خواص شاهدانه براي کبوتر

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


دانه‌های ریز و یکدست شاهدانه که بافتی نرم و طعمی شبیه آجیل دارند، بسیار پرطرفدار هستند. این دانه‌های سبز و زرد رنگ را معمولا روی سالاد می‌پاشند و از حالت خام آن در شکلات و به جای تخم آفتابگردان استفاده می‌کنند.

مواد مغذی: دانه‌های شاهدانه، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم، فیبر، ویتامین E و دارای کلروفیل بالایی هستند. تخم شاهدانه باید در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری شود؛ به این ترتیب از ۳ تا ۶ ماه قابل استفاده خواهد بود.

دانه شاهدانه، یکی از مغذی‌ترین و قابل هضم‌ترین مواد غذایی روی زمین است. دانه شاهدانه سرشار از پروتئین،‌ اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب ضروری است.

دانه‌های شاهدانه دارای خواص تغذیه‌ای فراوانی هستند و منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه ضروری و نیز مواد معدنی هستند.

شاهدانه طبق نظر حکمای طب سنتی، از نظر طبیعت، قسمت های مختلف آن متفاوت است. تخم آن خیلی گرم و خشک است. پوست آن سرد و خشک است و از نظر خواص معتقدند که به علت مرکب القوی بودن برگ آن در عین حال که فرح، سرور، نشاط ونیکویی به رنگ رخسار می آورد، مخدر نیز هست و پس از آن سستی می آورد. بعداز آن که آثار قسمت گرم آن نشاط است زایل شد آثار قسمت سرد آن که تخدیر وسستی است ظاهر می شود و اشتهای غذا را از بین می برد و نهایتاً موجب غم،تکدر، تاریکی دید چشم، جنون، مالیخولیا، ترس بسیار و استسقا می شود

دوره مقدماتی php

این دانه های خوشمزه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا ۳ ها همچنین التهاب را کاهش می‌دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می‌کنند. از این گذشته شاه‌دانه حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول می‌باشد که میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد.

باید بدانید که شاه‌دانه و روغن آن حاوی چربی‌های اشباع نشده ی پُلی هستند برای همین قلب نازنین شما را در سلامت نگه می‌دارد.

 

خواص شاهدانه

۱-ضد اسپاسم و انقباضات عضلانی است.

۲-مسهل است و در درمان یبوست کاربرد دارد.

۳-برای افرادی که دچار احتباس ادرار شده‌اند، کارساز است.

۴-در استعمال خارجی به خصوص روی تاول‌ها کاربرد 

۵-گیاه شاهدانه مسکن واقعی و موثری برای درد شکم و معالجه میگرن و درد اعصاب و روماتیسم است

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص لونگان x بخوانید...