خراش های پوستی مناسب است.

نکته: برای نتیجه ی بهتر روزی دوبار ژل آلوئه ورا را روی پوست آسیب دیده بمالید.

آلوئه ورا نه تنها به پوست بلکه به مو هم رطوبت لازم را می دهد. این ژل روی مو به خوبی عمل می کند و شستن آن هم آسان است. اگر از خشکی موی خود رنج می برید از آلوئه ورا استفاده کنید. این گیاه با دارا بودن آنزیم های پروتئینی باعث احیای پوست مرده ی سر خواهد شد. مو و سر خود را به ژل آلوئه ورا آغشته کنید. 30 دقیقه صبر کنید و بعد موی نرم خود را بشویید.

نکته: برای داشتن موی درخشان و نرم، ژل آلوئه ورا را با عسل، روغن زیتون، و کشک مخلوط کنید. روی مو و کف سر بمالید و 30 دقیقه صبر کنید. آنگاه شاهد یک معجزه خواهید بود.

آیا می دانید که آلوئه ورا درخشش مو را افزایش می دهد؟ این ژل معمولا به عنوان ماسک و به منظور احیای موی آسیب دیده استفاده می شود. اگر زمان کافی برای  استفاده از آبرسان و نرم کننده ندارید و به دنبال راهی سریع رو راحت برای درمان موی خود هستید، از آلوئه ورا استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با شامپوی خود مخلوط کنید و طبق روال همیشگی موی خود را بشویید. آنگاه مویی نرم و تمیز خواهید داشت.

نکته: شامپو نارگیلی سان سیلک و شامپو حجم دهنده ی آلوئه ورا انتخاب های مناسبی هستند.

شوره ی سر نه تنها به صورت فیزیکی به شما آسیب می رساند، بلکه می تواند با تحت تاثیر قرار دادن اعتماد به نفس، موجب تضعیف روحیه نیز شود. یکی از راه های درمان شوره، استفاده ی روزانه از آلوئه ورا می باشد. آلوئه ورا با دارا بودن خواص ضد قارچی و ضد ویروسی به از بین رفتن شوره سر کمک می کند. همانطور که قبلا گفته شد، آلوئه ورا به درمان پوست خشک کمک کرده و با مرطوب کردن پیاز مو، شوره ی سر را درمان می کند. ژل را روی پیاز مو مالیده و ماساژ دهید و 30 دقیقه صبر کنید. این درمان خانگی هیچ ضرری ندارد.

نکته: برای درست کردن یک سرم موی اختصاصی برای درمان شوره، ژل آلوئه ورا را با روغن درخت چای مخلوط کنید.

یکی دیگر از خواص آلوئه ورا کاهش شکنندگی و افزایش استحکام ریشه ی مو می باشد. این گیاه همچنین به دلیل نرم و مرطوب کردن پیاز مو شناخته شده است. ژل این گیاه پیاز مو را عمیقا رطوبت رسانی می کند. با مرطوب شدن ریشه ها ، انعطاف مو بیشتر شده و شکنندگی آن کاهش می یابد.

نکته: از ژل آلوئه ورا به عنوان نرم کننده استفاده کنید. ژل را روی سر بمالید و نیم ساعت صبر کنید.

وجود لک و اسکار ناشی از جوش تاثیر مخربی روی اعتماد به نفس دارد. قبل از اینکه از سراغ درمان های گران قیمت بروید، از این درمان خانگی استفاده کنید. آلوئه ورا با دارا بودن خواص ضد التهابی، ضدعفونی کننده، آنتی باکتریایی و مرطوب کنندگی، در از بین بردن لک های پوستی بسیار موثر است. این ژل همچنین به زایایی پوست کمک می کند. برای از بین بردن لک های پوستی از ترکیب ژل آلوئه ورا و آبلیموی طبیعی استفاده کنید.

نکته: آلوئه ورا در از بین بردن ترک های پوستی نیز موثر است. برای نتیجه ی بهتر ژل را روزی سه بار روی موضع بمالید. برای داشتن پوستی جوان می توانید از محصولات Aloe Vera Nykaa و Tea Tree Sheet Mask استفاده کنید.

آلوئه ورا جایگزین خوبی برای کرم و ژل ها اصلاح می باشد. این ژل برای پوست ملایم بوده و با نرم و مرطوب کردن آن به داشتن اصلاحی راحت کمک می کند. خواص ضد عفونی کننده ی آلوئه ورا بر روی زخم ها و خراش های پوستی به خوبی عمل می کند.می توانید دفعه ی بعد از ژل آلوئه ورای Aroma Treasure  استفاده کنید.

نکته: خواص خنک کننده ی آلوئه ورا آن را به انتخاب مناسبی برای پوست های حساس مثل زیر بغل و بیکینی تبدیل می کند.

همانطور که میدانید مواد آرایشی مملو از مواد شیمیایی هستند که به پوست آسیب می رسانند. پاک کننده ی آرایش خود را با یک پاک کننده ی طبیعی عوض کنید. این پاک کننده ی طبیعی بسیار ملایم بوده و روی پوست های حساس نیز به خوبی عمل می کند. آرایش چشمتان را بدون نگرانی با ژل آلوئه ورا پاک کنید. مقداری از ژل را روی پد پنبه ای بریزید و آرایش را از صورت خود پاک کنید. همچنین می توانید از محصولاتی همچون Forest Essentials’ Aloevara Juice  و Alie Vera Facial Wipes استفاده کنید.

نکته:می توانید آرایش های سنگین را با ترکیب ژل آلوئه ورا و روغن زیتون خالص پاک کنید

کمی به صورتمان برسیم؟ آن هم با ماسک! یکی از بهترین راه ها برای ارتقای کیفیت ماسک ها، اضافه کردن آلوئه ورا به آن می باشد. هر زمانی که تصمیم به درست کردن یک ماسک خانگی گرفتید، نصف قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا به ترکیب آن اضافه و خاصیت مرطوب کنندگی ماسک را دو چندان کنید. اضافه کردن ژل آلوئه ورا در ماسک، خاصیت اصلی ماسک را تحت تاثیر قرار نداده و برای هر نوع پوستی مناسب است.

نکته: شما می توانید با توجه به نوع پوستتان از عسل، لیمو، گلاب و ماست ماسک هایی با پایه ی آلوئه ورا بسازید. همچنین ماسک های Everyuth Naturals Rejuvenating Cucumber (ماسک  جوان کننده ی خیار) و Aloe Vera Face Pack (پک ماسک آلوئه ورا) برای پاکسازی و نرم شدن پوست استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از یخ، پوستی صاف و درخشان داشته باشید. مالش یخ به صورت، باعث بسته شدن منافذ و درخشش پوست خواهد شد. وقت آن رسیده که تکه های یخی را با آلوئه ورا ارتقا ببخشید. اینبار قالب یخ را با ژل آلوئه ورا و بنفشه ی عطری پر کنید. برای داشتن پوستی نرم و صاف و درمان آفتاب سوختگی این تکه های یخی را روی پوست بمالید.

نکته: برای داشتن پوستی صاف و زیرسازی مناسب،قبل از استفاده از مواد آرایشی، قالب های یخی را روی پوست بمالید. سپس از مرطوب کننده استفاده کنید و بعد به سراغ روتین آرایشی خود بروید.استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

پاکسازی صورت بانوان با چه قیمتی در بازار ارائه می شود؟

معرفی ماسک برای لک های صورت 

داشتن پوستی زیبا و شفاف و بدون هیچگونه ضایعه ، جوش ، لک یا اکنه آرزوی هر خانم یا آقایی است . از قدیم افرادی که پوست صاف و بدون نقص داشتند جزو اشخاص زیبا محسوب میشدند واقعیت امر هم همین است بخش زیادی از زیبایی در کیفیت پوست نهفته بوده و توجه به آن می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس و شادابی افراد گردد.

برخی مشکلاتی که ممکن است روی زیبایی صورت تاثیر بگذارد جوش و آکنه پوستی ، لک یا نشان های سفید یا قهوه ای ، جای ابله و حساسیت پوستی هستند . هر کدام از این مشکلات ممکن است بنا به دلایل متفاوتی بوجود ایند و البته درمان هر کدام هم راههای مخصوص به خود را دارد .

لک های قهوه ای از جمله ضایعات پوستی هستند که تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و ظاهر فرد می گذارند . ضایعات قهوه های رنگ  به دلایل متفاوتی بروز می کنند برخی از آنها در ذیل آورده شده است :

این نوع ملاسماها جان سخت ترینشان هم هستند و درمانشان هم به سختی انجام میشود . برخی اشخاص به دلیل وراث و ژنتیک دچار این ضایعات میشوند و در نقاط مختلفی از صورت انها مانند اطراف چشم ها یا گونه ها و حتی چانه و پیشانیشان این مشکل دیده شده و روحیه و اعتماد به نفسشان را تحت تاثیر قرار می دهد . درمان این لک ها پوستی که دلایل وراثتی دارد باید با نظر و نظارت مستقیم پزشکان متخصص باشد .استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

( ماسک برای لک های صورت )

افتاب گرفتن و استفاده از نور خورشید برای زیبایی و سلامت و ساخته شدن ویتامین D در بدن بسیار خوب است اما به شرطی که از حد معینی فراتر نرفته و به افراط کشیده نشود . اشعه UV و IR  موجود در نور مستقیم خورشید اگر به مدت طولانی به بدن بتابد می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد نماید یکی از این مشکلات لک قهوه ای رنگ بر روی پوست بدن و صورت و دستها می تواند باشد که ظاهر نامناسب و نازیبایی به شخص خواهد داد .

( ماسک برای لک های صورت )

اگر به افتاب گرفتن علاقه زیادی دارید باید در حد متعادل این کار را انجام دهید چرا که علاوه بر زیبایی تماس زیاد از حد با این اشعه ها می تواند باعث سرطان هم گردد و سلامت شما را به خطر بیندازد .

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد میشود ممکن است این نوع ضایعات روی پوست ایجاد شده و البته از بین بردن انها کار راحتی نیست و نیاز به حوصله و صرف وقت زیادی دارد . ملاسما یا لک های پوستی در دوران بارداری از نامنظم شدن فعالیت غدد تیرویید و تخمدان بوجود می آیند و انجام ازمایشات به موقع و طبق نظر پزشک می تواند از بروز آنها جلوگیری کند .

( ماسک برای لک های صورت )

هر چقدر سن بالاتر رود سلول های موجود در بدن فرسوده تر شده و فعالیت ها و وظایف خود را به کندی انجام می دهند یا اصلا برخی از فعالیت ها در انها متوقف میشود . با افزایش سن رنگدانه های زیر پوست یا همان مالانین ها ممکن است در نقاطی خاص افزایش پیدا کنند و باعث پیدایش لک گردند . که در بیشتر مواقع امکان درمان آن ضعیف است .

داروهایی مانند ضد بارداری ، ضد مالاریا و داروهایی که برای شیمی درمانی استفاده میشوند دارای ترکیباتی هستند که می توانند باعث ایجاد لک شوند . برای همین افرادی که مجبور به استفاده از این داروها هستند باید کمتر در معرض خورشید قرار گرفته و از کرم های مناسب استفاده کرده و تغذیه خوب برخوردار باشند و در رژیم غذایی خود تا می توانند میوه و سبزیجات قرار دهند .

( ماسک برای لک های صورت )

برخی بیماری های کبدی مثل داشتن کبد چرب و یا افزایش یا کاهش آنزیم های کبدی و یا سرطان کبد قابیلت این را دارند که سبب بروز ضایعات اینچنینی  و لک ها هم در بدن گردند . افرادی که مشکلات کبدی دارند باید بیشتر مراقب بوده و به محض مشاهده این آسیب ها به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

( ماسک برای لک های صورت )

ویتامین B12  ،  A  و اسید فولیک در زیبایی و همچنین سلامت بدن بسیار موثر هستند . بیشتر متخصصان پوست در مراحل اولیه درمان لک های مراجعه کنندگان خود مصرف مجاز این مواد را توصیه می کنند و بعد به درمانهای تکمیلی می پردازند این نشان می دهد کمبود این ویتامین ها در بدن می تواند منشاء بسیاری از ضایعات پوستی از جمله ملاسما باشد .

( ماسک برای لک های صورت )

در سطور بالا در مورد علل احتمالی بروز لک ها در بدن صحبت کردیم به غیر دلایلی که به آن اشاره شد این گونه ضایعات می تواند بدون هیچ دلیل مشخصی هم بوجود آید و خاطرشما را آزرده نماید . بله به واقع وجود ملاسماها در هر نقطه ای از بدن باعث ناراحتی ، کاهش اعتماد به نفس می شود و این بسیار آزار دهنده است.

یکی از نکات منفی که در درمان آنها وجود دارد خاصیت بازگشت پذیری ملاسماها بوده که می تواند افراد را از درمان ناامید کند ولی باید صادقانه به شما بگوییم اگر میخواهید از شر این زشت های اذیت کننده راحت شوید باید حوصله به خرج داده و وقت صرف کنید و البته نا امید هم نشوید ما در این مطلب چند نوع ماسک خانگی را برای درمان لک های پوستی معرفی می کنیم که اگر به صورت دایم از انها استفاده کنید می توانید تا ۸۰ ، ۹۰ درصد امیدوار باشید که انها را از بین خواهید برد .

درمان لک ها باید به صورت دایمی باشد خوبی استفاده از ماسک های خانگی  این است که ارزان بوده و با صرف وقت ۱۵ دقیقه می توانید آنها درست کرده و استفاده کنید .

لیمو ترش سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است . ویتامین های موجود در آن مانند یک ماسک طبیعی عمل کرده و سلول های مرده و خسته را ترمیم و شاداب می کند علاوه بر آن باعث کاهش رنگدانه های ملانین در زیر پوست می گردد . عسل طبیعی هم باعث رطوبت و شادابی پوست شده و جان تازه ای به سلول های آن می دهد . البته می توانید لیمو ترش را به تنهایی هم استفاده کنید و تاثیر بسیار خوبی بگیرد .

( ماسک برای لک های صورت )

استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

عصاره یک لیمو را گرفته و با یک پنبه یا نوک انگشت به صورت و بیشتر محل های بروز لکها بمالید و بگذارید نیم ساعتی بماند همچنین می توانید لیمو را با کمی عسل هم ترکیب کرده تا کمی از حالت اسیدی آن کاسته شود و پوست را نسوزاند و بعد به صورت ماسک از آن استفاده کنید .

همانطور که در بالا اشاره شد لیمو باعث کاهش رنگدانه های زیر پوست میشود و شکر هم می تواند لایه های مرده پوست را جدا کرده و پوست را تازه و جوان کند برای درست کردن این ماسک مقداری لیمو را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و بهم بزنید و بعد ترکیب درست شده را با دست به صورت و جاهایی که لک وجود دارد بمالید . این کار را دو بار در هفته می توانید تکرار کنید و هر بار ۱۵ دقیقه بگذارید بماند و بعد بشویید .

( ماسک برای لک های صورت )

گوجه فرنگی به مقدار خیلی زیادی آنتی اکسیدان دارد آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی در زیبایی و طراوت و رفع ضایعات پوستی نقش بسیار زیادی داشته به طوری که اگر فقط برای یک ماه به صورت ماسک از آن استفاده کنید نتیجه ای شبیه به معجزه خواهید گرفت.

برای درست کردن ماسک گوجه فرنگی فقط کافی است آن را خوب له کنید بهتر است با همان پالپ آن را به صورت بمالید ولی می توانید آن را صاف کرده و عصاره آن را استفاده کنید دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند و بعد با آب سرد بشویید .

جو خاصیت لک برندگی داشته و دوغ هم سرشار از کلسیم است . جو علاوه بر آن کار لایه برداری هم انجام می دهد و می تواند به میزان زیادی ملاسماهای ایجاد شده روی قسمت های مختلف پوست را از بین ببرید .

( ماسک برای لک های صورت )

برای درست کردن این ماسک جو را کمی بپزید تا نرم شود بعد آن را با دوغ مخلوط کرده و به پوست بمالید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید .

  • مدلهای کابینت جدید آشپزخانه
  • بادام مقادیر زیادی ویتامین E  و لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان و تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتیین است . هر کدام از این مواد در ماسک تهیه شده نقش خاصی ایفا می کنند. بادام باعث لایه برداری و از بین رفتن لک ها میشود ، لیمو ترش میزان ملانین ها را کاهش داده و تخم مرغ هم به خاطر پروتیینی که دارد باعث نرم و لطیف و مرطوب شدن پوست می گردد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    برای درست کردن این ماسک مقداری بادام را آسیاب کرده و به صورت پودر دربیاورید بعد با کمی عصاره لیمو و یک تخم مرغ مخلوط نمایید و خوب بهم بزنید و بعد آن را روی صورت بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند بعد می توانید با آب ولرم بشویید .

    سیب زمینی را می توانید به صورت حلقه ای یا رنده شده استفاده کنید . سیب زمینی هیدروکربنات زیادی داشته که در سفید و شفاف کردن پوست بسیار موثر است و البته می تواند لک های پوستی را هم از بین ببرد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    یک سیب زمینی را حلقه کرده و حلقه ها را روی پوست صورت خود بگذارید یا اینکه بعد از رنده کردن عصاره ان را صاف کنید و با پنبه روی پوست صورت و محل ملاسماها بمالید و بگذارید نیم تا یکساعت بماند و بعد با آب سرد بشویید ماسک سیب زمینی در سفید شدن و شفاف شدن پوست هم بسیار تاثیر دارد .

    برای درست کردن این ماسک باید وقت بگذارید و حوصله به خرج دهید . ابتدا باید یک خیار را خوب له کنید و بعد با جعفری خورد شده و مقداری روغن کنجد مخلوط نمایید و داخل یک شیشه ریخته و در یخچال قرار دهید تا ۴ روز بماند بعد ان را بیرون آورده و روی پوست صورت و محل های ایجاد لک بمالید . این ماسک تاثیر بسیار خوبی در کمرنگ کردن لک های پوستی دارد و انها را از بین می برد .

    استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

    ( ماسک برای لک های صورت )

    به صورت علمی ثابت شده است آلوئه ورا باعث روشن و شفاف شدن پوست می گردد برای همین در بسیاری از کرم های ارایشی استفاده میشود . مقداری آلوئه ورا را له کرده و ان را به صورت ماسک روی پوست صورت و دستها و محل های بروز لک بمالید. استفاده از این ماسک را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید و هر بار بگذارید نیم ساعت بماند و بعد بشویید .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    مقداری هویج و سیب را رنده کرده و با هم مخلوط کنید و بعد به صورت ماسک آن را روی پوست صورت بمالید . این دو ماده باعث از بین رفتن لک های پوستی و شاداب شدن صورت میشوند .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    الان که در فصل زمستان هستیم و این میوه به وفور وجود دارد بهترین فرصت است که بیشترین استفاده از آن را ببرید پرتقال سفید کننده طبیعی برای پوست است و تیرگی های آن را از بین می برد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    آب پرتقال را گرفته و ان را با پنبه به آرامی روی صورت بمالید البته ممکن است کمی پوستتان را بسوزاند اما حس مطلوب و رضایت بخشی به شما خواهد داد و سلول های پوستی را تازه و جوان خواهد کرد .

    گاهی استفاده از ماسک و یا داروهای از بین برنده لک ها تاثیری در رفع این مشکل نداشته و لک ها همچنان به قوت خود باقی می مانند در این حالت شخص باید به روش لیزر اقدام به درمان لک ها کرده و انها را از بین ببرد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    البته باید توجه داشته باشید حتما به مراکز و کلینیک های مجاز و زیر نظر متخصصان مربوطه مراجعه کنید و قبل از انجام هر کاری از به روز بودن دستگاها مطلع شوید تا بهترین نتیجه عایدتان شود.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    

    «آلوئه‌ورا» از جمله گیاهان جادویی و اتفاقا در دسترس برای شفاف‌سازی پوست و زیبایی و درخشندگی موهاست در حقیقت آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست بسیار موثر است. به جز استفاده از آلوئه‌وار برای درست کردن مربای آلوئه‌ورا و کمپوت آلوئه‌وار که بسیار هم پر خاصیت هستند بد نیست بدانید اغلب برندهای معتبر و مشهور آرایشی و بهداشتی در ترکیب محصولات ممتاز خود از گیاه آلوئه‌ورا استفاده می‌کنند. ۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌وار به عنوان گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ماسک آلوئه‌ورا برای پوست و درمان لک صورت و ماسک مو و لاغری و کاهش وزن را از سایت FOOD NDTV در مجله کوروش بخوانید.

     

     

    استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

     

     

    «آلوئه‌وار» گیاهی سرشار از ویتامین E، C و بتاکارون است که سبب خواص بی‌نظیر غذایی و ضدپیری و نیز تاثیر آن در زیبایی پوست می‌شود. اگر پوست صورت‌تان خشک است مقداری ژل آلوئه‌ورا، نوک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری شیر و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان بگذارید.

    اگر حوصله درست کردن ماسک ندارید یک پیشنهاد دیگر برای شما داریم. کرم دست و صورت آلوئه‌ورا مای  غنی شده با ویتامین E و عصاره آلوئه ورا برای پوست‌های خشک و آسیب دیده یک گزینه بسیار مناسب است. این فرمول برای دست و صورت مناسب بوده و موجب حفظ رطوبت پوست و ارتقاء خاصیت کشسانی پوست می‌شود. آلوئه ورای به کار رفته در این محصول دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی نیز هست. علاوه بر این در صورت ابتلا به اگزما، خارش و التهاب پوست دست و صورت و خشکی و کم‌آبی شدید پوست، کرم دست و صورت آلوئه‌ورا یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

    در این باره بیشتر بخوانید

     

     

    یکی دیگر از خواص آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت استفاده از آن به صورت اسکراب است. یک فنجان ژل آلوئه‌ورا تازه، یک فنجان شکر و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و در حمام به صورت اسکراب روی پوست صورت و بدن بمالید. اسکراب آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت شما معجزه می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد.

     

     

    اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید مقداری ژل آلوئه‌ورا، با مقداری گردوی آسیاب شده و عسل مخلوط کنید (گردو باید مثل آرد شده باشد). خواص آنتی‌اکسیدانی آلوئه‌وار و عسل پوست شما را صاف و شفاف و چربی پوست شما را تنظیم می‌کند.

     

     

    برای درست کردن ماسک آلوئه‌ورا برای پوست و درمان لک صورت مقداری ژل آلوئه‌ورا، آب خیار، ماست و گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک یکدست به دست بیاید. ماسک را روی پوست صورت و دست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید.

     

     

     

    علاوه بر کاربردهای فراوان و خواص آلوئه‌ورا برای درمان لک صورت و زیبایی پوست در صنعت زیبایی، این گیاه شگفت‌انگیز در حوزه تغذیه و سلامت هم کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای بالقوه آلوئه‌ورا تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری است. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسید، انواع آنزیم و استرول است که در کاهش وزن و لاغری موثرند.

    برای درست کردن یک نوشیدنی خوشمزه آلوئه‌وار به منظور کاهش وزن و البته تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی لازم در طول روز مقداری ژل آلوئه‌ورا را در غذاساز میکس کنید. سپس مقداری از سبزیجات یا میوه‌های مورد علاقه‌تان و ترجیحا مقداری شیرین را به این ژل اضافه کرده و میل کنید. اگر طعم نوشیدنی کمی به تلخی می‌زد مقداری عسل و لیموترش هم اضافه کنید.

     

     

     

    استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

    اگر دچار ریزش مو هستید و از انواع مکمل‌ها و ماسک‌های پیشنهادی نتیجه نگرفته‌اید این بار ماسک آلوئه‌ورا را برای مو امتحان کنید. آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌هایی است که سلول‌های مرده پوست را ترمیم می‌کنند و به همین دلیل آلوئه‌ورا یکی از اجزای اصلی شامپوهای ضد ریزش مو است. در حقیقت آلوئه‌وار ساختاری شبیه کراتین دارد که سبب بازسازی و جوانی و رشد دوباره موها و نیز جلوگیری از شکستگی و خرد شدن موهای خشک و آسیب دیده می‌شود. برای تهیه یک ماسک مو مقوی با آلوئه‌ورا مقداری ژل آلوئه‌ورا با چند قطره روغن نارگیل خالص ترکیب کنید و روی موها بمالید و چند ساعت روی مو نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

     

    آدامس بایودنت دارنده نشان توث فرندلی؛ این آدامس دوست دندان‌های شماست

    آموزش طرز تهیه ۴ ماسک خانگی با عسل برای ترمیم انواع پوست

     

    در کدامیک از مسابقات اینستاگرامی افق کوروش شرکت کرده اید؟

    نمایش نتایج

  • عکس نوشته های عاشقانه جدید و خاص
  • مگه آلورا خوردنی هم هست ؟

    بله دوست عزیز به صورت نوشیدنی، کمپوت، مربا و کنسرو میتوانید از فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش تهیه کنید 🙂

    استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت
    استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *