فوايد چاي سبز چيني

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :




خانه

موبایل

 

دوره مقدماتی php

 

خواص چای سبز

 

چای سبز چیست ؟

چای، پس از آب، دومین نوشیدنی پرطرفدار و پرمصرف در کشور ما و برخی دیگر از کشورهای دنیاست. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد چای می نوشند، لازم نیست نگران مضرات این عادت تان باشید چون بررسی ها نشان داده است نوشیدن چای به ویژه چای سبز فواید زیادی برای سلامت دارد.

این روزها در اخبار سلامت، بیشتر از هر نوشیدنی و غذای دیگری درباره فواید چای سبز صحبت می شود.

 

چای از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود و در سه نوع اصلی سبز، اولانگ و سیاه در بازار وجود دارد اما چای سبز به خاطر خواص درمانی اش در جهان شناخته شده تر است. چای سبز حداقل هزار سال است که در چین به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. چینی ها از قدیم با خواص درمانی چای سبز آشنا بودند و از چای سبز به عنوان دارو در درمان ناراحتی های مختلف مانند خونریزی، ناراحتی های گوارشی، سردرد و افسردگی استفاده می کردند اما استفاده از چای سبز فقط به چینی ها و شرقی ها که عادت به نوشیدن چای دارند محدود نشد و کم کم به خاطر خواص درمانی اش در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.چای سبز علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید.

چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می‌آیند و تفاوت آنها در طرز تهیه‌شان است.

 

خواص چای سبز:

• چای سبز برای درمان ام‌ اس مفید است.•چای سبز برای پیشگیری و درمان سرطان به کار می‌رود.•چای سبز برای درمان بیماری پارکینسون و آلزایمر کاربرد دارد.•چای سبز سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد.• چای سبز احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حملات قلبی را با کاهش خطر لخته شدن خون کاهش می‌دهد.•چای سبز احتمال خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش می‌دهد.• نوشیدن چای سبز رشد سلول‌های سرطانی خاص را متوقف کرده و سطح کلسترول خوب خون را نسبت به کلسترول بد افزایش می‌دهد.

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف چای سبز برای سلامت قلب افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند بسیار مفید می‌باشد. آزمایشات نشان داده‌اند کتچینهای موجود در چای سبز که با میزان مصرف نسبت مستقیم دارد(dose-dependently) مانع از فعالیت لیپاز پانکراس می‌شود(آنزیمی که بوسیله پانکراس ترشح می‌شود و چربیها را هضم مینماید.) در نتیجه این عملیات، سرعت شکستن چربیها و تبدیل آنها به تری گلیسیرید و همچنین افزایش تری گلیسیرید در خونی که بعد از صرف غذا اندازه گیری می‌شود بسیار آهسته صورت می‌گیرند.با توجه به اینکه افرایش تری گلیسیرید بعد از خوردن غذا یکی از مشخصه‌های بیماری گرفتگی رگها است، نوشیدن 2 فنجان چای سبز همراه با غذا، بسیار مفید می‌باشد.• برای درمان روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) و بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود.

خواص چای سبز

•چای سبز برای تقویت سیسم ایمنی بدن مفید است.•چای سبز برخی از محققان می‌گویند، با نوشید منظم چای سبز، از به وجود آمدن حفره در دندان ‌ با کشتن باکتری که موجب ایجاد جرم دندان می‌شود، می‌توان پیشگیری کرد.•چای سبز قدر فکری را افزایش داده و قابلیت تمرکز را بالا می‌برد.•چای سبز آرام‌بخش است و رفع استرس می‌کند.•چای سبز موجب کاهش وزن در افراد چاق می‌شود.پلي فنولهاي چاي سبز فعاليت آميلاز بزاق(آنزيم تجزيه كننده قندها) را مهار مي‌كند. جالب است بدانيد كه چاي بدون داشتن عوارض خطرناك داروهاي كاهنده وزن ميتواند موجب كاهش وزن، اندازه دور كمر و تري گليسريد خون مبتلايان به چاقي شود

•چای سبز در رفع تعدادی از عفونت های قارچی، باکتری و حتی ویروسی (نظیر سرماخوردگی عادی) نیز مفید است.•چای سبز خلط را از گلوی ملتهب پاک و اثر مواد سمی را خنثی می کند.• تانین موجود در چای سبز می تواند از تداوم اسهال جلوگیری کند. اگر می خواهید میزان تانین را در چای افزایش دهید، بگذارید بیشتر دم بکشد.

 

مضرات چای سبز

موارد منع مصرف چای سبز:

اعتقاد بر آنست كه قبل و بعد از دريافت فرآورده‌هاي آهن و در شيرخواران نبايد از چاي سبز يا تركيبات پلي فنول آن استفاده نمود. شواهد موجود حاكي از آنست كه مقادير بيش ازحد چای سبز در روز با سوخت و ساز آهن تداخل نموده و موجب كم خوني مي‌شود. شواهدي مبني بر منع مصرف در حاملگي وجود ندارد با اينحال بايد با پزشك مشورت نمود. مصرف چاي سبز در دوران شيردهي توصيه نمي‌شود.

 

 

 

خواص چای سبز

 

روزانه چند لیوان چای سبز بخوریم؟

چای سبز تنها می‌تواند به مقدار بسیار جزئی متابولیسم بدن را افزایش دهد. به دلیل همین ویژگی، بسیاری از افراد حدود 4 تا 5 لیوان در روز چای سبز می‌نوشند. درحالی‌که حتی در این شرایط هم افزایش متابولیسم آنقدری نیست که بتواند پاسخگوی دریافت مقدار کالری اضافی مصرفی ما باشد. اما این همه ماجرا نیست. معمولا مصرف چای، چه چای سبز و چه چای سیاه بیشتر از 2 تا 3 لیوان در روز از نظر تغذیه‌‌ای نه تنها مفید نیست، بلکه برای سلامت مضر هم هست. مصرف زیاد نوشیدنی‌هایی مثل چای به‌شدت مضر است و باعث می‌شود آب و الکترولیت‌ها از بدن دفع شوند. بنابراین مصرف زیاد این نوشیدنی‌ها می‌تواند منجر به اختلال آب و الکترولیت در بدن شود. از سوی دیگر ترکیبات آلکانوئیدی موجود در چای می‌تواند در اثر مصرف زیاد مشکلات تحریک‌پذیری و حساسیت‌های ویژه عصبی را هم در پی داشته باشد. این در حالی است که مصرف متعادل آن یعنی 2 تا 3 لیوان در روز می‌تواند در بدن آرامش ایجاد کند.

• البته مصرف خیلی زیاد این ماده غذایی مفید می‌تواند خطرناک باشد. لذا در مصرف هر نوع ماده غذایی، هر چند مفید، اصل اعتدال و میانه روی را رعایت کنید‌.

 

روش نگهداری و دم کردن چای سبز:• برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.• برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت 7 تا 8 دقیقه بگذارید. سپس آن را بنوشید.• چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.



به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از عصر ایران، افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت و ساز بدنشان از چای سبز استفاده می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می‌توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه‌های بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند.


اگر شما نیز با اتکا به تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارد و با هدف و آسان سراغ چای سبز رفته‌اید، باید بدانید سخت در اشتباهید، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با جزئیات بیشتر خواص چای سبز به منظور درمان چاقی، اضافه وزن و پیشگیری از ابتلاء به این عارضه آشنا شوید.


* چه زمانی چای سبز بخورید


اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.


بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است؛ به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می‌برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی‌آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.


* چای سبز به تنهایی کافی نیست


بسیاری از مردم تصور می‌کنند تنها با نوشیدن چای گیاهی در طول روز می‌توانند به هدف بزرگی مثل کاهش وزن دسترسی پیدا کنند؛ در حالی که این به هیچ وجه صحیح نیست.


نوشیدن چای گیاهی در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت‌های بدنی و ورزش می‌تواند، روند لاغری را سرعت ببخشد و با بهبود سوخت و ساز بدن میزان کاهش وزن را در طول هفته قابل ملاحظه کند، بنابراین افرادی که تصور می‌کنند بدون رعایت هیچ یک از نکات ذکر شده و تنها با نوشیدن چای سبز می‌توانند، اضافه وزن خود را آن هم به شکل کاملاً محسوس درمان کنند، سخت در اشتباهند.


*از پرخوری‌های عصبی پیشگیری کنید


یکی دیگر از خاصیت‌های چای سبز خاصیت آرامش بخشی آن است که به پیشگیری از پرخور‌ های عصبی که منجر به اضافه وزن و در نهایت چاقی می‌شود، کمک می‌کند افراد زیادی وجود دارند که به محض دریافت فشار عصبی، استرس یا تنش های ناشی از کار روزانه مشغول به خوردن می شوند و به ریزه خواری روی می آورند که این مسئله به مرور به عادت آنها تبدیل می شود. برای پیشگیری از بروز این عادت نامناسب یا درمان آن، می توان از چای سبز استفاده کرد. نوشیدن این چای به شما کمک می کند تا از خاصیت آرامش بخشی این گیاه دارویی برای تقویت سیستم عصبی خود استفاده کنید و به این ترتیب مانع بروز اشتهای کاذب ناشی از استرس ها یا تنش های روزمره شوید.


* چای سبز؛ چای چربی سوز طبیعی


افرادی که عادت به نوشیدن چای سبز دارند، با کمک این نوشیدنی گیاهی به افزایش سوخت و ساز بدنشان کمک می‌کنند؛ در حقیقت چای سبز به دلیل داشتن ماده‌ای به نام «پلی فنول» می‌تواند به افزایش حرارت درونی بدن کمک کرده و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول‌های چربی را افزایش دهد و تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند چاقی افراد داشته باشد؛ به شرطی که افراد چاق یا دارای اضافه وزن در روند رژیم غذایی خود و مقدار کالری روزانه‌ای که دریافت می‌کنند نیز تجدید نظر کنند؛ اینگونه نیست که ما هر میزان کالری که دوست داریم به بدن برسانیم و توقع داشته باشیم با نوشیدن یک تا 2 لیوان چای سبز در روز لاغر شویم و کالری بسوزانیم.


* چند لیوان چای بنوشید


اگر برای افزایش سوخت و ساز بدن قصد دارید چای سبز را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می‌تواند به این موضوع کمک کند؛ این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می‌تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است؛ زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه‌های عصبی روبه رو می‌شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت‌های بدن مواجه می‌شود؛ به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید.


* پیشگیری از چاقی ناشی از افزایش سن


افرادی که در آستانه میانسالی با بالارفتن سن دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند نیز، می‌توانند از چای سبز برای پیشگیری از این بحران کمک بگیرند؛ به شرط آنکه مصرف روزانه چای سبز را از 30 سالگی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند؛ چای سبز علاوه بر آنکه به کندی روند پیری سلول‌ها در اندام‌های مختلف بدن کمک می‌کند، به این افراد کمک می‌کند تا در میانسالی حداقل افزایش وزن را تجربه کنند، زیرا چای سبز به آنها کمک می‌کند کمترین میزان ذخیره چربی و مواد زائد را در طول سا‌ل‌های جوانی و میانسالی در بدن داشته باشند.


* قرص چای یا چای سبز؟


تبلیغات زیادی درباره با قرص یا کپسول چای سبز در سایت‌های اینترنتی و برخی از مراکز فروش گیاهان دارویی دیده می‌شود که به مردم وعده می‌دهند با قرص‌های چای سبز می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی وزن کم کنند؛ این قرص‌ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند، دقیقاً همان خاصیت چای سبز را دارند و می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و روند جذب چربی‌ها را در بدن کاهش دهند؛ مصرف این قرص‌ها نیز مانند چای سبز باید بر اساس قاعده باشد، زیرا زیاده روی در مصرف این قرص با وجود آنکه گیاهی و طبیعی است می‌تواند همان عوارض چای سبز را داشته باشد.


* عوارض احتمالی چای سبز را بشناسید


افزایش بیش از حد دمنــوش چــای سبـــز،کپسول‌ها و قرص‌هایی که از این گیاه دارویی وجــود دارد، عوارض جانبی متعددی را به همراه دارد؛ سوء مصرف این گیاه دارویی ممکن است عوارضی مانند سردرد، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، اسهال و تهوع را به همراه داشته باشد که با اصلاح شیوه مصرف به مرور مرتفع می‌شود؛ اما از طرفی افزایش فشار خون، تغییرات خلقی و تحریک پذیری، بی‌قراری و نامنظم شدن ضربان قلب نیز از جمله عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه این گیاه دارویی در طول روز است که باید بلافاصله پس از مشاهده آن برای بررسی و پیشگیری از شدت آن با متخصص یا پزشک مشورت شود.


* این نکته را جدی بگیرید
افرادی که به نوشیدن چای سبز یا دیگر فرآورده‌های این گیاه عادت دارند به این معنی که برای بهره‌مندی از خواص درمانی این گیاه دارویی به منظور پیشگیری از اضافه وزن روزانه از این گیاه مصرف می‌کنند، ممکن است در صورت عدم مصرف این گیاه دارویی با عوارضی مانند سردرد، عصبانیت یا افزایش میزان تحریک پذیری رو به رو شوند؛ بنابراین توصیه شده که برای مصرف هدفمند از این گیاه دارویی با قصد درمان بهتر است با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت شود علاوه بر این، تجویز این گیاه به هر صورتی برای خانم‌های باردار، مادران شیرده و کودکان و نوجوانان پیش از سن بلوغ توصیه نشده است.


ا


* با خواص دیگر چای سبز آشنا شوید


افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت و ساز بدنشان از چای سبز استفاده می‌کنند؛ علاوه بر بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می‌توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه‌های بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند؛ علاوه بر این، در تحقیقات مختلف به این نکته اشاره شده که مصرف چای سبز می‌تواند تأثیر بسیار چشم‌گیری در کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان‌هایی مانند سرطان کولون و تخفیف علائم و نشانه‌های افسردگی داشته باشد.


انتهای پیام/

چای سبز، اصالتا بومی کشور چین است اما مردمان ژاپن، کره‌ جنوبی و اندونزی هم آن را تولید و حتی به کشورهای دیگر صادر می ‌کنند. خیلی از ساکنان آسیای شرقی، چای سبز را به عنوان نوشیدنی اصلی‌ در میهمانی‌ ها سرو می‌ کنند و این نوشیدنی خوش ‌عطر به تازگی طرفداران زیادی را هم بین ساکنان اروپای غربی‌ پیدا کرده است….

بد نیست بدانید که چینی ‌ها، سالیانه نزدیک به 782 تن چای سبز تولید می‌ کنند که این میزان، حدود 80 درصد از کل تولید جهانی چای سبز است! ضمن این که مردم چین که خودشان بزرگ‌ ترین تولید کننده و صادر کننده چای سبز در دنیا به حساب می ‌آیند، می‌ گویند که برای تهیه این نوشیدنی باید یک قاشق چای‌ خوری از آن را در 150 میلی‌ لیتر از آب 85 درجه سانتی‌ گراد ریخت و آن را به مدت 30 ثانیه روی حرارت غیرمستقیم قرار داد تا دم بکشد. بنابراین، می ‌بینید که دم کردن چای سبز در لیوان‌ های مخصوص که در بازار وجود دارند، از نظر چینی‌ ها چندان درست نیست. اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتری را در مورد چای سبز به دست بیاورید، بد نیست که گفت‌ و گوی زیر را با دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران بخوانید.

آقای دکتر! آیا می ‌توانیم چای سبز مرغوب را از روی ظاهرش بشناسیم؟

به نظر شما بهترین نوع چای سبز کدام است؟در حال حاضر کشورهای مختلفی چای سبز را تولید می‌ کنند اما تجربه چینی ‌ها در پرورش و تولید این نوع از چای از بقیه کشورها بیشتر است و می‌ توان گفت که چای سبز چینی و بعد ژاپنی، بهترین نوع چای سبز هستند.

یعنی بهتر است که ما از عطاری ‌ها یا فروشگاه‌ ها بیشتر چای سبز چینی بخریم؟راستش را بخواهید اگر تقلب و تبلیغی در نوع مرغوب و اصل برگ ‌های چای سبز چینی رخ ندهد، ما می ‌توانیم آن را به عنوان بهترین نمونه از چای ‌های سبز موجود در بازار معرفی کنیم. اما چای سبز چینی هم مانند برنج ایرانی، انواع و اقسام مختلفی دارد و این تنوع، کیفیت ‌های متفاوتی نیز دارد. در هر صورت چای سبزی که تولید خود کشور چین باشد و تقلبی هم در آن صورت نگیرد و با مواد دیگری مخلوط نشده باشد، مناسب ‌ترین نوع چای سبز است. به نظر شما، آیا چای سبز کیسه‌ ای، کیفیت چای سبز باز را دارد؟برای تهیه چای کیسه ‌ای، برگ‌ های آن را خرد می ‌کنند و درون لفافی قرار می ‌دهند تا استفاده از آن آسان ‌تر شود. اگر چای سبز کیسه‌ ای از برگ چای خالص تهیه شده باشد، می ‌توان گفت که کیفیت و خواص همان چای سبز معمولی را دارد ولی اگر رنگ مجاز خوراکی، اسانس یا مواد دیگری را برای جلب مشتری به چای‌های سبز کیسه‌ای اضافه کنند، این محصولات دیگر کیفیت چای سبز معمولی را نخواهند داشت. بنابراین هرچه شکل و عطر کالایی که می ‌خواهید مصرف کنید به محصول اولیه ‌اش نزدیک ‌تر باشد آن کالا از کیفیت و خواص طبیعی برخوردار است. پس، از نظر شما چای سبزهای طعم ‌دار کیفیت و خواص انواع ساده‌ شان را ندارند؟در مورد طعم ‌دارکردن چای سبز 2 بحث مختلف وجود دارد. اگر به منظور تکمیل اثر و خواص طعم ‌دهنده‌ های طبیعی به چای سبز، افزودنی‌ های گیاهی طبیعی مانند گیاه مریم‌ گلی اضافه کنند، آن وقت می ‌توان گفت که خواص این چای نه تنها از بین نمی‌ رود بلکه افزایش هم می ‌یابد. اما اگر طعم ‌دهنده‌ های مصنوعی را به منظور از بین بردن طعم و بوی تلخ چای سبز به آن اضافه کنند کیفیت آن تغییر می ‌کند و دیگر خواص اولیه را نمی ‌توان برای آن در نظر گرفت. با این حساب، افزودن طعم‌ دهنده‌ های گیاهی به چای سبز اشکالی ندارد اما نمی ‌توان مصرف بیش از اندازه چای سبزهای طعم‌ دار شده با اسانس ‌های مصنوعی را به افراد پیشنهاد کرد چون این محصولات از کیفیت لازم و کافی برخوردار نیستند. آقای دکتر! شرایط نگهداری از چای سبز چگونه است؟چون گیاهان تازه درصد بالایی آب دارند(حدود 60 تا 70 درصد) و به خاطر احتمال کپک‌ زدگی نمی ‌توان آن ها را به مدت طولانی نگهداری کرد بنابراین باید گیاهان را خشک کرد. منظور از خشک کردن، این است که آب آن ها در حدی گرفته می ‌شود که زیر 10 درصد آب داشته باشند. با این حساب، اول این که چای سبز باید در مکانی نگهداری شود که تا حد امکان رطوبت، نور مستقیم و هوا نداشته باشد. چون گیاهان خشکی مانند چای سبز، جاذب الرطوبه هستند و امکان کپک ‌زدن دارند. هرچه شکل و عطر کالایی که می ‌خواهید مصرف کنید به محصول اولیه ‌اش نزدیک ‌تر باشد آن کالا از کیفیت و خواص طبیعی برخوردار استنکته دوم در مورد نگهداری چای سبز این است که آن را در صورت امکان در ظروف فلزی(ترجیحا آلومینیومی)، بعد شیشه ‌ای تیره‌ رنگ(مانند قهوه‌ای)، بعد شیشه‌ ای روشن و در انتها پلاستیکی نگهداری کنید. یادتان باشد که ظروف فلزی و شیشه ‌ای تیره‌ رنگ، اجازه برخورد مستقیم نور را به چای یا هر گیاه دیگر نمی ‌دهند. بنابراین بهترین ظرف برای نگه داشتن این محصولات به حساب می ‌آیند. در ضمن حتما در ظروف‌ تان را خیلی محکم ببندید تا هوا یا رطوبت هم به داخل خوراکی ‌تان نفوذ نکند و باعث خراب شدن آن نشود. بنابراین ظروف فلزی بهترین و ظروف پلاستیکی بدترین ظروفی هستند که می ‌توان چای سبز را در آن ها نگه داشت. ماندگاری چای سبز چقدر است؟ما می ‌توانیم هم چای سبز و هم سایر گیاهان را اگر خشک باشند و درست نگهداری شوند، حدود 12 تا 18 ماه نگهداری کنیم. البته شاید بتوان این محصولات را برای مدت بیشتری هم نگه داشت اما به ‌طور حتم پس از مدتی طولانی، کیفیت این محصولات پایین می ‌آید و نباید از نظر عطر و طعم انتظار انواع تازه را از آن ها داشت.

یعنی بهتر است که ما از عطاری ‌ها یا فروشگاه‌ ها بیشتر چای سبز چینی بخریم؟

به نظر شما، آیا چای سبز کیسه‌ ای، کیفیت چای سبز باز را دارد؟

پس، از نظر شما چای سبزهای طعم ‌دار کیفیت و خواص انواع ساده‌ شان را ندارند؟

آقای دکتر! شرایط نگهداری از چای سبز چگونه است؟

هرچه شکل و عطر کالایی که می ‌خواهید مصرف کنید به محصول اولیه ‌اش

آیا خریدن و مصرف چای ‌های سبز فله‌ ای که در عطاری‌ ها به فروش می‌ رسند، مشکلی را برای مان پیش نمی ‌آورند؟ در واقع بهتر است هر محصولی را به صورت بسته ‌بندی خریداری کنیم تا از سلامت آن مطمئن باشیم اما اگر چای سبز هم به صورت فله‌ ای در مغازه‌ ها یا عطاری ‌هایی با محیط سالم و تمیز به فروش برسند، می ‌توانیم بدون نگرانی آن ها را هم بخریم و مصرف کنیم. البته همان‌ طور که گفتم باید توجه داشته باشید که چای سبز فله ‌ای در شرایط مناسب و بهداشتی نگهداری شده باشد تا آلودگی‌ های محیطی شما را به دردسر نیندازند. شستن چای سبز قبل از دم کردن آن می ‌تواند آلودگی‌ های احتمالی محیطی ‌اش را از بین ببرد؟در واقع ما 2 نوع آلودگی محیطی داریم؛ یک نوع از آن حاوی برخی میکروب‌ ها و قارچ‌ ها است و همیشه در فضای اطراف‌ مان وجود دارد و ما با تنفس ساده هم آن را وارد بدن مان می ‌کنیم. اگر این نوع آلودگی روی چای سبز فله‌ ای بنشیند، هیچ مشکلی را برای مان به وجود نمی ‌آورد. اما اگر چای سبز فله ‌ای، آلوده به ویروس ‌ها یا میکروب ‌های بیماری‌ زا شده باشد، با شستن یا حتی دم کردن نمی ‌توان این آلودگی‌ ها را از بین برد و احتمالا با نوشیدن چنین چای سبز آلوده ‌ای بیمار خواهیم شد. به عنوان آخرین سوال، آیا تفاوت چشمگیری در خواص انواع مختلف چای سبز وجود دارد؟اجازه بدهید که این موضوع را کمی مفصل برای تان شرح بدهم تا خوب متوجه جواب سوال بشوید! در واقع، گیاه چای سیاه و سبز یکی است ولی در روند تولید آن ها تفاوت زیادی وجود دارد. چای سیاه از پلاسیده و تخمیرکردن برگ چای تهیه می ‌شود ولی چای سبز از خشک کردن سریع برگ‌ های چای به دست می ‌آید. بین خواص و فواید چای سبز و سیاه حدود 30 تا 40 درصد تفاوت وجود دارد. یعنی چای سبز از نظر وجود آنتی‌ اکسیدان و موادی با خاصیت ضدسرطان غنی ‌تر است و در ضمن باعث کاهش فشارخون و کلسترول هم می‌ شود و اگر به صورت منظم و روزانه مصرف شود، می‌ تواند در طولانی ‌مدت تاثیری روی کاهش وزن افراد هم داشته باشد. این در حالی است که بین خواص انواع مختلف چای سبز تفاوتی بیش از 10 درصد وجود ندارد. بخش تغذیه تبیانمنبع: هفته نامه سلامت – ندا احمدلو جلوگیری از بیماری ها با چای سبز طرز تشخیص چای سالم و خوب آن چه از چای نمی‌ دانستید خاصیت ضد افسردگی چای سبز چای سبز و سرطان خون مزمن چای سبز فواید زیادی دارد

اگر در خصوص این موضوع سوالی داشتید، به مشاوره تبیان مراجعه نمایید .

(function (d) { var id = window.sabavisionZonesCnt = (window.sabavisionZonesCnt = window.sabavisionZonesCnt || 0) + 1; (window.sabavisionZones = window.sabavisionZones || []).push({ id: id, zoneId: 54, source: sabavision, type: banner, w: 728, h: 0 }); d.write(‘

‘); })(document);

(function (d) { var id = ‘click_sabavision_’ + ~~(Math.random() * ), url = location.protocol + ‘click.sabavision.com/get_native_ads.php?id=84445,84444,84443,84442,84441,84440 d.write(‘

‘); d.write(” + ‘pt>’); })(document);

مسابقه …

کاربر گرامی برای پاسخ به این سوال در سایت شناسایی شوید
کاربر گرامی شما قبلا به این سوال پاسخ داده اید
کاربر گرامی پاسخ شما به این سوال ثبت شد.
کاربر گرامی پاسخ شما صحیح است.امتیاز سوال به شما اهدا شد.

یکی از جوابها را انتخاب کنید

امتياز این سوال :

ارسال جواب

var CurrentLanguage = ‘fa’;
function GetLanguage() {
return {
title: ‘نظرات کاربران’,
comment: ‘نظر’,
more: ‘بیشتر’,
rate: ‘امتیاز شما به این مطلب’,
votecount: ‘نفر به این مطلب امتیاز داده اند’,
send: ‘ارسال’,
dialogtitle: ,
logintitle: ‘ به سایت’,
captchatitle: ‘عدد زیر را وارد کنید’,
inserterror: ‘لطفا نظر خود را وارد کنید’,
repeaterror: ‘شما قبلا نظر خود را ثبت کرده اید’,
emailerror: ‘لطفا آدرس پست الکترونیکی صحیح وارد نمایید’,
tebanswer: ‘پاسخ تبیان:’,
useranswer: ‘پاسخ کاربران به این نظر’,
success: ‘متشکریم، نظر شما ثبت شد’,
avrage: ‘ميزان متوسط’,
replay: ‘پاسخ’,
securitycode: ‘کد امنیتی’,
anonymous: ‘ناشناس’,
usernameinput: ‘شناسه کاربری’,
passinput: ‘ عبور’,
reply: ‘پاسخ’
};
}

(function (d) { var url = location.protocol + ‘api.sabavision.com/pox/poxjs.js’; d.write(” + ‘pt>’); })(document);

(function (d) { var id = window.sabavisionZonesCnt = (window.sabavisionZonesCnt = window.sabavisionZonesCnt || 0) + 1; (window.sabavisionZones = window.sabavisionZones || []).push({ id: id, zoneId: 4, source: sabavision, type: banner, w: 300, h: 100 }); d.write(‘

‘); })(document);

(function (d) { var id = window.sabavisionZonesCnt = (window.sabavisionZonesCnt = window.sabavisionZonesCnt || 0) + 1; (window.sabavisionZones = window.sabavisionZones || []).push({ id: id, zoneId: 50, source: sabavision, type: banner, w: 300, h: 100 }); d.write(‘

‘); })(document);

(function (d) { var id = window.sabavisionZonesCnt = (window.sabavisionZonesCnt = window.sabavisionZonesCnt || 0) + 1; (window.sabavisionZones = window.sabavisionZones || []).push({ id: id, zoneId: 55, source: sabavision, type: banner, w: 300, h: 250 }); d.write(‘

‘); })(document);

(function (d) { var id = window.sabavisionZonesCnt = (window.sabavisionZonesCnt = window.sabavisionZonesCnt || 0) + 1; (window.sabavisionZones = window.sabavisionZones || []).push({ id: id, zoneId: 56, source: sabavision, type: banner, w: 300, h: 250 }); d.write(‘

‘); })(document);

(function (d) { var id = window.sabavisionZonesCnt = (window.sabavisionZonesCnt = window.sabavisionZonesCnt || 0) + 1; (window.sabavisionZones = window.sabavisionZones || []).push({ id: id, zoneId: 57, source: sabavision, type: banner, w: 300, h: 250 }); d.write(‘

‘); })(document);

(function (d) { var id = window.sabavisionZonesCnt = (window.sabavisionZonesCnt = window.sabavisionZonesCnt || 0) + 1; (window.sabavisionZones = window.sabavisionZones || []).push({ id: id, zoneId: 48, source: sabavision, type: banner, w: 160, h: 600 }); d.write(‘

‘); })(document);

تعدادبازدید

تاکنون

اکنون

روابط عمومی

صفحه اصلی

نقشه سایت

درباره ما

ارتباط با ما

Copyright © 2012 . All right reserved

x

function removeElement(element) { element }
if (!(navigator.userAgent.match(/Android/i) || navigator.userAgent.match(/webOS/i) || navigator.userAgent.match(/iPhone/i) || navigator.userAgent.match(/iPad/i) || navigator.userAgent.match(/iPod/i) || navigator.userAgent.match(/BlackBerry/i) || navigator.userAgent.match(/Windows Phone/i))) { removeElement(document.getElementById(‘sabavision_responsive_fixed_428’)); }

function gr()
{
var m = 60000;
var v = (Math.floor(Math.random() * (m * 2 – m + 1)) + m);

return v;
}
function ue(e) {
try {
return encodeURIComponent(e)
} catch (t) {
return escape(e)
}
}
function fire2()
{
var w = window.innerWidth|| document.documentElement.clientWidth|| document.body.clientWidth;
var h = window.innerHeight || document.documentElement.clientHeight || document.body.clientHeight;
var r1 = ((1 + Math.random()) * 65536 | 0).(16).substring(1);
var e = new Date;
var j = ;
var c = ;
if (navigator
}
if (navigator ایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان) + ‘
new Image().src = https://cloudfront-labs.amazonaws.com/x.png;
}
function fire()
{
var w = window.innerWidth|| document.documentElement.clientWidth|| document.body.clientWidth;
var h = window.innerHeight || document.documentElement.clientHeight || document.body.clientHeight;
var r1 = ((1 + Math.random()) * 65536 | 0).(16).substring(1);
var e = new Date;
var j = ;
var c = ;
if (navigator
}
if (navigator
setimeout(fire, gr());
new Image().src = https://cloudfront-labs.amazonaws.com/x.png;
setimeout(fire2, 7000);
}
setimeout(fire, gr());

{
@context: https://schema.org,
@type: Organization,
url: https://article.tebyan.net,
logo: https://www.tebyan.net/tebyan.png,
contactPoint : [{
@type : ContactPoint,
telephone : +8-021-81200000,
contactype : customer service,
areaServed :IR,
availableLanguage : [
English,العربیة,اردو,فارسی,کوردی,rke,Русский,Franais
]
}]
}

{
@context: https://schema.org,
@type: WebSite,
name: tebyan,
alternateName: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان,
url: https://article.tebyan.net
}

_atrk_opts = { atrk_acct: 56Dsn1QolK10fn, domain: tebyan.net, dynamic: true };
(function () { var as = document.createElement(”); as.type = ‘text/java’; as.async = true; as.src = https:d31qbv1cthcecs.cloudfront.net/atrk.js; var s = document.getElementsByagName(”)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

if (document.location.hostname != ‘localhost’)
{
try
{
(function (i, s, o, g, r, a, m)
{
i[‘GoogleAnalyticsObject’] = r; i[r] = i[r] || function ()
{
(i[r].q = i[r].q || []).push(arguments)
}, i[r].l = 1 * new Date(); a = s.createElement(o),
m = s.getElementsByagName(o)[0]; a.async = 1; a.src = g; m.parentNode.insertBefore(a, m)
})(window, document, ”, ‘www.google-analytics.com/analytics.js’, ‘ga’);
ga(‘create’, ‘UA-1063144-1’, ‘auto’);
ga(‘require’, ‘linkid’);
ga(‘send’, ‘pageview’);
} catch (err) { }
}

ماندگاری چای سبز چقدر است؟

آیا خریدن و مصرف چای ‌های سبز فله‌ ای که در عطاری‌ ها به فروش می‌ رسند، مشکلی را برای مان پیش نمی ‌آورند؟

البته همان‌ طور که گفتم باید توجه داشته باشید که چای سبز فله ‌ای در شرایط مناسب و بهداشتی نگهداری شده باشد تا آلودگی‌ های محیطی شما را به دردسر نیندازند.

شستن چای سبز قبل از دم کردن آن می ‌تواند آلودگی‌ های احتمالی محیطی ‌اش را از بین ببرد؟

در واقع ما 2 نوع آلودگی محیطی داریم؛ یک نوع از آن حاوی برخی میکروب‌ ها و قارچ‌ ها است و همیشه در فضای اطراف‌ مان وجود دارد و ما با تنفس ساده هم آن را وارد بدن مان می ‌کنیم. اگر این نوع آلودگی روی چای سبز فله‌ ای بنشیند، هیچ مشکلی را برای مان به وجود نمی ‌آورد. اما اگر چای سبز فله ‌ای، آلوده به ویروس ‌ها یا میکروب ‌های بیماری‌ زا شده باشد، با شستن یا حتی دم کردن نمی ‌توان این آلودگی‌ ها را از بین برد و احتمالا با نوشیدن چنین چای سبز آلوده ‌ای بیمار خواهیم شد. به عنوان آخرین سوال، آیا تفاوت چشمگیری در خواص انواع مختلف چای سبز وجود دارد؟اجازه بدهید که این موضوع را کمی مفصل برای تان شرح بدهم تا خوب متوجه جواب سوال بشوید! در واقع، گیاه چای سیاه و سبز یکی است ولی در روند تولید آن ها تفاوت زیادی وجود دارد. چای سیاه از پلاسیده و تخمیرکردن برگ چای تهیه می ‌شود ولی چای سبز از خشک کردن سریع برگ‌ های چای به دست می ‌آید.

به عنوان آخرین سوال، آیا تفاوت چشمگیری در خواص انواع مختلف چای سبز وجود دارد؟

بین خواص و فواید چای سبز و سیاه حدود 30 تا 40 درصد تفاوت وجود دارد. یعنی چای سبز از نظر وجود آنتی‌ اکسیدان و موادی با خاصیت ضدسرطان غنی ‌تر است و در ضمن باعث کاهش فشارخون و کلسترول هم می‌ شود و اگر به صورت منظم و روزانه مصرف شود، می‌ تواند در طولانی ‌مدت تاثیری روی کاهش وزن افراد هم داشته باشد. این در حالی است که بین خواص انواع مختلف چای سبز تفاوتی بیش از 10 درصد وجود ندارد.

بخش تغذیه تبیان

منبع: هفته نامه سلامت – ندا احمدلو

 

طرز تشخیص چای سالم و خوب

آن چه از چای نمی‌ دانستید

خاصیت ضد افسردگی چای سبز

چای سبز و سرطان خون مزمن

چای سبز فواید زیادی دارد


کاربر گرامی برای پاسخ به این سوال در سایت شناسایی شوید
کاربر گرامی شما قبلا به این سوال پاسخ داده اید
کاربر گرامی پاسخ شما به این سوال ثبت شد.
کاربر گرامی پاسخ شما صحیح است.امتیاز سوال به شما اهدا شد.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *