ماست خانگی با شیر خشک

دوره مقدماتی php
ماست خانگی با شیر خشک
ماست خانگی با شیر خشک

ماست های خانگی گاهی ترش می شوند و گاهی شیرین ،که ممکن است مورد پسند نباشند. اگر طرز تهیه کامل آن را بدانید مطمئنا ماستی باب سلیقه خود درست خواهید کرد. با دلگرم همراه شوید.

ماست خانگی با شیر خشک

اگر تا حالا ماست را با شیر خشک درست نکردید پس خوب است این کار را یکبار امتحان کنید و از طعم و مزه و لطافت و سبکى این ماست لذت ببرید.

دوره مقدماتی php

اگر بوى شیر خشک را دوست ندارید نگران نباشید، درصد بو و طعم شیر خشک در این ماست بسیار ناچیز است و آن را حس نمى‌کنید.

مواد لازم :

طرز تهیه :

در ظرفى پودر شیر و آب را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملا حل شود.

ظرف را روى حرارت گذاشته تا گرم شود و وقتى گرماى آن به حدى رسید که دست را نسوزاند، حرارت را خاموش کنید.

در گرمترین جاى خانه پتویى را پهن کنید و ظرف شیر را وسط پتو گذاشته و ماست را کم کم با قاشق به ظرف شیر اضافه کرده و آرام با قاشق در شیر مخلوط کنید و در ظرف را ببندید. پتو را روی ظرف بکشید و 4 تا 5 ساعت استراحت دهید.

ماست باید خوب بسته باشد، پس ظرف ماست را 1 ساعت در فریزر استراحت دهید تا دماى آن سریع کم شود و بعد از آن هم 4 تا 5 ساعت در خود یخچال تا حسابى سرد و لذیذ شود.

نکته : من از شیر خشک نیدو استفاده کردم.

ابتدا شیر را درون ظرفی می ریزیم و آنرا روی حرارت گاز می‌جوشانیم .

سپس می‌گذاریم تا کمی سرد شود.

هنگام مایه زدن ماست ،شیر باید به اندازه ای گرم باشد که وقتی انگشتتان را داخل آن می کنید بتوانید گرمای آنرا کاملاً حس کنید بدون آنکه انگشت شما را بسوزاند.

وقتی شیرکمی سرد شد و به درجه حرارت مناسب تقریبا ۳۷ درجه رسید که در بالا ذکر شد، سپس ۲قاشق ماست را از کنار ظرف داخل شیر می‌ریزید ظرف را آهسته تکان دهید تا شیر با ماست کمی مخلوط گردد بدون آنکه آنرا بهم بزنیم .

سپس در پوشی روی دهانه ظرف بگذارید و روی ظرف و دور آنرا با پارچه کلفتی مانند پتو بپوشانید و بگذارید ۴ تا ۵ ساعت بماند تا ماست به آرامی سرد شود و بسته شود.

سپس روی ماست را باز کرده و آنرا در جای خنکی مثل یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود.

نکته: اگر ماست شما آب انداخت و یا بره بره شد به این دلیل است که موقع مایع زدن ،شیر زیاد داغ بوده و اگر ماست نبست به این دلیل است که شیر سرد بوده و یا مایه ماست که همان دو قاشق است برای شیر کم بوده است .

بنابراین در اندازه گیری شیر و ماست دقت کنید. اگر هنگام مایه زدن، ماست را با کمی شیر مخلوط کنید و سپس آنرا در شیر را بریزید، اینصورت ماست رویه نمی‌بندد.

اگر دوست دارید ماست شما ترش مزه شود، آنرا به مدت ۱ روز بیرون از یخچال و در فضای اتاق قرار دهید.اگر می خواهید ماست شما سفت شود، ماست را داخل کیسه ای برزید و آنرا از جایی آویزان کنید تا آب آن به مرور گرفته شود. میتوانید در زیر آن ظرفی بگذارید تا آب ماست هدر نرود ،و از آن برای تهیه دوغ استفاده کنید.

نکته : در صورتیکه از شیر غیر پاستوریزه استفاده میکنین , حتمن شیر رو به مدت 20 دقیقه بجوشونین ! در موقع استفاده از شیر هموژنیزه به تاریخ شیر حتما دقت کنین !! شیر هموژنیزه نیاز به جوشیدن نداره !

روش تهیه :

مقدار شیر مورد نیازتون رو در قابلمه ای که ترجیحا تفلون باشه بریزین و زیر گاز رو روشن کنین و شعله رو خیلی کم بذارین تا شیر ته نگیره .ماست خانگی با شیر خشک

میتونین کمی شکر هم بریزین توی قابلمه ولی هم نزنین . این کار باعث میشه شیر سر نره و ته نگیره .

** نکته مهم : اگه مایل به درست کردن ماست پر چرب و سفت هستین , شیر رو باید اونقدر بجوشونین که یک چهارم حجمش رو از دست بده و کمی غلیظ بشه .

و یا به ازای هر لیتر شیر , 100 گرم خامه رو با شیر مخلوط کنین و به قابلمه اضافه کنین . ولی اگه مایل به تهیه ماست معمولی هستین , نیاز به جوشاندن نداره مگر شیر غیر پاستوریزه باشه !!

در کل بهتره ماست کم چربی درست کنین و اگر ماست سفت دوست دارین , ماست رو کیسه کنین تا سفت بشه !!

دقت کنین که شیر نباید بجوش بیاد مخصوصن که اگر از شیرهای کیسه ای استفاده میکنین .

شیر باید فقط گرم بشه و در صورتیکه دما سنج دارین باید دمای شیر 53 درجه سانتیگراد بشه . نه بیشتر و نه کمتر .

مدت زمانی که تقریبن شیر به این دما میرسه پنج دقیقه هست . اگر دماسنج ندارین , انگشت کوچیک دست خوتون رو توی شیر فرو کنین و اگه کمی احساس داغی و سوزش بهتون دست داد , زیر شیر رو خاموش کنین .

نباید داغی شیر طوری باشه که باعث بشه انگشت رو فورن خارج کنین و دستتون بسوزه . ملایم باید باشه نه خیلی داغ نه خیلی ولرم . از درجه ولرم کمی داغتر .

زمانیکه دمای شیر 53 درجه شد , شیر رو توی دبه یا ظرف در دار خودتون خالی کنین . حالا توی یک کاسه کوچک 2 قاشق غذا خوری ماست بریزین و از شیر گرم شده هم یکی دو قاشق شیر روی ماست اضافه کنین و خوب هم بزنین تا یکدست بشه و بعد همه ماست رو توی دبه شیر خالی کنین و با قاشق سه – چهار مرتبه خوب هم بزنین .

حالا دبه رو در حالیکه درب اونو مایل قرار دادین روش , در یک گوشه قرار بدین . اینکار باعث میشه بخاری که تشکیل میشه در داخل ماست نریزه و ماست رو شل نکنه و یا اگر حوله دور دبه میپیچین , پرز های حوله داخل دبه نریزه .

  • عکس طنز فوتبالی جدید
  • اگه از جای گرم استفاده میکنین نیاز به در نیست . ولی اگر جای گرم نداشتین و یا تابستان ها , دورش رو با حوله حسابی بپیچین و در کناری قرار بدین به مدت 4 تا 5 ساعت .

    بعد از این مدت به سراغ دبه برین و خیلی آروم بهش تقه بزنین . اگه دیدین شیر گرفته خودشو و نسبتن سفت هست , درب دربه رو ببندین و به مدت 5 ساعت در یخچال قرار بدین تا خودشو بگیره و سفت تر بشه .

    بهترین کار اینه که شب موقع خواب ماست رو عمل بیارین و صبح که بیدار میشین , ماست رو در یخچال بذارین تا برای ناهار آماده بشه .

    بیشتر بخوانید :

    راهنمای استفاده از آب روی ماست : آب روی ماست را چکار کنیم؟!

    ترکیبات شگفت انگیز ماست با مواد غذایی دیگر + خواص و مضرات

    فواید ماست برای موی سر + چند توصیه برای تقویت مو

    مواد لازم :

    آب : 4 ليوان (900 ميلى ليتر) با دماى معمولى

    شير خشك : 8 قاشق سوپخورى پر

    ماست شيرين : 3 قاشق سوپخورى پر

    ماست خانگی با شیر خشک

    طرز تهيه : در ظرفى پودر شير و آب را با هم مخلوط كرده و هم بزنيد تا كاملا حل شود.

    ظرف را روى حرارت گذاشته تا گرم شود و وقتى گرماى آن به حدى رسيد كه دست را نسوزاند، حرارت را خاموش كنيد.

    در گرمترين جاى خانه پتويى را پهن كنيد و ظرف شير را وسط پتو گذاشته و ماست را كم كم با قاشق به ظرف شير اضافه كرده و آرام با قاشق در شير مخلوط كنيد و در ظرف را ببنديد. پتو را روي ظرف بكشيد و 4 تا 5 ساعت استراحت دهيد.

    ماست بايد خوب بسته باشد، پس ظرف ماست را 1 ساعت در فريزر استراحت دهيد تا دماى آن سريع كم شود و بعد از آن هم 4 تا 5 ساعت در خود يخچال تا حسابى سرد و لذيذ شود.

    نكته : من از شير خشك نيدو استفاده كردم.

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    وب‌سایت سوران: برای تهیه ماست، بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید، زیرا هرچه چربی شیر بیشتر باشد ماست سفت تری خواهید داشت.

    مواد اولیه:

    طرز تهیه:

    ماست خانگی با شیر خشک

    ۱. ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس حرارت را ملایم کنید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید شیر بجوشد تا آب اضافی آن خارج شود. دراین مرحله می‌توانید شیر خشک را به آن اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود. شیر را داخل ظرفی که برای تهیه ماست در نظر دارید بریزید و صبر کنید تا شیر ولرم شود.

    ۲. دما باید طوری باشد که شیر دست را نسوزاند، ولی دمای گرم آن حس شود. در این زمان ماست را با قاشق کاملا بزنید تا یکنواخت شود و کمی شیر به آن افزوده و خوب مخلوط کنید و بعد آن را به شیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

    ۳. درِ ظرف را ببندید و آن را با حوله گرمی خوب پوشش دهید و در جای گرمی بگذارید و ۵ تا ۹ ساعت اجازه دهید ماست ببندد. سپس آن را به یخچال منتقل کنید و ۵ ساعت بعد از آن برای سرو آماده کنید.

    نکات:

    ۱) اگر ماست را برای تهیه دوغ یا آش میخواهید آن را در دمای گرم تری تهیه کنید تا ترش شود.

    ۲) اگر ماست آب انداخت و تکه تکه شد یعنی شیر زیاد داغ بوده و یا ماست خیلی سرد بوده و یا مایه ماست کمتر از مقدار لازم بوده است.

    ۳) در صورت تمایل شیر خشک را حذف کنید.

    ۴) برای تهیه ماست شیرین وانیلی برای تهیه دسر و … می‌توانید همزمان با اضافه کردن ماست به شیر، مقداری شکر و وانیل شکری نیز به شیر اضافه نمایید.


    ماست خانگی


    مواد مورد  نیاز:


    ·        4 فنجان شیر کم چرب

    ·        یک چهارم فنجان استارتر کالچریا ماست حاوی کالچرفعال (ماست های  پروبیوتیک) 

    ·        یک سوم فنجان شیر خشک بدون چربی” اختیاری” (چنانچه از شیر بدون چربی استفاده می کنید  از دو سوم فنجان  شیر خشک استفاده کنید)ماست خانگی با شیر خشک

    ·        یک قاشق چایخوری پودر ژلاتین بدون طعم “اختیاری” ( برای غلیظ شدن ماست)


    ·         ظرف تمیز درب دار


    طرز تهیه:

     مایه ی ماست یا استارتر کالچر مخلوطی از باکتریهای استرتپوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بلگاریکوس است وبصورت پودر در بازار عرضه می شود،  شما می توانید در تهیه ی ماست خانگی از این پودر یا از ماست  تازه ی پروبیوتیک که حاوی این باکتریها است، استفاده  کنید.

     مایه ی ماست یا  استارترکالچر را در یک کاسه ی بزرگ ریخته و پودر شیر خشک را به آن اضافه کنید اگر تمایل دارید ماستتان غلیظ شود می توانید از یک قاشق چایخوری پودر ژلاتین بدون طعم استفاده کنید همه ی این مواد را با هم مخلوط کرده و با اندکی شیر مخلوط نمایید.

    شیر را تا دمای 110 درجه ی فارنهایت گرم کنید (معادل 43.3سانتی گراد) می توانید  از دماسنج برای اندازه گیری  دما استفاده کنید.

     مقداری از شیر گرم  را به مایه ی ماست + شیرخشک + ژلاتین بیافزایید و مخلوط کنید، سپس به آرامی  باقی مانده ی شیر را به مخلوط اضافه کرده وخوب بهم بزنید.

    درب ظرف را گرفته و در یک  ماست ساز قرار دهید  یا آون را در دمای 100 درجه ی فارنهایت تنظیم کرده و ظرف را در آون قرار دهید و یا یک  پتوی گرمایی را روی آن قرار دهید. راه دیگر قرار دادن ماست در یک محل گرم در آشپزخانه است. ظرف را بدون اینکه  تکان دهید بمدت 6 تا 8 ساعت درآن محل قرار دهید برای اطمینان  از حفظ درجه ی حرارت می توانید از دماسنج استفاده کنید.

    پس از طی این زمان ماست را به مدت 8 ساعت دریخچال قرار دهید تا سفت شود. پس از تهیه ی ماست برای طعم دار کردن آن از میوه ی تازه استفاده کنید.


    اطلاعات تغذیه ای:

    4 تا 5 فنجان از این مواد ساخته می شود که حاوی :141 کالری، 10 گرم پروتئین، 14.6گرم   کربوهیدرات،4.7گرم چربی کل ، 2.4گرم چربی اشباع ، 19 میلی گرم کلسترول ، 152 میلی گرم سدیم و کالری از چربی 30 درصد است.


    منبع:


    www.webmd.com


     

    1980

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    نحوه استفاده از تخفیف مواد غذایی بازار به‌روزرسان در ایام قرنطینه، ارسال رایگان در تهران و با یخچال درب منزل

    ممنون ازت دوستم

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید
    ماست خانگی با شیر خشک

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    سلام ویژه به ماست دوستان پرچرب

    ماست خانگی فواید زیادی داره و صد درصد از ماست های صنعتی بهتره چون مواد نگه دارنده نداره. به عنوان مثال ماست خانگی شیر خشک ، نشاسته ، مواد نگهدارنده و افزودنی های دیگه نداره . فواید ماست برای سلامت و پوست و موی ما بسیار زیاد است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که این سوال برای شما پیش آمده که چطور ماست خانگی درست کنم ؟ و مهمتر از همه چگونه ماست پرچرب و سفت درست کنم؟ ماست من چرا آبکی میشه؟ طعم ماست چرا بد مزه میشه؟

    برای اینکه ماست سفت، خوشمزه، چرب را در خانه درست کنیم باید نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه می خوانید.

    یک لیتر شیر و یک قاشق ماست 🙂 به همین راحتی

    نکته مهمی که در تهیه ماست وجود داره همین یک قاشق ماست هست. بهتره یک قاشق ماست شما از ماست های سنتی و خانگی باشه تا ماستی که از اون درست میشه خوش طعم بشه. ماست های پاستوریزه چون از ژلاتین و نشاسته و … تهیه میشن برای ماست های خانگی مایه ماست خوبی به حساب نمیان.ماست خانگی با شیر خشک

    اگر در دسترستون شیر محلی هست حتما از شیر محلی استفاده کنید چون شیرهای پاستوریزه هم دیگه قابل اعتماد نیستند 🙂 .

    شیر رو می جوشونیم (بعد از اینکه شیر جوشید حرارت زیرش رو کم می کنیم و ۱۵ دقیقه میگذاریم شیر به آرومی بجوشه تا آب اضافی داخل شیر تبخیر بشه)

    موقعی که شیر رو برای جوشیدن روی شعله قرار میدید بهتره شیر رو هم بزنید تا ته نبنده این کار باعث میشه روی ماستتون یه لایه ضخیم ببنده و مثل ماست های قدیمی بشه. موقعی که شیر شروع به جوشیدن کرد دیگه نیازی به هم زدن شیر نیست.

    حالا شیر رو داخل ظرفی که قراره توی اون ظرف ماست رو تهیه کنید می ریزیم و اجازه میدیم کمی خنک بشه. (موقعی که می خواید ماست رو اضافه کنید شیر باید درجه حراراتش به اندازه باشه که انگشتتون رو نسوزونه و فقط شما احساس گرما بکنید)

    اگر شیر بیشتر از دمای مورد نظر داغ باشه باعث میشه ماستی که درست کردین شل بشه و زود ترش بشه.

    مقدار از شیر رو داخل کاسه ای میریزیم و با ماست مخلوط می کنیم (نکته ای که هست باید ماست رو حدود ۲ ساعت قبل بیرون قرار بدین تا هم دمای محیط بشه)

    بعد از اینکه ماست و شیر با هم خوب مخلوط شدند اون رو به بقیه شیر اضافه می کنیم و با قاشق به آرومی هم می زنیم تا خوب ترکیب بشن.

    حالا در ظرف رو می بندیم و با حوله کامل ظرف رو می پوشونیم و به نسبت گرمای محیط حدود ۳-۴ ساعت طول می کشه تا ماست به اصلاح خودش رو ببنده. زمستان ماست کمی دیرتر خود را میبندد پس کمی بیشتر باید صبر کنید.

    برای اینکه بفهمید ماست خودش رو بسته یا نه ظرف ماست رو تکون ندید چون باعث خراب شدن ماست میشه و دیگه خودشو نمیبنده. اگه تازه کار هستین با یه چوب کبریت میتونید تشخیص بدین اگر چوب کریب رو در ماست فرو کردین و وایساد یعنی ماستتون آماده است ولی اگه افتاد پسس زمان بیشتری رو نیاز داره.

    راستی اگه ماست رو دیرتر از زمانش هم بردارین باعث میشه اطراف ماست آب بندازه و موقع استفاده ماست شل داشته باشید.

    بعد از اینکه ماست خودش رو بست ظرف ماست رو یک شب در یخچال قرار میدیم تا ماست سرد بشه (دقت کنید که ماست بعد از اینکه سرد بشه سفت تر میشه). زودتر از یک روز ماست رو تکون ندین چون ماست وا میره.

    ۱. به شیر می توانین خامه اضافه کنید یا شیر رو اینقدر بجوشونید که آبش کامل بخار بشه و ماست کره ای در بیاد.

    ۲. اگه ماست آب انداخت و تکه تکه شد یعنی شیر زیاد داغ بوده و یا ماست خیلی سرد بوده و یا مایه ماست کمتر از مقدار لازم بوده. هر چقدر چربی شیر بیشتر باشه ماست سفت تر میشه.

    ۳. برای تهیه ماست شیرین وانیلی مخصوص دسر و … می تونید همزمان با اضافه کردن ماست به شیر، مقداری شکر و وانیل هم به شیر اضافه کنید.

    ۴. فکر نکنید که هر چی ماست بیشتر بریزین بهتره بر عکس ماستتون وا میره.

    ۵. دقت کنید که اگه شیر سرد باشه ماست نمی بنده و وا میره و اگه شیر داغ باشه ماست ترش می شه و آب میندازه دمای شیر باید ۴۵ درجه باشه تقریبا.

    ۶. هر چی بیشتر ماست بیرون بمونه ترش تر میشه.

    ۷. توی جای گرم نذارید آب میندازه در ضمن دور ظرف رو بپوشونید و درش رو هم بذارید.

    ۸. اگه مایه ماست ترش باشه ماست شما هم ترش از آب درمیاد.

    ۹. اگر میخواید روی ماستتون چربی ببنده باید مایه رو با ملاقه به کف ظرف شیر ببرید و در ته شیر خالی کنید. به این ترتیب تبدیل شیر به ماست از پایین شروع میشه و تا بالا بیاد مقداری سرشیر به سطح شیر میاد و چربی روی ماست ایجاد میشه.

    ۱۰. اگه مایه رو با تمام شیر با هم مخلوط کنید شیر یک جا شروع به غلیظ شدن میکنه پس دیگ خودتون انتخاب کنید که ماست با چربی می خواید یا ماست بدون چربی :).

    ۱۱. اگر دور ماستتتون کمی آب انداخته بود نگران نباشید بعد از اینکه در یخچال قرار دادین و زمان مورد نظر گذشت با خم کردن ظرف آب اضافی رو جدا کنید.

    ۱۲.برای ماست بهترین ظرف ظروف سفالی لعابدار است. که هم سالم هستند و هم ماست عالی و سفت می شود و بعد از آن ظرف استیل را برای بستن ماست انتخاب کنید.

     

    اگر ماست خیلی شل شد و دوست ندارید که اینجوری باشه، می توانید یک پارچه نخی تمیز داخل آبکش پهن کنید و ماست را در وسط آن بریزید و آن را گره بزنید. نیم تا یک ساعت صبر کنید تا آب ماست خالی شود. به همین راحتی می توانید ماست چکیده عالی درست کنید. اگر نعناع خشک هم به آن بزنید عالی تر می شود.ماست خانگی با شیر خشک

    در ضمن آب ماست رو دور نریزید چون سرشار از کلسیم هست هم میتونید به عنوان شیر ازش استفاده کنید و هم ازش قره قروت درست کنید.

    آب ماست رو با حرارت کم بجوشونید تا رنگ آن به سیاهی بزنه و بعد روی دیس پهن کنید تا خشک بشه . قره قروت شما آمادست.

    مطالب مفید:

    طرز تهیه کیک ماست دارچینی با کشمش و میوه های خشک

    خواص ماست یونانی؛ ۱۰ خاصیت حیرت آور ماست یونانی برای بدن

    ممنونم ازتون امتحان کردم واقعا عالی شد نتیجه کارم

    جامع و کامل بود امتحان میکنم سپاس

    خواهش میکنم، ممنون که همراه گل من و تو هستید

    تشکر از سرکارخانم اجاقلو خیلی عالی بود من درست کردم و دعاش کردم

  • عکس مرداد ماهی جدید
  • خیلی خوشحالم که براتون مفید بوده

    ممنونم بابت توضیحات خیلی خوبتون عالی بود

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    ماست خانگی با شیر خشک

    تمامی حقوق محفوظ است . در گل من و تو ما با ♥ برای شما

    ماست خانگی با شیر خشک
    ماست خانگی با شیر خشک
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *