دوغ آبعلی کرمان

دوره مقدماتی php
دوغ آبعلی کرمان
دوغ آبعلی کرمان

© 2020 – 1399 مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران. کلیه حقوق این سایت محفوظ می باشد. IRAN Food And Agriculture Industry Reference

فرمانده بسیج کارگری درسفری یک روزه  داخل شهرستان کرمان از 2 واحد تولیدی نوشیدنی زمزم و شیر پگاه بازدید کرد.وی ضمن بازدید با ” ثانی ” مدیرعامل کارخانه  زمزم دیدار کرد ، وی ضمن ارائه عملکرد واحد تولیدی اش گفت :  نوشابه زمزم، دوغ آبعلی و آب معدنی  محصولات اصلی این کارخانه است و فروش ما در فصل زمستان کمتراز دیگر فصل هاست .ثانی درادامه تصریح کرد :  بزرگترین تولید کنند دوغ در بین کل واحد های تولیدی کشور  واز قدیمی ترین کارخانه های  شهر کرمان هستیم  و از رتبه خوبی درکیفیت برخورداریم که به همت روحیه بسیجی مدیرعامل و کارکنان آن حاصل شده است .وی با اشاره به اینکه 250 کارگر درحال اشتغال داریم عنوان کرد :حقوق و مزایای کارگران به موقع پرداخت می شود وهر سال نیروهای برای بازنشسته شدن داریم و بجای آنان نیروی جدید جذب می شود .حسین باقری درادامه از واحد صنعتی شیر پگاه کرمان بازدید کرد : این کارخانه در حال حاضر 250 کارگر دارد که حقوق و مزایای کارگران هم به موقع پرداخت می گردد کارخانه شیرپگاه کرمان تا چندی قبل جزء کارخانه های زیان ده پگاه درکل کشور محسوب می شد اما با مدیریت جدید کارخانه که سابقه 20 سال مدیریت در تولید شیرپگاه دارد درحال حاضر از حالت ضرر دهی خارج شده و سود دهی نسبی پیدا کرده است .انتهای پیام/

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سانی رئیس کارخانه زمزم کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: این واحد تولیدی از سال ۴۹ در خیابان سرباز کرمان فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۷۳ به دلیل برخی مشکلات زیست محیطی، کارخانه به خارج از شهر منتقل شد و ۱۰۰ درصد سهام این واحد تولیدی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد.

وی افزود: زمین کارخانه زمزم به مساحت ۱۵ هکتار است که از این میزان حدود ۷ و نیم هکتار زیربنای کارخانه و مابقی آن فضای سبز است.

دوره مقدماتی php

این تولیدکننده کرمانی مطرح کرد: محصولات این کارخانه شامل شیشه، بطری یک بار مصرف، نوشابه و دوغ در اندازه های ۲۵۰، ۳۰۰ سی سی، ۱٫۵ و ۱ لیتری است.

دانه ریحان صادراتی ابتکار پر طرفدار کارخانه زمزم کرمان

ثانی بیان کرد: محصولات خاصی تنها توسط کارخانه زمزم کرمان تولید می شود و ۱۴ کارخانه زمزم در سایر نقاط کشور آن را تولید نمی کنند که شامل دانه ریحان یا تخم شربتی، محصول ۲۵۰ سی سی و دوغ آبعلی است.

دوغ آبعلی کرمان

وی یادآور شد: محصول ۲۵۰ سی سی تنها در کرمان تولید می شود در حالیکه سایر واحدهای تولیدی ۳۰۰ سی سی تولید می کنند، دوغ آبعلی کارخانه زمزم کرمان یکی از برندهای معروف این دوغ است به واسطه اینکه در تهیه آن از ماست مرغوب استفاده شده ونحوه ترش شدن دوغ به شکل مناسبی انجام می شود، طرفداران بسیاری در کشور دارد.

رئیس کارخانه زمزم کرمان  بیان کرد: دوغ آبعلی کرمان به کشورهای کویت، عمان و آلمان صادر شده و عمده دانه ریحان تولید شده نیز به روسیه صادر می شود که از ابتدای اسفندماه تاکنون حدود ۱۸ تریلی به مسکو ارسال شده است.

ثانی ابراز کرد: بازار دانه ریحان زمزم جهانی است و توزیع چندانی در داخل کشور ندارد و بیشتر صادر می شود، البته کشورهای دیگر همچون عراق و افغانستان نیز مقصد توزیع محصولات این کارخانه هستند که تحت تاثیر شیوع کرونا این صادرات کاهش یافته است.

۹۵ درصد مواد اولیه کارخانه نوشابه سازی کرمان در داخل تامین می شود

وی ادامه داد: حدود ۹۵ درصد از مواد اولیه کارخانه زمزم کرمان در داخل کشور تامین می شود و تنها مواد اولیه وارداتی این کارخانه شامل عصاره کولا و دانه ریحان است، ما در ایران تکنولوژی تمیز کردن دانه ریحان که به صورت لیزری است، را نداریم و از کشورهای هند و پاکستان تامین می شود.

این تولیدکننده کرمانی تصریح کرد: درب سوئیچی که مربوط به بسته بندی دانه ریحان است و بخشی از درب بسته بندی های دوغ، در کشور ترکیه تولید و به ایران وارد می شود و هنوز در ایران درب بسته بندی مناسبی برای بطری های دوغ و برخی نوشابه ها تولید نشده است.

ثانی عنوان کرد: مجموعه بنیاد مستضعفان برای بی نیازی به واردات اقدام به ساخت درب هایی کرده است، وضعیت این درب ها به نسبت بهتر شده اما نیاز ما را به طور کامل برطرف نکرده است.

بازار سرمایه تامین کننده مواد غیر نفتی کارخانه زمزم کرمان

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد مواد اولیه کارخانه زمزم کرمان تولید داخل است و مواد غیر نفتی مورد نیاز ما نیز از طریق بازار سرمایه و شرکت های پتروشیمی ایرانی تامین می شود.

رئیس کارخانه زمزم کرمان در ارتباط با میزان تولیدات این کارخانه در سال ۹۹ گفت: مناطق تحت پوشش کارخانه زمزم کرمان شامل استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کل استان کرمان است، از اواخر اسفندماه سال گذشته که استان هرمزگان به حالت قرنطینه در آمد، با۴۰ درصد کاهش فروش مواجه شدیم.

ثانی تاکید کرد: این وضعیت در فروردین ماه نیز ادامه داشت و با فرا رسیدن اردیبهشت شرایط کمی بهبود یافت، و از ابتدای تیرماه رشد فروش محصولات نسبت به همین بازه زمانی در تیرماه سال گذشته حدود ۷۰ درصد بیشتر شد.

رقابت نفس گیر محصولات زمزم  با برندهای جهانی پپسی و کوکاکولا

وی یادآور شد: فروش محصولات کارخانه زمزم تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر می کند، متاسفانه در حال رقابت با رقبای بین المللی و سرسختی همچون پپسی و کولا هستیم، و بدیهی است که رقابت با این برندهای جهانی کار دشواری است.

این تولیدکننده کرمانی ابراز کرد: علاوه بر وجود رقبای سرسخت عوامل دیگر همچون قیمت گذاری، کیفیت محصول و نوع بطری مورد استفاده اثر مستقیمی بر فروش دارند، اما با وجود این در ۱۷ روز کاری تیرماه توانستیم رشد ۷۰ درصدی در فروش را تجربه کنیم.

ثانی در خصوص میزان تولید روزانه دوغ در این واحد تولیدی تشریح کرد: دوغی که در این واحد تولیدی تهیه می شود و تقریبا می توان گفت در همه کشور در حال توزیع است، به میزان ۱۰۰ هزار بطری در روز تولید می شود.

وی افزود: برای تولید دوغ آبعلی علاوه بر نیروهای اصلی کارخانه تعدادی نیرو نیز به صورت فصلی استخدام می شوند، از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون مجوز استخدام ۲۵ نفر گرفته شده و اکنون در حال فعالیت در این خط تولید هستند.

رئیس کارخانه زمزم کرمان با اشاره به گرانی و کمبود شکر در بازار بیان کرد: مواد اولیه ما در سطح ایران خریداری می شوند و خرید به عهده شرکت زمزم ایران است از این رو نوسان قیمتی مشاهده نمی شود.

کاهش سهمیه شکرعامل توقف خط تولید نوشابه زمزم کرمان

ثانی بیان کرد: اما آنچه که تولید را هدف قرار می دهد، نوسان مقداری شکر است، با وجود شرکت های تولیدکننده شکر که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد و سهمیه دولتی استان، کمبود شکر گاهی سبب توقف زنجیره تولید می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هنوز به حد مطلوب نتوانسته ایم از سهمیه استان کرمان استفاده کنیم، با توجه به تناژ مورد نیاز کارخانه، میزان شکری که به ما می دهند بسیار اندک است و علت را پایین بودن سهمیه استان مطرح می کنند.

این تولیدکننده کرمانی تاکید کرد: این کاهش سهمیه به طور مستقیم تولید را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه آن با تعطیلی خط تولید و در نهایت کاهش نیروی انسانی مواجه می شود.

ثانی اظهار کرد: مشکل توزیع شکر مربوط به استان است چرا که ماهانه گزارش تولید و میزان شکر مورد نیاز ما برای مسئولان در استان ارسال می شود.

بی توجهی مسئولان استانی توزیع شکر را نامتعادل کرده است

وی یادآور شد: متاسفانه برای تامین شکر مورد نیاز خود هر ماه باید از سهمیه شهرهای دیگر همچون تهران و مشهد برای جلوگیری از تعطیلی خط تولید قرض بگیریم.

رئیس کارخانه زمزم کرمان مطرح کرد: ماه گذشته استان تنها یک سهمیه ۳۰ تنی به ما داد که فقط شکر مورد نیاز ۲ روز را برای ما تامین می کند، این در حالی است که سهمیه شکر بین قنادی ها و اصناف توزیع می شود.

دوغ آبعلی کرمان

ثانی اذعان کرد: زمانی که در تهیه و توزیع یک جنس با بحران مواجه می شویم، باید همه جوانب سنجیده  شود و متناسب با آن اصنافی که از کمبود آن جنس متاثر می شوند در گام بعدی شناسایی شوند و متناسب با آن تصمیم گیری شود.

نوسانات قیمتی عامل مخرب ادامه حیات واحدهای تولیدی

وی افزود: از دیگر مشکلات اغلب واحدهای تولیدی می توان به نوسانات بازار اشاره کرد، با توجه به اینکه قیمت محصولات مصرفی همچون انواع نوشابه و دوغ معمولا در سال ثابت می ماند، از این رو تغییر مداوم نرخ مواد اولیه نتیجه ای جز ضرر مداوم تولیدکننده ندارد.

این تولیدکننده کرمانی تصریح کرد: درست است که این واحد تولیدی یک نهاد دولتی محسوب می شود، با توجه به اینکه سهام خاص است در پایان سال باید گزارش سالیانه تولید خود را ارائه دهیم و دلایل ادامه تولید با وجود زیان دهی را توجیح کنیم.

توقف خط تولید آب آشامیدنی ۲۰ کارگر کارخانه زمزم را بیکار کرد

ثانی تاکید کرد: خط تولید آب آشامیدنی در کارخانه زمزم بیش از ۴ سال است که متوقف شده و در جریان این تعطیلی حدود ۲۰ کارگر تعدیل شدند چرا که توانایی تامین حقوق و مزایای آن ها وجود نداشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تجهیزات و دستگاه های تولیدی کارخانه از خارج تامین می شوند، در این شرایط نه تنها مجبور به تامین قطعات با قیمت چندین برابری هستیم بلکه به واسطه تحریم ها برای خرید این تجهیزات با محدودیت های زیادی مواجه می شویم.

رئیس کارخانه زمزم کرمان تشریح کرد: در حال حاضر شرکت کوشش کاران ۹۰ درصد  تجهیزات نوشابه سازی را تولید می کند و در این وضعیت واردات را عملا متوقف کرده و تجهیزات خود را از این شرکت خریداری می کنیم.

ثانی گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان یک خط تولید جدید راه اندازی شده و لوازم مورد نیاز آن تامین شده، در حال حاضر یک خط پر کن به مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان خریداری شده، راه اندازی این خط سبب به کارگیری ۱۰ نفر می شود، در این خط تولید یک محصول جدید که دوغ یک لیتری است تولید خواهد شد.

وی در ارتباط با میزان اشتغال زایی کارخانه زمزم کرمان خاطرنشان کرد: اکنون با احتساب کارگران فصلی در این واحد تولیدی ۱۸۵ نفر مشغول به کار هستند.

  • مضرات روغن زیتون برای ابرو

  • انتهای پیام/

    تومان

    دوغ از دیرباز جزو نوشیدنی‌های خوب و پرطرفدار در بین ایرانیان بوده که دامنه نفوذ آن حتی به داستان‌ها و ضرب‌المثل‌های ما نیز کشیده شده است. درست کردن این نوشیدنی گوارا معمولاً در خانه انجام می‌شد و کم‌کم تولیدکنندگان ماهر زیادی اقدام به تولید دوغ کردند.

    اگر از طرفداران دوغ باشید حتماً نام دوغ آبعلی را شنیده‌اید. دوغ آبعلی به خاطر گاز بالایی که داشت در میان مردم محبوبیت خوبی پیدا کرد و طعم منحصربه‌فردی داشت. این دوغ در شیشه عرضه می‌شد و به‌راستی هم لذیذ و دوست‌داشتنی بود. امروز شرکت دوغ آبعلی، علاوه بر دوغ‌های گازدار، دوغ بدون گاز در طعم‌های مختلف هم تولید کرده است تا تمام افراد بتوانند از این نوشیدنی خوشمزه استفاده کنند.

    دوغ آبعلی کرمان

    آبعلی دوغ‌های خود را به دو صورت شیشه‌ای و بطری‌های پلاستیکی ارائه می‌دهد که استفاده از دوغ‌های شیشه‌ای نوستالژی خوبی برای ماست. دوغ یکی از فرآورده‌های مشتق از شیر است که علاوه بر گوارا بودن، فواید خوبی علی‌رغم انواع نوشابه‌ها برای بدن ما دارد. استفاده از این نوشیدنی فقط مختص تابستان نمی‌شود و دوغ امروزه بر سر هر سفره‌ای در هرزمانی و حتی می‌توان گفت هر مکانی جای دارد. دوغ از ماست و آب البته با نسبت‌های مختلف و افزودن نمک تهیه می‌شود. در کارخانه‌های تولیدی مختلف ازجمله آبعلی از ترکیبات ویژه‌ای برای خوش‌طعم شدن این نوشیدنی استفاده می‌کنند که شما راحت‌تر می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان دوغ خوشمزه‌ای را انتخاب کنید.

    به‌طور مثال از اسانس‌های مختلف مثل کاکوتی، نعناع، گلبرگ‌های خشک، خردشده گل محمدی و… استفاده می‌کنند که می‌توانید طعم دلخواهتان را به‌راحتی انتخاب نمایید. می‌توان گفت که دوغ نوشابه ماست بوده و دارای کلسیم، ویتامین‌های گروه B، پروتئین و چربی است. به یاد داشته باشید که ماست را نمی‌توان جایگزین شیر کرد و اما استفاده روزانه آن برای افرادی که دارای مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند، بسیار مناسب است. دوغ نوشیدنی لبنی مناسبی است که می‌تواند جای نوشابه را در سبد غذایی ما بگیرد. نوشیدنی سالم و مفیدی که تأمین‌کننده نیاز روزانه به کلسیم و حاوی است. استفاده از دوغ گازدار برای افرادی که ناراحتی معده دارند مناسب نیست و بهتر است از نوع ساده این نوشیدنی سالم استفاده کنید، زیرا سلامتی شما از هر چیزی واجب‌تر است و باید به آن توجه داشته باشید.

    این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
    و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

    تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

    قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

    این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.

    این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

    این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
    از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

    ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

    با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟

     

     

    شهر آبعلی در ۱۰ کیلومتری شمال شرق رودهن از توابع شهرستان خوش آب و هوای دماوند در استان تهران است. شهرت آبعلی تنها محدود به وجود قدیمی ترین پیست اسکی ایران نمی‌شود، بلکه آنچه آبعلی را محبوب می‌کند وجود رستوران‌ها و کبابی‌های معروف است. همانطورکه از قدیم گفته‌اند، چلوکباب مطبوع است به شرط اینکه با دوغ آبعلی نوش‌جان شود. این شهر با داشتن چندین چشمه آب معدنی از جمله چشمه آبعلی هراز، سبب تاسیس کارخانه آب معدنی ایران در سال ۱۳۱۷ در این منطقه می‌شود. با ما همراه باشید تا با تاریخچه دوغ آبعلی بیشتر آشنا شویم.

     

    تبلیغ قدیمی دوغ آبعلی

    دوغ آبعلی کرمان

     

    علاوه بر کارخانه آب معدنی ایران که دوغ خود را با نام تجاری دوغ آبعلی و به صورت شیشه‌ای وارد بازار می‌کرد، دوغ البرز هم در پایین دست چشمه آبعلی تاسیس شد. دوغ البرز با درج شعار دوغ البرز به سلامت شما کمک می‌کند! بر روی شیشه‌های خود سعی در رقابت و بدست گرفتن بازار آن سال‌ها از همسایه خود در دهکده آبعلی داشت.

    اما محبوبیت دوغ آبعلی فراتر از آن بود که تنها با یک شعار ابتکاری بتوان آن را از کنار انواع کباب‌ها در سر میز مشتری‌ها برداشت. دوغ آبعلی تنها فرآوری‌کننده‌ی دوغ گازدار به شیوه صنعتی بود. اینکه در دهه ۲۰ دوغ، در شیشه‌های لیمونادی و قهوه‌ای رنگ و در جعبه‌های چوبی به دور‌دست‌ها فرستاده می‌شد، به اندازه کافی موجب تعجب تهرانی‌ها می‌شد، تا لذت نوشیدن آن را تجربه کنند. نوشیدن این دوغ گوارا در کنار جاده یکی از تفریحات مردمی بود، که از تهران به سمت شمال حرکت می‌کردند.

     

     

    در آن روزها که علاقه مخاطبین به نوشیدنی‌های گازدار بیش از بیش وجود داشت، دوغ آبعلی به دلیل میزان گاز بالایی که داشت، همواره مورد توجه مردم قرار می‌گرفت. شدت گاز در این دوغ‌ها به حدی بود که  برای باز کردن درب فلزی آن به مهارت خاصی نیاز بود تا از پاشیدن آن به سر و صورت جلوگیری شود. و اگر زمانی فاسد شده بود، با کوچکترین تکانی شیشه آن می ترکید!

     

    دوغ آبعلی

     

    گازدار بودن دوغ آبعلی بخاطر استفاده از آب چشمه آبعلی بوده است. منشا آب چشمه آبعلی از نظر زمین‌شناسی به‌گونه است که در آن آلودگی میکروبی بوجود نمی‌آید. علاوه بر خواص درمانی و تنظیم کلسترول و اسید اوریک، وجود دی‌اکسید‌کربن در آب این چشمه باعث تنظیم دستگاه گوارش شده و به هضم سریعتر غذا کمک میکرد. در سال ۱۳۶۷ بر اثر وقوع سیل در این منطقه کارخانه و خیلی از دستگاه‌های آن دچار آسیب و تخریب شد.

     

     

    شیشه‌های دوغ آبعلی و دوغ‌های گازدار آن، باعث شد بیشتر چلوکبابی‌های تهران دیگر از تنگ‌های بلوری قیمت پایین دوغ استفاده نکنند. وجود این بطری‌های شیشه‌ای بر قیمت و ارزش دوغ افزود. به طوری که قیمت هر بطری در عمده فروشی ۳ ریال و در چلوکبابی‌ها تا ۵ ریال با مشتری حساب می‌شد. امری که تا قبل از آن، دامداران تعیین کننده قیمت مشک‌های گرویی دوغ بودند. نه تنها دوغ بلکه بطری‌های شیشه‌ای نیز قیمتی محسوب می‌شدند و اگر خواست مشتری این بود که دوغ را با خود ببرد باید برای شیشه، گرویی می‌گذاشت. چرا که شکستن شیشه‌ها توسط کارگران غیرحرفه‌ای در حین تولید دوغ در کارگاه دوغ آبعلی هزینه بر بود.

     

    شیشه دوغ آبعلی هنوز هم برای مردم خاطره انگیز است

     

    متاسفانه مستندات خاصی از طراحی بطری آبعلی در دسترس نیست. احتمالا با توجه به اینکه شکل بطری ربطی به دوغ ندارد، می‌توان حدس زد که از بطری کوکاکولا الهام گرفته شده است. ساده بودن تکنولوژی تولید شیشه در آن زمان هم بی‌تاثیر نبوده است. این بطری ساده با برچسپی که ترکیب رنگ و خط نستعلیق روی آن حس قدیمی و نوستالژیک را القا می‌کند، محبوبتر از آن بود که کسی جرات تغییر مدل آن را به خود بدهد.

     

     

    دوغ، این نوشیدنی محبوب ایرانیان تعریف ساده ای دارد: ((رقیق کردن ماست با آب یا پسماند کره‌گیری از ماست رقیق شده)). اما همین نوشیدنی ساده با کاسه دوغ و تیلیت نان و خیار و کشمش، غذای ساده مردم بی‌بضاعت در روز‌های گرم تابستان بود. تا قبل از ورود دوغ آبعلی، دوغ عرب شهرت داشت. به همین دلیل اکثر ماست بندان وقت خود را صرف تولید دوغ عربی می‌نمودند. دامداران سنتی نیز، ماست بندی و کره گیری را در طویله‌های خود بعد از دوشیدن شیر انجام و هرچه که از مشک بعد از ساخت کره حاصل می‌شد، تحت عنوان دوغ طبیعی در اختیار بسیاری از خانواده‌ها قرار می‌دادند.

     

    سالهاست که دوغ آبعلی در شهر آبعلی به فروش میرسد

     

    در دهه ۴۰ بازار دوغ آبعلی، رستوران داران را بر آن داشت که خودشان دست به کار بشوند و دوغ محلی عرضه کنند. ماست بندان و دستفروشان نیز نباید فرصت را از دست می‌دادند. اما در این بین سودجویان با تقلب و استفاده از کپک و مخمر برای ایجاد طعم ترش و گازدار کردن دوغ، سعی داشتن از دوغ آبعلی سو استفاده کنند. همچنین با باب کردن شایعاتی درباره خواص دوغ نظیر چاق شدن و قدرت مردانگی، سعی در فروش محصولات خود نمودند. اما همین فرافکنی‌ها و مشکلات دوغ فاسد، منجر به منع شدن رستوران‌ها از فروش دوغ باز و باز شدن پای بهداشت به کارگاه‌های دوغ سازی شد.

     

    دوغ آبعلی کرمان

     

    دوغ آبعلی تنها بین ایرانیان محبوب نبود. توریست‌های اروپایی که بخشی از تفریح خود را در چلوکبابی‌ها با خوردن کباب می‌گذراندند، با انواع طعم‌ها و مزه‌های دوغ ایرانی آشنا می‌شدند. آن‌ها نحوه ساخت این نوشابه سفید رنگ را می‌آموختن و با خود به کشورشان می‌بردند. بدین ترتیب می‌توان اظهار داشت، دوغ آبعلی و دوغ البرز شهرت جهانی داشتند. هم اکنون نیز در بیشتر کشور‌های اروپایی و آمریکایی بسته‌بندی دوغ، کاری پر سود محسوب می‌شود.

     

    دوغ آبعلی هنوز هم پایه ثابت بسیاری از رستوران هاست

     

     

    بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، كارخانه آبمعدنی ایران مصادره می‌شود و پس از آن به بنیاد مستضعفان و جانبازان تعلق می‌گیرد. بعد از بازسازی کارخانه در سال ۱۳۷۳ کار تولید این شرکت به شرکت زمزم و سپس به شرکت بهنوش واگذار می‌شود. امروز یکی از محصولات پرطرفدار بهنوش علاوه بر دلستر، دوغ آبعلی است. دوغ آبعلی همواره در سفره ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته است. هرچند با تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان و ورود و تنوع محصولات جدید دیگر آن جایگاه قدیمی را ندارد. اما امروزه شرکت دوغ آبعلی با تولید دوغ بدون گاز، با سایر برند‌های فرآورده‌های لبنیاتی رقابت دارد.

     

    فروش دوغ آبعلی خانواده و شیشه‌ای در سایت شرکت زمزم

     

  • عکس پروفایل جدید زیبا دخترانه
  • آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

    در شبکه های اجتماعی مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


    قیمت دوغ ۴لیتری

    دوغ آبعلی کرمان

    آیا آن چشمه آب گازدار هنوز هست یا نه ؟ جالب بود ممنون

    سلام و عرض ادب و احترام
    جالب بود
    شرایط دریافت نمایندگی برای شهرهای آبادان و خرمشهر چطور هست ممنون از شما

    سلام
    وقت بخیر
    برای کسب اطلاعات در مورد دریافت نمایندگی در شهرها، به سایت مجموعه زمزم و بهنوش که در انتهای مطلب معرفی شده است مراجعه فرمایید.

    

    نام کاربری

    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار

    دوغ آبعلی کرمان

    نمایندگی های فروش

    کد نمایندگی

    نام نمایندگی

    استان

    شهر

    تلفن محل کار

    تلفن همراه

    ایمیل

    آدرس

    573

    چاوشی

    قم

    قم

    0251-8871602-3

    09121510185

    553

    نوری محمودی

    کردستان

    بانه

    0875-4225074

    09183752552

    2001024

    زمانی

    کردستان

    دوغ آبعلی کرمان

    سنندج

    0871-3283761

    09188728634

    530

    رضائی

    کرمان

    جیرفت

    0348-2215079

    09131480206

    2101056

  • ژست عکاسی دونفره پاییزی
  • سنجری

    کرمان

    کرمان

    09131416073

    339

    مقدم فر

    گلستان

    گرگان

    0171-3328271-7

    09111715145

    دوغ آبعلی کرمان

    11065

    عبدالهی

    گلستان

    گنبدکاووس

    428

    معصومی

    گیلان

    انزلی

    09113830501

    2501015

    توفیقی

    گیلان

    رشت

    0131-6618184-6

    09116055008

    11022

    گلیج

    گیلان

    تنکابن

    0192-4221742

    09118910562

    790

    میلاد کاظمی

    گیلان

    رشت

    موسوی

    مازندران

    آمل

    0122-7731100

    09111228002

    2701004

    شرکت بهین پخش

    مازندران

    ساری

    0151-3287922

    09111510590

    791

    شرکت مهرآورگستر

    مازندران

    آمل

    0121-31333221-8

    09391218823

    00290

    صوفیانی

    مرکزی

    اراک

    0861-2238390

    09181617860

    11027

    رزمی

    مرکزی

    ساوه

    09125552180

    11023

    رئیسی

    هرمزگان

    میناب

    0765-2224827

    09171651027

    801

    اسماعیلی

    همدان

    همدان

    0811-2526351

    09189090754

    676

    دهقانپور

    یزد

    یزد

    0351-8224855

    9901048

    عزتی

    عراق

    عراق

    09188761339

    9901049

    رافع

    عراق

    عراق

    0832-7622309

    09183323312

    9901047

    صلاح الدین

    عراق

    عراق

    09181719679

    9901046

    هاشمی

    عراق

    عراق

    09188754071

    9901050

    مختارمرادی

    عراق

    عراق

    0875-3224319

    09183750143

    9901051

    ادهمی

    عراق

    عراق

    09186591848

    00767

    خاموشی

    آذربایجان شرقی

    گرمی

    0452-6244210

    09149883033

    00432

    لک – گمرک تبریز

    آذربایجان شرقی

    تبریز

    09141161854

    0101000

    شرکت کولاک شرق

    آذربایجان شرقی

    تبریز

    11064

    ساعدی

    آذربایجان شرقی

    مرند

    0491-2244331

    09141901138

    0102041

    عبدالله زاده

    آذربایجان شرقی

    مراغه

    09369218600

    0102042

    فرجی

    آذربایجان شرقی

    مراغه

    09143218633

    0105033

    بهروزی

    آذربایجان شرقی

    اصلاندوز

    09143527102

    11059

    تیزفهم

    آذربایجان شرقی

    تیکمه داش

    09144176193

    0107035

    فتاحی

    آذربایجان شرقی

    هشترود

    09192209036

    0107036

    رضائی

    آذربایجان شرقی

    هشترود

    09141257309

    0109040

    آسمانی

    آذربایجان شرقی

    عجب شیر

    0422-6223870

    09144222218

    0109043

    فتحی

    آذربایجان شرقی

    عجب شیر

    09141211703

    0109040

    فلاح زاده

    آذربایجان شرقی

    عجب شیر

    09148038959

    747

    برگشادی

    آذربایجان شرقی

    جزیره اسلامی

    09141419229

    271

    رودابه

    آذربایجان شرقی

    اهر

    0426-2232584

    09143260171

    682

    کدخدائی

    آذربایجان شرقی

    اسکو

    11026

    واحد فروش پخش تبریز

    آذربایجان شرقی

    تبریز

    11047

    کشت وصنعت پیاذر

    آذربایجان شرقی

    تبریز

    684

    تأمین ترابر سبز-صبا

    آذربایجان شرقی

    تبریز

    11084

    فروشگاه آنا

    آذربایجان شرقی

    اهر

    10685

    شرکت اروم نیکان

    آذربایجان غربی

    ارومیه

    0441-3513954-8

    648

    نجفی

    آذربایجان غربی

    میاندوآب

    0481-2221113

    09143821113

    11062

    توفیق

    آذربایجان غربی

    مهاباد

    0203025

    محتشم

    آذربایجان غربی

    میاندوآب

    09143811704

    00771

    فلاح پویات

    اردبیل

    تالش

    0182-4238635

    09111819200

    0301026

    دشتی

    اردبیل

    اردبیل

    0451-3353642

    09143551623

    0301027

    نوری زاده

    اردبیل

    اردبیل

    09143550846

    11063

    نصیری

    اردبیل

    مشکین شهر

    0452-5238036

    09149868427

    0301054

    حسینیان

    اردبیل

    اردبیل

    0451-3361728

    09141518333

    0301055

    علیزاده

    اردبیل

    اردبیل

    0451-3338972

    09141598695

    0303037

    رشبری

    اردبیل

    مشکین شهر

    09148125683

    771

    فلاح

    اردبیل

    تالش

    05835

    امینی

    البرز

    کرج

    805

    رستم بیگی

    ایلام

    ایلام

    09186165049

    0701018

    شهیدی

    بوشهر

    بوشهر

    0771-2532762

    09173711206

    10192

    رفاه بوشهر

    بوشهر

    بوشهر

    بوشهر ،فروشگاههای زنجیره ای بوشهر

    466

    شمامه

    تهران

    تهران

    021-55228416

    09122045134

    0901025

    کیانی

    چهارمحال بختیاری

    شهرکرد

    0381-2258688

    09131812098

    11061

    موسوی

    خراسان رضوی

    مشهد

    0511-8221690

    09151095841

    1101018

    ثامنی

    خراسان رضوی

    مشهد

    09155060955

    1201016

    یوسفی

    خراسان شمالی

    بجنورد

    0584-2261324

    09151840114

    11056

    کمال خانی

    زنجان

    زنجان

    09122420779

    551

    احدیان

    زنجان

    زنجان

    0241-7274617

    327

    گندم کار

    سمنان

    شاهرود

    0273-2226275

    00721

    کریمی

    فارس

    کنار تخته

    0722-2642482

    09173230750

    1702021

    عامری

    فارس

    کازرون

    0721-2225432

    09171210049

    1701028

    کشاورز

    فارس

    شیراز

    09173154997

    041-36306434-38

     

    اینستاگرام کولاک

     

    کانال تلگرام کولاک

    خوشحالیم به اطلاع مشتریان و همکاران خود برسانیم، وب سایت رسمی شرکت کولاک شرق منتشر و از این پس در دسترش شماست.این وب سایت جهت ارتقاء بهره¬وری و ایجاد ارتباط موثر و آنلاین با مشتریان و همکاران،…صورت‌های مالی

    {jcomments off}

     

    ادامه اخبار »

             

    گروه زمزم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشابه در ایران است. و در حال حاضر در مالکیت بنیاد مستضعفان میباشد ، این گروه شامل ۱۶ شرکت است. شرکت زمزم ایران شرکت مادر شرکت‌های نوشابه‌سازی گروه زمزم محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده. قدیمی‌ترین شرکت در این گروه شرکت زمزم تهران می‌باشد که پیش از انقلاب ایران، در سال ۱۹۵۴ تأسیس شده‌است. گروه زمزم نوشابه‌های مختلف با طعم‌های کولا، پرتقالی، لیمو و … تولید می‌کند.[۱][۲] این گروه محصولات خود که مارک زمزم بر خود دارند را در خارج از ایران هم به‌فروش می‌رساند. تا پیش از انقلاب، کارخانه‌های این گروه محصولات شرکت پپسی را تولید می‌کردند.[۳][۴]

    همچنین در حال حاضر دوغ آبعلی نیز جزو محصولات تولیدی این شرکت می‌باشد .

    تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ کمپانی بزرگی همچون کوکاکولا و پپسی برندهای بی‌رقیب در ایران و جهان در صنعت نوشابه‌های گازدار به شمار می‌رفتند. با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران در پی تحریم برندهای آمریکایی، برند زمزم موقعیت برتری نسبت به رقیبان بین المللی خود پیدا کرد و در ایران تا سال‌ها در غیاب کمپانی‌های آمریکایی بازار ایران را به دست گرفت. تحریم برندهای آمریکایی در میان مسلمانان دیگر نیز در برهه‌هایی از تاریخ موجب پررنگ شدن برندهای اسلامی از جمله زمزم ایران در بازار کشورهای مسلمان شد. جریان تحریم کوکاکولا در سال ۲۰۰۲ از سوی عربستان سعودی به عنوان تامین کننده نوشابه زائران حج از خبرسازترین واقعه‌ای بود که در تاریخ شرکت زمزم مؤثر بود. در این سال زمزم فروش بی‌سابقه‌ای در عربستان سعودی داشت که مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفت و زمزم را رقیب جدی کوکاکولا معرفی کرد.[۵][۶][۷] با این همه به تدریج برندهای بین المللی پپسی و کوکاکولا به ایران بازگشتند، و زمزم حتی در بازار داخلی ایران نیز در مقابل رقبای خود کم آورد. شکل گیری رقبای ایرانی دیگر در صنعت نوشابه سازی در ایران نیز به معنی محدود شدن بازار زمزم بود.[نیازمند منبع]

    دوغ آبعلی کرمان
    دوغ آبعلی کرمان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *