علت شير نخوردن نوزاد 8 ماهه

دوره مقدماتی php
علت شير نخوردن نوزاد 8 ماهه
علت شير نخوردن نوزاد 8 ماهه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یک کارشناس بهداشت خانواده گفت: امتناع نوزاد از خوردن شیر مادر، راهی است که طفل از طریق آن اعلام می کند که یک جای کار مادر دچار اشتباه است.
افسانه ملکی افزود: امتناع از شیرخوردن چالشی است که گاهی حتی مادرانی که شیر دهی مناسب دارند را نیز درگیر می کند و تجربه ای ناراحت کننده برای کودک و مادر است.
این کارشناس تصریح کرد: بیشتر مادران تصور می کنند که اشتباهی متوجه عملکرد آنهاست و حتی ممکن است به طور نامعقولانه ای تصور کنند که کودکشان دیگر آنها را دوست ندارد.
بر اساس این گزارش، مهمترین علل امتناع نوزاد از شیر خوردن موارد زیر است:
1- غذاهای جدید و سایر تغییرات در رژیم غذایی مادر که ممکن است باعث تغییر طعم شیر مادر شود.
2- دندان در آوردن کودک و حساس شدن لثه های او که باعث می شود خوردن شیر برایش دردناک شود.
3- ممکن است مادر دچار استرس باشد و نوزاد متوجه این حالت روانی می شود.
4- مادر شیوه شیر دادن را تغییر داده است.
5- مادر به گاز گرفتن اتفاقی نوزاد با صدای بلند واکنش نشان داده و او را ترسانده است.
6- مادر عطر مورد استفاده اش را تغییر داده و نوزاد متوجه تغییر بوی مادر شده است.
7- ممکن است نوزاد دچار عفونت گوش شده باشد، آبریزش بینی و سایر عارضه ها در نوزاد که شیر خوردن را برای کودک دردناک یا ناراحت کننده می کند.
8- فعالیت بدنی شدید مادر شیر ده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، موجب تلخ شدن شیر می شود و به همین علت شیرخوار از خوردن شیر امتناع می کند.
ورزش منظم و در حد متعادل مانعی برای شیر دهی مادر محسوب نمی شود اما گاهی دیده می شود که پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده، در اثر ورود اسید لاکتیک به شیر مادر، طعم تلخ در شیر مادر ایجاد می شود.
در این مواقع لازم است مادر قبل از شیر دادن، سینه خود را بشوید و اگر هنوز شیرخوار مایل به شیر خوردن نیست مقدار کمی از شیر خود را قبل از تغذیه شیرخوار دور بریزد و بعد به نوازد خود شیر بدهد.
9- استفاده از بطری و پستانک که باعث سردرگمی شیرخوار می شود.
10- محدود کردن دفعات تغذیه.
11- به دست نیاوردن مقدار کافی شیر توسط شیرخوار به دلیل وضعیت غلط مکیدن و احتقان سینه مادر.
12- یکباره جریان یافتن مقدار زیادی شیر نیز می تواند از علل امتناع باشد.
13- اگر کودک گرسنه باشد و به مدت زیاد گریه کند و به گریه او رسیدگی نشود.
14- کنجکاوی کودک در سن شش تا 9 ماهگی و واکنش نشان دادن نسبت به محیط اطراف در این سن نیز یکی دیگر از علل است.
همچنین این کارشناس بهداشت خانواده، با اشاره به روش مقابله با امتناع کودک از شیر خوردن گفت: سعی شود مواقعی که نوزاد خواب یا خواب آلود است شیردهی انجام شود زیرا خیلی از نوزادان وقتی بیدارند از شیر خوردن ممانعت می ورزند.
ملکی سایر روش های مقابله با امتنان نوزاد از شیر خوردن را این موارد عنوان کرد:
– به پزشک مراجعه شود که اگر عفونت گوش یا برفک در دهان وجود دارد داروهای لازم داده شود.
– حالت های مختلف شیر دادن آزمایش شود.
– شیردهی در هنگام حرکت آزموده شود، بعضی کودکان احتمال بیشتری دارد که به هنگام راه رفتن یا تکان دادن شیر بخورند تا در حالت نشسته و بی حرکت.
– آرام بودن محیط اطراف کودک هنگام شیرخوردن.
– تماس پوست با پوست مادر و نوزاد.
– عدم استفاده از پستانک و بطری جهت جلوگیری از سردرگمی کودک.
این کارشناس بهداشت خانواده خاطرنشان کرد: امتناع کودک از شیر خوردن مقطعی است و چند روز بیشتر طول نمی کشد و در صورت داشتن شکیبایی و مقاومت، دوباره شیردهی موفق برقرار خواهد شد.
سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که در شش ماه نخست پس از تولد، نوزاد تنها از شیر مادر بخورد.
تا سن دو سالگی نیز توصیه می شود شیر مادر به عنوان یک خوراک تکمیلی به نوزاد داده شود.
شیردهی برای مادر و نوزاد، سودمند است و اثر مثبت آن حتی در دوران کودکی دیده می شود از جمله کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، افزایش هوش، کاهش عفونت گوش میانی، مقاومت در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا، داشتن دندان هایی بهتر و کاهش خطر چاقی در آینده.
کاهش خطر درخودماندگی، آسم، اگزما و ناهنجاری های روحی از دیگر مزایای تغذیه نوزاد از شیر مادر است.
د/7148/ 546

علمی آموزشی

کودک

دوره مقدماتی php

شیر

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

علت شير نخوردن نوزاد 8 ماهه

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

حمام کردن نوزاد چگونه باید انجام شود؟ نوزاد نیاز به حمام کردن روزانه ندارد. اگر بعد از هر تغذیه صورت کودک را تمیز کنید و بعد از هر تعویض پوشک، پایش را با آب بشویید، او فقط هر یک روز در میان نیاز به حمام با صابون دارد. حمام کردن زیاد اغلب می تواند پوست کودک تان را خشک کند. نوزاد تان اغلب دست خود را در دهانش می کند، بنابراین دست های او را چند بار در روز با یک پارچه مرطوب تمیز کنید …

بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود. بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث اختلالاتی در روند بارداری و قاعدگی هر زنی گردد. هورمون ها مواد طبیعی هستند که در بدن تولید می شوند. آنها به انتقال پیام در بین سلول ها و اندام ها، کمک می کنند و بر بسیاری از فعالیت های بدن نیز تاثیر می گذارند. هر کسی، چه مرد و چه زن، دارای هورمون های جنسی هستند. در این مقاله از بخش سلامت زنان دکتر سلام، …

ناباروری ثانویه چیست؟ شما یک فرزند دارید و حالا فرزند دیگری می خواهید. اما به دلایلی، با مشکلی در باروری دوم مواجه شده اید. ناتوانی در بارداری دوباره پس از تولد یک یا چند کودک، ناباروری ثانویه نامیده می شود. با توجه به مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده  (CDC)، 11 درصد از زوج هایی که حداقل یک کودک داشته اند ممکن است مشکلات ناباروری ثانویه را داشته باشند. این تقریبا چهار میلیون از خانواده ها یا تقریبا نیمی از موارد ناباروری در ایالات متحده …

تحقیقات نشان می دهد که زوج های ناباروری که هیچ نوع از درمان های باروری را انجام نداده اند، شانس بارداری شان در هر دوره قاعدگی حدود یک تا پنج درصد است. اما کسانی که درمان IUI را انجام داده اند، احتمال بارداری شان در هر یک از دوره های قاعدگی حدود 10 تا 20 درصد است. تلقیح داخل رحمی (IUI) که به عنوان تلقیح مصنوعی (AI) نیز شناخته می شود، یک روش باروری موثر است که شانس بارداری یک زن نابارور را دو برابر …

تریکومونیازیس یا تک ‌تارچه ‌زدگی یک از بیماری هایی است که از راه های جنسی منتقل می شود. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های جنسی است و ممکن است به عنوان “trich” یا تریچ نیز شناخته شود. علائم آن شامل خارش، تحریک و ترشحات در زنان و درد با ادرار در مردان است. این بیماری توسط یک انگل ایجاد می شود، می تواند با معاینه فیزیکی یا تجزیه و تحلیل میکروسکوپی تشخیص داده شود. راه درمان آن نیز یک ضد میکروب به اسم متورنیدازول …

علت شير نخوردن نوزاد 8 ماهه

در مورد ضخامت دیواره رحم چه می دانید؟ برای باردار شدن، مجموعه ای از عوامل باید در زمان و شرایط مناسب قرار بگیرند تا یک زایمان موفقیت آمیز …

در مورد اعتیاد به استامینوفن چه می دانید؟ امروزه داروهای زیادی وجود دارند که افراد برای موضوعات خیلی کوچک، به طور مرتب از آنها استفاده می کنند. بسیاری …

برای نوزاد یک وان پلاستیکی تهیه کنید و هر شب با آب ولرم او را حمام کنید سعی نمایید در موقع حمام کردن در و پنجره ها و …

یکی از ارگان های مهم بدن، دندان ها هستند که لازم است ما هر روز آنها را تمیز کنیم و مسواک بزنیم. اما چطوری؟ دندان ها یکی از …

حمام کردن نوزاد چگونه باید انجام شود؟ نوزاد نیاز به حمام کردن روزانه ندارد. اگر بعد از هر تغذیه صورت کودک را تمیز کنید و بعد از هر …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

علت شير نخوردن نوزاد 8 ماهه
علت شير نخوردن نوزاد 8 ماهه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *