خواص روغن سياه دانه ريزش مو

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

در این مطلب درباره روغن سیاه دانه و خواص روغن سیاه دانه برای مو ، سفیدی مو ، ابرو و ریش آماده گشت

 

دکتر معصومه خادمی زاده افزود: کسانی که مبتلا به دردهای روماتیسمی هستند می توانند به صورت موضعی از روغن سیاه دانه استفاده کنند؛ قرار دادن سیاه دانه روی کلیه ها نیز درد آن را کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: حتی خوردن یک قاشق غذاخوری گیاه سیاه دانه با روغن زیتون می تواند در کاهش درد کلیه ها موثر باشد.

مسئول آموزش گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: روغن سیاه دانه مانند کورتن یا مسکن فقط تسکین دهنده درد نیست بلکه آغاز درمان است.

به گفته خادمی زاده، افرادی که فکر می کنند بدن شان دچار انگل است می توانند به غذای خود سیر اضافه کنند.

دوره مقدماتی php

کورتن با نام علمی کورتیکواستروئید معمولا برای تسکین درد استفاده می شوند اما در عین حال عوارضی مانند پوکی استخوان به همراه دارند.

مصرف سیاه دانه در روایات اسلامی نیز توصیه شده و گفته می شود روغن سیاه دانه در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه موثر است و کلیه و مجاری ادراری را تصفیه می کند.

 

برای تقویت موی سر می توانید روغن سیاه دانه اصل وخالص را روزانه به موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید ( حتما توجه شود به پیاز مو روغن برخورد کند نه سطحی )

سعی کنید بیشتر از دو ساعت روغن روی سر نماند و بعد از 2 ساعت حتما موهای خود را بشوئید.

 

یک از درمان سفیدی مو به روش سنتی استفاده از سیاه دانه می باشد که روزانه باید به سر مالیده شود و به آرامی ماساژ داده شود.

استفاده از هلیله سیاه با مشورت پژشک متخصص طب سنتی می تواند نتیجه دهی درمان سفیدی مو را با سرعت بیشتری جلو برد.

 

برای تقویت ریش صورت و سبیل می توانید روغن سیاه دانه را به صورت خود زده و ماساژ دهید و بعد نیم ساعت بشورید.

سلام خسته نباشید آیا دردرآمدن ریش هم تاثیر خوبی داره؟

سلام خسته نباشید بنده ریشم سفید شده گفتن از روغن سیاه دانه استفاده بکنم طریقه استفاده اش چجوریه یعنی روزانه استفاده بشه یا روز ی چند بار ؟
سوال بعد روغن سیاه دانه رو چه جوری میشه خورد ایا مضر نیست ؟

سلام روزی یک بار کفایت میکنه به محل مورد نظر بمالید و ماساژ بدین

سلام ببخشین روغن سیاه دانرو اگر روی ریش بزنیم برای تقویت ایا چشمارو میسوزونه .چون وقتی من از این استفاده میکنم و از طریق بینی استشمام میکنم چشمام شروع میکنه ب سوزش .ممنون

سلام ادمین.چونمن مزاج گرم و خشک دارم و روغن سیاهدانه هم به شدت گرمه.برعکس باعث ریزش و سفیدی بیشتر موهام نمیشه؟

سیاه دانه و عسل رو هم ترکیبش رو نی شه توضیح بدید برامون
با سپاس

سلام آیا واقعا در دنیا برای رشد مجدد مو دارو یا درمان خواصی وجود دارد

سلام بله اگه شخصی از درمان گیاهی نتیجه نگرفته میتونه از محلول ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید استفاده کنه.این داروها در و رویش مجدد مو تاثیر خوبی دارند . این داروها مورد تایید fda هستند که با تایید پزشک میتونید استفاده کنید!

دوستان سلام من تجربه خودم رو میگم .پوست سر منافذی داره که وقتی روغن زیاد میمونه بعد نتیجه عکس میده
من از پزشکی روغنی برای پوست سر گرفتم شب ها میزدم صبح میشستم حدود 7-8 ساعت دیگه بیشتر نباید میموند تا یک بار شب زدم صبح کاری پیش امدم تا عصر نتونستم سرم رو بشورم و حدود 15،16 ساعت این روی سرم یک دفعه پوست سرم شروع کرد به سوزش شدید و خیلی ازیت کرد سرم رو شستم ولی احساس کردم پوست سرم ازیته به دکتر گفتم گفت منافذ زمان زیادی بسته بمونه واکنش نشون میده و ازیت میکنه و نتیجه عکس میده

سلام
ماندن بيش از دو ساعت روغن سياه دانه رو سر براي خود من باعث سردرد ميشه شايد منظور نويسنده مطلب بالا اين باشه شايددد

باسلام
چرا باید یعد ۲ ساعت شسته شه ؟ من معمولا ترکیبی از روغن های زیتون و کرچک و نارگیل و سیاه دانه و مورد رو سر شب ب کل موهام میزنم و صبح میشورم، ایا مشکلی داره ؟؟؟

نه هیچ مشگلی نداله من حودم وقتی میزنم تا دو رچوز هم سابقه داشته روسرم بمونه اصلا مضر نیست هر چقدر بیشتر بمونه تأثیرش بیشتر میشه

باسلام ..آیا بعداز مصرف روغن سیاه دانه درموی سر شستن آن بعداز ۲ساعت الزامی‌است یا اختیاریه وآیا عوارضی دارد یانهمتشکرم

باسلام
این سوال دوست عزیز برای من هم سواله خواهشمنداست پاسخ دهید
“آیا بعداز مصرف روغن سیاه دانه درموی سر شستن آن بعداز ۲ساعت الزامی‌است یا اختیاریه وآیا عوارضی دارد یانه متشکرم

 

در این مطلب خواص سیاه دانه و سیاهدانه ، خواص سیاه دانه ، درمان ریزش مو با سیاه دانه گرداروی شد

 

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.


تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.

افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

 

مصرف گیاه سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: “ما من داء إلا فی الحبة السوداء منه شفاء إلا السام یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید:در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

مطابق توصیه امام رضا علیه السلام سیاه دانه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی در برابر زکام را دارند. امام رضا (ع) می فرماید:وَلیشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ ، وکذلِک الحَبَّةُ السَّوداءُ،؛ گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی می‏بخشد و همچنین است سیاه دانه.(3)

 

 

مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

 

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

 

یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.

 

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

 

مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

 

خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

 

افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

 

آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

 

این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

 

مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود.در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورتماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 22 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

 

سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

 

مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

 

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

 

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

 

مالیدن جوهر سیاه دانه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش می دهد.

 

پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

 

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

 

برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید.

 

اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

 

اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

 

خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

 

برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.

 

دمنوش ها

دو راز برای 10سال جوان تر شدن

بوتاکس را فراموش کنید ، چین و چروکهای صورت را با یوگای صورت از بین ببرید.

راز زیبایی و جوانی زیباترین مانکن جهان!! همه ما می دانیم که روغن نارگیل فواید فوق العاده ا

مخلوط چای های سبز

ورزش نکردن تاثیر زیادی روی ظاهر انسان‌ها دارد

زنان ترُک

اسرار جوانی و زیبایی ساندرا بولاک

مخلوط چای های سیاه

نمی‌توان انتظار داشت که با تغییر غذای مصرفی، تمام چین و چروک‌های صورت به یکباره حذف شود، ولی…

یوگای صورت برای درمان سریع چروک پیشانی

چرا هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

اسرار فنگ شویی با آکواریوم و ج…

سیاه دانه معجون جادویی که دوای هر دردی است

 

اگر میخواهید پوستی صاف و شفاف داشته باشد یا این که به دنبال راهی برای درمان قطعی ریزش مو هستید.در این مطلب می خواهیم شما را با یک معجون جادویی که دوای هر دردی است آشنا کنیم(خواص سیاه دانه)خواص سیاه دانه برای موهر بیماری که وجود دارد خدا درمان آن را در طبیعت قرار داده است اما متاسفانه درعصر قرص ها و آمپول ها میل به درمان طبیعی در مردم از بین رفته است.امیدواریم شما با خواندن این مطلب در مورد خواص سیاه دانه بعد از پی بردن به خواص جادویی این دانه های ارزشمند که در روایات اسلامی آنها را درمان هر دردی جز مرگ می دانند با درمان های سنتی و داروهای طبیعی آشتی کنید.

 

 

ریزش مو ریزش مو همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های ما در دوران زندگی بوده و گاهی همه درآمدمان را برای آن هزینه می کنیم ولی هیچ تغییری رخ نمی دهد شاید دلیلش استفاده از داروهای شیمیایی است اگر بجای آن داروها از داروهای طبیعی نظیر سیاه دانه استفاده کنید قطعا راضی خواهید شد. براي رفع ریزش مو با سیاه دانه ابتدا باید 50 گرم سياه دانه را خرد کرده و با يك قاشق غذا خوری روغن نارگيل مخلوط کنین بعد از آن حدود، 400 سي سي الكل طبي و 3 عدد ميخك به آن اضافه کنید به مدت دو هفته مواد را داخل شیشه به دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید سپس روزی دو مرتبه موها را به 10 دقیقه با آن ماساژ دهید بعد از 2 ساعت می توانید موهایتان را بشوید دقت کنید قبل از استفاده حتما موها تمیز باشد. توجه داشته باشید رفع ریزش مو با سیاه دانه از قدیم الایام از جمله روش های درمان ریزش مو بوده است.

 

 

درمان جوش صورت با سیاه دانهاز دیگر خواص سیاه دانه :جوش آکنه واقعا آزار دهنده ست خصوصا زمانی که روی صورت ایجاد می شود برای درمان آن با سیاه دانه ما دو روش را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم روش اول: 10 گرم سياه دانه را با 30 گرم زغال مو (چوب انگور) آسیاب کنید سپس200 سي‌سي سرکه به آن اضافه کنید و بگذارید 24 ساعت مواد در جای خنک بماند بعد از آن روزی 3 مرتبه به صورت بمالید و بگذارید که در هر بار 1 ساعت این ماسک روی صورتتان بماند.در روش دوم سیاه دانه را آسیاب کرده با مقداری روغن کنجد مخلوط کرده روزی 3 نوبت استفاده کنید البته سعی کنید میزان روغن آن کم باشد و شکل خمیری پیدا کند.

 

 

خواص سیاه دانه سفیدی مواز نکات جالب سیاه دانه خاصیت مکیدن این دانه های کوچک در رفع سفیدی مو است اگر بطور منظم روزانه 10 عدد سیاه دانه را با 3 عدد هلیه سیاه بمکید بعد از مدت 40 روز موهای سفیدتان به مرور تغییر رنگ داده و در صورت استفاده طولانی تمام موهای سفید سرتان تیره خواهد شد.مالیدن روغن سیاه دانه به مدت یکسال می تواند علاوه تقویت و پرپشت کردن مو در رفع سفیدی مو هم تاثیر بسزایی دارد.

 

 

برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.سیاه دانه برای جوانی و زیبایی پوستمالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود.در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

 

 

 

سیاه دانه برای تقویت قوای جنسیمالیدن جوهر سیاه دانه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش می دهد.روغن سیاه دانه اکسیر جوانی است واگر این روغن را بر کمر ومواضع مخصوص بمالند برگشت جوانی مشهود خواهد بود.

 

 

سیاه دانه را چگونه مصرف کنیماز امام موسی بن جعفر علیه السلام روایت است که فرموده اند: أن حبة السوداء شفاء من كل داء إلا السام و عليكم بالعسل و حبة السوداء ؛ درسياه دانه شفاي هر دردي است مگر مرگ و بر شما باد به خوردن عسل و سياه دانه.کارشناسان و متخصصان تغذیه کشف کردند که تاثیر سیاه دانه تا هفت سال در بدن انسان برجای می ماند از این نظر می تواند دارویی مناسب جهت درمان دردهای مزمن که گاهی به مدت طولانی در بدن انسان تولید ناراحتی می کنند می باشد .سیاه دانه در ترکیبات مختلف، اثرات درمانی متفاوتی دارد و به همین دلیل به صورت اشکال مختلف استفاده می شود، که یکی از آنها ترکیب عسل و سیاه دانه یا«دوسین» است. برای تهیه این معجون باید سیاه دانه را آسیاب کرده و یک پیمانه از آن را با پنج پیمانه عسل مخلوط نماییم.

 

 

این معجون خواص بیشماری دارد که ما به بیان برخی از آنها اکتفا می کنیم.۱- ضد لک منبع ۲-ضد نفخ و تقویت کننده معده3-شیر افزا ۴- درمان آلرژی ناشی از گرد و غبار ۵- ایجاد تمرکز ۶- درمان ضعف اعصاب ۷- ضد نفخ ۸- کمک در درمان افسردگی به شکل چشمگیر ۹- درمان آسم و تنگی نفس ۱۰- درمان دردهای بعد از زایمان ۱۱- باعث به تاخیر انداختن علائم پیری در بدن ۱۲- درمان سنگهای صفراوی و کلیوی ۱۳ – پاکسازی رحم بعد از زایمان ۱۴– ضد انگل ۱۵– ادرار آور ۱۶ – ضد ویروس ۱۷– هضم کننده غذا ۱۸ – ضد تشنج ۱۹ – ضد سرفه ۲۰- ملیّم ۲۱- دفع کننده سنگ کلیه و صفرا ۲۲– تنظیم کننده فشار خون ۲۳– ضد دردهای عضلانی ۲۴– کمک به توقف و پیشگیری رشد سلولهای سرطانی به طور چشمگیر ۲۵ – تقویت سیستم ایمنی بدن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اکسیر دات نت می باشد.

                                                       2016 © – All Rights Reserved For Eksir.net

 

 

به گفته محققان تعداد موهای سرحدودا 100000تار است وریزش نرمال تا 100 تار در روز می باشد.ریزش موهای سربه چند عامل بستگی داردکه عبارتند از:

 

1)عوامل فیزیکی:حالت دادن نامناسب مو – بیگودی – بازی کردن و….

 

2)عوامل شیمیایی:شامپو – رنگ شیمیایی و ….

 

3)برخی بیماریها: کچلی- حصبه و…..

 

4)وراثت:ارث از خانواده

 

5)عامل تغذیه:رژیم غذایی نامناسب

 

 

((نسخه های سبز طلایی تقویت و ضد ریزش موی سر)):

الف)تقویت و ضد ریزش موهای خشک و معمولی(موها از سه روز به بالا چرب میشود ):

 

25گرم سیاه دانه +25گرم تخم مورد + 50 گرم گل ریواس + 25گرم گل بابونه شیرازی + 50 گرم برگ مورد + 50 گرم گل شیراز(گل سرشور)+50 گرم گل ختمی + 25 گرم گیاه دم اسب + 25 گرم شلتوک گندم یا برنج+50 گرم تخم شنبلیله.

 

تمامی مواد گیاهی بالا را کاملا ساییده سپس دو قاشق غذاخوری با مقداری آب مخلوط کرده وبه مدت 10 دقیقه روی سر بگذارید و بعد با آب گرم بصورت ملایم بشویید.(دو بار در هفته کافی است).

 

لازم به ذکر است که مواد گیاهی فوق اصلا موها را رنگ نمی کند.

 

برای شستشوی سرمیتوانید از صابونهای مخصوص موهای خشک و معمولی ویا از شامپو ملایم بچه استفاده کنید،که با این کار ریزش مو را به حد اقل می رسانید.

 

روغن های گیاهی نیز برای تقویت موها بسیار موثر هستندمهمترین نتیجه استفاده از روغن های گیاهی بیشتر برای تقویت موهای خشک وجلوگیری از شوره سر میباشد.

 

طریقه استفاده از روغنهای گیاهی به این صورت است که : مقدارکمی روغن را با نوک انگشت به پوست سر ماساژ میدهیم، دراین صورت احتیاج به شستشوی بعد ازماساژ نداریم .همچنین برای استفاده از روغن برای ابرو ،یک قطره روغن را به موازات ابرو(چسبیده و بالای ابرو)روی پوست میکشیم.از مهمترین روغنها میتوان به روغن های:بابونه – مورد – بنفشه – فندق – سیاه دانه – بادام تلخ- زیتون و…. اشاره کرد.

 

 

نرم کننده مو گیاهی:

از نرم کنندهای گیاهی مخلوط 50گرم گل سرشور(گل شیراز) با 50 گرم گل ختمی و10 گرم کتیرای شیشه ای است که آنها را کاملا ساییده وبعد از شستشوی سر، یک قاشق غذاخوری ازآن را با مقداری آب گرم مخلوط و موهایتان را با آن بشویید،در اینصورت موهای نرمی خواهید داشت.

 

 

حالت دهنده گیاهی:

ازبهترین حالت دهندها که تقویت کننده گیاهی نیز به حساب می آید ، می توان به ژل کتیرای طبیعی اشاره کرد.

 

طریقه استفاده از این ماده گیاهی به این صوررت است که مقداری از ژل را با کف شامپو یا صابون با هم روی سر ماساژ و بعدا شستشو انجام می دهیم.همچنین برای حالت دادن به مو ، ابتدا موها را خیس کرده سپس مقداری از ژل را به موها مالش داده و سپس شانه میزنیم، بعد از چند رقیقه موهایمان خوش حالت و براق میشود. امتحان کنید!

 

 

طریقه ساخت ژل کتیرای طبیعی:

یک قاشق مرباخوری از کتیرای شیشه ای ساییده شده را داخل یک لیوان آب سرد ریخته پس از 12 ساعت ژل طبیعی بدست می آید،این ژل چون دارای مواد نگهدارنده نیست پس ازچند روز بوی ترش میگیرد پس آن را داخل یخچال نگهداری کنید و تا هفته ها از آن استفاده کنید.

 

ب)تقویت و ضد ریزش چرب(موها هر روز یا یکروز درمیان چرب می شود):

 

25گرم سیاه دانه + 25گرم تخم مورد + 25 گرم شلتوک گندم یا برنج + 25گرم گل بابونه شیرازی + 50 گرم گل ریواس + 50 گرم سدر + 25گرم گیاه دم اسب+50 گرم برگ مورد+50گرم تخم شنبلیله

 

تمامی مواد گیاهی بالا را کاملا ساییده سپس دو قاشق غذاخوری با مقداری آب مخلوط کرده وبه مدت 10 دقیقه روی سر بگذارید و بعد با آب گرم بصورت ملایم بشویید.(سه بار در هفته کافی است).

 

لازم به ذکر است که مواد گیاهی فوق اصلا موها را رنگ نمی کند.

 

برای شستشوی سرمیتوانید از صابونهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید،مانند:صابون سدر – صابون زرد مراغه و …..

 



سیاه‌دانه یا شونیز گیاهی یک ساله، گل دار و بومی جنوب غربی آسیا است. تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و التهاب را کاهش می دهد، علاوه بر این می تواند به درمان بیماری های رایج مانند فشار خون بالا و آسم کمک کند.

در ادامه این مقاله با خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت و موهای سر، سلامتی کل بدن، لاغری و درمان سینوزیت در طب سنتی آشنا خواهید شد. در ادامه با کوکا همراه باشید :

استفاده از لوسیون پوست که با روغن سیاه دانه درست شده میزان آکنه و جوش های صورت را پس از دو ماه کاهش می دهد. روغن سیاه دانه خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

همچنین ماساژ صورت با روغن سیاه دانه به درمان لک های صورت کمک فراوانی می کند.

استفاده موضعی و خوراکی روغن سیاه دانه به دلیل خواص ضد التهابی قوی میزان بروز پلاک پسوریازیس را کاهش داده و برای درمان اگزما مفید می باشد.

روغن سیاه دانه رطوبت و هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشیده و باعث نرم شدن پوست می شود.

استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش التهاب و بهبود زخم به خصوص زخم های ناشی از جراحی می شود.

روغن سیاه دانه غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

روغن سیاه دانه با رطوبت رسانی به مو آن ها را نرم و لطیف نگه می دارد.

روغن سیاه دانه باعث قوی تر شدن ریشه مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند. چنانچه روغن سیاه دانه را هر شب بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید پس از مدتی می بینید که ریزش مو کمتر شده و موها ضخیم تر شده اند، حتی مشاهده شده که استفاده ی مداوم از روغن سیاه دانه طاسی را هم درمان کرده است.

ترکیب روغن سیاه دانه و روغن زیتون سال ها برای رفع سفیدی مو استفاده می شود. برای این کار می توانید هر روز مقدار برابر روغن زیتون و روغن سیاه دانه را با هم ترکیب کرده و موهای سر را با آن ماساژ دهید و پس از 1 ساعت با آب گرم بشویید تا سفیدی موها کم کم برطرف شود.

روغن سیاه دانه فولیکول های موی ابرو را تحریک می کند، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می شود. برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود را به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

مصری های باستان و مردم خاور میانه سال ها از روغن سیاه دانه به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن ریش ها استفاده می کردند، علاوه بر این روغن سیاه دانه می تواند به نرم شدن ریش ها کمک کند.

روغن سیاه دانه حاوی فیبر غذایی، کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم است، فیبر موجود در آن برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید می باشد.

برای مصرف خوراکی روغن سیاه دانه می توانید روزانه 1 تا 2 قاشق چای خوری از آن را میل کنید.

توجه داشته باشید که وقتی سیاه دانه را آسیاب می کنید باید به سرعت با عسل ترکیب کنید، چون در معرض هوا سمی شده و خواص خود را از دست می دهد.

مصرف روغن سیاه دانه باعث تقویت کشش دیوار ی رگ ها می شود و اگر فردی که مبتلا به فشار خون بالاست به مدت دو ماه از این روغن استفاده کند، کاهش قابل ملاحظه ای در فشار خونش حاصل می شود.

مصرف روغن سیاه دانه باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود. اسیدهای چرب سالم روغن سیاه دانه مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک می تواند باعث کاهش کلسترول بالای خون شود و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس پیشگیری کند.

روغن سیاه دانه خواص ضد التهابی دارد و می تواند برای پیشگیری و درمان روماتیسم مفید باشد.

اثرات ضد التهابی روغن دانه سیاه دانه می تواند باعث بهبود عملکرد ریه ها شود و به درمان علائم آسم و برونشیت کمک کند.

نحوه استفاده

برای درمان آسم دو بار در روز یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه بخورید.

برای درمان برونشیت یک قاشق چای خوری روغن دانه سیاه را به یک فنجان چای زنجبیل اضافه کرده و آن را دو بار در روز بنوشید و یا روغن سیاه دانه را بر روی سینه خود ماساژ دهید.

خوردن سیاه دانه یا استفاده از روغن آن باعث کاهش درد معده می شود و علاوه بر این به کاهش گاز، نفخ و زخم معده نیز کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف روغن سیاه دانه با بهبود حرکات روده به درمان یبوست، اسهال و همروئید یا بواسیر هم کمک می کند.

روغن سیاه دانه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد و مصرف آن برای پیشگیری و درمان انواع سرطان از جمله سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، لوسمی و سرطان روده بزرگ مفید است.

استفاده موضعی از روغن سیاه دانه به مبارزه با سرطان پوست کمک می کند.

روغن سیاه دانه برای درمان دندان درد مفید می باشد، کافی است مقداری روغن سیاه دانه را بر روی لثه بمالید و 20 ثانیه ماساژ دهید.

1/4 قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با با 1 قاشق چای خوری روغن کنجد مخلوط کنید و مانند خمیر دندان از آن استفاده کنید تا لکه های زرد دندان ها و پوسیدگی آن ها را از بین ببرد.

تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه به سم زدایی کبد و کلیه از الکل و مواد دیگر کمک کرده و باعث بازسازی سلول های آن ها می شود.

گفته می شود که روغن سیاه دانه برای درمان کبد چرب و سنگ کلیه مفید است.

مصرف روزانه 5 میلی گرم روغن سیاه دانه برای دو ماه کیفیت اسپرم و مایع منی در مردان را بهبود بخشیده و باعث درمان ناباروری آن ها می شود.

گفته می شود که مصرف روغن سیاه دانه میل جنسی را در مردان افزایش می دهد و ترکیبات ضد التهاب قوی موجود در آن با افزایش جریان خون به اندام جنسی مردانه به درمان ناباروری کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه با تنظیم قند خون باعث کاهش گلوکز و انسولین خون شده و به درمان دیابت نوع یک و دو کمک می کند.

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باند پیچی نموده و استراحت کنید.

برای درمان سردردهای عصبی روغن سیاه دانه را بر پیشانی و روی بینی بمالید و چند قطره در بینی بچکانید.

سیاه دانه مسکن فوری دردهای عضلانی و مفصلی است و ماساژ روغن سیاه دانه به مدت 5 الی 10 دقیقه به صورت آرام که جذب عضلات شود در تقویت و خون رسانی مفید بوده و درد عضلات را کاهش می‌دهد.

ماساژ روغن سیاه دانه در دو طرف ستون مهره‌ ها و از بالا تا انتهای کمر به مدت 20 دقیقه می‌تواند باعث بهبود قوای بدن و موجب هوشیاری جسمی و سرحال شدن می شود.

افرادی که از مشکلات سینوسی رنج می‌برند، می‌توانند شب‌ها یک قطره از روغن سیاه‌دانه را در هر کدام از سوراخ های بینی خود بریزند و پیشانی و سینوس ها را با روغن سیاهدانه ماساژ بدهند.

برای برطرف کردن التهاب سینوزیت می توانید مقداری از دانه های آن را در یک پارچه توری قرار دهید وسر آن را گره زده نزدیک بینی خود قرار دهید و بوی آن را استشمام کنید تا التهاب برطرف شود، عطری که از این دانه ها پخش می شود می تواند مجاری تنفسی را باز و میکروب ها و باکتری ها را نابود کند.

همچنین می توانید مخلوط دانه های زیره سبز و سیاه دانه یا روغن این دانه ها را در یک ظرف حاوی آب گرم ریخته و با استفاده از حوله بخور آب گرم دهید، بخور می تواند باعث عطر این دانه ها به درون مجاری تنفسی و رفع التهاب و میکروب های آن شود.

سال های زیادی است که اعراب و اروپایی ها روغن سیاه دانه را برای درمان سردرد و میگرن در اطراف چشم ها، بینی و پیشانی خود می مالند.

خوردن دانه های سیاه دانه می تواند باعث خارش های حساسیتی و آلرژی در افراد شود اما تاکنون برای روغن سیاه دانه عوارضی گزارش نشده است.

مقادیر بالای روغن سیاه دانه می تواند باعث کاهش انقباضات رحمی شود. تحقیقات نشان داده که مقادیر کم روغن سیاه دانه می تواند باعث افزایش جریان شیر در دوران شیردهی شود اما با توجه به مطالعات کمی که در این زمینه صورت گرفته بهتر است از روغن سیاه دانه در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید.

دانه های سیاه دانه را بشویید و خشک کنید، دستگاه پرس دانه های روغنی را آماده کنید و دانه های تمیز شده را درون آن بریزید. یک ظرف کوچک برای جمع آوری روغن در زیر آن بگذارید، روغن به دست آمده را در محل گرم و خشک نگه دارید.

دوز توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه روزانه حدود 1 تا 2 قاشق چای خوری می باشد.


دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...