خواص لپه باقالي زرد

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

باقلا گیاهی از خانواده بقولات می‌باشد. گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع آن تا 80 سانتیمتر می‌رسد. میوه درختچه باقلا که همان باقلا است دارای غلافی پوشیده از کرک به طول تقریبا 12 سانتیمتر است. در هر غلاف تعدادی دانه قرار دارد.

باقالای زرد خشک شده باقلای سبز است.

از باقلا زرد  در تهیه نوعی غذای ایرانی بنام دمپختک استفاده می کنند.

باقلا از نظر طب قديم ايران سرد و تر است.

جوشانده باقلا اثر خوبي در درمان رماتيسم دارد.

از جوشانده باقلا براي درمان نقرس استفاده می کنند.

دوره مقدماتی php

 

 

افراد مبتلا به فاویسم از خوردن باقلا و حتی بوییدن آن محروم هستند، زیرا موجب تشدید بیماری‌شان می‌ شود.

در بسیاری از افراد باقالی جواب آزمایش هپاتیت ب را مثبت میکند و باعث اشتباه شدن آزمایشات خون میشود و توصیه میشود خانم های باردار به هیچ عنوان مصرف نکنند تا به کودک آسیب وارد نشود.

دمپختک

آدرس : تهران

تلفن: ——-

فکس : —-

پست الکترونیک : info@bamacook.com


خواص لپه برای معده خواص لپه برای کودکان خواص لپه در بارداری خواص لپه باقلا فواید لپه و مضرات لپه موضوع این بخش از مجله روزگار است. حبوباتی مثل لپه دارای پروتئین ، نشاسته و ارزش غذایی بالایی هستند و میتوانند جایگزین گوشت باشند. همچنین لپه منبع خوب ویتامین B١، B۶ و اسیدفولیک می باشد.


 


 


ارزش غذایی لپه


 


هر واحد غذایی لپه که حدود یک فنجان نپخته است، معادل یک واحد گوشت یعنی ۶۰ تا ۹۰ گرم وزن دارد. بیش‌ترین ارزش غذایی حبوبات به پروتئینشان بازمی‌گردد و برای افرادی که دچار سوءتغذیه هستند، کودک یا سالمندند یک انتخاب مناسب تلقی می‌شوند. با خوردن هر ۱۰۰ گرم لپه ۲۲ گرم پروتئین تامین می‌شود بنابراین کسانی که گوشت نمی‌خورند، بهتر است که لپه را به عنوان یکی از اعضای خانواده حبوبات با برنج مخلوط و آن را مصرف کنند.


 


از نظر انرژی یک واحد غذایی لپه پخته، حدود ۲۳۱ کیلوکالری انرژی و ۱۶ گرم پروتئین دارد. لپه منبع خوب ویتامین B١، B۶ و اسیدفولیک نیز می‌باشد البته به شرطی که خیلی پخته نشود چون ویتامین‌های گروه B در برابر حرارت ناپایدارند. جالب است بدانید که لپه از منابع گیاهی کلسیم نیز هست به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن حداقل ۶۰ میلی‌گرم کلسیم تامین می‌شود البته این مقدار جذب پایین‌تری دارد اما برای آن‌هایی که شیر و لبنیات نمی‌خورند یک عادت غذایی مناسب تلقی می‌شود.


 


خواص لپه برای بیماری دیابت


 


آخرین تحقیقات انجام‌شده بیانگر این است که لپه حاوی کلسیم و منیزیم و اسید چرب است و از این لحاظ برای بیماران دیابتی فوق‌العاده عالی است. لپه موجب می‌شود که کلیه‌های این بیماران خوب کار کند و چون حاوی آنتی‌اکسیدان نیز هست برای کاهش فشارخون بالا بسیار خوب و مفید است. گفتنی است کربوهیدرات و پروتئین موجود در حبوبات باعث می‌شوند فرد دیابتی مدت زیادی در طول روز احساس سیری کند و به سراغ مواد شیرین نرود.


 


 


خواص لپه برای بیماری‌های قلبی عروقی


 


لپه منبع غنی فیبر است به همین دلیل برای کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی توصیه می‌شود. عامل دیگری که باز هم لپه را در کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی و تنظیم فشارخون برجسته می‌سازد، وجود پتاسیم است. به طوری که هر واحد آن حدود ۷۱۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد. در مقابل پتاسیم، مقدار سدیم لپه کم است و به همین خاطر به افراد فشارخونی خوردن آن توصیه می‌شود. لپه مانع از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود از این رو به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.


 


سلامت دستگاه گوارش با خواص لپه


 


همان‌طور که ذکر شد لپه منبعی غنی از فیبر است به همین دلیل برای پیشگیری از یبوست توصیه می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های روده را کاهش می‌دهد و در کاهش وزن نیز موثر است.


 


 


بهبود کم‌خونی فقر آهن با خواص لپه


 


لپه از نظر مواد معدنی منبع خوب آهن بوده و برای افرادی که کم‌خون هستند، ماده غذایی مناسبی به حساب می‌آید. مصرف هر پیمانه لپه، ۱۴درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند.


 


خواص لپه در بارداری


 


لپه جزو گروه گروه حبوبات و غلات است که مصرف آن در بارداری توصیه میگرددو بسیار مفید است . لپه به علت فیبر بالایی که دارد از یبوست مادران باردار نیز پیشگیری میکند. همچنین لپه به واسطه دارا بودن اسید فولیک، برای سلامت جنین نیز مفید است.


 


 


ارزش غذایی لپه در هر ۱۰۰ گرم لپه


 


انرژی ۳۴۰ کیلو کالری (۱۴۳۰ کیلو ژول)


کربوهیدرات ۶۰ گرم


قند ۸ گرم


فیبر رژیمی ۲۶ گرم


چربی ۱ گرم


پروتئین ۲۵ گرم


تیامین (ویتامین ب ۱) ۰٫۷ میلی گرم ۵۴ ٪


اسید پانتوتنیک (ب ۵) ۱٫۷ میلی گرم ۳۴ ٪


فولات (ویتامین ب ۹)۲۷۴ میکروگرم ۶۹ ٪


آهن ۴ میلی گرم ۳۲ ٪


 


خواص لپه برای بدن


 


برای این که شما حبوباتی مانند لپه را در رژیم غذایی خود بگنجانید، شاید همین که می توانید با مصرف آن ها شکم خود را بی دردسر پر کنید، کفایت کند و نیازی به این نباشد که خواص و فوایدش را بدانید. اما دانستن. این موضوع کمک می کند تا هدفدار تر مصرف لپه را انجام دهید. 


 


اولین نکته برای لپه باقلا میزان فسفر آن می باشد، که تقویت هوش و حافظه را به همراه خواهد داشت. دومین مورد که نه تنها برای لپه که برای هر یک از حبوبات مطرح است، شامل داشتن فیبر می باشد که سبب خواهد شد که کلسترل، چربی و فشار خون که دشمن قلب تان هستند، نگیرید.  درد های مفاصل، سیاتیک و نیز ورم پروستات را با کمک مصرف لپه می توان از بین برد. 


 


نکته مهم: خوردن محصولات مغذی طبیعی در کل برای پیشگیری از بیماری های مهلک و کشنده بهتر از این است که زمانی که مبتلا شدید، دنبال درمان آن باشید. 


 


مضرات لپه چیست ؟


 


یکی از مضرات لپه اینست که لپه دارای قندهایی به نام گالاکتو – الیگوساکارید است. متاسفانه بدن انسان  آنزیم‌هایی برای شکستن این قند ها ندارد. پس کسانیکه دچار نفخ می شوند نباید زیاد لپه مصرف کنند. همچنین افرادی که مبتلا به آسم هستند سعی کنند لپه کمتر بخورند. برای کاهش نفخ لپه شما میتوانید ان را از چند ساعت قبل در اب بخیسانید و ابش را دور بریزید. اگه دو سه بار ابش را عوض کنید خیلی بهتر است.


 


 


 


خواص لپه سبز , خواص لپه چیست


خواص لپه سبز , خواص لپه چیست


خواص لپه سبز , خواص لپه چیست


خواص لپه سبز , خواص لپه چیست


 


 


 

نظر

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است

دمپختک یکی از دمی های تهرانی محسوب میشه ، از اون غذاهاست که بازم منو یاد دوران کودکیم میندازه ، خواهرم هر وقت از کرمان میاد تهران اولین خواهشی که از مامان داره اینه که براش دمپختک درست کنه ، با ترشی ، سالاد شیرازی و یا پیاز خیلی میچسبه ، معمولا در کنار دمپختک نیمرو هم سرو میشه ، من در جاهای دیگه که مال شهرستان بودند دیدم با لپه هم درست می کنند.

مواد لازم : پیاز یک عدد لپه باقالا ۱ پیمانه ، باقالاش باید زرد باشه برنج ۲ پیمانه نمک ، فلفل ، زردچوبه و روغن به میزان لازم

طرز تهیه :
پیاز را را ریز خرد کنید و در روغن تفت بدین تا طلایی بشه و بهش زردچوبه اضافه کنید.
این پلو رنگش را از زردچوبه میگیره پس باید کمی بیشتر از غذاهای دیگه از زردچوبه توش استفاده کنید ، من یک نصفه قاشق غذاخوری سر پر زردچوبه زدم.

لپه باقالا را بهش اضافه کنید و دو لیوان آب هم به موادتون اضافه کنید و بذارین لپه باقالی ها بپزن ، زمان پختش کوتاهه.
وقتی نیم پز شد ۲ پیمانه برنج شسته شده را همراه با مقدار لازم نمک و مقداری روغن که من استفاده نکردم ، همون روغن پیاز داغ بسه دیگه! داخلش بریزید و بذارین به شکل کته با هم بپزن.
شاید براتون سوال بشه : برای دمپختک برنج و لپه باقالی رو باید خیس کرد یانه؟ اگر باید خیس کرد زمان تقربیش رو هم بنویسید
در جواب : من خیس نمیکنم عزیزم ، موفق باشید.

وقتی آب برنج کشیده شد ، برنج را وسط قابلمه به شکل تپه در بیارین و با ته قاشق چند تا سوراخ توش ایجاد کنید ، دم کنی بذارین و اجازه بدین برنجتون دم بکشه.

میزان آبی که استفاده می کنید به نوع برنجتون بستگی داره ، برای برنج من ۳ پیمانه آب کافی بود.
روی این برنج کره بریزید و با ماست ، سالاد شیرازی ، سیر ترشیییییی ، یا ترشی میل کنید.

اون ترشی که می بینید سوغات شف هانی عزیزم هست که از زاهدان برام آورده بود ، دست گلش درد نکنه ، بسیوووور تند است. یعنی یک نوک قاشق هم ازش بخورم بازم میسوزم ، اما خیلی خوشمزه است .

ما خانوادگی از عشاق این پلوی خوشمزه هستیم ، نوشششش جونتون باشه عزیزانم.
من اگر داشته باشم نصف پيمانه برنج دودي استفاده ميكنم توش! عالي ميشه!
پلوی ساده و خوشمزه محبوب من ، آخ که چه می چسبه واقعا ، الانم گالن گالن دارم بزاق قورت میدم!
من میمیرم واسه این غذا خیلی خوشمزه است به خصوص ته دیگش عالیه.

در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۵ این مطلب نوشته شده است.

دسته بندی : آموزش آشپزی , پلو

تعداد بازدید : 6763

نام :

ایمیل :

تلفن :

وبسایت :

نظر :

ارائه کننده : تینا امین فر

ایمیل : TinaAminfar@Gmail.Com

فکس : 021g.comXX

وبسایت : Www.Ashpazkhaneha.Com

آدرس محل : ایران ، تهران

اعتبار : 199 مطلب تایید شده

آمار

پربازدیدترین محصولات

پرسش و پاسخ

نقشه

آشپزی

تجهیزات رستوران

تجهیزات فست فود

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تعمیر درب اتوماتیک

تجهیزات کافی شاپ

حبوبات

خشکبار

ادویه‌جات،چاشنی‌ها

آرد و غلات

سبزیجات خشک

آجیل

قهوه،چای و شربت

قند،مربا و نبات

ژله،پودر کیک و لواشک

تن ماهی،کنسرو و سوپ

زیتون،شور و ترشیجات

روغن زیتون

سرکه، آبلیمو و آبغوره

کشک و رب

یا آدرس را اشتباه تایپ کرده‌اید یا صفحۀ درخواستی شما وجود ندارد. بالای این صفحه یک کادر برای جستجو در سایت قرار داده‌ایم. همان‌جا چیزی که دنبالش می‌گردید را تایپ و جستجو کنید. شاید پیدا شود 😉


«شرکت نویدکاران» تولیدکنندۀ محصولات غذایی «برتر» بیش از 20 سال است که در مجموعه‌ای عظیم به مساحت 7600 مترمربع، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سبد مواد غذایی در ایران را تولید می‌کند. استفاده از محصولات برتر یعنی صرفه‌جویی در زمان و تجربۀ یک آشپزی همه چیز تمام.

© 1394، تمام حقوق این سایت برای

صنایع غذایی برتر

محفوظ است

طراحی و پیاده سازی وب سایت توسط آژانس تبلیغاتی تمام‌خدمت بادکوبه

.

باقلا که با نام های باقالی و باقله هم شناخته می شود گیاهی است یک ساله از خانواده بقولات که در فصل بهار به بازار عرضه می شود.

باقلا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص باقلا تازه و خشک را برای سلامتی، بارداری، دیابت، لاغری و کاهش وزن، کم خونی و پوست و مو شرح داده ایم.

باقلا منبع خوبی از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی شناخته می شود و علائم پیری زودرس مانند چین و چروک صورت و چروک دور چشم را رفع کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

باقلا می تواند به عنوان یک اسکراب طبیعی برای لایه برداری و پاکسازی پوست صورت استفاده شود.

ماسک باقلا و سرکه برای لک پوست صورت

مقداری باقلا خشک را آسیاب کنید تا آرد شود، آرد باقلا را با مقداری آب، سرکه و گلاب ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید.

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در باقلا می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت مفید باشد.

ماسک باقلا برای جوش صورت

مقداری باقلای پخته شده را له کنید و با شنبلیله و عسل مخلوط کنید و بر روی جوش صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماساژ پوست صورت و بدن با باقلا می تواند به رفع موهای زائد بدن کمک کند.

ماسک باقلا برای مو های زائد پوست

باقلا سبز را رنده کرده و سپس خشک کنید. وقیت که خشک شد آسیاب کنید، آرد باقلا را با آب لیمو ترش تازه یا سرکه مخلوط کرده و در یک ظرف دربسته بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند.

بعد از برداشتن مو های زائد صورت و بدن، این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید و  سپس با آب سرد بشویید. این کار را آنقدر انجام دهید تا مو های زائد کاملا از بین بروند.

گفته می شود که اگر گل باقلا را له کنید و بر روی موی سر بمالید برای جلوگیری و درمان سفید شدن مو ها مفید می باشد.

باقلا حاوی مقادیر بالای فولات است که به عنوان یکی از مواد مغذی مهم برای زنان باردار شناخته شده و از نقص عصبی جنین اسپینا بیفیدا و آنانسفالی و مرگ و میر جنین قبل از تولد پیشگیری می کند.

باقلا حاوی میزان قابل توجهی کلسیم است که در دوران بارداری برای تقویت و تشکیل استخوان های جنین ضروری می باشد.

فیبر موجود در باقلا برای پیشگیری و درمان یبوست در دوران بارداری مفید می باشد.

مقادیر قابل توجه پروتئین موجود در باقلا باعث افزایش انرژی زنان باردار می شود و به رفع خستگی و بی حالی در دوران بارداری کمک می کند.

خانم های باردار و شیرده برای مصرف باقلا بهتر است که با پزشک خود مشورت کنند.

همه ی انواع حبوبات از جمله باقالی منبع اصلی کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر، آهن، کلسیم و ویتامین های B هستند که برای رشد بدن نوزادان و کودکان ضروری می باشند.

شما می توانید بعد از سن یکسالگی باقلا را به صورت پوره درآورید و برای تغدیه نوزادان و کودکان استفاده کنید.

با توجه به اینکه باقلا می تواند علائم بیماری فاویسم را تشدید کند قبل از شروع تغذیه نوزاد با باقلا با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

نتایج تحقیقات اولیه نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در باقلا می تواند باعث کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت شود، همچنین باقلا شاخص گلیسمی نسبتا پایینی دارد و همین به کنترل قند خون کمک می کند.

همچنین فیبر موجود در باقلا باعث کاهش کلسترول خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می شود.

باقلا حاوی مقادیر زیادی آهن و مس است که باعث افزایش تولید هموگلوبین خون شده و به درمان کم خونی فقر آهن و آنمی کمک می کند.

کمبود آهن در بدن می تواند باعث ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی در افراد شود.

مقادیر بالای فیبر موجود در باقلا به بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

باقلا حاوی مقادیر بالای فیبر و پروتئین می باشد که باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می کند.

گفته می شود که باقلا می تواند باعث کاهش چربی شکم شود.

مطالعات نشان داده که مقادیر قابل توجه منیزیم موجود در باقلا باعث کاهش فشار خون بالا در افراد شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حمله قلبی را کاهش می دهد.

تجزیه و تحلیل 12 آزمایش بالینی نشان داد که مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم از جمله باقلا برای مدت 8 تا 26 هفته در 545 نفر از مبتلایان به فشار خون بالا باعث کاهش فشار خون دیاستولیک شد.

مقادیر بالای منگنز موجود در باقلا به افزایش توده استخوانی کمک می کند و علاوه بر این، با بهبود کمبود کلسیم برای درمان پوکی استخوان مفید است.

باقلا حاوی مقادیر مناسب لوودوپا می باشد که باعث افزایش تولید دوپامین در بدن شده و با بهبود خلق و خو به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

باقلا منبع خوبی از لوودوپا می باشد که در دارو های درمان پارکینسون استفاده می شود، مطالعات نشان داده که لوودوپا برای پیشگیری و درمان بیماری پارکینسون مفید بوده و علائم آن را کاهش می دهد.

باقلا منبع خوبی از پتاسیم است که برای بهبود عضله سازی در بدنسازی مفید می باشد.

همانطور که می دانید آسیب DNA سلو های بدن یکی از علل اصلی ابتلا به سرطان می باشد، ویتامین B9 موجود در باقلا از آسیب DNA پیشگیری می کند و می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان های سینه، مغز، گردن رحم، روده بزرگ و ریه را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد که تیامین موجود در باقلا خطر ابتلا به بیماری های چشمی از جمله گلوکوم و آب مروارید را کاهش می دهد.

مقادیر بالای کلسیم و فسفر موجود در باقلا باعث تقویت دندان ها و مینای دندان شده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

تحقیقات اولیه نشان داده که زیاده روی در مصرف باقلا به دلیل محتوای لوودوپا می تواند کمبود ویتامین B6 ایجاد کند که می تواند منجر به افسردگی شود.

باقلا و بیماری فاویسم : بیماری باقلایی یا فاویسم نوعی بیماری خونی ارثی است که در اثر کمبود G6PD در بدن ایجاد می شود، مصرف زیاد حبوبات می تواند باعث تشدید این بیماری و علائم آن از جمله سرگیجه، سردرد، ضعف شدید، رنگ پریدگی، کم خونی و یرقان شدید و حتی مرگ شود.

توجه داشته باشید که حتی بو کردن باقلا هم برای افراد مبتلا به فاویسم خطرناک می باشد.

گفته می شود که در بسیاری از افراد باقلا جواب آزمایش هپاتیت B را مثبت کرده و باعث اشتباه شدن جواب آزمایش خون می‌ شود.

باقلا در برخی افراد می تواند باعث ایجاد واکنش آلرژیک و حساسیت شود.

طبیعت باقلا تازه سرد و تر و طبع باقلا خشک سرد و خشک می باشد. باقلا سرشار از ویتامین ویتامین K، ویتامین B6، تیامین و مواد معدنی پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، منیزیم، آهن و منگنز می باشد.

خاستگاه اولیه باقلا فلسطین بوده است، باقلا به عنوان غذای رایج بسیاری از تمدن های مصر، یونان و روم بوده است.

باقلا پخته شده را می توان برای تهیه انواع سالاد، باقلا پلو، باقلا قاتق، باقلا خورش، کوکو باقلا، خوراک باقلا، سوپ باقلا و باقالی داغ استفاده کرد.

وقتی که دانه های باقلا را از غلاف جدا کردید، یک قابلمه بزرگ را پر از آب و نمک کنید و بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، حالا دانه های باقلا را به آن اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد.

باقلا ها را آبکشی کنید و درون یک ظرف بزرگ آب و یخ بریزید، بعد از گذشت 3 تا 5 دقیقه، به راحتی می توانید پوست دانه های باقلا را از آن ها جدا کنید.

باقالا از خانواده حبوبات است و گیاه بومی جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا به حساب می‌آید. این دانه محصول فصل خنک به‌ خصوص بهار است و بیشتر در مناطق سردسیری و شمالی کشور کشت می‌ شود.

با این حال در پاییز و زمستان در بعضی مناطق گرمسیری مانند خوزستان هم برداشت می‌شود. باقالا سابقه چندین هزار ساله دارد و از دیرباز توسط یونانیان، رومیان باستان و همچنین مصریان فراعنه مصرف می‌شد حتی نمونه‌هایی از باقالا در قبرهای مصریان باستان پیدا شده است!

امروزه در ایران دو نوع عمده باقالا کشت می‌شود؛ یکی باقالای معمولی که به صورت خام یا پخته مصرف می‌شود و دیگری باقالای لوبیا مانند گیلان معروف به «پاچ باقالا» است که ریز تر و لطیف‌تر است اما خام خورده نمی‌شود و بیشتر در خوراک محلی «باقالا قاتق» به کار می‌رود. باقالا زرد نیز همان خشک شده باقالا سبز است که از آن در تهیه دم پختک استفاده می‌شود.

در ادامه بخوانید : طرز تهیه حمیس باقلا شوشتری خوشمزه

منابع : draxe – stylecraze


ختنه دردناک دختران+عکس

داستان آموزنده هر چه خدا بخواهد آرتور اش قهرمان افسانه ای تنیس هنگامی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، با تزریق خون آلوده، به بیماری ایدز مبتلا شد. طرفداران آرتور از سر تا سر جهان نامه هایی محبت آمیز برایش فرستادند. یکی از دوستداران وی در نامه خویش نوشته بود: “چرا خدا تو را   ادامه …

فال و طالع‌بینی ۹۴ برای تمام ماه های سال طالع‌بینی ۹۴ فروردین ماه: این ماه پول قابل توجهی به دستان می رسد که اوضاع زندگی را تا حدی تغییر میدهد ، سعی کنید این تغییر تاثیر خوبی روی خانواده بگذارد و همگی در لذت بردن از آن سهیم بشوید ؛ اگر دچار مشکل شدید با   ادامه …

سیاهدانه و روغن سیاهدانه و فواید بیشمار آن ! | از فواید سیاهدانه چه میدانید ؟! یک بوته کوچک گلدار با گلهای بنفش و یا سفید رنگ که در شرق اروپا و آسیای غربی رشد می کند و بسیار هم مشاهده می شود، سیاهدانه است که خواص بی شماری دارد. این بوته گل دانه های   ادامه …

فواید پیاده روی بعد از شام چیست ؟ از فواید پیاده روی بعد از شام می توان به تقویت گردش خون ، کمک به هضم آسا غذا ، تقویت متابولیسم ، کمک به خواب ، کنترل میزان قند خون و کمک به کاهش وزن اشاره نمود. پیاده روی از ترش کردن معده جلوگیری میکند. پیاده   ادامه …

چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟ در شریعت اسلام غسل جنابت، از غسل‌های واجبی است که پس از جنب شدن باید انجام شود. چگونگی جنب شدن به یکی از دو چیز انسان جنب می‌شود: جماع (آمیزش): اگر انسان جماع کند و به اندازه ختنه‌گاه و یا بیشتر داخل شود، در زن باشد یا در مرد،   ادامه …

ویژگی های بارز حضرت معصومه (س) : تاریخ تولد حضرت معصومه دقیقا مشخص نیست اما طبق اسناد به دست آمده ایشان متولد سال ۱۷۳ قمری در مدینه هستد . حضرت معصومه (ع) دختر امام هفتم و نجمه خاتون هستند برادر بزرگ ایشان امام رضا (ع) ، امام هشتم شیعیان میباشند . حضرت معصومه نیز همانند   ادامه …

انیمیشن زندگی نامه کاشف الکل : فیلم انیمیشن بلند «محمد بن زکریای رازی» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد شفیعی و تهیه‌کنندگی «مرکز پویانمایی صبا» با تکنیک دوبعدی کامپیوتری به مدت ۶۰ دقیقه تولید شده و بتازگی به مناسبت روز پزشک از شبکه پویا به نمایش درآمد. این اثر پویانمایی به روایت زندگی محمد بن زکریای   ادامه …

همه چیز در مورد مهدی یراحی : مهدی یراحی ، بیست و سوم آبان ماه سال یک هزار و سیصد و شصت هجری شمسی در شهر اهواز متولد شد . علاقه ی مهدی یراحی به آهنگسازی زمانی شکل گرفت که بین سال های ۱۰ تا ۱۳ سالگی ضمن شرکت در مسابقات تلاوت قرآن ، نا   ادامه …

رعایت نکاتی برای زایمان آسان تر یکی از اولین نگرانی‌هایی که به ذهن خانم‌های باردار می‌رسد این است که چقدر باید تحرک داشته باشند و چه حرکات و ورزش‌هایی می‌تواند برای‌شان مضر یا مفید باشد. نگران می‌شوند که شاید اگر هرروز پیاده‌روی کنند یا به استخر بروند و سلامت فرزند آینده‌شان به خطر بیفتد. خیلی‌ها   ادامه …

خطرات انسداد رگ مادر با مایع دور جنین : آمبولی مایع آمنیوتیک چیست ؟ آمبولی مایع آمنیوتیک به ندرت اتفاق می افتد، ولی مشکلی جدی است. مایع آمنیوتیک مایعی است که دور جنین را در رحم مادر باردار می گیرد. زمانی که مایع آمنیوتیک و یا اجزای مربوط به جنین مانند موی جنین وارد جریان   ادامه …

تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد   تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ ماه اول زندگی برای رشد و تکامل کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در این زمان تغذیه شیرخوار منحصرا با شیر مادر بوده و کودک نیازی به استفاده از هیچ ماده غذایی دیگر، حتی آب ندارد. شیر مادر بهترین و   ادامه …

راه کارهای مفید تشویق کودکان : تشویق در لغت به معنای به شوق در آوردن و کار کسی را ستودن و او را دلگرم ساختن است. تشویق از تمایلات فطری هر انسانی است که تا پایان عمر در او باقی می ماند. و تنبیه عبارت است از آگاه ساختن فرد نسبت به نتایج نامطلوبش. در   ادامه …

خواص خرما ! | از فواید خرما چه میدانید  ؟! فواید خرما : فواید خرما | از فواید خرما چه میدانید ؟!  میوه خرما جزو میوه‌های سته می‌باشد یعنی تمام قسمت بریکاری آن گوشتی و حاوی مواد غذایی است. خرما از دورانِ باستان در رژیم غذایی انسان وجود داشته است و یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های   ادامه …

چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن   آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درما ن بیماری ها می   ادامه …

شهر زیبا و تاریخی بلقیس : محدوده شهر تاریخی بلقیس که در واقع اسفراین کهن محسوب می شود قدمتی حدود چهار هزار سال دارد، در این منطقه در طول قرن ها همواره مردمی زیسته و تمدن آفریده اند و سپس با هجوم و تجاوز اقوام مختلف تخریب شده و بار دیگر از درون خاکسترهای جنگ   ادامه …

چند وسیله ضروری برای مسافرت اگر می خواهید سفری راحت و خوب داشته باشید آیتم های زیر را فراموش نکنید. ماه آخر تابستان یکی از ماه های پر از مسافرت است. اگر می خواهید با خیال راحت سفر کنید با ما همراه شوید. با توجه به این که هوای بیشتر مناطق مسافرتی در حال سرد   ادامه …

زومبا : نام زومبا از یک کلمه کلمبیایی گرفته شده که به معنای تکان خوردن سریع و خوش گذراندن است. موسیقی زومبا موسیقی پرنشاط لاتین است که از موسیقی و رقص‌های اسپانیایی‌تبارها و آفریقایی تبارهای آمریکا (هیپ‌هاپ)، کارائیب (سوکا و سالسا و مرنگ) و برزیل (سامبا) و امثال آن الهام گرفته است. زومبا چیست :   ادامه …

توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور در دوران دانشگاه افراد بسیاری هستند که با مشکل اضافه وزن همراهند. این چاقی یادگاری از دوران روزهای آماده سازی برای کنکور است که برای پیشگیری از این یادگاری توصیه‌هایی شده است. سال کنکور برای بسیاری از افراد دوره‌ی حساس و مهمی است به همین دلیل در   ادامه …

با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید بالا رفتن سن، پوست نیز به تدریج و آرام آرام به سمت افتادگی و پیری پیش می رود. هرچه سن بالاتر می رود پوست، افتاده تر و شل تر می گردد و آثار پیری پوست مانند بروز چین و چروک، بیشتر خود را نشان می دهند. اگر   ادامه …

درتاریخ : خرد – ۳ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای « تلگرام » چند میلیون کاربر ایرانی دارد؟ بسته هستند

درتاریخ : بهم – ۲۸ – ۱۳۹۲

نظر‌ها برای سپندارمذگان ، روز عشق ایرانی بسته هستند

درتاریخ : بهم – ۱۲ – ۱۳۹۲

یک نظر

درتاریخ : آذر – ۲۷ – ۱۳۹۶

بدون نظر

درتاریخ : آذر – ۲۶ – ۱۳۹۶

بدون نظر

درتاریخ : آذر – ۱۰ – ۱۳۹۶

بدون نظر

درتاریخ : خرد – ۵ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای چای سیاه و خواص درمانی بی نظیر آن بسته هستند

درتاریخ : خرد – ۳ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای توصیه‌های مفید تغذیه‌ای در هفته‌های پایانی تا کنکور بسته هستند

درتاریخ : ارد – ۲۹ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای با بالا رفتن سن پوستی زیبا داشته باشید بسته هستند

درتاریخ : ارد – ۲۸ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای طرز تهیه کباب کوبیده و جوجه کباب سنتی خوشمزه بسته هستند

درتاریخ : ارد – ۲۸ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای چرا غسل جنابت باید انجام بگیرد؟ بسته هستند

درتاریخ : ارد – ۲۳ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای تغذیه تکمیلی کودک چگونه باید باشد بسته هستند

درتاریخ : ارد – ۲۰ – ۱۳۹۴

نظر‌ها برای فواید پیاده روی بعد از شام چیست ؟ بسته هستند
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *