فوايد مصرف قرص امگا 3

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید مصرف قرص امگا3 آشنا شوید.

دوره مقدماتی php

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود.

در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.اسیدهای چرب امگا 3 (Omega-3 fatty acids) ماده ای کلیدی برای رشد طبیعی و نرمال افراد می باشد.

بنظر می رسد که کمبود و یا فقدان اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی ،عامل قابل توجه بسیاری از بیماری ها می باشند. از آنجا که بدن انسان ها قادر به ساخت اسیدهای چرب امگا 3 نیست، ما باید این اسیدهای چرب را از طریق رژیم غذایی دریافت نماییم.مصرف امگا 3قنبری کارشناس تغذیه درباره مصرف و فواید امگا 3 می گوید:امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی ها وجود داشته و ویژگی های خاصی دارد.

این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده اند که برای ادامه حیات بدن کاملا ضروری اند و توسط بدن خود انسان قابل تولید نیستند و حتما باید از طریق رژیم غذایی و مکمل ها تامین شوند.در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود، به مواد تغذیه ای از جمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.

در زمینه شناسایی اسیدهای چرب اولین تحقیق به سال 1950 برمی گردد و بررسی ای که روی اسکیموها انجام شد.مطالعه روی خون اسکیموها نشان داد، با وجود آن که اسکیموها غذای اصلی خود را از گوشت حیوانات پرچرب شکاری تهیه می کردند ولی اسیدهای چرب موجود در خون آنها مانع از تجمع پلاکت و در نتیجه مانع از رسوب و گرفتگی رگ ها می شد.

در آن سال ها امگا 3 را مترادف با روغن ماهی می دانستند اما اسیدهای چرب امگا 3 در 30 تا 40 سال اخیر به خوبی شناخته شده اند و در دو دهه اخیر در مورد نقش آنها در سلامت، مطالعات بیشتری انجام شده است.چربی ها در ساختمان سلولی بدن و به خصوص سلول های مغزی شرکت دارند. اسیدهای چرب امگا 3 از این نظر نقش های به خصوصی ایفا می کنند.

تحقیقات نشان داده اند امگا 3 تاثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش های عصبی و افسردگی دارد، به طوری که اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد موجب کنترل بیماری آنها می شود.طبق مطالعات اخیر انجام شده، امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی درمانی نیز موثر هستند.

مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند و دچار اختلالات عصبی هستند و اعصاب دست و پای آنها دچرا گز گز و درد شدید می شود، مفید است.بهترین منابع غذایی اسید چرب امگا 3، انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو، کتان و گردو است. در واقع منبع امگا 3 در ماهی هایی مانند ماهی آزاد، قزل آلا، تن، اسقومری و شاه ماهی وجود دارد. در گیاهان نیز روغن های سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوی امگا 3 هستند.

علاوه بر این، مواد غذایی غنی شده با امگا 3 مانند برخی نان ها، آب میوه ها، روغن ها و تخم مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.اگر در سبد غذایی خانوار به طور متوسط 3 تا 4 بار در هفته هر بار 80 تا 120 گرم ماهی مصرف شود، افراد به هیچ وجه یازی به مصرف امگا 3 نخواهند داشت ولی اگر ماهی مصرف نمی شود، می توان از مکمل امگا 3 استفاده کرد. قرص روغن ماهی به عنوان یکی از مکمل های امگا3 در دوران مختلف سنی تجویز و مصرف می شود.

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، قرص های روغن ماهی که به اُمگا 3 معروف هستند می توانند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهتر است که از مصرف آنها خودداری شود.بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا 3 برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد.دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرص ها عامل اصلی بروز عوارض جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب می شوند.

خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش صورت، زخم دهان ، سردرد ، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، شکننده بودن موها و ناخن ها و عدم تمرکز.مصرف امگا 3 باعث دور شدن بسیاری از بیماری ها می گردد، از جمله:

* آلزایمر و فراموشی* آسم* بیش فعالی(پرتحرکی و کاهش توجه)* سرطان* سردردهای میگرنی* MS* چاقی و افزایش وزن* پسوریازیس(وجود لکه های ق رنگ در بدن)* نرمی استخوان* ورم مفاصل* افزایش فشار خون* دیابت* افسردگی* ناراحتی های پوستی* روماتیسم

مصرف دوز بالای امگا 3، سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند؛ بنابراین کسانی که سیستم بدنشان ضعیف است، نباید آن را استفاده کنند.مصرف امگا 3 در واقع می تواند در عدم ابتلا به مجموعه ای از بیماری ها مفید باشد.اولین و مهمترین تاثیری که امگا 3 به آن معروف شده، نقش آن در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است، همچنین رژیم غذایی سرشار از امگا 3، مانع خشکی و ریزش مو می شود.به گفته پزشکان، سالمندان برای پیشگیری از آلزایمر باید غذاهای حاوی امگا 3 مصرف کنند. همچنین امگا 3 موجب بهبود خلق و خو، رفتار و شخصیت افراد می شود.

نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که میزان اسیدهای چرب امگا 3 در خون آنها کم است، نسبت به دیگران رفتار متغیرتر و منفی تری دارند و نیز دارای علائم ضعیف افسردگی هستند، در عین حال افرادی که اسیدهای امگا 3 بیشتری در خون دارند سازگارترند.بهتر است مکمل امگا 3 را همراه با وعده غذای اصلی مصرف کرد زیرا مکمل آن نوعی روغن است و همراه غذا بهتر جذب می شود البته افرادی که پس از مصرف آن دچار ضعف در پا می شوند، می توانند مکمل را قبل از خواب مصرف کنند.

———————————————————————————————-

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 



چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( SD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

6:30 صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید ? اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً 10 ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده

چه می شود اگر یک ماه پریود نشوم؟ آرام باشید. این طبیعی است که عادت ماهانه شما طبیعی نباشد – به خصوص در چند سال اول پس از

کودک آزاری ، آزار جنسی کودکان ، تجاوز به کودکان کلماتی هستند که این روزها هر ثانیه و ساعت با مضامین مختلف در شبکه های اجتماعی در مورد

کامبوچا چیست ؟ کامبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده است که حاوی چای سیاه و قند ( از منابع متفاوتی نظیر نیشکر، میوه یا عسل ) می باشد و

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

دوکوزاهگزانوئیک اسید docosahexaenoic (DHA) یکی از مهم ترین اسیدهای چرب امگا 3 است. و مانند بسیاری از اسیدهای چرب امگا 3، با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. DHA بخشی از هر سلول در بدن شما است، نقش حیاتی در مغز بازی می کند و در دوران بارداری و دوران کودکی کاملا حیاتی است. از آنجا که بدن شما نمی تواند آن را در مقادیر کافی تولید کند، پس ضروری است که آن را از رژیم غذایی بدست آورید.

 (DHA ) دوکوزاهگزانوئیک اسید چیست؟ (DHA)  یک اسید چرب بلند زنجیرامگا 3 است و شامل 22 کربن طولانی و 6 پیوند دوگانه است و عمدتا در غذاهای دریایی مانند ماهی، صدف، روغن ماهی و برخی از انواع جلبک یافت می شود. آن جزئی از هر سلول بدن شما است و یک جزء ساختاری حیاتی پوست، چشم و مغز است.در واقع، DHA  تا بیش از 90٪ از اسیدهای چرب امگا 3  در مغز و تا 25٪ از محتوای چربی کل را تشکیل می دهد. می توان آن را از اسید چرب امگا 3  گیاهی دیگری به نام آلفا لینولنیک اسید (ALA)  سنتز کرد. با این حال، این روند بسیار ناکارآمد است، و تنها 0.1-0.5٪ از ALA در بدن شما به DHA تبدیل می شود و تبدیل آن به سطوح کافی ویتامین ها و مواد معدنی، و همچنین مقدار اسیدهای چرب امگا 6 در رژیم غذایی بستگی دارد.

DHA چگونه کار می کند؟DHA اسید چرب غیر اشباع با 6 پیوند دوگانه است و این به این معنی است که بسیار انعطاف پذیر است. DHA به طور عمده در غشای سلولی وجود دارد، و باعث می شود غشاء و شکاف های بین سلول های سیال تر شوند. این سیالیت باعث می شود ارسال و دریافت سیگنال های الکتریکی که راه برقراری ارتباط است آسانتر در سلول ها اتفاق بیافتد.بنابراین، به نظر می رسد که سطوح کافی از DHA  ارتباط برای سلول ها را آسان تر، سریعتر و کارآمد تر کند.سطح پایین DHA در مغز یا چشم ممکن است ارتباط بین سلول های را کند، و در نتیجه بینایی یا عملکرد مغز را تغییر دهد.

منابع غذایی سرشار از DHA که عمدتا در غذاهای دریایی مانند ماهی، صدف و جلبک یافت می شود.انواع مختلفی از ماهی منابع بسیار خوبی هستند، و تا چند گرم DHA در هر وعده را تامین می کنند واین ها شامل: ماهی خال مخالی،ماهی سالمون، شاه ماهی، ساردین و خاویار هستند.برخی روغن ماهی ها، مانند روغن کبد ماهی، می تواند به اندازه 1 گرم DHA در یک قاشق غذاخوری(10-15 میلی لیتر) ارائه دهد. فقط به خاطر داشته باشید که روغن ماهی ممکن است سرشار از ویتامین A، که می تواند در مقادیر زیاد مضر باشد.DHA ممکن است در مقادیر کم در گوشت و لبنیات حیوانات علف خوار، و همچنین امگا 3 در تخم مرغ غنی شده وجود داشته باشد. با این حال، ممکن است دریافت آن به اندازه کافی از رژیم غذایی به تنهایی سخت باشد. بنابراین اگر شما به طور منظم مواد غذایی که در بالا ذکر شده است را نمی خورید، مصرف یک مکمل ممکن است یک ایده خوب باشد.اثر DHA بر روی مغزDHA  فراوان ترین امگا 3 در مغز شما است و نقش مهمی در رشد و عملکرد آن ایفا می کند. سطح مغزی سایر اسیدهای چرب امگا 3، مانند EPA، معمولا 250-300 برابر کمتر است و EPA، نقش مهمی در رشد مغز بازی می کند. DHA برای رشد بافت مغز و عملکرد آن، به خصوص در مراحل نوزادی و رشد بسیار مهم است.مصرف DHA توسط مادر در طول سه ماهه سوم بارداری سطوح DHA کودک را تعیین می کند، بیشترین تجمع در مغز در طول چند ماه اول زندگی رخ می دهد. DHA  عمدتا در ماده خاکستری مغز و در لوب پیشانی وجود دارد و این مناطق به ویژه در طول رشد به DHA وابسته هستند. این بخش از مغز مسئول پردازش اطلاعات، خاطرات و احساسات است. آنها همچنین برای حفظ توجه، برنامه ریزی و حل مسئله، و همچنین رشد اجتماعی، عاطفی و رفتاری مهم هستند.در حیوانات، کاهش DHA در مغز در حال رشد منجر به کاهش مقدار سلول های عصبی جدید شد و عملکرد عصب تغییر پیدا کرد. همچنین باعث اختلال در یادگیری و بینایی شد.در انسان، کمبود DHA در اوایل زندگی با ناتوانی های یادگیری، ADHD، خصومت تهاجمی و چند اختلال دیگر در ارتباط است.علاوه بر این، مطالعات سطوح پایین DHA مادر را با افزایش خطر رشد ضعیف بینایی و عصبی در کودک  مرتبط دانسته اند.مطالعات نشان داده اند که نوزادان مادرانی که مصرف 200 میلی گرم DHA در روز از هفته 24 بارداری تا زمان زایمان داشتند دارای بهبودهایی در بینایی و حل مساله هستند.DHA ممکن است مزایایی برای مغز سالمندان داشته باشد.بسیاری از عوامل وجود دارند که به طور طبیعی با افزایش سن مغز همراه هستند، مانند استرس اکسیداتیو، تغییر متابولیسم انرژی و آسیب DNA . ساختار مغز نیز تغییر میکند که شامل کاهش در اندازه، وزن و محتوای چربی مغز است. جالب توجه است، بسیاری از این تغییرات نیز در زمانی که سطوح DHA  کاهش یافته است هم دیده می شود.این تغییرات شامل تغییر در خواص غشاء ، کاهش عملکرد در وظایف حافظه، تغییر در فعالیت آنزیم و عملکرد اعصاب است.مصرف مکمل DHA  باعث پیشرفت های قابل توجهی در حافظه، یادگیری و تسلط کلامی در کسانی که از حافظه متوسط شکایت داشتند در ارتباط است.سطوح پایین DHA با بیماری های مغز مرتبط است.بیماری آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل در افراد مسن است. و بر روی 4.4 درصد از بزرگسالان بالای 65 سال تاثیر می گذارد، و اثرات آن بر عملکرد مغز، خلق و خوی و رفتار است.تغییر در حافظه اپیزودیک در میان اولین نشانه هایی از تغییرات مغز در بزرگسالان مسن تر است که باعث می شود به سختی حوادثی که در یک زمان و مکان خاص رخ داده است را به یاد آورند.جالب توجه است که نشان داده شده است که بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر مقدار DHA  در مغز و کبدشان پایین است، در حالی که سطوح EPA و DPA  زیاد هستند.مطالعات نشان می دهد که سطح بالای DHA خون با کاهش خطر زوال عقل(دمانس) و آلزایمر در حال پیشرفت مرتبط است.

اثرات DHA بر چشم و بیناییDHA  یک جزء بسیار مهم غشا در چشم است و به یک پروتئین به نام رودوپسین کمک می کند.رودوپسین به مغز کمک می کند تا با تغییر نفوذپذیری، سیالیت، ضخامت و خصوصیات دیگر موجود در داخل چشم تصاویر را دریافت کند.کمبود DHA باعث مشکلات بینایی، به ویژه در کودکان می شود. بنابراین، در حال حاضر به طور کلی شیر خشک بچه با DHA غنی شده است که یک راه موثر برای کمک به جلوگیری از اختلال بینایی در نوزادان است.

اثرات DHA بر سلامت قلباسیدهای چرب امگا 3 به طور کلی با کاهش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. سطوح پایین DHA با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و مرگ در ارتباط است.این اثر مخصوص اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند موجود در ماهی های چرب و روغن ماهی، مانند EPA و DHA است. مصرف شان می تواند بسیاری از عوامل خطر بیماری های قلبی را بهبود ببخشد از جمله:- تری گلیسیرید خون: اسیدهای چرب امگا 3  بلند زنجیرممکن است تری گلیسیرید خون را تا 30٪  کاهش دهد.- فشار خون: اسیدهای چرب امگا 3 موجود  در روغن ماهی و ماهی های چرب ممکن است فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.- سطح کلسترول: روغن ماهی و امگا 3 ممکن است در افراد مبتلا به کلسترول بالا، کلسترول تام را کاهش و HDL کلسترول را افزایش دهد.- عملکرد اندوتلیال:  DHA از اختلال عملکرد اندوتلیال جلوگیری می کند، زیرا اختلال عملکرد اندوتلیال منجر به بیماری های قلبی می شود.

دیگر مزایای سلامتی DHA- آرتروز:  DHA التهاب را در بدن کاهش می دهد و ممکن است درد و التهاب مفاصل افراد مبتلا به آرتریت را کاهش دهد.- سرطان: احتمالا DHA زنده ماندن سلول های سرطانی را مشکل تر می کند وهمچنین ممکن است باعث شود که آنها از طریق مرگ برنامه ریزی شده سلولی بمیرند.- آسم:  DHA احتمالا با مسدود کردن ترشح موکوس و کاهش فشار خون ممکن است علائم آسم را کاهش دهد.

DHA مخصوصا در طول بارداری، شیردهی و دوران کودکی مهم است.DHA در طول ماه های آخر بارداری و در اوایل زندگی کودک حیاتی است. نوزادان تا دو سالگی نیاز بیشتری به DHA نسبت به کودکان بزرگتر و بزرگسالان دارند.مغز به سرعت در حال رشد است، و به مقادیر بالایی ازDHA  برای تشکیل ساختارهای غشایی سلول های حیاتی در مغز و چشم نیاز دارد. بنابراین، مصرف DHA  طور چشمگیری می تواند بر رشد مغز تاثیر بگذارد. کمبود DHA با تغییر در عملکرد مغز، از جمله ناتوانی های یادگیری، تغییر در بیان ژن و اختلال در بینایی ارتباط دارد.

شما چقدر DHA نیازدارید؟اغلب دستورالعمل برای سلامت بزرگسالان توصیه به مصرف حداقل 250-500 میلی گرم ترکیب EPA و DHA در روز  است.کودکان تا دو سالگی به (10-12میلی گرم / کیلوگرم وزن بدن) نیاز دارند، در حالی که کودکان بزرگتر ممکن است تا 250 میلی گرم در روز  نیاز داشته باشند.به مادران باردار یا شیرده مصرف حداقل 200 میلی گرم DHA، یا 300-900 میلی گرم ترکیب EPA و DHA در روز توصیه شده است.افرادی که حافظه ضعیف یا اختلالات شناختی دارند با مصرف500 تا 700/1 میلی گرم DHA  در روز از مزایای بهبود عملکرد مغز  بهره مند می شوند.گیاهخواران و گیاهخواران اغلب فاقد DHA  هستند و باید مکمل های ریز جلبک هایی که حاوی DHA هستند را مصرف کنند.مکمل DHA  معمولا بی خطر هستند. با این حال، مصرف بیش از 2  گرم در روز هیچ مزایای بیشتری ندارد و توصیه نمی شود.جالب توجه است، کورکومین که  ترکیب فعال در زردچوبه  است ممکن است جذب DHA  در بدن را بالا ببرد. کورکومین با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است، و مطالعات حیوانی نشان داده اند که کورکومین سطح DHA  در مغز را افزایش می دهد.

ملاحظات و عوارض DHAمکمل DHA  حتی در دوزهای بالا معمولا به خوبی تحمل می شود.با این حال، امگا 3 به طور کلی ضد التهابی است و ممکن است نازک شدن رگ شود. در نتیجه، مصرف بیش از حد امگا 3 ممکن است باعث نازک شدن جدار گلبول قخون و یا خونریزی بیش از حد شود.اگر شما در حال برنامه ریزی برای یک عمل جراحی هستید، باید مصرف مکمل امگا 3 را  یک یا دو هفته قبل از عمل متوقف کنید.

نام (اجباری)

تصویر امنیتی جدید

صفحه اصلی | رژیم آنلاین | مقالات | اخبار تغذیه | غذاهای رژیمی | گالری تصاویر | تماس با ما

طراحی و اجرا: پویان وب



آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

زمان مصرف قرص مکمل omega-3 خیلی مهم نیست. شما در هر ساعتی از روز بعد از یک وعده غذایی می توانید آن را مصرف نمایید.تحقیقات نشان داده است که دریافت امگا 3 از طریق مواد غذایی، بهتر از دریافت آن از طریق مکمل هاست.شما به جز مکمل ها می توانید از دیگر منابع اسید چرب امگا 3 نیز استفاده نمایید.ماهی های سالمون و ساردین و همچنین گردو بیشترین مقدار امگا 3 را دارا می باشند، یعنی در هر واحد از این ماهی ها حدود 15/1 گرم امگا 3 می باشد. بقیه ماهی ها در هر واحد، 45/0گرم اسید چرب امگا 3 دارند. میگو در هر واحد حدود 32/0 گرم اسید چرب امگا 3 دارد.

منابع دیگر اسید چرب امگا 3، عبارت است از: دانه سویا، کدو و کلم.

به طور کلی، 84 گرم میگو دارای 29 گرم اسید چرب امگا 3 است.84 گرم سالمون 9/1 – 1/1 گرم اسید چرب امگا 3 دارد. در 84 گرم ماهی تن کنسرو شده حدود 24/0 – 17/0 گرم اسید چرب امگا 3 وجود دارد.لازم به ذکر است، که در بدن ما باید به مقدار کافی ویتامین های B6، B3 و C و همچنین املاح منیزیم و روی وجود داشته باشد، تا امگا 3 اعمال خود را بهتر انجام دهد. ویتامین E که خود یک آنتی اکسیدان می باشد، امگا 3 را در برابر اکسیده شدن محافظت می کند.علائمی که نشان می دهند باید امگا 3 بیشتری مصرف کنیم عبارتند از:خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش صورت، زخم دهان ، سردرد ، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، شکننده بودن موها و ناخن ها و عدم تمرکز.مصرف امگا 3 باعث دور شدن بسیاری از بیماری ها می گردد، از جمله:* آلزایمر و فراموشی* آسم* بیش فعالی(پرتحرکی و کاهش توجه)* سرطان* سردردهای میگرنی* MS* چاقی و افزایش وزن* پسوریازیس(وجود لکه های ق رنگ در بدن)* نرمی استخوان* ورم مفاصل* افزایش فشار خون* دیابت * افسردگی* ناراحتی های پوستی* روماتیسمموفق باشید.

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید


لزوم استفاده از امگا 3 در بارداری , مصرف قرص امگا 3 در دوران بارداری , ایا امگا۳ خاصیت چربی سوزی دارد , آیاامگا۳ برای کبد چرب مضر است , مواد غذایی دارای امگا 3 و 6 , کدام مارک امگا 3 بهتره , تاثير امگا 3 در بدن , تاثیر امگا 3 بر بدن , خواص ویتامین امگا3 , عوارض داروی امگا 3 , زمان خوردن امگا 3 , فواید مکمل امگا 3 , خواص کپسول امگا 3 , بهترین قرص امگا 3 , در مورد قرص امگا3 , فواید قرص امگا 3 , خاصیت قرص امگا 3 , خواص قرص امگا 3 , طریقه قرص امگا3 , موتور امگا چیست , منابع مهم امگا3 , قرص ماهی امگا 3 , مصرف قرص امگا 3 , خرید قرص امگا 3 , پرل امگا3 گیاهی , کپسول امگا اکس , مزایای omega 3 , قرص امگا۳ خرید , منابع امگا 3و6 , گردو و اومگا ۳ , خواص قرص امگا3 , ویتامین امگا 3 , کپسول omega 3 , خواص قرص omg3 , خصوصیات امگا3 , امگا 3 ارزان , کپیوی امگا 3 , داروی امگا 3 , قرص امگا تری , تاثیر امگا 3 , کپسول امگا 3 , قرص امگا رکس , عوارض امگا 3 , خاصیت امگا 3 , قرص وست اویل , قرص اکومارین , تبلت omega 3 , شربت امگا 3 , omega 3 قرص , مکمل امگا 3 , ماسک امگا 3 , کپسول omga3 , کپسول امگا3 , خرید امگا 3 , فواید امگا3 , اخبار رورز , امگا 3 آسم , omega3 قرص , خواص امگا3 , قرص امگا ۳ , قرص امگا 5 , مصرف امگا3 , قرص امگا3 , قرص امگا , امگاه 3 , امگا 9

علی رغم اینکه احتمال جیوه به دستگاه گوارش با استفاده از کپسول امگا-۳، نسبت به مصرف خود ماهی‌ها کمتر است، ولی بعضی افراد از جمله زنان باردار یا شیرده نباید بدون نظر پزشک از کپسول‌های امگا-۳ استفاده کنند

ماهی‌هایی مانند خال‌مخالی، قزل‌آلا، سالمون، تون، ساردین و هالیبوت، سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند و با مصرف آن‌ها می‌توان نیاز بدن به امگا-۳ را تامین کرد. با این‌حال، استفاده از کپسول‌های امگا-۳ یا روغن ماهی نیز یکی از راه‌های دیگر برای دریافت امگا-۳ است. بعضی از متخصصان معتقدند که کپسول امگا-۳ نباید بدون نظر پزشک مصرف شود، ‌چون این کپسول‌ها برای بعضی از افراد مناسب نیستند.

 

مقدار مصرف

کپسول‌های روغن ماهی در هر عدد،‌ معمولا حاوی ۱۲۰ میلی‌گرم از DHA و ۱۸۰ میلی‌گرم EPA هستند. طبق گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند،‌ هیچ فردی بدون تجویز پزشک مجاز نیست که روزانه بیشتر از ۳ هزار میلی‌گرم (۳ گرم) امگا-۳ مصرف کند. در ضمن، کپسول‌هایی را تهیه کنید که توسط شرکت‌های معتبر تولید شده‌اند و هیچ مقداری از آفت‌کش‌ها، جیوه، سرب یا کادمیوم ندارند.

 

اختلالات خون

روغن ماهی، در صورت مصرف به مقدار زیاد، می‌تواند خطر خون‌ریزی را افزایش بدهد. بنابراین، افرادی که مبتلا به اختلالات خون هستند، به‌راحتی دچار کبودی می‌شوند یا داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین، وارفارین و کلوپیدوگرل مصرف می‌کنند، باید مشاوره‌های پزشکی را قبل از مصرف کپسول روغن ماهی جدی بگیرند.

 

زنان باردار

زنان باردار یا شیرده نباید بدون نظر پزشک از کپسول‌های امگا-۳ استفاده کنند. با این‌حال، احتمال جیوه به دستگاه گوارش با استفاده از کپسول امگا-۳، نسبت به مصرف خود ماهی‌ها کمتر است. طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (USFDA)، جیوه می‌تواند به سیستم عصبی درحال رشد جنین آسیب برساند. به‌علاوه، روغن ماهی می‌تواند حاوی پلی‌کلره بی‌فنیل (PCBs) و دیوکسین‌هایی باشد که همگی برای سلامتی انسان‌ها مضر هستند.

 

بیماری دیابت

روغن ماهی می‌تواند سطح قند خون ناشتا را در بعضی از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ افزایش بدهد. به همین دلیل هم محققان دانشگاه مریلند، توصیه می‌کنند که این بیماران هرگز نباید بدون مشورت پزشک برای مصرف کپسول روغن ماهی اقدام کنند. این مساله خصوصا زمانی حیاتی می‌شود که از داروهای قند خون مانند انسولین، گلایپیزید، گلوکواف و گلیبورید استفاده کنید. البته تمامی این مسائل به نظر پزشک بستگی دارند و پزشک می‌تواند دوز مصرفی داروها را در کنار کپسول روغن ماهی افزایش بدهد.

 

افراد مبتلا به آلرژی

اگر به ماهی یا مغزهای خام آلرژی دارید، اصلا نباید کپسول روغن ماهی مصرف کنید. در موارد نادری هم افرادی که به بعضی از مواد غذایی دیگر آلرژی داشته‌اند، بعد از مصرف کپسول روغن ماهی با بثورات پوستی مواجه شده‌اند. بنابراین، تغییرات ناشی از مصرف این کپسول‌ها را با دقت بررسی کنید.

 

کودکان

محققان دانشگاه مریلند می‌گویند که افراد زیر ۱۸ سال نباید کپسول روغن ماهی مصرف کنند، مگر این‌که این مصرف تحت نظر پزشک باشد. علاوه بر این، کودکان نباید ماهی‌هایی بخورند که شانس وجود جیوه در آن‌ها زیاد است.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: salamatism.com

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای ‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

مارا دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت پوراطب می باشد
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *