دليل گاز خوردن ماشين پرايد

دوره مقدماتی php
دليل گاز خوردن ماشين پرايد
دليل گاز خوردن ماشين پرايد

گاز خوردن بدون دلیل خودرو و به تبع آن بالارفتن دور موتور می‌تواند نتیجه نقص یک یا چند مورد فنی باشد در این مطلب، به توضیح این موارد می‌پردازیم و در ادامه مقاله همه آنچه که یک راننده باید در مورد تنظیم موتور، جلوبندی و سیستم ترمزگیری خودرو بداند را به طور کامل توضیح می‌دهیم:

۱- استپر موتور

۲- سنسور و موتور دریچه گاز (در صورت وجود)

۳- مپ سنسور(سنسور فشار هوای ورودی)

 ۴- ایراد سیم و پدال و دریچه گاز

دليل گاز خوردن ماشين پرايد

 ۵- سیستم ورودی هوا و منیفولد (نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز)

دوره مقدماتی php

 ۶- سنسور دور موتور

 ۷-ECU  موتور (ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود)

 ۸ – انژکتورها و غیره

۹-  ممکن است در اثر شستشوی موتور و یا بارندگی به بعضی از سنسورها مانند کیلومتر آب رسیده باشد و باعث کارکرد نامنظم و بهم ریختگی‌ ای سی یو شود، معمولاً با فلش رفع عیب می‌شود.

همانطور که در مقدمه اشاره شد یکی از مهم‌ترین مسائلی که رانندگان با آن رو به رو هستند سوالات مربوط به تنظیم موتور است در ادامه توضیح می‌دهیم که تنظیم موتور خودرو باید چه زمانی انجام شود و علائمی که خودروی شما در زمان نیاز به تنظیم موتور نشان می‌دهد را شرح می‌دهیم.

نشانه‌هایی مانند کم شدن شتاب خودرو، صدای غیر عادی موتور، لرزش بدنه، روشن شدن چراغ چک و مواردی از این قبیل، نشان دهنده فرا رسیدن زمان تنظیم موتور است.

چراغ های اخطار روی داشبورد خودرو، هدفمند طراحی شده‌اند. این چراغ‌ها با روشن شدن خودرو روشن می‌شوند و گاهی به دلایل خاصی و برای اشاره به یک مشکل بالقوه در سیستم خودرو یا قطعات آن روشن می‌مانند. به این چراغ‌های اخطار توجه کنید؛ اگر ضمن حرکت ماشین همچنان روشن می‌مانند، در اولین فرصت برای رفع مشکل اقدام کنید. ممکن است علت ساده ای مانند سوختن لامپ چراغ عقب و یا مشکلی جدی مانند ایرادی در سیستم انتقال سوخت باشد. تشخیص و رفع عیب یک مشکل جزئی به شما کمک می‌کند که از مشکلات بزرگتر و هزینه بر در این راه اجتناب کنید .

اگر خودرو شما به طور ناگهانی – موقع گاز دادن یا موارد مشابه –  گاهی ریپ می‌زند، این مسئله نه تنها نشانه بروز یک عیب است، بلکه ممکن است شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد. موتورها طوری طراحی شده‌اند که به خصوص زمانی که بیش از همیشه به آنها احتیاج دارید (مثلا در بزرگراه)، عملکرد قابل قبول و قابل اطمینانی داشته باشند؛ علت این مشکل ممکن است کثیفی شمع‌ها یا گرفتگی فیلتر سوخت و یا مواردی کاملا متفاوت باشد .

شما ممکن است در اوایل صبح کمی خواب آلود باشید اما مسلماً خودروی شما این اجازه را ندارد! اگر زمانی که به آن نیاز دارید استارت نمی‌خورد یا برای روشن شدن باید چندین بار استارت بزنید، و یا اینکه استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود، مطمئناً مشکلی وجود دارد؛ علت این مشکل می‌تواند ضعیف بودن باطری، نقصی در سیستم استارت و یا انواع مشکلات دیگر باشد .

اگر علی رغم اینکه اطمینان دارید همان مسافت همیشگی را طی می‌کنید و شخص دیگری هم از ماشین شما استفاده نمی‌کند، احساس می‌کنید مصرف بنزین ماشین زیاد شده‌، احتمالاً خودرو شما در مصرف سوخت دچار مشکل شده است. در این حالت، با مصرف یک گالن سوخت مسافت کمتری را طی می‌کنید و باید دلیل این مشکل را پیدا کنید. افت ناگهانی درجه بنزین در مسافت تعیین شده برای هر واحد سوخت نشان می‌دهد که خودرو آنطور که باید عملکرد خوبی ندارد. علت این مشکل شاید فشار باد نامناسب چرخ‌ها یا گیر کردن قطعه‌ای از سیستم ترمز باشد، شاید هم زمان تنظیم خودرو فرا رسیده است میزان مصرف سوخت خودروی خود را کنترل کنید تا قبل از اینکه دچار مشکل جدی شود، از وضعیت سیستم آن مطلع شوید .

بعد از توضیح کامل تنظیم موتور یکی دیگر از مواردی که باعث شکایت بعضی از رانندگان می‌شود را برایتان شرح می‌دهیم. بعضی از مواقع رانندگان خودروهای  پژو ۴۰۵ و سمند و پرشیا از لرزش زیاد ترمزها در زمان ترمز گیری شکایت دارند.  علت این مسئله و راه حل‌های آن چیست؟

لرزش زیاد پدال ترمز در مواردی می‌تواند نشان دهنده ایراد در سیستم ترمزگیری یا یکی از قطعات این بخش است.

 لرزش پدال ترمز در خودروهای دارای سیستم ترمز ضد قفل (ABS) نشان دهنده عمل کردن سیستم ضد قفل است اما در صورتی که خودرو فاقد این سیستم باشد یا اگر کل خودرو به لرزه بیافتد، این امر نشان دهنده یک ایراد است.

اگر در هنگام ترمزگیری با لرزش‌های غیر طبیعی و شدید مواجه شدید، باید ترمز خودرو را در مکان‌های خلوت تست کنید. اگر ترمزها عملکرد مناسبی نداشتند، به احتمال بسیار زیاد دیسک‌های ترمز تاب برداشته‌اند یا لنت‌ها دچار سایش نامنظم شده‌اند.

اما برای اطمینان بیشتر باید در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه و مواردی مانند سلامت لنت‌ها، عدم وجود هوا در مسیر ترمز، سلامت بوستر، سلامت پمپ ترمز، تاب نداشتن دیسک و … بررسی شود.

یکی دیگر از مواردی که رانندگان بعد از چند سال داشتن ماشین یا زمانی که می‌خواهند خودروی کارکرده‌ بگیرند با آن رو به رو می‌شوند سلامت سیستم جلوبندی خودرو است. در ادامه روش‌های تشخیص این مسئله بیان می‌کنیم:

بررسی دقیق معایب سیستم جلوبندی فقط توسط کارشناسان و افراد خبره امکان پذیر است اما با چند آزمایش ساده می‌توانیم از سلامت یا عدم سلامت آن آگاه شویم.

سیستم تعلیق و جلوبندی با وضعیت نامطلوب خیابان‌های موجود، به‌طور متوسط نیازمند دو مرحله بازدید در سال است. اگر سیستم تعلیق به‌موقع تعمیر نشود، آسیب‌های بعدی به خودروی شما وارد خواهد شد.

به وسیله نشانه‌های زیر می‌توان از وضعیت سیستم تعلیق خودرو مطلع شد:

با گذشت زمان، اجزای سیستم تعلیق خودرو به‌مرور فرسوده می‌شوند. شاید ساده‌ترین و بهترین راه برای تشخیص مشکلات سیستم تعلیق حسی است که خودرو هنگام سوارشدن به سرنشینان منتقل می‌کند. چراکه در صورت خرابی سیستم تعلیق، سواری خشک‌تر شده و تمامی برجستگی‌های جاده را به اتاقک خودرو منتقل می‌گردد که در برخی موارد نیز با صدای زیر شدید (جیغ کشیدن) همراه می‌شود.

اگر هنگام پیچیدن احساس کردید که وسیله نقلیه برخلاف فرمان شما عمل می‌کند، دلیل این امر به‌ احتمال‌ زیاد خرابی قطعه‌ای در سیستم جلوبندی است. بخش‌های مختلف سیستم تعلیق خودرو می‌توانند بر عواملی از قبیل: نحوه  فرمان دهی، زاویه لاستیک‌ها و مرکز تعادل و بالانس خودرو اثرگذار باشند. وجود نقص فنی در هرکدام از قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق می‌تواند راننده را با دشواری در فرمان دادن رو به رو کند. به‌عنوان‌ مثال میله رابط فرمان در صورت آسیب‌دیدگی موجب تنبلی در پاسخ سیستم فرمان می‌شود. اساساً این بدین معنی است که خودروی شما توان مقابله برابر نیروی گریز از مرکز پیچ‌ها و پایدار نگه‌داشتن بدنه خودرو را ندارد که موجب افزایش خطر چپ کردن نیز می‌شود. بنابراین حتماً در اولین فرصت خودروی خود را جهت تعمیر سیستم تعلیق و جلوبندی به نزد تعمیرکاری مطمئن ببرید.

لاستیک‌های خودرو را وارسی کنید. چنان چه متوجه شدید آج‌ها به‌طور ناهمگون ساییده شده‌اند یا با نقاطی صاف بر روی تایرها مواجه شدید این امر در اغلب موارد نشانه این است که سیستم تعلیق، در بالانس نگه‌داشتن خودرو شما ناتوان است و فشار نامساوی بر روی لاستیک‌ها اعمال می‌کند.

درصورتی‌که به قسمت زیرین خودرو دسترسی دارید، به سیستم تعلیق و جلوبندی به‌طور مستقیم نگاهی بیندازید. درصورتی‌که فنر و کمک‌فنرها چرب و روغنی به نظر می‌رسند، این قطعه در حال نشت مایع بوده و درنتیجه به‌درستی کار نمی‌کنند. در این صورت نیاز به تعویض دارند.

اگر فکر می‌کنید که سیستم جلوبندی خودرو به مشکل برخورده است (بر اساس یکی از علائم بالا)، این آزمون ساده را انجام دهید:

زمانی که خودرو ایستاده است، وزن خود را روی خودرو بیندازید و آن را از طرف جلوی خودرو به پایین فشار دهید. چند بار آن را بالا و پایین کنید و سپس رها کنید. همین حرکت را در پشت خودرو انجام دهید. اگر پس از رها کردن شما، خودرو بیش از ۲ یا ۳ بار بالا و پایین شد، به این معنی است که سیستم تعلیق خودروتان فرسوده شده است.

.sg-popup-overlay-15,
.sg-popup-content-15 {
z-index: 9999 !important;
}
#sg-popup-content-wrapper-15 {
padding: 0px !important;
}SG_POPUP_DATA[15] ={“id”:”15″,”title”:”popbox”,”type”:”html”,”effect”:”No effect”,”0″:”width”,”1″:”640px”,”height”:”480px”,”delay”:0,”duration”:1,”2″:”initialWidth”,”3″:”300″,”initialHeight”:”100″,”width”:”640px”,”buttonDelayValue”:0,”escKey”:”on”,”isActiveStatus”:”on”,”scrolling”:”on”,”disable-page-scrolling”:”on”,”scaling”:””,”reposition”:”on”,”overlayClose”:”on”,”reopenAfterSubmission”:””,”contentClick”:””,”content-click-behavior”:”close”,”click-redirect-to-url”:””,”redirect-to-new-tab”:””,”opacity”:”0.8″,”popup-background-opacity”:”1″,”sgOverlayColor”:””,”sg-content-background-color”:””,”popupFixed”:””,”fixedPostion”:””,”popup-dimension-mode”:”responsiveMode”,”popup-responsive-dimension-measure”:”auto”,”maxWidth”:””,”maxHeight”:””,”initialWidth”:”300″,”closeButton”:”on”,”theme”:”colorbox6.css”,”sgTheme3BorderColor”:””,”sgTheme3BorderRadius”:”0″,”onScrolling”:””,”inActivityStatus”:””,”inactivity-timout”:”0″,”beforeScrolingPrsent”:0,”forMobile”:””,”openMobile”:””,”repeatPopup”:”on”,”popup-appear-number-limit”:”1″,”save-cookie-page-level”:””,”autoClosePopup”:””,”countryStatus”:””,”showAllPages”:”all”,”allPagesStatus”:””,”allPostsStatus”:””,”allCustomPostsStatus”:””,”allSelectedPages”:””,”showAllPosts”:”all”,”showAllCustomPosts”:”all”,”allSelectedPosts”:””,”allSelectedCustomPosts”:””,”posts-all-categories”:””,”all-custom-posts”:””,”sg-user-status”:””,”loggedin-user”:”true”,”popup-timer-status”:””,”popup-schedule-status”:””,”popup-start-timer”:”Jun 12 18 12:29″,”popup-finish-timer”:””,”schedule-start-weeks”:””,”schedule-start-time”:”12:29″,”schedule-end-time”:””,”allowCountries”:””,”countryName”:””,”countryIso”:””,”disablePopup”:””,”disablePopupOverlay”:””,”popupClosingTimer”:””,”yesButtonLabel”:””,”noButtonLabel”:””,”restrictionUrl”:””,”yesButtonBackgroundColor”:””,”noButtonBackgroundColor”:””,”yesButtonTextColor”:””,”noButtonTextColor”:””,”yesButtonRadius”:0,”noButtonRadius”:0,”sgRestrictionExpirationTime”:0,”restrictionCookeSavingLevel”:””,”pushToBottom”:””,”onceExpiresTime”:”1″,”sgOverlayCustomClasss”:”sg-popup-overlay”,”sgContentCustomClasss”:”sg-popup-content”,”popup-z-index”:”9999″,”popup-content-padding”:”0″,”theme-close-text”:”Close”,”socialButtons”:”{u0022sgTwitterStatusu0022:u0022u0022,u0022sgFbStatusu0022:u0022u0022,u0022sgEmailStatusu0022:u0022u0022,u0022sgLinkedinStatusu0022:u0022u0022,u0022sgGoogleStatusu0022:u0022u0022,u0022sgPinterestStatusu0022:u0022u0022,u0022pushToBottomu0022:u0022u0022}”,”socialOptions”:”{u0022sgSocialThemeu0022:u0022u0022,u0022sgSocialButtonsSizeu0022:u0022u0022,u0022sgSocialLabelu0022:u0022u0022,u0022sgSocialShareCountu0022:u0022u0022,u0022sgRoundButtonu0022:u0022u0022,u0022fbShareLabelu0022:u0022u0022,u0022lindkinLabelu0022:u0022u0022,u0022sgShareUrlu0022:null,u0022shareUrlTypeu0022:u0022u0022,u0022googLelabelu0022:u0022u0022,u0022twitterLabelu0022:u0022u0022,u0022pinterestLabelu0022:u0022u0022,u0022sgMailSubjectu0022:u0022u0022,u0022sgMailLableu0022:u0022u0022}”,”countdownOptions”:”{u0022pushToBottomu0022:u0022u0022,u0022countdownNumbersBgColoru0022:u0022u0022,u0022countdownNumbersTextColoru0022:u0022u0022,u0022sg-due-dateu0022:u0022u0022,u0022countdown-positionu0022:u0022u0022,u0022counts-languageu0022:u0022u0022,u0022sg-time-zoneu0022:u0022u0022,u0022sg-countdown-typeu0022:u0022u0022,u0022countdown-autocloseu0022:u0022u0022}”,”exitIntentOptions”:”{u0022exit-intent-typeu0022:u0022u0022,u0022exit-intent-expire-timeu0022:u0022u0022,u0022exit-intent-alertu0022:u0022u0022}”,”videoOptions”:”{u0022video-autoplayu0022:u0022u0022}”,”fblikeOptions”:”{u0022fblike-like-urlu0022:null,u0022fblike-layoutu0022:u0022u0022,u0022fblike-dont-show-share-buttonu0022:u0022u0022,u0022fblike-close-popup-after-likeu0022:u0022u0022}”,”repetitivePopup”:””,”repetitivePopupPeriod”:”60″,”randomPopup”:””,”popupOpenSound”:””,”popupOpenSoundFile”:”https://farmooon.ir/wp-content/plugins/popup-builder/files/lib/popupOpenSound.wav”,”popupContentBgImage”:””,”popupContentBgImageUrl”:””,”popupContentBackgroundSize”:”cover”,”popupContentBackgroundRepeat”:”no-repeat”,”html”:”u003Cpu003Eu003Ca href=u0022http://uzee.ir/farmoooniru0022u003Eu003Cimg class=u0022alignnone wp-image-280 size-fullu0022 src=u0022https://farmooon.ir/wp-content/uploads/2018/06/farmoon-pop.jpgu0022 alt=u0022دانلود فرمون u0022 width=u0022500u0022 height=u0022228u0022 /u003Eu003C/au003Eu003C/pu003E”,”customEvent”:”0″};

sgAddEvent(window, ‘load’,function() {
var sgPoupFrontendObj = new SGPopup();
sgPoupFrontendObj.popupOpenById(15)
});

سلام من ماشینم سوختش خیلی زیاده ۴۰۵ مدل۹۰ هست نمیدونم از چیشه لطفاً بهم جواب بدین ممنون خداخیرتون بده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دليل گاز خوردن ماشين پرايد

 

دانلود فرمون از کافه بازار

دانلود فرمون از گوگلی پلی

با عضویت در کانال تلگرام کارگیک از آخرین بروزرسانی های سایت و اخبار و اطلاعیه ها آگاه می شوید.

هزاران ساعت ویدئوهای دیدنی و آموزشی کارگیک را در کانال رسمی کارگیک در آپارات دانلود بفرمائید.

تبلیغات در وب سایت و کانال تلگرام کارگیک

پایتخت ایران چه نام دارد ؟

Forum Rules

مرکز انجمنهاي تخصصي

پرش به محتوا

مرکز انجمنهاي تخصصي

پرش به محتوا

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت
دليل گاز خوردن ماشين پرايد

پست
توسط dadaMeysam » یک شنبه 4 مرداد 1394, 12:29 pm

پست
توسط sabalan1400 » سه شنبه 6 مرداد 1394, 4:20 am

پست
توسط dadaMeysam » پنج شنبه 8 مرداد 1394, 8:57 pm


پست
توسط RAHVAR » جمعه 9 مرداد 1394, 12:01 pm

پست
توسط حسين لاويو » سه شنبه 10 شهریور 1394, 10:49 am

پست
توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 10 شهریور 1394, 2:35 pm

پست
توسط sabalan1400 » پنج شنبه 12 شهریور 1394, 4:39 am

پست
توسط Mohammad 1985 » پنج شنبه 12 شهریور 1394, 8:11 am

پست
توسط javad.abedi » جمعه 13 شهریور 1394, 8:20 pm

پست
توسط aliot » سه شنبه 31 فروردین 1395, 8:42 am

پست
توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 31 فروردین 1395, 9:02 am

پست
توسط محسن فلاح » سه شنبه 31 فروردین 1395, 1:56 pm

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”

کاربران حاضر در این انجمن: GoogleBot و 9 مهمان

نمایش نسخه قابل چاپ

دليل گاز خوردن ماشين پرايد
دليل گاز خوردن ماشين پرايد
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *