عرق نعنا برای اسهال کودکان

دوره مقدماتی php
عرق نعنا برای اسهال کودکان
عرق نعنا برای اسهال کودکان

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان,میزان مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع کودکان,میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان,عرق نعناع برای استفراغ کودکان,عرق نعناع برای اسهال نوزاد,عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد,دادن عرق نعناع به نوزاد زیر یک ماه,مضرات عرق نعناع برای کودکان,طریقه مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع برای دل درد کودکان,نحوه مصرف عرق نعناع برای نفخ نوزاد,چه مقدار عرق نعناع به نوزاد بدهیم,خوردن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

علت اصلی دل دردهای نوزاد وجود گاز در معده‌ی او است که باعث ناراحتی و به خطر انداختن سلامت نوزاد می‌شود. پس نوزاد شما ممکن است دل درد و نفخ را تجربه کند.

 

عرق نعنا برای اسهال کودکان

دوره مقدماتی php

برخی از پزشکان برای تسکین دل درد نوزاد داروهایی تجویز می‌کنند ولی گیاهانی نیز وجود دارد که برای کاهش دردهای ناشی از گاز معده بسیار خوب عمل می‌کنند. البته استفاده از هر داروی گیاهی و هر داروی شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

عرق نعناع برای دل درد کودکان

عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است.

استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

طریقه مصرف و میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان

دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می‌دهم آروم می‌شود. گاهی هم هرشب می‌دهم، اشکال دارد؟

پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان:

خیر ایراد ندارد. روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید.به شما توصیه می‌کنیم با مضرات و عوارض نعناع آشنا شده و از فواید آن بهره ببرید.

عرق نعناع برای اسهال و استفراغ کودکان

شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند.

دادن عرقیات سنتی در زمان استفراغ نه تنها سبب بهبودی نمیشود بلکه سبب تشدید استفراغ هم میشود مانند عرق نعناع عرق چهل گیاه و کلپوره( اینها در دل درد های کولیکی مفیدند نه در استفراغ های ویروسی)

خوردن و دادن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

 اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعناع داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعناع استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعناع استفاده شود یا نه.

عرق نعناع فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید: از عرق نعناع فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعناع ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد

هرچند مصرف قطره ی عرق نعناع برای نوزاد به تنهایی باعث تشدید ریفلاکس میگردد ولی استفاده از مقادیر کم عرق نعناع مخلوط با آب ولرم ونبات سفید مسکن خوبی جهت کاهش کولیک در این نوزادان خواهد بود.

مضرات عرق نعناع برای کودکان

اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.

اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

از عرق نعناع برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین مطالب طبع نعناع و طریقه مصرف نعناع و مصرف نعناع در دوران بارداری را بخوانید

عرق نعنا برای اسهال کودکان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

  • عکس عاشقانه دختر تنها کنار دریا
  • وب‌ سایت

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    سلام دوست عزیز دوستدار طبیعت؛

    در اصطلاح عوام اسهال را دفع مدفوع روزانه به صورت شل یا آبکی، همراه با افزایش قابل توجه دفعات اجابت مزاج میدانند. اما از نظر علمی مدفوع با حجم مایع 300 سی سی به بالا در 24 ساعت و وزن مدفوع بالای 200 گرم در روز را اسهال می گویند. در این مقاله با ما باشید تا با خوراکی های مفید و مضر در اسهال و راههای گیاهی درمان اسهال آشنا شوید.

    علت اسهال متعدد است از آن جمله میتوان به علل غذایی، دارویی، عفونی، مسمویت ها و تغییر آب و هوا یا به علت بیماری معده، در اثر مصرف گوشت وغذاهای مانده، فاسد و خراب، آشامیدن آب های آلوده یا سبزیجات نشسته و آغشته به میکروب اشاره نمود. هم چنین اطفال نیز هنگام بیرون آمدن دندان هایشان، دچار اسهال می گردند . در صورت وجود اسهال از محصولات گرفته شده از شیر ( غیر از ماست )، غذاهای چربی دار، ادویه جات و سایر مواد متحرک کننده که ممکن است اسهال را بدتر کند باید دوری کرد و تا زمانی که بیمار به طور کامل بهبود نیافته از مصرف این خوراکی ها اجتناب کند.

    خوراکی هایی که ضد اسهال هستند و مصرف آن ها از اسهال جلوگیری می کنند عبارتند از : خرمای سبز و کال، خرما خرک، مغز بادام پوست کنده، زالزالک، عرق نعناع، سنجد، آب سیب درختی، آب هویج، آب لیموی تازه، چای پررنگ، سیر، خاکشیر خشک به صورت کفلمه و بدون آب، ماست شیرین کیسه انداخته شده، ماست شیرین و تازه با پونه، آش ماش پوست کنده، کته برنج با ماست شیرین و تازه، کته برنج با ماش بوداده و ماست شیرین وتازه.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    همچنین می توان از آب زردک، آب هویج، نان ذرت، قهوه غلیظ و تلخ، تخم مرغ آپ پز سفت با نعناع، حریره با مغز بادام پوست کنده، نان با نعناع تازه، آب دم کرده ی نعناع و پونه، کوبیده هسته های انار، کوبیده هسته های انگور، آش سماق، آب جوشانده برگ اسفناج، نعناع خشک، پونه خشک، کشک بو داده، دارچین، جوز هندی استفاده نمود.

    پیشنهاد 1:

    نعناع خشک را با چای سفید به نسبت مساوی مثل چایی دم کنید و بخورید.

    پیشنهاد 2:

    یک مشت برگ تازه توت فرنگی را در نیم لیتر آب بجوشانید و آب صاف کرده آن را بنوشید

    پیشنهاد 3:

    تخم کتان نرم شده را بو دهید و بخورید.

    پیشنهاد 4:

    یک مشت پوست پیاز را ده دقیقه بجوشانید و بعد با فشار شیره آن را بکشید و با شکر شیرین کنید و در روز چهار مرتبه هر بار یک قاشق غذاخوری بخورید.

    پیشنهاد 5:

    چای سبز، چای سفید، چای معمولی و زنیان را به نسبت مساوی مخلوط کنید و بکوبید. هر صبح، ظهر و شب یک قاشق غذاخوری از آن را با مقداری ماست شیرین کیسه انداخته مخلوط کنید و بخورید.

     

    برای کودکانی که دچار اسهال شده اند آب بِه، آب هویج، آب سیب زمینی خام، آب سیب درختی با عسل، حریره با بادام پوست کنده، فرنی بادام، لعاب برنج مفید خواهد بود.

    پیشنهاد 1:

    به منظور درمان می توانید گوشت بدون چربی را کباب کنید و هنگام کباب کردن آب آن را با فشار خارج کنید و به او بخورانید.

    پیشنهاد 2:

    نیم کیلو هویج قرمز را در یک لیتر آب آنقدر بجوشانید که نرم شود بعد آن را له کنید و با فشار، آب آن را بگیرید. آنقدر آب جوش به آن اضافه کنید که جمعاً یک لیتر شود. 3 گرم نمک نیز به آن اضافه کنید و در طول روز به مرور به کودک بخورانید و چند روز این کار را انجام دهید.

    پیشنهاد 3:

    در صورتی که آب بدن تمام نشده باشد، یک مشت شکر و کمی نمک را در یک لیتر آب جوشیده سرد شده مخلوط  و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. به کودکان کمتر از شش ماه هر سه ساعت 10 قاشق غذاخوری و به کودکان بیشتر از شش ماه هر 3 ساعت 15 تا 20 قاشق غذاخوری بدهید و سه روز ادامه دهید.

    برای رفع اسهالی که از گرمی و حرارت باشد از گشنیز، غوره، سماق، ماست کیسه انداخته، استفاده کنید. می توانید آرد جو بو داده یا آرد برنج بو داده را با دوغ یا ماست تازه مخلوط کنید و بخورید.

    در صورتی که به اسهال فشار دار مبتلا شده اید از خوردن گوشت، چربی جات، سبزی جات خام، آبجو، آلو، آلوچه، شیر، سرکه، قند و شکر، غذاهای مانده، آب سرد هم چنین از فکر کردن و عصبانیت پرهیز کنید.

    پیشنهاد 1:

    به عنوان درمان کته برنج با ماش پوست کنده را با ماست شیرین تازه یا ماست کیسه انداخته میل کنید.

    پیشنهاد 2:

    به مقدار 5  سیر سماق را در دو لیتر آب بجوشانید تا یک سوم از آب آن باقی بماند و آن را صاف و بعد از هر غذا نیم لیوان بنوشید.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    پیشنهاد 3:

    به مدت 5 روز هر بار مقداری بهمن پیچ را بجوشانید و آبش را بخورید.

    پیشنهاد 1:

    اگر اسهال از مسمومیت باشد نعناع را بسایید و با ماست کیسه انداخته مخلوط کنید و به مرور بخورید.

    پیشنهاد 2:

    پوست انار را بجوشانید و آب صاف کرده  آن را بنوشید.

    اگر دچار اسهال خونی شده اید از خوردن ترنجبین و تا آنجا که امکان دارد از خوردن غذا نیز پرهیز کنید. از خوراکی هایی که به درمان این بیماری کمک میکند بیشتر استفاده کنید. مانند : گیلاس، آب لیمو، آب به، آب سیب سرخ، شاه توت، باقلا، لعاب برنج، دوغ غلیظ بی نمک، ماست شیرین و بدون نمک، ماست کیسه انداخته و بدون نمک، شربت انجیر، شربت مورد، پوست انار.

    پیشنهاد 1:

    به عنوان درمان هر روز 30 گرم ریشه خطمی نیم کوب شده را در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب صاف کرده آن را به مرور بنوشید.

    پیشنهاد 2:

  • عکسهای دختر ژیمناستیک کار ایرانی در مالزی
  • هسته های انگور را نرم بسایید و با عسل مخلوط و به مرور میل فرمایید.

    پیشنهاد 3:

    هر صبح، ظهر و شب یک قاشق غذاخوری اسفرزه را درنیم لیوان آب جوش بریزید و با نبات شیرین و میل کنید.

    اگر مبتلا یه اسهال شده اید و طولانی و مزمن شده است باید از خوراکی هایی که با این بیماری سازگار نیستند پرهیز کنید. مانند : قند، شکر، سرکه، گلاب، آب سرد، شیر، کره، روغن، گردو، فندق، آلو، آلوچه براقانی، تخم مرغ آب پز، سبزیجات خام، عذاهای مانده، انواع کنسرو، هم چنین باید از جماع و فکر کردن نیز پرهیز کنید.

    پیشنهاد 1:

    به عنوان درمان 20 گرم سعد کوفی را نرم بسایید  و با 200 گرم عسل مخلوط و هر صبح، ظهر و شب یک قاشق میل فرمایید.

    پیشنهاد 2:

    هر روز اسفرزه یا تخم تره یا تخم ریحان را بو دهید و بخورید.

    پیشنهاد 3:

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    زرده  تخم مرغ را در سرکه بپزید و بخورید.

    پیشنهاد 4:

    چهار عدد بهِ را قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب نیم ساعت بجوشانید و آب صاف کرده آن را به مرور بخورید.

    پیشنهاد 5:

    تخم گشنیز بو داده و تخم خرفه از هر کدام 10 مثقال نرم کرده و روزی سه بار هر مرتبه یک قاشق مربا خوری آن را بخورید.

    پیشنهاد 1:

    هنگامی که اسهال با استفراغ توأم باشد خاک شیر و تاج ریزی را با هم بجوشانید و آب صاف کرده آن را با نبات شیرین کنید و به مرور بنوشید.

    پیشنهاد 2:

    تاج ریزی را به تنهایی بجوشانید و آبش را بنوشید.

    پیشنهاد 3:

    خلال نارنج ساییده شده را با عسل مخلوط و روزی سه قاشق میل فرمایید.

    پیشنهاد 1:

    برای درمان اسهال و استفراغ اطفال باید روزانه به مقدار 10 سانتی گرم نمک به شیر او اضافه کنید.

    پیشنهاد 2:

    روزی یک الی سه لیتر آب جوشیده سرد شده ای که در هر لیتر آن 4 مثقال سرم نمکی حل کرده باشید را به مرور به او بخورانید.

     

     

     

     

    سلام دوست عزیز دوستدار طبیعت؛

    برای والدینی که  صاحب اولین فرزند شده اند درک رفتارها و ناراحتی های کودک آنها ممکن است کمی سخت باشد و یا دانش کافی در برخورد با بیماری فرزند و درمان آن را نداشته باشند. لذا در این مقاله برای کم کردن دغدغه والدین به بررسی مسائل و انواع بیماریهای کودک  اعم از درمان لاغری کودکان، افزایش قد کودک، سلامت کودک، درمان اسهال، درمان به سختی ادرار کردن کودک و سایر بیماریها و مشکلات کودک می پردازیم . پس با ما باشید.

    برای درمان ضعیفی یا ضعیف‌البنیه بودن کودک هر روز سینه و شکم او را با روغن ماهی خوب مالش دهید. سپس کمی روغن ماهی را نیز با عسل مخلوط کرده و به او بخورانید. ریشه‌ کاسنی را نیمکوب کرده و خوب بجوشانید، بعد آب آن را صاف کرده و هم‌ وزن آب، شکر اضافه کنید و روی آتش ملایم بجوشانید . پس از سرد شدن در شیشه‌ای سربسته بریزید و درب آن را محکم ببندید و در جایی خنک نگه‌ دارید و هر روز ناشتا دو قاشق غذاخوری از آن را به طفل بخورانید و یا عرق کاسنی را با شکر شیرین کرده و به طفل بخورانید.

     خوراکی‌هایی که به افزایش رشد قد کمک می‌کنند عبارتند از: آب هویج‌فرنگی، آب‌زردک، کلم، شیر، میگو، سرکه، چربی‌جات، کله‌ پاچه، سیرابی و ژلاتین.

    برای رشد کودکان باید هر روز اسفناج چرخ‌کرده را با روغن بادام شیرین مخلوط کنید و به او بخورانید. ضمناً از خوراکی‌هایی که به رشد کودک کمک می‌کنند بیشتر استفاده نمائید. این خوراکی ها عبارتند از: آب‌انگور زیاد، آب پرتقال، آب‌انار، آب سیب‌ درختی، آب هویج‌ فرنگی، آب زردک، هلو، زردآلو، آلو، توت‌ فرنگی، کلم، پیاز، عرق یونجه.

    مهمترین عامل در رشد و نمو کودکان، تغذیه مناسب می باشد. تغذیه نامناسب در رشد جسمانی، استخوان بندی و چگونگی اندامهای بدن، ایمنی در برابر بیماریها و توان فکر بچه ها موثر است. همچنین مشکلات تغذیه ای می تواند در چگونگی رفتار کودک اثر بگذارد. بسیاری از کودکان به دلیل سوئ تغذیه و یا عدم تعادل در برنامه غذایی دچار بداخلاقی، عصبانیت و شکلات رفتاری می شوند.

     

    سرفه به علت رطوبت زیاد مجاری هوایی در کودکان شایع تر بوده و اکثراً با سرماخوردگی همراه می باشد. بهترین غذا برای این نوع سرفه در وعده صبحانه، مخلوط انجیر و عسل و یا حریره بادام است. همچنین از خوردن آب سرد و مواجهه و تنفس در هوای سرد پرهیز شود. از دیگر موارد درمان می توان به خوردن آب و عسل به جای آب و خوراندن یک قاشق آب پیاز پخته به کودک، هر صبح ناشتا می باشد.

    برای کودکانی که دچار اسهال شده اند آب بِه، آب هویج، آب سیب زمینی خام، آب سیب درختی با عسل، حریره با بادام پوست کنده، فرنی بادام، لعاب برنج مفید خواهد بود.

    پیشنهاد 1:

    به منظور درمان می توانید گوشت بدون چربی را کباب کنید و هنگام کباب کردن آب آن را با فشار خارج کنید و به او بخورانید.

    پیشنهاد 2:

    در صورتی که آب بدن تمام نشده باشد، یک مشت شکر و کمی نمک را در یک لیتر آب جوشیده سرد شده مخلوط  و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. به کودکان کمتر از شش ماه هر سه ساعت 10 قاشق غذاخوری و به کودکان بیشتر از شش ماه هر 3 ساعت 15 تا 20 قاشق غذاخوری بدهید و سه روز ادامه دهید.

    پیشنهاد 3:

    نیم کیلو هویج قرمز را در یک لیتر آب آنقدر بجوشانید که نرم شود بعد آن را له کنید و با فشار، آب آن را بگیرید. آنقدر آب جوش به آن اضافه کنید که جمعاً یک لیتر شود. 3 گرم نمک نیز به آن اضافه کنید و در طول روز به مرور به کودک بخورانید و چند روز این کار را انجام دهید.

    پیشنهاد 4:

    به مقدار 100 گرم ازگیل کال را که هنوز سبز است با کارد تکه تکه کنید  و با 50 گرم مسکه تازه به مدت پانزده دقیقه بجوشانید  و 5 دقیقه نیز آن را دم کنید. آن قدر شکر در آن حل کنید تا سفت شود و در 24 ساعت 100 تا 200 گرم آن را به طفل بخورانید.

    پیشنهاد 1:

     دو سه نخود شیر خشت را در آب جوشانده  ولرم حل کنید بعد آن را صاف و به او بخورانید.

    پیشنهاد 2:

    یک قاشق روغن گرچک به او بخورانید و تا 3 ساعت هیچ چیز دیگری به او ندهید.

    پیشنهاد 1:

    برای درمان اسهال و استفراغ اطفال باید روزانه به مقدار 10 سانتی گرم نمک به شیر او اضافه کنید.

    پیشنهاد 2:

    روزی یک الی سه لیتر آب جوشیده سرد شده ای که در هر لیتر آن 4 مثقال سرم نمکی حل کرده باشید را به مرور به او بخورانید.

    برای رفع سوزش معده اطفال تخم زردک را بجوشانید، آبش را صاف و شیرین ساخته و به مرور به او بخورانید.

    گاهی غفلتاً چشم اطفال شروع به آب‌ریزش می‌کند و مرتباً از چشم آب می‌ریزد و گاهی نیز کناره‌ چشم یا روی پلک‌ها دچار قی میشود. علت آن سرماخوردگی ملاج و جلوی سر طفل است. در این صورت باید سر و پیشانی طفل را با پارچه‌ای پشمی یا کرکی بپوشانید، کلاهی گرم بر سر او بگذارید و او را از سوز و باد محفوظ بدارید، هم‌چنین می‌توانید ملاج را با روغن ویکس چرب کنید یا مقداری گندم خام را گرم کرده و در دستمال یا کیسه‌ کوچکی بریزید و روی سر و ملاج طفل قرار دهید.

    پیشنهاد 1:

    اگر در اثر گریه‌های زیاد و یا زور زدن‌ها و فریاد زدن‌های مکرر و شدید بیضه‌ طفل متورم شد (باد کرد)، مقدار کمی جوهر سرب را در آب نیم‌ گرم بریزید و بیضه‌ طفل را در آن بگذارید و آرام‌ آرام مالش دهید. ولی اگر طرفین بیضه متورم شد، مختصری تنظور و جدوار را پشت یک نعلبکی بسایید و روی موضع ورم کرده و جای درد بمالید. سپس چند عدد سوزن را به هم ببندید و با نوک آن‌ها به محل ورم و درد بزنید، به طوری که سر سوزن‌ها موضع را سوراخ نکنند.

    پیشنهاد 2:

    تخم لاک‌پشت را داخل شیر حل کنید و بر موضع بمالید. ضمناً می‌توانید روزی یک عدس از تخم لاک‌پشت را هم به طفل بخورانید.

     

    اغلب در دهان کودکان دانه‌های ریز سفیدی می‌زند که به برفک مشهور است و در بعضی کودکان به قدری زیاد می‌شود که زبان، دهان و لب را فرا می‌گیرد. به یکی از راههای زیر میتوان برفک را درمان نمود.

    پیشنهاد 1:

    محلول جوش‌شیرین را در دهان طفل بمالند، در برطرف کردن برفک نافع است.

    پیشنهاد 2:

    قدری گشنیز تازه را بکوبند و آب آن را در دهان طفل بمالند.

    پیشنهاد 3:

    جوهر طباشیر را بر دهان کودک بپاشند، بسیار نافع است.

     

     

     

     

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

    آیا کودک شما اغلب از درد معده به دلیل مشکلات گوارشی رنج می برد؟ آیا می دانید که عرق نعناع یک راه موثر برای تسکین ناراحتی معده در کودکان است. مقاله زیر به آگاهی بیشتر شما در مورد فواید عرق نعناع برای کودکان کمک می کند.بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

    یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد. برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد. متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    فکر می کنید چگونه دادن عرق نعناع برای کودکان نفاخ و گازدار می تواند مفید باشد؟ خوب، مشکل گازدار بودن معده در کودکان می تواند ناراحتی های شدیدی را در سلامت کودک شما آغاز کند. فرشته کوچک شما ممکن است دردهای شدید شکم و یا احساس نفخ را در خود تجربه کند. پزشکان ممکن است برخی از داروها را برای به حداقل رساندن احساس این درد شدید تجویز کنند، اما گیاهان خاصی برای درمان دردهای ناشی از وجود گازها درمعده کودکان وجود دارد.عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است. شما می توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعناع سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله ی یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. این دارو تسکین فوری درد را در کودک شما به ارمغان آورده و معده درد شدید او را بهبود می بخشد. اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، قبل از تغذیه کودک با داروهای گیاهی مشورت کنید.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

    عرق نعناع از قدیم یک درمان گیاهی و طبیعی برای از بین بردن بیماری های معده از جمله سندرم روده تحریک پذیر در کودکان است. محلول رقیق شده از عرق نعناع برای رسیدن به یک سیستم گوارشی سالم در کودکان کمک بسیاری می کند، و باعث این افزایش جریان صفرا و طبیعی شدن فعالیت های روده در سیستم گوارش کودک شما می شود. نعناع عضلات معده و روده را شل کرده و گرفتگی عضلات معده را کاهش می دهد.

    با توجه به مطالعات پزشکی، عرق نعناع برای جلوگیری از ترک خوردن نوک پستان در مادران شیرده بسیار مفید است. شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    اگر سن کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.اگر شما عرق نعنای خالص را مستقیما به پوست کودک خود بمالید، این کار در کودکان کوچک می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، از به کاربردن مستقیم عرق نعنای خالص در چهره کودکانتان و یا سایر نقاط بدن او جدا خودداری نمایید.

    بسیارعالی:

    بسیارعالی بود پسر۲ساله نیمه من همیشه ازنفخ شکم رنج میبره ومن ازعرقیات استفاده میکنم براش البته رقیق شده از اینکه هشدارهای استفاده نادرست از عرق نعنا رو اینحا ذکر کردید ممنونم برای من خیلی مهم بود بدونم که چقدر باید مصرف کنم

    سلام
    شاد و سلامت باشید.

    خیلی عالیه من مطالب خیلی آموزنده ای روو از کارشناس ماما یاد گرفتم با تشکر

    سلامت باشید

    نیایش
    سلام خسته نباشید،دخترم اسهال و استفراغ داره میتونم عرق نعنا بهش بدم؟؟؟؟

    سلام
    بهتره ببرینش دکتر تا دلیل مشخص بشه، نخیر ندین.

    سلام ایا میتوان به کودک ۷ماهه عرق نعناع داد؟ به چه مقدار پسر من خیلی معده پرگازی داره ۲۰شب بشدت گریه میکنه چندین بار از خواب بیدار میشه ممنون منتظر پاسختون هستم

    سلام
    در این سن دادن عرق نعناع خوب نیست، از پزشکش بخواین داروهای ضد نفخ براش تجویز کنه.

    سلام و خسته نباشید , ببخشید نوک سینه ام در زمان شیردهی ترک خورده و زمانی که به دخترم شیر میدم اذیت میشم آیا درمانی برای این ترک خوردگی ها وجود دارد؟

    سلام عزیزم , شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    سلام وخسته نباشید, چقدر از عرق نعنا میتونه درد معده کودک را از بین ببرد؟

    سلام عزیزم , استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد.

    سلام وخسته نباشید, آیا استفاده از نعنا میتونه معده درد کودک را درمان کند؟

    سلام عزیزم , متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    سلام وقت بخیر, برگ نعنا حاوی چیست؟

    سلام عزیزم, برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد.

    سلام وخسته نباشید, فواید عرق نعنا چیست؟

    سلام عزیزم, یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد.

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    يك متخصص كودكان، با اشاره به اين كه برخي دل دردها هيچ علامت باليني از خود نشان نمي‌دهند و عوامل ايجاد كننده آنها هنوز ناشناخته است، گفت: آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است و اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كرده و بدانند كه اين عارضه به مرور برطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    يك متخصص كودكان، با اشاره به اين كه برخي دل دردها هيچ علامت باليني از خود نشان نمي‌دهند و عوامل ايجاد كننده آنها هنوز ناشناخته است، گفت: آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است و اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كرده و بدانند كه اين عارضه به مرور برطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    دكتر پرويز سياري در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره دل درد در كودكان توضيح داد: دل درد در كودكان به دو دسته حاد و مزمن تقسيم مي‌شود. دل درد حاد به صورت ناگهاني آغاز مي‌شود و اگر كودك خواب باشد وي را از خواب بيدار مي‌كند. دل درد حاد معمولا تا 2 هفته يا كمتر به طول مي‌انجامد.

    سياري با بيان اينكه دل دردها يا نياز به مداخله طبي دارويي و يا نياز به جراحي دارند، اظهار كرد: دل دردهاي محتاج به جراحي، معمولا سير پيش رونده دارند. به اين معنا كه درد از لحظه آغاز به مرور افزايش مي يابد. همچنين ممكن است دل درد با استفراغ يا استفراغ خوني، اتصاع شكم، عدم دفع گاز و مدفوع همراه باشد و بيمار با لمس شكم احساس درد كند.

    اين متخصص كودكان، با اشاره به اين كه منشا بروز اين دل دردها مي‌تواند انسداد روده، فتق، آپانديسيت، پيچش روده يا پيچش بيضه باشد، عنوان كرد: اين موارد طي معاينات و مشاوره جراحي مشخص مي‌شوند.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    سياري در ادامه با بيان اينكه شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند، از گروه دوم (دل دردهاي مزمن) بوده و احتياجي به جراحي ندارند، گفت: ممكن است بيمارعلائم تنفسي ويروسي نظير سرفه، آبريزش و تب داشته باشد.

    وي اضافه كرد:‌ دل درد مزمن، دل دردي است كه بيش از 2 ماه به طول انجاميده است. اين درد دل مي‌تواند با علت و يا بي‌علت بروز يافته باشد.

    سياري با بيان اينكه دل درد معمولا با بروز اختلال در يك عضو شكم همراه است، گفت: هنوزعاملي براي دل درد بدون منشا، شناخته نشده است.

    اين متخصص كودكان ادامه داد: اين دل دردها به 4 نوع تقسيم مي‌شوند. برخي از اين دل دردها در ناحيه بالاي ناف ايجاد مي‌شود و معمولا صبح‌ها اتفاق مي‌افتد و ممكن است با غذا خوردن، عود كند. اين عارضه مربوط به معده است. گروه دوم دل دردها در پايين ناف احساس مي‌شود و همراه با دفع بدتر مي‌شود. اين افراد گاهي يبوست و گاهي اسهال دارند و در برخي موارد نيز مبتلا به نفخ مي‌شوند. اين‌ها روده تحريك پذير دارند.

    وي افزود: گروه سوم دل دردها با سردرد همراه هستند كه به آنها دل دردهاي ميگرني نيز مي گويند و ممكن است يك بار در ماه اتفاق بيفتد و هر مرتبه چندين ساعت هم طول بكشد. گروه چهارم دل دردها تيز در اطراف ناف، ايجاد مي‌شود. اين دل دردها علائم خطر را ندارند و به جايي تير نمي‌كشند و معمولا در معاينه هم علامتي به نفع بيماري مشاهده نمي‌شود. به اين دل دردها، ‌دل دردهاي فانكشنال با علت نامشخص مي‌گويند.

    سياري درباره كودكاني كه دچار دل درد خفيف مي‌شوند، گفت: اين كودكان معمولا استرس دارند و علائم آن به دنبال اضطراب و بويژه در ايام امتحانات يا درگيري با خانواده و يا به دنبال يك عفونت ويروسي ظاهر مي‌شود. آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است. اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كنند و بدانند كه اين عارضه به مروربرطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    سياري همچنين با بيان اينكه برخي داروها نيز در بهبود عارضه دل درد نقش دارند،عنوان كرد: برخي داروهاي گياهي چون عرق نعنا نيز مي‌تواند در اين خصوص موثر واقع شود.

    انتهاي پيام

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » عرق نعناع : خواص عرق نعناع برای پوست و لاغری و اسهال و یبوست / طبع عرق نعنا

    عرق نعناع (به انگلیسی Mint Distilled Water) (نام علمی: Mentha ) از جمله عرقیات گیاهی است.

    عرق نعنا بیشتر برای بیماری ها و مشکلات گوارشی مثل دل درد، درد معده، دل پیچه، اسهال و استفراغ و رفع سردی و رطوبت معده مورد استفاده قرار می گیرد.

    در این مقاله به موضوعاتی شامل خواص عرق نعناع برای پوست، یبوست، و اسهال، لاغری و طبع عرق نعنا می پردازیم.

    عرق نعناع, عرق نعنا, خواص عرق نعناع, عرق نعناع به انگلیسی, خواص عرق نعناع برای پوست, عرق نعناع و یبوست, عرق نعناع ویکی, خواص عرق نعناع برای لاغری, عرق نعناع برای اسهال, طبع عرق نعنا, طبیعت عرق نعنا, روش مصرف عرق نعنا

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عرق نعناع خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد.

    از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

    خواص عرق نعناع

    روش مصرف عرق نعنا

    بعد هر وعده غذا یک فنجان میل شود

    همچنین می توان در میهمانی ها ، جشن ها از شربت نعنا استفاده کرد

    برگ های تازه نعناع برای درمان آکنه و جوش صورت مفید هستند.

    برگ های تازه نعناع را با گلاب مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

    روغن نعناع برای درمان آفتاب سوختگی و درد ناشی از آن مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    نعناع برای درمان خشکی و ترک کف پا مفید می باشد.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند سپس پاهای خود را در آن فرو کنید و بگذارید بماند تا ترک پاشنه پا درمان شود.

    خواص عرق نعناع برای پوست

    برگ های نعناع پوست سر را تمیز می کند به عنوان یک درمان گیاهی و طبیعی برای خارش موی سر استفاده می شود.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید سپس آن را صاف کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نعناع برای درمان شپش سر مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را بر روی پوست و موی سر بمالید، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داده که روغن نعناع بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و باعث تقویت مو و افزایش رشد آن می شود.

    فاطمه محمدی زاده، کارشناس طب سنتی:

    بسیاری از افراد بر این باورند مصرف عرق نعناع بعد از غذا از بروز ناراحتیهای گوارشی پیشگیری می‌کند، هضم را راحت کرده و نفخ و دل درد های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

    اما یکی از مهمترین ویژگیهای عرق نعناع، رفع اسهال است و افرادی که یبوست دارند باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند.

    عرق نعناع و یبوست

    البته کیفیت عرق نعنا هم اهمیت زیادی دارد.

    به عنوان مثال نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی مطبوع آن از شیشه در بسته تا حدودی استشمام شود.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعنا یا نعناع، پونه، پودنه (نام علمی: Mentha ) گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است.

    این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است.

    نعنا گیاهی است علفی با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش و زیرزمینی.

    ساقه و برگ‌های خوش‌بوی آن خوراکی و دارویی است و گاهی گل‌های رنگین دارد.

    عرق نعناع ویکی

    برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است، حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است.

    کرک برگ‌های نعنا کم است.

    نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود، این گیاه حاصل تبدیل و ماندگاری بوته گیاه ریحان چند ساله می‌باشد.

    این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.

    نعنای قرمز گونه‌ای از نعنا است که در لبه رودخانه‌ها و در جریان آب‌های ملایم و کم‌عمق می‌روید و چون برگ‌هایش قرمزرنگ اند به این نام خوانده می‌شود.

  • دستور تهیه سمبوسه پیتزایی
  • افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد.

    « مهدی برهانی » ، مدیر انجمن علمی طب سنتی گفت :

    افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

    به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند.

    خواص عرق نعناع برای لاغری

    مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد.

    در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.

    نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعنا؛ چنان چه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است.

    همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.

    عرق نعناع برای اسهال

    اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری برگ‌های نعناع خشک به ۱ فنجان آب جوش، به مدت ۱۰ دقیقه.

    برای طعم دادن به آن مقداری عسل بریزید بین وعده‌های غذایی ۳ بار در روز از این چای گیاهی بنوشید.

    حتی می‌توانید نعناع بدون قند برای آرام کردن معده مثل آدامس بجوید.

    طبع نعناع گرم و خشک است

    طبع عرق نعنا

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

    سریال پایتخت ۶ / پایتخت ۷ : داستان، بازیگران، حواشی + عکس

    ویروس کرونا ❌ آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان / کرونا در ایران

    دعای روز پنجشنبه / ذکر روز پنجشنبه 🤲 دعای امروز / ذکر امروز

    تب و لرز: علت، قرص، درمان طب سنتی / تب و لرز شبانه و ناگهانی / کودکان، بزرگسالان

    روغن خراطین: خواص و مضرات / خواص کامل روغن خراطین برای بانوان و مردان

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    کتلت مرغ: انواع کتلت مرغ ترد، کتلت مرغ روسی، ایتالیایی، کتلت مرغ و قارچ / شامی مرغ

    نان خرمایی / طرز تهیه نان خرمایی + نکات ریز (تجربه شده و خوشمزه)

    تعبیر خواب آرایش کردن / تعبیر خواب آرایش چشم و مو، آرایش غلیظ / مرده آرایش کرده

    سال ۱۳۹۹ : لحظه تحویل سال ۹۹ و پیام تبریک عید ۹۹ / پیامک و اس ام اس سال نو

    مازوخیسم: علائم و درمان / اختلال شخصیت مازوخیستی / پرسش و پاسخ

    دعای غلبه بر ترس و اضطراب و انواع مختلف آن از معصومین (ع)

    عید قربان: تاریخ عید قربان ۱۴۰۰ و ۹۹، اخبار، داستان، متن تبریک، اس ام اس، شعر

    پنیر: خواص، مضرات و انواع پنیر / کشور پنیر / بهترین پنیر لاکتیکی، گودا، لیقوان

    عطسه: عطسه زیاد و عطسه نکردن / عطسه کردن در بارداری و در اسلام

    تعبیر خواب قوچ / تعبیر خواب قوچ شاخدار سیاه و سفید / دیدن قوچ در خواب

    پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

    ساعت کار ادارات و بانک ها / تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین / مرخصی کارمندان

    اگزما: عوارض، واگیر / انواع درمان اگزما: پماد، هویج و وازین / اگزما دست و در نوزادان

    رامبد جوان : بیوگرافی، همسرانش، آخرین اخبار و جدیدترین عکس ها

    شیردهی: شیردهی به نوزاد / شیردهی بدون حاملگی / علت زرد شدن و خشک شدن شیر مادر

    زعفران : مضرات، طبع و خواص دارویی زعفران / فواید زعفران برای زنان و قاعدگی

    حقوق و دستمزد سال ۹۹ : آخرین اخبار حقوق کارمندان و کارگران / سبد معیشتی

    قیمت نفت / اوپک / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت

    تپش قلب: تپش قلب کوبنده / درمان خانگی و گیاهی تپش قلب و اضطراب / زنان و جوانان

    بیوپسی: روش انجام، جواب و مراقبت بعد از بیوپسی / بیوپسی روده، معده، پوست

    فوروزماید: موارد مصرف، عوارض، نحوه مصرف / فورزماید در بارداری و لاغری

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » عرق نعناع : خواص عرق نعناع برای پوست و لاغری و اسهال و یبوست / طبع عرق نعنا

    عرق نعناع (به انگلیسی Mint Distilled Water) (نام علمی: Mentha ) از جمله عرقیات گیاهی است.

    عرق نعنا بیشتر برای بیماری ها و مشکلات گوارشی مثل دل درد، درد معده، دل پیچه، اسهال و استفراغ و رفع سردی و رطوبت معده مورد استفاده قرار می گیرد.

    در این مقاله به موضوعاتی شامل خواص عرق نعناع برای پوست، یبوست، و اسهال، لاغری و طبع عرق نعنا می پردازیم.

    عرق نعناع, عرق نعنا, خواص عرق نعناع, عرق نعناع به انگلیسی, خواص عرق نعناع برای پوست, عرق نعناع و یبوست, عرق نعناع ویکی, خواص عرق نعناع برای لاغری, عرق نعناع برای اسهال, طبع عرق نعنا, طبیعت عرق نعنا, روش مصرف عرق نعنا

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عرق نعناع خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد.

    از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

    خواص عرق نعناع

    روش مصرف عرق نعنا

    بعد هر وعده غذا یک فنجان میل شود

    همچنین می توان در میهمانی ها ، جشن ها از شربت نعنا استفاده کرد

    برگ های تازه نعناع برای درمان آکنه و جوش صورت مفید هستند.

    برگ های تازه نعناع را با گلاب مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

    روغن نعناع برای درمان آفتاب سوختگی و درد ناشی از آن مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    نعناع برای درمان خشکی و ترک کف پا مفید می باشد.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند سپس پاهای خود را در آن فرو کنید و بگذارید بماند تا ترک پاشنه پا درمان شود.

    خواص عرق نعناع برای پوست

    برگ های نعناع پوست سر را تمیز می کند به عنوان یک درمان گیاهی و طبیعی برای خارش موی سر استفاده می شود.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید سپس آن را صاف کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نعناع برای درمان شپش سر مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را بر روی پوست و موی سر بمالید، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داده که روغن نعناع بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و باعث تقویت مو و افزایش رشد آن می شود.

    فاطمه محمدی زاده، کارشناس طب سنتی:

    بسیاری از افراد بر این باورند مصرف عرق نعناع بعد از غذا از بروز ناراحتیهای گوارشی پیشگیری می‌کند، هضم را راحت کرده و نفخ و دل درد های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

    اما یکی از مهمترین ویژگیهای عرق نعناع، رفع اسهال است و افرادی که یبوست دارند باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند.

    عرق نعناع و یبوست

    البته کیفیت عرق نعنا هم اهمیت زیادی دارد.

    به عنوان مثال نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی مطبوع آن از شیشه در بسته تا حدودی استشمام شود.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعنا یا نعناع، پونه، پودنه (نام علمی: Mentha ) گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است.

    این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است.

    نعنا گیاهی است علفی با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش و زیرزمینی.

    ساقه و برگ‌های خوش‌بوی آن خوراکی و دارویی است و گاهی گل‌های رنگین دارد.

    عرق نعناع ویکی

    برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است، حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است.

    کرک برگ‌های نعنا کم است.

    نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود، این گیاه حاصل تبدیل و ماندگاری بوته گیاه ریحان چند ساله می‌باشد.

    این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.

    نعنای قرمز گونه‌ای از نعنا است که در لبه رودخانه‌ها و در جریان آب‌های ملایم و کم‌عمق می‌روید و چون برگ‌هایش قرمزرنگ اند به این نام خوانده می‌شود.

  • زردچوبه برای پوست خشک
  • افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد.

    « مهدی برهانی » ، مدیر انجمن علمی طب سنتی گفت :

    افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

    به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند.

    خواص عرق نعناع برای لاغری

    مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد.

    در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.

    نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعنا؛ چنان چه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است.

    همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.

    عرق نعناع برای اسهال

    اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری برگ‌های نعناع خشک به ۱ فنجان آب جوش، به مدت ۱۰ دقیقه.

    برای طعم دادن به آن مقداری عسل بریزید بین وعده‌های غذایی ۳ بار در روز از این چای گیاهی بنوشید.

    حتی می‌توانید نعناع بدون قند برای آرام کردن معده مثل آدامس بجوید.

    طبع نعناع گرم و خشک است

    طبع عرق نعنا

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

    سریال پایتخت ۶ / پایتخت ۷ : داستان، بازیگران، حواشی + عکس

    ویروس کرونا ❌ آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان / کرونا در ایران

    دعای روز پنجشنبه / ذکر روز پنجشنبه 🤲 دعای امروز / ذکر امروز

    تب و لرز: علت، قرص، درمان طب سنتی / تب و لرز شبانه و ناگهانی / کودکان، بزرگسالان

    روغن خراطین: خواص و مضرات / خواص کامل روغن خراطین برای بانوان و مردان

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    کتلت مرغ: انواع کتلت مرغ ترد، کتلت مرغ روسی، ایتالیایی، کتلت مرغ و قارچ / شامی مرغ

    نان خرمایی / طرز تهیه نان خرمایی + نکات ریز (تجربه شده و خوشمزه)

    تعبیر خواب آرایش کردن / تعبیر خواب آرایش چشم و مو، آرایش غلیظ / مرده آرایش کرده

    سال ۱۳۹۹ : لحظه تحویل سال ۹۹ و پیام تبریک عید ۹۹ / پیامک و اس ام اس سال نو

    مازوخیسم: علائم و درمان / اختلال شخصیت مازوخیستی / پرسش و پاسخ

    دعای غلبه بر ترس و اضطراب و انواع مختلف آن از معصومین (ع)

    عید قربان: تاریخ عید قربان ۱۴۰۰ و ۹۹، اخبار، داستان، متن تبریک، اس ام اس، شعر

    پنیر: خواص، مضرات و انواع پنیر / کشور پنیر / بهترین پنیر لاکتیکی، گودا، لیقوان

    عطسه: عطسه زیاد و عطسه نکردن / عطسه کردن در بارداری و در اسلام

    تعبیر خواب قوچ / تعبیر خواب قوچ شاخدار سیاه و سفید / دیدن قوچ در خواب

    پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

    ساعت کار ادارات و بانک ها / تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین / مرخصی کارمندان

    اگزما: عوارض، واگیر / انواع درمان اگزما: پماد، هویج و وازین / اگزما دست و در نوزادان

    رامبد جوان : بیوگرافی، همسرانش، آخرین اخبار و جدیدترین عکس ها

    شیردهی: شیردهی به نوزاد / شیردهی بدون حاملگی / علت زرد شدن و خشک شدن شیر مادر

    زعفران : مضرات، طبع و خواص دارویی زعفران / فواید زعفران برای زنان و قاعدگی

    حقوق و دستمزد سال ۹۹ : آخرین اخبار حقوق کارمندان و کارگران / سبد معیشتی

    قیمت نفت / اوپک / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت

    تپش قلب: تپش قلب کوبنده / درمان خانگی و گیاهی تپش قلب و اضطراب / زنان و جوانان

    بیوپسی: روش انجام، جواب و مراقبت بعد از بیوپسی / بیوپسی روده، معده، پوست

    فوروزماید: موارد مصرف، عوارض، نحوه مصرف / فورزماید در بارداری و لاغری

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » عرق نعناع : خواص عرق نعناع برای پوست و لاغری و اسهال و یبوست / طبع عرق نعنا

    عرق نعناع (به انگلیسی Mint Distilled Water) (نام علمی: Mentha ) از جمله عرقیات گیاهی است.

    عرق نعنا بیشتر برای بیماری ها و مشکلات گوارشی مثل دل درد، درد معده، دل پیچه، اسهال و استفراغ و رفع سردی و رطوبت معده مورد استفاده قرار می گیرد.

    در این مقاله به موضوعاتی شامل خواص عرق نعناع برای پوست، یبوست، و اسهال، لاغری و طبع عرق نعنا می پردازیم.

    عرق نعناع, عرق نعنا, خواص عرق نعناع, عرق نعناع به انگلیسی, خواص عرق نعناع برای پوست, عرق نعناع و یبوست, عرق نعناع ویکی, خواص عرق نعناع برای لاغری, عرق نعناع برای اسهال, طبع عرق نعنا, طبیعت عرق نعنا, روش مصرف عرق نعنا

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عرق نعناع خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد.

    از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

    خواص عرق نعناع

    روش مصرف عرق نعنا

    بعد هر وعده غذا یک فنجان میل شود

    همچنین می توان در میهمانی ها ، جشن ها از شربت نعنا استفاده کرد

    برگ های تازه نعناع برای درمان آکنه و جوش صورت مفید هستند.

    برگ های تازه نعناع را با گلاب مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

    روغن نعناع برای درمان آفتاب سوختگی و درد ناشی از آن مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    نعناع برای درمان خشکی و ترک کف پا مفید می باشد.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند سپس پاهای خود را در آن فرو کنید و بگذارید بماند تا ترک پاشنه پا درمان شود.

    خواص عرق نعناع برای پوست

    برگ های نعناع پوست سر را تمیز می کند به عنوان یک درمان گیاهی و طبیعی برای خارش موی سر استفاده می شود.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید سپس آن را صاف کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نعناع برای درمان شپش سر مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را بر روی پوست و موی سر بمالید، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داده که روغن نعناع بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و باعث تقویت مو و افزایش رشد آن می شود.

    فاطمه محمدی زاده، کارشناس طب سنتی:

    بسیاری از افراد بر این باورند مصرف عرق نعناع بعد از غذا از بروز ناراحتیهای گوارشی پیشگیری می‌کند، هضم را راحت کرده و نفخ و دل درد های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

    اما یکی از مهمترین ویژگیهای عرق نعناع، رفع اسهال است و افرادی که یبوست دارند باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند.

    عرق نعناع و یبوست

    البته کیفیت عرق نعنا هم اهمیت زیادی دارد.

    به عنوان مثال نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی مطبوع آن از شیشه در بسته تا حدودی استشمام شود.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعنا یا نعناع، پونه، پودنه (نام علمی: Mentha ) گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است.

    این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است.

    نعنا گیاهی است علفی با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش و زیرزمینی.

    ساقه و برگ‌های خوش‌بوی آن خوراکی و دارویی است و گاهی گل‌های رنگین دارد.

    عرق نعناع ویکی

    برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است، حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است.

    کرک برگ‌های نعنا کم است.

    نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود، این گیاه حاصل تبدیل و ماندگاری بوته گیاه ریحان چند ساله می‌باشد.

    این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.

    نعنای قرمز گونه‌ای از نعنا است که در لبه رودخانه‌ها و در جریان آب‌های ملایم و کم‌عمق می‌روید و چون برگ‌هایش قرمزرنگ اند به این نام خوانده می‌شود.

  • تصویر پروفایل دختر تنها و غمگین
  • افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد.

    « مهدی برهانی » ، مدیر انجمن علمی طب سنتی گفت :

    افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

    به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند.

    خواص عرق نعناع برای لاغری

    مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد.

    در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.

    نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعنا؛ چنان چه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است.

    همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.

    عرق نعناع برای اسهال

    اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری برگ‌های نعناع خشک به ۱ فنجان آب جوش، به مدت ۱۰ دقیقه.

    برای طعم دادن به آن مقداری عسل بریزید بین وعده‌های غذایی ۳ بار در روز از این چای گیاهی بنوشید.

    حتی می‌توانید نعناع بدون قند برای آرام کردن معده مثل آدامس بجوید.

    طبع نعناع گرم و خشک است

    طبع عرق نعنا

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

    سریال پایتخت ۶ / پایتخت ۷ : داستان، بازیگران، حواشی + عکس

    ویروس کرونا ❌ آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان / کرونا در ایران

    دعای روز پنجشنبه / ذکر روز پنجشنبه 🤲 دعای امروز / ذکر امروز

    تب و لرز: علت، قرص، درمان طب سنتی / تب و لرز شبانه و ناگهانی / کودکان، بزرگسالان

    روغن خراطین: خواص و مضرات / خواص کامل روغن خراطین برای بانوان و مردان

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    کتلت مرغ: انواع کتلت مرغ ترد، کتلت مرغ روسی، ایتالیایی، کتلت مرغ و قارچ / شامی مرغ

    نان خرمایی / طرز تهیه نان خرمایی + نکات ریز (تجربه شده و خوشمزه)

    تعبیر خواب آرایش کردن / تعبیر خواب آرایش چشم و مو، آرایش غلیظ / مرده آرایش کرده

    سال ۱۳۹۹ : لحظه تحویل سال ۹۹ و پیام تبریک عید ۹۹ / پیامک و اس ام اس سال نو

    مازوخیسم: علائم و درمان / اختلال شخصیت مازوخیستی / پرسش و پاسخ

    دعای غلبه بر ترس و اضطراب و انواع مختلف آن از معصومین (ع)

    عید قربان: تاریخ عید قربان ۱۴۰۰ و ۹۹، اخبار، داستان، متن تبریک، اس ام اس، شعر

    پنیر: خواص، مضرات و انواع پنیر / کشور پنیر / بهترین پنیر لاکتیکی، گودا، لیقوان

    عطسه: عطسه زیاد و عطسه نکردن / عطسه کردن در بارداری و در اسلام

    تعبیر خواب قوچ / تعبیر خواب قوچ شاخدار سیاه و سفید / دیدن قوچ در خواب

    پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

    ساعت کار ادارات و بانک ها / تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین / مرخصی کارمندان

    اگزما: عوارض، واگیر / انواع درمان اگزما: پماد، هویج و وازین / اگزما دست و در نوزادان

    رامبد جوان : بیوگرافی، همسرانش، آخرین اخبار و جدیدترین عکس ها

    شیردهی: شیردهی به نوزاد / شیردهی بدون حاملگی / علت زرد شدن و خشک شدن شیر مادر

    زعفران : مضرات، طبع و خواص دارویی زعفران / فواید زعفران برای زنان و قاعدگی

    حقوق و دستمزد سال ۹۹ : آخرین اخبار حقوق کارمندان و کارگران / سبد معیشتی

    قیمت نفت / اوپک / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت

    تپش قلب: تپش قلب کوبنده / درمان خانگی و گیاهی تپش قلب و اضطراب / زنان و جوانان

    بیوپسی: روش انجام، جواب و مراقبت بعد از بیوپسی / بیوپسی روده، معده، پوست

    فوروزماید: موارد مصرف، عوارض، نحوه مصرف / فورزماید در بارداری و لاغری

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » عرق نعناع : خواص عرق نعناع برای پوست و لاغری و اسهال و یبوست / طبع عرق نعنا

    عرق نعناع (به انگلیسی Mint Distilled Water) (نام علمی: Mentha ) از جمله عرقیات گیاهی است.

    عرق نعنا بیشتر برای بیماری ها و مشکلات گوارشی مثل دل درد، درد معده، دل پیچه، اسهال و استفراغ و رفع سردی و رطوبت معده مورد استفاده قرار می گیرد.

    در این مقاله به موضوعاتی شامل خواص عرق نعناع برای پوست، یبوست، و اسهال، لاغری و طبع عرق نعنا می پردازیم.

    عرق نعناع, عرق نعنا, خواص عرق نعناع, عرق نعناع به انگلیسی, خواص عرق نعناع برای پوست, عرق نعناع و یبوست, عرق نعناع ویکی, خواص عرق نعناع برای لاغری, عرق نعناع برای اسهال, طبع عرق نعنا, طبیعت عرق نعنا, روش مصرف عرق نعنا

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عرق نعناع خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد.

    از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

    خواص عرق نعناع

    روش مصرف عرق نعنا

    بعد هر وعده غذا یک فنجان میل شود

    همچنین می توان در میهمانی ها ، جشن ها از شربت نعنا استفاده کرد

    برگ های تازه نعناع برای درمان آکنه و جوش صورت مفید هستند.

    برگ های تازه نعناع را با گلاب مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

    روغن نعناع برای درمان آفتاب سوختگی و درد ناشی از آن مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    نعناع برای درمان خشکی و ترک کف پا مفید می باشد.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند سپس پاهای خود را در آن فرو کنید و بگذارید بماند تا ترک پاشنه پا درمان شود.

    خواص عرق نعناع برای پوست

    برگ های نعناع پوست سر را تمیز می کند به عنوان یک درمان گیاهی و طبیعی برای خارش موی سر استفاده می شود.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید سپس آن را صاف کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نعناع برای درمان شپش سر مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را بر روی پوست و موی سر بمالید، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داده که روغن نعناع بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و باعث تقویت مو و افزایش رشد آن می شود.

    فاطمه محمدی زاده، کارشناس طب سنتی:

    بسیاری از افراد بر این باورند مصرف عرق نعناع بعد از غذا از بروز ناراحتیهای گوارشی پیشگیری می‌کند، هضم را راحت کرده و نفخ و دل درد های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

    اما یکی از مهمترین ویژگیهای عرق نعناع، رفع اسهال است و افرادی که یبوست دارند باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند.

    عرق نعناع و یبوست

    البته کیفیت عرق نعنا هم اهمیت زیادی دارد.

    به عنوان مثال نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی مطبوع آن از شیشه در بسته تا حدودی استشمام شود.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعنا یا نعناع، پونه، پودنه (نام علمی: Mentha ) گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است.

    این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است.

    نعنا گیاهی است علفی با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش و زیرزمینی.

    ساقه و برگ‌های خوش‌بوی آن خوراکی و دارویی است و گاهی گل‌های رنگین دارد.

    عرق نعناع ویکی

    برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است، حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است.

    کرک برگ‌های نعنا کم است.

    نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود، این گیاه حاصل تبدیل و ماندگاری بوته گیاه ریحان چند ساله می‌باشد.

    این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.

    نعنای قرمز گونه‌ای از نعنا است که در لبه رودخانه‌ها و در جریان آب‌های ملایم و کم‌عمق می‌روید و چون برگ‌هایش قرمزرنگ اند به این نام خوانده می‌شود.

  • دليل دل درد در ماه اول بارداري
  • افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد.

    « مهدی برهانی » ، مدیر انجمن علمی طب سنتی گفت :

    افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

    به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند.

    خواص عرق نعناع برای لاغری

    مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد.

    در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.

    نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعنا؛ چنان چه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است.

    همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.

    عرق نعناع برای اسهال

    اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری برگ‌های نعناع خشک به ۱ فنجان آب جوش، به مدت ۱۰ دقیقه.

    برای طعم دادن به آن مقداری عسل بریزید بین وعده‌های غذایی ۳ بار در روز از این چای گیاهی بنوشید.

    حتی می‌توانید نعناع بدون قند برای آرام کردن معده مثل آدامس بجوید.

    طبع نعناع گرم و خشک است

    طبع عرق نعنا

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

    سریال پایتخت ۶ / پایتخت ۷ : داستان، بازیگران، حواشی + عکس

    ویروس کرونا ❌ آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان / کرونا در ایران

    دعای روز پنجشنبه / ذکر روز پنجشنبه 🤲 دعای امروز / ذکر امروز

    تب و لرز: علت، قرص، درمان طب سنتی / تب و لرز شبانه و ناگهانی / کودکان، بزرگسالان

    روغن خراطین: خواص و مضرات / خواص کامل روغن خراطین برای بانوان و مردان

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    کتلت مرغ: انواع کتلت مرغ ترد، کتلت مرغ روسی، ایتالیایی، کتلت مرغ و قارچ / شامی مرغ

    نان خرمایی / طرز تهیه نان خرمایی + نکات ریز (تجربه شده و خوشمزه)

    تعبیر خواب آرایش کردن / تعبیر خواب آرایش چشم و مو، آرایش غلیظ / مرده آرایش کرده

    سال ۱۳۹۹ : لحظه تحویل سال ۹۹ و پیام تبریک عید ۹۹ / پیامک و اس ام اس سال نو

    مازوخیسم: علائم و درمان / اختلال شخصیت مازوخیستی / پرسش و پاسخ

    دعای غلبه بر ترس و اضطراب و انواع مختلف آن از معصومین (ع)

    عید قربان: تاریخ عید قربان ۱۴۰۰ و ۹۹، اخبار، داستان، متن تبریک، اس ام اس، شعر

    پنیر: خواص، مضرات و انواع پنیر / کشور پنیر / بهترین پنیر لاکتیکی، گودا، لیقوان

    عطسه: عطسه زیاد و عطسه نکردن / عطسه کردن در بارداری و در اسلام

    تعبیر خواب قوچ / تعبیر خواب قوچ شاخدار سیاه و سفید / دیدن قوچ در خواب

    پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

    ساعت کار ادارات و بانک ها / تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین / مرخصی کارمندان

    اگزما: عوارض، واگیر / انواع درمان اگزما: پماد، هویج و وازین / اگزما دست و در نوزادان

    رامبد جوان : بیوگرافی، همسرانش، آخرین اخبار و جدیدترین عکس ها

    شیردهی: شیردهی به نوزاد / شیردهی بدون حاملگی / علت زرد شدن و خشک شدن شیر مادر

    زعفران : مضرات، طبع و خواص دارویی زعفران / فواید زعفران برای زنان و قاعدگی

    حقوق و دستمزد سال ۹۹ : آخرین اخبار حقوق کارمندان و کارگران / سبد معیشتی

    قیمت نفت / اوپک / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت

    تپش قلب: تپش قلب کوبنده / درمان خانگی و گیاهی تپش قلب و اضطراب / زنان و جوانان

    بیوپسی: روش انجام، جواب و مراقبت بعد از بیوپسی / بیوپسی روده، معده، پوست

    فوروزماید: موارد مصرف، عوارض، نحوه مصرف / فورزماید در بارداری و لاغری

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » عرق نعناع : خواص عرق نعناع برای پوست و لاغری و اسهال و یبوست / طبع عرق نعنا

    عرق نعناع (به انگلیسی Mint Distilled Water) (نام علمی: Mentha ) از جمله عرقیات گیاهی است.

    عرق نعنا بیشتر برای بیماری ها و مشکلات گوارشی مثل دل درد، درد معده، دل پیچه، اسهال و استفراغ و رفع سردی و رطوبت معده مورد استفاده قرار می گیرد.

    در این مقاله به موضوعاتی شامل خواص عرق نعناع برای پوست، یبوست، و اسهال، لاغری و طبع عرق نعنا می پردازیم.

    عرق نعناع, عرق نعنا, خواص عرق نعناع, عرق نعناع به انگلیسی, خواص عرق نعناع برای پوست, عرق نعناع و یبوست, عرق نعناع ویکی, خواص عرق نعناع برای لاغری, عرق نعناع برای اسهال, طبع عرق نعنا, طبیعت عرق نعنا, روش مصرف عرق نعنا

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عرق نعناع خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد.

    از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

    خواص عرق نعناع

    روش مصرف عرق نعنا

    بعد هر وعده غذا یک فنجان میل شود

    همچنین می توان در میهمانی ها ، جشن ها از شربت نعنا استفاده کرد

    برگ های تازه نعناع برای درمان آکنه و جوش صورت مفید هستند.

    برگ های تازه نعناع را با گلاب مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

    روغن نعناع برای درمان آفتاب سوختگی و درد ناشی از آن مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

    نعناع برای درمان خشکی و ترک کف پا مفید می باشد.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند سپس پاهای خود را در آن فرو کنید و بگذارید بماند تا ترک پاشنه پا درمان شود.

    خواص عرق نعناع برای پوست

    برگ های نعناع پوست سر را تمیز می کند به عنوان یک درمان گیاهی و طبیعی برای خارش موی سر استفاده می شود.

    برگ های تازه نعناع را در آب گرم بریزید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید سپس آن را صاف کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    روغن نعناع برای درمان شپش سر مفید می باشد.

    مقداری روغن نعناع را بر روی پوست و موی سر بمالید، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داده که روغن نعناع بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و باعث تقویت مو و افزایش رشد آن می شود.

    فاطمه محمدی زاده، کارشناس طب سنتی:

    بسیاری از افراد بر این باورند مصرف عرق نعناع بعد از غذا از بروز ناراحتیهای گوارشی پیشگیری می‌کند، هضم را راحت کرده و نفخ و دل درد های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

    اما یکی از مهمترین ویژگیهای عرق نعناع، رفع اسهال است و افرادی که یبوست دارند باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند.

    عرق نعناع و یبوست

    البته کیفیت عرق نعنا هم اهمیت زیادی دارد.

    به عنوان مثال نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی مطبوع آن از شیشه در بسته تا حدودی استشمام شود.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعنا یا نعناع، پونه، پودنه (نام علمی: Mentha ) گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است.

    این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است.

    نعنا گیاهی است علفی با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش و زیرزمینی.

    ساقه و برگ‌های خوش‌بوی آن خوراکی و دارویی است و گاهی گل‌های رنگین دارد.

    عرق نعناع ویکی

    برگ‌های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی‌متر، متقابل، نیزه‌ای یا دوکی است، حاشیهٔ آن دارای بریدگی‌های عمیقی است، بریدگی‌های کناره آن نوک تیز است.

    کرک برگ‌های نعنا کم است.

    نعنا سبز معمولاً در سرتاسر جهان کشت می‌شود، این گیاه حاصل تبدیل و ماندگاری بوته گیاه ریحان چند ساله می‌باشد.

    این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می‌روید.

    نعنای قرمز گونه‌ای از نعنا است که در لبه رودخانه‌ها و در جریان آب‌های ملایم و کم‌عمق می‌روید و چون برگ‌هایش قرمزرنگ اند به این نام خوانده می‌شود.

  • عکس پروفایل امیر باربد
  • افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد.

    « مهدی برهانی » ، مدیر انجمن علمی طب سنتی گفت :

    افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

    به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند.

    خواص عرق نعناع برای لاغری

    مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد.

    در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.

    نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعنا؛ چنان چه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است.

    همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.

    عرق نعناع برای اسهال

    اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری برگ‌های نعناع خشک به ۱ فنجان آب جوش، به مدت ۱۰ دقیقه.

    برای طعم دادن به آن مقداری عسل بریزید بین وعده‌های غذایی ۳ بار در روز از این چای گیاهی بنوشید.

    حتی می‌توانید نعناع بدون قند برای آرام کردن معده مثل آدامس بجوید.

    طبع نعناع گرم و خشک است

    طبع عرق نعنا

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

    سریال پایتخت ۶ / پایتخت ۷ : داستان، بازیگران، حواشی + عکس

    ویروس کرونا ❌ آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان / کرونا در ایران

    دعای روز پنجشنبه / ذکر روز پنجشنبه 🤲 دعای امروز / ذکر امروز

    تب و لرز: علت، قرص، درمان طب سنتی / تب و لرز شبانه و ناگهانی / کودکان، بزرگسالان

    روغن خراطین: خواص و مضرات / خواص کامل روغن خراطین برای بانوان و مردان

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    کتلت مرغ: انواع کتلت مرغ ترد، کتلت مرغ روسی، ایتالیایی، کتلت مرغ و قارچ / شامی مرغ

    نان خرمایی / طرز تهیه نان خرمایی + نکات ریز (تجربه شده و خوشمزه)

    تعبیر خواب آرایش کردن / تعبیر خواب آرایش چشم و مو، آرایش غلیظ / مرده آرایش کرده

    سال ۱۳۹۹ : لحظه تحویل سال ۹۹ و پیام تبریک عید ۹۹ / پیامک و اس ام اس سال نو

    مازوخیسم: علائم و درمان / اختلال شخصیت مازوخیستی / پرسش و پاسخ

    دعای غلبه بر ترس و اضطراب و انواع مختلف آن از معصومین (ع)

    عید قربان: تاریخ عید قربان ۱۴۰۰ و ۹۹، اخبار، داستان، متن تبریک، اس ام اس، شعر

    پنیر: خواص، مضرات و انواع پنیر / کشور پنیر / بهترین پنیر لاکتیکی، گودا، لیقوان

    عطسه: عطسه زیاد و عطسه نکردن / عطسه کردن در بارداری و در اسلام

    تعبیر خواب قوچ / تعبیر خواب قوچ شاخدار سیاه و سفید / دیدن قوچ در خواب

    پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

    ساعت کار ادارات و بانک ها / تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین / مرخصی کارمندان

    اگزما: عوارض، واگیر / انواع درمان اگزما: پماد، هویج و وازین / اگزما دست و در نوزادان

    رامبد جوان : بیوگرافی، همسرانش، آخرین اخبار و جدیدترین عکس ها

    شیردهی: شیردهی به نوزاد / شیردهی بدون حاملگی / علت زرد شدن و خشک شدن شیر مادر

    زعفران : مضرات، طبع و خواص دارویی زعفران / فواید زعفران برای زنان و قاعدگی

    حقوق و دستمزد سال ۹۹ : آخرین اخبار حقوق کارمندان و کارگران / سبد معیشتی

    قیمت نفت / اوپک / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت

    تپش قلب: تپش قلب کوبنده / درمان خانگی و گیاهی تپش قلب و اضطراب / زنان و جوانان

    بیوپسی: روش انجام، جواب و مراقبت بعد از بیوپسی / بیوپسی روده، معده، پوست

    فوروزماید: موارد مصرف، عوارض، نحوه مصرف / فورزماید در بارداری و لاغری

    عزیزم من هر بار عسل دل درد میگیره یه کم نعنا خشک توی آب جوش میریزم
    میزارم یه کم بجوشه بعد یه کم نبات هم توش میریزم بهش میدم زود خوب میشه عسل من ازعرق نعنا چون تلخه بدش میاد

    ستاره جان پسر من 4ماه تمام جیغ وشیون و گریه داشت به خاطر دلدردش بهترین
    داروها و قطره های به روز رو امتحان کردم ولی هیچی به اندازه نبات کوبیده و
    عرق نعنا با آب ولرم آرومش نمیکرد و فایده نداشت هیچ مشکلی هم برای پسرم
    ایجاد نکرد بهش بده که به نظر من از همه چیز بهتره

    بونیتا جان منم به دخترم کولیک اید میدادم اگه دقت کنی روش به انگیسی
    نوشته برای کودکان زیر 6 ماه 5-10قطره 4بار در روز وبرای بالای 6ماه10-20
    قطره 4 بار در روز هر بار قبل از شیر یا غذا.امیدوارم موفق باشی.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    بونیتا جان دکتر گفته نهایتا روزی سه بار و نه بیشتر و اون هم یک ربع قبل
    از شیر دادن! این خیلی مهمه که یه ربع قبل از شیر دادن باشه! به اندازه
    چهار یا پنچ قطره! من به دخترم میدم و واقعا نجاتمون داده! هم روی جعبه و هم توی بروشورش همه چیز رو نوشته

    بونیتا جان منم به دخترم کولیک اید میدادم اگه دقت کنی روش به انگیسی
    نوشته برای کودکان زیر 6 ماه 5-10قطره 4بار در روز وبرای بالای 6ماه10-20
    قطره 4 بار در روز هر بار قبل از شیر یا غذا.امیدوارم موفق باشی.

    منبع: نی نی سایت

    اسهال یک حرکت تند روده ها است واغلب به وسیله
    عفونتهای دستگاه گوارش ناشی از ویروسها، باکتریها وپارازیتها ایجاد می شود

    اسهال یک حرکت تند روده ها است واغلب به وسیله عفونتهای دستگاه گوارش ناشی از ویروسها، باکتریها وپارازیتها ایجاد می شود
    اجرام اختصاصی ایجاد کننده اسهال می تواند متفاوت باشد وبه ناحیه
    جغرافیایی، سیستم بهداشتی دفع فاضلاب وتوسعه اقتصادی وبهداشتی آنها بستگی
    دارد
    برای مثال درکشورهای در حال توسعه سیستم دفع فاضلاب  یا دفع زباله
    بهداشتی ضعیف ویا استفاده از مدفوع جهت کوددهی محصولات اغلب باعث شیوع
    اسهال می شود چون باکتریهای روده ای ویا انگلها، محصولات ویا آبهایشان را
    آلوده می کنند. بطور عام عفونتهایی که باعث اسهال می شوند شدیداً واگیر دار
    هستند بعضی از موارد  در همان زمان و بعضی از عفونتها ممکن است طولانی تر
    مسری باشند
    عفونتهای اسهالی ممکن است از راههای زیر گسترش یابند:  دستهای کثیف،
    آبوغذای آلوده به مدفوع حیوانات، تماس مستقیم با مواد دفعی از طریق کهنه
    های آلوده ویا توالت
    بسیاری از اجرام عفونی هنگام تماس ممکن است آلوده کننده باشند شامل اسباب
    بازیها, سفره های مسافرتی ,محیط دستشوئی ها ودستهای افرادیکه غذا تهیه می
    کنند
    بچه ها می توانند با تماس با سطوح آلوده مانند توالت یا اسباب بازیها وگذاشتن انگشتانشان به داخل دهان آلوده شوند
    شایعترین علت اسهال گاستروآنتریت ویروسی است که اغلب (آنفلوانزای معده) نامیده می شود  وباعث تهوع واستفراغ می گردند
    انواع مختلفی از ویروسها می توانند ایجاد گاستروآنتریت نمایند.آنها
    سریعاً  وارد منازل ومدارس و مراکز مراقبتهای روزانه گردیده و به دلیل
    اینکه شدیداًعفونت زا هستند می توانند عامل گاستروآنتریت حاد ویروسی
    باشند.هرچند اغلب علائم چندین روز  تا آخرین لحظات  طول می کشد .بچه های
    آلوده به خصوص نوزادان وآنهائیکه قادر به گرفتن مقدار کافی مایعات نیستند
    ممکن است سریعاً دهیدراته شوند 
    عفونت روتا ویروسی اغلب بیشترین عامل گاسترو آنتریت ویروسی در کودکان است
    روتا ویروس اغلب باعث شیوع اسهال در طی زمستان واوایل بهار  بخصوص در مهد کودکها وبیمارستانهای کودکان می شود
    گروه دیگری از ویروسها که می توانند درکودک ایجاد اسهال بخصوص در تابستان
    نمایند آنترو ویروسها بخصوص کوکساکی ویروس می باشند. انواع مختلفی از
    باکتریها وپارازیتها می توانند ایجاد اسهال نمایند از جمله
     اشرشیا کولی      
    اغلب عفونتهای (اشرشیا کولی)از طریق آب وغذای آ لوده مانند همبرگرهای
    نپخته ویا میوه های نشسته که از کود کشاورزی حیوانی برای به عمل آوردنشان
    استفاده شده است ایجاد می شود اشیرشیکولی بیشتر کودکان را در طی سالهای اول
    زندگی آلوده کرده واغلب ازطریق آبهای آلوده، شنا ویا باغ وحش حیوانات قابل
    لمس،  شیوع می یابند
     سالمونلا
    این باکتری اغلب در غذاهای آ لوده مانند مرغ ها وتخم مرغهاِی خام ویا کم
    پخته شده دیده شده وباعث مسمومیت غذائی فراوان بخصوص در طی تابستان می شود
     کامپیلوباکتر
    بچه ها وبزرگسالان جوان اغلب در تابستان به آن آلوده شده وباکتری اغلب در مرغهای خام ویاخوب نپخته دیده می شود
    شیگلا
    به عنوان عفونت شیگلایی(شیگلوز)نامیده شده ودر فامیل وبیمارستانها  ومهد
    کودک ها شیوع یافته واغلب کودکان 4 تا 6 ساله مبتلا می شوند.
     
    انگل ژیاردیا
    عفونت با ژیاردیا (ژیاردیوزیس) به آسانی در مهد کودک هاومکانهای آبی
    مخصوصاً پارکها واستخرها شیوع پیدا می کند.(آنها مقاوم به کلرین
    تراپیهستند) تماس کودکان با آکواریوم، موزه ها، جریانهای آب وچکه های آب
    آلوده منجر به آلودگی می شود.
     کریپتورکیدیسم
     بخصوص درآبهای آشامیدنی وآبهای تفریحی دیده می شود. پارازیت  مقصر اصلی
    در اپیدمی اسهال های مخفی در مهد کودکهاو مکانهای عمومی می باشد واغلب باعث
    اسهال آبکی است که ممکن است  2 هفته یا بیشتر طول بکشد
    اسهال عفونی یک قسمت نرمال از دوران کودکی در بسیاری از کودکان می باشد
    ولی اسهال میتواند علامت بسیاری از بیماریهای غیر عفونی  وحالتهایشان بخصوص
    اگر چندین هفته یا بیشتر طول بکشد، باشد. وآن می تواند دلیل بر حساسیت
    غذایی ,عدم تحمل لاکز,وبیماریهای دستگاه گوارشی  مانند بیماری سلیاک یا 
    IBS یا سندرم روده تحریک پذیر باشد
    علائم ونشانه ها علائم اغلب با دردهای شکمی شروع می شود که به دنبال آن
    اسهال که بیشتر از چند روز طول نمی کشد ایجاد می گردد. عفونت با بسیاری از
    ویروسها,باکتریها,وانگلها ی ایجاد کننده اسهال می تواند علائم دیگری ایجاد
    کند مانند :تب, بی اشتهایی,تهوع,استفراغ, از دست دادن وزن ودهیدراتاسیون
    گاسترو آنتریتها در کودکان اول ایجاد تب واستفراغ میکنند و به دنبال آن دچار اسهال می شوند
    جلوگیری از اسهال هر چند  جلو گیری بچه ها از دچار شدن به عفونت هایی که
    ایجاد اسهال می کنند غیر ممکن است با این حال در اینجا راه کارهای زیادی
    وجود دارد که احتمال وقوع آنرا کم می کنند
     
    – مطمئن شوید که کودکان دستهای خود را خوب می شویند (قبل از غذا خوردن
    وبعد از توالت).شستن دست ها یکی از  راه های موًثر در جلوگیری از انتقال
    عفونت از شخصی به شخص دیگر است. دستهای کثیف در کودکان وقتیکه ناخنهایشان
    را می جوند، یا انگشتانشان را می مکند، یا با انگشتانشان غذا می خورند ویا
    قسمتی از دستشان را در دهان می گذارند،  باعث ورود اجرام آلوده به داخل بدن
    می گردد
        تمیز نگهداشتن سطوح حمام برای کمک به جلو گیری از انتشار بیماری های عفونی
         شستن دقیق میوه ها و سبزی ها  قبل از خوردن ! چون آب وغذا صحیح جرم های عفونی را حمل کنند
        پیشخوان مرغ فروشی ها و ظروف پخت مرغ به دنبال تماس با گوشت خام،  بخصوص مرغ وخروس خانگی خوب شسته شود
      یخچالی کردن گوشت هرچه زودتر بعد از آوردن آن از سوپر مارکت به منزل
    وپختن سریع آن تا وقتی که صورتی رنگ است ویا یخچالی کردن هرچه سریعتر پس
    مانده ها بعد از خوردن
      هرگز از نهرها، چشمه ها واستخرها آب نوشیده نشود مگر اینکه گواهی
    سلامت  آب جهت نوشیدن از مسئولین بهداشت محیط محلی صادر شده باشد
       تمرین احتیاط در خرید غذاهای تهیه شده به وسیلهً دستفروشان بخصوص اگر موًسسات سلامتی ملی بر محصولاتشان نظارت نداشته باشند
        قفسها وظروف غذای حیوانات  را در همان ظرفشویی که برای فامیل وخانواده استفاده می شود نشوئید
         جداکردن مکانهای غذاخوری حیوانات (بخصوص خزنده ها)از سطوحی که افراد فامیل غذا می خورند
    چه وقت به پزشک مراجعه شود  در کودکان کمتر از6 ماه و یا اینکه مراحل
    اسهال طولانی ویاشدید باشد. تب بالای 8/38  درجه سانتی گراد تکرار استفراغ
    وعدم تمایل به نوشیدن مایعات ,درد شدید شکمی,اسهال های آلوده به موکوس و
    وقتی که به نظر می رسد کودک دهیدراته است
    علائم دهیدراتاسیون شامل 1- دهان خشک وچسبنده؛2-¬ کاهش ونداشتن اشک وقتی
    که گریه میکند؛3- چشمهای فرو رفته؛4- فونتانلهای فرو رفته؛5- نداشتن ادرار
    ویا کهنه خیس ( 8-6  ساعت) در نوزادان و یا فقط یک مقدار کم ادرار قهوهای
    پر رنگ؛6- نداشتن ادرار  12 ساعت درکودکان بزرگسال (یا مقدار کم ادرار
    قهوهای پر رنگ)؛7- پوست سرد وخشک؛ 8- بی حالی وبی قراری؛9- خستگی وسرگیجه
    در بچه های بزرگتر
    مراقبت از کودکان اسهال خفیف نگرانی نداشته بخصوص اگر کودکان بتوانندبه
    اندازه کافی بخورند و بیاشامند و در منزل طی چند روز با مراقبت، استراحت
    ومایعات فراوان بهبود می یابد . کودکان با اسهال خفیف که هیدراته نیستند و
    یا استفراغ ندارند می توانند غذاهای معمولی بخورند وبیاشامند (شامل شیر
    مادر یا شیر خشک برای نوزادان وشیر معمولی برای کودکان بزرگتر). در صورت
    ادامه غذای معمولی،  دوره های اسهال در صورت ارائه غذای مناسب کاهش می
    یابد.آنتی بیوتیکها وآنتی ویرالها  برای اسهالهای باکتریایی وویرال  توصیه
    نشده است. چون اغلب کودکان خود بخود بهبود می یابند.اما آنتی بیوتیک اغلب
    درکودکان با سیستم ایمنی ضعیف وبرای جلوگیری از انتشار عفونت در بدنشان
    مانند سالمونلوزیس استفاده می شود.اگر بیماری به علت  انگل باشد باید با
    داروهای ضد انگل درمان ویا دوره بیماری کوتاهتر  شود.پزشک ممکن است دستور
    آزمایش مدفوع برای تشخیص علت اسهال بدهد برای مشخص شدن اینکه  ویرال
    باکتریال ,یا انگلی می باشد؟
    هر چند والدین ممکن است وسوسه شوند که از داروهای ضد اسهال روی پیشخوان
    استفاده نمایند.  ولی تا وقتیکه پزشک اجازه نداده است استفاده از این
    داروها مجاز نیست.اولین قدم برای درمان اسهال جایگزینی آب والکترولیتها می
    باشد که به دنبال اسهال وتب واستفراغ از بدن دفع شده واز دست میروند
    در ارتباط با مایعات از دست رفته یا شدت اسهال واستفراغ پزشک ممکن است دستورات ذیل را صادر نماید
    ادامه رژیم غذائی کودکان واستفاده بیشتر از مایعات برای جایگزینی آنچه در
    طی اسهال از دست داده اند  و ادامه آن اگر دهیدراته نباشند، توصیه به
    ادامه شیر مادر یا فورمولای اضافی برای بچه ها استفاده از ORS برای
    جایگزینی مایعات از دست رفته  در بچه هایی که دهیدراته نیستند . تعدادی از
    مایعات به وسیله پدر ومادر ها استفاده می شود  که به نظر نمی رسد که برای
    کودکان دچار اسهال مناسب باشد.از آب ساده ,سودا,آب زنجبیل ,آب میوه ,دسرهای
    ژلاتینی,آب مرغ وگوشت به دلیل نداشتن مخلوط شکر ونمک نباید استفاده
    شود.چون ممکن است اسهال را بدتر کند. کودکان کوچک ونوزادان هرگز با آب ساده
    به تنهایی هیدراته نمی شوند. به دلیل اینکه مقدار کافی سدیم ، پتاسیم ،
    مینرالها ومواد غذایی در آنها وجود ندارد.پزشکان اغلب برای کودکان با علائم
    خفیف دهیدراتاسیون محلول خوراکی  ا آر اس  رابرای جایگزینی سریع مایعات از
    دست رفته  توصیه می کنندکه بدون نسخه درداروخانه ها موجودند. درمورد مقدار
    وزمان استفاده از آن پزشکان دستورات لازم را خواهند داد. هر گز سعی نشود
    از محلولهای ساخته شده خانگی بدون تائید پزشک استفاده گردد.در بیشتر موارد 
    ممکن است بچه های با اسهال شدید نیاز به درمان با مایعات وریدی به مدت چند
    ساعت در بیمارستان جهت بهبود داشته باشند.بهترین راه برای پی گیری کودکان
    اسهالی اینست که شدت ، جرم عامل، سن ووزن کودک را بدانیم وبه دستورات پزشک
    عمل نمائیم

    منبع

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    بچه ها سلام بچم اسهال استفراع داره یک سالشه بردمش دکترش براش شربت اندامین برای حالت تهوعش داد . او ار اس و یه کپسول جدا هم برای اسهالش داد که باید قاطی ماست یا دوع کنم ولی باز امروز استفراع کرد و هنوزم اسهال داره مامانا هرکی تجربه داره میشه به منم کمک کنید دم کرده نعناع خوبه تا حالا دادین￷?￶￵ یا چی واسه اسهال استفراع خیلی خوبه که راضی بودین واسه بچه هاتون؟ چون دکترش گفت عرق نعناع  هم خوبه تو دوعش قاطی کنم وای من خواستم دم کرده شو بدم شماها تجربیاتتونو بگید دارم دیوونه میشم ممنونم ازتون😥🙏

    پسر من ٦ماهشه إسهال شديد داشت 

    دكتر بردم شيرخشك خاص داد دارو داد 

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    اصلا فايده نداشت

    بهش سرلاك برنج دادم الان روزي يبار مدفوع ميكنه 

    پدي لاكت هم خوبه بدي

    اره دکتر به جز این داروها که گفتم براش شیر خشک نان ا ال ۱۱۰ هم گرفتم سرلاک برنج چیه اخه پسرم خیلی کم اشتها شده کته ماست میدم نمیخوره میریزه بیرون

    من چند مرتبه از این سایت مای پی‌شاپ صنایع دستی خریدم، واقعا راضی بودم ازشون. طبق زمانی که گفتن ارسال کردن

    . پیگیری و پاسخگویشونم خیلی خوبه. بهتون پیشنهادش میکنم.

    رو پسر من سرلاك جواب داد 

    خيلي خوب بود

    مال پسر من طوري بود اسهالش كه تو يروز١٢تا ماي بيبي استفاده ميكردم

    همون.کپسوله احتمالا پروبیوتیکه عالیه برای اسهال.اونو باماست یا دوغ قاطی کن اگ نمیخوره با قزره چکون بزرگ بدی بهش

    وای اره دست رو دلم نزار سرلاک ازین اماده ها دیگه؟

    توماست نعناهم بریز.مگرام نباش دکروری طول میکشه تاخوب شه.فقط مایعات زباد بده.او آر اس هم که بد مزس بریز تو دوغ ساید بخوره

    اونو بهش میدم از دیشب تا حالا معذرت میخوام مقدارش  کم شده وللی هنوز هی  اسهاله

    او ار اسو خیلی جالبه میخوره چون روش نوشته با طعم گیلاسولی به عذا به کته ماست هویج پخته لب نمیزنه 😐فقط دوست داره یا شیر  بخوره یا دوع یا  او را اس کلا مایعات میخوره اینجوری احساس میکنم بدتر میشه اسهالش

    خوب همونو ادامه بده نگران مباش.گاهی ویروسهت از طریق اسهال دفع میشن.موز هم اگر بخوره عالیه.بره استفراغم آب سیب کم گم با قطره چکون بده.قطره چکون بزرگ از داروخانه بگیر

    بله

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    خب داره خوب ميشه 

    اب سیب ؟سیب سبز شنیدم بهتره چه سیبی سبز قرمز زرد؟

    خدا کنه واقعا این اسهال بچه ها دیوونه  میکنه ادمو دیگه خودت تجربشو داری

    نههههههه.اتفاقا هرچقدر مایعات بخوره بهتره آب از دست رفته بدنو جبران میکنه.اینجوری اصلا نگران نباش.او آر اس که عالیه دیگه اصلا نگران نباش

    هر سیبب.کلا آب سیب بره اسهال و ایتفراغ خوبه

  • عکسهای متحرک باران پاییزی
  • میدونم.واقعا سخته

    خيلي بده 

    كلا يا شكمشون كار نميكنه يه درد سر يا زياد كار ميكنه بازم يه درد سر 

    مطمئن باش داروها داره رو پسرت جواب ميده داره خوب ميشه فقط إسهال باعث ميشه بچه اب بدنش كم بشه بهش شيرشو حتما بده بخوره 

    مرسی عزیزم دلگرمم کردی فکر کردم  هر چی مایعات بخوره بدتر میکنه اسهالشو مرسی عزیزم🙏😘😘😘

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    فهرست مطالب

    در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

    عرق نعناع یکی از بهترین و مفیدترن عرقیات گیاهی موجود در طبیعت است و به همین دلیل در مبحث خواص انواع عرقیات گیاهی اغراق نیست اگر بگوییم مقام اول را دارد. عرق نعناع هم خواص لاغر کننده دارد، هم یک ماده موثر برای مشکلات گوارشی است، دهان را خوشبو می‌کند و البته یک عرق گیاهی خون‌ساز و برطرف کننده کم‌خونی، برطرف کننده تپش قلب و ماده‌ای آرام‌بخش است.

    نعناع گیاهی است باطبع گرم و خشک

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    یکی از خواص معجزه‌آسای نعناع خاصیت آرام‌بخشی و نشاط آوری آن است. تهیه شربت نعناع که از دم کرده این گیاه و مقداری زعفران و شکر تهیه شده باشد در لحظاتی که دچار ناراحتی و اندوه هستید به افزایش نشاط و برطرف شدن اندوه کمک می‌کند و در زمان عصبانیت و خشم، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است.

    بسیاری از افراد بر این باورند مصرف عرق نعناع بعد از غذا از بروز ناراحتیهای گوارشی پیشگیری می‌کند، هضم را راحت کرده و نفخ و دل درد های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق بیدمشک | ۷ خاصیت بیدمشک در پیشگیری و درمان بیماری ها

    اما یکی از مهمترین ویژگیهای عرق نعناع، رفع اسهال است و افرادی که یبوست دارند باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند. البته کیفیت عرق نعناع هم اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی مطبوع آن از شیشه در بسته تا حدودی استشمام شود.

    نعناع بهترین دوست کبد است. کبد را تمیز کرده و صفرا را رقیق می کند و کلسترول خون را پایین می آورد. برای این مورد دم کرده نعناع را قبل از غذا بنوشید.

    افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا، نصف استکان عرق نعناع مصرف کنند چرا که مصرف نعناع، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد. افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق شاتره | 20 خاصیت معجزه آسای عرق شاتره

    به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعناع را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند. مصرف عرق نعناع باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد؛ از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد. در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.

    نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعناع؛ چنانچه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

    بیشتر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه | کاهش ۱۰ کیلو در یک ماه با وعده های کامل غذایی

    نعناع می تواند التهاب پوستی را درمان کند و سلامت پوست را حفظ کند. می توانید روغن نعناع را به لوسیون بدن اضافه کنید.

    استفاده از روغن این گیاه روی پوست می تواند باعث افزایش درخشندگی پوست شود. منتول موجود در روغن نعناع حاوی تاثیر سرد کنندگی می باشد؛ برای همین پوست شما را درخشان تر می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این می باشد که چند قطره از روغن نعناع را به نرم کننده خود اضافه کنید.

    درمان اگزما یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. روغن نعناع حاوی منتول می باشد که باعث نرم شدن پوست می شود. خارش یکی از علائم اگزما می باشد. روغن نعناع می تواند پوست را ضد عفونی کند و موجب کاهش خارش پوست شود.

    نوشیدن چای این گیاه می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد و از این رو از بروز مشکلات هورمونی و در نتیجه آکنه جلوگیری می کند.

    برای ماساژ روزانه و تحریک رشد مو های جدید، دو قطره از روغن نعناع را به یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق کاسنی | با 21 مورد از فواید کاسنی برای سلامتی آشنا شوید

    سپس آن را به پوست سر مالیده و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید (بهتر است قبل از مصرف، مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست شما به آن حساسیت نداشته و باعث تحریک پوستی نمی گردد). مراقب باشید که مخلوط با چشم تماس پیدا نکند.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است. همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد.

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.

    گیاه نعناع به دلیل کاهش هورمون های جنسی برای آقایان مناسب نیست.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق رازیانه | فواید دارویی، درمانی و طریقه مصرف 

    مصرف عرق نعناع برای کودکان زیر 2 سال محدودیت مصرف دارد.

    ذکر این نکته در پایان ضروری است که چون به هنگام مصرف عرق نعناع، دهانه معده که در اثر افزایش ترشح اسید بازمانده و سریع بسته نمی‌شود، توصیه می‌شود عرق نعناع همراه با آب و یا کمی عسل مخلوط و سپس مصرف شود.

  • در دوران بارداری چه بخوریم تا شیر داشته باشیم
  •  

    منبع: فتوکده | نایریکا | جدیدترین | پیام سلامت | ستاره | دکتر بخشنده

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی و گزارش تخلف به گوگل خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است. همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد. هر کسی می‌تواند دچار اسهال شود، اما کودکان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض ابتلاء به آن هستند. شخصمبتلا به اسهال و استفراغ، آب و مایعات بدنش می‌رود و باید جبران کند. کم شدن آب بدن در کارکرد طبیعی بدن تأثیر دارد و حتی می‌تواند فرایند درمان را به تأخیر بیاندازد؛ بنابراین، نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات سوپ و آب برنج. همچنین، استراحت ضروری است. همراه با مایع درمانی و استراحت

    نمک حاوی سدیم است که یک الکترولیت است که می‌تواند برای جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده شود. به علاوه، نمک در مبارزه با عفونتها به حفظ سطح pH دستگاه گوارش کمک می‌کند. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری نمک به ۱ لیتر و یا ۴ فنجان آب فیلتر شده. سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنیددر فواصل زمانی کوتاه در طول روز بنوشید.

    زنجبیل درمان بسیار مؤثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. این می‌تواند به پیشگیری و درمان عفونتمعده منجر شود، و فراوانی علائم مانند مدفوع آبکی، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکم نیز کاهش می‌دهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. اضافه کردن جرعه‌ای عسل به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده ۲ یا ۳ بار در روز تا زمانی که احساس می‌کنید حالتان بهتر است. شما همچنین می‌توانید زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می‌توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید.
    توجه: افراد دارای فشار خون بالا باید از زنجیبل استفاده نکنند.

    سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد ویروس است، انقوزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها مبارزه کرده و در نتیجه علائم اسهال و استفراغ را کاهش می‌دهد و تاثیرش سریع است. به علاوه، این ادویه به هضم غذا کمک کرده و سبب و تقویت دستگاه گوارش می‌شود یک دوم قاشق چای خوری پودر انقوزه را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده خوب هم بزنید. دو بار در روز به مدت چند روز استفاده کنید. برای جلوگیری از اسهال و استفراغ و سایر مشکلات گوارشی، کمی انقوزه به ادویه کاری و مواد غذاییروزانه اضافه کنید.

    سرکه سیب همچنین بسیاری از بیماری‌های اسهال و استفراغ کمک می‌کند. سطح pH را کنترل و سموم مضر بدن را از بین می‌برد. به علاوه، بعلت داشتن پکتین، تحریک معده را کاهش می‌دهد و درد معده، تهوع، استفراغ و گاز را کاهش می‌دهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از سرکه سیب خام به یک لیوان آب گرم. ۳۰ دقیقهقبل از وعده غذایی روزانه تا زمان بهبودی کامل بنوشید متناوباً، می‌توانید ۱ قاشق چای خوری از سرکه سیب خام به یک لیوان آب انگور را اضافه کنید دو بار در روز برای چند روز بنوشید.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    آنتی اسید طبیعی، برای کاهش اسید معده است، که به نوبه خود سوزش سر دل را خنثی نماید. جوش شیرین برای کاهش استفراغ و اسهال هم استفاده می‌شود۱/۲قاشق چای خوری جوش شیرین، ۱/۲ قاشق چای خوری نمک و ۴ قاشق غذاخوری شکر را در ۱ لیتر آب مخلوط کنید. ۲ یا ۳ بار در روز بنوشید.
    توجه: افرادی که دارای فشار خون بالا هستند بایداز مصرف جوش شیرین بپرهیزند، چون حاوی سدیم است.

    ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است همچنین داروی خوبی برای اسهال و استفراغ. این می‌تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری‌های اسهال و استفراغ جلوگیری کند.
    مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل ۲ یا ۳ بار در روز برای کاهش درد معده.
    همچنین می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید.
    همچنین می‌توانید چای ریحان را روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.
    اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری برگ‌های نعناع خشک به ۱ فنجان آب جوش.
    به مدت ۱۰ دقیقه.
    برای طعم دادن به آن مقداری عسل بریزید
    بین وعده‌های غذایی ۳ بار در روز از این چای گیاهی بنوشید.
    حتی می‌توانید نعناع بدون قند برای آرام کردن معده مثل آدامس بجوید.

    بابونه درمان مؤثر برای ورم معده و روده به علت ضد التهاب، ضد میکروبی و ضد نفخ بودن آن است که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. شانه‌هایی مانند اسهال، کرامپ‌های شکمی، نفخ، تهوع و گاز را کاهش دهد. اضافه کردن ۲ قاشق چای خوری بابونه خشک شده و یا ۱ قاشق غذا خوری گل بابونه تازه به یک فنجان آب گرم بریزید ده دقیقه بعد با آب لیمو و عسل بنوشید چند بار در روز بمدت سه روز بنوشید
    می‌توانید به چای یخ اضافه کنید چند برگ بابونه بریزید و بنوشید.

    موز، رسیده و خام، همچنین در درمان اسهال و استفراغ کمک می‌کند. وجود آمیلاز در موز به کاهش علاپم کمک می‌کند.
    موز همچنین دارای پتاسیم و منیزیم، دو الکترولیت مهم مورد نیاز برای کارکرد صحیح دستگاه گوارش است. به علاوه، موز مواد غذایی شیرین و مطلوب است که هضم را آسانمیکند.

    چند تکه موز را به یک فنجان ماست خورد کنید ۲ یا ۳ بار در روز بخورید. همچنین می‌توانید چند موز رسیده را در سوپ بریزید.

    برای خلاص شدن از «باکتری‌های بد در دستگاه گوارش و جایگزینی آن با» باکتری خوب “ا هضم غذا را بهبود می‌بخشد، مصرف پروبیوتیک‌ها. پمی تواند دستگاه گوارش رابه سرعت درمان کند تهوع، استفراغ و اسهال را درمان می‌کند

    مواد غذایی، مانند ماست و کفیر، استفاده کنید و از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده نکنید
    همچنین می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک پس از مشورت با پزشک مصرف کنید.

    – قبل از خوردن میوه‌ها و سبزیجات را خوب بشویید.
    – از غذاهای خام یا نپخته خود داری کنید.
    – ۸ تا ۱۰ لیوان آب در هر روز بنوشید.
    – از مصرف شیر و محصولات لبنی بمدت چند روز خودداری کنید.
    – رژیم غذایی برای یک هفته، موز، برنج (سفید)، سیب و نان تست (خشک) بخورید.
    – استراحت و خواب برای بهبود سریع خوب است.
    – نوشیدنی‌هایی که دارای مقدار زیادی اسید مثل آب پرتقال باید اجتناب شود.
    – نوشیدنی‌های کافئین دار و گازدار استفاده نشود.
    – وعده‌های غذایی پخته شده در خانه بمدت چند هفته پس از بیماری مصرف کنید.
    – از مصرف الکل و نیکوتین در این دوران بپرهیزید.
    – کمپرس گرم یا کیسه آب گرم بر روی معده برای کاهش درد و گرفتگی استفاده کنید.
    – همچنین می‌توانیداز، آروماتراپی یا طب سوزنی برای درمان ورم معده و روده امتحان کنید.

    تذکر مهم: اگر در عرض یک هفته بهتر نشد، با دکتر مشورت کنید.

    اسهال

    درمان اسهال کودکان و نوزادان یک مشکل بسیار رایج برای نوزادان و کودکان زیر دو سال است. عفونت‌های ویروسی شایع‌ترین علل بروز اسهال در کودکان نوپا هستند. عوارض جانبی داروها، آلرژی‌های غذایی، انگل‌ها و باکتری‌ها، دیگر علل احتمالی ایجادکننده‌ی این بیماری هستند. درمان‌های خانگی برای جلوگیری از اسهال در کودکان نوپا کافی هستند البته اگر که این مشکل بیش از ۳۶ ساعت ادامه پیدا نکند. با این حال، مداخله‌ی فوری پزشکی لازم است اگر اسهال همراه با تب یا سایر نشانه‌ها همراه باشد. شما باید کودک نوپای خود را خوب هیدراته نگه دارید، چرا که این مهم‌ترین نکته است در زمانی که کودک همچنان اسهال می‌رود. اسهال می‌تواند باعث کمبود آب بدن در کودکان شود، که همین به نوبه‌ی خود باعث بروز مشکلات جدی در آنها می‌شود. در این نوشتار با ۲۸ درمان خانگی اسهال کودکان و نوزادان آشنا خواهید شد.

    اسهال می‌تواند خفیف یا حاد باشد و اگر به درستی درمان نشود، می‌تواند خطرناک باشد. کودک شما علاوه بر حرکات غیرعادی روده، همچنین ممکن است تب، قولنج، درد شکم، حالت تهوع و غیره را تجربه کند یا اشتهایش را از دست بدهد. همچنین ممکن است خون یا مخاط در مدفوع او مشاهده کنید. اسهال زرد در کودکان یک مشکل رایج است و می‌تواند نشانه‌ای از عفونت معده باشد. سیستم ایمنی نوزادان همچنان در حال رشد و توسعه است. بنابراین بدن آنها قادر به مبارزه با عفونت نیست. مدفوع شل به رنگ زرد روشن در کودکان بسیار شایع است.

    مطلب مرتبط: ۱۰۰ بیماری رایج و هزاران درمان خانگی آنها

    اگر کودک نوپای شما از اسهال رنج می‌برد، ممکن است مدفوع او رنگ‌های مختلفی داشته باشد. مدفوع سبز به طور طبیعی برای نوزادانی است که فقط از شیر مادرشان تغذیه می‌کنند. کمبود غذا نیز ممکن است سبب سبز شدن رنگ مدفوع در کودکان نوپا شود. کودکان نوپایی که رنگ اسهال‌شان سبز است باید مقدار زیادی مایعات ساده بنوشند.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    اسهال کودکان نوپا از مدفوع طبیعی شل‌تر و آبکی‌تر است. همچنین ممکن است بیش‌تر از حد معمول رخ بدهد. اگر کودک‌تان دچار بی‌حالی یا درد شدید در شکم شد، اسهالش زیادی طول کشید، یا خون در مدفوع او دیدید، بلافاصله باید با پزشک تماس بگیرید. با این حال، شما می‌توانید اسهال خفیف را خودتان در خانه مدیریت کنید.

    مطلب مرتبط: ۳۵ درمان خانگی اسهال بدون استفاده از دارو 

    کم آب شدن بدن یکی از عوارض اصلی اسهال است. برای جلوگیری از آن، شما باید مایعات سبک به کودک‌تان بدهید نوشیدنی‌هایی مثل آب گوشت رقیق، آب انگور سفید و آب. اگر کودک شما در سنی است که از شیر مادر تغذیه می‌کند، باید به طور مرتب شیر بخورد. برای جلوگیری از کم شدن الکترولیت بدن کودک، می‌توانید نوشیدنی الکترولیتی به کودک‌تان بدهید. از دادن نوشیدنی‌های شیرین به کودک باید پرهیز کنید، زیرا اسهال ممکن است بدتر شود.

    بنا به گفته‌ی آکادمی امریکایی کودکان، رژیم برت* (BRAT) برای جلوگیری از اسهال کودکان نوپا مفید است. این رژیم غذایی شامل برنج، موز، نان تست و سیب زمینی است. معده‌ی نوزادان بسیار آسیب‌پذیر است. از آن‌جایی که این غذاها ملایم هستند، معده‌ی آنها را اذیت نمی‌کنند. پتاسیم موجود در موز برای کودک شما پس از دست و پنجه نرم کردن با اسهال مفید است. هنگامی که رژیم غذایی برَت را شروع می‌کنید، پس از گذشت فقط ۴۸ساعت می‌توانید دوباره میوه‌ها و سبزیجات را به رژیم غذایی آنها اضافه کنید. اگر فرزندتان به خوبی این غذاها را تحمل کرد، می‌توانید محصولات گوشتی و لبنی را نیز به او بدهید.

    علاوه بر رژیم غذایی برت، همچنین می‌توانید ماست، سیب‌زمینی پخته شده، ماکارونی، هویج پخته‌شده، نان تست خشک و غیره را نیز به کودک نوپای خود بدهید. با این حال، باید به شدت از دادن غذاهای خاصی مانند شیر گاو، محصولات لبنی، به جز ماست، آب گلابی، آب سیب، هلو، زردآلو، آب گیلاس، گلابی، آلو، آلو خشک و نخود به کودک‌تان اجتناب کنید. آب سیب برای کودک نوپایی که مبتلا به اسهال خفیف هستند، مضر است. اما سس سیب خوب است، به این دلیل که سس سیب از کل میوه تهیه می‌شود. از سوی دیگر، آب سیب حاوی سوربیتول (قند طبیعی) است. سوربیتول می‌تواند باعث اسهال یا تشدید اسهال شود.

    * رژیم برت یا Brat: این واژه‌ی انگلیسی از حرف اول چهار کلمه‌ی انگلیسی (banana، rice، apple and toast) ساخته شده‌است- مترجم.

    مطلب مرتبط: ۳۰ درمان خانگی اسهال خونی (دیسانتری)

    اسهال کودکان نوپا یک نوع اسهال مزمن است و ممکن است برخی از کودکان نوپا را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین مواردی، باید میزان چربی و فیبر را در رژیم غذایی آنها افزایش دهید. شما می‌توانید لوبیا، غلات، نان کامل، سبزیجات تازه، میوه‌ها و غیره را برای فرزندتان تهیه کنید.

    این میوه حاوی مقدار فراوانی از مواد مغذی ضروری است، بنابراین به عنوان غذای کاملی برای کودکان نوپا در نظر گرفته شده‌است. پتاسیم موجود در موز که یک الکترولیت ضروری است برای عضلات مفید است و شیمی خون کودک را تنظیم می‌کند. این میوه همچنین یک منبع غنی از روی، آهن، منیزیم، کلسیم، ویتامین C، ویتامین B۶ و ویتامین A است. موز حاوی شیرینی طبیعی است، بنابراین کودکان آن را دوست دارند. موز همچنین می‌تواند برای فرزند شما انرژی زیادی فراهم کند که برای رشد و توسعه او مفید است. هرچند، موز نرسیده می‌تواند باعث یبوست شود، بنابراین باید از مصرف آن پرهیز کرد. شما می‌توانید در هنگام بهبودی اسهال، به کودک‌تان موز بدهید، زیرا می‌تواند جای الکترولیت از دست رفته را بگیرد.

    تخم شنبلیله حاوی مقدار زیادی موسیلاژ است، که به عنوان یک درمان طبیعی بسیار مفید برای اسهال در نظر گرفته می‌شود. تخم شنبلیله توانایی افزایش حجم مدفوع را دارد. به این ترتیب، می‌تواند به طور قابل‌توجهی ناراحتی و شدت اسهال را بهبود ببخشد. شما می‌توانید ۱ قاشق چایخوری تخم شنبلیله را همراه با ۱ قاشق غذاخوری ماست به کودک نوپای‌تان بدهید. هرچند، اگر کودک‌تان از اسهال حاد یا مزمن رنج می‌برد، این روش درمانی مناسب او نیست.

    زنجبیل برای سلامت کلی سیستم گوارش بسیار مفید است. بنابراین، برای درمان اسهال نیز مناسب است. یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را می‌توانید با پودر دارچین، پودر زیره و عسل مخلوط کنید. ترکیب به‌دست آمده را باید سه بار در روز به کودک‌تان بدهید. نوشیدن دمنوش زنجبیل ۲ تا ۳ بار در روز نیز بسیار مفید است.

    مطلب مرتبط: ۱۶ درمان خانگی یبوست

    سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری است و به همین دلیل برای درمان اسهال ناشی از باکتری بسیار مفید است. پکتین موجود در سرکه سیب برای تسکین اسپاسم مفید است. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را دو بار در روز به کودک‌تان بدهید. محلول سرکه و سیب برای بهبود این اختلال بسیار مفید است.

    آنتوسیانوزیدهای موجود در بلوبری دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. این میوه همچنین مقدار زیادی فیبر محلول دارد که برای کاهش علائم اسهال مفید است. خوردن بلوبری به صورت چندین بار در روز بهترین راه برای جلوگیری از اسهال است. این میوه برای کشتن میکروب‌هایی که باعث اسهال می‌شوند مفید است. می‌توانید سوپی را که با استفاده از بلوبری خشک تهیه شده‌است به کودک‌تان بدهید.

    سیب‌زمینی نیز یک ماده‌ی غذایی موثر دیگر است که برای مبارزه با اسهال استفاده می‌شود. خوردن سیب‌زمینی آب‌پز برای بازیابی مواد مغذی از دست رفته مفید است. سیب‌زمینی همچنین معده‌ی تحریک‌شده را آرام می‌کند. با این حال، نباید سیب‌زمینی تند به کودک‌تان بدهید زیرا ممکن است مشکل او را بدتر کند.

    برنج سفید هم یک غذای عالی دیگر است که به درمان اسهال در کودکان نوپا کمک می‌کند. نشاسته‌ی موجود در برنج سفید بسیار زیاد است، بنابراین هضم آن بسیار آسان است. دقت کنید که باید برنج ساده‌ی سفید به کودک بدهید و از دادن برنج تند و ادویه‌دار به او پرهیز کنید.

    اگر بچه شیر می‌دهید پس بهتر است به این کار خود ادامه دهید. شیر مادر بهترین راه حل برای هیدراته نگه داشتن بدن کودک شما است در صورتی که زیر ۶ ماه باشد. در طول دوره‌ی اسهال کودک، می‌توانید دفعات شیردهی را افزایش دهید.

    اگر نوزاد شما صرفا از شیر مادر تغذیه می‌کند پس باید خودتان از مصرف خوارکی‌های چرب، پر ادویه، و محصولات لبنی که اسهال کودک را شدیدتر می‌کنند خودداری کنید.

    به کودک خود مایعات فراوان بدهید. کودکان سریع‌تر از بزرگسالان آب بدن‌شان را از دست می‌دهند. به کودک خود او آر اس (نمک‌های آبرسانی خوراکی) بخورانید. او آر اس ترکیبی خاص از نمک‌های خشک است که با آب سالم مخلوط شده‌ است. نمک‌های آبرسانی خوراکی می‌توانند به جبران آب از دست رفته به خاطر اسهال نیز کمک کنند. می‌توانید کیسه‌های نمک آبرسانی خوراکی را از بازار بخرید یا خودتان در خانه آن‌ را درست کنید.

    این کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین راه کنترل و درمان اسهال کودکان است.

    مواد تشکیل دهنده: ۶ قاشق چایخوری شکر – یک دوم قاشق چایخوری نمک – یک لیتر آب تصفیه شده.

    طرز تهیه: شکر و نمک را در آب حل کنید. این محلول را هر دو ساعت یک بار به کودکتان بنوشانید.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    در فواصل زمانی منظم به کودکتان آب انار بدهید. این کار به احیاء مجدد آب بدن کودک کمک خواهد کرد. دانه‌های انار را با مخلوط کن خرد کنید و آب آن را بگیرید. اگر فکر می‌کنید آب آن برای نوزاد کوچک شما بیش از حد سنگین است پس آن را با آب مخلوط کنید و بعد به کودکتان بخورانید.

    آب پنیر به درمان اسهال کمک می‌کند. به کودکتان آب پنیر تازه به همراه دانه‌ی زیره‌ی سبز/ پودر زیره بدهید. یا می‌توانید نصف قاشق چایخوری شکر و کمی نمک به آن اضافه کنید و به کودکتان بخورانید.

    وجود پکتین (ژلاتین گیاهی)‌ در پوره‌ی سیب اختلال حرکات روده را درمان و به سفت شدن مدفوع کمک می‌کند.

    طرز تهیه‌ی پوره‌ی سیب به قرار زیر است‌:

    یک عدد سیب را بشویید، پوست بکنید، و به قطعات کوچک خرد کنید. قطعه‌های ریز سیب و ۱ لیوان آب را در یک قابلمه‌ی کوچک روی هم بریزید و بگذارید روی حرارت کم به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. وقتی سیب نرم شد، شعله را خاموش کنید و بگذارید ظرف سیب سرد شود. می‌توانید آن را با قاشق یا چنگال له کنید و به کودک خود بدهید.

    هنگامی که کودک شما به اسهال مبتلا می‌شود به او آب برنج بنوشانید. این قلم که در بسیاری از آشپزخانه‌ها یافت می‌شود، منبع خوبی از پروتئین، ویتامین، کلسیم، و نشاسته است.

    مواد تشکیل دهنده: ۱ قاشق غذاخوری برنج – ۱ لیوان آب

    طرز تهیه: ابتدا، برنج را با آب بشویید. وقتی که خوب شسته شد برنج را در آب بجوشانید. تا زمانی که نرم می‌شود به پختن آن ادامه دهید. حالا، برنج را کمی بکوبید و داخل صافی بریزید. آبی که از آن خارج می‌شود را به کودک خود بنوشانید.

    مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری ماش (بدون پوست) – کمی زردچوبه – ۱ لیوان آب

  • دانلود عکس تبریک تولد مادر شوهر
  • دستورالعمل: ماش را با کمی پودر زردچوبه و آب بجوشانید. وقتی پخته شد، با صافی آن را آبکشی کنید تا آب رقیق ماش از آن استخراج شود. بعد آن را به کودک خود بدهید.

    هنگام ابتلاء کودکتان به اسهال، آب نارگیل واقعا درمانی عالی برای حفظ سطح آب بدن به شمار می‌رود. این مایع بدن را هیدراته نگه می‌دارد. این درمان برای اطفالی که در حال رشد هستنید نیز مفید است.

    جوز هندی یک درمان خانگی شناخته شهده برای درمان اسهال‌های مکرر در اطفال است. شما می‌توانید به دو طریق به کودک خود جوز هندی را بخورانید.

    – بعد از له کردن جوز هندی در آب از آن خمیری به دست می‌آید که می‌توانید آن را به کودک خود بدهید تا بخورد.

    – راه دیگر این است: یک سیب را ببرید و آن را در آب بجوشانید تا نرم شود. یک قاشق چایخوری شکر و کمی جوز هندی به آن اضافه کنید. کودک خود را با این مخلوط تغذیه کنید.

    آب دوغ در تسکین سیستم گوارشی بسیار موثر است و توانایی مبارزه با باکتری‌ها و میکروب‌ها را دارد. شما می‌توانید کمی نمک و پودر فلفل سیاه یا پودر زیره به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

    در طول دوره‌ی اسهال، هویج منبع عالی برای تامین انرژی است. کافی است هویج را بجوشانید/بخار پز کنید و از آن پوره درست کنید. این پوره را یک یا دو بار در روز به کودک‌تان بخورانید. اگر کودک شما ۱ ساله است پس نیازی به پوره کردن هویج نیست.

    اگر کودک شما ۱ ساله است پس می‌توانید به او یک قاشق چایخوری عسل و آب سرد بدهید. این از قدیم‌الایام شایع بوده است که عسل مصرف شده به همراه آب سرد به درمان اسهال کمک می‌کند.

    عرق نعنا برای اسهال کودکان

    از مصرف شیر یا فراوردهای لبنی به مدت سه یا چهار روز اجتناب کنید تا زمانی که اسهال نوزاد بند بیاید. روده‌ها قادر نخواهند بود شیر و فراورده‌های لبنی را در زمان اسهال هضم کنند و مصرف آن‌ها به تشدید اسهال منجر خواهد شد.

    از محصولاتی مانند پنیر، شیر، کره، مارگارین، پودر شیر یا هر چیزی که با شیر تهیه‌ می‌شود خودداری کنید. در خلال این مدت به هیچ وجه به بچه شیر گاو ندهید.

    گردو نیز یک راه دیگر برای درمان اسهال کودکان است که بسیاری از والدین از آن استفاده می‌کنند. برای این کار، باید مغز گردو را آسیاب، با آب مخلوط و از آن خمیر درست کنید. حالا این خمیر را روی ناف کودک‌تان بگذارید تا اسهال او درمان شود.

    انار به هیدراته‌ کردن مجدد بدن کمک می‌کندو از این رو برای درمان اسهال کودکان مفید است. برای انجام این درمان، لازم است برگ‌های انار را در آب بجوشانید. وقتی جوشیدند، کمی شکر به آن‌ها اضافه و بعد آن مخلوط را با یک صافی آب کشی کنید. بگذارید کودکتان چند قاشق از این آب را ۲-۳ بار در روز بنوشد تا اسهالش درمان شود.

    لیمو خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد که به درمان اسهال کودکان و همچنین بزرگسالان کمک می‌کند. لیمو به تسکین ناراحتی معده و همچنین تعادل pH بدن نیز کمک می‌کند. به کودک‌تان ۴-۵ بار در روز ۱ قاشق آب لیمو بدهید تا اسهالش بند بیاید. می‌توانید کمی نمک هم به آن اضافه کنید.

    برگ نعناع، خواص ضد باکتریایی دارد. خوردن آب نعناع در دوره‌ی اسهال به درمان آن کمک می‌کند. برگ نعناع برای سیستم گوارش نیز خوب و مفید است.

    برای انجام این درمان، لازم است از برگ‌های تازه‌ی نعناع ۱ قاشق چایخوری آب بگیرید. حالا ۱ قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. خوب آن را هم بزنید. این آب را ۲ یا ۳ بار در روز به کودک خود بدهید تا ناراحتی معده‌اش برطرف شود.

    اسهال کودکان می‌تواند به خاطر عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد. پس برای این که درمان سریعی کرده باشید آنتی بیوتیک به خورد کودک خود ندهید. بدن برای خود-ترمیمی در چنین بیماری‌هایی به زمان نیاز دارد. مراقب خوراک کودک‌تان باشید و سعی کنید استراحت مطلق داشته باشد تا آن که حال بهتری پیدا کند.

    اما اگر اسهال برای بیش از ۳-۴ روز ادامه پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید.

    اگر اسهال در کودک نوپا طبیعی باشد، مدفوع او معمولا قهوه‌ای روشن یا قهوه‌ای تیره است. با این حال، اگر متوجه وجود چربی، مخاط یا خون در مدفوع کودک نوپا شدید، این نشان‌دهنده‌ی مشکلات شدید مانند انگل یا فیبروز سیستیک است. اگر حرکت روده‌ی کودک شما طبیعی نیست، باید با دکتر مشورت کنید. مراقبت‌های فوری پزشکی نیز ضروری است اگر کودک شما علائم و نشانه­‌های زیر را دارد:

    – اسهال خونین
    – استفراغ مکرر
    – پرهیز از خوردن یا نوشیدن
    – تغییرات رفتاری از جمله کاهش واکنش کودک یا بی‌حالی
    – درد شکم

    مطلب مرتبط : ۱۴ بهترین خوراکی طبیعی برای درمان انگل روده

    جلوگیری از ابتلا به عفونت‌هایی که سبب بروز اسهال می‌شوند در کودکان چندان ممکن نیست. با این وجود، اگر برخی نکات را دنبال کنید، می‌توانید بروز این مشکل را کاهش دهید:

    – دقت کنید که بچه‌های‌تان قبل از غذا و بعد از استفاده از توالت دست‌هایشان را بشویند. دست‌های آلوده‌ی شما یا بچه‌هایتان ممکن است حامل میکروب‌های عفونی باشند و زمانی که کودک نوپا انگشت‌هایش را مک می‌زند یا ناخن‌هایش را گاز می‌گیرد این میکروب‌ها می‌توانند وارد بدن او شوند. همچنین هنگامی که کودک با دست غذا می‌خورد این میکروب‌ها ممکن است وارد بدن او شوند.
    – سطوح حمام را تمیز نگه دارید، این کار مانع از گسترش ویروس‌های عفونی می‌شود.
    – میوه‌ها و سبزیجات باید قبل از مصرف کاملا شسته شوند.
    – گوشت باید در اسرع وقت داخل یخچال گذاشته شود.
    – در خانه قسمتی را که حیوانات خانگی در آن غذا می‌خورند از قسمتی که خانواده در آن غذا می‌خورند، جدا کنید.

    منبع: howhunter و beinghappymom

    برچسب ها beinghappymomhowhunterاسهالاسهال در کودکان نوپابهداشت فردیدرمان اسهالدرمان اسهال در کودکان نوپادرمان خانگیدرمان خانگی اسهال کودکانسلامتسلامتی

    خیلی راحت و ساده و مختصروزیبا بود اما جایی نوشتید آب هویج برای اسهال که فکر میکنم اشتباه رباشه ،آب هویج لااقل برای من که مسهل کننده است

    سلام خیلی مفیدبود

    سلام ممنونم خیلی مفید بود

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عرق نعنا برای اسهال کودکان
    عرق نعنا برای اسهال کودکان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *