طرز تهیه رب گوجه آفتابی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه رب گوجه آفتابی
طرز تهیه رب گوجه آفتابی

Recipe: https://ashpazibasana.com/recipe/tomato-paste/
Subscribe: https://bit.ly/2jZKDGXSana

Ashpazi Ba Sana Channel: https://www.youtube.com/channel/UC0IBNJgLL5zUHXUxazRSMZA
My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSana
Follow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_sana/
Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSana
Connect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchen

رب گوجه فرنگی پر استفاده ترین چاشنی در غذاهای ما ایرانیان است. در این مطلب آموزش پخت رب گوجه فرنگی را برای شما آماده کردیم ، در ادامه با همدوره همراه باشید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری رب گوجه فرنگی به صورت آزمایشی تهیه کنید.

ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و با کارد از وسط به قسمت تقسیم می کنیم. گوجه فرنگی ها را در قابلمه ای می ریزیم و آب را به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. صبر می کنیم تا آب درون قابلمه به جوش بیاید تا پوست گوجه ها به راحتی جدا شوند.

پس از اینکه گوجه ها خوب جوشیدند آنها را روی یک توری سیمی با سوراخ های بسیار ریز می ریزیم و گوجه ها را به آرامی روی توری فشار می دهیم تا پوست و دانه هایشان جدا شود و آب گوجه فرنگی به دست بیاید.

دوره مقدماتی php

حالا آب گوجه فرنگی را مجددا در قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. زمانی که رب گوجه فرنگی کمی غلیظ شد و شروع به قل زدن کرد نمک را اضافه می کنیم.طرز تهیه رب گوجه آفتابی

برای اینکه متوجه شویم غلظت رب گوجه فرنگی کافی است باید با قاشق روی رب در قابلمه خطی بکشیم ، اگر مدتی طول کشید تا شکاف پر شود غلظت رب گوجه فرنگی ما تقریبا کافی است. در این مرحله باید کاملا مراقب رب باشیم.

مرتب رب گوجه فرنگی را هم بزنیم تا ته نگیرد چون اگر ته بگیرد رب ما طعم ناخوشایندی خواهد داشت. در پایان روغن را به رب اضافه می کنیم و کمی رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم. در صورت تمایل می توانید مقدار روغن را بیشتر کنید.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی آماده شد آن را در ظرفی بزرگ مانند تشت می ریزیم و اجازه می دهیم خوب خنک شود . پس از اینکه رب گوجه فرنگی به دمای محیط رسید آنرا در ظروف دلخواه بسته بندی می کنیم و در یخچال قرار می دهیم.

حتما از گوجه فرنگی های گوشتی و سالم استفاده کنید تا رب گوجه فرنگی تان طعم مطبوعی داشته باشد. به هیچ وجه از گوجه های له شده و خراب برای تهیه رب گوجه فرنگی استفاده نکنید چون باعث می شود نتیجه خوبی نگیرید.

بهترین ظرف برای تهیه رب گوجه فرنگی ظرف مسی است. زمانی که قصد دارید آب گوجه فرنگی را بگیرید باید خیلی مراقب باشید تا دانه های گوجه فرنگی از توری رد نشوند زیرا این امر باعث می شود که رب گوجه فرنگی شما سریع کپک بزند.

میزان غلظت رب گوجه فرنگی هم در ماندگاری و طعم آن تاثیرگذار است. اگر رب گوجه فرنگی خود را شل و آبدار بردارید با سرعت زیادی کپک می زند. البته اگر رب گوجه فرنگی خود را خیلی سفت هم بردارید طعم ناخوشایندی مانند سوختگی می دهد.

استفاده از روغن در طرز تهیه رب گوجه فرنگی باعث می شود که رب خوش رنگ و شفافی داشته باشید. ضمن اینکه باعث می شود رب گوجه فرنگی شما در یخچال یا فریزر یخ نزند. رب گوجه فرنگی را در جای خشک و خنک مانند یخچال نگهداری کنید.

استفاده از رب گوجه فرنگی مرغوب باعث مقاومت و محافظت از پوست شما در برابر سوختگی های پوستی حاصل از اشعه های فرابنفش می شود.

محققین ثابت کرده اند که مصرف منظم ۴۰ گرم رب گوجه فرنگی به همراه ۱۰ گرم روغن زیتون در طی ۱۰ هفته باعث می شود التهاب های پوستی و آفتاب سوختگی پوست بدن تا حدود ۴۰ درصد کاهش یابد. دلیل این امر لیکوپن بسیار زیاد و غنی است که در رب گوجه فرنگی موجود است.


سوپ نخود یکی از پیش غذاهای محبوب به شمار می رود که در بسیاری از مناطق دنیا طرفداران زیادی دارد. یکی از بهترین انواع سوپ نخود در کشور های مدیترانه ای تهیه می شود که از نظر مزه، بسیار منحصر به فرد است. همین م…




طرز تهیه رب گوجه آفتابی



طرز پخت میگو و پاستا پروسیوتو
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه غذا خوش مزه با پاستا و میگو آماده کرده ایم به اسم میگو و پاستا پروسیوتو که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه. در این غذا انواع سبزیجات تاز…






کدو حلوایی یکی از موادی است که با استفاده از آن می توان هزاران غذای مختلف را تهیه کرد. دانشمندان باور دارند که در کدو طیف گسترده ای از ترکیبات بی نظیر وجود دارد و از همین رو مصرف آن می تواند به بهبود سل…






طرز تهیه کیک هویج معروف سام
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه کیک هویجی خوش مزه آماده کرده ایم  به نام کیک هویج معروف سام که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه و برای عید حتما نیازتون خواهد شد. یک قابلیت…





Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه رب گوجه آفتابی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Recipe: https://ashpazibasana.com/recipe/tomat…Subscribe: https://bit.ly/2jZKDGXSana Ashpazi Ba Sana Channel: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchen

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه رب گوجه آفتابی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

کامل ترین روش تهیه رُب گوجه فرنگی https://www.youtube.com/channel/UCzPX…The most complete method of preparation  tomato paste

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…





 

طرز تهیه رب گوجه آفتابی

همه مطالب در این شاخه >>>

 

 

 

 

 

نکته اول: دو نوع گوجه فرنگی محلی و گلخانه ای در بازار موجود است که از هر دو نوع گوجه فرنگی محلی و گلخانه ای  می توانید استفاده کنید که هر یک مزایا و کاستی هایی دارد. گوجه فرنگی محلی رب کمتری می دهد اما باعث می شود رب کپک نزند و دیرتر خراب شود. گوجه فرنگی گلخانه ای گران تر است اما رب بیشتری از آن حاصل می شود. معمولا به ازای هر 100کیلوگرم گوجه فرنگی گوشتی و آبدار بین 10 تا 15 کیلوگرم رب بدست می آید.

نکته دوم: در موقع خرید یا چیدن از زمین کشاورزی، گوجه فرنگی را انتخاب کنید که بیضی شکل، دارای گوشت بیشتر و آب دار باشد. گوجه فرنگی بایستی کاملا قرمز و رسیده باشد و بخشهایی از گوجه زرد یا سبز یا سفید نباشد. از انتخاب گوجه های لهیده، خراب و کپک زده جدا خودداری کنید چرا که سالم نیست و طعم رب را تغییر می دهد.

نکته سوم: اضافه کردن نمک برای جلوگیری از کپک زدن و خرابی رب است و افزودن روغن برای یخ نزدن در فریزر و خوش رنگ شدن رب است.

نکته چهارم: در بیشتر خانه های روستایی رب در فضای باز و بر روی آتش پخته می شود چون جوشانیدن رب زمان زیادی می برد و مصرف گاز خانگی بالا می رود.

نکته پنجم : توری های سیمی همان توری های خانه ریزی است که بر روی پنجره های منزل برای جلوگیری از ورود حشرات نصب می شود. البته در بازار توری های مخصوص جوشاندن رب نیز به فروش می رسد.

نکته ششم : بهترین جنس دیگی که برای جوشاندن رب بکار می رود دیگ مسی است.

ابتدا گوجه فرنگی را بشویید. از وسط به 2 قاچ تقسیم کنید و در دیگ بیندازید. رویش را آب بگیرد و بگذارید به جوش بیاید. گوجه به حدی بجوشد که پوست آن کنده شود.

گوجه ها را در حالی که قل قل می جوشد روی توری سیمی بریزید و گوجه ها را روی توری حرکت دهید تا پوست و دانه آن جدا شود. برخی از چلو صافی برای جدا کردن پوست و دانه گوجه استفاده می کنند که این کار باعث ترش شدن و کپک زدن رب می شود چون خانه های چلو صافی درشت است و دانه را رد می کند.

در بازار دستگاههایی موجود است که آب گوجه را می گیرند و تحویل مشتری می دهند این کار جوشانیدن رب در منزل را راحت تر می کند و تهیه رب بعد از آب گرفتن، شروع می شود.

آب گوجه فرنگی باید آنقدر بجوشد تا غلیظ شده و رب چلپ چلپ به هوا پرت شود. در این مرحله نمک را اضافه کنید تا از خرابی زودهنگام رب جلوگیری شود. میزان غلیظ شدن رب بسیار مهم است اگر شل و آبدار باشد سریع کپک می زند و اگر خیلی سفت باشد طعم سوختگی می دهد و استفاده از آن به علت سفت بودن مشکل است.

روش تشخیص زمان آماده شدن رب این است که وقتی با کفگیر  در کف قابلمه خطی می کشیم شکاف ایجاد شده بر جای می ماند و خیلی دیر پر می شود. رب را باید هر چند دقیقه هم بزنید و خصوصا در اواخر پخت آن دقت کنید چون ممکن است ته بگیرد و طعم سوختگی در رب مشخص شود.

بعد از غلیظ شدن رب در مرحله آخر روغن را اضافه کنید هم بزنید تا رب تفت بخورد میزان روغن به دلخواه شماست و برای خوش رنگ شدن رب و عدم یخ زدگی در یخچال یا فریزر است.

رب را در تشت بزرگی بریزید و اجازه دهید تا کاملا سرد شده و آماده بسته بندی شود.

روش اول: بطری های پلاستیکی نو و آک بند که به مصرف آب و نوشابه می رسد را از بازار تهیه کنید. رب سرد شده را داخل آنها بریزید و فشرده کنید. رب را تا لبه پر کنید. برای ماندگاری بیشتر روی رب را کمی روغن مایع بریزید. این کار باعث می شود تا از نفوذ هوا به داخل رب و فساد آن جلوگیری شود. درب آن را محکم ببندید. با این کار حتی چند سال این رب خراب نمی شود به خصوص اگر در یخچال نگهداری شود.

روش دوم: رب را به صورت لایه های نازکی در کیسه فریزر ریخته و صاف کنید با انگشت به میزان هر وعده غذایی که نیاز دارید به صورت چهارخانه رد بیندازید و در فریزر نگهداری کنید. این کار باعث می شود که در هر وعده ای که رب نیاز دارید همان میزان را جدا کرده و از در آوردن کل پلاستیک از فریزر جلوگیری می شود.

روش سوم: بطری های شیشه ای تمیز و خشک را تهیه کنید. رب را داخل آن ریخته درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. بعضی معتقدند فریزر مواد مغذی رب را از بین می برد و نگهداری در یخچال را ترجیح می دهند.

روش چهارم: بطری های شیشه ای که درب فلزی دارد را انتخاب کنید. رب را به صورت فشرده درون آنها قرار دهید. درب شیشه را نه سفت و نه شل ببندید.  شیشه های پر شده از رب را در ته قابلمه بچینید. به مقداری آب در قابلمه بریزید که آب به درب شیشه ها نرسد. سپس روی حرارت ملایم بگذارید تا آب بجوشد حدود 20 دقیقه زمان لازم است در حین جوشیدن درب شیشه ها را چپ و راست بچرخانید تا هوای داخل آنها خارج شود. سپس درب شیشه ها را محکم ببندید. شیشه های رب را در کابینت یا انباری نگهداری کنید و پس از باز کردن هر یک از شیشه ها، آن را در یخچال نگهداری کنید.

تهیه رب در منزل جزء کارهای سالیانه بسیاری از خانواده های ایرانی در قدیم بوده است که معمولا در پایان فصل تابستان که گوجه فرنگی کاملا رسیده و ارزان قیمت تر می شود انجام می شد و گاهی چند خانواده با کمک یکدیگر به صورت شریکی این کار را در یک محل انجام می دادند. اما با ورود رب های کارخانه ای و سبک زندگی آپارتمان نشینی این مساله بسیار کمرنگ شده است.

رب خانگی سالم و مطمئن است در صورتی که بسیاری مراکز از مواد نگهدارنده ای مثل نیترات در رب استفاده می کنند تا از خرابی و کپک زدن آن جلوگیری کنند و متاسفانه این مواد برای سلامتی بسیار مضر است.

زهرا محمدی

طرز تهیه رب گوجه آفتابی

مطالب مرتبط:

 


 

 

 


خیلی عالی بود از شما متشکرم باوت راهنمایی که کردین ولی چرا آب باید به رب اضافه کنیم ؟
من هر وقت رب درست میکنم به رنگ سیاه در میاد لطفا راهنماییم کنید که من چه کار کنم ؟

سلام مرسی بد نبود

جواب به مریم :
عزیزم برای درست کردن رب ِ گوجه فرنگی ابتدا قبل از اینکه رب رابه جوشانید آب اضافی که زیر گوجه ها قرار می گیرد را دور بریزید و از صافی عبور بده / بعد با توجه به غلظت مایعی که درست کردی زمان مناسبش را برای حرارت دادن انتخاب کن !
موفق باشید

خیل عالی بود سود بردیم ازیت متشکریم

سلام
استفاده از مواد نگهدارنده در رب از 22 سال پیش ممنوع و توسط ادارات مختلف کنترل می شود.
رب را بهتر است در شیشه وبصورت داغ پر کرده وبعد از بستن درب آنرا در حالت داغ وارونه سازید.
استفاده از ظروف وبطری پلاستیکی ( که نوشابه در آن می ریزند ) اصلا مناسب نیست .چون اسید رب زیاد است و همچنین مهاجرت منومر از بطری اتفاق می افتد.
نیازی به افزودن روغن در رب نیست .رب را بعد از باز کردن درب حتما در یخچال نگهداری کنید.یا بشکلی که توضیح دادید در فریزر نگهداری نمایند.

بطری های نوشابه همان pet می باشند که نباید مواد گرم داخلشان ریخته شود و حتی برای نوشابه نباید مجاز شناخته شود. در فریزر هم به هیچ عنوان گذاشته نشود.مهاجرت منومر صورت می گیرد و منومر ایجاد سرطان میکند . نظرم را مطالعه کنید لطفا ثبت نکنید.

سلام من رب درست کردم کمی شورشده چیکارش کنم»

سلام

برای اصلاح رب شور به غذایتان نمک نزنید. ویا رب بدون نمک درست کرده و با رب شور ترکیب کنید.

مرسی شادی جان کمک بزرگی بهم کردی.

95کیلوگوجه گرفتم 25کیلورب داددلیلشومیدونی چراانقدرکم داده:

اگر با 95 کیلو گوجه 25کیلو رب بدست آورده باشی خیلی خوبه .معمولا 19-21 کیلو رب حاصل میشه .رب خونگی هم که آبش کمتره و بهتره.

رب خانگی کیلو چنده؟

سلام. میشه از ابتدا پوست گوجه رو با چاقوگرفت وبعد باچاقو به دو قسمت در آورد وهسته اش را در بیارین وداخل دستگاه میکسر له کنیم.وگوجه میکس شده رو داخل قابلمه بریزیم وبگذاریم بجوشد.بدون آنکه آبی در گوجه بریزیم.؟یاحتماپوست گوجه باید در آب جوش جداشوند؟لطفاراهنمایی کنید.

میشه از ابتدا پوست گوجه رو با چاقوگرفت وبعد باچاقو به دو قسمت در آورد وهسته اش را در بیارین وداخل دستگاه میکسر له کنیم.وگوجه میکس شده رو داخل قابلمه بریزیم وبگذاریم بجوشد

با سلام
طبق تجربه ای که داشته ایم اگر پوست گوجه را بعد از جوشیدن جدا کنید رب خوش مزه و خوش رنگتری به دست می آورید و باز هم طبق تجربه دستگاه میکسر را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم

مرسی از این آموزش ها دم همتون گرم

سلام
تو ظرف مسی رب درست کردم چرا ظرف ته میگیرد

تو ظرف مسی رب درست کردم چرا ظرف ته میگیرد

با سلام رب را نباید به حال خود رها کرد بلکه هر چند دقیقه باید آن را با کفگیر از ته دیگ یا قابلمه هم بزنید خصوصا در مراحل پایانی رب، در غیر اینصورت در هر جنس ظرف دیگری هم باشد ته می گیرد.

درود بر تو من همیشه دوست داشتم تو خونه رب درست کنم ولی بلد نبودم . از شما یاد گرفتم وبسیار

سپاسگزارم.چه رب خوش رنگی هم درست کردم.

اگه سلامتی خانوادتون واستون مهمه حتما رب گوجه رو در خونه درست کنین چون تو کارخانه های ما از کدو و رنگ و اسانس استفاده می کنن و به اسم رب گوجه میدن یک بار درست کنین تا طعم واقعی رب گوجه رو ببینین

بسیار عالی بود وبسیااااااااااااااار متشکرم

سلام
برای اینکه رب کپک نزنه و مدت زیادی بتونیم نگه داریم ، چه کاری انجام بدیم؟
البته بیرون از یخچال

برای اینکه رب کپک نزنه و مدت زیادی بتونیم نگه داریم ، چه کاری انجام بدیم؟البته بیرون از یخچال

با سلام
غلظت رب و آب و هوای منطقه ای که در آن ساکن هستید، در کپک زنی رب بسیار موثر است. می توانید قبل از بستن درب ظرف، مقدار کمی روغن و نمک بر روی رب داخل ظرف بریزید. سعی می کنیم در اسرع وقت در این باره مطلبی در یاد بگیر دات کام ارائه دهیم.

با عرض سلام وتشکراین اطلاعاتتون
شما چطور رب درست میکنید که از 100کیلو گوجه 10-15 کبلو رب درمیارین من اگه نصف به نصف رب نده اصلا رب درست نمیکنم یا دیگه حداقل 40کیلو رو باید بده

بسیار عالیبود طرز تهیه رب را خواندم قصد دارم این هفته برای مادرم به سبک قدیم با آتش رب درست کنم.

چکار کنم مزه ی تلخی ربم از بین بره و همین طور تیرگی رنگش؟

چکار کنم مزه ی تلخی ربم از بین بره و همین طور تیرگی رنگش؟

با سلام
رب باید هر چند دقیقه هم زده شود تا ته نگیرد و یکی از علل تلخی آن ته گرفتن رب است. همین طور رب هایی که رقیقترند رنگ بهتری دارند ولی رب هایی که زمان خیلی بیشتری روی حرارت بوده اند و سفت شده است رنگ آن به تیره تر می شود البته در این صورت دیرتر کپک می زند

رب ، فقط رب آتشی ، آی خوشمزه میشه ، اونم داخل ظرف مسی یا نیکلی ، نوشته شده بود گوجه باید آبدار و گوشتی باشه ، آخه پیدا کردن چنین گوجه ای اونم در ایران … ، گوجه های ایران یا گوشتین یا آبدار . پیروز باشید.

با سلام.من سال گذشته به توصیه یکی اشناها عمل کردم ربم اصلا کپک نزد.اینطور عمل کردم که بعد از پختن رب .رب را تو یه ظرف مثل سینی بزرگ روحی ریختم و دو سه روز هم در افتاب گذاشتم و روش را یه تور کشیدم اب رب کاملا خشک و یه رب سفت بدست میاد واصلا هم کپک نزد

سلام من رب درست کردم هرچی اونو جوشاندم پوستش جدانشد مجبور شدم تمام گوجه ها رو باپوست ریختم توچرخ گوشت وبعد رب کردم الان بعد از 2هفته روی ربم کپک زده.بهنظرتون به خاطر پوستشه یا نمکش کمه چکار کنم .لطفا راهنماییم کنید

من رب درست کردم هرچی اونو جوشاندم پوستش جدانشد مجبور شدم تمام گوجه ها رو باپوست ریختم توچرخ گوشت وبعد رب کردم الان بعد از 2هفته روی ربم کپک زده.بهنظرتون به خاطر پوستشه یا نمکش کمه چکار کنم

با سلام
وقتی پوست گوجه به سختی جدا می شود برای نیم تا یک ساعت درب قابلمه را بگذارید تا گوجه ها کاملا نرم شوند بعد در صافی فلزی بریزید و کاملا با دست حرکت دهید تا پوست از گوشت جدا شود اگر باز گوشت زیادی به پوست چسبیده بود می توانید دوباره آنها را در قابلمه بریزید درب آن را بگذارید تا مجددا نرم شود.
میزان نمک، روغن و غلظت رب در کپک زدن آن تاثیر به سزایی دارد.

گوجه را با سبزی خردکن خرد کنید بعد از صافی رد کنید عالی میشه اول باید گوجه را چهار قاچ کرد

باسلام
طرزتهیه رب خانگی برای 100کیلو گوجه ابتدا درخریدگوجه دقت بیشتری شود (زرد-سبزولهیده )نباشدگوجه راکاملا” تمیز شسته وبعد بصورت چهارقارچ دراوده دقت نماییدحتما” درظرف پلاستیگی گوجه رانگهداری کنید حدودا” 1کیلو نمک اضافه نمایید تا 1روز نگهداری شود به هیچ عنوان گوجه درداخل ظروف آلمینومیی قرارندهید چون رب شما سیاه خواهدشد.
ابتدا بعداز1روز متوانید ازدستگاه همزن برای له شدن گوجه اقدام نماییدوبعدازتوری نرم پلاستیگی پوست ودانه گوجه راگرفته بعدا”مراحل پخت راشروع نمایید .برای داشتن رب خوش رنگ وقرمز خانگی به هیچ وجه ابتدا گوجه راباپوست نجوشانید چون رب شمابصورت سیا ه درخواهدآمد.

با سلام و احترام خدمت همه دوستان.
چرا بعضا نظرات متفاوته؟ بنده ک تجربه‌ای ندارم،گیج شدم.
تا جایی ک میدونم یکی از دلایل پخت رب خانگی-علاوه بر کیفیت وطعمش-به صرفه بودنش هم بوده و هست.اما در صورتی که از 100کیلو گوجه خوب فقط 10-15کیلو حتی 25کیلو.رب خوب ومرغوب در بیاد،آیا باز هم به صرفه است؟

نظرات همه متفاوت میباشد لطفا نتیجه گیری شود

ممنون از نظریات همه عزیزیان همچنین از مدیر محترم

از راهنمایی شما متشکرم

سلام ممنون ازمطالب خوبتون یه سوال داشتم می خواستم ببینم میشه برای نگهداری رب گوجه از کوزه های گلی که دربازار به رنگهای سبز وآبی وجود داره استفاده کنیم چون مثلا ۱۵ کیلو رب رو نمیشه تو یخچال بزاریم داخل فریزر هم مضره چکار باید کرد

با سلام
خانم مظفری از راهنمایی شما بسیار سپاسگذارم , من و خانمم واسه اولین باره که رب درست می کنیم امیدوارم با رعایت نکاتی که شما گفتید خوب بشه , توی منطقه ما ( اطراف اصفهان ) بعد از تکه کردن گوجه ها اونها را نمی جوشانند بلکه حدود یک روز داخل قابلمه به حال خود رها می شود و بعد پوست و هسته های آن جدا می شود

با سلام.
ما چندین ساله که رب درست میکنیم و تقریبا از هر ۸ کیلو گوجه یک کیلو رب با کیفیت بدست میاد.
روش تهیه ما اینه که بعد از شستن گوجه چهار قاچش میکنیم و تو یه دبه سه خط پلاستیکی یک تا دو روز میمونه بعدش له میکنیم و از تور پارچه ای رد میکنیم تا تمام پوست و هسته گرفته بشه و قشنگ توری رو میچلونیم تا آب گوجه هدر نرهبعدش با حرارت ملایم حدود شش ساعت میجوشه تا ءبش تموم بشه و رب خوشرنگی بدست میاد البته مقداری هم نمک اولای جوشیدن اضافه میکنیم تا کپک نزنه

سلام
من وقتی داشتم رب درست میکردم حواسم نبود یکم ته گرفته و سوخته
کسی هس که بدون برای ازبین بردن بوی سوختگیش باید چیکار کنم؟
ممنون میشم کمکم کنید

سلام ما 200کیلو گوجه گرفتیم همه طرق تهیه رو میدونیم فقط اگه میشه بگید واسه 200کیلو گوجه چقدر نمک و چقدر روغن نیازه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

سلام من گوجه فرنگی رو بعد از شستن توی چرخ گوشت چرخ کردم و بعد توی دیگ ریختم و الان داره میجوشه آیا کار درستی کردم یا نه

با سلام
تجربه نشان داده، گوجه فرنگی که قاچ شود و بعد از ساعتی که نرم شد در صافی صاف شود بهتر و خوش رنگ تر می شود ولی وقتی رب به دستگاه یا چرخ گوشت زده می شود، اشکالی که دارد اینکه حالت بریده بریده به خود می گیرد و مانند روش سنتی یکپارچه و کشدار نمی شود.

سلام من رب درست کردم بعد از مدتی گپگ زده چیکارش کنم میتونم به لایه ازش بردارم و مصرفش کنم یا راه دیگه ای هست؟؟؟

سلام مادرم رب درست کرد و در بطری نو جانوشابه ریخت والان بعد از یک ماه درب انهارو باز میکند به حالت ترکیدن رب به بیرون پرتاپ میشه… چاره چیه? لطفا راهنمایی کنید .ممنون

من رب خانگی درست کردم رو اتش،،ولی رب بوی الکل گرفته یا اصطلاحا گازدار شده چه باید بکنم؟؟راهنمایی فرمایید باتشکر

با سلام خدمت همه دوستان . تو ده ما رب رو به این صورت درست میکنن
اول کوجه رو بشوین
2-گوجه هارو قاج کنید بزارین تو ضرف پلاستیکی . روشو نمک بپاشید بزارید نزدیک 3 روز تو افتا ب بمونه تو پشت بوم یا حیاط . تو این مدت هم بهش سر بزنید و با دست لهش کنید
3-بعد از یه سیم طوری با یوراخای ریز اینو صاف کنید.
4- حالا بزارید بجوشه
با این طریق یه رب خوشمزه و با ماندگاری زیاد دارین.
این که باید تو افتاب بمونه دلیلش اینکه مزه پوست رب به خورد کوچه میره و ربمون مزه ترش میده

سلام . ممنون از مطالب خوبتون در مورد رب گوجه.
من واسه اولین بار تصمیم گرفتم خودم رب گوجه ودرست کنم. ۲۵ کیلو گوجه خریدم و دادم بیرون برام ابشو گرفتن. الانم گذاشتم روی گاز که درست کنم و گفتم مطالب شما رو هم مرور کنم که ان شالله رب خوبی در بیاد

سلام برای درست کردن راحت رب ابتدا گوجه های تیکه شده کوچک را داخل دستگاه مخلوط کن آبمیوه گیری بریزی و بعد که آبش گرفته شد همراه با نمک و روغن بذارین بجوشد.

برای تولید بیشتر و راحتتر رب بخونید

گوجه ها رو در داخل دیگ بریزید بعد یک لیوان استیل رواز ته سوراخ کنید وبه شکل پروانه فن با قیچی فلز بر برش دهید اضافه های سر پروانه رو بگیرید که به دریلتون فشار زیادی نیاد،بعد توسط یک میله ۵۰ سانتی که سرش مهره میخوره واسه بستن پروانه به میله محکم کنید سر دیگر رو به دریل وصل کنید ودر داخل گوجه ها روشن کنید تا گوجه ها کامل شکل رب بگیرند بعد از صافی عبور دهید با این کار از هدر رفتن گاز یا مواد سوختی جلو گیری میشه وهم می بینید فقط هسته ها دور ریختتید

با سلام بیزمحت راهنماییم کنین من رب درست میکنم میفروشم ی مرحله از ربم یکم تنبلی کردم تو بهم زدن ربم خیلی تیره شد حدود سی کیلو هست حالا چکار کنم دوباره روشن شه ایا با ربای دیگم قاطی کنم دوباره بجوشه خوبه یا ن

سلام من رب درست کردم با این دستگاه های ابگیری ولی الان گازدار وکمی ترش شده مقدارشم زیاده چارش چیه؟


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

* نام  

* ایمیل


تصویر امنیتی
*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
<!–
var name = "contact";var domain = "yadbegir.com";document.write('‘);document.write(name + ‘@’ + domain + ”);// –>
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

طرز تهیه رب گوجه آفتابی
طرز تهیه رب گوجه آفتابی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *