طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده
طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده

سالاد الویه

سالاد الویه یکی از معروف ترین غذاهای کشور روسیه است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه از محبوبیت بسیار زیادی در کشور روسیه برخوردار است و جالب است بدانید غذای شب عید در این کشور سالاد الویه است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد الویه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سالاد الویه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده

دوره مقدماتی php

کالری سالاد الویه : برای هر نفر ۳۵۰ تا ۴۰۰ کالری

دستور پخت

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و به همراه تخم مرغ ها داخل یک قابلمه مناسب قرار دهید ، سپس چند لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها و تخم مرغ ها آبپز شوند.

در مرحله بعدی سینه مرغ را به همراه مقداری نمک ، زردچوبه و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزید سپس مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سینه مرغ نیز آبپز شود.

پس از اینکه تخم مرغ ها و سیب زمینی ها آبپز شدند آنها را رنده کنید و داخل یک کاسه جادار و بزرگ بریزید. مرغ را هم پس از اینکه به طور کامل پخت از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش خرد کنید سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید.

خیار شور را به صورت جداگانه رنده کنید سپس پس از اینکه آب اضافی اش را گرفتید به کاسه مواد اضافه کنید. برای سالاد الویه باید از نخود فرنگی آبپز استفاده کنید ، در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنید.

نخود فرنگی را هم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. در مرحله بعدی سس مایونز ، نمک ، فلفل سیاه و مقداری آبلیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید سپس به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند سپس طعم سالاد را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در پایان سالاد را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد سپس به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و نان سرو کنید.

نکات تهیه سالاد الویه

یکی از مشکلات رایج خانم ها در درست کردن سالاد الویه این است که بعد از اینکه سالاد آماده می شود با اینکه به مواد آن نمک زیادی نزده اند ولی سالاد خیلی شور شده است. دلیل شور شدن سالاد الویه خیارشور است.

قبل از رنده کردن خیارشور آنها را با آب سرد بشویید سپس داخل یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی شان خارج شود ، پس از اینکه خیارشورها را مزه کنید و اگر هنوز طعم شوری آنها زیاد است مجددا یک بار دیگر خیارشورها را بشویید تا طعم شوری کمتر شود.

همچنین ببینید

سالاد الویه یک سالاد پرطرفدار و مورد استقبال در مهمانی ها و مجالس کوچک برای وعده شام و میان وعده می باشد. سالاد الویه را می توان با مرغ یا ژامبون و یا کالباس تهیه نمود. در ادامه با طرز تهیه سالاد الویه با مرغ همراه ما باشید.

سالاد الویه یک سالاد پرطرفدار و محبوب در میان ایرانی هاست. گفته می شود اصلیت این سالاد، روسی می باشد اما نام الویه یک نام فرانسوی است و ابداع کننده آن بلژیکی!. به هرحال این سالاد خوشمزه به عنوان یک پیش غذا و میان وعده مناسب و خوش طعم در جهان شهرت یافته است و می تواند سفره شما را رنگین نماید. در ادامه با طرز تهیه سالاد الویه با مرغ در خدمت شما هستیم.

سالاد الویه به سادگی قابل تهیه می باشد و تقریبا همه با طرز تهیه آن آشنا می باشند. معمولا سالاد الویه را با ژامبون یا کالباس تهیه می نمایند اما با گوشت مرغ نیز سالاد الویه خوشمزه ای را می توان تهیه نمود. برای سس آن نیز می توانید سس مایونز را با کمی ماست، روغن زیتون، آبلیمو و فلفل رقیق و طعم دار نمود.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده

برای تهیه سالاد الویه با مرغ ابتدا سینه مرغ را در آب با زردچوبه و فلفل و پیاز بگذارید تا کاملا پخته گردد. در ظرف هایی جداگانه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را نیز آب پز نمایید. سپس بگذارید آب آن ها به خوبی تبخیر شود یا اینکه از داخل آب درآورده بگذارید آب آن ها به خوبی کشیده گردد ( مرغ، سیب زمینی، تخم مرغ) و پس از سرد شدن، مرغ را ریش ریش کرده، سیب زمینی و تخم مرغ را پوست گرفته و در اندازه نگینی نه خیلی ریز خرد نمایید. کنسرو نخود فرنگی را نیز پس از جوشاندن، باز نموده، نخودفرنگی ها را آبکش نمایید تا آب آن به خوبی کشیده شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه سالاد الویه با مرغ تمام مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید (خیار شور را نیز در اندازه نگینی خرد نموده اضافه کنید، توجه کنید آب اضافی نداشته باشند). در این محله سس مایونز را همراه با ماست ، روغن زیتون و آبلیمو به همراه مقدار کافی نمک و فلفل رقیق و طعم دار نموده به مواد سالاد اضافه نمایید. سالاد را به خوبی و به آهستگی هم بزنید تا سس با تمامی مواد، مخلوط گردد. سپس آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم سالاد یکدست گردد. سپس همراه با نان سرو نمایید. در این سالاد می توانید از هویج پخته نیز استفاده نمایید که ممکن است به ذائقه همه خوش نیاید. همچنین در این سالاد می توانید از شوید خرد شده نیز بهره بگیرید.

امیدواریم با استفاده از دستور پخت سالاد الویه با مرغ این سالاد خوشمزه و پرطرفدار را در منزل تهیه نموده و با سلیقه خود تزیین سالاد الویه را انجام داده، از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع سالاد کلیک نمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ورود به سایت

» رمز خود را فراموش کردم

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام در سایت

» عضو هستید؟ وارد شوید

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده

» رمز خود را فراموش کردم

» عضو هستید؟ وارد شوید

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

تقریباً همه مردم جهان سالاد الویه را می‌شناسند. این غذا که در برخی کشورها سالاد روسی نامیده می‌شود در اصل توسط یک آشپز فرانسوی به نام الیویر اختراع شد اما روسی‌ها آن را یکی از غذاهای خود می‌دانند. در ایران این سالاد را سالاد الویه می‌نامند و برخی از ترکیبات آن از ترکیبات اصلی متفاوت است. این سالاد بلافاصله پس از آماده شدن طعم بهتری دارد اما می‌توان آن را در یخچال گذاشت و پس از چند ساعت یا یک شب مصرف نمود.

برای 4 نفر

زمان لازم برای تهیه: 2 ساعت

1. هویج و سیب‌زمینی را شسته و در یک قابلمه قرار دهید. قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت کم بگذارید تا سیب‌زمینی نرم شود. (زمان پخت سیب‌زمینی طولانی‌تر است، اما بگذارید در کنار هم بپزند). تخم‌مرغ‌ها را هم بپزید.

2. سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و هویج را رنده کنید. ژامبون و خیار شور را هم خرد کنید. تمام این مواد را در یک ظرف بزرگ ریخته و نخودفرنگی و ذرت را بیفزایید.

3. مایونز، آب‌لیمو، نمک، فلفل و روغن‌زیتون را بیفزایید.

4. تمام مواد را مخلوط کنید.

5. مواد را در ظرف ریخته و روی آن را با سس مایونز بپوشانید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

بستن فرم

پربازدیدهای اخیر

آخرین نظرات

دسته‌ها

فیلم

سریال

انیمه

شخصیت‌ها

کمیک

تریلر

اخبار سینما و تلویزیون

سایر

پَروشات در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

اینستاگرام

آپارات

اشتراک در خبرنامه

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پروشات تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. جبران خسارات مادی و معنوی بر عهده رسانه متخلف خواهد بود.

سالاد الویه از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که پیر و جوان آن را دوست دارند. سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سرد می باشد که امروزه به عنوان یک پیش غذا یا غذای کامل در مهمانی ها سرو می شود. مواد اصلی سالاد الویه مرغ ، سیب زمینی ، خیارشور و سس مایونز می باشد.

جالب است بدانید سالاد الویه در اصل برای شوروی سابق می باشد که هم اکنون در روسیه به عنوان غذای اصلی شب سال نو سرو می شود و در کشورهای اروپایی آن را با نام سالاد روسی می شناسند. در این آموزش آشپزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید سالاد الویه قالبی خوشمزه و لذیذ برای 4 نفر درست کنید.

ابتدا سینه مرغ را به همراه 2 لیوان آب ، آبپز می کنیم. من همیشه مرغ را به همراه پیاز نگینی خرده شده ، نمک ، فلفل ، زردچوبه و کمی سیر می پزم چون در اینصورت طعم مرغ و سالاد الویه خیلی عالی می شود. پس از پختن مرغ آن را به صورت ریش ریش خرد کنید.

سیب زمینی ها را به همراه تخم مرغ با پوست آبپز می کنیم چون اگر با پوست آبپز نکنید سالاد الویه شما شل می شود. تخم مرغ و سیب زمینی را پس از اینکه پوست آن ها را جدا کردید پوره کنید یا اینکه با رنده به صورت ریز رنده کنید. (من خودم همیشه پوره کردم)

در این مرحله اگر هویج تان شیرین است آن را با کمی آب و نمک در یک قابلمه روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا به صورت کامل آب هویج کشیده شود در غیر اینصورت هویج بی مزه خواهد شد و اگر هویج تان شیرین نیست موقع پخت نصف قاشق چای خوری شکر اضافه کنید تا هویج پس از پخت خوش طعم شود. هویچ را پس از پختن می توانید به صورت نگینی خرد کنید یا آن را رنده کنید من همیشه هویج را به صورت خیلی ریز و نگینی خرد می کنم چون اگر هویج را رنده کنید باعث شل شدن سالاد الویه خواهد شد.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده

خیارشور را هم به صورت نگینی و خیلی ریز خرد می کنیم و آن را کنار می گذاریم. توجه کنید خیارشو سالاد الویه نباید کم باشد و هر چقدر بیشتر باشد سالاد الویه شما خوشمزه تر خواهد شد.

نخود فرنگی هم می توانید از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید اما در صورتی که نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخود فرنگی را همانند تمامی مواد سالاد الویه از قبل آبپز کنید و آن را آماده کنید.

بعد از اینکه تمامی مواد سالاد الویه را آماده کردید نوبت مخلوط کردن مواد است برای این کار مرغ ریش ریش شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم سپس سیب زمینی ، تخم مرغ ، هویج ، نخود فرنگی و خیارشور سالاد را که از قبل آماده و خرد کرده ایم به ظرف سالاد اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

سپس نوبت اضافه کردن سس مخصوص سالاد الویه است. سس سالاد الویه ترکیبی از مایونز + چند قاشق آب مرغ + چند قاشق آبلیمو ترش یا سرکه + نمک و فلفل سیاه می باشد پس از اینکه سس سالاد را آماده کردیم آن را روی سالاد می ریزیم و هم می زنیم تا تمامی مواد سالاد باهم مخلوط و یکدست شوند. (آبلیمو یا سرکه را در حدی اضافه کنید که در مزه سالاد تعادل ایجاد کند و نباید سالاد را ترش مزه کنید)

بعد از اینکه تمامی مواد را باهم مخلوط کردیم سالاد الویه را در ظرف دربسته به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سالاد الویه خوب جا بیفتد و به اصطلاح خودش را بگیرید و آماده سرو شود.

سالاد الویه را می توانید با مواد مختلفی همانند خیارشو ، ذرت ، گوجه فرنگی و … تزیین کنید و این به هنر و سلیقه شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم قبل از تزیین سالاد الویه یا هر سالادی دیگر ، از مدل های مختلف تزیین آن سالاد در اینترنت دیدن کنید تا از ایده های آن ها در تزیین سالاد خود استفاده کنید.

توجه کنید در صورتی که به سالاد اولیه تخم مرغ آبپز اضافه کنید باید زودتر آن را مصرف کنید و مدت زمان نگهداری سالاد الویه شما کمتر می شود. در صورت تمایل می توانید سالاد الویه را هم بدون تخم مرغ درست کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده
طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ساده
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *