گیلاس و دیابت بارداری

دوره مقدماتی php
گیلاس و دیابت بارداری
گیلاس و دیابت بارداری

گیلاس ویتامین C فراوانی دارد، اما آیا می توان در دوران بارداری گیلاس مصرف کنیم؟ در دوران بارداری، شما باید در مورد فواید و عوارض جانبی چیزی که می خورید اطلاعات داشته باشید.

گیلاس ها غنی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند که مواد مغذی و ضروری برای رشد و توسعه جنین هستند. با این حال، مصرف بیش از حد از آنها می تواند منجر به افزایش قند خون شود. این یک واقعیت شناخته شده است که خوردن گیلاس در دوران بارداری برای مادر و جنین مفید است. با این حال، به یاد داشته باشید که در خوردن آنها اعتدال را رعایت کنید. گیلاس خشک شده آغشته به سولفیت است. بنابراین، مصرف آن در دوران بارداری ممکن است باعث التهاب در بانوان بارداری که حساس به سولفیت هستند، شود.

 

شما می توانید در دوران بارداری، گیلاس مصرف کنید. گیلاس غنی از ویتامین C و سایر مواد مغذی است که باعث افزایش ایمنی بدن در بانوان باردار می شوند.

گیلاس و دیابت بارداری

دوره مقدماتی php

گیلاس یک منبع غنی از مواد مغذی است. در زیر فهرستی از فواید خوردن گیلاس در طول سه ماهه اول بارداری و بعد از آن را آورده ایم.

 

گیلاس مواد مغذی و ویتامین های فراوانی دارد. با این حال، ممکن است خوردن آن در دوران بارداری با مشکلاتی همراه شود.

مصرف بیش از حد گیلاس می تواند بسیار مضر باشد، حتی اگر شما به گیلاس حساسیت ندارید. ممکن است در موارد نادر، شوک آنافیلاکتیک یا آنافیلاکسی رخ دهد که می تواند مرگ آور باشد.

در اینجا برخی از اقدامات مهم که قبل از خوردن گیلاس باید انجام دهید، را آورده ایم.

به یاد داشته باشید قبل از مصرف گیلاس حتما آنها را بشویید. اگر گیلاس ها به خوبی شسته نشود، ممکن است باعث عفونت شود که می تواند برای مادر و جنین مشکل ایجاد کند. قبل از مصرف گیلاس در دوران بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید.

گیلاس خشک با سولفیت ها پوشش داده می شود تا آنها بهتر حفظ شوند. بنابراین، اگر به سولفات آلرژی دارید، از خوردن آنها اجتناب کنید. در صورتی که شما تمایل به خوردن گیلاس خشک دارید، آنها را نیم ساعت در آب گرم غوطه ور کنید تا سولفیت آنها قبل از خوردن شسته شود.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن گیلاس در دوران بارداری مفید است؟

2- ارزش غذایی و فواید میوه گیلاس

3- خوردن تمشک قرمز چه خواص و مضراتی دارد؟

4- خوردن کیوی چه فوایدی برای بدن دارد؟

5- فواید و عوارض خوردن توت فرنگی

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

هیچ چیزی در تابستان بهتر از میوه تازه نیست. در واقع این فصل سرشار از میوه های فوق العاده ای است که برخی از آنها آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته اند. یکی از این میوه ها گیلاس است که سرشار است از آنتی اکسیدان، فیبر و مواد مغذی که برای بسیاری از جنبه های سلامتمان مفید است.

بنابراین اگر به دنبال بهانه ای هستید که گیلاس بیشتری بخورید جای درستی آمدید. می خواهم در این مقاله از خواص شگفت انگیز این میوه خوش رنگ تابستانی برایتان بگویم.

1- کاهش التهاب

گیلاس سرشار است از آنتی اکسیدان و این را می توان به سادگی از روی رنگش تشخیص داد. گیلاس مخصوصا سرشار از آنتوسیانین است که درست مانند داروهایی نظیر ایبوپروفن با التهاب مقابله می کند. این آنتو سیانین ها همچنین با کاهش خطر بیماری های قلبی نیز همراه هستند که یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در بسیاری از کشورها است.

2- کمک به خوابی بهتر

گیلاس و دیابت بارداری

گیلاس سرشار از ملاتونین است که یکی از هورمون های اصلی و تاثیر گذار در چرخه خواب و بیداری است. در یک تحقیق که روی دو گره انجام شد یکی شربت گیلاس نوشید و گروه دیگر شربتی دیگر. در پایان هفته سطح ملاتونین گروهی که از گیلاس استفاده کرده بودند افزایش یافته بود. تحقیقات بعدی نشان داد افزایش سطح ملاتونین در زنان و مردان می تواند به از بین رفتن مشکلات خواب و تنظیم آن کمک کند.

3- بهبود تعادل قند خون

میوه ها به خاطر اینکه سرشار از قند هستند کمی مورد بی مهری قرار گرفته اند. اما گیلاس شاخص گلیسمی پایینی دارد. تحقیقات نشان داده آنتی اکسیدان های موجود در این میوه توانسته قند خون را در حیوانات کاهش دهد – این یعنی گیلاس می تواند با دیابت در انسان ها مقابله کند.

4- مقابله با سرطان و پیری

متاسفانه در سال های اخیر نرخ ابتلا به سرطان افزایش چشم گیری داشته. خبر خوب اینکه گیلاس سرشار است از فیتوشیمیایی هایی نظیر ترپنس که نشان داده اند می تواند جلوی رشد سرطان را بگیرند و عملکرد سیستم ایمنی را افزایش دهند. گیلاس یکی از غذاهایی است که رتبه بالایی در میان میوه های سرشار از آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان به مقابله با آسیب اکسیداتیو در بدن می پردازد و از برخی علائم پیری پیشگیری می کند.

5- کمکتان می کند وزنی سالم را تثبیت کنید

گیلاس ها شاخص گلیسمی پایینی دارند اما سرشار از فیبر نیز هستند که شاخص بسیار مهمی در کنترل وزن و بهبود میکروبیوم بدن است. بسیاری از ما به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کنیم. بنابراین گیلاس می تواند گزینه مناسبی برای اضافه کردن به برنامه غذایی باشد. در یک تحقیق که روی موش ها انجام گرفت آنهایی که گیلاس می خوردند اختلال متابولیک پیدا نمی کردند و همچنین التهاب کمتری داشتند – هر دوی این موارد در چاقی موثر هستند.

امیدوارم این خواص باعث شده باشد که بیشتر به این میوه اهمیت دهید و به برنامه غذایی اضافه اش کنید.

گیلاس سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و… است که برای بدن بسیار ضروری اند.با توجه به اینکه زنان باردار به مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند، این میوه برای آن ها بسیار مفید است.گیلاس کمک می کند بدن مادر و جنین مواد مغذی لازم را دریافت کند و سلامت بدن تضمین شود. 

ویتامین A، C، E، K، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر از جمله مواد مغذی موجود در گیلاس اند.همچنین گیلاس سرشار از آنتی سیانین ها و دیگر مواد مغذی است.

خوردن گیلاس در هر حالت برای بدن مفید است، مگر اینکه به آن آلرژی داشته باشید. هسته گیلاس تنها قسمتی است که نباید خورده شود. استفاده بی رویه از گیلاس توصیه نمی شود زیرا به دلیل گازهای موجود در آن تولید نفخ می کند، اما استفاده پیوسته و منظم از آن بسیار مفید است.

این بخش از نکات تغذیه در دوران بارداری در نمناک به میوه ی خوشمزه و پرخاصیت گیلاس پرداخته ایم و خواهیم گفت که مصرف ان در دوران بارداری چه فوایدی برای جنین و مادر دارد.

گیلاس و دیابت بارداری

1- افزایش سطح ایمنی بدن

گیلاس به دلیل داشتن ویتامین C که نوعی آنتی اکسیدان است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین رادیکال ها را (که باعث بروز انواع عفونت ها و بیماری ها می شوند) از بین می برد. در دوران بارداری سطح ایمنی بدن پایین می آید و گیلاس درمان طبیعی مناسبی است.

2- تقویت سلول های جدید مغز

آنتی سیانین های موجود در گیلاس می توانند از سلول های جدید محافظت کنند و سلامتی مغز جنین را افزایش می دهند. گیلاس بالاتون که نوع جدیدی از گیلاس است، مغز شما را تقویت می کند و از بی حواسی ناشی از بارداری جلوگیری می کند..

3- درمان تورم و التهاب

آنتی سیانین موجود در گیلاس قرمز تورم، التهاب بدن و درد مفاصل که ناشی از بارداری است را التیام می بخشد. 

4- پیشگیری از ابتلا به دیابت

گیلاس قند خون را کنترل می کند و باعث می شود جنین دچار دیابت نشود.

5- رفع خستگی

آب موجود در گیلاس باعث رفع خستگی می شود و سطح انرژی بدن را بالا می برد. 

6- کنترل فشار خون

این میوه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. به همین دلیل فشار خون را تحت کنترل قرار می دهد و خطر پریکلامپسیا (فشار خون بالا، حالت تهوع و…) را کاهش می دهد. 

7- خواب راحت

آنتی اکسیدان موجود در گیلاس که ملاتونین نام دارد باعث می شود راحت بخوابید. ممکن است در دوران بارداری خوابیدن برایتان دشوار باشد.

قبل از خواب یک لیوان آب گیلاس بنوشید، بهتر است به جای گیلاس شیرین از گیلاس ترس استفاده کنید زیرا آنتی اکسیدان موجود در آن بیشتر است.

8- تقویت رگ های خونی

ویتامین C باعث تقویت رگ ها و خون رسانی بهتر به جنین می شود.

9- خلط آور

گیلاس خلط آور است و باعث می شود سرماخوردگی، سرفه و برونشیت بهبود یابد.

10- درمان یبوست

فیبر زیادی در گیلاس وجود دارد بنابراین خوردن آن باعث بهبود عملکرد روده و رهایی از یبوست که مشکل تمام زنان باردار است می شود. 

11- کم کالری

اگر در هنگام بارداری نگران افزایش وزن خود هستید می توانید بدون نگرانی گیلاس بخورید زیرا این میوه کالری خیلی کمی دارد. 

گیلاس و دیابت بارداری

12- از بین برنده درد عضلانی

گیلاس به دلیل ضد التهاب بودن برای درد عضلانی و دردهای مانند آن که در دوران بارداری زیاد اتفاق می افتد بسیار مفید است. 

13- التیام بخش سردردهای میگرنی

پزشکان معتقدند پریکلامپسیا و نوسان هورمون استروژن در بارداری باعث ایجاد سردردهای میگرنی می شود. گیلاس به دلیل وجود فلاونوئید و آنتی سیانین سردردهای میگرنی را التیام می بخشد.

علی رغم همه این مزیت ها گیلاس در بعضی زنان باردار ایجاد نفخ می کند؛ یا اینکه بعضی ها به طور کلی به گیلاس آلرژی دارند. 

چنانچه در نمناک گفته شده است اگر بعد از خوردن گیلاس احساس ناخوشایندی داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید. 

برگ، پوست و هسته گیلاس حاوی هیدروسیانیک اسید است که یک نوع ماده شیمیایی سمی است. 

اگر دیابت ژنتیکی دارید، گیلاس برای شما مضر است.

پیش از خوردن، آن ها را بشویید تا باکتری ها و آلودگی ها پاک شوند. 

  • عکسهای تصویر زمینه واتساپ
  • اگر قصد دارید گیلاس را به رژیم روزانه خود اضافه کنید با پزشکتان مشورت کنید.

     

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    همشهری آنلاین:
    کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: گیلاس میوه‌ای لذیذ و مغذی، متنوع در رنگ‌های زرد قرمز وسیاه است که سرشار از ویتامین‌ها، ماده مغذی و ترکیبات مفید است و به طور موثر میزان قند خون را کنترل می‌کند.

    زینب یزدان پناه در گفت گو با  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: تحقیقات متعدد نشان داده‌اند به علت آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که در گیلاس موجود است این میوه خاصیت ضدسرطانی دارد.

    وی در ادامه اظهارنمود: گیلاس به دلیل فلاونوئید موجود در آن از تشکیل تومورهای سرطانی در کولون پیشگیری می‌کند. کولون قسمتی از رودهٔ بزرگ است و متأسفانه سرطان آن از نظر تعداد بیماران مبتلا، سومین و از نظر تعداد مرگ و میر، دومین رتبه را دارد.این کار‌شناس تغذیه خاطرنشان ساخت: گیلاس، به ترشح اسید معده کمک می‌کند و تمیز کننده موثرکبد و کلیه است و علاوه بر این به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

    وی با بیان این مطلب که مصرف روزانه مقدار زیادی گیلاس، بیماری نقرس را تسکین می‌دهد تصریح کرد: این میوه انسولین خون را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد در نتیجه باعث کاهش قند خون می‌شود.

    گیلاس و دیابت بارداری

    یزدان پناه با اشاره به اینکه گیلاس میوه‏‌ای است که نشاستهٔ کمی دارد گفت: این میوه به علت داشتن شاخص پایین گلایسمی به طور موثر میزان قند خون را کنترل می‌کند و در نتیجه میوه مناسبی برای بیماران دیابتی به حساب می‌آید؛ البته تاکید می‌شود که به میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه مصرف شود.وی ادامه داد: مصرف منظم گیلاس به طور موثر کلسترول و تری گلیسرید خون را کاهش می‌دهد.

    کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان داشت: آنتوسیانین موجود در گیلاس، از قلب محافظت می‌کند و مانع از بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه این میوه دارای چربی پایین و آب فراوانی است، انرژی بدن را افزایش می‌دهد خاطرنشان کرد: فیبر خوراکی بالایی دارد و همچنین منبع خوبی از ویتامین ث و پیش ساز ویتامین آ است.این کار‌شناس تغذیه افزود: پتاسیم گیلاس باعث تثبیت میزان خون، بهبود عملکرد مغز و کاهش اضطراب و استرس می‌شود. سوخت ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می‌کند.

    کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآورشد: گیلاس جزو میوه‌هایی است که منبع غذایی «ملاتونین» هستند. این هورمون در کنترل و تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن نقش مهمی دارد و باعث خواب راحت می‌شود.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    همان طور که در مقالات متعدد مربوط به بارداری تاکید کرده ایم رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چه شما توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید کمتر دچار عوارض و ناراحتی های بارداری بخصوص در سه ماهه دوم و سوم خواهید شد. یکی از مهم ترین بخش های رژیم غذایی در بارداری میان وعده هاست که توصیه می کنیم در این میان وعده ها بیشتر از میوه جات و آجیل ها در حد اعتدال استفاده کنید. میوه ها شامل انواع مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی هستند و به علاوه به شما طراوت و انرژی می دهند. گیلاس نیز از میوه های بسیار خوشمزه است که می توانید در این دوران استفاده کنید. اما نکاتی نیز در مورد این میوه لذیذ وجود دارد که در این مطلب با شما مامان های اومایی عزیز در میان می گذاریم. با ما همراه باشید. 

    در این مقاله می خوانیم:

    خواص گیلاس در دوران بارداریعوارض جانبی مصرف گیلاس در بارداریملاحظات لازم در خصوص خوردن گیلاس در بارداریچند دستور تهیه مواد غذایی با گیلاس برای مامان های عزیز

    گیلاس غنی از مواد مغذی است و اگر به آن حساسیت ندارید خوردنش در بارداری مانعی ندارد. هسته تنها قسمتی از گیلاس است که نباید بخورید. هیچ گاه هسته گیلاس را نخورید زیرا باعث نفخ و گاز معده می شود. خوردن گیلاس به مقدار متوسط برای بدن خوب است و خون سازی می کند به علاوه حس خیلی خوبی در شما ایجاد می کند و بعد از خوردنش احساس آرامش می کنید که احتمالا به دلیل طبع سرد این میوه خوش طعم و آبدار می باشد.

    این میوه قرمز خوشمزه می تواند باعث سلامتی شما در دوران بارداری شود زیرا غنی از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، آهن، کلسیم و … است. بنابراین گیلاس میان وعده ای مناسب در دوران بارداری است. در ادامه خواص گیلاس برای شما ذکر شده است:

    گیلاس و دیابت بارداری

    گیلاس حاوی ویتامین ث می باشد و خواص آنتی اکسیدانی دارد. بنابراین این ماده نقشی حیاتی در از بین بردن رادیکال های آزاد دارد که باعث بیماری های عفونی می شوند. ایمنی بدن در طول بارداری پایین است و گیلاس به طور طبیعی به افزایش ایمنی بدن کمک می کند.

    آنتوسیانین موجود در گیلاس از سلول های عصبی محافظت کرده و سطح سلامت مغز جنین را ارتقاء می دهد. همچنین گیلاس از حملات فراموشی در دوران بارداری جلوگیری می کند.

    آنتوسیانین موجود در رنگدانه قرمز گیلاس در کاهش تورم، التهاب و درد مفاصل که در بارداری ایجاد می شود، بسیار موثر است.

    گیلاس به کنترل قند خون کمک می کند و از دیابت بارداری جلوگیری خواهد کرد.

    گیلاس حاوی مقدار زیادی آب می باشد که مصرف منظم آن باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی می شود.

    پتاسیم موجود در گیلاس باعث کنترل فشار خون در بارداری و حتی در حالت عادی می شود. همچنین از پره اکلامپسی در بارداری جلوگیری می کند.

    ملاتونین موجود در گیلاس  که یک آنتی اکسیدان قوی است باعث خواب راحت می شود. در طول بارداری به طور طبیعی نظم خواب به هم می خورد. مصرف یک لیوان آب گیلاس هرروز باعث کاهش اختلالات خواب می شود. همچنین تارت گیلاس حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به خود گیلاس است.

    ویتامین ث موجود در گیلاس باعث قوی شدن رگ های خونی می شود بنابراین با مصرف دائم گیلاس ( چند دانه در روز یا یک لیوان آب گیلاس) خون کافی به جنین پمپاژ خواهد شد.

    گیلاس در درمان خلط و سرفه موثر است. این ماده باعث کاهش آسم، سرفه، سرماخوردگی و برونشیت می شود.

    گیلاس غنی از فیبر است. این ماده حرکت روده را کاهش می دهد و شما را از شر یبوست در بارداری نجات می دهد و از ایجاد بواسیر در ماه های آخر جلوگیری می کند. 

    اگر مراقب افزایش وزن خود در طول بارداری هستید گیلاس بخورید. گیلاس میوه ای کم کالری می باشد که به علاوه انرژی خوبی را برای شما تامین می کند و از ضعف جلوگیری خواهد کرد. 

    گیلاس ضد التهاب است و باعث کاهش درد عضلات در بارداری می شود. 

    پزشکان معتقدند نوسان هورمون استروژن و پره اکلامپسی در طول بارداری باعث سردردهای میگرنی می شود. گیلاس حاوی آنتوسیانین می باشد که به کاهش سردرد میگرنی کمک می کند.

    بیشتر خانم ها در بارداری از نفخ، گاز معده و درد شکم بعد از مصرف گیلاس رنج می برند. بنابراین نباید بیش از اندازه آن را مصرف کنید.خوردن گیلاس باعث واکنش های حساسیتی در برخی خانم های باردار می شود که در این صورت به طور کلی باید از مصرف آن در این دوران اجتناب کنید.

    همچنین اگر پس از خوردن گیلاس مشکلی دارید و خیلی عاشق گیلاس هستید بهتر است با پزشک صحبت کنید.

    برگها، هسته و قسمتی چوبی گیلاس حاوی اسید هیدروسیانیک است که ماده ای سمی می باشد. بنابراین این قسمت ها را نخورید. اگر دیابت بارداری دارید گیلاس نخورید. درست است که برای جلوگیری از دیابت بارداری مفید است و می تواند قند خون را تنظیم کند اما این خاصیت برای افرادی است که هنوز مبتلا به دیابت نشده اند چون قند گیلاس بالا می باشد و در صورت ابتلا به دیابت به دلایل دیگر نباید گیلاس بخورید یا حداقل میزان آن را باید محدود کنید. 

    گیلاس را پیش از خوردن بشویید تا باکتری ها ی موجود بر روی آن به طور کامل پاک شود و خطری برایتان ایجاد نکند.  از آن جایی که شرایط بارداری هر خانم کاملا منحصر به فرد است بهتر است پیش از مصرف گیلاس با پزشک مشورت کنید.

    در ادامه چند دستور غذایی با گیلاس را به شما معرفی خواهیم کرد:

    این دسر فرانسوی ترکیبی از پنکیک و کیک میوه است. این دسر بدون خارج کردن هسته گیلاس تهیه می شود. اما هسته گیلاس در بارداری ضرر دارد. بنابراین قبل از گذاشتن تارت در دهان هسته را خارج کنید.

     

    مواد لازم:

    روش تهیه:

    بهشت گیلاس نیز از دسرهای بسیار خوشمزه و لذیذ در بارداری می باشد که در ادامه نحوه تهیه آن را توضیح می دهیم:

     

    گیلاس و دیابت بارداری

    مواد لازم:

    روش تهیه:

    گیلاس خشک در بارداری مجاز است. اما اگر به سولفیت حساسیت دارید باید به طور کلی مراقب مصرف میوه های خشک باشید.

    عرق آلبالو گیلاس نوعی کنسرو است که از گیلاس های با رنگ روشن تهیه شده است. مصرف این کنسرو به مقدار متوسط مشکلی ایجاد نمی کند. اما به خاطر سرد بودن زیاد آلبالو گیلاس نباید بیش از حد آن را استفاده کنید زیرا باعث کرختی و بی حسی شما می شود. 

     Dr. Shikha’s Nutrihealth (MBBS).13 Wonderful Health Benefits Of Cherries During Pregnancy.November 8, 2019

    بالاخره برای دیابت باردارز خوبه؟یا ن؟یجا نوشته اگ دیابت باردارز دارید بخورید یجا دیگه نوشته نخورید

    گیلاس یک میوه بسیار خوش طعم و پرطرفدار در میان مردم است، از خواص مصرف گیلاس می توان به خون سازی، کاهش دهنده میگرن، جوان سازی پوست و تقویت موها اشاره کرد.

    گیلاس از دسته میوه های پرطرفدار است که ؛ برخی معتقد هستند خاستگاه این میوه قاره آسیا است.این میوه افزون بر طعم دلپذیر خواص زیادی نیز دارد. هر درخت گیلاس در یک فصل حدود 7000 گیلاس تولید میکند. رنگ گیلاس از زرد تا سیاه متغیر است ،اما معروف ترین نوع گیلاس به رنگ قرمز است. همچنین شکل آن از کروی تا قلبی شکل تغییر میکند.از گیلاس میتوان در تهیه تارت، پای گیلاس، آب میوه و… استفاده کرد این میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین است و همچنین به کالری سوزی کمک میکند و میتواند جایگزین غذاهای پرکالری شود و کالری مصرفی روزانه را کاهش دهد.

    ویتامین ث که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند در مقادیر خوبی از گیلاس وجود دارد. آن ها حاوی چربی های، کلسترول یا سدیم نیستند و فیبر، ویتامین آ و مواد معدنی ضروری مثل آهن، کلسیم و پروتئین دارند همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم هستند. علاوه بر اینها چنانچه در بخش سلامت نمناک کامل توضیح داده ایم گیلاس ها نیز ترکیبات مفید دیگری مانند بورون، ملاتونین و آن توسیان ین دارند.

    گیلاس سرشار از آنتی سیانین است که به سلامت بدن کمک میکند. آنتی اکسیدان موجود در آن از اکسایش ناشی از اکسیژن موجود در بدن و خطرات ناشی از رادیکال ها جلوگیری میکند. بدن ما روزانه به حداقل 3000 تا 5000 سلول دهانی نیاز دارد تا اکسیژن مورد نیاز خون را تامین کند.

    گیلاس، ده برابر بیشتر از تمشک و توت فرنگی ملاتونین دارد که بی خوابی را درمان میکند و کارایی مفصل ها را بهبود میبخشد. همچنین درمان خوبی برای جت لگ (خستگی ناشی از پرواز) است.

    گیلاس و دیابت بارداری

    نقرس زمانی اتفاق می افتد که غلظت اسید اوره در بدن وجود دارد. تشکیل کریستال های اسید اوریک در مفاصل منجر به ورم و التهاب می شود. به جلوگیری از این بیماری کمک می کند و با کمک به تنظیم فرآیندهای متابولیک میزان اسید اوره را در خون کنترل می کنند.

    مصرف گیلاس سبب سلامت قلب و عروق می شود و چربی و قند خون در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک کاهش می دهد . مواد مغذی موجود در گیلاس مثل ویتامین ها، آنتی اکسیدان های فلاونوئید و کاروتنوئید و مواد معدنی فسفر، برای قلب و عروق بسیار مفید هستند.این مواد سبب تنظیم ضربان قلب و تقویت قلب می شود و از سفت شدن رگ های خونی پیشگیری می کند.

    مصرف گیلاس به دلیل وجود آنتوسیانین برای بهبود حافظه و بهبود عملکرد حرکتی مفید است.

    مصرف گیلاس گواتر مزمن را تا حد زیادی کنترل می‌ کند.

    مصرف گیلاس برای افرادی که به سنگ کلیه و یا سنگ صفرا و یا مثانه مبتلا هستند ، مفید است زیرا مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله‌ های هاضمه کار می‌ کند و سنگ‌ ها را از بین می‌ برد. این میوه به دفع سموم از بدن کمک می کند.

    برای دفع سنگ‌ های مثانه و تمیز کردن مجاری ادرار جوشانده ی دم گیلاس مفید است. گیلاس حاوی پوتاس فراوانی است که این ماده بر افزایش ادرار تاثیر فراوان دارد.افراد مبتلا به سنگ کلیه و مثانه بهتر است 9 گرم مغز هسته گیلاس با 1 گرم رازیانه در یک لیتر آب بجوشانند و هر 4 ساعت یک لیوان میل کنند.

    گیلاس ها شیرین شامل ویتامین سی، آنتو سیانین و کاراتنوئید هستند که به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک می کنند. گیلاس ها شیرین منبع خوبی ازسیانیدین هستند، که در درجه اول مسئول این پیش گیری از سرطان است. آنتو سیانین به دستگیری چرخه سلولی و آپوپتوز کمک می کند. تمایز سلول ها را ترویج می دهد و خطرات سلول های سالم را کاهش می دهد که به سلول های سرطانی تبدیل می شوند.

    مصرف منظم گیلاس به دلیل وجود فیبر فراوان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

    مصرف گیلاس به خاطر حضور ویتامین A ، ویتامین B و مواد معدنی نظیر کلسیم و فسفر برای مغز خوب است. در نتیجه به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند و همچنین حافظه را بهبود می بخشد

    عصاره گیلاس به کاهش درد ماهیچه ها بعد از ورزش کمک می کند. آن هایی که ورزش و تمرینات با شدت بالا انجام می دهند می توانند عصاره گیلاس را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

    به تنظیم فشار خون و ضربان قلب کمک می کند و خطرات توسعه بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد این به خاطر حضور پتاسیم رگ گشا است همچنین حاوی فیتواسترول هستند که سطح کلسترول بد را کاهش می دهد

    گیلاس عمدتا شامل آب هستند و کالری خیلی پایینی دارند. مقدار فیبر موجود در این میوه به حفظ شما به مدت طولانی کمک می کند در حالی که ویتامین های ب مانند تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین ب 6می توانند متابولیسم و تبدیل مواد مغذی به انرژی را تسهیل کنند. بنابراین گیلاس ها به شما کمک می کنند وزن کم کنید

    در پاسخ به سوال شما کاربران نمناک در مورد کاهش وزن با گیلاس باید بگوییم که میتوانید مقداری گیلاس را موقع ناهار یا بعد از ظهر بخورید یا آب گیلاس را با مقداری آب و یخ ترکیب کرده و بنوشید. گیلاس به همراه ماست بدون چربی، خامه سبک و دارچین هم ترکیب خوبی است. گیلاس نرسیده برخلاف دیگر سبزیجات و میوه های کال طعم خوبی دارد.گیلاس خاصیت قلیایی دارد و به تعادل PH بدن کمک میکند.

    گیلاس حاوی ویتامین A، ویتامین B و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که برای مغز بسیار مفید است. همچنین آب موجود در آن به خروج مواد سمی از بدن کمک میکند.

    این میوه علاوه بر خون سازی انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین میکند و سدیم موجود در آن انعطاف از دست رفته را باز میگرداند.

    مشخص شده است که ترکیب گیلاس در رژیم غذایی می تواند به فرد کمک کند تا با نشانه های بیماری آلزایمر مقابله کند. بسیاری از پزشکان گیلاس ها را به افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند توصیه کرده اند این به خاطر حضور مقادیر خوب آنتی اکسیدان است.

    گیلاس درد عضلانی را کاهش میدهد و برای افرادی که تمرینات ورزشی سخت انجام میدهند، بسیار مفید است.

    این میوه به دلیل اینکه حاوی آنتی سیانین و بیوفلاونوئید است، به درمان میگرن کمک میکند.

    آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در گیلاس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا، تب، سرفه و عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی جلوگیری می کند.

    فیبر موجود در گیلاس هضم غذا را بهبود می بخشد و معده درد را درمان کرده وبه سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

    آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس باعث بهبود بینایی شده و چشم ها را در برابر دژنراسیون ماکولا، التهاب و خشکی چشم و عفونت های چشم محافظت می کند.آنتی اکسیدان موجود در گیلاس سبب محافظت از چشم ها در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد و پیری مانند ازدست دادن بینایی، تباهی لکه ی زرد در چشم و خشکی چشم می شود. این آنتی اکسیدان ها سبب تسکین خستگی و کاهش تورم چشم می شوند و فشار داخلی چشم را در وضعیت مناسب قرار می دهند.

    گیلاس و دیابت بارداری

    برگ گیلاس در جلوگیری از رشد تومور موثر است زیرا حاوی فلاونوئید، تانن و ساپونین می باشد .

    گیلاس انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم می آورد زیرا سدیم موجود در آن انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

    مصرف گیلاس به حفظ تعادل pH بدن کمک می کند.

    گیلاس علاوه بر ویتامین آ و ب دارای ویتامین های ث و ایی نیز هست و دوز بالای مولتی ویتامین آن موجب میشود پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

    این میوه لکه های سیاه پوست را از بین میبرد و استفاده بلند مدت آن موجب احیاء و جوانی پوست میشود.

    استفاده از گیلاس و میوه های مانند آن با مبارزه کردن با رادیکال های آزاد روند پیری را به تعویق می اندازد. گیلاس های سیاه حاوی آنتی اکسیدان های هستند و خاصیت ضد پیری طبیعی دارند دوم، گیلاس های سیاه شامل ویتامین ث هستند تا به بهینه سازی تولید کلاژن کمک کنند که خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

    برای روشن شدن پوستتان آب گیلاس می تواند کمک کننده باشد.

    ویتامین A فراوانی در گیلاس و آب گیلاس وجود دارد که برای درمان آکنه و جوش صورت مفید است . این میوه دارای خواص ضد باکتری بوده و با حذف سموم از خون جوش صورت را درمان می کند.

    یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و نصف یک لیمو ترش را با دو قاشق غذاخوری گیلاس پخته و له شده ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، اجازه دهید20 دقیقه بماند و سپس صورتتان را بشویید. توجه کنید پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت مقداری کمی از آن بر روی پوست دست به مدت 20 دقیقه بمالید و اگر حساسیت نداشتید این ماسک را برای صورت استفاده نمایید.

  • روش گلاب گیری در منزل
  • برای از بین بردن سلول های مرده و پاک سازی پوست صورت از گیلاس استفاده کنید و اینگونه پوست خود صورت را صاف و نرم نمایید.

    گیلاس را بپزید و هسته هایش را جدا نمایید سپس آنها را له و خمیری کنید و این خمیر را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بمالید و سپس آبکشی نمایید.

     

    استفاده از گیلاس تنها برای سیستم گوارشی و پوست مفید نیست بلکه برای موها نیز مفید است. ویتامین های موجود در گیلاس مواد مغذی لازم برای مو را تامین میکنند ویتامین A موجود در گیلاس مو و پوست سر را مرطوب نگه میدارد همچنین با ساختن رتینوئیک اسید به غدد ترشحی پوست سر کمک میکند.

    ویتامین B گیلاس گردش خون در پوست سر را بهبود میبخشد و موجب تسریع رشد موها میشود -20ویتامین C غدد ترشحی را تقویت میکند و از ایجاد موخوره جلوگیری میکند ،ویتامین E از آسیب و خشک شدن موها جلوگیری میکند.

    مزه شیرین گیلاس های سیاه ممکن است شما را نگران کند که با انواع خاصی از دیابت تشخیص داده شده اند اما لازم نیست نگران باشید چون این میوه حاوی شاخص گلیسمیک پایین است که برای بیماران دیابتی مفید است

    پلاک دلیل اصلی پوسیدگی دندان و یا کرم خوردگی دندان است. مطالعات نشان داد که مصرف گیلاس سیاه به طور مرتب می تواند به جلوگیری از تجمع پلاک کمک کند.

    یک فنجان گیلاس حدود 9 درصد از ارزش روزانه توصیه شده پتاسیم را تامین می کند در حالی که میان وعده ای غنی از پتاسیم است بدن برای عملکرد چندین عضو بدن پتاسیم برای قلب، کلیه ها، مغز و بافت های ماهیچه ای بسیار حیاتی است.پتاسیم خطر سکته، فشار خون و گرفتگی ماهیچه را کاهش می دهد و قدرت ماهیچه ها را بهبود می بخشد.

    مقادیر بالای فیبر موجود در میوه گیلاس حرکات روده را بهبود می بخشد و از یبوست پیشگیری می کند.

    گیلاس و دیابت بارداری

    گیلاس ها در دوران بارداری مفید هستند چون پتاسیم را تامین می کنند، که برای کمک به حفظ مایعات و تراز شیمیایی به عنوان حجم خون مورد نیاز است.ویتامین C موجود در گیلاس ، سیستم ایمنی بدن زن حامله را تقویت می کند. آنتوسیانین موجود در گیلاس سبب تقویت سلامت مغز جنین و کاهش التهاب، تورم و درد مفصلی در دوران بارداری می شود. مصرف اندازه گیلاس سطح قند خون زنان باردار را کنترل کرده و از ابتلا به دیابت بارداری پیشگیری می کند. پتاسیم موجود در گیلاس سبب کاهش فشار خون بالا در زنان باردار شده و خطر ابتلا به پره اکلامپسی در دوران بارداری را کاهش می دهد. مصرف گیلاس در بارداری به دلیل وجود ملاتونین در آن به بهبود خواب زنان حامله کمک می کند. مصرف گیلاس در بارداری حرکات روده را بهبود می بخشد و از شایع ترین مشکلات دوران بارداری ، یبوست جلوگیری می کند.

    ویتامین های A و C موجود در گیلاس با افزایش سطح تستوسترون و افزایش حجم اسپرم سبب افزایش میل جنسی و درمان ناباروری در مردان می شود .

    کلسیم فراوان موجود در گیلاس رشد نوزادان و کودکان را بهبودمی بخشد و استخوان ها را تقویت می کند.ویتامین C، کاروتنوئید ها و فیبر موجود در گیلاس از سرطان در نوزادان و کودکان پیشگیری می کند.گیلاس به علت وجود ملاتونین سبب بهبود خواب نوزادان و کودکان می شود.

    بهترین گیلاس ها سفت و براق هستند. از خریدن گیلاس سوراخ و پاره شده خود داری کنید. گیلاس های سیاه بهترین گزینه اند، زیرا به خوبی رسیده و جا افتاده اند. سبز بودن شاخه گیلاس هم راه خوبی برای تشخیص کیفیت آن است؛ گیلاس هایی که شاخه ندارند تازگی و طراوت خود را از دست داده اند.

    گیلاس را بیش از دو روز در دمای اتاق نگه داری نکنید زیرا خاصیت خود را از دست داده و خوردن آن مضر است. در صورت فریز کردن میتوانید تا یک هفته از آن استفاده کنید.

    گیلاس را فقط قبل از خوردن بشویید؛ شستن و نگه داشتن آن باعث خراب شدن و از بین رفتن خاصیت میشود.

    گیلاس حاوی مقدار زیادی فیبر است و استفاده مفرط از آن باعث ایجاد مشکلات گوارشی، درد شکم و نفخ میشود. این میوه با وجود اینکه حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین و مواد معدنی است ، نمیتواند جایگزین دیگر مواد مورد نیاز بدن شود.

    افرادی که بدن حساسی دارند ممکن است آلرژی های خود را با مصرف بیش از حد گیلاس تشدید کنند.

    فواید سلامتی گیلاس های سیاه را در حال حاضر می دانید اما هنوز برخی هشدارها در مورد گیلاس ها سیاه وجود دارد که باید بدانید.همانطور که در بالا ذکر شد، گیلاس ها نیز منبع عالی بتا – هستند که به خوبی به عنوان ویتامین A شناخته می شود. آیا می دانید ویتامین آ در بدن می تواند سمی باشد؟ بنابراین مصرف آن به مقدار مناسب بسیار توصیه می شود.


    ما را دنبال کنید:

    سایت اینترنتی مستقل آنلاین Ⓒ کلیه حقوق متعلق به سایت مستقل آنلاین است.

    بیماران دیابتی باید سطح قند خون خود را در محدوده توصیه شده توسط پزشک کنترل کنند تا از عوارض جسمی مرتبط با افزایش سطح قند خون مصون بمانند.

    بهترین راه برای حفظ سطح قند خون و کنترل دیابت این است که مصرف کربوهیدرات را کنترل کنید. هر فرد دیابتی دارای میزان تحمل متفاوت نسبت به کربوهیدرات است. آزمایش میزان قند خون شما به طور مرتب قبل و بعد از خوردن غذا، با کمک یک متخصص آموزش دیابت، می تواند به شما تا کسب نتیجه مناسب کمک کند.

    گیلاس می تواند بخشی از رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت باشد. البته تا زمانی که شکر به آن اضافه نکنید و کنترل میزان مصرف کربوهیدرات را در اختیار داشته باشید.

    گیلاس ترش دارای کربوهیدرات کمتر نسبت به گیلاس های شیرین است و ممکن است برای بیماران دیابتی مفید باشد. یک فنجان از گیلاس ترش بدون هسته دارای حدود ۱۹ گرم کربوهیدرات است که معادل مقدار کربوهیدرات موجود در تقریبا ۵ قاشق چای خوری شکر است.

    برای مصرف این وعده غذایی با نصف فنجان گیلاس ترش تازه شروع کنید؛ و در چند ساعت آینده میزان قند خون خود را کنترل کنید تا ببینید آیا بدن شما قادر به مصرف آن و بدون اینکه به قند خونتان آسیب برساند، خواهد بود.

    گیلاس و دیابت بارداری

    گیلاس شیرین حاوی بیش از حد کربوهیدرات در هر وعده است و بنابراین می تواند سطح قند خون شما را بیش از گیلاس ترش افزایش دهد.

    با وجود حدود ۲۵ گرم کربوهیدرات در هر فنجان گیلاس شیرین، این وعده غذایی معادل تقریبا بیش از ۶ قاشق چای خوری قند در خون شما تبدیل خواهد شد. بهتر است به جای خوردن گیلاس شیرین از کیسه، آن را در وعده های کوچک تقسیم کنید تا از خوردن بیش از حد جلوگیری کنید.

    نیم فنجان گیلاس شیرین معمولا باید توسط بسیاری از بیماران دیابتی تحمل شود؛ اما این یک اصل نیست و بررسی میزان قند خون در یک تا دو ساعت بعد از مصرف آنها، بهترین راه برای تشخیص چگونگی واکنش بدن است.

    گیلاس های کمپوت شده گزینه خوبی برای بیماران دیابتی نیستند؛ زیرا اغلب آنها در آب یا شربت بسته بندی می شوند که حاوی مقدار زیادی شکر اضافی هستند.

    به عنوان مثال، یک فنجان گیلاس کنسرو شده و مایع آن که یک شربت غلیظ است، مجموعا ۶۰ گرم کربوهیدرات، معادل ۱۵ قاشق چای خوری شکر را فراهم می کند.

    اگر دچار دیابت هستید، مقدار متوسط گیلاس تازه را حفظ کنید تا میزان مصرف کربوهیدرات خود را به اندازه کافی کم کنید تا مانع از افزایش میزان قند خون شما شود.

    آیا سیب زمینی شیرین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است؟

    آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند پاپ کورن بخورند؟

    خارش ریش مشکلی رایج در مردان: فرقی نمی کند، برای نخستین بار است که ریش می گذارید یا سال ها است که ریش دارید خارش ریش مشکلی بسیار معمول و رایج است. موهای ریش مانند موهای سر شما نیست این موها آندروژنیک نامیده می شوند…

    راهنمای سالم زیستن

    وبسایت پیام سلامت با هدف ارتقاء دانش عمومی افراد جامعه در زمینه مسائل مختلف مرتبط با سلامت شخصی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در این مدت ما کوشیده ایم با ارائه مطلب مفید و کاربردی و با رعایت امانت داری نسبت به منبع محتوا، مرجعی قابل اعتماد برای مخاطبانمان باشیم.

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار

    ثبت نام بسته شده است.

    گیلاس، میوه‌ای ریز و قرمز با طعم و بویی شیرین است. این میوه منبعی از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و غیره است. این میوه برای زنان باردار بسیار مفید و سالم است. در واقع، زنان باردار در دوران بارداری به مقدار کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. دریافت مواد مغذی مناسب، برای مادر و جنین ضروری است. گیلاس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر دارد. گیلاس به دلیل داشتن آنتوسیانین، برای زنان بهترین چیز است. اگر دوست دارید خواص گیلاس برای سلامتی را بدانید این مطلب را بخوانید. در این مطلب درمورد فواید خوردن گیلاس در بارداری صحبت می‌کنیم.

    زنان باردار باید غذاهای خوب و مناسب بخورند تا از سلامت جنین اطمینان حاصل کنند. انتخاب گیلاس در این دوران، ایده خوبی است. چون گیلاس حاوی آنتوسیانین است از سلول‌های عصبی محافظت کرده و سلامت مغزی جنین را افزایش می‌دهد. خیلی خوب است که بتوانید عملکرد مغزی نوزاد خود را افزایش دهید.

    ویتامین C یکی از ویتامین‌هایی است که نقش مهمی را در افزایش سلامت جسم ایفا می‌کند. ویتامین C در سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود. وقتی زنان باردار گیلاس مصرف می‌کنند، مواد مغذی لازم برای سلامتی خود و جنین را ریافت می‌کنند. ویتامین C در برابر آسیب محیطی و خطرات بیماری از بدن محافظت می‌کند. در واقع،  ویتامین C با باکتری‌های و ویروس‌های موجود در بدن مبارزه می‌کند.

    ویتامین C موجود در گیلاس مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کند. این ماده آنتی اکسیدانی در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت می‌کند. همچنین،تاثیر رادیکال‌های آزاد را نیز مهار می‌کند. بنابراین چون زنان باردار باید از خود و جنین‌شان مواظبت کنند، خوردن گیلاس برای‌شان ضروری می‌شود

    گیلاس و دیابت بارداری

    این خبر برای مادرانی خوب است که می‌خواهند در دوران بارداری، اندام خود را حفظ کنند. با این‌که می‌دانیم زنان در دوران بارداری چاق می‌شوند اما مصرف خوراکی‌های درست می‌تواند به این مسئله کمک کند. درنتیجه، گیلاس بهترین میوه برای کنترل وزن است زیرا کالری پایینی دارد. خیلی خوب است که هم بهترین مواد مغذی را از این میوه دریافت می‌کنیم و هم در وزن ایده‌آل خود می‌مانیم. پس منتظر چه هستید؟ این میوه‌های قرمز دوست داشتنی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید!

    یکی از مشکلات دوران بارداری، یبوست است. خوردن گیلاس خیلی به این مشکل کمک می‌کند زیرا فیبر دارد. می‌دانیم که فیبر نقش مهمی را در افزایش سلامت دستگاه گوارش ایفا می‌کند. فیبر موجود در گیلاس به طبیعی شدن حرکات روده کمک کرده و سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. خوب حالا که گیلاس تا این حد در دوران بارداری مفید است، چرا امتحانش نمی‌کنید؟

    یکی از خواص گیلاس برای سلامتی در دوران بارداری، درمان سردردهای میگرنی است. این خاصیت به وجود آنتوسیانین و بیوفلاونوئیدها ربط دارد. معمولا زنان باردار به دلیل نوسان هورمون استروژن در دوران بارداری دچار سردرد می‌شوند. بنابراین، برای جلوگیری و یا درمان سردرد می‌توانید استراحت کرده و گیلاس نیز بخورید.

    در بسیاری از موارد زنان باردار به ورم و درد مفصل دچار می‌شوند. گیلاس در این‌جا نیز به شما کمک می‌کند! این میوه به دلیل داشتن آنتوسیانین که رنگدانه قرمز این میوه است، برای کاهش ورم خوب است. بنابراین اگر به ورم و درد مفصل دچار شدید، گیلاس را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

    زنان باردار معمولا در دوران بارداری دچار التهاب می‌شوند. گفته می‌شود گیلاس به رفع این مشکل کمک می‌کند. این به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان است که مانند یک عامل ضد التهاب عمل می‌کنند. بنابراین اگر در دوران بارداری دچار التهاب شدید، مصرف گیلاس به رفع آن کمک می‌کند.

    وقتی باردارید، بدن شما بیشتر احساس ضعف و خستگی می‌کند. برای رفع این مشکل، باید گیلاس بخورید. دلیلش هم این است که گیلاس مقدار زیادی آب دارد. گیلاس شما را از شر خستگی مزمن نجات می‌دهد. علاوه بر این، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن نیز باعث بالا رفتن انرژی شما می‌شوند.

    گیلاس منبعی از پتاسیم است که به بالا رفتن انرژی زن باردار کمک می‌کند. این خاصیت خیلی خوبی است زیرا زن باردار در دوران بارداری، دچار خستگی خفیف می‌شود. این ویژگی گیلاس به مواد مغذی موجود در آن نیز ربط دارد. بنابراین، اگر جسمی قوی‌تر و سالم‌تر را در دوران بارداری می‌خواهید، اضافه کردن گیلاس به ظرف ماست خود، ایده خوبی است.

    گیلاس به دلیل داشتن پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می‌کند. این خیلی خاصیت خوبی است زیرا فشار خون زنان باردار را کنترل کرده و از بیماری‌های قلبی مانند سکته و حمله قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین چون زنان باردار بیشتر در معرض استرس قرار دارند، کنترل فشار خون تا حدودی از استرس نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین گیلاس، بهترین میوه برای زنان باردار محسوب می‌شود.

    زنان باردار با مصرف غذاهای خوب، یک سبک زندگی سالم را انتخاب می‌کنند تا هم خودشان و هم جنین‌شان سالم بمانند.  اگر باردارید می‌توانید برای تقویت رگ‌های خونی خود، گیلاس را در برنامه روزانه خود بگنجانید. این به دلیل وجود ویتامین C است. این ویتامین به رگ‌های خونی کمک می‌کند که خون را به بدن جنین برسانند. همچنین از طریق خون، انرژی و مواد مغذی را به جنین می‌رساند.

    گیلاس نه تنها برای زنان باردار بلکه برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است. می‌دانیم که دیابت یکی از بیماری‌های مزمن است و به پیشگیری و درمان نیاز دارد. چون گیلاس می‌تواند قند خون را کنترل کند، برای دیابت نیز مفید است.

    یکی از خواص مهم گیلاس این است که مانند اکسپکتورانت یا داروی خلط آور عمل می‌کند. زنان بارداری که اغلب مریض می‌شوند می‌توانند برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آسم خود گیلاس بخورند. گیلاس یکی از میوه‌های درمان کننده است و خوردن آن خواصی برای شما دارد که فکرش را هم نمی‌کردید.

    یکی دیگر از خواص گیلاس در دوران بارداری بهبود کیفیت خواب است. زنان باردار به دلیل شرایطی که دارند، به اختلالات خواب دچار می‌شوند. گیلاس در این‌جا نیز کمک می‌کند! چون گیلاس حاوی آنتی اکسیدانی به نام ملاتونین است، مانند یک محرک خواب عمل می‌کند. در واقع آنتی اکسیدان‌های موجود در گیلاس نه تنها در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت می‌کنند بلکه اختلالات خواب را نیز رفع می‌کنند.

    همه ما می‌دانیم که زنان باردار باید از خود و جنین‌شان محافظت کنند. بهترین راه برای این کار، مصرف غذاهای خوب و درست است. آن‌ها می‌توانند انواع محصولات لبنی، میوه و سبزیجات مصرف کنند. وجود مواد مغذی مفید مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان در گیلاس به مهار رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. آن‌ها از بروز عفونت و بیماری در بدن نیز جلوگیری می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانیم، سیستم ایمنی زنان باردار ضعیف بوده و مصرف گیلاس، راه خوبی برای رفع این مشکل محسوب می‌شود.

    حالا که خواص گیلاس برای بارداری را می‌دانید، بیایید به نکاتی درمورد مصرف آن نیز نگاهی بیندازیم.

    – خوردن گیلاس به عنوان میوه خیلی خوب است. به هرحال توصیه می‌کنیم آن را به صورت متعادل مصرف کنید زیرا مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث نفخ و دردهای شکمی شود.

    – شما باید گیلاس را به صورت بدون هسته بخورید زیرا پوست، برگ و هسته‌های این میوه دارای هیدروسیانیک اسید هستند که یک ماده شیمیایی سمی است.

    – اگر پس از خوردن این میوه دچار واکنش‌های آلرژیک شدید، مصرف آن را قطع کرده و فورا به پزشک مراجعه کنید.

    درنتیجه، چون زنان باردار معمولا به یبوست و برخی ناراحتی‌ها دچار می‌شوند، گیلاس می‌تواند در رفع این وضعیت به آن‌ها کمک کند. با گنجاندن گیلاس در برنامه غذایی خود، آنتوسیانین بیشتری دریافت می‌کنید. آنتوسیانین به حفظ سلامتی در دوران بارداری کمک می‌کند. همچنین چون گیلاس سرشار از مواد مغذی است، خوردن آن در دوران بارداری کار درستی است. سالم بمانید!

    منبع:drhealthbenefits

     

    برچسب ها آلبالوبارداریگیلاسگیلاس در بارداری

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    گیلاس و دیابت بارداری

    وب‌ سایت

    گیلاس و دیابت بارداری
    گیلاس و دیابت بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *