فوايد سرکه انگور براي مو

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

قرن ها پیش، کشف کردند که سرکه باعث حالت ابریشمی و براق به موها می شود . یک مخلوط ساده از سرکه و آب باعث صاف شدن و بهبود کوتیکول مو و پاک شدن آن می گردد. استفاده از سرکه سفید یا سرکه سیب بعد از شامپوی موهایتان یک راه بسیار عالی برای احیای بافت های آن است.

روش یک از دو: استفاده از یک شستشوی ساده

۱- یک قسمت سرکه را با یک بخش آب مخلوط کنید.

سرکه طبیعی برای استفاده ی مو بیش از حد قوی است، بنابراین مهم است که آن را با آب رقیق کنید. یک چهارم فنجان سرکه و یک چهارم فنجان از آب برای یکبار شستشوی مو کافی است.

۲- موهای خود را به صورت عادی شامپو کنید.

موهای خود را با شامپوی همیشگی خود بشویید. در صورت امکان، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. استفاده از آب گرم سبب وز و فر شدن موها میشود. آب سرد به صاف شدن مو و براق شدن آن کمک می کند.

دوره مقدماتی php

۳- از نرم کننده استفاده نکنید .

از آنجایی که شما ازسرکه برای شستشو استفاده می کنید دیگر نیازی به نرم کننده بعد از شامپو کردن ندارید. شستشو، موهای شما را نرم و صاف تر خواهد کرد.

۴- سرکه را روی موهای خود بریزید .

به آرامی آن را بر روی پوست سر خود بریزید و سعی کنید آن را به طور مساوی بر بالای سر خود توزیع کنید. با استفاده از انگشتانتان پوست سر را ماساژ دهید و آن را بر روی موهای خود از ریشه تا نوک هدایت کنید.

۵- پنج تا ده دقیقه صبر کنید.

این کار به موها  اجازه خواهد داد تا به طور کامل خیس شوند.سپس برای تکمیل دوش معمول خود اقدام کنید.

۶- موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید.

با شستشوی سریع، سرکه اضافی را از موهای خود حذف کنید. نیاز نیست که بیشتر ازین کاری انجام دهید، بوی سرکه بعد از خشک شدن موها از بین رفته خواهد  رفت.

۷- موهای خود را به طور معمول خشک کنید .

در هر دو صورت اجازه دهید موهایتان با استفاده از هوای خشک و یا سشوار خشک شود. هنگامی که کار شما به پایان رسید، موهایتان ابریشمی و نرم خواهد شد. بوی سرکه هم باید از بین رفته باشد.

۸- این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

شما ممکن است نتایج حاصل از شستشوی موهای خود را دوست داشته باشید و برای تکرار دوباره ی آن وسوسه شوید. با این حال، سرکه می تواند سبب خشک شدن موهایتان گردد. با استفاده از این کار فقط یک یا دو بار در هفته موهایتان را بازیابی خواهید کرد و درخشش را به آنها برمی گردد.

روش دو از دو: ساخت یک سرکه شستشوی سفارشی

۱- یک قاشق غذاخوری عسل را به سرکه اضافه کنید.

عسل دارای خواص پاک کنندگی و مرطوب کنندگی خوبی است، و آن را به یک عامل افزاینده مناسب برای شستشوی مو بدل کرده .اگر موهایتان کمی خشک است این روش واقعا کمک کننده است. عسل همچنین بوی فوق العاده خوبی دارد و می توانید در حالی که شما در حمام هستید با بوی سرکه مبارزه کند. اگر می خواهید عسل اضافه کنید، در اینجا چگونگی انجام این کار آورده شده:

۲- استفاده از سفید تخم مرغ برای درخشش فوق العاده موها.

سفیده تخم مرغ، مانند سرکه، به تمیز شدن مو و زیبایی آن کمک میکند . اگر شما در حال حاضر سرکه را از لیست خارج کرده اید چرا تخم مرغ را امتحان نمی کنید؟ شما همچنین می توانید از سفیده تخم مرغ به جای سرکه استفاده کنید اگر موهای شما نیاز به شستشو دارد. در اینجا نحوه استفاده از سفید تخم مرغ  برای شستشوی موهای شما آورده شده است:

۳- کمی روغن به منظور مرطوب کردن موها به مخلوط اضافه کنید.

اگر موهای شما کاملا خشک است، ممکن است بخواهید کمی از روغن را به مخلوط شستشوی خود اضافه کنید.بنابراین شما نیازی به اضافه کردن بیش از حد روغن نخواهید داشت. مقدار کمی روغن به حفظ موهای شما تا شامپوی بعدی کمک خواهد کرد. سعی کنید یکی از این روغن ها را به مخلوط شستشوی سرکه اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید:

۴- عطر و بوی سرکه را با گیاهان مغذی پوشش دهید.

اگر شما با این شستشو به دلیل بوی بد آن مشکل دارید ، شما ممکن است بخواهید آن را با گیاهان دارویی پوشش دهید . گیاهان سبب ایجاد یک عطر و بوی ملایمی به ماسک سرکه می شود و آن را لذت بخش تر میکند . در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده:

۵- به آن روغن های اسانس اضافه کنید.

استفاده از روغن های اسانس راه کار ساده ی دیگری است که به ماسک عطر و بوی خوبی می دهد و بوی سرکه را از بین می برد. برخی اسانس ها حتی برای مو هم مفید هستند. مخلوط شستشو خود را به طور معمول آماده کنید و ۵ تا ۱۰ قطره از یکی از این اسانس ها را به آن اضافه کنید:

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت انجیر در شیراز x بخوانید...