خواص عرق بومادران برای زنان باردار

دوره مقدماتی php
خواص عرق بومادران برای زنان باردار
خواص عرق بومادران برای زنان باردار

بومادران در بارداریجهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است.برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند. دمکرده بومادران برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد.جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران را بنوشند.برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به محل درد بمالند.- طبع آن گرم و خشک است.- جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند.- جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد.- جهت رفع بی‌اشتهایی، تقویت معده و از بین بردن نفخ آن بعد از غذا یا در بین غذا نصف استکان عرق این گیاه بنوشند.- دمکرده بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد.- برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه این گیاه را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند.- جهت درمان بواسیر از دمکرده این گیاه بنوشند و گل‌های تازه آن را له کرده به صورت ضماد بگذارند.- نوشیدن دمکرده این گیاه در روزهای آخر بارداری زایمان را آسان می‌کند با نظر پزشک مصرف شود زیرا ممکن است خطر داشته باشد.

دوران بارداری یکی از مهم ترین دوران زندگی مادر و جنین است بنابراین مادر باردار باید از خود و کودکی که در بطن دارد، مراقبت نماید زیرا کوچکترین بی احتیاطی موجب آسیب به جنین شده و عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند خانم های باردار در این دوران ، دور داروهای شیمیایی را خط بکشند به همین دلیل ممکن است این خانم ها برای کاهش درد خود سراغ داروهای گیاهی بروند و فکر کنند این داروها هیچ گونه عواقبی برای آنها در پی ندارند اما گیاهان دارویی بسیار قوی در طب سنتی وجود دارد که به مثابه سم عمل کرده و حتی می تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و در مقابل نیز عرقیاتی در طب سنتی وجود دارد که می تواند به تکامل جنین کمک کند.

بنابراین در این دوران به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کنید زیرا همه داروهای گیاهی کاملاً بی خطر نیستند. در این بخش از نکات و تغذیه دوران بارداری در نمناک عرقیاتی که مادر باردار بهتر است مصرف نکند و عرقیاتی که با مشورت متخصص می تواند مصرف نماید را آورده ایم.

دوره مقدماتی php

عرق زیره

خواص عرق بومادران برای زنان باردار

زیره ضدچاقی، ضدنفخ، بادشکن، تقویت اعصاب، کاهش چربی خون و… است اما مصرف آن برای همه خانم ها مخصوصا خانم های باردار توصیه نمی شود زیرا مصرف عرق زیره در ماه های آخر بارداری ، احتمال ابتلای زردی در نوزاد را بالا می برد و پوست نوزاد را تیره می کند. 

عرق گیاهی سنبل الطیب

مصرف عرق سنبل الطیب در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا برای کلیه ها مضر است اما مصرف اندک این عرق مشکلی ایجاد نمی کند. 

عرق گیاهی رازیانه

مصرف عرق رازیانه به علت تقویت هورمون های زنانه در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا از نظر هورمونی روی جنین چه دختر و چه پسر اثرات سوء می گذارد.

عرق گیاهی شیرین بیان

عرق شیرین بیان به علت بالا بردن فشار خون افراد برای خانم های بارداری که به فشار خون مبتلا هستند، توصیه نمی شود.

عرق گیاهی نعناع 

یکی از مشکلاتی که برخی خانم های باردار به آن مبتلا هستند ، ریفلاکس یا ترش کردن معده است. این خانم ها ممکن است برای رفع این حالات خود ، عرق نعناع مصرف کنند اما مصرف این عرق به دلیل افزایش یبوست ، ابتلا به ریفلاکس و ترش کردن معده توصیه نمی شود پس بهتر است این دسته از خانم ها برای درمان نفخ شکم به سمت عرق نعناع نروند. و به جای آن از عرق زنیان استفاده کنند.

برای درمان میگرن در دوران بارداری و رفع کسالت و خستگی می توانید از این عرق استفاده کنید به این صورت که آن را روی حوله یا کلاه نخی بریزید و روی سرتان بگذارید. گذاشتن برگ تازه نعناع روی دندان خراب برای تسکین دردهای دندانی مفید است.

چای سبز

خانم های بارداری که دچار کم خونی هستند و فشار پایینی دارند بهتر است در بارداری دمکرده چای سبز مصرف نکنند زیرا فشار را پایین می آورد و باعث کاهش قند، کلسترول و چربی می شود.

دم کرده گل گاوزبان

مصرف دم کرده گل گاوزبان در بارداری خطر سقط جنین را به همراه دارد بنابراین توصیه می شود در دوران بارداری گل گاوزبان مصرف نشود.

نکته مهم :

زنان باردار در سه ماهه اول بارداری به هیچ وجه نباید ، زعفران و زرشک استفاده کنند زیرا خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط جنین یا زایمان زودرس را به دنبال دارد.

مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می شود.

زنان باردار باید از خوردن گیاهانی مانند پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

مصرف کرفس در بارداری سبب افزایش ناراحتی های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع در جنین می گردد.

خانم های باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

زنان باردار بهتر است از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

عرق گیاهی بهار نارنج

برخی از مادران باردار در این دوران دچار سردرد های میگرنی می شوند اما نمی توانند داروهای شیمیایی مصرف کنند به همین دلیل برای کاهش این سردرد ها بهتر است آنها عرق بهار نارنج را جایگزین داروهای مسکن شیمیایی نمایند.

مصرف یک سوم لیوان عرق بهارنارنج همراه با عسل برای درمان حمله عصبی یا همان میگرن شدید مفید است. نوشیدن یک سوم لیوان عرق بهارنارنج قبل از شام برای رفع بی خوابی میسر است.

عرق گیاهی بادرنجبویه

برخی از خانم ها در بارداری ویارهای شدید دارند و به علت تهوع قادر به خوردن هر مواد غذایی نیستند. خوردن عرق بادرنجبویه همراه آب انار طبیعی و کمی عرق نعناع برای این دسته از مادران باردار مفید و موثر است. همچنین مصرف این عرق برای رفع کسالت و کرختی دوران بارداری مفید می باشد.

در بخش سلامت نمناک و در مطلب خواص بادرنجوبه گفتیم که مصرف عرق گیاهی بادرنجبویه افسردگی را در خانم های باردار یا شیرده کاهش می دهد.

استفاده از داروی ضدافسردگی در خانم های شیرده سبب کم شدن شیرآنها می شود بنابراین بهتر است این خانم ها با مشورت با پزشک عرق بادرنجبویه و بهارنارنج را جایگزین داروهای ضدافسردگی نمایند.

عرق گیاهی خارخاسک

عرق خارخاسک جزء عرق های گیاهی است که برای خانم های باردار مفید است. این عرق باعث تصفیه شدن خون شده و برای خانم هایی که در بارداری بعداز خوردن غذاهای گرم مزاج ، دچار کهیر می شوند یا پوست شان دچار خارش می شود، مفید است.

سنگ کلیه، سنگ مثانه ، سنگ کیسه صفرا از معضلاتی هستند که به دلیل افزایش هورمون های بارداری ترشح شده از جفت سراغ خانم های باردار می آیند . مصرف عرق خارخاسک می تواند این سنگ ها را دفع کند.

عرق خارخاسک خلط آور بوده و موجب بهبود سرفه های خشک و آزاردهنده می شود بنابراین مصرف یک استکان تا سه استکان از این عرق در روز برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری مفید است. عرق ساخته شده باید 20 درجه باشد (یعنی 20کیلو گیاه در یک مترمکعب آب تقطیر می شود).

عرق گیاهی اسطوخودوس

خواص عرق بومادران برای زنان باردار

هر خانم بارداری ممکن است در این دوران دچار استرس و اضطراب گردد، مصرف عرق اسطوخودوس سبب دور شدن استرس از مادر و آرامش اعصاب او می شود. این عرق برای کاهش تب برای خانم های بارداری که سرماخورده اند بسیار مفید است. مصرف عرق اسطوخودوس سبب جلوگیری از گرفتگی عضلات که به دلیل کمبود کلسیم می شود ، شده و گرفتگی عضلانی را باز می کند.

عرق شنبلیله

3تا 6درصد زنان باردار در دوران بارداری ، قند خونشان افزایش یافته و دچار دیابت بارداری به خصوص در سه ماهه دوم بارداری می شوند که این بیماری معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود. عرق شنبلیله قندخون را کاهش می دهد و برای کاهش قند خون در این خانم ها مفید است.

عرق بیدمشک

مصرف عرق بیدمشک موجب افزایش اشتها در بارداری می شود و برای رفع کم اشتهایی مفید است. در این دوران باید کم اشتهایی رفع شود زیرا جنین نیاز به تغذیه کافی دارد. این عرق برای کاهش تپش قلب در دوران بارداری مفید است.

عرق گیاهی خارشتر

عرق خارشتر مانند یک مکمل در کنار عرق خارخاسک، برای دفع سنگ هامفید است . مصرف عرق خارشتر به دلیل ضدعفونی کردن مجاری ادرار، عفونت مثانه یا کلیه را درمان می کند. مصرف یک استکان تا سه استکان در روز عرق خارشتر ورم بارداری را کاهش می دهد اما میزان مصرف به نوع درمان بیماری بستگی دارد.

عرق گیاهی آویشن

مادران بارداری که به آلرژی دچارند و بینی شان بیشتر اوقات گرفته است ، به سختی نفس می کشند و به همین علت غلظت اکسیژن در خون کاهش پیدا می کند و روی رشد مغزی و جسمی جنین اثر نامطلوبی می گذارد.

این خانم ها برای باز شدن بینی خود بهتر است عرق آویشن را کف دست خود بریزند و در داخل بینی استنشاق کنند تا بینی آنها باز شود. این عرق جایگزین خوبی برای قطره ها و داروهای شیمیایی رفع گرفتگی بینی است.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

  

من رازيانه خوردم

٤ماه از روز اول پريود تا تخمك گذاري خوردم

خواص عرق بومادران برای زنان باردار

من رازیانه میخوردم ولی قصد بارداری نداشتم ، که یدفعه فهمیدم باردارم

من رازیانه میخورم ک پریود بشم

بچه ها این سایت به کاربراش یک میلیون هدیه میده ! از دست ندید

من میخام امروز بخرم.پریودم تازه تموم شده باید صبر کنم تا پریودی بعدی شروع کنم به خوردن یا از الان هم میشه خورد؟

عزیزم تا روز تخمک  گذاری میشه بخوری 

من از روز پنجم پریود به مدت هفت روز صبح ها یه استکان عرق رازیانه خوردم و عصرها هم یه استکان عرق بومادران،همون ماه هم باردارشدم،فقط اول باید بدونی پرولاکتینت بالا نباشه بعد رازیانه بخوری چون رازیانه پرولاکتینو بالا میبره و دوم اینکه از روز پنم پری بخوری به مدت فقط هفت روز

عزیزم من چون پرولاکتینم بالاست و با قرص پایین اومده فقط بومادران رو از روز پنجم دارم مصرف می کنم تا روز دوازدهم ، فکر میکنی به تنهایی موثره ؟ البته کپسول ژل رویال هم استفاده میکنم 

بچه ها من خیلیاسترس میگیرم وقتی میبینم شماها یعنی کسانیکه نی نی میان کلی دارو و عدا و کپسو و عرق تقویتی میخورن و کلی چیز میز رعایت میکنن من هیچکردوم از این کارا رو نمیکنم فقط اسیدفولیک میخوزم سه ماه هم هست اقدام کردم نشده.۳۳ سالمه.تنبلی هم ندارم فقط دوسال پیش پرولاکتینم بالابود که درمان کردم و خوب شدم.اللن به نظرتون چیکار کنم دارم از دلشوره نازایی میمیرم.

بچه ها عرق رازیانه و بو مادران برا چی خوبه؟ میشه تو اقدام هم مصرف کرد؟

خب چرا نمیری دکتر بهت دارو بده ؟

منم مشکلی ندارم چهارماهه نشده رفتم پنج تا دونه لتروزول داده تا الانم سه تاشو خوردم ببینم این ماه خدا چی میخواد 

شما هم برو دکتر بالای سی سال نباید زیاد صبر کنی 

عزیزم قرص هم مصرف میکردی ؟لتروزول یا کلومیفن ؟من الان لتروزول دارم میخورم عرق بومادران میشه بخورم باهاش یا شیمیایی با گیاهی تداخل میکنه ؟اگه اطلاع داری راهنماییم کن 

اخه لتروزول باعث دوقلوزایی میشه من دوقلو نمیتونم داشته باشم واصلاااا نمیخام

لتروزول نمیشه کلومیفن میگن دوقلو میشه 

پس لتروزول برای چی خوبه؟مگه باعث ازاد شدن چندتا تخمک باهم نمیشه،؟

منم این ماه دمنوش رازیانه خوردم.

از روز پنج تا بیست روز هر روز

دعا کنین نتیجه بگیرم😔همین الان هم تاپیک زدم

به منم بگید عرق رازیانه و بو مادران برا چی خوبه خب  

نمیدونم 

چرا انگار تحریک میکنه ولی من راجع به لتروزول نشنیدم ولی کلومیفن رو چرا شنیدم خواص عرق بومادران برای زنان باردار

برای همین تقویت تخمک گذاری و اینا 

اگه پریودتم نامنظم باشه منظم میشه ولی من نمیدونم میشه با قرص شیمیایی خورد یا نه 

میترسم سرخود عمل کنم

ممنون واسه راهنمایی .این ماه میرم دکتر ببینم خدا چی میخاد

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » عرق بومادران: خواص، مضرات، طبع، طریقه مصرف / نوزادان، کیست و تنبلی تخمدان

عرق بومادران : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقط می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

عرق بومادران, خواص عرق بومادران, مضرات عرق بومادران, طبع عرق بومادران, خواص عرق بومادران برای نوزادان, طریقه مصرف عرق بومادران, عرق بومادران و کیست تخمدان, خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان, عرق بومادران برای سقطخواص عرق بومادران برای زنان باردار

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

برای تهیه عرق بومادران از سرشاخه‌های گلدار گیاه استفاده می‌شود.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون های خفیف استفاده می‌شود.

موجب تقویت عمومی بدن، تصفیه خون، تقویت قلب و احساس گرفتگی و درد در ناحیه قلب و درمان ضعف عضله قلب می‌شود.

از دیگر خواص عرق بومادران می‌توان به درمان ضعف عضله و خواب رفتن دست و پا اشاره کرد.

از آن می‌توان در درمان اختلالات قاعدگی در دوران بلوغ و یائسگی استفاده کرد؛ قاعده آور و کاهش دهنده خونروی و درد عادت ماهیانه می‌باشد.

خواص عرق بومادران

از خواص عرق بومادران همچنین در درمان اسهال، کم خونی، اختلالات بینائی، قولنج‌های کبدی، سنگ کلیه، درمان ورم مقعد و روده و درمان بواسیر، و به عنوان نوشیدنی ادرارآور مصرف می‌شود.

دیگر خواص عرق بومادران عبارت است از ضد رماتیسم و نقرس، ضد التهاب، ضد تب، ضد اسپاسم، آرام بخش دردهای معده و مقوی معده، محرک گوارشی، ضد نفخ، ملین، صفرا آور، برطرف کننده بی‌اشتهایی، ضد میکروب قوی، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد کرم، شستشو دهنده و ضد عفونی کننده، ضد عفونی کننده مجاری ادراری، معرق، ضد درد و مسکن، ضد حساسیت، خلط آور، کاهنده پر‌فشاری خون، ضد ترومبوز مغزی و شریانی، تقویت رگ‌های واریسی، التیام دهنده زخم و جراحات، بند آورنده خونریزی، ضد تشنج، ضد شوره سر و مرطوب‌کننده و جوان کننده پوست اشاره کرد.

گیاه بومادران از آن دسته گیاهانی است که عوارض جانبی کم و نادری دارد اما گفته شده در دراز مدت حساسیت به نور را امکان دارد منجر شود.

خواب آلودگی، سداسیون، حالت تهوع و استفراغ و همچنین بی اشتهایی را نیز از جمله عارضه های جانبی احتمالی این گیاه در نظر گرفته اند.

مضرات عرق بومادران

اگر از عارضه و بیماری خاصی رنج می برید و یا در شرایط جسمی و روحی طبیعی و نرمالی برخوردار نیستید، حتما قبل از شروع به مصرف گیاه، عرق و دم کرده بومادران با یک پزشک مشورت کنید.

تا بهترین نتیجه را از خواص عرق بومادران و سایر فرآورده های این گیاه دارویی بگیرید.

این عرق طبیعت گرمی دارد و از آن برای درمان افسردگی و ضعف اعصاب، صرع و جنون‌های خفیف استفاده می‌شود

طبع عرق بومادران

اگر باردارید و یا به نوزاد خود شیر می دهید نباید اصلا از عرق بومادران بخورید و مصرف این عرق در کودکان زیر دو سال و نورادان ممنوع است.

عرق بومادران برای نوزادان

عرق بومادران را میتوان با عرق والرین برای کاهش استرس ترکیب کرد.

روغن بومادران در بسیاری از لوازم آرایشی بکار میرود.

این در محصولات مراقبت از مو استفاده میشود.

همچنین از این روغن در پمادها برای تسکین دردهای مفصلی آرتروز استفاده میشود.

از دیگر استفاده های آن کاربرد در عطرها میباشد.

طریقه مصرف عرق بومادران

بطورکلی قرار دادن عرق بومادران برروی پوست بزرگسالان بیخطر است اما بااینجال غلظت زیاد این ماده میتواند به پوست برخی افراد صدمه بزند؛ بنابراین توصیه میشود که قبل از استفاده از عرق بومادران، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

عرق بومادران نباید خورده شود.

به دلیل تاثیری که روی قاعدگی میگذارد؛ نباید توسط زنان باردار استفاده شود.

قرار گرفتن در معرض بوی عرق بومادران در طولانی مدت موجب سردرد میشود.

افرادی که به گیاهان خانواده ی کاسنیان حساسیت دارند، ممکن است در تماس یا تنفس بومادران، واکنشهای آلرژیک را تجربه کنند.

این روغن نباید قبل و بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید بدانید این است که روغن بومادران با یک جرقه ی کوچک قابل اشتعال است، پس باید در نگهداری از آن احتیاط کنید.

هیچ تداخلات داوریی شناخته شده ای درمورد اختلالات دارویی عرق بومادران با داروها وجود ندارد.

– برای زخم‎های خنازیر می‎توان از جوشانده بومادران استفاده کرد، به صورت شستشو و دمکرده به مدت ۷ روز میل شود.

– برای جوش و غرور دوره جوانی بومادران را نم کرده با یک پارچه تمیز روی صورت کمپرس کنند.

– برای درمان لک و پیسی هرماه به مدت یک هفته از دم‎کرده بومادران بنوشید. ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب.خواص عرق بومادران برای زنان باردار

– خانم‎هایی که ترشحاتشان زیاد می باشد می‎توانند از دم‎کرده بومادران استفاده کنند.

– برای برطرف شدن لک و کرک‎های پوست از ضماد بومادران گرماگرم استفاده شود.

– برای بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران در ۲۰۰ سی‎سی آب جوشانده ابتدا صورت را بخور دهید سپس پارچه تمیز را داخل آب ولرم بومادران خیس نموده هفته‎ای ۲ بار روی صورت بگذارید.

– برای زایمان آسان از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای تسکین انواع سردرد و سرسام ضماد بومادران را روی شقیقه‎ها بگذارید.

– برای درمان تنگی نفس از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای ساکت شدن نیش حشرات ضماد بومادران را در محل گزیدگی گذاشته شود.

– برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به مفاصل بمالید. طرز تهیه روغن بومادران ۵۰ گرم در ۲۵۰ گرم روغن زیتون خیس نموده سپس داخل یک شیشه ریخته درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را در آب جوش انداخته به مدت ۴ ساعت بگذارید آب با حرارت ملایم بجوشد سپس صاف نموده از این روغن می‎توان استفاده نمود.

عرق بومادران برای درمان کیست تخمدان مفید است.

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است.

برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه ۱۰ گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس ۱۰ گرم از این ترکیب را به همراه ۲ لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید.

(این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

عرق بومادران و کیست تخمدان

– من افراد زیادی دیدم که مبتلا به کیست تخمدان یا پلی کیستیک هستن و به این دلیل نابارور بودن، خانمهای مسن منطقه ما به این خانمهای نابارور خوردن عرق یونجه یا عرق بومادران رو معرفی کردن و این خانمها مصرف کردن و الان همشون بچه دار شدن.

من خودم هم مبتلا به پلی کیستیک هستم و قرص یاسمین و اسپیرونولاکتون مصرف میکردم ولی از وقتی شنیدم عرق یونجه و عرق بومادران مفید هست قرصها رو قطع کردم و چون از عطاریها عرق یونجه پیدا نکردم ؛ مدتی هست عرق بومادران مصرف میکنم و فعلا پریودیهام منظم شده,

اینکه عرق یونجه بهتر هست یا عرق بومادران این هم بستگی به سیستم بدن داره بین افرادی که من میشناسم یه سری ها به عرق بومادران زود جواب دادن و یه سریها هم با عرق یونجه ولی در کل عرق یونجه رو بهتر از عرق بومادران میدونن.

– سلام به همه دوستای خوبم.

راستش من۲۲ساله ومجردم.

یه ماه پیش سونو دادم که متوجه شدم یه کیست ۳سانتی توی تخمدان راستم دارم به توصیه یکی از دوستام به مدت ۴۰شب متوالی روزی ۳مرتبه دم کرده رازیانه وبومادران خوردم باید هردو به صورت آسیاب شده باشه بعد دم کنی.

بعد از ۴۰روز سونو دادم دیدم که خداروشکرکیستم بر طرف شده.

به شما هم توصیه میکنم به این روش عمل کنید به امید خدا نتیجه میگیرین

با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد.

اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید

خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان

بادکش زیر شکم و کمر.

سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

شبی یک لیوان عرق رازیانه و عرق بومادران را همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

خانم های باردار در دوز های بسیار کم میتوانند از عرق بومادران استفاده کنند اما استفاده زیاد از عرق بومادران به علت دارا بودن ترکیباتی باعث انقباض رحم میگردد و ممکن است سبب سقط جنین گردد.

عرق بومادران برای سقط

شهاب حسینی : بیوگرافی / عکس شهاب حسینی و همسر و فرزندانش / فیلمها و نمایشنامه ها

استیضاح ترامپ : آخرین اخبار مربوط به استیضاح ترامپ

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران : آخرین اخبار / برانکو دوباره گزینه تیم ملی شد

نماز جمعه تهران : اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبری

مکانیسم ماشه چیست / مکانیزم ماشه فعال شد / مکانیسم حل اختلاف برجام

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

واکنش صدا و سیما به توهین به رخشان بنی اعتماد و باران کوثری توسط صادق کوشکی

صبحانه های متنوع مهمانی ایرانی / پیشنهاد صبحانه های سالم و خوشمزه برای کاهش وزن

سرطان سینه خوش خیم و بدخیم (سرطان پستان) درجه بندی، سن، درمان طب سنتی

وام مسکن ۹۸ و ۹۹ / افزایش و شرایط / وام مسکن یکم / وام ۲۴۰ میلیونی

یارانه حمایتی / یارانه معیشتی: اخبار پرداخت و حذف یارانه

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

بوی نامطبوع تهران : علت و منشا بوی نامطبوع در سطح شهر تهران

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

مترو : آخرین اخبار مربوط به خطوط مترو و قطارها

روغن ماهی: خواص، مضرات، طریقه مصرف / قرص روغن ماهی و عوارض

قرمزی چشم: علت، قطره و درمان فوری در طب سنتی / خونریزی چشم

معده درد: علائم، تشخیص، درمان سنتی / معده درد عصبی / قرص، شربت

سوپ تره فرنگی: انواع سوپ تره فرنگی سرماخوردگی، فرانسوی، با جو پرک

شاهی: طبع، خواص و مضرات شاهی در طب سنتی و روایات برای مو، بارداری و لاغری

آنتی بیوتیک: دسته بندی، عوارض، قویترین قرص / آنتی بیوتیک طبیعی

تعبیر خواب زلزله / تعبیر خواب جامع کلیه معبران بزرگ

علائم بارداری: شروع علائم / علائم بارداری پسر، دختر / علائم بارداری قبل از موعد پریود

رفع چین و چروک صورت، دور چشم و پیشانی با داروهای گیاهی، لیزر، زالو و جوش شیرین

عقد آریایی چیست / متن و خطبه عقد به روش ایران باستان و قانونی بودن آن

روز مادر سال ۹۸ / روز مادر ۹۸ / تبریک روز مادر / متن اس ام اس تبریک روز مادر

فیبروم رحم: علائم، علت، درمان گیاهی، غذاهای مضر و مفید برای فیبروم رحمی

روغن خردل: خواص و مضرات / روغن خردل برای لاغری و نوزاد

سویا آجیلی: خواص، مضرات و طبع آجیل سویا برای کودکان، بدنسازی و بارداری

درماتیت: درماتیت سبورئیک (سبوره)، تماسی، دور دهان، عصبی

خواص خوردن عرق رازیانه برای باردار شدن

مجله دلگرم/ یکی از مشکلات بدن خانم ها که می تواند موجب عدم بارداری شود ، عدم تنظیم بودن هورمون های بدن است. شرایط زندگی و مصرف برخی مواد غذایی از جمله مرغ های ماشینی می توانند سبب به هم خوردن تنظیمات هورمون ها در بدن زنان شوند. به هم خوردن تنظیمات هورمون های زنانه موجب ایجاد مشکلاتی در بدن خانم ها می شود. مثلا یکی از مشکلات ناشی از مصرف مرغ های ماشینی ، پرمویی خانم ها است. علاوه بر مساله پرمویی ، یکی از تاثیرات منفی به هم ریختن تنظیم هورمون ها در بدن زنان ، ایجاد کیست تخمدان در خانم ها می باشد. کیست تخمدان در خانم ها علل و عوامل مختلفی دارد و یکی از علل مهم آن ، عدم تنظیم هورمون ها در بدن آن ها می باشد.درمان کیست تخمدان و تنظیم هورمون های زنانه می تواند راه را برای باردار شدن خانم ها هموار کند. رازیانه در این میان نقش فوق العاده ای دارد. مصرف رازیانه می تواند هورمون های زنانه را تنظیم کرده و کیست تخمدان ناشی از عدم تنظیم هورمون ها را درمان کند. به این طریق است که مصرف رازیانه در خانم ها می تواند بر باردار شدن تاثیر داشته باشد. امروزه در طب سنتی یکی از روش هایی که برای درمان کیست تخمدان خانم ها تجویز می گردد مصرف رازیانه (بیشتر ممکن است به صورت عرق رازیانه باشد) است.رازیانه چیست ؟رازیانه یا بادیانه یا بادیان گیاهی است گلدار از راسته آپیالس (Apiales)، این گیاه دارای ترکیباتی است که بسیار به هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) شباهت دارد.چگونگی مصرف رازیانه معمولا به این صورت است که پودر یا دم کرده و گاهی هم بصورت عرق رازیانه مصرف می شودیکی از بیمار های زنان دردهای دوران قاعدگی، نامنظمی های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی است،در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، میتواند این دردها را بر طرف می کند و همچنین با تنظیم هورمونهای زنانه بهبود وضعیت زنانه را به همراه بیاورد.دلیل تاثیر مصرف عرق رازیانه برای باردار شدناستروژن به طور طبیعی در رازیانه وجود دارد. این هورمون نقش موثری در تنظیم چرخه قاعدگی و بارداری دارد. چنانچه سطح هورمون استروژن در زنان در سنین بارداری کاهش پیدا کند، دچار قاعدگی نامنظم می‌شوند. این امر منجر به عدم رشد کافی لایه‌های داخل رحم برای لانه گزینی سلول تخم و رسیدن به حاملگی می‌شود. کمبود استروژن علاوه بر تاثیر بر لایه‌های داخل رحم می‌تواند بر تخمدان‌ها اثر گذارد و مانع تخمک گذاری شود. کاهش هورمون استروژن با علائمی همچون عفونت واژینال، خشکی واژن، سردرد، افسردگی، گر گرفتگی و … همراه است.روش مصرف رازیانه برای باردار شدنطول مدت مصرف عرق رازیانه برای باردار شدن یا در واقع برای درمان کیست تخمدان و تنظیم هورمون‌ها حداقل ۴۰ روز است. برای بارداری باید روزانه یک استکان عرق رازیانه به مدت ۴۰ روز مصرف کنید. در طی این ۴۰ روز حتی در دوران قاعدگی نباید مصرف عرق رازیانه قطع شود. اما چنانچه بعد از ۴۰ روز قصد دارید مصرف عرق رازیانه را ادامه دهید فقط در دوران غیر قاعدگی مصرف کنید و در مورد عوارض جانبی آن با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید. چنانچه در زمان مصرف عرق رازیانه برای بارداری متوجه شدید که باردار شده اید، مصرف آن را قطع کنید. عرق رازیانه از مواد قاعده آور است و می‌تواند منجر به سقط جنین شود.عوارض جانبی مصرف عرق رازیانهعرق رازیانه در صورتیکه برای یک دوره کوتاه استفاده شود ایمن است و همانطور که ذکر شد فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. برخی از خطرات مصرف رازیانه عبارتند از : تنگی نفس درد قفسه سینه حالت تهوع و استفراغ جوش خارش و ورم پوست خونریزی شدید در دوران قاعدگی حساسیت به نور خورشید یکی از عوارض جانبی و جدی مصرف عرق رازیانه که به ندرت اتفاق می‌افتد تشنج است.طریقه مصرف رازیانه در بارداریمصرف گیاه رازیانه در بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره) عرضه میکند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد. گفته می‌شود اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف رازیانه را فراموش نکنید. همچنین اگر خانم قبل از باردای رازیانه بخورد احتمال دختر شدن جنین بیشتر می‌شود، یعنی مصرف رازیانه در بارداری به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند.بهتر است روزانه حداکثر ۵ گرم رازیانه یا یک تا سه استکان عرق آن را مصرف کنید و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد. البته برخی گفته اند که رازیانه اثر قاعده‌آور دارد و ممکن است منحر به سقط جنین شود. در هر حال بهتر است در مصرف رازیانه در بارداری زیاده‌روی نکنیدطریقه مصرف رازیانه برای لاغریرازیانه به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می کند و در حفظ تناسب اندام بسیار موثر است.رازیانه با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن روند آن را تسریع می‌کند؛ در نتیجه با مصرف سریع تر کالری از طریق سلول‌ها انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.این گیاه همچنین تاثیر بسزایی در کاهش اشتها و گرسنگی را دارد.رازیانه خون را تصفیه می‌کند و با دفع باقی‌مانده ادرار مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.رازیانه با تولید ملاتونین که هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوش و کامل را برای شما به ارمغان می آورد. خوردن آب رازیانه کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود.البته بدان معنا نیست که این گیاه خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان شروع کنید؛ ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دمنوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.اگرچه رازیانه در کاهش وزن موثر است اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد، مانند همه چیز باید تعادل رعایت شود.تداخلات دارویی با مصرف عرق رازیانهرازیانه ممکن است با برخی از دارو‌ها تداخل داشته باشد و مانع متابولیزه شدن کامل آن‌ها شود. در صورت استفاده از دارو‌های سیپروفلوکساسین و فلوروکینولون از مصرف رازیانه خودداری کنید و یا حداقل دو ساعت قبل و بعد از مصرف این دارو ها، رازیانه مصرف نکنید.موارد منع مصرف عرق رازیانه برخی از گیاهان از جمله زیره، گشنیز و رازیانه باعث واکنش آلرژیک شدید در برخی از افراد می‌شود، درصورت آلرژی به این گیاهان از مصرف رازیانه اجتناب کنید. بتا بلوکرها، دارو‌های قلبی و ضد اضطراب، باعث افزایش سطح پتاسیم خون می‌شود. هنگام مصرف بتا بلوکر‌ها باید از مصرف مواد غذایی با پتاسیم بالا از جمله رازیانه خودداری شود. سطح بالای پتاسیم در بدن خطر جدی برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی است، کلیه‌های آسیب دیده ممکن است قادر به فیلتر کردن پتاسیم اضافه از خون نباشند که این می‌تواند مرگبار باشد.خواص خوردن عرق رازیانه برای باردار شدنما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید


(- ٢٠:٠٠) ٩٨/١٠/٢٦


(- ١٨:٥٥) ٩٨/١٠/٢٦

خواص عرق بومادران برای زنان باردار


(- ١٨:٤٨) ٩٨/١٠/٢٦


(- ١٨:٠٠) ٩٨/١٠/٢٦


(- ١٧:٠٠) ٩٨/١٠/٢٦


(- ١٥:٥٢) ٩٨/١٠/٢٦


(- ١٢:٢٦) ٩٨/١٠/٢٦


(- ١١:٢٦) ٩٨/١٠/٢٦


(- ١٠:٤٢) ٩٨/١٠/٢٦


(- ٠٩:٣٦) ٩٨/١٠/٢٦


(- ٠٨:٤٠) ٩٨/١٠/٢٦


(- ٠٨:٣٧) ٩٨/١٠/٢٦


(- ٢٣:١٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٢٢:٤٧) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٢٢:٢٣) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٢٢:٠٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٢١:٢٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٢٠:٠٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٩:٥٢) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٩:٤٤) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٨:٠٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٧:٥٤) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٧:٢٧) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٦:٤٧) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٦:٤٣) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٥:٢٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٤:٥٢) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٤:٣٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٤:١٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٣:٥٤) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٣:٣٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٣:١٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٢:٤٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٢:٣٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٢:١٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٢:٠٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١١:٥٠) ٩٨/١٠/٢٥

خواص عرق بومادران برای زنان باردار


(- ١١:٣٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١١:٢٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١١:١٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١١:٠٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٠:٤٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٠:٣٧) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٠:٢٨) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٠:١٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ١٠:٠٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٠٩:٤٥) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٠٩:٤٠) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٠٩:٣١) ٩٨/١٠/٢٥


(- ٠٩:٠٧) ٩٨/١٠/٢٥

من نزدیکای زایمانم عرق رازیانه رو خوردم اما بچم خیلی سخت و دیر دنیا اومد گفتن بیش از حد گرمی خوردی!!!

عرق رازیانه یا دمنوش ان را حتما با عسل بخورید

به نظر من که خیلی بهتر از داروهای شیمیایی است و برای من به شخصه تاثیر داره .من هر وقت احساس کنم هورمونهای بدنم به هم ریخته هر روز مصرف میکنم .یا دم میکنم مثل چایی و میخورم و یاعرق رازیانه میخورم ولی بیشتر از روزی یک استکان نمیخورم .بیشتر از چهل روز هم مصرف نمیکنم چون دکتر بهم گفته زاد از حد باعث کیست سینه میشه.

آره عالی بود

کسی رازیانه خورده تاثیرمثبت داشته باشه

سلام بله من خوردم عالی بوده به همه ی خانوما توصیه میکنم

خانه موبایل   یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم. به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق‌تر و در نتیجه اثرات جانبی آن‌ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده‌اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید و در این باره هیچ‌کس مثل یک متخصص این حوزه نمی‌تواند کمک‌کننده باشد. در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می‌تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد. یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است. مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می‌شوند. زنان آبستن در خوردن مواد زیر باید احتیاط کرده و حتی‌المقدور به مقدار کم مصرف نماید:* از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.* از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن 163 میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.* زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.* برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.* زعفران، جعفری، غوره، آب‌غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل.* غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم‌هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.* بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی‌های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.* بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.* خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند. زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی 150 زن انجام شد دانشمندان دریافته‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌کنند جان کودکشان در خطر می‌افتد و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله‌ها می‌شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می‌کند.در 3 ماهه اول بارداری گلپر نخوریدگلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می‌شود. گلپر، هضم‌کننده غذا و تقویت‌کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از 24 ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت‌ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.اما مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می‌شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.منابع:دنیای سلامتتبیانسلامتیران     آرایشمدل مومدل لباسآکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی به گزارش سایت بی اس ام اس —–> داروهای گیاهی ——> موادغذایی بومادران که به علف هزار برگ هم معروف است بسیار معطر است و دارای اسانس، اینولین و کمی تانن است و در اروپا از آن به عنوان تب بر استفاده می کنند   بومادرانبومادران تب بر استضماد بومادران برای درد سینه مفید استاز بخور و جوشانده بودران برای درمان زکام استفاده می شوددر زمان سرماخوردگی مصرف بومادران مفید استبومادران ادرار را زیاده کرده و برای سنگ کلیه مفید استبومادران باد شکن است.ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم  ، موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می شود.از ضماد بومادران برای درمان کچلی استفاده می شده استبرای از بین بردن دردهای قاعدگی از جوشانده سرشاخه گلدار بومادران استفاده می کنیمبومادران قابض خون و ضد خونریزی استروغن های فرار بومادران خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارندخواص بومادرانبومادران را می توانید مانند چای دم کرده و استفاده نماییداگر جوشانده بومادران را با اسانس نعناع به خوبی ترکیب کنید محلول بسیار خوبی برای درمان سرماخوردگی است. یک فنجان از این جوشانده می تواند اشتها را افزایش دهدبومادران و قاعدگیطبع بومادران گرم و خشک است.بومادران جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند.بومادران جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌ جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد.دمکرده گیاه بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد.برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه بومادران را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند.برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند.برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند.جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند.جهت سنگ کلیه و سنگ مثانه ۵ گرم از بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند.برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده بومادران صورت را کمپرس کنند.نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد.بومادران در بارداریجهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است.برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند.دمکرده بومادران برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد.جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران را بنوشند.برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به محل درد بمالند..90 نکته در مورد بومادران۱- طبع آن گرم و خشک است. ۲- جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند. ۳- جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد. ۴ -جهت رفع بی‌اشتهایی، تقویت معده و از بین بردن نفخ آن بعد از غذا یا در بین غذا نصف استکان عرق این گیاه بنوشند. ۵ دمکرده بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد. ۶- برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه این گیاه را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند. ۷- برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند. ۸- برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۹- جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند. ۱۰- جهت سنگ کلیه و مثانه ۵ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند. ۱۱- برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده آن صورت را کمپرس کنند. ۱۲- نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد. ۱۳- جهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است. ۱۴ -برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند. ۱۵ -دمکرده این گیاه برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد. ۱۶- جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن را بنوشند. ۱۷ -برای تسکین درد مفاصل از روغن این گیاه به محل درد بمالند. ۱۸ -جهت درمان سیاتیک از روغن بومادران به محل درد بمالند. ۱۹ -نوشیدن بومادران برطرف کننده ورم رگ‌ها می‌باشد. ۲۰- برای کاهش خونریزی زیاد عادت ماهانه و خونریزی بین عادت بعد از پاک شدن به مدت ۲ هفته روزی ۲ گرم بومادران را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده بنوشند. ۲۱ -دمکرده این گیاه برای صرع و تشنج مفید می‌باشد. ۲۲ -برای ۲۰ گرم بومادران را در ۵۰۰ سی‌سی آب جوشانده صاف نموده سر را ماساژ دهند. ۲۳ -جهت تسکین دردهای رماتیسمی و ورم از دمکرده و یا روغن بومادران به محل درد بمالند. ۲۴ -جهت درمان بواسیر از دمکرده این گیاه بنوشند و گل‌های تازه آن را له کرده به صورت ضماد بگذارند. ۲۵ -نوشیدن دمکرده این گیاه در روزهای آخر بارداری زایمان را آسان می‌کند با نظر پزشک مصرف شود زیرا ممکن است خطر داشته باشد. ۲۶ -جهت زخم‌های خنازیر جوشانده این گیاه را به صورت ضماد بگذارند. ۲۷ -جهت دفع حشرات از بخور و دود بومادران استفاده شود. ۲۸ -جهت تسکین درد نیش عقرب ضماد این گیاه را بگذارند. ۲۹ -جهت تسکین اعصاب از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۳۰ -برای رفع حساسیت و آبریزش بینی در اوایل بهار چند نوبت از آش بومادران استفاده کنند، ممکن است تا پایان سال از حساسیت‌های فصلی در امان باشند. ۳۱ -جهت زخم‌های خنازیر بومادران را جوشانده به صورت کمپرس بگذارند. ۳۲ -دمکرده برگ آن صفراآور می‌باشد. ۳۳ -دمکرده این گیاه مدر و ادرارآور است. ۳۴ -جهت تسکین نیش حشرات از ضماد بومادران استفاده شود. ۳۵ -جهت درمان زخم سرپستان خانم‌ها ۴۰ گرم گل بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس شستشو دهند. ۳۶ -برای جلوگیری از خونریزی بینی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۳۷ -جهت بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌ جوشانده ابتدا صورت را بخور دهند سپس با پارچه‌ای تمیز ۲ شب در هفته کمپرس کنند. ۳۸ -برای درمان لک و پیسی هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده آن بنوشند. ۳۹ -برای برطرف کردن ترشحات زیاد رحم هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده بومادران بنوشند. ۴۰ -برای برطرف شدن لک و کرک‌های پوست و یا زبری آن ضماد این گیاه را به صورت گرماگرم بگذارند.41-برای رفع بی‌خوابی از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۴۲ -نوشیدن این گیاه معرق است. ۴۳ -برای رفع سرماخوردگی از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۴۴ -جهت کنترل بیماری صرع ۳ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند و یا ۲ تا ۴ گرم از پودر خشک شده ریشه این گیاه میل کنند. ۴۵ -دمکرده این گیاه بادشکن و تقویت کننده معده می‌باشد، کسانی که ترش می‌کنند بعد ازغذا از دمکرده این گیاه بنوشند. ۴۶ -دفع کننده سنگ کلیه می‌باشد، ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان بنوشند. ۴۷ -قاعده‌آور می‌باشد ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان به مدت ۲ الی ۳ روز بنوشند. ۴۸ -جهت بواسیر خونی ۵۰ گرم گیاه خشک بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس به صورت کمپرس روی موضع بگذارند باعث بندآمدن خونریزی بواسیر می‌گردد. ۴۹ -جهت رفع ترشحات زیاد رحم از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۵۰ -دمکرده آن دفع‌کننده اخلاط خونی می‌باشد. ۵۱ -برای درمان وجود خون در ادرار از دمکرده بومادران بنوشند البته بهتر است به پزشک نیر مراجعه کنند. ۵۲ -جهت التیام زخم‌ها با جوشانده بومادران شستشو دهند. ۵۳ -جهت درمان اسهال‌های ساده از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۴ -کاهش دهنده قند خون است. ۵۵ -جهت درمان بیماری برایت (بیماری مزمن کلیه می‌باشد که با افزایش آلبومین در ادرار و استسقاء‌ همراه است) از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۶ -نوشیدن دمکرده این گیاه باعث تسکین اعصاب می‌شود. ۵۷ -جهت قطع خونریزی زخم‌ها این گیاه را کوبیده به صورت ضماد بگذارند. ۵۸ -جهت دردهای روماتیسم با دمکرده بومادران ماساژ دهند و از روغن آن بمالند. ۵۹ -به خاطر داشته باشید که دمکرده این گیاه زود فاسد می‌شود سعی شود زود نوشیده شود. ۶۰ -از دمکرده بومادران یا شیره تازه آن برای درمان بیماری‌های قلبی مانند ضعف قلب، گرفتگی و درد ناحیه قلب، ورم عضله قلب و سکته قلبی می‌توان استفاده کرد. ۶۱- کسانی که دست‌های آن‌ها خواب می‌رود از دمکرده بومادران بنوشند. ۶۲ -نوشیدن دمکرده این گیاه از سرطان جلوگیری می‌کند. ۶۳ -دمکرده این گیاه ضد انگل ژیاردیا می‌باشد. ۶۴ -جهت زخم معده و اثنی‌عشر از دمکرده بومادران بعد از غذا بنوشند. ۶۵ -دمکرده آن رقیق کننده خون و ضد لخته شدن خون در عروق می‌باشد. ۶۶ -جهت دفع کرم معده ۳ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده با عسل شیرین نموده صبح ناشتا میل کنند. ۶۷ -جهت تخلیه سینوسها با جوشانده این گیاه استنشاق کنند. ۶۸- برای درمان پف زیر چشم عصاره این گیاه  را با عسل مخلوط کرده زیر چشم بمالند. ۶۹-جهت تسکین دردهای قاعدگی ۲ گرم مریم گلی همراه ۲ گرم بومادران را در۳۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده صاف نموده بنوشند. ۷۰ -جهت قطع خونریزی بینی له شده بومادران را داخل بینی بگذارند. ۷۱- دمکرده بومادران برای رفع اختلالات بینایی مفید می‌باشد. ۷۲ -برای التیام زخم‌های ناشی از گازگرفتگی سگ و مارگزیدگی به صورت مرهم می‌گذارند. ۷۳ -برای کودکان زیر ۲ سال نبایدتجویز شود. ۷۴- جهت درمان بی‌اشتهایی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۷۵ -برای رفع لاغری از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۷۶ -جهت تب‌های نوبه از دمکرده بومادران روزی ۳ فنجان بنوشند. ۷۷ -ماساژ با جوشانده این گیاه و استفاده از کرم این گیاه از چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند. ۷۸ -دودکردن این گیاه باعث فراری دادن حشرات می‌گردد. ۷۹ -خانم‌های حامله از خوردن این گیاه خودداری کنند باعث سقط جنین می‌گردد. ۸۰ -کسانی که واریس دارند از دمکرده این گیاه نوشیده و از جوشانده آن به صورت ضماد استفاده کنند. ۸۱ -برای درمان جوش و آکنه از دمکرده آن بنوشند و با جوشانده آن صورت را شستشو دهند. ۸۲ -جهت درمان سوزش و سختی ادرار از دمکرده این گیاه روزی ۴ فنجان بنوشند. ۸۳ -دمکرده بومادران رفع کننده بلغم می‌باشد. ۸۴ -جهت درمان گلودرد با جوشانده آن غرغره شود. ۸۵ -ضماد گل آن برای رفع طاسی سر مؤثر است. ۸۶ -جهت درمان بیماری آرتروز با جوشانده بومادران ماساژ دهند. ۸۷ -کسانی که گواتر دارند از دمکرده آن بنوشند. ۸۸ -مصرف دمکرده این گیاه نباید بیش از یک هفته باشد. ۸۹ -جهت درمان زخم زهدان ۱۰۰ گرم را در ۲ لیتر آب جوشانده سپس داخل آن بنشینند. ۹۰ -مصرف زیاد باعث حالت تهوع و سرگیجه می‌گردد.خواص روغن زیتون روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن:• روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.• روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.• کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.• روغن زیتون از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کند.• یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ ها می ‌شود.

خانه موبایل   یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم. به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق‌تر و در نتیجه اثرات جانبی آن‌ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده‌اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید و در این باره هیچ‌کس مثل یک متخصص این حوزه نمی‌تواند کمک‌کننده باشد. در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می‌تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد. یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است. مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می‌شوند. زنان آبستن در خوردن مواد زیر باید احتیاط کرده و حتی‌المقدور به مقدار کم مصرف نماید:* از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.* از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن 163 میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.* زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.* برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.* زعفران، جعفری، غوره، آب‌غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل.* غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم‌هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.* بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی‌های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.* بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.* خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند. زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی 150 زن انجام شد دانشمندان دریافته‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌کنند جان کودکشان در خطر می‌افتد و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله‌ها می‌شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می‌کند.در 3 ماهه اول بارداری گلپر نخوریدگلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می‌شود. گلپر، هضم‌کننده غذا و تقویت‌کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از 24 ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت‌ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.اما مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می‌شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.منابع:دنیای سلامتتبیانسلامتیران     آرایشمدل مومدل لباسآکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی به گزارش سایت بی اس ام اس —–> داروهای گیاهی ——> موادغذایی بومادران که به علف هزار برگ هم معروف است بسیار معطر است و دارای اسانس، اینولین و کمی تانن است و در اروپا از آن به عنوان تب بر استفاده می کنند   بومادرانبومادران تب بر استضماد بومادران برای درد سینه مفید استاز بخور و جوشانده بودران برای درمان زکام استفاده می شوددر زمان سرماخوردگی مصرف بومادران مفید استبومادران ادرار را زیاده کرده و برای سنگ کلیه مفید استبومادران باد شکن است.ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم  ، موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می شود.از ضماد بومادران برای درمان کچلی استفاده می شده استبرای از بین بردن دردهای قاعدگی از جوشانده سرشاخه گلدار بومادران استفاده می کنیمبومادران قابض خون و ضد خونریزی استروغن های فرار بومادران خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارندخواص بومادرانبومادران را می توانید مانند چای دم کرده و استفاده نماییداگر جوشانده بومادران را با اسانس نعناع به خوبی ترکیب کنید محلول بسیار خوبی برای درمان سرماخوردگی است. یک فنجان از این جوشانده می تواند اشتها را افزایش دهدبومادران و قاعدگیطبع بومادران گرم و خشک است.بومادران جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند.بومادران جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌ جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد.دمکرده گیاه بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد.برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه بومادران را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند.برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند.برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند.جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند.جهت سنگ کلیه و سنگ مثانه ۵ گرم از بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند.برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده بومادران صورت را کمپرس کنند.نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد.بومادران در بارداریجهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است.برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند.دمکرده بومادران برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد.جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران را بنوشند.برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به محل درد بمالند..90 نکته در مورد بومادران۱- طبع آن گرم و خشک است. ۲- جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند. ۳- جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد. ۴ -جهت رفع بی‌اشتهایی، تقویت معده و از بین بردن نفخ آن بعد از غذا یا در بین غذا نصف استکان عرق این گیاه بنوشند. ۵ دمکرده بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد. ۶- برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه این گیاه را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند. ۷- برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند. ۸- برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۹- جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند. ۱۰- جهت سنگ کلیه و مثانه ۵ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند. ۱۱- برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده آن صورت را کمپرس کنند. ۱۲- نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد. ۱۳- جهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است. ۱۴ -برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند. ۱۵ -دمکرده این گیاه برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد. ۱۶- جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن را بنوشند. ۱۷ -برای تسکین درد مفاصل از روغن این گیاه به محل درد بمالند. ۱۸ -جهت درمان سیاتیک از روغن بومادران به محل درد بمالند. ۱۹ -نوشیدن بومادران برطرف کننده ورم رگ‌ها می‌باشد. ۲۰- برای کاهش خونریزی زیاد عادت ماهانه و خونریزی بین عادت بعد از پاک شدن به مدت ۲ هفته روزی ۲ گرم بومادران را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده بنوشند. ۲۱ -دمکرده این گیاه برای صرع و تشنج مفید می‌باشد. ۲۲ -برای ۲۰ گرم بومادران را در ۵۰۰ سی‌سی آب جوشانده صاف نموده سر را ماساژ دهند. ۲۳ -جهت تسکین دردهای رماتیسمی و ورم از دمکرده و یا روغن بومادران به محل درد بمالند. ۲۴ -جهت درمان بواسیر از دمکرده این گیاه بنوشند و گل‌های تازه آن را له کرده به صورت ضماد بگذارند. ۲۵ -نوشیدن دمکرده این گیاه در روزهای آخر بارداری زایمان را آسان می‌کند با نظر پزشک مصرف شود زیرا ممکن است خطر داشته باشد. ۲۶ -جهت زخم‌های خنازیر جوشانده این گیاه را به صورت ضماد بگذارند. ۲۷ -جهت دفع حشرات از بخور و دود بومادران استفاده شود. ۲۸ -جهت تسکین درد نیش عقرب ضماد این گیاه را بگذارند. ۲۹ -جهت تسکین اعصاب از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۳۰ -برای رفع حساسیت و آبریزش بینی در اوایل بهار چند نوبت از آش بومادران استفاده کنند، ممکن است تا پایان سال از حساسیت‌های فصلی در امان باشند. ۳۱ -جهت زخم‌های خنازیر بومادران را جوشانده به صورت کمپرس بگذارند. ۳۲ -دمکرده برگ آن صفراآور می‌باشد. ۳۳ -دمکرده این گیاه مدر و ادرارآور است. ۳۴ -جهت تسکین نیش حشرات از ضماد بومادران استفاده شود. ۳۵ -جهت درمان زخم سرپستان خانم‌ها ۴۰ گرم گل بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس شستشو دهند. ۳۶ -برای جلوگیری از خونریزی بینی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۳۷ -جهت بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌ جوشانده ابتدا صورت را بخور دهند سپس با پارچه‌ای تمیز ۲ شب در هفته کمپرس کنند. ۳۸ -برای درمان لک و پیسی هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده آن بنوشند. ۳۹ -برای برطرف کردن ترشحات زیاد رحم هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده بومادران بنوشند. ۴۰ -برای برطرف شدن لک و کرک‌های پوست و یا زبری آن ضماد این گیاه را به صورت گرماگرم بگذارند.41-برای رفع بی‌خوابی از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۴۲ -نوشیدن این گیاه معرق است. ۴۳ -برای رفع سرماخوردگی از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۴۴ -جهت کنترل بیماری صرع ۳ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند و یا ۲ تا ۴ گرم از پودر خشک شده ریشه این گیاه میل کنند. ۴۵ -دمکرده این گیاه بادشکن و تقویت کننده معده می‌باشد، کسانی که ترش می‌کنند بعد ازغذا از دمکرده این گیاه بنوشند. ۴۶ -دفع کننده سنگ کلیه می‌باشد، ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان بنوشند. ۴۷ -قاعده‌آور می‌باشد ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان به مدت ۲ الی ۳ روز بنوشند. ۴۸ -جهت بواسیر خونی ۵۰ گرم گیاه خشک بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس به صورت کمپرس روی موضع بگذارند باعث بندآمدن خونریزی بواسیر می‌گردد. ۴۹ -جهت رفع ترشحات زیاد رحم از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۵۰ -دمکرده آن دفع‌کننده اخلاط خونی می‌باشد. ۵۱ -برای درمان وجود خون در ادرار از دمکرده بومادران بنوشند البته بهتر است به پزشک نیر مراجعه کنند. ۵۲ -جهت التیام زخم‌ها با جوشانده بومادران شستشو دهند. ۵۳ -جهت درمان اسهال‌های ساده از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۴ -کاهش دهنده قند خون است. ۵۵ -جهت درمان بیماری برایت (بیماری مزمن کلیه می‌باشد که با افزایش آلبومین در ادرار و استسقاء‌ همراه است) از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۶ -نوشیدن دمکرده این گیاه باعث تسکین اعصاب می‌شود. ۵۷ -جهت قطع خونریزی زخم‌ها این گیاه را کوبیده به صورت ضماد بگذارند. ۵۸ -جهت دردهای روماتیسم با دمکرده بومادران ماساژ دهند و از روغن آن بمالند. ۵۹ -به خاطر داشته باشید که دمکرده این گیاه زود فاسد می‌شود سعی شود زود نوشیده شود. ۶۰ -از دمکرده بومادران یا شیره تازه آن برای درمان بیماری‌های قلبی مانند ضعف قلب، گرفتگی و درد ناحیه قلب، ورم عضله قلب و سکته قلبی می‌توان استفاده کرد. ۶۱- کسانی که دست‌های آن‌ها خواب می‌رود از دمکرده بومادران بنوشند. ۶۲ -نوشیدن دمکرده این گیاه از سرطان جلوگیری می‌کند. ۶۳ -دمکرده این گیاه ضد انگل ژیاردیا می‌باشد. ۶۴ -جهت زخم معده و اثنی‌عشر از دمکرده بومادران بعد از غذا بنوشند. ۶۵ -دمکرده آن رقیق کننده خون و ضد لخته شدن خون در عروق می‌باشد. ۶۶ -جهت دفع کرم معده ۳ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده با عسل شیرین نموده صبح ناشتا میل کنند. ۶۷ -جهت تخلیه سینوسها با جوشانده این گیاه استنشاق کنند. ۶۸- برای درمان پف زیر چشم عصاره این گیاه  را با عسل مخلوط کرده زیر چشم بمالند. ۶۹-جهت تسکین دردهای قاعدگی ۲ گرم مریم گلی همراه ۲ گرم بومادران را در۳۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده صاف نموده بنوشند. ۷۰ -جهت قطع خونریزی بینی له شده بومادران را داخل بینی بگذارند. ۷۱- دمکرده بومادران برای رفع اختلالات بینایی مفید می‌باشد. ۷۲ -برای التیام زخم‌های ناشی از گازگرفتگی سگ و مارگزیدگی به صورت مرهم می‌گذارند. ۷۳ -برای کودکان زیر ۲ سال نبایدتجویز شود. ۷۴- جهت درمان بی‌اشتهایی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۷۵ -برای رفع لاغری از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۷۶ -جهت تب‌های نوبه از دمکرده بومادران روزی ۳ فنجان بنوشند. ۷۷ -ماساژ با جوشانده این گیاه و استفاده از کرم این گیاه از چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند. ۷۸ -دودکردن این گیاه باعث فراری دادن حشرات می‌گردد. ۷۹ -خانم‌های حامله از خوردن این گیاه خودداری کنند باعث سقط جنین می‌گردد. ۸۰ -کسانی که واریس دارند از دمکرده این گیاه نوشیده و از جوشانده آن به صورت ضماد استفاده کنند. ۸۱ -برای درمان جوش و آکنه از دمکرده آن بنوشند و با جوشانده آن صورت را شستشو دهند. ۸۲ -جهت درمان سوزش و سختی ادرار از دمکرده این گیاه روزی ۴ فنجان بنوشند. ۸۳ -دمکرده بومادران رفع کننده بلغم می‌باشد. ۸۴ -جهت درمان گلودرد با جوشانده آن غرغره شود. ۸۵ -ضماد گل آن برای رفع طاسی سر مؤثر است. ۸۶ -جهت درمان بیماری آرتروز با جوشانده بومادران ماساژ دهند. ۸۷ -کسانی که گواتر دارند از دمکرده آن بنوشند. ۸۸ -مصرف دمکرده این گیاه نباید بیش از یک هفته باشد. ۸۹ -جهت درمان زخم زهدان ۱۰۰ گرم را در ۲ لیتر آب جوشانده سپس داخل آن بنشینند. ۹۰ -مصرف زیاد باعث حالت تهوع و سرگیجه می‌گردد.خواص روغن زیتون روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن:• روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.• روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.• کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.• روغن زیتون از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کند.• یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ ها می ‌شود.

  یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم. به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق‌تر و در نتیجه اثرات جانبی آن‌ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده‌اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید و در این باره هیچ‌کس مثل یک متخصص این حوزه نمی‌تواند کمک‌کننده باشد. در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می‌تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد. یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است. مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می‌شوند. زنان آبستن در خوردن مواد زیر باید احتیاط کرده و حتی‌المقدور به مقدار کم مصرف نماید:* از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.* از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن 163 میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.* زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.* برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.* زعفران، جعفری، غوره، آب‌غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل.* غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم‌هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.* بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی‌های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.* بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.* خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند. زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی 150 زن انجام شد دانشمندان دریافته‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌کنند جان کودکشان در خطر می‌افتد و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله‌ها می‌شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می‌کند.در 3 ماهه اول بارداری گلپر نخوریدگلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می‌شود. گلپر، هضم‌کننده غذا و تقویت‌کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از 24 ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت‌ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.اما مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می‌شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.منابع:دنیای سلامتتبیانسلامتیران     آرایشمدل مومدل لباسآکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی به گزارش سایت بی اس ام اس —–> داروهای گیاهی ——> موادغذایی بومادران که به علف هزار برگ هم معروف است بسیار معطر است و دارای اسانس، اینولین و کمی تانن است و در اروپا از آن به عنوان تب بر استفاده می کنند   بومادرانبومادران تب بر استضماد بومادران برای درد سینه مفید استاز بخور و جوشانده بودران برای درمان زکام استفاده می شوددر زمان سرماخوردگی مصرف بومادران مفید استبومادران ادرار را زیاده کرده و برای سنگ کلیه مفید استبومادران باد شکن است.ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم  ، موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می شود.از ضماد بومادران برای درمان کچلی استفاده می شده استبرای از بین بردن دردهای قاعدگی از جوشانده سرشاخه گلدار بومادران استفاده می کنیمبومادران قابض خون و ضد خونریزی استروغن های فرار بومادران خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارندخواص بومادرانبومادران را می توانید مانند چای دم کرده و استفاده نماییداگر جوشانده بومادران را با اسانس نعناع به خوبی ترکیب کنید محلول بسیار خوبی برای درمان سرماخوردگی است. یک فنجان از این جوشانده می تواند اشتها را افزایش دهدبومادران و قاعدگیطبع بومادران گرم و خشک است.بومادران جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند.بومادران جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌ جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد.دمکرده گیاه بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد.برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه بومادران را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند.برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند.برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند.جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند.جهت سنگ کلیه و سنگ مثانه ۵ گرم از بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند.برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده بومادران صورت را کمپرس کنند.نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد.بومادران در بارداریجهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است.برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند.دمکرده بومادران برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد.جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران را بنوشند.برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به محل درد بمالند..90 نکته در مورد بومادران۱- طبع آن گرم و خشک است. ۲- جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند. ۳- جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد. ۴ -جهت رفع بی‌اشتهایی، تقویت معده و از بین بردن نفخ آن بعد از غذا یا در بین غذا نصف استکان عرق این گیاه بنوشند. ۵ دمکرده بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد. ۶- برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه این گیاه را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند. ۷- برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند. ۸- برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۹- جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند. ۱۰- جهت سنگ کلیه و مثانه ۵ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند. ۱۱- برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده آن صورت را کمپرس کنند. ۱۲- نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد. ۱۳- جهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است. ۱۴ -برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند. ۱۵ -دمکرده این گیاه برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد. ۱۶- جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن را بنوشند. ۱۷ -برای تسکین درد مفاصل از روغن این گیاه به محل درد بمالند. ۱۸ -جهت درمان سیاتیک از روغن بومادران به محل درد بمالند. ۱۹ -نوشیدن بومادران برطرف کننده ورم رگ‌ها می‌باشد. ۲۰- برای کاهش خونریزی زیاد عادت ماهانه و خونریزی بین عادت بعد از پاک شدن به مدت ۲ هفته روزی ۲ گرم بومادران را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده بنوشند. ۲۱ -دمکرده این گیاه برای صرع و تشنج مفید می‌باشد. ۲۲ -برای ۲۰ گرم بومادران را در ۵۰۰ سی‌سی آب جوشانده صاف نموده سر را ماساژ دهند. ۲۳ -جهت تسکین دردهای رماتیسمی و ورم از دمکرده و یا روغن بومادران به محل درد بمالند. ۲۴ -جهت درمان بواسیر از دمکرده این گیاه بنوشند و گل‌های تازه آن را له کرده به صورت ضماد بگذارند. ۲۵ -نوشیدن دمکرده این گیاه در روزهای آخر بارداری زایمان را آسان می‌کند با نظر پزشک مصرف شود زیرا ممکن است خطر داشته باشد. ۲۶ -جهت زخم‌های خنازیر جوشانده این گیاه را به صورت ضماد بگذارند. ۲۷ -جهت دفع حشرات از بخور و دود بومادران استفاده شود. ۲۸ -جهت تسکین درد نیش عقرب ضماد این گیاه را بگذارند. ۲۹ -جهت تسکین اعصاب از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۳۰ -برای رفع حساسیت و آبریزش بینی در اوایل بهار چند نوبت از آش بومادران استفاده کنند، ممکن است تا پایان سال از حساسیت‌های فصلی در امان باشند. ۳۱ -جهت زخم‌های خنازیر بومادران را جوشانده به صورت کمپرس بگذارند. ۳۲ -دمکرده برگ آن صفراآور می‌باشد. ۳۳ -دمکرده این گیاه مدر و ادرارآور است. ۳۴ -جهت تسکین نیش حشرات از ضماد بومادران استفاده شود. ۳۵ -جهت درمان زخم سرپستان خانم‌ها ۴۰ گرم گل بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس شستشو دهند. ۳۶ -برای جلوگیری از خونریزی بینی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۳۷ -جهت بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌ جوشانده ابتدا صورت را بخور دهند سپس با پارچه‌ای تمیز ۲ شب در هفته کمپرس کنند. ۳۸ -برای درمان لک و پیسی هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده آن بنوشند. ۳۹ -برای برطرف کردن ترشحات زیاد رحم هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده بومادران بنوشند. ۴۰ -برای برطرف شدن لک و کرک‌های پوست و یا زبری آن ضماد این گیاه را به صورت گرماگرم بگذارند.41-برای رفع بی‌خوابی از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۴۲ -نوشیدن این گیاه معرق است. ۴۳ -برای رفع سرماخوردگی از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۴۴ -جهت کنترل بیماری صرع ۳ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند و یا ۲ تا ۴ گرم از پودر خشک شده ریشه این گیاه میل کنند. ۴۵ -دمکرده این گیاه بادشکن و تقویت کننده معده می‌باشد، کسانی که ترش می‌کنند بعد ازغذا از دمکرده این گیاه بنوشند. ۴۶ -دفع کننده سنگ کلیه می‌باشد، ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان بنوشند. ۴۷ -قاعده‌آور می‌باشد ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان به مدت ۲ الی ۳ روز بنوشند. ۴۸ -جهت بواسیر خونی ۵۰ گرم گیاه خشک بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس به صورت کمپرس روی موضع بگذارند باعث بندآمدن خونریزی بواسیر می‌گردد. ۴۹ -جهت رفع ترشحات زیاد رحم از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۵۰ -دمکرده آن دفع‌کننده اخلاط خونی می‌باشد. ۵۱ -برای درمان وجود خون در ادرار از دمکرده بومادران بنوشند البته بهتر است به پزشک نیر مراجعه کنند. ۵۲ -جهت التیام زخم‌ها با جوشانده بومادران شستشو دهند. ۵۳ -جهت درمان اسهال‌های ساده از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۴ -کاهش دهنده قند خون است. ۵۵ -جهت درمان بیماری برایت (بیماری مزمن کلیه می‌باشد که با افزایش آلبومین در ادرار و استسقاء‌ همراه است) از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۶ -نوشیدن دمکرده این گیاه باعث تسکین اعصاب می‌شود. ۵۷ -جهت قطع خونریزی زخم‌ها این گیاه را کوبیده به صورت ضماد بگذارند. ۵۸ -جهت دردهای روماتیسم با دمکرده بومادران ماساژ دهند و از روغن آن بمالند. ۵۹ -به خاطر داشته باشید که دمکرده این گیاه زود فاسد می‌شود سعی شود زود نوشیده شود. ۶۰ -از دمکرده بومادران یا شیره تازه آن برای درمان بیماری‌های قلبی مانند ضعف قلب، گرفتگی و درد ناحیه قلب، ورم عضله قلب و سکته قلبی می‌توان استفاده کرد. ۶۱- کسانی که دست‌های آن‌ها خواب می‌رود از دمکرده بومادران بنوشند. ۶۲ -نوشیدن دمکرده این گیاه از سرطان جلوگیری می‌کند. ۶۳ -دمکرده این گیاه ضد انگل ژیاردیا می‌باشد. ۶۴ -جهت زخم معده و اثنی‌عشر از دمکرده بومادران بعد از غذا بنوشند. ۶۵ -دمکرده آن رقیق کننده خون و ضد لخته شدن خون در عروق می‌باشد. ۶۶ -جهت دفع کرم معده ۳ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده با عسل شیرین نموده صبح ناشتا میل کنند. ۶۷ -جهت تخلیه سینوسها با جوشانده این گیاه استنشاق کنند. ۶۸- برای درمان پف زیر چشم عصاره این گیاه  را با عسل مخلوط کرده زیر چشم بمالند. ۶۹-جهت تسکین دردهای قاعدگی ۲ گرم مریم گلی همراه ۲ گرم بومادران را در۳۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده صاف نموده بنوشند. ۷۰ -جهت قطع خونریزی بینی له شده بومادران را داخل بینی بگذارند. ۷۱- دمکرده بومادران برای رفع اختلالات بینایی مفید می‌باشد. ۷۲ -برای التیام زخم‌های ناشی از گازگرفتگی سگ و مارگزیدگی به صورت مرهم می‌گذارند. ۷۳ -برای کودکان زیر ۲ سال نبایدتجویز شود. ۷۴- جهت درمان بی‌اشتهایی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۷۵ -برای رفع لاغری از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۷۶ -جهت تب‌های نوبه از دمکرده بومادران روزی ۳ فنجان بنوشند. ۷۷ -ماساژ با جوشانده این گیاه و استفاده از کرم این گیاه از چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند. ۷۸ -دودکردن این گیاه باعث فراری دادن حشرات می‌گردد. ۷۹ -خانم‌های حامله از خوردن این گیاه خودداری کنند باعث سقط جنین می‌گردد. ۸۰ -کسانی که واریس دارند از دمکرده این گیاه نوشیده و از جوشانده آن به صورت ضماد استفاده کنند. ۸۱ -برای درمان جوش و آکنه از دمکرده آن بنوشند و با جوشانده آن صورت را شستشو دهند. ۸۲ -جهت درمان سوزش و سختی ادرار از دمکرده این گیاه روزی ۴ فنجان بنوشند. ۸۳ -دمکرده بومادران رفع کننده بلغم می‌باشد. ۸۴ -جهت درمان گلودرد با جوشانده آن غرغره شود. ۸۵ -ضماد گل آن برای رفع طاسی سر مؤثر است. ۸۶ -جهت درمان بیماری آرتروز با جوشانده بومادران ماساژ دهند. ۸۷ -کسانی که گواتر دارند از دمکرده آن بنوشند. ۸۸ -مصرف دمکرده این گیاه نباید بیش از یک هفته باشد. ۸۹ -جهت درمان زخم زهدان ۱۰۰ گرم را در ۲ لیتر آب جوشانده سپس داخل آن بنشینند. ۹۰ -مصرف زیاد باعث حالت تهوع و سرگیجه می‌گردد.خواص روغن زیتون روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن:• روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.• روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.• کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.• روغن زیتون از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کند.• یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ ها می ‌شود.

 یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم. به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق‌تر و در نتیجه اثرات جانبی آن‌ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده‌اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید و در این باره هیچ‌کس مثل یک متخصص این حوزه نمی‌تواند کمک‌کننده باشد. در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می‌تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد. یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است. مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می‌شوند. زنان آبستن در خوردن مواد زیر باید احتیاط کرده و حتی‌المقدور به مقدار کم مصرف نماید:* از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.* از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن 163 میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.* زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.* برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.* زعفران، جعفری، غوره، آب‌غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل.* غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم‌هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.* بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی‌های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.* بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.* خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند. زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی 150 زن انجام شد دانشمندان دریافته‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌کنند جان کودکشان در خطر می‌افتد و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله‌ها می‌شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می‌کند.در 3 ماهه اول بارداری گلپر نخوریدگلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می‌شود. گلپر، هضم‌کننده غذا و تقویت‌کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از 24 ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت‌ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.اما مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می‌شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.منابع:دنیای سلامتتبیانسلامتیران     آرایشمدل مومدل لباسآکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی به گزارش سایت بی اس ام اس —–> داروهای گیاهی ——> موادغذایی بومادران که به علف هزار برگ هم معروف است بسیار معطر است و دارای اسانس، اینولین و کمی تانن است و در اروپا از آن به عنوان تب بر استفاده می کنند   بومادرانبومادران تب بر استضماد بومادران برای درد سینه مفید استاز بخور و جوشانده بودران برای درمان زکام استفاده می شوددر زمان سرماخوردگی مصرف بومادران مفید استبومادران ادرار را زیاده کرده و برای سنگ کلیه مفید استبومادران باد شکن است.ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم  ، موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می شود.از ضماد بومادران برای درمان کچلی استفاده می شده استبرای از بین بردن دردهای قاعدگی از جوشانده سرشاخه گلدار بومادران استفاده می کنیمبومادران قابض خون و ضد خونریزی استروغن های فرار بومادران خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارندخواص بومادرانبومادران را می توانید مانند چای دم کرده و استفاده نماییداگر جوشانده بومادران را با اسانس نعناع به خوبی ترکیب کنید محلول بسیار خوبی برای درمان سرماخوردگی است. یک فنجان از این جوشانده می تواند اشتها را افزایش دهدبومادران و قاعدگیطبع بومادران گرم و خشک است.بومادران جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند.بومادران جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌ جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد.دمکرده گیاه بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد.برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه بومادران را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند.برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند.برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند.جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند.جهت سنگ کلیه و سنگ مثانه ۵ گرم از بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند.برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده بومادران صورت را کمپرس کنند.نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد.بومادران در بارداریجهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است.برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند.دمکرده بومادران برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد.جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده بومادران را بنوشند.برای تسکین درد مفاصل از روغن بومادران به محل درد بمالند..90 نکته در مورد بومادران۱- طبع آن گرم و خشک است. ۲- جهت بهبود زخم‌های چرکین ۵۰ گرم آن را در یک لیتر آب جوشانده زخم را شستشو دهند. ۳- جهت درمان عادت ماهانه که بر اثر ترس یا سرمازدگی نامنظم شده است بعد از پاک شدن ۳ گرم را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده به مدت ۱۴ روز، روزی ۳ فنجان بنوشند، این دمکرده تسکین دهنده دردهای قاعدگی نیز می‌باشد. ۴ -جهت رفع بی‌اشتهایی، تقویت معده و از بین بردن نفخ آن بعد از غذا یا در بین غذا نصف استکان عرق این گیاه بنوشند. ۵ دمکرده بومادران برطرف کننده اسهال می‌باشد. ۶- برای روشن شدن پوست، رفع تحریکات جلدی و درمان جوش‌های آکنه این گیاه را در آب جوشانده سپس با پارچه تمیزی روی صورت کمپرس کنند. ۷- برای زیبایی مژه و ابروز ۵ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس پارچه‌ای تمیز را آغشته نموده ابرو و مژه را بشویند. ۸- برای درمان تنگی نفس روزی ۳ فنجان از دمکرده بومادران به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۹- جهت درمان لاغری نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن رابنوشند در دوران عادت ماهانه از خوردن آن خودداری کنند. ۱۰- جهت سنگ کلیه و مثانه ۵ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده سپس به مدت ۳ روز بنوشند. ۱۱- برای جلوگیری از چین و چروک صورت با جوشانده آن صورت را کمپرس کنند. ۱۲- نوشیدن دمکرده بومادران رسوبات رگ‌ها و اجزای بدن را از بین می‌برد. ۱۳- جهت روییدن مو، ضماد گرم بومادران را در محل گری بگذارند و جوانانی که می‌خواهند زود ریش دربیاورند نیز ضماد گرم آن را روی صورت بگذارند اگر با باقلای مصری مخلوط کنند اثر آن بیشتر است. ۱۴ -برای دفع کرم روده و معده صبح و شب یک فنجان از دمکرده بومادران بنوشند. ۱۵ -دمکرده این گیاه برای انواع سردردهای میگرنی مفید می‌باشد. ۱۶- جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان از دمکرده آن را بنوشند. ۱۷ -برای تسکین درد مفاصل از روغن این گیاه به محل درد بمالند. ۱۸ -جهت درمان سیاتیک از روغن بومادران به محل درد بمالند. ۱۹ -نوشیدن بومادران برطرف کننده ورم رگ‌ها می‌باشد. ۲۰- برای کاهش خونریزی زیاد عادت ماهانه و خونریزی بین عادت بعد از پاک شدن به مدت ۲ هفته روزی ۲ گرم بومادران را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده بنوشند. ۲۱ -دمکرده این گیاه برای صرع و تشنج مفید می‌باشد. ۲۲ -برای ۲۰ گرم بومادران را در ۵۰۰ سی‌سی آب جوشانده صاف نموده سر را ماساژ دهند. ۲۳ -جهت تسکین دردهای رماتیسمی و ورم از دمکرده و یا روغن بومادران به محل درد بمالند. ۲۴ -جهت درمان بواسیر از دمکرده این گیاه بنوشند و گل‌های تازه آن را له کرده به صورت ضماد بگذارند. ۲۵ -نوشیدن دمکرده این گیاه در روزهای آخر بارداری زایمان را آسان می‌کند با نظر پزشک مصرف شود زیرا ممکن است خطر داشته باشد. ۲۶ -جهت زخم‌های خنازیر جوشانده این گیاه را به صورت ضماد بگذارند. ۲۷ -جهت دفع حشرات از بخور و دود بومادران استفاده شود. ۲۸ -جهت تسکین درد نیش عقرب ضماد این گیاه را بگذارند. ۲۹ -جهت تسکین اعصاب از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۳۰ -برای رفع حساسیت و آبریزش بینی در اوایل بهار چند نوبت از آش بومادران استفاده کنند، ممکن است تا پایان سال از حساسیت‌های فصلی در امان باشند. ۳۱ -جهت زخم‌های خنازیر بومادران را جوشانده به صورت کمپرس بگذارند. ۳۲ -دمکرده برگ آن صفراآور می‌باشد. ۳۳ -دمکرده این گیاه مدر و ادرارآور است. ۳۴ -جهت تسکین نیش حشرات از ضماد بومادران استفاده شود. ۳۵ -جهت درمان زخم سرپستان خانم‌ها ۴۰ گرم گل بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس شستشو دهند. ۳۶ -برای جلوگیری از خونریزی بینی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۳۷ -جهت بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌ جوشانده ابتدا صورت را بخور دهند سپس با پارچه‌ای تمیز ۲ شب در هفته کمپرس کنند. ۳۸ -برای درمان لک و پیسی هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده آن بنوشند. ۳۹ -برای برطرف کردن ترشحات زیاد رحم هر ماه به مدت یک هفته از دمکرده بومادران بنوشند. ۴۰ -برای برطرف شدن لک و کرک‌های پوست و یا زبری آن ضماد این گیاه را به صورت گرماگرم بگذارند.41-برای رفع بی‌خوابی از دمکرده بومادران شب‌ها بنوشند. ۴۲ -نوشیدن این گیاه معرق است. ۴۳ -برای رفع سرماخوردگی از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۴۴ -جهت کنترل بیماری صرع ۳ گرم بومادران را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند و یا ۲ تا ۴ گرم از پودر خشک شده ریشه این گیاه میل کنند. ۴۵ -دمکرده این گیاه بادشکن و تقویت کننده معده می‌باشد، کسانی که ترش می‌کنند بعد ازغذا از دمکرده این گیاه بنوشند. ۴۶ -دفع کننده سنگ کلیه می‌باشد، ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان بنوشند. ۴۷ -قاعده‌آور می‌باشد ۱۰ گرم در ۵۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده هر ۸ ساعت یک لیوان به مدت ۲ الی ۳ روز بنوشند. ۴۸ -جهت بواسیر خونی ۵۰ گرم گیاه خشک بومادران را در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه جوشانده سپس به صورت کمپرس روی موضع بگذارند باعث بندآمدن خونریزی بواسیر می‌گردد. ۴۹ -جهت رفع ترشحات زیاد رحم از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان بنوشند. ۵۰ -دمکرده آن دفع‌کننده اخلاط خونی می‌باشد. ۵۱ -برای درمان وجود خون در ادرار از دمکرده بومادران بنوشند البته بهتر است به پزشک نیر مراجعه کنند. ۵۲ -جهت التیام زخم‌ها با جوشانده بومادران شستشو دهند. ۵۳ -جهت درمان اسهال‌های ساده از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۴ -کاهش دهنده قند خون است. ۵۵ -جهت درمان بیماری برایت (بیماری مزمن کلیه می‌باشد که با افزایش آلبومین در ادرار و استسقاء‌ همراه است) از دمکرده این گیاه بنوشند. ۵۶ -نوشیدن دمکرده این گیاه باعث تسکین اعصاب می‌شود. ۵۷ -جهت قطع خونریزی زخم‌ها این گیاه را کوبیده به صورت ضماد بگذارند. ۵۸ -جهت دردهای روماتیسم با دمکرده بومادران ماساژ دهند و از روغن آن بمالند. ۵۹ -به خاطر داشته باشید که دمکرده این گیاه زود فاسد می‌شود سعی شود زود نوشیده شود. ۶۰ -از دمکرده بومادران یا شیره تازه آن برای درمان بیماری‌های قلبی مانند ضعف قلب، گرفتگی و درد ناحیه قلب، ورم عضله قلب و سکته قلبی می‌توان استفاده کرد. ۶۱- کسانی که دست‌های آن‌ها خواب می‌رود از دمکرده بومادران بنوشند. ۶۲ -نوشیدن دمکرده این گیاه از سرطان جلوگیری می‌کند. ۶۳ -دمکرده این گیاه ضد انگل ژیاردیا می‌باشد. ۶۴ -جهت زخم معده و اثنی‌عشر از دمکرده بومادران بعد از غذا بنوشند. ۶۵ -دمکرده آن رقیق کننده خون و ضد لخته شدن خون در عروق می‌باشد. ۶۶ -جهت دفع کرم معده ۳ گرم بومادران را در ۱۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده با عسل شیرین نموده صبح ناشتا میل کنند. ۶۷ -جهت تخلیه سینوسها با جوشانده این گیاه استنشاق کنند. ۶۸- برای درمان پف زیر چشم عصاره این گیاه  را با عسل مخلوط کرده زیر چشم بمالند. ۶۹-جهت تسکین دردهای قاعدگی ۲ گرم مریم گلی همراه ۲ گرم بومادران را در۳۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده صاف نموده بنوشند. ۷۰ -جهت قطع خونریزی بینی له شده بومادران را داخل بینی بگذارند. ۷۱- دمکرده بومادران برای رفع اختلالات بینایی مفید می‌باشد. ۷۲ -برای التیام زخم‌های ناشی از گازگرفتگی سگ و مارگزیدگی به صورت مرهم می‌گذارند. ۷۳ -برای کودکان زیر ۲ سال نبایدتجویز شود. ۷۴- جهت درمان بی‌اشتهایی از دمکرده این گیاه بنوشند. ۷۵ -برای رفع لاغری از دمکرده این گیاه روزی ۳ فنجان به مدت یک هفته در ماه بنوشند. ۷۶ -جهت تب‌های نوبه از دمکرده بومادران روزی ۳ فنجان بنوشند. ۷۷ -ماساژ با جوشانده این گیاه و استفاده از کرم این گیاه از چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند. ۷۸ -دودکردن این گیاه باعث فراری دادن حشرات می‌گردد. ۷۹ -خانم‌های حامله از خوردن این گیاه خودداری کنند باعث سقط جنین می‌گردد. ۸۰ -کسانی که واریس دارند از دمکرده این گیاه نوشیده و از جوشانده آن به صورت ضماد استفاده کنند. ۸۱ -برای درمان جوش و آکنه از دمکرده آن بنوشند و با جوشانده آن صورت را شستشو دهند. ۸۲ -جهت درمان سوزش و سختی ادرار از دمکرده این گیاه روزی ۴ فنجان بنوشند. ۸۳ -دمکرده بومادران رفع کننده بلغم می‌باشد. ۸۴ -جهت درمان گلودرد با جوشانده آن غرغره شود. ۸۵ -ضماد گل آن برای رفع طاسی سر مؤثر است. ۸۶ -جهت درمان بیماری آرتروز با جوشانده بومادران ماساژ دهند. ۸۷ -کسانی که گواتر دارند از دمکرده آن بنوشند. ۸۸ -مصرف دمکرده این گیاه نباید بیش از یک هفته باشد. ۸۹ -جهت درمان زخم زهدان ۱۰۰ گرم را در ۲ لیتر آب جوشانده سپس داخل آن بنشینند. ۹۰ -مصرف زیاد باعث حالت تهوع و سرگیجه می‌گردد.خواص روغن زیتون روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن:• روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.• روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.• کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.• روغن زیتون از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کند.• یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ ها می ‌شود.

 

خواص عرق بومادران برای زنان باردار

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

خواص عرق بومادران برای زنان باردار
خواص عرق بومادران برای زنان باردار
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *