خواص کره بادام زمینی برای لاغری

دوره مقدماتی php
خواص کره بادام زمینی برای لاغری
خواص کره بادام زمینی برای لاغری

نام کاربری یا ایمیل *

رمز عبور *

ورود

نام کاربری یا ایمیل *

رمز عبور *

خواص کره بادام زمینی برای لاغری

ورود

دوره مقدماتی php

این سوال که آیا کره بادام زمینی باعث لاغری میشه یا نه، مدت‌هاست که بین مردم دهن به دهن می‌چرخه. برای جوابش هم اختلاف نظر زیاده. بعضی افراد میپرسن که چطور میشه که با مصرف یه چربی پرکالری لاغر شد؟ اما عده دیگه‌ای که از نوع چربی‌ها و شکل سوخت‌ و ساز بدن بیشتر اطلاع دارن، نظر متفاوتی دارن.

توی این مطلب به این سوال درباره کره بادام زمینی برای لاغری جواب داده میشه. به طوری که متوجه میشین که لاغری با کره بادام زمینی روی بیماری‌های مختلف مثل مشکلات قلبی، دیابت و غیره چه تاثیری داره. همچنین درباره چگونگی مصرف این کره برای لاغری در بزرگسالان هم اطلاعاتی به شما میدیم. بنابراین با ما همراه باشین تا با کسب این اطلاعات، بهترین روش رو برای لاغری انتخاب کنین. به طوری که دیگه به خرید و استفاده از قرص‌های لاغری هیچ نیازی نداشته باشین.

کره بادام زمینی کالری زیادی داره. اما نکته جالب، جذب آروم و آهسته این کالریه که حس سیری به آدم میده. همین هم باعث میشه تا این ماده غذایی برای رژیم لاغری بکار گرفته بشه. خوردن یه قاشق غذاخوری کره بادام زمینی برای صبحونه همراه مقداری میوه، یه وعده رو برای شما تکمیل میکنه. تازه اگه بعد از اون تا ظهر چیزی نخورین، احساس ضعف نمی‌کنین. اما این به‌شرطیه که حساب کالری مصرفی بدنتون رو داشته باشین.

از اونجا که کره بادام زمینی فیبر زیادی داره، توی راحت کردن گوارش هم نقش خوبی ایفا می‌کنه. در واقع خوردنش باعث نرمی مزاج میشه و از یبوست که یکی از دلایل چاقیه، جلوگیری می‌کنه. به همین سادگی کره بادام زمینی برای لاغری به‌کار میاد. اما لازمه یادآوری کنیم که مصرف بیش از حد اون با بالا بردن کالری نتیجه معکوس هم داره. پس باید توی استفاده از این کره برای لاغری دقت کافی رو داشته باشین.

کره بادام زمینی دارای چربی‌های غیراشباعیه که نه تنها برای قلب افراد مشکلی ایجاد نمی‌کنن، بلکه به کار قلب و رگ‌ها کمک می‌کنن. لابد می‌پرسین چطور؟! خوب این‌ها چربی‌های مفیدی هستن که عملکرد سالم و ضربان قوی قلب رو به همراه دارن. همین طور هم از توده ‌شدن چربی‌های مضر جلوگیری می‌کنن و اون‌ها را به بهترین وجه دفع میکنن.

با این کار، دیواره رگ‌های قلب و البته سایر رگ‌ها پاک‌سازی میشه و از ایجاد لخته‌های چربی که ممکنه منجر به سکته بشن، پیشگیری می‌کنه. از طرفی رفع چربی‌های اضافه به لاغری منجر میشه و به نوعی چاقی رو که بزرگ‌ترین عامل سکته‌ست، کنار میزنه. پس به مصرف کره بادام زمینی برای لاغری اقدام کنین و با انجام کامل توصیه‌ها در این مورد، وزن خودتون رو پایین بیارین تا قلب و رگ‌های خونی فرصت کافی برای تپش‌های سالم رو از دست ندن.

بالا رفتن قند خون در افراد دیابتی مشکلیه که با افزایش شاخص قند در خون یا گلیسمی شناخته میشه. این به معنای سرعت آزادی قند موجود توی غذای خورده شده و حرکتش توی خونه. ماده‌ای که این سرعت رو کنترل کنه و قند رو آهسته به بدن برسونه، موفق میشه که از دیابت و عوارض اون پیشگیری کنه. چون این قند بالای خونه که به اعضای بدن آسیب می‌رسونه.

کره بادام زمینی دقیقا این کار رو می‌کنه. برای همین خاصیتشم هست که افراد با مصرف اون، مدت طولانی سیر میمونن. با مصرف کره بادام زمینی برای لاغری توی وعده صبحونه کنترل قند خون تا وعده بعد که ناهاره،  آسون‌تر میشه. سیری ناشی از خوردن این کره مغذی خیلی طولانیه. این بی‌اشتهایی به فرد دیابتی فرصت میده تا از کالری این ماده کاملا استفاده کنه و اون رو بسوزونه. همین هم از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کنه. علاوه بر این، بی‌اشتهایی ناشی از خوردن این کره، لاغری مناسبی رو برای افراد دیابتی به همراه داره. به طوری که دیگه نیازی به رژیم ندارن.

کره بادام زمینی برای لاغری در بزرگسالان به طور خاصی عمل می‌کنه. این آجیل که فیبر زیادی داره، از یه جهت فرد رو کاملا سیر می‌کنه و از ضعف و بی‌رمقی با خوردن اون دیگه خبری نیست! از طرفی هم به‌خاطر داشتن فیبر زیاد، کار روده‌ها رو تسهیل میکنه و به دفع مناسب مواد غذایی از بدن کمک می‌کنه. با این شرایط با مصرف این کره از اضافه‌ نشدن وزنتون اطمینان خاطر داشته باشین.

خاصیت کاهش اشتها هم که توی مصرف کره بادام زمینی برای لاغری وجود داره، مورد دیگه‌ایه که توی دراز مدت به کاهش وزن و لاغری منجر میشه. بزرگسالان میتونن که تا ۵۰ گرم بادام زمینی توی روز مصرف کنن، بدون اینکه مشکلی براشون ایجاد بشه.

اما در مورد کره بادام زمینی برای لاغری بهتره که میزان کالری و سایر مواد اون محاسبه بشه. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود ۴ گرم پروتئین و ۳ گرم قند داره. فیبر بالای اون هم حدود ۲ گرم توی هر قاشقه. با این اطلاعات میشه مقدار مصرف اون رو در بزرگسالان محاسبه کرد. بخاطر همین باید پیش از مصرف، مقدار اون رو با توجه به موارد مختلف مشخص کنین.

تصور بسیاری از ما از یه زن باردار به سنگینی و وزن زیاد اون خلاصه میشه. تغییر شکل ظاهری زنان باردار باعث میشه تا این تصور به‌وجود بیاد که یه زن باردار حتما باید چاق باشه. ولی این تصور اشتباهه و زنان باردار هم باید مواظب اضافه وزنشون باشن.

متاسفانه اکثراً توی این دوران، کنترل وزن از دست میره و ناگهان خانم‌های باردار با چاقی دوران بارداری مواجه میشن. از طرفی کم‌ کردن وزن هم نباید به‌صورتی انجام بشه که به جنین آسیب بزنه یا باعث کاهش وزن اون بشه. توی این مواقع پیشنهاد میشه که فرد باردار کره بادام زمینی مصرف کنه. به‌طوری‌ که ضمن داشتن انرژی لازم برای گذروندن این دوران، وزن بدنش رو هم کنترل کنه. ضمنا مصرف این کره برای جنین هم مفیده و برای رشد اون نقش خوبی رو ایفا می‌کنه. اما شرط مهم و قابل توجه اینه که سابقه حساسیت مادر باردار حتما بررسی بشه تا با مصرف این کره برای اون مشکلی پیش نیاد.

استفاده از کره بادام زمینی توی ورزشکاران معمولا برای عضلانی شدنه. بدنسازی از رشته‌هاییه که مصرف بادام زمینی توی اون بیشتر از سایر رشته‌ها صورت می‌گیره. اما در مورد مصرف کره بادام زمینی برای لاغری قضیه کلا فرق داره. توی این مورد ورزشکاران از این ماده غذایی پرکالری به‌منظور دیگه‌ای سود میبرن.

اونچه عموم  مردم فکر می‌کنن، اینه که ورزشکاران هرگز با اضافه وزن روبرو نمیشن. این طرز فکر از اونجا ریشه می‌گیره که مصرف انرژی توی این افراد بالاست. همین هم باعث میشه که این تصور غلط در مورد لاغری ورزشکاران پیش بیاد. هر زمان که دریافت کالری از مصرفش بیشتر بشه، چاقی اتفاق میفته. اینکه این مورد برای چه کسی اتفاق میفته هم تفاوتی نداره.

توی بعضی از رشته‌های ورزشی گاهی نیاز به کاهش فوری وزن پیش میاد که ممکنه برای وزن‌کشی یا شرکت توی رقابت‌ها باشه. توی این زمان کاربرد کره بادام زمینی برای لاغری انتخاب مناسبیه. چون در عین حال که انرژی لازم رو به فرد ورزشکار میده، از زیاد شدن وزن هم جلوگیری می‌کنه.

نتیجه

نتیجه تمام گفته‌های بالا درباره کره بادام زمینی و لاغری اینه که کره بادام زمینی در حالی که کالری بالایی داره، ولی برای لاغری هم به‌کار گرفته میشه. این کار هم با فیبر بالای بادام و خاصیت کاهش اشتهایی که داره انجام میشه.

خاصیت دیگه بادام زمینی برای لاغری هم، مراقبت از قلب و عروق در برابر چربی‌های زائد و سکته قلبیه. کره بادام زمینی توی پیشگیری از دیابت هم خوب عمل می‌کنه. این کار با تاثیر کره بادام زمینی بر شاخص گلیسمی انجام میشه. به طوری که افراد دیابتی و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی به‌راحتی با استفاده از این کره وزن کم می‌کنن.

بزرگسالان هم از خواص کره بادام زمینی برای لاغری استفاده می‌کنن. مصرف این کره مغذی توی وعده صبحونه این خاصیت رو بیشتر می‌کنه. خصوصا اگه بعد از مصرف اون حساب کالری رو داشته باشین و اون رو یه وعده کامل حساب کنین.

مصرف کره بادام زمینی برای لاغری توی ورزشکارها هم شیوه خاص خودش رو داره. اون‌ها معمولا کره بادام زمینی رو به عنوان انرژی دهنده مصرف می‌کنن. اما مواردی هم پیش میاد که برای لاغری از اون استفاده می‌کنن. توی این مواقع میزان مصرف طبق رژیم‌های لاغری با کره بادام زمینی محاسبه میشه.

حالا اگه تصمیم دارین این کره پر کالری مقوی رو مصرف کنین، میتونین به سایت واجارو مراجعه کنین و بادام زمینی با کیفیت رو از این سایت تهیه کنین. بعدشم با انجام چند تا مرحله ساده، خودتون کره بادام زمینی درست کنین و نوش جان کنین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *خواص کره بادام زمینی برای لاغری

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

واجارو یه بازار محلی آنلاین برای خرید بی واسطه از روستاییان هست که در اون کشاورزان و روستاییان محصولات خودشون رو تو سایت میذارن و کاربران می تونن از بین بهترین محصولات کشاورزی که هر کدوم شناسنامه مخصوص به خودشون رو داره خرید کنن واجارو اصالت اونها رو گارانتی می کنه 🔖 و با بسته بندی سنتی به دست شما میرسونه 🎁

مطالب پر بازدید

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین ب3، اسید فولیک و ویتامین E است. در حقیقت بادام زمینی آجیل نیست بلکه جز حبوبات به حساب می آید. آجیل یک میوه ی درختی است مانند فندق، پسته، گردو و بادام. ولی بادام زمینی در رده ی حبوبات قرار دارد.

هر دو دسته برای سلامتی مفید هستند ولی بادام زمینی به علت هزینه ی کمتر در دسترس تر است. مصرف بادام زمینی می تواند موجب قدرت جذب پروتئین در بدن شود و در اشخاصی که قبلا از مکمل های بدنسازی استفاده کرده اند و دیگر قصد استفاده از این مکمل ها را ندارند موجب دفع سم به وجود آمده در بافت عضله ها و بافت ها می شود. یک سری از غذا ها در عین ناباوری در روند کاهش وزن نقش دارند.
خواص کره بادام زمینی برای لاغری

مثلا کره بادام زمینی بسیار مغذی و خوشمزه است. اما چون تنها سرو دو قاشق غذا خوری از آن حاوی 190کالری است و 144کالری آن چربی است، ممکن است فرض کنیم سبب چاقی می شود. ولی برعکس، اضافه کردن کره بادام زمینی به رژیم غذایی در روند کاهش وزن می تواند مفید باشد. یک بررسی در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد که آجیل می تواند به کاهش اشتها و کنترل گرسنگی کمک کند و همینطور مصرف طولانی مدت میوه و کره بادام زمینی هم می تواند به کاهش وزن کمک کند.

یک گرم چربی شامل دو کالری از همان مقدار از کربوهیدرات یا پروتئین است. دکتر لیزا غرفه، متخصص تغذیه و مربی بهداشت می گوید: “اگر شما چربی کم مصرف کنید، بدن شما کالری کم مصرف می کند و این می تواند روند سوخت و ساز شما را کند.”

بادام زمینی علاوه بر پروتئین، منبع خوبی از فیبر و چربی های نامنظم سالم و گیاهی است. دکتر ربکا لویس، متخصص تغذیه می گوید: هضم کره بادام زمینی به آهستگی انجام می شود و به شما احساس سیری می دهد، به طوری که شما کمتر دچار مصرف تنقلات و یا تسلیم گرسنگی می شوید. اگر تقریبا نصف قاشق غذاخوری کره بادام زمینی (حدود 50 کالری) را به همراه جو دو سر به هنگام صبحانه بخورید و تا ناهار چیزی نخورید نگه دارید شما واقعا کالری کمتری در روز طی دوره مصرف دریافت می کنید. به علاوه، کره بادام زمینی فوق العاده سنگین است و شما را وادار به کم خوردن می کند. دکترکاستر می گوید: “یکی از بزرگترین دلایل عدم موفقیت در روند کاهش وزن این است که شخص خود را محدود به غذاهای خاص می کند.” هیچ کس نمی خواهد در طول سال فقط غذاهای خشک و مرغ ساده بخورد. لذت بردن از آنچه که می خورید بسیار مهم است.

با این حال کره بادام زمینی حاوی انواع مواد مغذی است، همچنین یک خوراکی با کالری محسوب می شود و این کالری ها می توانند به سرعت در حال افزایش باشند. پس در حالی که سعی می کنید وزن کم کنید، سعی کنید میزان مصرف کره بادام زمینی خود را به یک وعده در روز (دو قاشق غذا خوری) محدود کنید و مطمئن شوید که 190 کالری را نسبت به سهمیه کالری روزانه خود شمارش کنید. در حالت ایده آل نباید بیش از یک قاشق غذاخوری در هر وعده غذایی و یک قاشق چای خوری هر میان وعده مصرف کنید. در غیر این صورت به راحتی بدن خود را با کالری بیشتر از آنچه مورد نیاز است می رسانید.

لویس می گوید: “در حال حاضر بسیاری از شرکت ها کره بادام زمینی را به جای کیسه در قوطی های کوچک بسته می کنند که مناسب همه ی مکان ها می باشد. برای راحتی بیشتر شما می توانید به جای کره بادام زمینی، از پودر پروتئین بادام زمینی استفاده کنید. در پودر پروتئین بادام زمینی ترکیبات کمتری وجود دارد که سالم تر از کره ی بادام زمینی است زیرا بسیاری از کره های بادام زمینی دارای مواد افزودنی مانند شکر تصفیه شده، نمک و طعم دهنده های مصنوعی هستند. وقتی شیشه ی بادام زمینی را باز میکنید اگر روغن از بادام زمینی جدا شود، نشانه خوبی است. چون از مواد افزودنی مزاحم عاری است و موجب کاهش وزن می شود.

برگردان عرب زاده

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

رکنا: خوردن بادام زمینی می‌تواند گرسنگی را کنترل کند، بنابراین منجر به کاهش وزن می‌شود.

کره بادام زمینی به دلیل پروتئین بالایی که دارد نزد ورزشکاران و آن‌هایی که به دنبال تناسب اندامشان هستند، پُرطرفدار است. اما آیا واقعاً غذای سالمی است؟

 کره بادام زمینی خانگی اساساً از بادام زمینی بوداده تهیه می‌شود که به صورت خمیر مانند درمی‌آید.

کره بادام زمینی سرشار از فیبر بوده و همان فوایدی را به بدن می‌رساند که خود بادام زمینی نصیب بدن می‌کند.

انواع صنعتی و تجاری کره بادام زمینی حاوی عناصر افزوده‌ی گوناگونی هستند مانند قند، روغن گیاهی و حتی چربی ترانس.خواص کره بادام زمینی برای لاغری

خوردن ِ. دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به شما ۱۸۸ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۶ گرم کربوهیدرات و ۱۶ گرم چربی می‌رساند.

کره بادام زمینی پُرکالری و پرچرب بوده و ویتامین‌ها و املاح گوناگونی دارد؛ مانند منیزیم، پتاسیم و روی. کره بادام زمینی علاوه بر خوشمزه بودن، فواید زیادی دارد:

افزایش سطح انرژی

چربی‌ها، فیبر و پروتئین موجود در کره بادام زمینی به تثبیت انسولین کمک کرده و تا ساعت‌ها انرژی یکنواخت به شما می‌دهد. کره بادام زمینی برای صبحانه عالی است.

چربی زیاد

کره بادام زمینی محتوای چربی زیادی است؛ از این رو افرادی که دچار انسداد عروق هستند باید از مصرف آن پرهیز کرده یا خیلی کمتر آن را مصرف کنند. کره بادام زمینی هرچند منبع غنی چربی تک غیراشباع است، اما باز هم باید در حد اعتدال آن را مصرف کنید.

کمک به کاهش وزن

 کره بادام زمینی کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید، چون پروتئین، چربی و فیبر دارد؛ البته به شرط این که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

کاهش ریسک دیابت

مصرف روزانه کره بادام زمینی می‌تواند ریسک دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش بدهد. بادام زمینی نه تنها پروتئین دارد بلکه چربی‌های غیراشباع نیز دارد که به بهبود حساسیت به انسولین و کُند کردن سرعت جذب گلوکز کمک می‌کنند. اما باز هم باید در حد اعتدال کره بادام زمینی مصرف کنید.

پیشگیری از سرطان

کره بادام زمینی بسته‌بندی شده با ویتامین E. دارای توانایی مبارزه با سرطان، به ویژه سرطان‌های روده بزرگ، پروستات و پستان است. خوردن کره بادام زمینی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به ویژه در زنان کاهش می‌دهد.

جلوگیری از تشکیل سنگ صفراوی

مصرف منظم کره بادام زمینی یک راه عالی برای جلوگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی به دلیل محتوای بالای چربی آن است. دلایل عمده ایجاد سنگ‌های صفراوی عبارتند از: اضافه وزن، رژیم‌های سخت، قرص‌های ضدبارداری و انواع خاصی از دارو‌های کلسترول.

غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

کره بادام زمینی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به دلیل وجود فولات، پانتوتنیک اسید، نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین است. رزوراترول، آنتی‌اکسیدان موجود در کره بادام زمینی است که می‌تواند در کنترل سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن و عفونت‌های قارچی مؤثر باشد.

کمک به ساخت توده عضلانی

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی بیش از ۸ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر غذایی و ۳ گرم قند است. این محتوای پروتئین بالا در آن برای ساخت و ترمیم عضلات ضروری استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رکنا: لاغری و کاهش وزن را با روش های بدون هزینه و با خوردن خوراکی های پرخاصیت تجربه…

رکنا: کاهش فشارخون با «اسپیرولینا» امکان پذیر است.

رکنا: لاغری فوری و کاهش وزن سریع با خوردن سبزیجات و میوه های کم کالری بهترین روش انتخابی…

رکنا: لاغری و کاهش وزن با رژیم غذایی مناسب امکان پذیر است آجیل و دانه های روغنی جزو…

موضوعات داغ

خواص کره بادام زمینی برای لاغری

با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

“سنجاق”

مجری انحصاری تبلیغات رکنا

سایت اینترنتی رکنا

کلیه حقوق متعلق به

سایت اینترنتی رکنا

است

گاهی مصرف برخی از غذاهای پرکالری هم به لاغرشدن کمک می‌کنند. شاید تعجب کنید اگر بدانید کره بادام زمینی یک ماده‌ی غذایی پرکالری و پرچرب است و با این وجود به لاغری کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده است. اگر به دنبال دانستن اطلاعاتی در مورد ارتباط بین کره بادام زمینی و لاغری (Peanut butter and slimming) هستید، تا انتهای این مطلب با ما باشید. آنچه در ادامه می‌خوانید:

بادام زمینی یکی از مغزهای محبوب است که حاوی مقدار زیادی ویتامین B3، اسید فولیک، ویتامین E، فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب اشباع نشده است. بسیاری آن را یکی از انواع آجیل به حساب می‌آورند.

بادام زمینی یکی از مغزهای محبوب است که حاوی مقدار زیادی ویتامین B3، اسید فولیک، ویتامین E، فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب اشباع نشده است. بسیاری آن را یکی از انواع آجیل به حساب می‌آورند. در حالی که بادام‌زمینی یک نوع حبوبات محسوب می شود. حتی نحوه‌ی کشت و برداشت آن نیز شبیه به حبوبات است.
کالری کره بادام زمینی بالاست. به طوری که تنها ۲ قاشق غذاخوری از این ماده‌ی غذایی حاوی ۱۹۰ واحد کالری و ۱۴۴ گرم چربی است. به همین دلیل است که بسیاری تصور می‌کنند این ماده‌ی غذایی چاق‌کننده است. اما برعکس مصرف به اندازه‌ی آن تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

با وجود مواد مغذی فراوان در کره بادام‌زمینی جای سوال دارد که چطور این کره می‌تواند به روند لاغری کمک کند؟ در تحقیقاتی که بر روی این ماده‌ی غذایی صورت گرفت، نشان داد که بادام زمینی حاوی مقدار زیادی فیبر است. این فیبر در کره‌ی بادام زمینی هم یافت می‌شود. به همین دلیل در کاهش وزن مؤثر است.
البته فیبر به تنهایی باعث لاغری نمی‌شود. بلکه عملکرد سیستم گوارش را بهبود می‌دهد. از سوی دیگر فیبر یک ماده‌ی غذایی است که اشتهای کاذب را از بین می‌برد. اگر این ماده‌ی غذایی را قبل از غذا مصرف کنید، اشتهای شما برای خوردن غذای بیشتر، کاهش می‌یابد.
در زمان رژیم غذایی مصرف کره‌ی بادام‌زمینی باعث افزایش انرژی بدن می‌شود. از سوی دیگر از افت قند تا ساعت‌های زیادی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که در دوره‌ای که برای لاغری تلاش می‌کنید، مصرف کره بادام‌زمینی به شما کمک می‌کند.

با وجود مواد مغذی فراوان در کره بادام‌زمینی جای سوال دارد که چطور این کره می‌تواند به روند لاغری کمک کند؟ در تحقیقاتی که بر روی این ماده‌ی غذایی صورت گرفت، نشان داد که بادام زمینی حاوی مقدار زیادی فیبر است. این فیبر در کره‌ی بادام زمینی هم یافت می‌شود. به همین دلیل در کاهش وزن مؤثر است. خواص کره بادام زمینی برای لاغری

کره‌ی بادام زمینی به دلیل اینکه منبع سرشاری از پروتئین و چربی‌های اشباع نشده‌ی گیاهی است، برای بدنسازی نیز توصیه می‌شود. مصرف این ماده‌ی غذایی با ایجاد احساس سیری، شما را از مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری باز می‌دارد. ارتباط بین کره بادام زمینی و لاغری زمانی به سرانجام می‌رسد که در مصرف آن زیاده روی نکنید. اگر روزانه نصف قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌زمینی را میل کنید، می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. از نظر متخصصان علم تغذیه، بسیاری از افرادی که قصد لاغری دارند، به جای اینکه مواد مقوی را به مقدار کم بخورند، به طور کلی آن را کنار می‌گذارند. به همین دلیل است که بعد از مدت کوتاهی دچار انواع مشکلات جسمی از جمله ریزش شدید مو، زخم معده، یبوست و سایر مشکلات گوارشی می‌شوند. کره‌ی بادام زمینی یک ماده‌ی غذایی مقوی است که اگر درست مصرف شود، به تناسب اندام و لاغری (Peanut butter and bodybuilding) کمک زیادی می‌کند.

این ماده‌ی غذایی را می‌توانید در زمان صبحانه و همراه با نان و مقدار کمی جو دو سر میل کنید. اگر این رژیم غذایی را به مدت چند هفته ادامه دهید، به عضله‌سازی و کاهش چربی‌های اضافه بدن کمک زیادی می‌کند.
این ماده‌ی غذایی سنگین و پرکالری می‌تواند به شما کمک کند تا از خوردن غذاهای محبوب اما پرکالری دست بردارید. فراموش نکنید که مصرف این ماده‌ی غذایی به عنوان میان وعده نه تنها باعث لاغری نمی‌شود، بلکه چاقی را هم به دنبال دارد. توصیه‌ی ما اینست که آن را به عنوان وعده‌ی اصلی در زمان صبحانه مصرف کنید تا به چاقی مبتلا نشوید.

در بازار انواع برندهای کره‌ی بادام زمینی موجود است. حتی شما می‌توانید از پودر پروتئین این ماده‌ی غذایی هم استفاده کنید. این پودر حاوی مقدار کمتری از پروتئین است. با این وجود سالم‌تر از کره‌ی بادام زمینی است.

در بازار انواع برندهای کره‌ی بادام زمینی موجود است. حتی شما می‌توانید از پودر پروتئین این ماده‌ی غذایی هم استفاده کنید. این پودر حاوی مقدار کمتری از پروتئین است. با این وجود سالم‌تر از کره‌ی بادام زمینی است. کره‌های موجود در بازار حاوی مقدار زیادی طعم‌دهنده‌های مصنوعی و شکر است که باعث چاقی می شود. رابطه‌ی بین کره بادام زمینی و لاغری زمانی به سرانجام می‌رسد که به سراغ کره‌ی بادام‌زمینی بدون شکر بروید. در مطلب دیگری سعی داریم به طرز تهیه کره بادام زمینی بپردازیم که آن را بدون مواد افزودنی در منزل تهیه کنید.

حالا که از تاثیر کره‌ی بادام‌زمینی بر روی بدنسازی مطلع شدید، بهتر است بدانید این ماده‌ی غذایی با مضراتی نیز همراه است. پس نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. طبق نظر متخصصان تغذیه مصرف ۵۰ کالری کره‌بادام زمینی (۲ قاشق مرباخوری) برای لاغری کافیست. مصرف بیش از حد آن افزایش وزن را به دنبال دارد. وجود شکر و قند زیاد در کره بادام زمینی باعث افزایش وزن در بلند مدت می‌شود. البته اگر آن را بیش از مقدار نیاز بدن مصرف کنید. همچنین رژیم لاغری با کره بادام زمینی نباید بیشتر از ۳ ماه طول بکشد. در مطلب دیگر به طرز تهیه کره بادام زمینی می‌پردازیم.

من در زمینه تولیدمحتوای وب و SEO فعالیت می‌کنم. در سودای شهرت و ثروت نیستم. بلکه اندیشه موفقیت مهمان تک تک لحظه های تنهایی منه.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

کره بادام زمینی منبع پروتئین و مواد مغذی است اما وقتی برنامه لاغری دارید مصرف آن منطقی به نظر نمی‌رسد. 2 قاشق کره بادام زمینی 188 کالری انرژی دارد که 144 کالری آن چربی است و به نظر اکثر افراد جایگاهی در رژیم لاغری ندارد.

در سال 2010 محققان تاثیر مصرف بادام زمینی را بر لاغری مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که مصرف آجیل می‌تواند زمینه ساز کاهش سندروم متابولیک و در نتیجه کاهش چربی شکمی و کلسترول بالا باشد.

به گفته محققان بادام زمینی و دیگر آجیل‌های درختی می‌تواند با سیر نگه داشتن طولانی مدت فرد از نوسانات قند خون پیشگیری کند. تحقیق دیگری در مدرسه هاروارد نشان داد مصرف دو بار در هفته آجیل و به ویژه کره بادام زمینی در وعده صبحانه می‌تواند از اضافه وزن پیشگیری کند.

میزان مصرف کره بادام زمینی باید اندک بوده و در حد 2 قاشق چای خوری باشد. برخی افراد میزان کمی از آن را قبل از هر وعده غذایی به دهان می‌گذارند تا جلوی اشتهایشان گرفته شود.

 

خواص کره بادام زمینی برای لاغری

اگر رژیم کالری شماری دارید فراموش نکنید که باید کالری کره بادام زمینی را در برنامه خود محاسبه کنید و اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید دنبال برندهایی باشید که نمک پایین تری دارند و طبیعی ترند. اگر ترجیح می‌دهید بجای کره بادام زمینی خود بادام زمینی را مصرف کنید بیش از یک سوم فنجان در روز مصرف نکنید و انواع بو داده بدون نمک را انتخاب کنید.

می‌توانید از بادام زمینی یا کره آن در بسیاری از انواع اسنک‌ها و غذاها استفاده کنید. مثلا به عنوان میان وعده برش‌های سیب را در کره باردام زمینی بزنید و میل کنید. یا بجای دانه کتان با سالاد بادام زمینی بخورید. می‌توانید آن را با پاپ کورن بخورید یا در ماست بریزید. حتی می‌تواتید مقداری کره بادام زمینی به شیک خود اضافه کنید یا آن را با غلات صبحانه مصرف کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی.

آیا شما کره بادام زمینی خور هستید؟ و اگر قصد کاهش وزن دارید پس خوش شانس هستید. تعدادی از کارشناسان و محققان این کره را در کاهش وزن موثر می دانند. اما اگر می خواهید برای کاهش وزن از آن استفاده کنید باید نکات هوشمندانه زیر را مد نظر قرار بدهید.

در حالی که این کره فواید زیادی داره اما بسیاری از افرادی که رژیم غذایی دارند یا اکثر مردم به دلیل چربی بالا و شیرین کننده هایی که به آن اضافه می کنند از خوردن کره بادام زمینی اجتناب می کنند. به همین دلیل در رژیم های کاهش وزن عموما جایی ندارد. به صورت عمومی ۲ قاشق غذاخوری از آن ۱۹۰ کالری دارد که ۱۴۰ کالری آن از چربی است. با این حال تحقیقات نشان داده است که در کنترل گرسنگی بدون افزایش وزن موثر هست. چرا؟ چه کاری انجام می دهد؟

این کره احساس سیری ایجاد می کند، تحقیقات دیگری نشان داده است که زنانی که در رژیم غذایی خود آجیل بیشتری داشتند در طول دوره ۸ ساله افزایش وزن کمتری داشته اند. در رژیم های کاهش وزن مقدار مصرف چربی شما بسیار مهم است اما خوردن کره بادام زمینی می تواند اشتیاق شما را به خوردن کم کند و باعث جلوگیری پرخوری خواهد شد و در نتیجه وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد.

 

تحقیقاتی در دانشگاه پردو نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کره بادام زمینی دارند، با این حال که کالری بالایی دریافت کرده اند اما وزن آنها افزایش پیدا نکرده است. این خبر خوبی برای افرادی است که به آجیل علاقه دارند و نمی خواهند آجیل را از رژیم غذایی خود حذف کنند. نحقیقات نشان داده است که افراد تا یک ساعت بعد از خوردن آن هنوز احساس سیری دارند اما همین شرکت کنندگان با خوردن برنج نیم ساعت بعد احساس گرسنگی داشتند. تحقیقات کوتاه و بلند مدت نشان داده است که مصرف منظم کره بادام زمینی باعث افزایش وزن نخواهد شد.خواص کره بادام زمینی برای لاغری

 

مطالعات پوردو و سایر مطالعات نیز نشان داده است که می توانید از تاثیرات مفید چربی خوب با مصرف مدیریت شده آجیل و کره بادام زمینی استفاده کنید. شرکت کنندگان در این مطالعه توانستند میزان چربی اشباع شده خود را کاهش دادند و میزان مصرف چربی های اشباع نشده را افزایش دادند. همین موارد باعث شده است که ریسک بیماری های قلبی کاهش پیدا کند.

 

چگونه می توانید مصرف بادام زمینی یا آجیل را در رژیم غذایی افزایش بدید و در عین حال کالری مصرفی روزانه را کنترل کنید. جواب سوال مصرف ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را با میوه، سبزیجات یا نان مصرف کنید.

تعدادی روش برای مصرف:

– تکه های سیب را در کره بادام زمینی بزنید و میل کنید.

– روی موز نصف شده بمالید و میل کنید.

– با ساقه های کرفس میل کنید.

– با نان کامل و سبوسدار برای ناهار میل کنید.

– کره بادام زمینی را در صبحانه میل کنید.

– با کراکر های شور (چوب شور) میل کنید.

– همراه با پاپ کرن یا ذرت بوداده صرف کنید.

 

بهتر است با خرید یا تهیه کره بادام زمینی طبیعی و دست اول شکر و چربی افزوده احتمالی برخی کره ها را از رژیم خود حذف کنید. می توانید بادام زمینی بیشتری تهیه کنید و با دستگاه تهیه کره بادام زمینی مقدار مورد نیاز کره را تولید کنید. سپس می توانید مقدار دلخواه طعم دهنده یا شیرین کننده طبیعی اضافه کنید.

verywellfit.com

مطالب مفید و خوبی دارین
خیلی ممنون

واقعا عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شیعه نیوز: سرویس سلامت – مصرف بادام زمینی با دادن احساس سیری و کاهش اشتها باعث کم ‏خوردن شما می‌شود، همچنین به دلیل فیبر گیاهی زیادی که دارد، باعث خوب کار کردن معده و ‏روده می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل لاغر شدن و لاغر ماندن است، از این رو مصرف بادام ‏زمینی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن سالم است. در این مطلب شما را با خواص بادام ‏زمینی برای لاغری و طریقه مصرف این دانه گیاهی پرخاصیت و خوشمزه برای کاهش وزن ‏آشنا می‌کنیم. ‏

خواص بادام زمینی برای لاغری

کاهش اشتها، احساس سیری و پیشگیری از پرخوری

مصرف روزانه بادام زمینی و فراورده‌های تهیه شده از آن مانند کره بادام زمینی به احساس سیری ‏و کاهش اشتها در طول روز کمک می‌کند و همین احساس سیری مانع از پرخوری که از عوامل ‏اصلی چاق شدن است، می‌شود. به طور کلی وقتی شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری ‏می‌کنید، احتمال اینکه گرسنه شوید و تصمیم‌های بد غذایی بگیرید خیلی کمتر خواهد شد.

افزایش سوخت و ساز بدنمصرف بادام زمینی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و در نتیجه بدن برای تامین انرژی ‏مازاد از چربی‌های ذخیره و انباشته شده، استفاده می‌کند. از این رو به طور کلی مواد غذایی که ‏موجب افزایش متابولیسم بدن شوند، یکی از بهترین و سریع‌ترین گزینه‌ها برای کاهش وزن ‏هستند.‎هضم بهتر غذا، پیشگیری و درمان یبوستبادام زمینی سرشار از فیبر گیاهی است که باعث بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش ‏می‌شود. همچنین به دلیل همین مقادیر فراوان فیبر، کار روده‌ها را تسهیل و به دفع مناسب مواد ‏غذایی از بدن کمک می‌کند و در نتیجه در پیشگیری و درمان یبوست که از علت‌های اضافه وزن ‏و چاقی است، موثر است.‎خاصیت چربی سوزیاز دیگر خواص بادام زمینی برای لاغری خاصیت چربی سوزی این دانه گیاهی خوشمزه است. ‏مطالعات متعددی نشان می‌دهد که خوردن بادام زمینی می‌تواند سوزاندن چربی و کالری را در ‏افراد چاق و دارای اضافه وزن، افزایش دهد‎. این آجیل خوشمزه یکی از گزینه‌های مفید چربی ‏سوز و منبع عالی پروتئین گیاهی محسوب می‌شود و در ساخت عضله و از بین بردن چربی ‏شکمی نقش موثری دارد‎. ‎‏ جالب است بدانید بسیاری از ورزشکارن و بدنسازان به دلیل همین ‏خاصیت بادام زمینی، از آن برای افزایش قدرت جذب پروتئین، تامین چربی خوب و عضله ‏سازی استفاده می‌کنند‎. ‎خواص کره بادام زمینی برای لاغری

دفع سموم بدن و چربیمقادیر بالای فیبر گیاهی موجود در بادام زمینی به دفع سموم بدن کمک می‌کند. همانطور که ‏می‌دانید تجمع سموم در بدن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود. مطالعات نشان داده است که ‏بعد از خوردن دانه‌های گیاهی، مقدار چربی که از طریق مدفوع دفع می‌شود بین ۵ تا ۲۰ درصد ‏افزایش می‌یابد. ‏‎ ‎

طریقه مصرف بادام زمینی برای لاغری (رژیم لاغری با بادام زمینی) ‏

مصرف بادام زمینی به عنوان میان وعدهارزش غذایی بالا و خواص فراوان این اجیل، آن را به یک میان وعده سالم تبدیل کرده است و ‏بر خلاف تنقلات ناسالم و میان وعده‌های فراوری شده، دارای مواد مغذی و ضروری بدن ‏است. از این رو مصرف متعادل بادام زمینی به عنوان میان وعده (۳۰ عد بادام زمینی در طول ‏روز) به همراه ورزش سبک می‌تواند لاغری و کاهش وزن دائمی را به همراه داشته باشد.رژیم لاغری با بادام زمینییکی از رژیم‌های سریع لاغری که بر اساس فراورده‌های جانبی تهیه شده از بادام زمینی برای ‏لاغری طراحی شده است رژیم سه روزه کره بادام زمینی است. در این برنامه غذیی باید حدود ۴ ‏تا ۶ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر روز خورده شود. این یک برنامه کم کالری است و ‏شامل دریافت ۳۵ درصد کالری از چربی‌های غیراشباع کره بادام زمینی می‌شود‎.‏ بادام زمینی، ‏کربوهیدرات کم و پروتئین بالا دارد و به دلیل این که پروتئین با سرعت کمتری می‌سوزد، به ‏احساس سیری برای مدت طولانی‌تر کمک می‌کند. ‏بیشتر بدانید: با بهترین مواد غذایی مصرف گوشت و مرغ را تحریم کنید

سخن پایانیمصرف به اندازه بادام زمینی برای لاغری همانطور که در بالا ذکر شد، می‌تواند باعث کاهش ‏وزن در بدن شود. اما توجه داشته باشید زیاده‌روی در مصرف آن نیز می‌تواند باعث افزایش ‏وزن‌تان شود. همچنین تمرکز بر روی یک گروه غذایی خاص می‌تواند مواد لازم برای بدن که ‏در گروه‌های دیگر غذایی موجود است را از شما دور کند و شما از مزایای این مواد محروم ‏شوید. نظر شما درباره مصرف بادام زمینی برای لاغری چیست؟ لطفا نظرات و سوالات خود را ‏از طریق بخش ارسال نظر در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. ‏

کسی دقیقا نمی داند این رژیم توسط چه کسی و چطور ارائه داده شد. اما به هر صورت، بعضی از کارشناسان عقیده دارند رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ترکیبی از رژیم کره بادام زمینی و روزه سه روزه می باشد. این برنامه ها روی مصرف کره بادام زمینی با هدف کاهش وزن سریع تر متمرکز هستند. البته ما توصیه می کنیم قبل از انتخاب این برنامه رژیمی ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. این رژیم سه روزه ممکن است به شما کمک کند دست کم دو و نیم کیلو کم کنید.این رژیم همان طور که از نامش معلوم است، سه روزه است و باید با مصرف کره بادام زمینی، کالری دریافتی را کاهش داده و کاهش وزن داشته باشیم. اصول اولیه این برنامه، بر اساس روزه سه روزه و پنج روزه است، بنابراین این برنامه ها خیلی مشابه هستند.

رژیم سه روزه کره بادام زمینی، ورژن پیشرفته رژیم اصلی پنج روزه کره بادام زمینی است. در این برنامه باید حدود 4 تا 6 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر روز خورده شود. این یک برنامه کم کالری بوده و شامل دریافت 35 درصد کالری از چربی های غیراشباع کره بادام زمینی می باشد.هرچند کره بادام زمینی چربی بالایی دارد اما دریافت کالری از سه روز مصرف کره بادام زمینی 1200 می باشد. زمانی که فرد رژیم گیرنده کالری بیشتر از آن چه مصرف می کند می سوزاند، بدن مجبور می شود چربی های ذخیره شده را بسوزاند. این حالت باعث کاهش وزن سریع تر می گردد. این رژیم سه روزه، کربوهیدرات کم و پروتئین بالا دارد. به دلیل این که پروتئین با سرعت کمتری می سوزد، به احساس سیری برای مدت طولانی تر کمک می کند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی، تکرار خوردن ها یا “مدام چیزی خوردن” را به حداقل می رساند. همه این ها یعنی کاهش وزن!

منوی روزانه شامل 3 وعده و یک اسنک یا دسر می باشد. وعده ی غذایی حاوی پروتئین کم چرب همراه با سبزیجات و بُرشی ازنان سبوس دار یا یک کاسه بلغور جودوسر است. می توانید کره بادام زمینی را هر زمانی از روز که خواستید میل کنید، مثلا زمان اسنک خوردن. کره بادام زمینی به شما احساس سیری می دهد بنابراین بعد از خوردن یک وعده سبک، احساس رضایت و سیری خواهید کرد.

وفاداری به آن راحت است!این رژیم، به راحتی قابل پیگیری است چون ملزمتان نمی کند دنبال غذاهای کمیاب و نه چندان معمول بروید. در واقع اگر غذاهای موجود در یک رژیم غذایی بیشتر در دسترس باشند، احتمال این که فرد رژیم گیرنده به آن پایبند بماند بیشتر است.

کاهش وزن سریع تربازهم تکرار می کنیم که این یک رژیم پُرپروتئین و کم کربوهیدرات با کمترین میزان کالری است. این رژیم به شما کمک می کند فقط در سه روز حدود 5 کیلوگرم کم کنید.خواص کره بادام زمینی برای لاغری

محدود کننده استچون کالریی مصرفی تنها به 1000 تا 1200 محدود می شود، پایبند ماندن به آن نیاز به تلاشی توان فرسا دارد. در واقع وقتی آن را ادامه می دهید، دارید به خودتان گرسنگی می دهید.

ویژگی های یک سبک زندگی سالم را نداردرژیم سه روزه کره بادام زمینی، شامل ورزش نمی شود یعنی شرایط تمرین و ورزش را برایتان مهیا نمی کند. وقتی قرار است این قدر کم بخورید، انرژی لازم برای انجام فعالیت های شدید را نخواهید داشت.

نتایج ماندگار ندارددرست مانند هر برنامه کاهش وزن سریع دیگری، وزنی که در این رژیم از دست می دهید، تنها وزن آب بدن است. پس این احتمال وجود دارد که با برگشتن به عادات غذایی عادی تان، این وزن دوباره برگردد.



 

ثبت نام رژیم پزشک

نام کاربری خود را وارد نمایید

ENTER YOUR PASSWORD

اکثر مردم می دانند که کره بادام زمینی منبع عالی پروتئین و مواد غذایی است اما وقتی برنامه رژیم لاغری مطرح می شود از لیست خارج می شود. با توجه به اینکه دو قاشق غذاخوری 188 کالری دارد که 144 عدد از آنها چربی است این چیزی نیست که اکثر ما آن را “رژیم غذایی” می نامیم.خواص کره بادام زمینی برای لاغری

دوباره فکر کنید تحقیقات جدید نشان می دهد که بادام زمینی در تمام اشکال آنها – از جمله کره بادام زمینی – نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه در طولانی مدت آن را از بین می برد. یک مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان داد که مصرف مکرر آجیل یا کره بادام زمینی (دو بار در هفته) با افزایش وزن کمتری در طی یک دوره هشت ساله همراه است. از بین انواع و آماده سازی های مصرفی ، بادام زمینی و کره بادام زمینی رایج ترین بود.کره بادام زمینی محبوب و خوشمزه ای است. این ماده پر از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است. کره بادام زمینی به دلیل داشتن چربی زیاد، از نظر کالری متراکم است. این مورد برای برخی نگران کننده است زیرا کالری اضافی ممکن است به مرور زمان به افزایش وزن منجر شود. با این حال، برخی تحقیقات حاکی از آن است که کره بادام زمینی ممکن است هنگام خوردن در حد متوسط باعث کاهش وزن شود. در این مقاله به بررسی چگونگی تأثیر خوردن کره بادام زمینی بر وزن بدن می پردازیم.

به خوبی شناخته شده است که هنگام خوردن کالری بیشتر از سوزاندن، می توان افزایش وزن ایجاد کرد.به همین دلیل، برخی از افراد رژیم غذایی نسبت به کره بادام زمینی احتیاط دارند زیرا از نظر چربی و کالری زیاد است.هر 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی حاوی:کالری: 191کل چربی: 16 گرمچربی اشباع: 3 گرمچربی تک اشباع نشده: 8 گرمچربی چند اشباع نشده: 4 گرمبا این حال، همه غذاهای پرچرب یا کالری زیاد ناسالم نیستند. در واقع، کره بادام زمینی بسیار مغذی است.از طرفی، 75٪ چربی آن اشباع نشده است. تحقیقات نشان می دهد که خوردن چربی اشباع نشده به جای چربی اشباع ممکن است به کاهش سطح LDL(کلسترول بد) کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.کره بادام زمینی همچنین دارای پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله منگنز، منیزیم، فسفر، ویتامین E و ویتامین های گروه B

افزایش وزن هنگامی اتفاق می افتد که کالری بیشتری را از سوختن دریافت کنید.بنابراین، بعید است کره بادام زمینی در صورت خوردن در حد متوسط منجر به افزایش وزن شود – به عبارت دیگر، اگر آن را به عنوان بخشی از نیازهای کالری روزانه خود مصرف کنید.در حقیقت، اکثر تحقیقات میزان مصرف کره بادام زمینی، بادام زمینی و سایر آجیل را به کاهش وزن بدن پیوند می دهند.یک مطالعه مشاهده ای در بیش از 370،000 بزرگسال نشان داد که به طور منظم خوردن آجیل با افزایش وزن کمتری همراه است. شرکت کنندگان همچنین در طی یک دوره 5 ساله از 5 درصد خطر وزن بیش از حد یا چاق شدن برخوردار بودند.گفته می شود افرادی که آجیل می خورند به طور کلی سبک زندگی سالم تری دارند. به عنوان مثال، افرادی که در این مطالعه آجیل خوردند ورزش بیشتری انجام دادند و تمایل به خوردن میوه و سبزیجات بیشتری نسبت به افرادی که آجیل نخورده اند داشتند.با این وجود، این مطالعه نشان می دهد که شما می توانید کره بادام زمینی را در رژیم غذایی سالم و بدون خطر افزایش وزن ناخواسته، قرار دهید.از طرف دیگر، اگر افزایش وزن هدف شماست باید کالری بیشتری از آنچه می سوزانید ترجیحاً از غذاهای پر مواد مغذی بخورید. کره بادام زمینی یک گزینه عالی است زیرا مملو از مواد مغذی، ارزان و آسان برای اضافه کردن به رژیم غذایی شماست.

کره بادام زمینی ممکن است برای برنامه کاهش وزن با ترویج سیری، حفظ حجم عضلات و حفظ طولانی مدت کاهش وزن سود ببرد.ممکن است کمک کند تا شما برای طولانی تر سیر بمانید.کره بادام زمینی بسیار سیر کننده است.در مطالعه‌ای که در 15 زن مبتلا به چاقی انجام شده است اضافه کردن 3 قاشق غذاخوری (48 گرم) از این ماده در صبحانه با کربوهیدرات بالا باعث کاهش اشتها بیش از صبحانه با کربوهیدرات بالا به تنهایی شد.از این گذشته، کسانی که کره بادام زمینی خورده اند قند خون پایدارتری دارند که ممکن است در کاهش اشتها نقش داشته باشد.این کره آجیل همچنین حاوی مقادیر زیادی پروتئین و فیبر دو ماده مغذی شناخته شده و سیر کننده است.جالب است که مطالعات نشان می دهد بادام زمینی سیر کننده و سایر آجیل ها ممکن است حداقل به اندازه کره بادام زمینی سیر کننده باشند.بنابراین، خوردن انواع آجیل و کره آجیل ممکن است بیشترین فواید را داشته باشد.

کاهش ماهیچه و کاهش وزن اغلب دست به دست هم می دهند.با این حال، تحقیقات نشان می دهد که خوردن پروتئین کافی از غذاهایی مانند کره بادام زمینی ممکن است به شما در حفظ توده عضلات در حین رژیم غذایی کمک کند.در یک مطالعه، مردان با وزن اضافی از برنامه کاهش وزن با پروتئین بالا یا پروتئین طبیعی پیروی کردند. اگرچه هر دو گروه مقادیر مشابهی از وزن را از دست دادند افراد با پیروی از برنامه پروتئین بالا حدود یک سوم عضله کمتری از دست دادند.حفظ ماهیچه ها برای حفظ قدرت شما نه تنها مهم است بلکه به پایداری سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند. به طور کلی، هرچه ماهیچه بیشتری داشته باشید حتی در هنگام استراحت، کالری بیشتری در طول روز می سوزانید.

موفق ترین برنامه های کاهش وزن برنامه هایی هستند که می توانید در دراز مدت آن را حفظ کنید.انعطاف پذیری با رژیم غذایی احتمالاً روش خوبی است. طبق تحقیقات، برنامه های کاهش وزن که به صورت جداگانه شامل غذاهایی است که شما از آنها لذت می برید ممکن است با گذشت زمان دنبال کردن آن آسان تر باشد.جالب توجه است مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم های غذایی ممکن است در برنامه های کاهش وزن از آجیل ها از جمله کره بادام زمینی استفاده کنند.به طور کلی، کره بادام زمینی ممکن است ارزش اضافه کردن به رژیم غذایی شما را داشته باشد به خصوص اگر یکی از غذاهای مورد علاقه شما باشد.

کره بادام زمینی تقریباً با هر چیز خوب استفاده می شود.می توانید آن را برای یک میان وعده ساده بر روی نان تست پخش کنید یا از آن به عنوان شیرینی مخصوص برش های سیب و کرفس استفاده کنید.در هنگام خرید از بقالی، محصولاتی را انتخاب کنید که قند اضافه نشده و حداقل مواد افزودنی داشته باشند. لیست مواد تشکیل دهنده ساده فقط بادام زمینی و نمک بهترین است.برای تقویت مزه از چربی های سالم و پروتئین نیز می توانید این پخش را به اسموتی های میوه، جو دوسر، کلوچه و سایر غذاها اضافه کنید.برای جلوگیری از نیازهای کالری روزانه خود، به سهم خود توجه داشته باشید. برای اکثر مردم، این به معنای چسبیدن به 1-2 قاشق غذاخوری (16-32 گرم) در روز است. از نظر بصری، 1 قاشق غذاخوری (16 گرم) تقریباً به اندازه انگشت شست شماست در حالی که 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) تقریباً به اندازه یک توپ گلف است.

در ادامه بخوانید: آیا کره بادام زمینی موجب یبوست می شود؟

امیدوارم کمکی هرچند کوچک به ارتقا سلامت جامعه شود. سوالات خود را می توانید در انجمن سلامتی مطرح نمایید
برای مطرح کردن سوال کلیک کنید. جهت مطرح کردن سوالات خصوصی کلیک کنید.
.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

خواص کره بادام زمینی برای لاغری
خواص کره بادام زمینی برای لاغری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *