احتمال بارداری در دوران لکه بینی

دوره مقدماتی php
احتمال بارداری در دوران لکه بینی
احتمال بارداری در دوران لکه بینی

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من ماه قبل دوازدهم پریود شدم و همیشه هم دو، سه روز زودتر از دفعه قبل پریود میشم. نامزد هستم و درست بعد از تموم شدن پریود پنج روز پیش نامزدم بودم، باکره هم هستم. من نمیدونستم که احتمال حاملگی با پیشاب هست فکر میکنم پیشاب همش اطراف واژنم مالیده شد ولی آب منی نه اصلا. از چند روز قبل پریود سینه هام سفت و دردناک میشن اما این بار اصلا سینه هام اینطوری نشدن، همش استرس داشتم و کلی دارو گیاهی دم کردم خوردم که پریود بشم. نهم چند تا لکه قهوه ای اومد و دهم پریود شدم اما خونریزیم خیلی کمه طوری که الان روز سومه به نظر میاد داره قطع میشه، ممکنه من باردار باشم؟ در ضمن روز دهم همش مثل خون کش میومد و همراه با درد زیر شکم.

بله، احتمال بارداری وجود دارد آزمایش خون بارداری برای اطمینان بدهید اگر باردار نبودید در صورت تکرار کاهش حجم و روز خونریزی در ماه بعد برای بررسی بیشتر به پزشک زنان یا ماما مراجعه کنید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«فکر می کنم باردارم!»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

دوره مقدماتی php

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.
احتمال بارداری در دوران لکه بینی

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

در طول این سال ها که با بیماران زیادی در ارتباط بودم، همواره یکی از سوالات بانوان در رابطه با بارداری در پریودی بوده است و بارداری در قاعدگی به یکی از دغدغه های بانوان، به خصوص در زوج های جوان تبدیل شده است. در این مقاله سعی داریم به سوالات زیر به تفصیل پاسخ دهیم:

شانس بارداری در پریودی خیلی پایین است اما احتمالش وجود دارد. بارداری در پریودی برای اکثر خانم ها بعید است، اما چیزی نیست که غیر ممکن باشد. اگر قصد بارداری دارید، معمولا قاعدگی، زمان مناسبی برای داشتن رابطه جنسی نیست.

بارداری کاملا به این موضوع وابسته است که تخمک گذاری در سیکل قاعدگی چه موقعی اتفاق می افتد. روز تخمک گذاری از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت است. و حتی در یک سیکل از یک فرد، ممکن است با سیکل دیگر متفاوت باشد. جدا ازینکه نزدیکی در دوران خونریزی قاعدگی پسندیده نیست، اما با این وجود داشتن رابطه در این دوره از نظر باروری بی نتیجه خواهد بود. بارداری در پریودی زمانی اتفاق می افتد که:

دلیل اینکه چرا بارداری در قاعدگی اتفاق می‌افتد، پاسخ قطعی ندارد، با این حال همیشه استثنا وجود دارد. خانم هایی که سیکل ماهانه کوتاه تری داشته باشند، شانس بارداری در قاعدگی بالاتری دارند. اگر سیکل قاعدگی کوتاه تر باشد(24-21روز) نشانگر این است که تخمک گذاری زودتر اتفاق می‌افتد.

 

احتمال بارداری در دوران لکه بینی

اسپرم ها می توانند دو یا سه روز و یا بیش از 5 روز در واژن زنده بمانند. اگر که رابطه جنسی در اواخر سیکل قاعدگی انجام شود، احتمال بارداری در 5-4 روز پس از آن وجود دارد. البته به شرطیکه تخمک گذاری زود اتفاق بیفتد.

در بیشتر بانوان، تخمک گذاری در روز 14 سیکل اتفاق نمیفتد، در حقیقت تخمک گذاری تنها در 30درصد از بانوان دقیقا طبق اطلاعاتی که در منابع ثبت شده است، اتفاق می‌افتد.

اگر با فرض اینکه تخمک گذاری در روز 14 سیکل اتفاق افتد، 5روز قبل از آن، یعنی از روز نهم سیکل، بازه‎ احتمال باروری ایجاد می‌شود. بنابراین از 5روز قبل از روز تخمک گذاری، ممکن است باروری پیش بیاید. به عنوان مثال اگر تخمک گذاری، روز نهم سیکل اتفاق بیفتد، از روز سوم سیکل، حتمال باروری وجود دارد.

هرچه روز نزدیکی به روز تخمک گذاری نزدیک تر باشد، شانس باروری افزایش می‌یابد. اگر روز نزدیکی، یک روز قبل از تخمک گذاری باشد، در بهترین حالت ممکن 30درصد احتمال بارداری وجود دارد و اگر نزدیکی 5روز قبل از تخمک گذاری باشد، شانس باروری به کمتر از 5 درصد می‌رسد.این بدین معنی است که اگر تخمک گذاری زودتر از موقع، در سیکل قاعدیگتان اتفاق بیفتد و بازه باروری در روزهای پایانی قاعدگی شروع شود، بازهم شانس بارداری در این روزها چندان بالا نیست.

بعد از چند مدت که این مقاله را در سایت منتشر کردیم، دوباره سوالات زیادی در رابطه با احتمال بارداری در شرایط مختلف پرسیده شد ( نظرات این مقاله را ببینید!)

اینکه در چه روزی از سیکل قرار داشته اید، چه نوع رابطه ای داشته اید، از چه روش های جلوگیری تا کنون استفاده کرده اید، در هنگام رابطه سرما خوردگی داشته اید یا خیر، چند بار رابطه داشته اید، چه نوع علائمی دارید و چندین عوامل دیگر وجود دارد که همگی در رابطه با پاسخ سوال آیا باردار هستید یا خیر موثر هستند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم  تست بارداری آنلاین را با در نظر گرفتن همه این علائم، در اپلیکیشن مینت قرار بدهیم تا با توجه به هر شرایطی که در آن قرار دارید، احتمال بارداریتان مشخص شود.

نمونه ای از پاسخ تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

کافیست اپلیکیشن را از طریق لینک زیر دانلود کنید، وارد قسمت دکتر مینت بشوید و گزینه تست بارداری آنلاین را انتخاب کنید و به همه سوالات پاسخ بدهید تا احتمال بارداری مشخص شود.دانلود اپلیکیشن

دلیل بارداری در دوران قاعدگی

در این سوال منظور از بارداری قبل از پریودی از نظر زمانی، بارداری درست قبل از شروع شدن خونریزی پریودی است.

شانس بارداری قبل از پریودی کاملا پایین است. برای بانوانی که یک سیکل قاعدگی نرمال (30-28 روزه) یا بیشتر دارند و سیکل هایشان مرتب است، مطمئنا می‌توان گفت که تخمک گذاری در روزهای 20-11 سیکل اتفاق می‌افتد.

تخمک هایی که آزاد می‌شوند، تنها 12 الی 24 ساعت، فرصت باروری دارند. پس از این مدت قدرت باروری خود را از دست می‌دهند و دفع می شوند. می توان گفت، روزهای قبل از قاعدگی، امن ترین دوران سیکل قاعدگی هستند، که می توان در این روزها نزدیکی داشت و احتمال بارداری صفر است.

تعداد روزهای امن در افرادی که دارای سیکل طولانی تری هستند، بیشتر و افرادی که دارای سیکل کوتاه هستند، کمتر است.

اگر زمان دقیق تخمک گذاری را بدانید و 40-36 ساعت پس از تخمک گذاری صبر کنید و نزدیکی نداشته باشید، احتمال بارداری را پشت سر گذاشته اید و پس از 40ساعت می توانید با خیال آسوده تخمک گذاری داشته باشید. ولی اگر قصد باردارری دارید، این زمان اصلا برای نزدیکی مناسب نیست و باید در روزهایی که احتمال تخمک گذاری وجود دارد، اقدام کنید.

این سوال بسیاری از مخاطبان مینت است! باز هم می توانید نظرهای پایین را بخوانید و متوجه این موضوع شوید!

اسم قرص های اورژانسی برای همه آشنا است اما اکثرا با روش استفاده از این قرص ها آشنا نیستند.

 

 

ببنید این نکته خیلی مهم است که چند ساعت از رابطه محافظت نشده تان گذشته است و با توجه به برند هر قرص و تعداد ساعات گذشته، چه تعداد از این قرص ها را مصرف کنید. توجه کنید که اگر این قرص ها را به درستی مصرف نکنید، احتمال بارداری وجود دارد و تاثیر گذاری آن ها کاهش پیدا می کند. به این نکته هم توجه کنید که قرص اورژانسی، همانطور که از نامش مشخص است، یک روش دائمی نیست و حداکثر باید دو یا سه بار در سال از این روش استفاده کنید.

به دلیل اینکه بسیاری از بانوان با روش استفاده از این قرص ها آشنا نبودند، قسمت روش استفاده از قرص های اورژانسی را به اپلیکیشن مینت اضافه کردیم. در این قسمت با توجه به تعداد ساعات گذشته از رابطه و نوع برند قرص مصرفی، نحوه استفاده از این قرص اورژانسی را یاد خواهید گرفت.

قسمتی از سوالات بخش نحوه استفاده از قرص های اورژانسی اپلیکیشن مینت

برای این کار کافیست اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت و سپس نحوه استفاده از قرص های اورژانسی شوید و به سوالات این بخش پاسخ دهید تا نحوه استفاده از قرص به شما اعلام شود. دانلود اپلیکیشن

امکان بارداری، یک روز قبل از پریودی

این سوال اغلب توسط کاربران پرسیده می شود و پاسخش از یک تصور غلط نشئت می گیرد که بانوان در دوره پریودی باردار نمی شوند!!!

بعضی از بانوان در زمان تخمک گذاری، لکه بینی را تجربه می کنند و گمان می شود که این لکه بینی، خون پریودی است. درحالیکه این دوران بالاترین احتمال بارداری را داراست و اگر در این زمان (زمانیکه لکه بینی به دلیل تخمک گذاری رخ داده است.) نزدیکی صورت بگیرد، قطعا بارداری اتفاق می افتد.

یک مورد نادر دیگر وقتی است که تخمک گذاری دقیقا قبل از اتمام پریودی اتفاق می افتد، یا زمانیکه تنها چند روز از اتمام پریودی گذشته است، اتفاق می افتد. اگر در این روزها، رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشد و تخمک گذاری دقیقا در این زمان های نام برده شده اتفاق بیفتد، با وجود داشتن یک سیکل نامنظم، احتمال بارداری وجود دارد.

به یاد داشته باشید که اسپرم تا 5 روز می تواند درون بدن زنده بماند. پس اگر روز قبل از پریودیتان نزدیکی داشته باشید، احتمال باروری درحالیکه پریودی نرمالتان را به صورت لکه بینی دارید، وجود دارد.

بله. بارداری می تواند، درست پس از عادت ماهانه اتفاق بیفتد. پس از آنکه عادت ماهانه به پایان برسد، وارد بازه باروری می شوید. در سیکل های معمولی که 30-28 روزه هستند، روزهایی که احتمال بارداری بسیار زیاد است (21-11)، اسپرم ها می توانند، 3-2 روز و حتی 5 روز زنده بمانند. اگر عادت ماهانه، 7-5 روز طول بکشد و رابطه جنسی درست پس از اتمام پریودی انجام شود، وارد بازه باروری می شوید و  احتمال باردار شدن وجود دارد.

اگر خونریزی قاعدگی در روز ششم به اتمام برسد و در روز هفتم نزدیکی داشته باشید و تخمک گذاری در روز یازدهم باشد، اسپرم از روز ششم تا 5روز پس از آن در لوله های فالوپ منتظر می ماند تا بارداری اتفاق بیفتد، البته، امکان اینکه درست پس از اتمام پریودی، بارداری اتفاق بیفتد، کم است. هرچه از روزهای اتمام پریودی می گذرد و فاصله میگیریم و به سمت جلو میرویم، شانس بارداری بالا می رود. اگرکه قصد بارداری دارید، این بازه باروری بهترین زمان برای شروع نزدیکی است. داشتن رابطه روزانه در طی این بازه (یعنی 14 روز) شانس بارداری را افزایش می دهد.

بهترین زمان اقدام به بارداری پس از پریودی

اگر دو روز قبل از روز تخمک گذاری یا دقیقا همان روز تخمک گذاری (زمانیکه یک تخمک از یک تخمدان آزاد می شود) نزدیکی انجام شود، احتمال بارداری به بیشترین مقدار خود می رسد.

روز تخمک گذاری معمولا دو هفته قبل از شروع پریودی سیکل آینده است، البته این زمان متغیر است، پس برای باردار شدن می بایست از روش های مختلفی برای تشخیص و پیشبینی روز تخمک گذاری استفاده کنید.احتمال بارداری در دوران لکه بینی

خیر. معمولا غیر ممکن است زمانیکه یاردار هستید، پریود نیز بشوید.

زمانیکه بارداری اتفاق می افتد، بدن هورمونی به نام HCG آزاد می‌ کند که پریودی را متوقف می کند اما این امکان وجود دارد که باردار باشید و یک مقدار خونریزی سبک، درست در همان روزهای دوره قاعدگی داشته باشید که به آن خونریزی لانه گزینی می گویند. اگر باردار هستید و خونریزی یا لکه بینی دارید، حتما با پزشک خود در ارتباط باشید و این موضوع را جدی بگیرید.

همیشه ریسک بارداری، حتی زمانیکه در دوران قاعدگی هستید وجود دارد. بسیار مهم است که از یک روش جلوگیری از بارداری برای طولانی مدت استفاده کنید.

روش های مختلفی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد:

سلام دکتر. ممنون از مطالب خوبتون. اینکه با عدد و رقم بارداری در پریودی رو توضیح دادید، خیلی به من کمک کرد و کاملا این سوال بارداری در پریودی رو برام حل کرد. ممنون از سایت خوبتون.

سلام دکتر ممنون از توضیحات و سایت بسیار آموزنده
یه سوال من روز دوم پریودیم نزدیکی داشتم و جلوگیری هم نکردم ولی خونریزی داشتم بعد از نزدیکی خونریزی به مرور قطع شد خیلی زودتر از موعد تموم شدن پریودی ،امکان بارداری الان وجود داره کی میتونم از بیبی چک استفاده کنم که مطمئن بشم ؟؟؟؟؟

سلام سهیلا جان، احتمال بارداری بسیار پائین هستش و نیازی به نگرانی نیست. ولی جهت اطمینان، شما میتونید 12 روز پس از رابطه آزمایش خون انجام بدید.

سلام خانم دکتر خوبین
میخاسم بپرسم نامزدم باکره هست منم بعداینک ارضاشدم دسم ب اسپرم خوردنخوردنمیدونم ولی منم واژن باانگشتم بازیش دادم الان۱ماه گذشته سفتی شکم و خون قهوه ای درست۲۸روزبعداز انجام اون کار شروع شده یعنی احتمال بارداری …هست؟

من تازه ازدواج کردم چند بعد از عروسی پریود شدم آلان روز ششم مریضی من است چگونه بفهمم تخمک گذاری را و هیچ لکه در صورتم نیست و من بعد روز سه پریودی تا حالا نزدیک شدم

سهیلا جان سلام. سیکل قاعدگی شما چند روزه هستش؟

سلام .من روز ٧پریودی رابطه داشتم باپریودی های اکثرا ۵روزه ـ٢۰ساعت بعد دوتا قرص Hd و ١٢ساعت بعد یک قرص خوردم و همه ٢١قرص رو خوردم و الان ٢روز از تموم شدن قرصها میگذره و هنوز پریود نشدم
حالت تهوع و یبوست هم دارم ایا احتمال بارداری هست؟؟؟؟؟

سلام دکتر ممنون از توضیحات و سایت بسیار آموزنده
یه سوال من روز دوم پریودیم نزدیکی داشتم و جلوگیری هم نکردم ولی خونریزی داشتم بعد از نزدیکی خونریزی به مرور قطع شد خیلی زودتر از موعد تموم شدن پریودی ،امکان بارداری الان وجود داره کی میتونم از بیبی چک استفاده کنم که مطمئن بشم ؟؟؟؟؟

سلام
در زمان لكه بينى قبل از پريود نزديكى داشتم چه طور ميتونم پيشگيرى كنم؟ ايا خوردن قرص ضد باردارى تأثير دارد؟

تارا جون سلام، برای پیشگیری از بارداری در شرایط اورژانسی، میتونید داروی لوونورژسترل 1.5 رو تا 72 ساعت پس از رابطه مصرف کنید. اما برای پیشگیری طولانی مدت ، انتخاب نوع قرص بسته به شرایط پزشکیتان متغیر خواهد بود.

سلام خانوم دکتر.من به تازگی عقد کردم و هنوز باکره ام.14 مرداد به مدت 10 روز لکه بینی داشتم(فقط لکه بینی) و 27 مرداد ماه دوباره با درد و خونریزی شدیدی پریود شدم.روز 4 و 5 با همسرم رابطه بدون دخول داشتیم و من از همون موقع نگران بودم که نکنه احتمال بارداری وجود داشته باشه با دست خودم که آغشته شده باشه به اسپرم.با وجود اینکه خونریزی شدیدی داشتم و تا 8 روز هم طول کشید.من اصولا سیکلم کمتر از 26 روزه ولی امروز که 25 شهریور ماه هست هنوز پریود نشدم و خیلی استرس دارم.آیا امکان بارداری وجود داره؟

سلام خیر تاخیر ب دلیل داشتن استرس زیاد هس… نگران نباشید

سلام و عرض ادب خودمت خانم دکتر… ببخشید من ی سوالی داشتم… من1روز مونده به پریودیم نزدیکی داشتم 28هرماه پریود میشم 27نزدیکی داشتم و الان که یکم هس هنوز پریود نشدم آیا این تاخیراحتمال بارداری هست؟ لطفا راهنمایی کنید… البته سرگیجه وحالت تهوع هم که همیشه قبل پریودی داشتم الانم دارم… ممنونم..

سلام من درروز ٧پریودی نزدیک داشتم بدون وسایل جلوگیری معمولا پریودیم ۵روزس
ایا احتمال بارداری هست؟

سلام دوست عزیز، اگر سیکل کوتاهی داشته باشید، بله احتمالش وجود داره.

مرسی از پاسختون فقط من ٢۰ساعت بعد قرص HDمصرف کردم
و مرتب دارم استفاده میکنم ایا بازم احتمالش هست؟؟؟

قرص HD به عنوان یک روش اورژانسی جلوگیری از بارداری باید طبق دستور زیر استفاده شود:
تا 72ساعت پس از نزدیکی محافظت نشده، اول مصرف 2 HD و پس از 12 ساعت، مصرف 2 HD دیگر.
اگر به این صورت استفاده کرده باشید، احتمال بارداری به صفر می رسد.

خیر اینجوری مصرف نکردم
احتمال بارداری بالا میره؟
روش دیگه ای برای باردارنشدن نیست؟من اصلا نمیخام باردار بشم

اگر به روشی که گفتم خدمتتون مصرف نشده باشه هیچ تاثیری در جلوگیری از بارداری نداره و احتمال بارداری هست. در موارد اورژانسی بغیر از اچ دی میتونید قرص لونژیل 1.5 رو یک بار مصرف کنید بصورت تک دوز یعنی نیازی به تکرار مصرف آن نیست.

سلام.
من ۵ روز پیش آخرین دونه قرص صورتی(دارو نما نیست) دروسبلا رو خوردم و دیروز لکه بینی پریودیم شروع شد و امروز خونریزیم
دیشب رابطه داشتم احساس میکنم ممکنه مقداری آب داخل رفته باشه
و اینکه چون دیگه قرص دروسبلا پیدا نمیشه من روکین خریدم برای دوره بعدیم که فکر میکنم باید از امشب یا فردا شب بخورم
آیا با این شرایط احتمال بارداری هست؟ من قرص اورژانسی بخورم یا نه؟
و اینکه خیلی زود حامله میشم حتی با آب پیش من حامله شدم

فرزانه جان سلام، قرص روکین رو بجای دروسبلا استفاده کنید، همون مقدار تاثیرگذاری رو داره و نگران بارداری نباشید. حتما قرص رو طبق دستور همیشگی استفاده کنید.

سلام.
من ۵ روز پیش آخرین دونه قرص صورتی(دارو نما نیست) دروسبلا رو خوردم و دیروز لکه بینی پریودیم شروع شد و امروز خونریزیم
دیشب رابطه داشتم و احتمال میدم مقداری آب داخل شده باشه احتمال بارداری هست؟
نمیدونم قرص اورژانسی بخورم یا نه؟
و خیلی زود حامله میشم حتی تاحالا با آب پیش هم حامله شدم

سلام خسته نباشید من در روز اول پریودی رابطه داشتم ولی از پشت. آیا امکان بارداری وجود دارد در این صورت که شاید آب منی وارد واژن شده باشد؟

آیدا جان سلام، خیر احتمال بارداری نیست.

تشکر از پاسخگوییتون، اما به تازگی لکه هایی پوستی سیاه رنگ روی بدنم دیده میشود، آیا جای نگرانی وجود دارد؟

سلام
من در تاریخ ۱۱ مرداد لونژیل مصرف کردم و در تاریخ ۱۷ مرداد پریود شدم ولی بعد از یک روز خونریزی قطع شد و در تاریخ ۱۹ مرداد رابطه محافظت نشده داشتم ولی بلافاصله بعد از رابطه دوباره خونریزی داشتم آیا امکان بارداری وجود دارد؟ تاریخ پریود اصلی من ۱ مرداد بوده.
ممنونم

‏سلام وقتتون بخیر.
من 23ام تیر پریود شدم.روز 14 مردادنزدیکی محافظت نشده داشتم. 18 ساعت بعد 2 تا قرص اوسیز75 باهم خوردم.نه پریود شدم و نه لکه بینی دارم. آیا احتمال بارداری وجود داره ؟؟

فاطمه جان سلام، خیر احتمال بارداری نیست. و شاید دچار لکه بینی بشید و در زمان مقرر، پریود نشید. نگران نباشید.

سلام من روز سوم قاعدگیمه ورابطه محافظت نشده داشتم ونمیدونم چیکارکنم آیا قرص ضد بارداری که یدونه هست توبسته اش بخورم از بارداری جلوگیری میشه یانه؟ لطفا کمکم کنید خیلی میترسم

سلام من چند ساعت بعد از رابطه محافظت نشده بلافاصله زمان پریودم بود و پریود شدم و پنج روز دیگه پاک شدم آیا نیاز به مصرف قرص دارم یا نه؟؟؟

سلام رهان جان، خیر نیازی به مصرف قرص نیست.

سلام و عرض ادب خودمت خانم دکتر… ببخشید من ی سوالی داشتم… من1روز مونده به پریودیم نزدیکی داشتم 28هرماه پریود میشم و6روزهم طول میکشه دوران پریودیم تا پاک بشم 27نزدیکی داشتم و الان که یکم هس هنوز پریود نشدم آیا این تاخیراحتمال بارداری هست؟ لطفا راهنمایی کنید… البته سرگیجه وحالت تهوع هم که همیشه قبل پریودی داشتم الانم دارم… ممنونم..

مهسا جان سلام، خیر احتمال بارداری نیست‌. علائمتون بخاطر سندروم پیش از قاعدگیه و طبیعیه🌱🌱🌱

سلام لیلا جان، احتمال بارداری در روز سوم قاعدگی بسیار ناچیز است، اگر سیکل قاعدگیتان کمتر از 26 روز است اورژانسی مصرف کنید. در غیر این صورت نیازی نیست.

سلام.من دوران قاعدگیم خیلی خیلی نامنظم و به رنگ تیره هست میخواستم بدونم امکان داره باردار باشم و لکه بینی داشته باشم تا چند روز؟؟امروز هم رابطه داشتم و بعد از رابطه چند لکه خون تیره دیدم.این علایم بارداری نیست؟؟؟البته این رو هم بگم همسرم بعد از هر رابطمون مجبورم میکرد قرص اورزانسی بخورم تقریبا هفته ای ۳ باراز ورقه دوتایی.این مدل پریودی ربطی به این قرص ها داره؟؟؟

سلام من چند ساعت بعد از رابطه محافظت نشده بلافاصله زمان پریودم بود و پریود شدم و پنج روز دیگه پاک شدم آیا نیاز به مصرف قرص دارم یا نه؟؟؟

سلام من روز ۵ پریودی رابطه بدون محافظت داشتم و همون روز ۲ تا قرص روکین تا ۳ روز‌ مصرف کردم
احتمال بارداری وجود داره؟

سلام ستایش جان،

شما باید از روش های اورژانسی استفاده می کردید و چنانچه سیکل کوتاهی داشته باشید مثلا 26 روز، احتمال بارداری وجود دارد

من کلا پریودم‌ نا منظمه ماهه پیش چهاردهم شدم این ماه هجدهم از کجا بفهمم‌ سیکل‌م‌ کوتاهه یا بلند

عزیزم هر ماه طول سیکل خودتون رو محاسبه کنید و میانگین بگیرید، اگر هم قاعدگیتون خیلی نامنظم بود باید برای تنظیمش پزشک مراجعه کنید چون برای پیش بینی زمان تخمک گذاری دچار مشکل میشید.

سلام خسته نباشيد
من از امپول ضد بارداري استفاده كردم دو تا سه ماهه رو باهم زدم الان از اون موقعه پريود نميشم از زمان اتمام دوره امپول دو ماه گذشته يعني شش ماه تموم شده چيكار بايد بكنم لطفا كمكم كنيد 🙏😔

نسیم جان سلام، یکی از عوارض روش جلوگیری از بارداری تزریقی، قطع پریودی حتی تا یکسال پس از آخرین نوبت تزریق است. از یک روش جلوگیری از بارداری دیگری استفاده کنید و به مرور قاعدگیتون تنظیم میشه.

سلام.من ۱۷ام مرداد ماه قرص اورژانسی خوردم.و ۲۴ام همین ماه لکه بینی داشتم.در حد پریود نیست فقط لکه است.دیروز رابطه ای داشتم که مایع ریخت داخل .میخاستم بپرسم ببینم امکان بارداری هست؟و من باز باید قرض اورژانسی بخورم؟
ممنون میشم زودتر جواب بدید ک بتونم بوقتش قرص مصرف کنم

سلام زهرا جان، بله شما باید مجدا اورژانسی مصرف کنید. و احتمال بارداری وجود داره.

با سلام و احترام
من ۲۶ماه قبل(شهریورماه) پ. شدم، معمولا پ. بین ۵تا۸ روز اتمام پیدا میکنه، در حین نزدیکی یعنی امروز ۲۲ مهرماه، پ. شدم، و مقداری از مایع منی وارد واژنم شد، آیا احتمال بارداری وجود داره؟ قرص اورژانسی اچ دی میتونم استفاده کنم؟ پ. رو دچار اختلال و قطع خونریزی نمیکنه؟ بزرگوار ممنون میشم پاسخم رو بفرمایید، چون اصلا قصد بارداری ندارم، سپاسگزارم

شقایق جان سلام، نیازی به مصرف اورژانسی نیست و احتمال بارداری وجود نداره.

سلام خانم دکتر من پریودیم۹روزس
ولی از روز هفتم خونریزیم کمه و لکه بینی دارم دو روز آخر
اگر روز ۸نزدیکی داشته باشم و با توجه به اینکه قرص خوردم وللی اگر حامله شوم آیا بچه ولدالحیض میشود!؟ و مشکلی از لحاظ جسمی ‌ ..در آینده ندارد؟

زهرا جان سلام، از نظر جسمی مشکلی برای جنین وجود نداره و برای مشکل شرعیتون بهتره به توضیحات مرجع تقلیدتون مراجعه کنید.

سلام .من روز ٧پریودی رابطه داشتم باپریودی های اکثرا ۵روزه ـ٢۰ساعت بعد دوتا قرص Hd و ١٢ساعت بعد یک قرص خوردم و همه ٢١قرص رو خوردم و الان ٢روز از تموم شدن قرصها میگذره و هنوز پریود نشدم
حالت تهوع و یبوست هم دارم ایا احتمال بارداری هست؟؟؟

ارغوان جان سلام، شما میبایست 12 ساعت بعد، دو قرص اچ دی استفاده میکردید ولی یک قرص مصرف کردید و روش اورژانسی درست نبوده و نیازی به ادامه مصرف قرص ها نبوده. احتمال بارداری بسیار کمه اگر از موقع قاعدگیتون گذشت و پریود نشدید از بی بی چک استفاده کنید.

سلام خانم دکتر روزتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم من تو دوران عقدم و با همسرم رابطه داشتم منی داخل واژنم ریخته نشد ولی بعد از تمیز کردن با دسمال ادامه دادیم ممکنه منی داخل واژن ریخته باشه دفعه دوم و احتمال بارداری وجود داره؟
روز سوم پریودیم این اتفاق افتاد و پریود من نامنظمه
ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

فاطمه جان سلام، خیر احتمال بارداری وجود نداره.

سلام خانم دکتر روزتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم من تو دوران عقدم و با همسرم رابطه داشتم منی داخل واژنم ریخته نشد ولی بعد از تمیز کردن با دسمال ادامه دادیم ممکنه منی داخل واژن ریخته باشه دفعه دوم و احتمال بارداری وجود داره؟
روز سوم پریودیم این اتفاق افتاد و پریود من نامنظمه
ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

سلام خانم دکتر عزیز من سیکل ۲۸ تا ۳۰ روزس تقریبا ۳۱ هر ماه یا یکم ماه بعد پریود میشم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم ولی دقیقا یه ساعت بعدش پریود شدم ۳ روز خون میومد الان یه ماه گذشته و اینکه من دیروز با دو روز تاخیر رفتم ازمایش بتای خون دادم زیر ۱ بود ایا باید بازم ازمایش بدم یا الکی نگرانم دکتر جان ؟

سلام الناز جان، احتمال بارداری نیست و نیازی به انجام آزمایش بتا نبوده.

سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه تخم دان هام فعالیتش خیلی کمه پرییودی قبلیم دکترزنان بهم دوتا آمپول دادبرای فعال شدن تخم دان ها واستفاده کردم روز ۱۳پرییودی رفتم سونو گفت ۲تا تخمک ۱۹میلی سمت راستت داری و تا شب آزاد میکنه و نزدیکی داشتیم الان ۱۶روز از روز۱۳پرییودی میگذره و خیلی الان دردزیرشکم دارم نمیدونم چیکارکنم تست هم زدم منفی بود.

باران جان سلام، بعد از گذشت 16 روز از زمان تخمک گذاری، بارداری کاملا مشخص می شود. اگر تست رو به درستی انجام داده اید، میتونید به پاسخش اعتماد کنید. علائمتون ممکنه علائم پیش از قاعدگی باشه.

سلام
من دقیقا روز قبل پریودی رابطه بدون دخول داشتم و هنوز باکره ام و پریودیم هم کاملا منظمه اما دو روز از زمان چرخه قاعدگی منظمم میگذره و حتی لکه ای مشاهده نکردم مبنی بر پریود شدنم .. آیا امکان حاملگی وجودداره؟

سلام لیلی جان، خیر احتمال بارداری نیست مگر اینکه سیکل های کوتاه و کمتر از 26 روز داشته باشید.

سلام خسته نباشید من الان دو دوره قرص یاز مصرف کردم و بعد از تموم شدن قرص یکشنبه 3 شهریور پریود شدم و دوباره از روز 8 شهریور شروع به خوردن قرص یاز کردم امروز 9 شهریور نزدیکی داشتم آیا احتمال بارداری وجود داره یا نه

سلام من سه روزقبل ازپریودشدنم رابطه داشتم ایااحتمال بارداری وجودداره الان پریودهستم

سلام سمیه جان. با پریود شدنت هیچ احتمال بارداری وجود نداره.

سلام وقت بخیر
من چهاروم با خانومم رابطه داشتم و نه ام پریود شده
ایا احتمال بارداری هست؟؟؟

سلام. خیر. با پریود شدن بعد از رابطه، احتمال بارداری وجود ندارد

سلام خسته نباشید من در روز ششم پریودیم رابطه داشتم آیا امکان بارداری وجود داره من قرص بخورم یا نه پریودی های من هم ده روزه اس

سلتم خسته نباشید
من بارداری خارج رحمی داشتم وعمل شدم ویک لوله رو برداشتن ۱۴مردادعمل شدم وبعدش خونریزی داشتم به نشانه پریودی که باحساب من که همیشه۲۸روزه پریودمیشدم دوباره۱۲شهریورپریودشدم وشبش رابطه باکاندوم داشتم(امارابطه ازعقب شوهرم خواست که بدون کاندوم بودوآب منی خودشوعقب ریخت)بعدش که من خواستم خودم رواول بادستمال تمیزکنم دیدم همه ی اون آب هاجلوی واژن هستن ونمیدونم داخل واژن رفته یانه والان میخواستم بدونم باردارمیشم یانه مرسی تروخداجواب بدین ممنون

مدت یک سال می شود که بعد از همبستری با همسرم قاعده گی همسرم قطع میگردد ولی همسرم باردار نمی شود و پزشک میگوید که هیج مشکلی هم درهمسرتان نیست نمی دانم چی کنم علل باردار نشدن همسرم چی است درحالیکه سه طفل هم دارم و مدت چهارسال از تابلیت ضد بارداری همسرم استفاده نموده بود لطفا مرا راهنمایی کنید تشکر

مدت یک سال می شود که بعد از همبستری با همسرم قاعده گی همسرم قطع میگردد ولی همسرم باردار نمی شود و پزشک میگوید که هیج مشکلی هم درهمسرتان نیست نمی دانم چی کنم علل باردار نشدن همسرم چی است درحالیکه سه طفل هم دارم و مدت چهارسال از تابلیت ضد بارداری همسرم استفاده نموده بود لطفا مرا راهنمایی کنید تشکر

سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من خانومم یک روز پریودیش عقب افتاد بعدش قبل از پریودی رابطه داشتیم که بلافاصله همونجا خونریزی کرد ولی اولش خفیف سیکلش سی روزس پنج شش روز هم ازون رابطه میگذره خونریزیش بعد از شش روز قطع شد الان میگه یه روزه دلدرد هستش یکمم حالت تهوع داره میخواستم بپرسم احتمال بارداری هست؟

سلام خانوم دکتر، من چند ساعت قبل از پریود شدنم رابطه جنسی داشتم که یه مقدار کم مایع منی داخل ریخته شد، زمان پریودی من هم ۳ الی ۴ روزه هست …میخواستم ببینم با توجه به اینکه بعد از ۵ ساعت از رابطه جنسی ام پریود شدم، احتمال بارداری من وجود داره؟

مهسا جان سلام. خیر احتمال بارداری نیست.

سلام خسته نباشيد خانم دكتر
روز اول پريوديم رابطه داشتم و اكثر مواقع روزهاي اول لكه بيني دارم بعد از دخول خونريزي داشتم و روز بعدش دوباره خون قهوه اي داشتم و بعد از اون ديگه تميز شدم ايا امكان باردار شدن هس؟ممنون ميشم بهم زودتر جواب بدين

ستاره جان سلام. خیر احتمال بارداری نیست.

سلام ، من پريوديم 3 روزه هست ، و روز اول پريودي نزدیکی داشتم ، بعدش خونریزی داشتم هنوز ، ولی روز دوم خونریزی تقریبا قطع شد ، با توجه به اینکه نوشتید تا 5 روز اسپرم زنده هست ، الان باید قرص اورژانسی مصرف کنم ?

سلام ببخشید
من چند روز قبل از پریدم رابطه داشتم شک دارم که ممکن کمی مایع منی وارد بدنم شده باشه
اگه پرید بشم احتمال بارداری هنوز وجود داره؟ ممکن ماه بعد حماله بشم

سلام عزیزم، خیر درصورت پریود شدن احتمال بارداری نیست.

سلام خانم دکتر من روز۵ پریود نزدیکی داشتم و جلوگیری نکردم و مایع منی داخل ریخته شد البته بعدش سریع رفتم دسشویی و انگار ک همش خارج شد از بدنم سیکل پریودم تقریبا همیشه منظمه بین۲۵تا۲۸روزه احتمال بارداری وجود داره ؟تا همین روز۵م ظهرش لکه بینی داشتم

سلام من رابطه جنسي از مقعد داشتم و نميدونم كه مايعي داخل واژن ريخته شده و يا نه ولي سه روز بعد پريود شدم ايا احتمال بارداري هست؟

سلام من ۵ روز پریود بودم روز ششم نزدیکی داشتم و یک ساعت بعدش خونریزیم بازم شروع شد ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟

سلام.‌آیا امکان داره از طریق (فقط پیشاب) که روی‌ آلت تناسلیه من بریزه حامله شم؟
من ۷ شهریور رابطه بدون دخول داشتم(باکره ام) و ده روز بعدش یعنی ۱۷ شهریور پریود شدم(ماه قبل ۲۴ام پریود شده بودم) آیا امکان داره با وجود پریودی حامله هم شد؟ چند جا خوندم اینو. ممنون میشم جواب بدید

سارینا جان سلام، خیر باردارب با وجود پریودی امکان نداره.

من روز 6 پریودی دو بار نزدیکی داشتم ولی بلافاصله بعدش تخلیه کردم زمان پریودی من معمولا 5 روزه هستش؟ محبت میکنید بهم بگید آیا احتمال بارداری وجود داره؟؟؟؟؟

سلام خانم دکتر من پس از اتمام پریودم تا پریود بعدیم هرروز و گاهی روزی چند بار برای بارداری اقدام کردم. ولی بارداری رخ نداد فقط سیکلم از چهل روزه به ۲۷ روزه تغییر پیدا کرد. از دو هفته قبل از پریودی هم دلدرد خفیف تجربه میکنم . تا به حال هم قرص ضد بارداری قبلا نخورده بودم فقط سنم که از ۲۵ گذشته بود پریودم ۴۰ روزه شده بود الان ۲۸ سال دارم. واسه بارداری من و همسرم ناامید شدیم چون در طول ماه علائم بارداری مثل حالت تهوع و خستگی و حتی افزایش حجم شکم هم تجربه میکنم خیلی هم زود رنج میشم ولی اتفاقی نمیفتد

مرضیه جان سلام، علائمی که شما تجربه میکنید، علائم پیش از قاعدگی هستش ولی اینکه چرا باردار نمیشید رو اینجایی که لینکشو میفرستم، میتونی مطالعه کنی.https://www.mintapp.ir/cant-get-pregnant/

سلام دکتر من حدود ۱۰ روز پیش با نامزدم رابطه داشتم دخول کم وارده واژنش شد البته کاندوم هم داشتم فرداش خونریزی کرده خیلی خیلی کم قبلش یک عد قرص ضدبارداری هم استفاده کرده بود الان طبق عادت ماهانه پریود شده و درد شدید داره احتمال بارداری هست از آب منی که داخل واژن رفته باشه نمیدونم

سلام، خیر با وجود پریودی احتمال بارداری نیست.

سلام دکتر من هنگامی که پرسود بودم رابطه از مقعد داشتم و بعضیا میگفتن اگر که همسرم دستش به اسپرمش خورده باشه و به ناحیه تناسلی من زده باشه با این که من پرده دارم ولی باردار میشم یکم برام مسخره بود ولی ترسیدم
این درست نیست دیگه؟

سلام خانم دکتر ببخشید من تازه عقد کردم البته با اصرار خانواده خانمم و الان متوجه شدم پس از سه هفته که خانمم داره قرص جلوگیری میخوره با جلد زرد رنگ در صورتی که ما اصلا رابطه ای نداشتیم ازش پرسیدم گفتم واسه چی میخوری گفت اگه نخورم پریود میشم دائما یه شب حواسشو پرت کردم دقیقا فرداش پریود شد آیا احتمال این وجود داره این خانم مشکل داره و حامله نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام خانم دکتر ببخشید من تازه عقد کردم البته با اصرار خانواده خانمم و الان متوجه شدم پس از سه هفته که خانمم داره قرص جلوگیری میخوره با جلد زرد رنگ در صورتی که ما اصلا رابطه ای نداشتیم ازش پرسیدم گفتم واسه چی میخوری گفت اگه نخورم پریود میشم دائما یه شب حواسشو پرت کردم دقیقا فرداش پریود شد آیا احتمال این وجود داره این خانم مشکل داره و حامله نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، قرص های جلوگیری از بارداری تنها برای کنترل بارداری استفاده نمیشن، موارد استفاده ی متفاوتی داره مثلن کسایی که میخان برن زیارت یا به دلایل دیگه نمیخان پریود بشن، قرص مصرف میکنن. برای تنظیم سیکل پریودی، کنترل هورمون های بدن و کیست های تخمدانی هم استفاده میشه. ارتباطی با توانایی بارداری در آینده و اینگونه مسائل نداره.

سلام خانم دکتر روزتون بخیر….من دیشب رابطه نزدیکی داشتم و امروز پریود شدم ایا برای جلوگیری از بارداری ناخواسته لازمه قرص ضدبارداری هم مصرف کنم؟

مریم جان سلام، خیر نیازی به مصرف اورژانسی نیست.

سلام خانم دکتر روزتون بخیر….من دیشب رابطه نزدیکی داشتم و امروز هم موعد پریودم بود و پریود شدم…. آیا برای جلوگیری از بارداری لازمه قرص ضدبارداری هم استفاده کنم؟

سلام دکتر ،من روز دوم پریودیم رابطه داشتم و منی داخل واژن ریخته شد ،الان روز چهارم پریودیم هست و اصلا خون ریزی ندارم ،احتمال بارداری وجود داره برام ؟؟دوره ی پریودیم 7 روزه هس ،لطفا کمکم کنید

نگین جان سلام، خیر احتمال بارداری نیست. کاهش خونریزی ماهانه ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه.

سلام خانم دكتر
ببخشيد من دقيقا ٣ روز قبل پريودم تموم شده و امروز با نامزدم رابطه داشتم ولى محافظت نشده بود ولى سر التش فقط به طور اتفاقى حدود ٣ سانت وارد واژن من شد هيچ گونه منى هم ريخته نشد داخل واژن حالا شايد يكم اب منى كه قبل انزال از سر الت خارج ميشه بوده باشه ولى خيلى سريع خارج كرد
احتمال باردارى وجود دارد؟

محدثه جان سلام، بارداری در برخورد اسپرم و تخمک اتفاق میفته، گاهی پیش آب حاوی اسپرم هستش و نمیشه نادیده گرفت. از یه روش جلوگیری دائمی برای سیکل های بعدی استفاده کنید.

سلام خانم دکتر نامزدم باکره هسش درست بعداز۱۳ ۱۴روزبعدپریودبعداینک ارضاشدم منی نمیدونم ب انگشتم خورد نخوردواژن رو بازیش دادم زمان پریودش شدولی همش باخون قهوه ای لخته گذروند شکم دردنداشت ولی بعداز۲۸روزاز روز بازی کردن بازم شروع ب ریختن خون قهوه ای و همراه سفتی شکم ایا میتونه بارداری باش؟

سلام خسته نباشین
من در روز ۷ پریودیم رابطه داشتم ولی دخولی انجام نشد و حتی اسپرمیم وارد واژنم نشد ولی امکانش هست با پیشاب حامله بشم؟لطفا جواب بدین این مسئله خیلی واسم مهمه
من پریودیمم نامنظمه و الان ۱ هفته گذشته خیلی نگرانم

و اینم بگم که من دخترم با این شرایط احتمالش هس اصلا؟

سلام عزیزم، بله احتمال بارداری با پیشاب در صورتی که پیشاب حاوی اسپرم باشه، وجود داره. باید تست بارداری بدید.

سلام
نامزد من باکره است
من یه بار ارضا شدم.برای بار دوم فقط آلتم با واژن تماس داشته.فقط بهاش تماس داشته.
دو ساعت پریود شده و خونریزی پریودی شروع شده.
خانم دکتر الان احتمال بارداری است؟
چکار باید کرد.لطفا جواب بدید

با سلام و احترام
من ۲۶ماه قبل(شهریورماه) پ. شدم، معمولا پ. بین ۵تا۸ روز اتمام پیدا میکنه، در حین نزدیکی یعنی امروز ۲۲ مهرماه، پ. شدم، و مقداری از مایع منی وارد واژنم شد، آیا احتمال بارداری وجود داره؟ قرص اورژانسی اچ دی میتونم استفاده کنم؟ پ. رو دچار اختلال و قطع خونریزی نمیکنه؟ بزرگوار ممنون میشم پاسخم رو بفرمایید، چون اصلا قصد بارداری ندارم، سپاسگزارم

سلام .من روز اخر ۷پریود نزدیکی کردم هرچند خونریزی نداشتم
احتمال بارداری هست انشاله.پریودمم منظمه

سلام عزیزم،
احتمال بارداری شما به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

سلام خانوم دکتر خسته نباشید من 8ماه قبل پریود شدم 18رابطه داشتیم قرص اورژانشی مصرف کردم 26باز رابطه داشتیم بلافاصله بعدازچن ساعت از رابطه دوباره پریود شدم و قرص مصرف نکردم
آیا احتمال بارداریم هست ؟
الان ۲۲این ماه من هنوز پریود نشدم

فاطیما جان سلام، باردار نیستید ولی برای جلوگیری از بارداری، حتما از یک روش مطمئن و همیشگی استفاده کنین. مصرف اورژانسی نباید هز دوبار در سال، بیشتر بشه

سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۸ماه قبل پریود شدم ۱۸رابطه داشتیم و قرص اورژانشی مصرف کردم ۲۶باز رابطه داشتیم بلافاصله بعداز چن ساعت پریود شدم و هیچ قرصی یا کاری برای جلوگیری نکردم
آیا احتمال بارداری هست
الان ۲۲این ماه هست و پریود نشدم

سلام خانوم دکتر میشه جواب منو بدین خواهشا من خیلی استرس دارم

با سلام
آیا امکان بارداری در روز اول پربود بادخوتریزی شدید وجود دارد؟

سلام عزیزم، اگه سیکل پریودی کوتاه و زیر ۲۶ روز داشته باشین و تخمک گذاریتون زودتر از موقع اتفاق بیفته آره امکان داره.

سلام.اگ نزدیکی ۵ روز قبل از پریودی باشه احتمال بارداری وجود داره؟؟

سلام؛ احتمالش کم هست ولی بازم احتمالش وجود داره

سلام تارای مهربون
من موقع رابطه پریود شدم و منی وارد بدنم شد
ایا بارداری ممکنه ؟ باید قرص تنسی مصرف کنم ؟؟

رها جان سلام، خیر نیازی به مصرف اورژانسی نیست.

سلام خسته نباشین من یه روز،بعد اتمام پریود با همسرم رابطه داشتم که اب ایشون ریخته شد داخل واژنم وبعد از چند دقیقه من دستشویی رفتم وخودمو شستم واز فرداش کمی پهلوی چپم درد میکنه ایا امکان بارداریدهست ممنون میشم جواب بدین

سلام خسته نباشین من یه روز،بعد اتمام پریود با همسرم رابطه داشتم که اب ایشون ریخته شد داخل واژنم وبعد از چند دقیقه من دستشویی رفتم وخودمو شستم واز فرداش کمی پهلوی چپم درد میکنه ایا امکان بارداریدهست ممنون میشم جواب بدین

مریم جان سلام، بله احتمال بارداری وجود داره که با شستن واژن پس از رابطه، نمیتونید از باراری ناخواسته جلوگیری کنین. باید از روش اورژانسی استفاده میکردید.

تارا جان میشه لطفا جواب بدی خیلی وقته منتظرم

سلام خانوم دكتر خسته نباشيد
ببخشيد سوال داشتم
ميخواستم بپرسم تخمك گذاري من كدوم روز اتفاق ميفته ?
سيكل سي روز منظمي دارم
ميخوام باردار شم
ممنون ميشم جواب بديد

هستی جان سلام، به احتمال خیلی زیاد ، روز های ۱۵، ۱۶ ، ۱۷ تخمک گذاری اتفاق میفته. که در این روزها بیشتر نزدیکی داشته باشید.

سلام
نامزد من باکره است
من یه بار ارضا شدم.برای بار دوم فقط آلتم با واژن تماس داشته.فقط بهاش تماس داشته.
دو ساعت پریود شده و خونریزی پریودی شروع شده.
خانم دکتر الان احتمال بارداری است؟
چکار باید کرد.لطفا جواب بدید

سلام خانم دکتر
من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم نمیدونم اسپری ریخته شده رو واژن یا ن اما با برا اطمینان قرص اچ دی هم مصرف کرده الان امروز زمان پریودیش هست دیروز لکه بود امروز دیگه لکه نیس میگن بنظرتون باردارهستن یا ن

سلام،
احتمال بارداری به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بزرگوار
من تو روز 4م پریودی با نامزدم از عقب نزدیکی داشتم و موقع ارضا شدن نمیدونم تو عقب ریخته یا جلو
نامردم پریودیش تاسه روز بعدش ادامه داشت و تواین سه روز حالت تهوع شدید گرفته بود و استفراغ
الان ده روز از اون نزدیکی میگزره ایا احتمال بارداری هست؟؟ اگ هست باید چیکار کنم

سلام، اگر بعداز رابطه، پریود شدند، باردار نیستند.

دکتر خواهش میکنم کمک کنین
من سوال پرسیدم ولی ارسال نشده!!!

سلام خانم دکتر. یه سوال داشتم
من دیروز چهارمین روز پریودیم بود و دیشب با همسرم رابطه ی بدون دخول داشتیم
یعنی لباس زیر داشتیم
بعد یه مقدار از منی همسرم که به لباس زیرش خورده بود، خورد به کشاله ی ران و تقریبا اطراف واژنم
ممکنه باردار شم؟
سیکل قاعدگی نامنظم دارم، و قاعدگی معمولا 5_6 روزه س
البته روز چهارم هم خیلی خیلی کم خونریزی دارم و یه جورایی حالت لکه بینی هست.

ممنون میشم اگه پاسخ بدید🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

لیلا جان سلام،خیر احتماد بارداری نیست. شما در دوران امن سیکلتون بودین.

بسیار ممنون🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

سلام من یک ابان چهارشنبه پریود شدم و از صبح امروز ۶ ابان خونریزی نداشتم و با همسرم رابطه داشتم و جلوگیری هم نکردیم . و وقتی دستشویی رفتم یک مقدار لخته های نازک دفع کردم . میخواستم بدونم امکان بارداری هست یا نه؟ و اگر باشه خطرناک نیست؟

فاطمه جان سلام، رابطه محافظت نشده در دوران امن بوده که احتمال بارداری بسیار پائینه، مگر اینکه تخمک گذاری زودتر از موقع اتفاق بیفته یا سیکل های کوتاهی داشته باشین که بارداری اتفاق بیفته و مشکلی نداره.

سلام خسته نباشید
من روز اول پریودم رابطه داشتم البته بدون دخول
و اینکه رابطم رابطه دهانی بود
و در حد ۲ ثانیه و اینکه اصلا نه مایع منی بود و نه مایع قبل از اون
امکان باردار شدن هست؟؟،من باکره ام

سلام خیر

سلام خسته نباشید
من روز اول پریودم رابطه داشتم البته بدون دخول
و اینکه رابطم رابطه دهانی بود
و در حد ۲ ثانیه و اینکه اصلا نه مایع منی بود و نه مایع قبل از اون
امکان باردار شدن هست؟؟،من باکره ام
اگر جواب بدین ممنون میشم

سلام خانم دکتر
من هر تاریخی که پرید بشم ،ماه بعد ۶ روز قبل از اون تاریخ پرید میشم، ۱۴ مهر پرید شدم و باید ۸ آبان مجددا پرید میشدم ولی امروز ۱۰ آبان هستش و من فقط یکم حالت تیر کشیدن حس میکنم، من ۳ و ۴ آبان یعنی ۵ روز قبل از پریدم با همسرم رابطه حفاظت نشده داشتم آیا امکان بارداری هست، بینهایت استرس دارم

سلام خانم دکتر
من هر تاریخی که پرید بشم ماه بعد ۶ روز قبل از اون تاریخ دوباره پرید میشم،۱۴ مهرماه پرید شدم و می بایست ۸ آبان ماه دوباره پرید میشدم ولی امروز۱۰ آبان ماه هستش و هیچگونه لکه بینی هم ندارم،۳ آبان یعنی ۵ روز مونده ب پریدم با همسرم رابطه محافظت نشده داشتم با توجه به اینکه تنها رابطمون تو این بازه بوده ،امکان بارداری هستش و اینکه بی نهایت استرسشو دارم، لطفاً راهنماییم کنید

فروغ جون سلام، خیر احتمال بارداری نیست. رابطه در بازه ی امن سیکل بوده، تعویق پریودی به دلایل دیگه هستش احتمالا.

میشه لطفاً ب من پاسخ بدید،مرسی

۱

سلام من ساعت اول پریودیم نزدیکی داشتم و تمام منی شوهرم داخل واژنم ریخت بعد از رابطه وقتی خودمو تمیز کردم متوجه شدم پریودم ۳ ساعت بعدش قرص اورژانسی خوردم الان پریودم همون شب قطع شده احتمال حاملگی هست؟

سلام عزیزم،
احتمال بارداری شما به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

سلام‌خانم دکتر روزتون بخیر
من تاریخ ۱۸ شهریور پریود شدم
۴ مهر نزدیکی محافظت نشده داشتم با نامزدم البته بدون دخول بود و انگشت ایشون که پیشاب روی اون بود به واژنم مالیده شد
۲۴ ساعت بعد قرص تنسی ۱.۵ خوردم و روز ۱۶ مهر هم پریود شدم
و باز ۱۶ آبان هم خونریزیم شروع شده
و امروز کمی پهلوم درد میکنه
احتمال بارداری هست؟

حنانه جان سلام، خیر احتمال بارداری وجود نداره

سلام. نامزد من 14 روز بعد از شروع پریودش به دلیل مصرف اورژانسی دوباره پریود شد و بیست روز بعد از این پریودش رابطه ی بدون دخول و در برخود پیشاب با واژن داشتیم صبحش لکه بینی روشن داشت و شب بعدش دوباره پریود شد. آیا احتمال بارداری تو این شرایط وجود داره؟

سلام خیر، احتمال بارداری نیست.

سلام خانم دکتر خسته نباشید.من دوهفته بعد از شروع قاعدگی نزدیکی محافظت نشده داشتم و مطمئن نیستم منی واردم شده یا نه.۲۳ روز بعدش پریود شدم که یه هفته عقب انداخته بودم.ایا احتمال بارداری وجود داره؟

زهرا جان سلام
احتمال بارداری شما به عوامل مختلفی بستگی داره و با توجه به این عوامل میشه مشخص کرد که احتمال بارداری چقدر هست.
از طریق لینک زیر اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، وارد قسمت دکتر مینت سپس تست بارداری آنلاین بشید و به سوالات ما پاسخ بدید تا احتمال بارداری مشخص بشه

سلام.اگ نزدیکی در دوره تخمک گذاری نباشه و ۶ روز قبل از پریودی باشه احتمال بارداری وجود داره؟؟؟
رابطه ازپشت بوده و منم باکره ولی احتمال میدم ک شاید منی ب واژن نزدیک شده باشه..
از قرص اضطراری هم استفاده نکردم..
الان ۴ شب میگذره از نزدیکی.. لطفا راهنمایی کنید مرسی

سلام سحر جان، ممکنه که احتمال کمی وجود داشته باشه؛ برای اطمینان بیشتر لطفا اپلیکیشن رو نصب کنید و تست بارداری آنلاین رو انجام بدید

سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
خانوم دکتر من دوهفته پیش رابطه بدون دخول داشتم و باکرم درحد مالیدن بود
و الان پریود شدم ایا امکان بارداری هست؟
خواهشا جواب بدید

مهسا جان سلام،

هنگامیکه پریود بشید، دیگه امکان بارداری وجود ندارد، مگه اینکه خونریزیتون، ناشی از خونریزی پریودی نباشه، مثلا خونریزی لانه گزینی باشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

همه زنان در زمان قاعدگی خونریزی هایی را تجربه می کنند، اما خونریزی بین دو پریود چیز طبیعی نیست،  در هر صورت این خونریزی و لکه بینی بین دو پریود دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد.در حالی که برخی از لکه بینی ها می توانند بی خطر باشند اما برخی دیگر از خونریزی ها می توانند نشانه مشکلاتی خاص و یا بارداری باشند و یا حتی می توانند نشانه ای از خونریزی تخمک گذاری و یا همان لکه بینی تخمک گذاری باشند.

در این مقاله درباره خونریزی تخمک گذاری مفصل صحبت میکنیم و به نکاتی که باید هنگام لکه بینی تخمک گذاری توجه کنید اشاره می کنیم.

خونریزی تخمک گذاری

خونریزی تخمک گذاری، لکه بینی است که زنان در هنگام تخمک گذاری و زمانی که تخمک بالغ شده از تخمدان آزاد می شود، آن را تجربه می کنند. بعضی از زنان لکه بینی را در هر سیکل تجربه می‌کنند اما برخی دیگر تنها در برخی از سیکل های خود این مشکل را تجربه می کنند و برخی نیز اصلاً لکه بینی ندارند. خونریزی تخمک گذاری معمولاً خونریزی سبکی است و از خونریزی قاعدگی بسیار خفیف تر است.

رنگ خون ممکن است صورتی روشن تا قرمز روشن یا به قهوه ای تیره تغییر کند. این رنگ کاملاً به سرعت جریان خون بستگی دارد.  لکه بینی صورتی روشن نشان می‌دهد که خون با مخاط مخلوط شده است.  لکه بینی تخمک گذاری معمولاً به دلیل تغییر سطوح هورمونی بدن زنان، به خصوص افت شدید استروژن، بلافاصله قبل از تخمک گذاری یا فرو ریختن دیواره رحم یا همان اندومتریوم رخ می دهد.احتمال بارداری در دوران لکه بینی

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله راه های دیگری نیز برای تشخیص زمان تخمک گذاری وجود دارد. اگر بخواهیم به این راه ها اشاره کنیم، عبارتند از:

یکی از مرسوم ترین و رایج ترین روش های برای تشخیص زمان تخمک گذاری استفاده از روش تقویمی است. در این روش به کمک دو عدد طول سیکل قاعدگی و آخرین زمان قاعدگی، می توانید دوره باروری و زمان تخمک گذاری را مشخص کنید.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به کمک دکتر فائزه شهبازی، تقویم تخمک گذاری اپلیکیشن مینت را راه اندازی کنیم. در این اپلیکیشن اطلاعاتی را که در بالا گفتیم وارد می کنید و دوره باروری و زمان تخمک گذاریتان پیشبینی می شود. همچنین می توانید سیکل قاعدگی خود را بهتر مدیریت کنید. برای دانلود اپلیکیشن می توانید روی لینک زیر کلیک کنید: دانلود اپلیکیشن

پیشبینی دقیق زمان تخمک گذاری به کمک اپلیکیشن مینت

دانستن این نکته نیز بسیار جالب است که به کمک تشخیص زمان تخمک گذاری و دوره باروری خود می توانید در انتخاب جنسیت جنین در دوران اقدام به بارداری، موثر باشید و پسر یا دختر بودن فرزندتان را خودتان انتخاب کنید.

برای این کار باید زمان رابطه را در مکان های خاصی از سیکل قاعدگی خود تنظیم کنید و همچنین تغذیه متناسبی با آن داشته باشید، تا در انتخاب جنسیت مورد نظرتان موثر باشید. همچنین نکات دیگری مانند محیط قلیایی یا اسیدی واژن و همچنین قلیایی یا اسیدی بودن خون مادر در این مسئله موثر است.

به دلیل اهمیت این موضوع، قسمت تعیین جنسیت در دوران اقدام به بارداری را نیز به اپلیکیشن مینت اضافه کردیم، تا به کمک این قسمت بتوانید در تعیین جنسیت فرزندتان موثر باشید.

بخش تعیین جنسیت اپلیکیشن مینت

برای دسترسی به این قسمت کافیست اپلیکیشن را دانلود کنید، وارد قسمت دکتر مینت و پس از آن تعیین جنسیت در دوران اقدام به بارداری شوید و از نکات آن استفاده کنید.دانلود اپلیکیشن

لکه بینی بین دو پریود ممکن است قبل، بعد و یا هنگام تخمک گذاری رخ دهد. اگر در اواسط سیکل قاعدگی خونریزی های ادامه داری را تجربه کردید،پریود و زمان تخمک گذاری تان را دنبال کنید تا زمان این لکه بینی ها مشخص شود. سپس پزشک با استفاده از این اطلاعات می‌تواند درمان‌های مناسبی را انتخاب کند.

لکه بینی قبل از تخمک گذاری، می تواند بعلت پاسخ طبیعی بدن نسبت به کاهش استروژن و افزایش پروژسترون، دقیقا قبل از آزاد سازی تخمک باشد. این ترشحات و لکه بینی با رنگ صورتی روشن به همراه ترشحات غلیظ تخم مرغی هستند که همراه با خون آبه ، مخلوط شده اند. خونریزی بی خطر قبل از تخمک گذاری، وقتی اتفاق می افتد که تخمک بالغ شده از فولیکول خارج و آزاد شود. در طی سیکل قاعدگی، حدود ۲۰ فولیکول ، که هر کدام حاوی یک تخمک نابالغ است، آماده ی بلوغ هستند.و در هر سیکل یکی از این فولیکول ها شروع به بالغ شدن می کند و  درست قبل از اینکه تخمک بالغ شده، آزاد شود، سطح استروژن کاهش یافته و باعث ریزش دیواره ی رحمی می شود که در نتیجه ی آن لکه بینی ملایم ایجاد می شود.

وجود لکه بینی های نامنظم با فاصله ی یکی دو هفته از هم، می تواند نشان دهنده ی این موضوع باشد که اصلن تخمک گذاری اتفاق نمی افتد. مخصوصا اگر بیماری زمینه ای مانند تخمدان پلی کیستیک ، هایپر پرولاکتنمیا (پرولاکتین بالا) یا مشکلات تیروئیدی که این شرایط ۱۰۰٪ بر روی شانس بارداری نیز تاثیر می گذارند.

لکه بینی در طی تخمک گذاری معمولا یک  یا دو روز طول می کشد. در طی این فرآیند، کاهش سطح استروژن باعث آزادسازی تخمک و لکه بینی حین تخمک گذاری می شود. بعضی از بانوان تقریبا در تمامی سیکل های خود، دارای لکه بینی حین تخمک گذاری هستند و از این نشانه بعنوان روشی برای جلوگیری از بارداری حین تخمک گذاری استفاده می کنند. و در این بازه ی زمانی، از روش های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. همچنین تخمک گذاری می تواند همراه با نفخ و دل درد هایی که بخصوص در سمتی که تخمدان در حال آزاد سازی تخمک است، باشد.

لکه بینی بعداز تخمک گذاری

لکه بینی بعد از تخمک گذاری ممکن است نشان دهنده ی خونریزی لانه گزینی باشد؛ یعنی حین لانه گزینی رویان در رحم، که حاصل از لقاح تخمک و اسپرم است، خونریزی اتفاق بیفتد. معمولا خونریزی لانه گزینی زمانی اتفاق می افتد که انتظار خونریزی قاعدگی را دارید. اما تفاوت های قابل توجهی بین این دو وجود دارد.

خونریزی لانه گزینی برای سلامت جنین، بی خطر است. هرچند که ممکن است بانوان، یکسری عوارض جانبی را با خونریزی لانه گزینی، تجربه کنند. مثل:

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که اگر قصد بارداری دارید یا از روش های جلوگیری از بارداری استفاده نمی کنید، یکی از تست های تشخیصی بارداری، همین خونریزی لانه گزینی است‌. و اگر خونریزی لانه گزینی را نداشتید، حتما از تست بارداری جهت اطمینان استفاده کنید. تست بارداری، مقدار هورمون HCG موجود در ادرار یا خون را بسته به نوع تستی که انجام می دهید، مورد سنجش قرار می دهد. اگر پاسخ تست شما مثبت باشد، لکه بینی یا خونریزی در اواسط دوره قاعدگی، ممکن است نشان دهنده ی حاملگی خارج رحمی یا سقط ناخواسته و سقط جنین باشد.

سلام من با همسرم رابطه داشتم ولی این ماه با تاخیر پریود شدم و پریودم فقط یک روز و نیم طول کشید روز اول و دوم خونریزیم زیاد بود ولی تا سه روز بعدش به صورت لکه و خون آبه هس فقط، این میتونه لانه گزینی باشه ؟چون اولین پریودم هس که اینطوری شدم خیلی نگران هستم و اینکه ایا پریودی تو آزمایش بتا تاثیری داره یا نه

تارا جان سلام، آیا پس از رابطه،قرص اورژانسی استفاده کردید؟ خونریزی لانه گزینی با حجم زیاد و مانند قاعدگی نیست، در حد لکه بینی و خون آبه هست.

پریودی در جواب آزمایش بتا تاثیری نداره

سلام .ایا بعد از مثبت بودن تست بارداری باید قرص فرتی فرتالیتی رو ادامه داد؟

سلام.
من بین پریودم دقیقا از روز تخمک گذاری تا هفت روز هست که لکه بینی دارم. گاهی خفیف و گاهی هم شدید هست. روز اول همراه خون آبه و بسیار شدید بود. کمر درد خفیف هم دارم. این شرایط بخاطر تخمک گذاری هست یا ممکنه مشکل جدی باشه؟

سمیه جان سلام، لکه بینی تخمک گذاری خیلی طولانی نیستش نهایتا دو سه روز باشه. و اکثر سیکل ها به همین شکله ینی شما سیکل بعدم لکه بینی رو داری و متوجه آزاد شدن تخمک میشی. اما اگه لکه بینی طولانی شد ممکنه دلایل دیگه ای داشته باشه.https://www.mintapp.ir/bleeding-between-two-periods/ این مطلب سایتمون میتونه کمکت کنه.

سلام خانم دکتر من پریود شدم و پریودم سیزده روز طول کشید و تمام شد، و حدود ده روز بعدش تا سه روز لکه سیاهرنگ و صورتی داشتم و روز چهارم خونریزی متوسط نسبتا زیاد کردم و الان روز چهارمم هست دلیلش چی میتونه باشه آزمایش هورمونی هفته پیش دادم خوب بود و دکتر گفت مشکلی نداره، نظر شما چیست

نفیسه جان سلام، این مدل خونریزی ها غیر طبیعیه و حتما باید پیگیری کنی. که دلایل مختلفی براش وجود داره، از جمله استرس، تغییر آب و هوا و مسافرت، مشکلات تیروئیدی، تخمدان پلی کیستیک ، نازک یا ضخیم شدن اندومتر و دلایل دیگه. پزشکتون رو عوض کنید، حتما باید نوسانات هورمونیتون رو پیگیری کنین.

سلام خانوم دکتر.من ۱۵ ام پریود شدم. و روز دوم تخمک گذاری رابطه داشتم، و هفت روز قبل از تاریخ پریودیم . شب اول لک بینی های صورتی قهوه ایی داشتم.و فرداش خونریزی مثل پریودی. درد کمر و زیر شکمم دارم که هی میگیره ول میکنه. احتمال هست این خونریزی لانه گزینی باشه؟؟

سلام راحیل جان
بارداری به عوامل مختلفی بستگی داره و برای هر شخص متفاوته، بله میتونه لانه گزینی باشه.
اپلیکیشن رو دانلود کنید، تست بارداری آنلاین رو انجام بدید تا شرایطتتون مشخص بشه، بعد از اوون احتمال بارداری رو دریافت خواهید کرد

سلام.بنده آیوآی انجام دادم بعداز گذشت ۱۴روز لکه بینی دارم به رنگ قهوه ای
آیا پریودهستم یاحامله؟

بعدازآیوآی اگه نگیره آدم خونریزی می افته یالک بینی؟

سلام عزیزم، وجود لکه بینی با وجود داشتن آی یو دی طبیعیه. در صورت قرار گیری مناسب آی یو دی، احتمال بارداری وجود نداره.

ببخشید من دو دوره زمان تخمک گذاری لکه بینی و خونریزی داشتم به مدت دوروز که رفتم دکتر و قرص دفاسترون که از ۱۴ تا ۲۵ قائدگی بعدی خوردم و مجدد تخمگ گذاریم با لکه همراه بود با این تفاوت که اینبار قطع که نشد ادامه پیدا کرده چیکار باید کرد .؟

مرضیه جان سلام، موردی نداره، برای ماه های آینده هم دوفاستون رو به همین روال مصرف کنید، به مرور زمان مشکلتون برطرف میشه.

سلام من یک هفته مونده به پریودیم باشوهرم رابطه داشتم هنوزوقت پریودم نشده امکانش هست که باردارشده باشم؟احتمال بارداری در دوران لکه بینی

ستاره جان سلام،
بارداری به عوامل مختلفی بستگی داره و همه شرایط رو باید در نظر بگیرید. اگه در دوره تخمک گذاری رابطه داشته اید، احتمال بارداری هست. برای کسب اطمینان بیشتر، به اپلیکیشن مراجعه کنید و تست بارداری آنلاین رو انتخاب کنید تا احتمال بارداریتون مشخص بشه

سلام میخاستم بدونم این خونریزی بخاطر تخمک گذاری نشانه بیماری است یا طبیعی است؟ من گاهی اوقات هنگام تخمک گذاری بمدت 2 روز خونریزی دارم که گاهی کمه گاهی بیشتر

سلام پریسا جان، خونریزی تخمک گذاری سبک و گاهی به حالت لکه بینی هستش که کاملا طبیعیه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

بارداری در دوران پریود سئوال بسیاری از خانم ها است. اما آیا احتمال بارداری در دوران پریود وجود دارد؟

این که هر ماه پریود می شوید، دلیل نمی شود که سوالات زیادی درباره آن نداشته باشید. یکی از بزرگترین سوالات بزرگ دنیا در مورد دوران پریود، بارداری است. مثلا،  احتمال بارداری در رابطه جنسی در زمان پریود وجود دارد؟به گفته دکتر ترانه شیرازیان (Taraneh Shirazian) متخصص زنان، از لحاظ فنی شما فقط زمان تخمک گذاری می توانید باردار شوید، که یک دوره زمانی 48 ساعته در هر ماه است و نباید در زمان پریودی رخ بدهد. تخمک گذاری حدود دو هفته قبل از قاعدگی اتفاق می افتد، بین روزهای 10 و 17 دوره شما (میانگین آن در روز 14 ام است). از آنجایی که تخمک گذاری و پریود، دو رخداد جدا در چرخه قاعدگی زنان است، از لحاظ تئوری بعید است که زنی در دوره پریودی خود باردار شود. قاعدگی اساسا پایان چرخه تولید مثل است که در آن سطح پروژسترون کاهش پیدا کرده و پوشش رحم از بین می رود و شما شاهد خون ریزی در این دوره هستید، بنابراین ترکیب تخمک و اسپرمی در این زمان بوجود نمی آید و لانه گزینی اتفاق نمی افتد.

البته به این سادگی هم نیست. در این مقاله پیچیدگی ای که ممکن است بوجود بیاید را برایتان شرح می دهیم. مشکل این است که افراد همیشه مطمئن نیستند که آیا زمان قاعدگی شان هست یا نه. گاهی اوقات وقتی زنان حین دوره، خونریزی دارند یا خونریزیشان نامنظم است، آن را با قاعدگی اشتباه می گیرند، که در واقع نیست. لکه بینی در اواسط دوره می تواند با زمان تخمک گذاری یکی باشد و خودتان تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد.به گفته انجمن بارداری آمریکا، اسپرم هم قبل از ترکیب با تخمک توانایی چند روز زنده ماندن در بدن را دارد. بنابراین حتی با وجودیکه به احتمال زیاد پریود و تخمک گذاری تان به اندازه ای نزدیک به هم نیستند که منجر به بارداری شوند، ولی بهتر است از یک روش پیشگیری از بارداری مناسب استفاده کنید.خانم دکتر شیرازیان هشدار می دهد که، روش ریتمیک که بر اساس مشخص کردن بازه تخمک گذاری است، حدود 50 درصد موثر است و دلیلش این است که بسیاری از زنان دوره های قابل اعتمادی ندارند، هر پزشکی به شما می گوید که این روش برای پیشگیری از بارداری موثر نیست.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوران قاعدگی، آری یا نه؟احتمال بارداری در دوران لکه بینی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تامپون، پد یا فنجان قاعدگی؟ راهنمای زنان برای استفاده از محصولات مخصوص دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوره پریود و رعایت برخی اصول

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


 

چه قصد بارداری داشته باشید و چه نداشته باشید، دانستن چرخه قاعدگی تان مهم است. این کار به شما کمک می کند که روزهای تخمک گذاری خود را بدانید که در طی چه روزهایی به راحتی ممکن است باردار شوید.
یک باور رایج این است که زنان در هنگام پریودی یا خون ریزی قاعدگی قادر به باردار شدن نیستند. البته احتمال بارداری در دوران قاعدگی شما کم است اما صفر نیست.
در ادامه به نکاتی درباره بارداری و رابطه جنسی در طی روزهای پریودی می پردازیم.احتمال بارداری در دوران لکه بینی

بیشتر بخوانید: آشنایی با روشهای پیشگیری از بارداری



 

توانایی لقاح و بارداری چیزی شبیه به معجزه است و نیازمند رسیدن اسپرم مرد به تخمک زن است. هنگامی که تخمدان زن، تخمکی را آزاد می کند، این تخمک تنها 12 تا 24 ساعت زنده است. اسپرم مرد می تواند برای سه روز زنده بماند.
چرخه معمول زنان 28 روزه است. روز اول هنگامی است که پریود یا خون ریزی قاعدگی وی شروع می شود. معمولا حول روز چهارهم (یعنی ممکن است در طی روزهای 12، 13 یا 14) چرخه قاعدگی تخمک گذاری رخ دهد. تخمک گذاری هنگامی رخ می دهد که تخمدان زن تخمکی را برای باروری آزاد می کند. اگر اسپرمی در رحم قابل دسترس باشد، بارداری رخ می دهد.


تخمک گذاری ممکن است بنا بر چرخه قاعدگی زنان متغیر باشد. برخی زنان چرخه طولانی تری حدود 35 روز بین پریودهای خود دارند، در این افراد تخمک گذاری حدود روز بیست و یک ام رخ می دهد. در زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر از بیست و یک روز، تخمک گذاری حدود روز هفتم رخ می دهد.


بیشتر بخوانید: نکات رابطه جنسی در بارداری


 

اشتباه گرفتن خون ریزی واژینال با شروع پریودی رایج است. ممکن است در طی تخمک گذاری تان خون ریزی داشته باشید که ممکن است با پریودی اشتباه گرفته شود. داشتن رابطه جنسی بدون محافظت در این زمان می تواند احتمال باردار شدن شما را افزایش دهد.
برای اکثر زنان، چرخه تخمک گذاری بین 28 تا 30 روز است. این مورد بدین معنی است که اگر در حین پریود رابطه جنسی داشته باشید، احتمالا تا چند روز بعد، تخمک گذاری نخواهید داشت. اما زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر، چنین زمانی را بین پریود و تخمک گذاری خود ندارند.
یک مورد دیگر این نکته است که اسپرم مرد می تواند درون زن تا 72 ساعت پس از رابطه زنده بماند و تا انتهای پریود شما، شانس بارداری شما افزایش می یابد، بنابراین ممکن است باردار شوید.

اگر قصد بارداری دارید و تازه می خواهید اقدام به بارداری کنید، می توانید برای مشاوره قبل از بارداری که بهترین زمان مراجعه سه ماه پیش از اقدام است به دکتر متین ذاکرین، جراح و متخصص زنان برای انجام آزمایش های مربوطه و راهنمایی مراجعه کنید و بارداری موفق تری را از ابتدا با نظارت پزشک تجربه کنید. جهت اطلاع از ساعات کاری مطب می‌توانید با شماره‌ 02144463475 تماس حاصل نمایید.

اگر درباره الگوی تخمک گذاری خود کنجکاو هستید، می توانید تعداد روزهای بین پریودهای خود را حساب کند که شامل روز اول پریود و همچنین روز شروع دوباره پریود هم می شود. در طی چند ماه، می توانید الگویی را شناسایی کنید که به طور تقریبی مشخص کننده چرخه تخمک گذاری شما است.


مقاله ویژه: نحوه محاسبه روزهای تخمک گذاری



 

احتمال بارداری زنان در طی چرخه تخمک گذاری، کاهش و افزایش پیدا می کند. در حالی که چرخه ماهانه اکثر زنان 29 روز است، دیگر زنان چرخه های قاعدگی متفاوتی ممکن است داشته باشند که 20 تا 40 روز یا حتی بیشتر ممکن است به طول بینجامد.
احتمال این که زنی یک یا دو روز پیش از شروع خون ریزی قاعدگی باردار شود، تقریبا صفر است اما این احتمال با گذشت هر روز افزایش می یابد با این که هنوز فرد در حال خون ریزی است. تقریبا 13 روز پس از شروع پریود، احتمال بارداری وی تقریبا 9 درصد است.
در حالی که این احتمالات بسیار کم هستند، بدین معنی نیستند که زنی می تواند 100 درصد مطمئن باشد که در زمان پریودی اش باردار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: لکه بینی قهوه ای در خانمها به چه معناست؟


 

اگر سعی در باردار شدن دارید، داشتن رابطه جنسی در روزهای پریودی به شما کمک نخواهد کرد مگر اینکه چرخه قاعدگی شما کمتر از 28 روز باشد. اما همیشه احتمال بارداری شما وجود دارد.
اگر سعی دارید که از بارداری جلوگیری کنید، بسیار مهم است که همیشه رابطه جنسی با محافظت داشته باشد که شامل استفاده از روش های ضد بارداری متفاوت مانند استفاده از کاندوم یا مصرف قرص های ضد بارداری می باشد. 
قرص های ضد بارداری در برابر بیماری های مقاربت جنسی مانند تبخال تناسلی، سوزاک و کلامیدیا محافظتی ایجاد نمی کنند. برای محافظت خود در برابر عفونت ها، استفاده از کاندوم روش خوبی است.


بیشتر بخوانید: بارداری بعد از قطع مصرف قرص های ضد بارداری


 

چرخه تخمک گذاری زنان ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از لحاظ آماری ممکن است در حین پریودی باردار شوید. در حالی که احتمال بارداری در روزهای اول پریودی کمتر است، این احتمال هر روز بیش از روز قبل می شود.
اگر سعی در باردار شدن دارید و بیش از یک سال است در حال تلاش برای باردار شدن هستید و موفق نشده اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک به شما در شناسایی دقیق روزهای تخمک گذاری تان به شما کمک می کند و همچنین آزمایش و داروهایی را برای شما تجویز می کند که احتمال بارداری شما را افزایش می دهد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با علل ناباروری

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.

سلام بستگی به چرخه قاعدگی و زمان تخمک گذاریتون داره.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی و دارو بگیری.

سلام تست خون بارداری اگه مثبت بود قبوله.درد معده با دارو مثل رانی تیدین کنترل میشه


سلام احتمالش خیلی خیلی کمه.


سلام خیر آزمایش خون اما مطمئن هست.


سلام حتما به پزشک مراجعه کن.

احتمال بارداری در دوران لکه بینی


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریودش دی باردار نیستی.


سلام خیر.


سلام اگه هنوز پریود نشدی تست بتای خون بده.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه بعد رابطه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام اگه هنوز پریود نشدی حتما آزمایش بتای خون بده.


سلام بله.

سلام تست خمیردندون الکی هست . اگر پریود شدن که باردار نیستن.


سلام. تست خون بارداری بدید تا معلوم شه.

بله احتمالش هست. اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


سلام. خیر نگران نباشید.


سلام اگر پریود شدند دیگه باردار نیستند.


سلام نه این حرف صحت نداره.

سلام دوباره آزمایش خون بدین تا به طور قطعی مشخص بشه.



یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


دوشنبه ها
11 صبح تا 4 عصر


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065


* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگه میخوای شماره موبایلت با همسرت سِت باشه، 

همین الآن شماره‌ی مشابهش رو جست‌وجو کن

سلام دوستان اگه زمان لكه بيني سكس داشته باشي امكان بارداري هست؟احتمال بارداری در دوران لکه بینی

عزیزم انشاالله ک بارداری

بچه ها تورو خدا جواب بدین

من دو روزه ک چندتا لکه صورتی دیدم تا حالا اینطور نبودم و 3 روز هم ب پریودیم مونده.چن ماه هم هست اقدام ب بارداری میکنم.

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

احتمال بارداری در دوران لکه بینی
احتمال بارداری در دوران لکه بینی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *