آلبالو و گیلاس

دوره مقدماتی php
آلبالو و گیلاس
آلبالو و گیلاس

آلبالو و گیلاس میوه‌ هایی زیبا و خوشمزه هستند که الان درست در فصل آن قرار داریم. تا قبل از آنکه فصل آن بگذرد تا می‌توانید آلبالو و گیلاس بخورید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

وقتی آلبالو و گیلاس می‌خورید از چیزی بیشتر از طعم خوشمزه آن استفاده می‌برید. آلبالو و گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان است و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، ازجمله کمک به درمان بیخوابی، درد مفاصل و آب کردن چربی‌های شکم. گیلاس می‌تواند یک نسخه کامل پزشکی برایتان باشد.

در زیر به ۱۱دلیلی اشاره می‌کنیم که ثابت می‌کند باید از همین امروز آلبالو و گیلاس خوردن را شروع کنید.

۱. محافظت در برابر ابتلا به دیابتگیلاس شیرین شاخص گلیسمی پایین‌تری نسبت به زردآلو، انگور، هلو و آلو دارد. این باعث می‌شود انتخاب هوشمندانه‌تری در بین سایر میوه‌ها، به‌ویژه برای دیابتی‌ها باشد.آلبالو و گیلاس

۲. کمک به بهتر خوابیدنشب‌ها نمی‌توانید بخوابید؟ آب آلبالو و گیلاس نجاتتان می‌دهد. کافی است ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن و ۳۰ دقیقه قبل از شامتان آب آلبالو یا گیلاس بنوشید. در تحقیقی، شرکت‌کننده‌ها با دنبال کردن این برنامه، سطح ملاتونین در بدن خود را بالا بردند. آلبالو و گیلاس منبع بسیار خوبی از ملاتونین است. گفته می‌شود برای خستگی و مشکلات خواب ناشی از مسافرت‌های با تغییر ساعت زیاد هم مفید است.

دوره مقدماتی php

نکته: آلبالو در مقایسه با گیلاس میزان ملاتونین بالاتری دارد.

۳. کاهش چربی‌های شکمدر تحقیقی مشخص شد که آلبالو چربی شکم را پایین می‌آورد. محققان دریافته‌اند که موش‌های آزمایشی که با پودر آلبالو تغذیه شدند و رژیم‌غذایی پرچرب داشتند، به اندازه موش‌هایی که پودر آلبالو دریافت نکرده بودند، چربی کمتری اضافه کردند.

۴. کمک به جلوگیری از آلزایمرانجمن آلزایمر در امریکا، گیلاس را بخاطر محتوی آنتی‌اکسیدان آن بعنوان یکی از موادغذایی تقویت‌کننده حافظه معرفی می‌کند.

۵. کاهش خطر سکتهخوردن آلبالو فواید قلبی‌عروقی هم به دنبال دارد. آنتوسیانین‌ها که رنگ قرمز آلبالوها بخاطر آنهاست، PPAR که مسئول تنظیم ژن‌های موجود در متابولیسم چربی و گلوکز است را فعال کرده، عوامل خطرزای کلسترول بالا، فشارخون و دیابت را کاهش می‌دهد.

۶. کندتر کردن روند پیر شدن پوستآلبالو بالاترین سطح آنتی‌اکسیدان را در میان میوه‌ها دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری شما می‌شوند کمک می‌کنند. نوشیدن یک لیوان آب آلبالو به صورت روزانه، روند پیری را کندتر می‌کند. آب آلبالو همچنین بعنوان درمان جایگزین برای مشکلات پوستی دیگر هم توسط پزشکان توصیه می‌شود.

۷. کاهش خطر حملات نقرسدر تحقیقی که بر روی ۶۳۳فرد مبتلا به نقرس انجام گرفت، مشخص شد که خوردن گیلاس خطر ابتلا به حملات نقرس را تا ۳۵درصد پایین می‌آورد. بیماران نقرسی که طی یک دوره دو روزه گیلاس مصرف کرده بودند، در مقایسه با آنهایی که گیلاس نخورده بودند، تا ۳۵ درصد حمله کمتری داشتند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که مصرف گیلاس یا عصاره گیلاس خطر حملات نقرس را پایین می‌آورد.

۸. کاهش درد عضلانییک لیوان و نیم گیلاس ترش یا یک لیوان آب گیلاس ترش می‌تواند التهاب و درد عضلات را کمتر کند. در یک تحقیق به گروهی از دونده‌های ماراتن دو بار در روز به مدت یک هفته آب گیلاس ترش داده شد. مقایسه آنها با گروهی که آب گیلاس دریافت نکرده‌ و آبمیوه دیگری مصرف کرده بودند، نشان داد که این افراد درد عضلانی کمتری را بعد از مسابقات احساس کردند.

۹. فایده‌رسانی به قلبگیلاس سرشار از پتاسیم است که به تنظیم ضربان قلب و فشارخون و کاهش خطر بیماری فشارخون کمک می‌کند. یتواسترول موجود در گیلاس سطح کلسترول بد در خون را کاهش می‌دهد.

۱۰. کمک به تسکین آرتروزدر تحقیقی که بر روی بیست زن ۴۰تا ۷۰ساله مبتلا به آرتروز انجام گرفت، مشخص شد که درد و ناراحتی که مفصل‌های متورم ایجاد می‌کنند با مصرف دو روز در هفته‌ی آب آلبالو به مدت سه هفته کاهش پیدا می‌کند.

۱۱. کمک به پیشگیری از سرطان روده

ترکیباتی در آلبالو می‌توانند ساخت مواد شیمیایی سرطانی که از خوردن همبرگر در بدن ایجاد می‌شوند را کم کند. محققان به گوشت‌های همبرگری آلبالو اضافه کردند. «محتوی چربی گوشت‌های گیلاسی همانطور که انتظار می‌رفت پایین‌تر از گوشت‌های عادی بود و در عین حال محتوی آب آنها بالاتر بود. بافت آلبالو نه تنها اکسیده شدن لیپیدهای چربی را کندتر می‌کند، بلکه ایجاد آمین‌های آروماتیک هتروسیکلیک را هم کاهش می‌دهد.» — جی. ایان گری، پروفسور علوم تغذیه در ایالت میشیگان

حالا دیگر دلایل خوب زیادی برای خوردن گیلاس دارید. پس همین امروز سری به میوه‌فروشی محل بزنید و به اندازه کافی از این میوه های اعجاب‌انگیز بخرید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

آلبالو و گیلاس میوه های پرخاصیت و سرشار از ویتامین که در فصل تابستان به بازار عرضه می شوند. خواص این میوه های تابستانی بسیار زیاد می باشد که در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در رابطه با فواید آلبالو و گیلاس برایتان شرح دهیم. عموما در فصل تابستان با دستگاه هسته گیر ،هسته های آن را جدا کرده و برای پخت انواع مربا آماده میکنند.

این میوه های تابستانی خوشمزه و پرخاصیت از ساقه، دم،هسته و برگ آن نیز در صنعت استفاده می‌شود.

آلبالو را میوه ای به نام علامت نشاط جوانی میدانند. ارزش غذایی این میوه ها زیاد نیست اما مقدار کالری آن به ۷۰ می‌رسد.

میوه آلبالو سرشار از ویتامین ب، آ و ث است. املاح معدنی موجود در آن عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنزو کبالت.

اما با بیایید با هم سریع به خواص درمانی این میوه تابستانی بزنیم.آلبالو و گیلاس

میوه آلبالو اشتها آور می باشد. همچنین برای چربی شکم نیز مفید می باشد. مصرف آلبالو برای کاهش بیماری دیابت و چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو بسیار مفید می باشد.

از گیاه پرخاصیت آلبالو برای ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه نیز استفاده می‌شود.

آلبالو برای افراد گرم مزاج و بیماران قلبی و روماتیسمی میوه ای فوق العاده مفید می باشد، پس خوردن آن را از دست ندهید.

از سایر خواص آلبالو می‌توان به رفع درد حاصل از ورزش در ماهیچه های بدن و همچنین موثر واقع شدن در بیماری‌های خارش پوستی اشاره کرد.

آلبالو اثر ضدعفونی کننده بر روی روده ها دارد و می‌تواند ورم معده را نیز کم کند.

افرادی که بیماری قلبی دارند پیشنهاد می‌شود از این میوه استفاده کنند زیرا آلبالو ادرارآور بوده و پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می کند و به صورت ادرار آن را از بدن فرد خارج میکند، در نتیجه کمک به قلب می کند.

مصرف آلبالو در خانم های باردار به مقدار متعادل مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بهتر است در دوران شیردهی از خوردن این میوه خودداری شود زیرا به دلیل نفاخ بودن این میوه تابستانی وارد شیرشده وباعث دل درد و نفخ شیر خوار می گردد.

بعد از خوردن آلبالو آب ننوشید زیرا مایعات روی میوه ها حالت باد کرده در معده ایجاد می‌کند و هضم آن را دچار مشکل می‌کند.

هنگامی که رنگ آلبالو به سمت تیره تر شدن و دارای لکه‌های قهوه‌ای رسید دیگر کهنه شده و رو به فاصد شدن است.

در بعضی موارد فروشندگان آلبالو جهت بهتر دیده شدن رنگ آلبالو به آن آب می زنند که این کار بسیار اشتباهی بوده و باعث زودتر خراب شدن آن می‌شود.

آلبالویی را برای خوردن انتخاب کنید که رسیده، تازه و رنگ آن کاملا قرمز و درخشان باشد.

جداسازی هسته های آلبالو به راحتی توسط هسته گیر آلبالو موجود در بازار امکان پذیر است و در کوتاه ترین زمان این کار انجام می شود.

برای افرادی که بیماری اختلال کلیه یا مثانه دارند خوردن جوشانده دم آلبالو کمک زیادی به این دسته از آنان می کند.

برای درست کردن جوشانده دم آلبالو 30 گرم از آن را خشک کرده و در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را بخورید.

به دلیل ادرار آور بودن دم آلبالو توصیه می‌شود که از جوشانده آن برای درمان بیماری‌های گفته شده استفاده شود.

حال که نگاه کلی به خواص میوه آلبالو انداختیم در ادامه توضیحاتی در رابطه با فواید و خواص گیلاس برایتان شرح خواهیم داد.

گیلاس از دسته میوه های پر طرفدار می باشد که علاوه بر طعم خوشمزه آن خواص زیادی نیز دارد.

به طور میانگین هر درخت در یک فصل باروری حدود ۷ هزار گیلاس تولید می‌کند.

رنگ ‌های گیلاس عموما به دو رنگ زرد و سیاه می باشد که به صورت متغییر هستند.

معروف ترین رنگ گیلاس قرمز مایل به سیاه می‌باشد و شکل آن از کروی تا قلبی شکل متغیراست.

گیلاس می‌تواند به کالری سوزی در بدن افراد کمک کند و سرشار از مواد مغذی و ویتامین می باشد که خوردن این میوه تابستانی خالی از لطف نیست.

این میوه دارای ویتامین c بوده و خاصیت اکسیدانی قوی را در بدن اعمال می‌کند.

از جمله خواص و فواید گیلاس می‌توان به تسهیل در بهبود خواب اشاره کرد.آلبالو و گیلاس

علت آن نیز وجود ملانین به مقدار ۱۰ برابر بیشتر از توت فرنگی و تمشک می باشد که کمک بزرگی در بی‌خوابی به افراد می کند.

گیلاس در درمان بیماری نقرس و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر می باشد.

گیلاس نیز مانند آلبالو برای بیماران کلیوی و مثانه مفید بوده و به عنوان یک عامل تغذیه و زهکشی در مجاری ادراری و لوله‌های هاضمه، سنگ ها را از بین می‌برد و باعث دفع سموم از بدن می گردد.

از این میوه می‌توان برای پیشگیری از سرطان، کاهش درد ماهیچه، تنظیم فشار خون، ضربان قلب، کاهش وزن، تسکین میگرن، حفظ تعادل بدن ph  بدن استفاده کرد.

لازم به ذکر است به دلیل وجود ویتامین A – B –C – E  برای سلامتی پوست مفید بوده و موجب می‌شود پوست سالم، جوان و درخشان شود.

کالری موجود در آن حدود 50، پروتئین یک گرم، کربوهیدرات 12 گرم، فیبر1.6 گرم، قند 8 گرم و چربی 0.3 گرم می باشد.

پیشنهاد می شود این میوه تابستانی را از دست ندهید و حتما از مربای آن در هر وعده صبحانه یا عصرانه استفاده کنید.

استند لوازم آرایش چوبی

سری آبپاش 7 حالته

کیسه آب گرم برقی

  • عکس از بازیگران در خارج کشور
  • قالب کیک کنگره ای

    نگهدارنده تخم مرغ دو کاره

    اردو خوری 4 تایی طرح قلب

    میز چند کاره مرسه

    چراغ قوه طرح پلیسی مدل TacLight

    تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به فروشگاه جمعه بازار است.

    آلبالو و گیلاس
    آلبالو و گیلاس
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *