درست كردن دسر تيراميسو

دوره مقدماتی php
درست كردن دسر تيراميسو
درست كردن دسر تيراميسو

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

مواد لازم:

75 گرم شکر کاستر سفید

4 عدد زرده‌ی تخم‌مرغ

500 گرم ماسکارپونه

درست كردن دسر تيراميسو

250 میلی‌لیتر خامه زده‌شده

دوره مقدماتی php

250 گرم بیسکوئیت لیدی فینگر

150 میلی‌لیتر اسپرسو (5 شات)

5 قاشق قهوه یا لیکور بادام

4 قاشق پودر کاکائو

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

لطفا رسپی دیگه ای هم اگه دارین از تیرامیسو بذارین

امتیاز دهید


3.4
از

237

تیرامیسو یکی از معروف ترین دسرهای ایتالیایی است که در دل همه مردم جا باز کرده و در کشور ما هم رواج زیادی پیدا کرده است. این روزها به ندرت کافه یا رستورانی پیدا میشود که دسر تیرامیسو در منوی دسرهایش نباشد. دوستداران قهوه بدون شک از این دسر هم خوششان خواهد آمد. چون برای تهیه تیرامیسو، بیسکویت لیدی فینگر در قهوه سرد فرو میرود و طعم و عطر عالی قهوه را به خودش جذب میکند. لایه دیگر دسر مخلوطی است که از خامه پنیر ماسکارپونه تهیه میشود. این پنیر عالی که بافتی شبیه به خامه دارد در کنار لیدی فینگر آغشته به قهوه فوق العاده است.

 

درست كردن دسر تيراميسو

 

با وجود هواداران زیاد این دسر، عده ای فکر میکنند تهیه تیرامیسو خیلی سخت است و نیاز به یک سرآشپز حرفه ای دارد. اما این طور نیست. شما خیلی راحت با کمی حوصله میتوانید این دسر خوشمزه را در منزل تهیه کنید. با دنبال کردن دستور تهیه  و تصاویر مرحله به مرحله که در ادامه خواهید دید درست کردن یک تیرامیسوی عالی برای هر کسی راحت خواهد بود.

 

 

اول از همه زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. قابلمه ای را تا وسط آب کنید و روی شعله بگذارید تا آب جوش بیاید. سپس یک کاسه روی قابلمه بگذارید و زرده های تخم مرغ و شکر را داخل آن بریزید (روش بنماری). شعله را کم کنید و حدود 10 دقیقه مرتب هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.

 

 

 آن را از روی شعله بردارید و هم بزنید تا غلیظ و لیمویی رنگ شود. علاوه بر این با این کار مخلوط شما قدری هم خنک می شود. اگر حجم بیشتری از مواد دارید و میخواهید برای افراد بیشتری تیرامیسو درست کنید حتماً مدت بیشتری صبر کنید تا مایه خنک شود سپس مراحل را ادامه دهید.

 

 

حال پنیر ماسکارپونه را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط دوباره یکدست شود.

 

 

خامه را در ظرف دیگری خوب بزنید تا فرم بگیرد، سپس آن را با مایه قبلی مخلوط کنید.

 

 

قهوه سرد را در کاسه ای بریزید و بیسکویت های لیدی فینگر را یکی یکی داخل آن فرو ببرید، فقط در حدی که مرطوب شوند (نیازی به خیساندن نیست).

 

 

قالب عمیقی را آماده کنید و یک لایه بیسکویت لیدی فینگر به صورت مرتب کف آن بچینید.

 

 

سپس نصف مایه ماسکارپونه را روی آن بریزید و به صورت یکنواخت پخش کنید. دوباره این کار را تکرار کنید (یک لایه بیسکویت لیدی فینگر و یک لایه مخلوط پنیر).

 

 

بگذارید دسر حداقل 4 ساعت در یخچال بماند سپس پودر کاکائو را روی آن بپاشید. قبل از سرو دسر تیرامیسو را به سایز دلخواه برش بزنید.

 

درست كردن دسر تيراميسو

 

نکته: بهتر است بگذارید تیرامیسو از شب تا صبح در یخچال بماند.

 

سلام عزیزم.خسته نباشی.من اگر بخوام حجم کمتری از این دسر رو درست کنم به چه مقدار باید موادشو کم کنم؟! مثلا برای ۵ نفر؟!

سلام خسته نباشید برای تیرامیسو این پنیر خامه ای که گفتین همون پنیری هست که تو سوپر مارکتها هم هست؟ چندتا بسته ۲ لیوان میشه

بله همونه…بستگی به بسته ش داره. دو پیمانه میشه حدود 240 گرم.

خیلی عالی

این دسر واقعا خوشمزه وپرطرفداره

راحت واسان توضیح داده شده وامیدوارم طعمش هم به همین خوبی باشه

این ی دسر خیلیییی خوشمزه س واقعا عالیه???

سلام
ممنون از سایت خوبتون من خیلی تازه کارم و سئوالم ابتدایی
می خواستم بدونم منظور از خامه زده شده یعنی چی؟:)

سلام عزیزم
خامه زده شده همون خامه فرمی هست که در شیرینی پزی ها برای خامه کیک و شیرینی استفاده می کنند. http://irancook.ir/08/23/khame-form-gerefte/2885/ نحوه درست کردنشو در این لینک ببینید.

نمیشه جای این بیسکوییت از جایگزینی استفاده کرد؟

میتونید از کیک یا بیسکوییت ساده هم استفاده کنید

اگه به جای پودر شکر از خود شکر استفاده بشه مشکلی تو طعم و ظاهرش پیش نمیاد??

مینا جان دستور اصلیش پودر شکره که میتونی از پودر قند هم استفاده کنی ، شکر فکر میکنم باعث شل شدن مایه تیرامیسو میشه ، امتحان نکردم

سلام ممنون ازسایت خوبت میخواستم ازت سوال کنم خامه زده شده منظورت چیه ؟؟؟ لطفا توضیح بدید

سلام . ممنونم زهرای عزیز ٬ منظور خامه فرم گرفته است

سلام خیلی خوب بود ممنونم . امید وارم چیز های بیشتری / بنویسی

بسیار عالی

بسیار عالی!

سلام توضیحات کامل بود مرسی.

خیلی خوشم اومد ممنون

خوشحالم سحر جان

سلام..تیرامیسو تخم مرغ نداره؟؟؟؟؟؟؟؟

دوست عزیز این دستور تخم مرغ نداره ، اگه داشت میذاشتم

اما توی دستور نوشتین تخم مرغ . و نوشتین شکر نه پودر شکر

خیلی خوب بود ممنون

خواهش میکنم مریم جان

خیلی ممنون

خواهش میکنم امیر جان

با تشکر فراوان از زحمات شما در تهیه این سایت و مطالب بسیار ارزشمند

ممنون بهرام جان

من عاشق تیرامیسو هستم.واقعا اشتها برانگیزه.میخوام بزودی درستش کنم.

خیلی خوبه ، امیدوارم خوشت بیاد

سلام و خسته نباشید.من دسر ترامیسو رو درست کردم ولی مثل عکسی که شما گذاشته بودید سفت و قالبی نبود چون سفارش از کافی شاپ گرفتم سفت بودن کرمش برام مهمه . به زحمت در آوردمش و موقع برش خیلی دفرمه شد . لطفا راهنماییم کنید.ممنون

azrdokht عزیزم دوستان دیگه هم با همین دستور درست کردن و خیلی راضی بودن ، شاید بهتر باشه از خامه مخصوص قنادی استفاده کنی تا برای فرم گرفتن به مشکلی نخوری . پودر ژلاتین هم که گفتی اضافه کردی تو دستورش نبود ! شاید همون کارو خراب کرده باشه یا اینکه باید بیشتر داخل یخچال بذاری بمونه ، این بار امیدوارم موفق بشی

ایاخامه زده شده همان خامه روی کیک تولداست؟

فاطمه جان از هر مدل خامه ای میتونی استفاده کنی

سلام , با سپاس از طرز تهیه دسر تیرامیسو ، بسیار بسیار عالی و خوشمزه از آب در اومد.

خوشحالم دوست داشتی مینا جان ، نوش جان

دلم خواست

سلام ببخشید یه سوال داشتم ،بیسکوییت لیدی فینگر را از کجا میشه تهیه کرد ؟ منظور از بیسکویت نرم چه بیسکوییتیه ؟ فقط لطفا زود جواب بده نیلوفر جون مرسسسسسسسسسی

آرمیتا جان بعضی فروشگاه ها دارن ، خودت هم میتونی درست کنی ، دستور تهیه اش رو گذاشتم و خیلی هم آسونه

سلام.سال نو ات مبارک عزیزم امیدوارم سال خیلی خیلی خوبی پیش روداشته باشی گلم.نیلوفرجان سایتت خیلی عالیه تعارف نیستا! واقعیته باورکن.من که تازه عروسم چیزهای بسیارزیادی یادگرفتم.راستی اینوبگم بهت: میدونستی تواین همه سایتی که میگردم فقط سایت توبوده که به نظرات جواب داده!خیلی خودت وسایتت رودوست دارم.امیدوارم ماروترک نکنی وسایتت روتعطیل نکنی. چون واقعأسایت توپیه.

ممنون لطف داری عزیزم ، منم خیلی خوشحالم که دوستان خوبی مثل تو دارم عروس خانومی … اگه خدا بخواد همیشه سایت ایران کوک هست چون خودمم خیلی بهش وابسته ام (هم سایتم و هم دوستان خوبم ) ، امیدوارم سالی پر از سلامت و سعادت داشته باشی

سلام . ممنون از سایت خوبتون . در بعضی دستورات تیرامیسو از تخم مرغ هم استفاده میشه میخواستم بدون در دستورهای بدون تخم مرغ خوب میشه ؟

ممنون پریسا جان ، با خیال راحت تیرامیسو رو با دستوری که نوشتم درست کن چون هم فوق العاده خوشمزه است و هم طعمش از تخم مرغی خیلی خیلی بهتره عزیزم

نیلوفر جان امشب تولد بابام بود براش درست کردم همه خوششون اومد.واقعا عالی بود. مرسییییییییی.

خوشحالم طیبه جان ، امیدوارم همیشه در کنار خانواده شاد و خوشحال باشی

سلام،میشه لطفا بگید خامه فرم گرفته رو چطور درست کنیم؟با خامه صبحانه یا پودر خامه؟اگه میشه کامل کامل توضیح بدید چون من نمیتونم خوب درست کنم،ممنون

عزیزم دستور تهیه خامه فرم گرفته موجوده و میتونی مطالعه کنی

سلام . ایا در حین برش بیسکوییت ها بهم نمیخورند؟

محبوبه جان چون بیسکوییت ها مرطوب شدن حالت کیک دارن و نرم هستن برای همین خرد نمیشن یا موقع برش زدن شکل دسر رو خراب نمیکنن ?

سلام ممنون از سایت بسیار خوبتون. من سایت های آشپزی زیادی رو دیدم ولی امتیازی که سایت شما نسبت به همه ی اونها داشت امکان پرینت و بهتر از اون ذخیره ی فرمت PDF دستور بود.مرسی و موفق باشید

ممنون نیره جان ، امیدوارم استفاده کنی و لذت ببری

سلام چجوری pdf رو دانلود کردین؟

عالی بود مرسی

ممنونم

با سلام وتشکر در بعضی دستورا تخم مرغ استفاده شده کدومش خوشمزه تره وبهتره لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم.

فرح جان بستگی به خودت داره که کدومشو دوست داشته باشی ، همه مدلاش خوشمزه است

سلام کار خوب تعریف کردن نداره

ممنون لیلا جان

آیا شما تا بحال در تهران تونستید بیسکویت لیدی فینگر پیدا کنید اگر بله از کجا؟چه مارک بیسکویتی را پیشنهد میکنید؟ممنون

بله ، بیسکوئیت لیدی فینگر در فروشگاه های ولنجک.فرمانیه.شهرک غرب و اکباتان به فروش میرسه

سلام من تیرامیسو رو با برش کیک یا بیسکوییت پتی بور درست می کنم چون لیدی فینگر رو پیدا نکردم و از تو هم ممنونم که این دسر رو آموزش دادی آخه دسر خیلی خوشمزه ای است .

سلام ، ممنونم عزیزم

مراجعه کن » دستور تهیه بیسکوئیت انگشتی

راستش من این دسرو با پتی بور امتحان نکردم، برش کیک خوبه و بهتره اسفنجی باشه ، میتونی از شیرینی های خشک شکری هم استفاده کنی ، البته الان در اغلب فروشگاه ها بیسکوئیت یا شیرینی مشابه لیدی فینگر موجوده …

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

دسر تیرامیسو از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرهای ایتالیایی در کشور ما می باشد و هم اکنون در بسیاری از رستوران ها و فست فودها، این دسر خوشمزه سرو می شود. اگر به فکر درست کردن یک دسر خوشمزه و خاص برای پذیرایی از مهمان های خود هستید، دسر تیرامیسو برای شما بهترین پیشنهاد می باشد.

برای تهیه این دسر خوشمزه ایتالیایی از یک لایه بیسکویت آغشته به قهوه و لایه دیگر از مخلوط خامه و پنیرخامه ای استفاده می شود. برای همین این دسر واقعا طعم بی نظیر و متفاوتی دارد و پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این دسر خوشمزه و فوق العاده را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر تیرامیسو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر تیرامیسو را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی وب سایت بارونک، می توانید دسر تیرامیسو خوشمزه و عالی درست کنید.

1. حتما از یک ساعت قبل خامه و پنیر خامه ای را داخل فریزر بگذارید تا حالت نیمه منجمد به خود بگیرید. اگر بیشتر از یک ساعت بماند یخ خواهد زد، پس مواظب باشید یخ نزد.

2. من برای خامه از همان خامه صبحانه با پاکت صورتی استفاده کردم و برای پنیر هم من برعکس خیلی ها که از پنیر ماسکارپونه استفاده می کنند، از پنیر خامه ای استفاده می کنم چون پنیر ماسکارپونه هیچ طعم و مزه ای ندارد و طبق تجربه خودم دسر تیرامیسویی که با پنیر خامه ای درست شود خیلی خوشمزه تر است.درست كردن دسر تيراميسو

3. برای بیسکویت هم از یک بسته بسکوییت لیدی فینگر استفاده کنید و یا اینکه مثل من می توانید از دو بسته بیسکویت پتی بور استفاده کنید. هر دوی این بیسکویت ها را می توانید از سوپرمارکت ها و یا اینکه از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.

1. ابتدا دو لیوان آب جوش و 5 قاشق چایخوری قهوه فوری را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود. پس از آن خامه نیمه منجمد را در یک ظرف گود مانند می ریزیم و با دور تند همزن به مدت 3 دقیقه هم می زنیم تا کشدار شود.

2. سپس پنیر خامه ای نیمه منجمد را به همراه پودر شکر و وانیل به خامه اضافه می کنیم و دوباره به مدت 3 دقیقه دیگر هم می زنیم تا فرم بگیرد تا وقتی که چنگال را روی مواد میزنیم اثر چنگال روی خامه بماند.

3. حالا بیسکویت لیدی فینگر یا پتی بور را داخل مخلوط آب جوش و قهوه میزنیم و به مدت دو ثانیه نگه میداریم و بعدش سریع خارج می کنیم و توی ظرف می چینیم. این رویه را تا چیده شدن یک ردیف کامل تکرار می کنیم و وقتی که یک ردیف کامل شد، روی بیسکویت ها را با مواد خامه ای کاور می کنیم.

4. در ادامه بیسکویت ها را در ردیف دوم به همین ترتیب می چنینم و وقتی ردیف دوم هم کامل شد، دوباره با استفاده از مواد خامه ای، روی بیکسویت ها را کاور می کنیم و در انتها برای رویه دسر تیرامیسو، پودر کاکائو یا قهوه می پاشیم.

5. حالا دسر را به مدت دو تا سه ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا مواد به خورد هم بروند. پس از دو ساعت دسر را از یخچال بیرون می آوریم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر تیرامیسو خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

درست كردن دسر تيراميسو
درست كردن دسر تيراميسو
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *