مقدار مصرف ژلوفن در روز

دوره مقدماتی php
مقدار مصرف ژلوفن در روز
مقدار مصرف ژلوفن در روز

بیوگرافی مریم مومن بازیگر نقش فخرالزمان شالچی سریال بانوی عمارت ، عکس های جدید همسر شازده ارسلان (ار…

شعبۀ ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به نفع «ستاد اجرایی فرمان امام» رأی داد و حکم ابطال وقف‌نامۀ مو…

مهمترین عروسی های بازیگران در سال ۲۰۱۸ به روایت تصویر richard gere wife alejandra silva ریچارد تیفان…

صبح روز دوشنبه ۱۶ مهر بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از مدارس روستایی از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سن…

شاید ضرب المثل “گذر زمان همه چیزو مشخص میکنه” و “ماه پشت ابر نمیمونه” را شنی…

مقدار مصرف ژلوفن در روز

دوره مقدماتی php

نظرات

مهدی غفوریان متولد ۴ آبان ماه سال ۱۳۴۸ , برادر بزرگتر مهران غفوریان …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

کانادا می‌گوید، از زمان دستگیری مدیر مالی کمپانی ارتباطاتی هوآوی در ونکوور …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

فوتبالیست یزدی به باشگاه ماریتیمو پرتغال پیوست یک رسانه پرتغالی از جذب …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

من و همسرم هشت سال است که با هم زندگی می‌کنیم. او …

نظرات

نظرات

۴ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

بیوگرافی مریم مومن بازیگر نقش فخرالزمان شالچی سریال بانوی عمارت ، عکس …

نظرات

مقدار مصرف ژلوفن در روز

نظرات

۶ نظر

۷ نظر

نظرات

۱ نظر

۱۱ نظر

۹ نظر

نظرات

محسن مهدیان فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: بین آرشیوم …

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

زمان و علائم لانه گزینی ، از علائم لانه گزینی جنین ،  …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

خودروی گرانقیمت پورشه (Porsche 911 Carrera) با کاور طلایی در خیابانهای تهران …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

رئیس هیات مدیره شرکت کارتن مشهد، میزان طلب دو بانک ملت و …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

رسیدگی به پرونده این جنایت که سه سال پیش در حوالی اسلامشهر …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

تنگ هرایرز در استان فارس واقع است. این تنگه با دره‌ای ژرف …

نظرات

۱ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

در مراسم های آیینی ما ایرانیان، انار از جایگاه خاصی برخوردار است …

نظرات

نظرات

۶ نظر

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

سرمای هوا ذخایر انرژی حیوانات را از طریق جذب گرمای بدنشان تحلیل …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

کارخانجات مقدم در سال ۱۳۳۷ توسط مرحوم عبدالله مقدم تأسیس شد. میرزا …

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

نظرات

۱۵ دی ۱۳۹۷

۷ دی ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۹ آبان ۱۳۹۷

۶ آبان ۱۳۹۷

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

۶ شهریور ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

قرص ژلوفن از جمله داروهایی است که استفاده از آن به صورت خودسرانه در خانواده های ایرانی بسیار شایع است. در این مقاله به بررسی این دارو و عوارض جانبی آن می پردازیم.

    مصرف بی رویه قرص های مسکن به شدت در بین مردم رواج پیدا کرده است و قرص ژلوفن یکی از این مسکن های ضد التهابی و ضد کروتونی می باشد که عوارض بسیاری دارد. برای آشنایی با این قرص ما را در این مطلب همراهی کنید.

ژلوفن فرم ژله ای قرص ایبوپروفن می باشد که مشهور ترین نام تجاری آن بروفن است. از قرص ژلوفن 400 به عنوان یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی به شکل کپسول ژله ای استفاده می کنند.ژله ای بودن داروها سبب می شود تا عارضه های جانبی آنها به حداقل برسد و زودتر جذب شود. از این دارو به عنوان ضد درد، ضد التهاب و ضد تب در کودکان به شکل شربت و به نام ایبوپروفن استفاده می شود.

مقدار مصرف ژلوفن در روز

از قرص در مورد های زیر به عنوان یک مسکن استفاده می شود:

از قرص ژلوفن در افراد بالغ می توان از 200 میلی گرم تا 800 میلی گرم و 3 تا 4 نوبت در روز استفاده کرد.

قرص های ژلوفن را به طور همزمان با دارو های زیر استفاده نفرمایید:

افرادی که از مشکلات زیر رنج می برند، حق استفاده از ژلوفن را ندارند:

مصرف سر خود و بیش از اندازه ژلوفن عوارض جانبی زیر را به دنبال دارد:

این نکات را قبل از استفاده از قرص ژلوفن مد نظر قرار دهید:

از داروی ژلوفن و دیگر دارو ها هیچ گاه بدون نظر و مشورت پزشک مصرف نکنید و با پیدایش هر کدام از عارضه های جانبی فورا نزد پزشک بروید چون امکان دارد مصرف خودسرانه داروها با عوارض جدی همراه باشد.

منبع : آرگا


پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا



آشنایی با نوشهیر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

خانه » سرگرمی » فال » – یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷

بعضي از دوستان به يكباره راه خود را عوض مي‌كنند و تو را دچار حيرت و شگفتي مي‌كنند. اين مساله نشان مي‌دهد كه بايد در بعضي از قضاوت‌هاي خود تجديد نظر كني.

نيروي خود را متمركز كن. كارها را بايد با سرعت و دقت انجام دهي چون مقامات بالاتر مي‌خواهند دريابند كه تو از چه استعداد و توانمندي‌هايي برخورداري تا بتوانند جايگاه برتري را برايت درنظر گيرند.

بايد فعاليت‌هاي اوقات فراغتت را متنوع‌تر كني. لم دادن جلوي تلويزيون و خوابيدن پيشنهاد نمي‌شود چون راه مناسبي نيست. كمي جنب و جوش روحيه‌ات را عوض مي‌كند و در نتيجه جسم سالمي خواهي داشت.

مقدار مصرف ژلوفن در روز

با خوش‌بيني، تلاش و اعتماد به نفس مي‌تواني بحران مالي كه در آينده نزديك به سراغت مي‌آيد خنثي كني.

احتياج داري كه افق‌هاي زندگي عاطفي خود را توسعه دهي. بايد با افراد جديد آشنا شد و از آنها آموخت. بايد راههاي تازه‌اي را كشف و تجربه كرد. هنوز فرصت‌هاي خوبي در اختيار داري.

يک خوش شانسي کوچک اما موثر در انتظار توست پس بايد بجنبي تا از دستت نرود. يکي از افراد مسن خانواده منتظر خبري از توست.

انواع روابط با اطرافيان بر سلامتي افراد موثر است. رابطه خوب تو با ديگران احتمال افسردگي را كاهش و آسيب‌ناپذيري را افزايش مي‌دهد و بالعكس روابط نامطلوب تنش‌زا بوده و تو را دچار استرس و اضطراب مي‌كند كه بهتر است از آنها دوري كني.

اوضاع اقتصادي تو تقريبا روال طبيعي و عادي خود را طي مي‌كند. پس جايي براي نگراني نيست و نمي‌خواهد بيهوده خود را آزار دهي يا دچار ترس و ترديد شوي.

حتي‌الامكان از بحث و جدل بي‌فايده با او دوري كن چون سرانجام اين دوستي روشن نيست و تو با بحث و جنجال فقط عمر خود را هدر مي‌دهي. بهتر است به فكر آينده‌ات باشي.

يک شانس درست و حسابي در راه است. بايد آماده باشي تا درست ازش استفاده كني. اتفاقاتي در اطرافت مي‌افتد كه بخاطرش بايد تغييراتي در وضعيتت بدهي كه خوشايند خواهد بود.

درحال حاضر نياز به آرامش و خلوت داري و بايد سعي كني آزردگي‌ها و ناراحتي‌هاي گذشته را از خودت دور كني چون به جسم و روحت لطمه مي‌زند.

مشكلاتي در وضعيت اقتصادي تو پيش مي‌آيد كه تو را عصبي و پرخاشگر مي‌كند. بايد صبر و تحملت را بيشتر كني و بكوشي تا با دورانديشي و تدبير، اين وضعيت را برطرف سازي. اين مشكل هم حل خواهد شد و تو بايد از حالا به فكر برنامه‌هاي آينده‌ات باشي.

در قلمرو عشق و روابط عاطفي، تحول مهمي اتفاق مي‌افتد كه براي تو تعيين كننده خواهد بود. البته هر تحول يا حادثه‌اي در قلمرو عشق و دوستي تاثيرگذار و تعيين كننده خواهد بود. نسبت به اين تحول خوش‌بين باش.

خبرهاي خوشي در انتظار توست. از يک ديدار غيرمترقبه قلبت به هيجان مي‌آيد. يک دوست قديمي به ديدارت خواهد آمد. در خانواده نزديک خبرهاي خوبي در جريان است.

ياس و نوميدي را از خود دور كن. هيج سمي خطرناك‌تر و كشنده‌تر از ياس و نوميدي نيست. همين كه هستي و نفس مي‌كشي نشانه حيات و زندگي است و بايد زندگي را آنچنان كه دوست داري بسازي.

يك سهل‌انگاري كوچك مالي، تو را دچار دردسر هاي متعددي خواهد كرد. در اين ميان نمي‌توان كسي را مقصر معرفي كرد چون منشاء اصلي آن خود تو بوده‌اي. پس از آن بايد براي آينده درس‌هاي مهمي گرفت.

امروز يك روز رويايي خواهد بود. از آن روزهايي كه تو مي‌تواني به آرزوهايت برسي. دستي از غيب برنامه‌ريزي كرده است تا تو در اين روز موفقيت مهمي را بدست آوري.

مناسبتي پيش مي‌آيد كه طي آن با دوستان جديدي آشنا مي‌شوي. ارتباط با يك فرد جديد پاگذاشتن به يك دنياي تازه و ناشناخته است.

ورزش بايد مستمر و منظم باشد تا بتواند تاثيرگذار باشد. سلامتي مهمترين موضوعي است كه اين روزها ذهن تو را به خود مشغول مي‌كند. با تغذيه سالم و ورزش بايد اين سلامتي را تضمين كرد.

پولي دريافت مي‌كني كه بايد از ولخرجي آن جدا پرهيز كرد. اين پول مي‌تواند سرمايه‌اي براي آينده تو باشد به شرط آنكه آينده‌نگر باشي و هدفي متعالي در ذهن داشته باشي.

تحولات مهمي در زندگي عاطفيت پيش مي‌آيد و تو مجبور مي‌شوي تصميمات تازه‌اي بگيري. براي آنكه اين تصميمات در جهت آسايش تو باشد بايد دورانديشي داشت و فرداهاي دورتر را نيز در نظر گرفت.

زمان براي انجام بعضي از ديدارهاي خانوادگي فراهم شده است. گرچه در گذشته به دليل گرفتاري‌ها در اين زمينه كوتاهي كرده بودي، اما اينك يك فرصت خوبي فراهم شده است تا روابط را دوباره مستحكم ساخت.

مراقب سلامتي‌ات باش. اگر آنفولانزاي مرغي!! بگيري تعجبي نداره چون اصلا مراقب نيستي و فكر نمي‌كني تو هم ممكنه مريض بشي. ورزش و رژيم غذايي مناسب را فراموش نكن.

موقعيت اقتصادي تو به زودي خوب خواهد شد و تو ديگر نبايد نگران باشي. حالا بايد مصمم‌تر از گذشته و با پشتكار بيشتر كار كني تا به ثبات مالي برسي.

اين گذشته آزاردهنده را بايد به دريا ريخت. به جاي فكر كردن به آن بايد به آينده فكر كرد.

مي‌تواني نامه‌اي براي يك دوست عزيز بفرستي. هرچند امروزه اين رسم برافتاده و جايش را به تماس تلفني و ايميل داده اما نوشتن يا خواندن يك نامه لذت ديگري دارد. هم تو را سرذوق مي‌آورد و هم دوستت را خوشحال مي‌كند.

به طور متوسط هر فرد حداقل به مدت نيم ساعت در روز به ورزش هوازي با شدت كم (پياده روي، باغباني، كار در خانه) و ورزش هوازي با شدت متوسط (پياده روي تند، حركات موزون، دويدن، شنا) نيازمند است. تو در چه مرحله‌اي هستي!!!

سهل انگاري تو در استفاده از موقعيت‌ها مساله‌ساز خواهد شد. اين مساله خودبه‌خود آرزوها و برنامه‌هاي آينده‌ات را تحت تاثير قرار مي‌دهد. بايد بيشتر مراقب باشي تا از اين به بعد فرصتهاي باقيمانده را از دست ندهي.

از كساني كه ظاهري زيبا و باطني پر از كينه و مرض دارند بايد دوري كرد. دمخور نبودن با اين چنين افراد يك نوع رهايي و رستگاري است. پيشنهادي ارائه مي‌شود كه بايد در مورد آن خوب انديشيد و سپس تصميم گرفت.

هميشه اوضاع به يك حالت نبوده و از اين پس هم نخواهد بود. روزهاي بهتري خواهد آمد كه در آن احساس راحتي و آسايش بيشتري خواهي كرد. در اين قانون هيچ ترديدي نبايد داشت.

مراقب سلامتي‌ات باش و با انجام كارهاي نسجيده خود را در معرض بيماري قرار نده. بايد چيزهاي زيان‌آور و مضر را آنچنان در نظر خود بزرگ جلوه دهي كه هرگز نتواني به آنها نزديك شوي.

به خاطر يك بحران مالي دچار تنش‌هاي تازه‌اي خواهي شد. فشارهاي اقتصادي، بر روح و روان آدمي تاثير منفي خواهد گذاشت. بايد كنترل اعصاب خود را داشته باشي و عاقلانه تصميم بگيري.

مطمئن باش كه تلاش‌هاي تو به نتيجه خواهد رسيد. شايد ديگران از راه‌هاي مشروع يا نامشروع ديگري بتوانند كساني را بدست آورند اما تو با خود عهد كرده‌اي كه زندگي سالمي داشته باشي.

اين اعتماد به نفس توست كه راه را هموار مي‌كند. با قدرت اراده و يك روحيه خوب مي‌توان بسياري از گره‌هاي سخت را باز كرد. منتظر اتفاقات خوب باش.

كمي استراحت و تفريح برايت ضروري است. با دوستاني كه به تو انرژي مي‌دهند بيشتر ملاقات كن و سعي كن آرامش داشته باشي.

وضعيت مادي و اتقصادي تو روند خوبي را طي نمي‌كند. برنامه‌اي را كه در نظر داشتي شكست خورد و همين موضوع، اوضاع را بدتر كرد. باز هم بايد راه حل تازه‌اي پيدا كرد و از تلاش دست برنداشت.

احتياج به گرفتن تصميم‌هاي تعيين كننده و سرنوشت ساز نيست. نمي‌خواهد خودت را به دردسر بياندازي. تا همين حد كفايت مي‌كند چون موضوع چندان جدي نيست.

شخصيت تو ديگران را مجذوب مي‌كند. از اين توان و استعداد خدادادي‌ات استفاده كن و دوستان را دور هم جمع كن و از اين فضاي صميمي لذت ببر.

مقدار مصرف ژلوفن در روز

سعي كن از حساسيت و زودرنجي‌ات كم كني چون لطمات جسمي و روحي زيادي به تو خواهد زد و در نهايت اين تو هستي كه ضرر مي‌كني.

بايد تلاش بيشتري كرد تا موفق شد. هر كس زحمت بيشتري مي‌كشد، سود بيشتري خواهد برد. نبايد فكر كني كارها خود به خود روبراه مي‌شود و تو به مقصد مي‌رسي!

نگران سردي اين رابطه نباش. به مرور زمان و با شناخت بيشتر همه چيز تغيير خواهد كرد و اين رابطه محكم خواهد شد.

فرصتهاي تازه و شانس دور و برت پرسه مي‌زند. قدر بعضي فرصتها را بايد دانست و آنها را آسان از دست نداد.

مواد مغذي كه از خوردن غذاهاي سالم و متعادل و خوراكيهاي سبك به دست مي‌آوري، براي ايجاد سلامتي جسمي تو بسيار مهم و حياتي است.

در آينده‌اي نزديك به پولي يا موقعيتي پول‌ساز خواهي رسيد كه برايت خيلي غيرمنتظره است. از اين موقعيت به بهترين نحو استفاده كن چون ديگر به اين زودي‌ها پيش نمي‌آيد.

دوباره شانس در خانه تو را مي‌زند. كافي است اين در را باز كرده و با رويي خوش به استقبال آينده بروي. فرصت‌هاي خوبي در اختيار داري فقط بايد وقت شناس باشي و از آنها استفاده كني.

منتظر يک اتفاق پرخير و برکت باش. اگر با نگاهي مثبت و خيرخواهانه به سراغ هر كاري بروي مطمئنا نتيجه‌اي كه مي‌خواهي مي‌گيري.

مراقب سلامتي‌ات باش. به جاي گرفتن رژيم‌هاي سخت و طاقت‌فرسا، برنامه غذايي‌ات را تنظيم كن تا روح و جسم سالمي داشته باشي.

يکي از کساني که از شما طلبي و يا خواسته اي دارد، با پيشنهادي تازه نزد شما خواهد آمد. سعي کنيد ابتدا حرف هاي او را به دقت بشنويد و بعد تصميم بگيريد. به مناسبتي مقداري پول بابت خريد يک چيز با ارزش از دستتان خارج ميشود.

چرا بجای فال هفتگیpmc میاد؟
میشه لطفا فال هفتگی رو بزارین ممنون:)

سلام دوست عزیزم

شما از کجا وارد سایت میشید ؟

سلام، خدا قوت
ببخشید چرا به جای فال هفتگی pmc میاد؟
چند هفتست که اینطوریه

سلام دوست عزیزم در لیست مطالب فال پی ام سی موجود هست

سلام خسته نباشید،چرا دیگه فال های هفتگی شبکه PMC رو نمیزارید بجاش فال های روزانه میزارید؟

عالیه همیشه چک میکنم

قبلا فالتون انرژیش مثبت بود الان خیلی منفی میگید

جالب بود

فال من درست بود. اکثر وقت ها درسته. بعضی قسمت های فال شبیه رویا میمونه.

من این فالو دوس دارم

سلام.من دی ماهیم…تااینجا هرچی برام دراومده دقیق بوده….وضعیتم خوب نیس برام دعا کنید….

چرا شما این فال عوض نمیکنید هر روز همین فال مال یکماهپیش هست

سلام دوست عزیز

عوض میشه
احتمالا شما کش دارید

لطفا از مرورگر دیگه امتحان کنید تا مشکلتون حل بشه

راست ميگه وضعيت اقتصاديم روحيم روانيم زندگيم ……

اسفند

اسفندی

میشه فال مجله موفقیت هم بزارید

سلام دوست عزیزم

فال موفقیت در کانال تاروت رنگی قرار داده میشه

موفق باشید

سلام وقت بخیر ممنون بابت سایت خوبتون امروز واقعا تعجب کردم هیچ کدوم از فالها آپدیت نشده

سلام ممنون بابت روزهایی که فال رو میزارید معمولا درست هست اما بعضی روزها تکراریه فالتون !,چرا خب چهار دفعه شده که تکراری گذاشتین من اینو خونده بودم قبلا . لطفا فال حقیقی رو به روز رسانی کنید مثل همیشه . تشکر

به به
پوری جون چه انتقادپذیره.
خسته نباشید.

سلام دوست عزیز پورتال رنگی

انتقاد باعث پیشرفته و دوست داریم با نظرات شما دوستان عزیز پورتال رنگی سایت بهتری برای شما عزیزان بسازیم

مرسی که همراه همیشگی ما هستید.

امیدوارم روزهای رنگی با پورتال رنگی داشته باشید.

سلام ببخشید،منظور از فال ۱،فال۲چی هستش؟؟

با سلام و وقت بخیر

فال 1 در سایت تاروت رنگی و از یک منبع معتبر خارجی و فال 2 در سایت پورتال رنگی و از منبع دیگری می باشد.

چرابراچیزای خوب ازفعل آیند استفاده میکنه؟
بعدچیزای بدوفعل گذشته!!
:(((((

سلام میکشید وقت به خیر من باید در قسمت نظرات فال هفته نظر میدادم اما چون قسمت نظردهی وجود نداشت اینجا میگم من متولد بهمن ماه هستم و در فال این هفته پیشنهاد کار برام پیش بینی شده بود عاجزانه خواهشمندم برام دعا کنید بتونم برگردم محل کار سابقم چون واقعا از نظر روحی شرایط بدی دارم ممنونم امیدوارم همه به آرزوهای خوبشون برسن

جالب بود ولی سعی و تلاش رو فراموش نکنید
موفقیت و رسیدن به آرزوها با تلاش و ایمان بخدا

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها را حذف کرد؟ عوارض کرایولیپولیز چیست؟ تفاوت بین کرایولیپولیز و پیکرتراشی چیست؟ آیا میتوان از این روش در دوران بارداری هم استفاده کرد؟ اگر می خواهید در مورد این روش درمانی زیبایی، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام را با دقت بخوانید. کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) چیست؟ کرایولیپولیز …

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن شده و عمل جویدن را سخت کند. طبق آمار موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و جراحی زیبایی فک و صورت،  اختلالات مفصل فکی گیجگاهی بر 5 تا 12 درصد از مردم آمریکا  تاثیر می گذارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی و فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام می خواهیم به بررسی درمان اختلالات مفصل فکی گیجگاهی با کمک …

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و …

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این …

مقدار مصرف ژلوفن در روز

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها …

ورم بدن یک وضعیت سلامتی است که باعث تجمع مایع در بافت می شود و ورم را ایجاد می کند، این وضعیت اغلب در قسمت های خاصی از …

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن …

در مورد داروی بیسولون چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو، یکی از داروهای خلط آور می باشد؟ آیا با نحوه عملکرد این دارو آشنایی دارید؟ در …

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

کمتر کسی پیدا میشود که تجربه ناخوشایند درد دندان را نداشته باشد. یکی از مهمترین مسائل پیش روی بیماران دندانپزشکی، ترس از درد دندان یا اعمال دردناک دندانپزشکی است. بسته به زمان و نوع درمان، این درد میتواند در سه بخش قبل از درمان، حین عمل و بعد از آن احساس شود. از همین رو همیشه کنترل درد بیمار به عنوان یک بحث مهم در دندانپزشکی مطرح بوده است. گرچه عموما اکثر این دردها با مسکن های خوراکی نه چندان قوی قابل کنترل است، ولی گه گاه لازم میشود از مسکن های قوی تر و یا حتی مخدرها هم کمک گرفت.

به عنوان یکی از شایعترین داروی های مسکن در دندانپزشکی، مروری بر قرص های ایبوپروفن و کپسول های ژلوفن میکنیم. خیلی ها این سوال را دارند که ژلوفن چه تفاوتی با بروفن دارد؟ سئوالی که عموما پرسیده میشود بیشتر اینگونه مطرح میشود که “می خواستم در مورد قرص ژلوفن سوال کنم که چه فرقی با بروفن داره؟  آیا این قرص عوارضش مثل بروفن هست؟ کدام یکیش ارجحیت داره نسبت به دیگری؟”

هر دو این داروها، جزء یک خانواده بزرگ مهم دارویی به نام NSAIDs یا داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی هستند که با مکانیسم مشابه اثر ضد دردی خود را اعمال میکنند. از دیگر داروهای مشهور این دسته دارویی، میتوان به آسپرین (Aspirin)، سلبرکس (Celebrex)، کتوپروفن (Ketoprofen)، ناپروکسن (Naproxen)، دیکلوفناک (Diclofenac یا Voltaren) و مفنامیک اسید (Mefanamic Acid یا Ponstel) اشاره کرد.

مکانیسم عمل NSAIDها از طریق تداخل با مسیر سنتز عوامل ضد التهابی (پروستوگلاندین) است که بدین ترتیب ابتدا کاهش التهاب رخ داده و متعاقبا کاهش احساس درد را خواهیم داشت.

مقدار مصرف ژلوفن در روز

داروی ایبوپروهن (Ibuprofen یا Advil) دارای خواص مسکن، ضدالتهاب و تب بری دارد. از عوارض نادر ایبوپروفن (که عامیانه به آن بروفن میگویند)، خشکی دهان، خونریزی از دستگاه گوارشی، خستگی، اضطراب، تپش قلب و … است. لذا مصرف این دارو در افرادی که ناراحتی های گوارشی یا زخم معدع دارند توصیه نمیشود. همچنین این دارو در حساسیت مفرط، آسم، بیماری های شدید کلیوی و بیماری های شدید کبد منع مصرف دارد.

مدتی است که شکل کپسول ژلاتینی نرم ایبوپروفن با نام تجاری (ژلوفن یا Gelofen) وارد بازار دارویی کشور شده است. یکی از مهمترین برتری های فرم کپسول نسبت به قرص، راحتی مصرف آن برای بیماران با مشکلات گوارشی است. ژلوفن به دلیل اینکه در فرم دارویی کپسول می باشد، به احتمال بیشتر دارای اثر سریعتر است. با این حال از نظر عوارض کلی چون ماده ی موثره آنها مشابه است چندان تفاوتی ندارند. البته ممکن است کپسول بکار رفته در ژلوفن در تعداد کمی از افراد ناراحتی ایجاد کند. بنابراین اینکه کدام ارجح است به خودتان بستگی دارد. در کل تفاوت قابل ملاحظه ای بین این دو وجود ندارد.

آیا میدانستید که:  قرصهای ایبوپروفن دارای بوی نامطبوعی هستند که کارخانجات تولید کننده برای پوشاندن این بوی نامطبوع قرصها را روکش میدهند . عموما جنس روکش از نشاسته یا لاکتوز و به طور کلی مواد بی اثر دیگر میباشد که روی خواص دارویی این قرص بی اثر می باشد معمولا کارخانجات داروسازی یک رنگ خاص نیز به روکش اضافه میکنند که برخی از اوقات به عنوان علامت شناسایی قرص نیز بکار میرود. قرص های ایبوپروفن در بازار ایران عموما به رنگ قرمر هستند.

موارد کاربرد: کاهش موقت (تسکین) دردهای ناشی از سرماخوردگی، دندان درد، دردهای عضلانی، سردرد (از جمله سردرد میگرنی)، ارتریت روماتوئید، دردهای قاعدگی و کاهش تب.

توجه: قبل از مصرف این دارو در موارد ذیل باپزشک معالج خود مشورت نمائید:

•    هرنوع حساسیت نسبت به یکی از دارو های ضدالتهاب غیر استروئیدی یا هر نوع داروی دیگر مانند آسپرین و سایر سالیسیلات ها و نیز انواع غذاها و افزودنی ها مانند رنگها و مواد نگهدارنده.•    ابتلا به ناراحتی یا بیماریهای قلبی عروقی، خونی، گوارشی (کولیت، زخم معده یا دیگر مشکلات معده ای روده ای و…)، دیابت شیرین، بیماریهای کلیوی، هموروئید، آسم، رینیت، صرع، فشار خون، پارکینسون و هر نوع بیماری دیگر.

موارد احتیاط:

•    از مصرف همزمان این دارو با الکل اجتناب نمائید، زیرا موجب تشدید مشکلات معده می گردد.•    از مصرف همزمان این دارو با آسپرین، استامینوفن و سایر سالیسیلات ها به دلیل بروز عوارض ناخواسته بپرهیزید.•    قبل از انجام هرگونه عمل جراحی یا دندانپزشکی، پزشک خود را از مصرف این دارو آگاه سازید. بخصوص اگر آسپرین مصرف میکنید اینکه پزشک شما مطلع شود مهم است.•    مصرف این دارو ممکن است سبب گیجی، خواب آلودگی یا مشکلات بینائی گردد. لذا از رانندگی و انجام کارهائی که به هوشیاری نیاز دارد بپرهیزید.پزشک خود را مطلع سازید اگر:•    پس از مصرف دارو علائم بیماری و تسکسن درد شما بهبود نیافت یا بدتر شد.•    اگر برای پائین آوردن تب مصرف شود و تب بیمار بیش از سه روز طول کشیده و یا محل درد، قرمز و متورم گردید.

مقدار و نحوه مصرف:

میزان مصرف این دارو بر حسب وزن و سن بیمار توسط پزشک تعیین میشود و پیروی از دستور پزشک بسیار مهم است. اطلاعات زیر حدود دوز درمانی دارو را بیان میدارد.

•    به منظور کاهش درد، در بزرگسالان و نوجوانان 200 تا 800 میلی گرم هر 6 تا 8 ساعت (نباید از 3.2 گرم در روز تجاوز کند). در اطفال 2 تا 11 ساله، سوسپانسیون خوراکی با دوزاژ mg 7.5 به ازاء هر کیلوگرم وزن کودک و 4 بار در روز با حداکثر دوز روزانه mg/kg 30 تجویز میشود.•    اگر دارو را چند وعده میل می کنید و مصرف یک نوبت آنرا فراموش کردید، به محض به یاد آوردن آنرامصرف کنید ولی اگر تقریباً زمان نوبت بعدی فرا رسیده باشد از مصرف آن خودداری کرده و مطابق برنا مةعادی مصرف دارو عمل کنید . از دو برابر کردن میزان مصرف دارو بپرهیزید.

عوارض جانبی:

همانند هر داروی دیگری که در دسترس است، برای پروفن و ژلوفن هم بحثی بنام عوارض جانبی مطرح است. یعنی به موازات اثر درمانی مطلوب، دارو ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز بشود. اگر چه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود، منتها در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک خود مشورت کنید:

•    سردرد شدید، اختلالات پوستی، اختلالات بینائی، تنگی نفس، افسردگی یا تغییرات رفتاری، اختلالات شنوائی، بی حسی یا ضعف در دستها وپاها، احساس خستگی، اختلالات ادراری و افزایش وزن.•    در صورت بروز هر یک از عوارض زیر مصرف دارو را قطع کنید وسریعاً پزشک خود را در جریان قرار دهید: درد وسوزش معده یا شکم، مدفوع قیری رنگ، سیاه یا خون آلود، احساس درد و فشار در قفسة سینه، تشنج با یا بدون لرز، تهوع، سوزش دل یا سوء هاضمه، لکه های قرمز کوچک روی پوست، جراحت، زخم یا لکه های سفید روی لبها یا داخل دهان، خون دماغ بدون علت خاص، خونریزی یا کبودی غیر معمول، استفراغ و بالا آوردن خون.•    عوارض خفیف دیگر که نیاز به مراقبت پزشکی ندارد ممکن است با ایبوپرفن پیش بیایند مانند درد خفیف شکم یا معده، گیجی یا خواب آلودگی، تهوع و استفراغ ، سوء هاضمه و سوزش قلب

مسمومیت:

در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده پزشک و یا مصرف یکباره با دوز زیاد دارو توسط یک فرد، بیمار بایستی فورا به اورژانس گوارش بیمارستان منتقل شده تا تحت شستشوی معده و مراقبت ویژه قرار بگیرد.

فراموش نکنید:

•    دارو را دور از دسترس اطفال، دور از رطوبت و در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری نمائید. همچنین از نگهداری و مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.•    داروهای ژلوفن و بخصوص پروفن را با معده پر مصرف کنید و حتی المکان (بخصوص بعد از مصرف پروفن) تا نیم ساعت در حالت عمودی (نشسته یا استاده) قرار داشته باشید.•    برای کنترل درد، دندانپزشک ممکن است داروهای دیگری را نیز به شما تجویز کند. سعی کنید داروها را بنا به دستور سر وقت (بخصوص در چند روز اول) مصرف کنید تا ناراحتی کمتری داشته باشید. نگزارید اول احساس درد کنید و بعد دارو را مصرف کنید.•    مصرف این داروها در بارداری و بخصوص در سه ماهه آخر توصیه نمیشود. بهتر است برای کنترل درد در این زمان از استامینوفن استفاده شود.•    این داروها به مقدار قابل توجهی در شیر مادر شیرده ترشح نمیشود، با این حال تغذیه با شیر مادر در حین مصرف این دارو توصیه نشده است. نسبت سود و زیان ناشی از مصرف دارو باید توسط پزشک سنجیده شود. در صورت نیاز به مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی با پزشک معالج خود مشورت نمائید.

توجه: افراد مبتلا به آسم، فشار خون، زخم معده، ناراحتی­‌های خونی مثل هموفیلی و مشکلات انعقادی باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند. افرادی که داروهای آنتی دیابتیک استفاده می­‌کنند نباید ژلوفن بخورند، چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروها می­‌شود و افت ناگهانی قند و بروز شوک را به همراه دارد.

دیگر عوارض مصرف خودسرانه این قرص، شامل اختلالات پوستی، اختلالات بینایی، تنگی نفس، افسردگی یا تغییرات رفتاری، اختلالات شنوایی، بی حسی یا ضعف در دست‌ها و پاها، احساس خستگی، اختلالات ادراری و افزایش وزن، درد و سوزش معده است. ژلوفن به کبد صدمه می­‌زند! این دارو­ در کبد متابولیزه می­‌شود تا قابلیت جذب داشته باشد، بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می­‌آورد و به بخش بدن آسیب می‌­رساند. مصرف این دارو باعث بروز اختلالات جنینی می­‌شود. مصرف ژلوفن در سه ماه اول دوران بارداری مجاز است ولی مصرف آن در سه ماه آخر بارداری ممنوع است

سلامت و بانشاط باشید

مطالب مرتبط:

– NSAIDs – Dosage – Side Effects – Drug Interactions – Warnings

– همه چیز در باره ” دندان کودک و قطره آهن”

– کهیر (urticaria)

– بیماری آسم (Asthma) یا تنگی نفس

– دانستنی هایی از خمیر دندان

– فلوئوروزیس دندانی (Dental Fluorosis)

– داروخانه فیتیله ای

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر ،ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

از جمله عوارض جانبی ایبوپروفن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه:در صورت ایجاد واکنش افزایش حساسیت یا مسمومیت کبدی یا کلیوی، مصرف دارو باید قطع گردد.

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

مقدار مصرف ژلوفن در روز
مقدار مصرف ژلوفن در روز
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *