مصرف رازیانه برای زنان شیرده

دوره مقدماتی php
مصرف رازیانه برای زنان شیرده
مصرف رازیانه برای زنان شیرده

می توانید از عرق رازیانه استفاده کنید و مشکلی هم ندارد. اما بازه زمانی خاصی دارد و این طور نیست که تا پایان دو سالگی فرزندتان به طور مداوم از این عرق استفاده کنید. می توانید به مدت 14، 21 و یا 40 روز عرق رازیانه به اندازه یک فنجان به طور روزانه استفاده کنید .

رازیانه طبع گرم و خشکی دارد، که در طب سنتی ایران، از رازیانه به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می شود. قسمت های مورد استفاده گیاه رازیانه عبارتند از بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می شود.

مادر باید به نوزاد خود اجازه دهد که هر موقع از شبانه روز، شیر او را بمکد. عمل مکیدن سبب تولید شیر بیشتر در مادر می‌شود. هر چه دفعات مکیدن شیر توسط نوزاد بیشتر باشد، تولید شیر نیز در مادر بیشتر خواهد بود.

مادر نباید خودش سینه را از دهان نوزاد بگیرد و به او شیر ندهد، بلکه باید به نوزاد فرصت دهد تا خودش شیر خوردن را رها کند. گرفتن سینه از دهان نوازد، روی محرک‌های طبیعی تولید شیر تأثیر منفی می‌گذارد.

در ابتدای هر بار شیردهی، شیر مادر آبکی‌تر است و به تدریج به مقدار چربی آن افزوده می‌شود، طوری که در پایان هر مرحله شیردهی، مقدار چربی که برای رشد نوزاد ضروری است، بیشتر می‌شود.بنابراین هر چه مدت شیردهی طول بکشد، نوزاد از چربی بیشتری استفاده می‌کند و کاملاً سیر می‌شود و در نتیجه فاصله بین دو مرحله شیردهی نیز بیشتر خواهد شد و افزایش وزن نوزاد طبق منحنی رشد، طبیعی خواهد بود.مصرف رازیانه برای زنان شیرده

به مادران شیرده توصیه می‌شود مقدار مایعات دریافتی خود را افزایش دهند. افزایش مصرف آب‌میوه های تازه و مصرف میوه و سبزی‌های تازه به افرایش تولید شیر کمک زیادی می‌کند.

دوره مقدماتی php

قرار گرفتن کمتر مادر در محیط پر استرس یکی از ضروریات دوران شیردهی می‌باشد. متخصصان به مادران شیرده توصیه می‌کنند موقع استرس و یا عصبانیت، به نوزاد خود شیر ندهند، زیرا مواد سمی موجود در خون بالا رفته و وارد شیر مادر می‌شوند و نوزاد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رازیانه

استراحت کردن به مقدار کافی به مادران شیرده توصیه می‌شود. بدن مادر پس از هر بار شیردهی، مقدار زیادی انرژی از دست می‌دهد. این انرژی از طریق تغذیه مناسب و استراحت کافی قابل برگشت به بدن خواهد بود.

مادران شیرده حداقل 500 کالری بیشتر از حالت عادی در روز نیاز دارند. اگر کمتر از این مقدار کالری دریافت شود، میزان شیر مادر  نیز کمتر خواهد بود. متأسفانه برخی مادران پس از زایمان، رژیم‌های سخت لاغری می‌گیرند و در نتیجه شیرشان کم می‌شود.

تانما به برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی اشاره کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

1. افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.

2. درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان: «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس فزاینده در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.

3. تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

4. تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی که اخیرا در ایران انجام گرفته نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

5. برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

6. خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطرِ مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

7. مقابله با بیماری ‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.

خواص رازیانه

برای رفع بوی بد دهان و درمان گلو درد نیز می توان رازیانه را قِرقِره کرد و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید. همچنین کمک به دستگاه گوارش در هضم غذا و به عنوان بادشکن از دیگر فواید آن است. برای سوء هاضمه، سردی معده و یا دردهای فشردگی معده بسیار موثر است.

یکی از مهمترین خواص این گیاه درمانی دانست رازیانه برای درمان مشکلات دستگاه تنفس و تنگی نفس قابل استفاده بوده و علاوه بر این، رازیانه مُدر و ضد میکروب بوده و برای رفع سوزش ادرار نیز مفید است. به معالجه ی درد گلو و رفع التهاب حنجره کمک کرده و برای رفع اختلالات قاعدگی و معالجه زخم معده به کار می رود.

گیاه رازیانه برای درمان امراض کلیه موثر است و برای قولنج و سیاه سرفه نیز مفید است. همچنین برای درمان سرفه و تنگی نفس از جوشانده رازیانه با پرسیاوشان و انجیر می توان استفاده کرد. همچنین برای رفع سردردهای میگرن می توان از دم کرده رازیانه استفاده کرد. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.

مادران شیرده از دم کرده رازیانه گاهی اوقات استفاده می کنند چرا که هم باعث ازدیاد شیر آ ن ها می گردد و هم ضد نفخ است و از دل درد کودک جلوگیری می کند مخصوصاً وقتی که غذای سنگین می خورند حتماً بعد غذا چند دانه رازیانه را در دهان خود نگه دارند و آهسته آب آنرا که در دهان جمع می شود فرو دهند.

فواید رازیانه در شیردهی

تغذیه صحیح و سالم در دوران شیردهی اهمیت بسیار زیادی دارد.

امام موسى كاظم علیه ‏السلام می فرماید: اداى امانت و راستگویى روزى را زیاد مى ‏كند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى ‏شود.

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، شیر مادر کامل‌ترین غذا برای کودک است و بی‌شک هر مادری آرزو دارد فرزند خود را با آن تغذیه کند، اما گاهی بعضی مادران از ناکافی بودن شیر خود شاکی هستند که این امر باعث سوء تغذیه نوزاد می‌شود. حال باید برای افزایش شیر مادر چه کرد؟

مادر در دوران شیردهی نیاز بیشتری به انرژی، کالری، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها دارد. بنابراین تغذیه صحیح و سالم در این دوران اهمیت زیادی دارد. به همین علت، مصرف غذاهای مقوی ازجمله گوشت، شیر، تخم مرغ ، میوه و سبزیجات تازه در این دوران توصیه می شود.

مغزها ازجمله پسته ، بادام و گردو که سرشار از املاح و مواد معدنی است نیز می تواند مفید باشد.

استراحت کافی و فعالیت متناسب نیز در تولید بیشتر شیر موثر است. زنان شیرده بهتر است مایعات بیشتری مصرف کنند؛ شیر تازه، آبمیوه طبیعی و آب بهترین نوشیدنی ها در این دوران است.

گیاهان زیادی وجود دارند که باعث افزایش ترشح شیر مادر می شوند، ازجمله تخم شاه تره، بالنگو، زنیان، ترخون، زیره، بابونه و گلپر.

یکی از بهترین افزاینده های شیر، رازیانه است. رازیانه را می توان به صورت دم کرده یا پودر استفاده کرد و همچنین می توان عرق رازیانه را به صورت رقیق شده با آب در دوران شیردهی میل کرد.نکته مهم درباره رازیانه این است که این گیاه باعث افزایش خونریزی می شود، پس نباید در روزهای اول پس از زایمان استفاده شود.

ثابت شده گیاه بومادران نیز در افزایش تولید و ترشح شیر مادر تاثیر دارد. زنان شیرده می توانند مخلوطی از بومادران و تخم شوید را به این منظور استفاده کنند. شوید یا تخم گشنیز هم غیر از افزاینده بودن شیر مادر خاصیت آرامبخشی دارد.

ریحان یا تخم ریحان نیز در افزایش شیر مادر موثر است و مصرف آن توسط مادر باعث کاهش نفخ و دردهای شکمی نوزاد نیز خواهد شد.

مصرف روزانه حدود دو گرم تخم ترب یا یک گرم سیاهدانه نیز می تواند در افزایش شیر مادر مفید باشد. شنبلیله نیز افزاینده شیر است، به این منظور می توان از آن به صورت ترکیب با زیره استفاده کرد. اسفناج، ماش، کنجد ، هویج، زردک و بادام زمینی از مواد غذایی گیاهی موثر در افزایش ترشح شیر هستند، همچنین خوردن جوانه گندم نیز در افزایش شیر مادر مفید است.

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، آتوسا کریمی متخصص زنان و زایمان با اشاره به اهمیت بالای تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد تازه متولد شده است؛ خواه این نوزاد در ۹ ماهگی کامل متولد شده و یا زودتر از موعد مقرر، در سی و یک یا سی و ۲ هفتگی پا به دنیا گذاشته باشد.

وی درباره ترکیبات موثر شیر مادر برای رشد نوزادان زودرس گفت: شیر مادر از نظر منبع پروتئین و ویتامین‌ بهترین و مناسب‌ترین غذا برای نوزادان خواهد بود؛ سیستم ایمنی بدن نوزادانی که در ۹ ماهگی به دنیا آمده اند ضعیف‌تر است؛ لذا در شیرمادر کودکان زودرس موادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را قوی‌تر کند وجود دارد تا بدن آن‌ها در برابر بیماری‌ها و ویروس‌های احتمالی ایمن شود.

کریمی در ادامه با اشاره به در دسترس بودن همیشگی شیر مادر برای کودک گفت: هم دمایی این شیر با دمای بند نوزاد یک ویژگی مهم است‌،‌ به استثناء اینکه نوزاد بیمار بوده و قدرت بلع ندارد یا ناهنجاری مانند شکاف کام یا شکاف لب را مبتلا باشد که پزشک کودک را از دریافت شیر مادر منع می‌کند، تاکید می‎شود شیردهی به کودک از بدو تولد شروع شود؛ نوزاد باید با سینه مادردر تماس باشند. عمل مکیدن شیر توسط نوزاد باعث می‌شود مقدار شیر دهی به مرو زمان متناسب با سن و قد نوزاد افزایش پیدا کند.

به کودک خود شیر دهید تا لاغر شوید

این متخصص زنان و زایمان درباره اثرات شیردهی در مادر توضیح داد: برخی از مادر‌ها نگران نامتناسب شدن اندام هایشان در دوران شیردهی هستند در حالی‌که این باوری کاملا غلط است؛ شیر دهی با کمک به کنترل وزن مادر می‌تواند در رسیدن مادر به تنباسب اندام کمک شایانی کند. با شروع شیردهی چربی‌های اضافه‌ی دوران بارداری که در بدن مادر ذخیره شده است جذب شده و وزن مادر کاهش می‌یابد.مصرف رازیانه برای زنان شیرده

وی ادامه داد: شیر دهی باعث ایجاد انقباضات رحمی شده، اگر بعد از زایمان خونریزی یا لخته‌ای داخل رحم به وجود آمده است زود‌تر از بین رفته و رحم به حالت قبل از بارداری خود بازگردد.

کریمی توصیه کرد: نوزاد باید هرماه توسط پزشک کودک معاینه شده و مراحل رشد او به صورت نمودار مورد بررسی قرار گیرد. وزن گیری باید به درستی انجام شده باشد که نشان دهنده مناسب بودن میزان شیردهی مادر و تاثیر آن بر رشد کافی نوزاد می‌باشد.

انتظار می‌رود نوزاد در ماه‌های اول تولد ماهانه یک کیلو گرم وزن اضافه کند، به طوری که در ۱۲ ماهگی نوزاد باید وزنی معادل سه برابر وزن زمان تولد خود را داشته باشد؛ به طورمثال نوزادی که با حدود سه کیلو گرم وزن متولد می‌شود، در دوازده ماهگی بیشتر از ۹ کیلو گرم وزن داشته باشد. نوزاد تمام این ۹ کیلو گرم را به صورت نسبتی در کل این زمان ماه اضافه می‌کند.

وی درباره نمودار رشد نیز تصریح کرد: هر نوزاد برای خود یک منحنی رشد خاص دارد. در این منحنی قد، وزن و انداره دور سر نوزاد هر ماه اندازه گیری می‌شود، زمان که یک نوزاد به صورت نرمال در حال رشد است نوزادی طبیعی به حساب می‌آید.

وی درباره نوزادان غیر طبیعی بیان کرد: اگر نوزاد در ماه‌های اول وزن گیری را نداشته باشد حتی با کاهش وزن نیز روبرو گردد روند رشد او در منحنی به سمت پایین سوق پیدا می‌کند. در اولین مرحله سعی می‌شود با اصلاح روند و مقدار شیر دهی نوزاد را به روند عادی رشد خود باز گردانند. اگر با این اصلاحیه همچنان نوزاد حالت غیرطبیعی داشته باشد با انجام آزمایشات، به بررسی بیماری‌های داخلی خود نوزاد می‌پرداند تا کودک را به حالت نرمال خود بازگردانند.

کریمی درباره زمان شیر دهی نوزاد اظهار کرد: مردم در گذشته براین باور بودند شیر دهی به نوزادان را در روز بیشتر کنند تا در شب شیردهی کمتری داشته باشند. این زمان بندی‌ها در علم امروز جایگاهی ندارد، مادر باید هر زمان که نوزاد تقاضای شیر دارد به او شیر دهد.

وی درباره میزان شیر دهی نیز اظهار کرد: بازه زمانی شیر دهی به نوزاد بیست دقیقه باید طول بکشد؛ اگر نوزاد بیست دقیقه را کامل شیر بخورد بین یک تا ۲ ساعت سیر می‌ماند. نیازی به برقراری نظمی خاص وجود ندارد که مادر سر ساعت مقرر به شیر خوار شیر بدهد. همچینین گا‌هی نوزاد به دلیل رشد سریع، زمان کمتری را سیر می‌ماند و در کمتر از یک تا ۲ ساعت از مادر خود تقاضای شیر می‌کند که کاملا طبیعی است.

این متخصص زنان و زایمان درباره تغذیه کودک نیز بیان کرد: کودک که وارد ۶ ماهگی می‌شود به دلیل آنکه غذایی علاوه بر شیر مادر نیز دریافت می‌کند تقاضای شیرمادر افزایش پیدا می‌کند و همه غذا‌ها در کنار شیر مادر قرار خواهد.

وی ادامه داد: از ۶ ماهگی غذا‌های کمکی به تدریج از غذا‌های سبک‌تر شروع می‌شود، پس از یک سالگی کودک همچنان شیر مادر را می‌خورد و غذای سفره را نیز به او می‌خورانند، اما بیشتر حجم غذایی اش را غذای سفره تشکیل خواهند داد و شیر مادر در جایگاه غذای مکمل قرار خواهد گرفت.

کریمی با تاکید بر ادامه شیردهی تا سال دوم تولد کودک اظهار کرد: شیر خوردن باعث می‌گردد نوزاد در برابر بیماری‌های عفونی، آلرژی، آسم محافظت شده همچین از نظر عاطفی نیز غنی شود،‌ این تغذیه از ابتلای نوزاد به بیماری‌های افسردگی و همچنین عصبانیت‌های بی دلیل در دوران کودکی جلوگیری خواهد کرد.

این متخصص زنان و زایمان درباره رژیم غذایی مناسب مادر در دوران شیر دهی تصریح کرد: رژیم غذایی مناسب تاثیری به سزا در مقدار شیر مادر خواهد داشت. توصیه می‌شود مادرانی که تازه نوزاد متولد کرده اند از غذا‌های دارای حبوبات هستند دوری کرده و در صورت استفاده در ماه‌های بعد از زایمان حالت نفخ حبوبات را با روش‌های روز از بین ببرند؛ این کار باعث می‌گردد نوزاد با خوردن شیرمادر دچار درد شکم نشود.

کریمی در ادامه اظهار کرد: به مادران توصیه می‌شود از لبنیات و مایعات مفید به وفور استفاده کنند، همچنین به مصرف مکمل‌هایی همچون آهن و ویتامین دی را که در دوران بارداری مورد استفاه قرار می‌داند، ادامه دهند.

وی درباره اهمیت مکمل‌ها در دوران شیر دهی تصریح کرد:به دلیل آنکه نیاز مادر به آهن در دوران شیر دهی بیشتر از دوران بارداری است، توصیه اکید می‌شود در دوران شیر دهی نیز به مصرف آهن و ویتامین دی و مکمل‌های دیگر ادامه دهند تا بدن خود را از هر آسیبی ایمن کنند.

وی درباره خواص دارو‌های گیاهی و تاثیر آن بر میزان شیردهی توضیح داد: مکمل‌های گیاهی مانند قطره رازیانه در بهبود روند شیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. رازیانه می‌تواند کمک کننده افزایش مقدار شیر مادر باشد. در سنت‌های محلی شهر‌های مختلف ایران به غذای مادری که تازه نوزادی را متولد کرده است مقداری رازیانه اضافه می‌کنند، زیرا کمک کننده کاهش خونریزی رحمی، تسریع انقباض رحم و برگشت آن به حالت اولیه و همچینین باعث افزایش شیر مادر می‌شود،‌در این بین مصرف مایعات نیز کمک کننده این روند خواهد بود.

ارسال نظر

ضمیمه این هفته

سلام خانم کارشناس. خوردن رازیانه باعث افزایش شیر مادر میشه؟

میشه لطفا طرز استفاده از دستگاه تب سنج رو برای نوزاد بهم بگید؟

و اینکه نوزاد اگه تب داشته باشه و زردی هم داشته باشه باید چکار کرد برای پایین آوردن تبش؟

خواهشا هرچه زودتر جوابمو بدید.

شیر هم ندارم بخوره خیلی بی قراره بچم…

مصرف رازیانه برای زنان شیرده

اصلا دسترسی به دکتر ندارم تا فردا.

رازیانه بخورم؟ میگن برای شیردهی خوبه.

سلام مامان جان.

برای استفاده از تب سنج برای نوزاد بهتره از نوع مقعدی استفاده کنی تا نتیجه دقیقتری بهت نشون بده.

اگر تب سنج مورد استفاده جیوه ایه قبل از استفاده از پایین اومدن درجش با چند تکان ساده مطمئن شو.

اگر دماسنج دیجیتالیه که به راحتی میتونی دما رو اندازه بگیری.

اگر دما بالای 38 درجه بود باید فوری به پزشک مراجعه کنی چون تب بالای 38 درجه در نوزاد کمتر از سه ماه نیاز به پیگیری فوری داره.

برای زردی نوزاد هم، اول باید دفعات شیردهی رو افزایش بدی.

سعی کن با گرفتن دوش آب گرم و خوردن مواد غذایی مثل ماء الشعیر و آب هندوانه به زیاد شدن شیرت کمک کنی.

همینطور خوردن رازیانه باعث افزایش شیر مادر میشه.

البته از روز سه تا پنج شیر مادر به صورت خود به خود زیاد میشه.

به بدن، سینه و شکم نوزاد نگاه کن. اگر این نواحی هم مثل صورت زرد شده باید زودتر به بیمارستان برای کنترل زردی نوزاد مراجعه کنی.

درکل خوراکی هایی مثل آب هویج، ماهیچه، دمپختک، عرق زیره و رازیانه به افزایش شیرت کمک میکنه.

رازیانه زردی نوزاد رو خوب میکنه؟ بچه ی من سه روزشه و زردی داره…

دمنوش رازیانه در بارداری توصیه میشه؟ شنیدم که ممکنه به بچه آسیب بزنه…

مصرف رازیانه در اوایل بارداری خطرناکه؟ من نمیدونم باردارم یا نه و دوروزه رازیانه میخورم…

قرص آهن باعث زردی گرفتن نوزاد میشه؟ من ماه آخر بارداری هستم و شنیدم مصرف آهن یکی از دلایل زردی گرفتن نوزاده

چند ساعت بعد زایمان شیر نداشتن طبیعیه؟ اگر شیر نداشته باشم میتونم به نوزاد شیرخشک بدم؟

نداشتن نوک سینه برای شیردهی رو چجوری میشه رفع کرد؟ نگرانم که چجوری به بچه شیر بدم.

اختلاف سایز سینه ها در بارداری خطرناکه؟ شکل نوک سینه روی شیردهی به نوزاد تأثیر میذاره؟

سفت شدن سینه و زیر بغل بعد زایمان به خاطر چیه؟ زائده مقعدی بعد زایمانم بدتر شده…

چرب کردن سینه با ویتامین آ د در بارداری باعث زایمان زودرس میشه؟ چیکار کنم که برای شیر دادن اذیت نشم؟

سیر نشدن بچه با شیر مادر چطور مشخص میشه؟ اگه سیر نشه، بهش شیرخشک بدم؟

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام

خواستم فقط اطلاع رساني كنم به اونايي ك اطلاع ندارن.مصرف رازیانه برای زنان شیرده

لطفا رازيانه رو در دوران بارداري و شيردهي مصرف نكنيد و به بچه هاي زير چهارسال نديد.

حدود دوهفته پيش  مي خواستم  ازدارو خانه ي جور دمنوش ك براي افزايش شير مادر هست بگيرم، گفتن ك جمع كردن و ديگه نميفروشن بدليل وجود رازيانه در اين دمنوش. (تا چهارماه پيش همه ي داروخانه ها داشتن و ميفروختن)

خانمه گفت براي مادران شيرده و در دوران بارداري و براي بچه هاي زير چهارسال رازيانه ممنوع اعلان شده.

بيشتر كنجكاو شدم و بيشتر پرسيدم و همه همينو گفتن.

پارسال ك دخترم  تازه بدنيا اومده بود و كوليك داشت دكترش گفت يكم عرق رازيانه بدم اما امسال برا بچه ي دومم ك كوليك داشت دكترش گفت فقط مخلوط ابجوش با ي مقدار شكر در صورت لزوم بدم ب بچم و رازيانه رو اصلا پيشنهاد نداد.   

من ايران نيستم شايد تو ايران هنوز تحقيق نكردن و نميدونن و بهتره همينطوري اطلاع رساني كنيم تا همه با خبر بشن.

قبلا تايپيك زده بودم گفتم بازم تاپيك بزنم تا شايد ي عده ك نميدونن بدونن.

مرسی عزیزم از اطلاع رسانیت،من هیچوقت نه واسه خودم نه برا بچه هام استفاده نکردم ولی دوروبرم خیلیا استفاده میکنن،حتما بهشون میگم

مرسی از اطلاع دادنتون

مامانا من همیشه از این فروشگاه پوشک میخرم و خیلی راضیم 

قیمتاش هم عالیه 

حتماسر بزنید پشیمون نمیشید

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

دانه های رازیانه از گیاه Foeniculum vulgare تهیه می شود. در هند، آن را saunf می  نامند، و اغلب پس از وعده های غذایی برای هضم سالم مصرف می شود. پودر رازیانه به عنوان طعم دهنده مواد غذایی استفاده می شود. روغن رازیانه به چای برای طعم اضافه می شود.

بله، دانه های رازیانه می توانند مقدار شیر مادر را افزایش دهند، اما شواهد علمی در انسان وجود ندارد. اما هنوز در هیچ مطالعه ای دوز مصرف مناسب برای افزایش شیر مادر معرفی نشده است. 

می توانید رازیانه را به روش های مختلف بخورید. در اینجا برخی از گزینه ها وجود دارد:

–  چای رازیانه عصاره دانه های رازیانه، برگ ها و حتی ریشه آن است که در آب جوش ریخته میشود. چای به طور طبیعی خالی از کافئین است و به هضم کمک می کند.

–  روغن رازیانه از خرد کردن دانه های رازیانه برای استخراج روغن غنی از آنتول حاصل از آن ساخته شده است. اسانس رازیانه را می توان به چای معمولی یا یک لیوان آب گرم اضافه کرد. توجه داشته باشید که درست مانند هر اسانس دیگر، روغن رازیانه حاوی ترکیبات غلیظ است. بنابراین، به مقدار توصیه شده روی بطری توجه کنید.مصرف رازیانه برای زنان شیرده

–  قرص های عصاره رازیانه و کپسول ها حاوی دانه های خرد شده رازیانه به شکل ژلاتین است. آنها اغلب پس از وعده های غذایی مصرف می شوند تا به جلوگیری از نفخ پس از غذا کمک کنند. اما، درست مانند روغن رازیانه، محتویات کپسول و قرص به شکل متمرکز است.

–  رازیانه متعلق به خانواده گیاه هویج است. بنابراین، ریشه های رازیانه می تواند خورده شود.

–  پودر رازیانه برای تهیه غذا برای قرن ها استفاده شده است. 

– روغن و کپسول رازیانه ممکن است شامل مواد نگهدارنده ای باشد که به کودک آسیب می رساند و بهتر است قبل از استفاده از آنها با پزشک مشورت کنید.

از مصرف این مواد در شیردهی خودداری کنید

مصرف رازیانه در حین شیردهی عوارض جانبی ندارد. هیچ مطالعه مستقیما به هیچ گونه عارضه یا مشکل ناشی از مصرف رازیانه در هنگام شیردهی اشاره نکرده است. با این وجود، قبل از مصرف رازیانه، با متخصص تغذیه مشورت کنید.

آیا شرایطی وجود دارد که نیاز باشد در آن از مصرف رازیانه اجتناب کنم؟ بله، جلوگیری از مصرف رازیانه در شرایط زیر لازم است:

اگر عوارض رحمی یا سرطان تخمدان / پستان داشته باشید، باید از مصرف رازیانه اجتناب کنید. رازیانه شامل ترکیبات متعددی است که هورمون زنانه استروژن را تولید می کند. دوز اضافی از استروژن ممکن است عوارض جدی ایجاد کند.

علائم سرطان پستان | تشخیص، علت و درمان سرطان پستان

معمولا مادرانی که به هویج، کرفس و گشنیز حساسیت دارند، ممکن است به رازیانه نیز آلرژی داشته باشند زیرا این گیاهان متعلق به یک خانواده هستند. مادر ممکن است از حساسیت هایش آگاهی داشته باشد و از مصرف رازیانه اجتناب کند. اما معلوم نیست که آیا کودک به رازیانه آلرژی دارد یا خیر. محققان معتقدند رازیانه حداقل تاثیر منفی را روی نوزاد می گذارد.

هنگام شیر دادن نوزاد برای اولین بار پس از مصرف رازیانه، مراقب علائم آلرژی او باشید. کودک مبتلا به آلرژی نسبت به رازیانه، کهیر، درد شکمی، استفراغ و اسهال، تورم صورت و تنگی نفس را تجربه می کند. تحقیقات نشان داده اند آلرژی رازیانه امری نادر است. با این وجود، اگر حساسیت دارید، کودک خود را به پزشک نشان دهید.

مردم قرن ها رازیانه مصرف کرده اند و این ماده افزودی مفید و عالی است. با این حال، مصرف هر ماده ای بیش از حد می تواند باعث ایجاد حساسیت در نوزادان شود، و رازیانه استثنا نیست. بنابراین، اعتدال کلید اصلی است.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.momjunction.com

رازیانه گیاهی با رایحه‌ای شیرین است که برای بهبود سلامتی فوائد بسیاری دارد.

رازیانه گیاهی با رایحه‌ای شیرین است که برای بهبود سلامتی فوائد بسیاری دارد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت «هلث لاین» در یک مطلب تازه به برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی اشاره کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

1. افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.

2. درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان: «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس فزاینده در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.
مصرف رازیانه برای زنان شیرده

3. تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

4. تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی که اخیرا در ایران انجام گرفته نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

5. برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

6. خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطرِ مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

7. مقابله با بیماری‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.


انتهای پیام

مصرف رازیانه برای زنان شیرده
مصرف رازیانه برای زنان شیرده
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *