مصرف رازیانه برای زنان یائسه

دوره مقدماتی php
مصرف رازیانه برای زنان یائسه
مصرف رازیانه برای زنان یائسه

آرایشی و زیبایی ، پوست و مو, دانستنیهای پزشکی, دانستنیهای جنسی و زناشویی ۶ دیدگاه 19,928 بازدید

کمبود استروژن در یائسگی مسئله ای طبیعی است و نباید نگران شد.

زنان دقیقا در همان گیرودار یائسگی متوجه می شوند که کاهش و کمبود استروژن با بدن شان چه می کند.

وقتی که بدن شما درگیر این تغییرات زندگی شود و استروژن از دست بدهد، گرگرفتگی، نوسانات وضع روحی روانی، خشکی و خارش پوست، خشکی و شکنندگی موها، چروک شدن پوست، سینه های شل و افتاده و افزایش وزن را تجربه خواهید کرد.

این وضعیت می تواند در خانمی رخ دهد که یا درگیر یائسگی است و یا به سمت آن حرکت می کند.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

دوره مقدماتی php

علاوه بر این زمانی که یائسه می شوید در معرض خطر بیماری های جدی ای خواهید بود؛ تنها به این علت که دوست قدیمی شما (استروژن) که باعث زیبایی و جوان به نظر رسیدن شما می شد، ناپدید شده و شما را در وضعیت خطر ترک کرده است.

به این ترتیب شما برای این که بدن تان را در برابر سرطان، بیماری های قلبی، پوست افتاده و شل، افزایش وزن و گرگرفتگی ها محافظت کنید، لازم است که استروژن دریافتی خود را افزایش دهید.

از آنجا که قرص های جایگزین هورمون می توانند همان اثر مخرب کمبود شدید استروژن را داشته باشند، شما نیازمند یافتن راه های دیگری برای دریافت استروژن فوق العاده سودمند و نجات بخش خواهید بود.

برای این که این استروژن سودمند را به بدن خود برگردانید می توانید به سادگی به نزدیک ترین فروشگاه مواد غذایی مراجعه کنید.

بله درست متوجه شده اید. بسیاری از غذاها دارای خاصیت های شبه استروژنی هستند و فیتواستروژن نامیده می شوند و به شما برای مقابله با گرگرفتگی های ناگهانی شبانه کمک می کنند.

شما قبلا هم غذاهای زیادی را خورده اید که حاوی استروژن بوده اند.

آنچه اکنون برای تان توضیح داده می شود، دسته بندی غذاهای سرشار از استروژن و غذاهایی که مانع تولید استروژن می شوند، است.

آن چه شما باید انجام دهید این است که غذای مناسب بخورید و مجددا عالی به نظر برسید و احساس جوانی کنید.

اما برای این که حتی المقدور سالم و دور از بیماری باشید لازم است که مقدار زیادی غذاهای سرشار از استروژن میل کنید. در واقع باید تلاش کنید روزانه ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم استروژن طبیعی دریافت کنید.

میوه ها: سیب، خرما، آلو، گیلاس مرکبات، توت ها، انگورها، انجیرها، لیمو و آناناس

سبزی ها: چغندر، هویج، گوجه فرنگی، سیب زمینی ، زیتون، خیار، بادمجان، فلفل و کلم بروکلی، کلم، لوبیای سبز، پیاز، کدو

غلات: جو، جو دو سر، گندم، برنج دانه ها: ، تخم بذرکتان، رازیانه، تخمه آفتابگردان، یونجه

بذرکتان غذای فوق العاده ای برای تامین استروژن ضروری بدن در زمان قبل و بعد از یائسگی است. اگر بذرکتان روزانه مصرف شود از آنجا که حاوی فیتواستروژن است بیماری های قلبی را نیز در حداقل نگه می دارد. بذرکتان هم چنین باعث بهبود عملکرد کبد می شود و خشکی و خارش پوست شما را بهتر می کند و همین طور به شفاف شدن موهای شما و درمان اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

لوبیاها: سویا، لپه، لوبیا چشم بلبلی غذاهای شامل سویا گزینه خوبی هستند تا دوز روزانه استروژن شما را تامین کنند. فرآورده های سویای حاوی استروژن شامل اقلام زیر هستند: رشته فرنگی سویا، شیر سویا، توفو، ماست سویا، پنیر سویا و آرد سویا.سویا هم چنین یک منبع عالی برای تامین کلسیم است. زمانی که درگیر یائسگی هستید و یا زمانی که با موفقیت از آن گذشته اید، به این ماده معدنی، نیاز جدی دارید.

گیاهان و ادویه ها: سیر، جعفری، شبدر، زنجبیل، آویشن و پونه کوهی غذاهایی که مانع تولید استروژن می شوند

دانه ها: ارزن، برنج سفید، آرد سفید و …

برچسبتاثیر استروژن جنسی زیبایی کمبود استروژن هورمون های جنسی زنان یائسگی

2019-07-21

2017-08-20

2016-12-19

من برای جلو کیری از یائسگی قرص جلو گیری میخورم ایا در دراز مدت ایجاد مشکل خواهد کرد . با تشکر

من زنجوانی هستم که در سن۳۲ سالگی یائسه شده ام برای داشتن دو ره قاعدگی ۳سال است که استروژن مصرف می کنم با اینحال بسیار بسیار کم لکه بینی دارم و سردرد شدیدمرا راهنمایی کنید

ممنون از راهنماییتونن

سلام مرسی از سایت خوبتون/خواهش میکنم مرااگاه سازید که در مقاله بالا نوشته شده ادویه ها مثل زنجفیل و اویشن و ….مانع تولید استروزن میشوند؟ یعنی مصرف نشود؟ در ضمن من رحم و هر دو تخمدان خود را دکتر در اورده و گر گرفتگیو ریزش مو ی سر و نازک شدن تار مو… و بیخوابی و چاقی ازارم میدهند چه کنم؟ مرسی از محبت شما اگرمرا اگاهی دهید. با احترام بیتا.

با سلام و خسته نباشید می خواستم بپرسم آیا با وجود خواص فوق العاده ای که در مصرف چای سبز وجود دارد بین مصرف چای سبز و فرارسیدن یائسگی زود زودتر از موقع ارتباطی موجود است؟ ممنون از توضیح شما

موهایم بعد از زایمان (سزارین) ریزش شدیدی دارد بسیار کم حافظه ام هیچ شماره تلفنی را نمی توانم حفظ کنم خواهشمندم راهنمایی فرمایید خیلی ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

براساس نتايج حاصل از يک پژوهش، عصاره گياه دارويي “باديان” يا “انيسون” در کاهش دفعات و شدت گرگرفتگي زنان يائسه موثر است.اين پژوهش با هدف تعيين اثر عصاره باديان يا انيسون در کاهش گرگرفتگي يائسگي توسط فاطمه ناهيدي و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي انجام شده است.

اين مطالعه بر روي 72 زن يائسه که از گرگرفتگي شکايت داشتند و به مراکز بهداشتي درماني مختلفي در شهر و روستاهاي قزوين مراجعه مي کردند، انجام شد.

نمـونه ها از طريق پرونـده هاي موجود در مراکز بهداشتي درماني انتخاب و با شکل تصادفي به دو گروه 36 نفره دارو ( روزانه سه کپسول حاوي 100 ميلي گرم عصاره انيسون ) و دارونما ( 330 ميلي گرم نشاسته) با طول مدت مصرف چهار هفته تقسيم شدند.

دو هفته قبل از مصرف دارو شدت، تعداد گرگرفتگي و نوع مواد غذايي مصرفي از طريق پرسشنامه و فرم اطلاعاتي اندازه گيري و ثبت گرديد. نتايج در درون گروه ها مورد تجزيه و تحليل آماري قرار گرفت.

يافته هاي آماري نشان مي دهد تعداد و شدت گرگرفتگي روزانه قبل از درمان در گروه انيسون در هفته چهارم پس از درمان کاهش يافت، اما در گروه دارونما ميانگين تعداد و شدت گرگرفتگي تغيير معني داري نکرد.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

نتيجه گيري نهايي مطالعه حاکي از اين است که انيسون يا باديان در کاهش دفعات و شدت گرگرفتگي زنان يائسه مؤثر است.

پژوهشگران اين طرح آموزش انواع درمان هاي گرگرفتگي به زنان را توصيه مي کنند تا آن ها در انتخاب نوع درمان بر حسب پذيرش خودشان آزاد باشند.

هم چنين لازم است با توجه به شيوع بالاي گرگرفتگي در زنان يائسه و تأثير آن بر زندگي خانوادگي، اجتماعي و اقتصادي اين زنان و اختلاف نظرهاي موجود در نحوه درمان اين مشکل، محققان اين بررسي انجام مطالعاتي با طول درمان بيش تر و بررسي زمان عود گرگرفتگي را پيشنهاد مي کنند.

 

 

منبع: آریا

 

 

*آنچه نوع عادت ماهیانه درباره شما می گوید

*مهم ترین فاکتورها در درمان ناباروری

*لکه بینی پیش از قاعدگی به چه دلیل اتفاق می افتد؟

 

 

 

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

 رازیانه گیاهی با خواص فراوان به ویژه برای خانمهاست که در این مطلب با جزئیات بیشتری به خواص آن اشاره می شود

رازیانه یا بادیان، گیاهی گرم وخشک است که تمام بخش‌های مختلف آن قابل استفاده است. دانه، برگ وریشه آن هم خوراکی است. با توجه به خاصیت زیاد رازیانه برای زنان به چند مورد از کاربردهای این گیاه اشاره می‌کنیم.

به علت داشتن فیتو استروژن بالا، این گیاه می‌تواند دوره یائسگی را به تاخیر بیندازد و عوارض آن از جمله اختلال خواب، گر گرفتگی، خارش و خشکی واژن را کاهش‌دهد.

استفاده از روغن این گیاه بعد از اپیلاسیون باعث کاهش و نازک‌تر شدن موهای زائد می‌شود همچنین تیرگی دور چشم‌ها را برطرف می‌کند. استفاده از دم کرده گیاه رازیانه روی پوست سر پس از حمام و آبکشی آن باعث جلوگیری از موخوره، ریزش و شوره مو می‌شود.

این گیاه باعث تعادل هورمون‌های زنانه و افزایش قوای جنسی در زنان می‌شود. بهتر است دمنوش این گیاه به همراه عسل مصرف شود.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

بیشتر بدانید : افزایش میل جنسی زنان با داروی فلیبانسرین + نکاتی مربوط به دارو

مصرف رازیانه برای زنان باردار به دلیل افزایش هورمون استروژن خطرناک است. زنانی که مزاج گرم و خشک دارند در مصرف این گیاه احتیاط کنند. زنانی که دارای کیست تخمدان هستند ازمصرف این گیاه خودداری کنند. همین‌طور مصرف این گیاه باعث افزایش فشار خون می‌شود.

بیشتر بدانید : 3 روش برای استفاده از رازیانه در کاهش وزن زنان

بیشتر بدانید : پاکسازی رحم و درمان مشکلات قاعدگی با گیاه رازیانه

بیشتر بدانید : فواید رازیانه: فعال کردن مغز،افزایش اشتها

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: khorasannews.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.



رازیانه یکی از داروهای گیاهی بسیار پر خاصیت است که در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و به دلیل خواص بیشماری که دارد در درمان انواع بیماری ها کاربرد دارد. در این پست به صورت کامل در مورد رازیانه و نحوه ی مصرف آن سخن خواهیم گفت …

دوستان عزیزم سلام، امروز هم بنا دارم یک داروی گیاهی و پرخاصیت دیگه رو در بخش سلامت زرین بانو خدمتتون معرفی کنم. اگر می خواهید در مورد رازیانه و خواص داروی آن بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشد. رازیانه یکی از داروهای گیاهی بسیار پر خاصیت است که در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و به دلیل خواص بیشماری که دارد در درمان انواع بیماری ها کاربرد دارد.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

 

 

رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس، از تیره چتریان، از سرده رازیانه ها، این گیاه سرشار از ترکیبات هورمونی زنانه (استروژن) است و طبیعتی گرم و خشک دارد. این گیاه در طب سنتی به عنوان گیاه ضد بلغم و صفرا یاد می کنند.

✔️ رازیانه در زبان ترکی به دَلَ بنگ معروف است.

رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه ای است. این گیاه را به صورت وحشی و خود رو در طبیعت می توان یافت کرد و همچنین برای مصارف دارویی کشت می شود.

رازیانه گیاهیست معطر، علفی شبیه کرفس و مانند آن پیاز سفید رنگ و ساقه های بلندی دارد و طعمی شبیه شیرین بیان دارد و در درمان انواع بیماری ها از جمله کاهش درد قاعدگی، کاهش اختلالات دوران یائسگی، بهبود ورم معده و … اثر فوق العاده ای دارد.

همه ی قسمت های رازیانه خاصیت درمانی دارد و در انواع غذا ها از آن استفاده میشود، ولی بیشتر قسمت مورد استفاده رازیانه بذر (تخم) آن می باشد که در تمامی عطاری ها و مراکز فروش دارو های گیاهی موجود است.

از رازیانه فراورده هایی مثل دمنوش رازیانه، روغن رازیانه، عرق رازیانه، کرم رازیانه تولید میشود و در بازار موجود است.

نکته : رازیانه به هیچ وجه کلسترول ندارد.

همچنین رازیانه دارای مقادیری ویتامین K,B6,A و کلسیم ،آهن ،مس و زینک است.

رازیانه به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد توسط گروه های سنی مختلف و در هر دو جنسیت مورد استفاده قرار می گیرد  ولی بیشترین خواص رازیانه به دلیل هورمون های زنانه (استروژن) متوجه زنان می باشد.

*استفاده از رازیانه برای ۹۰درصد خانم ها توصیه می شود.

یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین گیاهان هورمونی، گیاه رازیانه است.

این گیاه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود. همچنین رحم را بصورت کامل پاکسازی می‌کند و احتمال تمام بیماری‌های مربوط به رحم را به صفر می‌رساند.

رازیانه به دلیل قاعده آور بودن، عملکرد هورمون های بدن را تنظیم می کند و در نتیجه اختلالات قاعدگی را کاهش داده و سبب تنظیم قاعدگی می شود. همچنین برای کاهش درد در دوران قاعدگی موثر است

خانم ها معمولا از سن ۴۵ سالگی به بعد با نزدیک شدن به دوران یائسگی دچار اختلالات هورمونی و به هم خوردن تنظیم قاعدگی میشودند که کامل طبیعی است و در افراد مختلف سن دقیق یائسگی متفاوت است. رازیانه می تواند گر گرفتگی ها و اختلالات این دوران را به خوبی درمان کند. همچنین رازیانه به علت داشتن فیتو استروژن بالا، می‌تواند دوره یائسگی را به تاخیر بیندازد .

رازیانه دارای ماده ای به نام فلاونوئید است که با افزایش ترشح استروژن به تشکیل بافت های جدید سینه کمک می کند و باعث افزایش طبیعی سایز سینه می شود.

رازیانه به ترشح هورمون های زنانه کمک کرده و باعث افزایش شیر ماداران می شود. مادران جوان که دچار کمبود شیر برای نوزادشان هستند می تواند از رازیانه به عنوان یک گیاه طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنند.

رازیانه باعث تعادل هورمون‌های زنانه و افزایش قوای جنسی در زنان می‌شود. بهتر است دمنوش این گیاه به همراه عسل مصرف شود.

عرق رازیانه در رفع موهای زائد در صورت و بخصوص اندام زنان با تاثیر بر هورمون های زنانگی نقش اساسی داشته لذا مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد می شود.

آب رازیانه با خاصیت گشادکنندگی عروق خونی و افزایش ذخیره اکسیژن مغز، موجب کاهش استرس، اضطراب عصبی و بهبود عملکرد مغزی و رفع افسردگی زنان به ویژه در دوره های حساس قاعدگی و یائسگی می شود.

وجود کیست در تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک از بیماری‌های شایع در خانم‌ها است که میتواند مشکلات فراوانی از جمله اختلالات قاعدگی و نامنظم شدن آن، باردار نشدن و … را برای آنها همراه داشته باشد.

این بیماری، مربوط به سن خاصی نبوده اما با شروع سن باروری احتمال ابتلا به آن بالا می رود و در سنین ۲۰ تا ۴۲ سالگی بیشتر دیده می شود؛ در بیشتر موارد ابتلا به این کیست به دلیل عدم آگاهی و داشتن اطلاعات اشخاص، از علائم و راه‌های ابتلا به آن است.

کیست‌های تخمدان عبارتند از توده‌های تخمدانی معمولاً خوش‌خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می‌شوند و در بسیاری از موارد از فولیکول‌های سطح تخمدان سرچشمه می‌گیرند.

در طب سنتی علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها دانسته و یکی از شایعترین علت بروز آن را استحمام در ایام قاعدگی می‌دانند.

از علل دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه‌هایی مثل خیار و گوجه فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است.

همچنین چهار زانو نشستن در مکان‌های سرد و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود.

🌟⬅️توصیه مهم : در صورت نامنظم شدن عادت ماهیانیتان حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید . تا با انجام آزمایش و سونوگرافی رحم علت نامنظم شدن قاعدگیتان مشخص شود.

اگر مشکل هورمونی بود حتما به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید .

کیست اگر در سطح پیشرفته ای نباشد معمولا با یکی دو قرص پیشگیری از بارداری و ویتامین ها در عرض یک ماه درمان می شود.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

ولی گاهی اوقات کیست به شدت بزرگ است که در این حالت با دارو قابل درمان نبوده و پزشک تشخیص می دهد که کیست با عمل جراحی خارج شود.

بنابراین نامنظم شدن دوران عادت ماهیانه ی خود را جدی بگیرید، چون گاهی اوقات ممکن است فرد دچار کیست بسیار بزرگی باشد که با فعالیت و جنب جوش زیاد و حتی ورزش بترکد و عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

در کنار درمان دارویی کیست، می توانید از گیاهان دارویی نیز استفاده کنید. یکی از روشهای کاربردی در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی به ویژه درمان کیست تخمدان با رازیانه است.

خواص رازیانه برای تخمدان بسیار است. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس برای کنترل و درمان کیست تخمدان توصیه می شود.

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه، رازیانه را با گیاهان بالا ‎بجوشانید. سپس جوشانده این گیاهان را در وان ریخته و داخل آن بنشینید.

این کار رحم و تخمدان ‎ها را پاک می کند. خواص رازیانه برای تخمدان بیشتر به خاطر وجود ماده استروژن یا همان هورمون زنانه در رازیانه است.

همچنین یکی دیگر از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید. استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، نیز بسیار مفید و به صرفه است.

کیست سینه توده هایی است که در ناحیه ی سینه به وجود می آید و سرطانی نیستند. این نوع کیست ها معمولا با ماماگرافی تشخیص داده شده و با داروهایی درمان میشوند.

شواهد و مقاله های علمی معتبریه که نشان دهد رازیانه می تواند کیست سینه را درمان کند یا نه فعلا موجود نیست و اظهار نظرهای متناقضی در این زمینه وجود دارد و حتی گفته شده رازیانه ممکن است برای کیست سینه مضر هم باشد.

بنابراین توصیه میشود. در صورت وجود چنین مشکلی به متخصص زنان مراجعه کنید، حتی می توانید به پزشک خانواده مراجعه کنید.در صورت نیاز به متخصص مربوطه ارجاع داده می شوید.

۱- دانه های های رازیانه را درهاون خوب بکوبید تا پودر شود.

۲- برای هر یک لیوان آب جوش یک قاشق پودر رازیانه در قوری بریزد و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس زیر آن را کم کنید تا دم بکشد بعد از ۱۰ دقیقه از صافی رد کرده و میل کنید.

برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود حداقل ۴۰ روز زمان نیاز است.

تفاوت چندانی بین عرق و دمنوش رازیانه وجود ندارد. ولی به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کمتر است.

رازیانه به دلیل داشتن ۱۱۵ میلی گرم کلسیم و ویتامین K در افزایش استحکام استخوانها بسیار موثر است.

مصرف رازیانه در زنان باعث لاغری و کاهش وزن می شود.از این رو برای افرادی که به دنبال وزن ایده آل هستند بسیار مناسب است.این در حالی است که رازیانه در مردان باعث چاقی می شود.

رازیانه به دلیل داشتن ماده ای به نام آنتول از رشد سلول های سرطانی پستان جلوگیری می کند.

رازیانه با رقیق کردن اسید معده،برای رفلاکس معده بسیار مفید است و درد معده را کاهش می دهد. شما می توانید علاوه بر خوردن عرق رازیانه و چای رازیانه، مقداری تخم رازیانه را بعد غذا در دهانتان بجوید.

علاوه بر اینکه به هضم راحت غذا کمک می کند، بوی بدن دهان را نیز از بین می برد.

رازیانه به دلیل داشتن آهن و هیستیدین در درمان کم خونی بسیار موثر است.

رازیانه به دلیل داشتن ماده ی هیستیدین در درمان اسهالی که در اثر سوء هاضمه ایجاد میشود بسیار موثر است. همچنین به دلیل فیبر موجود در آن روده ها را پاک سازی کرده و از یبوست جلوگیری می کند.

نوشیدن منظم دمنوش رازیانه می تواند از تجمع مایعات اضافی بدن جلوگیری کرد و به دفع آن از بدن بخصوص کبد کمک کرده و احتمال اختلال مجاری اداری و کبد را کاهش دهد.

رازیانه حاوی بتاکاروتن، ویتامین E، C، B، A ، آهن، منیزیم، پتاسیم، کبالت، سدیم، فسفر، روی و کاروتنوئید، آنتی‌اکسیدا، و … است که تمام ویتامین ضروری بدن را فراهم و موجب ایمنی بدن می شود.

تجمع و مازاد کلسترول موجود در رگ‌های خونی و افزایش تولید آن توسط کبد از دلایل اصلی ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا و سکته‌ی قلبی می‌باشد. خوشبختانه کلسترول خون با داشتن تغذیه‌ای سرشار از مواد غذایی گیاهی و فیبر قابل‌کنترل است. ترکیبات موجود در تخم رازیانه امکان تجمع کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

پتاسیم تنها ماده‌ی معدنی اصلی در تنظیم فشارخون است. این ماده‌ی معدنی در ترکیب بیشتر مواد غذایی گیاهی مانند گیاه رازیانه وجود دارد.

پتاسیم به کنترل و تثبیت فشارخون کمک کرده و به این ترتیب ضربان قلب را نیز تنظیم می‌کند. ۱۰۰ گرم تخم رازیانه حاوی حدود ۱۷۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم می‌باشد.

در صورتی که از داروهای فشار خون استفاده می کنید، قبل از مصرف رازیانه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

روزانه تا ۳ فنجان می توانید جوشانده ی رازیانه را میل کنید.

هشدار: بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

می توانید دانه های رازیانه را مقداری تفت بدهید تا برشته شود.و از آن در تزیین انواع کیک و نان و سالاد استفاده کنید.همچنین می توانید در صورت تمایل آن را پودر کرده و به عنوان ادویه در غذاهایتان استفاده کنید.

رازیانه منبعی غنی است از ویتامین های B و c که سبب سنتز کلاژن شده و حفظ سلامت و جوانی پوست شما را به ارمغان می آورد و از چین و چروک و پیری زود رس پوست جلوگیری می کند.

به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقداری رازیانه پودر شده را در روغن زیتون یا بادام مخلوط کنید و به صورت خود بمالید. این ماسک پوست صورتتان را شفاف و روشن می کند .همچنین در کاهش موهای زاید بدن نیز تاثیر گذار است.

هفته ای یک یا دو بار می توانید از این ماسک استفاده کنید.

۱- رازیانه هم مثل همه ی گیاهان دارویی دیگر اگر بیش از اندازه مورد استفاده قرارگیرد ممکن است مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند .از جمله تب و لرز، سردرد، احساس سوزش در پوست به همراه خارش ( که در اصطلاح به آن فتودرماتیت ) می گویند. بنابراین از مصرف بیشتر از مقدار توصیه شده ( ۳ فنجان ) در روزخودداری کنید.

۲- آلرژی : قبل از مصرف رازیانه از نداشتن حساسیت به این گیاه مطمئن شوید.

مقدار کمی مصرف کنید و در صورت عدم مشاهده عارضه ای ،ادامه دهید.

۳-برای زنان باردار ممنوع است: رازیانه به دلیل تحریک رحم می تواند می تواند باعث سقط جنین شود.

هشدار جدی : برای زنان باردار ممنوع است

۴- تداخل دارویی : اگر بیماری خاصی دارید و از دارو استفاده می کنید. از مصرف رازیانه خودداری کنید. ممکن است علائم بیماریتان را شدید تر کند.

۵- کاهش نیروی جنسی در مردان : استفاده از رازیانه نیروی جنسی آقایان را کاهش می دهد.

۶- لاغری بیش از اندازه : برای خانم های لاغر استفاده از رازیانه توصبه نمیشود.

امیدوارم مطالب عنوان شده برای خانم های عزیز مفید بوده باشد.

سلامتی و تندستی شما بانوان گرامی آرزوی قلبی زرین بانو ست.

شاد و پیروز باشید.

#مجله ی خانوادگی زرین بانو #بخش سلامت #سایتی برای تمام بانوان ایران زمین

مهسا

تاریخ : 29 – جولای – 2019

خیلی ممنون اطلاعات مفیدی بود

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 29 – جولای – 2019

خواهش می کنم مهساجان ممنون که به ما سر زدی بازم منتظر کامنتهای قشنگتون هستیم

پاسخ

سمیه محمدی

تاریخ : 12 – آگوست – 2019

سلام خیلی مطاب خوبی بود لطفا در مورد کندر هم بنویسید

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 13 – آگوست – 2019

خیلی ممنون سمیه جان خواص کندر در سایت موجوده ، روی لنک زیر کلیک کنیدخواص کندر

پاسخ

محمد منصوری

تاریخ : 16 – آگوست – 2019

مطلب جالبی بود باید از این گیاه حتما تو برنامه غذاییم استفاده کنم ، میگن چای سبز برای لاغری خوبه ، به نظر شما درسته ؟

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 17 – آگوست – 2019

خیلی ممنون جناب منصوری حتما استفاده کنید ، گیاه معجره گری هست بله چای سبز برای لاغری بسیار توصیه می شه ، پیشنهاد میکنم به مقاله ی ما در مورد چای سبز مراجعه کنید روی لینک مقابل کلیک کنید : خواص چای سبز

پاسخ

سارا

تاریخ : 17 – آگوست – 2019

با سپاس از مطالب مفیدتون … ممنون

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 17 – آگوست – 2019

ممنون سارا جان که همراهمون هستی شاد باشی

پاسخ

Aida

تاریخ : 21 – آگوست – 2019

سلام مطالبتون عالی بود میخواستم بدونم برای چاق شدن چی استفاده کنم

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 21 – آگوست – 2019

سلام آیدا جان خیلی ممنون از شما در عرض دو سه روز یه مقاله در اینباره اماده میکنم و میزارم تو سایت فقط فراموش نکنید که به هیچ وجه از داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ میشن استفاده نکنید ،عوارضشون وحشتناکه مقاله ای که زرین بانو مینویسه گیاهی هست حتما منتظر دیدن دوبارت هستیم شاد باشی

پاسخ

مژگان

تاریخ : 22 – آگوست – 2019

سلام طریقه و زمان مصرف پودر رازیانه برای لاغری و اینکه ایا عرق رازیانه بهتر هست یا پودر آن.

با تشکر

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 22 – آگوست – 2019

سلام مژگان جان طریقه ی مصرف برای لاغری روزی یک یا دو لیوان عرق یا دمنوش هست . دمنوش و عرق بهتر از پودر هستن چون سریعتر جذب بدن میشن سعی کنید در مصرف رازیانه زیاده روی نکنید چون نه تنها مصرف بیش از حد ، سبب تسریع کاهش وزن نمیشه ، بلکه مشکلات بیشتری رو هم بوجود میاره

به هشدارها توجه کنید ، خانم های باردار به هیچ وجه نباید از رازیانه استفاده کنند .

شاد باشید

پاسخ

معصی

تاریخ : 27 – آگوست – 2019

من لاغرم ولی میخوام سایز سینه هام افزایش پیدا کنه الان چیکار کنم؟ یعنی هم لاغر میشم هم سایز سینه زیاد میشه؟

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 27 – آگوست – 2019

سلام معصومه جان اصول کار برای لاغری یا چاقی اینه که شما برنامه ی غداییه خودتون رو داشته باشید و در کنارش از گیاهان دارویی مثل رازیانه یا چای سبز هم استفاده کنید . در این حالت هست که این گیاهان اثر گذاری برای کاهش وزن خواهند داشت . اما در مورد افزایش سایز سینه ، رازیانه سبب افزایش هرمون های زنانه میشه و در نتیجه در افزایش سایز سینه تاثیر داره ، باید به این نکته توجه کنید که این گیاه فقط یکی از راههای افزایش سایز هست و در صورت استفاده در کنار دیگر گیاهان دارویی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت . بزودی یک مقاله در مورد راه های افزایش سایز سینه مینویسم

شاد باشی

پاسخ

حدیث

تاریخ : 3 – سپتامبر – 2019

سلام،من بین هر دوماه پریودیم لکه بینی دارم،سونوگرافی وآزمایش تیروئید و فقر اهن هم دادم مشکلی نداشتم. به نظرتون خوردن رازیانه کمکم میکنه که لکه بینی ها برطرف شه مجرد هستم ۲۵ ساله

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 5 – سپتامبر – 2019

سلام حدیث جان اگر لکه بینی و ترشحات قهوه ای شما همراه با علائم زیر هستند حتما به متخصص زنان جهت معاینه و درمان مراجعه کنید: • مشاهده لکه بینی قهوه ای برای چند هفته • لکه بینی قهوه ای مکرر بعد از رابطه جنسی • استشمام بوی بد از ناحیه واژن • احساس درد زیر شکم • خارش ناحیه واژن

در غیر اینصورت مصرف دمنوش رازیانه باعث تنظیم هورمون های زنانه شده و بسیار مفیده. فقط در مصرفش زیاده روی نکنید و این نکته رو در نظر بگیرید که به هیچ وجه در زمان پریودی از رازیانه استفاده نکنید ، رازیانه برای روزهای قبل از پریودی هست .

پاسخ

تبسم

تاریخ : 20 – سپتامبر – 2019

سلام تشکر از معلومات مفید تان عادت ماهوار مه منظم نیست گاهی هر ۱۵ روز بعد میشوم و گاهی هم دو ماه بعد ۷ روز میباشه اما بسیار کم لخته لخته میباشه آیا از بادیان استفاده کنم منظم میشه عادت ماهوارم؟ و فقد در همین ۷ روز عادت ماهوار جوشانده بادیان را بنوشم؟ و یا هر روز؟

پاسخ

تبسم

تاریخ : 20 – سپتامبر – 2019

سلام عادت ماهوار من منظم نیست قبلا منظم بود دو سال شد غیر منظم شده هر دو ماه بعد میشوم و یا هم هر ۱۵ روز بعد اما ۶ یا ۷ روز میباشه بسیار کم کم لخته میایه از دم نوش رازیانه اگر استفاده کنم منظم می‌شود و لخته لخته نمیایه؟ و چی وقت استفاده کنم روز چند بار؟ در وقت عادت ماهوار استفاده کنم یا همه روزه؟

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 21 – سپتامبر – 2019

سلام تبسم جان نامنظرم بودن قاعدگی می تونه دلایل زیادی داشته باشه ، پیشنهاد میکنیم که در وحله اول به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش دقیقی رو ازتون بگیره با یک بار ازمایش گرفتن در صورت وجود موردی متوجه آن خواهید شد . اگر در آزمایشها هیچ مشکلی نبود میتونید از رازیانه استفاده کنید .

طریقه ی مصرف هم داخل متن موجود هست ، باید حداکثر ۲ تا ۳ لیوان و چند روز مانده به زمان قاعدگی مصرف بشه . به هیچ وجه نباید در دوران قاعدگی از رازیانه استفاده کنید .

اصولا عملکرد رازیانه به این صورت هست که قاعدگی آور می باشد و در بروز قاعدگی کمک می کند . این عمل رو با تنظیم هورمونهای زنانه انجام می ده

رازیانه با بادران هم کمی متفاوت هست و استفاده شون هم متفاوته .

شاد باشید

پاسخ

موسوی

تاریخ : 24 – سپتامبر – 2019

سلام متشکرم از مقاله تون.کیست سینه دارم مصرف رازیانه ضرر داره یانه؟ در ماه دوبار پریود میشم وده روز هم طول میکشه. حدود ۶ ماه رازیانه استفاده کردم فایده چندانی نداشت علت چیه؟

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 24 – سپتامبر – 2019

سلام دوست عزیز در وحله ی اول باید اشاره کنم که رازیانه در کنار سایر درمانها میتونه برای درمان مشکلتون موثر باشه . اون هم به این دلیل هست که در تنظیم هورمون های زنانه کمک زیادی می کنه . در مورد شما بهتره که در کنار تجویزهای پزشکی که از طریق ازمایش دادن و سونوگرافی و … صورت میگیره از این ماده هم استفاده کنید . این نکته رو در نظر بگیرید که به هیچ وجه نباید در دوران پریودی از رازیانه استفاده کرد . بلکه ۱۰-۱۵ روز قبل قائدگی باید مصرف کنید . اینکه فایده ای نداشته هم به همون دلیل هست که گفتم ، این ماده باید در کنار دیگر درمان ها که پزشک تجویز می کنه + کمک درمانهایی همچون کیسه های آب ، ماساژ و … مورد مصرف قرار بگیره . مصرف هم نباید روزی بیشتر از ۲-۳ لیوان باشه

انشالله که همیشه سالم و سلامت باشید شاد باشید

پاسخ

موسوی

تاریخ : 25 – سپتامبر – 2019

سلام ممنونم سوالم را کامل پاسخ ندادید آیا برای کیست سینه ضرر دارد یانه ؟ من سونو دادم چیزی نبوده آزمایش هم دادم مشکلم هورمونی بوده .من شبها یه قاشق چایخوری از پودر رازیانه را باعسل می خوردم.روش ام درست بوده یانه؟

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 26 – سپتامبر – 2019

سلام مجدد خدمت خانم موسوی و پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی چون باید از چند نفر فردآگاه در اینباره سوال میکردم بعد پاسخ میدادم ضرر که به صورت مستقیم نمیشه گفت که داره یا نه ، رازیانه تنظیم کننده ی هورمون های زنانه هست ، پس روی کاغذ ضرری نمیتونه داشته باشه ، در عمل هم جایی گفته نشده که ضرر داره . خوب مصرف بیش از حدش حتما ضرر داره و مصرف در زمان قاعدگی هم نادرست هست در باقی موارد چیزی گزارش نشده ، شما حتما همراه با مصرف رازیانه از کیسه های ابگرم و ابسرد برای ماساژ استفاده کنید (قبلش بهتره این مورد رو هم با پزشک معالج در میان بگذارید)

در مورد روش مصرفتون هم باید به این مورد توجه کنید که برخی از گیاهان دارویی بافتی سخت دارن و برای جذب سریعتر و بهتر اونها توصیه میشه که به صورت جوشونده و یا دمنشون مورد استفاده قرار بگیره. بهتره با توجه به آموزش موجود داخل پست از جوشونده ی رازیانه استفاده کنید .

باز هم بابت تاخیر عذرخواهی میکنم چون مورد مهمی هست باید حتما با افراد با تجربه در میان بگذارم و بعد پاسخ بدم شاد باشید

پاسخ

مهسا

تاریخ : 4 – اکتبر – 2019

خیلی مفید بود،ممنون از شما

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 4 – اکتبر – 2019

ممنون مهسا جان از اینکه همراه ما بودید شاد باشید

پاسخ

شنیا

تاریخ : 11 – اکتبر – 2019

سلام من تقریبا ۵ ساله قاعدگیم نامنظمه تحت نظر دکترم دارو زیاد مصرف کردم بعضی وقتا دیگه خسته میشم نمیخورم ؛ به اندازه ی قدم مدارک پزشکی دارم بخصوص سنوگرافی که عدم فولیکوله ؛ ۳۶ سالمه مجردم ؛ میگن تخمدان پلی کیستیک دارم ؛ رازیانه بهم معرفی کردن ولی مصرف نکردم ؛ الان به جای دارو مصرف کنم خویه ، اسم متفورمین و گلوگفاژ رو میشنوم حالم بد میشه

پاسخ

صونیا کریمی (پزشک – متخصص داخلی)

تاریخ : 11 – اکتبر – 2019

سلام شنیا عزیز برای این مورد بهتره پیش فوق تخصص غدد مراجعه کنین که داروهای مثل اسپیرولاکتون و سیپروترون و استرادیول و سایر دارو هارو جهت این مشکل تجویز کنن گیاه رازیانه به تنهایی نمیتونه تخمدان پلی کیستیک رو درمان کنه و داروهای مطرح شده هم صرفا جهت از بین بردن علائم استفاده میشه شاد باشید …

پاسخ

زهرا سادات

تاریخ : 20 – اکتبر – 2019

خیلی ممنون مطلب کامل و مفید بود

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 20 – اکتبر – 2019

خیلی خوشحالیم که از مطالب راضی بودید زهرای عزیز شاد باشید

پاسخ

مینا

تاریخ : 23 – اکتبر – 2019

سلام.من پریودیم تموم شده ودارم هرشب قرص جلوگیری میخورم ولی یک شب که دمنوش رازیانه دم کردم وخوردم باعث شد من پریودشم علت چیه؟ من اگه بخوام هرروز رازیانه بخورم قراره همش پریودباشم؟ممنون

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 23 – اکتبر – 2019

سلام مینا جان رازیانه به عنوان یک گیاه قائده آور شناخته میشه ، یعنی طوری اون رو مصرف میکنن که قبل از قاعدگی شرایط رو برای قاعدگی مهیا کنه برای همین هست که در زمان مصرفش پریود شدید اما خوب از طرفی هم تنظیم کننده ی زمان قاعدگی هست و درد های ناشی از اون رو هم کمتر میکنه سعی کنید در هفته ی منتهی به قاعدگی اون رو مصرف کنید شاد باشید

پاسخ

زهرا

تاریخ : 24 – اکتبر – 2019

سلام من پریودیم اکثرانامنظمه ،ودکترم که رفتم وآزمایش دادم منوجه شدن که فقط مشکله هورمونی دارم واین مشکلم چن سالی هس ،وصورتمم همیشه جوش ودانه میزنه که دردداره گاهی اوقات،طی دوره مصرفه داروخوب میشم ولی بعده قطعه مصرف دوباره علایم شروع میشه ،بنظرتون مصرف دمنوشه رازیانه این مشکل پوشت وپریودیه منوخوب میکنه؟؟

پاسخ

صونیا کریمی (پزشک – متخصص داخلی)

تاریخ : 25 – اکتبر – 2019

سلام زهرای عزیز رازیانه به نوعی به عنوان تنظیم کننده ی هورمونهای زنانه شناخته میشه ، اما همیشه و روی تمامی افراد به صورت یکسان تاثیر نمیزاره . شما بهتره بعد از آخرین قاعدگی ، زمانی رو مشخص کنید و برای مثال ۲۰ روز بعد شروع به مصرف رازیانه کنید تا روز قاعدگی اگر سبب تنظیم قاعدگی شد پس حتما میتونه روی مشکل هرمونی هم تاثیر مثبتی بزاره هر چند که به نظر من بهتره مصرف داروتون رو قطع نکنید ، و تحت مراقبت پزشک متخصص (که پزشک متخصص غدد خواهد بود نه متخصص زنان ) درمانتون رو ادامه بدید شاد باشید

پاسخ

رسپینا

تاریخ : 25 – اکتبر – 2019

سلام ممنونم از مطالبتون.س سوال داشتم من هورمون زنانه ام پایینه مدت۲سال اسپیرونولاکتون ۱۰۰ و اتیسترون مصرف کردم حدود ۱۰۰ تا هورمون مردانه ام در اخرین آزمایشم که ۳ ماه مصرف قرص نداشتم پایین اومده ،طب سنتی رفتم بهم گفتن عرق رازبانه مصرف کنم ازینجایی ک من لاغرم طبق فرمایشات شما مصرفش باعث میشه من لاغرترشم بنظر شما مصرفشو قطع کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید (ریزش مو شدید و سفید شدن موهام این دوسال خیلی بوده)

پاسخ

صونیا کریمی (پزشک – متخصص داخلی)

تاریخ : 26 – اکتبر – 2019

سلام رسپینای عزیز درسته رازیانه میتونه باعث لاغری بشه ولی اگه رژیم غذایی مناسبی رو داشته باشید و در مصرف رازیانه هم زیاده روی نکنید باعث لاغری شما نخواهد شد و در این صورت میتونید از فواید بسیار اون برای هورمون های زنانه استفاده ی کامل رو ببرید . حتما حتما رژیم غذاییتون رو طوری تنظیم کنید که انرژی بیشتری کسب کنید تا به نوعی با رازیانه به مساوات حرکت کنه شاد باشید

پاسخ

ستاره

تاریخ : 27 – اکتبر – 2019

سلام من رازیانه برای افزایش سایز سینه استفاده میکنم ولی وزن متعادله… روی وزنم اثر داره؟ مواد غذایی برای چاقی هم استفاده میکنم …راهنمایی میکنید

پاسخ

صونیا کریمی (پزشک – متخصص داخلی)

تاریخ : 28 – اکتبر – 2019

سلام ستاره عزیز اگه همزمان با مصرف رازیانه رژیم غذایی که دارید رو هم ادامه بدید مطمئنا تاثیر محسوسی روی وزنتون نخواهد داشت فقط در مصرف رازیانه زیاده روی نکنید شاد باشید

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 28 – اکتبر – 2019

سلام ستاره عزیز اگه همزمان با مصرف رازیانه رژیم غذایی که دارید رو هم ادامه بدید مطمئنن تاثیر محسوسی روی وزنتون نخواهد داشت فقط در مصرف رازیانه زیاده روی نکنید شاد باشید

پاسخ

تکتم

تاریخ : 3 – نوامبر – 2019

مطلب بسیار کامل و مفید بود سپاسگزارم

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 3 – نوامبر – 2019

خیلی ممنون از اینکه مطالعه کردید تکتم جان همیشه شاد باشید

پاسخ

ستاره عباسی

تاریخ : 11 – نوامبر – 2019

خیلی ممنون مطالب مفیدی بود

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 11 – نوامبر – 2019

ممنون ستاره جان شاد باشید

پاسخ

نسیم

تاریخ : 30 – نوامبر – 2019

ممنون،عالی بود

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 1 – دسامبر – 2019

ممنون از شما نسیم جان روزتون خوش

پاسخ

مینا

تاریخ : 21 – دسامبر – 2019

سلام من چند وقته دارم از محصول عرق رازیانه طوبی استفاده می‌کنم میگن خواص عرق رازیانه برای حجیم شدن سینه خانما خوبیه درسته؟؟؟ کسی میدونه واقعیه یا نه؟

پاسخ

صونیا کریمی (پزشک – متخصص داخلی)

تاریخ : 21 – دسامبر – 2019

سلام مینا جان بله به علت استروژن زیادی که در این هورمون هست ، در صورت مصرف منظم می تونه باعث حجیم شدن بشه . فقط دقت کنید که به هیچ وجه در مصرف اون زیاده روی نکنید چون در این صورت مشکل ساز خواهد بود شبتون خوش

پاسخ

درسا

تاریخ : 26 – دسامبر – 2019

سلام شبتون بخیر ممنونم خیلی عالی بود سوالی داشتم من موهای صورتم خیلی زیاده بهم گفتن عرق رازیانه بخور ولی متاسفانه لاغر هم هستم شما فرموذید عرق رازیانه لاغر میکنه حالا من چی کار کنم ؟؟؟؟ ممنونم میشم پاسخ بدید.

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 27 – دسامبر – 2019

سلام درسا جان ممنون از اینکه با ما همراه هستید بله خوب ، رازیانه در لاغری موثر هست ، اما زمانی تاثیر خودش رو تو لاغری نشون میده که شما همزمان با استفاده از عرق رازیانه، رژیم غذایی خودتون رو تغییر بدید . اگر رژیم غذاییتون ثابت بمونه و کمی هم مقوی ترش بکنید، در لاغریتون تاثیری نخواهد گذاشت و میتونه در تنظیم هورمونها کمک شایانی بهتون بکنه شاد باشید

پاسخ

سمیه

تاریخ : 29 – دسامبر – 2019

خیلی عالی بود ممنون از شما و مطالب خوبتون

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 29 – دسامبر – 2019

ممنون از اینکه همراه ما هستید سمیه جان شاد باشید

پاسخ

zahra

تاریخ : 5 – ژانویه – 2020

سلام به خاطر مطلب مفیدتون سپاسگزارم . من دختری ۱۸ ساله هستم که وزنم ایده آله و از فرم بدنیم کاملا راضیم فقط سینه هام در حد یک برجستگی کوچکه اگر بخوام برای بزرگ شدن سینه ها اقدام کنم باید رازیانه را در هر ماه چند روز و به چه شکلی مصرف کنم تا زیان آور نباشه ؟ از طرفی شنیدم ک رازیانه در درمان افسردگی موثر است آیا این مطلب صحت دارد ؟ لطفا مقاله ای در رابطه با بزرگ کردن سینه ها به روش طبیعی در سایت خودتون قرار بدید ممنونم

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 5 – ژانویه – 2020

سلام زهرا جان بله ، رازیانه در افزایش سایز سینه موثر هست ولی نه به اندازه خیلی زیاد ، اما خوب با تنظیم هورمون های زنانگی تاثیر مثبت خوبی و گاها خیلی خوبی می تونه داشته باشه روزی یک لیوان میتونید طبق آموزش موجود در پست، رازیانه مصرف کنید ، موردی که باید بگم این هست که در زمان قاعدگی مصرف رو قطع کنید بله در مورد افسردگی هم کاملا درسته ، با تنظیم هورمون های زنانگی تاثیر مثبتی در درمان و رفع افسردگی میتونه داشته باشه ، اما یادتون باشه به هیچ وجه در مصرف اون زیاده روی نکنید بله حتما بزودی مقاله ای در موردش منتشر خواهیم کرد شاد باشید

پاسخ

zahra

تاریخ : 6 – ژانویه – 2020

سلام مرسی بابت وقتی که میزارید و پاسخ گویی سریعتون میشه لطفا بگید چند روز در ماه مجاز به مصرف روزانه یک لیوان دمنوش رازیانه هستیم ؟؟؟

پاسخ

زرین بانو

تاریخ : 6 – ژانویه – 2020

سلام خواهش میکنم زهرا جان حقیقت این مورد رو به قطع نمیشه گفت و باید شرایط شما سنجیده بشه ، بعد اما در کل مصرف در روزهای قاعدگی میتونه محدود بشه ، هرچند که رازیانه درد رو کم میکنه ولی در اصول عدم استفاده ی اصولی میتونه باعث بهم ریختگی دوران قاعدگی هم بشه بهتره در یک دوره ی ۴۰ روزه مصرف رو انجام بدید و در صورتی که جواب نگرفتید مصرف رو متوقف کنید ، مصرف رو به هیچ وجه از ۱ لیوان بالاتر نبرید .

پیشنهاد میکنم اگه بعد از این مدت جواب نگرفتید با یک پزشک مشورت کنید . به هیچ وجه در خوردن این گیاه زیاده روی نکنید . شاد باشی زهرا جان

پاسخ

رازیانه

یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است. اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.

قسمت‌های مورد استفاده این گیاه عبارتند از: بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر ۵ گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد.

خواص رازیانه برای خانم‌ها

خواص هورمونی دارد و برای بیش از ۹۰ درصد از خانم‌ها تجویز می‌شود. به این شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌شود. به همین دلیل باعث افزایش شیر شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است. ضد چاقی است، التهاب‌های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می‌کند. علاوه بر این اگر با گل‌گاوزبان صرف شود، قاعده‌آور است، یعنی قطع قاعدگی را متوقف می‌کند.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

رازیانه دارای خواص ضد پیری

خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می شوند. بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می کنند.

عرق  آن باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود . عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است .

رازیانه برای رفع موهای زائد

این گیاه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است. برای این کار، بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود .

رازیانه برای تقویت دید

یکی از معجزه‌آساترین خواص رازیانه (که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می‌خورد) تقویت دید است. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است

رازیانه برای پیشگیری از پوکی استخوان

رازیانه حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است و به حفظ استخوان ها کمک می کند.

خواص ضد سرطانی گیاه رازیانه

رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است. رازیانه سبب کاهش مولکول NF-kappa B می شود. این مولکول یک تحریک کننده التهابی و تغییر دهنده ژن است. فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

فواید رازیانه در کاهش وزن

مصرف رازیانه باعث کاهش اشتها و احساس سیری می شود. این گیاه با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی ها را می شکند و از احتباس آب در بدن جلوگیری می کند.

خواص ریشه و پیاز رازیانه

ریشه رازیانه دارای کومارین Coumarin می باشد . چون این ماده رقیق کننده خون است بنابراین آنهایی که مبتلا به تصلب شرائین یا انسداد رگها هستند می توانند از جوشانده ریشه رازیانه استفاده کنند . جوشانده ریشه رازیانه ملین و مسهل است. ریشه رازیانه دیورتیک است. اثر مدر قوی دارد. اوره و اسید اوریک را دفع می کند. به علاوه اشتها آور است.

ریشه رازیانه به علت مدر بودن ، برای درمان سنگ کلیه، نفریت و بیماری هایی نظیر آن مصرف می شود. ویتامین C موجود در پیاز رازیانه، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

خواص بذر یا تخم رازیانه

فواید تخم رازیانه در اسهال و تقویت معده

دم کرده بذر رازیانه با زیره سبز برای رفع اسهال و تقویت معده با عسل و سکنجبین برای تب های کهنه مفید است. از دم کرده تخم رازیانه برای تحلیل بادها، درد پهلو و لگن خاصره، رفع بلغم ترش استفاده می کنند.

خاصیت سم زدایی رازیانه

تخم رازیانه حاوی خواص دیورتیک است یعنی ادرارآور است و به سم زدایی از بدن کمک می‌کند. به این منظور این تخم‌ها را به صورت دم کرده استفاده می‌کنند که حجم ادرار را زیاد کرده و حالت پُف کرده‌ی بدن را کاهش می‌دهد.

تخم رازیانه و خواص ضد التهابی‌اش

آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در تخم رازیانه نه تنها به پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است بلکه برای حفظ سلامت تمام اعضای بدن مفید است؛ به خاطر اینکه حاوی خواص ضدالتهابی می‌باشد. به عقیده‌ی محققان استفاده از تخم رازیانه می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت و بیماری کرون که جزو بیماری‌های خود ایمنی هستند موثر باشد. البته پژوهش‌های تکمیلی برای رسیدن به نتایج قطعی‌تر در حال انجام است.

تخم رازیانه حاوی فیبرهای مفید

تخم رازیانه سرشار از فیبر است. فیبرها صرفاً در مواد غذایی گیاهی وجود دارند. باید بدانید که این ترکیبات مفید در دفع راحت و خروج توکسین‌ها و مواد زاید از بدن نقش اصلی دارند. این ترکیبات مفید برای هضم غذا نیز موثرند. ۱۰۰۰ گرم تخم رازیانه حاوی ۱۵۰۰ درصد فیبر مورد نیاز روزانه‌ی بدن است.

اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید می‌توانید به این تخم‌های پرخاصیت اعتماد کنید به خاطر اینکه خواص هضم‌کنندگی این دانه‌های ریز از قرن‌ها پیش شهرت داشته است. نوشیدن دم‌کرده و جوشانده‌ی تخم رازیانه بعد از غذا شما را از مشکلات گوارشی نجات می‌دهد

کاهش کلسترول خون با تخم رازیانه

تجمع و مازاد کلسترول موجود در رگ‌های خونی و افزایش تولید آن توسط کبد از دلایل اصلی ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا و سکته‌ی قلبی می‌باشد. خوشبختانه کلسترول خون با داشتن تغذیه‌ای سرشار از مواد غذایی گیاهی و فیبر قابل‌کنترل است. ترکیبات موجود در تخم رازیانه امکان تجمع کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

 کاهش فشارخون با تخم رازیانه

پتاسیم تنها ماده‌ی معدنی اصلی در تنظیم فشارخون است. این ماده‌ی معدنی در ترکیب بیشتر مواد غذایی گیاهی مانند گیاه رازیانه وجود دارد. پتاسیم به کنترل و تثبیت فشارخون کمک کرده و به این ترتیب ضربان قلب را نیز تنظیم می‌کند. ۱۰۰ گرم تخم رازیانه حاوی حدود ۱۷۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم می‌باشد.

تخم رازیانه خواص دیورتیک دارد

تخم رازیانه حاوی خواص دیورتیک است یعنی ادرارآور است و به سم زدایی از بدن کمک می‌کند. به این منظور این تخم‌ها را به صورت دم کرده استفاده می‌کنند که حجم ادرار را زیاد کرده و حالت پُف کرده‌ی بدن را کاهش می‌دهد. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری تخم رازیانه را با ۲۰۰ میلی‌لیتر آب جوش و به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و میل کنید.

تخم رازیانه و خواص آنتی‌اکسیدانی

تخم رازیانه سرشار از فلاوونوئیدها می‌باشد که جزو آنتی‌اکسیدان‌های قوی می‌باشند. این آنتی‌اکسیدان‌ها استرس اکسیداتیو سیستم قلبی و عروقی را کاهش داده و از بدن در برابر آسیب‌های عصبی حفاظت می‌کنند. فلاوونوئیدها همچنین شهرت زیادی در پیشگیری از پیری زودرس دارند و با رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان مقابله می‌کنند.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

 تخم رازیانه به هضم غذا کمک می‌کند

اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید می‌توانید به این تخم‌های پرخاصیت اعتماد کنید به خاطر اینکه خواص هضم‌کنندگی این دانه‌های ریز از قرن‌ها پیش شهرت داشته است. نوشیدن دم‌کرده و جوشانده‌ی تخم رازیانه بعد از غذا شما را از مشکلات گوارشی نجات می‌دهد.

تخم رازیانه منبع کلسیم

تخم رازیانه منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم می‌باشد. کلسیم در ترکیب اکثر مواد غذایی گیاهی مانند بادام، سبزیجات سبز و دانه‌های ریز به ویژه کنجد وجود دارد. باید بدانید که ۱۰۰ گرم تخم رازیانه حاوی ۱۲۰۰ درصد نیاز روزانه‌ی بدن به کلسیم می‌باشد. این میزان تخم رازیانه حاوی حدود ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم است.

تخم رازیانه: سازنده‌ی گلبول‌های قرمز

تولید و ساخت گلبول‌های قرمز توسط بدن با مصرف مواد غذایی مناسب بیشتر می‌شود. تخم رازیانه حاوی میزان زیادی مس می‌باشد. این ماده‌ی معدنی برای ساخت سلول‌های خونی به ویژه در گلبول‌های قرمز لازم و ضروری است. باید بدانید که ۱۰۰ گرم تخم رازیانه حدود ۱۰۷۰ میلی‌گرم مس دارد.

فواید رازیانه در کلسترول بالا

تخم رازیانه کلسترول خون را کاهش می‌دهد.ترکیبات موجود در تخم رازیانه امکان تجمع کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

رازیانه و کیست تخمدان

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هرر وعده غذایی نوشید. استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است.

خواص رازیانه برای زنان و برای بزرگ شدن سينه

مصرف رازیانه در دوران عادت ماهانه مشکلی ندارد اما میزان مصرف بستگی به وضعیت بیمار دارد.همچنین رازیانه به علت داشتنن استروژن و داشتن طبع گرم اثرات خوبی روی شادابی، شفافیت و از بین بردن لکه های پوستی دارد.

برای رفع لکه‌های پوستی نیز اگر عرق رازیانه با گلاب و روغن بنفشه و کمی پودر زعفران مخلوط شود و شبها به پوست صورت مالیده شود، می تواند در رفع چین و چروک ها مؤثر باشد.

عرق رازیانه و مضرات رازیانه

بازکننده گرفتگی های کبد , شیر‌افزا و قاعده آور، تقویت هورمونهای بانوان ، ضد ضعف مفاصل ، ضد سرفه و خون ریزی سینه ، خونساز مفید جهت دردهای پهلو از خواص عرق رازیانه می باشد

اگرچه بیشتر افراد مشکلی با مصرف رازیانه ندارند اما در برخی از موارد باید از مصرف این گیاه خودداری کرد. برخی از افراد ممکن است به برخی از مواد حساسیت داشته باشند. به همین خاطر باید از مصرف دانه‌های رازیانه اجتناب کنند. به خاطر سطح پتاسیم بالایی که در رازیانه وجود دارد افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند باید مصرف آن را محدود سازند. افرادی که از مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند باید از مصرف رازیانه خودداری نمایند.

 لاغری

اگرچه رازیانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چیز باید تعادل رعایت شود. راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که برخی سخت و برخی آسان است. از جمله راهکارهای ساده و آسان، مصرف دمنوش رازیانه است؛ این نوشیدنی طلایی‌رنگ را می‌توان به آسانی در منزل تهیه کرد. رازیانه علاوه بر داشتن پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A و C خواص دیگری نیز دارد که به کاهش وزن کمک می‌کند.


حاج سید قاسم حسینی
22035138190


شعبانعلی نجاتی عارف
87256188190


همدان – شهرستان رزن


طبیعت رازیانه گرم و خشک می باشد. رازیانه حاوی مقادیر بالای پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین K و فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوممی باشد.

رازیانه با افزایش استروژن، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان قاعدگی نامنظم می باشد. همچنین رازیانه دارای خواص آرام بخش طبیعی بوده و به درمان سردرد، دل درد و کمر درد پریود و علایم یائسگی مثل گرگرفتگی کمک می کند.

علاوه بر این ها، روغن رازیانه خطر یائسگی زودرس را کاهش می دهد.

تحقیقی نشان داده که استفاده از رازیانه، که نوعی فیتواستروژن است، می‌تواند علائم کلافه‌کننده‌ی یائسگی را تسکین دهد. این تحقیق ۹۰ خانم بین سنین ۶۰-۴۵ سال را که در دوره‌ی یائسگی خود بودند، مورد بررسی قرار داده است. شرکت‌کنندگان برای هشت ماه یا تحت درمان رازیانه قرار گرفتند یا تحت درمان آرام‌بخش‌های شیمیایی. نتایج گروهی که رازیانه مصرف کرده بودند حاکی از آن است که آنها علائم آزاردهنده‌ی کمتری را تجربه کردند.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

محققان نتیجه گرفتند که رازیانه به بانوانی که سطح استروژن پایینی دارند یا یائسگی زودرس داشته‌اند یا حتی رحم خود را برداشته‌اند، کمک می‌کند که نشانه‌های یائسگی را کمتر تجربه کنند. البته به بررسی‌های بیش‌تری برای اثبات این فرضیه نیاز است.

روغن رازیانه، باعث افزایش جریان قاعدگی می‌شود، شیر مادر را افزایش می‌دهد، و دیورتیک است و در نتیجه به عنوان یک محرک عمل می‌کند. به عنوان یک محرک، تمام فعالیت های درون بدن را افزایش می‌دهد.

جریان قاعدگی را افزایش می‌دهدخانم‌هایی که از قاعدگی نامنظم، دردناک یا قاعدگی مسدود شده، رنج می‌برند، استفاده از روغن رازیانه برای آنها بسیار مفید است. این روغن، نه تنها موانع قاعدگی را از بین میبرد و آن را منظم می‌سازد، بلکه سایر علائم مرتبط با قاعدگی، همچون سردرد، درد ناحیه‌ی شکمی، سرگیجه و تغییرات خلقی را نیز تسکین می‌بخشد. این روغن همچنین به جلوگیری از قاعدگی بی‌موقع یا زودرس نیز کمک می‌کند.

درمان کم خونیرازیانه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای بهبود گردش خون در بدن است که می‌تواند کم خونی را درمان کند، علاوه بر این مقادیر بالای ویتامین C موجود در رازیانه به بهبود جذب آهن در بدن کمک کرده و کم خونی فقر آهن یا آنمی را درمان می‌کند.

آهن و هیستیدین موجود در رازیانه تولید هموگلوبین را تحریک کرده و در درمان کم خونی مفید موثر می‌باشد.

زنان شیردهگفته می شود که روغن رازیانه با افزایش هورمون استروژن در بدن، باعث افزایش شیر مادر در زنان شیرده می شود.


رازیانه برای زنان باردار ممنوع است!

متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری از مصرف روغن رازیانه به صورت خوراکی و موضعی، اجتناب کنند؛ روغن رازیانه می تواند باعث افزایش سطح استروژن شده و خطر سقط جنین در دوران بارداری را افزایش دهد.

همچنین افزایش هورمون استروژن در زنان، باعث تشدید علائم سرطان پستان، سرطان رحم، فیبروئید رحمی و اندومتریوزیس می شود.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.


براساس نتايج حاصل از يک پژوهش، عصاره گياه دارويي “باديان” يا “انيسون” در کاهش دفعات و شدت گرگرفتگي زنان يائسه موثر است.اين پژوهش با هدف تعيين اثر عصاره باديان يا انيسون در کاهش گرگرفتگي يائسگي توسط فاطمه ناهيدي و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي انجام شده است.

اين مطالعه بر روي 72 زن يائسه که از گرگرفتگي شکايت داشتند و به مراکز بهداشتي درماني مختلفي در شهر و روستاهاي قزوين مراجعه مي کردند، انجام شد.

نمـونه ها از طريق پرونـده هاي موجود در مراکز بهداشتي درماني انتخاب و با شکل تصادفي به دو گروه 36 نفره دارو ( روزانه سه کپسول حاوي 100 ميلي گرم عصاره انيسون ) و دارونما ( 330 ميلي گرم نشاسته) با طول مدت مصرف چهار هفته تقسيم شدند.

دو هفته قبل از مصرف دارو شدت، تعداد گرگرفتگي و نوع مواد غذايي مصرفي از طريق پرسشنامه و فرم اطلاعاتي اندازه گيري و ثبت گرديد. نتايج در درون گروه ها مورد تجزيه و تحليل آماري قرار گرفت.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه

يافته هاي آماري نشان مي دهد تعداد و شدت گرگرفتگي روزانه قبل از درمان در گروه انيسون در هفته چهارم پس از درمان کاهش يافت، اما در گروه دارونما ميانگين تعداد و شدت گرگرفتگي تغيير معني داري نکرد.

نتيجه گيري نهايي مطالعه حاکي از اين است که رازیانه در کاهش دفعات و شدت گرگرفتگي زنان يائسه مؤثر است.

پژوهشگران اين طرح آموزش انواع درمان هاي گرگرفتگي به زنان را توصيه مي کنند تا آن ها در انتخاب نوع درمان بر حسب پذيرش خودشان آزاد باشند.

هم چنين لازم است با توجه به شيوع بالاي گرگرفتگي در زنان يائسه و تأثير آن بر زندگي خانوادگي، اجتماعي و اقتصادي اين زنان و اختلاف نظرهاي موجود در نحوه درمان اين مشکل، محققان اين بررسي انجام مطالعاتي با طول درمان بيش تر و بررسي زمان عود گرگرفتگي را پيشنهاد مي کنند.

http://www.shebreh.com

 

سبد محصولات تولیدی نیوشاداریان گستره وسیعی از انواع چای های سبز و سیاه مخلوط با ادویه ها و گیاهان طبیعی، دمنوش های گیاهی و همچنین پودرهای قهوه است که با برند تجاری «نیوشا» تولید می شوند. این محصولات در سطح فروشگاه ها یافت نمی شوند و فقط به شکل مستقیم از طریق شبکه توزیع بازاریابی شبکه ای نیوشانیک و نمایندگان مستقل آموزش دیده به مصرف کنندگان معرفی و ارائه می شوند.

تولید محصولات خوراکی و آشامیدنی، تابع قوانین کشوری است که محل تولید محصولات در آنجا قرار دارد. محل تولید و بسته ­بندی نهایی محصولات نیوشا کشور ایران است و کارخانه نیوشا واقع در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران طبق ضوابط قانونی مقرر شده، مجوزهای زیر را اخذ نموده است:

«پروانه بهره­ برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران»: این پروانه نشانگر قانونی بودن فعالیت شرکت از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

«پروانه بهره­ برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران»: این پروانه نشانگر انطباق محل تولید محصولات شرکت با اصول ایمنی و بهداشتی از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

«پروانه استاندارد صادره از سازمان ملی استاندارد ایران»: این پروانه مختص «مخلوط ‎های چای» نیوشا است و از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر شده است. این مجوز در گروه محصولات دمنوش‌ها وجود ندارد چراکه سازمان ملی استاندارد ایران هنوز برای دمنوش استانداردی مقرر نکرده است.

کارخانه‌های موادغذایی و آشامیدنی بعد از اینکه مجوزهای مربوط به محل تولید را دریافت کردند باید برای مجوز تولید هر يك از محصولات خود نیز به صورت جداگانه اقدام کنند. در همین راستا، نیوشا برای تک تک محصولات خود، «پروانه بهداشتی ساخت» دریافت کرده است. این پروانه نشانگر انطباق محتویات و فرمولاسیون هر محصول با ضوابط و معیارهای تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران است.

موارد فوق مجوزهایی هستند که براساس قوانین داخلی، هر شرکتی قبل از شروع فعالیت و تولید محصول، باید آنها را دریافت کند اما برای فعالیت در بازارهای بین ­المللی، این مجوزها کافی نیستند. در عرصه بین‌المللی، استانداردها و ضوابطی تحت عنوان ایزو (ISO) تعریف شده‌اند؛ شرکت‌هایی که قصد فعالیت بین­ المللی دارند، باید خود را با این ضوابط و استانداردها منطبق نمایند و توسط شرکت­های معتبر و تأیید شده مورد ممیزی و ارزیابی قرار بگیرند. نیوشا موفق به اخذ گواهینامه‌های بین­المللی از شرکت TÜV NORD آلمان شده است که توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) و DAkkS آلمان در سطح بین ­المللی اعتباردهی شده‌اند و از طریق وب‌سایت‌های مراجع صادرکننده قابل پیگیری هستند. این گواهینامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

«استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)»: این استاندارد شرکت را موظف می‌کند تا ارتباط مطلوبی بین واحدهای مختلف سازمان ایجاد کند تا از این راه، کیفیت محصولات و خدمات را بالاتر ببرد.

«استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000:2005))»: این استاندارد، دستورالعمل‌ها و الزامات مديريت سلامت و ایمنی محصولات را تعریف کرده است و شرکت موظف است از طریق پیروی از دستورالعمل‌ها و رعایت الزامات تعریف شده، سلامت و کیفیت محصول نهایی ارائه شده را تضمین نماید.

«استاندارد HACCP»: این استاندارد در واقع یکی از الزامات و زیرمجموعه­ های استاندارد ISO 22000 است. این استاندارد، نقاط بحرانی و مشکل آفرین در فرایند تولید را شناسایی می‌کند و با پیش‌بینی روش­های کنترلی، شرکت را ملزم می‌کند تا محصولات را به شکلی تولید و کنترل کند که کوچکترین خطری برای سلامت مصرف­کننده ایجاد نکند.

شماره و نماد این پروانه‌‎ها و مجوزها روی تک تک محصولات درج می‌شوند. ضمن آنکه تصویر این پروانه‌ها در وب‌سایت شرکت قرار داده شده و مشاوران فروش‌ و مصرف­ کنندگان می‌توانند با رجوع به سایت شرکت، آنها را مشاهده نمایند.

«پروانه کسب بازاریابی شبکه ­ای»: شرکت پارس نیوشانیک به عنوان نماینده انحصاری توزیع و فروش محصولات نیوشا، مجوز فروش محصولات از طریق شبکه ­ای از نمایندگان فروش را در سال 1391 از مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور اخذ نمود؛ نشان مربوطه در صفحه اصلی وب‌سایت شرکت قابل مشاهده است.

«نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره»: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) صادر می­شود و هدف از اعطای آن، اعتماد‌سازي و رسميت بخشیدن به فعاليت کسب و کار‌های اینترنتی است.

روی بسته‌ کلیه محصولات نیوشا، در قسمتی به نام «محتویات»، جزئیات مواد و اجزاء تشکیل­ دهنده آن محصول اعلام شده است.

برای نتیجه‌گیری مطلوب، هر فرد باید محصولات را متناسب با نیاز و مزاج خود مصرف کند. نیوشا معتقد است برای بالا بردن ضریب تأثیر محصولات، آنها باید براساس وضعیت جسمی و سبک زندگی خاص هر فرد، مصرف شوند و به همین علت، این شرکت برای فروش محصولات از روش فروش مستقیم چندسطحی استفاده می‌کند. مهمترین ویژگی فروش مستقیم این است که از طریق آن، مصرف­ کننده متناسب با دغدغه‌ها و نیازهای خاص خود، پکیجی از محصولات را دریافت خواهد کرد.

مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دانش و امکان ارائه مشاوره در زمینه مصرف محصولات به تک تک خریداران را ندارند. شرکت نیز امکان مشاوره و ارائه خدمات مستقیم به تعداد زیاد مشتریان را ندارد و این موضوع را به صورت انحصاری به مشاوران فروش مستقل عضو شرکت واگذار نموده است. بنابراین، خرید محصولات نیوشا از سوی مشتریان صرفاً از طریق «مشاوران فروش مستقل» امکان­پذیر است و فروش محصولات نیوشا در فروشگاه‌ها برخلاف قوانین نیوشا است و اقدام به آن از سوی مشاور فروش، طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت تخلف محسوب می‌شود.

محصولات نیوشا فقط از طریق نمایندگان فروش و به طور انحصاری از طریق بازاریابی شبکه ای به فروش می رسند. ضمن آنکه خرید از نماینده ی فروش ما به نفع شماست زیرا حجم سفارش های کم، شامل تخفیف و ارسال رایگان نیستند. پس از یافتن نماینده محصولات نیوشا  و تماس با وی، می توانید نسبت به سفارش گذاری اقدام نموده و در هر کجای ایران محصولات ما را دریافت نمایید.

مصرف رازیانه برای زنان یائسه
مصرف رازیانه برای زنان یائسه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *