فواید خوردن شراب انگور قرمز

دوره مقدماتی php
فواید خوردن شراب انگور قرمز
فواید خوردن شراب انگور قرمز

شراب، و به ویژه شراب قرمز، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.شواهد نشان می دهد که مصرف متوسط ​​می تواند به مردم کمک کند تا طور دیگری زندگی کنند، در برابر سرطان های خاص از خود محافظت کنند، سلامت روان را بهبود بخشیده و سلامت قلبی را افزایش دهند.

 

 

قرن ها پیش، شراب مورد استفاده قرار گرفت و از شرایط مختلف بهداشتی برخوردار بود. صومعه های قرون وسطی متقاعد شده بودند که راهب های آنها به دلیل مصرف متوسط ​​و منظم شراب، طولانی تر از بقیه جمعیت عمر کرده بوده اند. در سال های اخیر، علم نشان داده است که این می تواند درست باشد.

 

فواید خوردن شراب انگور قرمز

با این حال، هر گونه منافع بهداشتی فقط برای مصرف نوشیدنی متوسط ​​استفاده می شود. دستورالعمل های تغذیه ای ایالات متحده آمریکا در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نوشیدن متوسط ​​را به عنوان «مصرف بیش از یک نوشیدنی در روز برای زنان و حداکثر دو نوشیدنی در روز برای مردان و فقط بزرگسالان سن قانونی» می نامند.

دوره مقدماتی php

بعضی از مردم نباید استفاده کنند. بهتر است بحث در مورد هر گونه افزایش برنامه مصرف با یک پزشک باشد.حقایقی در مورد مزایای احتمالی شراب قرمز، در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد شراب قرمز و سلامت وجود دارد

 

شراب قرمز در محدوده رزوراترول بالاست و ممکن است مزایای سلامتی مختلفی را ارائه دهد.رزوراترول ممکن است باعث تقویت سلامت قلب، محافظت در برابر برخی از انواع سرطان و جلوگیری از برخی از انواع بیماری های بینایی شود.انگور و انواع توت ها یک منبع بهتر از رزوراترول از شراب قرمز است، بنابراین خوردن این ها احتمالا بسیار بهتر از نوشیدن شراب است.با این حال، اگر قصد نوشیدن دارید، شراب قرمز به نظر می رسد از برخی از انواع نوشیدنی الکلی سالم تر است.زنان نباید بیش از یک لیوان در روز بنوشند و مردان دو لیوان.

 

 

شراب قرمز شامل رزوراترول است که به نظر می رسد تعدادی از مزایای سلامتی را دارد. تحقیقات نشان می دهد که شراب قرمز می تواند تعدادی از عوامل سلامت را افزایش دهد. تعدادی از این ها بر اساس حضور رزوراترول، یک ترکیب است که به نظر می رسد به ارائه تعدادی از مزایای کمک شایانی می کند. رزوراترول ترکیبی است که برخی از گیاهان برای مبارزه با باکتری ها و قارچ ها تولید می کنند و برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) استفاده می شود. رزوراترول شراب از پوست انگور قرمز می آید. زغال اخته ، خربزه و بادام زمینی نیز منابع رزوراترول هستند و در فرم تکمیلی موجود است.

شواهد نشان می دهد که در برخی از فرم ها، رزوراترول ممکن است سلامت قلب و عروق را تقویت کند، در برابر سرطان محافظت کند و به درمان آکنه کمک کند.

 

شراب قرمز شامل رزوراترول است، اما ممکن است بهترین راه برای مصرف آن نباشد، زیرا مصرف الکل آن را به خطر می اندازد.

 

رزوراترول ممکن است سلامت قلب را به طرق مختلف بهبود بخشد. در سال ۲۰۱۶، محققان پیشنهاد کردند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را از طریق تاثیر بر میکروبیوم روده کاهش دهد.

 

 

 

نوشیدنی های الکلی و به خصوص شراب قرمز به نظر می رسد سطح اسیدهای چرب امگا ۳ را در پلاسما و گلبول های قرمز افزایش می دهد. اسید های چرب امگا ۳، که محققان اعتقاد دارند برای محافظت در برابر بیماری های قلبی، معمولا از خوردن ماهی حاصل می شود. محققان با ازمایش دریافتند که در ۱،۶۰۴ بزرگسال، نوشیدن شراب منظم و متوسط ​​با میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ ارتباط داشت.

 

یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن یک لیوان شراب قرمز با شام “به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد” در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، مصرف متوسط ​​شراب قرمز امن است.

دانشمندان بر این باورند که اتانول در شراب نقش مهمی در متابولیسم گلوکز دارد و همچنین مواد غیر الکلی نیز ممکن است نقش داشته باشد. آنها برای تحقیق بیشتر به تایید یافته ها نیاز دارند. هر کسی که مبتلا به دیابت است قبل از مصرف الکل، با دکتر خود چک کنید.

 

 

دانشمندان انگلستان (انگلستان) در سال ۲۰۰۶ متوجه شدند که پروسیانیدین ها، ترکیباتی که معمولا در شراب قرمز یافت می شوند، به حفظ رگ های خونی کمک می کنند. به نظر می رسد روش های تولید سنتی در استخراج ترکیبات مؤثر هستند، و منجر به افزایش سطح پروسیانیدین در شراب می شود. بسیاری از مردم یک نوشیدنی الکلی را جایگزین می کنند، اما نتایج منتشر شده در سال ۲۰۱۲ نشان میدهد که شراب قرمز غیر الکلی نیز می تواند فشار خون را کاهش دهد. این می تواند یک گزینه سالم تر باشد.

 

فواید خوردن شراب انگور قرمز

 

 

به گفته محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، رزوراترول ممکن است از آسیب مغزی جلوگیری کند. نتایج حاصل از آزمایشات روی موش نشان داد که رزوراترول باعث افزایش سطح اکسیژناز، آنزیمی شناخته شده برای محافظت از سلول های عصبی در مغز از آسیب می شود. هنگامی که یک سکته رخ می دهد، مغز آماده است تا خود را به دلیل سطح بالای آنزیم محافظت کند.

آیا شراب می تواند از نورون های شما محافظت کند؟ تحقیقات اخیر نشان می دهد که متابولیسم های مشتق شده از شراب ممکن است برای محافظت از نورون ها مفید باشند.

 

 

 

 

Resveratrol

  • مضرات آبجو الکل
  • در شراب قرمز ممکن است به پیشگیری از آسیب دیدگی ناشی از رشد غیرطبیعی رگهای خونی در چشم کمک کند، طبق یافته های منتشر شده در سال ۲۰۱۰، بیماری های دیابتی و دژنراسیون ماکولا مربوط به سن عامل اصلی نابینایی در میان آمریکاییان ۵۰ ساله و بالاتر است. این به دلیل رشد بیش از حد عروق خونی در چشم است که به نام آنژیوژنز شناخته می شود.

     

    دانشمندان بر این باورند که اگر تحقیقات بیشتر نشان دهنده یافته هایشان باشد، می تواند به افراد مبتلا به دچار اختلالات بینایی ناشی از دیابت کمک کند، اما کسانی که مبتلا به آترواسکلروز ، بیماری قلبی عروقی و سایر علل جدایی شبکیه هستند باید با ازمایشات بیشتر بیماریشان تشخیص داده شود.

     

     

     

    دانشمندان در انگلستان در سال ۲۰۱۵ اعلام کردند مصرف دزهای پایین رزوراترول میتواند میزان تومورهای روده را حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.دوزهای بالاتر باعث کاهش ۲۵ درصدی تومور میشوند.

     

    با این حال، متخصصان دیگر اشاره می کنند که الکل به شدت با انواع مختلف سرطان مرتبط است و احتمالا از تاثیر منفی الکل در هر مورد سودمندی از رزوراترول بیشتر است.فواید خوردن شراب انگور قرمز

     

    مصرف منظم اکثر نوشیدنی های الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد . با این حال، به لطف مواد شیمیایی در بذر و پوست انگور قرمز، زنان که شراب قرمز را در حد متوسط ​مصرف ​می کنند، ممکن است این خطر را از بین ببرد. انگور قرمز و شراب قرمز غیر الکلی نیز مزایای رزوراترول را ارائه می دهند.

     

    به طور معمول، الکل باعث افزایش سطح استروژن زن می شود و این باعث رشد سلول های سرطانی می شود. با این حال، مهارکننده های آروماتاز ​​(AI) که در شراب قرمز حضور دارند و به میزان کمتر شراب سفید،باعث کاهش میزان استروژن و افزایش تستوسترون در زنان در یائسگی می شوند .

     

    این انگور به جای شراب است که در ابتدا این ترکیبات مفید را فراهم می کند، لذا مصرف انگور قرمز بیشتر از نوشیدن شراب قرمز است. با این وجود، اگر یک زن قصد دارد یک نوشیدنی الکلی را انتخاب کند، شراب قرمز ممکن است در مقایسه با سایر نوشیدنی ها بهتر باشد. اما دانشمندان به ادعای این مطالعه سوءاستفاده کرده واصرار دارند که “نوشیدنی های الکلی باعث سرطان سینه مستقل از نوع نوشیدنی می شوند.”

     

     

    با توجه به حداقل یک تحقیق، دوزهای کم از شراب قرمز و به میزان کم به شراب سفید، ممکن است عملکرد ریه را افزایش دهد و سلولهای سرطانی ریه را از تکثیر گسترش دهد.

     

     

     

    مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، گزارش داد که مردان مبتلا به سرطان پروستات به شدت در حال افزایش اند.

    کسانی که یک بار در هفته نوشیدند ۶ درصد الکل مصرف کنند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کمتر از افرادی که هرگز ننوشیدند دارند.

     

    یک تیم از مرکز پزشکی دانشگاه لویولا دریافتند که مصرف متوسط ​​شراب قرمز می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. محققان توضیح دادند که رزوراترول، کلید این مزیت است. با کاهش چسبندگی پلاکت خون، این کمک می کند تا رگ های خونی باز و انعطاف پذیری داشتمرتب ن باعث می شود که خون به مغز منتقل شود. هر دو شراب قرمز و سفید دارای رزوراترول هستند، اما شراب قرمز بیشتر است. پوست انگور قرمز دارای سطوح بسیار بالایی از رزوراترول است. پروسه تولید شراب قرمز شامل تماس طولانی مدت با پوست انگور می شود. محققان خاطرنشان می کنند ما توصیه می کنیم که افراد نابینایی شروع به مصرف نوشیدن کنند، اما نوشیدن متوسط، اگر واقعا متوسط ​​باشد، می تواند سودمند باشد. مطالعه سال ۲۰۱۵ نشان داد که یک دوز بالا از رزوراترول به نظر می رسد که یک نشانگر کلیدی برای آلزایمر را تثبیت کند.

     

     

    گروهی از محققان اسپانیا در سال ۲۰۱۳ گزارش دادندکه نوشیدن شراب ممکن است خطر افسردگی را کاهش دهد. مطالعه داده ها برای حدود ۵،۵۰۰ مرد و زن ۵۵ تا ۸۰ ساله در طی یک دوره ۷ ساله نشان داد که کسانی که بین دو تا ۷ لیوان شراب در هر هفته نوشیدند، حتی پس از مصرف و ادامه شیوه زندگی عادی خود کمتر عوامل افسردگی را دریافت می کنند.

     

     

    طبق گفته دانشمندان اسپانیا، مشتقات شراب و انگور می توانند به محافظت از پوست از اثرات مضر نور UV از خورشید کمک کنند. این تیم متوجه شد که وقتی اشعه ماوراء بنفش با پوست انسان تماس می گیرند، آنها اکسیژن واکنش پذیر (ROS) را فعال می کنند که اسیدهای چرب، DNA و دیگر مولکول های بزرگ را اکسید می کنند. اینها، به نوبه خود، باعث تحریک سایر آنزیم هایی می شوند که به سلول های پوست آسیب می رسانند.شراب و انگور حاوی فلاونوئیدها هستند. این باعث تشکیل ROS در سلول های پوستی می شود که در معرض نور خورشید قرار دارند. با این حال، محققان به جای اینکه نوشیدن شراب بیشتری پیشنهاد دهند، ترکیب انگور و مشتقات انگور را در محصولات حفاظت از خورشید قرار می دهند.

     

     

    مصرف نادرست شراب می تواند خطر بیماری کبدی چربی غیر الکلی (NAFLD) را در افرادی که در معرض خطر بیماری است، در مقایسه با نوشیدن شراب به میزان متعادل افزایش دهد. یافته های منتشر شده توسط محققان از دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده پزشکی سان دیگو، بحث برانگیز است. آنها یادآوری می کنند که مصرف متوسط ​​تنها منافع را به همراه خواهد داشت و حداکثر یک لیوان در روز برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و NAFLD پیشنهاد می شود. دانشمندان می گویند کسانی که به طور منظم و مداوم نوشیدنی آبجو یا مشروبات الکلی مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را چهار برابر بیشتر نسبت به افرادی که شراب می نوشند دارند. هر کس که مبتلا به هپاتیت یا هر نوع بیماری دیگر کبدی است، باید الکل را از زندگی خود حذف کند.

     

     

     

    بر اساس تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۴، در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی (ACS)، شراب قرمز ممکن است به جلوگیری از حفره های دندانی توسط باکتری ها بر روی دندان کمک کند.

     

     

    تحقیقات نشان داده است که رزوراترول، با فعالیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی، می تواند به درمان آکنه کمک کند. دانشمندان می گویند ترکیب آن با پراکسید بنزوئیل و اعمال آن به طور مستقیم به پوست، به حداکثر رساندن فعالیت ضد باکتری است. با این حال، شواهدی وجود ندارد که نوشیدن شراب قرمز همان اثر داشته باشد.

     

     

    به نظر می رسد رزوراترول به بسیاری از مزایای بهداشت شراب قرمز بستگی دارد. شراب قرمز شامل رزوراترول بیشتر از شراب سفید است زیرا با پوست شراب قرمز پوشیده شده است. بیشتر  رزوراترول در انگور در دانه و پوست آن است. شراب های قرمز غیر الکلی ممکن است شامل مقادیر مفید رزوراترول نیز باشند. سایر منابع خوب عبارتند از انگور، زغال اخته، تمشک، زغال اخته و بادام زمینی.

     

     

     

    مصرف شراب ممکن است برخی از مزایای بهداشتی داشته باشد، اما نوشیدن بیش از حد از هر نوع نوشیدنی الکلی خطر ابتلا به:

    اعتیاد، افسردگی، مشکلات سلامت، سکته مغزی، فشار خون،کبد چرب، هپاتیت و…  را افزایش دهد. بسیاری از بیماری های مزمن دیگر ممکن است از مصرف بیش از حد الکل ناشی شود.

     

    در سال ۲۰۱۶ دانشمندان دریافته اند که مصرف الکل با افزایش خطر ابتلا به ملانوم مهاجم مرتبط است. در سراسر جهان، حدود ۳٫۶ درصد از سرطان ها به الکل اختصاص دارد. در سال ۲۰۱۶ دولت انگلیس هشدار داد که هیچ سطح ایمن الکل وجود ندارد. آنها توصیه می کنند مردم از طریق “خوردن کمتر و ورزش بیشتر” به سلامت بیشتری دست یابند.

    اگرچه الکل هزاران سال است که رواج دارد و از سویی دیگر زوال عقل نیز به طور فزاینده ای رایج است ، دانشمندان هنوز نتوانسته…

    یک تحقیق در حال گسترش نشان می دهد که تمرین و ورزش ممکن است میل ، برانگیختگی و رضایت جنسی  را تقویت کند. در مقاله‌ی…

    تحقیقات گسترده نشان می دهد که نوشیدن الکل در سنین بالاتر ممکن است خطر مرگ و میر را کاهش می دهد. با این حال، دانشمندان…

    چرا ما طعم تلخ قهوه را دوست داریم؟!  طعم تلخ همچون یک سیستم هشدار دهنده طبیعی عمل می کند که برای محافظت از بدن در…

    بسیاری از افراد از نوشیدن شراب و آب‌جو در طول شام لذت می‌برند و معتقدند که این میزان الکل کم، نمی‌تواند بر آن‌ها تأثیر بگذارد….

    یک مطالعه جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس را نشان می دهد.نوشیدن لیوان روزانه شراب به دلایل درمانی ممکن است باعث بیماری…

    خطر مرگ  و مبتلا شدن به برخی از سرطان ها در افرادی که کمتر از یک  نوشیدنی الکلی در طول روز مصرف می‌کنند کم است…

    شما ورزش می‌کنید، مراقب کربوهیدرات‌های تصفیه شده هستید؛ با این حال برای کاهش وزن به بن‌بست رسیده‌اید. وقت آن رسیده است که بعضی از دلایل…

    تمامی حقوق برای مجله اینترنتی دانوکس محفوظ است و کپی مطالب با اجازه سردبیر امکان پذیر است.

    شراب یا مِی یک نوشیدنی الکلی است که از تخمیر انواع میوه‌ها به‌دست می‌آید.[۱] خاصیت شیمیایی طبیعی انگور به‌گونه‌ای است که می‌تواند بدون افزودنی شکر، اسید، آنزیم یا دیگر افزودنی‌ها تخمیر شود.[۲] شراب از تخمیر انگور له شده به وسیلهٔ انواع مخمر که قند موجود در انگور را به الکل تبدیل می‌کنند به دست می‌آید. برای به دست آوردن انواع شراب، از انواع مختلف انگور با مخمرهای گوناگون استفاده می‌شود.[۳]

    اگرچه از میوه‌های دیگر مانند آلبالو، سیب، توت و غیره و تقریباً از تمامی رستنی‌ها نیز شراب ساخته می‌شود ولی واژهٔ شراب بدون ذکر نام میوه تقریباً همیشه به معنی شراب انگور است و شراب‌های دیگر را با نام آن‌ها می‌آوریم (مانند: شراب سیب یا شراب اقطی).

    معمولاً شراب‌هایی که از دیگر رستنی‌ها مانند برنج، گندم، رازک و… به دست می‌آیند که از مواد نشاسته‌ای هستند و برای استفاده به عنوان شراب در نظر گرفته نمی‌شوند بلکه فرایندهای دیگری بر روی آن‌ها انجام می‌شود تا نوشیدنی‌های دیگری از جمله آبجو یا ویسکی به دست آید، در حالی که شراب زنجبیل به همراه کنیاک تقویت می‌شود. در این نمونه‌ها استفاده از لغت شراب علاوه بر مراحل ساخت به منبع شراب غنی‌تر اطلاق می‌گردد. استفاده تجاری از واژه wine به زبان انگلیسی (و معادل آن در زبان‌های دیگر) در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها ممنوع است.[۴][۵]

    پیشینه چند هزار ساله شراب سازی تأیید شده‌است. هم‌اکنون قدیمی‌ترین وجود از شراب مربوط به گودین تپه کرمانشاه است.در سال ۱۹۶۰ در تپه حاجی فیروز شهر نقده ظرف شراب ۷۰۰۰ ساله‌ای یافت شد که در ته آن شراب ته‌نشین شده پیدا کردند . برخی از باستان شناسان نیز بر این باورند که اولین بار شراب در ایران و در شهر شیراز ساخته شد که مرغوب‌ترین شراب جهان آن روز بود و اکنون هم واژه Shiraz در زبان انگلیسی به معنی شراب شیراز است.

    تکنیک مخلوط کردن رزین تربانتین با شراب جهت جلوگیری از ترش شدن شراب بوده‌است. برای فیلیپ مارنیوال (Philippe Marinval)مدیر پژوهش در مرکز مردم‌شناسی تولوز این مدرکی است دال بر اینکه انسان نو سنگی شراب می‌نوشیده است.[۶]فواید خوردن شراب انگور قرمز

    اولین معجزهٔ عیسی مسیح تبدیل آب به شراب است.[نیازمند منبع] در انجیل یوحنا آمده‌است که عیسی مسیح به همراه مادرش (مریم) به یک عروسی در قانا دعوت شده بودند. در آن عروسی شراب تمام می‌شود. عیسی دستور می‌دهد خمره‌ها را از آب پر کنند.
    او آب را به شراب تبدیل می‌کند[۷] عیسی در شام آخر نیز نان را به شاگردانش می‌دهد و می‌گوید: «بخورید، این بدن من است.» و جام را برمی‌دارد و شکرگزاری می‌کند و می‌گوید: «بنوشید این است خون من که به خاطر آمرزش گناهان ریخته خواهد شد»[۸] در آیین عشای ربانی نیز که امروزه به یاد شام آخر عیسی در تمام کلیساها برگزار می‌شود از شراب انگور یا آب انگور (برای زیر ۱۸ ساله‌ها به مقدار کم) استفاده می‌شود؛ اما با این حال از مست شدن و افراط در شراب‌خواری به عنوان گناه یاد شده‌است.[۹]پولس رسول نیز می‌گوید:

    مست شراب مشوید که شما را به هرزگی می‌کشاند؛ بلکه از روح پر شوید.[۱۰]

    به ترتیب میزان تولید:

    و در ایران:

    فواید شراب قرمز در سلامتی شناخته شده‌است. با این حال بیش از حد مصرف کردن هر الکلی می‌تواند منجر به اعتیاد شود و مشکلاتی برای سلامتی به وجود آورد. الکل باید در حد اعتدال مصرف شود. شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سرشار از پلی فنول‌ها از جمله proanthocyanidin است که یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. در واقع شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری از آب انگور تجاری، زغال اخته خام، و حتی آکایی بری که یک میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است می‌باشد شراب تیره دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سبب جلوگیری از لخته شدن خون در شریانها می‌شود و از شریانها در برابر کلسترول بد (ال دی ال) محافظت می‌کند.

    ۱. جلوگیری از سرطان: شواهد و دلایل متعددی نشان می‌دهد که نوشیدن شراب قرمز در حد اعتدال می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در شراب قرمز وجود دارد که می‌تواند از آسیب اکسیداسیون، که در پیری و همچنین شرایط بحرانی نظیر آلزایمر، دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی و عروقی مؤثر هستند جلوگیری کند. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شراب قرمز به جلوگیری از سرطان ریه کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده‌است که رزوراترول همان آنتی‌اکسیدانی است که از قلب محافظت می‌کند و می‌تواند سبب کشته شدن یا از بین رفتن سلولهای سرطانی شود.

    ۲. جلوگیری از پوسیدگی دندان: شراب قرمز حتی شراب بدون الکل سبب مقاومت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. پلی فنول در شراب قرمز همچنین می‌تواند از بیماری‌های لثه جلوگیری کند و حتی به درمان و کاهش التهاب در لثه‌ها کمک کند.

    ۳. جلوگیری از سرطان سینه: مصرف مداوم نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، ولی شراب قرمز اثر متفاوتی دارد. در مجله سلامت زنان توضیح داده شده‌ است که مواد موجود در پوست انگور قرمز سبب کاهش سطح استروژن و افزایش تستوسترون در زنان قبل از یائسگی می‌شود که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

    ۴. حفاظت از آفتاب سوختگی: شراب و مشتقات انگور می‌تواند به کاهش اثرات مخرب یو وی (اشعه ماوراء بنفش) کمک کند.[۱۳][۱۴]

    تحقیقات وزارت بهداشت بریتانیا در سال ۲۰۱۶ نتیجه مطالعات قبلی که گفته بود نوشیدن اندک الکل خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد رد کرده‌اند. به گفته مشاور ارشد اداره بهداشت بریتانیا این باور که نوشیدن یک استکان شراب قرمز در روز باعث جلوگیری از بیماری قلبی می‌شود یک افسانه بیش نیست.[۱۵][۱۶]
    زیاده روی در نوشیدن شراب و مخصوصاً شرابی که الکل زیاد داشته باشد به سلول‌های استخوان‌ها صدمه می‌زند، سرطان‌زا است[۱۷] و ارتباط قوی میان مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و سرطان‌های پستان، مری، دهان، نای، حنجره و حلق وجود دارد.[۱۷][۱۸] الکل به سیستم عروقی و قلب صدمه می‌زند، مصرف زیاد آن باعث زوال عقل[۱۹] و ایجاد اختلالات مغزی می‌شود، خطر ایجاد دیابت نوع ۱ را دارد و در بینایی تأثیر سو دارد.[۲۰][۲۱][۲۲] بر اساس گزارشی که «کمیته علمی مستقل در مورد داروها» در بریتانیا تهیه کرده زیان مصرف افراطی الکل در جامعه سه برابر زیان مصرف کوکائین یا کشیدن سیگار برآورد شده‌ است. دیوید نات می‌گوید کراک از الکل اعتیاد آورتر است ولی از آن جا که عده بیشتری الکل مصرف می‌کنند در کل زیان آن بیشتر است.[۲۳]

    اگرچه شراب دارای آنتی‌اکسیدان می‌باشد اما با اختلال در فرایند اثرگذاری آنتی‌اکسیدانهای دیگر در بدن صدمات مؤثری در دراز مدت بر سوخت و ساز سلول‌ها داشته و روند پیری را تسریع می‌بخشد. الکل سبب مرگ سلولهای مغزی می‌شود و برخی از آن‌ها قابل ترمیم و بازسازی نمی‌باشند. الکل به دلیل اختلال در عملکردهای غیرارادی بدن نظیر تنفس، ضربان قلب و .. خطر آنفارکتوس را بالا می‌برد و فرایند جایگزینی مداوم سلول‌های قلب را کند می‌کند. شراب احتمال بیماری کبد چرب را بسیار بالا می‌برد و بافت کبد را شرحه شرحه کرده و ترشح آنزیم‌های لوزوالمعده و کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خطر سیروز کبدی و آلزایمر در افراد الکلی بالاتر از دیگران است. افراد دیابتی که قبلاً الکل استفاده می‌کردند نسبت به تزریق انسولین نتایج مثبت ضعیف تری نشان می‌دهند. چربی‌های انباشته شده در نواحی دور شکم در افراد الکلی پس از لیپوساکشن سریعتر و بیشتر بازگشت کرده‌اند.

    وقتی از مایع تخمیر شده شراب قبل از صاف کردن که همراه با چوب انگور باشد به عنوان پیش ساز عرق استفاده شود مشروب یا عرق حاصل به متانول یا الکل چوب آلوده می‌شود که متانول فرد را دچار کوری یا حتی مرگ می‌کند.[۲۴] مصرف ۱۰ میلی‌لیتر از متانول می‌تواند با تأثیر بر دستگاه عصبی منجر به کوری و مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر منجر به مرگ در بزرگسالان گردد.[۲۵]

    نظر پزشکان بر این است که افزایش مقدار نوشیدن شراب بیشتر از دو لیوان در روز اثرات زیر را بر زیبایی دارد[۲۶]

    (۲).یونایتد اسپیریتس
    (۳).پرنود ریکارد
    (۴).باکاردی
    (۵).بیم سانتوری
    (۶).هنسی
    (۷).کامپاری

    شراب یا مِی یک نوشیدنی الکلی است که از تخمیر انواع میوه‌ها به‌دست می‌آید.[۱] خاصیت شیمیایی طبیعی انگور به‌گونه‌ای است که می‌تواند بدون افزودنی شکر، اسید، آنزیم یا دیگر افزودنی‌ها تخمیر شود.[۲] شراب از تخمیر انگور له شده به وسیلهٔ انواع مخمر که قند موجود در انگور را به الکل تبدیل می‌کنند به دست می‌آید. برای به دست آوردن انواع شراب، از انواع مختلف انگور با مخمرهای گوناگون استفاده می‌شود.[۳]

    اگرچه از میوه‌های دیگر مانند آلبالو، سیب، توت و غیره و تقریباً از تمامی رستنی‌ها نیز شراب ساخته می‌شود ولی واژهٔ شراب بدون ذکر نام میوه تقریباً همیشه به معنی شراب انگور است و شراب‌های دیگر را با نام آن‌ها می‌آوریم (مانند: شراب سیب یا شراب اقطی).

    معمولاً شراب‌هایی که از دیگر رستنی‌ها مانند برنج، گندم، رازک و… به دست می‌آیند که از مواد نشاسته‌ای هستند و برای استفاده به عنوان شراب در نظر گرفته نمی‌شوند بلکه فرایندهای دیگری بر روی آن‌ها انجام می‌شود تا نوشیدنی‌های دیگری از جمله آبجو یا ویسکی به دست آید، در حالی که شراب زنجبیل به همراه کنیاک تقویت می‌شود. در این نمونه‌ها استفاده از لغت شراب علاوه بر مراحل ساخت به منبع شراب غنی‌تر اطلاق می‌گردد. استفاده تجاری از واژه wine به زبان انگلیسی (و معادل آن در زبان‌های دیگر) در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها ممنوع است.[۴][۵]

    پیشینه چند هزار ساله شراب سازی تأیید شده‌است. هم‌اکنون قدیمی‌ترین وجود از شراب مربوط به گودین تپه کرمانشاه است.در سال ۱۹۶۰ در تپه حاجی فیروز شهر نقده ظرف شراب ۷۰۰۰ ساله‌ای یافت شد که در ته آن شراب ته‌نشین شده پیدا کردند . برخی از باستان شناسان نیز بر این باورند که اولین بار شراب در ایران و در شهر شیراز ساخته شد که مرغوب‌ترین شراب جهان آن روز بود و اکنون هم واژه Shiraz در زبان انگلیسی به معنی شراب شیراز است.

    تکنیک مخلوط کردن رزین تربانتین با شراب جهت جلوگیری از ترش شدن شراب بوده‌است. برای فیلیپ مارنیوال (Philippe Marinval)مدیر پژوهش در مرکز مردم‌شناسی تولوز این مدرکی است دال بر اینکه انسان نو سنگی شراب می‌نوشیده است.[۶]فواید خوردن شراب انگور قرمز

    اولین معجزهٔ عیسی مسیح تبدیل آب به شراب است.[نیازمند منبع] در انجیل یوحنا آمده‌است که عیسی مسیح به همراه مادرش (مریم) به یک عروسی در قانا دعوت شده بودند. در آن عروسی شراب تمام می‌شود. عیسی دستور می‌دهد خمره‌ها را از آب پر کنند.
    او آب را به شراب تبدیل می‌کند[۷] عیسی در شام آخر نیز نان را به شاگردانش می‌دهد و می‌گوید: «بخورید، این بدن من است.» و جام را برمی‌دارد و شکرگزاری می‌کند و می‌گوید: «بنوشید این است خون من که به خاطر آمرزش گناهان ریخته خواهد شد»[۸] در آیین عشای ربانی نیز که امروزه به یاد شام آخر عیسی در تمام کلیساها برگزار می‌شود از شراب انگور یا آب انگور (برای زیر ۱۸ ساله‌ها به مقدار کم) استفاده می‌شود؛ اما با این حال از مست شدن و افراط در شراب‌خواری به عنوان گناه یاد شده‌است.[۹]پولس رسول نیز می‌گوید:

    مست شراب مشوید که شما را به هرزگی می‌کشاند؛ بلکه از روح پر شوید.[۱۰]

    به ترتیب میزان تولید:

    و در ایران:

    فواید شراب قرمز در سلامتی شناخته شده‌است. با این حال بیش از حد مصرف کردن هر الکلی می‌تواند منجر به اعتیاد شود و مشکلاتی برای سلامتی به وجود آورد. الکل باید در حد اعتدال مصرف شود. شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سرشار از پلی فنول‌ها از جمله proanthocyanidin است که یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. در واقع شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری از آب انگور تجاری، زغال اخته خام، و حتی آکایی بری که یک میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است می‌باشد شراب تیره دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سبب جلوگیری از لخته شدن خون در شریانها می‌شود و از شریانها در برابر کلسترول بد (ال دی ال) محافظت می‌کند.

    ۱. جلوگیری از سرطان: شواهد و دلایل متعددی نشان می‌دهد که نوشیدن شراب قرمز در حد اعتدال می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در شراب قرمز وجود دارد که می‌تواند از آسیب اکسیداسیون، که در پیری و همچنین شرایط بحرانی نظیر آلزایمر، دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی و عروقی مؤثر هستند جلوگیری کند. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شراب قرمز به جلوگیری از سرطان ریه کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده‌است که رزوراترول همان آنتی‌اکسیدانی است که از قلب محافظت می‌کند و می‌تواند سبب کشته شدن یا از بین رفتن سلولهای سرطانی شود.

    ۲. جلوگیری از پوسیدگی دندان: شراب قرمز حتی شراب بدون الکل سبب مقاومت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. پلی فنول در شراب قرمز همچنین می‌تواند از بیماری‌های لثه جلوگیری کند و حتی به درمان و کاهش التهاب در لثه‌ها کمک کند.

    ۳. جلوگیری از سرطان سینه: مصرف مداوم نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، ولی شراب قرمز اثر متفاوتی دارد. در مجله سلامت زنان توضیح داده شده‌ است که مواد موجود در پوست انگور قرمز سبب کاهش سطح استروژن و افزایش تستوسترون در زنان قبل از یائسگی می‌شود که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

    ۴. حفاظت از آفتاب سوختگی: شراب و مشتقات انگور می‌تواند به کاهش اثرات مخرب یو وی (اشعه ماوراء بنفش) کمک کند.[۱۳][۱۴]

    تحقیقات وزارت بهداشت بریتانیا در سال ۲۰۱۶ نتیجه مطالعات قبلی که گفته بود نوشیدن اندک الکل خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد رد کرده‌اند. به گفته مشاور ارشد اداره بهداشت بریتانیا این باور که نوشیدن یک استکان شراب قرمز در روز باعث جلوگیری از بیماری قلبی می‌شود یک افسانه بیش نیست.[۱۵][۱۶]
    زیاده روی در نوشیدن شراب و مخصوصاً شرابی که الکل زیاد داشته باشد به سلول‌های استخوان‌ها صدمه می‌زند، سرطان‌زا است[۱۷] و ارتباط قوی میان مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و سرطان‌های پستان، مری، دهان، نای، حنجره و حلق وجود دارد.[۱۷][۱۸] الکل به سیستم عروقی و قلب صدمه می‌زند، مصرف زیاد آن باعث زوال عقل[۱۹] و ایجاد اختلالات مغزی می‌شود، خطر ایجاد دیابت نوع ۱ را دارد و در بینایی تأثیر سو دارد.[۲۰][۲۱][۲۲] بر اساس گزارشی که «کمیته علمی مستقل در مورد داروها» در بریتانیا تهیه کرده زیان مصرف افراطی الکل در جامعه سه برابر زیان مصرف کوکائین یا کشیدن سیگار برآورد شده‌ است. دیوید نات می‌گوید کراک از الکل اعتیاد آورتر است ولی از آن جا که عده بیشتری الکل مصرف می‌کنند در کل زیان آن بیشتر است.[۲۳]

    اگرچه شراب دارای آنتی‌اکسیدان می‌باشد اما با اختلال در فرایند اثرگذاری آنتی‌اکسیدانهای دیگر در بدن صدمات مؤثری در دراز مدت بر سوخت و ساز سلول‌ها داشته و روند پیری را تسریع می‌بخشد. الکل سبب مرگ سلولهای مغزی می‌شود و برخی از آن‌ها قابل ترمیم و بازسازی نمی‌باشند. الکل به دلیل اختلال در عملکردهای غیرارادی بدن نظیر تنفس، ضربان قلب و .. خطر آنفارکتوس را بالا می‌برد و فرایند جایگزینی مداوم سلول‌های قلب را کند می‌کند. شراب احتمال بیماری کبد چرب را بسیار بالا می‌برد و بافت کبد را شرحه شرحه کرده و ترشح آنزیم‌های لوزوالمعده و کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خطر سیروز کبدی و آلزایمر در افراد الکلی بالاتر از دیگران است. افراد دیابتی که قبلاً الکل استفاده می‌کردند نسبت به تزریق انسولین نتایج مثبت ضعیف تری نشان می‌دهند. چربی‌های انباشته شده در نواحی دور شکم در افراد الکلی پس از لیپوساکشن سریعتر و بیشتر بازگشت کرده‌اند.

    وقتی از مایع تخمیر شده شراب قبل از صاف کردن که همراه با چوب انگور باشد به عنوان پیش ساز عرق استفاده شود مشروب یا عرق حاصل به متانول یا الکل چوب آلوده می‌شود که متانول فرد را دچار کوری یا حتی مرگ می‌کند.[۲۴] مصرف ۱۰ میلی‌لیتر از متانول می‌تواند با تأثیر بر دستگاه عصبی منجر به کوری و مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر منجر به مرگ در بزرگسالان گردد.[۲۵]

    نظر پزشکان بر این است که افزایش مقدار نوشیدن شراب بیشتر از دو لیوان در روز اثرات زیر را بر زیبایی دارد[۲۶]

    (۲).یونایتد اسپیریتس
    (۳).پرنود ریکارد
    (۴).باکاردی
    (۵).بیم سانتوری
    (۶).هنسی
    (۷).کامپاری

    شراب یا مِی یک نوشیدنی الکلی است که از تخمیر انواع میوه‌ها به‌دست می‌آید.[۱] خاصیت شیمیایی طبیعی انگور به‌گونه‌ای است که می‌تواند بدون افزودنی شکر، اسید، آنزیم یا دیگر افزودنی‌ها تخمیر شود.[۲] شراب از تخمیر انگور له شده به وسیلهٔ انواع مخمر که قند موجود در انگور را به الکل تبدیل می‌کنند به دست می‌آید. برای به دست آوردن انواع شراب، از انواع مختلف انگور با مخمرهای گوناگون استفاده می‌شود.[۳]

    اگرچه از میوه‌های دیگر مانند آلبالو، سیب، توت و غیره و تقریباً از تمامی رستنی‌ها نیز شراب ساخته می‌شود ولی واژهٔ شراب بدون ذکر نام میوه تقریباً همیشه به معنی شراب انگور است و شراب‌های دیگر را با نام آن‌ها می‌آوریم (مانند: شراب سیب یا شراب اقطی).

    معمولاً شراب‌هایی که از دیگر رستنی‌ها مانند برنج، گندم، رازک و… به دست می‌آیند که از مواد نشاسته‌ای هستند و برای استفاده به عنوان شراب در نظر گرفته نمی‌شوند بلکه فرایندهای دیگری بر روی آن‌ها انجام می‌شود تا نوشیدنی‌های دیگری از جمله آبجو یا ویسکی به دست آید، در حالی که شراب زنجبیل به همراه کنیاک تقویت می‌شود. در این نمونه‌ها استفاده از لغت شراب علاوه بر مراحل ساخت به منبع شراب غنی‌تر اطلاق می‌گردد. استفاده تجاری از واژه wine به زبان انگلیسی (و معادل آن در زبان‌های دیگر) در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها ممنوع است.[۴][۵]

    پیشینه چند هزار ساله شراب سازی تأیید شده‌است. هم‌اکنون قدیمی‌ترین وجود از شراب مربوط به گودین تپه کرمانشاه است.در سال ۱۹۶۰ در تپه حاجی فیروز شهر نقده ظرف شراب ۷۰۰۰ ساله‌ای یافت شد که در ته آن شراب ته‌نشین شده پیدا کردند . برخی از باستان شناسان نیز بر این باورند که اولین بار شراب در ایران و در شهر شیراز ساخته شد که مرغوب‌ترین شراب جهان آن روز بود و اکنون هم واژه Shiraz در زبان انگلیسی به معنی شراب شیراز است.

    تکنیک مخلوط کردن رزین تربانتین با شراب جهت جلوگیری از ترش شدن شراب بوده‌است. برای فیلیپ مارنیوال (Philippe Marinval)مدیر پژوهش در مرکز مردم‌شناسی تولوز این مدرکی است دال بر اینکه انسان نو سنگی شراب می‌نوشیده است.[۶]فواید خوردن شراب انگور قرمز

    اولین معجزهٔ عیسی مسیح تبدیل آب به شراب است.[نیازمند منبع] در انجیل یوحنا آمده‌است که عیسی مسیح به همراه مادرش (مریم) به یک عروسی در قانا دعوت شده بودند. در آن عروسی شراب تمام می‌شود. عیسی دستور می‌دهد خمره‌ها را از آب پر کنند.
    او آب را به شراب تبدیل می‌کند[۷] عیسی در شام آخر نیز نان را به شاگردانش می‌دهد و می‌گوید: «بخورید، این بدن من است.» و جام را برمی‌دارد و شکرگزاری می‌کند و می‌گوید: «بنوشید این است خون من که به خاطر آمرزش گناهان ریخته خواهد شد»[۸] در آیین عشای ربانی نیز که امروزه به یاد شام آخر عیسی در تمام کلیساها برگزار می‌شود از شراب انگور یا آب انگور (برای زیر ۱۸ ساله‌ها به مقدار کم) استفاده می‌شود؛ اما با این حال از مست شدن و افراط در شراب‌خواری به عنوان گناه یاد شده‌است.[۹]پولس رسول نیز می‌گوید:

    مست شراب مشوید که شما را به هرزگی می‌کشاند؛ بلکه از روح پر شوید.[۱۰]

    به ترتیب میزان تولید:

    و در ایران:

    فواید شراب قرمز در سلامتی شناخته شده‌است. با این حال بیش از حد مصرف کردن هر الکلی می‌تواند منجر به اعتیاد شود و مشکلاتی برای سلامتی به وجود آورد. الکل باید در حد اعتدال مصرف شود. شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سرشار از پلی فنول‌ها از جمله proanthocyanidin است که یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. در واقع شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری از آب انگور تجاری، زغال اخته خام، و حتی آکایی بری که یک میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است می‌باشد شراب تیره دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سبب جلوگیری از لخته شدن خون در شریانها می‌شود و از شریانها در برابر کلسترول بد (ال دی ال) محافظت می‌کند.

    ۱. جلوگیری از سرطان: شواهد و دلایل متعددی نشان می‌دهد که نوشیدن شراب قرمز در حد اعتدال می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در شراب قرمز وجود دارد که می‌تواند از آسیب اکسیداسیون، که در پیری و همچنین شرایط بحرانی نظیر آلزایمر، دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی و عروقی مؤثر هستند جلوگیری کند. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شراب قرمز به جلوگیری از سرطان ریه کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده‌است که رزوراترول همان آنتی‌اکسیدانی است که از قلب محافظت می‌کند و می‌تواند سبب کشته شدن یا از بین رفتن سلولهای سرطانی شود.

    ۲. جلوگیری از پوسیدگی دندان: شراب قرمز حتی شراب بدون الکل سبب مقاومت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. پلی فنول در شراب قرمز همچنین می‌تواند از بیماری‌های لثه جلوگیری کند و حتی به درمان و کاهش التهاب در لثه‌ها کمک کند.

    ۳. جلوگیری از سرطان سینه: مصرف مداوم نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، ولی شراب قرمز اثر متفاوتی دارد. در مجله سلامت زنان توضیح داده شده‌ است که مواد موجود در پوست انگور قرمز سبب کاهش سطح استروژن و افزایش تستوسترون در زنان قبل از یائسگی می‌شود که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

    ۴. حفاظت از آفتاب سوختگی: شراب و مشتقات انگور می‌تواند به کاهش اثرات مخرب یو وی (اشعه ماوراء بنفش) کمک کند.[۱۳][۱۴]

    تحقیقات وزارت بهداشت بریتانیا در سال ۲۰۱۶ نتیجه مطالعات قبلی که گفته بود نوشیدن اندک الکل خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد رد کرده‌اند. به گفته مشاور ارشد اداره بهداشت بریتانیا این باور که نوشیدن یک استکان شراب قرمز در روز باعث جلوگیری از بیماری قلبی می‌شود یک افسانه بیش نیست.[۱۵][۱۶]
    زیاده روی در نوشیدن شراب و مخصوصاً شرابی که الکل زیاد داشته باشد به سلول‌های استخوان‌ها صدمه می‌زند، سرطان‌زا است[۱۷] و ارتباط قوی میان مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و سرطان‌های پستان، مری، دهان، نای، حنجره و حلق وجود دارد.[۱۷][۱۸] الکل به سیستم عروقی و قلب صدمه می‌زند، مصرف زیاد آن باعث زوال عقل[۱۹] و ایجاد اختلالات مغزی می‌شود، خطر ایجاد دیابت نوع ۱ را دارد و در بینایی تأثیر سو دارد.[۲۰][۲۱][۲۲] بر اساس گزارشی که «کمیته علمی مستقل در مورد داروها» در بریتانیا تهیه کرده زیان مصرف افراطی الکل در جامعه سه برابر زیان مصرف کوکائین یا کشیدن سیگار برآورد شده‌ است. دیوید نات می‌گوید کراک از الکل اعتیاد آورتر است ولی از آن جا که عده بیشتری الکل مصرف می‌کنند در کل زیان آن بیشتر است.[۲۳]

    اگرچه شراب دارای آنتی‌اکسیدان می‌باشد اما با اختلال در فرایند اثرگذاری آنتی‌اکسیدانهای دیگر در بدن صدمات مؤثری در دراز مدت بر سوخت و ساز سلول‌ها داشته و روند پیری را تسریع می‌بخشد. الکل سبب مرگ سلولهای مغزی می‌شود و برخی از آن‌ها قابل ترمیم و بازسازی نمی‌باشند. الکل به دلیل اختلال در عملکردهای غیرارادی بدن نظیر تنفس، ضربان قلب و .. خطر آنفارکتوس را بالا می‌برد و فرایند جایگزینی مداوم سلول‌های قلب را کند می‌کند. شراب احتمال بیماری کبد چرب را بسیار بالا می‌برد و بافت کبد را شرحه شرحه کرده و ترشح آنزیم‌های لوزوالمعده و کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خطر سیروز کبدی و آلزایمر در افراد الکلی بالاتر از دیگران است. افراد دیابتی که قبلاً الکل استفاده می‌کردند نسبت به تزریق انسولین نتایج مثبت ضعیف تری نشان می‌دهند. چربی‌های انباشته شده در نواحی دور شکم در افراد الکلی پس از لیپوساکشن سریعتر و بیشتر بازگشت کرده‌اند.

    وقتی از مایع تخمیر شده شراب قبل از صاف کردن که همراه با چوب انگور باشد به عنوان پیش ساز عرق استفاده شود مشروب یا عرق حاصل به متانول یا الکل چوب آلوده می‌شود که متانول فرد را دچار کوری یا حتی مرگ می‌کند.[۲۴] مصرف ۱۰ میلی‌لیتر از متانول می‌تواند با تأثیر بر دستگاه عصبی منجر به کوری و مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر منجر به مرگ در بزرگسالان گردد.[۲۵]

    نظر پزشکان بر این است که افزایش مقدار نوشیدن شراب بیشتر از دو لیوان در روز اثرات زیر را بر زیبایی دارد[۲۶]

    (۲).یونایتد اسپیریتس
    (۳).پرنود ریکارد
    (۴).باکاردی
    (۵).بیم سانتوری
    (۶).هنسی
    (۷).کامپاری

    شراب یا مِی یک نوشیدنی الکلی است که از تخمیر انواع میوه‌ها به‌دست می‌آید.[۱] خاصیت شیمیایی طبیعی انگور به‌گونه‌ای است که می‌تواند بدون افزودنی شکر، اسید، آنزیم یا دیگر افزودنی‌ها تخمیر شود.[۲] شراب از تخمیر انگور له شده به وسیلهٔ انواع مخمر که قند موجود در انگور را به الکل تبدیل می‌کنند به دست می‌آید. برای به دست آوردن انواع شراب، از انواع مختلف انگور با مخمرهای گوناگون استفاده می‌شود.[۳]

    اگرچه از میوه‌های دیگر مانند آلبالو، سیب، توت و غیره و تقریباً از تمامی رستنی‌ها نیز شراب ساخته می‌شود ولی واژهٔ شراب بدون ذکر نام میوه تقریباً همیشه به معنی شراب انگور است و شراب‌های دیگر را با نام آن‌ها می‌آوریم (مانند: شراب سیب یا شراب اقطی).

    معمولاً شراب‌هایی که از دیگر رستنی‌ها مانند برنج، گندم، رازک و… به دست می‌آیند که از مواد نشاسته‌ای هستند و برای استفاده به عنوان شراب در نظر گرفته نمی‌شوند بلکه فرایندهای دیگری بر روی آن‌ها انجام می‌شود تا نوشیدنی‌های دیگری از جمله آبجو یا ویسکی به دست آید، در حالی که شراب زنجبیل به همراه کنیاک تقویت می‌شود. در این نمونه‌ها استفاده از لغت شراب علاوه بر مراحل ساخت به منبع شراب غنی‌تر اطلاق می‌گردد. استفاده تجاری از واژه wine به زبان انگلیسی (و معادل آن در زبان‌های دیگر) در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها ممنوع است.[۴][۵]

    پیشینه چند هزار ساله شراب سازی تأیید شده‌است. هم‌اکنون قدیمی‌ترین وجود از شراب مربوط به گودین تپه کرمانشاه است.در سال ۱۹۶۰ در تپه حاجی فیروز شهر نقده ظرف شراب ۷۰۰۰ ساله‌ای یافت شد که در ته آن شراب ته‌نشین شده پیدا کردند . برخی از باستان شناسان نیز بر این باورند که اولین بار شراب در ایران و در شهر شیراز ساخته شد که مرغوب‌ترین شراب جهان آن روز بود و اکنون هم واژه Shiraz در زبان انگلیسی به معنی شراب شیراز است.

    تکنیک مخلوط کردن رزین تربانتین با شراب جهت جلوگیری از ترش شدن شراب بوده‌است. برای فیلیپ مارنیوال (Philippe Marinval)مدیر پژوهش در مرکز مردم‌شناسی تولوز این مدرکی است دال بر اینکه انسان نو سنگی شراب می‌نوشیده است.[۶]فواید خوردن شراب انگور قرمز

    اولین معجزهٔ عیسی مسیح تبدیل آب به شراب است.[نیازمند منبع] در انجیل یوحنا آمده‌است که عیسی مسیح به همراه مادرش (مریم) به یک عروسی در قانا دعوت شده بودند. در آن عروسی شراب تمام می‌شود. عیسی دستور می‌دهد خمره‌ها را از آب پر کنند.
    او آب را به شراب تبدیل می‌کند[۷] عیسی در شام آخر نیز نان را به شاگردانش می‌دهد و می‌گوید: «بخورید، این بدن من است.» و جام را برمی‌دارد و شکرگزاری می‌کند و می‌گوید: «بنوشید این است خون من که به خاطر آمرزش گناهان ریخته خواهد شد»[۸] در آیین عشای ربانی نیز که امروزه به یاد شام آخر عیسی در تمام کلیساها برگزار می‌شود از شراب انگور یا آب انگور (برای زیر ۱۸ ساله‌ها به مقدار کم) استفاده می‌شود؛ اما با این حال از مست شدن و افراط در شراب‌خواری به عنوان گناه یاد شده‌است.[۹]پولس رسول نیز می‌گوید:

    مست شراب مشوید که شما را به هرزگی می‌کشاند؛ بلکه از روح پر شوید.[۱۰]

    به ترتیب میزان تولید:

    و در ایران:

    فواید شراب قرمز در سلامتی شناخته شده‌است. با این حال بیش از حد مصرف کردن هر الکلی می‌تواند منجر به اعتیاد شود و مشکلاتی برای سلامتی به وجود آورد. الکل باید در حد اعتدال مصرف شود. شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سرشار از پلی فنول‌ها از جمله proanthocyanidin است که یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. در واقع شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری از آب انگور تجاری، زغال اخته خام، و حتی آکایی بری که یک میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است می‌باشد شراب تیره دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سبب جلوگیری از لخته شدن خون در شریانها می‌شود و از شریانها در برابر کلسترول بد (ال دی ال) محافظت می‌کند.

    ۱. جلوگیری از سرطان: شواهد و دلایل متعددی نشان می‌دهد که نوشیدن شراب قرمز در حد اعتدال می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در شراب قرمز وجود دارد که می‌تواند از آسیب اکسیداسیون، که در پیری و همچنین شرایط بحرانی نظیر آلزایمر، دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی و عروقی مؤثر هستند جلوگیری کند. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شراب قرمز به جلوگیری از سرطان ریه کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده‌است که رزوراترول همان آنتی‌اکسیدانی است که از قلب محافظت می‌کند و می‌تواند سبب کشته شدن یا از بین رفتن سلولهای سرطانی شود.

    ۲. جلوگیری از پوسیدگی دندان: شراب قرمز حتی شراب بدون الکل سبب مقاومت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. پلی فنول در شراب قرمز همچنین می‌تواند از بیماری‌های لثه جلوگیری کند و حتی به درمان و کاهش التهاب در لثه‌ها کمک کند.

    ۳. جلوگیری از سرطان سینه: مصرف مداوم نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، ولی شراب قرمز اثر متفاوتی دارد. در مجله سلامت زنان توضیح داده شده‌ است که مواد موجود در پوست انگور قرمز سبب کاهش سطح استروژن و افزایش تستوسترون در زنان قبل از یائسگی می‌شود که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

    ۴. حفاظت از آفتاب سوختگی: شراب و مشتقات انگور می‌تواند به کاهش اثرات مخرب یو وی (اشعه ماوراء بنفش) کمک کند.[۱۳][۱۴]

    تحقیقات وزارت بهداشت بریتانیا در سال ۲۰۱۶ نتیجه مطالعات قبلی که گفته بود نوشیدن اندک الکل خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد رد کرده‌اند. به گفته مشاور ارشد اداره بهداشت بریتانیا این باور که نوشیدن یک استکان شراب قرمز در روز باعث جلوگیری از بیماری قلبی می‌شود یک افسانه بیش نیست.[۱۵][۱۶]
    زیاده روی در نوشیدن شراب و مخصوصاً شرابی که الکل زیاد داشته باشد به سلول‌های استخوان‌ها صدمه می‌زند، سرطان‌زا است[۱۷] و ارتباط قوی میان مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و سرطان‌های پستان، مری، دهان، نای، حنجره و حلق وجود دارد.[۱۷][۱۸] الکل به سیستم عروقی و قلب صدمه می‌زند، مصرف زیاد آن باعث زوال عقل[۱۹] و ایجاد اختلالات مغزی می‌شود، خطر ایجاد دیابت نوع ۱ را دارد و در بینایی تأثیر سو دارد.[۲۰][۲۱][۲۲] بر اساس گزارشی که «کمیته علمی مستقل در مورد داروها» در بریتانیا تهیه کرده زیان مصرف افراطی الکل در جامعه سه برابر زیان مصرف کوکائین یا کشیدن سیگار برآورد شده‌ است. دیوید نات می‌گوید کراک از الکل اعتیاد آورتر است ولی از آن جا که عده بیشتری الکل مصرف می‌کنند در کل زیان آن بیشتر است.[۲۳]

    اگرچه شراب دارای آنتی‌اکسیدان می‌باشد اما با اختلال در فرایند اثرگذاری آنتی‌اکسیدانهای دیگر در بدن صدمات مؤثری در دراز مدت بر سوخت و ساز سلول‌ها داشته و روند پیری را تسریع می‌بخشد. الکل سبب مرگ سلولهای مغزی می‌شود و برخی از آن‌ها قابل ترمیم و بازسازی نمی‌باشند. الکل به دلیل اختلال در عملکردهای غیرارادی بدن نظیر تنفس، ضربان قلب و .. خطر آنفارکتوس را بالا می‌برد و فرایند جایگزینی مداوم سلول‌های قلب را کند می‌کند. شراب احتمال بیماری کبد چرب را بسیار بالا می‌برد و بافت کبد را شرحه شرحه کرده و ترشح آنزیم‌های لوزوالمعده و کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خطر سیروز کبدی و آلزایمر در افراد الکلی بالاتر از دیگران است. افراد دیابتی که قبلاً الکل استفاده می‌کردند نسبت به تزریق انسولین نتایج مثبت ضعیف تری نشان می‌دهند. چربی‌های انباشته شده در نواحی دور شکم در افراد الکلی پس از لیپوساکشن سریعتر و بیشتر بازگشت کرده‌اند.

    وقتی از مایع تخمیر شده شراب قبل از صاف کردن که همراه با چوب انگور باشد به عنوان پیش ساز عرق استفاده شود مشروب یا عرق حاصل به متانول یا الکل چوب آلوده می‌شود که متانول فرد را دچار کوری یا حتی مرگ می‌کند.[۲۴] مصرف ۱۰ میلی‌لیتر از متانول می‌تواند با تأثیر بر دستگاه عصبی منجر به کوری و مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر منجر به مرگ در بزرگسالان گردد.[۲۵]

    نظر پزشکان بر این است که افزایش مقدار نوشیدن شراب بیشتر از دو لیوان در روز اثرات زیر را بر زیبایی دارد[۲۶]

    (۲).یونایتد اسپیریتس
    (۳).پرنود ریکارد
    (۴).باکاردی
    (۵).بیم سانتوری
    (۶).هنسی
    (۷).کامپاری

    شراب یا مِی یک نوشیدنی الکلی است که از تخمیر انواع میوه‌ها به‌دست می‌آید.[۱] خاصیت شیمیایی طبیعی انگور به‌گونه‌ای است که می‌تواند بدون افزودنی شکر، اسید، آنزیم یا دیگر افزودنی‌ها تخمیر شود.[۲] شراب از تخمیر انگور له شده به وسیلهٔ انواع مخمر که قند موجود در انگور را به الکل تبدیل می‌کنند به دست می‌آید. برای به دست آوردن انواع شراب، از انواع مختلف انگور با مخمرهای گوناگون استفاده می‌شود.[۳]

    اگرچه از میوه‌های دیگر مانند آلبالو، سیب، توت و غیره و تقریباً از تمامی رستنی‌ها نیز شراب ساخته می‌شود ولی واژهٔ شراب بدون ذکر نام میوه تقریباً همیشه به معنی شراب انگور است و شراب‌های دیگر را با نام آن‌ها می‌آوریم (مانند: شراب سیب یا شراب اقطی).

    معمولاً شراب‌هایی که از دیگر رستنی‌ها مانند برنج، گندم، رازک و… به دست می‌آیند که از مواد نشاسته‌ای هستند و برای استفاده به عنوان شراب در نظر گرفته نمی‌شوند بلکه فرایندهای دیگری بر روی آن‌ها انجام می‌شود تا نوشیدنی‌های دیگری از جمله آبجو یا ویسکی به دست آید، در حالی که شراب زنجبیل به همراه کنیاک تقویت می‌شود. در این نمونه‌ها استفاده از لغت شراب علاوه بر مراحل ساخت به منبع شراب غنی‌تر اطلاق می‌گردد. استفاده تجاری از واژه wine به زبان انگلیسی (و معادل آن در زبان‌های دیگر) در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها ممنوع است.[۴][۵]

    پیشینه چند هزار ساله شراب سازی تأیید شده‌است. هم‌اکنون قدیمی‌ترین وجود از شراب مربوط به گودین تپه کرمانشاه است.در سال ۱۹۶۰ در تپه حاجی فیروز شهر نقده ظرف شراب ۷۰۰۰ ساله‌ای یافت شد که در ته آن شراب ته‌نشین شده پیدا کردند . برخی از باستان شناسان نیز بر این باورند که اولین بار شراب در ایران و در شهر شیراز ساخته شد که مرغوب‌ترین شراب جهان آن روز بود و اکنون هم واژه Shiraz در زبان انگلیسی به معنی شراب شیراز است.

    تکنیک مخلوط کردن رزین تربانتین با شراب جهت جلوگیری از ترش شدن شراب بوده‌است. برای فیلیپ مارنیوال (Philippe Marinval)مدیر پژوهش در مرکز مردم‌شناسی تولوز این مدرکی است دال بر اینکه انسان نو سنگی شراب می‌نوشیده است.[۶]فواید خوردن شراب انگور قرمز

    اولین معجزهٔ عیسی مسیح تبدیل آب به شراب است.[نیازمند منبع] در انجیل یوحنا آمده‌است که عیسی مسیح به همراه مادرش (مریم) به یک عروسی در قانا دعوت شده بودند. در آن عروسی شراب تمام می‌شود. عیسی دستور می‌دهد خمره‌ها را از آب پر کنند.
    او آب را به شراب تبدیل می‌کند[۷] عیسی در شام آخر نیز نان را به شاگردانش می‌دهد و می‌گوید: «بخورید، این بدن من است.» و جام را برمی‌دارد و شکرگزاری می‌کند و می‌گوید: «بنوشید این است خون من که به خاطر آمرزش گناهان ریخته خواهد شد»[۸] در آیین عشای ربانی نیز که امروزه به یاد شام آخر عیسی در تمام کلیساها برگزار می‌شود از شراب انگور یا آب انگور (برای زیر ۱۸ ساله‌ها به مقدار کم) استفاده می‌شود؛ اما با این حال از مست شدن و افراط در شراب‌خواری به عنوان گناه یاد شده‌است.[۹]پولس رسول نیز می‌گوید:

    مست شراب مشوید که شما را به هرزگی می‌کشاند؛ بلکه از روح پر شوید.[۱۰]

    به ترتیب میزان تولید:

    و در ایران:

    فواید شراب قرمز در سلامتی شناخته شده‌است. با این حال بیش از حد مصرف کردن هر الکلی می‌تواند منجر به اعتیاد شود و مشکلاتی برای سلامتی به وجود آورد. الکل باید در حد اعتدال مصرف شود. شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سرشار از پلی فنول‌ها از جمله proanthocyanidin است که یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. در واقع شراب قرمز دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری از آب انگور تجاری، زغال اخته خام، و حتی آکایی بری که یک میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است می‌باشد شراب تیره دارای آنتی‌اکسیدان بالایی می‌باشد و سبب جلوگیری از لخته شدن خون در شریانها می‌شود و از شریانها در برابر کلسترول بد (ال دی ال) محافظت می‌کند.

    ۱. جلوگیری از سرطان: شواهد و دلایل متعددی نشان می‌دهد که نوشیدن شراب قرمز در حد اعتدال می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در شراب قرمز وجود دارد که می‌تواند از آسیب اکسیداسیون، که در پیری و همچنین شرایط بحرانی نظیر آلزایمر، دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی و عروقی مؤثر هستند جلوگیری کند. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شراب قرمز به جلوگیری از سرطان ریه کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده‌است که رزوراترول همان آنتی‌اکسیدانی است که از قلب محافظت می‌کند و می‌تواند سبب کشته شدن یا از بین رفتن سلولهای سرطانی شود.

    ۲. جلوگیری از پوسیدگی دندان: شراب قرمز حتی شراب بدون الکل سبب مقاومت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود. پلی فنول در شراب قرمز همچنین می‌تواند از بیماری‌های لثه جلوگیری کند و حتی به درمان و کاهش التهاب در لثه‌ها کمک کند.

    ۳. جلوگیری از سرطان سینه: مصرف مداوم نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، ولی شراب قرمز اثر متفاوتی دارد. در مجله سلامت زنان توضیح داده شده‌ است که مواد موجود در پوست انگور قرمز سبب کاهش سطح استروژن و افزایش تستوسترون در زنان قبل از یائسگی می‌شود که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

    ۴. حفاظت از آفتاب سوختگی: شراب و مشتقات انگور می‌تواند به کاهش اثرات مخرب یو وی (اشعه ماوراء بنفش) کمک کند.[۱۳][۱۴]

    تحقیقات وزارت بهداشت بریتانیا در سال ۲۰۱۶ نتیجه مطالعات قبلی که گفته بود نوشیدن اندک الکل خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد رد کرده‌اند. به گفته مشاور ارشد اداره بهداشت بریتانیا این باور که نوشیدن یک استکان شراب قرمز در روز باعث جلوگیری از بیماری قلبی می‌شود یک افسانه بیش نیست.[۱۵][۱۶]
    زیاده روی در نوشیدن شراب و مخصوصاً شرابی که الکل زیاد داشته باشد به سلول‌های استخوان‌ها صدمه می‌زند، سرطان‌زا است[۱۷] و ارتباط قوی میان مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و سرطان‌های پستان، مری، دهان، نای، حنجره و حلق وجود دارد.[۱۷][۱۸] الکل به سیستم عروقی و قلب صدمه می‌زند، مصرف زیاد آن باعث زوال عقل[۱۹] و ایجاد اختلالات مغزی می‌شود، خطر ایجاد دیابت نوع ۱ را دارد و در بینایی تأثیر سو دارد.[۲۰][۲۱][۲۲] بر اساس گزارشی که «کمیته علمی مستقل در مورد داروها» در بریتانیا تهیه کرده زیان مصرف افراطی الکل در جامعه سه برابر زیان مصرف کوکائین یا کشیدن سیگار برآورد شده‌ است. دیوید نات می‌گوید کراک از الکل اعتیاد آورتر است ولی از آن جا که عده بیشتری الکل مصرف می‌کنند در کل زیان آن بیشتر است.[۲۳]

    اگرچه شراب دارای آنتی‌اکسیدان می‌باشد اما با اختلال در فرایند اثرگذاری آنتی‌اکسیدانهای دیگر در بدن صدمات مؤثری در دراز مدت بر سوخت و ساز سلول‌ها داشته و روند پیری را تسریع می‌بخشد. الکل سبب مرگ سلولهای مغزی می‌شود و برخی از آن‌ها قابل ترمیم و بازسازی نمی‌باشند. الکل به دلیل اختلال در عملکردهای غیرارادی بدن نظیر تنفس، ضربان قلب و .. خطر آنفارکتوس را بالا می‌برد و فرایند جایگزینی مداوم سلول‌های قلب را کند می‌کند. شراب احتمال بیماری کبد چرب را بسیار بالا می‌برد و بافت کبد را شرحه شرحه کرده و ترشح آنزیم‌های لوزوالمعده و کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خطر سیروز کبدی و آلزایمر در افراد الکلی بالاتر از دیگران است. افراد دیابتی که قبلاً الکل استفاده می‌کردند نسبت به تزریق انسولین نتایج مثبت ضعیف تری نشان می‌دهند. چربی‌های انباشته شده در نواحی دور شکم در افراد الکلی پس از لیپوساکشن سریعتر و بیشتر بازگشت کرده‌اند.

    وقتی از مایع تخمیر شده شراب قبل از صاف کردن که همراه با چوب انگور باشد به عنوان پیش ساز عرق استفاده شود مشروب یا عرق حاصل به متانول یا الکل چوب آلوده می‌شود که متانول فرد را دچار کوری یا حتی مرگ می‌کند.[۲۴] مصرف ۱۰ میلی‌لیتر از متانول می‌تواند با تأثیر بر دستگاه عصبی منجر به کوری و مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر منجر به مرگ در بزرگسالان گردد.[۲۵]

    نظر پزشکان بر این است که افزایش مقدار نوشیدن شراب بیشتر از دو لیوان در روز اثرات زیر را بر زیبایی دارد[۲۶]

    (۲).یونایتد اسپیریتس
    (۳).پرنود ریکارد
    (۴).باکاردی
    (۵).بیم سانتوری
    (۶).هنسی
    (۷).کامپاری

    با اینکه برخی از افراد بر این باورند که نوشیدن شراب می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد اما این گزینه همیشه صحیح نیست.

    نوشیدن شراب می تواند عوارض جانبی هم برای افراد در پی داشته باشد. شراب به افزایش کلسترول خوب خون کمک می کند و از تشکیل کلسترول بد جلوگیری می کند. علاوه بر این نظریه هایی وجود دارد که بیان می کند فلاونوئیدهای موجود در انگور می تواند آنزیم های حل کننده لخته خون را افزایش دهد. زمانی که خون لخته می شود جریان خون کاهش می یابد و همین امر به سکته یا حمله منجر می شود.

    مواد شیمیایی گیاهی موجود در شراب همچون تانن ها، ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کنند. همچنین مصرف شراب با افزایش اشتها مرتبط است و می تواند باعث افزایش مصرف غذا در میان جمیعت آسیب پذیر همچون کهنسالان شود. با اینحال نوشیدن شراب می تواند مشکلات زیادی برای بدن داشته باشد. از جمله این مشکلات می توان به افزایش فشار خون، سیروز کبدی، واکنش های آلرژیک، انواع مختلفی از سرطان، کمبود خواب، سرطان سینه، آسیب مغزی، اسیب قلبی و پانکراس ملتهب نام برد. نوشیدن شرایط می تواند نرخ آسیب های عمومی، خشونت، مرگ را افزایش دهد.

    در ادامه سعی می کنیم برخی از خطرات مصرف شراب را با هم مرور کنیم.فواید خوردن شراب انگور قرمز

    برخی از افراد زمانی که شراب مصرف می کنند ممکن است کمی حالت خواب آلوده داشته باشند. این شرایط بدین خاطر رخ می دهد که الکل هضم نمی شود و به طور مستقیم از طریق دیواره شکم و دیواره روده کوچک وارد جریان خون می شود. زمانی که الکل وارد جریان خون می شود به هر سلولی در بدن مهاجرت می کند و فعالیت سلولی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اما به خاطر داشته باشید که این حس خواب آلودگی کوتاه مدت است و زیاد طول نمی کشد. بعد از چند وقت ممکن است به جای خواب عمیق تر، خواب سبک تری را تجربه کنید. از لحاظ فیزیکی فعال بودن و کاهش مصرف الکل می تواند به بهبود خواب کمک کند.

    برای برخی از افراد یک لیوان شراب می تواند اثرات بسیار زیادی داشته باشد. ۵ اونس (۱۴۰ گرم) از شراب حدود ۱۰۰ کالری وارد بدن می کند. یک شیشه ۱۲ اونسی از آن به طور میانگین ۱۸۰ کالری دارد. اما برخی از شراب های غنی شده و دسرهای آن در برگیرنده مواد حل شده ای هستند که می توانند کالری آن را بالاتر ببرند. به همین خاطر اگرچه یک یا دو لیوان شراب ۲۰۰ کالری وارد بدن می کند اما به خاطر داشته باشید که نوشیدن زیاد آن مرتبط با مصرف غذاهای زیاد و کاهش نرخ ورزش است.

    همیشه نگه داشتن حد اعتدال در مصرف هر چیزی مهم بوده است. یک بار نوشیدن شراب برای زنان و دو بار نوشیدن شراب برای مردان ممکن است مزایای مرتبط با سلامتی را فراهم آورد اما زمانی که این موضوع به یک عادت تبدیل می شود و مصرف آن بالاتر می رود ممکن است فرد را در معرض بیماری های قلبی متعددی قرار دهد. مصرف زیاد الکل می تواند به افزایش فشار خون منجر شود و به نارسایی قلبی و سکته بیانجامد. علاوه بر این مصرف زیاد این ماده باعث افزایش تری گلیسیرید خون می شود و ضربان قلب را نامنظم می کند. برای افرادی که واقعا به سلامت قلب خود فکر می کنند توصیه می شود بر روی خوردن مواد غذایی بهتر و انجام تمرینات ورزشی تمرکز کنند تا سلامت قلب خود را بهبود ببخشند.

    اگرچه اثرات و عوارض احتمالی مصرف الکل در طول بارداری همچون نقص جنین و وزن اندک نوزاد به هنگام تولد به خوبی شناخته شده است اما این اثرات در مردان زیاد بررسی نشده است. برای مردان مصرف زیاد الکل می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد، تحرک اسپرم ها را کمتر نماید و باعث اختلال در نعوظ شود. به همین خاطر زنان و مردانی که به دنبال بچه دار شدن هستند بهتر است این خطرات را مدنظر داشته باشند و مصرف الکل خود را کمتر نمایند یا کلا متوقف کنند.

    مصرف زیاد الکل همچون شراب می تواند به پانکراتیت حاد منجر شود. اگر در حال حاضر پانکراتیت مزمن دارید مصرف شراب می تواند نشانه های شما را بدتر کند. یکی از مقالات موجود در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد ارتباط بین مصرف الکل و پانکراتیت در طول ۱۰۰ سال شناسایی شده ولی هنوز معلوم نیست چرا برخی از افراد الکلی دچار پانکراتیت می شوند و برخی به چنین شرایطی مبتلا نمی شوند. متاسفانه داده های اندکی در مورد مقدار الکل مصرفی، الگوی نوشیدن، نوع الکلی که می توان مصرف کرد و سایر عادت ها همچون عادت های رژیمی غذایی و سیگار کشیدن و اثرات این موارد بر روی پانکراتیت وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که کاهش مصرف الکل یا اجتناب از آن می تواند مانع از عود پانکراتیت حاد شود و درد در طول پانکراتیت مزمن را کمتر نماید.

    همش دروغه چرا شراب برا اروپائی ها خوبه اما برا ما ایرانیا بد ؟؟ چون شراب خوشی میاره، و اینجا خوشی ممنوعه ☆☆☆☆☆

    شراب مستی میاره و آدم رو سبک می کنه،اگر برا الکی خوش بودن باید شراب خورد،پس همو نخوری بهتره.دنبال لذتی برو که نیم ساعته نباشه عزیز

    هرچیزی زیادش بده حتی غذاخوردن اب خوردن شراب سرشارازترکیبات ضدپیریه وهیچوقت نمیزاره چربی درخون بمونه مصرف ماهی چن بارمعجزه میکنه میتونیدازدکتربپرسیدالبته دکترای مذهبی و ازدکتر

    خدای همش چرته چرته چرته محض بود….

    من دچار بیماری لوپوسم بعضیا بهم میگن بخور موندم بخورم یا نخورم وکتری نیست ایتجا پاسخ بده

    دوست عزیز اگه تا حالا نخوردی پس راجبش اظهار نظر نکن.مستی مال شراب نیست.مستی مال خوردن عرق زیاده که اصلا هم خوب نیست.




    ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

    در تازه‌های پزشکی این هفته به چند موضوع مهم و جالب پرداخته‌ایم، از جمله: نقش شراب قرمز در افزایش باکتری‌های خوب روده، دردهایی که باید آنها را جدی گرفت و هورمون درمانی جایگزین و خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه.

    فواید خوردن شراب انگور قرمز

    یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف مقادیر کمی شراب قرمز می‌تواند تعداد باکتری‌های خوب موجود در دستگاه گوارش را افزایش دهد.

    محققان دانشگاه کینگز لندن در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که نوشیدن حتی یک لیوان شراب قرمز در هفته می‌تواند اثر مفیدی بر تعادل میکروبیوم روده داشته باشد و باعث کاهش کلسترول بد و حفظ وزن در محدوده سالم شود.

    کارولین لو روی، از نویسندگان این مطالعه هشدار می‌دهد: این الکل شراب قرمز نیست که چنین اثری دارد بلکه پلی فنول‌های موجود در شراب قرمز هستند که باکتری‌های خوب روده را افزایش می‌دهند. در واقع پلی فنول‏ها به تغذیه باکتری‌های خوب در میکروبیوم روده کمک می‌کنند.

    پلی فنول‌ها همچنین در خوراکی‌های دیگری که الکل ندارند هم وجود دارد از جمله سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، حبوبات و چای. پلی فنول‏ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

    در این مطالعه، لو روی و همکارانش تأثیر آبجو، شراب قرمز، شراب سفید و ویسکی را بر میکروبیوم روده ۹۱۶ نفر بررسی کردند. آنها دریافتند که تنها شراب قرمز چنین تاثیری را بر میکروبیوم روده دارد.

    میکروبیوم مجموعه‌ای از باکتری‌های روده است که در سلامت کلی بدن و همچنین عملکرد سیستم عصبی نقش مهمی دارند. یک میکروبیوم سالم به هضم غذا کمک می‌کند و دفع کننده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها است. میکروبیوم سالم همچنین از مشکلات روانی مانند افسردگی پیشگیری می‌کند. در عوض، یک میکروبیوم ناسالم می‌تواند به ضعف سیستم ایمنی بدن، افزایش وزن و کلسترول بالا منجر شود. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند باعث از بین رفتن تعادل در میکروبیوم روده‌ شوند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به استرس مزمن، عفونت، رژیم غذایی با حجم زیادی از کربوهیدرات‌های تصفیه ‌شده و کاهش مصرف فیبر اشاره کرد. همه این عوامل می‌توانند مانع رشد باکتری‌های خوب در روده شوند.

    به گفته محققان در حالی که نوشیدن مقادیر کمی شراب قرمز اثرات مفیدی بر سلامت دارد، اما اثرات ناسالم نوشیدن زیاد، مانند بیماری کبد، ابتلا به برخی سرطان‌ها مانند سرطان پانکراس و … را نباید نادیده گرفت.

    نتایج این مطالعه ۲۷ آگوست در مجله Gastroenterology منتشر شده است.

    دردهایی که نباید از کنار آنها به سادگی بگذرید!

    درد یک نوع احساس ناخوشایند و ناشی از آسیب به بافت‌های بدن شماست. اکثر دردها موقتی هستند و یا با مصرف داروها و مسکن‌های ضد درد، به راحتی کنترل می‌شوند. اما برخی دردها نیاز به توجه فوری و مراقبت‌های اورژانس دارند.

    به عنوان مثال، سردردی که به‌طور ناگهانی رخ می‌دهد و غیر قابل تحمل است، می‌تواند نشانه ابتلا به آنوریسم مغزی یا برآمدگی غیر طبیعی در عروق مغزی باشد. آنوریسم مغزی خطر ابتلا به خونریزی مغزی یا سکته مغزی را به شدت افزایش می‌دهد. پس با شروع این نوع از سردردها، فوراً با اورژانس تماس بگیرید.

    اما اگر احساس درد یا بی حسی در انگشتان دست به‌خصوص انگشت شست، انگشت اشاره و انگشت میانی، کف دست و مچ دست دارید، و اگر این درد در ساعد نیز پخش می‌شود، می‌تواند ناشی از ابتلا به سندرم تونل کارپ باشد. در صورت عدم درمان، این سندرم باعث از بین رفتن عضلات و حتی از دست دادن عملکرد عضلات می‌شود. برای انتخاب گزینه‌های درمانی در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید. ضمن اینکه از انجام تمام کارهایی که درد را بدتر می‌کند، اجتناب کنید.

    درد پخش شونده در قفسه سینه نیز یکی از نشانه‌های بروز حمله قلبی، ناشی از کمبود اکسیژن در قلب است. این درد ممکن است به سمت فک، شانه یا گردن شما نیز حرکت کند. پس با شروع آن بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

    درد پشت نیز اگر به تدریج بدتر شده و همراه با تب و حالت تهوع باشد، می‌تواند نشان‌دهنده ابتلا به عفونت کلیه باشد. اگر چنین دردی را احساس کردید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. این عفونت می‌تواند باعث آسیب دائمی کلیه‌ها و مسمومیت خون شود.

    علاوه بر اینها، دردی که از ناحیه تحتانی کمر شروع می‌شود و پاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً نشانه سیاتیک است که در اثر آسیب یا فشار بر عصب سیاتیک بروز می‌کند. در مورد گزینه‌های مدیریت این نوع درد و درمان آن با پزشک خود صحبت کنید. اگر همراه این درد، ضعف در پاها، از دست دادن کنترل مثانه یا بی‌اختیاری ادرار نیز وجود داشته باشد، شاید سندرم cauda equina داشته باشید؛ یک اختلال نادر که می‌تواند باعث فلج دائمی شود.

    در عین حال، درد در قسمت پایین سمت راست روده همراه با تب، حالت تهوع و یا استفراغ خطر ابتلا به آپاندیسیت را هشدار می‌دهد. آپاندیسیت نیاز به جراحی فوری و برداشتن آپاندیس دارد.

    همچنین درد در پاها همراه با تورم و قرمزی می‌تواند ناشی از ترومبوز ورید عمقی (DVT) باشد. شما برای تشخیص این عارضه نیاز به سونوگرافی دارید. فراموش نکنید که نباید ناحیه دردناک را ماساژ دهید چون این کار ممکن است باعث شود لخته خون به قلب یا ریه‌های شما حرکت کند.

    جانک فود، عامل کوری نوجوان بریتانیایی

    همه ما با اصطلاح فست فود یا غذاهای سریع و آماده آشنایی داریم، اما شاید کمتر کسی در مورد جانک فودها چیز زیادی شنیده باشد. جانک فودها حاوی مقادیر زیادی کالری هستند؛ البته بدون حضور مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین و املاح معدنی. جانک در واقع به معنای زباله و جنس بی‌ارزش است.

    اما جانک فودها یا همان غذاها و تنقلات مضر برای اولین بار در بریستول بریتانیا، منجر به نابینایی یک نوجوان ۱۷ ساله شده‌اند.

    این نوجوان که سال‌ها جز سیب زمینی سرخ شده، چیپس، بیسکوییت ترد، نان سفید و گوشت فرآوری‌شده چیز دیگری نخورده بود، اکنون بینایی خود را برای همیشه از دست داده است.

    در کنار چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی، سرطان و سندرم متابولیک، کوری شاید عارضه‌ای کمتر شناخته شده ناشی از مصرف جانک فودها باشد. این غذاها باعث آسیب دائمی به سیستم عصبی می‌شوند و بینایی را به‌طور کامل از بین می‌برند.

    اما مشکل این نوجوان بریتانیایی از ۱۴ سالگی شروع شد. او برای یافتن علت خستگی مداوم، به پزشک مراجعه کرد. آزمایش‌های خون نشان داد که او دچار کم‌خونی ناشی از فقر ویتامین B12 است. در سن ۱۵ سالگی، این نوجوان دچار مشکلات بینایی و شنوایی شد؛ هرچند نتایج حاصل از MRI و معاینات چشم او طبیعی به‌نظر می‌رسید. طی دو سال بعد، دید نوجوان به‌تدریج کاهش یافت تا اینکه اخیراً و در سن ۱۷ سالگی، بینایی‌اش را به‌طور کامل از دست داد. آزمایش‌های او حاکی از آن بود که الیاف عصبی که پشت چشم را به مغز وصل می‌کند، آسیب دیده است. در واقع او دچار نوروپاتی ناشی از کمبودهای غذایی شده بود. این بیماری می‌تواند در اثر مصرف برخی داروها، سوء جذب مواد غذایی، رژیم غذایی ضعیف و یا سوء مصرف الکل ایجاد شود.

    کمبود ویتامین B12، مس، سلنیوم و ویتامین D در نوجوان بریتانیایی، باعث آسیب به سلول‌های عصبی او شده است.

    نوروپاتی ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای، در صورت تشخیص به‌موقع قابل برگشت است. با این حال، پزشکان نتوانستند بینایی این نوجوان را به او برگردانند و این نابینایی به‌هیچ وجه قابل درمان نیست.فواید خوردن شراب انگور قرمز

    هورمون درمانی جایگزین و خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه

    هورمون درمانی جایگزین (HRT) نوعی درمان است که علائم یائسگی از قبیل گرگرفتگی، تعریق، اختلال در خواب و … را بهبود می‌بخشد. این درمان، هورمون‌های استروژن و پروژسترون را که بعد از یائسگی در بدن زن‌ها ترشح نمی‌شوند، جایگزین می‌کند.

    به گزارش اشپیگل آنلاین، اگرچه هورمون درمانی جایگزین، علائم یائسگی و عدم تعادل هورمونی را کاهش می‌دهد، در مقابل شانس ابتلای زنان یائسه به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

    البته اینکه هورمون درمانی چه تاثیری در خطر ابتلا به سرطان سینه دارد، نه تنها به نوع هورمون‌های تجویز شده، بلکه به مدت زمان درمان نیز بستگی دارد. با این حال، خطر ابتلا به سرطان سینه حتی سال‌ها پس از قطع هورمون درمانی، همچنان زنان را  تهدید خواهد کرد.

    به‌گفته متخصصان، زنان نباید با شنیدن این خبر وحشت‌زده شوند، بلکه باید با پزشک خود در مورد جوانب مثبت و منفی این نوع درمان مشورت کنند.

    یائسگی در بیشتر زنان از سن ۴۵ سالگی شروع می‌شود. هنگامی که تخمدان‌ها به تدریج عملکرد خود را متوقف می‌کنند، سطح استروژن و پروژسترون در بدن به شدت افت می‌کند. در اروپا و آمریکای شمالی حدود ۱۲ میلیون زن از هورمون درمانی برای کاهش مشکلات ناشی از یائسگی استفاده می‌کنند.

    یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی با مطالعه بر روی ۵۰۰ هزار زن یائسه، نتایج این تحقیقات را در مجله The Lancet منتشر کرده است. برخی از این زنان طی چندین دوره تحت هورمون درمانی بودند، برخی دیگر نیز هیچ هورمونی مصرف نکرده بودند. بر اساس نتایج این مطالعه تقریباً هر شکل هورمون درمانی خطر طولانی مدت سرطان سینه را افزایش می‌دهد. اما در درجات مختلف:

    بدون هورمون درمانی، از هر هزار زن مورد مطالعه با وزن طبیعی، ۶۳ زن بین سنین ۵۰ تا ۶۹ سال مبتلا به سرطان سینه بودند.

    طی یک دوره پنج ساله درمان با استروژن، از هر هزار زن، ۸۳ نفر به سرطان سینه مبتلا شدند.

    طی درمان‌های مرحله‌ای و منقطع، از هر هزار زن یائسه در این سنین، ۷۷ نفر به سرطان سینه مبتلا شدند.

  • احتمال پریود شدن در اوایل بارداری
  • با وجود این، محققان هشدار داده‌اند که هرچه مدت زمان هورمون درمانی جایگزین بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش می‌یابد. به‌طوری‌که با یک دوره درمان ۱۰ ساله، این خطر نسبت به درمان پنج ساله، دو برابر خواهد شد.

    پژوهشگران دانشگاه آکسفورد گفته‌اند که از ۲۰ میلیون مورد ابتلای به سرطان سینه در کشورهای غربی از دهه ١٩٩٠ تاکنون، یک میلیون مورد، ناشی از هورمون درمانی برای مقابله با عوارض یائسگی بوده است.

    پیشی گرفتن مقاومت آنتی بیوتیکی از تغییرات آب و  هوایی، برای تهدید بقا

    به گفته مقامات بهداشتی بریتانیا، مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند حتی قبل از تغییرات آب و هوایی کره زمین، جان بشر را تهدید کند.

    به گزارش تلگراف، کارشناسان برآورد می‌کنند که سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان، در اثر مقاومت آنتی‌بیوتیکی جان خود را از دست می‌دهند.

    کشف پنی‌سیلین در دهه ۱۹۴۰ نشانگر طلوع دوران آنتی‌بیوتیک‏ها و انقلابی در درمان‌های پزشکی بود. آنتی‌بیوتیک‌ها ترکیباتی هستند که می‌توانند با عفونت‌های باکتریایی مبارزه کنند. با وجود این، باکتری‌های خطرناک به‌طور فزاینده‌ای در برابر این داروها مقاوم می‌شوند.

    مصرف آنتی بیوتیک در ۲۰ سال گذشته به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است، به‌طوری که سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (NHS)، افزایش ۶۵ درصدی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را در ۷۶ کشور جهان بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ گزارش کرده است.

    به گفته دیم سالی دیویس، مشاور ارشد پزشکی دولت بریتانیا، درست مانند تغییرات آب و هوایی، مقاومت آنتی‌بیوتیکی نیز مشکلی ساخته و پرداخته دست بشر است. نکته مهم‌تر این است که مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان بر اثر مقاومت آنتی‌بیوتیکی، بسیار بیشتر از مرگ و میر در اثر دیابت و یا انواع سرطان‌ها است.

    مشاور ارشد پزشکی بریتانیا ابراز نگرانی کرده است که در صورت گسترش روابط تجاری با آمریکا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ورود آنتی‌بیوتیک‏ها به زنجیره غذایی این کشور افزایش خواهد یافت.

    دیویس می‌گوید: دولت بریتانیا نباید از کشورهایی که برای درمان بیماری‌های حیوانات از آنتی بیوتیک‌ها بهره می‌گیرند، گوشت گاو وارد کند. فواید خوردن شراب انگور قرمز

    طبق اعلام سازمان غذا و داروی ایالات متحده، در آمریكا ۷۰ درصد کل آنتی‌بیوتیک‌ها به حیوانات مزارع خورانده می‌شود. این در حالی است که استفاده از هورمون‌های محرک رشد در صنعت دامپروری ایالات متحده، منجر به محدودیت واردات گوشت این کشور توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.

    همچنین مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا در زمینه کشاورزی، منجر به کاهش چشمگیر مصرف آنتی‌بیوتیک در مرغ‌ها شده است.

    در میان تازه‌های پزشکی این هفته نگاهی داریم به این اخبار: آیا گروه‌های خونی خاص با خطر کووید ۱۹ ارتباط دارند؟ دریافت واقعیت‌های مربوط به کووید ۱۹ از طریق واتس‌اپ. افراط در نوشیدن الکل، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند…

    تازه‌های پزشکی این هفته از جمله به این موضوعات اختصاص دارد: چرخش ۸ گونه کروناویروس در کره زمین؛ چطور در روزهای همه‌گیری مراقب سلامت ریه‌ها باشیم؟ و چطور دچار بی‌خوابی ناشی از استرس کرونا نشویم؟

    در میان تازه‌های ‍پزشکی هفته، نگاهی داریم به این اخبار: ویتامین‌ها در برابر ویروس‌ها معجزه نمی‌کنند! ویروس کرونا ۹ روز روی تلفن همراه زنده می‌ماند! چگونه ضربان قلب خود را هنگام اضطراب کاهش دهیم؟

    ب ام و در خودروهای شاسی بلند خود از سوخت هیدروژن استفاده ‌می‌کند. با استفاده از این سوخت خروجی اگزوز تنها بخار آب است.  

    نظرات کارشناسان در اروپا و آمریکا درباره امکان مبتلا شدن به کرونا از طریق دست زدن به سطح اجسام متفاوت است.
     

    برای تولید ارز مجازی رمزمحور به پردازنده‌های قوی و انرژی زیاد نیاز است. مجرمان برای این مشکل هم راهی یافته‌اند.
     

    © 2020 Deutsche Welle |
    حریم خصوصی کاربران |
    شناسنامه |
    تماس
    | نسخه موبایل

    

    خانهموبایل

     

    علاوه بر آیات و روایات امروزه از نظر علمى نیز مضرات مصرف مواد الکلى به اثبات رسیده است. دانشمندان به این واقعیت اعتراف داشته‏اند که از جمله آثار زیان بخش شراب، پیامد سویى است که روى مغز و عقل مى‏گذارد و آن را از کار مى‏اندازد. روشن است که با از بین رفتن عقل، پرده شرم و حیا دریده مى‏شود. در نتیجه میدان به دست غرایز حیوانى مى‏افتد. انسان به صورت حیوانى وحشى و لجام گسیخته درمى‏آید.نوشابه‏ هاى الکلى پس از استفاده سریعاً جذب خون مى‏شود . خون در مسیر خود مغز را بى نصیب نمى‏گذارد، در نتیجه عمل سلسله اعصاب رو به ضعف مى‏رود و خویشتن دارى که ارادى و منشأ شرم و حیا در انسان و مانع از بروز کارهاى زشت است، از دست مى‏رود.همانطور که امام رضا علیه السلام فرمودند: خدا شراب را بدان جهت حرام کرد که مایه فساد و بازداشتن عقل از درک حقایق و از بین بردن شرم و حیا است.مشروبات الکلى به پنج دلیل از محرّمات شمرده مى شود:دلیل اول – کتاب (قرآن)در قرآن کریم آیات فراوانى وجود دارد که حرمت مشروبات الکلى را به زبان کنایه و یا موردى بیان مى کند، ولى ما به صریح ترین آنها مى پردازیم:1ـ «انّما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون؛ (مائده (5) آیه 90)تحقیقاً شراب و انواع قمار و بت پرستى و یا سنگ هایى که براى قربانى نصب شده و چوبه هاى قرعه (براى کشف امور غیبى)، پلیدى از کارهاى شیطان است، از آن دورى گزینید، شاید رستگار شوید.»2ـ «انما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فى الخمر و المیسر…؛ (مائده (5) آیه 91) شیطان مى خواهد کینه توزى و دشمنى را از طریق شراب و قمار در میان شما بیفکند و تضادهاى داخلى را تشدید نماید و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد، آیا باز هم دست از آن بر نمى دارید.»3ـ «یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما؛ (بقره (2) آیه 219)تو را از شراب و قمار مى پرسند، بگو: در آن دو گناهى بزرگ است و سودهایى براى مردم و گناهشان از سودشان بیشتر است.»به اجماع فقهاى شیعه و سنّى، شراب، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینى مشروبات را حتى به نام دارو نیز تجویز نمى کنند، چرا که خداوند متعال شفایى در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامى براى شراب خوار اجراى حد شرعى (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده انددلیل دوم – احادیث نبوى و علوى (سنت)در مجامع شیعه و سنّى، این حدیث معروف است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ده گروه را لعنت کرده است که به گونه مستقیم یا غیر مستقیم در شراب سازى دخالت دارند: 1 – کسى که درخت انگور را به نیت شراب غرس کند؛ 2 – آن که بدین قصد از درخت تاک پاسدارى نماید؛ 3 – خریدار مشروبات؛ 4 – فروشنده آن؛ 5 – کسى که مى نوشد؛ 6 – کاسبى که از شراب فروشى پولى به دست مى آورد؛ 7 – فشار دهنده انگور به انگیزه ساختن شراب؛ 8 – افرادى که مشروبات را حمل و نقل مى کنند؛ 9 – تحویل گیرنده آن؛ 10 – ساقى یا کسى که شراب براى دیگرى مى برد. ( فروع کافى، چاپ جدید، ج 6، ص 430 – 429)در اسلام هیچ گناهى تا این حد نکوهیده نشده است. پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت على (علیه السلام) فرمود: «اگر همه گناهان را در خانه اى جمع کنند، کلید آن شراب است.» ( وسائل الشیعه، ج 17، ص 271)امام على (علیه السلام) مى فرماید: «خداوند شراب و مى گسارى را براى سلامت عقل حرام کرده است.» ( نهج البلاغه، حکمت 252)امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: «اگر کسى دخترش را به شراب خوار بدهد مانند این است که او را در آتش انداخته است.» (وسائل الشیعه، ج 17، ص 249)نوشاب‏ه هاى الکلى پس از استفاده سریعاً جذب خون مى‏شود . خون در مسیر خود مغز را بى نصیب نمى‏ گذارد، در نتیجه عمل سلسله اعصاب رو به ضعف مى ‏رود و خویشتن دارى که ارادى و منشأ شرم و حیا در انسان و مانع از بروز کارهاى زشت است، از دست مى‏ روددلیل سوم – عقلبرخى از عقلاى جهان به خصوص پزشکان متعهد بر اساس موازین عقلى و علمى و بلکه مشاهدات حسى معتقدند الکلِ مسکِر انسان را از حالت عادى خارج مى سازد و براى مدت زمانى او را در مستى و بى خبرى نگه مى دارد و در این حالت هرگونه عمل خطرناک و یا شرم آورى از وى امکان صدور مى یابد.دلیل چهارم – اجماعبه اجماع فقهاى شیعه و سنّى، شراب، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینى مشروبات را حتى به نام دارو نیز تجویز نمى کنند، چرا که خداوند متعال شفایى در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامى براى شراب خوار اجراى حد شرعى (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده اند.دلیل پنجم – علوم طبیعى (علم پزشکى)(منظور از علوم طبیعى، استنتاجاتى است که متفکران از آن دارند. هنگامى که علم خطرات و مضرّات شراب را کشف مى کند، عقل حرمت آن را اعلام مى دارد.)از نظر علم پزشکى نیز حرمت شراب، محرز است، زیرا کتاب هاى متعددى درباره زیان هاى آن از سوى پزشکان دل سوز نوشته شده است.منابع:tebyan.netaskdin.compasokhgoo.irفواید خوردن شراب انگور قرمز

    در ادامه بخوانید

    چطور از قانون جذب عشق کمک بگیریم*

    همین حالا وکیل بگیر

    زیاد خواهی شوهر در رابطه زناشویی *

    تخمین قیمت خانه با کد پستی

    رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

    شگفت انگیز ترین رفتار انسان از نظر افلاطون

    آسان و ارزان به ترکیه سفر کنید

    رونمایی از خودروی برقی کادیلاک*

    آموزش مسائل مالی به کودکان*

    طرز تهیه پیتزا با نان ترتیلا*

    درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

    جوکهای جدید و با حال (3)*

    شیک ترین مدل مبلمان جدید

    تست سلامت روحی و روانی

    کسب و کار موفق در دوران رکود

    در فصول خلوت سال سفر کنید

    ابزارهای کم هزینه برای تناسب اندام

    معرفی آژانس های مسافرتی معتبر

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2019

    Copyright © 2020 Balatarin, LLC


    رمز عبور را فراموش کرده‌ام

    شاید بتوان بحث بر سر ضرر یا منفعت مشروبات الکلی را از جنجالی ترین بحثهای دنیا دانست، هم از لحاظ مذهبی و هم از لحاظ پزشکی و علمی. از لحاظ مذهبی، الکل از اصلی ترین علل اختلاف میان ادیانی نظیر اسلام با زندگی سکولار غربی میباشد چرا که ادیانی نظیر اسلام نه تنها مصرف مشروبات الکلی را حرام میدانند بلکه مصرف کنندگان آن را هم تحریم میکنند. یک مسلمان معتقد برای تحریم مشروب الکلی حتی در میهمانی یا میزی که مشروب در آن صرف شود حاضر نمیشود. در بین غربی ها نیز، تعداد زیادی از افراد مسیحی و یا مذهبیونی نظیر مورمونها (مذهب رایج در ایالت یوتا در آمریکا) از الکل پرهیز کرده و آن را نوشیدنی شیطانی میدانند. معروف است که حتی فرماندار فعلی ایالت یوتا (جان هانتزمن از میلیاردرهای آمریکایی) در هیچ یک از میهمانی هایش مشروب صرف نمیکند و جورج بوش رییس جمهور سابق آمریکا هم ظاهراً الکل را کاملاً ترک کرده بود.

    در عین حال، بسیاری از مردم دنیا معتقدند مصرف الکل و مشروبات در حد اعتدال ضرری نداشته و حتی منافعی هم دارد و لذا مصرف الکل در جهان کماکان سیر صعودی دارد و به اصلی ترین نوشیدنی میهمانی ها و مراسم و گردهمایی ها تبدیل شده است.

    اگرچه بحث مذهبی عقیدتی در باره الکل بحث داغی است اما بحث علمی – پزشکی مربوط به الکل داغتر و جنجالی تر میباشد و از دهه ۹۰ آغاز شده است. در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار دکتر “رنود” فرانسوی ادعا کرد که علیرغم مصرف زیاد چربی های اشباع شده جامد (نظیر پنیرها و چربی حیوانی) توسط فرانسوی ها، بیماری های قلبی در فرانسه چندان رایج نیست و او این را معما و یا شگفتی فرانسوی (French paradox) خواند چرا که چربی های جامد در آن زمان مقصر اصلی انسداد رگهای قلب و بیماریهای قلبی شناخته می شدند و فرانسه هم به کشور پنیر و شراب معروف است و لذا بسیاری فرض کردند که شراب اثر مخرب پنیر و چربی ها بر قلب را خنثی میکند.

    معمای فرانسوی
    موضوع سلامت قلب فرانسوی ها (که بعدها توسط بسیاری از آماردانان اغراق آمیز خوانده شد) و تئوری ارتباط آن با مصرف شراب قرمز، موجب افزایش ۴۴ درصدی فروش این نوع شراب در آمریکا گردید و شرکتهای شراب سازی هم از این امر استقبال کردند. اما آیا واقعاً تحقیقات علمی و اجتماعی برای شراب و یا سایر مشروبات الکلی منافعی قائلند یا خیر؟

    اثر شراب در زندگی فرانسوی ها
    در طی ۲ دهه گذشته، این سوال بسیار جنجال برانگیز بوده است. اما واقعیتهای مطلب:فواید خوردن شراب انگور قرمز

    اگرچه آمار بیماری قلبی در فرانسه از آمریکا کمتر است اما داده های سازمان بهداشت جهانی نشان میدهد آمار واقعی بیماریهای قلبی در فرانسه از آمار منتشر شده به مراتب بیشتر میباشد و مشابه کشورهای همسایه اش میباشد و این یک فرض اشتباه است که فرانسوی ها سالمترین قلبها را دارند.
    بسیاری از محققان، مصرف چربی نوع طبیعی حیوانی و یا لبنیات را به مراتب کم خطرتر از مصرف چربی های اشباع شده از نوع “ترانس” و یا هیدروژنه (نظیر مارگارین) که در آمریکا رایج میباشد میدانند و برای شاهد از افرادی مثال میزنند که در روستاهای کشورهایی مثل بنگلادش، هند، ایران، آذربایجان، ترکیه و …. دهها سال هر روز از پنیر و چربی های حیوانی استفاده میکنند ولی آمار ناراحتی قلبی در آنها بیشتر از بقیه نیست.
    بسیاری از متخصصین تغذیه علت اصلی سلامت قلبی فرانسوی ها را مصرف غذای سالمتر ولی به مقدار کمتر (در مقایسه با آمریکایی ها) میدانند و نه شراب.
    کماکان بعضی تحقیقات، مصرف “معتدلانه” الکل (نه فقط شراب) را در سلامت قلب موثر میدانند زیرا الکل به بالا بردن کلسترول نوع مفید و رقیق کردن خون و کم کردن فشار خون کمک میکند. اما این ربطی به شراب و فرانسوی ها نداشته و در سایر مشروبات الکلی هم دیده شده است. متخصصینی نظیر “کی فیلمور” به اشتباهات علمی این تحقیقات اشاره کرده و اثر الکل در سلامت قلبی افراد را بسیار ناچیز و کم میدانند و در عین حال نشان میدهند که مستی گاه بگاه و یا افراط گری در مصرف الکل میتواند هر گونه اثر مصرف متعادل الکل را خنثی کند و به مراتب برای سلامت قلب خطرناکتر باشد تا ننوشیدن الکل. به همین دلیل، الکل کماکان از عوامل اصلی مرگ و میر و ناراحتی های قلبی (و کبد و ..) در کشورهای غربی میباشد.

    انگور
    یک سری تحقیقات جدید عامل اصلی خواص مفید شراب قرمز را ماده ای بنام رزوراترول (Resveratrol) معرفی میکنند که گاهی “عصاره حیات و طول عمر” خوانده میشود. اما منشا این ماده خارق العاده پوست انگور قرمز میباشد و نه شراب (هنگامی که باکتری ها و قارچها در محیط تاکستان انگور زیاد باشند این ماده برای طول عمر میوه و مقاومت آن در پوست انگور قرمز تولید میشود) و لذا انگور قرمز با هزینه و عوارض جانبی کمتر میتواند از شراب در این مورد موثرتر باشد. علاوه بر خواص ضد سرطانی، رزوراترول به کاهش قند خون هم کمک میکند. البته بعضی از تحقیقات جدید کارآیی این ماده در انسانها را فقط در غلظتها و مصرف بسیار بالا ممکن میدانند.

    الکل و سرطان
    سازمان بین المللی تحقیقات سرطان الکل را یکی از خطرناکترین عوامل افزایش ریسک سرطان (سینه، کبد، گلو، معده، روده، دهان، تخمدان، پروستات و ..) میداند. برای مثال تحقیقات جدید نشان داده است که مردانی که بیشتر از یک نوشابه الکلی در روز مصرف میکنند احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آنها از دیگر مردان بیشتر است. یکی از علل سرطان زایی الکل تولید ماده سرطان زای استالدئید توسط کبد به هنگام شکستن مولکولهای الکل میباشد. مصرف الکل در هنگام حاملگی بسیار مضر میباشد و از جمله میتواند منجر به سرطان خون در نوزاد شود.

    الکل و کبد

    اثر الکل بر کبد
    یکی از بیشترین ارگانهای بدن که از الکل لطمه میبیند کبد انسان میباشد که وظیفه اش هضم و شکستن مولکولهای الکل است. در مجموع الکل برای کبد انسان حالت “سم” دارد و همانند ویروسهای خطرناکی نظیر هپاتیت، منجر به تورم کبد (بیماری هپاتیت) میگردد. کبد با تبدیل مقداری از الکل به چربی و انباشتن آن، متورم و به مرور زخم میشود. لذا الکل با کشتن سلولهای کبد، آنها را با بافتهای “زخم” جایگزین میکند که (Cirrhosis) خوانده میشود و منجر به عدم سوخت و ساز چربی ها در بدن توسط کبد میگردد. این بیماری همچنین اغلب منجر به بیماری آب آوردگی شکم (Ascites) میگردد که در اثر جمع شدن آب در شکم میباشد.

    اثر الکل بر ظاهر و پوست انسان
    علاوه بر آب آوردگی و بزرگی شکم، الکل با ازدیاد اشتها موجب پرخوری و چاقی هم میگردد که خاصیت کاهش کلسترول را خنثی میکند.
    بواسطه تورم و گشادی رگها، صورت و مخصوصاً بینی افرادی که الکل مصرف میکنند بیش از حد طبیعی سرخ میشود که این در بعضی سیاستمداران، هنرپیشه ها و افراد (از لحاظ مادی) موفق در غرب براحتی دیده میشود.

    اثر الکل بر چروک شدن پوست صورت
    از آنجا که الکل آب را از بدن جذب میکند، موجب خشکی محیط سلولها و همچنین خشکی سلولهای پوست و در نتیجه چین و چروک زودهنگام صورت و پیر نمایی میگردد (همین اثر را مصرف قهوه و دخانیات دارد).
    الکل و سیستم گوارشی
    الکل لایه های محافظ معده و دستگاه گوارش را مورد حمله قرار میدهد و میتواند منجر به ورم معده یا لوزه المعده، زخم مری، و زخم معده گردد.
    الکل میتواند منجر به تولید اسید کلریدریک (هیدروکلریک) شود که غلظت زیادش منجر به درد معده، ورم معده، و اسیدی شدن معده میگردد.
    الکل جزو “میکروبها” و “سمومی” میباشد که منجر به بیماری نشت روده (Leaky gut) می گردند و باعث میشوند تا مولکولهای هضم نشده و شکسته نشده غذا وارد خون شده و منجر به بیماریهای متعددی در بدن نظیر دیابت، آلرژی، آسم، آتیزم (کم توجهی) و سیستم دفاعی ضعیف بدن شوند.
    جذب آب توسط الکل و مشکلات ناشی از آن
    از آنجا که الکل آب را از بدن جذب میکند، موجب خشکی سلولها و پوست، تشنگی، یبوست، سردرد، و گاه حالت تهوع میگردد. در دراز مدت هم منجر به خشکی دیواره رگها و افزایش فشار خون میگردد.

    اثر الکل بر مغز، اعصاب و شرایط روحی
    اگرچه مولکولهای الکل موقتاً منجر به آهسته (آرام) شدن عکس العمل سیستم عصبی میگردند، تحقیقات نشان میدهد که مصرف الکل در دراز مدت موجب آهستگی رشد سلولهای مغز و از کارافتادگی آنها میشود. از آنجا که سلولهای مغز جز سلولهایی در بدن هستند که ترمیم آنها براحتی ممکن نیست، الکل موجب کوچک شدن مغز، اختلال در حافظه و درک، و در افراد مسن (بواسطه تولید استالدئید در کبد) آلزایمر میگردد. در فرانسه بیشتر از ۲۰ درصد بیماران تیمارستانها و مراکز بهداشت روانی دچار مشکلات ناشی از مصرف الکل میباشند.

    کسانی که از الکل برای کمک به خوابیدن استفاده میکنند، در دراز مدت دچار بیخوابی و تشنج شدید مغزی به هنگام خواب شده و خوابهای پریشان و “به نظر بسیار واقعی” میبینند که موجب خستگی بدنی و بیماریهای روحی میگردد.

    بسیاری از افراد الکل را برای رفع افسردگی و یا اضطراب مصرف میکنند، ولی الکل خود از عوامل اصلی ازدیاد شدید آمار افسردگی، خودکشی، اضطراب میباشد. طبق آمار، افرادی که دائماً الکل مصرف میکنند بین ۵ تا ۲۰ بار بیشتر از مردم دیگر در معرض اقدام به خودکشی هستند و در صورت اقدام موفقیتشان در کشتن خود ۷۵ بار از دیگران بیشتر است. مصرف الکل در مردان ۸۰۰ درصد و در خانمها ۳۰۰ درصد احتمال عدم تعادل روحی و روانی (جنون موقت) را افزایش میدهد که در مقایسه با آمار اثر موادی نظیر ماریجوانا، بیشتر است.

    الکل و قلب و عروق
    همانگونه که در مقدمه اشاره شد، بخشی از تحقیقات نشان میدهد که مصرف “معتدلانه” الکل (در حد بسیار کم و چند گرم در روز) بواسطه کاهش موقتی فشار خون (گشاد شدن رگها و جذب آب)، کاهش کلسترول و رقیق کردن خون به سلامت قلبی کمک میکند. اما گروهی دیگر از متخصصین (نظیر گروهی از محققین در نیوزیلند) هم اثر مثبت الکل بر سلامت قلب را اغراقی بیش نمیدانند و معتقدند شرکتهای بزرگ تولیدکننده مشروبات الکلی با تاکید بر چند نمونه کوچک تحقیقاتی، و چشم پوشی از نتیجه صدها تحقیقات معتبر دیگر که الکل را برای بدن مضر میدانند، سعی در افزایش فروش خود دارند. این گروه از متخصصین معتقدند الکل حالتی بینابین مواد مخدر و داروهای شیمیایی دارد و نباید با تبلیغ منافع بسیار محدود آن مردم را به مصرف آن تشویق کرد. تحقیقات مختلفی هم نشان میدهند مصرف دراز مدت الکل باعث افزایش فشار خون (بواسطه تورم و خشکی رگها) و ناراحتی های قلبی نظیر ضربان ناموزون قلب (Arrhythmia) میگردد.

    الکل و اعتیاد

    اعتیاد و مرگ جوانان در اثر مصرف الکل
    کسانی که از نوجوانی و جوانی (زیر ۲۱ سال) شروع به مصرف الکل میکنند، تغییراتی در مغزشان ایجاد میشود که میتواند آنها را وابسته به الکل کند. همچنین وابسته شدن به الکل میتواند ژنتیکی بوده و بر نسلهای بعد هم اثر بگذارد.

    از آنجا که اثر الکل بر مغز و اعصاب تدریجی میباشد، فردی که در حال مستی و یا وابسته شدن به الکل میباشد، اکثراً متوجه این امر خطرناک نمیشود و آن را انکار میکند. بدین معنا که مقادیر کم الکل قسمتی از سلولهای مغز را کشته و قدرت قضاوت افراد را ضعیف میکند و لذا فرد مصرف کننده خطر مصرف مقادیر بیشتر الکل را به درستی درک نمیکند و اکثر اوقات آن را توجیه میکند. برای همین فقط درصد کمی از مصرف کنندگان الکل به مصرف متعادل و مقادیر کم الکل (که به گفته بعضی محققین منافعی دارد) اکتفا میکنند و اکثریت مصرف کنندگان الکل قدم در سراشیبی ملایم ولی لغزنده به سمت پرتگاه (به اصطلاح آمریکایی اش Slippery Slope) “مستی” و یا “الکلی شدن” میگذارند. ۷۵ درصد افراد اذعان میکنند که بارها حد اعتدال در مصرف الکل را زیرپا گذاشته اند. آمار مرکز ملی اعتیاد آمریکا هم نشان میدهد که جوانانی که الکل مصرف میکنند احتمال اعتیادشان به مواد مخدر (نظیر کوکایین) ۵۰ برابر جوانانی است که الکل نمی نوشند.

    گفته میشود در آمریکا ۹۰ درصد افراد بالغ از مشروبات الکلی استفاده میکنند و اگرچه روزی نزدیک به یک ملیون نفر برای مداوای اعتیاد به الکل معالجه میشوند ولی آمار دقیق افراد معتاد به الکل موجود نمیباشد چرا که فقط درصد کمی از این افراد متوجه الکلی بودن خود میشوند و در صدد مبارزه با آن برمیآیند. گزارش میشود که ۱۴ درصد افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال در آمریکا به “وابستگی به الکل” اعتراف میکنند (آمار واقعی به مراتب بیشتر میباشد) و آمار رسمی دولت آمریکا، نزدیک ۲۰ ملیون نفر یا ۱۰ درصد جمعیت بالغ را “وابسته به الکل” میداند. گروههایی بنام “الکلی های بی نام” (Alcoholics Anonymous) موجود میباشند که الکلی ها را بدون نام و نشان بدور هم جمع میکنند تا برای ترک اعتیادشان از تجربیات و دوستی همدیگر کمک بگیرند.

    با اینکه الکل ماده ای مجاز است، گروه مادران آمریکایی علیه مشروبات (Mothers Against Drunk Driving MADD) گزارش میدهند که مرگ و میرهای ناشی از الکل ۶ و نیم برابر مرگ و میرهای ناشی از تمامی مواد مخدر و شیمیایی غیرقانونی میباشد. مصرف الکل در آمریکا سالانه الکل باعث مرگ و میر ۸۰ هزار نفر میشود که سومین عامل مرگ و میر در این کشور است. در روسیه که وابستگی به الکل متداول است، الکل مسئول مرگ بیش از نیمی از افراد متوفی بین ۱۵ تا ۵۴ ساله میباشد که آماری تکان دهنده است. در انگلستان آمار مرگ و میر در اثر بیماریهای ناشی از مصرف الکل در طول ۲۵ سال گذشته ۳ برابر شده است. یکی از این موارد که توجه همگانی را جلب کرد فوت دختری ۲۴ ساله بود که مصرف الکل را از ۱۷ سالگی شروع کرده بود (عکس ضمیمه). مادر و اطرافیان وی معتقدند الکل نباید براحتی در مغازه ها و میهمانی ها در دسترس نوجوانان باشد. آمار نشان میدهد که ۸۰۰ هزار کودک و نوجوان زیر ۱۵ سال در انگلیس از الکل استفاده میکنند.

    الکل در هنگام حاملگی
    مصرف الکل در زمان حاملگی منجر به صدمات شدید به مغز، سیستم عصبی، وزن، رشد و صورت جنین، و حتی سقط جنین میگردد و سازمان بهداشت جهانی مصرف الکل “حتی مقادیر کم” توسط خانمهای باردار را برای جنین مهلک یا بسیار خطرناک میداند. اما آمار اخیر نشان میدهد که ۳۰ درصد از خانمهای باردار در آمریکا در زمان حاملگی لب به مشروب زده اند و اکنون عقب ماندگی نوزادان در آمریکا (در اثر مصرف الکل توسط مادر) از سایر بیماری های مادرزادی پیشی گرفته است. نوزادانی که از این امر رنج میبرند اکثراً چشمها، بینی و سر کوچک، لب نازک و پلکهای تا شده دارند (عکس ضمیمه) که بیماری جنینی ناشی از الکل (Fetal alcohol syndrome) نامیده شده و به یکی از مهمترین موضوعات پزشکی کودکان تبدیل شده است.

    عوارض الکل بر جنین و نوزادان
    متاسفانه چون لطمه به جنین دائمی و درازمدت میباشد، علاج کامل برای بیماری ناشی از الکل در نوزادان موجود نمیباشد و گفته میشود سیستم بهداشتی آمریکا برای کمک به هریک از این افراد حداقل یک ملیون دلار خرج میکند، و با این حال این افراد در تمام عمر خود دچار مشکلات بدنی، روحی و روانی میباشند که ناشی از بی بند و باری و بی انصافی مادرانشان در حق آنها میباشد (برای مشاهده تغذیه بهینه خانمها در زمان باروری به مقاله قبلی رجوع کنید).

    الکل و قوای جنسی
    مصرف الکل در چند ساعت اول میتواند موجب افزایش تحرک و میل جنسی گردد. اما ادامه مصرف الکل در دراز مدت در آقایان به ضعف جنسی منجر می گردد و در خانمها به برهم خوردن عادت ماهانگی آنها. همچنین، بواسطه اثر الکل در کاهش تستاسرون (هورمون مردانگی و تولید اسپرم)، آقایان میتوانند در تولید فرزند و باروری همسرشان با مشکل روبرو شوند.

    اگرچه آبجو مقادیری ویتامین B دارد اما بواسطه وجود الکل قابلیت جذب این ویتامین از آبجو در بدن کم میباشد. در مجموع الکل در جذب ویتامینهای B۱ و B۲ و B۳ و B۷ و B۹ و B۱۲ در بدن اختلال عمده ایجاد میکند. کمبود ویتامین B۱ یا تیامین در انسان سبب بروز بیماری بری‌بری می‌گردد که معمولا با عوارض قلبی-عروقی و عوارض عصبی همراه است. عوارض عصبی کمبود ویتامین B۱ و B۱۲ نیز منجر به پلی‌نوریت اعصاب محیطی Polyneuritis می‌گردد که ممکن است با یک خونریزی مغزی همراه باشد. ضعف عضلانی و بی‌اشتهایی ، کم شدن حرکات معده ، حالت تهوع ، تب و لاغری توام با اختلالات رویشی و عوارض پوستی از علایم دیگر این بیماری است.

    الکل همچنین میتواند موجب کمبود فلزاتی نظیر کرومیوم و “روی” در بدن و در نتیجه بیماریهای هورمونی، ریه ای و ایمنی بدن گردد.

    الکل و جنایات و سوانح اجتماعی
    اگر به بار، پارتی و یا دیسکویی در غرب رفته باشید دیده اید که در این گردهمایی های مختلط (زن و مرد) افراد آنقدر مشروب می خورند تا “گرم” شده و رویشان باز شود و بتوانند با جنس مخالف صحبت کرده، رقصیده و یا معاشقه کنند. اما از آنجا که الکل همزمان با کم کردن خجالتها، “حائلها و محذوریاتهای فکری” و همچنین قدرت قضاوت را نیز در افراد کاهش میدهد، تسهیل کننده بسیاری از جنایتها، فجایع و تصادفات میباشد. مصرف الکل در ۵۰ درصد “تصادفات منجر به مرگ” (۲۰ هزار نفر در سال) در آمریکا نقش دارد و سالانه دهها هزار خانواده سوگوار در دادگاهها به دنبال مجازات رانندگان مست خاطی میباشند. همچنین مصرف الکل در ۴۰ درصد “جنایات خشن” در آمریکا نقش دارد. یکی از تکان دهنده ترین اخبار چند سال گذشته، ضرب و شتم و تجاوز جنسی یک دختر ۳ ماهه آمریکایی توسط پدرش (یک ارتشی آمریکایی بازگشته از عراق) بود که اقرار کرد پس از مست کردن این جنایت را انجام داده است و کمتر چیزی بیاد میآورد. لازم بذکر است که گفته میشود الکل در ۳۰ درصد تجاوز به فرزندان و ۷۵ درصد خشونت و ضرب و شتم همسرها در آمریکا نقش دارد. بسیاری از زنها هم در اثر مصرف الکل و مستی با دیگران همبستر شده و ناخواسته حامله و یا دچار بیماریهای اعضا تناسلی میشوند و مسیر زندگی شان به قهقرا میافتد.

    مصرف الکل در پارتی ها
    برخلاف انکار بسیاری از افراد، ثابت شده است که اثر الکل پس از مصرف اولین جرعه آن در بدن شروع میشود ولی از آنجا که اثرش بر مغز و اعصاب تدریجی میباشد، فردی که در حال مست شدن میباشد، اکثراً متوجه این امر خطرناک نمیشود و آن را انکار میکند. بدین معنا که فردی که مقادیر اولیه الکل را مصرف کرده است، اگر چه مست و یا الکلی نمیباشد، قسمتی از قدرت تصمیم گیری و قضاوت خود را از دست داده است و خطر مصرف مقادیر بیشتر الکل را به درستی درک نمیکند و لذا اکثر اوقات آن را توجیه میکند. برای همین فقط درصد کمی از مصرف کنندگان الکل به مصرف متعادل و مقادیر کم الکل اکتفا میکنند و اکثریت مصرف کنندگان الکل قدم در سراشیبی ملایم ولی لغزنده به سمت پرتگاه (به اصطلاح آمریکایی اش Slippery Slope) “مستی” و بروز رفتاری خشن، خطرناک، احمقانه، تحقیرکننده و یا جنایتکارانه میگذارند.

    برای مثال تحقیقات نشان میدهد که الکل یکی از مهمترین عوامل تسهیل کننده در خیانت همسران و زوجها به یکدیگر میباشد چرا که افراد غیر مست معمولاً بواسطه حائلهای ذهنی براحتی نمیتوانند خیانت را در مغز و وجدان خود توجیه کنند.فواید خوردن شراب انگور قرمز

    الکل در سوانح بزرگ هم نقش داشته است. یکی از این سوانح تصادف و صدمه سوپرتانکر نفتی والدیز شرکت اکسان آمریکا در آلاسکا بود که به دلیل مست بودن کاپیتان پرسابقه کشتی اتفاق افتاد و یکی از پرهزینه ترین سوانح تاریخ آمریکا بوده است که ملیاردها دلار خسارت و ضررهای جبران ناپذیری به محیط زیست آلاسکا وارد کرد.

    الکل در زندگی، تجارت، سیاست و ورزش غرب

    استفاده از سکس در تبلیغات مشروبات
    اگرچه در چند سال اخیر در آمریکا تبلیغات گسترده ای علیه شرکتهای دخانیات منتشر میشود (و تولید کنندگان سیگار نمیتوانند در مراسم و تلویزیونها تبلیغ کنند)، نه تنها تبلیغ یا مطلبی علیه الکل و شرکتهای سازنده آن دیده نمی میشود بلکه در اکثر مسابقات ورزشی و برنامه های تلویزیونی تبلیغهای جذاب و پرخرج مشروبات الکلی دیده میشود و در اکثر آنها از خانمها یا آقایان نیمه برهنه جذاب استفاده میشود.

    این شاید به علت روزمرگی الکل در زندگی غربی باشد و شاید به علت علاقه مردم و حکومتهای غربی برای استفاده از الکل به عنوان یک ماده “ضد افستردگی” ارزان برای فراموشی مشکلات خود و کشور. در روسیه بسیاری از مردم نمیتوانند بدون مصرف ودکا و مشروبات الکلی به اخبار روزمره سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گوش دهند و یا شرایط فلاکت بار اقتصادی را تحمل کنند. در کشوری مثل انگلیس یا ایرلند، تعداد بارها از تعداد نانوایی ها و کلیساها بیشتر است و بسیاری از افراد مصرف الکلشان از آب بیشتر میباشد. صحنه افتادن افراد مست در جویها و کنار خیابانها در ایرلند و انگلیس برای بسیاری از مردم صحنه ای عادی میباشد. دو نمونه از پرفروشترین کتابهای خاطرات در غرب مربوط به داستان زندگی افرادی میباشند که با فلاکت در خانواده الکلی بزرگ شده اند و توانسته اند تا زندگی خود را بهبود دهند: کتاب (Angela’s Ashes) نوشته فرانک مک کورت، و کتاب (The Liars’ Club) نوشته خانم ماری کار.

    حک نام مشروبات الکلی روی بدن خانمها برای تبلیغات
    شرکتهای تولید کننده الکل از پرسودترین و با نفوذترین شرکتها میباشند و در صنایع دیگر هم سرمایه گذاری میکنند. برای مثال یکی از بزرگترین شرکتهای مواد غذایی Kraft Foods همزمان تولید کننده آبجو، سیگار (مارلبورو و غیره) و قهوه بود (سیگار و الکل و قهوه هر ۳ اعتیاد آور میباشند!). شرکت بزرگ دیگر، Coors Brewing Company از بزرگترین حامیان حزب جمهوریخواه به رهبری جورج بوش بود (علیرغم ادعای بوش که الکل مصرف نمیکند و علیرغم ظاهر خانواده دوست و مذهبی حزب جمهوریخواه). این شرکتها گستاخانه و با استفاده از تصویرها و ویدئوهای سکسی (عکس ضمیمه) مشروبات الکلی را به نوجوانان تبلیغ میکنند که این امر مورد اعتراض بسیاری از پزشکان قرار گرفته است.

    سایر منافع و ضررهای الکل
    ضررهای احتمالی: پوکی استخوان، برهم خوردن هورمونها (تاخیر بلوغ) و تستاسترون در آقایان، ناتوانی های جنسی (در دراز مدت)
    منافع احتمالی (مصرف الکل در مقادیر بسیار کم و در کوتاه مدت): کاهش احتمال تشکیل سنگ مثانه و سنگ کلیه، سوخت و ساز غذا و کاهش حساسیت به قند خون (مصرف بلند مدت الکل این منافع را به دنبال ندارد).
    نتیجه گیری
    الکل حالتی بینابین مواد مخدر و داروهای شیمیایی دارد که در مقادیر بسیار کم و تحت کنترل پزشک میتوانند برای علاج موضعی موثر باشند، ولی همزمان دارای عوارض و ضررهای جانبی زیاد و حتی مرگبار میباشند. ۷۵ درصد افراد اذعان میکنند که بارها حد اعتدال در مصرف الکل را زیرپا گذاشته اند و لذا الکل به کشنده ترین و مضرترین نوشیدنی مجاز در جوامع غربی تبدیل شده است. حتی کتب مذهبی (نظیر متون اسلامی) به منافع الکل اذعان میکنند ولی از آن به عنوان “ماده ای که ضررش به مراتب بیشتر از منفعتش میباشد” نام میبرند. بیشترین اثر مخرب الکل بر کبد و مغز (سیستم عصبی و روحی و تصمیم گیری) میباشد.

    بیش از نیمی افراد کسانی را در اطراف خود میشناسند که “مشکل مصرف الکل” دارند. اگر شما از این افراد هستید و یا برای کمک به اجتماع فارسی زبان می خواهید این نوشتار را به اطلاع دیگران برسانید، لینک آن را همین امروز برای دیگران ارسال نمایید.

    این نوشتار در وبسایت Kodoom  با همراهی محمد ابوالفضلی، دکترا Ph.D. متخصص تغذیه و طب ورزشی ساکن سانفرانسیسکو و از پیشکسوتان مطالعات تغذیه طبیعی، تهیه شده. برای هر گونه سوال می توانید با تلفن وی ۱۶۴۸-۹۳۸- ۹۲۵- ۱ تماس بگیرید و یا برنامه ایشان در تلویزیون مرکزی (Markazitv.com) را مشاهده کنید.

  • عکس سگ سرابی اصیل
  • فواید خوردن شراب انگور قرمز
    فواید خوردن شراب انگور قرمز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *