فواید زدن روغن زیتون به موی سر

دوره مقدماتی php
فواید زدن روغن زیتون به موی سر
فواید زدن روغن زیتون به موی سر

روغن زیتون که معمولاً به رنگ سبز یا زرد روشن است،  به طور طبیعی از طریق فشرده‌سازی میوه زیتون به دست می‌آید و اغلب در منطقه مدیترانه‌ به ویژه اسپانیا، یونان و ایتالیا تولید می‌شود. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان است و به دلیل وجود این ترکیب شیمیایی منحصر به فرد می‌باشد که بسیاری از فرهنگ‌ها برای مدت طولانی از این روغن به منظور بهبود بافت و ظاهر موی خود استفاده می‌کردند.حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن زیتون پوست سر را تسکین می‌بخشد و باعث تقویت فولیکول‌های مو و در نتیجه رشد موها می‌شود. در ادامه به بررسی تحقیقات انجام شده درباره خواص این روغن و نقشی که در تقویت رشد موها دارد می‌پردازیم.

 

محققان طی تحقیقی در سال ۲۰۱۵ دریافتند که ترکیبات موجود در برگ‌‌ها و میوه‌های درخت زیتون می‌توانند باعث افزایش رشد مو شوند. با این حال این تحقیق به طور قطعی اطلاعات جامعی در مورد روغن زیتون و فواید آن برای رشد مو به ما نمی‌دهد و دلیل آن این است که ما نمی‌دانیم این آزمایش همین نتایج را بر روی موهای انسان خواهد داشت و اینکه آیا روغن زیتون نیز مانند برگ و میوه‌های درخت آن بر روی موها تأثیر می‌گذارد؟

با وجود اینکه شواهد عینی مبنی بر خواص روغن زیتون در تقویت رشد مو وجود ندارد، اما با ترکیبات مغذی و خواص محافظتی که دارد می‌تواند باعث سلامتی و بهبود ظاهر موها شود.

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

دوره مقدماتی php

زیتون در بسیاری از محصولات پوست و مو مانند شامپوها و نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود. اما اگر ترجیح می‌دهید که از روغن زیتون خالص برای موهای خود استفاده کنید، می‌توانید از فواید آن به عنوان یک ماسک خانگی بر روی موهای سر خود بهره ببرید. در ادامه مراحل استفاده از این روغن را برای بهبود رشد موها بیان می‌کنیم.

یک درمان خانگی و کم هزینه که می‌تواند به تسریع رشد موها کمک کند، ترکیب زرده تخم‌مرغ و روغن زیتون است. اگرچه این ماسک ممکن است قدری چسبنده به نظر برسد اما از لحاظ علمی ثابت شده است که زرده تخم‌مرغ به دلیل وجود ترکیبی که محققان آن را پپتید رشد مو (hair growth peptide ) نامیده‌اند، می‌تواند باعث تحریک رشد موها شود. باید به این نکته توجه داشت که در این تحقیق، به فواید مصرف خوراکی زرده تخم‌مرغ پرداخته شده است نه کاربرد موضعی آن. به دلیل اینکه روغن زیتون و تخم‌مرغ هر دو دارای خواصی هستند که باعث  تقویت و بهبود رشد مو می‌شوند، ترکیب این دو می‌تواند نتایج چشم‌گیری به همراه داشته باشد.

روغن زیتون برای هر نوع و رنگ مویی یکسان عمل می‌کند و با وجود اینکه هیچ‌گونه شواهد علمی مبنی بر تأیید این موضوع وجود ندارد اما برخی از انواع موها نتایج بهتری از این روغن دریافت کرده‌اند. روغن زیتون می‌تواند برای بسیاری از افرادی که به طور طبیعی موهای فر دارند و یا موهایشان آسیب دیده است عملکرد چشم‌گیری داشته باشد و موهایشان با چند بار استفاده از روغن زیتون براق و حجیم جلوه کند. رنگ یا نوع مو نمی‌تواند بر تأثیرگذاری روغن زیتون تغییر ایجاد کند. این روغن می‌تواند بدون در نظر گرفتن نوع موها باعث استحکام و رشد سریع آن‌ها شود.

اگر نگران رشد موهایتان هستید، علاوه بر روغن زیتون راه‌‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد. سایر درمان‌های خانگی که اغلب برای تقویت و رشد موها استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

به یاد داشته باشید که همیشه روغن‌های خالص گیاهی (essential oiles) را قبل از مصرف رقیق کنید. همچنین می‌توانید سه تا چهار قطره از این روغن‌ها را به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کرده و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. یک رژیم غذایی کامل و سرشار از سبزیجات و پروتئین می‌تواند به سلامت موهای شما کمک بسیاری کند. همچنین به میزان آهن موجود در بدن خود توجه کنید زیرا می‌تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

علاوه بر درمان‌های خانگی و داروهای سنتی، مینوکسیدیل (Rogain) و فیناستراید (Propecia) داروهای رایجی هستند که برای ریزش مو تجویز می‌شوند و پروپشیا (Propecia) توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای مشکل طاسی آقایان تأیید شده است. اما هر دو این داروها با هدف کندشدن و جلوگیری از ریزش مو تجویز می‌شوند بنابراین هیچکدام باعث تسریع در رشد مو نمی‌شوند و علاوه‌براین دارای عوارض جانبی نیز هستند.

فواید روغن زیتون در خصوص تقویت و افزایش رشد موها هنوز از لحاظ علمی ثابت نشده است. اما این روغن حاوی پروتئین، آنتی‌اکسیدان و خاصیت آنتی‌میکروبی می‌باشد که می‌تواند باعث سلامت موها شود. درمان موها با روغن زیتون در طول زمان می‌تواند باعث تقویت فولیکول‌های مو و افزایش طول عمر موها شده و به نظر برسد که موها سریع‌تر رشد می‌کنند. همچنین یک درمان کم‌هزینه برای موهای شما است که استفاده از آن بی‌خطر بوده و هیچ ضرری به پوست شما نمی‌رساند.

 


1 دیدگاه برای فواید روغن زیتون برای رشد مو

سلام من موهام اصلا رشد نداره بعدموهام هميشه چربه

تمام حقوق برای سایت کیوت اسکین محفوظ میباشد.

در اين مقاله از 7 گنج ، فوايد بي نظير روغن زيتون براي پوست، مو و ناخن را شرح داده ايم. روغن زيتون داراي اثرات فوق العاده اي در زيبايي و سلامت پوست، مو، ناخن ها و… است. با ما همراه شويد…

استفاده از روغن ­زیتون یکی از بهترین رژیم ­های ساده و زیبای طبیعی است که هر کسی می­تواند برای به دست آوردن یک چهره بی ­عیب و نقص از آن استفاده کند. روغن ­زیتون پوست را محافظت می­کند و التیام می­بخشد. منافذ غبار و آکنه ناشی از باکتری، را در عین تغذیه پوست پاکسازی می­کند. به همین دلیل، روغن­ زیتون، گزینه اول مواد تشکیل­ دهندۀ صابون، کرم، لوسیون بدن و فرآورده­های مراقبت از مو است.


 

 

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

 


 

 

پيشنهادات ما:

 

* كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

دیدگاه شما

آدرس وبسایت

سلام ممنونم مطالب مفیدتان

با سلام. هموطنان گرامی اگه از روغن زیتون میخواید استفاده کنید حتما اصلش رو بگیرید(دست سازشو بگیرید) ازین روغنای شرکتی نگیرید چون یخورده ناخالصی داره و اونجور که بخوای اثر نداره.منکه دانشگاهم انزلیه برگشتنی از رودبار یه شیشه700 گرمی اصل گرفتم فوق العادس. اصلا با این روغن زیتونای شرکتی زمین تا آسمون فرق داره.

با سلام . روغن غیرخوراکی که از کشور اسپانیا می باشد برا تقویت مو خیلی موثر است . من خودم ریزش شدید مو داشتم و این روغن را شبها قبل از خواب به پوست سرم ماساژ میدادم و صبح موهامو میشستم الان بعد از چهارپنج ماه ریزش موهام کاملا قطع شده و رشد مو هم دارم .

میشه اسمشو بگید

سلام … واقعا روغن زیتون موهای سفیدو سیاه میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چن بار درهفته باید موهامونو با روغن زیتون ماساژ بدیم وچه مدت روموهامون باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم

سلام ببخشيد براي صورت وناخن هم ميشه ازروغن زيتون خوراكي استفاده كرد؟! چه نوع روغن زيتوني بي بوئه؟! ممنون ازشماوسايت خوبتون

سلام از چه نوع روغن زيتوني استفاده كنيم؟منظورم اينه روغن زيتون خوراكي هم ميشه؟!

بله موردی ندارد فقط بعد از مصرف حتما سر را شستشو نمایید

سلام . روغنی که برای این موارد استفاده میشودغیرخوراکی بوده و اصل آن از کشور اسپانیا هست (در قوطی های کوچک مستطیل شکل سبز رنگ)

سلا ببخشید من یه سوال داشتم وقتی موقع خواب روغن زیتون میزنم تاثیرش بیشتره یا قبل حمام ؟ و اگه میشه میخاستم بدونم من به سرم شامپو کلیر میزنم ایا همرا این شامپو باید به سرم نرم کننده هم بزنم یا نه ؟و مارک اون نرم ککنده چی باشه بهتره؟ خواهشا جواب بدین واقعا مهمه

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

سلام میخاستم بدونم باید هفته ای چند بار به موهام روغن زیتوت بزنم؟ بعد اگه امکانش هست بگین بعدش از چه نوع شامپویی استفاده کنم؟

هرچه موهای سرتان خشک تر باشد باید مدت زمان بیشتری به موهایتان روغن زیتون بزنید. ولی بصورت معمول ۴۵ دقیقه زمان مناسبی است برای اینکه روغن زیتون به سرتون بمالید و بعد بشویید. هفته دو بار این شستشو میتواند کافی باشد ولی بسته به موی سری که دارید میتوانید یک روز در میان یا با فاصله زمانی کمتری در طول هفته استفاده کنید.

سلام من مطالب سایت رو در مورد تاثیرات روغن زیتون روی پوست و مو خوندم یه سوال داشتم من تو سن 14 – 15 سالگی همین که تازه ریش و سیبیلم داشت در میومد با تیغ میزدم حتی بعضی موقع ها هم تیغ دوبار مصرف استفاده میکردم الان که تقریبا 14 سال میگذره و من 28 سالمه ریش های صورتم تیغ تیغ درمیاد و هم کم پشته . زود زود هم درمیاد دیگه کلافه شدم یه چند وقتی از روغن رازیانه استفاده کردم ولی زیاد تاثیری نداشت بنظر شما استفاده از روغن زیتون چقدر میتونه به این مشکل کمک کنه لطفا راهنماییم کنید با تشکر از شما و سایت خوبتون موفق باشید

با سلام خدمت شما؛ در مرحله اول توصيه ميكنم براي جلوگيري از تيغ تيغ شدن موها اين مقاله را مطالعه كنيد: باید و نبایدهای اصلاح صورت آقایان برای حفظ سلامت پوست

در مورد زود در آمدن كه كاملا طبيعي است و در همه افراد به همين صورت است. در مورد كم پشتي هم بايد عرض كنم كه علت کم پشتی موی صورت آقایان دو دلیل داره: یکی از دلایل کم پشتی موی صورت آقایان این که به هیج وجه فولیکول مویی وجود ندارد. برای مثال در بعضی از نشانگان مثل هیپوتریکوزیس ارثی و مادرزادی چنین مشکلی وجود دارد و به طور ژنتیکی در بعضی از مردان و پسران خانواده قسمتی از ریش های فرد در نمی آید كه در اين مورد تنها راه حل کاشت مو است. البته در موارد بسیار نادری که این تنک بودن غیر قرینه و محدود به منطقه ای کوچک باشد طبیعی به نظر می رسد ونیاز به درمان ندارد. دومین علت کم پشتی موی صورت آقایان، کمبود هورمونهای مردانه است كه نشانه هاي خاص خود را دارد.

توصيه من به شما اين است كه اين موارد را كنترل كرده و چنانچه چنين مشكلاتي وجود ندارد روشهاي طبيعي و غير طبيعي براي پرپشت كردن مو را امتحان كنيد

روغن ریش بزن خوب میشن😊

همه شما از خواص روغن زیتون برای سلامتی خبر دارید و شاید چیزهایی هم درباره خواص این روغن بی نظیر برای زیبایی پوست و مو شنیده باشید. ما در این مقاله از بهترین خواص روغن زیتون برای مو سر که واقعا  شگفت آور است برایتان می گوییم و اینکه چگونه می شود تمام مشکلات مربوط به مو سر و پوست سر را با این روغن خوشمزه برطرف کرد. در این نوشتار همراه ما باشید و بلافاصله پس از خواندن این مطلب یک شیشه روغن زیتون بکر تهیه کنید و از امروز تا پایان عمرتان از موهایی براق، زیبا و سالم لذت ببرید. با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد از این موهایتان کم رشد می کند و به اصطلاح دیر بلند می شود شکایت دارند. برای حل این مشکل اگر شما بتوانید مواد مغذی لازم را به ریشه موهایتان برسانید خواهید دید که رشد موها چه سرعتی می گیرد. ماساژ پوست سر با روغن زیتون برای تغذیه آن بسیار مفید است و ریز مغذی‌های لازم را به موها‌ و پوست می‌رساند. برای اینکه رشد موهایتان تحریک شود می توانید از یک ماسک خانگی هم بهره ببرید به این صورت که ابتدا ۲ زرده تخم‌مرغ را آماده کنید و سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را خوب با آن مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست‌تان بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.در نهایت، آن را با آب سرد و شامپو به طور معمول شستشو دهید.

مطلب مرتبط: ۶ عالی ترین خواص بابونه برای مو و پوست سر +طرز تهیه ماسک مو بابونه

آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون می‌تواند مانع از ریزش مو شود و این از بهترین خواص روغن زیتون برای مو سر است. همچنین، روغن زیتون میتواند موهای شما را به خوبی تغذیه کند. امروزه روغن زیتون در همه فروشگاه‌ها موجود و به راحتی قابل دسترس است.

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

برای کنترل مشکل ریزش مو، فقط به روغن زیتون و عسل نیاز دارید. شما می‌توانید دو قاشق چای خوری عسل و دو قاشق چایخوری روغن را داخل یک کاسه‌ی بزرگ بریزید. سپس، این ترکیب را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. می‌توانید خمیر را بر روی پوست و موی‌تان بمالید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بماند. فقط یک بار در هفته و به مدت دو ماه این روش درمانی را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

دیدن دانه های سفید و ریز پشت لباس و یقه لباس خیلی ناراحت کننده و تا حدی چندش آور است. برای درمان شوره موهایتان کمی روغن زیتون بکر را گرم کنید. سپس این روغن را روی پوست‌تان ماساژ دهید. سرتان را با یک حوله گرم بپیچید و حدود ۵۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت، شامپو بزنید و از نرم‌کننده روی موهای‌تان استفاده کنید. این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید تا شوره سرتان از بین برود. حالا حتما به ما حق می دهید که بگوییم این از بهترین خواص روغن زیتون برای مو سر است.

مطلب مرتبط: ۱۰ مهمترین خواص روغن نارگیل برای مو سر که معجزه می‌کند

روغن زیتون موخوره موهایتان را هم درمان میکند و این نگرانی از دو پاره شدن تارهای عزیز موهایتان را برطرف میکند. کافی است ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و سپس آن را روی مو و پوست سر استعمال کنید. سپس، به آرامی سرتان را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. حالا، با استفاده از یک حوله گرم، سرتان را بپوشانید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت یا یک شب تا صبح بماند. پس از آن، موها را مثل همیشه شامپو کنید و نرم‌کننده بزنید. این روش درمانی را ۱ یا ۲ بار در هفته دنبال کنید.

در فصول گرم سال خارش کف سر بسیار زیاد می شود تا جایی که طاقت شما به سر می آید و دلتان می خواهد تمام موهایتان را بتراشید و دور بریزید. اما قبل از اینکه عصبانیت حاصل از خارش کف سر بر شما غلبه کند از کمک روغن زیتون هم بهره ببرید. برای رفع خارش کف سر فقط به روغن زیتون و آب پیاز نیاز دارید. در ابتدا، پیاز را رنده کنید. سپس آب آن را بگیرید. این آب را با روغن زیتون رقیق کنید. از این مخلوط برای ماساژ پوست سر استفاده کنید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۳۰ دقیقه بماند. در نهایت، موها را مثل همیشه شامپو کنید. این درمان را دو یا سه بار در هفته انجام دهید. این روش درمانی را هر هفته انجام بدهید تا زمانی که مشکل‌تان بهبود یابد.

برخی از روغن‌های طبیعی مثل زیتون میتوانند در بازگرداندن رطوبت موهای شما مفید باشند. بریا بهره مندی از اینخاصیت روغن زیتون باید روغن را حرارت داده طوری که بیش از اندازه داغ نشود و فقط تقریبا تا ۴۰ درجه سانتی گراد گرم شود. آن را روی پوست سر قرار داده، سر خود را با یک کلاه حمام به مدت یک ساعت بپوشانید و سپس آن را با آب شستشو دهید.

مطلب مرتبط: روغن برای مو: ۱۱ بهترین روغن برای تقویت و رشد انواع موها

خیلی ساده قبل از خواب، مقداری روغن زیتون را روی پوست و موی‌تان بمالید. سپس، با استفاده از یک حوله‌ی نرم، سرتان را بپوشانید و اجازه بدهید شب تا صبح بماند. پس از آن، صبح موهای‌تان را شانه کنید تا شپش‌ها از سرتان خارج شوند. در نهایت، موهای‌تان را با شامپو همیشگی‌تان شستشو دهید.

شما می‌توانید روغن زیتون را به عنوان نرم‌کننده طبیعی موی سر استفاده کنید. کافی است فقط مقدار کمی از آن را روی نوک انگشتان‌تان بزنید و آن را روی موهای‌تان بمالید، بیش‌تر آن را روی نوک موها بزنید. بعد از یک دقیقه موها را خوب بشویید. این روغن باعث می‌شود موهای‌تان بدون چرب شدن هیدراته شوند. همچنین می توانید با کمک روغن زیتون یک نرم کننده خانگی هم تهیه کنید. برای تهیه این نرم‌کننده خانگی، به ۱ موز له‌شده، ۲  تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک مقدار مساوی روغن زیتون (مقدار مواد تشکیل دهنده بستگی به طول موهای شما دارد) نیاز دارید. تمام ترکیبات را در مخلوط کن بریزید تا خمیری شکل شود.

این ترکیب را بر روی موهای‌تان بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم موهای‌تان را بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا موهایی صاف و ابریشمی به دست بیاورید.

همانقدر که روغن زیتون برای مو افراد مودار خاصیت دارد برای بی مویی افراد کچل هم خاصیت دارد!!! خب هرچقدر هم که این ضرب المثل رایج باشد که افراد طاس یا کچل جذاب هستند باز همه آدم ها دلشان می خواهد سرشان پر از مو باشد! برای همین هم کلینیک های بسیار زیاد پیوند مو مثل قارچ رشد کرده اند. اگر می خواهید از طاسی و کچلی دور شوید و نشانه های هشدار دهنده کچل شده رادر سرتان می بینید همین امروز یک شیشه روغن زیتون بکر تهیه کنید و کمی روغن زیتون را دو بار در روز روی پوست سرتان ماساژ بدهید. خواهید دید که بعداز یک مدت نشانه های طاسی متوقف می شوند و موهایتان به زندگی عادی برمی گردند.

مطلب مرتبط: ۱۳ مهمترین خواص روغن مار برای مو ، پوست و سلامتی

روغن زیتون کوتیکول را مرطوب می‌کند، و همین کمک می‌کند که موهای آسیب‌دیده به خوبی ترمیم شوند. این روغن همچنین می‌تواند از موها در برابر آسیب بیش‌تر محافظت کند. برای بهره مندی از این خاصیت منحصر به فرد روغن زیتون می توانید یک ترمیم کننده مناسب برای هر نوع مویی هم در منزل تهیه کنید که از ترکیب موز و آووکادو و روغن زیتون به دست می آید. این ترکیب نه تنها موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند بلکه بر مقاوت و پرپشتی آن‌ها نیز می‌افزاید.

برای آماده کردن این ترکیب به ۱ موز، ۱ آووکادوی رسیده ، ۱ زرده‌ی تخم‌مرغ ، ۳ قاشق غذاخوریعسل، و ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. قبل از هرکاری، آووکادو و موز را در مخلوط‌کن میکس کنید. سپس یک کاسه بردارید و باقی مواد را با هم مخلوط کنید. پالپ له‌شده‌ی هر دو میوه را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی موهای‌تان قرار دهید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. در نهایت، موها را به طور کامل شستشو دهید.

مطلب مرتبط: ۳۱ بهترین خواص روغن درخت چای برای پوست، مو و سلامتی و درمان+مضرات

به‌طور خاص، آب‌لیمو، با یک نوع روغن معطر دوست‌دار مو که روغن زیتون است ترکیب خواهد شد. در این ترکیب، اگر روغن زیتون مسئول فراهم‌کردن تغذیه کافی و حالت برای موهای شماست، عصاره لیمو ویتامین‌های کافی را برای نگه‌داشتن همیشگی موی شما در بهترین حالت فراهم می‌کند، بنابراین موی‌تان می‌تواند از اثرخارجی مضر معمول محافظت‌شود.

آب‌لیمو شامل عامل ضدالتهاب است بنابراین اگر شما از آب‌لیمو برای رفع مشکلات عادی مو مانند شوره، ریزش‌مو یا شکنندگی استفاده‌کنید، بسیار مفید خواهدبود. موی نازک شما با روغن زیتون به‌دلیل منبع غنی مواد غذایی درون آن ضخیم‌تر خواهدشد. درواقع، اگر این درمان برای موی شما فراهم‌شود، واقعا مفید خواهدبود.

اما ابتدا، نگاهی بیندازید بر اینکه ترکیب روغن زیتون و عسل چه‌کاری می‌تواند برای موی شما انجام‌دهد. به‌طورمشخص، هردوی این مواد سرشار از مواد مغذی هستند که خیلی توصیه‌شده‌اند و کمک‌می‌کنند مو در یک زمان کوتاه، قوی‌تر، نرم‌تر و بلندتر شود. همچنین این دو ماده به‌خاطر قابلیت زیادشان در فراهم‌کردن رطوبت عمیق برای موی شما در میان عالی‌ترین نرم‌کننده‌ها قراردارند؛ بنابراین، موی شما دیگر در شراط خشکی یا نازک‌شدن نمیریزد.

اگرچه عسل قدری غلیظ است، روغن زیتون اینجاست تا همدیگر را متعادل‌کرده و فایده هرکدام از مواد را به‌طورکامل بیشترکنند.

منبع: effectiveremedies

برچسب ها خواص روغن زیتون برای مو سرروغن زیتون برای مو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

وب‌ سایت

مو یکی از مهم ترین عناصر در زیبایی ظاهر است که هر روز در معرض آلودگی های زیادی قرار دارد. علاوه بر این استفاده از رنگ های شیمیایی، سشوار و محصولات آرایشی نیز باعث آسیب زدن به ساقه مو می‌شود. مو سالم، نشانه ای از سلامت پوست سر است. ساقه های مو برای حفظ شادابی، نیاز به مواد مغذی دارند. با رسیدگی به موهای خود، از ریزش و آسیب دیدگی آن ها پیشگیری کنید. برای تقویت مو می‌توانید از روش های متعددی کمک بگیرید. در این مطلب مجله دلتا، سراغ یکی از این روش ها رفته ایم و استفاده از روغن زیتون برای مو  را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

روغن زیتون از فشردن میوه درخت زیتون به دست می‌آید و در انواع گوناگونی از جمله روغن فوق بکر، بکر، خالص، نفتی، تصفیه شده و روغن تفاله تولید می‌شود. برای مصارف زیبایی روی پوست یا مو، می‌توانید از روغن تفاله زیتون استفاده کنید. این روغن، محصولی طبیعی و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و ضروری، ویتامین E، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک، اسکالن، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی است.

ماساژ پوست سر و ساقه های مو با روغن زیتون باعث بهبود یافتن جریان خون در فولیکول مو شده و به این صورت ساقه های مو ضخیم تر و رشد آن سریع تر می‌شود.

روغن زیتون با مرطوب کردن پوست سر از ایجاد شوره که دلیل اصلی ریزش مو است، جلوگیری می‌کند و همچنین باعث نرمی پوست سر می‌شود. مزایای آرایشی و بهداشتی روغن زیتون باعث شده است در بخش های مختلف جهان، از این روغن در ساخت شامپو و صابون استفاده شود. تقویت مو با روغن زیتون  سبب می‌شود مو به راحتی حالت بگیرد و مانع وز شدن آن می‌شود.

بهترین روش استفاده از روغن زیتون روی مو، ماساژ پوست و ساقه مو به آرامی است تا این محصول در تمام بخش های سر پخش شود. این ماده در ساقه مو نفوذ و آن را تغذیه می‌کند. با پر کردن منافذ مو، باعث حفظ رطوبت و در نتیجه براق شدن مو می‌شود.

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

برای درمان خشکی پوست سر و جلوگیری از شکنندگی مو، ماسک روغن زیتون را به کار ببرید. اگر بوی آن را دوست ندارید از انواع اسانس دار و بی بو استفاده یا آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. نیازی به تهیه روغن زیتون مخصوص ندارید. بلکه همان روغنی که در آشپزخانه دارید، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در ادامه با نحوه مصرف این ماسک آشنا می‌شوید.

روغن را در ظرف بریزید و آن را با قرار دادن در مایکروفر یا روی گاز کمی گرم کنید، اما روغن نباید داغ شود؛ زیرا باعث سوزاندن پوست سر و ساقه مو می‌شود. همان طور که اشاره شد، در صورت نیاز می‌توانید آن را با یک قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید تا بوی خوشی پیدا کند. روغن زیتون ماده ای رقیق است و احتمال دارد روی لباس چکه کند، پس توصیه می‌شود پیش از به کار بردن این ماسک موی طبیعی، با دستمال یا حوله روی لباس خود را بپوشانید. هم چنین می‌توانید برای جلوگیری از چرب شدن لباس یا ریختن روغن زیتون به اطراف، از کلاه های پلاستیکی مخصوص رنگ کردن مو کمک بگیرید.

از آنجا که این روغن برای پوست نیز مفید است، می‌توانید بدون دستکش و با کمک انگشتان دست، کف سر را به خوبی ماساژ دهید، و از فواید آن روی پوست نیز بهره مند شوید.

دو نکته مهم :

و در پایان یادآور می شویم که هیچ یک از روش های تقویت موی سر معجزه نمی‌کند و برای حفظ سلامت، مشورت با پزشک و مراقبت همیشگی نیاز است. آیا برای مراقبت از موی سر، ماسک خاصی استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.


۱۱ بهمن، ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ب٫ظ



پاسخ


۲۱ دی، ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ



پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

اگر چاق هستید و فکر می‌کنید لباسی به شما نمی‌آید، سخت در اشتباهید. کافی است بدانید چه بپوش…

در ماه رمضان و تقارن آن با روزهای گرم بیش از اینکه تحمل گرسنگی برای روزه داران سخت باشد ، تشنگی در طول روز آنها را کلافه می کند. در این مقاله تعدادی از بهترین شربت‌های جایگزین آب و طرز تهیه آن‌ها برای افرادی که در طول روز بسیار تشنه می‌شوند آورده شده است.

>

ورود | عضویت

خواص روغن زیتون برای مو اگر شما هم از ریزش موی شدید یا نازک بودن تارهای موهایتان یا دیگر بیماری های مرتبط با مو رنج می برید, روغن زیتون یک درمان طبیعی و قطعی است که تاثیری فوق العاده بر رشد و زیبا شدن موهای سرتان میشود در این مقاله با نحوه مصرف روغن زیتون و دیگر مسائل مرتبط با آن آشنا خواهید شد

قرنهاست که مزایای روغن زیتون برای سلامتی انسان ثابت شده است و در قرن حاضر استفاده از روغن زیتون در محصولات زیبایی و محبوبیت آن در میان مردم ،هر روز بیشتر می شود. همانطور که روغن زیتون به عنوان یک محصول طبیعی برای سلامتی اعضای داخلی بدن شما مفید است به حفظ زیبایی ظاهری و بیرونی بدن شما نیز کمک بسیار زیادی می کند. برای مثال می توانیم از روغن زیتون به عنوان تقویت کننده و نرم کننده مو استفاده کنیم . نحوه استفاده از روغن زیتون برای تقویت موها بسیار آسان و ساده است اما نتایج آن واقعا” عالی و بی نظیر است.

روغن زدن به موها شیوه سنتی است که خانمها و آقایان به طور مساوی در خیلی از فرهنگ ها در کل جهان از آن اطاعت می کنند. روغن زدن به موها آن ها را بادوام تر، نرم تر و درخشان تر می کند. این کار را هم می توان با مقدار کمی روغن به عنوان یک درمان (که لازم نباشد آن را بشویید و تمام روز روی موهایتان باقی بماند) انجام داد و هم می توان مقدار زیادی روغن استفاده کرد و بعد از اینکه روغن اثر جادویی خود را روی موها گذاشت، آن را شست.

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

روغن زیتون مخلوطی از اسیداولئیک، اسیدلینولئیک و اسید پالمیتیک است. همچنین دارای فسفر و کلسیم فراوان بوده و سرشار از ویتامین E است.

علاوه براین، به دلیل داشتن پلی فنول ها از آسیب های پوستی که ممکن است در مواجهه با نور خورشید ایجاد شود نیز جلوگیری می کند.

مواد آنتی اکسیدان بخصوص ویتامین E موجود در روغن زیتون از ایجاد رادیکال های آزاد و فرآیند اکسیداسیون در سلول های پوستی و ایجاد سرطان های پوست جلوگیری و کمک می کند سلول های پوست انعطاف پذیری خود را حفظ کنند و عوارض پیری دیرتر ظاهر شود.

نحوه مصرف روغن ها برای مصارف گوناگون

۱-روغن را بر اساس فوایدی که برای موهایتان به همراه خواهد داشت انتخاب کنید. از آنجا که روغن های مختلف فواید متعدد و متنوعی دارند، نیاز دارید که کمی در مورد موها و مسائل مربوط به پوست سرتان تحقیق کنید که شامل از بین بردن شوره سر، درخشان کردن موها، حجم دادن به موها یا کاهش خشکی و … می شود. در اینجا چند نکته کلیدی برای کمک به تصمیم گیری تان وجود دارد :

الف) هرگز روغن اسانسی را به تنهایی به مو یا پوست سرتان نزنید. ابتدا باید آن را داخل یک روغن حامل بریزید. روغن حامل یک روغن “پایه” است که روغن های اسانسی را داخل آن می ریزند و آنها را برای استفاده بی خطر، رقیق می کنند. ۲ – ۱۰ قطره از روغن اسانسی (بسته به قدرت آن) را قبل از استفاده با چند قاشق غذاخوری یا بیشتر روغن حامل مخلوط کنید.

ب) روغن های حامل خوب عبارتند از روغن زیتون، روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل.

این روغن ها خواص خود را دارند (از این رو نیازی به اضافه کردن اسانس های روغنی نیست، مگر اینکه خودتان بخواهید.) اما در دسترس بودن و قیمت هم چیزهایی است که باید در نظر گرفت.

ج) روغن های اسانسی به خاطر خواص شان انتخاب می شوند و این کار نیازمند این است که مسائل مربوط به مو و اینکه چه روغنی می تواند به موهایتان کمک کند را بدانید. موارد استفاده از روغن های اسانسی روی مو عبارتند از: چوب صندل، یلانگ یلانگ، گل شمعدانی و اسطوخودوس برای موهای خشک؛ چوب صندل، چوب بلسان بنفش و گل شمعدانی برای موخوره؛ بابونه رومی، مریم گلی کلاری، لیمو، رزماری درخت چای برای پوست سر؛ درخت چای، چوب سدر، رزماری، لیمو، ترنج، چوب صندل و مریم گلی کلاری برای پوست سر چرب؛ رزماری، لیمو، چوب سدر، سنبل، گل شمعدانی برای موهای معمولی؛ اسطوخودوس، نعناع هندی، چوب بلسان بنفش برای پوست سر پوسته پوسته؛ سرو، چوب سدر، مریم گلی کلاری، لیمو، اسطوخودوس برای موهای چرب و رزماری، آویشن و مریم گلی کلاری برای ریزش مو.

د) روغن آرگان، روغنی است که می توانید -در مقادیر کم- مستقیماً به موهایتان بزنید. این روغن گران قیمت است اما برای براق کردن و کاهش وز موها فوق العاده است.

۲-چند قطره از روغن را کف دست تان بریزید.

۳-دست هایتان را چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود و به طور مساوی همه جای دست تان پخش شود.

۴-انتهای موهایتان را در دست هایتان فشار دهید. انتهای موها معمولاً قسمتی است که بیشترین آسیب را دیده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

۵-دوباره دست هایتان را روغنی کنید و به آرامی دست هایتان را در طول موهایتان از بالا به پایین بکشید. به میزان لازم این مرحله را تکرار کنید.

اگر می خواهید روغن روی موهایتان بماند، یکبار انجام دادن این مرحله باید کافی باشد. نباید موهایتان چرب به نظر برسد.

اگر می خواهید روغن را از روی موهایتان بشویید، چند بار این مرحله را تکرار کنید. موهایتان باید روغنی باشد اما نه طوری که با روغن خیس شده باشد.

اگر می خواهید موهایتان درخشان شود، روغن نارگیل را روی پوست سرتان ماساژ دهید و بگذارید در طول شب روی موهایتان بماند. سپس صبح روز بعد موهایتان را بشویید.

۶-روغن را فقط به نوک انگشتان تان بمالید و روی پوست سرتان ماساژ دهید. اما اگر می خواهید روغن روی موهایتان بماند از این مرحله صرف نظر کنید.

۷-با استفاده از یک برس، روغن را روی موهایتان پخش کنید. موهایتان را نکشید و آنها را با حرکات آرام برس بزنید.

نحوه مصرف روغن زیتون

حدود نصف فنجان روغن زیتون را در یک کاسه قابل گرم کردن بریزید و آن را حدود ۲۰ ثانیه در مایکروفر بگذارید تا کمی گرم شود.

یک حوله روی شانه هایتان بیاندازید تا لباسهایتان کثیف نشود .

مقدار کمی از روغن زیتون را روی کف دستتان بریزید و موهایتان رابا آن ماساژ دهید. اگر پوست سر شما خشک است ، پوست سرتان را هم با روغن زیتون ماساژ دهید اما اگر موها و پوست سرتان چرب است سعی کنید روغن زیتون را طوری به موهایتان بزنید که حدود نیم اینچ از پوست سر و ریشه موهایتان فاصله داشته باشد. اینکار را آنقدر ادامه بدهید تا همه موهایتان کاملا” با روغن زیتون پوشیده شوند.

فواید زدن روغن زیتون به موی سر

همه موهایتان را روی سرتان جمع کنید و یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید.

حدود ۳۰ دقیقه در همین حالت استراحت کنید تا روغن زیتون کاملا” جذب موهایتان شود و موهایتان را تقویت کند.

موهایتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و اگر همیشه از نرم کننده استفاده می کنید کمی نرم کننده هم به موهایتان بزنید و سپس کاملا” موهایتان را آبکشی کنید . بعد از شستشو کاملا” احساس خواهید کرد که موهایتان نرمتر و براق تر از همیشه است و خیلی راحت تر از قبل حالت می گیرد.

مصاحبه با میلاد بیک خواننده

مصاحبه با محسن اورنگ

مصاحبه با سید رضا اورنگ

مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

بهترین چاپخانه و مرکز چاپ در مشهد

بهترین محصولات آرایشی و داخلی را از ویژن پلاست خریداری کنید

صافکاری و نقاشی

  • درمان خانگی لکه بینی در ماه اول بارداری
  • نکات مهم در انتخاب پاور کامپیوتر

    آموزش تاتو صورت به صورت تخصصی

    گل سبز میثاق پیشرو در ساخت گلخانه های صنعتی

    جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

    ۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    تلگرام آفتاب

    اینستاگرام آفتاب

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

    فواید زدن روغن زیتون به موی سر

    ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

    موضوعات :

    مضرات روغن زیتون برای مو اگر بیشتر از فواید آن نباشد کمتر از آن نیست. استفاده بیشتر از حد استاندارد هر ماده غذایی سبب آسیب رساندن به بدن شما می‌شود پس به شما توصیه می‌کنیم با مصرف خودسرانه روغن زیتون از فواید آن دور نمانید. بسیاری از خانم‌ها به‌منظور رشد بهتر موهای خود، تقویت ریشه مو، از بین رفتن موخوره و درخشان‌تر شدن موهایشان از روغن زیتون استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که استفاده بیش‌ازحد روغن زیتون به موی شما آسیب جدی وارد می‌کند در ادامه سعی بر آن داریم تا شمارا با این معایب قدری بیشتر آشنا کنیم.

     

    مضرات روغن زیتون برای مو در قدم اول شمارا با خارش و قرمزی پوست سر روبرو می‌کند. پوست سر انسان بدون اینکه از ماده روغنی بهره بگیرد خود به تولید چربی‌های مؤثر به‌منظور جلوگیری از شوره و خشکی سر می‌پردازد. از همین رو چربی‌های مصنوعی که با این چربی‌های طبیعی به پوست وارد می‌شود سبب بروز واکنش‌های غیرطبیعی روی پوست سر می گردد.

    فواید زدن روغن زیتون به موی سر

    روغن زیتون خواص بیشماری دارد و از آن برای استفاده در غذا و سالاد بسیار تاکید میشود:

    پیشنهاد میکنیم مطلب ۷ خواص روغن زیتون که شما را وادار میکند حتما از آن استفاده کنید را مشاهده نمایید.

     

    مضرات روغن زیتون برای مو را اگر بخواهیم برای شما عزیزان تشریح کنیم در قدم اول می‌توانیم به راش پوستی اشاره داشته باشیم. راش پوستی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شما بیش‌ازحد چرب شده باشد. زمانی که شما پوست چربی‌دارید به‌مرورزمان این امر روی ریشه موی شما تأثیر می‌گذارد و با مصرف بیش‌ازحد روغن زیتون این چربی را بیشتر می‌کنید. زیادشدن چربی سر به ترشح چربی بیشتر در سر شما منجر می‌شود که این امر و کنترل آن از بدن شما خارج می‌شود. از همین روپوست سر شما همیشه چرب است و به‌محض خارج شدن از حمام احساس چربی بر روی موهای خود رادارید. وقتی روغن زیتون استفاده می‌کنید چربی پوست سر شما تشدید می‌شود و این امر با خارش، حساسیت پوستی، راش و قرمزی همراه است.

    اگر یخواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید استفاده از ماسک‌های خانگی می‌تواند در این امر بسیار موثر باشد:

    در مطلب ۷ دلیل استفاده از روغن زیتون برای پوست ما به خواص روغن زیتون برای پوست و طرز تهیه ماسک خانگی با روغن زیتون پرداخته ایم.

     

    مضرات روغن زیتون برای مو قدری زیاد است پس مصرف آن را بااحتیاط دنبال کنید. اگر با مصرف روغن زیتون پوست سر شما دچار خارش شد این را به یاد داشته باشید که سر شما در حال جوش زدن است. روغن زیتون به دلیل ویتامین‌های زیادی که دارد قدری سنگین است و استفاده از آن برای برخی از پوست‌ها حساسیت به همراه دارد.

    روغن زیتون به دلیل سنگین بودن به‌سرعت در پوست شما جذب نمی‌شود و این امر با ایجاد یک‌لایه ضخیم بر روی پوست سر شما همراه است. این امر در طی گذر زمان سبب بسته شدن منافذ پوست شما می‌شود. پس زمانی که برای بار دوم روغن زیتون روی سر شما ماساژ داده می‌شود پوست سرتان که در مجاورت با گردوخاک قرار داشته است مستعد جذب آلودگی می‌شود این امر با حس بدی که همراه با خارش است شمارا روبرو می‌کند. این امر اگر در هفته سه بار دنبال شود و شما بدون اینکه سرخود را بشورید از روغن زیتون استفاده کنید سرتان دچار جوش‌های پوستی می‌شود

     

    مضرات روغن زیتون برای مو و ایجاد آلرژی پوست سر یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی است که با مصرف روغن زیتون برای برخی از افراد حاصل می‌شود. در برخی موارد بسیار مشاهده‌شده است که افراد به دلیل حساسیت پوستی به اگزمای پوستی با مصرف روغن زیتون دچار می‌شوند. روغن زیتون برای افرادی که پوست سر آن‌ها نازک است و با کوچک‌ترین تغییرات دچار بروز مشکلات می‌شوند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن ها را با آلرژی پوستی روبرو می کند. این آلرژی‌ها گاها می‌تواند شدید باشد. مثل آماس پوستی، اگزما و آلرژی‌های تنفسی. پس کسانی که مستعد ابتلا به آلرژی هستند مصرف روغن زیتون را از لیست برنامه‌های خود حذف کنند. عموماً این مشکل برای کسانی که به‌صورت موضعی از روغن زیتون برای ماساژ موی خود بهره می‌گیرند حادث می‌شود. پس موارد احتیاط را با پزشک خود در جریان بگذارید.

     

    مضرات روغن زیتون برای موی شما و سنگین شدن پوست سر شما سبب می‌شود سلول‌های مرده پوست شما درگیر شوند. سلول‌های مرده پس‌ازاینکه عمر مفید خود را از دست می‌دهند شبیه شور از روی سر شما برداشته می‌شوند؛ اما با استفاده از روغن زیتون این پوست‌های مرده روی سر شما باقی می‌ماند و شبیه یک لکه پوستی به سر شما چسبیده می‌شوند. درواقع یک‌لایه اضافه و مصنوعی روی پوست سر شما حاصل می‌شود. جوش‌های سرسیاه، آکنه و لکه‌های پوستی به دلیل چسبیده شده شدن پوست‌های مردن روی سر به دلیل استفاده از روغن زیتون حاصل می‌شود.

     

    مضرات روغن زیتون برای مو شاید خیلی جدی نباشد اما احتیاط شرط عقل است پس به شما توصیه می‌کنیم به‌گونه‌ای از روغن زیتون استفاده کنید که عوارض آن خیلی برای شما جدی دنبال نشود.

    به کسانی که موهای چرب دارند توصیه می‌شود مصرف روغن زیتون را از لیست برنامه‌های آرایش خود حذف کنند؛ زیرا چربی موی شما با استفاده روغن زیتون غیر کنترل می‌شود و حالت چسبندگی به خود می‌گیرد که این امر قدری شستشوی آن را برای شما سخت می‌کند.

    اگر موی شما کم‌پشت شده است و تمایل دارید از روغن زیتون استفاده کنید اما چربی موی شما این امر را از شما گرفته است یک راهکار سازنده برای شما داریم. به شما توصیه می‌کنیم با ریختن روغن زیتون روی کف دست خود تنها قسمت ساقه مو را با این روغن ماساژ دهید و از ریختن آن روی کف سرخود خودداری کنید. این امر مانع از چرب شدن سر شما می‌شود و آسیب جدی با عدم کنترل آن برای شما فراهم نمی‌کند.

    اگر می‌خواهید روغن زیتون را برای یک مدت کوتاه استفاده کنید و سبب ایجاد شدن یک بستر برای رشد میکروب روی پوست سرخود نشوید. توصیه می‌کنیم به مدت بیست دقیقه روی سرخود روغن زیتون بریزید و با یک کلاه پلاستیکی سرخود را ببندید این امر مانع از نشست گردوخاک به موی شما می‌شود سپس به‌خوبی با یک شامپو موهایتان را شست‌وشو دهید.

    مضرات روغن زیتون برای موی چرب به‌مراتب بیشتر از موهای خشک است. پس این را به یاد داشته باشید که باید مصرف روغن زیتون بر اساس جنس موی شما و حجم موی شما دنبال شود. اگر موهای شما خیلی پرپشت نیست استفاده بیشتر از حد روغن زیتون مزیتی برای شما به همراه ندارد.

    فواید زدن روغن زیتون به موی سر

    مصرف روغن زیتون اگر به‌صورت گرم شده دنبال شود وز و فر موهای شمارا تا حدی کاهش می‌دهد. برای این منظور به‌هیچ‌عنوان از روغن داغ به‌صورت مستقیم روی موهای خود و پوست سرخود استفاده نکنید زیرا روغن داغ شده پوست سر شمارا می‌سوزاند و با خشکی و خارش خیلی زیاد شمارا روبرو می‌کند. بهتر است روغن زیتون گرم شده را روی ساقه مو بزنید و قدری با حوله آن را بپیچانید تا فر موهای شمارا کاهش بدهد.

    در صورتی که مطلب مضرات روغن زیتون برای شما مفید بوده است:

    پیشنهاد میکنیم مطلب فواید روغن زیتون برای مو را هم مشاهده نمایید.

     

    مضرات روغن زیتون برای مو اگر با مصرف اصولی این روغن دنبال شود بدون شک خیلی زیاد نخواهد بود. این را به یاد داشته باشید که برای موهای چرب نباید از روغن زیتون استفاده شود زیرا سبب چرب‌تر شدن مو و عدم کنترل چربی سر شما می‌شود. به‌گونه‌ای که شما با شستن هم نمی‌توانید حالت چسبندگی موی خود را از بین ببرید. این امر بدون شک در طول گذر زمان شمارا با مشکل روبرو می‌کند.

    از سوی دیگر روغن زیتون به دلیل خاصیت سنگینی که دارد نسبت به سایر روغن‌های گیاهی دیگر دیرتر روی پوست شما نفوذ پیدا می‌کند و این امر در صورت عدم رعایت نظافت پوست شمارا مستعد بستری مناسب برای رشد میکروب‌ها می‌کند. از بین نرفتن سلول‌های مرده و چسبیدن آن‌ها روی پوست سر با مصرف روغن زیتون سبب بروز لکه‌های پوستی می‌شود.

     

     

    چرا بعضیا عادت کردن به گمراه کردن مردم با اطلاعات غلطشون درسته استفاده بیش از حد هر چیزی مضر و برای سلامتی مفید نیست اما استفاده روغن زیتون برای پر پشتی ، رفع شوره سر ، رفع قارچ های پوستی و از همه مهمتر رفع خارش شدید مو که باعث ریزش شدید مو میشود حتی برای افرادی که موی چرب دارند بسیار مفید است لطفا مردم بی اطلاع رو گمراه نکنید

  • عکس مدل لباس شب مجلسی دخترانه
  • دوست عزیز ما یه مطلب مجزا درباره خواص روغن زیتون برای مو داریم. در این مطلب به طور کامل درباره مفید بودن روغن زیتون صحبت شده و طرز تهیه ماسک خانگی برای مو با روغن زیتون آورده شده به شما پیشنهاد میکنم مطلب روغن زیتون برای مو رو مطالعه کنید

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    

    استفاده از روغن زیتون در میان انسان‌ها سابقه‌ای چند صدساله دارد؛ این روغن گیاهی در طیف گسترده‌ای از موارد استفاده می‌شود که یکی از آنها به عنوان مکملی برای تقویت مو است؛ در ادامه به معرفی راه‌هایی جالب برای استفاده از روغن زیتون به منظور تقویت مو می‌پردازیم.

    یکی از ساده‌ترین روش‌های استفاده از روغن زیتون برای تقویت مو این است که روغن زیتون را با حرارت ملایم گرم کرده و پس از آغشته کردن نوک انگشتان خود به آن، پوست سر را به آرامی ماساژ داده و کم‌کم به سمت نوک موها حرکت کنید؛ پس از ماساژ می‌توانید به منظور اطمینان از کسب بهترین نتیجه، یک کلاه مخصوص رنگ مو بر سر خود گذاشته و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا روغن زیتون روی پوست سرتان بماند؛ البته اگر موهای چربی داشته باشید باید در مصرف روغن زیتون روی موهای خود کمی دقت به خرج دهید؛ به افراد دارای موهای چرب پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از شروع ماساژ سر، چند قطره آب لیموترش تازه را در روغن زیتون چکانده و آنها را با هم ترکیب کنند؛ سپس ماساژ را از ساقه و نوک موها شروع کرده و سعی کنند تا حتی‌الامکان از تماس روغن زیتون با پوست کف سر خودداری کنند.

    روغن زیتون در موارد متعدد و بسیار متفاوتی برای درمان و تقویت پوست کف سر و موی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این روغن گیاهی یکی از پراستفاده‌ترین مواد ارگانیک مورد استفاده در درمان مشکلات مربوط به موی سر است و تا به امروز خواص متعددی از آن به ثبت رسیده که در ادامه به معرفی اجمالی آنها می‌پردازیم.

    موهای سالم به خودی خود مقداری رطوبت را در ساختار خود جای داده‌اند؛ رطوبت یاد شده نقشی کلیدی را در سلامت موی انسان بازی می‌کند اما عواملی مانند آلاینده‌های شیمیایی موجود در هوا و استفاده بیش از حد از مواد آرایشی شیمیایی مانند رنگ، مواد فر، اسپری‌ها، ژل‌ها و … می‌توانند رطوبت موها را تا حد زیادی کاهش دهند؛ کاهش رطوبت موها می‌تواند عاملی برای شوره سر، شکنندگی ساقه و ریزش موها باشد. از طرف دیگر افرادی که موهایشان در حال سفیدشدن است نیز کاندیدای مناسبی برای استفاده از روغن زیتون هستند.

    فواید زدن روغن زیتون به موی سر

    پیشنهاد می‌کنیم یک بار برای بازیابی طراوت و رطوبت موهای خود از روغن زیتون استفاده کنید؛ به این منظور می‌توانید روغن زیتون را مقداری گرم کرده و در محیط حمام آن را بر روی تمام پوست سر خود بمالید و پس از چند دقیقه به صورت کامل شست‌وشو دهید.

    شما می‌توانید علاوه بر استفاده مستقیم روغن زیتون بر روی پوست کف سر و موهای خود از این روغن گیاهی در ساختن انواع و اقسام ماسک‌های طبیعی نیز استفاده کنید. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین ماسک‌های موی سر با روغن زیتون می‌پردازیم.

    به تناسب پرپشتی و بلندی موها، مقداری روغن زیتون را با حرارت ملایم گرم کرده و سپس بسته به میزان روغن زیتون ۱-۵ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا قوام پیدا کند؛ ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵-۳۰ دقیقه بر روی پوست کف سر و ساقه موهای خود قرار دهید و سپس با شامپو و آب گرم شست‌وشو دهید

    ماسک روغن زیتون و جعفری نیز از جمله ماسک‌های طبیعی محبوب و پرطرفدار است که به سادگی هر چه تمام‌تر می‌توان به تهیه آن به‌صورت خانگی اقدام کرد؛ بدین منظور کافی است مقدار دلخواهی (بسته به حجم مو) از روغن زیتون را به همراه ۳-۵ قاشق غذاخوری جعفری خردشده در مخلوط کن ریخته و آنها را تا حد امکان با یکدیگر مخلوط کنید؛ پوست کف سر و ریشه و قسمت‌های میان ساقه موهای خود را به این ماسک آغشته کرده و با ملایمت ماساژ دهید؛ سپس با استفاده از کلاه مخصوص رنگ مو و یا کلاهی پلاستیکی سر خود را به مدت یک ساعت پوشانده و آبکشی نمایید.

    مقدار دلخواهی از روغن زیتون را با ۴-۶ قاشق غذاخوری کتیرا و ۲-۳ عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و هم بزنید تا قوام پیدا کند؛ در مرحله بعد کف سر و ریشه و ساقه موها را با این ماسک طبیعی به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ کردن موها را بر روی سر قرار داده و روی آن را نیز با یک حوله بپوشانید. مهم‌ترین نکته در مورد استفاده از این ماسک مدت زمان آغشته بودن موها به ماسک است و پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی معادل ۳-۵ ساعت را به این مرحله اختصاص دهید. در مرحله پایانی حوله و کلاه را از روی سر برداشته و موهای خود را با استفاده از آب ولرم و شامپوی ملایم شست‌وشو دهید؛ اگر مشکل ریزش مو دارید پیشنهاد می‌کنیم تا در یک بازه زمانی ۶ ماهه هفته‌ای دو بار این رویه را تکرار کرده و از مشاهده نتیجه معجزه‌آسای آن در روند رویش مجدد مو و نیز افزایش لطافت، شادابی و درخشندگی ساقه مو لذت ببرید.

    در مرحله اول نیمی از یک آووکادوی درشت و رسیده، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱-۲ قاشق روغن نارگیل، ۱ عدد زرده تخم مرغ، ۱-۲ قاشق غذاخوری عسل را درون مخلوط کن ریخته و با یکدیگر مخلوط کرده تا مایه قوام‌دار و یک‌دستی تهیه شود. در مرحله بعد کافی است کف سر و موهای خود را به صورت کامل با این ماسک آغشته کرده و ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی مو بماند؛ پس از این مدت موها را با آب گرم و شامپو شست‌وشو داده و چندین مرتبه آبکشی نمایید.

    خواص بی‌نظیر روغن زیتون را اینجا بخوانید.

    تقویت مو یکی از راه ها برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا است. شما هم اگر به دنبال راهی برای تقویت مو های تان هستید به شما پیشنهاد می کنیم روغن زیتون را هرگز فراموش نکنید

    قرنهاست که مزایای روغن زیتون برای سلامتی انسان ثابت شده است و در قرن حاضر استفاده از روغن زیتون در محصولات زیبایی و محبوبیت آن در میان مردم ،هر روز بیشتر می شود. همانطور که روغن زیتون به عنوان یک محصول طبیعی برای سلامتی اعضای داخلی بدن شما مفید است به حفظ زیبایی ظاهری و بیرونی بدن شما نیز کمک بسیار زیادی می کند. برای مثال می توانیم از روغن زیتون به عنوان تقویت کننده و نرم کننده مو استفاده کنیم . نحوه استفاده از روغن زیتون برای تقویت موها بسیار آسان و ساده است اما نتایج آن واقعا” عالی و بی نظیر است.

    بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 روش طبیعی

    حدود نصف فنجان روغن زیتون را در یک کاسه قابل گرم کردن بریزید و آن را حدود ۲۰ ثانیه در مایکروفر بگذارید تا کمی گرم شود. یک حوله روی شانه هایتان بیاندازید تا لباسهایتان کثیف نشود . مقدار کمی از روغن زیتون را روی کف دستتان بریزید و موهایتان رابا آن ماساژ دهید. اگر پوست سر شما خشک است ، پوست سرتان را هم با روغن زیتون ماساژ دهید اما اگر موها و پوست سرتان چرب است سعی کنید روغن زیتون را طوری به موهایتان بزنید که حدود نیم اینچ از پوست سر و ریشه موهایتان فاصله داشته باشد. اینکار را آنقدر ادامه بدهید تا همه موهایتان کاملا” با روغن زیتون پوشیده شوند. همه موهایتان را روی سرتان جمع کنید و یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید. حدود ۳۰ دقیقه در همین حالت استراحت کنید تا روغن زیتون کاملا” جذب موهایتان شود و موهایتان را تقویت کند. موهایتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و اگر همیشه از نرم کننده استفاده می کنید کمی نرم کننده هم به موهایتان بزنید و سپس کاملا” موهایتان را آبکشی کنید . بعد از شستشو کاملا” احساس خواهید کرد که موهایتان نرمتر و براق تر از همیشه است و خیلی راحت تر از قبل حالت می گیرد.  

    بیشتر بدانید : گیاهانی که سرتان را پرمو می کنند

    فواید زدن روغن زیتون به موی سر

    بیشتر بدانید : تقویت و پرپشت کردن مو با 5 ماسک طبیعی و خانگی !!

    بیشتر بدانید : 11 راز ناگفته در تقویت مو که هر خانمی باید بداند!!

    بیشتر بدانید : تقویت و پرپشت کردن مو با 5 ماسک طبیعی و خانگی !!

    بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 اسموتی خوش طعم خانگی

    بیشتر بدانید : تقویت مو، چگونه با زرده تخم مرغ موهایم را تقویت کنم؟

    بیشتر بدانید : برای تقویت مو چی بخوریم؟ چه روغنی موهایم را تقویت می کند؟

    بیشتر بدانید : تقویت مو های ضعیف با 8 نکته ساده!!

    گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : 3nasl.com 

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    فواید زدن روغن زیتون به موی سر
    فواید زدن روغن زیتون به موی سر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *