درمان سرفه هاي شبانه کودک

دوره مقدماتی php
درمان سرفه هاي شبانه کودک
درمان سرفه هاي شبانه کودک




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

علت سرفه‌های خلط دار ویروسی است و کودک را در روزهای اول بسیار آزار می‌دهد

  

درمان سرفه هاي شبانه کودک

 با سرد شدن هوا دیدن بچه‌هایی که حسابی پوشیده‌اند و در حال سرفه کردن هستند منظره آشنایی است. شاید هم کودک شما هنوز از سرفه سرماخوردگیِ چند هفته‌پیش رنج می‌برد و نگرانید که چرا خوب نمی‌شود. به همین دلیل در این مطلب انواع سرفه‌های کودکان که باید جدی گرفته شوند را برایتان توضیح می‌دهیم.

1- سرفه‌هایی شبیه پارس کردن فرزند‌تان سرما خورده  و اگرچه بینی‌اش کیپ شده اما به خواب آرامی فرورفته است . چند ساعتی را می‌خوابد که ناگهان با سرفه از خواب بیدار می‌شود. سرفه‌هایش شبیه پارس کردن است . فرزند شما با چنین سرفه‌هایی به سختی نفس می‌کشد.

علت چنین سرفه‌هایی چیست؟این بیماری در اثر ویروسی است که باعث تورم حنجره و نای می‌شود. معمولا از اول پاییز تا آخر زمستان چنین بیماری ویروسی رایج است و بیشتر کودکان شش ماهه تا سه ساله دچار آن می‌شوند. این نوع سرفه‌ها در روز کمتر است اما معولا تا دو شب ادامه دارد. گاهی اوقات وقتی کودک نفس می‌کشد صدایی شبیه سوت از حنجره‌اش شنیده می‌شود.

چگونه سرفه‌ها را کاهش دهیم؟وقتی فرزند‌تان با سرفه از خواب بیدار می‌شود، او را در معرض جریان هوای سرد قرار دهید . این کار به او کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد. اگر چنین کاری ممکن نیست او را زیر دوش آب گرم ببرید و حدود 15 تا بیست دقیقه در حمام پر از بخار با او بمانید. زیرا گرما هوا را لطیف‌تر و به او کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد. اما اگر همچنان بسیار سخت نفس می‌کشد یا اینکه دم و بازدم‌هایش نیمه‌کاره تمام می‌شود و این حالت پنج دقیقه بیشتر طول می‌کشد حتما اورژانس را خبر کنید. از دستگاه بخور سرد نیز در خانه استفاده کنید و مایعات کافی به او بدهید. در بیشتر موارد این بیماری بدون نیاز مراجعه به پزشک بهبود می‌یابد اما اگر نگران هستید می‌توانید با پزشک خانوادگی‌تان تماس بگیرید.

    2- سرفه‌های خلط‌ دارگاهی اوقات وقتی فرزند‌تان سرما می‌خورد؛ آب بینی‌اش سرازیر می‌شود یا وقتی آب دهانش را قورت می‌دهد گلویش می‌سوزد؛ چشم‌هایش اشک‌آلود است؛ اشتهای کمی دارد و سرفه‌هایش خلط دار است.

علت سرفه‌های خلط دار چیست؟این یک سرما‌خوردگی ساده است که معمولا یک یا دو هفته طول می‌کشد. این نوع سرما‌خوردگی ویروسی است و کودک را در روزهای اول بسیار آزار می‌دهد . کودکان معمولا شش تا ده بار در سال سرما می‌خورند بنابراین از پشت سرهم سرما خوردن او نگران نباشید.

چگونه می‌توانید به او کمک کنید

از آنجایی‌که عامل سرماخوردگی ویروس است آنتی بیوتیک‌ها به درمان آن هیچ کمکی نمی‌کنند بنابراین از پزشک اطفال خواهش نکنید تا برای فرزندتان آنتی‌بیوتیک تجویز کند اما اگر متوجه شدید آب بینی فرزندتان سبزرنگ است و تب کرده است حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است سینوس‌های او عفونی شده باشد.

اگر فرزندتان بسیار کوچک است و نمی‌تواند فین کند از قطره‌های شستشوی بینی استفاده کنید تا بینی‌اش کاملا تخلیه شود. حمام آب گرم و بخور سرد را فراموش نکنید. برای دادن دارو به فرزندتان حتما با پزشک مشورت کنید.

علت سرفه‌های خشک شبانه، آسم است حالتی که در آن راه تنفسی متورم  می‌شود

3- سرفه‌های خشک شبانهفرزند شما همیشه سرفه‌های خشک می‌کند خصوصا در شب‌های زمستان به طوری‌که خواب آرام را از او گرفته است.

علت چیست؟علت این نوع سرفه‌ها آسم است حالتی که در آن راه تنفسی متورم و باریک می‌شود . گاهی اوقات بیشتر والدین تصور می‌کنند خس‌خس سینه اولین نشانه آسم است اما سرفه‌های بسیار بد‌و آزار‌دهنده همی می‌تواند نشانه این بیماری باشد. بلغم‌هایی که در شش‌ها وجود دارد باعث قلقلک گلوی کودک می‌شود و در نتیجه او را وادار به سرفه میک‌ند. این سرفه‌ها با سرمای هوا، آلرژی و ورزش بیشتر می‌شود.

چگونه می‌توانید به فرزندتان کمک کنید؟حتما به پزشک مراجعه کنید.تشخیص این بیماری در کودکان بین پنج تا شش سال از طریق فوت کردن در یک  لوله صورت می‌گیرد. در کودکان کوچکتر پزشک با توجه به نشانه‌هایی که والدین توضیح می‌دهند و سابقه این بیماری در خانواده آن را تشخیص می‌دهد.

4- سرفه‌های خسته‌کنندهفرزند شما بسیار ناتوان شده است. سرفه‌هایی که می‌کند توان زیادی از او می‌گیرد. تب بالایی دارد. درد عضله دارد و تو دماغی صحبت می‌کند.

چرا فرزندتان این طور شده است؟او دچار آنفولانزا شده است؛ یک نوع بیماری ویروسی که به سیستم تنفسی حمله می‌کند. پیش از اینکه نشانه‌های بیماری ظاهر شود این ویروس در بدن کودک شما وجود دارد و می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند. حتی سرفه و عطسه کودکان بیمار این ویروس را در محیط پراکنده می‌کند.

راهی برای درمانمایعات کافی به فرزندتان بدهید. مصرف استامینوفن در کودکان بالای شش ماه کمک می‌کند. ایبوبروفن نیز همراه غذا یا شیر تب و درد او را کاهش می‌دهد.

علت سرفه‌های سوت دار, برونشیت است

 

 5- سرفه‌های سوت دارچند روزی است که فرزندتان سرما خورده است و حالا سرفه‌هایش شدیدتر شده. وقتی سرفه می‌کند صدای سوت مانندی شنیده می‌شود. به نظر تندتر نفس می‌کشد.

علت چیست؟چنین علائمی حاکی از برونشیت است بیماری‌ای که در آن، مجاری تنفسی به شدت باریک می‌شود. در این بیماری نفس کشیدن برای کودک بسیار سخت می‌شود.علت اصلی برونشیت نوعی ویروس است و معمولا در فصل‌های زمستان کودکان دچار آن می‌شوند.

چگونه مراحل درمان را آغاز کنیم؟اگر فرزند شما به سختی نفس می‌کشد یا آشامیدنی می‌نوشد بهتر است با پزشک تماس بگیرید. معولا در موارد برونشیت نیاز به عکس از قفسه سینه یا آزمایش خون نیست. بهتر است فرزندتان استراحت کند و مقدار زیادی مایعات بنوشد. طبق آخرین مطالعات درمان برونشیت نیازی به دارو ندارد در موارد جدی کودک در بیمارستان بستری می‌شود تا با دریافت اکسیژن، مایعات و دارو درمان شود.

 

منبع: ninisite.com


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .


چه سرما خورده باشید و چه دچار آلرژی باشید، یکی از اولین کارها برای بهتر شدن حالتان این است که شب ها خوب بخوابید. اما وقتی سرفه های مکرر و پی در پی باعث بیدار شدن شما از خواب می شوند، چطور می توانید خواب کافی و مناسبی داشته باشید.



در این مطلب، تعدادی از درمان خانگی ساده را برای سرفه شبانه بیان کرده ایم که به کمک آن ها می توانید سرفه تان را کاهش دهید و به خوبی بخوابید.درمان سرفه هاي شبانه کودک

 

روش اول) یک دلیل برای سرفه تان پیدا کنید.

1- علائم خودتان را ارزیابی کنید.

آیا در طی روز هم سرفه می کنید یا فقط شب ها سرفه می کنید؟ آیا سرفه شما تازه شروع شده است؟

اگر دچار سرماخوردگی شده اید و یا مبتلا به بیماری آسم یا آلرژی هستید، بایستی درمان های مربوطه را انجام دهید تا سرفه تان کم شود.

 

2- فکر کنید اولین بار چه موقع سرفه تان شروع شد.

به عواملی که تغییر کرده اند، دقت کنید. به عنوان مثال آیا یک بالش پر جدید از مغازه خریده اید و هنگام استفاده از آن سرفه تان شروع شد؟ یا هوا خشک شده است (در هوای سرد) و یا گرد و غبار زیادی در اتاق شما وجود دارد.

لذا به هر آنچه که باعث شروع سرفه در شما شده است فکر کنید و روش های لازم را بر علیه آن بکار گیرید.

 

 

روش دوم) سرفه تان را قطع کنید


1- ملافه رختخواب و روبالشی خود را با آب داغ بشویید.

اگر مکررا سرفه می کنید، هر هفته ملافه رختخواب و روبالشی خود را با آب داغ بشویید.

 

این کار باعث رفع مایت های گردوخاک یا قارچ ها از روی رختخواب شما می شود. مایت های گردوخاک یا قارچ ها سرفه شما را بدتر می کنند.

 

 

 

2- به طور منظم خانه را جارو و گردگیری کنید.

 

 


 

 

3- قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.

بخار آب گرم در حمام، راه تنفسی شما را باز می کند، اما به یاد داشته باشید بخار آب داغ گاهی اوقات علائم آسم را بدتر می کند. پس موقع انجام این کار دقت کنید.

 

 

 

4- یک لیوان چای گرم بنوشید.

درمان سرفه هاي شبانه کودک

 

 

 

5- یک قاشق مرباخوری عسل بخورید.

 

هم چنین می توانید چند بار در روز و یا قبل از خواب شب، یک قاشق مرباخوری را در یک فنجان چای گرم حل کرده و بنوشید.

 

 

 

6- آب کافی بنوشید.

 

 

 

 

7- دستگاه بخور در اتاق خواب روشن کنید.

 

اما بیش از حد از این دستگاه استفاده نکنید، زیرا قارچ ها (مواد آلرژی زا) در هوای مرطوب سریع تر و بهتر رشد می کنند.

 

 

 

8- سر خودتان را بالاتر ببرید.

 

 

 

9- اگر کارهای بالا موثر نبود، از یک داروی ضد سرفه و وسیله ای برای خواب بهتر استفاده کنید.

 

 

آیلار آرزوگران

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

علل سرفه خونی چیست؟

6 دلیل سرفه طولانی‌مدت در کودکان

امان از سرفه‌های بی‌امان

اگر دائم سرفه می‌کنید …

چطور سرفه را متوقف کنیم؟

ضدسرفه هاى طبیعى

سیاه سرفه؛ بیماری مسری تنفسی

موقع عطسه و سرفه جلوی دهان‌تان را بگیرید

سرفه زیاد همراه با تب را جدی بگیرید

فلوترهای ماده ژله ای پشت چشم ، بافت های کلاژنی میکروسکوپی درون زجاجیه هستند که تمایل به ایجاد لکه و انداختن سایه بر روی شبکیه دارند و به صورت شناورهایی در بیمار ظاهر می شوند. شايع ترين علت ایجاد شناور ماده ژله ای پشت چشم در چشم پزشکي، جدا شدن زجاجیه  (PVD) و جدا شدن قسمت جلویی هيالوئيد پشتی از شبکيه است. این شرایط غالبا یک تهدید برای بینایی نیست. بیمارانی که علائم و نشانه های شناورهای زجاجیه را دارند، باید توسط چشم پزشک معاینه …

آب مروارید مادرزادی چیست؟ در مورد این بیماری چشمی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا نوزادانی که با این بیماری متولد می شوند، درمانی برای آنها وجود دارد یا تا آخر عمر باید با آن زندگی کنند؟ این بیماری به چه علتی بوجود می آید؟ جراحی آب مروارید مادرزادی نیز وجود دارد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام در مورد علل، علائم و راه های تشخیص و درمان این بیماری در نوزادان صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید. آب مروارید مادرزادی چیست؟ به …

در مورد عفونت کامپیلوباکتر چه می دانید؟ آیا این بیماری عفونی همان مسمومیت غذایی است؟ این بیماری توسط ویروس ها ایجاد می شود یا توسط باکتری ها؟ نحوه درمان این نوع عفونت چگونه است و آیا با روش های خانگی هم قابل درمان است؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام، می خواهیم به بررسی عفونت کامپیلوباکتر بپردازیم. با ما همراه باشید تا اقدامات پیشگیری از آن را فرا بگیرید. حقایق کلیدی در مورد عفونت کامپیلوباکتر کامپیلوباکتر یکی از 4 علت اصلی بیماری های …

لوسیدوم گانودرما (Ganoderma lucidum) که به عنوان قارچ ری شی شناخته می شود قارچی تلخ است که هزاران سال است در طب سنتی چینی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. کلاه و ساقه گانودرما حاوی ماده ای به نام بتا-گلوکان است که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. آیا با خواص دارویی و مزایای سلامتی این قارچ آشنایی دارید؟ در این مقاله از بخش داروهای گیاهی و طب سنتی دکتر سلام می خواهیم در مورد و مزایای این قارچ …

پوست مرغی شدن بدن یا کراتوزیس پیلاریس، یک بیماری رایج و شایع پوستی است که بر نوجوانان و بزرگسالان تاثیر می گذارد. پوست مرغی شدن بدن سبب بروز برآمدگی های کوچک، سفت و قهوه ای مایل به قرمز یا قرمز در اطراف فولیکول های مو بر روی سینه ها، ران ها، باسن و گونه ها می شود. پوست مرغی شدن بدن ظاهری مانند گوشت خوک یا پوست مرغ ایجاد می کند. این بیماری ممکن است در بیماران مبتلا به پوست خشک و درماتیت آتوپیک ظاهر …درمان سرفه هاي شبانه کودک

فلوترهای ماده ژله ای پشت چشم ، بافت های کلاژنی میکروسکوپی درون زجاجیه هستند که تمایل به ایجاد لکه و انداختن سایه بر روی شبکیه دارند و به …

مشکلات رفتاری رایج در سگ ها چیست؟ پارس کردن، گاز گرفتن و مشکلات رفتاری بسیار دیگر در سگ اغلب به دلیل سوء تفاهم ها و بد اداره کردن …

در مورد کلوئید چه می دانید؟ آیا می دانید به این عارضه جای زخم هم گفته می شود؟ آیا با راه های درمان جای زخم آشنایی دارید؟ یک …

جلوگیری از بارداری با گیاهان دارویی امکان پذیر است؟ آیا میتوان با روش های خانگی از بارداری پیشگیری کرد؟ هیچ چیز بدتر از این نیست که بفهمید که …

اگر از طرفداران نان ذرت شیرین هستید اما شکر اضافه شده بیش از حد موجود در آن را نمی خواهید، پس سعی کنید نان ذرت خود را بپزید. …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

آیا سرفه شما را درطول شب بیدار نگه میدارد ، حتی اگر شما سرما نخورده باشید ؟ عواملی بسیاری وجود دارد که منجر به سرفه های شبانه میشود. در رسانه دکتر سلامت ما به شما کمک خواهیم کرد تا بدانید چگونه سرفه در شب را متوقف کنید.

۱- خوابیدن در شیب

قبل از به خواب رفتن سعی کنید چندین بالشت فراهم کنید و با بیش از یک بالشت زیر سرتان بخوابید. این کار به  بلع و عبور ترشحات پشت حلقی و مخاط شما در طول روزکمک میکند  و از جمع شدن ترشحات در پشت حلق در شب جلوگیری می کند.

۲- قبل از خواب یک دوش یا حمام گرم بگیرید

درمان سرفه هاي شبانه کودک

راه های هوایی خشک شده می تواند سرفه در شب بدتر کند. بنابراین، قبل از خواب خود را در حمام مرطوب غوطه ور و خیس کنید.

۳- از خوابیدن  زیر فن، بخاری، یا تهویه هوا اجتناب کنید

دمیدن هوای سرد بر روی صورت شما درطول  شب تنها سرفه ی شما را بدتر خواهد کرد. پس تخت خود را حرکت دهید  و آن را از تهویه هوا یا بخاری دور کنید. اگر شما در طول شب در در اتاق خود از فن استفاده میکنید، آن را به یک نقطه مخالف از تختتان حرکت دهید.

۴- در اتاق خواب خود از مرطوب کننده هوا استفاده کنید

مرطوب کننده هوا می تواند به جای خشک کردن به مرطوب شدن هوا کمک کند .بخار راه های هوایی را باز میکند و اجازه می دهد تا هوا بهتر جریان یابد. این رطوبت کمک به مرطوب نگه داشتن راه های هوایی کمک میکند و سرفه در شب را کمتر میکند.

۵- حداقل یک بار در هفته ملافه های خود را بشویید

اگر شما سرفه در شب مداوم  دارید و مستعد ابتلا به آلرژی هستید، بستر خود را تمیز نگه دارید. غبار، موجودات کوچک که با خوردن تکه های مرده پوست، ملافه، پارچه زندگی می کنند و یک عامل ایجاد آلرژی هستند . اگر شما آلرژی یا آسم دارید شما ممکن است در معرض خطر غبار باشید. اطمینان حاصل کنید که شما بشویید تمام کاورها و ملحفه های پوشاننده ی تخت خود را بشویید.

۶- یک لیوان آب روی میز کنار تخت خود نگه دارید

به این ترتیب، اگر شما به دلیل سرفه در شب از خواب بیدار شدید ، شما می توانید گلو خود را با یک جرعه آب صاف کنید .

۷- سعی کنید هنگام خواب از طریق بینی خود نفس بکشید

قبل از اینکه به خواب بروید، به این ضرب المثل فکر کنید : “بینی برای تنفس، دهان برای خوردن”. به خود آموزش دهید تا از طریق بینی نفس بکشید با انجام چند دور تنفس آگاهانه از بینی قبل از خواب این کار را تمرین کنید. این کار سبب میشود تا استرس کمتری به گلو وارد شود و در شب به سرفه کمتری منجر می شود.

۱- استفاده از داروهای ضد سرفه بدون نسخه

داروی سرفه بدون نسخه می توانید به دو روش زیر کمک کند:

۲- استفاده از قرص های مکیدنی مخصوص سرفه

برخی قطره های سرفه حاوی ماده بیحس کننده مانند بنزوکائین هستند، که می تواند علاوه بر افزایش میزان خواب به آرام کردن سرفه در شب کمک کند .

۳- اگر سرفه شما تا ۷ روز بهبود پیدا نکرد با دکتر خود تماس بگیرید

اگر سرفه در شب پس از چند مرحله درمان یا پس از هفت روز بدتر شد به دکتر خود مراجعه کنید. علل سرفه در شب شامل آسم، سرماخوردگی، گرده، گرفتن مهارکننده های ACE ، سندرم ویروسی، برونشیت مزمن، برونشکتازی، یا سرطان است. اگر شما تب بالایی دارید و سرفه مزمن شبانه هم دارید، در اسرع وقت با دکتر خود ملاقات کنید.

۱- قبل از خواب یک قاشق مربا خوری عسل میل کنید

عسل یک درمان بزرگ و طبیعی برای گلوی تحریک شده شماست، به عنوان پوشش  و آرام کننده غشاء مخاطی در گلو. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است، البته به لطف آنزیمی که توسط زنبور عسل تولید میشود. بنابراین اگر سرفه در شب شما  به دلیل  یک بیماری باکتریایی است، عسل می تواند به مبارزه با باکتری های بد کمک کند.

۲- نوشیدن چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یک ماده ضد احتقان طبیعی است. راه های هوایی  را باز کرده و مخاط گلو را شل میکند. همچنین هر گونه التهاب را در گلو آرام میکند.

۳- آب نمک غرغره کنید

آب نمک می تواند ناراحتی های گلو  را به راحتی رفع کند. اگر خلط شما متراکم است و سرفه می کنید، غرغره کردن آب نمک می تواند به بیرون راندن هر نوع خلطی از گلوی شما کمک کند.درمان سرفه هاي شبانه کودک

۴- صورت خود را با آب و روغن های طبیعی بخار دهید

بخار یک راه عالی برای جذب رطوبت از طریق بینی و جلوگیری از سرفه در شب است. اضافه کردن اسانس روغن درخت چای و اکالیپتوس نیز خواص ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد التهابی  به محیط می بخشد.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

از جمله روش هایی که پزشکان برای درمان زگیل به کار می گیرند، منجمد کردن آن ها است. این روش…

اصطلاح هپاتیت، برای توصیف فرم رایجی از آسیب کبدی به کار می رود. هپاتیت به معنی التهاب کبد است. عواملی…

کولونوسکوپی یک اقدام تشخیصی و درمانی است که برای بررسی تغییرات در روده بزرگ یا کولون و رکتوم مورد استفاده…

مشکلات پستانی شامل توده برست، درد پستان، ترشح نوک پستان یا انحراف نوک پستان و تغییراتی در پوست پستان می…

درمان سرفه هاي شبانه کودک
درمان سرفه هاي شبانه کودک
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *