ماست چکیده برای چیست

دوره مقدماتی php
ماست چکیده برای چیست
ماست چکیده برای چیست



ماست یک فرآورده لبنی تخمیری است و در هرم غذایی در گروه لبنیات جای دارد. این ماده غذایی نیز مانند سایر هم گروه های خود منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، پروتیین، ریبوفلاوین و ویتامین های گروه B به خصوص B2 و B5 است.

جالب است بدانید كه ماست به هضم و جذب غذا نیز کمک می‌‌کند زیرا اسید لاکتیک موجود در آن باعث جذب بهتر كلسیم می‌شود و محیط مناسب بیولوژیکی را برای بهبود جذب کلسیم و سایر ویتامین‌ ها فراهم می‌‌آورد.یكی از انواع ماست، ماست چکیده است كه از آبگیری ماست معمولی به دست می‌آید. یادتان باشد كه مهم‌‌ترین تفاوت ماست معمولی و چكیده در میزان آب موجود در بافت آنهاست. در حقیقت، ماست چكیده جزو مواد غذایی تغلیظ‌ شده‌ای‌ است كه در اثر فرآیند، آب موجود در بافتش را از دست داده است. البته هر چقدر مقدار آب موجود در بافت ماست گرفته شود در واحد وزن، كالری و ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‌كند.لازم به ذكر است هنگامی كه آب ماست گرفته می‌شود، فقط آب موجود در بافت كاهش نمی یابد بلكه مقداری از پروتئین و ویتامین‌های گروه B كه محلول در آب هستند نیز همراه آب از ماست جدا می‌شوند. ولی این مساله به این معنا نیست كه ماست چكیده فاقد ارزش غذایی یا پروتئین است. بنابراین با توجه به اینكه ماست چكیده طعم خوشمزه‌ای دارد و از سوی دیگر كالری آن بالاست، مصرفش برای افرادی كه دچار اضافه وزن هستند، توصیه نمی‌شود.اما اگر ماست چكیده را به صورت كم چرب تهیه كنند، مصرف آن منعی ندارد. برعكس افرادی كه كم اشتها و لاغر هستند و مشكلات گوارشی از جمله عدم تحمل لاكتوز دارند یا معده‌شان حجم زیادی غذا قبول نمی‌كند، بهتر است ماست چكیده را به عنوان همراه غذای خود انتخاب كنند.منبع : salamatiran.com

خوراکی های پرخاصیت

ماست چکیده برای چیست

باکیفیت ترین طعم دهنده ها وچاشنی ها

دوره مقدماتی php

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

دیگه نگران به هم ریختن موهات نباش

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره

سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

50%تخفیف شامل تمامی اجناس بچگانه

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

کسب وکارت به بن بست رسیده ودنبال راه حلی؟

سمعک وایرلس دار و ضدآب/خرید اقساط

ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

سه چرخه لوکس تاشو/ تنوع رنگ و مدل

لاغری موضعی با لیزر

خرید غیرحضوری تمامی وسایل ضروری سیسمونی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

ماست چکیده | خواص ماست چکیده | طرز تهیه ی ماست چکیده | ماست چکیده و چاقی | خواص ماست چکیده برای پوست صورت |مضرات ماست چکیده نشده |مضرات ماست| فواید ماست چکیده | فواید ماست| تفاوت ماست چکیده و معمولی

ماست چکیده

ماست یک فرآورده لبنی تخمیری است و در هرم غذایی در گروه لبنیات جای دارد. این ماده غذایی نیز مانند سایر هم گروه های خود منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، پروتیین، ریبوفلاوین و ویتامین های گروه B به خصوص B2 و B5 است.

جالب است بدانید که ماست به هضم و جذب غذا نیز کمک می‌کند زیرا اسید لاکتیک موجود در آن باعث جذب بهتر کلسیم می‌شود و محیط مناسب بیولوژیکی را برای بهبود جذب کلسیم و سایر ویتامین‌ ها فراهم می‌آورد.
یکی از انواع ماست، ماست چکیده است که از آبگیری ماست معمولی به دست می‌آید. یادتان باشد که مهم‌ترین تفاوت ماست معمولی و چکیده در میزان آب موجود در بافت آنهاست.در حقیقت، ماست چکیده جزو مواد غذایی تغلیظ‌ شده‌ای‌ است که در اثر فرآیند، آب موجود در بافتش را از دست داده است. البته هر چقدر مقدار آب موجود در بافت ماست گرفته شود در واحد وزن، کالری و ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‌کند.

ماست چکیده برای چیست

خواص ماست چکیده

یکی از انواع پرطرفدار ماست، ماست چکیده است که از آبگیری ماست معمولی به دست می‏ آید و از فراورده‏های لبنی سنتی است و در حال حاضر در کارخانه ‏ها به صورت کاملا بهداشتی تهیه می‏شود.
در حقیقت، ماست چکیده جزو مواد غذایی تغلیظ شده‏ ای است که در اثر فرایندهای اعمال شده، میزان آب موجود در آن کاهش یافته است. به همین دلیل دارای غلظت و دوام بیشتر نسبت به ماست معمولی است. البته هر چقدر مقدار آب موجود در ماست گرفته شود، کالری و تا حدودی ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‏کند. یعنی ۱۰۰ گرم ماست چکیده در مقایسه با ۱۰۰۰گرم ماست معمولی، کالری و چربی بیشتری دارد. در نتیجه فردی که از یک رژیم غذایی کم کالری برای کاهش وزن پیروی می کند باید به این نکته دقت کند که میزان چربی این ماست بالاتر است و استفاده زیاد از آن می ‏تواند چاق‏ کننده باشد، بنابراین باید در حد متعادل مصرف شود. خوردن مداوم این ماست به دلیل کالری بالا برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، توصیه نمی‏شود اما افرادی که کم‏ اشتها و لاغر هستند و مشکلات گوارشی از جمله عدم تحمل لاکتوز دارند، بهتر است ماست چکیده را همراه غذای خود بخورند.
از سوی دیگر ماست، منبعی غنی از پروتئین، کلسیم و ویتامین B2 یا ریبوفلاوین است که اسیدلاکتیک موجود در آن باعث جذب بهتر کلسیم می‏شود و محیط را برای بهبود جذب سایر ویتامین‏ها نیز فراهم می‏کند. مهم‏ترین تفاوت ماست چکیده و معمولی در میزان آب موجود در آن است و از نظر میزان پروتئین و کلسیم، تفاوت چندانی با ماست معمولی ندارد اما ویتامین B2 (به عنوان یک ویتامین محلول در آب) به دلیل از دست دادن آب در ماست چکیده به نسبت کمتری در ماست معمولی وجود دارد.

روش تهیه ی ماست چکیده

طرز تهیه ماست چکیده : ۱. یک آبکش فلزی را روی کاسه‎ای بزرگ قرار داده و سطح آبکش را با چهار لایه پارچه توری ریز (تنظیف) می‎پوشانیم، طوری که توری کامل داخل و اطراف لبه‎های بیرونی آبکش را بپوشاند. ۲. ماست را با قاشق درون آبکش ریخته و روی آبکش را با نایلون می‎پوشانیم و پس از آن حدود ۱۲ ساعت در یخچال نگه می‎داریم. ۳. سیر، ریحان، رزماری، مریم گلی و پیازچه را ریز می‎کنیم. ۴. پوست لیمو ترش (فقط قسمت زرد رنگ) را رنده می‎کنیم. ۵. سبزیجات خردشده را با پوست لیمو ترش، نمک، فلفل و روغن زیتون در کاسه‎ای کوچک هم زده و مخلوط می‎کنیم.
۵. سبزیجات خردشده را با پوست لیمو ترش، نمک، فلفل و روغن زیتون در کاسه‎ای کوچک هم زده و مخلوط می‎کنیم. ۶. نیمی از ماست کیسه‎ای را در قالب (اگر می‌خواهید ماست قالبی داشته باشید) یا ظرف شیشه‌ای مناسب سرو ریخته و روی آن را با لایه نازکی از نیمی از مخلوط گیاهی می‌پوشانیم. دوباره این‌کار را تکرار کرده، باقی‎مانده ماست کیسه‎ای و سبزیجات را لایه‌ای اضافه می‎کنیم. ۷. سطح قالب را پوشانده و حداقل ۱۲ ساعت در یخچال نگه می‎داریم. ۸. پس از آماده شدن کمی در دمای اتاق نگه داشته و بعد سرو می‎کنیم. 

از خواص ماست میتوان به درمان موخوره اشاره کرد. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در طولانی مدت تاثیر موخوره را درمان خواهد کرد.

 طبق بررسی های بدست امده ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست  برای موهای خشک و آسیب دیده رطوبت ایجاد میکند . این رطوبت موجب تغذیه و نرمی موها خواهد شد. همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست پوسته های مرده را از موها جدا  خواهد کرد و سبب درخشش مو می شود.

ماست چکیده و چاقی

اما اگر ماست چکیده را به صورت کم چرب تهیه کنند، مصرف آن منعی ندارد. برعکس افرادی که کم اشتها و لاغر هستند و مشکلات گوارشی از جمله عدم تحمل لاکتوز دارند یا معده‌شان حجم زیادی غذا قبول نمی‌کند، بهتر است ماست چکیده را به عنوان همراه غذای خود انتخاب کنند.

خواص ماست چکیده برای پوست صورت

طبق بررسی های بدست امده اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند تولید کلاژن ( ماده ای برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست )را تحریک کند . در نتیجه شما با خوردن ماست پوستی سالم و لطیف خواهید داشت .  با کمک ماسک ماست میتوانید ترک های کوچکی که روی پوست به وجود می آید را برطرف کنید . دلیل این امر خاصیت مرطوب کنندگی است که در اسید لاکتیک ماست وجود دارد . به گزارش آسان طب این اسیدلاکتیک برای درمان آفتاب سوختگی، پیر شدن پوست، جوش،آکنه، مشکلات پوست های چرب و سایر بیماری های پوستی  هم مفید است.

برای از بین بردن لکه های پوستی از ماست استفاده کنید . همچنین برای درمان و بهبود آفتاب سوختگی ماسک بهترین گزینه است. جالب است بدانید ماسک با ترک خوردگی مقابله می کند. برای ازبین بردن لکه های صورت ، چند قطره آب لیمو را در ماست ریخته و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ بدهید. همچنین اگر پوستتان آفتاب سوخته است روی آن ماست بزنید. 

مضرات ماست چکیده نشده

از مضرات مضرات ماست چکیده نشده که دوستان زیاد از آن مصرف می کنند باید دانست که طبع ماست سرد و تر بوده و اسید لاکتیک زیاد تولید می کند. ماستی که چکیده نباشد در آب آن سردی زیاد است. مضرات مصرف زیاد ماست چکیده نشده :

1- پوکی استخوان و سائیدگی استخوان

2-شب ادراری بچه ها

3-یبوست

4-ناراحتی اعصاب و روان

5-صرع ( برای کسانی که طبع سرد دارند )

6-عرق کردن زیاد

7- آلرژی

8-عرق کردن زیاد (کف دست – زیر بغل – کف پا )

ماست چکیده برای چیست

9-ارتروز

10-رماتیسم

11-سیستم ایمنی بدن را کم می کند خار استخوانی در پاشنه پا یا در استخوان دنبالچه ایجاد می کند و نمی تواند روی صندلی بنشیند.

اگر ماست میل داشتید از ماست چکیده + نمک + پونه کوهی یا نعناع + کاکوتی + پودر موسیر به مقدار کم استفاده کنید .

ماست چکیده در مقابل ماست معمولی از نظر خواص متفاوت می باشد که در اینجا به بررسی این تفاوت ها می پردازیم. همانطور که می دانید ماست چکیده حاصل گرفتن آب ماست معمولی می باشد اما خواص خود را هم با این کار از دست می دهد یکی از این خواص این است که ویتامین ب آن کاهش می یابد بسیاری از ویتامین های گروه ب در آب محلول می باشند که با گرفتن آب از آن بیرون می آید یکی دیگر از اتفاقاتی که می افتد کاهش پروتئین است با گرفتن آب ماست مقداری از پروتئین های آن دفع می گردد.نکته دیگر بالا رفتن کالری و چربی آن است چون ماست غلیظ می گردد لذا کالری آن زیاد می شود لذا پزشکان توصیه می کنند افراد چاق یا بیماران فشار خونی و قلبی و کسانی که چربی خون بالایی دارند در مصرف ماست چکیده جانب احتیاط را به عمل آورند. ( خواص ماست چکیده )

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

Фільтрований йогурт, йогуртовий сир, лабне (араб. لبنة‎, івр. לבנה‎), дахі або грецький йогурт — тип йогурту, що традиційно виготовляють шляхом відвішування йогурту на тканині (муслін чи складена в кілька шарів марля) або паперовий фільтр з метою усунення зайвої сирватки, що надає кінцевому продукту густу консистенцію вершкового сиру, зберігаючи при цьому характерний кислий смак йогурту.

Фільтрований йогурт є традиційною східно-середземноморською, близькосхідною та південноазійською стравою, де він часто використовується для приготування інших страв, через здатність не згортатися при високих температурах. Він використовується для приготування кислих та солодких страв, як таких, що піддаються термічній обробці, так і сирих. Однак на сучасному етапі, як і більшість йогуртів, фільтрований йогурт часто виготовляють з молока, збагаченого випаровуванням частини води або додаванням жиру чи сухого молока.

У Західній Європі та США фільтрований йогурт став популярним, оскільки має багатшу структуру та водночас характеризується набагато нижчим вмістом жирів у порівнянні зі звичайним йогуртом. Крім того під час фільтрації йогурт позбавляється сироватки, а тому містить більше білків та менше цукру й вуглеводів[1].

Загалом на Заході «грецький йогурт» став синонімом фільтрованого йогурту завдяки маркетинговому успіху грецької компанії FAGE. Вона та кілька інших великих молочних грецьких компаній (зокрема MEVGAL, EVGA) експортують свою продукцію у десятки країн по всьому світу та мають офіційні представництва у Західній Європі та США.

Водночас і в інших європейських країнах випускаються йогурти подібні до грецького, однак вони здебільшого ущільнюються додаванням загущувачів[2], а навіть якщо виготовляються у традиційний грецький спосіб, виробляються із місцевого молока, а не грецького[3].
ماست چکیده برای چیست

Власне у Греції фільтрований йогурт (грец. στραγγιστό γιαούρτι) традиційно виготовляли із овечого молока. В останні роки, особливо у промисловості, все частіше використовується місцеве коров’яче молоко[4]. Греки широко використовують фільтрований йогурт у повсякденній кухні, головним чином як основу для закуски дзадзикі та багатьох десертів із додаванням меду, вишневого чи персикового сиропу або джемів.

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

ماست چکیده یا ماست کیسه‌ای از آبگیری ماست معمولی درست می‌شود. این کار را با گذراندن ماست معمولی از صافی‌های پارچه‌ای انجام می‌دهند. امکان دارد مواد دیگری مثل موسیر را هم به این نوع ماست اضافه کنند.

Related cuisines: Arab • Levantine • Mediterranean • آشپزی خاورمیانه • آشپزی ارمنی • Cypriot • Ottoman • آشپزی سوری

ماست کم چرب معمولا دارای مواد نگهدارنده و قند برای طعم دار کردن است در نهایت آن ها نسبت به ماست پرچرب سلامت کمتری دارند. ماست یکی از قدیمی ترین مواد غذایی جهان است و به خاطر ارزش غذایی، تطبیق پذیری در پخت و پز و کاربردهای آرایشی آن مشهور است برای افرادی که می خواهند از ارزش غذایی لذت ببرند، اکنون برخی تردید دارند که برخی محصولات کم کالری در بازار وجود دارد.

سوال این است آیا ماست پرچرب یا ماست کم چرب برای سلامتی بهتر است ؟” بهترین راه برای گنجاندن در رژیم غذایی چیست ؟” در این بخش از سلامت نمناک ، پاسخ این سوال و سوالات دیگر در مورد این غذای باستانی و اینکه ماست کم چرب یا پرچرب را خواهیم گفت.

این سه نوع ماست در مقدار چربی شیر و کالری با یکدیگر تفاوت دارند. ماست پرچرب یا ماست شیر کامل، تقریباً 3٫5 درصد چربی دارد و یک فنجان ماست ساده پرچرب دارای تقریباً 225 کالری است.

ماست کم چرب از شیر یک درصد یا2 درصد تهیه می شود و حاوی 2 درصد تا 5 درصد چربی است. یک فنجان ماست ساده کم چرب تقریباً 150کیلوکالری دارد. ماست بدون چربی از شیر بدون چربی تهیه می شود و دارای مقدار اندکی چربی است. یک فنجان ماست بدون چربی، دارای تقریباً 50 کالری است.

ماست چکیده برای چیست

ماست یک محصول لبنی است که از فرآیند تخمیر استفاده می کند در طی این فرآیند، صدها میلیون باکتری تولید می شوند که فواید بسیاری برای سلامتی بدن انسان دارند. این باکتری ها معروف به پروبیوتیک هستند و باید شنیده باشید چون به بهبود گیاهان روده کمک می کنند ، ماست طبیعی عموما به روش سنتی درست می شود و رنگ ، افزودنی ندارد.

ماست های پرچرب سرشار از ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین E، D و A بوده و از نظر طعم با ماست های کم چرب تفاوت چندانی ندارند. مصرف ماست پر چرب برای افراد بسیار لاغر، کودکانی که دچار سوءتغذیه یا سوء جذب هستند و افرادی که بیماری های سخت و کاهنده وزن دارند، مفید است، اما افراد چاق هستند یا چربی خون بالا نباید از محصولاتی با 5 / 1 تا 2 درصد چربی استفاده کنند.

بسیاری از افسانه ها در مورد ماست پر چرب وجود دارد که شما را گیج می کند. در زیر سه مورد بسیار رایج را ذکر کرده ایم.

1. ماست پر چرب حاوی چربی بیشتری نسبت به کم چرب است

در یک حس دقیق، می تواند حقیقت داشته باشد. برای تولید محصولی کم چرب ، آن ها ازشیر کم چرب استفاده می کنند، که بدیهی است مقدار کالری کمتری دارد پس مشکل چیست ؟ خوب، مشکل این است که فرض می کنید این چربی ” بد ” است، اگر ماست از شیر گاو درست شود، چربی آن برای شریان ها مضر نیست، سطح کلسترول و وزن را افزایش نمی دهد.

2. بهتر است ماست را با شیرین کننده مصنوعی شیرین کنید.

این افسانه ، نتیجه مستقیم مورد قبلی است و به خاطر چیز بسیار ساده:با حذف چربی از ماست، طعم و قوام را از دست می دهد. در نتیجه، اضافه کردن چیزهای مصنوعی برای جبران آن ضروری است. بسیاری از مردم فکر می کنند شیرین کننده ها ایرادی ندارد.

این خوب به نظر می رسد اما تحقیقات زیادی نشان داده اند که ارتباطی بین شیرین کننده ها و سرطان وجود دارد علاوه بر این ، مطالعه ای در سال 2006 مرتبط با دیابت و چاقی انجام شد .شاید بهتر است دفعه بعد که به خرید می روید، ماست پر چرب انتخاب کنید. بهترین محصولات را انتخاب کنید اگر می خواهید میوه را به ماست اضافه کنید، میوه فصلی و تازه را انتخاب کنید.

3. می توانیم ماست بیشتری بخوریم اگر کم چرب باشد

برای به دست آوردن فواید سلامتی این غذای مغذی، کم کالری و آسان هضم ، تنها به یک فنجان در روز نیاز دارید. به این ترتیب ، توصیه روزانه خود را از کلسیم دریافت خواهید کرد ،اگر ماست پر چرب بخورید، باز هم می توانید از طعم و قوام آن لذت ببرید. فقط باید سعی کنید بیش از حد آن را نخورید، چون این کار می تواند برای دستگاه گوارش مفید باشد.

پایه اصلی تمام ماست ها، شیر است. اما درصد چربی شیر عاملی است که موجب تفاوت میان انواع ماست ها می شود .معمولاً ماست هایی با چربی بالای 5 / 2 درصد، پرچرب محسوب می شوند.

بهترین ماست برای رژیم غذایی شما ، قطعا ماستی است که سرشار از چربی و طبیعی باشد بهترین ایده برای لذت بردن از مزایای ماست پر چرب انواعی از شیرین کننده ها با خامه است.

ماست یونانی:از ماست پرچرب درست شده است قوام و نرمی آن باعث پخش کامل آن می شود. می توانید از آن به عنوان جایگزین کرم در پاستا و دسرها استفاده کنید.

کفیر :این ماست خواص درمانی و احیا کنندگی برای بدن دارد . پروتئین بالاو کالری کمی دارد. مطمئنا برای افرادی که حساسیت به لاکتوز دارند ، توصیه می شود.می توانید از آن به عنوان کنار غذا برای ناهار یا میان وعده بعد از ظهر استفاده کنید همیشه یک گزینه سالم است.

واقعیت این است که خوردن ماست کم چرب چندان منطقی نیست این نوع به جایگزینی چربی برای مواد دیگر مثل قند و مواد نگهدارنده تمایل دارد بهترین راه انتخاب نوع عادی و محدود کردن خود به یک فنجان روزانه است.

**** نکات مطرح شده کلی است و برای افرادی که مشکلات گوارشی و بیماری های خاص دارند نه تنها ماست بلکه هیچ ماده غذایی نباید بدون مشورت با پزشک مصرف شود.***

افرادی که از لبنیات پرچرب استفاده می کنند ، به این دلیل که محصولات لبنی حاوی چربی باعث احساس سیری بیشتر می شوند کاهش وزن می یابند اما باید در مقدار مصرف این محصولات لبنی دقت شود .

اگر شیر و ماست پر چرب را زیاد از حد مصرف کنیم موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد. مصرف لبنیات پرچرب تاثیر متوسطی بر وزن بدن دارد و کسانی که مصرف لبنیات پرچرب مصرف می کنند افزایش وزن جزئی خواهند داشت.

استفاده مواد لبنی کم چرب و پرچرب در سنین مختلف متفاوت است. در مواد لبنی کم چرب و پرچرب میزان کلسیم یکسان است اما هرچه چربی مواد لبنی کمتر باشد کلسیم بهتر جذب می شود و مصرف لبینات کم چرب به جذب بالای کلسیم کمک می کند.

مصرف مواد لبنی پرچرب برای کودکان زیر 5 سال توصیه می شود زیرا قند، پروتئین بدن این گروه سنی باید توسط این منبع تا مقدار قابل توجهی تأمین شود. برای افراد بالای 18 سال مصرف مواد لبنی کم چرب توصیه می شود زیرا مصرف طولانی مدت مواد لبنی پرچرب سبب افزایش فشارخون و تنگ شدن رگ های قلب و عروق می شود.

مصرف لبنیاتی که با ویتامین D غنی شده است ، جذب کلسیم را افزایش می دهد و شما با مصرف این ماده غذایی می توانید یک قدم به تامین کلسیم مورد نیاز روزانه تان نزدیک تر شوید. اگر دچار کمبود کلسیم هستید ، مصرف لبنیات غنی شده با ویتامین D بویژه برای خانم ها یکی از بهترین گزینه هاست.

ماست ساده وماست های طعم دار، هر دو از شیر کامل، کم چرب و بدون چربی تهیه می شوند اما ماست ساده کم کالری تر است. میزان مواد نگه دارنده، رنگی و کالری هر دو نوع یکسان است اما در ماست های طعم دار کارخانه ای از طعم دهنده های مصنوعی استفاده شده است .ماست چکیده برای چیست

اگر ماست طعم دار را می پسندید شما می توانید ماست ساده را بخرید و با اضافه کردن یک قاشق سوپ خوری عسل یا مربای خانگی یا نصف فنجان میوه تازه به ماست ساده، آن را طعم دار کنید.

از آبگیری ماست معمولی ماست چکیده به دست می آید. هر چه آب این ماست کمتر باشد میزان پروتئین، چربی و ویتامین های محلول در چربی آن بیشتر است. اما به دلیل خروج آب ماست ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های گروه B کاهش می یابد و کالری آن افزایش می یابد.

نصف لیوان ماست چکیده حدوداً معادل یک لیوان ماست معمولی است و برای افرادی که مبتلا به مشکلات گوارشی هستند توصیه نمی شود.اما در تهیه ماست کیسه ای آب ماست را دور نریزید. آب ماست همان سرم شیر است و ارزش غذایی فراوانی دارد و سرشار از پروتئین های محلول و ویتامین های گروه B است.

 

انواع ماست                                                                                          ماست میوه ای: گاهی انواع میوه جات به آن
اضافه می‌کنند که علاوه بر ایجاد طعم‌های مختلف ماست، طعم ترش آن را کاهش دهند. ماست یونانی برای تهیهٔ ماست یونانی، شیر را با خامه مخلوط می‌کنند تا میزان چربی شیر را به
10 درصد برسانند. معمولاًً این نوع ماست را به همراه عسل به عنوان نوعی دسر مصرف
می‌‌کنند. این ماست به “ماست خامه ای” معروف است. گاهی ماست را با سیر
یا موسیر له شده و حتی با سبزی ریز شده مخلوط می‌کنند و طعم‌های مختلفی از ماست
ایجاد می‌‌نمایند. ماست چکیده: از
آبگیری ماست معمولی درست می
شود . این کار را با گذراندن ماست معمولی از صافی های پارچه ای انجام می
دهند .                                                                  
                    

نقش مصرف ماست در تقویت سیستم ایمنی
بدن انسان

یک متخصص علوم تغذیه و عضو هیات علمی
دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف ماست در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان نقشی
اساسی دارد. “علی اصغر وحیدی نیا” که تحقیقات
جدیدی را روی محصولات لبنی در حال انجام دارد ، در گفت و گو با ایرنا افزود: ماست
از جمله مواد غذایی تخمیری است که در بین غذاهای سنتی ایران جایگاه خاصی دارد.  وی اظهارداشت : ماست بعد از مصرف در بدن انسان باعث رشد برخی باکتری
های مفید می‌شود که این باکتری‌ها کربوهیدرات‌ها را به اسید لاکتیک تبدیل می کنند. تبدیل کربوهیدرات‌ها به اسید لاکتیک
موجب پایین آمدن عنصر ‪PH در محیط معده انسان می‌شود و کاهش رشد
باکتری‌های مضر موجود در معده از جمله مزیت‌های پایین آمدن است PH وی اظهار داشت: مزایای ماست برای افرادی که بدلیل ابتلا به بیماری‌های
عفونی آنتی بیوتیک مصرف کرده‌اند نیز بسیار جالب توجه است داروهای آنتی بیوتیک باکتری‌های مفید
ومضر بدن را با هم از بین می‌برد، بنابراین ، استفاده از ماده غذایی ماست می‌تواند
در بدن بیمار باکتری‌های مفید را جایگزین کند این متخصص تغذیه اضافه کرد: بیماری اسهال در افراد بالغ بعداز
استفاده از شیر بسیار شایع است که این امر به دلیل عدم تحمل قند شیر لاکتوز) در
این افراد می‌باشد بدن انسان روزانه به حداقل سه لیوان
شیر نیاز دارد و در غیر این صورت باعث کمبود کلسیم در بدن می‌شود که عوارضی مانند
پوکی استخوان بویژه در نزد سالمندان بدنبال دارد.  وی خاطر نشان کرد: ماست و مواد غذایی تخمیری دیگر مانند دوغ می‌توانند
جایگزین خوبی برای شیر در رژیم غذایی این افراد باشند مواد غذایی به‌دو دسته پروبیوتیک و
پرهبیوتیک تقسیم بندی می شوند که مواد غذایی پربیوتیک موجب تولید باکتری در محیط
بدن هستند و ماست جزو این دسته از مواد غذایی طبقه بندی شده‌است. وی تاکید کرد: مصرف ماست از رشد باکتری هلیکوباکترپیلوری که از عوامل
بیماری زخم معده است جلوگیری می‌کند، همچنین باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان در بچه‌ها
و جذب املاحی مانند آهن نیز خواهد شد

طرز تهیــــــــــــه

طرز تهیه ماست چکیده بسیار آسان می باشد .و هر کسی بسته به حوصله می
توان بهترین ماست چکیده را تهیه کند کافیست ماست را درون یک کیسه نخی رنگ روشن یا
سفید بریزید و آن را روی یک سبد قرار داده و زیر آن را ظرفی بگذارید تا آب اضافی
آن خارج شده و در درون ظرف بریزد بین ۳ تا ۴ ساعت برای این کار زمان لازم
دارید.بهتراست که برای تهیه ماست چکیده از ماست کم چرب استفاده کنید .چون وقتی
ماست آبش را از دست می دهد خواه ناخواه چربی بیشتری را در خود نگه می دارد.همچنین آبی
را که ماست از دست می دهد را می توانید نگه داشته و به افرادی که سابقه فشار خون
بالا دارند بخورانید آب ماست پایین آورنده فشار خون و چربی و کلسترول بدخون می
باشدماست چکیده برای چیست

ماست میوه ای یا ماست معمولی؟

ماست در گروه لبنیات قرار دارد و گاهی مصرف آن نسبت به شیر
توصیه می‌شود.سیستم گوارش بعضی‌ها نسبت به لاکتوز شیر حساسیت دارد ولی این لاکتوز
در ماست تبدیل به اسید لاکتیک می‌شود و دیگر حساسیت به وجود نمی‌آورد.از طرف دیگر،کلسیم
ماست راحت‌تر از شیر جذب بدن می‌شود چون PH
ماست پایین‌تر
است و کلسیم در آن به صورت محلول درمی‌آید… ماست باکتری‌هایی دارد که سبب
افزایش قدرت سیستم دفاعی
بدن می‌شود.این باکتری‌ها همچنین کلسترول خون را پایین می‌آورند و فشارخون
را تنظیم
می‌کنند بنابراین ماست برای کسانی که چربی و فشار خون دارند، بهترین انتخاب
است. از طرفی،میوه‌ها تاثیر مثبتی روی مغز انسان می‌گذارند.برای
مثال،تاثیر مثبت میوه بر تقویت حافظه و یادگیری سریع مطالب به اثبات رسیده
است.علاوه بر این،میوه‌ها دارای فیبر فراوان هستند و فیبرها از بروز
چاقی،فشار خون
بالا و بیماری‌های قلبیجلوگیری می‌کنند اما ماست میوه‌ای ترکیبی از ماست و
میوه‌
است و در واقع خواص تغذیه‌ای هر دو گروه را دارد.تولید ماست میوه‌ای در
دنیا بسیار
رایج و بسیار پرطرفدار است.شیر مورد استفاده هر چه تازه‌تر و از لحاظ
میکروبی در
وضعیت مطلوب‌تری باشد،ماست تولید شده از بافت و انسجام بهتری برخوردار بوده
و ظاهری
قابل قبول را ارایه می‌کند.میوه هم هر چه مرغوب‌تر و سالم‌تر باشد،در محصول
نهایی
از نظر عطر و طعم و رنگ نتیجه بهتری به دست می‌آید.بنابراین برای تولید این
محصول
از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.گاهی در تولید ماست میوه‌ای با استفاده
از اسانس
و رنگ خوراکی،رنگ و طعم میوه مورد نظر را همراه با مواد پایدارکننده به
ماست
افزوده و بسته‌بندی می‌کنند.معمولا در این فرآیند از اسانس‌های مصنوعی
(شیمیایی)
استفاده می‌شود که مصرف آن در بعضی کشورها با محدودیت همراه است و تاثیری
در بالا
بردن میزان ارزش غذایی ماست ندارد اما در روش تولید ماست میوه‌ای با مربا
یا
مارمالاد میوه، ماست را با مربا یا قطعات میوه و مواد پایدار کننده مخلوط
کرده و
بسته‌بندی می‌کنند حتی در بعضی موارد، ماست و میوه را به صورت جداگانه
بسته‌بندی
کرده و به صورت بسته‌های دو قلو به فروش می‌رسانند و مصرف کننده هنگام مصرف
آنها
را باهم مخلوط می‌کند. با توجه به فرآیند تولید ماست‌های میوه‌ای در صورتی
که
از میوه در ماست استفاده شده باشد،ارزش غذایی محصول به طور قابل ملاحظه‌ای
بالا می‌رود
و از نظر دانش تغذیه‌ این محصول مورد تایید قرار می‌گیرد زیرا علاوه بر
خواص
ماست،خواص میوه هم به آنها اضافه می‌شود.البته می‌توان با اضافه کردن قطعات
کوچک
انواع میوه مانند آناناس،توت فرنگی، کیوی،پرتقال،سیب و… به ماست،یک ماست
میوه‌ای
خانگی،مغذی و بهداشتی تهیه کرد.

ماست میوه ای، دسری پرفایده

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه و متابولیسم انرژی و پروتئین با بیان اینکه:«ماست
به دلیل نوع تخمیراتی که در آن ایجاد می شود یک ماده غذایی پروبیوتیکی محسوب می
شود.» تاکید کرد:« افرادی که از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک استفاده می نمایند کمتر
بیمار می شوند.» دكتر عزيزاله كمال زاده در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز در خصوص فواید ماست
گفت:« ماست یکی از  فرآورده های لبنی تخمیری
است و مانند بقیه مواد لبنی منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، روی، ید، ویتامین های گروه  B مانند ریبوفلاوین،
اسید پانتوتنیک، ویتامین B12  و ویتامین های D  و A است. یک واحد ماست (یک لیوان ماست 250 گرمی) حدود 400 میلی‌گرم
کلسیم و 3/1 میلی ‌گرم روی دارد.»

مواد غذایی جایگزین لبنیات برای افراد حساس

این
متخصص تغذیه در خصوص افرادی که به مصرف شیر حساسیت دارند توصیه
کرد:«چنانچه فردی با مصرف شیر دچار مشکلات گوارشی مربوط به عدم تحمل لاکتوز
می شود
توصیه می شود اولا بجای شیر پاستوریزه از شیرهای استریل (مدت دار) که بدون
باکتری
هستند، استفاده نماید و یک لیوان شیر استریل را در طی چند ساعت مصرف کند و
یا از شیرهای
کم لاکتوز استریل استفاده نماید تا آنزیم لاکتاز به تدریج در بدن ساخته شود
و یا
از فراورده های لبنی مثل ماست، پنیر، کفیر، دوغ، کشک بدون نمک و بستنی
استفاده نماید.» وی افزود:« در صورتی که فرد اصولا به مصرف هرگونه شیر و
محصولات لبنی حساسیت
دارد می تواند برای تامین بخشی از کلسیم مورد نیاز از شیر سویا که در واقع
شیره سویا
است و شیر نیست و موادی مثل سنجد، کنجد، سبزیجات، ماهی، نانهای سبوس دار،
جوانه
غلات و میوه ها مصرف نماید و استفاده از نور آفتاب و تحرک و ورزش را فراموش
نکند.
»

  اگر طبع سردی دارید ماست نعنایی بخورید

دکتر
کمال زاده ادامه داد:«مصرف زیاد ماست ممکن است در برخی افراد باعث کرخی
شود و درد مفاصل را تشدید کند. به افرادی که اصطلاحا طبع سردی دارند توصیه
می شود
ماست با موادی که گرم است مثل نعناع، گردو، دارچین و غیره مصرف نمایند. »
وی تاکید کرد:«مصرف ماست های پرچرب (بالاتر از 3 درصد) توصیه نمی شود چون
ممکن
است چربی آن چربی واقعی مربوط به شیر و لبنیات نباشد. ماست کم چرب برای
بزرگسالان
مناسب است و ماست با 3 درصد چربی برای کودکان و نوجوانان و افراد در حال
رشد مناسب
است. »

 آب ماست را دور نریزید

وی در ادامه به خبرنگار سلامت نیوز گفت:«آب ماست منبع غنی ویتامین‌های گروه B و باکتریهای پروبیوتیکی بوده و حاوی کلسیم و مقداری
پروتئین است و برای تعادل اعصاب بسیار مفید است و می ‌تواند در شرایط محدودیت مصرف
پروتئین، مانند بیماران کلیوی و یا در برخی مراحل نارسایی کبدی مورد استفاده قرار
گیرد. لذا هرگز آب ماست را نباید دور ریخت بلکه باید آنرا مصرف کرد. اصولا بهترین
ماستها آنهایی هستند که آب بیندازند.» این متخصص تغذیه و متابولیسم انرژی و پروتئین در خصوص ویژگی های ماست سالم
گفت:«ماست باید از شیر سالم تهیه شود، دارای طعم و مزه مناسب بوده و ترش نباشد.
مصرف زیاد ماست های ترش به دلیل مقدار زیاد اسید لاکتیک برای افرادی که زخم معده
دارند و دچار درد مفاصل هستند مناسب نیست. » وی خاطرنشان کرد:« بهتر است ماست را همراه با گوشت و موادی غذایی حاوی آهن
مصرف نکرد و بین مواد غذایی گوشتی و مواد حاوی آهن با ماست حدود 1 ساعت فاصله قرار
داد. »

  مصرف ماست و میوه جذب ویتامین ها را افزایش می دهد

وی در پاسخ به اینکه آیا اضافه کردن میوه ها به ماست از ارزش غذایی ماست کم می
کند یا خیر گفت:« از ماست در تولید دسرهای مختلف نیز استفاده می ‌شود. یکی از فرآورده
هایی که بسیار مفید است ماست میوه‌ای است. ماست های میوه‌ای مخصوصا برای کودکان،
روش بسیار مناسبی در تشویق آنان به مصرف لبنیات و میوه است و می ‌تواند به عنوان
جایگزین غذاهای چرب و پُرکالری کودکان شود، ضمن این که همراهی ماست و میوه باعث می‌
شود ویتامین ‌های موجود در میوه، به کمک اسید لاکتیک موجود در ماست، بهتر جذب
شوند.» دکتر کمال زاده افزود:«در تهیه ماست میوه‌ای بهتر است از میوه‌هایی با طعم ملایم
مثل موز، توت فرنگی، هلو، گلابی، سیب و….. استفاده شود. همچنین پکتین موجود در میوه‌جات
با همراهی لاکتوباکتریاسه‌های موجود در ماست، به کاهش جذب کلسترول کمک می‌ کند که
در بزرگسالان حایز اهمیت است و موجب جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی می شود.»

 کاهش احتمال بروز سرطان روده با مصرف ماست

این متخصص تغذیه گفت:« ماست در کاهش احتمال بروز سرطان روده نیز موثر است. به
این ترتیب که لاکتوباکتریاسه‌های موجود در آن، رشد باکتری‌ های مفید در روده را
تحریک کرده و جمعیت اینگونه باکتریها بر باکتری‌ های بیماری ‌زا که می‌ توانند به
سلول‌ های روده آسیب برسانند، غالب می شوند. از سوی دیگر این باکتری ‌ها با متصل
شدن به اسید‌های صفراوی، احتمال وارد شدن آسیب به سلول ‌های روده را کم می ‌کنند و
از تبدیل نیترات موجود در غذا به نیتریت و ترکیبات نیتروزآمین که سرطان ‌زا هستند،
جلوگیری به عمل می‌ آورند »

 چربی سوزی با مصرف ماست

دکتر
کمال زاده با تاکید براینکه مصرف ماست به هضم غذا و چربی ها کمک می کند
گفت:« مصرف ماست محیط مناسب بیولوژیکی را برای بهبود جذب مواد مغذی فراهم
می ‌آورد. هضم پروتئین‌هایی
ماست آسان است، و در رژیم غذایی بخصوص کودک بسیار مفید است و از عفونت های
روده ای
و اسهال آنها پیشگیری می کند و زمانی که کودکان دچار عفونت‌های روده‌ای و
اسهال می
‌شوند و تا مدت‌ها ممکن است نسبت به شیر عدم تحمل داشته باشند اگر ماستی که
ترش نیست
در رژیم غذایی آنها در مقادیر بیشتر گنجانده شود به دلیل اینکه پروتئین‌های
آن به
مولکول‌های ساده ‌تر تغییر یافته اند دارای هضم و جذب آسان ‌تری می باشد.»
وی در ادامه خاطرنشان کرد:«یکی از عواملی که در جذب کلسیم بسیار حائز اهمیت
است نسبت بین کلسیم و فسفر است. اصولا برای داشتن استخوانهای سالم و اسکلت
بندی
محکم و دندان های محکم تنها مقدار کلسیم و وجود ویتامین D کفایت نمی کند بلکه نسبت بین کلسیم و فسفر و مقدار فسفر
بسیار حایز اهمیت است. در واقع نسبت کلسیم به فسفر دریافتی از غذاها، در رسوب کلسیم
در استخوان‌ ها بسیار موثر است. مناسب ترین نسبت میان این دو عنصر مشابه ترکیب شیر مادر یا استخوان ‌های بدن
به صورت 2 به 1 است. یعنی به ازای هر 1000 میلی گرم کلسیم دریافتی، حدود 430 تا
500 میلی گرم فسفر باید دریافت شود. چنین نسبتی تنها در لبنیات وجود دارد.»  مصرف کنندگان ماست مقاومت بیشتری در
برابر بیماری ها دارند وی ادامه داد:« ماست به دلیل نوع تخمیراتی که در آن ایجاد می شود یک ماده غذایی
پروبیوتیکی محسوب می گردد، پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که وقتی وارد
دستگاه گوارش می شوند موجب افزایش جمعیت باکتریهای مفید دستگاه گوارش شده و تعداد
باکتری های مفید نسبت به باکتری های مضر و بیماری ‌زا غالب می شوند و در نتیجه ایمنی
بدن افزایش می یابد، به علاوه با تولید اسید لاکتیک و اسید‌های چرب زنجیرکوتاه،
سلامت سلول‌ های روده افزایش می یابد.» این متخصص تغذیه و متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:« افرادی که از مواد
غذایی حاوی پروبیوتیک استفاده می نمایند در برابر بیماری ها مقاومت بیشتری دارند و
کمتر بیمار می شوند و کمتر دچار اسهال، اگزما و حساسیت های غذایی و سرماخوردگی و
آنفلونزا می گردند.» وی گفت:« در فرایند تولید ماست، لاکتوز موجود در شیر به اسید لاکتیک تبدیل می
شود و بدین ترتیب افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز را دارند و با مصرف شیر دچار
عوارضی مانند اسهال، نفخ و دل پیچه می گردند و نمی توانند شیر را براحتی مصرف نمایند
از ماست که تقریبا فاقد لاکتوز است و یا مقدار کمی لاکتوز دارد بدون نگرانی می‌
توانند استفاده کنند.»

ماست چکیده نوعی ماست با بافت آب کمتر می باشد که می توانید براحتی آن را در منزل تهیه نمایید و در صبحانه و عصرانه، همچنین دسر و تزیینات کیک از آن بهره بگیرید. با طرز تهیه ماست چکیده همراه ما باشید.

ماست یکی از لبنیاتی است که بسیار مورد استفاده می باشد، چه نوع معمولی و چه نوع چکیده ی آن طرفداران بسیاری دارد، حتی چکیده ی آن بیشتر مورد مصرف است و برای صبحانه و عصرانه، در تهیه دسر و تزیین کیک نیز می توان از آن استفاده نمود، بنابراین اگر شما نیز آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به ماست چکیده دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با طرز تهیه آن که بسیار ساده و راحت است آشنا شوید و آن را تهیه و نوش جان کنید.

ماست چکیده همان ماست معمولی است با این تفاوت که آب موجود در بافت ماست چکیده کمتر می باشد. در ۱۰۰ گرم از هرکدام، ماست چکیده، کالری و چربی بیشتری دارد. البته هنگامی که آب موجود در ماست گرفته می شود، ویتامین های گروه B که محلول در آب می باشند همراه با آب از ماست خارج می گردند. اما میزان کلسیم و پروتئین آن نسبت به ماست تغییری نخواهد کرد.ماست چکیده برای چیست

در نحوه تهیه ماست چکیده می توانید از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده نمایید که هرچه ماست، پرچرب تر باشد زمان آبگیری آن بیشتر می شود. اگر هم ماست معمولی را در منزل تهیه می نمایید در طرز تهیه ماست می توانید از شیر کم چرب یا پرچرب استفاده نمایید. برای تهیه ماست چکیده، ابتدا صافی را روی ظرفی گود قرار دهید تا آب خارج شده از ماست، درون آن بریزد. پارچه ی تمیز نخی را روی صافی پهن نمایید به طوریکه مقداری از پارچه از لبه های صافی بیرون بزند و کل صافی را بگیرد.

حالا ماست را درون پارچه بریزید، می توانید لبه های پارچه را جمع کنید و سر آن را گره بزنید. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا آب آن خارج گردد. همچنین می توانید آن را از جایی آویزان نمایید و بگذارید آبش خارج گردد که در این صورت در محیط بیرون کمی مزه آن ترش خواهد شد، البته به مرور زمان ماست چکیده، ترش می گردد. بنا به ذائقه خودتان می توانید ماست چکیده کمی آبدار یا سفتی را تهیه نمایید که بستگی به زمان آبگیری دارد.

آبگیری ماست

ماست چکیده که آماده گردید می توانید آن را طعم دار نمایید و نمک آن را اندازه کنید. برای طعم دار کردن آن می توانید از ریحان، شوید و همچنین موسیر و هر طعم دهنده ی دیگری بسته به ذائقه خودتان در آن استفاده نمایید. آب خارج شده از ماست را دور نریزید، آن را در دوغ (محلول ماست چکیده و آب) به مصرف برسانید یا می توانید با جوشاندن آن، قره قروت تهیه نمایید.

ماست موسیر چکیده یکی از انواع ماست های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه ماست موسیر چکیده را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت تهیه می شود.

در روش تهیه ماست موسیر چکیده ابتدا موسیر ها را داخل یک کاسه آب ریخته و اجازه دهید به مدت یک تا دو ساعت بماند تا کاملا نرم شود سپس آن را با رنده ریز رنده کرده و به ماست بیفزایید.

حالا کمی نمک به ماست اضافه کرده و آن را داخل یک تکه پارچه نخی بریزید و به مدت یک شب تا صبح آویزان کنید و زیر آن را یک کاسه قرار دهید تا آب اضافی آن داخل کاسه بریزید، نوش جان.

۱. اگر از آب حاصل از ماست برای درمان فشار خون استفاده می کنید مقدار خیلی کمی نمک به ماست اضافه کنید زیرا، نمک تاثیر منفی بر روی فشار خون خواهد داشت.

۲. از این آب می توانید به منظور تهیه دوغ خانگی نیز استفاده نمایید.

موسیر از فواید بی نظیری برخوردار است که در ادامه شما را با برخی از خواص آن آشنا خواهیم کرد:

آشنایی با روش درست کردن ماست چکیده، دیگر برای شما بهانه ای باقی نمی گذارد که این ماست خوشمزه را هر وقت خواستید در منزل تهیه نمایید و از طعم آن لذت ببرید. در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با طرز تهیه انواع ماست کلیک نمایید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟



جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین

ماست چکیده برای چیست


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

  • اگه دوسم داری پروفایلتو ست کن باهام
  • خواص ماست یا بهتر است بگوییم فواید ماست بی شمار هستند؛ در این مقاله قصد داریم با معرفی این خاصیت‌ها شما را به خوردن بیشتر این فرآورده لبنی ترغیب کنیم با جیمیتو همراه باشید.

     

    ماست یکی از شناخته‌شده‌ترین لبنیات موجود در میان محصولات به دست آمده از شیر است. عامل اصلی تولید ماسـت باکتری لاکتوباسیلوس است و خوشبختانه از هر نوع شیری می‌توان برای درست کردن یوقورت استفاده کرد. یوقورت نام دیگر ماست است که ریشه ترکی دارد. البته ریشه اصلی این کلمه به منطقه قفقاز برمی‌گردد. باور بر این است که مصرف روزانه و منظم ماست می‌تواند عمر طولانی به انسان بدهد.

    به احتمال زیاد اولین ماست تولید شده به دست انسان کاملاً تصادفی درست شده است. چرا که در گذشته از مشک یا پوست بز برای حمل شیر استفاده می‌کردند و بر اثر واکنش میان باکتری‌های موجود در پوست بز به همراه شیر، ماده دیگری تولید می‌شد که نامش ماسـت بود.

    باکتری لاکتوباسیلوس خواص سلامتی فراوانی برای بدن انسان دارد و از این رو اروپاییان کوشیدند مصرف ماست را در سراسر اروپا گسترش دهند تا بتوانند از ماست در سفره غذایی همه مردم استفاده کنند. اولین کارخانه ماسـت اروپایی در سال ۱۹۱۹ در شهر بارسلونای اسپانیا پایه‌گذاری شد.ماست چکیده برای چیست

     

    در هر ۱۰۰ گرم از ماسـت شما شاهد وجود ترکیبات به شرح زیر هستید:

    با وجود مواد مغذی ذکر شده در ماست، مسلماً خوردن آن به صورت روزانه می‌تواند مزایای سلامتی زیادی برای انسان به مانند اشتهاآوری، چاق‌کنندگی، دفع سموم، رفع یبوست، خاصیت ضد میکروبی، خاصیت ضد سرطانی، خاصیت کاهنده چربی خون و همچنین زیبایی داشته باشد.

    جدار داخلی روده انسان محل رشد باکتری‌های مفید مختلفی است که به گوارش بهتر غذا کمک می‌کنند ازجمله این باکتری‌ها پروبیوتیک است. پروبیوتیک علاوه بر کمک به هضم بهتر غذا، مولکول‌های پیچیده و ترکیباتی به مانند ویتامین و آنتی بیوتیک ها را نیز برای بدن تولید می‌کند. منبع اصلی پروبیوتیک برای بدن میوه و لبنیات است. پروبیوتیک بر تعادل باکتری‌های مفید و مضر روده تأثیر می‌گذارد و این تعادل را به نفع افزایش جمعیت باکتری‌های مفید تغییر می‌دهند، در حقیقت پروبیوتیک از همین طریق اثرات سلامت بخش خود را در بدن انسان القا می‌کند. دوز پروبیوتیک مصرف شده عامل مهمی است که بر تراکم میکروارگانیسم‌های موجود در بخش‌های مختلف دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارد.

    نسل جدید محصولات لبنی سرشار از پروبیوتیک است. انواع نوشیدنی‌های پروبیوتیک، شیر، پنیر، ماست‌های مختلف و دوغ از جمله محصولات مفید در زمینه تأمین پروبیوتیک بدن هستند. ماسـت پروبیوتیک علاوه بر تأمین باکتری‌های زنده، مواد مغذی با ارزشی هم چون کلسیم و پپتیدهای بیولوژیک در اختیار بدن قرار می‌دهند. بر این اساس بازار ماست‌های پروبیوتیک در سراسر جهان رشد زیادی را نشان می‌دهد، به طوری که بخش قابل ملاحظه‌ای از ماست‌های عرضه شده حاوی باکتری‌های پروبیوتیک است. کلیه فرآورده‌های لبنی پروبیوتیک از جمله ماست پروبیوتیک را بایستی تا هنگام مصرف، سرد نگه داشت تا هم میزان زنده ماندن باکتری‌هایی مفید و هم اثرات پایدار این فرآورده‌ها را تضمین نمود. امروزه در ایران ماست پروبیوتیک، دوغ پروبیوتیک و نوشیدنی‌های حاوی پروبیوتیک در بازار با نام‌های مختلفی عرضه می‌شود.

     

    ماست بر اساس طعم و افزودنی‌هایی که به آن اضافه می‌شود دارای انواع و طعم‌های متفاوتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

     

    این ماست از ترکیب انواع میوه‌های مختلف با ماسـت ساده تولید می‌شود و شیرینی و مزه میوه، طعم ترش ماست را می‌گیرد.

     

    ماست یونانی یا ماست خامه‌ای از مخلوط کردن شیر و خامه به دست می‌آید. ماسـت خامه‌ای ۱۰ درصد چربی دارد و به عنوان ماست پرچرب نیز به فروش می‌رسد. معمولاً این نوع ماسـت به عنوان دسر در ترکیب با عسل به فروش می‌رسد.

     

    ماستی که به همراه تکه‌های سیر یا موسیر باشد به نام ماست موسیر شناخته می‌شود. این ماسـت گاهی با سبزی‌های مختلفی هم ترکیب می‌شود تا مزه‌ای متفاوت به ماست بدهد.

     

    اگر ماست معمولی را آبگیری کنید، ماست چکیده تولید می‌شود. این کار با گذراندن ماسـت از صافی پارچه‌ای حاصل می‌شود و معمولاً استفاده‌های مخصوصی در آشپزی و غذاخوری دارد.

     

    بهترین و شاید خوشمزه‌ترین نوع ماست، ماست و خیار است که از ترکیب خیار، نعنا و سیر در ماست تولید می‌شود و معمولاً بر اساس ذائقه‌های مختلف افزودنی‌های زیادی می‌توان به آن اضافه کرد.

     

    امروزه مشتریان علاوه بر انتخاب میان ماست‌های کم‌چرب و پرچرب، یا ماست میوه‌ای با یک گزینهٔ دیگر هم روبه‌رو هستند ماست پروبیوتیک. ماست پروبیوتیک یک ماست غنی شده است که با استفاده از آن نه‌تنها می‌توان از مزایای ماسـت بهره برد بلکه می‌توان باکتری‌های مفید و لازم را نیز از این طریق تأمین کرد. این محصول در دمایی بین ۳۸ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد تهیه می‌شود و منبع غنی از کلسیم و ویتامین k است و حاوی مقادیر زیادی میکروارگانیسم‌های مفیدی است که به تعادل داخل بدن کمک می‌کند.

     

    خواص ماست بسیار زیاد است که در این بخش سعی می‌کنیم به مهمترین آن اشاره کنیم و شما را به خوردن بیشتر آن تشویق کنیم با ما همراه باشید.

    یکی از خواص ماست این است  که بهترین دارو برای معده است، زیرا علاوه بر اثرات درمانی که در یبوست‌های مزمن و اسهال دارد باکتری‌های مفیدی در معده تولید می‌کند که برای سلامت بسیار مفید است. وقتی ماسـت می‌خورید شما به دو روش از روده خود محافظت می‌کنید، اول اینکه ماسـت حاوی لاکتو باکتری است که از روده بزرگ حفاظت می‌کند و حتی خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد . این باکتری‌ها رشد باکتری‌های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می‌شوند.

     

    ماست چکیده برای چیست

    تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به صورت منظم روزانه حدود ۵۰۰ گرم ماسـت خوشمزه و ترش می‌خورند، تقریبا ۲۲ درصد بیشتر وزن کم می‌کنند و به طور باورنکردنی ۸۱ درصد بیشتر از کسانی که فقط کالری مصرفی‌شان را محدود می‌کنند، چربی شکمی از دست می‌دهند. با این فایده ماست کالری بیشتری می‌سوزانید و در نتیجه کاهش وزن بیشتری خواهید داشت.

     

    تحقیقات نشان می‌دهد خوردن مواد غذایی که دارای پروتئین هستند مانع ایجاد حس گرسنگی در شما می‌شوند. باید بدانید که ماست منبع ابتدایی پروتئین است اما همه انواع ماست‌ها دارای میزان یکسان پروتئین نیستند. در حالی که ماست چکیده، مقدار قابل توجهی پروتئین در هر وعد تامین می‌کند. در واقع این مقدار می‌تواند دو برابر حالت عادی باشد بنابراین در هر ظرف ماسـت بالای ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد.

     

    تحقیقات نشان می دهد که اسید لاکتیک موجود در ماست می‌تواند باعث تحریک تولید کلاژن شود ماده ای که برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بسیار مهم و ضروری است و نتایج آن نشان دهنده پوستی جوان و شاداب است. به دلیل خواص مرطوب کنندگی که در اسید لاکتیک ماست وجود دارد، ترک‌های کوچکی که روی پوست به وجود می‌آید با استفاده از ماسک ماسـت به سرعت از بین می‌رود.

     

    تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که به صورت منظم ماست مصرف می‌کنند و آن را در رژیم غذایی خود جای داده‌اند، افزایش برقراری ارتباط در سلول‌های خاکستری مغز و غشای جلویی مغز (قسمت پیشانی) که روی قوه ادراک و شناخت ما تاثیر دارد، مشاهده شد. پس احتمالا با مصرف ماست باهوش‌تر خواهید شد!

     

    از آنجایی که ماسـت از فراورده‌های لبنی بدست می‌آید، دارای میزان کلسیم بسیار بالایی است که برای حفظ سلامت استخوان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. کلسیم برای افرادی که دارای تراکم استخوانی پایین بوده و همچنین بیماران مبتلا به پوکی استخوان نیز مفید است. این خواص ماست برای سنین قبل از پیری بسیار مهم و موثر است.

     

  • عکس از کیک های زیبای تولد
  • متخصصان معتقدند، ۶۰ دقیقه بعد از تمرینات ورزشی، بهترین زمان برای تغذیه و بازیابی بدن با مواد غذایی مغذی است. در این بین پروتئین یک انتخاب عالی است که می‌توانید از ماسـت به عنوان یک میان وعده‌ی ایده‌آل در یک ساعت بعد از تمرین دریافت کنید.

    ماست به واسطه داشتن مواد مغذی به مانند ویتامین ب، روی و اسید لاکتیک می‌تواند خواص ماست برای سلامت پوست بسیار زیاد است که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

     

    یکی از خواص ماست این است که خاصیت مرطوب‌کنندگی پوست را دارد و می‌تواند در درمان خشکی مفید باشد. همچنین ماسـت به مقدار کمی توانایی لایه بردای هم دارد. انتی اکسیدانی و ضد باکتری بودن ماسـت خارش حاصل از انواع باکتری‌ها روی پوست را کاهش می‌دهد. برای حصول فواید ماست برای پوست به عنوان درمان کننده خارش باید آن را روی پوست و قسمت‌هایی که مد نظرتان هست به صورت مستقیم بریزید و شروع به ماساژ دادن کنید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشورید. انواع ماسک‌های میوه‌ای با ماسـت وجود دارد که در این مقاله امکان ارائه آن‌ها نیست.

     

    یکی از فواید ماست این است که سرشار از پروتئین است و می‌تواند باعث درخشش در پوست به همراه رفع مشکلات آفتاب‌سوختگی شود. مرطوب‌کنندگی ماسـت نیز از دیگر خواصی است که به شما در درمان آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند همچنین به واسطه وجود روی در ماسـت تأثیر آن روی پوست افزایش پیدا می‌کند.

    یکی از فواید ماست این است که دارای خاصیت محو کنندگی لکه‌های پوستی است و می‌تواند لکه و زخم‌های سطحی را تا حدودی محو کند. اسید لاکتیک موجود در ماسـت همانند لایه‌بردار وظیفه برداشتن لکه‌های پوستی را بر عهده می‌گیرد و موجب درخشان شدن پوست می‌شود. مقداری ماسـت روی قسمت‌های لک شده پوست خود قرار دهید و برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید، سپس با آب بشورید. این درمان را روزی دو تا سه بار باید تکرار کنید تا نتیجه‌بخش باشد.

     

    ماست چکیده برای چیست

    یک قاشق چای‌خوری ماسـت ساده را روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت باقی بماند تا به خوبی جذب پوست شود. سپس پوست خود را با آب سرد شستشو دهید. این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید. به واسطه تنگ‌تر شدن روزنه‌های پوستی شاهد خواهید بود که پوست شما آکنه و دانه‌های سرسیاه به نسبت کمتری روی خود خواهد داشت.

    یکی دیگر از خواص ماست این است که دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی طبیعی است که در برابر مبارزه با آکنه‌ها سلاحی مهم محسوب می‌شود. خاصیت ضدالتهابی ماسـت همچنین باعث کاهش تورم و التهاب ناشی از رشد آکنه‌ها می‌شود.

     

    چین و چروک‌های پوستی در اثر خشک شدن تدریجی پوست به وجود می‌آید و موارد دیگری به مانند جملات رادیکال آزاد و قرار گرفتن در معرض نورافتاب نیز می‌تواند عامل دیگری باشد. ماسـت دارای خاصیت ابرسانی و مرطوب کننده خوبی برای پوست است و علاوه بر این می‌تواند با استفاده از اسید لاکتیک سلول‌های مرده پوست را برداشته تا سلول‌های تازه رشد بهتری داشته باشند. ماسـت دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که واکنش رادیکالی را کنترل و از بروز چین و چروک‌های به میزان زیادی جلوگیری می‌کند. به عنوان درمانی روزانه، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه تا چهار قاشق غذاخوری ماسـت ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

     

    ماسـت می‌تواند به عنوان یک نرم کننده مو عمل کند و موها را نرم، صاف و درخشان سازد. افزون بر این، ویژگی‌های ضد باکتری و ضد قارچی ماسـت پوست سر را تمیز و عاری از عفونت حفظ می‌کند. مقداری ماسـت ساده را روی موهای مرطوب خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس با آب ولرم سر خود را شستشو دهید. از این روش یک‌بار در هفته استفاده کنید.

    یک چهارم ماسـت اسید لاکتیک است. بر اساس برآوردهای انجام شده ازدیاد اسید لاکتیک در بدن ممکن است به ارگان‌های مختلفی به مانند ریه، کلیه و مغز و اعصاب آسیب وارد کند. مشکلات اسید لاکتیک در ریه به صورت حالت نفس‌نفس، در کلیه پیری زودرس و در مغز و اعصاب به شکل کاهش فعالیت نورون‌های مغذی خود را نشان می‌دهد.

    از دیگر مضراتی که برای ماسـت چکیده نشده اشاره شده است می‌توان به پوکی استخوان، شب‌ادراری کودکان، یبوست در روده‌ها، ناراحتی‌های عصبی و روانی، صرع، عرق کردن زیاد، آلرژی، آرتروز، رماتیسم و همچنین کاهش قدرت ایمنی بدن، خار استخوانی در پاشنه یا دنبالچه است. به همین دلیل است که مصرف ماسـت را به همراه موادی به مانند موسیر، نعناع، پونه، زنیان، کاکوتی و گل محمدی توصیه می‌کنند. البته توصیه‌های جدی هم در طب سنتی بر عدم مصرف ماسـت به همراه ماهی و ترشیجات شده است. این مضرات در برابر خواص ماست بسیار اندک است.

     

     

    ماست فقط ماست میوه ای و یا ماست سون که اونا هم چاق کننده هستند

    ماست فقط این ماست ترش کاله
    اون عالیه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وبسایت

    ماست چکیده برای چیست
    ماست چکیده برای چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *