خوردن بادام درختی خام در بارداری

دوره مقدماتی php
خوردن بادام درختی خام در بارداری
خوردن بادام درختی خام در بارداری

مصرف منظم بادام زمینی و آجیل ها (بادام، گردو و غیره) به کاهش حساسیت آجیل در نوزادان مرتبط است . در صورتی که سابقه آلرژی از آجیل (بادام، بادام زمینی، گردو و یا هر چیز دیگر) داشته باشند باید از مصرف آن اجتناب شود تا از ابتلا به آلرژی های آجیل جلوگیری شود.

اما لازم به ذکر است که آجیل برای رشد کودک مفید است ؛ با این حال، باید نگران این باشید که چرا، چه زمانی و چطور می توانید بادام را در طول دوران بارداری بخورید. 

بادام غنی از پروتیین ، کلسیم ، فیبر ، اسید فولیک ، ویتامین ایی ، منگنز و ریبوفلاوین و….است.

غنی از ویتامین ایی :به شکل گیری سالم مو و پوست نوزاد کمک می کند. گفته می شود که زن باردار یک پوست درخشان و براق را در جذب بادام به دست می آورد.

غنی از منگنز:بادام نه تنها به تنظیم وزن نوزاد کمک می کند، بلکه به مادر نیز کمک می کند. هم چنین مقدار منگنز به شکل گیری استخوان های قوی و سالم کمک می کند.

خوردن بادام درختی خام در بارداری

دوره مقدماتی php

ریبوفلاوین :محتوای ریبوفلاوین در مغز بادام به رشد شناختی کودک کمک می کند. مقدار خوب ریبوفلاوین نیز به حفظ سطوح انرژی کمک می کند.

منیزیم:محتوای منیزیم در بادام به شکل گیری مناسب و عملکرد سیستم عصبی مرکزی کمک می کند.

بله، مصرف بادام خام برای تامین مواد مغذی مثل آهن، کلسیم، اسید فولیک و فیبر، لازم است با این حال زنان باردار باید از خوردن بادام یا هر آجیل دیگر در صورت داشتن آلرژی اجتناب کنند. 

می توانید بادام را خیس بخورید، مگر این که نسبت به آن ها حساسیت داشته باشید. بادام خیس آنزیمی را ترشح می کند که به هضم غذا کمک می کنند و ارزش غذایی آجیل را افزایش می دهند.

خیس کردن آن ها در طول یک شب به هضم غذا و کنده شدن پوست قهوه ای که معمولا حاوی تانین است کمک می کند ، تانین جذب مواد مغذی را کاهش می دهد. 

اگر چه هر دو شکل سالم هستند، بادام خیس همیشه گزینه بهتری هستند. 

بادام حاوی مواد مغذی زیادی است که برای سلامتی و رشد کودک ضروری است. 

1. اسید فولیک موجو در آن از نقص های عصبی جلوگیری می کند: 

بادام خام یا خیس، بهترین منابع اسید فولیک هستند که به طور قابل توجهی به رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد کمک می کنند. اسید فولیک نیز برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در کودک ضروری است . در دوران بارداری، به حدود 400 میکرو گرم اسید فولیک نیاز خواهید داشت تا نیازهای کودک را برآورده کنند. 

2. متابولیسم را افزایش می دهد: 

کودکانی که مادران چاق یا دیابتی دارند، احتمال ابتلا به چاقی و مشکلات متابولیک را افزایش داده اند. بادام یک منبع سالم از کربوهیدرات و چربی رژیم غذایی را فراهم می کنند که به متابولیسم کمک می کند و التهاب، استرس اکسیداتیو و قند خون را کاهش می دهد. 

3. از افزایش بیش از حد وزن جلوگیری می کند: 

بارداری باعث افزایش وزن می شود و گاهی وزن را به سختی می توان کنترل کرد بنابراین بادام می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، بنابراین خطر افزایش وزن غیر ضروری را کاهش می دهد.

در یک مطالعه تحقیقاتی که بر روی 20 زن چاق انجام شد که در دوران بارداری بودند، مشخص شد که مصرف 2 اونس (56 میلی گرم) بادام روزانه هورمون گرسنگی گرلین را کاهش می دهد. بادام نقش بزرگی در بهبود سیری، کاهش اشتها و تسهیل افزایش وزن سالم بازی می کند. 

4. مکمل آهن است : 

1 اونس بادام حاوی 1.1 میلی گرم آهن است که 6 % از ملزومات آهن روزانه شما را تشکیل می دهد. از آنجا که نیاز آهن در طول دوران بارداری بالا است، به ویژه در سه ماهه اول، شما مطمئنا آن را از مصرف روزانه بادام دریافت خواهید کرد.

5. کودک را از آلرژی های آینده محافظت می کند: 

مصرف بادام در طول دوران بارداری از کودک در طول زندگی محافظت خواهند کرد در نتیجه می توانید نسبت ایمن آجیل نظیر بادام و بادام زمینی را برای کاهش احتمال آلرژی در کودکان مصرف کنید.

گفته می شود که مصرف آجیل زیاد نسبت به آسم در کودکان رابطه معکوس دارد، زیرا آجیل حاوی ویتامین ایی و روی است که هر دو از کودکان مبتلا به آسم محافظت می کنند. 

6. پروتئین آن بنیه بدن را تامین می کند:

 بادام حاوی مقدار زیادی پروتئین است که قدرت و بنیه لازم برای زایمان را فراهم می کند پروتیین همچنین به رشد سالم کودک کمک می کند و وزن مادر را تحت کنترل نگه می دارد. 

7. فیبر، گوارش را تحریک می کند: 

بادام که غنی از فیبر است به تسکین هضم و تنظیم حرکات روده کمک می کند. آن ها همچنین مشکلات یبوست که در دوران بارداری بسیار شایع است را درمان می کنند. 

خوردن بادام درختی خام در بارداری

8. کلسیم آن استخوان ها را تقویت می کند: 

یک اونس بادام حدود 75 میلی گرم کلسیم را تامین می کند. هم چنین به کاهش خطر پری-اکلامپسیا , تشکیل استخوان در جنین کمک می کند. 

9. منبع انرژی هستند: 

مواد مغذی بادام خیلی بالا است و در نتیجه منبع عالی انرژی هستند در طول دوران بارداری، نیازهای انرژی مادر افزایش پیدا می کند در نتیجه، بادام در رژیم غذایی روزانه برای او و نیز کودک بسیار مفید خواهد بود. 

10. حافظه را بهبود می دهند: 

آن ها به عنوان یکی از بهترین مغزهای مشهور هستند آن ها غنی از چربی های ضروری اند و به بهبود حافظه و هوش کمک می کنند. خوردن آن ها در طول دوران بارداری، رشد مناسب مغز کودک را تضمین می کند.

با ویتامین ب6، ویتامین ایی، امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 غنی هستند که به به حافظه قوی کمک می کنند بنابراین توصیه می شود که در دوران بارداری مصرف شوند. 

11. گردش خون را تسهیل می کند: 

بادام به بهبود گردش خون کمک می کنند. این یک نیاز بسیار بزرگ در دوران بارداری است تا اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به کودک برسد که در داخل شکم مادر رشد می کند. 

12. منبع آنتی اکسیدان هستند: 

  • عکس پروفایل مه نیا
  • بادام ها منبع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که به مادر و بچه کمک می کنند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند در نتیجه مادر و بچه را سالم نگه می دارند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایدار هستند که می توانند به ساختارهای سلول آسیب بزنند و منجر به بیماری های زیادی شوند.

    رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، تشکیل درست ساختار سلولی نوزاد را تضمین می کند. DNA کودک نیز از تغییر محافظت می شود در نتیجه امکان سقط جنین، نقص های مادرزادی و مسائل رشد در کودک را کاهش می دهد.

    چه خام و چه خیس، می توانید یک اونس برابر با یک سوم یک فنجان یا تقریبا 23 عدد بادام است. سعی کنید صبح زود مغز بادام را خیس کنید شما نباید بیش از مقدار پیشنهادی غذا بخورید چون می تواند منجر به اثرات ناخوشایند نظیر افزایش وزن و مشکلات هاضمه شود. 

    شما می توانید بادام را در طول بارداری بدون توجه به طول سه ماهه، بخورید. حدود ده صبح و ده شب وقت خوبی برای خوردن بادام است برنامه را مطابق میل خودتان تنظیم کنید. 

    اما قبل از افزایش تعداد بادام با پزشک مشورت بکنید چون خوردن تعداد زیادی از آن ها ممکن است منجر به عوارض جانبی شود. 

    این اثرات جدی نیستند و به راحتی می توان از آن ها اجتناب کرد. 

    1. مصرف زیاد بادام باعث افزایش وزن می شود: 

    اگر چه بادام سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش می دهد اما خوردن بیش از حد ممکن است منجر به افزایش وزن شود چون حاوی کالری و چربی های بالایی هستند. 

    2. تداخلات دارویی: 

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    بادام منبع غنی منگنز هستند که در آن یک اونس حدود 0.6 میلی گرم از مواد معدنی را می دهد. منگنز به عملکرد مختلف بدن کمک می کند. اما سطح بالایی از مواد معدنی خطر زایمان پیش ازموعد را بالا می برد. 

    3. مسائل مربوط به مشکلات گوارشی : 

    اگر شما با یک رژیم غذایی با فیبر بالا، بادام بخورید، می تواند منجر به مشکلات روده مانند نفخ، یبوست، و درد شکم شود، زیرا بدن قادر به پردازش بیش از حد فیبر نخواهد بود. 

    4. واکنش های آلرژیک : 

    مصرف بیش از حد بادام می تواند باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک شود ممکن است در موارد نادر، جوش ها و مشکلات تنفسی را ایجاد کنید. 

    5. تاثیرات ویتامین ایی : 

    مصرف یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ایی شامل بادام، غلات کامل، تخم مرغ، اسفناج و چیزهای دیگر می تواند منجر به اثرات مضر نظیر تاری دید، اسهال، نفخ شکم، و سردرد شود. 

    این کاری است که می توانید انجام دهید: 

    قبل از برنامه ریزی برای اضافه کردن بادام به رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید.

    آن ها را در یک وضعیت طبیعی قرار دهید. از انواع دیگری که در بازار یافت می شوند از جمله نمکی ، شیرین شده و یا پوشانده شده با شکلات پرهیز کنید. 

    بادام را با مارک های استاندارد بخرید. 

    بادام را به طور کامل بشویید تا هر گونه باکتری مضری روی سطح آن ها را بشویید.

    در حالی که می توانید بادام خام یا خیس را بخورید، در این بخش از نکات مهم تغذیه دوران بارداری در نمناک لیستی از راه هایی که می توانید در آن بادام را در رژیم غذایی بگنجانید، تهیه کنید.

    این راه ها را برای ترکیب بادام در رژیم غذایی خود امتحان کنید. 

    بادام را در طول شب خیس کنید و صبح روز بعد خمیر خوبی درست کنید آن را با یک لیوان شیر مخلوط کرده و تازه مصرف کنید. 

    10 تا 12 عدد بادام خیس و پوست کنده را همراه با یک لیوان شیر، به عنوان اولین وعده غذایی خود صبح بخورید. 

    پوست بادام خام خوردنی است و مواد مغذی خوبی دارد. اما آن ها خیس کنید را تا آنزیم های بازدارنده را آزاد کنند به طوری که فرآیند هضم را آسان کند. 

    سم سیانید نیز به مقادیر ناچیزی در بادام است. همانطور که می دانید، دو نوع بادام – تلخ و شیرین وجود دارد. بادام که ما می خوریم شیرین هستند و حاوی سطح پایین سیانید هستند، اما بادام تلخ حاوی 50 برابر در هر آجیل است که باعث مرگ آن ها می شود.

    برای ساده کردن آن، شما به حدود 1000 عدد بادام شیرین نیاز دارید تا به مسمومیت برسید در حالی که تنها با 10 تا 30 عدد بادام تلخ پایین ترین سطح سم مهلک را می خورید. هم چنین هر شکلی از سیانور که وارد سیستم بدن شود باعث مرگ خواهد شد. 

    بله می توانید بادام خیس خورده را با معده خالی بخورید ؛آن ها سطح انرژی شما را با جذب مواد مغذی و ارائه پروتیین های غنی افزایش می دهند که استقامت را افزایش می دهند. 

     

    بادام همیشه منبع خوبی از مواد مغذی و انرژی بوده است. بادام برای کودکان تنقلات است و برای بزرگسالانی که مراقب وزن خود هستند میان وعده محسوب می‌شود. بادام سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، چربی، منیزیم و چیزهای دیگر است. برای همین است که بادام بخش مهمی از صبحانه خانه‌های هندی محسوب می‌شود. بادام را می‌توان بصورت خام یا بوداده مصرف کرد. بادام همچنین به صورت آرد، کره، روغن و شیر وجود دارد. فارغ از این‌که چطور آن‌را مصرف می‌کنید، بادام به بدن شما مقدار مناسبی مواد مغذی می‌رساند. 

    اگر طرفدار آجیل ها و مغز ها باشید، یکی از انواع مناسب آن در دوران بارداری برای شما و جنین بادام شیرین است. خوردن این دانه سرشار از مواد مغذی فواید زیادی برای شما و جنینتان دارد که در ادامه به برخی اشاره می کنیم:

    بادام خام یا خیسانده بهترین منبع اسید فولیک است که به میزان زیادی به رشد مغز و سیستم عصبی جنین کمک می‌کند. اسید فولیک برای جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین نیز ضروری است. در دوران بارداری برای برآورده‌ کردن نیازهای جنین روزانه به ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک احتیاج دارید.

    نوزادانی که از مادران چاق یا دیابتی متولد می‌شوند احتمال بیشتری دارد که دچار چاقی یا مسائل متابولیک شوند. بادام منبع سالمی از کربوهیدرات‌ها و چربی‌های رژیمی است که به متابولیسم و کاهش التهاب، استرس اکسیداتیو و تعادل قند خون کمک می‌کند.

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    بارداری به خاطر ویار باعث اضافه وزن می‌شود و گاهی کنترل وزن دشوار است. بادام شما را برای مدت زیادی سیر نگه می‌دارد و از این رو خطر اضافه وزن غیرضروری را کاهش می‌دهد.

    در تحقیقی که روی ۲۰ مادر چاق که بارداری پرخطری داشتند انجام شد، به این نتیجه رسیدند که مصرف ۵۶ گرم بادام در هر روز، با کاهش هورمون گرسنگی گرلین ایجاد سیری می‌کند و هورمون کاهش اشتهای لپتین را افزایش می‌دهد. این مشاهده دریافت که بادام نقش مهمی در ایجاد سیری، کاهش اشتهاء و تسهیل اضافه‌شدن سالم وزن ایفاء می‌کند.

    حدود ۲۸ گرم بادام حاوی ۱.۱ میلی‌گرم آهن است که حدود ۶ درصد از نیاز روزانه را تامین می‌کند. از آن‌جا که نیاز به آهن در دوران بارداری، خصوصا در سه‌ماهه اول زیاد می‌شود، آن را می‌توانید با مصرف روزانه بادام تامین کنید.

    بنا بر یک تحقیق، مصرف بادام در دوران بارداری از جنین شما در مقابل آلرژی‌ها در طول زندگی او محافظت می‌کند. از این رو می‌توانید مقدار متعادلی از مغزها مانند بادام و بادام‌زمینی را برای کاهش احتمال آلرژی در کودکان مصرف کنید.

    مصرف زیاد مغزها با آسم در کودکان نسبت عکس دارد، چراکه مغزها حاوی ویتامین E و روی هستند که هر دو از کودکان در مقابل آسم محافظت می‌کنند.

    بادام حاوی مقدار زیادی پروتئین است که قدرت و بنیه لازم برای زایمان را تامین می‌کند. پروتئین همچنین به رشد سالم جنین کمک می‌کند و وزن مادر را متناسب نگه می‌دارد.

    سرشار بودن از فیبر می‌تواند به تسهیل گوارش و تنظیم اجابت مزاج کمک کند. آن‌ها همچنین به درمان مشکلات یبوست که در دوران بارداری بسیار شایع است کمک می‌کنند.

    ۲۸ گرم بادام حدود ۷۵ میل‌گرم کلسیم دارد و به کاهش خطر پره اکلامپسی و تشکیل استخوان در جنین کمک می‌کند.

    بیایید نگاهی به ارزش غذایی بادام بیندازیم.

    هر ۱۰۰ گرم بادام خام حاوی مواد زیر است:

    ماده غذایی

    مقدار در هر ۱۰۰ گرم

    انرژی

    ۵۷۹ کیلوکالری

    پروتئین

    ۲۱.۱۵ گرم

    کربوهیدرات

    ۲۱.۵۵ گرم

    فیبر

    ۱۲.۵ گرم

    قند

    ۴.۳۵ گرم

    کلسیم

    ۲۶۹ میلی‌گرم

    آهن

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    ۳.۷۱ میلی‌گرم

    منیزیم

    ۲۷۰ میلی‌گرم

    فسفر

    ۴۸۱ میلی‌گرم

    سدیم

    ۱ میلی‌گرم

    روی

    ۳.۱۲ میلی‌گرم

    تیامین

  • عکس دره پنج شیر افغانستان
  • ۰.۲۰۵ میلی‌گرم

    نیاسین

    ۳.۶۱۸ میلی‌گرم

    ریبوفلاوین

    ۱.۱۳۸ میلی‌گرم

    ویتامین B6

    ۰.۱۳۷ میلی‌گرم

    اسید فولیک

    ۴۴ میکروگرم

    ویتامین E

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    ۲۵.۶۳ میلی‌گرم

     

    فواید و ارزش غذایی بادام به اندازه کافی متقاعد کننده است که آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با این حال، مغزها تنها در حالتی مفید هستند که به مقدار محدود استفاده شوند.

     

    چه خام چه خیسانده شما می‌تواند در روز حدود ۲۸ گرم یا یک سوم پیمانه یا حدود ۲۳ عدد بادام مصرف کنید. سعی کنید هر روز صبح بادام خیسانده بخورید. نباید بیشتر از مقدار توصیه شده بادام بخورید، چراکه باعث تاثیرات نامطبوعی مانند اضافه وزن و مشکلات گوارشی می‌شود.

     

    اما همان‌طور که گفته می‌شود، زیاده‌روی در مصرف هر چیزی سالم نیست. این در مورد بادام هم مصداق دارد.

    یکی از تاثیرات جانبی مغزها اضافه وزن است. چراکه بادام کالری قابل توجهی دارد. اگر مقدار کافی کالری نمی‌سوزانید، مطمئنا چاق خواهید شد چراکه بدن کالری زیادی را به شکل چربی ذخیره می‌کند. بنابراین بادام را به عنوان بخشی از برنامه غذایی به رژیم روزانه خود بیفزایید. اگر در حال کنترل وزن هستید، اطمینان یابید که بادام بخشی از ۲۰۰۰ کالری مصرفی روزانه شما خواهد بود. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، اجازه بدهید که بادام بخشی از ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری دریافتی روزانه شما باشد.

    اگر رژیم پر منگنز دارید و بادام مصرف می‌کنید، این موضوع می‌تواند موجب تداخل دارویی شود. دلیل آن این است که بادام سرشار از منگنز است. مقدار زیاد منگنز در بدن با ملین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای خاص فشارخون تداخل می‌کند. روزانه تنها به ۱.۳ تا ۲.۳ میلی‌گرم منگنز در رژیم خود احتیاج دارید.

    زیاده‌روی در مصرف بادام می‌تواند منجر به اسهال و نفخ شود چراکه حاوی مقدار زیادی فیبر است. اگر بدن شما به هضم مقدار زیادی فیبر عادت نداشته باشد، می‌تواند باعث دل‌درد شود. از آن‌جا که هضم مغزها سخت است، منجر به فشار زیادی به شکم می‌شود. اگر دستگاه گوارش ضعیفی دارید و نسبت به اختلالات گوارشی آسیب‌پذیر هستید، باید مصرف بادام خود را کنترل کنید. یک روش حل این مسئله نوشیدن مقدار زیادی آب است. اما این را نیز به خاطر داشته باشید که نوشیدن زیاده از حد آب منجر به عدم توازن سدیم در بدن می‌شود.

    مصرف بیش از حد بادام می‌تواند سیستم ایمنی شما را تحریک کند و باعث بروز واکنش آلرژیک شود. ممکن است دچار خارش یا در موارد نادر مشکلات تنفسی شوید. خصوصا اگر سابقه آلرژی به مغزها را دارید.

    رژیم غذایی غنی از ویتامین E همراه بادام، غلات کامل، تخم‌مرغ، اسفناچ و این قبیل می‌تواند باعث بروز تاثیرات مضر مانند تاربینی، اسهال و سردرد شود.

    از این رو، بهتر است در مفدار خوردن بادام جانب احتیاط را رعایت کنید.

    این یکی از تاثیرات جانبی اصلی مصرف بیش از حد بادام تلخ است. بادام تلخ اسید هیدروسیانیک دارد که منجر به بروز عوارضی مانند کند کردن سیستم عصبی و مشکلات تنفسی می‌شود که می‌تواند مرگبار باشد.

    این تاثیرات جانبی خاص بادام نیست، بلکه مربوط به بخشی از خانواده مغزهاست. بادام نسبت به رشد باکتری آسیب‌پذیر است. بسته به محل رشد، بادام می‌تواند در معرض رشد باکتریایی مضر قرار گرفته باشد که می‌تواند در صورت مصرف بدون تمیزکردن مناسب، منجر به بروز مشکلات سلامتی شود. در واقع فروش بادام خام در بسیاری کشورها ممنوع است.

    بنابراین، حالا که تاثیرات جانبی بادام را می‌دانید، می‌توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید و سالم و سلامت بمانید. شکی نیست که بادام برای سلامتی خوب است، اما رعایت اعتدال کلید ماجراست. درباره مقدار مصرف مجاز بادام با پزشک خود مشورت کنید.

     

    مطالعه بیشتر:

    1- خواص و ارزش غذایی بادام برای بانوان باردار

    2- خوردن بادام هندی در بارداری چه مزایا و مضراتی دارد؟

    3- پسته چه خواص و ارزش های غذایی دارد؟

    4- فواید مصرف انواع میوه خشک در دوران بارداری

     

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    خواص بادام درختی در دوران بارداری را نمی توان نادیده گرفت. خانم های باردار با قرار دادن بادام در سبد رژیم غذایی روزانه به تقویت خود و رشد جنین کمک می کنند.

    خانم ها در زمان بارداری یکی از حساس ترین زمان ها را سپری می کنند که نیاز شدیدی به مراقبت در تمام زمینه ها دارند  و شاید یکی از مهمترین مراقبت ها،مراقبت رژیم غذایی باشد. زیرا جذب مواد معدنی مفید و مغذی به رشد جنین کمک می کند.

    آنچه همیشه به خانم های باردار توصیه می شود صرف میوه و  سبزیجات تازه می باشد. اما در این بین مصرف برخی مغز های مفید نیز بسیار توصیه می شود زیرا هم به تقویت و جلوگیری از ضعف مادر کمک می کند و هم می تواند در رشد جنین تاثیر گذار باشد.

    طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مادران باردار با مصرف مغزیجات می توانند به رشد مغز کودک خود کمک کنند. کارشناسان تغذیه معتقدند مغز ها هیچگونه اسید های غیر اشباعی ندارند و منبع خوبی از پروتئین ها می باشند.با توجه به هزینه ی بالای مغز بادام میتوانید با خرید نهال بادام این نهال ارزشمند را در باغچه ی منزل خود پرورش دهید .

    یکی از انواع مغز های مقوی مغز بادام درختی می باشد که از نظر طب سنتی طبع گرم و تر دارد و مصرف آن تاثیر بسیار خوبی بر تقویت سیستم ایمنی بدن مادر می گذارد. و از طرفی مصرف روزانه آن به دلیل اینکه می تواند ایجاد سیری کند از ضعف و گرسنگی جلوگیری می کند.

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    مغز بادام درختی در بارداری می تواند به جذب پروتئین،کلسیم،فیبر،اسید فولیک،منگنز و ویتامین E کمک کند. خانم هایی که در زمان بارداری نگران پوست خود هستند می توانند با مصرف بادام به درخشان شدن پوست خود کمک کنند.

    خانم ها مصرف مغز بادام درختی در بارداری  را به منظور هضم آسان می توانند یک شب در آب خیس کنند. البته مصرف به هر دو شکل خیس و خشک دارای خاصیت است اما مصرف بادام خیس گزینه مناسب تری می باشد. جالب است بدانید مصرف مغز بادام درختی در بارداری برای رشد و سلامتی کودک ضروری می باشد.

    همانطور که اشاره شد مغز بادام منبع غنی از مواد معدنی میباشد که برای بدن مفید است. خانم های باردار با قرار دادن بادام در سبد رژیم غذایی روزانه خود می توانند به جذب مواد معدنی لازم و مفید برای تقویت سیستم ایمنی خود و جنین کمک کنند.

    زمان بارداری حساسیت های خاص خود را نیز دارد مصرف بادام تا جایی توصیه می شود که مادر هیچگونه آلرژی به مصرف آن نداشته باشد.

    1. کاهش وزن: بارداری در خانم ها باعث افزایش وزن می شود و خانم ها در این شرایط بسیار سنگین می شوند. مصرف بادام به دلیل ایجاد سیری به مدت طولانی می تواند خطر افزایش وزن را کاهش دهد.

    2. منبع آهن : همیشه بادام را مکمل آهن معرفی می کنند. هر یکدانه بادام حاوی 1 میلی گرم آهن می باشد که می تواند 6% از آهن روزانه بدن شما را تامین کند. نیاز آهن در زمان بارداری جزو ملزومات می باشد،سه ماه اول بارداری بهترین زمان برای جذب آهن می باشد که مصرف بادام به تامین آهن کمک می کند.

    3. درمان آلرژی کودک : مصرف مغز بادام درختی در بارداری می تواند احتمال آلرژی کودکان را کاهش دهد.

    4. تقویت بنیه : بادام به دلیل داشتن پروتئین زیاد می تواند به تقویت بنیه در زمان زایمان نیز کمک کند. همانطور که اشاره شد پروتئین موجود در بادام درختی به رشد کودک نیز کمک می کند.

    5. منبع غنی از فیبر : بادام منبع خوبی از فیبر می باشد که می تواند به هضم آسان غذا کمک کند. مصرف بادام درختی در بارداری می تواند به درمان یبوست که در این دوران شایع است نیز کمک کند.

    6. تقویت استخوان ها : بادام منبع خوبی از کلسیم می باشد که مصرف آن در زمان بارداری در تشکیل استخوان جنین موثر است.

    7. انرژی زا:هر یکدانه بادام مواد مغذی بالایی دارد و منبع انرژی می باشد،مصرف آن در زمان بارداری نیاز به انرژی مادر را تامین می کند البته این تامین انرژی برای کودک نیز مفید خواهد بود.

    8. تقویت حافظه: مغز بادام یکی از خوشمزه ترین و بهترین مغز ها شناخته شده است زیرا درصد قابل قبولی چربی های ضروری دارد که می تواند به بهبود عملکرد حافظه و تقویت هوش کمک کند. مصرف بادام درختی در بارداری به رشد مغز کودک کمک می کند.

    9. بهبود گردش خون:مادران باردار در این دوره به گردش خون بیشتری نیاز دارند تا بتوانند اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به جنین برسانند تا به خوبی در شکم مادر رشد کند. جالب است بدانید مصرف بادام درختی در بارداری به بهبود گردش خون کمک می کند.

    10. سرشار از آنتی اکسیدان:بادام درختی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشند که برای مادر و کودک مناسب است. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان درصد سقط را نیز کاهش می دهد.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    وبسایت

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    دیدگاه

    نهال گردو

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    نهال بادام

    نهال انگور

    نهال زردآلو

     نهال هلو

    نهال شلیل

    نهال سیب

    نهال گلابی

    نهال توت

    نهال گیلاس

    نهال گردو چندلر

  • مدل مو دخترانه بافت برای عروسی
  • نهال گردو فرنور

    نهال گردو ژنوتیپ 

    نهال بادام مامایی

    نهال بادام فرانیس

    نهال بادام دیرگل

    نهال انگور مویز

    نهال انگور ردگلوب

    نهال بلوبری

    نهال پالونیا

    آریا نهال با تکیه به دانش اصولی و برگرفته از تجربه ی سالیان سال و با متکی شدن به جدید ترین متد و امکانات کافی علمی، ماکاتبات با اساتید دانشگاه و مشارکت با تولید کنندگان برتر داخل کشور عزیزمان ایران سعی دارد تا بخشی بزرگ و مفید در بخش کشاورزی و بهبودی صنعت کشاورزی در کشورمان را داشته باشد.

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    (1)09143336024:مهندس حسین زاده

    (2)09194089232

    ایمیل : info@ariyanahal.ir

    نشانی ما :

    آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ولیعصر، نرسیده به پلیس راه، روبروی نیروگاه برق

     یک مطالعه پژوهشی نتیجه گیری می کند: “مصرف منظم بادام و گردو با کاهش آلرژی ها در نوزادان ارتباط دارد.” در صورت آلرژی از مادران خواسته می شود از مصرف آجیل (مثل بادام، بادام زمینی، گردو) اجتناب کنند، تا از ایجاد مشکل برای نوزاد جلوگیری شود. اما همواره مصرف مغزیجاتی مانند بادام و پسته و گردو در بارداری توصیه میشود

    هر 100 گرم بادام خام حاوی مواد مغذی زیر است:

    مواد مغذی           مقدار در 100 گرم
    انرژی                579 کیلوکالری
    پروتئین                 21.15 گرم
    کربوهیدرات           21.55 گرم
    فیبر                      12.5 گرم
    قند                       4.35 گرم
    کلسیم                    269 میلیگرم
    آهن                     3.71 میلیگرم
    منیزیم                  270 میلیگرم
    فسفر                  481 میلیگرم
    سدیم                    1 میلیگرم
    روی                 3.12 میلیگرم
    تیامین               0.205 میلیگرم
    نیاسین              3.618 میلیگرم
    ریبوفلاوین        1.138 میلیگرم
    ویتامین ب 6      0.137 میلیگرم
    فولات               44 میکروگرم
    ویتامین ای        25.63 میلیگرم

    اگر چه هر دو فرم سالم هستند، بادام خیس شده بهترین گزینه است. و دلایل آن در ادامه ذکر شده است.

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    مهار کننده های آنزیمی مخصوصا آنزیم های گلوتن دژنراتیو را متوقف می کنند. اما در خنثی سازی، آنزیم هایی که در تجزیه گلوتن کمک می کنند، آزاد می شوند و فرایند هضم گلوتن را کاهش می دهند. بنابراین با مصرف آجیل خشک هضم آسان تر می شود.

    بادام غنی از مواد مغذی ضروری برای مادر و رشد جنین است. مزایای تغذیه عبارتند از:

    بادام خام یا خیس شده بهترین منابع اسید فولیک است که به طور قابل توجهی به رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد کمک می کند. اسید فولیک نیز برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزاد ضروری است. در طول بارداری، شما نیاز به حدود 400 میکروگرم اسید فولیک دارید.

    کودکان متولد شده از زنان چاق و دیابتی بیشتر در معرض چاقی و مشکلات متابولیکی هستند. بادام سالم منبع کربوهیدرات و چربی رژیم غذایی است که به متابولیسم کمک می کند و سبب کاهش التهاب، استرس اکسیداتیو و قند خون می شود.

    بارداری سبب افزایش وزن می شود و به دلیل ویار غذایی، گاهی اوقات کنترل وزن را دشوار می کند. بادام می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، بنابراین، باعث کاهش خطر افزایش وزن غیر ضروری می شود.
    در یک تحقیق انجام شده بر روی 20 زن چاق که تحت حاملگی پر خطر قرار دارند، مشخص شد که مصرف 2 اونس بادام به صورت روزانه باعث کاهش هورمون گرلین گرسنگی و افزایش لپتین هورمون کاهش دهنده اشتها می شود. این نتیجه گیری نشان می دهد که بادام نقش مهمی در بهبود سیری، کاهش اشتها و افزایش وزن سالم دارد.

    بر اساس یک مطالعه، مصرف آجیل در دوران بارداری، کودک شما را از آلرژی های بعد از زایمان محافظت می کند. بنابراین، می توانید یک نسبت امن از آجیل مانند بادام و بادام زمینی را برای کاهش احتمال آلرژی در کودکان مصرف کنید.

    اثرات شدید نیست و می تواند به راحتی از ایجاد آن ها اجتناب شود:

    اگر چه بادام باعث افزایش سطح کلسترول خوب در بدن می شود، خوردن بیش از حد باعث افزایش وزن می شود زیرا حاوی کالری و چربی های زیاد است.

    بادام منبع غنی از منگنز است که یک اونس آن حدود 0.6 میلیگرم مواد معدنی تولید می کند. منگنز در عملکردهای مختلف بدن کمک می کند. اما سطح بالایی از مواد معدنی خطر ابتلا به زایمان زودرس را افزایش می دهد.

    اگر بادام را با یک رژیم غذایی با فیبر بالا مصرف می کنید، می تواند مسائل مربوط به دستگاه گوارش مانند نفخ، یبوست و گرفتگی شکم را به دنبال داشته باشد، زیرا بدن شما قادر نخواهد بود بیش از حد فیبر را پردازش کند.

    مصرف بیش از حد بادام می تواند باعث واکنش های آلرژیک توسط سیستم ایمنی بدن شود. در موارد نادر ممکن است دچار بثورات و مشکلات تنفسی شود.

    مصرف رژیم غذایی حاوی ویتامین E حاوی بادام، غلات کامل، تخم مرغ، اسفناج و موارد دیگر می تواند منجر به اثرات مضر مانند مشکل در بینایی، اسهال، گرفتگی و سردرد شود. بنابراین، بهتر است در هنگام مصرف بادام اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

    لازم نیست نگران خوردن بادام در دوران بارداری باشید. اگر عادت داشته باشید پیش از بارداری بادام مصرف کنید، می توانید این کار را در دوران بارداری نیز ادامه دهید. با این حال، توجه به کمیت مهم است. هر چیزی که فراتر از حد خورده شود، مضر است.

    بله، بادام به عنوان غذای حاوی مواد مغذی ترکیبی غنی از آهن، کلسیم، اسید فولیک و فیبر مصرف می شود. با این حال، اگر مادر مستعد به آلرژی است باید از خوردن بادام یا سایر آجیل ها جلوگیری کنند.

    در صورتی که حساسیتی به این آجیل نداشته باشید می توانید آن را بخورید. بادام خیس خورده آنزیم هایی را تولید می کند که به هضم کمک می کنند و مقدار مغذی آجیل را افزایش می دهند. تجمع آنها در هضم آسان شبانه و کمک به رفع پوست قهوه ای که معمولا حاوی تانن است کمک می کند. تانن باعث کاهش جذب مواد مغذی می شود.

    پوست بادام خام خوراکی است و مواد مغذی زیادی دارد. اما آنها را خیس کنید تا مهارکننده های آنزیم را آزاد کنید تا روند هضم راحت تر شود.

    مسمومیت با سایانیدها به ندرت رخ میدهد زیرا بادام دارای مقدار کمی از این سم است. همانطور که می دانید، دو نوع بادام وجود دارد – تلخ و شیرین. بادامی که می خورید، شیرین است و حاوی مقادیر کم سیانید است، اما بادام تلخ حاوی 50 برابر بیشتر سیانید است و باعث مرگ می شود. برای ساده شدن، شما نیاز به حدود 1000 بادام شیرین دارید تا به سمیت برسید در حالی که فقط 10 تا 30 بادام تلخ نیاز دارید تا به پایین ترین سطح ممکن برای مرگ برسید. همچنین هر نوع سیانید که وارد سیستم بدن می شود در یک روز حذف می شود.

    بله، می توانید به خصوص آنهایی که خیس شده هستند را می توانید با معده خالی بخورید. آنها انرژی شما را با جذب مواد مغذی افزایش می دهند و پروتئین های غنی را افزایش می دهند که باعث استقامت می شوند.

    تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

    منبع: www.momjunction.com

    یکی از مهم ترین مواد غذایی برای سه ماهه اول بارداری بادام است. در بین مواد غذایی که توصیه فراوانی به مصرف آنها در دوران بارداری شده است بادام نقش بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با خوردن بادام در بارداری با پرشین وی همراه باشید.

    سه ماهه اول بارداری زمانی است که رشد و تغیرات سریع اتفاق می افتد و ضروری است تا مواد مغذی
    مورد نیاز برای این تحولات تامین شود.این درست هنگامی است که اغلب زنان اشتهایی به خوردن غذا ندارند و یا
    دچار تهوع های متعدد می شوند.خوشبختانه، بیشتر مواد غذایی ذکر شده در اینجا هم مغذی هستند و هم راحت هضم
    می شوند.بادام، برنج قهوه ای، پوره سیب و جو دوسر نمونه هایی از مواد مغذی با هضم راحت هستند.فولات، پادشاه
    مواد مغذی است که باید در این سه ماه مصرف شود.اکثر غذاهای آورده شده در این سری مقالات حاوی فولات
    و سایر مواد مغذی لازم برای رشد و تکامل جنین در سه ماه اول بارداری می باشند.

    به یاد داشته باشید که برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی همیشه بهترین انتخاب برای مادران است در این مقاله ضمن ارائه توضیحی
    مختصر در مورد تغذیه مناسب برای سه ماهه اول بارداری یکی از مواد غذایی مفید برای این دوران یعنی بادام
    را با هم مرور می کنیم.

    بادام در یک نگاه: ۸۵ گرم بادام (۲۰ تا ۲۵ عدد) شامل

    کالری: ۱۶۹کیلوکالری

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

    چربی اشباع شده: ۱گرم

    پروتئین: ۶گرم

    فیبر: ۳گرم

    کلسیم: ۸درصد

    ویتامینA : صفر درصد

    ویتامینC: صفر درصد

    آهن: ۵درصد

    بادام بادام منبع غنی از فولات است که یکی از مهمترین مواد مغذی برای این دوران می باشد، البته قرص های مکمل
    اسید فولیک برای پیشگیری از بروز نواقص نوزادی نیز توصیه می شود.خوردن مواد مغذی مانند بادام سطح فولات مادر و
    نوزاد را بالا می برد که برای یک بارداری سالم مورد نیاز است.۲۰ تا ۲۵ عدد بادام حاوی ۱۰ میکروگرم
    فولات است و در صورت دوقلو بودن جنین بهتر است مصرف بادام را به ۲برابر افزایش دهید.

    میان وعده سبک: تحقیقی در انگلیس نشان داد که خوردن روزانه ۲۰ تا ۲۵ عدد بادام احساس سیری و رضایت به شما می دهد
    و نیز وزنتان را تنظیم می کند.پس خوردن بادام های مغذی علاوه بر کمک به رشد خوب جنین، باعث می
    شود از انتخاب آن رضایت کامل داشته باشید.

    مغذی بودن بادام و طعم دلپذیر آن موجب رضایت شما و رشد خوب
    جنین خواهد بود.تحقیقات پیرامون تغذیه در دوران بارداری حاکی از آن است
    که مصرف غذاهای دارای نمایه گلیسمی پایین، بارداری
    بهتری را به همراه خواهد داشت.به طور کلی مصرف غذاهایی که نمایه گلیسمی پایینی دارند برای دوران بارداری بهتر است
    که از جمله می توان به مصرف سبزیجات، مغزها و توت اشاره کرد.ولی موادی که نمایه گلیسمی بالایی دارند مانند
    شکر، نان سفید و پوره سیب زمینی خیلی سریع تبدیل به قند می شوند و برای بدن به خصوص در
    این دوران مناسب نمی باشند.

    مطالعات نشان داده اند که رژیم های با نمایه گلیسمی پایین در دوران بارداری احتمال دیابت
    حاملگی را کاهش می دهند.این بدان معنی نیست که دوران بارداری ایجاد محدودیت غذایی می نماید، بلکه تاکید بر درست
    انتخاب کردن مواد غذایی می باشد.برای مثال مغزها، میوه ها، سبزیجات و غلات پرفیبر را جایگزین غذاهای فرآوری شده، بیسکویت
    و شیرینی جات کنید تا سلامت شما و فرزندتان تضمین شود.

    ذائقه زنان در دوران بارداری ممکن است تغییر کند. بر اساس تحقیقات بیش از ۶۰% زنان
    افزایش چشمگیر اشتها در دوران بارداری را تجربه می کنند و بیش از نیمی از آن ها بی اشتها می شوند.

    اگر غذاهای سالم و کم کالری میل می کنید، در این صورت افزایش اشتها مشکلی ندارد.
    استثناهایی هم در این بین وجود دارد مثلا برخی زنان دچار پیکا (افزایش میل نسبت به چیزهای غیر
    خوراکی مانند خاک، آشغال یا شوینده های لباس و…) می شوند که برای مادر و جنین بسیار خطرناک است.
    اگر دچار این نوع افزایش اشتها شدید با دکتر خود صحبت کنید.

    دنیای تغذیه ـ آرمان سلامت

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

    خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

     منبع:بهداشت نیوز

    انتهای پیام/ 

    بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

    خوردن بادام درختی خام در بارداری

     

    خوردن بادام درختی خام در بارداری
    خوردن بادام درختی خام در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *