دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

دوره مقدماتی php
دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی
دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا شکلاتی یکی از انواع دسرهای بین المللی بسیار خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. این دسر خوشمزه یک دسر ایتالیایی است و با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پاناکوتا شکلاتی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری پاناکوتا شکلاتی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی با وبسایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

دوره مقدماتی php

دستور تهیه

برای تهیه پاناکوتای شکلاتی ابتدا نیمی از شیر را در کاسه ای می ریزیم و پودر ژلاتین را به آن می افزاییم و کاسه را روی بخار کتری قرار می دهیم و با قاشق هم می زنیم تا ژلاتین در شیر کاملا حل شود و کنار می گذاریم.

سپس در قابلمه ای خامه را می ریزیم و باقی شیر را کم کم به آن می افزاییم و خوب به همزن هم می زنیم تا یکدست شوند و بعد شکر را به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم و مواد را مخلوط می کنیم تا شکر نیز حل شود

و نیازی به جوش آمدن مواد نیست. زمانی که شکر حل شد و کمی مواد داغ شدند قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و شکلات تخته ای را رنده می کنیم و به مواد می افزاییم و کمی اسانس وانیل و پودر کاکائو و مخلوط شیرو ژلاتین نیز به آن ها اضافه می کنیم

و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. اگر تمایل داشتید پاناکوتا شما رنگ تیره تری داشته باشید برای این منظور می توانید شکلات تخته ای و کاکائو بیشتری به مواد اضافه کنید که طبیعتا طعم آن نیز تلخ تر می شود.

سپس مواد پاناکوتا را در قالب مورد نظر خود می ریزیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا پاناکوتا حالت بگیرد. سپس پاناکوتا آماده شده را از قالب بیرون می آوریم و با خامه تزئین می کنیم.نوش جان

پاناکوتا شکلاتی یک نوع دسر ایتالیایی پر طرفدار است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن ژلاتین ، خام و شکلات هستند. دسر پاناکوتا از دسرهای انعطاف پذیر است و با طعم های مختلفی تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر پاناکوتا شکلاتی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا نصف شیر را در یک کاسه می ریزیم و پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم. کاسه را روی حرارت بسیار ملایم ( روی بخار آب ) قرار می دهیم و آنقدر شیر را هم می زنیم تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. در مرحله بعد خامه را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

شیر باقیمانده را به خامه اضافه می کنیم. ( بهتر است شیر را کم کم اضافه کنیم و حین اضافه کردن خوب شیر و خامه را با همزن مخلوط کنیم ) آنقدر شیر و خامه را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند سپس شکر را اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن شکر قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا در شیر و خامه حل شود. دقت داشته باشید نیازی به جوش آمدن مخلوط شیر و خامه نیست و زمانی که داغ شد آن را از روی حرارت بر می داریم.

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت شکلات تخته ای را داخل مخلوط شیر و خامه رنده می کنیم و مقداری کمی اسانس وانیل را به همراه پودر کاکائو و مخلوط شیر و ژلاتین به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم مواد دسر را در قالب یا قالب های مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. حداقل حدود ۴ ساعت نیاز است تا دسر پاناکوتا شکلاتی در یخچال بماند سپس با خامه تزیین و سرو کنید.

برای اینکه پاناکوتای شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشد بهتر است مقدار شکلات یا پودر کاکائوی بیشتر به مواد اضافه کنید. البته توجه داشته باشید اگر خیلی بیش از حد از پودر کاکائو یا شکلات تلخ استفاده کنید روی طعم دسر شما تاثیر خواهد گذاشت.

سلام بدون ژلانین پاناکوتا درست نمیشه چون اینجا ژلاتین حلال پیدا نمیشه

سلام و عرض ادب ژلاتین حالت ژله ای به پاناکوتا میدهد ، می تونید استفاده نکنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

پاناکوتا یکی از دسرهای مخصوص ایتالیایی می باشد که امروزه در سراسر دنیا نیز تهیه می شود. این دسر در ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرده و در مجالس از آن استفاده می کنند.

پاناکوتا یکی از دسرهای خوشمزه ایتالیایی است که امروزه طرفداران زیادی در کشورما پیدا کرده است. این دسر فوق العاده گزینه خوبی برای پذیرایی در میهمانی ها می باشد. طرز تهیه دو نوع پاناکوتا در این پست آورده شده است.

1- خامه صبحانه : 2 پیمانه

2- شیر : نصف پیمانه

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

3- شکر: نصف پیمانه

4- پودر ژلاتین: 5 قاشق چای خوری

5- پودر نسکافه یا قهوه فوری: 2 قاشق چای خوری

6- پودر قند: 1 قاشق چای خوری

7- وانیل : 1 قاشق چای خوری

8- آب جوش: نصف پیمانه

9- پودر کاکائو: 2 قاشق غذا خوری

1- در اولین مرحله از طرز تهیه پاناکوتا، 4 قاشق از پودر ژلاتین را در ظرفی مناسب به همراه مقداری آب مخلوط کنید و به روش بن ماری حرارت دهید تا پودر ژلاتین نرم شود. همچنین بر روی حرارت مخلوط را هم زنید تا کاملا یکدست شود.

2- درون قابلمه ایی مناسب، شکر، شیر و خامه را بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار داده و هم زنید تا مواد داغ شوند ولی نجوشد ، سپس وانیل را اضافه کنید.

3- مواد آماده شده را نصف کرده و در دو قابلمه جدا بریزید و به یکی از قابلمه ها پودر کاکائو و نصفی ژلاتین اضافه کنید و به قابلمه دیگر نصف ژلاتین دیگر را اضافه کنید.

4- ظرفی مناسب انتخاب کنید، یا لیوانی را لایه لایه از مایه پاناکوتا پر کنید، هر لایه که می ریزید، لیوان را داخل یخچال به مدت 5 دقیقه قرار دهید تا خودش را بگیرد، سپس لایه بعدی را اضافه کنید. (هنگامی که مایه پاناکوتا را به مدت 5 دقیقه درون یخچال قرار می دهید، مابقی مایع را روی حرارت بخار آب گرم نگه دارید).

5- در این مرحله از طرز تهیه پاناکوتا، پودر قهوه فوری را با 1 قاشق چای خوری پودر قند و نصف لیوان آب جوش ترکیب کنید.

6- 1 قاشق ژلاتین را به مایع مرحله 5 اضافه کرده و آن را خوب حل کنید.

7- لایه آخر پاناکوتا در لیوان را با قهوه ایی که آماده کرده اید بپوشانید و داخل یخچال مجددا قرار داده تا خنک و آماده سرو شود.

1- شیر پرچرب: 1 پیمانه

2- خامه: 1 پیمانه

3- شکر : 1/3 پیمانه

4- آب جوش : 2 قاشق غذا خوری

5- پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری

6- وانیل: 1 قاشق چای خوری

1- خامه و شیر را درون ظرف مناسب ریخته و هم زنید تا مخلوط شوند، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید.

2- در دومین مرحله از طرز تهیه پاناکوتا، وانیل را به خامه و شیر اضافه کرده و همزدن را ادامه دهید. صبر کنید تا مخلوط به جوش آید.

3- بعد از یکی دو جوش زدن مخلوط، شکر را به آن اضافه کنید، دقت کنید اگر طعم شیرینی را نمی پسندید، بهتر است کم کم شکر را اضافه کرده و هر بار مخلوط را کمی بچشید و مطابق میل و علاقه شکر را اضافه کنید.

4- زمانی که شکر در مخلوط کاملا حل شد، ظرف حاوی مخلوط را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

5- پودر ژلاتین را به همراه دو قاشق آب جوش مخلوط کنید و تا زمانی که پودر ژلاتین حل و شفاف نشده ، بهم زنید.

6- مخلوط به دست آمده در مرحله قبل را به ترکیب شیر و خامه اضافه کرده و مجدد خوب هم زنید. دسر پاناکوتا وانیلی آماده است.

7- دسر را درون ظرف دلخواه ریخته و حداقل به مدت 5 الی 6 ساعت آن را درون یخچال قرار دهید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دسر پاناکوتا یکی از خوشمزه ترین دسرها برای مهمانی و مجلس است که می توان آن را به صورت تک نفره و یا قالبی تهیه نمود. پاناکوتا با طعم های شکلاتی، وانیلی، زعفرانی، میوه ایی و… تهیه می شود که هر یک از این طعم ها طرفداران خاص خود را دارد و اغلب با روشی مشابه تهیه می شوند. با ان حال در این مطلب به ارائه طرز تهیه دسر پاناکوتا با دو روش می پردازیم و همچنین ایده هایی برای تزیین پاناکوتا را معرفی می نماییم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرند.

پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است که مدتی است در ایران رواج زیادی یافته است و از جمله دسر های محبوب برای پذیرایی از مهمان محسوب می گردد. این نوع دسر از خانواده پودینگ ها به حساب می آید و دستوری تقریبا مشابه با آنها دارد. در ادامه می توانید طرز تهیه دسر پاناکوتا را مشاهده نمایید و سپس اقدام به تهیه این دسر ساده نمایید و در کنار خانواده نوش جان فرمایید.

چند قاشق از شیر را داخل ظرف مناسبی ریخته و پدر ژلاتین را روی آن بپاشید و بدون هم زدن روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین به رو بن ماری حل شود.

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

حال در ظرفی جداگانه شیر سرد، خامه و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید، نیازی به جوشیدن مواد نیست، همین که خامه و شیر کاملا حل شوند کافی است. گلاب را نیز اضافه نمایید و هم بزنید و بعد وانیل را اضافه کنید.

حرارت را خاموش کنید و سپس شیر حاوی ژلاتین را به مواد اصلی اضافه نمایید. حال زمان آن رسیده است که پاناکوتا را درون قالب بریزید.

قالب را کمی چرب کنید و مواد دسر را داخل آن ریخته و به مدت چهار یا پنج ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شما آماده شود.

در صورتی که دسر را به صورت تک نفره و داخل جام سرو می نمایید، نیازی به چرب کردن ظرف نیست.

در صورتی که قصد تهیه پاناکوتا شکلاتی را دارید، طبق مراحل قبل اقدام نمایید و بعد از حل شدن خامه در شیر، شکلات رنده شده را نیز به مواد اضافه کنید. ظرف را از روی حرارت برداشته و هم بزنید تا شکلات کاملا حل شود. سپس ترکیب ژلاتین و شیر را اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن داخل قالب مناسب بریزید. (برای این دستور و در طرز تهیه دسر شکلاتی نیاز به ۱۰۰ گرم شکلات تلخ دارید اما در صورتی که از شکلات معمولی استفاده می کنید بهتر است از میزان شکر کم کرده و یا آن را حذف نمایید)

حال که با طرز تهیه دسر پاناکوتا آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم مدل های زیبای تزیین این دسر را نیز ملاحظه نمایید و با الگوبرداری از این تزیینات زیبا اقدام به تزیین دسر پاناکوتا نمایید. برای این کار می توانید از ایده های مطرح شده در تزیین ژله استفاده کنید و با برش هایی از میوه های مختلف، سس شکلات و حتی ژله های مختلف به تزیین دسر خود بپردازید.

تزیین پاناکوتا زعفرانی

تزیین دسر پاناکوتا با تمشک و توت فرنگی

پاناکوتا زعفرانی قالبی

دسر پاناکوتا شکلاتی

تزیین پاناکوتا سه رنگ

دسر پاناکوتا توت فرنگی

پاناکوتا چند رنگ مجلسی

تزیین دسر پاناکوتا با شکلات

دسر پاناکوتا با ژله انار برای شب یلدا

تزیین زیبای دسر پاناکوتا

تزیین ساده پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا زعفرانی با تزیین زیبا و شیک

با یکی از بهترین آموزش ها در طرز تهیه دسر پاناکوتا آشنا شدید که امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در صورت تمایل به مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه و استفاده از دستورات امتحان شده و عالی به بخش آشپزی مجله هنر در خانه مراجعه نمایید و از بهترین و جدیدترین مطالب دیدن نمایید.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

امتیاز دهید


3.6
از

15

دسرهای کیکی همیشه طرفداران زیادی دارند. اما تهیه کیک کار وقت گیری است و چندان ساده نیست. اینجاست که بیسکویت به کمک شما می آید. کیک دسر پاناکوتا شکلاتی یکی از آن دست دسرهای خوشمزه ای است که با کراست بیسکویتی تهیه میشود و خیلی ساده است. حتما با دسر پاناکوتا آشنا هستید. رایج ترین نوع این دسر پاناکوتا وانیلی است که معمولا با میوه، ژله ها و سس های مختلف سرو میشود مثل پاناکوتا با سس میوه ای یا پاناکوتا با سس انبه. پاناکوتا شکلاتی هم یکی دیگر از انواع این دسر است. در اینجا دسر پاناکوتا شکلاتی را با یک لایه خمیر بیسکویتی زیر آن داخل لیوان یا شیشه تهیه میکنیم.

 

 

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

 

بیسکویت خرد شده، کره ذوب شده و 2 قاشق غذاخوری شکر را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ( میتوانید بیسکوییت را بکوبید تا خوب خرد شود سپس با کره ذوب شده و شکر مخلوط کنید ).

 

 

خمیر بیسکویتی را داخل قالب بریزید و با فشار پشت قاشق بافت خمیر را فشرده کنید سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود ( اگر از لیوان استفاده میکنید ته هر لیوان دسر 2 قاشق چایخوری خمیر بیسکوییتی بریزید ).

 

 

پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و روی آن مقداری آب بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا نرم شود.

 

خامه ، شیر ، 2 قاشق شکر و وانیل را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا داغ شود (دقت کنید داغ شود اما نجوشد). قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس شکلات چیپسی و ژلاتین را اضافه کنید.

 

 

مواد را به خوبی مخلوط کنید تا پاناکوتا شکلاتی یکدست شود. قالب را از یخچال خارج کنید و با قاشق کم کم پاناکوتا را روی لایه بیسکوییتی بریزید. قالب را حداقل 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس پاناکوتا را با خامه تزیین و سرو کنید.

 

– به جای شکلات چیپسی از شکلات تخته ای میتوانید استفاده کنید.

– به جای خمیر بیسکویت میتوانید از کیک استفاده کنید.

– 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین برابر با 1 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 2 ورقه ژلاتینی کوچک است.

 

بسیارجذاب بود

سلام … عالی … مفید … خوب … ممنون از شما

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی
دسر پاناکوتا شکلاتی لیوانی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *