عوارض عرق نعناع در نوزادان

دوره مقدماتی php
عوارض عرق نعناع در نوزادان
عوارض عرق نعناع در نوزادان

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان,میزان مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع کودکان,میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان,عرق نعناع برای استفراغ کودکان,عرق نعناع برای اسهال نوزاد,عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد,دادن عرق نعناع به نوزاد زیر یک ماه,مضرات عرق نعناع برای کودکان,طریقه مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع برای دل درد کودکان,نحوه مصرف عرق نعناع برای نفخ نوزاد,چه مقدار عرق نعناع به نوزاد بدهیم,خوردن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

علت اصلی دل دردهای نوزاد وجود گاز در معده‌ی او است که باعث ناراحتی و به خطر انداختن سلامت نوزاد می‌شود. پس نوزاد شما ممکن است دل درد و نفخ را تجربه کند.عوارض عرق نعناع در نوزادان

 

دوره مقدماتی php

برخی از پزشکان برای تسکین دل درد نوزاد داروهایی تجویز می‌کنند ولی گیاهانی نیز وجود دارد که برای کاهش دردهای ناشی از گاز معده بسیار خوب عمل می‌کنند. البته استفاده از هر داروی گیاهی و هر داروی شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

عرق نعناع برای دل درد کودکان

عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است.

استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

طریقه مصرف و میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان

دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می‌دهم آروم می‌شود. گاهی هم هرشب می‌دهم، اشکال دارد؟

پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان:

خیر ایراد ندارد. روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید.به شما توصیه می‌کنیم با مضرات و عوارض نعناع آشنا شده و از فواید آن بهره ببرید.

عرق نعناع برای اسهال و استفراغ کودکان

شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند.

دادن عرقیات سنتی در زمان استفراغ نه تنها سبب بهبودی نمیشود بلکه سبب تشدید استفراغ هم میشود مانند عرق نعناع عرق چهل گیاه و کلپوره( اینها در دل درد های کولیکی مفیدند نه در استفراغ های ویروسی)

خوردن و دادن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

 اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعناع داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعناع استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعناع استفاده شود یا نه.

عرق نعناع فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید: از عرق نعناع فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعناع ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد

هرچند مصرف قطره ی عرق نعناع برای نوزاد به تنهایی باعث تشدید ریفلاکس میگردد ولی استفاده از مقادیر کم عرق نعناع مخلوط با آب ولرم ونبات سفید مسکن خوبی جهت کاهش کولیک در این نوزادان خواهد بود.

مضرات عرق نعناع برای کودکان

اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.

اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

از عرق نعناع برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین مطالب طبع نعناع و طریقه مصرف نعناع و مصرف نعناع در دوران بارداری را بخوانیدعوارض عرق نعناع در نوزادان

  • تصاویر زیبا از کشور تایلند
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عوارض عرق نعناع در نوزادان

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    منکه استفاده کردم هروقت دادم اب رو اتیش بوده و دخترم خوب شده البته از 6ماه به بالا دادم یه قاشق غذاخوری 🙂ترنجبین هم از ابتدا میدادم

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    عوارض عرق نعناع در نوزادان

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    همه ی والدین وظیفه دارند که فرزندان خود را سالم نگه دارند. بنابراین، استفاده از روغنهای اساسی مانند نعناع برای مصرف کودکان ممکن است نگرانی های خاصی بدنبال داشته باشد. والدین باید هنگام استفاده از نعناع بخصوص برای نوزادان، بسیار احتیاط کنند زیرا عرق نعنای غلیظ می تواند برای آنها تهدید کننده زندگی باشد.

    ترجیحا توصیه می شود برای کودکان از عرق نعنای رقیق (رقیق تر از عرق نعنای مورد استفاده برای بزرگسالان)، استفاده شود.

    حتما بخوانید: روش بهبود روابط اجتماعی در کودکان خجالتی (دکتر محرری)

    نعناع که به آن Peppermint نیز گفته می شود حاوی روغنهای فرار و منتول است که از نظر دارویی و خوراکی مصارف بسیار زیادی دارد. از این گیاه خوش عطر و طعم در انواع محصولات مصرفی مانند آدامس، خمیردندان و آب نبات استفاده می شود.

    گیاه نعناع در ارتفاعات می تواند تا ۹۰ سانتی متر رشد کند و در اوایل مرداد تا اواخر شهریور، گلهای بنفش کوچکی خواهد داد. گیاه نعناع بومی اروپا است. با این حال، می توان آن را در آب و هوای مرطوب آمریکای شمالی نیز یافت.عوارض عرق نعناع در نوزادان

    حتما بخوانید: موز برای تب کودکان: بهترین دستور تهیه برای درمان سرماخوردگی و تب

    مطالعات مربوط به استفاده از نعناع روی نوزادان و کودکان محدود است. بنابراین، مطالعات بیشتری برای تعیین ایمنی آنها مورد نیاز است. توصیه می شود قبل از دادن هرگونه ترکیبات و داروهای گیاهی، با پزشک کودکتان صحبت کنید تا درباره ایمنی استفاده و دوز مناسب با شما صحبت کند. اگرچه گیاهان طبیعی هستند، اما داروهای گیاهی همیشه بی خطر نیستند. توجه به این نکته بخصوص برای کودکان، اهمیت زیادی دارد.

    توصیه می شود برای درمان مشکلات هضم کودک، از دوزهای متوسط ​​عرق نعناع استفاده کنید. چون دوز بالای عرق نعناع برای کودک می تواند خطرناک باشد. به جای اینکه از روغن نعناع خالص استفاده کنید، یک شکل رقیق شده از عرق نعناع را به او بدهید.

    مقادیر زیاد عرق نعناع می تواند برای کودکان خطرناک باشد، حتی اگر مادران قبلا از آن برای تسکین معده درد فرزندشان استفاده کرده باشند. راه حل بیخطر این است که تنها از دوزهای بسیار رقیق عرق نعنا(رقیق شده با آب) استفاده کنید. به اینصورت که ۱ یا دو قطره عرق نعنا را در یک فنجان آب بریزید و به فرزندتان بدهید. با اینحال باز هم توصیه میشود، قبل از دادن عرق نعنا یا هر داروی گیاهی دیگر، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

    کودکان کمتر از ۵ سال در صورت مصرف دوزهای زیاد عرق نعنا، با خطر خفگی ناشی از منتول نعناع مواجه هستند. استفاده مستقیم روغن نعناع برروی پوست نیز می تواند برای نوزادان و خردسالان خطرناک باشد. مصرف اسانس نعناع، نعناع خالص یا منتول خالص حتی برای بزرگسالان هم می تواند خطرناک باشد.

    حتما بخوانید: چرا کودکم شیطنت می کند؟ (دکتر فرزانه توکلی)

    عرق نعناع خالص می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم شود، حتی اگر دوز آن کم باشد. منتول خالص می تواند کشنده باشد. پس همیشه احتیاط کنید و همانطور که در بالا هم اشاره شد، بدون مشورت پزشک، از دادن داروهای گیاهی به فرزندتان اجتناب کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    سلام ببخشید مدرسه فرزانگان یک که من در ان تحصیل میکنم از تما…

    تو داروخانه های شهر ری هست…

    ممنون از شما…

    سلام شبتون بخیر میشه راهنمایی کنید برای مدل شدن پسرم .چه شرا…

    سلام خوب هستین پسری سه سال ونیمه دارم که خیلی فحش میده البته…

    افزایش اعتماد به نفس

    روشهای موفقیت

    طرز تهیه کیک و شیرینی

    طرز تهیه انواع قهوه

    آموزش فتوشاپ برای تصاویر کودکان

    آموزش برنامه نویسی برای همه سنین

    عوارض عرق نعناع در نوزادان

    طرز تهیه دسر و گلاسه

    مرکز کاشت مو

    مرکز کاشت ابرو

    جراحی سینه و شکم

    جراحی لیفت صورت و گردن

    جراحی لیپوساکشن

    جراحی بینی

    شرکت لوتوس

    با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

    تبلیغــات  تماس با ما

  • طریقه مصرف دارو زیتروماکس
  • شماره تماس  09191210008

    ایمیل Maxer.ir@gmail.com

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

    آیا کودک شما اغلب از درد معده به دلیل مشکلات گوارشی رنج می برد؟ آیا می دانید که عرق نعناع یک راه موثر برای تسکین ناراحتی معده در کودکان است. مقاله زیر به آگاهی بیشتر شما در مورد فواید عرق نعناع برای کودکان کمک می کند.بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

    یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد. برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد. متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    عوارض عرق نعناع در نوزادان

    فکر می کنید چگونه دادن عرق نعناع برای کودکان نفاخ و گازدار می تواند مفید باشد؟ خوب، مشکل گازدار بودن معده در کودکان می تواند ناراحتی های شدیدی را در سلامت کودک شما آغاز کند. فرشته کوچک شما ممکن است دردهای شدید شکم و یا احساس نفخ را در خود تجربه کند. پزشکان ممکن است برخی از داروها را برای به حداقل رساندن احساس این درد شدید تجویز کنند، اما گیاهان خاصی برای درمان دردهای ناشی از وجود گازها درمعده کودکان وجود دارد.عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است. شما می توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعناع سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله ی یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. این دارو تسکین فوری درد را در کودک شما به ارمغان آورده و معده درد شدید او را بهبود می بخشد. اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، قبل از تغذیه کودک با داروهای گیاهی مشورت کنید.

    استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

    عرق نعناع از قدیم یک درمان گیاهی و طبیعی برای از بین بردن بیماری های معده از جمله سندرم روده تحریک پذیر در کودکان است. محلول رقیق شده از عرق نعناع برای رسیدن به یک سیستم گوارشی سالم در کودکان کمک بسیاری می کند، و باعث این افزایش جریان صفرا و طبیعی شدن فعالیت های روده در سیستم گوارش کودک شما می شود. نعناع عضلات معده و روده را شل کرده و گرفتگی عضلات معده را کاهش می دهد.

    با توجه به مطالعات پزشکی، عرق نعناع برای جلوگیری از ترک خوردن نوک پستان در مادران شیرده بسیار مفید است. شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    اگر سن کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.اگر شما عرق نعنای خالص را مستقیما به پوست کودک خود بمالید، این کار در کودکان کوچک می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، از به کاربردن مستقیم عرق نعنای خالص در چهره کودکانتان و یا سایر نقاط بدن او جدا خودداری نمایید.

    سلام ببخشید دختر من یازده ماهو نیمس موقعی ک دل درده چه مقدار میتونم به دخترم عرق نعنا بدم ایا ضررنداره براش ؟؟

    سلام من پسرم هشت ماهش حالت تهوع داره استفراغ هم میکنه دوبار بردم دکتر خوب نشده میشه عرق نعنا بدم چقدر بدم ممنون

    بسیارعالی:

    بسیارعالی بود پسر۲ساله نیمه من همیشه ازنفخ شکم رنج میبره ومن ازعرقیات استفاده میکنم براش البته رقیق شده از اینکه هشدارهای استفاده نادرست از عرق نعنا رو اینحا ذکر کردید ممنونم برای من خیلی مهم بود بدونم که چقدر باید مصرف کنم

    سلام
    شاد و سلامت باشید.

    خیلی عالیه من مطالب خیلی آموزنده ای روو از کارشناس ماما یاد گرفتم با تشکر

    سلامت باشید

    نیایش
    سلام خسته نباشید،دخترم اسهال و استفراغ داره میتونم عرق نعنا بهش بدم؟؟؟؟

    سلام
    بهتره ببرینش دکتر تا دلیل مشخص بشه، نخیر ندین.

    سلام ایا میتوان به کودک ۷ماهه عرق نعناع داد؟ به چه مقدار پسر من خیلی معده پرگازی داره ۲۰شب بشدت گریه میکنه چندین بار از خواب بیدار میشه ممنون منتظر پاسختون هستم

    سلام
    در این سن دادن عرق نعناع خوب نیست، از پزشکش بخواین داروهای ضد نفخ براش تجویز کنه.

    سلام و خسته نباشید , ببخشید نوک سینه ام در زمان شیردهی ترک خورده و زمانی که به دخترم شیر میدم اذیت میشم آیا درمانی برای این ترک خوردگی ها وجود دارد؟

    سلام عزیزم , شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    سلام وخسته نباشید, چقدر از عرق نعنا میتونه درد معده کودک را از بین ببرد؟

    سلام عزیزم , استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد.

    سلام وخسته نباشید, آیا استفاده از نعنا میتونه معده درد کودک را درمان کند؟

    سلام عزیزم , متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    سلام وقت بخیر, برگ نعنا حاوی چیست؟

    سلام عزیزم, برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد.عوارض عرق نعناع در نوزادان

    سلام وخسته نباشید, فواید عرق نعنا چیست؟

    سلام عزیزم, یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد.

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    اغلب نوزادان از دل درد و نفخ شکم رنج می برند که باعث بی قراری نوزاد و نگرانی والدین می شود، یکی از راه های مفید در درمان نفخ نوزاد استفاده از عرق نعنا است که در این مطلب با فواید استفاده از عرق نعناع برای نوزاد بیشتر آشنا خواهید شد.

    هر چند عرق نعنا به دلیل دارا بودن متانول ممکن است حالت خفگی برای نوزاد و کودک به وجود بیاورد که بهتر است از مصرف زیاد آن برای نوزاد پرهیز شود و برای طریقه مصرف با پزشک کودکان مشورت شود. اما عرق نعنا برای نوزاد فواید زیادی دارد که در ادامه با این به معرفی آنها می پردازیم.

    اغلب ما بارها از انواع دمنوش نعناع، نعناع تازه و عرق نعناع استفاده نموده ایم و از خواص بی نظیر آن اطلاع داریم. حال سوال اینجاست که آیا این خواص برای نوزادان نیز صدق می کند و می توان از عرق نعناع برای بهبود حال نوزادان نیز استفاده نمود. در ادامه به بررسی خواص عرق نعناع برای نوزادان خواهیم پرداخت.

    عوارض عرق نعناع در نوزادان

    برای استفاده از عرق نعنا برای نوزاد بهتر است آن را در منزل و از نعنا تازه تهیه نماید، برای این کار چند برگ نعنا تازه را درون یک لیوان آب جوش انداخته و زمانی که کاملا سرد شد، از آن استفاده نمایید.

    امیدواریم از دریافت اطلاعات در رابطه با مصرف عرق نعنا برای نوزاد راضی بوده باشید. شما می توانید با مراجعه به قسمت کودک و والدین از دیگر مطالب منتشر شده و نکات ضروری که هر مادری باید از آن اطلاع داشته باشد دیدن نمایید.

    منبع : آرگا



    ساخت کاردستی های جالب با چوب


    ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



    چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟



    جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


    نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



    چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ae25f5b6c3518aeaf893ce0f5da2a8ba” );document.getElementById(“d31d1dfb92”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.عوارض عرق نعناع در نوزادان

    

    عرق نعناع تقویت کننده انرژی است

     

    ویژگی های مثبت عرق نعناع در دوران شیردهی:1. کاهش ناراحتی نوک پستان:با شروع شیردهی، نوک پستان اغلب متورم می شود و ممکن است هنگام شیردهی به شدت درد ایجاد شود.می توانید پنبه را در عرق نعناع قرار دهید و آن را روی نوک پستان بمالید. این کار به شما کمک می کند از درد و التهاب خلاص شوید.

    خواص ضد باکتری عرق نعناع باعث افزایش انعطاف پذیری بافتی و جلوگیری از درد و درد شدید نوک پستان می شود.2. درد را کاهش می دهد: پزشک ممکن است شما را به نوشیدن عرق نعناع تشویق کند تا درد ناشی از سزارین کاهش یابد. هنگامی که عرق نعناع مصرف می کنید، بهتر است میزان مصرف خود را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید. عرق نعناع حاوی مقدار کمی از متانول است، بنابراین مصرف فقط چند فنجان در شیر مادر تأثیری نخواهد داشت.3. کاهش استرسعرق نعناع تقویت کننده انرژی است و در هنگام شیر دادن به شما کمک می کند تا بر استرس و اضطراب غلبه کنید.متانول موجود در عرق گیاهی به عنوان یک آرامبخش عضلانی عمل می کند و از استرس جلوگیری میکند.نوشیدن عرق نعناع قبل از رفتن به رختخواب کمک می کند خواب راحتی داشته باشید.عوارض عرق نعناع در نوزادان

     

    4. تسکین درد سینوس:اثر تسکین دهنده متانول، تراکم سینوسی را پاک می کند و گلودرد را درمان می کند.عرق نعناع، همچنین به عنوان یک ضد انعقاد طبیعی عمل کرده، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.5. کاهش وزن:بعد از زایمان، اکثر مادران افزایش وزن دارند بخصوص پس از زایمان سزارین این مسئله بیشتر دیده می شود.با مصرف عرق نعناع می توانید از افزایش وزن خلاص شوید. چای گیاهی بعنوان یک مهارکننده اشتها عمل می کند.نوشیدن ترکیبی کامل از چای سبز و چای نعناع می تواند میزان متابولیسم را تنظیم کند و مانع از افزایش وزن میشود.6. درمان مشکل معده:عرق نعناع چندین بیماری معده مانند نفخ و گاز را درمان می کند.مصرف یک فنجان عرق نعناع باعث کاهش مشکلات گوارشی و هضم راحت تر غذا می شود.

     

    مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث کاهش تولید شیر مادر می شود

     ویژگی های منفی عرق نعناع در دوران شیردهی:1. کاهش شیر مادر:مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث کاهش تولید شیر مادر می شود.2. آلودگی: FDA بر تولید عرق نعناع یا هر عرق گیاهی دیگر که در بازار فروخته می شود نظارت نمی کند. این عرق می تواند شامل آلاینده های مضر، از جمله آفت کش ها باشد.  اغلب توصیه می شود عرق نعناع از یک سازنده معتبر خریداری شود.3. رفلکس اسید:اگر از بیماری ریفلاکس معده (GERD) رنج می برید، نوشیدن عرق نعناع می تواند وضعیت سلامتی شما را مختل کند.

    گیاه تسکین دهنده، دریچه ای که معده را از مری جدا می کند شل می کند.این مسئله موجب برگشت اسید معده به مری می شود و وضعیت شما بدتر می شود.از مصرف این مواد در شیردهی خودداری کنید.

    4. کاهش سطح قند خون: یکی از عوارض جانبی نوشیدن عرق نعناع در اضافه وزن، این است که به طور ناگهانی میزان قند خون را کاهش می دهد.

    بنابراین، اگر مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستید، بهتر است عرق نعناع را از رژیم غذایی خود حذف کنید.5. ایجاد آلرژی:بعضی از افراد به متانول آلرژی (آلرژی | علائم، علت و درمان آلرژی) دارند. برخی از علائم معمول آلرژی عبارتند از لرزش، سردرد، درد دهان و لرزش پاها.6. تداخلات دارویی:محققان نتیجه گرفتند مصرف عرق نعناع با برخی از داروها تداخل دارد.زمانی که داروهای فشار خون، اسید معده، دیابت و سیکلوسپورین مصرف می کنید، هرگز نباید عرق نعناع مصرف کنید.اگر به متانول آلرژی دارید یا از آسم مزمن رنج می برید بهتر است از عرق نعناع استفاده نکنید.مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث ایجاد عوارض جانبی مانند درد عضلانی، لرزش، اسهال، خواب آلودگی و ضربان قلب غیر طبیعی می شود.احتیاط:- از خوردن عرق نعناع در هنگام شیردهی اجتناب کنید، زیرا تولید شیر مادر را مختل می کند.- قبل از مصرف عرق نعناع یا مکمل های غذایی، با مشاور پزشکی مشورت کنید.

     

    منبع: ooma.org

     

     

    تور هیجان انگیز کیش با تخفیف استثنائی

    بالاترین قدرت پاک کنندگی شیشه خودرو

    خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

    از بهترین متخصصان کودک آنلاین مشاوره بگیر

    درمان انواع اعتیادبه موارد مخدر و محرک

    موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

    چگونگی برخورد صحیح با فرزند

    آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

    دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

    هوشمند سرمایه گذاری کنید

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا

    عوارض عرق نعناع در نوزادان

    برای خرید این ست 3تکه دخترونه کلیک کن

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    خانه > فواید،علائم،خواص > عوارض عرق نعنا در نوزادان

    اغلب نوزادان از دل درد و نفخ شکم رنج می برند که باعث بی قراری نوزاد و نگرانی والدین می شود، یکی از راه های مفید در درمان نفخ نوزاد استفاده از عرق نعنا است که در این مطلب با فواید استفاده از عرق نعناع برای نوزاد بیشتر آشنا خواهید شد.

    هر چند عرق نعناع به دلیل دارا بودن متانول ممکن است حالت خفگی برای نوزاد و کودک به وجود بیاورد که بهتر است از مصرف زیاد آن برای نوزاد پرهیز شود و برای طریقه مصرف با پزشک کودکان مشورت شود. اما عرق نعناع برای نوزاد فواید زیادی دارد که در ادامه با این به معرفی آنها می پردازیم.

    اغلب ما بارها از انواع دمنوش نعناع، نعناع تازه و عرق نعناع استفاده نموده ایم و از خواص بی نظیر آن اطلاع داریم. حال سوال اینجاست که آیا این خواص برای نوزادان نیز صدق می کند و می توان از عرق نعناع برای بهبود حال نوزادان نیز استفاده نمود. در ادامه به بررسی خواص عرق نعناع برای نوزادان خواهیم پرداخت.عوارض عرق نعناع در نوزادان

    برای استفاده از عرق نعناع برای نوزاد بهتر است آن را در منزل و از نعناع تازه تهیه نماید، برای این کار چند برگ نعناع تازه را درون یک لیوان آب جوش انداخته و زمانی که کاملا سرد شد، از آن استفاده نمایید.

    امیدواریم از دریافت اطلاعات در رابطه با مصرف عرق نعناع برای نوزاد راضی بوده باشید. شما می توانید با مراجعه به قسمت کودک و والدین از دیگر مطالب منتشر شده و نکات ضروری که هر مادری باید از آن اطلاع داشته باشد دیدن نمایید.


    عوارض عرق نعناع در نوزادان


    بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی

    دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی

  • عکس مدل تاج عروس ملکه ای
  • یکی از چیزهایی که والدین نوزاد را بسیار ناراحت میکند، گریه کودک است که گاه تا 3 ساعت طول می کشد و ممکن است چند بار در هفته نیز تکرار شود. دل درد (یا کولیک) در کودکان معمولا موجب گریه های طولانی مدت ، نق زدن و کج خلقی میشود. در اینجا نکاتی را درباره دل درد ناگهانی کودکان ذکر میکنم:

    اول از همه اینکه گریه دل درد معمولا ناگهانی آغاز میشود و معمولا هم پس از شیردهی این اتفاق می افتد. این گریه بلند و پیوسته است و  بین 1 تا 4 ساعت ادامه دارد و اغلب صورت کودک حین گریه سرخ میشود. گاهی شکم نوزاد بادکرده میشود. کودک معمولا دست هایش را گره میکند و پاهایش را که معمولا سرد میشود، متناوبا باز و بسته میکند.

    دل درد در هر زمان از شبانه روز میتواند رخ دهد . اما اکثر پس از غروب یا صبح اول وقت این اتفاق می افتد که والدین هیچ انرژی ندارند. دل درد های کودکانه معمولا پس از هفته دوم آغاز میشوند، در دوماهگی به اوج خود می رسند و پس از سه ماهگی رو به کاهش می گذارند و در چهار ماهگی محو میشوند. در یک چهارم دل دردهای کودکان ، هیچ دلیل خاصی وجود ندارد و این موضوغ والدین را گیج و ناراحت میکند.

    اول به خاطر داشته باشید که دل درد در یک چهارم کودکان رخ میدهد و هم در کودکان سالم و پرانرژی رخ میدهد.در اینجا ما پیشنهادهایی را برای کاهش دل درد های کودک دلبندتان داریم:

    توجه کنید که هر گریه ای، نشانه ی دل درد نوزاد نیست. برای اینکه دکتر تشخیص دل درد بدهد، باید ابتدا مطمئن شود که سلامت نوزاد در وضعیت مناسبی است و بیماری دیگری ، کودک شما را آزار نمی دهد . بیماری هایی که باید وجودشان نفی شوند: مانند گوش درد کودکان، باد فتخ درنوزادان، بیماری هایی که موجب مسدود شدن روده میشوند، عفونت های ادراری و غیره. همچنین در صورتی که کودک شما گریه میکند سعی کنید عوامل دیگر را چک کنید تا مطمئن شوید گریه کودک از چیز دیگری نباشد. گاهی یک گوش درد، گرم بودن محیط یا زخم شدن پلک نوزاد در اثر چنگ زدن خودش می تواند دلیل گریه نوزاد باشد.

    دکتر پس از تستهای لازم، و رفع شک در مورد بیماری های دیگر، ممکن است به کودک شما داروهای ضد نفخ (مانند قطره میلیکون) یا داروهای پروبیوتیک ( در موارد حساسیت غذایی به شیر خشک) بدهد. خوشبختانه کولیک کودکان پس از 4 ماهگی معمولا رفع میشود و هیچ بیماری طولانی مدتی مرتبط با کولیک وجود ندارد. حال که کودک شما بزرگتر شده است می توانید مقاله دل درد در کودکان بزرگتر را بخوانید.

    برای یادگیری چیزهای بیشتر، در تلگرام با اکانت ninikadeh و یا در اینستگرام نینی کده ما را دنبال کنید و یا در فیسبوک نی نی کده عضو شوید.عوارض عرق نعناع در نوزادان

    برای دخترم که 1ماهشه کولیک پد و پدیلاکت تجویز کردن باوجود استفاده از آنها، آنقدر گریه میکنه که کبود میشه.موندیم چیکار کنیم

    سلام .
    حتما به متخصص دیگری نیز مراجعه کنید تا بررسی های دقیق تر و آزمایشات لازم را انجام دهند. ممکنه نارسایی های دیگر یا حتی انسداد روده باشه و بسیار مهم است که خیلی سریعتر متوجه آن بشید و اقدامات لازم رو پزشک انجام بده.

    دختر من 25 روزشه و دلدرد داره شبها شکمش رو سفت میکنه و یهو گریه میکنه
    بهش اب جوش نبات دادن و تلنجوین ولی دلدردش خوب نمیشه باید چیکار کنیم
    تشکر از راهنمای شما

    ازنظرمن سريعا ب بزشك متخصص مراجعه كنيد ممكنه مشكلاتي ازقبيل انسداد روده داشته بأشد وبايد توسط بزشك ارزيابي شود،درمورد مصرف داروهاي كياهي و يا هرجيز ديكر نظر بزشك خود را بخواهيد

    سلام.
    من دخترم 47 روزشه برای رفع دل درد میتونم از چند قطره عرق نعنا استفاده کنم

    تا جایی که من میدونم قرص نعناع زیر 15 سال منع مصرف داره.
    چه برسه به کودک!!!!
    عرق نعنا هم بالاخره عصاره و تغلیظ شده است مثه قرصش

    دخترم دوروزشه شب وروزبیشتروقتهاگریه میکنه ونفغ معده داره وزودزوداسهال میشه چکارکنیم باتشکر

    سلام خسته نباشید دخترمن7ماهشه وقتی مخابه بعد نیم ساعت بیدار مشه دوباره باید بسختی خابش کنم شیرمدم وتوی گهواره مزارم تا مخابه قبلا کولیک داشت ولی الان دیگه اصلا گریه نمکنه ولی شباهم فقهر نیم ساعت بیدار مشه دکترشم میگه رشدش خوبه من چکار کنم ک راحت بخابه و ارامش داشته باشه؟ممنونم

    کولیک نوزادان چیزی نیست جز حساسیت دستگاه گوارش نوزاد به غذاهای با منشا حیوانی که مادر میخوره برای جلوگیری از کولیک، کلیه مواد حیوانی مانند لبنیات و کلیه گوشت ها رو حذف کنید و به جاش از جایگزین های گیاهی استفاده کنید به جای شیر از بادام ، شیر سویا و و به جای گوشت ها از جوانه عدس و ماش و منابع دیگر آهن بجز اسفناج استفاده کنید تاثیرشو خیلی زود میبینین متاسفانه اکثر دکترا علمشون در انحصار شرکت های داروسازی و کمپانی های تولید محصولات حیوانیه و فقط دارو تجویز میکنن به جای اینکه علتو پیدا کنند

    سلام پسرمن 16 روزش هست موقع خوردن و پس از خوردن شیر زور میزنه سرخ میشه

    عزیزم دل درد داره دیگه.حبوبات نخور.خودتم بعد از هر بار غذا خوردن عرق نعنا نخور
    به نظرم دو قطره به کوچولو بدی بد نیست

    با سلام و خسته نباشید میخواستم در مورد داروی دایمتیکون بدونم و طریقه استفاده برای نوزادان ۱ ماهه

    با سلام فقط درمون اون نعناع بگیر خشک کن و مثل چایی بزار دم بکشه بعد خودت بخور و شیر خودت با نعناع جذب کودک میشه

    بچه 25 روزه دارم خواب خوبی نداره خیلی هم گریه میکنه

    سلام.
    بچه ما 25 روزشه شیر مادر میخوره خیلی بی قراره خیلی نفخ داره چکار کنیم

    بهتره مادرِ کودک بعد از هر وعده غذایی عرق نعنا مصرف کند. و قبل از مصرف حبوبات، آنرا ۴-۵ روز خیس نمایید. شیر هم نفاخ هست بهتره با عرق نعناع یا نبات میل شود. عرق رازیانه هم میتواند استفاده نماید هم شیر را زیاد میکند و هم ضدِ نفخ میباشد. میتوانید از قطره COLiCEZ برای دل درد کودک خود استفاده نمایید دقت نمایید که اخر حرف ان EZ باشد چون انواع تقلبی ان هم هست.

    دوقلوهای من دوماه و ده روزشونه خیلی خواب سبکی دارن جرئت نداریم عطسه بزنیم بیدار شدن دیگه.لطفا بگید چیکار کنم خسته شدم دیگه

    باسلام بچه من 1ماهشه دقیقا 5 روزه خیلی بیقراری میکنه ناله میکنه زیاد گریه میکنه زور میزنه قرمز میشه و موقع خوردن شیرناله میکنه کلا بیقرارشده لطفا کمک کنید اونایی که تجربه دارن.ممنون.

    سلام پسرم 48روزشه بیشتر مواقع گریه میکنه چیکار کنم

    سلام بچه من 1 ماهشه سه هفته اول خیلی آروم بود ولی یک هفته شب گریه زیاد میکنه تنها راه اروم کردنش باید با ماشین ببرمش دورش بدم به محضی که داخل ماشین میرسه اروم میگیره

    یه توصیه ای به دوستام بکنم
    بچه ها با صدای ماشین ، سشوار ؛ جاروبرقی ،لباسشویی اروم میشن
    اگه‌ دیدین بچه تون بی نهایت گریه میکنه براش سشوار بزنین میبینین که با صداش اروم میشه.
    حداقل برای دقایقی .
    اگه دیدین اروم شد میتونین یه نرم افزار هست به اسم
    موسیقی خواب نوزاد دانلود کنید و رو گوشیتون نصب کنید و صدا ها رو پخش کنید.
    منو که خیلی نجات داد . .
    علت اروم شدن نوزاد هم به خاطر اینه که این صدا اونارو یاد رحم مادر میندازه و احساس ارامش میکنن

    دوست عزیز,نوزادروببرش دکتر اگه تموم علت ها رو بررسی کردن وجیزی نبود.بهش پنج قطره یه ساعت عرق نعنا یا بادیون نبات روآسیاب کن وروزی دوبار دمش کن یه قطره چکون بهش بده.من دادم الحمدلله اثرکرد ازشربت خارجی هم میدادم ولی بهش نمیوفتاد

    سلام دختر من هشت سالشه شکمش زود زود درد میکند دکتر هم بردیم خوب نشده چکار کنیم

    سلام دخترشما مشکلی داره که نتونسته توی سرش هضمش کنه و میترسوندش. شاید نوزاد جدید دارید وحس میکنه دوستش ندارید ویا شاید تنقلات زیادی میخوره که با هم سازگاری ندارند. یک مدت یک برنامه غذایی مرتب براش بذارید . ببینید گرسنه اش میشه خوب ادرار میکنه . همه اینها مهم هستند . دختر خودمن براش همین کاراو کردم خوب شد. موفق باشید

    سلام. دختر من دو ماهشه. من چند تا راهکار رو که خودم امتحان کردم میگم. امیدوارم شمام نتیجه بگیرید.
    حمام بردن نوزاد در شب میتونه به خوابش کمک کنه.
    ماساژ شکم و کمر با روغن کرچک.
    روشن کردن سشوار یا هود یا جاروبرقی یا هر صدای مشابهی.
    نوزاد رو روی شانه بگذارید و اهسته به کمرش بزنید و قدم برنید.

    با سلام وحسنه نباشي دختر من الان دو ماه ونيمشه خيلي بي قراري ميكنه و راه اروم كردنش هم اينه كه بندازيمش رو دست و راه بريم بكوب شير بالا مياره تا الان هم دو سه بار بردم پيش متخصص وهر كدوم يه چيز بهش دادن ولي تشخيص همشون رفلاكس بوده دكتر أولي قطره كوليك
    دكتر دومي قطره دي كوليك و پدي لاكت و رانيتيدين و آد
    دكتر سوم قطره دايميتيدين و كپسول امپرازول و آد داده بهش
    كه فقط با داروهاي دكتر دومي كمي بهتر بود ولي تا يه قطره اش تموم شد مجدد گريه هاش برگشت به روز اول حالا موندم چه كار كنم راهنمايي كنيد لطفا يا اگر دكتر بهتري ميشناسيد معرفي كنيد بهم باتشكر

    با سلام
    من یه پسر 25 روزه دارم که بسیار دلپیچه داره طوریکه مدام بدنشو سفت میکنه و سرخ میشه
    چند بار به پزشک اطفال مراجعه کردم که میگن لبنیات نخور و منم نمیخورم متاسفانه پشت بچه ام پوستش ترک برداشته دکترا میگن حساسیت داره، از پماد ماستلا استفاده کردم کمی بهتر شده
    اما باز نگرانی ناراحتی من از دیدن این حال بچه ام تمامی نداره چون هنوز دلپیچه داره،لطفا یک راه حل به من نشان دهید که این مشکل بچه ام تموم بشه.با تشکر.

    سلام خسته نباشيد دختر من ٢٨روزشه جند روزه دل درد داره و بي تابي ميكنه داروهاي كياهي داديم ترنجبيل وزياد اثر نكرده ميشه راهنمايي كنين دكترم برديم هيجيش نيس دل درد داره و جند ساعت نميخوابه

    سلام بچه من ٥٢ روزشه شبها بههويي ميزنه زير گريه به طور وحشتناكي هر كاريشم مي كنيم اروم نمي شه بيشترم وقتي شير مي خوره اينجوريه لطفا راهنمايمون كنين ممنونم

    سلام- من کودکی 6 ماهه دارم که اوایل کولیک داشت بعد از گذشت 5 ماهه ازشدت گریه هاش کم شد ولی هنوز هم گاهی خیلی بیقراری میکند حتی هنگام بغل کردن هم غر میزند موقع بازی ناگهان گریه میکند و دوباره خوب میشود و حتی موقع خواب بعد از نیم ساعت بیدار میشود و در خواب گریه میکند و پاهاشو به زمین میزند موقع دفع گاز هم ناآرومی میکند دکتر هم رفتم قطره پدی لاکت و کولیک اید داد ولی اثر خاصی نداشت لطفا راهنمایی کنید

    با توجه به تجربه خودم ، بیشتر درد دلهای کودکان به تغذیه مادر بستگی دارد. هر چیز نفخ داری که مادر مصرف کند ، مخصوصا حبوبات و سویا و کلم . در اولین نوبت شیردهی تاثیرش رو نوزاد می گذارد. تغذیه مادران خیلی مهم هست. بعضی از درد دلهای نوزادان ناشی از مصرف لبنیات مخصوصا شیر گاو تو سط مادران است .

    سلام خسته نباشيد.پسرمن ٢٠روزشه دل درد و نفخ معده داره و خيليم بي قراري ميكنه لطفا راهنماييمون كنيد چيكار كنيم باتشكر

    اگه اوجش عصرها شروع میشه کولیک داره .
    تنها چاره اش صبر هست تا سه چهار ماه . دختر من از هفته سوم تولدش همینجوری بود تا الان که دوماهشه . البته از گریه هاش کم شده اما همچنان نفخ و باد شکم داره. کولیک ایز و پدی لاک ، عرق نعنا و نبات و.تاثیر چندانی نداره

    سلام خدمت همه.من دخترم دوماهشه و بشدت نفخ و دلدرد و کولیک داشت از هفته اولش تا چند وقت پیش.کلی دکتر و دوا درمون از گیاهی تا شیمیایی بردم.بشدت کلافمون کرده بود از سرشب تا ۶صب مدام گریه و جیغ میزد.تا اینکه شیشه شیر ضد نفخ خریدم.خداییش خیلی اروم شده.هیچ دارویی موثر نبود.فقط این شبشه شیر ضد نفخ که خریدم عالیه.حتما امتحان کنید.دختر من الان فوقش ۱-۲ساعت گریه میکنه شبا بعدش راحت میخوابه.یعنی۸۰٪دردش کم شده بخدا

    سلام خسته نباشین توروخدایکی به من بگه چکارکنم دوشبه بچه داداشم شکمش بادکرده دکتربردیم ولی بی فایده بود براش قطره ی دایمتیکون بهش دادولی خوب نشده همش ناله گریه میکنه الان 13روزه به دنیاامده اگه متن منومیبینین لطفامنوراهنمای کنید

    پسرم 15 ماهش است موقع تعویض پوشک ویا استحمام اگر دستم به التش بخورد ناراحتی می کند و درد دارد باید چه کار کنم راهنماییم کنید

    سلام من دوقلوهام دوماهشونه البته 31هفته به دنيا امدن علاوه برشيرخودم شیر خشک ابتاميل pdf هم ميدم خیلی بی قرارن تو خواب آرامش ندارن ناله میکنن نفخ دارن بهشون تو شیر خشک شون گرميچر می ریزم بهتر شدن ولی بی قرارم خیلی چیکار کنم

    سلام من پسرم یکسالشه وبهترین راه حل برای کاهش درد نوزاد ریختن چندقطره روغن زیتون داخل ناف کودک است همچنین گذاشتن دو انگشت بالای ناف کودک وچرخاندن دست در جهت عقربه های ساعت وبرداشتن دست در همان نقطه شروع .البته نباید روی ناف فشار بیارید .این کار هم باد شکم بچه رو خالی میکنه هم باعث میشه راحت مدفوع کنه اگه شکمش سفت شده باشه .یا حرکت دست از بالای معده به سمت پایین هم کمک میکنه .روغن زیتون واقعا معجزه میکنه امتحانش ضرر نداره.

    دخترم 25 روزشه شکمش قل قل میکنه و خیلی زور میزنه ،چیکارکنم؟

    من داداشم الان نزدیک دو ماههشه و کولیک بسیار شدید داره مامانم توی روز چن بار یه داروی گیاهی به اسم ( کپلمه ) میده و 2 داروی شیمیایی به اسم کولیک ایز و کاراوی میکسچر با این سه خیلی خیلی آروم میشه امید وارم برای شما عزیزان هم کار ساز باشه

    سلام.دختر من دو ماهه هست.جاهای مختلفی خوندم که نوشته عرق نعناع یک قاشق مرباخوری با سه قاشق اب مخلوط کنید بدید نوزاد برای دلدرد خوبه.میخواستم بدونم اگر روزی چندبار بهش بدم ایرادی نداره؟؟؟

    سلام من خواهر زادم تازه بدنیا اومده و مدام دل درد یا همون کولیک داشت که یکی بهمون گفت موقع بغل کردنش بچه رو به شکم بخوابونید و سرش روی دست چپ تون ، و دست راست رو از بین پاهاش بیارید روی قسمت روده ها فشار متوسطی بیارید و کمرش رو به شکم خودتون بچسبونید. وااااااقعا نتیجه داد و چند شبه در آرامش می خوابیم و خیلی آروم شده.لازمه بگم هیچ دارویی روش اثر نداشت و مامانش رژیم غذاییشو رعایت می کرد. لطفا از گریه کردنش نترسید و بذارید کم کم به این نحوه خوابیدن عادت می کنه.

    سلام من خواهر زادم تازه بدنیا اومده و مدام دل درد یا همون کولیک داشت که یکی بهمون گفت موقع بغل کردنش بچه رو به شکم بخوابونید و سرش روی دست چپ تون ، و دست راست رو از بین پاهاش بیارید روی قسمت روده ها فشار متوسطی بیارید و کمرش رو به شکم خودتون بچسبونید. وااااااقعا نتیجه داد و چند شبه در آرامش می خوابیم و خیلی آروم شده.لازمه بگم هیچ دارویی روش اثر نداشت و مامانش رژیم غذاییشو رعایت می کرد. لطفا از گریه کردنش نترسید و بذارید کم کم به این نحوه خوابیدن عادت می کنه.حتی تو خارج از کشور دستگاهی برای ایجاد فشار به روده نوراد به نام نگهدارنده کولیک وجود داره

    سلام من دختری 4 ماهه دارم و هنوز شبها نفخ داره خیلی کلافه شدم چند بار دکتر بردیم گفته تا 4 ماهگی خوب میشه ولی خیلی فرق نکرده چیکار کنم

    بله درست گفتند. از پایان ۴ماهگی دل دردهای کودکان به تدریج کمتر میشود. سعی کنید غذاهای نفاخ مصرف نکنید. بعد از هر وعده غذایی سعی کنید مقدار کمی عرق نعنا مصرف کنید. سعی کنید کودکتان را بیشتر به شکم بخوابانید. حتما بعد از اینکه شیر خورد باد گلویش را بگیرید

    سلام ببخشید پسرم سه روزشه .همش داره به خودش میپیچه و گریه های شدید می کنه.می تونم بهش قطره colicaid بدم؟

    سلام معمولا نوزادان زیر یک ماه دل درد نمیگیرند به همین علت روی داروها هم نوشته شده زیر یک ماه ممنوع میباشد. اگر هیچ علتی برای گریه نوزاد پیدا نکردید (یعنی گشنه نبود و جایش تمیز بود) سعی کنید این جور موقع ها سوار ماشینش کنید، با تکان های ماشین، کودک ارام میشود و زود میخوابد. بهتره تا 10 روز بعد زایمان شیر و حبوبات مصرف نمایید. بعد از هر غذا یک سوم استکان عرق نعنا مصرف کنید. میتونید روزی نصف استکان عرق رازیانه مصرف کنید هم شیر را زیاد میکند و هم ضد نفخ میباشد. البته بهتره بعد از یک ماهگی این کار را انجام دهید، چون طبع این عرقیات گرم هست، زردی کودکتان بیشتر نشود. به همین علت بعد از یک ماهگی کودکتان مصرف نمایید سعی کنید تا 4ماهگیِ کودکتان، حبوبات کمتر مصرف کنید یا اینکه 4-5 روز قبل از مصرف آنرا خیس نمایید

    سلام دختر من ۴ماه و۱۴ روزشه ولی کماکان شکمش نفخ میکنه و دفع بادشکمش خیلی براش مشکله به حدی که باید کلی شکمشو ماساژ بدیم.دارو هم کامی وی میخوره چه باد کرد.

    سلام .
    با توجه به اینکه مادر، فرزند را شیر می دهد؛ بهتره مادر، رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و از خوردن غذاهای نفاخ پرهیز کند. سعی کنید بعد از هر وعده غذایی عرق نعنا مصرف کنید

    بچه منم 45 روزشه خیلی جیغ میزد طوری که بیهوش میشد . وقتی نتونن باده شکمشونو خارج کنن .یا نتونن دستشویی کنن باد میکنه دلشون .من چند تا راه و امتحان کردم . اولیش صابونو یه ذره چرب کردم یه ذره کوچولو داخل مقعدش کردم . زود پیپی کرد .
    راحت شد خوابید .بعدم تمامه قطره هارو امتحان کردم همه چیو .فقط پدیلاک . مثله روغن کرچکه . می خوره راحت زور میزنه و پیپی میکنه . شیره خشک بچه ام خیلی مهمه . من همه نوع شیره خشک و امتحان کردم فقط اپتومیل .

    سلام
    درمان دل درد
    1.با روغن زیتون شکم نوزاد رو چرب کنید و مالش دهید
    2.با یک گوش پاک کن آغشته با روغن زیتون مقعد نوزاد رو تحریک کنید که راحت تر باد شکم وی خارج بشه
    3. یک شال به کمر نوزاد بپیچید که گرم نگه داشته بشه
    4.گیاه های 1.شقایق یک 2.سه پستان3.عناب 4.ناخنک 5.گشنیز6.ترنجبین رو به یک مقدار مساوی آسیاب کنید 1 قاشق مربا خوری اون رو توی نصف لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و 3 مرتبه در روز به میزان هر بار 30 سی سی بدهید

    باسلام پسرم 47روزه اس شیره خودمومیخوره آروغشوبعده شیردادن میگیرم دیگه نمیخوابه به زورمیخوابونمش نیم ساعت نشده بیدارمیشه گریه میکنه ونمیخوابه زیادکولیک نداره اماگاهی معمولاصبح هاخودشوقرمزمیکنه بیقرارمطشه ونمیخوابه علت چیه؟

    سلام قرمز شدن کودک و زور زدن او طبیعیه. اگر وزن کودک شما مطلوب می باشد یعنی اینکه شیر شما کافی است و کودک شما سیر میشود و جای نگرانی نیست. اگر کودکتان موقع بیداری بی قراری نمیکند و آرام میباشد یعنی اینکه مشکلی ندارد

    باسلام-خدمت هموطنان گرامی-استفراق نوزاد-از دهان و بینی هیچ دلیل خاصی ندارد-نوزاد من هم دچار چنین مشکلی بود-و فقط یک پیرزن قدیمی توانست تشخیص دهد که این مشکل فقط بخاطر مصرف شیر زیاد به نوزاد دلبدتان است-هموطن اگر شماهم دچار چنین مشکلی هستید-زودتر از پستان نسبت به قبل بکیریدش-واگر شیرخشک میدهید-مقدار ان را کمتر کنید-عزیزان-منظور دفعات شیر دهی نیست اشتباه نکنید-از دفعات کم نکنید-مقدار راکم کنید

    سلام دختر من الان 28سالشه کلیک روده داره به
    خاطر همین کسی خواستگاری ش نمی یاد بتو رو خدا کمکم کنید از دست غر زدنش خسته شدم

    دخترتون باید پیش دکتر متخصص گوارش بره.من هم کولیک داشتم با مصرف کولپرمین بهتر شدم.و یا می تونه به خاطر عدم دفع مدفوع باشه که احتمالش می تونه یبوست باشه.علل دیگه ای هم داره که با کولونوسکوپی با بیهوشی مشخص می شه.

    سلام پسرمن الان 18روزه هست تاشیرمیخوره زیادی دستشویی میکنه شیرخودمومیدم بعدشیرم گریه میکنه چکارکنم

    طبیعیه بعد از شیر دادن حتما باد گلوی کودک خود را بگیرید ممکنه علت گریه کودک شما نگرفتن باد گلویش باشد

    ما از وقتی پسرم رو تو گارچو میذاریم گریه هاش آروم تر شده ,حتما گارچو رو امتحان کنید

    باید بگم گارچو با گهواره خیلی فرق میکنه گهواره در این مورد شاید کمکی نکنه ولی گارچو باعث میشه دل درد نوزاد آروم بشه,گارچو یه طنابه که به صورت دو لا به دو طرف دیوار یا هر جایی وصل میشه,روی این دو تا طناب را با یک پتوی نازک میپوشانند و پتو رو به طناب میدوزند که نیفته و بین دو تا طناب ,روی پتو از پایین و بالا دو تا تکه چوب میگذارند و روی پتو تشک نوزاد را میگذارند ,اگه از کرمانیها بپرسید بهتون میگن برای دل درد نوزاد عالیه

    با سلام .دختر من الان سه ماه ده روزه سه.هر دو روز دستشویی بزرگ میکنه.وموقع دستشویی کردن زور میده.ترنجبین هم میدم.قطره آد هم میدم.لطفا راهنماییم کنین.وشبا اب دهنش را میوفته وکف میکنه

    سلام وضعیت دختر شما طبیعی است و نیازی به دادن ترنجبین نیست

    سلام و خسته نباشید دختر من ۲۱ روزشه بعضی روزها خوب و عادیه شیر خوردنش ولی بعضی روزها جوری شیر می خوره که انگار چند روره گرسنه مونده و وقتی بعد از مدت طولانی شیر خوردن از سینه ام جداش می کنم خیلی وحشتناک گریه میکنه به نظر شما مشکل از کجاست؟ جالب اینه که هر دو روز یا سه روز درمیون این جوری میشه!

    سلام،این موردی ندارد،فقط سعی کنید از هر سینه 15_20دقیقه خوب شیر دهید تا کامل نیاز بدنش برطرف شود و احساس گرسنگی نکند.

    باسلام.
    پسرم ۴۵روزشه شبهابعدازساعت۱۱گریه میکنه وآرام نمیشه فقط چپه اش میکنیم ساکت میشه بنظرتون علتش چیست.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    سپاس

    شاید نفخ معده داشته باشد، بعد از شیر دادن آروق بچه را گرفته و بعد او را بخوابانید. بچه بلافاصله بعد از شیر دادن نباید بخوابد. اگر تغییری نکرد به متخصص کودکان مراجعه کنید.

    پسرم یکماه و نیمه است/ پسرم نیمه ختنه هست و انحراف مجرای ادرار داره. یه هفته هست که شبا وقتی میخواد ادرار کنه یک ساعت گریه میکنه و به شدت کبود میشه. لطفا کمکم کنید چیکار کنم؟

    سلام،حتما به متخصص کودکان مراجعه کنید تا درمان شود،وگرنه راه پیشنهادی وجود ندارد

    کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

    یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

    استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
    : مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
    تماس با نی نی کده

    © کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

    کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

    چند روز پیش نی نی رو بردیم به یک کلیسا نزدیک خونه برای چک ماهیانه. اینجا بعد از زایمان تا یه مدتی میدوایف و هلث ویزیتور میان خونه برای چک سلامتی بچه و مادر و بعدش باید بچه رو برد به مراکزی که معرفی می کنن. توی این شهر چند تا مرکز برای این کار بود که نزدیکترینش به ما همین کلیساست:

    تجربه جالبی بود گفته بودن ساعت 10 صبح اونجا باشیم بماند که برای منی که تا ساعت 5 صبح برای این وروجک بیدار بودم بیدار شدن در ساعت 8:30 صبح یک روز پاییزی سخت بود ولی هر طور بود بچه رو بیدار کردم بهش شیر دادم و عوضش کردم و لباس گرم تنش کردم و با همسر راه افتادیم، چون کلیسا سر راه دانشگاه همسر بود.

    ساعت 5 دقیقه به 10 اونجا بودیم و دو تا مامان دیگه با کالسکه هاشون اونجا ایستاده بودن، نامردا پشت در نوشته بودن قبل از ساعت 10 درها رو باز نمی کنن و ما توی اون هوای سرد در حالی که از دهنمون بخار بلند می شد مجبور شدیم با بچه توی خیابون بمونیم. کم کم چند نفر دیگه اومدن بعضی کالسکه ها دو قلو بودن و من حتی از تصور اینکه دوقلو داشته باشم و بخوام این موقع صبح به هردوشون شیر بدم و آماده شون کنم به خودم لرزیدم نمی دونم مامان و باباهایی که دوقلو دارن چکار می کنن؟ من که با همین یک بچه تمام روز و شبم می ره به بچه داری اصلاً نمی تونم تصورش رو بکنم، فکر کنید به جای یکی دو تا یا حتی سه تا بچه با همدیگه دل درد داشته باشن و گریه کنن غذا بخوان خوابشون بیاد بازی بخوان و … وای خدا .

    بعد یکی یکی وارد شدیم و ردبوک ها رو دادیم به یکی از کارکنان اونجا ( ردبوک: دفترچه جلد قرمز اطلاعات نوزاد که از لحظه تولد به مادر داده می شه و تمام اطلاعات مربوط به سلامتی و واکسیناسیون بچه به مرور توش ثبت می شه ).

    کم کم چند نفر دیگه هم اومدن و منتظر موندیم که یکی یکی اسم بچه ها رو صدا کنن و بریم برای چک. بدیش اینه که برای وزن شدن بچه باید تمام لباس هاش حتی پوشکش رو درآورد و توی اون هوای سرد آدم می ترسه بچه سرما بخوره. نوبت ما که شد بچه رو بردیم وزنش کردن و گفتن نرماله ( 5.800 کیلو ) قدش هم 60.5 سانت شده بود یعنی جوجه ام توی 3/5 ماه وزنش بیشتر از دو برابر موقع تولد شده بود و بیشتر از 10 سانت قد کشیده بود! همینه که یک سری از شلوارهاش و سرهمی های شلوار دارش براش کوتاه شده، قطره ویتامینش رو هم ازشون گرفتم و در کل مشکل خاصی وجود نداشت خدا رو شکر.

    بعد همسر رفت دانشگاه اما من که از دیدن محیط اونجا خوشم اومده بود موندم تا فندقکم هم بتونه چهار تا آدم ببینه! یک محیط نسبتاً بزرگ بود و مثل یک مهد کودک کلی اسباب بازی برای سن های مختلف روی زمین چیده بودن و بچه ها با خوشحالی مشغول بازی بودن مامان ها بین بچه ها راه می رفتن و مواظبشون بودن. دو نفر اونجا نظرم رو به خودشون جلب کردن یکی مادربزرگی بود که با قد خمیده نوه اش رو برای بازی آورده بود و اینقدر عاشقش بود که با وجود سن زیاد پا به پای نوه اش راه می رفت و با لبخند باهاش بازی می کرد و یکی هم پدری که اومده بود و با علاقه با پسرش توپ بازی می کرد و بین اونهمه مامان تک بود. این سالن برای بازی هر روز ساعت 12_10 بازه دوست داشتم هر روز برم اما با این ساعت خواب برعکس نی نی که روزا خوابه شبا بیدار برام خیلی سخته.

    برای ثبت تاریخ: سه شنبه 11 دسامبر نی نی رو بردیم و سه تا دیگه از واکسن هاش رو زدیم ( 16 هفتگی ) توی این مرحله واکسن هاش تموم شد نوبت بعدی مال یک سالگیه خدا رو شکر بعدش علائم بدی نشون نداد فقط یکمی جاش متورم و دردناک شده بود که بهش مسکن دادم و خوب شد.

    نی نی 4 روز دیگه 4 ماهش تموم می شه، از 10 روزگی دل دردهاش شروع شد و تقریباً تا 3 ماهگی شدید بود و اذیتش می کرد گاهی مجبور می شدم روزی سه چهار بار قطره ضد کولیکش رو بهش بدم اما کم کم بهتر شد الان هر چند روز یک دفعه دل درد می شه که اونم با روزی یک بار مصرف اون قطره خوب می شه، می دونم این قضیه دل دردها و گریه های نوزاد چقدر برای مادر و پدرها مخصوصاً مادرها زجر آوره اصلاً این گریه های نی نی آدم رو به قدری پریشون می کنه که دلت می خواد بشینی خودت پا به پای بچه گریه کنی مخصوصاً اون هفته های اول که به خاطر ضعف زایمان و بیدار خوابی ها و خستگی های پشت سر هم آدم خیلی زود به هم می ریزه.

    من مقاله های زیادی به فارسی و انگلیسی در این مورد خوندم و روی نی نی اجرا کردم که توی کم شدن دردش تأثیر داشت اینجا برای مامان های جدیدتر می نویسم به امید اینکه به دردشون بخوره:

    علت کولیک یا دل درد نوزادها هنوز هم با وجود پیشرفت علم پزشکی دقیقاً مشخص نیست این فرضیه مطرحه که سیستم گوارشی نوزاد هنوز کامل نیست و نمی تونه درست شیر رو هضم کنه برای همین نفخ و در نهایت دل درد ایجاد می شه برای کاهش دل درد راهکارهایی که خوندم اینا بودن:

    1_ نوزادها خیلی سریع حواسشون پرت می شه اگه ماشین دارید می تونید موقع دل درد بچه ببریدش ماشین سواری و اگه ندارید با کالسکه ببریدش گردش بچه ها اینطوری خیلی آروم می شن برای ما که نتیجه خوبی داشت.

    2_ معمولاً دل دردها از عصر به بعد شروع می شن و توی شب به اوج می رسن حموم کردن برای بعضی نی نی ها خیلی مؤثره یک حموم گرم بچه رو خسته می کنه و بعدش خوب می خوابه برای نی نی ما تا یه حدودی تأثیر داشت اما نه زیاد.

    3_ بچه رو طوری روی دست بگیرید که شکمش روی دستتون باشه و در این حالت راه ببریدش این روش خیلی جواب می ده البته خودتون زود خسته می شید!

    4_ به پشت بخوابونیدش و شکمش رو به آرومی و به صورت دورانی ماساژ بدید.

    5_ پاهاش رو به حالت رکاب زدن دوچرخه توی شکمش جمع کنید و باز کنید البته یک پا که جمع می شه اون یکی باید باز بشه.

    6_ حتماً هر دفعه بعد از شیر خوردن سرش رو به آرومی روی شونه تون بذارید و به پشتش ضربه های آروم بزنید تا هوای معده اش گرفته بشه.

    7_ بهتره موقع شیر خوردن یا خوابیدن سر بچه کمی بالاتر قرار بگیره برای این کار یک بالش کوچیک رو زیر تشک تختش بذارید تا قسمت سرش بالاتر بیاد توجه کنید زیر تشک تختش نه زیر سر خودش.

    8_ اگه بچه از شیر مادر تغذیه می کنه بهتره مادر غذاهای نفخ کننده مثل حبوبات نخوره البته دلیل علمی که با قطعیت ثابت کنه بین رژیم غذایی مادر و نفخ نوزاد رابطه ای هست ندیدم اما بی تأثیر هم نیست حتی بعضی مادرها گفتن وقتی خودشون شیر می خورن بچه شون بیشتر دل درد می شه منم یه مدتی خوردن شیر رو کنار رو گذاشتم اما دیدم فرقی به حال نی نی نکرد برای همین دوباره اون رو به رژیم روزانه ام برگردوندم اما حبوبات رو به طور کامل حذف کردم الان که نی نی بهتر شده دارم کم کم اون رو هم به برنامه غذاییم برمی گردونم البته از 24 ساعت قبل خیس می کنم و آبش رو چند بار عوض می کنم، به نظرم بهتره هر کسی اینطور غذاها رو خودش دونه دونه امتحان کنه.

    9_ من هر روز یک یا دو بار دم کرده زیره و بابونه و نعنا می خورم اینم روی شیرم بی تأثیر نبوده.

    10_ نوزاد صداهایی مثل صدای سشوار، هود آشپزخونه و ماشین لباسشویی رو دوست داره یا حواسش پرت می شه من هروقت سشوار می زنم بچه فوری ساکت می شه! براش موسیقی هم بذارید خوبه مخصوصاً موسیقی هایی که مادر موقع بارداری زیاد گوش می داده به گوش نوزاد هم آشناست، از همه مهم تر آواز خوندن مادر برای بچه است که خیلی آرومش می کنه الهی فداشون بشم که صدای مادرشون رو می شناسن و باهاش آروم می شن.

    11_ و در نهایت استفاده از داروهای ضد نفخه، من اول قطره ای به نام کولیک اینفکل رو به نی نی می دادم اما زیاد تأثیری براش نداشت بعد داروش رو عوض کردم و الان قطره ای به نام دنتیناکس رو بهش می دم که خیلی مؤثره عجیبه که وقتی قطره رو بهش می دم دو سه دقیقه بیشتر طول نمی کشه که بچه ساکت و آروم می شه! بعضی دوستان گفتن عرق نعنا رو هم با نبات به بچه می دادن منم چند باری عرق نعنا رو جوشوندم و روزی دو سه قاشق بهش دادم اما زیاد تأثیری نداشت، ضمن اینکه ترسیدم معده نوزاد با چیزی به جز شیر خودم آسیب ببینه برای همین دیگه ادامه اش ندادم.

    از همه مهم تر گذر زمانه، هر نوزاد نیاز به چند هفته تا چند ماه داره تا سیستم گوارشش کم کم کامل بشه تمام راه های بالا فقط باعث کم شدن درد می شن و هیچ کدوم درمان قطعی نیستن و تأثیر صد در صد ندارن، خوشبختانه نی نی منم به نظر می رسه که بحران رو رد کرده فقط بعضی وقتا باز با هم بساط داریم! که اونم به تدریج به طور کامل از بین خواهد رفت منم توی این مدت یاد گرفتم به خودم مسلط باشم و با گریه و بی قراری بچه دستپاچه نشم و به هم نریزم.

    ساعت آپ شدن این پست رو دارین؟! یعنی هر شب این نی نی تا خود صبح بیداره و به هییییییییچ شکلی به خواب نمی ره من بیچاره هم باید شب ها تا صبح بیدار باشم و در عوض روزها با ایشون بخوابم مدت هاست که دیگه نمی دونم حال و هوای آدم در طول روز چطوریه، دیشب که دو تایی کلاً بیدار بودیم و دقیقاً 7 صبح ایشون اجازه دادن سر مامانشون به بالش برسه و در واقع به بالش نرسیده از خستگی بیهوش بشه! الانم روی پامه تا می خوام بذارمش زمین بیدار می شه بهتر دیدم بیام یک آپ مفصل کنم تا آرومه، نی نی ماست دیگه مامانش هم قربونش می شه .

    عزیزکم دیگه داره صبح می شه منم دیگه چشم هام به زور بازه الان می رم بخوابم بعد میام سر فرصت از این روزهات اینجا می نویسم باشه مامانی؟ الهی فدات شم که اینقدر ناز می خوابی .

    10

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عوارض عرق نعناع در نوزادان
    عوارض عرق نعناع در نوزادان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *