فوايد عرق نعنا براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

نعناع که با نام نعنا هم شناخته می شود یکی از گیاهان دارویی است که اغلب به صورت نعناع تازه و نعناع خشک شده استفاده می شود. گفته می‌شود جویدن برگ نعناع تازه یک روش طبیعی برای درمان سکسکه می باشد.

طبع نعناع گرم و خشک است. نعناع نام بیش از 12 گونه ی گیاهی مختلف است که دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، فیتوسترون، اسید فنولیک، تریترپن ها، فلانوویید، آنتوسیانین ها، ساپونین ها و کاروتنوئیدها، پروتئین، فیبر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر، ویتامین C، آهن و ویتامین A می باشند.

برگ های تازه نعناع برای درمان آکنه و جوش صورت مفید هستند.

برگ های تازه نعناع را با گلاب مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

روغن نعناع برای درمان آفتاب سوختگی و درد ناشی از آن مفید می باشد.

مقداری روغن نعناع را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

دوره مقدماتی php

نعناع برای درمان خشکی و ترک کف پا مفید می باشد.

برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند سپس پاهای خود را در آن فرو کنید و بگذارید بماند تا ترک پاشنه پا درمان شود.

برگ های نعناع پوست سر را تمیز می کند به عنوان یک درمان گیاهی و طبیعی برای خارش موی سر استفاده می شود.

برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید سپس آن را صاف کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

روغن نعناع برای درمان شپش سر مفید می باشد.

مقداری روغن نعناع را بر روی پوست و موی سر بمالید، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

مطالعه ای در سال 2014 نشان داده که روغن نعناع بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

اگر سن فرزند شما کمتر از 30 ماهگی می باشد از روغن نعناع استفاده نکنید.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی و نوشیدنی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده که مصرف چای نعناع باعث کاهش قابل توجهی در سطح تستوسترون در مردان می شود و در نتیجه باروی و توانیی جنسی آن ها را کاهش می دهد.

نعناع یک گیاه آرام بخش برای درمان ناراحتی معده و سو هاضمه می باشد، منتول موجود در نعنا برای جلوگیری از زخم معده مفید است و همچنین اندولوم موجود در آن برای درمان سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

نعناع باعث افزایش چربی سوزی در بدن شده و می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند، همچنین تحقیقات نشان داده که روغن نعناع باعث کاهش اشتها می شود.

مطالعات در دانشگاه مریلند نشان داده که مصرف چای نعناع باعث کاهش فشار خون شده و برای سلامت قلب و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

نعناع حاوی مونوکلون طبیعی است که خلط آور طبیعی بوده و منتول موجود در آن برای درمان سرماخوردگی و گلو درد و اختلالات تنفسی مفید می باشد.

چای نعناع هضم غذا را بهبود بخشیده و برای درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

نعناع یک عامل ضد میکروبی طبیعی بوده که دندان ها و لثه ها را تمیز کرده و باعث رفع بوی بد دهان و درمان دندان درد می شود.

برگ های نعناع به خصوص برگ های تازه آن به عنوان یک آرامش بخش طبیعی عمل می کنند و برای درمان تهوع، سردرد و میگرن مفید هستند.

چند قطره از روغن نعناع را بر روی پیشانی و پشت گردن خود را مالش دهید تا سردرد شما تسکین پیدا کند.

یکی از خواص معجزه‌آسای نعناع خاصیت آرام‌بخشی و نشاط آوری آن است. تهیه شربت نعناع که از دم کرده این گیاه و مقداری زعفران و شکر تهیه شده باشد در لحظاتی که دچار ناراحتی و اندوه هستید به افزایش نشاط و برطرف شدن اندوه کمک می‌کند و در زمان عصبانیت و خشم، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است.

برای تهیه این شربت کافی است 2 قاشق برگ خشک و پودر شده نعناع را در 2 لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف کردن آن یک لیوان از آن را با یک قاشق شکر و مقدار اندکی زعفران مخلوط کرده و به‌صورت سرد یا گرم میل کنید.

روغن نعناع برای درمان درد معده و مشکلات گوارشی، رفع بوی بد دهان، درمان سردرد و میگرن، تقویت حافظه، افزایش انرژی، درمان سینوزیت و آسم، رفع شوره و شپش سر، درمان خارش پوست و جوش صورت، تقویت و افزایش رشد مو و درمان سرطان مفید می باشد.

مقداری برگ نعناع تازه را بشویید و در ظرف مورد نظر بریزید. مقداری آب جوش بر روی آن ها ریخته و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، چای نعناع شما آماده است. می توانید مقداری عسل و آب لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید.

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری را به یک قوری آب داغ (70-80 درجه) اضافه کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دمنوش نعناع شما آماده میل کردن شود.

منابع : medicalnewstoday – organicfacts – draxe

 

خمیر بادام و اضافه کردن یک مقدار آب لیمو. خمیر بادام به تجدید پوست کمک می کند. به ترمیم آسیب ناشی از گرد و غبار و آلودگی کمک میکند. آب لیمو همچنین دارای خواص سفید کننده دارد. از این رو، کمک می کند تا پوست جوان بنظر برسد
3 ماسک زردچوبه و عرق نعناع

زردچوبه در بسیاری از کرم ها و محصولات استفاده می شود. زردچوبه به کاهش ملانین ناشی از تیرگی پوست کمک میکند . عرق نعنا دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی و سفید کنندگی. مخلوط عرق نعناع با زردچوبه یک بار در هفته برروی پوست بزنید این ترکیب کمک خواهد کرد که به طور طبیعی پوست سفید شود
4 -ماسک ماست و آرد گرم

ماست دارای اسید لاکتیک و روی است که ، به روشن کردن رنگ پوست کمک میکند. آرد گرم خواص سفید کننده دارد. آرد گرم مخلوط با ماست ب هر روز بر روی پوست بمالید. پوستتان روشن و درخشان می شود

-5 ماسک گوجه فرنگی و بلغور جو

آب گوجه فرنگی سفید کننده پوست است و جوشهای سرسیاه را از بین می برد . در واقع، آب گوجه فرنگی نیز برای آفتاب سوختگی موثر است. از آب گوجه فرنگی و یک قاشق چای خوری از بلغور جو روی صورت خود به مدت 15-20 دقیقه بماند. هنگامی که خشک شد با آب ولرم بشوئید . نتایج شگفت انگیز این ترکیب را خواهید دید
6- ماسک آب پرتقال و زعفران

آب پرتقال به سفید کردن پوست چرب کمک می کند . زنانی که دارای پوست چرب هستند می توانید یک عدد آب پرتقال را با مقداری زعفران ترکیب کنند . حدود ده دقیقه بماند سپس با آب گرم بشورید. آب پرتقال به طور طبیعی تصفیه کننده پوست است
7 نگه داشتن آب کافی در بدن

برای حفظ بدن آب کافی در بدن لازم است . اگر بدن شما آب کافی در بدن نداشته باشد از روی پوست مشخص می شود. نوشیدن حداقل 8-10 لیوان آب در روز مورد نیاز است . همچنین، نوشیدن مقدار زیادی مایعات به صورت آب میوه به زیبایی پوست کمک میکند
8 یک برنامه غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل برای گرفتن یک پوست زیبا ، به طور طبیعی لازم است . شامل همه منابع مهم مواد غذایی که غنی از روی، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. دو وعده میوه و سبزیجات برای حفظ بافت پوست زیبا لازم است.

منبع- اختصاصی دکترسلام

خواص نعناع برای پوست بسیار زیاد می باشد به گونه ای که این گیاه یکی از اجزای اصلی مراقبت از پوست محسوب می شود. نعناع می تواند به شما در داشتن پوستی سالم و نرم و درخشان کمک زیادی کند.

نعناع از جنس گیاهان با عطر و بوی قوی است. نعناع نوعی گیاه با برگ های سبز کوچک است. همچنین یک گیاه بسیار سودمند است و از شیوه های مختلف می توان برای بهره بردن از خواص آن استفاده کرد. در بسیاری از کشورها در سراسر جهان، از جمله هند، از برگ و ساقه نعناع برای آشپزی و پخت و پز و اضافه کردن عطر و طعم به مواد غذایی استفاده می شود.

هنگامیکه بحث مراقبت از پوست می شود، نعناع یکی از گیاهان بسیار موثر در این زمینه می باشد. نعناع یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی محصولات مختلف مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده ها، پاک کننده ها، نرم کننده ها، شامپو و حتی برق لب ها یا چپستیک ها است! اگر دقت کنید آن را در بسیاری از جداول عناصر مختلف تشکیل دهنده محصولات آرایشی بهداشتی خواهید دید. برگ های نعناع برای پوست عالی هستند و این یکی از دلایلی است که به طور گسترده ای در محصولات مختلف مراقبت از پوست از آن استفاده می شود.

نعنا برای پوست هایی که نیاز به مراقبت و درمان بیشتری دارند بسیار مناسب است. اگر از جوش و آکنه شدید بر روی صورت تان رنج می برید، با استفاده از نعناع می توانید از آن خلاص شوید. نعناع برای از بین بردن انواع مختلف جوش و آکنه جواب می دهد. همچنین به حذف آکنه به طور طبیعی و بدون هیچ گونه عوارض جانبی کمک می کند.

اگرچه نعناع به شکل های مختلف در آشپزی استفاده می شود، اما بسیاری از مردم نمی دانند که نعناع یک گیاه بسیار مهم برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی شان است. این گیاه یک راه عالی برای تسکین ناراحتی های پوستی و مراقبت از پوست شما، بدون عوارض جانبی و با نتایج تضمین شده می باشد. در اینجا چند روشی که با عمل به آنها می توانید از گیاه نعناع برای سلامت پوست خود استفاده کنید مورد بررسی قرار می دهیم.

نعناع به دارا بودن خواص ضد التهابی معروف است. بنابراین، با استفاده از آب نعناع بر روی پوست خود می توانید نیش های پشه و سوزش های دیگر را تسکین دهد. همچنین به نرمی پوست خشک و جلوگیری از خارش پوست کمک می کند.

 3 یا 4 مرتبه در هفته روغن نعناع را به موهای خود بمالید و آن ها را بخوبی ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه آن ها را شستشو دهید. انجام این کار به خلاص شدن از شر شپش کمک می کند، زیرا نعناع خواصی دارد که حشرات را دور می کند. این کار را به طور مرتب برای چند هفته یا حتی چند ماه انجام دهید تا هرگونه شپش را به طور کامل از موهایتان دور کنید.

تعدادی جو را بردارید و آن ها را با آب نعناع مخلوط کنید. پوست تان را با این محلول پاک کنید تا سلول های مرده را از پوست حذف کنید. این کار همچنین باعث آبرسانی و رطوبت به پوست شما می شود. بعلاوه، این یک راه عالی برای حذف و از بین بردن علائم باقیمانده از جوش است.

برگ های نعناع را در آب بجوشانید و پاهای خود را در آن بخیسانید. این کار به تسکین پاشنه ترک خورده کمک می کند، بوی پا را از بین می برد و پاشنه های پاهای شما را نرم می کند. علاوه بر این، عطر و طعم گرم برگ ها، باعث آرامش اعصاب و احساسات شما خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد که آرام باشید.

ماسکی از برگ نعناع را در مناطق آسیب دیده جوش های سرسیاه قرار دهید و پس از 15 دقیقه شستشو دهید. استفاده از نعناع برای سلامت پوست به از بین بردن جوش ها هم کمک می کند.

اسید سالیسیلیک موجود در نعنا به درمان جوش و آکنه کمک کند. ماسکی از یک برگ نعناع و آب گل رز طبیعی تهیه کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. بعد از 20 دقیقه آن را شستشو دهید. انجام این کار به طور مرتب کمک می کند تا از شر جوش و آکنه مزاحم خلاص شوید.

استفاده از برگ های نعناع باعث کنترل ایجاد و ساخت روغن توسط پوست می شود زیرا حاوی ویتامین A است. همچنین پوست را جوان سازی می کند و با دادن روشنی و لطافتی که در پوست ایجاد می کند باعث طراوت پوست می شود. استفاده از نعناع، ​​یک روش طبیعی برای داستن پوستی درخشان و بدون چربی است.

برگ های نعناع له شده را بر روی پیشانی کسانی قرار دهید که از سردرد رنج می برند تا سردرد آنها تشکین پیدا کند و احساس شادابی و طراوت در آن ها ایجاد شود.

این ها تنها تعدادی از خواص زیادی هستند که نعناع می تواند برای مراقبت از پوست و زیبایی داشته باشد! نعناع با بسیاری از خواص بالقوه پوست، یکی از مواد طبیعی می باشد که برای حفظ سلامت پوست به راحتی در دسترس شما می باشد.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...