آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز

دوره مقدماتی php
آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز
آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یکی از خوراک های معروف ایرانی است که مانند غذاهایی مثل حلیم گندم و عدسی بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود. این خوراک خوشمزه به حدی در میان مردم ایرانی محبوبیت دارد که در فروشگاه ها به صورت کنسروی به فروش می رسد.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خوراک لوبیا چیتی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خوراک لوبیا چیتی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خوراک لوبیا چیتی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز

دوره مقدماتی php

دستور پخت

ابتدا لوبیا چیتی را درکاسه ای میریزیم و روی آن آب می گیریم و می گذاریم تا چند ساعت خوب خیس بخورد بهتر است این کار را از شب قبل انجام دهیم و چند مرتبه آب آن را بیرون بریزیم و آب مجددا داخل کاسه بریزیم.

این کار به این جهت است که نفخ آن کاملا از بین برود و زودتر در زمان پخت آماده شود.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم و تابه را روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم

و پس از داغ شدن روغن پیازهای نگینی را در تابه ریخته و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا طلایی شوند بعد در بشقابی می ریزیم کنار می گذاریم.پوست سیرها را می گیریم و ریز خرد می کنیم داخل تابه ای که پیاز را سرخ کردیم می ریزیم

و تفت می دهیم و حرارت را کم می کنیم سپس گوجه فرنگی را نیز می شوییم وخرد می کنیم و به سیر ملحق میکنیم و با هم تفت می دهیم. به میزانی تفت می دهیم که آب گوجه فرنگی کاملا تبخیر شده باشد و آنگاه لوبیا چیتی را آبکش می کنیم

و به همراه رب گوجه فرنگی به مواد تابه می افزاییم و مخلوط می کنیم. در این مرحله اگر تابه تان گنجایش ۵ لیوان آب را ندارد مواد را در قابلمه ای می ریزیم و ۵ لیوان آب روی آن می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم به مدت ۳ ساعت لوبیا و مواد خوب پخته شوند.

(اگر تابه گنجایش داشت در آن بگذارید مواد پخته شود) تا لوبیا پخته شود سیب زمینی را پوست میگیریم و می شوییم و روی تخته به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم و در تابه ای روغن میریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود

و سپس سیب زمینی های خرد شده را در روغن تفت می دهیم تا کمی پخته شوند،دقت کنید ما نمی خواهیم سرخ شوند. زمانی که ۲ ساعت از تایم پخت لوبیا گذشت سیب زمینی های نیم پز را به همراه نمک،فلفل و پیاز داغ به مواد می افزاییم.

قارچ ها را می شوییم و قسمت بالایی و ساقه قارچ را در زیر آب به آرامی میشوییم تا کاملا از گرد و غبار تمیز شود و روی تخته به هر مدلی که تمایل داریم خرد می کنیم ولی این نکته را فراموش نکنید که کمی برش ها بزرگ باشد بهتر است چون در خوراک لوبیا جلوه بیشتری دارد.

در آخر پس از برش دادن به مواد قابلمه اضافه می کنیم و به مدت ۱ ساعت دیگر صبر می کنیم تا خوب خواک جا بیافتد.شما می توانید آبلیمو را الان اضافه کنید و یا در آخر پخت که این نیز به تمایل شما بستگی دارد. در آخر خوراک لوبیا شما آماده شده در کاسه ای بریزید و با لیموی تازه و نان نوش جان کنید.


سوپ نخود یکی از پیش غذاهای محبوب به شمار می رود که در بسیاری از مناطق دنیا طرفداران زیادی دارد. یکی از بهترین انواع سوپ نخود در کشور های مدیترانه ای تهیه می شود که از نظر مزه، بسیار منحصر به فرد است. همین م…




آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز



حتما شما هم تا به حال مقاله های زیادی در مورد خواص و فوایدی که سبزیجات دارند، خوانده اید. هیچکس منکر این موضوع نیست و به همین دلیل است که بیشتر کارشناسان تغذیه باور دارند ما باید در طول هفته از وعده های گیا…






کتلت از جمله غذا هایی است که به سادگی تهیه می شود و زمان آماده سازی آن نیز بسیار کم است. به همین دلیل، در بسیاری از کشور های دنیا از کتلت به عنوان یکی از محبوب ترین غذا ها یاد می شود. کتلت مراکشی که با ن…






طرز تهیه کیک هویج معروف سام
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه کیک هویجی خوش مزه آماده کرده ایم  به نام کیک هویج معروف سام که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه و برای عید حتما نیازتون خواهد شد. یک قابلیت…





خوراک لوبیا چیتی یکی از خوراک های خوشمزه و گیاهی است. خوراک لوبیا چیتی پروتئین زیادی دارد و جالب است بدانید که پروتئین موجود در این غذا می تواند با پروتئین گوشت قرمز رقابت کند. خوراک لوبیا چیتی محبوب ترین و معروف ترین غذایی است که با این دانه های مغذی طبخ می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خوراک لوبیا چیتی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا بهتر است برای رفع نفخ و سهولت در پخت لوبیا چیتی ، آن را از شب قبل در آب بخیسانیم. توجه داشته باشید که اگر بتوانید چند بار آب لوبیا چیتی را تغییر دهید به طور کامل نفخ آن برطرف می شود و در زمان پخت به راحتی می پزد.

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن مایع در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه رنگ پیاز طلایی شد نصف آنها را بر میداریم و کنار می گذاریم. حالا سیر ها و گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم و بعد از اضافه کردن به تابه تفت می دهیم.

تفت دادن مواد را تا جایی ادامه می دهیم تا آب گوجه فرنگی ها کاملا تبخیر شود. در این مرحله پس از آبکش کردن لوبیا چیتی آنرا به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه می کنیم. مواد را خوب تفت می دهیم تا کاملا با هم مخلوط شوند.

آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز

در این مرحله ۵ لیوان آب روی مواد می ریزیم و درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم لوبیاها با حرارت بسیار ملایم حدود ۳ ساعت بپزد. سیب زمینی را به صورت مکعبی خرد می کنیم و در مقداری روغن تفت می دهیم تا نیم پز شود.

پس از اینکه ۲ ساعت از پخت خوراک لوبیا گذشت سیب زمینی ها را به همراه نمک ، فلفل سیاه و نیمی از پیاز داغ که در مراحل قبل برداشتیم به خوراک اضافه می کنیم. در این مرحله قارچ ها را خرد می کنیم و به خوراک اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن مواد به خوراک حدود ۱ ساعت دیگر نیاز است تا خوراک لوبیا چیتی جا بیفتد و آماده سرو شود. پس از اینکه خوراک لوبیا چیتی آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و به همراه آبلیمو و نان سرو می کنیم.

اگر خوراک لوبیا چیتی شما آبکی بود و غلظت نداشت می توانید با این روش غلظت کافی را به آن بدهید. برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری آرد را در مقدار کمی روغن مایع تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگش کرمی شود سپس در زمان اضافه کردن سیب زمینی به خوراک اضافه کنید.

آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز
آموزش پخت خوراک لوبیا قرمز
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *