خواص قلوه گوساله

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

گردآوری توسط گروه تغذیه ممتازنیوز

فواید جگر و خواص قلوه
یکی از اجزای امعا و احشای حیوان جگر سیاه است. جگر سیاه همان کبد می باشد که دارای مقداری پروتئین حیوانی بالایی در حد گوشت ق کم چرب است. مقدار چربی آن پایین بوده ولی مقدار کلسترول آن تقریباً دو برابر گوشت ق کم چرب است. مقدار آهن جگر بالاتر از گوشت ق و تقریباً سه برابر آن است.
به همین دلیل منبع بسیار خوب آهن به حساب می آید و در کم خونی فقر آهن توجه ویژه ای به مصرف آن می شود. همین طور جگر سیاه از منابع غنی و خوب ویتامین B12 است که کمبو …

دل گوسفند، تقویت‌ کننده‌ی قلب

دل یا همان قلب از بهترین قسمت‌‌های بدن گوسفند و تقریبا گوشت خالص است. مزاج دل، گرم و خشک با حرارت نسبتا زیاد و بسیار پرانرژی است و خوردن آن به سرد مزاج‌ها که دچار ضعف قوا هستند، توصیه می‌‌شود. البته هضم آن برای معده‌های ضعیف کمی مشکل است، برای همین ‌باید در قطعه‌‌های کوچک‌تر بریده شده، با چربی دور قلب کباب و خوب پخته شود و با  فلفل، زیره یا آبلیمو خورده شود. بهترین آن دل پرندگان، مرغ و دل بره است.

خواص

دوره مقدماتی php

 * دل خوب پخته شده، تقویت کننده‌ی  قلب و رفع خفقان (تپش قلب) است.

* چکاندن خونابه‌ی دل که از کباب کردن بچکد، شب کورى را رفع می‌کند.

قلوه، مضر برای سرد مزاج‌ها

قلوه همان کلیه است که طبع معتدل (در برخی منابع آمده سرد) و رو به خشکی دارد، اما مصرف آن به همه‌ی مزاج‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا  هضم سختی دارد و خون ناصالحی تولید می‌‌کند. همچنین برای سرد مزاج‌ها و افراد دارای معده‌ی ضعیف مضر است. قلوه مواد زائد و سریع الفساد دارد و مصلح آن، طبخ یا بریان کردن با پیه‌ی آن، روغن کنجد، نمک، فلفل، دارچین یا سرکه است.

در طب اسلامى خوردن دل و قلوه مکروه است؛ بنابراین توصیه می‌شود فقط برای درمان از آن استفاده شود و کسانی که عادت به خوردن آن ندارند و برای‌شان تجویز نشده، کم بخورند.

بهترین نوع قلوه براى گوسفند جوان و بز است که در همان ساعت ذبح شده باشند و حیوان عطش نداشته باشد.

خواص

* مقوى گرده و کمر است.

* پیه‌ی آن نرم کننده‌ی ورم‌های سخت است.

مغز گوسفند، دیر هضم خوشمزه

مغز جزوی از کله پاچه با مزاج سرد و تر است؛ بنابراین مصرف آن به افراد دارای مزاج سرد و تر توصیه نمی‌شود.

همچنین چون دیر هضم بوده،  زیاده‌روی در آن برای معده مضر است و اشتها را از بین می‌‌برد. از طرفی، خون نسبتا لزج و چربی در بدن تولید می‌کند.

برای بهبود هضم آن به خصوص در سرد مزاجان باید از ادویه‌جات گرم مثل خردل یا دارچین همراه با کمی سرکه یا آبلیمو استفاده شود. همچنین پس از مصرف آن می‌‌توان کمی عسل یا حلوای عسلی میل کرد. اگر کباب شود، هضم آن نسبت به نوع پخته، سخت‌تر خواهد شد ولی در عوض عوارض آن برای معده کمتر است.

خواص

*  تقویت کننده‌ی قوای جنسی است.

* چهره را با طراوت و خوش ‌رنگ می‌کند.

جگر سیاه، مفید برای کم‌خون‌ها

جگر سیاه همان کبد است که مزاج گرم و تر دارد و خون نسبتا زیادی تولید می‌‌کند؛ بنابراین برای مبتلایان به کم‌خونی توصیه می‌‌شود، اما باید بدانید دیر هضم و دفع آن از بدن سخت است به خصوص جگر حیواناتی که با غذاهای صنعتی تغذیه شده و رشد کرده‌اند، زیرا جگر محل ذخیره‌ی سموم و مواد زائد موجود در غذاهاست و سم‌زدای بدن است؛ بنابراین در تهیه‌ی آن باید بسیار دقت کرد.

بهتر است جگر را همراه کمی نمک و دارچین یا زیره و سرکه آماده کرده و سپس کباب کنند. یادتان باشد اگر جگر سیاه در روغن سرخ شود هضم آن بسیار مشکل‌تر می‌شود.

برای اشخاص گرم مزاج نیز خوردن آن جایز است، به شرط آنکه خوب کباب شده باشد. مصلح آن در گرم مزاجان، سرکه و گشینز است.

نکته‌ی بسیار مهم این است که جگر خام یا نیمه پخته (به اصطلاح آبدار) می‌تواند بسیاری از میکروب‌های بیماری‌زا را به بدن انتقال دهد. زنان باردار، دختران جوان و بیماران مبتلا به کم‌خونی مزمن که برای افزایش آهن خون اغلب از جگرهای آبدار استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

خواص

* جگر سياه منبع بسيار غني ويتامين A محسوب می‌شود که از گروه ويتامين‌هاي محلول در چربي است و در سلامت پوست، تقویت بينايي و بالا رفتن مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها نقش بسزايي دارد.

* مصرف متعادل جگر سياه موجب حفظ سلامتي مخاط دستگاه تنفسي- فوقاني و گوش داخلي مي‌شود.

جگر سفید، داروی قدیمی

جگر سفید، در واقع ریه است که پروتئین و چربی آن کمتر از جگر سیاه و گوشت ق است، ولی کلسترول آن بیشتر از گوشت گاو است. معمولا جگر سفید را همراه سیرابی و شیردان می‌خورند و در جغور بغور هم از آن استفاده می‌شود. هضم آن سخت است و از قدیم بیشتر به عنوان دارو برای برخی از افراد و در رژیم‌‌های لاغری به جای گوشت تجویز می‌‌شود، چون شخص را چاق نکرده و فقط او را سیر می‌‌کند. امروزه نیز بیشترین کاربرد آن در صنعت فرآورده‌های گوشتی است.

آب پز آن خوب نیست ولی کباب آن اگر قبلا در سرکه خوابانده شده باشد، کم‌ضرر است. جگر سفید بره و بزغاله از سایر انواع آن بهتر است.

خواص

* خوردن آن برای بیمارانی که از خوردن گوشت منع شده‌اند، جایز است؛ اگر به شکل کباب و از قسمت‌های اطراف و بی‌رگ و ریشه‌ی آن مصرف کنند.

* حاوی ویتامین D و E و برای درمان پوکی استخوان مفید است، اگر در مصرف آن اعتدال رعایت شود.

* در گرم مزاجان برای رفع تب و بعضی از اگزماهای ناشی از گرمی مزاج مفید است.

* مانند گوشت به عنوان یک منبع پروتئینی برای رشد بدن و عضلات مفید است.

* مانع خشکی چشم، پوست و شب‌کوری می‌شود.

توصیه: جگر سفید به دلیل آن که نایژه‌ها و کیسه‌های هوایی زیادی دارد، باید حداقل دو ساعت داخل آب بجوشد تا بافت داخلی آن کاملا پخته شود.

خوئک، افزایش دهنده‌ی کلسترول!

خوش گوشت یا خوئک بافتی شبیه چربی است و به لوزالمعده‌ی حیوان گفته می‌شود؛ غده‌ای که کار ترشح انسولین و تنظیم قند خون را به عهده دارد. خوئک به دلیل آن که پرچرب است، بسیار لذیذ بوده و در آقایان طرفداران زیادی دارد. خوئک علاوه بر دارا بودن چربی ترانس و کالری زیاد، به شدت کلسترول را بالا برده و حاوی مقداری پتاسیم است؛ برای همین حکمای طب سنتی و متخصصان طب جدید مصرف آن را توصیه نمی‌کنند.

طحال نخورید!

طحال عضوی سیاه رنگ و نزدیک معده است که با توجه به حرام بودن آن معمولا دور انداخته شده و مصرف نمی‌شود. سودازا است و به همین دلیل عوارض زیادی برای بدن دارد و در صورت خورده شدن، خونی  بسیار غلیظ و پر از سودا تولید خواهد کرد. مصرف آن احتمال بروز انواع توده‌‌ها، موهای زائد، اختلالات عصبی، لک‌‌های پوستی و سرطان را در بدن افزایش می‌دهد.

چشم

گوشت سر گوسفند، بناگوش و چشم، گوشتی بسیار لطیف با مزاج گرم و تر دارد که  هضم آن  آسان و مفید است و مصرف آن به افرادی که قوه‌‌‌ی ‌هاضمه‌ی قوی ندارند، توصیه می‌‌شود.

زبان

زبان گوسفند انباشته از چربى بوده و منبع ویتامین‌هاى B به ویژه ۱۲B  است.

مضرات

*دل و قلوه در مقایسه با جگر سفید و سیاه، بافت سفتی دارند و کباب شده‌ی آن‌ها بسیار خوشمزه است. میزان کلسترول دل و قلوه نیز مانند جگر سیاه و بالاتر از گوشت ق و حاوی چربی خطرناک ترانس است؛ بنابراین برای بیماران قلبی- عروقی، مبتلایان به نقرس، آن‌هایی که اسید اوریک و کلسترول خون‌شان بالاست، مبتلایان به نارسایی کلیوی، بیماری‌های مفصلی و آرتریت روماتوئید دارند، منع مصرف دارد.

* بسیارى از امعا و احشاى یاد شده انباشته از کلسترول‌اند و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها برای بدن مضر هستند.

* جگر سیاه ممکن است سمومی را در خود پنهان کند که برای بدن خطرناک هستند، بنابراین در خرید آن دقت کنید.

خواص دل و قلوه دل یا همان قلب از بهترین قسمت های بدن گوسفند و تقریبا گوشت خالص است. مزاج دل، گرم و خشک با حرارت نسبتا زیاد و بسیار پرانرژی است و خوردن آن به سرد مزاج ها که دچار ضعف قوا هستند، توصیه می شود … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، ادامه خبر را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

3

سایر خبرها

….بهتر است این افراد از مصرف آبمیوه ها که دارای فراکتوز هستند خودداری کنند. آ.عطایی، 58 ساله: برای درمان اسید اوریک بالا چه روشی پیشنهاد می کنید؟ مظهری گفت: اسید اوریک بالا در بدن به ژنتیک افراد مرتبط است. این افراد باید از خوردن غذاهایی که دارای پورین هستند پرهیز کنند و در وعده غذایی خود جگر، دل و قلوه استفاده کنند و از خوردن آب زیاد در …

زیاد جگر و دل و قلوه دوست دارد. جگر سرشار از ویتامین A، آهن و ترکیبات دیگر بوده و یکی از گوشت های مغذی دنیا محسوب می شود. در واقع 115 گرم جگر گاو بیش از 10 برابر نیاز روزانه ویتامین آ، 50 برابر بیشتر ویتامین B12 و 50 درصد یا بیشتر فولات، نیاسین، آهن و زینک وارد بدن می کند. * همین 115 گرم جگر 200 کالری دارد و بیشترین عیب جگر را در میزان بالای کلسترول آن می دانند. چون همین میزان جگر گاو …

…. برای مثال افرادی که نسبت به لاکتوز موجود در شیر عدم تحمل دارند، به شیر حساسیت ندارند، زیرا واکنش هایی که در بدن آن ها ایجاد می شود ناشی از کمبود آنزیم لاکتازی است که برای هضم قند شیر لازم است و در این مورد هیچ گونه درگیری سیستم ایمنی وجود ندارد. عموما بعضی از مردم با هر علامتی مثل خارش، دل پیچه و تهوع به غلط تصور می کنند به غذایی خاص حساسیت …

به چربی خون بالا هستند. نکته ی دیگر این که تمامی انواع سرکه از جمله سرکه بالزامیک سبب کاهش اشتها شده و میل سیری را القا می کنند؛ یعنی وقتی فردی سرکه بالزامیک را که عمدتاً با سالاد یا غذاهای سرد مصرف می شود، می خورد؛ تا حدی اشتهایش کاهش یافته و مصرف آن یکی از راه های موثر برای کم کردن وزن در افرادی است که رژیم کاهش وزن دارند. سرکه بالزامیک در محیط معده، حالت اسیدی ایجاد می کند …

…، مصرف روزانه ی آب کدو حلوایی را فراموش نکنید. شما می توانید به مدت 10 روز و هر روز سه مرتبه، نصف لیوان آب این میوه را بنوشید. این نوشیدنی دفع مواد سمی را از سیستم کلیوی سرعت می بخشد و درمان موثری برای زخم ها و تنظیم اسیدیته ی خون است * آب کدوی پخته با سرکه برای بیشتر بیماری های گرم مفید است و با گوشت موجب تسریع هضم می شود. …

…. البته وعده شام را به آخر شب موکول نکنید تا به زمان خواب نزدیک نباشد؛ بهتر است در فصل سرما برای حفظ سلامت بیشتر از غذاهای سوپی استفاده کنید. او در ادامه می گوید، زمستان در طب سنتی، فصل سرد و تر محسوب می شود. به همین دلیل، باید از غذاهایی با مزاج گرم و خشک استفاده کنید. خرما، گوشت شتر، دارچین و فلفل مناسب زمستان است. در این فصل، گوشت گوسفند …

… ویتامین B6 از جمله ویتامین های محلول در آب است که در رفع تهوع موثر است. این ویتامین در مواد غذایی زیر وجود دارد: گردو ، بادام زمینی ، لوبیا سفید، نخودفرنگی، سویا ، اسفناج ، گوجه فرنگی، ذرت ، گندم کامل، سبوس گندم، جگر، قلوه، گوشت گاو، میگو، بوقلمون، تخم مرغ ، شیر، انگور ، طالبی ، آناناس ، سیب ، پرتقال، گلابی و هلو. مسمومیت با 5 ماده که موجب تهوع می شود مصرف سه …

…,نشانه های این عارضه,سرد شدن زبان,احساس کمبود انرژی و خستگی است. میتوان با خوردن جوشانده های گیاهی مثل سیر, زنجبیل و دارچین آن را مداوا کرد. اگر بار زبان ق روشن بود زبان متورم سرخ رنگ نشان دهنده ی کمبود یک سری مواد مغذی خاص در بدن است;به ویژه آهن و ویتامین B.آهن که در گوشت ق , پسته , بادام و زردآلو یافت می شود برای شکل گیری سلاول های ق خونی , …

سبز بهترین روش مصرف کدو سبز به صورت خام و بخارپز شده است. مصرف آب کدو سبز بسیار مفید است.اگر طعم آن را دوست ندارید با آب هویج مخلوط کرده و نوش جان کنید. مضرات کدو سبز گوشت کدو زود هضم است ولی خوردن آن برای کسانی که طبع سرد داشته یا در مناطق سرد زندگی می کنند خوب نیست٬ زیرا ایجاد نفخ، سنگینی، و درد معده می کند. اگر این افراد بخواهند کدو مصرف کنند حتما باید آن را با ادویه های گرم مانند خردل، سیر ٬ فلفل و نعناع میل نمایند. کدو سبز برای کسانی که دل درد و نفخ روده دارند مفید نیست و موجب بی حسی معده و روده می گردد. …

…> غم و اندوه کم می تواند در مزاج های بسیار گرم ایجاد اعتدال کند و باعث ساکن شدن خشم و رفع سبکساری ناشی از شادی زیاد شود. خشم و غضب باعث افزایش حرارت بدن می شود. خون را در بدن می گستراند و قوت روح و حرارت را به ظاهر تن می رساند. برای افراد گرم و خشک یا با غلبه ی صفرا زیان دارد چون در اثر افزایش حرارت باعث تولید مواد سمی و پراکنده شدن آن ها در بدن می شود. …

…> توصیه می شود در صورت امکان از مصرف آنها به خصوص پوست و جگر مرغ دوری کرده و به جای آن از مرغ محلی و دیگر پرنده های خانگی استفاده شود. نکته: پرنده هر چه بلند پروازتر باشد و از غذاهای طبیعی و متنوع طبیعت استفاده کرده باشد، گوشت آن گرم تر است. غذاهای مانده ، بیات و یخ زده غذاهای فریز شده و یخ زده آرام آرام ماهیت ماده غذایی خود را از دست داده و خواص آنها کمتر شده و حتی …

…، چند عدد توت فرنگی بویژه پس از غذا میل کنید که باعث کاهش جذب کلسترول مصرف شده با غذا می شود. حتما در کنار غذا، سبزی خوردن و یا سالاد تهیه شده با هویچ زیاد و روغن زیتون (یک قاشق غذاخوری) را میل کنید. مصرف تخم مرغ را به هفته ای سه عدد کاهش دهید. میگو، دل، جگر، قلوه، کله پاچه و مغز مصرف نکنید. مصرف خامه و کره ممنوع است. …

…> سو مزاج سرد علایم: کم تشنه شدن یا تشنه نشدن، ورم یا پف صورت، بی طراوتی پوست، سفیدی (کم رنگی) زبان و لب، سفیدی ادرار (به رنگ آب)، شکم روان (مدفوع شل) و سردی (یخ کردن) بدن. علاج: باید از معجون های گرم که با دارچین ، زیره، خولنجان، زنجبیل و… درست می شوند، مصرف شود. از مصرف گوشت های پخته شده با زیره، شوید، نخود پرهیز کنند اما استفاده از گوشت گوساله، گاو، مرغ، …

ناقص است و این موجب بیماری در فرد می شود پس باید از خوردن غذاهای گرم و صفراساز پرهیز و غذاهای سبک با طبع خنک مصرف کرد. البته این غذاهای خنک باید نسبت به مزاج فرد تقسیم و انتخاب شوند. گوشت و پروتیین ها: در تابستان مصرف گوشت و پروتیین به دلیل طبع گرم شان باید پایین بیاید. به افرادی که به دلیل عادت غذایی یا نیاز بدن شان باید گوشت مصرف کنند، گوشت های سبک مثل جوجه، …

…، خوردن مداوم سالاد کاهو همراه با گوجه فرنگی و خیار برای لاغر شدن، سبب افزایش رطوبت بدن می شود که در قالب بافت چربی (با طبیعت سرد و تر)، در بدن ذخیره خواهد شد و زمینه ی ابتلا به کبد چرب ، مشکلات رحمی در زنان، چربی خون و عوارض روحی را برای افراد فراهم می آورد. طبع اغلب سبزی ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می کند. …

کننده ی خون و پاک کننده ی بدن با توجه به توصیه های طب سنتی استفاده کرد . – یکی از بهترین داروهای ملین برای لینت مزاج کودکان، ترکیب خاکشیر و قدومه شیرازی با آب گرم است. قدومه و خاکشیر به علت طبع گرم و مرطوبی که دارند لینت بخش مناسبی برای مزاج کودکان هستند و اشتهاآور نیز به شمار می آیند . – در طب سنتی ایران تاکید زیادی روی نرم نگاه داشتن مزاج کودکان شده است. …

… چای نعنا طبیعت: گرم خواص لطیف کننده ی خون، مفرح و مقوی قلب، مسکن ناراحتی های گوارشی، کمک به هضم غذا، مقوی اعصاب معده، بادشکن، اشتهاآور، دفع صفرا، پاک سازی و تقویت کبد و طحال، درمان سرما خوردگی و بیماری های حلق و گلو (از پونه قوی تر است) ضد نفخ، سکسکه، تهوع، اسهال، دل پیچه، بواسیر، …

… * میزان مصرف سبزی ها از جمله کاهو، خیار ، گوجه، گشنیز و کدو را افزایش دهید و از مصرف انواع کلم، سیر ، پیاز، کرفس، کنگر بپرهیزید. * گوشت مرغ و ماهی به صورت آبپز را بیشتر استفاده کنید و مصرف گوشت گوسفند، میگو و گوشت شترمرغ را به حداقل برسانید. استفاده از سماق، لیموترش و نارنج هنگام مصرف گوشت ها با مزاج گرم سبب تعدیل گرمی آن ها می شود. * از مصرف مغزهای آجیلی …

. مصرف سبزی هایی چون تره ، پیاز و شاهی به این دسته از افراد توصیه می شود. استفاده از گوشت گوسفند، میگو، زنجبیل، مربای شقاقل، شلغم ، هویج زرد ایرانی (زردک)، نخود و لوبیا (به ویژه نخود) برای رفع بی میلی ناشی از سردی مزاج توصیه می شود. خوردن تخم مرغ عسلی به شکلی که سفیده ی آن کاملا پخته و زرده به حالت نیم بند باشد، مفید است. رابطه زناشویی ؛ حافظ سلامت جسم …

همین غذاها در فرد گرم مزاج، باعث متعادل شدن او می شود. اهمیت موضوع گرمی و سردی به قدری است که طبیبان قدیم، سلامتی بدن را در گرو مزاج متعادل و به هم خوردن این توازن را بیماری زا می دانند. در تقسیم بندی کلی، بیشتر میوه ها و سبزی ها طبع سرد و غذاهای با منشا حیوانی طبع گرم تری دارند. واکنش افراد در برابر غذاها ساختمان بدن هر فردی در برابر بعضی غذاها واکنش مخصوص به خود را نشان می …

… 2) موادغذایی غنی از آهن آهن در تولید هموگلوبین یا پروتئینی که حامل اکسیژن است نقش دارد. در این میان وجود آهن هم که در گوشت ق و جگر وجود دارد برای بدن ضروری است البته باید در مصرف منابع آهن هم توجه کرد که برخی منابع مانند کلسترول خون را افزایش می دهند. کشمش هم منبع خوب آهن هم است اما آهن آن به سختی توسط بدن …

… خوردن به، نیرویی برای قلبی است که ضعیف شده باشد، معده را پاک می کند، بر توان دل می افزاید، ترسو را دلیر و فرزند را نکو می کند. امام صادق(ع) فرمود: سیب، پالاینده و خوش بو کننده ی معده است. به تب داران خود سیب بدهید، چرا که هیچ چیز سودمندتر از آن نیست. چهار چیز، طبع را اعتدال می بخشد؛ انار سورانی، خرمای نارس پخته شده، بنفشه و کاسنی. …

اگر مزاج فردی گرم و خشک است و در تعادل مزاجی و صحت است، طبیعت غذایش هم باید گرم و خشک باشد. اما اگر غلبه گرمی و خشکی دارد باید از مصرف غذاهای با طبیعت گرم و خشک پرهیز نماید و علاج به ضد را رعایت کند یعنی غذاهایی با طبیعت و کیفیت سرد و تر میل نماید تا سوء مزاج و بیماری وی تشدید نشود و مزاج به تعادل برگردد. مزاج طبیعی مغز سرد و تر است اما ممکن است به دلایل مختلف دچار سوء مزاج یا غلبه …

… به طور کلی خواص گوشت مرغ 1٫از بین برنده بادها در بدن است. 2٫بلغم را از اعضای رئیسه (قلب و مغز) و مفاصل دور می کند و از گوشت های مناسب برای افراد چاق سرد مزاج دچار بیماری مفصلی است. 3٫برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس، استسقا و بیماری های سرد رحمی مفید است. …

… شروع افطار، با غذاهای لطیف و سریع الهضم ( در اصطلاح طب سنتی ایران، غذاهای لطیف ، باعث لطیف خون صالح می شوند و هضم و جذب سریع و راحتی دارند ) و در عین حال پر انرژی باشد. از این رو، غذاهایی مثل شله زد، شیر برنج، حریره بادام ، سوپ گندم ، آرده با شیره ی انگور ، پنیر و گرد، عسل کره ی حیوانی، قرنی و تخم مرغ عسلی، گزینه های مناسبی برای افطار هستند. مزاج معده و …

…. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول های کبدی را افزایش دهد. با زنجبیل متابولیسم بدن را افزایش دهید یکی دیگر از شیوه های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام های داخلی گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش …

…، اما کیفیت پروتئین آن به گوشت ق نمی رسد. کله پاچه فقط انرژی زاست از نظر برخی افراد کله پاچه در مقایسه با دیگر غذاها بسیار مقوی و مغذی است و می تواند ساعت ها بدن را پر انرژی و سیر نگه دارد به خصوص در ایام ماه رمضان که ساعت ها بین افطار و سحر کوتاه و افراد فرصت زیادی برای خوردن مواد غذایی مورد نیاز بدن را ندارند؛ اما باید بدانید این تصور اشتباه است. …

باشد که میزان مورد نیاز سدیم بدن بین 1500 تا 2300 میلی گرم در روز است. درست که بدن شما به نمک نیاز دارد اما مصرف بیش از حد آن سبب بالا رفتن فشار خون می شود. یک راه برای کم کردن نمک این پنیر این است که آن را در آب جوشیده سرد بگذارید و بعد در یخچال قرار دهید تا بخشی از نمک وارد آب شده و شوری پنیر کمتر شود. چرب نیست …

… فرآورده حیوانی: گوشت گاو، گوشت بز، سیرابی و قلوه ی گوسفند. توت و بذرها: بارهنگ، تمشک و شاه توت. ادویه ها و چای های سنتی: قهوه و نشاسته. مغزهای گیاهی: بلوط ، شاه دانه و شاه بلوط. نکات مهم برای افراد گرم مزاج …

؛ بنابراین نه پاکسازی و نه هضم به خوبی انجام نمی شود. نوشیدن آب سرد در حمام بسیار منع شده، به ویژه اگر معده کاملا خالی باشد زیرا در حمام بدن و اعضای داخلی آن به نسبت گرم هستند و نوشیدن آب سرد باعث سردی شدید معده و کبد می شود و به ضعیف شدن کار اصلی آن ها (عمل هضم) می انجامد. این موضوع باعث می شود تا مدت ها غذا به خوبی هضم نشود. …

پاک سمن در تاریخ ۲۹ خرداد الی ۱ تیر در نمایشگاه ایران هلث حضور خواهد داشت. شرکت پاک سمن پس از بهره برداری

مطالعه جدید نشان می دهد لکه های زرد کوچک در چشم می تواند نشانه اولیه دمانس یا زوال عقل باشد.

تحقیقات نشان می دهد پیاده روی، دویدن، بالارفتن از پله ها و انجام ورزش های پا برای بهینه سازی توانایی

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به عوارض مصرف خودسرانه ریتالین، گفت: مطالعات در داخل کشور نشان می­‌دهد مصرف ریتالین

اخیرا اخبار تعرض به چند دانش‌آموز دبیرستانی، چراهای زیادی در اذهان شکل داده؛ چراهایی که به این راحتی‌ها و با

طبق گزارش جدید محققان، مردان میانسالی که بیش از اندازه گوشت، لبنیات و سایر مواد خوراکی حاوی پروتئین بالا مصرف

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: با اجرای برنامه های ژنتیک توسط وزارت بهداشت مبنی بر کاهش

دستگاه جدید براکی تراپی با قابلیت درمان تومورهای سرطانی داخل حفره‌ای، در بیمارستان شهدای تجریش تهران به بهره‌برداری رسید. به

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)اعلام کرد: استخر هتل ممکن است یک سرگرمی مورد علاقه باشد، اما در

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت فوت ده نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو را تکذیب کرد.

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ پوست ما نیز مانند خودمان دچار پیری می‌شود. در واقع پوست ما می‌تواند

*Daily Value: نیاز روزانه، درصد نیاز روزانه بر اساس رژیم غذایی 2000 Kcal و برای افراد بزرگسال، تنظیم گردیده. مقادیر واقعی ممکن است، بسته به نیازهای افراد (بخصوص در زنان باردار و یا شیرده)، متفاوت باشد.
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *