خواص سرکه انگور براي لاغري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

آیا واقعا سرکه می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند؟ مطالعات اخیری که بر روی موش ها انجام شده است این امیدواری را به وجود آورده است که اسید استیک موجود در سرکه ممکن است به فعال شدن ژن چربی سوزی کمک کند. اما تا زمانی که این آزمایشات بر روی انسان جواب مثبت ندهند نمی توان سرکه را به عنوان یک ماده ی غذایی چربی سوز به حساب آورد.

برای مدتی طولانی بر روی تاثیر مثبت سرکه ی سیب بر روی کاهش وزن تبلیغ می شد و در این سال ها چندین رژیم غذایی مبتنی بر سرکه ی سیب عرضه شد. تصور می شد اسید سرکه همراه با پکتین میوه ی حاصل از سیب تخمیر شده برای سوزاندن چربی ها مفید است.

در مطالعاتی که بر روی موش ها انجام شده است، محققان از طریق یک لوله به برخی از موش ها اسید استیک (ماده ی اصلی سازنده ی سرکه) و به برخی دیگر آب خوراندند. تمام موشها یک برنامه ی غذایی داشتند. محققان دریافتند که موش هایی که سرکه ی سیب دریافت کرده بودند تا 10% کمتر از سایر موشها اضافه وزن پیدا کردند، اگر چه میزان غذایی که می خوردند برای این تحقیق در نظر گرفته نشده بود. محققان اینگونه نتیجه گرفتند که استیک اسید باعث فعال شدن ژن هایی می شوند که می توانند پروتئین هایی را تولید کنند که به بدن در شکستن سلول های چربی کمک می کنند.

اما نمی توان این تحقیق را به عنوان شواهدی قطعی مبنی بر اینکه سرکه می تواند به کاهش وزن کمک کند در نظر گرفت. مطالعات بیشتر و وسیعتری لازم است تا بتوان به طور یقین به این نتیجه رسید که سرکه خاصیت چربی سوزی دارد.

همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مصرف چند قاشق چایخوری سرکه قبل از غذا می تواند اشتها را مهار کند و مصرف غذا را کمتر کند وجود ندارد (بسیاری از رژیم های غذایی سرکه ادعا می کنند که این قضیه صحت دارد.) برخی مطالعات نشان داده است که سرکه می تواند روی این قضیه که غذا با چه سرعتی روی سطح قند خون تاثیر بگذارد موثر است اما تاثیری روی وزن بدن ندارد.

هر کس که با رژیم غذایی سرکه ی سیب وزن کم کرده است در واقع به علت مصرف کمتر کالری به این کاهش وزن رسیده است نه به خاطر خوردن سرکه.

دوره مقدماتی php

سرکه تنها با 3 کالری در هر قاشق غذاخوری یک ماده ی خوراکی کم کالری به حساب می آید که می تواند طعم و عطر خوبی را به غذاهای شما اضافه کند. البته مصرف هر روزه ی آن می تواند خطرناک باشد. سرکه ی سیب بسیار اسیدیست و ممکن است موجب سوزش گلو و معده شود و حتی می تواند به مینای دندان آسیب بزند. (حتما باید به صورت حل شده در آب و یا آبمیوه مصرف شود.) همچنین می تواند با برخی داروها تداخل ایجاد کند، لذا قبل از مصرف منظم و زیاد سرکه و یا مکمل سرکه ی سیب حتما با پزشک مشورت کنید.

با وجود ادعاها و تبلیغ های پر شور و حرارت برای رژیم غذایی سرکه و یا سایر رژیم های غذایی مد شده، هیچ راه حل سریعی برای کاهش وزن وجود ندارد. کارشناسان توصیه می کنند، برای به دست آوردن یک نتیجه ی پایدار به آرامی وزن خود را کم کنید (0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته).

اگر می خواهید با رژیم غذایی سرکه وزن خود را کم کنید، سعی کنید سالاد سبزیجات بیشتری را مصرف کنید و برای طعم دادن به آن به جای روغن زیتون و سس از سرکه استفاده کنید. این کار می تواند میزان کالری دریافتی شما را کم کند، حجم فیبر مصرفی را بالا ببرد و نتیجه ای رضایت بخش تر را حاصل کند.

سرکه یکی از انواع فرآورده های طبیعی است که استفاده از آن در تهیه غذاها علاوه بر طعم دهندگی باعث افزایش اشتها نیز می شود. در این مقاله ما قصد داریم شما را با خواص سرکه و فواید درمانی آن آشنا کنیم.

سرکه یکی از انواع چاشنی های مفید و معروفی است که اغلب در تهیه انواع ترشی ها کاربرد فراوانی دارد. همان طور که می دانید سرکه در انواع مختلفی تهیه می شود که می توان به سرکه سیب و سرکه سفید و سرکه انگور و سرکه خرما اشاره کرد. علاوه بر آن سرکه خواص دارویی و درمانی بسیاری نیز دارد که در این مقاله با خواص سرکه و آنچه که باید در مورد آن بدانید در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

وجود ماده مفید اسید استیک در سرکه انگور باعث جلوگیری از انباشته شدن چربی ها در بدن و در نتیجه کاهش وزن را به دنبال دارد. از این رو افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند بهتر است سرکه انگور را نیز به برنامه خود اضافه کرده و تاثیر فوق العاده آن را در درمان لاغری مشاهده نمایند. ممکن است بسیاری از افراد از خواص سرکه انگور آگاهی چندانی نداشته باشند از این رو به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا در این بخش از مجله آرگا با خواص دارویی و درمانی بی نظیر سرکه با ما همراه باشید.

افرادی که مشکل سیستم گوارشی همچون اسهال، یبوست، نفخ و دل درد دارند می توانند با مصرف سرکه باکتری های بسیار مضر دستگاه گوارشی را از بدن خارج کرده و از این طریق به بهبود دستگاه گوارشی خود کمک کنند. علاوه بر آن مصرف سرکه موجب به تعادل رساندن ترشح اسید معده شده و بروز گازهای خطرناک معده را کاهش می دهد. در ادامه با خواص سرکه انگور در جلوگیری از انواع بیماری ها و حفظ سلامت پوست و همچنین مضرات این ماده غذایی در خدمت شما مخاطبان عزیز می باشیم.

وجود ویتامین C در سرکه که حاوی اسید اسکوربیک می باشد موجب کاهش چربی بدن و کاهش کلسترول خون می شود که چربی ها را تجزیه کرده و آن ها را از بین می برد و این خود باعث سلامت قلب و کاهش وزن می شود. سرکه انگور سرشار از پلی فنول می باشد که پلی فنول ها در واقع ترکیباتی هستند که خاصیت آنتی اکسیدان دارند و از بروز بیماری هایی همچون سرطان و دیابت و قلب و عروق به ویژه در افراد سالخورده جلوگیری می کنند. شما می توانید پلی فنول را علاوه بر سرکه انگور با خوردن سیب، سبزیجات، انار، آجیل، چای و مواد غذایی دیگر نیز دریافت کنید.

خواص سرکه انگور برای افرادی که بیماری دیابت نوع دوم دارند بسیار مفید می باشد که تحقیقات نشان داده است که مصرف سرکه قبل از خواب باعث کاهش میزان قند و در نتیجه کاهش بیماری دیابت شده است. افرادی که دچار بیماری سردرد های ناشی از صفرا و کبد می باشند بهتر است گلاب و سرکه را به طور مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی حرارت قرار دهند تا به جوش آید سپس پارچه ای تمیز را به این محلول آغشته کرده و روی سر قرار دهند.

 

در این مطلب با خواص سرکه انگور و فواید دارویی و درمانی آن و همچنین با مضرات سرکه در خدمت شما دوستان عزیز بودیم که امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعاتی از این ماده غذایی در زمینه های مختلف در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

منبع : آرگا

نقش سرکه در چربی سوزی چیست؟ یک مشاور تغذیه به افراد دارنده‌ی چربی توصیه کرد از سرکه و آب‌لیمو برای کاهش کلسترول خون و چربی استفاده کنند. سرکه سیب باعث از دست دادن وزن و چربی سوزی می شود. نوشیدن سرکه سیب به عنوان یک رژیم غذایی  به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند، سوزاندن چربی، سرکوب کردن اشتها  کمک می کند. سرکه سیب حاوی ویتامین های E، A و C، علاوه برآن دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است. نوشیدن آن خون  را تصفیه، حفظ تعادل اسید قلیایی، کاهش کلسترول و  به هضم غذا کمک می کند.


 سرکه یکی از فرآوردهای طبیعی است که مصرف خوراکی بیشتری دارد و سرکه بیشترین کاربرد را در تهیه انواع ترشی‌جات دارد.

سرکه سرشار از ویتامین C با مزه‌ی ترش است. مصرف سرکه در انواع ترشی‌ و سالادها باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریک اشتها می‌شود همچنین ترشح شیره گوارشی به واسطه‌ی مصرف سرکه فرایند هضم غذا را راحت‌تر می‌کند.

سرکه سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است از این جهت وقتی این ماده به ترشیجات یا سالادها اضافه می‌شود طعم سرکه سبب جذب مواد ویتامینی و پروتئینی موجود در سالاد مثل کاهو، هویج، خیار وگوجه‌فرنگی خواهد شد.

سرکه و حتی آب‌لیمو به دلیل ترشی مزه و ویتامین C موجود در آن حاوی اسید اسکوربیک است که افراد که چربی دارند توصیه می‌شود از سرکه سفید برای کاهش کلسترول خون و چربی استفاده کنند چرا که سرکه خون رقیق کرده و تجزیه‌کننده‌ی چربی و عامل دفع سموم بدن است.

مصرف سرکه تاثیری خوبی در سوخت و ساز بدن دارد، سرکه توانایی از بین‌بردن باکتری‌های مضر دستگاه گوارش را دارد به همین دلیل افرادی که با مشکل یبوست، اسهال، دل درد و نفخ روبرو هستند توصیه می‌شود از این ماده استفاده کنند. افرادی که مبتلا به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده هستند از مصرف این مایع به دلیل اسیدی بودن پرهیز کنند.

نقش سرکه در چربی سوزی چیست؟

۱- مخلوط ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری. سرکه سیب در ۸ اونس  آب یا  آب میوه یا آب سبزیجات. اگر به این  عسل و دارچین اضافه کنید  طعم سرکه تلخ خواهد شد  . مخلوط سرکه سیب با آب و نوشیدن آن فواید بیشتری دارد.

۲- نوشیدن سرکه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی و قبل از خواب به مدت دو هفته  خوب است. با توجه به وزن و مقدار  چربی بدن  متفاوت است ولی این اندازه حد طبیعی آن است که  کاهش وزن ۵ تا ۱۰ کیلو در طی چند هفته اول است.

۳-  پس از نوشیدن سرکه دهان خود را با آب بشویید، اما لزومی به مساک زدن نیست  چون  سرکه سیب می تواندبه  مینای دندان آسیب برساند حتی اگر یک جرعه نوشیده باشید.

۴- پس از هفته دوم  دو تا سه بار در هر روز باعث چربی سوزی می شود. اگر یک از غذای زیادی خورده اید اضافه کردن یک یا دو دوز در روز  مانعی ندارد.

ﻣﻦ ﺑﺎ ﺳﺮﻛﻪ ﺳﻴﺐ ﻭﺯﻧﻢ ﺭا اﺯ 98 ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ ﺑﻪ 71 ﻛﻴﻠﻮ ﺭﺳﺎﻧﺪم و ﻋﻠﻴﺮﻏﻢ ﻣﺸﻜﻞ ﻗﻠﺒﻲ ﺗﻤﺎﻡ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﺎﺕ ﺧﻮﻧﻢ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

مطالب مرتبط

با عضویت در خبرنامه چی بپوشم میتونید از آخرین اخبار ما و تخفیفات فروشگاه ها مطلع شوید

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

 

 

 

خواص سرکه انگور طبیعی

سرکه انگور طبیعی با سرکه های موجود در بازار که اسید استیک با آب هستند فرق دارد که به هیچ عنوان خاصیت سرکه انگور طبیعی را ندارند

سرکه انگور طبیعی بر اثر تخمیر الکل انگور به وسیله یک نوع قارچ به نام میکودرمااستى به وجود مى ‏آید و ترکیب شده است از اسید استیک و نیز داراى مقدارى اسید مالیک، اسید ستیریک، اسید سوکسینیک و اسید تارتریک که مجموعا در حدود ۲ تا ۳ گرم در لیتر است، هم‏چنین بى‏ تارترات دوپتاس و مقدارى مواد رنگى است.

روش دیگر: قبل از ریختن سرکه مرغوب به داخل آب انگور صبر مى‏ کنند تا آب انگور بجوش آید سپس سرکه و نمک را اضافه مى‏ کنند و مى ‏گذارند تا برسد و ترش گردد.
بهترین سرکه‏ ها سرکه انگور فخرى شیرین است و هرچه انگور شیرین‏ تر باشد سرکه آن مرغوب‏تر خواهد شد.

طبیعت سرکه انگور طبیعی:
طبیعت سرکه را بعضى سرد و تر و بعضى سرد و خشک مى ‏دانند.

خواص درمانى سرکه انگور طبیعی :
۱- سرکه انگور طبیعی را بخورید. قابض و بسیار مجفف و سریع النفوذ است، رساننده قواى ادویه به اعضاء مى ‏باشد، ملطف و قاطع اخلاط غلیظ، خشک‏ کننده رطوبتها، تقطیع صفرا و برطرف‏ کننده عطش، قاطع نزف الدم اعضاى باطنى مى ‏باشد،
اشتها را تحریک مى‏ کند و کار دستگاه هضم و گوارش‏ را تا حدى آسان مى ‏سازد، عقل را تقویت مى‏ کند،

مداومت در خوردن سرکه انگور طبیعی صبح‏ها قبل از صبحانه بدن را لاغر و پیه شکم را آب مى‏ کند.

۲- چند قطره سرکه انگور طبیعی را با آب مخلوط کنید و بخورید مسمومیت از دود و دم زغال را برطرف مى ‏سازد.

۳- خوردن سرکه انگور طبیعی مخلوط با بادام یا روغن گل یا گلاب یا آب خیار جهت تسکین سرسام و هذیان مفید است.

۴- اگر شب مقدارى نخود را در سرکه انگور طبیعی بخیسانید و صبح بخورید انگل‏هاى معده را از بین مى ‏برد.

۵- یک اوقیه پیاز عنصل خشک را ورق‏ورق کرده در سرکه بجوشانید تا مهرا شود بعد یک هفته در آفتاب بگذارید سپس صاف نموده و هر روز صبح ناشتا دو درم آن را بیاشامید براى رفع بدبویى دهان که به مشارکت معده باشد مفید و مزمزه آن با نمک جهت قطع خون بن دندان که کنده باشند نافع است.

۶- براى رفع لق بودن دندانها یا تسکین درد آن سرکه انگور طبیعی را روزى چند بار در دهن قرقره کنید.

۷- مقدارى سیاهدانه را در سرکه انگور طبیعی بپزید بعد آن سرکه را در دهن بگیرید، دندان دردى که از رطوبت باشد ساکت مى ‏شود.

۸- بخور سرکه انگور طبیعی در گوش براى رفع طنین صداى گوش و سنگینى شنوایى و بازکردن گرفتگى ‏ها و تقویت شنوایى مفید است.

۹- بو کردن مداوم سرکه انگور طبیعی یا بخور در موقع جوشاندن آن یا تر کردن دستمال در سرکه گرم و گذاشتن روى پیشانى سردردهاى کهنه و مزمن و سردردى که از غلبه صفرا باشد را درمان مى ‏کند.

۱۰- ریختن قطره سرکه کهنه در گوش براى تسکین درد گوش مجرّب است، کرم داخل گوش را مى‏ کشد.

۱۱- اگر سرکه انگور طبیعی را به داخل دماغ بمالید و قهوه سائیده را هم را با سرکه مخلوط نموده به پیشانى بمالید و آن را ببندید و نفس‏هاى عمیق بکشید. سردردى که از دم یا بو یا گاز باشد را درمان مى ‏کند.

۱۲- اگر دستمالى را در سرکه انگور طبیعی گرم فروبرده و روى پیشانى نگه دارید. سردردى که از آفتاب زدگى باشد را درمان مى‏ کند.

۱۳- براى درمان پستان که آماس کرده و گرم باشد سرکه انگور طبیعی را با آب جوش مخلوط نموده و تا گرم است در مثانه گاو یا گوسفند بریزید و درب آن را ببندید و روى آماس گذارید.

۱۴- براى درمان بواسیر هر روز سرکه انگور طبیعی را روى سنگ داغ کرده بریزید و مقعد را لخت کرده روى‏ آن بگیرید و آن را بخور دهید.

۱۵- روغن مغز بادام تلخه سائیده را با سرکه انگور طبیعی مخلوط کنید و بمالید، جرب و ترک‏هاى پوست و زخم‏هاى شدید و عفونى را درمان مى ‏کند و کک‏ ومک را به مرور برطرف مى‏ سازد، مالیدن آن در پشت چشم، بینایى را تقویت مى ‏کند.

۱۶- هر روز سرکه انگور طبیعی را بمالید، براى درمان انواع سوختگى و درمان زخم‏هاى عفونى، زخم سفلیس و گند طاول مفید است، اگزماى متقرح و باد سرخ و خارش بدن را تسکین مى‏ دهد، براى درمان گزیدگى حیوانات سمّى گرم نافع است، عقربک و سفیدک ناخن را برطرف مى ‏سازد.

۱۷- سرکه انگور طبیعی را با آب رقیق کرده بعد نمک بزنید و دائم در گلو قرقره کنید. آنژین و گلودرد کهنه و مزمن را درمان مى‏ کند و از خونریزى گلو جلوگیرى مى ‏نماید و اگر زالو یا کرم در گلو مانده باشد آن را مى‏ کشد.

۱۸- دائم سرکه کهنه را بو کنید و هر شب سرکه را با گلاب مخلوط نموده در چشم بچکانید زردى چشم که پس از بیمارى یرقان مانده باشد را مرتفع مى‏سازد.

۱۹- سرکه انگور طبیعی را با عسل مخلوط نموده و هر شب بر دور چشم ضماد کنید تا کبودى دور چشم را برطرف سازد.

۲۰- گل ارمنى را در سرکه انگور طبیعی حل کرده و بمالید، خارش بین انگشتان را برطرف مى‏ سازد.

۲۱- تخم ترب کوبیده را با سرکه انگور طبیعی مخلوط کنید و ضماد نمایید. قانقاریا یا مردگى اعضاء که در اثر عفونت‏هاى مزمن باشد را درمان مى‏ کند.

۲۲- سرکه انگور طبیعی را با کف دریاى سائیده مخلوط کنید و هر روز صبح و شب بر موضع بمالید. تکرار مالیدن آن بر هر موضع باعث لاغر کردن آن عضو خواهد شد.

۲۳- اگر فردى به حالت بى‏ هوشى افتاده است دو سه قطره سرکه در بینى او بچکانید سبب بهوش آمدن شخص مى‏ گردد.

۲۴- کمى کافور در سرکه انگور طبیعی مخلوط کنید و بمالید ورم پلک چشم را از بین مى‏ برد.

۲۵- گرفتن سرکه انگور طبیعی پاى دندانها ورم و درد لثه که از گرمى مزاج باشد را درمان مى ‏کند.

۲۶- هر صبح و شب هر بار یک مثقال زیره را نیم‏کوب کرده در یک استکان سرکه انگور طبیعی بجوشانید بعد آن را صاف نموده بخورید. تب‏هاى دوره‏اى را درمان مى ‏کند.

۲۷- اگر آهک آب‏ندیده را در سرکه انگور طبیعی حل کنید و هر شب بجایى که مى‏خواهید مو روییده نشود بمالید. کم‏کم پیاز مو را ضعیف مى‏ کند و دیگر مو نمى ‏روید.

تذکر درمورد سرکه انگور طبیعی:
براى اشخاص پیر و سالخورده و اشخاص سوداوى مزاج و بیماران مبتلا به بیماریهاى ریوى، سرفه تازه و خشک، درد مفاصل، ضعف احشاء و آلات داخل شکم، براى رحم و اعصاب و افعال مرتبط با اعصاب، نیروى جنسى و سردمزاجان مضر است. مداومت در خوردن آن موجب استسقاء، ضعف دید چشم، زردى رنگ رخسار و لاغرى بدن مى‏شود.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
منبع :
حاجى شریف، احمد، اسرار گیاهان دارویى، ۱جلد، حافظ نوین – تهران، چاپ: چهارم، ۱۳۸۶ ه.ش.

استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

خواص درمانی سركه ‌سركه از جمله فرآورده‌های طبیعی است كه مصرف خوراكی و دارویی داشته


وقتی تصمیم می‌گیریم برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌مان از هیچ كوششی فروگذار نباشیم، هر توصیه‌ای از سوی دوستان و آشنایان را به‌جان پذیرفته، شده برای چند روز آن‌‌ها را امتحان می‌كنیم! اما خیلی وقت‌ها دست بالا، تنها برای یك هفته به آن عمل می‌كنیم، و آن ‌را به‌دست فراموشی می‌سپریم. در میان انواع و اقسام این سفارش‌ها، خوردن مرتب سركه، به‌خصوص سركه سیب به‌چشم می‌خورد. این‌كه اگر این چاشنی را در حجم بیشتر، دركنار آب مصرفی روزانه، یا با غذا و سالاد و وعده‌های اصلی میل كنیم، زودتر و بیشتر وزن‌مان كم خواهد شد اما واقعیت كمی با این صحبت‌ها فرق می‌كند. به‌این‌دلیل، ما نیز می‌خواهیم حقایقی را در این باره از سوی دكتر سیدضیالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی برایتان بازگو كنیم؛ ایشان می‌گوید:

به‌طور‌كلی، سركه از چاشنی‌هاست و به‌نظر می‌رسد با افزایش اسید معده به هضم غذا، به‌خصوص غذاهای سنگین و پرچرب كمك می‌كند. قبل از هرچیز فراموش نكنید كه لاغری با كاهش وزن فرق می‌كند. لاغری زمانی به وقوع می‌پیوندد كه بافت چربی بدن می‌سوزد و كاهش پیدا می‌كند، اما كاهش‌وزن ممكن است بر اثر دفع آب بدن نیز به‌وجود آید، زیرا همان‌طور كه می‌دانید، 60 درصد وزن بدن آب است و با كاهش آب بدن، وزن و سایز هم ناخودآگاه كم می‌شود. به‌این‌دلیل ممكن است، خوردن سركه نیز به دلیل تغییر در PH خون، دفع آب را از طریق افزایش مقدار ادرار فراهم آورده و به این ترتیب موجب كم شدن آب بدن شود. حتی اگر این چاشنی با سالاد سبزیجات میل شود، این دفع آب بیشتر خواهد شد و از آن‌جا كه تجمع آب میان بافتی در بدن می‌تواند چاقی را بیش از هر زمان دیگری نمایان كند، با دفع آب و كاهش حجم مایع میان‌بافتی، سایز نیز كاهش پیدا می‌كند. دیده شده كه با روش‌هایی مانند سونا یا روش‌هایی كه مكانیسم اثرشان دفع آب بدن است، بلافاصله بعد از یك تا دو روز، آب دفع شده دوباره جایگزین خواهد شد و وزن كم شده دوباره برمی‌گردد؛ بنابراین، این روش‌ها چندان ماندگار و قابل اعتماد نیستند. در حالی كه كاهش وزن در اثر سوختن چربی‌ها و كاهش حجم این بافت، ماندگارتر خواهد بود. 

همان‌طور كه گفتیم، سركه به تجزیه چربی دریافتی كمك می‌كند، اما اگر با افزایش تحرك بدنی همراه شود، موثرتر خواهد بود؛ زیرا این توصیه‌ها تنها یك راه كمكی بوده و راه‌حل اصلی، كاهش انرژی دریافتی و افزایش انرژی مصرفی است. زیرا در دنیا غذایی وجود ندارد كه اگر به‌طور مرتب فرد آن‌ را میل كند، روزبه‌روز از وزن‌اش كم شود، آن هم از طریق كاهش بافت چربی‌های بدن.

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...