طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده

آش رشته با کوفته قلقلی طعم بسیار لذیذ ، بی نظیر و عالی دارد و خوردن این آش را برای کسانی که عاشق آش رشته هستند توصیه می کنیم. مطمئن باشید با خوردن آش رشته با کوفته ریزه دیگر هیچ وقت آش رشته بدون کوفته را نخواهید خورد و خوردن آن را مثل ما به همه توصیه خواهید کرد.

ما قبلا در بارونک طرز تهیه آش رشته سنتی را نوشتیم و امروزم در بخش آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه و دستور پخت آش رشته با کوفته قلقلی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید برای 4 نفر آش رشته خوشمزه و مخصوص همانند یک آشپز حرفه ای درست کنید.

1. برای تهیه این آش خوشمزه ، ابتدا باید حبوبات را از یک شب قبل خیس کنید و سعی کنید چند باری آبشان را عوض کنید تا هم نفخش برود و هم موقع پخت راحت تر پخته شوند.

2. برای شروع در یک قابلمه مناسب ، نخود و لوبیا چیتی را به همراه 5 پیمانه آب بر روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا حبوبات با حرارت ملایم بپزند.

3. بعد از اینکه نخود و لوبیا چیتی تقریبا نیم پز شدند عدس را همراه آب قلم به قابلمه آش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا این بار حبوبات به طور کامل بپزند. البته در 30 دقیقه آخر پخت ، سبزی خرده شده را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه نصف پیاز داغ را همراه مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا همه مواد به خوبی با حرارت ملایم بپزند.طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده

4. در این مدت زمان 200 گرم گوشت چرخ کرده را همراه یک عدد پیاز رنده شده و مقداری نمک و فلفل ورز می دهیم و با دست گوشت ورز داده شده را به شکل کوفته های ریز و قلقلی در می آوریم و سپس کوفته های آماده شده را در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم و بر روی حوله های کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. سپس آن ها را کنار می گذاریم و به ادامه مراحل پخت آش رشته کوفته قلقلی می پردازیم.

دوره مقدماتی php

5. در اواخر پخت حبوبات و سبزی ، رشته آش را به قابلمه آش اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم و اجازه می دهیم تا آش با حرارت کم بپزد. همچنین در این مرحله نیمی از کشک را با مقداری از آب آش رقیق می کنیم و در انتهای پخت به آش اضافه می کنیم.

6. بعد از اینکه آش به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و روی آن را با کوفته قلقلی سرخ شده ، نعنا داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ و کشک تزیین می کنیم و سپس آن را سرو می کنیم. امیدوارم از خوردن این آش رشته کوفته قلقلی لذت ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

آش رشته

آش رشته یکی از انواع آش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که به عنوان محبوب ترین آش ایرانی محسوب می شود. این آش خوشمزه در میان ایرانیان به اندازه ای محبوب است تقریبا کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که آش رشته را دوست نداشته باشد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر آش رشته تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری آش رشته تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی آش رشته با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده

دستور پخت

از شب قبل حبوبات را بخیسانید تا علاوه بر اینکه نفخ شان رفع شود راحت تر پخته شوند. برای شروع آشپزی ابتدا نخود ، لوبیا چیتی و لوبیا سفید را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بپزند.

در حین پختن حبوبات یکی از پیازها را خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. تفت دادن پیاز را ادامه دهید تا با ادویه ها یکدست شود. پس از اینکه حبوبات به طور کامل پختند آنها را به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و با پیاز کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. در ادامه عدس را به قابلمه اضافه کنید و حدود یک ساعت صبر کنید تا عدس هم به طور کامل پخته شود. پس از اینکه عدس به طور کامل پخت سبزی آشی را پاک کنید و بشویید.

در ادامه سبزی آشی را خرد کنید ( توجه داشته باشید که سبزی آش را نباید خیلی ریز خرد کنید ) و به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله نباید دیگر درب قابلمه را به طور کامل ببندید زیرا بستن درب قابلمه باعث می شود که سبزی آش بد رنگ شود.

پس از اینکه سبزی آش به طور کامل پخت رشته آشی را اضافه کنید تا رشته هم پخته شود و جا بیفتد.  در این مرحله می توانید کشک را هم به آش اضافه کنید و به خوبی با دیگر مواد مخلوط کنید. بعد از اضافه کردن رشته نمک آش را اندازه کنید.

در حین جا افتادن آش سیر ، نعناع داغ و پیاز باقیمانده را به ضورت جداگانه با مقداری روغن تفت دهید. در صورت تمایل می توانید نیمی از سیر داغ و نعناع داغ را به آش اضافه کنید. در پایان پس از آماده شدن آش آنرا با نعناع داغ ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین کرده و سرو کنید.

آموزش آشپزی و دستور تهیه آش رشته مجلسی و خوشمزه

«« لوبیا چیتی :•: 1 لیوان »»

«« نخود :•: 1 لیوان »»

«« عدس :•: 1 لیوان »»

طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده

«« لوبیا سفید :•: 1 لیوان »»

«« آرد گندم :•: 1 قاشق غذاخوری »»

«« رشته آش :•: 600 گرم »»

«« پیاز داغ :•: 1 لیوان »»

«« سیر داغ :•: 1/2 لیوان »»

«« نعنا داغ :•: به مقدار لازم برای تزیین »»

«« کشک :•: 1 کیلو گرم »»

«« سبزی آش :•: 2 کیلو گرم  »»

برای تهیه آش رشته ابتدا حبوبات را برای کاهش نفخ ناشی از آن یک روز قبل خیس کنید و 2 تا 3 بار آب آن ها را عوض کنید و دور بریزید. پیازها را سرخ کنید و سیر داغ را هم آماده کنید. پیاز داغ ها  را با زردچوبه کمی تفت دهید.

نخود ، لوبیا و سیر داغ و پیاز داغ را درون قابلمه بریزید و تا با هم پخته شوند. سپس عدس و سبزی خرد شده را هم به بقیه مواد آش رشته اضافه کنید. یک تا دو قاشق آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

در صورتی که از رشته خوبی استفاده می کنید که لعاب کافی را به آش رشته شما می دهد می توانید آرد سفید داخل آش نریزید اما اگر رشته شما به اندازه کافی به آش لعاب نمی دهد اضافه کردن آرد سفید مفید است.

سبزی که پخته شد رشته آش را اضافه کنید و هم بزنید تا رشته ها به یکدیگر نچسبند. زمانی که از پختن رشته ها اطمینان پیدا کردید کشک را اضافه کنید.

بعد از 5 دقیقه گاز را خاموش کنید. و اجازه دهید که آش رشته کمی جا بیافتد. در آش رشته نمک نریزید چون معمولاً هم رشته و هم کشک به قدر کافی نمک دارد.

سبزی آش رشته متشکل از تره ، جعفری ، گشنیز ، شوید و اسفناج است

تزیین آش رشته با کشک بصورت مجلسی

تزیین آش رشته ساده و سریع برای پخش کردن

تزیین آش کشک و رشته با پیاز داغ و سیر داغ و کشک فراوان

تزیین آش رشته به صورت شطرنجی و دم طاووسی

تزیین آش رشته به شکلی زیبا برای عروس و داماد

طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده

تزیین آش رشته به صورت سنتی و زیبا برای عصرانه

تزیین آش رشته به شکل خانم گل به دست برای خانم های جوان

تزیین آش رشته مجلسی با گردو و پیاز داغ فراوان برای افطار در رمضان” target=”_blank” class=”csslink” >ماه رمضان

طرزتهیه ومواد لازم آش رشته


برای 4 نفر

افزودن به لیست خرید برای
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

نفر

تمام حقوق برای نوشیدنی دات آی آر محفوظ است Copyright @ 2014-2018طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده

این وب سایت در پایگاه ستاد ساماندهی ثبت گردیده است sitemap

آشپزها – قهوه – سیروپ – اسپرسو ساز

استفاده از مطالب,عكس و ايده ها در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر نام نوشیدنی – Nooshidani.ir و درج لینک فعال به مطلب مبدا مجاز است درغير اين صورت طبق ماده 12 قانون جرايم رايانه اي پيگيري قانوني خواهد شد

طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه آش رشته با گوشت چرخ کرده
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *