طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده
طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

سماتک

طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

دوره مقدماتی php

در این بخش از سایت سماتک ابتدا طرز تهیه کشک خانگی با ماست و در بخش دوم مقاله طرز تهیه کشک خانگی با دوغ را برایتان بیان خواهیم کرد. کشک مقدار زیادی از انرژی بدن را تامین می‌کند بنابراین بهتر است این ماده غذایی با ارزش را در برنامه غذایی خود قرار دهید. کشک همه خواص شیر را به همراه دارد و حاوی مقدار زیادی پروتئین وکلسیم و چربی و نمک و ویتامین و نیاسین است. اگر می‌خواهید از سالم بودن کشک مطمئن باشید، بهتر است آن را خودتان به صورت خانگی تهیه کنید.

 

ماست : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم

1. برای ساخت کشک خانگی با ماست ابتدا باید ماست خانگی را تهیه کنید بعد از این که ماست را تهیه کردید آن را در دمای محیط قرار دهید تا به خوبی ترش شود برای این که ماست به خوبی ترش شود می توانید یک قاشق فلزی را در درون ظرف ماست قرار دهید.

 

2. بعد از این که ماست خانگی را تهیه کردید آن را با با مقداری آب مخلوط کنید تا دوغ غلیظی را بدست آورید مخلوط ماست و آب را به خوبی هم بزنید تا یک دست شود.

 

3. اگر در طرز تهیه ماست از شیر پرچرب استفاده می کنید به جای آب به ماست تکه های یخ را اضافه کنید یخ باعث می شود تا کره زودتر از دوغ جدا شود. همه کره های موجود در سطح دوغ را نگیرید زیرا اگر مقداری چربی داشته باشد خوشمزه تر می شود.

 

4. در مرحله بعدی دوغ را در درون قابلمه ای مناسبی بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید. دوغ را تا حدی حرارت دهید تا بجوشد و کف کند به این مرحله که رسید زیر شعله گاز را خاموش کنید تا املاح و آب از هم جدا شوند.

 

5. اگر دوغ بجوشد دیگر کشک مرغوبی را نخواهید داشت. بعد از این که دمای کشک پایین آمد آن را در درون کیسه پارچه ای تمیزی قرار دهید تا آب کشک خارج شده و شبیه ماست چکیده شود بهتر است که پارچه را از جایی آویزان کنید.

 

6. سپس به کشک نمک اضافه کنید و به هر شکلی که می خواهید آن را فرم دهید و کشک های فرم داده شده را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک شوند.

 

7. گاهی کشک ها را زیر و رو کنید تا همه جای ان ها خشک شود. توجه داشته باشید که اندازه کشک ها در زمان خشک شدن کوچک می شود پس کشک ها را در مرحله شکل دادن خیلی کوچک فرم ندهید.

 

8. اگر نمک کشک را به مقداری زیادی اضافه کنید کشک شور می شود و این قابلیت را دارد که بیرون از یخچال نگهداری شود. کشک را بعد از تهیه در درون ظرف درب داری قرار دهید و ظرف را در درون یخچال بگذارید.

کشک جزو لبنیاتی است که علاوه بر طعم خوشمزه دارای خواص فراوانی است. طرز تهیه کشک خانگی با دوغ را در این بخش از سایت سماتک برایتان بیان خواهیم کرد. کشک با حجم کم خود، یک ماده غذایی معجزه آساست که در بردارنده تمامی خواص شیر و حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین (ویتامین B3) است. برخی افراد در تهیه کشک خانگی از آرد نیز استفاده می‌کنند که این کار را توصیه نمی‌کنیم. چراکه ارزش غذایی آن را کم می‌کند.

 

دوغ محلی: ۱ کیلوگرم
نمک: به مقدار لازم
پودر موسیر: ۱ قاشق مربا خوری
پودر آویشن: ۱ قاشق غذا خوری

 

1. دوغ محلی رو بجوشونین تا شروع به قل زدن کنه

طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

 

2.  5 دقیقه اجازه بدین تا بجوشه سپس زیر شعله رو خاموش کنین تا از داغی بیفته

 

3. یه کیسه پارچه ای نازک انتخاب کنین و دوغ جوشیده رو درون کیسه بریزین زیرش یه ظرف قرار بدین و اویزونش کنین تا آب کشک درون ظرف بریزد.

 

4. برای تهیه کشک مایع خانگی، در این مرحله نباید اجازه دهید آب اضافی کسک بیش از حد خارج شود و آن را درون شیشه‌ های استریل نگهداری کنید.

 

5. حدود یک ساعت اجازه بدین تا کاملا آب کشک گرفته شود سپس کشک ها را از کیسه به یک کاسه منتقل کنین پودر موسیر ،آویشن و نمک را به کشک اضافه کنین ( نمک رو تست کنین و اگه کمه دوباره بزنین )

 

6. روی یک سینی ، پارچه ایی پهن کنین . کشک ها را گلوله گلوله کنین و روی پارچه قرار دهید سینی را جلوی آفتاب بگذارید و اجازه دهید تا نم کشک گرفته شود حدود یک روز کافیه تا نم کشک گرفته شود.

  • جدیدترین مدل ظروف چینی توس
  • حتما از دوع محلی برای تهیه کشک خانگی استفاده کنین چون چربی دوغ حفظ شده
    اویشن و موسیر کاملا اختیاریه ولی حتما امتحان کنین طعم مخصوصی به کشک میده
    کیسه ایی که استفاده میکنین مثل تور نباشه . طوری باشه که آب کشک به راحتی از پارچه رد بشه
    کشک ها بعد از خشک شدن خودشونو جمع میکنن و کوچیک میشن پس تو اندازه ایی که گلوله میکنین این نکته رو به خاطر داشته باشین
    با آب کشک قره قروت یا به اسم محلی قارا درست کنین
    آب کشک رو بزارین بجوشه تا مثل کارامل قهوه ایی بشه تررش و خوشمزس
    عکسی که الان میبینین قبل از خشک شدنه
    هر چی دوغتون چرب تر باشه موقع خشک شدن تیره تر میشه

    کشک با حجم کم خود، یک ماده غذایی معجزه آساست که در بردارنده تمامی خواص شیر و حاوی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین (ویتامین B3) است. میزان انرژی تولید شده با ۱۰۰ گرم کشک حدود ۱۰۵ تا ۱۲۰ کیلوکالری است که می ‌تواند به عنوان یکی از تامین کننده‌های انرژی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

     

    میزان مواد مغذی در کشک‌ های مختلف به نوع فرآوری و همچنین شیر یا ماده اولیه آن بستگی دارد. جالب است بدانید در کشور‌های خاورمیانه و برخی از کشور‌های آفریقایی، غذایی به صورت تخمیری تهیه می ‌شود که کشک جزیی از آن است، اما در دنیا این غذا را به نام کشک یا کیشک می‌ شناسند.

     

    مشابه این غذا ترخینه است که به خصوص در مناطق غربی کشور تهیه می ‌شود. برای تهیه این غذا بلغور گندم، سبزی‌ های محلی و دوغ یا کشک را با هم مخلوط کرده و با تخمیر دوغ آن را به صورت گلوله ‌های کوچک در آورده ، آن را خشک و برای مصرف در فصول سرد نگهداری می‌ کنند.

     

    مهم‌ ترین استفاده درمانی از کشک خانگی، پیشگیری از بروز یا پیشرفت بیماری پوکی استخوان است. میزان مناسب کلسیم و فسفر و نسبت این دو ماده مغذی در ترکیب کشک شرایط ایده‌آلی را برای استفاده بهینه از کشک مصرفی در پیشگیری از پوکی استخوان به وجود آورده است.

    طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

     

    به طور سنتی در برخی از مناطق کشور خوردن روزانه کشک به مادران باردار توصیه می‌ شود که در صورتی که موارد بهداشتی مربوط به آن رعایت شود، پیشنهاد و توصیه‌ ای علمی به شمار می ‌آید.

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    برترین‌ها: کشک مقدار زیادی از انرژی بدن را تامین می‌کند بنابراین بهتر است این ماده غذایی با ارزش را در برنامه غذایی خود قرار دهید. کشک همه خواص شیر را به همراه دارد و حاوی مقدار زیادی پروتئین وکلسیم و چربی و نمک و ویتامین و نیاسین است.

    اگر می‌خواهید از سالم بودن کشک مطمئن باشید، بهتر است آن را خودتان تهیه کنید.

    در این مطلب طرز تهیه کشک خانگی را مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

    مواد لازم:

    طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

    طرز تهیه:

    ۱. برای تهیه کشک خانگی ابندا باید ماست خانگی درست کنید.

    در این مطلب طرز تهیه ماست خانگی را ببینید: طرز تهیه ماست خانگی

    ۲. ماست خانگی را در دمای محیط قرار داده تا ترش شود. می‌توانید یک قاشق فلزی درون آن قرار دهید تا سریع‌تر ترش شود. هرچه ماست، ترش‌تر شود، کشک خوشمزه‌تری خواهید داشت.

    ۳. ماست را با کمی آب مخلوط کنید تا دوغ غلیظ داشته باشید حالا حسابی بزنید تا کاملا یک دست شود. سپس کره را از دوغ جدا کنید.

    ۴. اگر از ماست چرب برای تهیه کشک استفاده می‌کنید به جای آب از چند تکه یخ استفاده کنید. یخ باعث میشود کره زودتر از دوغ جدا شود.

    ۵. تمام کره را از دوغ نگیرید کشکی که کمی چربی داشته باشد نرم‌تر وخوشمزه‌تر خواهد بود.

    ۶. دوغ را در قابلمه ریخته و با حرارت ملایم بجوشانید و هرازچندگاهی هم بزنید تا متعادل شود. دوغ دقیقا مثل شیری که روی حرارت باشد هنگام به جوش آمدن کف می‌کند و اصطلاحا کف به سر میشود. در این لحظه گاز را خاموش کنید. در عکس‌های زیر لحظه کف به سر شدن دوغ را به طور مرحله به مرحله مشاهده می‌کنید.

    ۷. پس از سرد شدن، مایع را از کیسه‌ی پارچه‌ای بگذرانید تا آبش کشیده شود و به شکل ماست چکیده درآید. (جنوبی‌ها در این مرحله به کشک لورک می‌گویند و آن را با خرما و نان میخورند)

    ۸. سپس کشک‌ها را با دست فرم داده و در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. حواستان باشد که چند دقیقه یک‌با آن‌ها را پشت‌و‌رو کنید تا همه جای آن خشک شود.

    ۹. اگر نمک زیاد به کار ببرید و کشک شور شود می‌توانید خارج از یخچال هم نگهداری کنید، اما از آن‌جا که نمک زیاد برای فشار خون مضر است سعی کنید به مقدار کافی نمک بزنید و کشک را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. البته اگر کشک‌ها کاملا در آفتاب خشک شده باشند، خارج از یخچال هم خراب نخواهند شد.

    مصرف کشک به همه‌ی گروه‌های سنی، توصیه می‌شود، لبنیات به میزان حداقل سه واحد در روز باید مصرف شود. 

    کشک ماده‌غذایی بسیار خوشمزه‌ای است که ارزش‌ غذایی بالایی دارد، این ماده برای کودکان، نوجوانان، ورزشکاران، سالمندان، زنان باردار و شیرده خوراکی ارزشمند محسوب می‌شود.

    موارد منع مصرف کشک

    نظر خود را با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید

    

    درست کردن کشک خانگی

     

     

     

    طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

    برای تهیه ی کشک ابتدا ماست را بیرون از یخچال در محیط خانه قرار بدهید تا ماست شما کاملا ترش شود. سپس آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا دوغ تهیه شود. می توانید مقداری نمک به آن اضافه کنید می توانید در مرحله ی بعد اضافه کنید. دقت کنید نمک باید به میزان کم باشد زیرا بعد از خارج شدن آب آن کشک شما شور می شود. بنابراین بهتر است در پایان نمک به آن اضافه کنید.

     

    بنابراین دوغ آماده شده را داخل قابلمه روی گاز قرار بدهید و اجازه بدهید بجوشد تا حدی که دوغ شما بریده شود. پس از آن دوغ بریده شده را داخل پارچه یا کیسه ای نخی سفیدی بریزید و از جایی آویزان کنید و ظرف آب را زیر آن قرار بدهید تا آب های اضافی آن خارج شود. هرگز کیسه را فشار ندهید که آب آن خارج شود.

     

    اجازه بدهید حدودا 8 تا 10 ساعت آن را ثابت بماند. تا آب اضافی آن خارج شود. سپس کشک های نرم را از داخل کیسه خارج کنید و مقداری از آن بچشید اگر بی نمک بود هم اکنون نمک به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید اگر خیلی خشک بود یکی دو قاشق از آب داخل کاسه به کشک اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا نرم شود. سپس از آن ها به اندازه ی گردوهای کوچکی بردارید و با دست فشار بدهید و آن را گرد و یا هر حالتی که دوست داشتید شکل بدهید.

     

    و آن را داخل سبدی قرار بدهید و در هوای آزاد بگذارید تا هوا از زیر و روی کشک ها عبور کند و زودتر خشک شوند. کشک ها را بچرخانید تا زیر و روی آن ها زودتر خشک شوند.

    میزان خشکی کشک به ذائقه ی شما بستگی دارد. می توانید کمی نرم تر آن ها را بردارید یا اجازه بدهید کاملا خشک شوند. سپس آن را داخل ظرف درداری قرار بدهید و داخل یخچال قرار بدهید.

     

    طرز درست کردن کشک

     

    • اگر کشک ها کمی نرم بودند باید آن ها را در ظرف دربسته ای داخل یخچال یا فریزر قرار بدهید. تا کپک نزنند.

     

    • اگر کاملا خشک شوند داخل ظرف در دار و بیرون از فریزر قرار بدهید.

    • ماست باید حتما محلی باشد از ماست های پاستوریزه استفاده نکنید.

     

    • اگر ماست شما خیلی چرب بود و کره داشت مقداری از کره را بگیرید به این صورت که تکه ای یخ داخل آن بیاندازید تا کره ها اطراف یخ جمع شوند و بعد آن را روی شعله ی گاز قرار بدهید.

     

    درست کردن قره قروت خانگی

     

    برای تهیه ی قره قروت، آب بدست آمده از کشک را داخل قابلمه ای بریزید و اجازه بدهید به مدت طولانی بجوشد و به مقدار مورد نظرتان سفت شود. اگر همان ابتدای کار نمک اضافه کرده باشید قره قروت شما شور یا با نمک می شود.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

     

    لذت آشپزی با بیتوته

    طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده

    برای خرید ادکلن اصل باتخفیف70% کلیک کن

    مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

    کجا رایگان تبلیغ کنم؟

    جراحی زیبایی سینه و شکم

    چگونگی مواجهه بااختلالات شخصیتی کودکان

    ترک سیگار آسان با هیپنوتیزم!

    کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

    ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

    اینجاقطعات یدکی لوازم خانگی کمیاب راپیداکن

    دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟

  • عوارض جانبي خوردن اسپند
  • بهبود کرونا با گیاهان دارویی

    خرید بی واسطه صنایع دستی و قیمتی

    دیگر از درد بواسیر و شقاق خجالت نکشید!!

    انواع جراحی زیبایی سینه

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده
    طرز تهیه کشک خانگی با ماست چکیده
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *