طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

دوره مقدماتی php
طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست
طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
بورانی در گروه پیش‌غذاها جای می‌گیرد و اصلیت ایرانی دارد. البته در کشورهای حاشیه مدیترانه و به خصوص ترکیه نیز انواع بورانی در سفره غذایی مردم دیده می‌شود.

داشتن تنوع غذایی و مصرف به اندازه سبزی‌ها از جمله توصیه‌های اکید متخصصان تغذیه است که این روزها به خصوص در آلودگی هوا بیش از هر زمان دیگری توصیه می‌شود اما افراد بسیاری طعم سبزی‌ها را دوست ندارند و نمی‌توانند آن‌ها را به هر دلیلی خام بخورند. یکی از راه‌های مصرف سبزی بیشتر، تهیه بورانی است آن هم در رنگ‌های مختلف. در واقع بورانی مخلوط سبزی‌های پخته و ماست است که یک پیش‌غذا محسوب می‌شود. در این مطلب با طرز تهیه ۴ بورانی پرطرفدار آشنا می‌شوید. با ما همراه شوید.

مقدار کالری

مواد غذایی این ۴ پیش‌غذا به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلوکالری انرژی دارند که در صورت تقسیم کردن آن‌ها میان ۴ نفر به هر یک بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته نوع ماست و میزان چربی‌ای که دارد بر میزان کالری تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش انرژی دریافتی می‌شود بنابراین در صورتی که اضافه وزن دارید، بهتر است از ماست کم چرب برای تهیه این غذا استفاده کنید.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

همراه بورانی

دوره مقدماتی php

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد بورانی یک پیش‌غذا است و قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. در صورتی که می‌خواهید شام سبکی برای خود تهیه کنید، می‌توانید بورانی را به عنوان غذا در نظر بگیرید و میل کنید.

طـرز تـهـیـه

* برای تهیه بورانی اسفناج، ابتدا اسفناج‌ها را بخارپز کنید. در تابه‌ای روغن زیتون بریزید و سیر را کمی تفت دهید و به اسفناج‌های بخارپز شده بیفزایید. سپس ماست و ادویه‌ها را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا بورانی آماده خوردن شود.

* برای تهیه بورانی لبو، کافی است لبوهای پخته‌شده را به صورت نگینی برش دهید و با ماست مخلوط کنید.

* هنگام تهیه بورانی بادمجان نیز ابتدا بادمجان‌ها را که کباب شده‌اند پوست بگیرید و به صورت پوره درآورید. سپس سیر تازه را با آن‌ها مخلوط و ماست را اضافه کنید.

* در تهیه بورانی کدو حلوایی نیز برش‌های کدو حلوایی پخته را در ظرفی به صورت پوره درآورید و در کره به مدت ۵ دقیقه تفت دهید، سپس زعفران را اضافه کنید و ماست را به این مخلوط بیفزایید. به این ترتیب بورانی شما آماده خوردن خواهد بود.

مـواد لازم برای ۴ نفر:

بورانی اسفناج

اسفناج خردشده: ۸ لیوان ۲۰۰ کیلوکالری

سیر ساطوری شده: ۲ حبه ۰ کیلوکالری

روغن زیتون: یک قاشق مرباخوری ۴۵ کیلوکالری

ماست ترش و کمی سفت: ۲ لیوان ۱۵۰ کیلوکالری

نمک و فلفل سیاه:به میزان دلخواه ۰ کیلوکالری

بورانی لبو

لبوی پخته: ۲ لیوان ۱۰۰ کیلوکالری

ماست: ۳ لیوان ۱۸۰ کیلوکالری

بورانی بادمجان

بادمجان کباب شده: ۲ عدد ۵۰ کیلوکالری

ماست: ۲ لیوان ۱۲۰ کیلوکالری

سیر ساطوری شده: ۲حبه ۰ کیلوکالری

نمک: به میزان دلخواه ۰ کیلوکالری

بورانی کدوحلوایی

کدوحلوایی پخته: یک لیوان ۵۰ کیلوکالری

کره: یک قاشق مرباخوری ۴۵ کیلوکالری

طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

زعفران: به میزان دلخواه ۰ کیلوکالری

ماست خامه‌ای: ۲ لیوان ۱۵۰کیلوکالری

۷ راز بورانی

بورانی در گروه پیش‌غذاها جای می‌گیرد و اصلیت ایرانی دارد. البته در کشورهای حاشیه مدیترانه و به خصوص ترکیه نیز انواع بورانی در سفره غذایی مردم دیده می‌شود. در شمال آفریقا نیز پیش‌غذاهایی به نام بورانی وجود دارد که در بیشتر آن‌ها از زیتون استفاده می‌شود. با اینکه انواع بورانی با سبزی‌های پخته تهیه می‌شوند اما ماست و خیار نیز نوعی بورانی سرد است که توصیه می‌شود برای هر چه خوشمزه‌تر شدنش از شوید، نعناع خشک و کمی گردو استفاده شود. در میان انواع بورانی، بورانی اسفناج، کدو حلوایی، لبو و بادمجان هم خوشمزه‌تر هستند و هم رایج‌تر که برای تهیه‌شان بهتر است نکته‌هایی را در نظر بگیرید:

۱. هر ماستی را برای هر بورانی‌ای نباید استفاده کرد زیرا طعم ماست در حاصل کار تأثیر بسیاری خواهد داشت. به طور مثال بهتر است به بورانی اسفناج، ماست موسیر و به بورانی بادمجان، ماست خامه‌ای و به بورانی لبو، ماست شیرین بزنید تا طعم آن منحصر به فرد شود.

۲. اگر می‌خواهید بورانی لبو تهیه کنید لبوها را به مربع‌های ریز تقسیم کنید و آن‌ها را رنده نکنید. به این ترتیب این بورانی ظاهر زیباتری پیدا خواهد کرد.

۳. کافی است لبو را با آب بپزید. لزومی ندارد به آن شکر اضافه کنید. طعم و شیرینی خود لبو برای تهیه بورانی کافی است.

۴. اسفناج را برای بورانی اسفناج فقط بخارپز کنید اما کدو حلوایی را باید کاملاً بپزید و با کمی کره تفت دهید سپس به صورت پوره درآورید و برای تهیه بورانی مورد استفاده قرار دهید.

۵. هنگامی که می‌خواهید بورانی بادمجان تهیه کنید بادمجان‌ها را حتماً کباب کنید و از سرخ کردن آن‌ها بپرهیزید. یادتان باشد طعم بادمجان کباب شده در طعم بورانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

۶. برای هرچه خوشمزه‌تر شدن بورانی‌ها، بهتر است به بورانی بادمجان، سیر تازه، به بورانی اسفناج نعناع و گل سرخ و به بورانی کدو حلوایی، کمی شکر و زعفران اضافه کنید.

  • خواص روغن كنجد براي پوست
  • ۷. خلاصه اینکه بورانی پیش غذایی ساده است که به کمک آن می‌توان میز غذا را رنگین کرد اما در صورت اضافه آمدن، باید آن‌ها را در ظرف دردار در یخچال نگه داشت تا طعم سایر مواد غذایی را به خود نگیرند.

    اگر فشارخون دارید

    بورانی اسفناج، بهترین گزینه برای شماست زیرا سبزی‌های برگ سبز تیره به کنترل فشارخونتان کمک خواهد کرد البته بهتر است در تهیه آن حتماً از سیر تازه استفاده کنید تا خوردن این سبزی به کاهش فشارخونتان کمک کند.

    اگر لاغر هستید

    بهتر است در میان بورانی‌ها، بورانی لبو و کدو حلوایی را انتخاب کنید که پرکالری‌تر هستند البته بهتر است در تهیه آن‌ها از ماست خامه‌ای استفاده کنید که در واحد حجم میزان انرژی دریافتیتان را افزایش دهد.

    اگر اضافه وزن دارید

    بهتر است بورانی بادمجان را انتخاب کنید البته ماست اضافه‌شده به این بورانی بهتر است از نوع بدون چربی باشد تا به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان به حداقل ممکن برسد.

    منبع: هفته نامه سلامت – ساقی اخوان- سامان گلریز، مدرس آشپزی

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    www.delkhoshi.com – مجله اینترنتی دلخوشی ،خبری، آشپزی، آموزشی، اینترنت، پزشکی، هنری، ، آرایشی، سلامتی و زیبایی، رژیم غذایی، زناشویی، سرگرمی، علمی

    مجله اینترنتی دلخوشی: اگر به دنبال یک پیش غذای خوشمزه و سریع هستید، بورانی را به شما پیشنهاد می کنیم. بورانی انواع مختلفی از قبیل، بورانی اسفناج، بورانی اسفناج با پیاز داغ، بورانی لبو، بورانی بادمجان، بورانی بادمجان کبابی و غیره است. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه دو نوع بورانی ، بورانی اسفناج سنتی و ساده و بورانی اسفناج مجلسی با پیاز داغ را به شما آموزش می دهد.

    با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید. 

    توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

    ابتدا اسفناج ها را تمیز کنید و بشویید. اسفناج ها را به همراه ساقه هایش پاک کنید، چون ساقه های اسفناج در مرحله پخت، کاملا نرم می شوند.

    حال اسفناج ها را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و درب قابلمه را بگذارید.

    شعله گاز را روشن کنید و حرارت آن را زیاد کنید.

    حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه اول اجازه دهید تا شعله گاز زیاد باشد.

    پس از چند دقیقه وقتی درب قابمله را برمی دارید مشاهده می کنید که حجم اسفناج ها به سرعت نصف شده است و اسفناج ها آب انداخته است.

    حال مجددا درب قابلمه را بگذارید و زیر شعله گاز را کاملا کم کنید و اجازه دهید تا اسفناج ها با آب خودشان به مدت یک ساعت الی یک و نیم ساعت کاملا نرم شوند.

    برای پختن اسفناج نیازی به اضافه کردن آب اضافی ندارید. چون خود اسفناج ها آب زیادی می اندازند و اسفناج با آب خودش کاملا می پزد و نرم می شود.

    بعد از اینکه اسفناج ها پخت و کاملا نرم شد، حال زیر شعله گاز را خاموش کنید.

    اسفناج ها را داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آنها کشیده شود.

    حال اسفناج ها را داخل یک قابلمه یا ماهیتابه بریزید و کمی با گوشتکوب بکوبید تا کاملا له شوند. ترجیحا اسفناج را داخل میکسر نریزید چون باعث بیش از اندازه له شدن اسفناج می شود. از آنجایی که اسفناج ها بعد از پخت کاملا نرم می شوند، وقتی آنها را با گوشتکوب کمی می کوبید، کاملا له می شوند.

    حال ماست را به اسفناج اضافه کنید. ترجیحا از ماست پرچرب برای تهیه بورانی اسفناج خوشمزه استفاده کنید. اسفناج و ماست را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مقدار ماست را بیش از اندازه به بورانی اضافه نکنید چون باعث بیش از حد سفید شدن رنگ بورانی می شود.

    سپس به میزان لازم نمک و فلفل سیاه به بورانی اسفناج ساده اضافه کنید.

    در نهایت به میزان دلخواه پودر موسیر یا سیر رنده شده به بورانی اضافه کنید و مواد را با یکدیگر هم بزنید تا مخلوط شوند.

    حال بورانی اسفناج را داخل یک ظرف درب دار داخل یخچال قرار دهید تا مواد کاملا به خورد هم بروند. اجازه دهید تا بورانی اسفناج سنتی برای چندین ساعت داخل یخچال بماند تا طعم دلپذیرتری پیدا کند.

    در نهایت بورانی را داخل کاسه سرو بریزید.

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    برای تزیین بورانی اسفناج می توانید از برگ های ریز اسفناج استفاده کنید.

    همانند بورانی اسفناج ساده، اسفناج ها را بپزید تا کاملا نرم شوند.

    حال ماست، نمک، فلفل سیاه، و پودر موسیر یا سیر رنده شده را به بورانی اسفناج اضافه کنید.

    سپس پیاز داغ را به بورانی اسفناج با پیاز داغ، اضافه کنید.

    حال نعنا داغ را به بورانی اسفناج با نعنا اضافه کنید.

    تمام مواد را بهم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

  • پروفایل تولد دختر مهسا
  • در صورت دلخواه می توانید از کمی گردوی ریز خرد شده نیز داخل بورانی اسفناج استفاده کنید.

    بورانی اسفناج با پیاز داغ و نعنا آماده است.

    برای تزئین بورانی اسفناج، می توانید از ماست زعفرانی، نعنا داغ و برگ اسفناج استفاده کنید.

    منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

    پست قبلی

    ۶ روش مقابله با چالش ها و مشکلات زندگی

    پست بعدی

    نکات مهم برای تهیه گوشت قرمز سالم و باکیفیت

    بورانی بادمجان کبابی مجلسی با عطر اصیل و دودی

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    طرز تهیه زیتون پرورده خانگی خوشمزه و اصیل

    خیلی عالی بود من همیشه درست میکنم. حتما شما هم امتحان کنید. خصوصا این نوع عالیه

    سلام دوست عزیز
    بله واقعا این مدل بورانی اسفناج بسیار لذیذ و خوشمزه هست
    ممنون از اینکه دستورهای آشپزی سایت سرآشپز دلخوشی رو
    دنبال می کنید. سعی ما همیشه بر این هست که
    بهترین دستور های مطمئن آشپزی رو برای شما فراهم کنیم.
    این دستورهای آشپزی به هیچ عنوان کپی برداری نیست و توسط
    سرآشپز سایت دلخوشی تهیه میشه و بعد از اطمینان از کیفیت دستور
    در اختیار شما عزیزان قرار داده می شه.
    نوش جان

    خیلی عالی میشه حتما امتحان کنید

    بله عزیزم دقیقا همین طور هست
    بورانی اسفناج هم به صورت ساده و هم
    بورانی با پیاز داغ بسیار خوش طعم می شه

    عاشق این بورانی خوشمزه هستم

    نوش جونتون مریم عزیز
    دقیقا بورانی خوشمزه ای هست
    خوشحالیم که از همراهان سایت دلخوشی هستید

    منم دوست دارم ومیخوام امشب درست کنم

    نوش جونتون عزیزم
    امیدوارم از طعمش لذت ببرید

    لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

    پر بیننده ترین ها

    با دانستن این نکات طلایی، حرفه ای ژله درست کنید

    پاستا پنه مرغ و قارچ با سس آلفردو اصل ایتالیایی

    اگردک سنتی با عطر هل و زعفران –طرز تهیه نان اگردک

    بورانی اسفناج مجلسی – بورانی اسفناج با پیاز داغ

    سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

    چیزی خاص را وارد کنید:


    کد احراز هویت گوگل

    بازیابی پسورد

    پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

    www.delkhoshi.com – مجله اینترنتی دلخوشی ،خبری، آشپزی، آموزشی، اینترنت، پزشکی، هنری، ، آرایشی، سلامتی و زیبایی، رژیم غذایی، زناشویی، سرگرمی، علمی

    مجله اینترنتی دلخوشی: اگر به دنبال یک پیش غذای خوشمزه و سریع هستید، بورانی را به شما پیشنهاد می کنیم. بورانی انواع مختلفی از قبیل، بورانی اسفناج، بورانی اسفناج با پیاز داغ، بورانی لبو، بورانی بادمجان، بورانی بادمجان کبابی و غیره است. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه دو نوع بورانی ، بورانی اسفناج سنتی و ساده و بورانی اسفناج مجلسی با پیاز داغ را به شما آموزش می دهد.

    با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید. 

    توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

    ابتدا اسفناج ها را تمیز کنید و بشویید. اسفناج ها را به همراه ساقه هایش پاک کنید، چون ساقه های اسفناج در مرحله پخت، کاملا نرم می شوند.

    حال اسفناج ها را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و درب قابلمه را بگذارید.

    شعله گاز را روشن کنید و حرارت آن را زیاد کنید.

    حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه اول اجازه دهید تا شعله گاز زیاد باشد.

    پس از چند دقیقه وقتی درب قابمله را برمی دارید مشاهده می کنید که حجم اسفناج ها به سرعت نصف شده است و اسفناج ها آب انداخته است.

    حال مجددا درب قابلمه را بگذارید و زیر شعله گاز را کاملا کم کنید و اجازه دهید تا اسفناج ها با آب خودشان به مدت یک ساعت الی یک و نیم ساعت کاملا نرم شوند.

    برای پختن اسفناج نیازی به اضافه کردن آب اضافی ندارید. چون خود اسفناج ها آب زیادی می اندازند و اسفناج با آب خودش کاملا می پزد و نرم می شود.

    بعد از اینکه اسفناج ها پخت و کاملا نرم شد، حال زیر شعله گاز را خاموش کنید.

    اسفناج ها را داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آنها کشیده شود.

    حال اسفناج ها را داخل یک قابلمه یا ماهیتابه بریزید و کمی با گوشتکوب بکوبید تا کاملا له شوند. ترجیحا اسفناج را داخل میکسر نریزید چون باعث بیش از اندازه له شدن اسفناج می شود. از آنجایی که اسفناج ها بعد از پخت کاملا نرم می شوند، وقتی آنها را با گوشتکوب کمی می کوبید، کاملا له می شوند.

    حال ماست را به اسفناج اضافه کنید. ترجیحا از ماست پرچرب برای تهیه بورانی اسفناج خوشمزه استفاده کنید. اسفناج و ماست را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مقدار ماست را بیش از اندازه به بورانی اضافه نکنید چون باعث بیش از حد سفید شدن رنگ بورانی می شود.

    سپس به میزان لازم نمک و فلفل سیاه به بورانی اسفناج ساده اضافه کنید.

    در نهایت به میزان دلخواه پودر موسیر یا سیر رنده شده به بورانی اضافه کنید و مواد را با یکدیگر هم بزنید تا مخلوط شوند.

    حال بورانی اسفناج را داخل یک ظرف درب دار داخل یخچال قرار دهید تا مواد کاملا به خورد هم بروند. اجازه دهید تا بورانی اسفناج سنتی برای چندین ساعت داخل یخچال بماند تا طعم دلپذیرتری پیدا کند.

    در نهایت بورانی را داخل کاسه سرو بریزید.

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    برای تزیین بورانی اسفناج می توانید از برگ های ریز اسفناج استفاده کنید.

    همانند بورانی اسفناج ساده، اسفناج ها را بپزید تا کاملا نرم شوند.

    حال ماست، نمک، فلفل سیاه، و پودر موسیر یا سیر رنده شده را به بورانی اسفناج اضافه کنید.

    سپس پیاز داغ را به بورانی اسفناج با پیاز داغ، اضافه کنید.

    حال نعنا داغ را به بورانی اسفناج با نعنا اضافه کنید.

    تمام مواد را بهم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

  • عکس کارتونی دختر جدید
  • در صورت دلخواه می توانید از کمی گردوی ریز خرد شده نیز داخل بورانی اسفناج استفاده کنید.

    بورانی اسفناج با پیاز داغ و نعنا آماده است.

    برای تزئین بورانی اسفناج، می توانید از ماست زعفرانی، نعنا داغ و برگ اسفناج استفاده کنید.

    منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

    پست قبلی

    ۶ روش مقابله با چالش ها و مشکلات زندگی

    پست بعدی

    نکات مهم برای تهیه گوشت قرمز سالم و باکیفیت

    بورانی بادمجان کبابی مجلسی با عطر اصیل و دودی

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    طرز تهیه زیتون پرورده خانگی خوشمزه و اصیل

    خیلی عالی بود من همیشه درست میکنم. حتما شما هم امتحان کنید. خصوصا این نوع عالیه

    سلام دوست عزیز
    بله واقعا این مدل بورانی اسفناج بسیار لذیذ و خوشمزه هست
    ممنون از اینکه دستورهای آشپزی سایت سرآشپز دلخوشی رو
    دنبال می کنید. سعی ما همیشه بر این هست که
    بهترین دستور های مطمئن آشپزی رو برای شما فراهم کنیم.
    این دستورهای آشپزی به هیچ عنوان کپی برداری نیست و توسط
    سرآشپز سایت دلخوشی تهیه میشه و بعد از اطمینان از کیفیت دستور
    در اختیار شما عزیزان قرار داده می شه.
    نوش جان

    خیلی عالی میشه حتما امتحان کنید

    بله عزیزم دقیقا همین طور هست
    بورانی اسفناج هم به صورت ساده و هم
    بورانی با پیاز داغ بسیار خوش طعم می شه

    عاشق این بورانی خوشمزه هستم

    نوش جونتون مریم عزیز
    دقیقا بورانی خوشمزه ای هست
    خوشحالیم که از همراهان سایت دلخوشی هستید

    منم دوست دارم ومیخوام امشب درست کنم

    نوش جونتون عزیزم
    امیدوارم از طعمش لذت ببرید

    لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

    پر بیننده ترین ها

    با دانستن این نکات طلایی، حرفه ای ژله درست کنید

    پاستا پنه مرغ و قارچ با سس آلفردو اصل ایتالیایی

    اگردک سنتی با عطر هل و زعفران –طرز تهیه نان اگردک

    بورانی اسفناج مجلسی – بورانی اسفناج با پیاز داغ

    سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

    چیزی خاص را وارد کنید:


    کد احراز هویت گوگل

    بازیابی پسورد

    پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

    بورانی اسفناج هم میتونه یه پیش غذا باشه و هم یه چاشنی در کنار غذا، از طرفی به خاطر داشتن اسفناج که سرشار از آهن هستش و ماست که مملو از کلسیمه حتی میتونه یه وعده غذایی سبک، سالم و…

    بورانی اسفناج هم میتونه یه پیش غذا باشه و هم یه چاشنی در کنار غذا، از طرفی به خاطر داشتن اسفناج که سرشار از آهن هستش و ماست که مملو از کلسیمه حتی میتونه یه وعده غذایی سبک، سالم و مقوی هم باشه، مثلا میتونیم گاهی به عنوان شام میلش کنیم. بورانی اسفناج جدا از خواص فراوونی که داره خیلی لذیذ هم هست و از طرفی خیلی آسون تهیه میشه و من در این مطلب طرز تهیه اش رو براتون میذارم. یادتون باشه خوردن بورانی اسفناج رو فراموش نکنین.

    بورانی اسفناج

    مواد لازم برای تهیه بورانی اسفناج

    ابتدا باید اسفناجمون رو بپزیم میتونیم قبل از پخت اسفناج اونو به اندازه دلخواهمون خورد کنیم و بعد بپزیمش اما از اونجایی که من شخصا دوست ندارم اسفناج داخل بورانی خیلی ریز باشه بدون خورد کردن میپزمشون.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    برای پخت اسفناج هم کافیه کف قابلمه فقط کمی حدود ۱/۳ فنجون آب بریزیم (تا از چسبیدن اسفناج به کف قابلمه جلوگیری کنیم) و بعد اسفناج هارو داخل قابلمه بریزیم و در قابلمه هم بذاریم و حرارت رو ملایم کنیم.

    ریختن اسفناج در قابلمه

    خیلی زود و کمتر از ۵ دقیقه اسفناج ها نرم میشن و حجمشون رو از دست میدن و میپزن حالا در قابلمه رو برمیداریم تا آب اضافه اسفناج کشیده بشه.

    پختن اسفناج

    برای اینکه آب اسفناج راحت تر کشیده بشه کمی با قاشق چوبی همش میزنیم و زیر و روش میکنیم البته نباید بذارین تا اسفناج خیلی خشک بشه همین که خیلی آبکی نباشه آماده است مثل تصویر زیر. حالا شعله رو خاموش میکنیم اجازه میدیم تا اسفناج سرد بشه.

    ۳۰۰ گرم اسفناج در حدود ۱ پیمانه اسفناج پخته به ما میده.

    تفت دادن اسفناج

    برای بورانی اسفناج بهتره از ماست چکیده استفاده کنین تا لذیذ تر بشه و من شخصا ماست چکیده ترش رو ترجیح میدم. مقدار ماست هم بسته به سلیقه خودتون میتونین کمتر یا بیشتر بریزین و بهتره ابتدا همه ماست رو مخلوط نکنین تا اگه کم بود بعدا اضافش کنین.

    ماست چکیده

    حالا اسفناج سرد شده، ماست، سیر رنده شده، نمک و در صورت تمایل فلفل رو خوب با هم مخلوط میکنیم. البته من مزه سیر رو با بورانی اسفناج بیشتر ترجیح میدیم و اصلا فلفل نمیریزم.

    اگه دوست داریم اسفناج کاملا ریز باشه و نقریبا تو ماست حل شده باشه میتونین قبل از مخلوط کردنش با بقیه مواد خوب خوردش کنین با حتی از ابتدا و قبل از پخت خوب ریزش کنین و بعد بپزین.

    مخلوط کردن مواد

    حالا بورانی اسفناج ما حضره باید یکی دو ساعتی تو یخچال بمونه تا مزه موادش به خورد هم برن.

    آماده شدن بورانی

    بعد از این مدت بورانی خوشمزه و مفید ما آماده نوش جان کردنه و میتونیم هر طور دوست داریم سروش کنیم…

    بورانی اسفناج

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    جشنواره یلدای تا ۵۰٪ تخفیف

    دلبند * لباس و لوازم نوزاد و کودک

    بورانی اسفناج هم میتونه یه پیش غذا باشه و هم یه چاشنی در کنار غذا، از طرفی به خاطر داشتن اسفناج که سرشار از آهن هستش و ماست که مملو از کلسیمه حتی میتونه یه وعده غذایی سبک، سالم و…

    بورانی اسفناج هم میتونه یه پیش غذا باشه و هم یه چاشنی در کنار غذا، از طرفی به خاطر داشتن اسفناج که سرشار از آهن هستش و ماست که مملو از کلسیمه حتی میتونه یه وعده غذایی سبک، سالم و مقوی هم باشه، مثلا میتونیم گاهی به عنوان شام میلش کنیم. بورانی اسفناج جدا از خواص فراوونی که داره خیلی لذیذ هم هست و از طرفی خیلی آسون تهیه میشه و من در این مطلب طرز تهیه اش رو براتون میذارم. یادتون باشه خوردن بورانی اسفناج رو فراموش نکنین.

    بورانی اسفناج

    مواد لازم برای تهیه بورانی اسفناج

    ابتدا باید اسفناجمون رو بپزیم میتونیم قبل از پخت اسفناج اونو به اندازه دلخواهمون خورد کنیم و بعد بپزیمش اما از اونجایی که من شخصا دوست ندارم اسفناج داخل بورانی خیلی ریز باشه بدون خورد کردن میپزمشون.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    برای پخت اسفناج هم کافیه کف قابلمه فقط کمی حدود ۱/۳ فنجون آب بریزیم (تا از چسبیدن اسفناج به کف قابلمه جلوگیری کنیم) و بعد اسفناج هارو داخل قابلمه بریزیم و در قابلمه هم بذاریم و حرارت رو ملایم کنیم.

    ریختن اسفناج در قابلمه

    خیلی زود و کمتر از ۵ دقیقه اسفناج ها نرم میشن و حجمشون رو از دست میدن و میپزن حالا در قابلمه رو برمیداریم تا آب اضافه اسفناج کشیده بشه.

    پختن اسفناج

    برای اینکه آب اسفناج راحت تر کشیده بشه کمی با قاشق چوبی همش میزنیم و زیر و روش میکنیم البته نباید بذارین تا اسفناج خیلی خشک بشه همین که خیلی آبکی نباشه آماده است مثل تصویر زیر. حالا شعله رو خاموش میکنیم اجازه میدیم تا اسفناج سرد بشه.

    ۳۰۰ گرم اسفناج در حدود ۱ پیمانه اسفناج پخته به ما میده.

    تفت دادن اسفناج

    برای بورانی اسفناج بهتره از ماست چکیده استفاده کنین تا لذیذ تر بشه و من شخصا ماست چکیده ترش رو ترجیح میدم. مقدار ماست هم بسته به سلیقه خودتون میتونین کمتر یا بیشتر بریزین و بهتره ابتدا همه ماست رو مخلوط نکنین تا اگه کم بود بعدا اضافش کنین.

    ماست چکیده

    حالا اسفناج سرد شده، ماست، سیر رنده شده، نمک و در صورت تمایل فلفل رو خوب با هم مخلوط میکنیم. البته من مزه سیر رو با بورانی اسفناج بیشتر ترجیح میدیم و اصلا فلفل نمیریزم.

    اگه دوست داریم اسفناج کاملا ریز باشه و نقریبا تو ماست حل شده باشه میتونین قبل از مخلوط کردنش با بقیه مواد خوب خوردش کنین با حتی از ابتدا و قبل از پخت خوب ریزش کنین و بعد بپزین.

    مخلوط کردن مواد

    حالا بورانی اسفناج ما حضره باید یکی دو ساعتی تو یخچال بمونه تا مزه موادش به خورد هم برن.

    آماده شدن بورانی

    بعد از این مدت بورانی خوشمزه و مفید ما آماده نوش جان کردنه و میتونیم هر طور دوست داریم سروش کنیم…

    بورانی اسفناج

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    جشنواره یلدای تا ۵۰٪ تخفیف

    دلبند * لباس و لوازم نوزاد و کودک

    بورانی اسفناج یکی از میان وعده های سالم و مقوی است که می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

    برای شروع آشپزی ابتدا پوست اضافی سیرها را می گیریم، سپس به صورت ساطوری بسیار ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه اسفناج ها را پاک می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه درون یک ظرف پر از آب قرار می دهیم.

    پس از گذشت ۱۰ دقیقه اسفناج ها را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اسفناج ها خارج شود. پس از اینکه اسفناج ها خشک شدند آنها را به صورت ساطوری خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

    یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و اسفناج و سیر خرده شده را به آن اضافه می کنیم. مقداری نمک و فلفل سیاه به اسفناج ها اضافه می کنیم و آنها را زیر و رو می کنیم تا اسفناج ها آب بیندازند و آب اضافی شان تبخیر شود.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    پس از اینکه اسفناج ها به خوبی پخته شدند و آب اضافی شان تبخیر شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا اسفناج ها به طور کامل خنک شوند. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به ماست اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

    حالا ماست و اسفناج را در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مغز گردو را خرد می کنیم و آنرا نیز به مخلوط دیگر مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد به طور کامل یکدست شود.

    پس از اینکه بورانی آماده شد آنرا در کاسه های کوچک مخصوص ماست خوری می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از اینکه بورانی اسفناج خنک شد می توانید آنرا برای مهمانی ها خود به عنوان پیش غذا سرو کنید.

    برای اینکه بورانی اسفناج را به صورت مجلسی درست کنید حتما از مغر گردو در آن استفاده کنید. برای تزیین این میان وعده و پیش غذای خوشمزه می تواند از پودر گردو، نعناع خشک و گل محمدی خشک شده استفاده کنید.

    بورانی اسفناج معمولا با سیر فراوان تهیه می شود، البته می توانیم به سلیقه خود مقدار سیر را کم یا زیاد کنیم. اگر با سیر در غذا مشکلی ندارید می توانید تا ۶ حبه سیر هم به این پیش غذای خوشمزه اضافه کنید. البته حتما سیرها را باید با اسفناج بپزیم.

    بورانی اسفناج یکی از میان وعده های سالم و مقوی است که می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

    برای شروع آشپزی ابتدا پوست اضافی سیرها را می گیریم، سپس به صورت ساطوری بسیار ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه اسفناج ها را پاک می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه درون یک ظرف پر از آب قرار می دهیم.

    پس از گذشت ۱۰ دقیقه اسفناج ها را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اسفناج ها خارج شود. پس از اینکه اسفناج ها خشک شدند آنها را به صورت ساطوری خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

    یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و اسفناج و سیر خرده شده را به آن اضافه می کنیم. مقداری نمک و فلفل سیاه به اسفناج ها اضافه می کنیم و آنها را زیر و رو می کنیم تا اسفناج ها آب بیندازند و آب اضافی شان تبخیر شود.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    پس از اینکه اسفناج ها به خوبی پخته شدند و آب اضافی شان تبخیر شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا اسفناج ها به طور کامل خنک شوند. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به ماست اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

    حالا ماست و اسفناج را در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مغز گردو را خرد می کنیم و آنرا نیز به مخلوط دیگر مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد به طور کامل یکدست شود.

    پس از اینکه بورانی آماده شد آنرا در کاسه های کوچک مخصوص ماست خوری می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از اینکه بورانی اسفناج خنک شد می توانید آنرا برای مهمانی ها خود به عنوان پیش غذا سرو کنید.

    برای اینکه بورانی اسفناج را به صورت مجلسی درست کنید حتما از مغر گردو در آن استفاده کنید. برای تزیین این میان وعده و پیش غذای خوشمزه می تواند از پودر گردو، نعناع خشک و گل محمدی خشک شده استفاده کنید.

    بورانی اسفناج معمولا با سیر فراوان تهیه می شود، البته می توانیم به سلیقه خود مقدار سیر را کم یا زیاد کنیم. اگر با سیر در غذا مشکلی ندارید می توانید تا ۶ حبه سیر هم به این پیش غذای خوشمزه اضافه کنید. البته حتما سیرها را باید با اسفناج بپزیم.

    بورانی یکی از غذاهای خوشمزه است که در سراسر دنیا طرفدار دارند. بورانی از اسفناج، کدو یا بادمجان تهیه می شود که با ماست یا کشک مخلوط می شود. البته کلمه بورانی امروزه برای مخلوط خوراک سبزی پخته و ماست اطلاق می شود. همانطور که گفته شد بورانی یک غذای جهانی است. مثلاً در هند آن را رایتا در اسپانیا و آمریکای جنوبی نیز به نام آلبرانیا معروف است. بورانی را می توان به عنوان یک پیش غذای بسیار جذاب و یا به عنوان یک میان وعده سرو کرد. بورانی یکی از غذاهای سالم و گیاهی است و برای کسانی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند، یک گزینه فوق العاده است. در ادامه شما را با طرز تهیه چند نوع بورانی آشنا خواهیم کرد.

    منبع: اینستاگرام sweet.sanaz.homee

    برای بورانی اسفناج به مواد زیر نیاز داریم.

    در ابتدا باید اسفناج را پاک کنید و سپس با دقت بشویید. سپس آن را بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و به صورت درشت خرد کنید. در ادامه اسفناج های خرد شده را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب و کمی نمک به آن اضافه کنید و قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت متوسط قرار دهید تا پخته شوند. سپس اسفناج ها را از قابلمه خارج کنید و درون یک صافی قرار دهید تا آب آن کاملا خارج شود. سپس با یک گوشت کوب اسفناج ها را بکوبید.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    در گام بعدی یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کنید و درون آن دو قاشق غذا خوری روغن مایع بریزید و بگذارید تا مقداری روغن داغ شود. سپس اسفناج های کوبیده شده را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید.

    سپس سیر ها پوست بگیرید و با رنده ریز آن ها را رنده کنید و یا با گوشت کوب له کنید. یا می توانید از پودر موسیر استفاده کنید. سیر را در یک کاسه مناسب به همراه پیاز و نعناع خشک شده بریزید و اسفناج تفت داده شده را در آخر به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

    برای طرز تهیه آلو اسفناج ایرانی کلیک کنید.

    منبع: اینستاگرام dehkade_ghazaa

    برای طرز تهیه بورانی بادمجان به مواد زیر نیاز داریم.

    در مرحله اول برای تهیه بورانی بادمجان، بادمجان ها را بشویید و سپس بر روی منقل یا اجاق گاز کباب کنید. حتما بادمجان ها را کباب کنید، زیرا مزه بسیار بهتری نسبت به بادمجان سرخ شده دارد و سالم تر می باشد، زیرا که روغنی در تهیه آن مصرف نمی شود. سپس با استفاده از یک چاقو پوست بادمجان ها را بگیرید. و سپس بر روی تخته آشپزخانه بادمجان ها را ساطوری کنید تا حالت پوره مانند به خود بگیرد. در ضمن می توانید برای این کار از گوشت کوب نیز استفاده کنید.

    در گام بعدی سیرها را پوست بگیرید و آن ها را نیز به صورت ساطوری خرد کنید و یا با گوشت کوب له کنید. سپس سیر را به همراه بادمجان را در کاسه ماست بریزید و خوب مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند.

    برای طرز تهیه میرزا قاسمی کلیک کنید.

    برای طرز تهیه بورانی کدو حلوایی به مواد زیر نیاز داریم.

    کدو حلوای را در ابتدا بشویید و به چند قسمت تقسیم کنید و در یک قابلمه به همراه مقداری آب بریزید و اجازه دهید بر روی اجاق گاز با حرارت متوسط پخته شود.

    بعد از پخته شدن کدو حلوایی آن را با یک گوشت کوب له کنید تا به صورت پوره در بیاید.

    در ادامه یک تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری کره را در آن بریزید و اسفناج را در آن تفت دهید. و در ادامه زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید.

    در نهایت مواد را با ماست در یک کاسه مخلوط کنید تا بورانی کدو حلوایی آماده شود.

    برای تهیه بورانی کنگر به مواد زیر نیاز داریم.

    در مرحله اول برای تهیه بورانی کنگر ابتدا کنگرها را با دقت پاک کنید و تیغه های آن را جدا کنید. سپس آن را به خوبی بشویید. سپس یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و کنگرها را به همراه چند پیمانه آب به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا کنگر ها پخته شود.

    بعد از پخته شدن کنگر ها آن ها را در یک صافی بریزید تا آب آن ها گرفته شود.

    سپس یک تابه مناسب را تهیه کنید و مقداری روغن در آن بریزید و بر روی اجاق گاز قرار دهید و بگذارید تا داغ شود. سپس کنگر ها را در روغن سرخ کنید.

    سپس در یک کاسه ماست بریزید و کنگرهای سرخ شده را به آن اضافه کنید و به میزان دلخواه میز نمک و فلفل به بورانی کنگر اضافه کنید. در یک روش دیگر کنگر را با ماست مخلوط نمی کنند و در کنار ماست با یکدیگر میل می نمایند.

    برای طرز تهیه خورشت کنگر کلیک کنید.

    برای تهیه بورانی لبو خوشمزه به مواد زیر نیاز داریم.

    طرز تهیه بورانی لبو بسیار ساده است. در ابتدا لبو ها را بشویید و آن ها را در یک قابلمه قرار دهید و چند پیمانه آب به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با شعله متوسط قرار دهید تا پخته شوند. سپس لبو های پخته شده را با یک چاقوی تیز به صورت نگینی برش دهید و با ماست در یک کاسه مناسب کاملاً مخلوط کنید. لبو را نیز می توانید به صورت رنده شده یا له شده به ماست اضافه کنید اما اگر به صورت نگینی خرد شود، ظاهر زیباتری دارد.

    بورانی ها بسیار متنوع هستند ولی معروف ترین بورانی ایرانی بورانی اسفناج است که می تواند به عنوان پیش غذا ، کنار غذا و یا شام سبک میل شود. بورانی اسفناج با ترکیب ماست و اسفناج پخته شده و سایر طعم دهنده ها و چاشنی های خوش طعم تهیه می شود و اگر مخلفات آن را به روشی که در این مقاله گفته شده است اضافه نمایید می تواند در وعده شام استفاده شود و یک شام سبک باشد . بورانی اسفناج یک غذای خوش مزه و مفید است که دستور پخت پیچیده ای ندارد ، سریع و ساده تهیه می شود و کالری بالایی هم ندارد . یکی از بهترین و سنتی ترین کنار غذایی ها و چاشنی های  ( side dish) ایرانی بورانی اسفناج است که بهتر است در مهمانی های دوستانه ، رسمی و غیر رسمی حتما در لیست غذاهای سرو شده قرار بگیرد . در ادامه این مقاله تهیه خوشمزه ترین و خاص ترین بورانی اسفناج به روش پرنیان با تصاویر و توضیحات کامل ارائه شده است با ما همراه شوید


     


     

    * می توانید از هر نوع روغن گیاهی استفاده نمایید طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست


     

    * 1 عدد پیاز درشت سفید را خلالی نازک خرد کنید و سرخ نمایید


     

    * بهتر است از سیر تازه استفاده نمایید ، سیر را له و ریز کنید و سپس اندازه بگیرید . اگر می خواهید بورانی بوی سیر ندهد از پودر سیر استفاده نمایید


     

    * پیاز ریز و کوچک زرد یا قرمز رنگ که مزه تندی خیلی کمی دارند برای تزیین مناسب هستند ، پیاز را نگینی ریز خرد کنید و سپس سرخ نمایید تا برای تزیین روی بورانی استفاده شود


     



     


    دستور تهیه بورانی اسفناج مجلسی :


     

    از اسفناج های تازه ، ترد و ترجیحا ریز استفاده کنید که برگهای با کیفیت تری داشته باشند ، اسفناج ها را بشویید و داخل قابلمه ای بریزید


     



     

    لازم نیست اسفناج ها را خرد کنید و یا داخل قابلمه آب بریزید


     

    فقط اسفناج ها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کم کم اسفناج ها نرم شوند و آب آنها کشیده شود


     

    اسفناج ها را زیر و رو کنید تا تمام برگها حرارت ببیند و نرم شود


     

    یک عدد پیاز درشت سفید رنگ را خلالی نازک خرد کنید و ددر روغن تفت دهید تا پیاز داغ داشته باشید ، زمانی که حجم اسفناج ها کم شد و تقریبا پخته شدند و مقداری از آبی که اسفناج ها انداخته اند کف قابلمه بود پیاز داغ را اضافه نمایید


     



     

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    سپس اسفناج های پخته شده را با پیاز داغ هم بزنید تا نرم تر شده و آب آن کشیده شود


     

    لازم نیست حرارت را کم کنید و پخت اسفناج را روی حرارت متوسط ادامه دهید


     



     

    در زمان پخت مخلوط اسفناج و پیاز داغ را هم بزنید تا با هم عجین شوند و زمان دهید تا آب آنها کشیده شود و دیگر آبی در انتهای ظرف نماند


     

    اگر اسفناج آب داشته باشد بورانی شل خواهد شد ، وقتی اسفناج نرم شد و کاملا پخت حرارت را کم کنید و خیلی کم روغن به آن اضافه کنید و یک دقیقه روی حرارت کم تفت دهید


     

  • خوردن دوغ کفیر در دوران بارداری


  •  

    سپس گردو را نگینی ریز خرد کنید و به مخلوط اسفناج و پیاز داغ تفت خورده اضافه نمایید


     



     

    حدود دو دقیقه مواد را روی حرارت کم تفت دهید و سپس حرارت را خاموش نمایید


     

    گردوی تفت خورده باعث می شود طعم بورانی لذیذتر شود و چون گردوی تفت خورده کمی روغن پس می دهد در شکل و طعم بورانی تاثیر دارد


     

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    ادویه ها و نمک را اضافه نمایید و بعد از اینکه مایه به کیفیت زیر رسید حرارت را خاموش کنید و مواد را 30 دقیقه خنک کنید


     



     

    دقت داشته باشید مایه آماده شده اصلا نباید آب داشته باشد


     

    تا خنک شدن مایه یک عدد پیاز کوچک را نگینی خرد و در روغن سرخ کنید تا برشته شوند


     

    این پیاز سرخ شده برای تزیین بورانی استفاده می شود


     



     

    بعد از خنک شدن مایه آن را با ماست مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند


     

    انتخاب ماست کم چرب یا پر چرب به انتخاب شما است ولی اگر از ماست کم چرب استفاده نمودید برای طعم بهتر 1/2 پیمانه از ماست حتما پرچرب باشد


     

    بعد از مخلوط کردن ماست و مایه بورانی آن را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال خنک کنید


     



     

    بورانی را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با پیاز داغ ریز و گردو تزیین نمایید


     

    بهتر است گردوهایی که برای تزیین استفاده می کنید ریز نباشد


     



     

    بورانی را می توانید در کنار غذای اصلی سرو کنید و یا به عنوان پیش غذا یا شام سبک میل نمایید


     

    بورانی اسفناج را در کنار نان تازه سنگک یا بربری سرو نمایید


     

    بهتر است بورانی را تازه مصرف کنید و اگر برای مهمانی آن را تهیه می کنید از ساعتها قبل آن را آماده نکنیدو در یخچال نگذارید و حداکثر سه ساعت قبل از سرو بورانی اسفناج را تهیه کنید


     

    بورانی اسفناج را با این روش تهیه کنید و نسخه خوشمزه و خاطره انگیز ماست و اسفناج خودتان را خلق نمایید


     


    تالیف : تحریریه پرنیان ( با سرپرستی عارفه میرزایی )

    برچسب ها: بورانی, اسفناج, طرز تهیه, نسخه, اصل, عالی, تصاویر,

    خبرنامه پرنیان

    گارانتی سلامت کالا

    پیگیری مرسولات پستی

    نماد اعتماد الکترونیکی

    آموزش کیک تولد خامه دار و خانگی ساده و شیک و فانتزی

    طرز تهیه باقلوا با تصاویر مرحله به مرحله

    طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی خوشمزه با تصاویر

    تزیین کیک با خامه صبحانه

    طرز تهیه برنج آبکش زمان مناسب آبکشی برنج و دم کردن آن با تصاویر

    طرز تهیه جوجه کباب و سس مخصوص رستورانی با ماست و ادویه

    طرز تهیه نان خانگی بدون فر بسیار خوشمزه

    طرز تهیه کباب کوبیده عالی با نکات و فوت و فن ها

    آموزش کرم برای وسط کیک و تزیین کیک

    طرز تهیه گاناش شکلاتی برای روکش کیک و انواع دسر

    فلفل دلمه نر و ماده کدام برای آشپزی مناسب ترند ؟

    طرز تهیه ادویه مخصوص مرغ عالی در منزل با ترکیب ادویه های خانگی

    طرز تهیه نخود برشته و بو داده

    طرز تهیه سس شکلاتی مرحله به مرحله و تصویری

    طرز تهیه سالاد فصل با سس مخصوص با طعمی استثنایی

    لباس محلی گیلانی

    طرز تهیه سالاد نخود سبز با سس مخصوص

    طرز تهیه سالاد عدس رژیمی و سالم با ادویه مخصوص و طعم ویژه

    با ماکارانی آبکش شده اضافه چه کار کنیم ؟روش صحیح فریز کردن ماکارانی

    طرز تهیه دلمه بادمجان خوشمزه با سبزی مخصوص به همراه تصاویر

    طرز تهیه دلمه برگ مو با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

    طرز تهیه آبدوغ خیار با سبزی ویژه و تصاویر مرحله ای

    طرز تهیه نان بربری با رومال واقعی با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

    طرز تهیه ادویه یونانی با تصاویر و توضیحات مرحله به مرحله

    7 روش ساده برای تزیین کیک تولد در خانه به بهترین شکل حرفه ای

    طرز تهیه کوکوسبزی با توضیح رازهای خوشمزه تر شدن آن

    ادویه ترشی و چند طعم دهنده عالی برای انواع ترشیها

    طرز تهیه ترشی فوری با بهترین روش

    طرز تهیه توپک های خرمایی

    طرز تهیه سالاد تن ماهی

    سالاد لوبیا و پاستا

    سالاد آلمانی

    سالاد انگور آذربابجان

    طرز تهیه تبوله

    سالاد سالم

    طرز تهیه سالاد پانزانلا

    طرز تهیه سالاد سزار با ماهی

    طرز تهیه کوکی

    طرز تهیه سالسا

    قهوه عربي

    طرز تهیه چاناماسالا

    طرز تهیه کاپوچینو

    فروشگاه پرنیان

    ژله تزریقی

    آشپزی

    کافی شاپ پرنیان

    قنــادی پرنیان

    هفت سین

    شیرینی نوروزی

    کیک پزی

    سفره آرایی

    پیش غذا

    آموزش تزیین کیک

    آموزش فینگر فود

    بورانی, اسفناج, طرز تهیه, نسخه, اصل, عالی, تصاویر,

    بورانی ها بسیار متنوع هستند ولی معروف ترین بورانی ایرانی بورانی اسفناج است که می تواند به عنوان پیش غذا ، کنار غذا و یا شام سبک میل شود. بورانی اسفناج با ترکیب ماست و اسفناج پخته شده و سایر طعم دهنده ها و چاشنی های خوش طعم تهیه می شود و اگر مخلفات آن را به روشی که در این مقاله گفته شده است اضافه نمایید می تواند در وعده شام استفاده شود و یک شام سبک باشد . بورانی اسفناج یک غذای خوش مزه و مفید است که دستور پخت پیچیده ای ندارد ، سریع و ساده تهیه می شود و کالری بالایی هم ندارد . یکی از بهترین و سنتی ترین کنار غذایی ها و چاشنی های  ( side dish) ایرانی بورانی اسفناج است که بهتر است در مهمانی های دوستانه ، رسمی و غیر رسمی حتما در لیست غذاهای سرو شده قرار بگیرد . در ادامه این مقاله تهیه خوشمزه ترین و خاص ترین بورانی اسفناج به روش پرنیان با تصاویر و توضیحات کامل ارائه شده است با ما همراه شوید


     


     

    * می توانید از هر نوع روغن گیاهی استفاده نمایید طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست


     

    * 1 عدد پیاز درشت سفید را خلالی نازک خرد کنید و سرخ نمایید


     

    * بهتر است از سیر تازه استفاده نمایید ، سیر را له و ریز کنید و سپس اندازه بگیرید . اگر می خواهید بورانی بوی سیر ندهد از پودر سیر استفاده نمایید


     

    * پیاز ریز و کوچک زرد یا قرمز رنگ که مزه تندی خیلی کمی دارند برای تزیین مناسب هستند ، پیاز را نگینی ریز خرد کنید و سپس سرخ نمایید تا برای تزیین روی بورانی استفاده شود


     



     


    دستور تهیه بورانی اسفناج مجلسی :


     

    از اسفناج های تازه ، ترد و ترجیحا ریز استفاده کنید که برگهای با کیفیت تری داشته باشند ، اسفناج ها را بشویید و داخل قابلمه ای بریزید


     



     

    لازم نیست اسفناج ها را خرد کنید و یا داخل قابلمه آب بریزید


     

    فقط اسفناج ها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کم کم اسفناج ها نرم شوند و آب آنها کشیده شود


     

    اسفناج ها را زیر و رو کنید تا تمام برگها حرارت ببیند و نرم شود


     

    یک عدد پیاز درشت سفید رنگ را خلالی نازک خرد کنید و ددر روغن تفت دهید تا پیاز داغ داشته باشید ، زمانی که حجم اسفناج ها کم شد و تقریبا پخته شدند و مقداری از آبی که اسفناج ها انداخته اند کف قابلمه بود پیاز داغ را اضافه نمایید


     



     

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    سپس اسفناج های پخته شده را با پیاز داغ هم بزنید تا نرم تر شده و آب آن کشیده شود


     

    لازم نیست حرارت را کم کنید و پخت اسفناج را روی حرارت متوسط ادامه دهید


     



     

    در زمان پخت مخلوط اسفناج و پیاز داغ را هم بزنید تا با هم عجین شوند و زمان دهید تا آب آنها کشیده شود و دیگر آبی در انتهای ظرف نماند


     

    اگر اسفناج آب داشته باشد بورانی شل خواهد شد ، وقتی اسفناج نرم شد و کاملا پخت حرارت را کم کنید و خیلی کم روغن به آن اضافه کنید و یک دقیقه روی حرارت کم تفت دهید


     

  • مدل کوتاهی جلوی مو برای موهای بلند


  •  

    سپس گردو را نگینی ریز خرد کنید و به مخلوط اسفناج و پیاز داغ تفت خورده اضافه نمایید


     



     

    حدود دو دقیقه مواد را روی حرارت کم تفت دهید و سپس حرارت را خاموش نمایید


     

    گردوی تفت خورده باعث می شود طعم بورانی لذیذتر شود و چون گردوی تفت خورده کمی روغن پس می دهد در شکل و طعم بورانی تاثیر دارد


     

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    ادویه ها و نمک را اضافه نمایید و بعد از اینکه مایه به کیفیت زیر رسید حرارت را خاموش کنید و مواد را 30 دقیقه خنک کنید


     



     

    دقت داشته باشید مایه آماده شده اصلا نباید آب داشته باشد


     

    تا خنک شدن مایه یک عدد پیاز کوچک را نگینی خرد و در روغن سرخ کنید تا برشته شوند


     

    این پیاز سرخ شده برای تزیین بورانی استفاده می شود


     



     

    بعد از خنک شدن مایه آن را با ماست مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند


     

    انتخاب ماست کم چرب یا پر چرب به انتخاب شما است ولی اگر از ماست کم چرب استفاده نمودید برای طعم بهتر 1/2 پیمانه از ماست حتما پرچرب باشد


     

    بعد از مخلوط کردن ماست و مایه بورانی آن را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال خنک کنید


     



     

    بورانی را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با پیاز داغ ریز و گردو تزیین نمایید


     

    بهتر است گردوهایی که برای تزیین استفاده می کنید ریز نباشد


     



     

    بورانی را می توانید در کنار غذای اصلی سرو کنید و یا به عنوان پیش غذا یا شام سبک میل نمایید


     

    بورانی اسفناج را در کنار نان تازه سنگک یا بربری سرو نمایید


     

    بهتر است بورانی را تازه مصرف کنید و اگر برای مهمانی آن را تهیه می کنید از ساعتها قبل آن را آماده نکنیدو در یخچال نگذارید و حداکثر سه ساعت قبل از سرو بورانی اسفناج را تهیه کنید


     

    بورانی اسفناج را با این روش تهیه کنید و نسخه خوشمزه و خاطره انگیز ماست و اسفناج خودتان را خلق نمایید


     


    تالیف : تحریریه پرنیان ( با سرپرستی عارفه میرزایی )

    برچسب ها: بورانی, اسفناج, طرز تهیه, نسخه, اصل, عالی, تصاویر,

    خبرنامه پرنیان

    گارانتی سلامت کالا

    پیگیری مرسولات پستی

    نماد اعتماد الکترونیکی

    آموزش کیک تولد خامه دار و خانگی ساده و شیک و فانتزی

    طرز تهیه باقلوا با تصاویر مرحله به مرحله

    طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی خوشمزه با تصاویر

    تزیین کیک با خامه صبحانه

    طرز تهیه برنج آبکش زمان مناسب آبکشی برنج و دم کردن آن با تصاویر

    طرز تهیه جوجه کباب و سس مخصوص رستورانی با ماست و ادویه

    طرز تهیه نان خانگی بدون فر بسیار خوشمزه

    طرز تهیه کباب کوبیده عالی با نکات و فوت و فن ها

    آموزش کرم برای وسط کیک و تزیین کیک

    طرز تهیه گاناش شکلاتی برای روکش کیک و انواع دسر

    فلفل دلمه نر و ماده کدام برای آشپزی مناسب ترند ؟

    طرز تهیه ادویه مخصوص مرغ عالی در منزل با ترکیب ادویه های خانگی

    طرز تهیه نخود برشته و بو داده

    طرز تهیه سس شکلاتی مرحله به مرحله و تصویری

    طرز تهیه سالاد فصل با سس مخصوص با طعمی استثنایی

    لباس محلی گیلانی

    طرز تهیه سالاد نخود سبز با سس مخصوص

    طرز تهیه سالاد عدس رژیمی و سالم با ادویه مخصوص و طعم ویژه

    با ماکارانی آبکش شده اضافه چه کار کنیم ؟روش صحیح فریز کردن ماکارانی

    طرز تهیه دلمه بادمجان خوشمزه با سبزی مخصوص به همراه تصاویر

    طرز تهیه دلمه برگ مو با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

    طرز تهیه آبدوغ خیار با سبزی ویژه و تصاویر مرحله ای

    طرز تهیه نان بربری با رومال واقعی با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

    طرز تهیه ادویه یونانی با تصاویر و توضیحات مرحله به مرحله

    7 روش ساده برای تزیین کیک تولد در خانه به بهترین شکل حرفه ای

    طرز تهیه کوکوسبزی با توضیح رازهای خوشمزه تر شدن آن

    ادویه ترشی و چند طعم دهنده عالی برای انواع ترشیها

    طرز تهیه ترشی فوری با بهترین روش

    طرز تهیه توپک های خرمایی

    طرز تهیه سالاد تن ماهی

    سالاد لوبیا و پاستا

    سالاد آلمانی

    سالاد انگور آذربابجان

    طرز تهیه تبوله

    سالاد سالم

    طرز تهیه سالاد پانزانلا

    طرز تهیه سالاد سزار با ماهی

    طرز تهیه کوکی

    طرز تهیه سالسا

    قهوه عربي

    طرز تهیه چاناماسالا

    طرز تهیه کاپوچینو

    فروشگاه پرنیان

    ژله تزریقی

    آشپزی

    کافی شاپ پرنیان

    قنــادی پرنیان

    هفت سین

    شیرینی نوروزی

    کیک پزی

    سفره آرایی

    پیش غذا

    آموزش تزیین کیک

    آموزش فینگر فود

    بورانی, اسفناج, طرز تهیه, نسخه, اصل, عالی, تصاویر,

    بورانی اسفناج را میتوان به مدلهای متنوع تهیه کرد. اگر آن را با سیر و گردو مخلوط کنید عطر و مزه آن فوق العاده  عالی و بسیار هم مقوی می شود.بورانی اسفناج را میتوان به عنوان یک مکمل کم هزینه نام برد.

    ابتدا اسفناج  و سیر را پاک کنید و خوب بشویید. سپس آنها را خرد کنید و در یک قابلمه تفت دهید.هنگام تفت دادن هم مقداری نمک و زرد چوبه  به آن اضافه کنید تا کاملا بپزند.

    بعد از اینکه اسفناج ها با سیر تفت خوردند از روی حرارت بر میداریم  تا خنک شوند. ماست را هم با قاشق کاملا هم بزنید تا یکدست شود بعد مقداری نمک ، فلفل و گردوی خرد شده را به همراه اسفناج های سرد شده داخل ماست بریزید و خوب مخلوط کنید.بعد این پیش غذای خوشمزه را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

     

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    بورانی اسفناج جزو پیش غذا – بورانی و پوره میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد . بورانی اسفناج را می توانید در وعده نهار – میان وعده – شام – پیش غذا – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

    بورانی اسفناج را میتوان به مدلهای متنوع تهیه کرد. اگر آن را با سیر و گردو مخلوط کنید عطر و مزه آن فوق العاده  عالی و بسیار هم مقوی می شود.بورانی اسفناج را میتوان به عنوان یک مکمل کم هزینه نام برد.

    ابتدا اسفناج  و سیر را پاک کنید و خوب بشویید. سپس آنها را خرد کنید و در یک قابلمه تفت دهید.هنگام تفت دادن هم مقداری نمک و زرد چوبه  به آن اضافه کنید تا کاملا بپزند.

    بعد از اینکه اسفناج ها با سیر تفت خوردند از روی حرارت بر میداریم  تا خنک شوند. ماست را هم با قاشق کاملا هم بزنید تا یکدست شود بعد مقداری نمک ، فلفل و گردوی خرد شده را به همراه اسفناج های سرد شده داخل ماست بریزید و خوب مخلوط کنید.بعد این پیش غذای خوشمزه را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

     

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    بورانی اسفناج جزو پیش غذا – بورانی و پوره میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد . بورانی اسفناج را می توانید در وعده نهار – میان وعده – شام – پیش غذا – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

    

     

    طرز تهیه اسفناج با ماست

     

    بورانی یکی چاشنی خوشمزه تهیه شده از ماست، اسفناج پخته، نمک و فلفل و سیر است. بسته به سلیقه ی افراد می توانید از مواد دیگر تهیه ی بورانی اسفناج استفاده کنید.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

     

     

    برای طرز پخت اسفناج ساده، ابتدا اسفناج ها را پاک کنید و بشویید. سپس آن ها را داخل قابلمه ای با 1 استکان آب و نمک بگذارید بپزند. پس از پخت آن ها را آبکش کنید. و اجازه بدهید سرد شوند با چاقویی روی آن ها بکشید تا ریز شوند. می توانید آن ها را بکوبید این کاملا سلیقه ای است.

     

    پس از سرد شدن اسفناج ها را داخل ظرف بزرگتری بریزید و ماست و نمک و فلفل و پودر سیر یا موسیر را به آن اضافه کنید. و با هم کاملا مخلوط کنید. آن را بچشید اگر چیزی کم داشت به آن اضافه کنید. پس از آن بورانی اسفناج را داخل یخچال قرار بدهید تا کاملا سرد شود. (بیشتر بخوانید: طرز تهیه نرگسی اسفناج)

     

    در پایان داخل ظرف سرو بکشید و با گردو و گل محمدی تزیین کنید.

     

    طرز تهیه ماست اسفناج

     

    • می توانید پودرسیر و پودر موسیر را حذف کنید استفاده از آنها مقداری از سردی آن می کاهد.

     

    • پودر سیر عطر کمتری دارد خیلی از افراد دوست دارند طعم سیر در آن بیشتر باشد بنابراین از سیر ریز رنده شده استفاده کنید.

     

    • برای تهیه ی بورانی اسفناج با سیر چند روش وجود دارد، می توانید سیر رنده کنید و مستقیم به ماست و اسفناج پخته اضافه کنید. می توانید سیر رنده شده را سرخ کنید و به مواد اضافه کنید و روش دیگر اینکه اسفناج را با سیر رنده شده و نمک بپزید. این روش ها کاملا سلیقه ای است.

     

    • می توانید در حین پخت اسفناج ها مقدار کمی زردچوبه به آن ها اضافه کنید. در این صورت رنگ بورانی اسفناج تان کمی تغییر می کند.

     

    • بعضی افراد داخل بورانی اسفناج در پایان مقداری نعناع خشک می ریزند.

     

    • در روشی دیگر می توانید تمام مواد بالا را با مقداری پیاز سرخ کرده و نعناع داغ و گردو مخلوط کنید.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

     

    لذت آشپزی با بیتوته

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    خریدمستقیم لباس دخترانه وپسرانه از تولیدی

    جراحی زیبایی سینه و شکم

    سوغات ادویه جنوب با بسته بندی ویژه

    سمعک وایرلس دار و ضدآب/خرید اقساط

    تست شنوایی و درمان وزوز گوش

    ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

    سفارش لوازم آرایشی و بهداشتی به قیمت عمده

    زاویه سازی صورت بت تزریق ژل و فیلر

    چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

    تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید

  • دانلود کتاب رمان با موضوع ازدواج اجباری
  • سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

    چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

    ترفندهای کارآمد برای ترک سیگار

    مدرن ترین محصولات آشپزخانه باقیمت مناسب

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    بورانی اسفناج

    بورانی اسفناج یکی از پیش غذاها و میان وعده های بسیار خوشمزه و سالم ایرانی است که می توانید با اضافه کردن موادی مانند مغز گردو و سیر آن را به صورت مجلسی تر برای مجالس و مهمانی های خود تهیه و سرو کنید.

    با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۶ تا ۸ نفر بورانی اسفناج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری بورانی اسفناج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه بورانی اسفناج با پرتال پارسی دی همراه باشید.

    مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    دستور تهیه

    برای تهیه بورانی اسفناج مجلسی ابتدا سیرها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم. بعد اسفناج ها را پاک می کنیم و در قابلمه ای پر از آب برای ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا اگر خاک لابه لای اسفناج ها هست کامل از بین برود

    و بعد تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. سپس اسفناج ها را یا میکس می کنیم و یا روی تخته ریز خرد می کنیم.قابلمه ای را روی حرارت قرار می دهیم و اسفناج و سیر را داخل آن می ریزیم

    و شروع می کنیم به تفت دادن مداوم،و نمک و زردچوبه روی اسفناج ها می پاشیم و مجددا تفت می دهیم تا اگر اسفناج ها آب دارند آب آن ها کاملا تبخیر شود و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا مخلوط اسفناج و سیر به مرور زمان خنک شوند.

    آن گاه ماست را خوب هم می زنیم تا یکدست شود و کمی نمک ، فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و گردوهای خرد شده را نیز داخل ماست می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و در آخر اسفناج و سیر خنک شده را نیز می افزاییم

    و خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا اسفناج ها کاملا به ماست آغشته شوند و در ظرف مورد نظر بورانی اسفناج را می کشیم و به عنوان یک پیش غذا برای مهمانی ها و یا حتی بعنوان غذای کامل برای خودتان آن را آماده کنید و نوش جان کنید.

    بورانی اسفناج

    بورانی اسفناج یکی از پیش غذاها و میان وعده های بسیار خوشمزه و سالم ایرانی است که می توانید با اضافه کردن موادی مانند مغز گردو و سیر آن را به صورت مجلسی تر برای مجالس و مهمانی های خود تهیه و سرو کنید.

    با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۶ تا ۸ نفر بورانی اسفناج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری بورانی اسفناج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه بورانی اسفناج با پرتال پارسی دی همراه باشید.

    مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    دستور تهیه

    برای تهیه بورانی اسفناج مجلسی ابتدا سیرها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم. بعد اسفناج ها را پاک می کنیم و در قابلمه ای پر از آب برای ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا اگر خاک لابه لای اسفناج ها هست کامل از بین برود

    و بعد تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. سپس اسفناج ها را یا میکس می کنیم و یا روی تخته ریز خرد می کنیم.قابلمه ای را روی حرارت قرار می دهیم و اسفناج و سیر را داخل آن می ریزیم

    و شروع می کنیم به تفت دادن مداوم،و نمک و زردچوبه روی اسفناج ها می پاشیم و مجددا تفت می دهیم تا اگر اسفناج ها آب دارند آب آن ها کاملا تبخیر شود و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا مخلوط اسفناج و سیر به مرور زمان خنک شوند.

    آن گاه ماست را خوب هم می زنیم تا یکدست شود و کمی نمک ، فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و گردوهای خرد شده را نیز داخل ماست می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و در آخر اسفناج و سیر خنک شده را نیز می افزاییم

    و خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا اسفناج ها کاملا به ماست آغشته شوند و در ظرف مورد نظر بورانی اسفناج را می کشیم و به عنوان یک پیش غذا برای مهمانی ها و یا حتی بعنوان غذای کامل برای خودتان آن را آماده کنید و نوش جان کنید.

    بورانی اسفناج هم میتونه یه پیش غذا باشه و هم یه چاشنی در کنار غذا، از طرفی به خاطر داشتن اسفناج که سرشار از آهن هستش و ماست که مملو از کلسیمه حتی میتونه یه وعده غذایی سبک، سالم و مقوی هم باشه، مثلا میتونیم گاهی به عنوان شام میلش کنیم. بورانی اسفناج جدا از خواص فراوونی که داره خیلی لذیذ هم هست و از طرفی خیلی آسون تهیه میشه و من در این مطلب طرز تهیه اش رو براتون میذارم. یادتون باشه خوردن بورانی اسفناج رو فراموش نکنین.

    ۳۰۰ گرم اسفناج خام ۱ الی ۱ و ۱/۲ پیمانه ماست چکیده ۱ الی ۲ حبه سیر نمک به مقدار لازم فلفل در صورت تمایل مواد لازم برای تهیه بورانی اسفناج

    ابتدا باید اسفناجمون رو بپزیم میتونیم قبل از پخت اسفناج اونو به اندازه دلخواهمون خورد کنیم و بعد بپزیمش اما از اونجایی که من شخصا دوست ندارم اسفناج داخل بورانی خیلی ریز باشه بدون خورد کردن میپزمشون.

    برای پخت اسفناج هم کافیه کف قابلمه فقط کمی حدود ۱/۳ فنجون آب بریزیم (تا از چسبیدن اسفناج به کف قابلمه جلوگیری کنیم) و بعد اسفناج هارو داخل قابلمه بریزیم و در قابلمه هم بذاریم و حرارت رو ملایم کنیم.

    خیلی زود و کمتر از ۵ دقیقه اسفناج ها نرم میشن و حجمشون رو از دست میدن و میپزن حالا در قابلمه رو برمیداریم تا آب اضافه اسفناج کشیده بشه.طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست

    برای اینکه آب اسفناج راحت تر کشیده بشه کمی با قاشق چوبی همش میزنیم و زیر و روش میکنیم البته نباید بذارین تا اسفناج خیلی خشک بشه همین که خیلی آبکی نباشه آماده است مثل تصویر زیر. حالا شعله رو خاموش میکنیم اجازه میدیم تا اسفناج سرد بشه.

    ۳۰۰ گرم اسفناج در حدود ۱ پیمانه اسفناج پخته به ما میده.

    برای بورانی اسفناج بهتره از ماست چکیده استفاده کنین تا لذیذ تر بشه و من شخصا ماست چکیده ترش رو ترجیح میدم. مقدار ماست هم بسته به سلیقه خودتون میتونین کمتر یا بیشتر بریزین و بهتره ابتدا همه ماست رو مخلوط نکنین تا اگه کم بود بعدا اضافش کنین.

    حالا اسفناج سرد شده، ماست، سیر رنده شده، نمک و در صورت تمایل فلفل رو خوب با هم مخلوط میکنیم. البته من مزه سیر رو با بورانی اسفناج بیشتر ترجیح میدیم و اصلا فلفل نمیریزم.

    اگه دوست داریم اسفناج کاملا ریز باشه و نقریبا تو ماست حل شده باشه میتونین قبل از مخلوط کردنش با بقیه مواد خوب خوردش کنین با حتی از ابتدا و قبل از پخت خوب ریزش کنین و بعد بپزین.

    حالا بورانی اسفناج ما حاضره باید یکی دو ساعتی تو یخچال بمونه تا مزه موادش به خورد هم برن.

    بعد از این مدت بورانی خوشمزه و مفید ما آماده نوش جان کردنه و میتونیم هر طور دوست داریم سروش کنیم…

    می‌تونین ماست بورانی کم‌چرب هراز رو از تمامی فروشگاه‌های آنلاین بخرید.

    نام من، ایمیل، و وب سایت را در این مرورگر برای دفعه بعد که نظر میدهم ذخیره کنم.

    شرکت فرآورده های لبنی دوشه آمل با معرفی برند هایی همچون هراز، سبو، تی سا، دوشه و … واقع در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل از مرداد ماه سال 1386 آغاز به کار نمود . اولویت اصلی این شرکت ، نوآوری در توسعه محصولات جدید و افزایش سطح سلامتی جامعه با پایش مداوم انتظارات و نیاز های واقعی مشتریان می باشد . پیاده سازی استاندارد های بین المللی نظیر ISO 9001، ISO14001، ISO22000، Iso 10002 و … در عالی ترین سطح تاییدی بر استمرار تولید محصولات سلامت محور و با کیفیت این سازمان می باشد. کسب پی در پی عناوینی همچون : رعایت حقوق مصرف کنندگان ، واحد برتر استاندارد ، واحد برتر کیفی ، تولید کننده برتر ملی و … نشان از تاکید همیشگی بر اصول اساسی و سلامت مصرف کنندگان و حفظ محیط زیست دارد.

    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست
    طرز تهیه بورانی اسفناج بدون ماست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *