طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

دوره مقدماتی php
طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان
طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان است. میرزا قاسمی توسط محمدقاسم خان والی حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه، ابداع شد و توسط همو گسترش یافت و به نام او نیز اسم گذاری شد.——————————-در ادامه ببینید:Napoleon Pastry – طرز تهیه شیرینی ناپلئونی کلیک کنید https://youtu.be/0taSF4oKSPQطرز تهیه توت فرنگی شکلاتی – Chocolate Strawberries کلیک کنید https://youtu.be/jIoxGU62bIg————————-ما دنبال کنید:فیس بوک:FACEBOOK: https://www.facebook.com/NKStv23آشپزی برای مبتدی هاFACEBOOK: https://www.facebook.com/aschpazi توییتر:TWEETER: https://twitter.com/NKStv23اینستاگرام:INSTAGRAM: http://instagram.com/NKStv23گوگل پلاس:GOOGLE+: https://plus.google.com/+NKStv23یوتیوب:YOTUBE : https://www.youtube.com/NKStv23 ————————-Music: Do It RightJingle Punks,YouTube Audio Library

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

میرزا قاسمی یکی از معروف ترین غذاهای محلی استان گیلان است که امروزه در کل کشور فراگیر شده است. مواد اصلی میرزا قاسمی رشتی سیر ، بادمجان و تخم مرغ هستند. میرزا قاسمی توسط ( محمد قاسم خان والی ) حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه قاجار ابداع و گسترش یافت. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر میرزا قاسمی رستورانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میرزا قاسمی در ادامه با همدوره همراه باشید.

بادمجان ها را روی اجاق گاز یا ذغال کباب کنید. باید بادمجان ها را تا حدی کباب کنید که پوست بادمجان بسوزد و مغز بادمجان نرم شود. البته بعضی افراد طعم بادمجان کبابی را دوست ندارند و ترجیح می دهند بادمجان ها را سرخ کنند.

بعد از کباب شدن بادمجان ها پوست شان را بگیرید و بادمجان ها را ( مانند کشک و بادمجان ) کاملا له کنید و کنار بگذارید. گوجه فرنگی ها را در آب جوش می اندازیم تا پوست شان به راحتی جدا شود. سپس خردشان می کنیم و کنار می گذاریم.

درون یک تابه مقداری روغن می ریزیم و سیر ها را یا له می کنیم یا رنده و داخل تابه می ریزیم. پس از اینکه سیرها را کمی تفت دادیم تکه های گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و در آخر بادمجان های له شده را به تابه اضافه می کنیم.

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب مواد تبخیر و به روغن بیفتند. در تابه ای جداگانه تخم مرغ ها را نیمرو می کنیم و به مواد میرزا قاسمی اضافه می کنیم سپس مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

در پایان بعد از آماده شدن میرزا قاسمی ، آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و سرو می کنیم. این غذا یکی از اصلی ترین غذاهای رستوران های گیلان است و جالب است بدانید میرزا قاسمی رستورانی را با سبزی خوردن سرو می کنند.

برای اینکه میرزا قاسمی مجلسی ما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد می توانیم مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنیم. برای این منظور رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت دهیم تا کمی سرخ شود سپس قبل از اضافه کردن تخم مرغ به مواد میرزا قاسمی اضافه کنیم و خوب با مواد مخلوطش کنیم.

مواد اصلی میرزا قاسمی عبارتند از بادمجان ، سیر و تخم مرغ . اما برای طعم بهتر و زیبایی بیشتر میرزا قاسمی بیشتر افراد از گوجه فرنگی هم در آن استفاده می کنند. البته در صورت تمایل می توانید گوجه فرنگی را از مواد لازم حذف کنید.

تخم مرغ را به دو روش به میرزا قاسمی اضافه می کنند. یک روش را که در بالا توضیح دادیم. روش دوم به این صورت است که بعد از اضافه کردن ادویه ها ، تخم مرغ ها را روی مواد می شکنیم و حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا تخم مرغ ها به آرامی بسته شوند سپس مواد را مخلوط می کنیم.

سلام بسیار عالی ومتشکرم دستور غذاها خیلی خوب بودن لطفا دستور غذاهای شمالی وی غذا دراصفهان هست بنام خورش مرغ سبز با گردو وسبزی درست میشه .

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. چشم حتما در آینده دستور غذاهای شمالی و مرغ سبز را هم به سایت اضافه می کنیم. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب کشورمان است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می باشد. این غذای خوشمزه با بادمجان کباب شده و سیر تهیه می شود و به همین دلیل طعمی دودی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر میرزا قاسمی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری میرزا قاسمی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی میرزا قاسمی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

دستور پخت

ابتدا بادمجان ها را میشوییم و یکی از چدن های گاز را بر میداریم و بادمجان ها را روی شعله زیاد کباب می کنیم به این صورت که پوست بادمجان بسوزد و داخل آن نرم شود. در صورت تمایل بر روی آتش  یا ذغال نیز می توانید بادمجان ها را کباب کنید.

اما اگر از طعم کبابی آن را دوست ندارید میتوانید بادمجان ها را سرخ کنید. پس از کبابی کردن تمام بادمجان ها پوست شان را میگیریم و با گوشت کوب برقی یا دستی آن ها را خوب له میکنیم،البته میتوانید در مخلوط کن نیز بریزید.

در قابلمه ای کوچک آب میریزیم و حرارت آن را زیاد میکنیم تا زود به جوش بیاید آن گاه گوجه فرنگی ها را در آن قرار می دهیم تا کمی نرم شوند و بتوانیم پوست شان را جدا کنیم.سیرها را پوست میگیریم و میشوییم و با رنده ریز رنده میکنیم.

در داخل یک تابه مقداری روغن میریزیم و کمی تامل میکنیم تا داغ شود سپس سیر رنده شده را درون روغن تفت می دهیم.گوجه ها را کمی خرد میکنیم و به تابه اضافه میکنیم وبا سیر تفت می دهیم و بادمجان میکس شده را به مواد تابه می افزاییم

و مجددا تفت میدهیم و نمک،فلفل سیاه روی مواد میریزیم و صبر میکنیم تا آب مواد کاملا تبخیر شود و اصطلاحا به روغن بیفتد.(میتوانید برای خوش رنگ تر شدن میرزاقاسمی مقداری رب گوجه فرنگی در کمی روغن بریزید و تفت دهید

و به مواد اضافه کنید،البته قبل از اینکه تخم مرغ را به میرزاقاسمی اضافه کنید) در تابه ای کمی روغن میریزیم و تخم مرغ ها را در آن می شکنیم و به مواد میرزاقاسمی می افزاییم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و در ظرف مورد نظر سرو کنید.نوش جان

غذاهای دیگر با بادمجان

در آپارات وارد شوید تا ویدیوهای و کانال‌های بهتری بر اساس سلیقه شما پیشنهاد شود
وارد شوید

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

امتیاز دهید


3.4
از

202

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل خطه شمال ایران می باشد. ترکیب بادمجان کبابی، سیر، گوجه و تخم مرغ. بادمجان جزو صیفی جاتی ست که هر غذایی با آن لذیذ و خوشمزه می شود. غذاهایی که تم اصلی آن ها بادمجان می باشد بسیار محبوب و پر طرفدار هستند. مثل کشک بادمجان، خورشت بادمجان با مرغ و یا گوشت، دلمه بادمجان، بادمجان شکم پر و… همه این غذاها بسیار مجلسی بوده و برای سرو در مهمانی ها انتخاب بسیار مناسبی می باشند. در گیلان مرسوم است که میرزا قاسمی را همراه با کته شمالی سرو می کنند. پس می توان میرزا قاسمی را همراه با نان تازه و یا برنج کته آماده و نوش جان کرد. شاید شما در سفرهایتان میرزا قاسمی را در رستوران های محلی و با دستپخت بانوان هنرمند شمالی امتحان کرده باشید. و طعم بی نظیر آن در خاطرتان مانده باشد. و هوس یک میرزا قاسمی رستورانی با سبک محلی و اصیل کرده باشید. تهیه این غذا بسیار ساده می باشد. و شما می توانید با رعایت نکات طلایی طبخ میرزا قاسمی ، میرزا قاسمی گیلانی را در خانه و با دستپخت خودتان تهیه کنید. ما در این دستور تمام نکات مهم طبخ این غذای شمالی لذیذ را برایتان آماده کرده ایم. امیدواریم این دستور تهیه میرزا قاسمی برایتان مفید، کامل و جامع باشد.

 

ابتدا بادمجان ها را کبابی کنید. پوست آن ها را جدا کرده، ساتوری خرد کنید. سیر ها را ریز خرد کنید و یا رنده کنید. گوجه فرنگی ها را بسیار نازک پوست بگیرید و رنده کنید. می توانید به ابعاد کوچک مکعبی آنها را خرد کنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

 

 

در تابه ای کمی کره بریزید، روی حرارت قرار دهید. وقتی کره ذوب شد سیر های خرد شده و یا رنده شده را درون تابه بریزید، زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. سپس بادمجان های کبابی و ساتوری شده را به سیر ها اضافه کنید. برای مدت 20 دقیقه بادمجان ها را به همراه سیر تفت دهید تا بادمجان ها خوب طعم بگیرند و کمی سرخ شوند.

 

در نهایت گوجه فرنگی های رنده شده را به مواد درون تابه اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز در این مرحله اضافه کنید. در تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید. تا مخبلوط این مواد باهم خوب جا بیفتد. و آب گوجه فرنگی گرفته شود. می توانید در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی خانگی و یا آماده را به مواد اضافه کنید.

 

در آخر مواد درون تابه را به یک سمت هدایت کنید و گوشه ای از تابه را خالی بگذارید. 2 عدد از تخم مرغ ها را درون آن فضا بشکنید و هم بزنید. بعد از اینکه تخم مرغ ها کمی خودشان را گرفتند، تخم مرغ های هم زده را با بقیه مواد مخلوط کنید. میرزا قاسمی شما آماده می باشد. می توانید یک عدد تخم مرغ باقی مانده را درون یک قالب تخم مرغ بشکنید و بدون قاطی کردن زردی آن، فرصت دهید تا گرفته و پخته شود. و پس از سرو میرزا قاسمی در ظرف مناسب، سپس تخم مرغ آماده شده را برای تزئین روی آن قرار دهید.

 

 

شما می توانید میرزا قاسمی را مانند مردم خطه شمال همراه با کته، و یا با نان نوش جان کنید. میرزا قاسمی همراه با سبزی خوردن تازه، سیر ترشی، زیتون پرورده و چاشنی های خوشمزه دیگر بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

 

– شما می توانید گوجه فرنگی ها را مانند بادمجان ها کباب کنید. پوست آن ها را جدا کرده و در نهایت رنده کنید. همچنین در روش دیگری، می توانید گوجه فرنگی ها را پس از شسته شدن، در آب در حال جوشیدن قرار دهید. پس از مدت 10 دقیقه آن ها را خارج کرده، پوست آن ها راحت تر جدا شده و کمی نیم پز می شوند. که در این صورت طبخ شما بسیار راحت تر می شود.
– بادمجان های مورد استفاده شما می توانند از نوع بادمجان قلمی و یا بادمجان دلمه باشند. بادمجان های دلمه نیز بعد از کباب شدن بسیار خوشمزه و لذیذ می شود.

– برای تزیین میرزا قاسمی میتوانید از انواع قالب پلاستیکی ژله استفاده کنید.

خوشحال می شویم میرزا قاسمی را طبق دستور ایران کوک تهیه کرده. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ میرزا-قاسمی-ایران-کوک به اشتراک بگذارید.

 

تبلیغات شما در بزرگترین سایت آشپزی ایران

به نظر من این غذای خوشمزه رو کسایی که به دنبال رژیم غذایی سالم هستن مفیده و پخت آسونی داره البته بایستی توجه داشته باشن که ممکنه موجب حساسیت بشه

عالی بود این مرسوم ترین پخت در شمال
بعضی وقتها مقداری رب گوجه هم میزنند.‌
در حد ۱ق سرخالی غذا خوری

خیلی خوشمزس

بادمجان کبابی خیلی بده ما کبابی نکردیم خیلی خوشمزه شد طعم جدیدیه کمی شبیه به املت رشتی و میرزا قاسمی قزوینه

یک سال اگه پشت سرهم بخورم زده نمیشم.چوخ چوخ ایسترم

سلام و ممنون از دستور غذا ی خواهش داشتم لطفا بگید کنار غذا چ چیزهایی میشه باهاش سرو کرد

سما جان این مساله تا حد زیادی به سلیقه و ذائقه خودتون بستگی داره و با چیزای مختلفی میتونی سرو کنی. ولی معمولا با خیار و گوجه، سبزی، ماست ، زیتون و … سرو میشه.

سبزی ، پنیر ، فلفل دلمه ای ، فلفل سبز ، و اگه بهش تخم مرغ نزنین میتونین با ماست هم سرو کنین

متشکرم، ساده و مفید

من عـاشقِ ایـن غـذام

عـالیـه

سلام ممنون از دستورهای تصویری که می زارید

با سلام . ممنون از سایت بسیار مفید شما . این طرز تهیه خوشمزه است ، اما ما ابتدا بادمجان را کبابی و له می کنیم ، سپس گوجه را رنده کرده و جداگانه می پزیم ، سپس گوچه و بادمجان پخته شده را حدود پنج دقیقه با هم می پزیم تا طمع یکدیگر را بگیرند . سپس سیر را با زرد چوبه و نمک و فلفل سرخ کرده ، تخم مرغ ها را درون سیر شکسته و سرخ می کنیم . سپس مخلوط بادمجان و گوجه را داخل آن ریخت و تفت می دهیم . با این روش میرزا قاسمی بسیار خوشمزه تر و جا افتاده تری میل می نمایید . با تشکر

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان

سلام به شما لیلای عزیز، از اینکه دستور پخت خودتونو اینجا در میون گذاشتین خیلی متشکرم. مسلما با روشهای اصیل غذا خوشمزه تر میشه.

با سلام
دستور غذاهاتون عالی

ممنونم نیلوفر عزیز

خواهش میکنم سارا جان

غذاهای جالب و خوبی است و از شما تشکر میکنم

سلام نیلوفر بانو ، خسته نباشی . سایت به این بزرگی رو تنها اداره میکنی ؟!!! ماشالله . موفق باشی عزیز خیلی عالیه سایتت

سلام . بله تنهای تنها اداره اش میکنم … ممنونم ازت لطف داری

بر طبق رهنمود عمل کردم البته وقتی غذا طبخ شد، کمی دود بوی شده بود

دوست عزیز باید بوی دود بده ، اصل میرزا قاسمی به همین بوی دوده ?

سلام . خدا قوت. می خواستم ازتون درخواست اگه امکان داره غذاهایی که میشه با نون سرو کرد رو بهم دستور پخت بدین. چون زیاد اهل مصرف برنج نیستم و دوست دارم بیشتر خوراک و غذاهای نونی بپزم که از داشتن این هنر معذورم. لطفا مثل همیشه با راهنمایی های جامعتون منو خوشحال کنید. دوستون دارم و بی نهایت سپاسگزارم.

سلام و ممنونم فاطمه جان ، رو چشمم عزیزم ، بزودی

سلام خانم
به به ! چه کردیییییییییی دستتون درد نکنه

ممنون هدی جان ، قابلی نداشت

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان
طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلان
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *