عکس گل گاوزبان اشکورات

دوره مقدماتی php
عکس گل گاوزبان اشکورات
عکس گل گاوزبان اشکورات

اشکورات رحیم‌آباد رودسر با تولید ۷۵ درصد تولید گل گاوزبان از مناطق مهم تولید این گیاه دارویی در ایران و بعنوان پایتخت گل گاو زبان ایران شناخته شده است.

شهرستان رودسر استان گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده گل‌گاوزبان کشور می باشد. مناطق کوهستانی اشکورات رحیم آباد رودسر با ۴۷۰ هکتار مساحت زیرکشت و برداشت ۲۲۰ تن قطب تولید گل گاوزبان کشور است. عکس‌ها: تسنیم ۶۱۲۸۲

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

گل گاوزبان از جمله گیاهان دارویی بسیار مهمی است که دارای خواص درمانی فراوانی می‌باشد. ایرانی‌ها برای بهره بردن از خواص درمانی این گیاه، گل‌ها و برگ‌های گل گاو زبان را خشک می‌کنند و از آن برای تهیه چای و دمنوش و عرق گل گاوزبان استفاده می‌کنند. پس از خشک شدن در آفتاب ، آنها به رنگ آبی عمیق تبدیل می شوند و طعم بسیار دلنشین آن برای درست کردن یک دمنوش ایده‌آل و آرامبخش فوق‌العاده است.

جوشانده و دم‌کرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌ پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

دوره مقدماتی php

در فروشگاه محصولات ارگانیک، گل گاوزبان بطور مستقیم از باغداران الموت و اشکورات تهیه می‌شود که علاوه بر تازگی، بهترین کیفیت و عطر و طعم را داراست. برای مشاهده و خرید، اینجا را کلیک کنید.

گل گاوزبان در منطقه الموت و اشکورات:

عکس گل گاوزبان اشکورات

بهترین مکان‌هایی که گیاه گل گاوزبان کشت می‌شود و بهترین کیفیت را داراست، در ارتفاعات رشته‌کوه‌های البرز است. و معروف‌ترین مکان‌های کشت گل گاوزبان در این رشته کوه زیبا، منطقه اشکورات (در ارتفاعات استان گیلان) و منطقه الموت (در ارتفاعات استان قزوین) است و جالب است بدانید این دو منطقه از طریق راه نسبتاً صعب‌العبوری در این رشته‌کوه‌های البرز به یکدیگر وصل می‌شوند.

چند عکس زیبا از باغ گل گاو زبان در منطقه الموت و اشکورات:

در فرهنگ ایرانیان، این گل‌های خشک به طور سنتی قرن‌ها به عنوان داروی چای گیاهی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اعتقاد بر این است که این چای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا یا آرتریت روماتوئید و التهاب کلیه را برطرف می‌کند. همچنین اعتقاد بر این است که از نظر طبیعت، گرم است.

۱. درمان مشکلات مختلف پوست

دانه‌های گل گاوزبان مملو از روغن‌های طبیعی هستند. روغنی که از این دانه‌ها استخراج می‌شود، به درمان انواع بسیاری از مشکلات پوستی کمک می‌کند. اگر مبتلا به اگزما هستید، می‌توانید هر قدر که دل‌تان بخواهد از این روغن روی پوست‌تان بمالید تا از شر خارش و خشکی پوست خلاص شوید.

۲. درمان شوره

در دنیای امروز، شوره و خارش سر از جمله مشکلات شایع مرتبط با مو هستند. این مشکلات می‌توانند ناشی از رژیم غذایی ناسالم، آلودگی هوا یا هر چیز دیگری باشند که فکرشان را می‌کنید. بدترین خبر این‌که، این مشکلات را نمی‌توانید به راحتی بر طرف نمایید. ولی خوشبختانه، اگر از روغن گل گاوزبان استفاده کنید احتمالا به چنین مشکلاتی دچار نخواهید شد، و در عوض، از داشتن گیسوانی پر پشت و درخشان به خود افتخار خواهید کرد!

۳. تنظیم قند خون

چنان‌چه مبتلا به دیابت هستید، حتما عاشق گل گاوزبان خواهید شد. برای تنظیم سطوح قند خون‌تان، به جای تزریق انسولین می‌توانید از گل گاوزبان استفاده کنید.

۴. افزایش تمرکز

اگر علائم اختلال کم‌توجهی و یا بیش‌فعالی فرزندتان، شما را درمانده و ناتوان‌تان کرده است، مکمل‌های گل گاوزبان را امتحان کنید. این داروی گیاهی به خاطر تاثیراتش بر افزایش قدرت و تمرکز ذهنی مشهور است. شاید کودک‌تان با مصرف گل گاوزبان، در نهایت بتواند بیش‌تر از ۵ دقیقه، سر جایش بنشیند!

۵. بهبود سلامت عمومی بدن

گل گاوزبان علاوه بر تمام این فواید که تا به حال گفته شد، غنی از مواد مغذی است. گل گاوزبان حاوی اسیدهای چرب امگا، اسید فولیک، مجموعه‌ی ویتامین‌های B، منیزیوم، و پتاسیم است. تمام این مواد مغذی برای بدن بسیار ضروری هستند و می‌توانند به بهبود سلامتی و تندرستی عمومی بدن کمک کنند.

۶. پیشگیری از نوسان های خلقی مرتبط با یائسگی

بسیاری از زنان یائسه از مکمل‌های گل گاوزبان استفاده می‌کنند. برای پیشگیری از نوسانات خلقی، که پیش از بروز یائسگی در میان زنان شایع است، به جای استفاده از درمان‌های هورمونی پر حرف و حدیث، می‌توانید از مکمل‌های گل گاوزبان استفاده کنید.

۷. بهبود سیستم ایمنی بدن

بیشتر مشکلات و بیماری های بدن ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن است که گل گاوزبان با داشتن خواص بی شمار خود به تقویت این سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

۸. خواص ضد سرطانی

گل گاوزبان سرشار از عنصر منیزیم است و منیزیم نیز خاصیت ضدسرطانی دارد. سرطان‌های مختلف مثل پروستات، پستان و کبد می‌توانند با مصرف گل گاوزبان درمان شوند. دانشمندان اخیرا به نتایجی دست یافته‌اند که بسیاری از سرطان‌ها با تغییر رژیم غذایی درمان می‌شوند.

۹. درمان بیماری های قلبی

مطالعات بسیار زیادی که بر روی رابطه بین گل گاوزبان و بیماری های قلبی انجام شد نشان داد که افرادی که از این گیاه استفاده می‌کنند به طور چشمگیری نسبت به سایرین کمتر دچار سکته و حمله قلبی و ناراحتی‌های سیستم قلبی و عروقی شده‌اند.

عکس گل گاوزبان اشکورات

۱۰. بهبود عملکرد روده

روغن گل گاوزبان برای تحرکات روده‌ای بسیار مفید است و باعث بهبود عملکرد روده‌ها می‌شود. افرادی که دچار تنبلی روده و سایر مشکلات این عضو از بدن‌شان هستند، به هیچ وجه دمنوش گل گاوزبان را فراموش نکنند.

۱۱. درمان اختلال بیش فعالی

برخی مطالعات نشان دادند که گل گاوزبان در درمان اختلالات بیش فعالی بسیار مفید بوده است. اختلال بیش فعالی مانعی برای رشد سریع و مناسب کودک است. از آنجایی که گل گاوزبان حواس ۵ گانه را تقویت می‌کند می‌تواند باعث تمرکز بیشتر و درمان اختلال بیش فعالی شود.

۱۲. تصفیه کننده خون

در کنار تمام خواص منحصر به فرد این گیاه دارویی، باید از یک خاصیت عالی دیگر نیز نام ببریم و آن قدرت تصفیه‌کنندگی خون است. در بیشتر کشورهای اروپایی به دلیل این خاصیت خوب گل گاوزبان از آن به عنوان یک سبزی در سالاد استفاده می شود و به وفور نیز مصرف می‌شود.

منبع:

https://persiangourmet.com.au/product/persian-borage-flower/

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از رودسریها ، کشاورزان روستای میلاش اشکور زودتر از دیگر کشاورزان مناطق گیلان برداشت گل گاو زبان  را آغاز کردند.


 

گفتنی است برداشت گل گاوزبان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شد که مساعد بودن هوا موجب شده کشاورزان اشکوری کار برداشت این محصول را از ۲۶ اردیبهشت ماه آغاز کنند.


 

رودسر با تولید با ۷۵ درصد تولید گل گاوزبان از مناطق مهم تولید این گیاه دارویی در ایران می باشد.

عکس گل گاوزبان اشکورات


 


 


 


انتهای پیام/

گیلان رتبه نخست تولید گل‌گاوزبان کشور را دارد اما این ظرفیت نیازمند توجه ویژه مسئولان و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای افزایش صرفه اقتصادی تولید این گیاه دارویی و توسعه اشتغال‌زایی است.


آستارا- آستارا با توجه به شرایط اقلیمی، محلی برای پرورش و تولید گیاه دارویی گل گاوزبان است که شناسنامه پوشش گیاهی این شهرستان مرزنشین را تشکیل می‌دهد.

رشت- برداشت گل گاوزبان از ۴۷۰ هکتار سطح زیر کشت در منطقه کوهستانی اشکورات شهرستان رودسر آغاز شد.


عکس گل گاوزبان اشکورات

رودسر- مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فندق و گل گاوزبان رودسر به روند مطلوب حمایت از تولیدکنندگان این دو محصول اشاره کرد و خواستار اهتمام ویژه مسئولان نسبت به جبران خسارت ناشی از سرمازدگی شد.

رودسر- رئیس جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به پایان برداشت گل گاوزبان از منطقه اشکورات این شهرستان، گفت: امسال ۲۳۶ تن گل گاوزبان برداشت شد.

آزادشهر- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر گفت: محصول گل گاوزبان‌ شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است و به کشورهایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان صادر می‌شود.

رودسر- رئیس جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ تن گل گاوزبان خشک در این شهرستان برداشت شده است، گفت: رودسر ۳۴ درصد گل گاوزبان کشور را تولید می کند.

رامسر – فرماندار رامسر اظهار کرد: ۷۰۰ بهره بردار سالانه محصول گل گاو زبان را در ۱۴۰ هکتار از مزارع شهرستان برداشت می کنند.


حدود یک‌ ماه است که برداشت گل‌گاوزبان از دامنه‌های زیبای البرز و برخی مناطق دشت مازندران آغاز شده،‌برداشتی که هم آسان و هم دشوار است.


آستارا- شهرستان آستارا با توجه به شرایط اقلیمی، محلی برای پرورش و تولید گیاه دارویی گل گاوزبان است که شناسنامه پوشش گیاهی شهرستان را تشکیل می‌دهد اما متاسفانه در صادرات مغفول مانده است.

آستارا- برداشت گیاه دارویی و چای سنتی گل گاوزبان از ۲۰ هکتار از اراضی روستاهای بالادست کوهستانی و ییلاقی غرب شهرستان مرزی آستارا آغاز شد.

رودسر- رئیس جهاد کشاورزی رودسر از آغاز برداشت گل گاوزبان از ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه اشکورات این شهرستان خبر داد.

قزوین- کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت گل گاوزبان از سطح ۲۲ هکتار از مزارع منطقه الموت از توابع شهرستان قزوین آغاز شده است.

آستارا- شهرستان آستارا با توجه به شرایط اقلیمی خود محلی برای پرورش و تولید انواع گیاهان دارویی و خود رو است که در این میان گل گاوزبان شناسنامه پوشش گیاهی این شهرستان را تشکیل می دهد.


رودسر-جشنواره گل گاوزبان رودسر برگزار و در آن با اشاره به سهم ۶۵ درصدی استان گیلان در تولید گل گاوزبان کشور برضرورت پیگیری ثبت ملی و برندسازی این محصول به نام رودسر تأکید شد.

رشت-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت گل گاوزبان از ۴۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی در اشکورات رودسر خبرداد و گفت: ۹۰ درصد گل گاوزبان کشور در گیلان تولید می شود.

رودسر -سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به جایگاه نخست رودسر در کشت و تولید محصول گل گاوزبان در کشور ، تأکید کرد: برندسازی در این زمینه و ثبت این محصول به نام رودسر ضروری است.

ایلام- بوته‌های گل‌گاوزبان از گونه‌های دارویی در حال انقراض ایلام هستند که متأسفانه در چند سال اخیر توسط افراد سودجو جمع‌آوری و به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و حتی کشور ترکیه قاچاق می‌شوند.

قزوین- مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات برداشت گل گاوزبان از سطح ۱۷ هکتار از مزارع بخش الموت غربی از توابع این شهرستان آغاز شده است .


رشت- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز زمان برداشت گل گاو زبان از باغات این استان پیش بینی کرد در سال زراعی جاری، ۳۴۰تن گل گاوزبان از باغات گیلان برداشت می شود.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


نظر شما:

حرکات گروه تروریستی داعش در سایه

چه کسی پول مرا جابجا کرد؟ شرکت های ارزش افزوده؟!

فیلم/پشت صحنه ای از فیلم ابد و یک روز

عکس گل گاوزبان اشکورات

رودسرِ گیلان غرق در زباله؛ کارخانه کمپوست در اغما

چند راه ساده اما موثر برای کاهش خطر حمله قلبی

آخرین وضعیت بازار طلا در روز بارانی پاییز

مبارزه با فساد با جدیت در درون سازمان مالیاتی پیگیری شود

از پدرخواندگی استعفا داده ایم/هیچ یک از اصلاح طلبان حاضر نیستند، به نقد تصمیمات گذشته بپردازند

اعلام زمان بازنشستگی پراید

مبارزه با فساد باید با روش های منطقی و عقلایی باشد

همسر ویلموتس چه کمکی به فوتبال ایران می کند؟

قابل دسترس بودن تنها 20 درصد از سواحل دریای خزر برای تفریح و گردشگری مردم

تاکنون به جز «روح الله زم» کسی از نهادها و دستگاه ها دستگیر نشده است/شأن رسانه های ما دنباله روی از جاعل نیوزها نیست

جزئیات وام ۲۰۰ میلیونی بانک مسکن اعلام شد

همایون شجریان و علیرضا قربانی؛ همکاری در اوج

مصطفی سالاری به عنوان عضو هیأت رئیسه اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی انتخاب شد

ظریف:ایران ملتی نیست که بافرارازقلدرها ۷ هزار سال دوام آورده باشد

نعمتی: سهمیه بندی بنزین فعلاً متوقف است

اطلاعیه

معرفی مدیرکل راه آهن گیلان طی ماه جاری/روند اجرای پروژه راه آهن مطلوب است

گزارش تصویری کارگاه آشنایی با سواد مالی در رشت

سواد مالی حلقه اول زنجیره اشتغال و کار آفرینی جوانان

دولت خود را به تأمین زیرساخت های مسکن مهر متعهد می داند

اربعین نماد عزت، شجاعت و شهامت

وزش باد شدید در گیلان موجب واژگونی چندین خودرو شد

افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸ چقدر است؟

تیغ سانسور صدا و سیما بر سریال «دلدادگان»؟!

دمنوش های گیاهی که از هر قرص خواب آوری بهتر هستند!

عکس گل گاوزبان اشکورات

اصول انتخاب یک عطر خوب

ارزیابی عملکرد مدیران گیلان بر مبنای میزان موفقیت در جذب منابع ملی

مقدمات شنیدن صدای سوت قطار در گیلان فراهم شد/ساختمان اداری در اختیار راه آهن قرار می گیرد

گزارش تصویری اجرای تئاتر شازده کوچولو در مجموعه خاتم الانبیاء رشت

دبیر حزب کارگزاران سازندگی گیلان تغییر کرد

کوچکی نژاد : آخوندی شهردار موفقی برای تهران می شود/ وزیر بعدی نمی تواند مثل آخوندی اینقدر موفقیت کسب کند

جادوگر شنبه در دادگاه!

تسلیت مایلی کهن به کی روش بابت صعود سرخ ها ! ورزشگاه عضدی و سردار جنگل رشت زمین چمن مصنوعی درجه دهم دارند

بانکداری بدون نیاز به شعبه، افق بانک رسالت در سال 1400 است

جو حاکم در مجلس به نفع چهار وزیر پیشنهادی است / بازگشت شریعتمداری به کابینه با رای ضعیف

  • خواص مصرف شلغم خام
  • بسیاری از استعدادهای تئاتر گیلان در شبکه باران هدر رفتند / فیلمنامه جدایی نادر از سیمین هم اگر به شبکه باران فرستاده می شد به طور حتم آن را را رد می کردند!

    سردار جنگل چگونه قهرمان مناظرات دانشجویان شد؟

    بارندگی در گیلان از ظهر جمعه آغاز می شود

    آغاز آموزش مدیریت پسماند در ۳۰۰ روستای استان

    اعلام برنامه جدید هفته یازدهم تا پانزدهم لیگ برتر/سپیدرود -استقلال ‏‏۱۶آذر

    فلاحتی: مخالف تکنولوژی نیستیم/ سالاری: اثربخشی در اعتماد عمومی راهکار اصلی فرهنگ سازی است

    نوبخت نقشی در انتخاب وزرا نداشت/ فقط لیست ۱۵ نفره گزینه های ۴ وزارتخانه را تهیه کردیم/ هیچ کدام از وزرای پیشنهادی، همکلاسی من نیستند

    گیلان سالمندترین استان کشور است

    ایجاد زیرساخت های خدماتی در حاشیه ی آزادراه رشت – قزوین/جانمایی جدید عوارضی آزادراه

    مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران؛ تلاشی برای حرکت به سوی جامعه متکی به گفت و گوی ساختارمند 

    عکس گل گاوزبان اشکورات

    سپیدرود مثل تراکتورسازی ریشه دار است / قعرنشینی تیم رشت به خاطر بدشانسی است

     

     

    تمامی حقوق برای «نگاه ایران» محفوظ است

    استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز است

    عکس گل گاوزبان اشکورات
    عکس گل گاوزبان اشکورات
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *