آموزش پخت کتلت خوشمزه

دوره مقدماتی php
آموزش پخت کتلت خوشمزه
آموزش پخت کتلت خوشمزه

شامی کباب یا کتلت گوشت یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کباب های ایرانی است و به عنوان یکی از معروف ترین کباب های خانگی محسوب می شود. طریقه آماده سازی و سرخ کردن این کباب خوشمزه شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شامی کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شامی کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی شامی کباب با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید ، سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را در مرحله بعد به کاسه اضافه کنید.

مواد را مانند مایه کباب کوبیده کمی مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و مجددا مواد را به مدت دو دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

آموزش پخت کتلت خوشمزه

دوره مقدماتی php

اضافه کردن تخم مرغ به مایه شامی کباب اجباری نیست ، البته در صورتی که متوجه شدید مایه شامی کباب شما منسجم نیست و چسبندگی ندارد بهتر است یک تخم مرغ به آن اضافه کنید تا در زمان سرخ کردن ، کتلت ها از هم باز نشوند.

اگر برای درست کردن شامی کباب عجله ندارید یک نایلون روی درب کاسه بکشید و آنرا به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصلاح عامیانه بیات شود. البته اگر عجله دارید می توانید پس از آماده شدن مایه کتلت آنرا بلافاصله سرخ کنید.

برای سرخ کردن کتلت ها یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کتلت را با دست بردارید و مانند کوکو سیب زمینی شکل دهید سپس با انگشت وسط آن را سوراخ کنید و در تابه بیندازید.

پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از آماده شدن کتلت ها گوجه فرنگی ها را هم از وسط نصف کنید و در روغن سرخ کتید ، سپس غذا را به همراه برنج یا نان سرو کنید.

کتلت یک غذای خوشمزه ایرانی است با سیب زمینی سرخکرده و گوجه فرنگی برای شام مناسب است. می توانید کتلت را با یک سالاد شیرازی سرو کنید.

برای تهیه کتلت گوشت ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و سپس با مقداری آب در دیگچه قرار بدهید و بپزید، معمولا ٢۵ تا ٣٠ دقیقه زمان برای آب‌پز کردن سیب زمینی‌ها کافی است.
وقتی سیب زمینی‌ها آب‌پز شد آب آنرا تخلیه کنید و بگذارید سرد شوند.
پوست سیب زمینی‌ها را بکنید و با رنده ریز آنها را رنده کنید. پیاز را هم پوست بکنید و جداگانه رنده کنید. بعد از رنده کردن پیاز آب آنرا دور بریزید، اگر آب پیاز را داخل خمیر کتلت کنید در هنگام سرخ کردن کتلت‌ها از هم باز می شوند.
حالا گوشت، سیب زمینی رنده شده و پیاز را مخلوط کنید و تخم مرغ را هم در آن بشکنید و با افزودن نمک، فلفل و زردچوبه خمیر را خوب مخلوط کنید.
بعد از مخلوط کردن، ماهی تابه را روی آتش بگذارید و روغن سرخکردنی داخل آن بریزید بگذارید خوب گرم شود.

حالا مقداری  از خمیر کتلت را با یک دست بردارید و به صورت یک گلوله در دست دیگرتان در آورید و بعد آنرا صاف کنید تا به صورت دایره یا بیضی‌ای در آید و با احتیاط کتلت خام را در ماهی تابه قرار بدهید. تا پر شدن تمام سطح ماهی تابه این کار را ادامه دهید و بعد مراقبت کنید تا کتلت‌ها سرخ شوند. وقتی طرف اول آنها سرخ شد یکی یکی آنها را برگردانید و بگذارید طرف دیگر آن هم سرخ شود. پس از سرخ شدن آنها را بردارید و در دیس بچینید. وقتی همه کتلت‌ها سرخ شدند با سیب زمینی سرخکرده، گوجه فرنگی و سبزیجات آب پز و خیارشور تزئین کنید.
کتلت را با نان و ماست خیار یا ماست اسفناج و یا حتی ماست موسیر سرو کنید.


سوپ نخود یکی از پیش غذاهای محبوب به شمار می رود که در بسیاری از مناطق دنیا طرفداران زیادی دارد. یکی از بهترین انواع سوپ نخود در کشور های مدیترانه ای تهیه می شود که از نظر مزه، بسیار منحصر به فرد است. همین م…




آموزش پخت کتلت خوشمزه



حتما شما هم تا به حال مقاله های زیادی در مورد خواص و فوایدی که سبزیجات دارند، خوانده اید. هیچکس منکر این موضوع نیست و به همین دلیل است که بیشتر کارشناسان تغذیه باور دارند ما باید در طول هفته از وعده های گیا…






بیشتر مردم تصور می کنند ماهی یک غذای پرچربی است و به همین دلیل مصرف آن می تواند به دلیل کالری زیاد به افزایش وزن منجر شود. اول از همه، این که چربی های موجود در ماهی از نوع غیراشباع و تک زنجیره ای هستن…






طرز تهیه کیک هویج معروف سام
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه کیک هویجی خوش مزه آماده کرده ایم  به نام کیک هویج معروف سام که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه و برای عید حتما نیازتون خواهد شد. یک قابلیت…





آموزش پخت کتلت خوشمزه
آموزش پخت کتلت خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *