آموزش راه اندازی میل سرور

دوره مقدماتی php
آموزش راه اندازی میل سرور
آموزش راه اندازی میل سرور

MDaemon :
نرم افزاری است از شرکت Alt-N که بهترین امکانات را در اختیار قرار می دهد تا بتوان یک Mail Server را به صورت POP3/SMTP راه اندازی نمود.
این نرم افزار حتی به چندین کاربر اجازه می دهد تا بر روی یک شبکه محلی (LAN) دسترسی به ایمیلها داشته و از آنها استفاده کنند، نکته قابل توجه این است که می توان حتی از یک کانکشن (مثل Dial-up یا PPP) به میل سرور دسترسی داشت.
این نرم افزار ویژگیهای بسیاری دارد که بارزترین آنها شامل موارد زیر است :
– جلوگیری از نامه های تبلیغاتی و اسپم
– فیلتر کردن متن
– لیست های ایمیل
– پشتبانی از IMAP
– پشتیبانی از چند دامنه و اکانت

سازمان شما ارزشش را دارد…

پیاده سازی اتوماسیون اداری با میل سرور اختصاصی

دلیل استقبال شرکتها از راه اندازی ایمیل سرور چیست؟ در گذشته ای نه چندان دور بسیاری از مدیران شرکتها تمایلی به راه اندازی ایمیل سرور در سازمان خود نداشتند و ترجیح می دادند از روش های مرسوم سنتی کسالت آور ، برای ارسال و دریافت نامه در سیستم پر پیچ و خم اداری خود استفاده کنند! شرکت های بسیاری هستند که از سرویس های آنلاین ایمیل نظیر جی میل و یاهو برای تبادل نامه های اداری استفاده می کنند و از عدم برخورداری از دامین اختصاصی و کنترل نامه ها در سازمان خود رنج می برند. مدیران این دسته از شرکتها اگر بدانند با نصب و راه اندازی mail server exchange از چه امکاناتی برخوردار می شوند ، به جرات می توانیم بگوییم شیوه نامه نگاری سنتی را کنار خواهند گذاشت و سرویس های آنلاین را برای مکاتبات اداری خود انتخاب نخواهند کرد.

با راه اندازی ایمیل سرور توسط آریستک ، روحی تازه در کالبد نامه نگاری در شرکت شما دمیده می شود و تجربه ای نو در سیستم بروکراسی اداری سازمان خود احساس خواهید کرد. با راه اندازی mail server و یکپارچه سازی آن با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مایکروسافت ، قادر خواهید بود با مشتریان خود بطور مستقیم مکاتبه داشته باشید و با استفاده از نسخه تحت وب و اپلیکیشن Outlook ، در هر نقطه ای از کره زمین و با هر دستگاهی که هستید ، مکاتبات خود را از طریق میل سرور سازمانی با همکاران و مشتریان انجام دهید. قابلیت های راه اندازی ایمیل سرور سازمانی تنها به این دستاورد ارزشمند ختم نمی شود و امکاناتی مثل کنترل و نظارت نامحسوس روی ایمیل های ورودی و خروجی ، گروه بندی و تعیین دسترسی های کاربران به ایمیل ها ،  مدیریت وظایف پرسنل ، اطلاع رسانی جلسات گروهی و… تنها چند نمونه از مزایای راه اندازی ایمیل سرور در شرکتها می باشد.

دوره مقدماتی php

 ادارات ، کسب و کارها و کلیه ارگان های دولتی و خصوصی که دارای تعداد کارمندان زیاد هستند ، با بهره مندی از راه اندازی ایمیل سرور داخلی می توانند علاوه بر ارسال و دریافت ایمیل به آنها ، برای هر یک وظیفه ای تعریف کنید و برایشان ارسال کنید. همچنین می توانید در تقویم خود ، زمان و تاریخ جلسات کاری را ثبت کنید و با اشتراک گذاری آن با دیگر همکاران ، جلسات گروهی سازمان را به آنها اطلاع دهید.

آموزش راه اندازی میل سرور

 سازمانها و مراکزی که چندین شعبه دارند و دارای تعداد پرسنل زیادی هستند ، با راه اندازی ایمیل سرور exchange این امکان را خواهند داشت که مدیریت کامل و نظارت نامحسوسی روی ایمیل های ارسالی و دریافتی سازمان داشته باشند و با گروه بندی کردن پرسنل ، دسترسی های مجاز مختلفی را برای آنان تعیین کنند.

خدمات متمرکز

رضایت نامه مشتری

کاربر شبکه

سال سابقه کاری

نیروی متخصص استقرار

 بررسی و تحلیل : راه اندازی mail server exchange و یا mdaemon بر اساس وسعت شبکه های کامپیوتری و تعداد کلاینت سازمان تعیین می شود و کارشناسان آریستک با بازدید از محل سازمان و بررسی تجهیزات و کامپیوترهای تحت شبکه آن ، بهترین راهکار متناسب با شرایط و نیازهای سازمان را برای راه اندازی ایمیل سرور به مدیران پیشنهاد می دهند. پیش از راه اندازی میل سرور سازمانی و مهاجرت سازمان از سیستم سنتی نامه نگاری به سیستم مکاتبات مبتنی بر ایمیل ، متخصصان آریستک تمام بسترهای مورد نیاز سازمان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

 پیاده سازی : پس از بررسی های موشکافانه شبکه های کامپیوتری سازمان و ایده پردازی ، نوبت به اجرایی شدن راه اندازی ایمیل سرور در سازمان می باشد و با توجه به اهمیت بالای امنیت در راه اندازی میل سرور داخلی ، متخصصان باتجربه آریستک تمام همت خود را برای پیاده سازی بی نقص ایمیل سرور در سازمان به کار می گیرند. در این مرحله تمامی انتظارات و نیازهای مدیران از راه اندازی ایمیل سرور ، هنگام اجرای پروژه لحاظ می شود و در پایان یک سیستم نامه نگاری مدرن ، ایمن و با امکانات کامل در شبکه سازمان پیاده سازی می شود.

 پیگیری کار : از زمان شروع پروژه راه اندازی ایمیل سرور در سازمان ، کارشناسان واحد مراقب از مشتریان آریستک همواره تلاش خود را می کنند تا تک تک بندهای موجود در قرارداد راه اندازی میل سرور mdaemon و یا exchange به درستی انجام شود تا کم و کاستی ای در سیستم نامه نگاری سازمان باقی نماند. از آنجایی که موضوع امنیت و صیانت از اطلاعات سازمان در راه اندازی ایمیل سرور نقش پر رنگی ایفا می کند ، کارشناسان ستاد مراقب از مشتریان آریستک با بازرسی های دقیق ، مسئله امنیت در مکاتبات اداری سازمان را بررسی میکنند و توجه ویژه ای به این مسئله دارند.

 گزارش دهی : کلیه اقداماتی که کارشناسان آریستک برای راه اندازی ایمیل سرور سازمان انجام می دهند ، همراه با مستندات به مدیران ارائه میشود و پس از انجام هر مرحله از پروژه راه اندازی mail server exchange در سازمان ، گزارشات فنی کاملی نیز تقدیم مدیران می شود. راه اندازی سرویس راه اندازی ایمیل سرور نیز مانند دیگر خدمات تخصصی آریستک ، طبق آخرین متدهای روز دنیا در سازمان نصب و پیاده سازی می شود و متخصصان باتجربه آریستک با ارائه گزارش های فنی و مشاوره های گوناگون ، همیشه و در همه حال پاسخگوی مدیران گرامی هستند.

 نظرسنجی مشتریان : ستاد مراقبت از مشتریان آریستک در هر مرحله از راه اندازی ایمیل سرور در سازمان ، از طریق تماس های تلفنی و ارسال فرم های نظرسنجی به مدیران ، کیفیت خدمات کارشناسان آریستک را مورد ارزیابی های نامحسوس قرار می دهند و میزان رضایتمندی مشتریان را مورد کنکاش و بررسی قرار می دهند. مدیران و مسئولین می توانند با انقادات و پیشنهادات ارزنده خود از کیفیت خدمات راه اندازی ایمیل سرور در سازمان خود ، آریستک را در ارتقای خدمات شبکه به مشتریان یاری دهند.

شما مدیران گرامی از طریق پنل “تماس با مشاوران آریستک” می توانید به راحتی اطلاعات تماس شرکت خود را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان روابط عمومی آریستک طی تماسی با دفتر کاری شما ، زمان و تاریخ جلسه حضوری با شما را تعیین کنند. کارشناسان آریستک جهت مشاوره های اولیه و بازدید از وضعیت شبکه های کامپیوتری ، به شرکت شما اعزام می شوند و در طی جلسه ای ، چالش ها و انتظارات مدیران از راه اندازی ایمیل سرور مورد بحث قرار می گیرد. سپس کارشناسان آریستک پیش از میل سرور mdaemon و یا دیگر سرویس های ایمیل رسانی ، به همراه کارمندان معتمد شما به بازدید از محل شرکت می پردازند و در این مرحله تعداد کلاینت ها ، وسعت و اوضاع کلی شبکه سازمان ثبت می شود و گزارشات آن به مدیران تقدیم می شود.

پس از بررسی های اولیه ، با توجه به فاکتورهایی مثل تعداد کلاینت ها ، وسعت شبکه های کامپیوتری ، پرسنل مجاز و قوانین سازمانی ، میزان اهمیت امنیت مکاتبات و … راهکاری مناسب برای پیاده سازی سیستم نامه نگاری مکانیزه برای سازمان تعیین می شود. کارشناسان آریستک اهمیت ویژه ای برای انتظارات مدیران از راه اندازی ایمیل سرور قائل هستند و امکاناتی مثل فیلترینگ ایمیل ها ، ارسال و دریافت فکس ، کنترل و نظارت ایمیل ها ، اشتراک گذاری فایلها ، گروه بندی کردن کاربران و تعیین دسترسی های آنان را هنگام راه اندازی میل سرور mdaemon و یا exchange ، در سیستم مکاتبات اداری سازمان لحاظ میکنند.

با توجه به اینکه امنیت مکاتبات اداری پراهمیت ترین دلیل برای راه اندازی ایمیل سرور در سازمانها می باشد ، متخصصان آریستک هنگام راه اندازی mail server ، به منظور جلوگیری از دریافت ایمیل های اسپم و ایمن بودن سیستم نامه نگاری ، عملکرد آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی را در میل سرور بررسی میکنند و پالیسی های متناسب با اهداف و نیازهای سازمان برای تعیین دسترسی کاربران مجاز تعیین میکنند. تمامی فعالیت های کارشناسان آریستک برای راه اندازی ایمیل سرور در سازمان ، با ارائه گزارش های مو به مو و موافقت مدیران انجام می گیرد و ستاد مراقبت از مشتریان آریستک نیز در راستای تحقق مشتری مداری ، کیفیت خدمات راه اندازی mail server exchange توسط کارشناسان را با نظرسنجی های نامحسوس از مسئولین سازمان پیگیری و بازرسی خواهند کرد.

Aristec_net@

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم …

ایمیل سرور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی که در سازمان‌ها از آن استفاده می‌شود اهمیت بالایی دارد. لذا انتخاب ایمیل سروری که بتواند نیازهای اصلی سازمان‌ها ازجمله پایداری، امنیت و قابلیت اطمینان را برطرف کند مهم است. بی‌شک در صورت عدم دست‌یابی به این نیازها اختلال‌هایی در فعالیت سازمان‌ها به وجود خواهد آمد. بسته به‌اندازه سازمان این اختلال‌ها می‌تواند خسارت‌هایی نیز به بارآورند. فرقی ندارد که سازمان کوچک است یا بزرگ، استفاده از یک ایمیل سرور سازمانی این اجازه را به سازمان‌ها می‌دهد که در صورت گسترش، بدون هیچ مشکل و یا نیاز به مهاجرت به ایمیل سرورهایی باقابلیت بالاتر، نیازهای خود را برطرف کنند. به‌عبارت‌دیگر پیاده سازی زیرساختی قوی ارتباطی به اندازه سازمان شما ندازد. درصورتی‌که از گسترش سازمان خود اطمینان دارید و یا حتی امید به گسترش سازمان خود دارید باید از ایمیل سروری باقابلیت‌ها و امکانات سازمانی و Enterprise استفاده کنید.

مایکروسافت با ارائه ایمیل سرور Exchange توانست نیازهای اصلی سازمان‌ها را برطرف کند. قابلیت‌ها و امکانات میل سرور مایکروسافت Exchange این ایمیل سرور را به بهترین ایمیل سرور سازمانی و اولین انتخاب جهت پیاده سازی در سازمان‌ها تبدیل کرده است. با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت که پیاده سازی اکسچنج سرور در سازمان به‌اندازه سازمان بستگی ندارد. در اینجا باید متذکر شد، نحوه و چگونگی پیاده سازی میل سرور مایکروسافت اکسچنج سرور است که به اندازه سازمان بستگی دارد. سازمان‌های کوچک نیز می‌توانند به راه اندازی میل سرور اکسچنج در سازمان خود بپردازند. با پیاده سازی زیرساخت Exchange در سازمان، مدیران شبکه قادر خواهند شد، تا در آینده به‌راحتی این زیرساخت را بنا بر نیازهای خود گسترش دهند و از ویژگی‌های دیگر این میل سرور چون یکپارچه شدن آن با مایکروسافت لینک و یا زیرساخت PBX سازمان استفاده کنند.

اصرار ما مبنی بر اینکه پیاده سازی اکسچنج سرور در سازمان زیاد به‌اندازه سازمان بستگی ندارد بلکه نحوه پیاده سازی به اندازه سازمان بستگی دارد؛ در این است که مهاجرت از هر زیرساختی به زیرساخت دیگر چالش‌هایی را برای سازمان به ارمغان خواهد آورد. ممکن است در این مهاجرت‌ها بخشی از داده‌ها از بین بروند. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که زیرساخت فعلی شما از پروتکل POP3 استفاده می‌کند در این شرایط مهاجرت به ایمیل سرور اکسچنج (به‌صورت پیش‌فرض در اکسچنج سرور ۲۰۱۶ از پروتکل MAPI استفاده می‌شود) سبب از دست دادن برخی از ایمیل ها می‌شود. چراکه مکانیسم پروتکل POP3 بسیار با MAPI تفاوت دارند.

آموزش راه اندازی میل سرور

طراحی سناریو پیاده سازی ایمیل سرور اکسچنج برای سازمان‌های کوچک سریع‌تر و آسان‌تر است. ساختار ایمیل سرور مایکروسافت Exchange در اکسچنج سرور ۲۰۱۶ به‌طور کامل تغییر کرد، مایکروسافت در اکسچنج سرور ۲۰۱۶ ساختار تک بلوکی ایمیل سرور Exchange را معرفی و عرضه کرد. در ساختار تک بلوکی تنها یک میل باکس سرور وجود دارد که تمامی سرویس ها بر روی آن فعال می‌شوند. البته شما می‌توانید Exchange Edge Transport را نیز در شبکه DMZ فعال کنید تا از امنیت بالاتری برخوردار باشید. ساختار تک بلوکی اکسچنج سرور این فرصت را برای سازمان‌های کوچک و متوسط فراهم می‌کند تا با چالشی کمتر اقدام به پیاده سازی ایمیل سرور Exchange در زیرساخت سازمان خودکرده و از امکانات آن استفاده کنند. با پیاده سازی یک میل باکس سرور در سازمان‌های کوچک در صورت گسترش اندازه سازمان و تبدیل سازمان به یک شرکت بزرگ به‌راحتی می‌توانند زیرساخت میل سرور مایکروسافت اکسچنج را افزایش دهند.

در سازمان‌های بزرگ و Enterprise، استفاده از قابلیت DAG بسیار مرسوم است. در این سازمان‌ها از چندین میل باکس سرور استفاده می‌شود تا در صورت بروز مشکل برای یکی از Exchange Server ها دیگر اعضای DAG بتوانند به‌راحتی به فعالیت خود ادامه دهند؛ تا هیچ‌گونه مشکلی در فرایندهای سازمانی رخ ندهد. اصولاً تفاوت سازمان‌های بزرگ و کوچک در استفاده از ویژگی‌هایی مانند DAG و UM است. سازمان‌های کوچک تنها از یک میل باکس سرور در زیرساخت Exchange خود استفاده می‌کنند و در اغلب موارد نیازی به پیاده سازی ویژگی‌هایی چون UM، DAG و حتی Exchange Edge Transport ندارند. درحالی‌که از مهم‌ترین سرویس‌هایی که در ساختار Exchange شرکت‌های بزرگ باید پیاده سازی شوند، استفاده از DAG, UM, Exchange Edge Transport است. سازمان‌های بزرگ جهت حفظ و افزایش کنترل از Exchange Edge Transport استفاده می‌کنند. جهت پایداری بیشتر زیرساخت سیستم ایمیل خود از قابلیت HA میل سرور Exchange یعنی DAG استفاده می‌کنند. در این سازمان‌ها مطمئناً زیرساخت VoIP هم هست، پس از UM برای ارتباط با این ساختار استفاده می‌کنند.

به‌عنوان سخن آخر و پایانی باید خاطرنشان شد که ممکن است هزینه راه اندازی اولیه ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج برای سازمان‌های کوچک کمی بالا باشد، اما در مقایسه با هزینه‌هایی که در آینده جهت مهاجرت به این زیرساخت باید پرداخت کنند، ناچیز است. همچنین دیگر مشکلات و چالش‌های احتمالی در هنگام مهاجرت از ایمیل سرورهای دیگر به Exchange Server 2016 را نخواهند داشت. همچنین همان طور که اشاره کردیم هیچ ارتباطی بین پیاده سازی ایمیل سرور Exchange و اندازه سازمان نیست. ارتباط بین نحوه پیاده سازی ایمیل سرور مایکروسافت Exchange و اندازه سازمان است که زیرساخت های متفاوت را شکل می دهند.

چشم انداز نو با نظرات شما اقدام به برطرف کردن مشکلات و کمبودها می‌کند.

 امید است مطالب گروه چشم انداز نو برای شما مفید بوده باشد.

استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

امتیاز شما به بهبود مطالب کمک می کند!

[ratings]

گروه چشم انداز نو با دارا بودن کارشناسان متخصص اماده ارائه خدمات و اموزش شبکه، دیتاسنتر،طراحی،نصب، آموزش پیاده

سازی و راه اندازی  میل سرور، ارتباط یکپارچه VoIP، سیستم های مدیریت و مانیتورینگ کاربران، مجازی سازی سرور، ویندوز سرور، مایکروسافت، Vmware، مجازی سازی دسکتاپ،  Desktop، سیستم سنتر، میل سرور سازمانی Outlook, Web Mail، System Center ایمیل اموزش ایمیل سرور اکسچنج چیست لایسنس اکسچنج سرور سرور اکسچنج عیب یابی اکسچنج چیست نصب اکسچنج سرور ۲۰۱۶ راه اندازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمو آنلاین خدمات شبکه

دانلود کتاب های شبکه

مقالات آموزشی تصویری شبکه

دوره های آموزش ویدیویی شبکه

ویدیو های موضوعی آموزش شبکه

پروژه انگیزشی چشم انداز نو

انواع مجازی سازی

مجازی سازی سرور 

مجازی سازی دسکتاپ

خدمات سیتریکس

ایمیل سرور سازمانی

محصولات کریو

 

دفتر مرکزی : تهران – میدان جمهوری، خیابان جمهوری غربی ، پلاک 1447
 
مرکز تماس : 28423389-021

آموزش راه اندازی میل سرور
آموزش راه اندازی میل سرور
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *